Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gewoon per aangetekende brief Alice in gebreke stellen - misschien dat dat helpt.
In gebreke stellen is eigenlijk ook nodig om te gaan storneren sta je wat sterker.

Stennis schoppen met de eerste lijn heeft weinig zin en iemand anders krijg je niet te spreken is mijn ervaring - vandaar dat ik nu Telfort heb aangevraagd (wat wel lijkt te gaan werken - ik kan zelfs de status van mijnorder online opvragen! )

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 16-10-2007 12:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45

ThaDude

Hang Loose

Nou heb je een klantnummer in de 500. Snel aangevraagd dus..

Blijkt dat ik niet aangesloten kan worden, woon in een nieuwbouwwijk in Zwolle (stadshagen) Ze krijgen foutcode 58 wat inhoud "groot laswerk". Ofwel kan niet uit... Willen me daardoor niet aansluiten. Kan vanaf mijn huis de KPN centrale zien :(

Heb ik 2,5 maand voor niks gewacht :( Heel jammer dat ikzelf tig keer heb moeten bellen (niemand kon me wat vertellen) en nu te horen krijg JAMMER je bent te duur voor ons.
Geen goed woord meer over voor alice...

Heb net KPN gebeld, KPN zegt dat omdat ik nu al IPB heb Alice de lijn gewoon moet kunnen overnemen :? Nou snap ik het niet meer hoor. Werkt alice nog via een oude andere manier dan??

Telfort here i come :o Als Alice me niet wil dan maar een andere strakke aanbieding aangaan :)
Wellicht dat die zelfs ook nog met interactieve tv van kpn komen :)

[ Voor 25% gewijzigd door ThaDude op 16-10-2007 12:56 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

DutchManticore schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:45:
Ah mensen... Ik ben nu serieus al een uur aan het lezen.. ben tot bladzijde 29 gekomen :|
Kan iemand mij gewoon vertellen of ik Alice nou wel of niet moet nemen...

Ik wil snel internet (dat zit wel goed, meen ik te lezen), games kunnen hosten (portforwarden), torrents downloaden, en een stabiele telefoon een internetverbinding.

Hoe zit het nou met die punten bij Alice.
Sorry dat ik zo lui overkom, alleen ik ben nogal dyslectisch en het duurt uren dit topic door te lezen.
Kan dus iemand die het vanaf het begin af aan gevolgt heeft mij vertellen of Alice nu wel goed loopt qua aansluiten / stabilliteit?

Harstikke bedankt!
Ik dacht dat dylectie iets met schrijven te maken had en niet met lezen. Want schrijft op een T teveel en een T tekort prima.
Portforwarden is een probleem omdat je netzoals Tele2 niet in het apparaat komt, of moeilijk.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
ThaDude schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:12:
Werkt alice nog via een andere manier dan??
Dit is exact het idee dat ik heb. Iedere andere provider heeft niet die problemen met KPN om dingen gedaan te krijgen maar zij wel. Iets klopt daar niet aan. Of ze zitten te liegen en hebben administratieve problemen of ze vragen iets van KPN wat geen enkele aanbieder aanvraagt wat voor problemen zorgt.

Als provider slik je het normaal gesproken toch niet dat de aanvraag voor een klant meer dan 2 weken wacht op een afspraakbevestiging?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22
denan schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:58:
[...]

Als je vanaf het begin af aan niet meer te bereiken was is er iets mis gegaan bij je oude provider. Alice laat namelijk je nummer pas porteren op de porteringsdatum, daarvoor blijft het actief bij je oude provider. Wat wel eens wil gebeuren is dat de latende provider de portering wel uitvoert, maar dat de routering in de centrale nog verkeerd staat. Inkomende calls vanaf het netwerk van de latende provider (bvb KPN) komen dan niet aan op de juiste telefoonlijn.
Dat zou wel eens kunnen. Ik kwam van KPN (gewoon bel-basis of zoiets), en ik kon op een gegeven moment zelfs bellen en gebeld worden via de analoge aansluiting van iemand anders 8)7
Gelukkig kwam ik er net achter dat ik weer gewoon bereikbaar ben \o/ \o/
Alleen wordt mijn nummer nog afgeschermd als ik iemand anders bel, dus toch nog even een belletje naar de KS :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
Vanmorgen had ik sync op mijn allice lijn. Ik nieuwsgierig kijken. Tot mijn verbazing stond de firmware 816-2p het 1616-2p modem. De lijn was nu gecapt op 4Mbit, dit terwijl ik in de 1e week probleemloos op 7Mbit (zonder storingen!) heb kunnen internetten. Het modem geeft nog steeds aan dat mijn username/password niet kan worden geverifieerd. De sync is nu iets stabieler, maar valt nog steeds regelmatig weg. :r

Helpdesk gebeld, aangegeven dat ik nog steeds niet kon internetten. Binnen 3 minuten iemand aan de lijn. :). Deze medewerker ging echter alle stappen van voren aan af weer door.

Staat uw firewall aan, kunt u inloggen in het modem :S.

Uiteindelijk is het nu opnieuw doorgegeven aan de 2e lijns. En maar weer afwachten. Ik ben trouwens enorm benieuwd of je bij de NLS die 200 euro afsluitkosten moet gaan betalen. Want als dit niet binnen 2 weken is opgelost dan neem ik afscheid van Alice EN het bbned netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
redyak schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:20:
[...]

Ik dacht dat dylectie iets met schrijven te maken had en niet met lezen. Want schrijft op een T teveel en een T tekort prima.
offtopic:
Misschien je eens wat meer verdiepen in het onderwerp? Het woord dyslexie zegt het zelf al, de letterlijke betekenis is: onvermogen te kunnen lezen. In praktijk heeft het voornamelijk effect op alles wat je met geschreven taal kan doen, dus zowel lezen als schrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 16-10-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 14:10
Ik snap het nog steeds niet helemaal. Op Alice' website moet je aangeven of je een KPN lijn hebt.
Ik ben zojuist verhuisd en ik heb uiteraard wel een telefoonlijn die binnenkomt in mijn huis (meterkast).

Alice vraagt in hun bestelformulier: "Ik heb geen aansluiting van KPN en wil voor 69 € een nieuwe aansluiting van Alice bestellen." of
"Ik heb een aansluiting van KPN en wil naar Alice overstappen. "

Welke moet ik nou aanvinken of niet? Ik bedoel de vorige eigenaar had ISDN, heeft zijn abbonement opgezegd en het NT1 kastje en dergelijke zijn er uit gehaald. Dan heb ik toch nog wel een KPN lijn, maar geen abonnement meer? De lijn hoeft dan niet voor 69 euro aangelegd worden, of wel?

Tevens vragen zei "Is uw huidige telefoonlijn een analoge of ISDN aansluiting?" Nou vroeger (vorige eigenaar) was het dus ISDN, nu kan het dan toch analoog zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door peterz20 op 16-10-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

peterz20 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:30:
Ik snap het nog steeds niet helemaal. Op Alice' website moet je aangeven of je een KPN lijn hebt.
Ik ben zojuist verhuisd en ik heb uiteraard wel een telefoonlijn die binnenkomt in mijn huis (meterkast).

Alice vraagt in hun bestelformulier: "Ik heb geen aansluiting van KPN en wil voor 69 € een nieuwe aansluiting van Alice bestellen." of
"Ik heb een aansluiting van KPN en wil naar Alice overstappen. "

Welke moet ik nou aanvinken of niet? Ik bedoel de vorige eigenaar had ISDN, heeft zijn abbonement opgezegd en het NT1 kastje en dergelijke zijn er uit gehaald. Dan heb ik toch nog wel een KPN lijn, maar geen abonnement meer? De lijn hoeft dan niet voor 69 euro aangelegd worden, of wel?

Tevens vragen zei "Is uw huidige telefoonlijn een analoge of ISDN aansluiting?" Nou vroeger (vorige eigenaar) was het dus ISDN, nu kan het dan toch analoog zijn?
Het gaat er volgens mij niet om of de lijn er letterlijk ligt, maar of je bij KPN een abbonement hebt op de lijn. Ik denk dus dat je óf moet zeggen: ik heb geen KPN en regel voor mij een nieuwe lijn (€70), óf je neemt het goedkoopste abbo bij KPN (€50 eenmalig, maandelijks €10). Als je zegt ik heb KPN kunnen ze je denk ik niet aansluiten omdat je lijn niet geactiveerd is omdat je geen abbo hebt.

Ben geen expert op telefonie-gebied, maar dit is wat ik ervan weet..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 14:10
Maar als je een goedkoop abo neemt bij KPN ben je in ieder geval 50 euro, + 10 euro voor de eerste maand kwijt, daarna neemt Alice het over? Dus scheelt uiteindelijk hooguit een 10tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
Moet je dan niet het hele jaar 10 euro p/m betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

Je krijgt een jaar-abbo bij KPN, daarna is het per maand opzeggen. KPN is dus veel duurder, beter kun je bij Alice een lijn aanvragen, heb ik ook gedaan (nieuw appartement).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
KhaZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:03:
Je krijgt een jaar-abbo bij KPN, daarna is het per maand opzeggen. KPN is dus veel duurder, beter kun je bij Alice een lijn aanvragen, heb ik ook gedaan (nieuw appartement).
Moeten ze het wel leveren... In mijn geval betreft het ook een appartement wat ik zojuist gekocht had en waarvan de vorige eigenaar zijn ISDN al 1 of 2 maanden had opgezegd. Totaal geen reden te bedenken waarom ik nog geen internet zou kunnen hebben.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zin in een overstapdrama? :X Bij Alice zit je goed! Ik heb niet gauw ergens spijt van... Bezint eer ge begint bij deze nieuwkomer.

Ma 27 aug. Online aanmelden op www.Alice.nl. Ontvangst emailbevestiging. Krijg binnen twee weken post...

Ma 10 sep. Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut): waar blijft de brief…? "Aanmelding was niet goed in het systeem ingevoerd. We zetten het recht."

Wo 12 sep. Post! Volgens Alice werkt mijn oude telefoonnummer straks niet meer. Mmm, toch m'n KPN nummer maar porteren dan? Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut) en weer veel geld kwijt: "Nee, oude nummer werkt dan niet meer”. Maar bij mijn ouwe provider werkte dat wel…? “Tsja. ADSL, VOIP, andere techniek. Nee, het kan niet bij Alice”. Toch maar porteren dan? “Geen probleem. We passen het aan..." (lees: order annuleren en nieuwe order zoekmaken…)

Za 29 sep. Waar blijft mijn brief en wanneer is nou die activeringsdatum? 1 okt toch hopelijk wel? Bellen met Alice. 0900 1560 (€ 0,25 per minuut) en…. weer veel veel geld kwijt: "1 oktober? Nee hoor. 12 september is de order ingevoerd. We sturen de bevestigingsbrief op." Iets met een technisch probleempje…

Za 6 okt: nog steeds niks ontvangen. Ook geen modem. Geen toegangscodes. Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut): na 10 minuten in de wacht opgegeven. En weer veel geld kwijt…

Zo 7 okt. Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut): na 8 minuten in de wacht opgehangen. G4#@!fuckalice!!!

Ma 8 okt. Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut): he? Eindelijk iemand aan de lijn!!! "Ja hoor. 12 Oktober. En de spullen komen er aan!"

Do 11 okt. Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut): waar blijven mijn spullen nou? Morgen MOET alles werken!!! "Uw order is geannuleerd. Wij weten zo ook niet waardoor dit is gekomen. We zoeken het uit en bellen u vandaag terug..."

Vr 12 okt. Bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut)… en weer veel geld kwijt. Waarom belt u niet terug? "Ik kan u niet helpen. U heeft op 1 gedrukt. U moet opnieuw bellen en op 2 drukken voor bestaande klanten...". EN NOU WIL IK %$!#@! ALICE persoonlijk aan de lijn! NU!!!! DIE BITCH!! “Ogenblikje. Ik bespreek het met mijn collega... U wordt vandaag teruggebeld. Er is een lijst van mensen en die worden allemaal teruggebeld.” Tsja. Druk-druk-druk. Bij die Alice…

En? Hoe liep ’t af? Nooit meer iets vernomen. Toppertjes hoor. We zijn zes weken verder en… niks. Dag Alice! Bedankt hoor! Zo duidelijk is Alice. ;(

Tip: ik raad iedereen aan om gemaakte belkosten via 0900 1560 terug te vorderen. Hier worden weer 10 duizenden euros geincasseerd over de ruggen van goedgelovige consumenten. Misschien kunnen we gezamelijk een claim indienen? Iets voor Vara's Kassa? Of beter nog: Opgelicht…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ondertussen ook Alice aangevraagd. Ik wilde bij XS4All blijven, maar woon letterlijk 200 meter te ver van de centrale om uberhaupt XS4All only te kunnen krijgen.

Wel heb ik bij een vriend van me, die toevallig in de straat woont, meegekeken hoe het allemaal ging. Hij leek een probleem te hebben, wat uiteindelijk aan de MTU instelling van zijn machine lag. Hij kon veel pagina's niet opvragen, het duurde soms erg lang of het lukte helemaal niet.

Hij had hiervoor ook een XS4All (KPN ADSL) aansluiting en had zijn MTU op 1500 gezet. Dit werkt dus niet goed met Alice, blijkbaar moet de MTU voor lager zijn. Volgens mij werkte een waarde van 1492 prima. De default waarde in Windows XP/Vista is trouwens 1300.

Check je MTU settings dus als je problemen hebt met Browsen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
HoppyF schreef:
Ervaringen HoppyF met Alice
maandag 27 augustus:
Bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)
maandag 27 augustus:
Automatische bevestiging van de order per email
vrijdag 31 augustus:
Per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.

vrijdag 7 september:
Een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat

vrijdag 14 september:
Een email ontvangen met PDF brief. Wederom een ontvangstbevestiging (de 2de!!) met verkeerde info erin. Er wordt gesproken dat men mijn huidige telefoonnummer wil beeindigen en dat ik een nieuw nummer van Alice krijg.
Het genoemde nummer is niet juist en bestaat zelfs niet. Het is een netnummer met een abonneenummer wat met "000" begint.
Alice is dus helemaal de weg kwijt!

zaterdag 15 september:
De brief die gisteren per email was verstuurd nu per gewone post ontvangen.
Daarna gebeld met de Alice KS.

zaterdag 15 september:
Excuses van Alice per email vanwege de verkeerd verstuurde 2de opdrachtbevestiging.
Wel een snelle reactie van Alice op mijn email van gisteren.

maandag 17 september:
Email + PDF brief ontvangen van Alice.
Deze keer dat de order op mijn verzoek was geannuleerd.
Dat is echter niet juist, ik heb niet geannuleerd en wil mijn order gewoon uitgevoerd zien.
Waarschijnlijk is deze actie het gevolg van de verkeerd verstuurde tweede ontvangstbevestiging.
Toch maar weer een email retour naar Alice om te voorkomen dat mijn eerste order geannuleerd wordt.

dinsdag 18 september:
De derde ontvangstbevestiging ontvangen.
(per email + PDF), gewone brief zal wel morgen binnen komen met de post. Is al vaker zo gegaan.

woensdag 19 september:
Vandaag per post de brief ontvangen die gisteren al met de email was gekomen. Was te verwachten.
Ook een email ontvangen met de excuses en de mededeling dat men het gaat uitzoeken waarom ik zoveel ontvangstbevestigingen krijg.

zaterdag 22 september:
Nog geen bericht van Alice over wat er mis gegaan is.
Wel heb ik in de Alice Lounge (website van Alice) gekeken. Daar staat dat mijn activeringsdatum 19-9 zou moeten zijn. Dit datum is voorbij en er is niets gebeurd.
Toch maar even gebeld met de KS. De datum zou nu 26-9 moeten zijn. Ik verwacht de komende dagen/week dus wat actie. De modem moet ook nog binnenkomen.

dinsdag 25 september:
Een email ontvangen van Alice.
De eerder genoemde activeringsdatum van 19-9 (Alice Lounge) en 26-9 (telefonisch klantenservice op 22-9) kloppen niet.
Volgens de email wordt het nu 16 oktober (jawel!).

donderdag 4 oktober:
Na een tijdje van relatieve rust heeft Alice haar excuses aangeboden voor de vertraagde/verkeerde levering. De activeringsdatum kan helaas niet worden vervroegd en blijft op 16 okt. staan.
Men verzekerd mij ook dat de modem op tijd zal arriveren. (we zullen wel zien)

vrijdag 5 oktober:
Een "mannetje" van KPN belt mij (op mijn mobiel) dat hij graag op 16 oktober in de middag wil langskomen om mijn lijn 'door te meten'.
Ik zeg: ik heb al jaren ADSL, moet dat? Ja, het is een lijnmeting. Vooruit dan maar. Kan geen kwaad, kan hij meteen kijken of de lijn goed werkt.

maandag 8 oktober:
Eindelijk dan de langverwachte brief (per email) met de bevestiging van de activeringsdatum.
Er staat echter wel een fout in, het genoemde telefoonnummer is niet mijn nummer maar een niet-bestaand telefoonnummer. Mijn oude KPN nummer moet echter wel geporteerd worden, ik wil geen nieuw nummer van Alice.
Weer een email sturen....

vrijdag 12 oktober:
Geen antwoord op mijn email, en nog geen modem ontvangen.
De activeringsdatum van 16 oktober komt wel dichtbij.
Toch maar even mijn "oude" Copperjet 816-2P modem aangesloten.
En.... het werkt! mijn lijn is dus al actief.

zaterdag 13 oktober:
Het modem van Alice komt eindelijk binnen, is nog compleet ook.
Hij doet het meteen na het aansluiten, er hoeft niets ingesteld te worden. Pluspunt voor Alice deze keer.

dinsdag 16 oktober:
De langverwachte dag (na 6 weken wachten).
KPN (contracter) man komt langs, kijkt even rond, vraag of je modem is aangesloten. Antwoord: ja.
Gaat even iemand bellen om de lijn te controleren en gaat vervolgens weer weg.
Er is niets aangesloten, veranderd of doorgemeten. Snel verdiend door KPN.

Dan maar even de Alice Lounge bekijken. Jawel hoor ... het werkt ... NIET.
Kan wel inloggen maar zie verder niets. Er staat een tekst 'selecteren' maar als ik daar op klik gebeurt er niets, ik moet dan weer inloggen.

Verder nog geen nummerherkenning, inkomende nummers kan ik niet zien, uitgaand kan men mijn nummer niet zien. Da's lekker wel...
Verder weet ik mijn eigen (Alice) nummer niet. Niet zo belangrijk maar toch.

Update dinsdag 16 oktober.
Zie tekst hierboven.

Is er iemand waarbij de nummerherkenning wel werkt?
Kan ik nog iets nuttigs instellen op de Alice Lounge? (als deze zou werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen 60 euro ruim kwijt aan belkosten naar de klantenservice
2 x contact gehad, terugbelafspraken worden niet nagekomen.
Gelukkig heb ik gesprekken getaped.
Doordat ik op afgesproken tijden thuis was, was ik niet in staat om werkzaamheden te verrichten
Tevens ligt mijn verbinding er tussen 16.00 en 20.00 uur er elke keer uit
Kon geen foto's zenden, naar opdrachtgever, conclusie: deadline misgelopen en 270 euro kwijt.
Laat ik gebruikers een ding adviseren, iedere keer als je een medewerker spreekt, deel dan mee dat je het gesprek opneemt( juridisch gezien, moet je hun dat laten weten)
Als ze dan hun afspraken niet nakomen, heb je tenminste het recht aan jouw kant in geval voor eventuele schadeclaims, omdat alice zijn afspraken niet nakomt.
Ik heb vandaag alleen al op mn kpn lijn tussen 18.30 uur en 19.30 uur tussen 20.00 en 20.50 uur en tussen 21.15 tot 12.55 in de wacht gestaan, zonder maar 1 keer te woord zijn gestaan.
Kortom, als je klachten hebt, tape de gesprekken.
Ik heb 6 emails verzonden in een tijdsbestek van 2 weken en slechts een keer een standaardmail terug gehad, waar geeneens antwoord op mijn vragen werd gegeven.
Alice heeft een totaal incapabele klantenservice, waarschijnlijk vers van t vmbo geplukt, als je er eens een keer doorheen komt, kunnen ze 8 van de 10 keer geeneens een antwoord op je vraag geven.

Hierbij doe ik een oproep aan alle Alice klanten die onbehoorlijk zijn behandeld en ondanks gedane toezeggingen niet goed geholpen zijn en zo als ik aan 't lijntje gehouden worden, om onze krachten te bundelen en ik ben bereid om via een gerechtelijke procedure ons recht te halen.

Aangezien je als individuele client niet serieus genomen word, lijkt het me beter om onze klachen te bundelen, zodat er daadwerkelijk wat gedaan kan worden aan de abominabele en arrogante houding van deze provider.

Deponeer uw klacht op klachtenoveralice@gmail.com
Samen staan we sterker.

ik zal er persoonlijk voor zorgen, dat Uw klacht word doorgezonden naar alice.

update

Dinsdag 9 oktober 9.00 uur ring ring klantenservice optie 2 voor klanten
na 50 minuten krijg ik een mevr aan de lijn, die zegt dat ze me niet kan helpen, omdat zij bij de afdeling klantenwerving zit
als ik zeg, maar mevr dat is toch optie 1 in Uw menu en ik heb toch echt optie 2 gedrukt, krijg ik als antwoord, ja dat klopt mijnheer, maar wij nemen ook weleens telefoontjes aan van klanten van alice, maar kunnen u niet doorverbinden met de afdeling die eigenlijk voor U bestemt is?

Zo duidelijk is Alice katching weer kassa 50x 0,25 cent

Wees welkom met uw klacht op klachtenoveralice@gmail.com ik heb er al 9 in 24 uur

Modbreak:Dat iets niet naar wens is prima, dat mag je schrijven natuurlijk. Maar houdt het wel netjes en let op de schrijfstijl. Ik heb de stukken in hoofdletters weg gehaald en de overdreven reeks met vraagtekens.

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 17-10-2007 21:02 . Reden: Hoofdletters en overdreven veel ? weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp dat niet iedereen tevreden kan zijn maar bij mij werkt alles perfect ik heb ook wel met enkele vragen gezeten maar stel deze altijd via mail duurt misschien wel 2 a 3 dagen voor je antwoord hebt maar het kost niks en is net zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:16:
ik begrijp dat niet iedereen tevreden kan zijn maar bij mij werkt alles perfect ik heb ook wel met enkele vragen gezeten maar stel deze altijd via mail duurt misschien wel 2 a 3 dagen voor je antwoord hebt maar het kost niks en is net zo duidelijk.
maar jij krijgt tenminste antwoord... ik heb het twee maal geprobeerd-kansloos.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:17

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:16:
Dat is dus dezelfde ervaring die ik ook heb, maar ook aan de telefoon werd ik snel geholpen.
Al met al zijn mijn ervaringen met Alice ook erg positief. _/-\o_

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Mijn lijn wordt vandaag officieel opgeleverd maar het modem is nog niet binnen. Krijg je dat op de dag zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 04-09 10:21
Even weer een update van mijn situatie:

Ik had voor't weekend steeds disconnects 's avonds. Deze zijn nu over. Gisteravond had ik dat ik maar 800 kb/s kon downloaden van nieuwsservers af, maar na een modem reset (ik heb ook de splitter er tussenuit gehaald, dus geen a/b stekker en geen splitter meer), gewoon weer 1.7 mb/s _/-\o_

Ik kon eerst niet inloggen in de lounge aangezien ik geen gebruikersnaam en pwd had gekregen. Van't weekend gemaild en ik kreeg een automatische mail terug van blabla. Gistermiddag een mail ontvangen met m'n gebruikersnaam en pwd. Inloggen in lounge werkt goed.

Telefoonnummer wist ik eerst niet, gebeld (wel 20 mins in wachtrij op donderdagavond) en telefoonnummer gekregen.

Al met al zeer tevreden als m'n verbinding nu stabiel blijft.

Ik heb begrepen dat de splitter en a/b stekker alleen nodig zijn als je nog een 2e lijn hebt. Als je alleen Alice hebt: gooi die zooi er tussenuit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:17

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

m3gA schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:07:
Mijn lijn wordt vandaag officieel opgeleverd maar het modem is nog niet binnen. Krijg je dat op de dag zelf?
Ik had mijn modem al minstens een week van te voren.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Is er ook iemand die net als ik van HetNet overstapt naar Alice? Moet je dan HetNet zelf opzeggen? Ik heb gebeld en er werd door HetNet gezegd dat het "automatisch" gaat en door Alice geregeld wordt. Maar ik wil er eigenlijk zeker van zijn dat mijn abo beëindigd wordt omdat die op 1 december afloopt en bang ben dat ik er anders nog langer aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
supernova schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:29:
[...]

Ik had mijn modem al minstens een week van te voren.
Gaat weer lekker.. zal wel weer ergens bij een of andere buurman liggen. Postbode heeft daar een handje aan. Ik heb Alice vanmorgen gebeld maar hun administratieve systeem lag plat dus ze bellen me terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt dat ik niet aangesloten kan worden, woon in een nieuwbouwwijk in Zwolle (stadshagen) Ze krijgen foutcode 58 wat inhoud "groot laswerk". Ofwel kan niet uit... Willen me daardoor niet aansluiten. Kan vanaf mijn huis de KPN centrale zien :(

Heb ik 2,5 maand voor niks gewacht :( Heel jammer dat ikzelf tig keer heb moeten bellen (niemand kon me wat vertellen) en nu te horen krijg JAMMER je bent te duur voor ons.

Heb net KPN gebeld, KPN zegt dat omdat ik nu al IPB heb Alice de lijn gewoon moet kunnen overnemen :? Nou snap ik het niet meer hoor. Werkt alice nog via een oude andere manier dan??

Telfort here i come :o Als Alice me niet wil dan maar een andere strakke aanbieding aangaan :)
Wat raar! Waar woon je precies in Stadshagen? Ik woon er zelf namelijk ook en heb sinds vorige week ook Alice Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

Wat raar! Waar woon je precies in Stadshagen? Ik woon er zelf namelijk ook en heb sinds vorige week ook Alice Comfort.
Aan de frankhuizerallee ... Dichtbij genoeg? Nou ik snap het iig niet meer... :? :X

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
De centrale staat volgens mij daar bij de kinderboerderij (achter winkelcentrum). Ik woon zelf in een zijstraat van de Frankhuizerallee (Struweelstraat). De afstandscheck van bbned geeft 923 meter aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
reddevil schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:14:
Even weer een update van mijn situatie:

Ik had voor't weekend steeds disconnects 's avonds. Deze zijn nu over. Gisteravond had ik dat ik maar 800 kb/s kon downloaden van nieuwsservers af, maar na een modem reset (ik heb ook de splitter er tussenuit gehaald, dus geen a/b stekker en geen splitter meer), gewoon weer 1.7 mb/s _/-\o_

Ik kon eerst niet inloggen in de lounge aangezien ik geen gebruikersnaam en pwd had gekregen. Van't weekend gemaild en ik kreeg een automatische mail terug van blabla. Gistermiddag een mail ontvangen met m'n gebruikersnaam en pwd. Inloggen in lounge werkt goed.

Telefoonnummer wist ik eerst niet, gebeld (wel 20 mins in wachtrij op donderdagavond) en telefoonnummer gekregen.

Al met al zeer tevreden als m'n verbinding nu stabiel blijft.

Ik heb begrepen dat de splitter en a/b stekker alleen nodig zijn als je nog een 2e lijn hebt. Als je alleen Alice hebt: gooi die zooi er tussenuit :D
Hoe kun je nou zeer tevreden zijn als je al zoveel problemen hebt gehad en ze bovendien nog zelf hebt opgelost ook?? :?

De snelheid van de lijn is niet zo belangrijk, veel belangrijker is de afwikkeling van de order en de stabiliteit. Ook de telefonie is niet onbelangrijk.
Je moet immers wel kunnen bellen en gebeld worden.

Werkt de nummerherkenning bij jou goed? (dat je kunt zien wie je belt maar ook dat anderen kunnen zien als jij hun belt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:57
Update bij mij:

26-09 aangevraagd, snel daarna een mail gehad met de aanvraag, daarna per post
10-10 Iemand van KPN belt dat de 25e een monteur langskomt om de lijn om te zetten van ISDN naar analoog. Kort daarna komt per e-mail een bevestiging dat ik vanaf 25-10 Alice kan gaan gebruiken. Dag daarna een brief van Alice waar hetzelfde in staat.

Loopt allemaal soepeltjes tot nu toe...

Ik ben benieuwd wanneer ik het modem krijg, misschien deze week nog?

Ik heb trouwens wel het idee dat de mensen die hier problemen hebben, soms wel érg ongeduldig zijn hoor. Gewoon even wachten is vaak ook een optie. Maar als iets 1 dag te laat gebeurt, dan hangen ze al aan de lijn van de helpdesk. Vind je het gek dat die helpdesk druk is...

[ Voor 23% gewijzigd door QuestionMarc op 17-10-2007 21:41 ]

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
QuestionMarc schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:38:
Update bij mij:

10-10 Iemand van KPN belt dat de 25e een monteur langskomt om de lijn om te zetten van ISDN naar analoog. Kort daarna komt per e-mail een bevestiging dat ik vanaf 25-10 Alice kan gaan gebruiken. Dag daarna een brief van Alice waar hetzelfde in staat.

Ik heb trouwens wel het idee dat de mensen die hier problemen hebben, soms wel érg ongeduldig zijn hoor. Gewoon even wachten is vaak ook een optie. Maar als iets 1 dag te laat gebeurt, dan hangen ze al aan de lijn van de helpdesk. Vind je het gek dat die helpdesk druk is...
Het gaat er niet om of je ongeduldig bent of niet. Alice pretendeert duidelijk te zijn maar dat zijn ze dus niet. Bovendien houden ze zich niet aan de afspraak (levertijd) en sturen ze verkeerde orderbevestigingen en annuleringen.
Ik vind het dan ook terecht dat Alice hierop gewezen wordt maar ook dat dit in een forum zoals GoT gemeld wordt. Anderen kunnen hier hun voordeel mee doen.
De drukte op de helpdesk heeft Alice dus grotendeels aan zichzelf te danken en niet aan de klanten die een product besteld hebben.

Ik hoop dat de levering bij jou goed zal verlopen. Je weet in ieder geval al dat er iemand langs komt. Als het mee zit is je lijn een paar dagen daarvoor al actief.
De modem krijg je vermoedelijk een paar dagen voor de activeringsdatum. Bij mij kwam het modem wel op tijd, dus dat was goed geregeld. Het modem werkte ook in één keer goed zonder dat er iets ingesteld moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Dank je dat je me ongeduldig noemt, na 20 augustus aangevraagd te hebben, 20 september beloofde oplevering en tot op heden nog steeds geen internet. Wees blij dat bij jou alles wel binnen de beloofde tijd gaat, maar ondanks mijn telefoontjes lijkt er nog geen vaart in mijn bestelling te zitten en ik betwijfel of er meer vaart in had gezeten als ik niet geinformeerd had waarom mijn verbinding nog niet is opgeleverd.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 20:44
Update bij mij:

Jouw verhaal is precies zoals het bij mij is verlopen.
Ik heb de e-mails, brieven enz. allemaal correct op tijd ontvangen.
Ik heb wel vaak geprobeerd met de helpdesk te bellen i.v.m. vragen omtrent de procedure (geen opzegtermijn, geen opzegkosten, wie zegt de oude provider op, nummerportering enz.)

Nog wat info voor je voor de komende week:
- Mijn 2e brief bevatte mijn nieuwe (tijdelijke) telefoonnummer
- Alice Lounge zou ik al lang ca. 2 weken moeten kunnen gebruiken maar dat werkt nog steeds niet.
- modem kreeg ik een dag of 3 vóór de officiele oplevering
- KPN monteur kwam de dag ná de officiele levering
- KPN monteur zet de lijn niet om van ISDN naar analoog
- KPN monteur komt alleen de lijn controleren en 'labelen' ?
- Alice wordt geleverd op het tweede aderpaar, náást de ISDN aansluiting
- ISDN wordt afgesloten nadat de nummerportering gereed is
- ik heb last van een klaplijn en daar wordt Alice nog niet warm of koud van

Tip:
Probeer het modem na ontvangst meteen eerst even uit op je tweede aderpaar.
Als dat niet werkt, alleen aansluiten op je eerste lijn als blijkt dat je ISDN verbinding het niet meer doet. Op je ISDN lijn staat n.l. 100 volt en ik heb geen idee wat de Copperjet daarvan vindt ;)

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

Nee, andere manier.

Je hebt waarschijnlijk 1 aderpaar van je huis naar de centrale. Alice wil omdat je de eerste al bezet hebt met ADSL (IPB van KPN) er een lijn naast leggen. Echter is daar 'groot laswerk' voor nodig (straat moet open etc).

Dus wijst Alice je aanvraag af inderdaad, is heel logisch op deze manier.

KPN doelt dat Alice de huidige verbinding zou kunnen overzetten middels een telco-telco migratie, dat klopt als een bus. Echter biedt Alice je deze mogelijkheid niet wat ik al vaker heb geschreven in dit topic.

Ze hebben twee manieren van aansluiten:

1. ADSL aanleggen op een analoge KPN telefonie aansluiting (die moet zonder ADSL zijn!)
2. Een nieuwe lijn in gebruik nemen op een adres.

Bij 2 kan dat zijn omdat je helemaal geen dienst (ADSL of telefonie) op de lijn hebt of omdat je al ADSL hebt, ook dan komt er een nieuwe lijn naast (als dat dus mogelijk is op je adres).
Als je aangeeft dat je overstapt en al ADSL hebt neemt Telfort de huidige verbinding over en prikt hem om op de centrale, dat is de manier waarop KPN doelt dat overstappen wel gewoon kan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
HoppyF schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:13:
[...]

Hoe kun je nou zeer tevreden zijn als je al zoveel problemen hebt gehad en ze bovendien nog zelf hebt opgelost ook?? :?

De snelheid van de lijn is niet zo belangrijk, veel belangrijker is de afwikkeling van de order en de stabiliteit. Ook de telefonie is niet onbelangrijk.
Je moet immers wel kunnen bellen en gebeld worden.

Werkt de nummerherkenning bij jou goed? (dat je kunt zien wie je belt maar ook dat anderen kunnen zien als jij hun belt).
Ach ja, je hebt overal wel iets en als je dingen zelf kunt oplossen dan maakt het me niet veel uit, als het maar relatief snel gaat :) 'zoveel' problemen viel ook mee trouwens:
1. Verbinding werkte niet (de andere 2 aders moesten gebruikt worden, opgelost door KPN man)
2. Veel disconnects (na 3 dagen veel minder)
3. Relatief lage snelheid (modem reset, dit was wel irri)
4. Onbekend eigen nummer (helpdesk gebeld)
5. Uitgaand wordt nummer niet meegestuurd (da's dan jammer voor de ander, maar ik wil het nog wel aan)
6. Nummerherkenning (kan ook liggen da'k een duits toestel heb... wil ik uiteindelijk ook nog hebben).
Aangezien ik 5 en 6 ook niet eerder had en niet daarom Alice gekozen heb, vind ik dat niet echt een probleem.

Afwikkeling van de order was op zich goed gegaan, want er lag op m'n oude adres nog een brief tussen alle post met gebruikersnaam en wachtwoord van iets van 5 dagen oud.

Stabiliteit is stukken beter de laatste paar dagen. Gisteravond na voetbal (22.45 ofzo) nog wel 1 keer m'n verbinding eruit... wel irri, maar het gaat de goede kant op.

Ik hou ook rekening dat het gewoon een nieuw bedrijf is en ze best nog aan de problemen werken: het kan niet in 1 keer feest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn modem en aanverwante artikelen gekregen. Maar ik heb op het moment alleen maar problemen en ik heb geen zin om drie kwartier in de wacht te hangen bij de helpdesk. En dit forum doorworsten is ook wat... Als het nu een pagina of 10 was. alla, maar.....

Ik heb op het moment nog een "gewone" KPN telefoon aansluiting.

Probleem 1: ADSL is nog niet aanwezig (maar Tele2 heeft al afgesloten)
Heb dus mijn Alice modem aangesloten volgens bijgelevert schema. Wat scherts mijn verbazing: mijn telefoon heeft geen kiestoon meer. (HELP!!) 8)7

Probleem 2: Ik wil achter het modem een wireless router hangen. En ik heb niet zoveel verstand van netwerken. Ik wil gebruik maken van de 192.168.x.x range. Mijn modem heb ik inmiddels ingesteld op 192.168.1.1 maar nu begint de ellende: wat nu? Moet de DHCP server uitgezet worden?

Met andere woorden: Hoe moet het nu verder? En hoe moet ik de router instellen? 8)7

Ik zou ontzettend geholpen zijn!!!

Alvast ongelofelijk bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Tip:
Probeer het modem na ontvangst meteen eerst even uit op je tweede aderpaar.
Als dat niet werkt, alleen aansluiten op je eerste lijn als blijkt dat je ISDN verbinding het niet meer doet. Op je ISDN lijn staat n.l. 100 volt en ik heb geen idee wat de Copperjet daarvan vindt ;)
Ja, en jij wilt wel even weten of het modem dan gaat roken??? voel even aan de strijbout of íe al heet genoeg is, wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:24:
Ik heb inmiddels mijn modem en aanverwante artikelen gekregen. Maar ik heb op het moment alleen maar problemen en ik heb geen zin om drie kwartier in de wacht te hangen bij de helpdesk. En dit forum doorworsten is ook wat... Als het nu een pagina of 10 was. alla, maar.....

Heb dus mijn Alice modem aangesloten volgens bijgelevert schema. Wat scherts mijn verbazing: mijn telefoon heeft geen kiestoon meer. (HELP!!) 8)7

Probleem 2: Ik wil achter het modem een wireless router hangen. En ik heb niet zoveel verstand van netwerken. Ik wil gebruik maken van de 192.168.x.x range. Mijn modem heb ik inmiddels ingesteld op 192.168.1.1 maar nu begint de ellende: wat nu? Moet de DHCP server uitgezet worden?

Met andere woorden: Hoe moet het nu verder? En hoe moet ik de router instellen? 8)7

@1: er zit een fout in de tekening van alice- draai kabel a en b eens om
@2: hierover is genoeg te vinden op internet - succes met lezen. (key: home networking- onthou dat je modem in router stand staat en al over DHCP beschikt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Franssie

Wanneer ik in het modem mijn DHCP server en Firewall uitzet en in mijn Wireless router de DHCP server aanzet, werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:37:
@Franssie

Wanneer ik in het modem mijn DHCP server en Firewall uitzet en in mijn Wireless router de DHCP server aanzet, werkt dit?
je hebt dan geen telefonie meer - je zult toch echt even dit topic moeten doorlezen (ja ik weet 1400 posts is geen grapje) maar als je zoekt op bridge en dhcp zou je woch wel wat in dit topic moeten kunnen vinden lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 18-10-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:16
bjck schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:26:

1. ADSL aanleggen op een analoge KPN telefonie aansluiting (die moet zonder ADSL zijn!)

Bij 2 kan dat zijn omdat je helemaal geen dienst (ADSL of telefonie) op de lijn hebt of omdat je al ADSL hebt, ook dan komt er een nieuwe lijn naast (als dat dus mogelijk is op je adres).
Vreemd. Ik had een analoge verbinding met DirectADSL van KPN. Alice heeft in de centrale gewoon het KPN ADSL signaal vervangen door dat van BBNED. Tot mijn portering was er sprake van linesharing tussen KPN en Alice. Ging allemaal probleemloos, ook mèt ADSL op de lijn die Alice over moet nemen!
In die zin klopt je opmerking tussen haakjes bij punt 1 dus niet... Sterker nog: ik heb DirectADSL pas opgezegd toen bleek dat het BBNED signaal erop stond (mijn modem wilde niet meer authenticeren met mijn DirectADSL account en het modem trainde zo'n 17mbit hoger in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:49:
[...]
je hebt dan geen telefonie meer - je zult toch echt even dit topic moeten doorlezen (ja ik weet 1400 posts is geen grapje) maar als je zoekt op bridge en dhcp zou je woch wel wat in dit topic moeten kunnen vinden lijkt me.
Ik heb de handleiding van mijn Wireless N-Router eens goed doorgenomen (108 bladzijden) en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze volgens mij het beste in Accesspoint mode kan zetten. Heb ik wel de voordelen van 108 mB Wireles met groot bereik. En ik hoef het modem niet aan te passen. Daar de DHCP server aan, Viruele servers installeren, opgelost. Toch? (hoop ik) :) Maak toch voor 90% gebruik van Wireless...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:24:

1. A/B stekker eruit gooien. Als je alleen Alice hebt en geen andere lijn, ook gewoon de splitter eruit
2. Eehm modem moet je niet aanpassen, je wifi router moet je gewoon zo zetten dat ie intern 192.168.x.x geeft via DHCP en hijzelf ook via DHCP van het modem krijgt (dus WAN op dhcp zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice bestelling Neville
ma 02-10-2007Bestelling telefonisch gedaan. Kon niet online want dit deel van de site was down. 15min in wacht gehangen, wel erg aardige meneer. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
di 03-10Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt. Opleverdatum gepland voor 1 november. Klantnummer 10700+ :o .
do 05-10Nu per post identieke brief ontvangen als twee dagen geleden per mail
di 15-10Ik zou binnen twee weken brief ontvangen met de definitieve aansluitdatum. Na vele :( -verhalen van dit forum na 2 weken gelijk gebeld, want de kans dat mijn order is geannuleerd is meer dan aanwezig. Exact 8 min in wacht gezeten (rond 19:30u): dametje vertelt mij dat ik nu met de afd verkoop spreek en dat ze me niet kan helpen. Ik heb waarschijnlijk optie 1 gekozen ipv optie 2. Niet dus. "O, dan komt het omdat wij bij verkoop soms telefoontjes overnemen van bestaande klanten (domme doos). Aangezien zij niet eens kan opzoeken of ik een geldige order heb, wordt er een terugbelafspraak gepland voor dezelfde avond (nou nou) of de dag erop. U raadt het al: we zijn nu twee dagen verder, en nog steeds niets. We gaan vanavond maar weer eens bellen. Oh ja, de beloofde brief is er dus ook nog niet. :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja Neville, I'm one day behind U, 3 oktober aangemeld

Nog niets gehoord, niets gezien en bellen heeft niet veel zin als ik het zo hoor....

Het annuleren van de bestelling zal wel net zo fout lopen, al zit ik er wel aan te denken.
Op zich niet erg dat ze het druk hebben, da's een goed teken, maar laat het in ieder geval weten dat er vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear fellow Alice users, I've read a lot in this thread, although I understand maybe only 3/4 with the help of my translation pop-up thingy, so I want to share my experience with you.

28.09. booked Alice with number transfer from KPN basic
10.10. Opdrachtbevestiging for the 16th
13.10. Modem and stuff arrived
15.10. KPN transfer confirmation
16.10. no joy, no sync, nothing
17.10. morning: Online mail speaks of confirmation for today (17th) huh?
til 13:00 several trials to connect via direct connection as advised in the short manual, no joy
at 16:00 I see an ADSL sync by the direct connection, jipee
til 18:00 setting up the scetched configuration repetitively, nojoy :(

NOW HERE COMES THE BEEF :D
By some odd thinking I switched the lines of the a/b stekker opposite to what is scetched!
That did partly the trick, I have ADSL with some 12mbit but no phone at all 8)7

AND NOW THE REAL BEEF :D
18.10. just a few minutes ago, I removed the phone line from the Modem phone1 connection and put it directly into the splitter Telephone outlet, having port A of the a/b stekker completely empty now!
I call my old number - dang - the phone rings and connects 8)
I pull the plug from the Splitter again and put it back to Phone1 on the Modem, I dial my temporary number and it works 8)
So in fact the a/b stekker is pretty useless currently, ok that may change when they switch the KPN number over.

Maybe someone can make some sense out of this and give him some help for setting up the biest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Laatst online: 08:16
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:22:
18.10. just a few minutes ago, I removed the phone line from the Modem phone1 connection and put it directly into the splitter Telephone outlet, having port A of the a/b stekker completely empty now!
I call my old number - dang - the phone rings and connects 8)
I pull the plug from the Splitter again and put it back to Phone1 on the Modem, I dial my temporary number and it works 8)
So in fact the a/b stekker is pretty useless currently, ok that may change when they switch the KPN number over.

Maybe someone can make some sense out of this and give him some help for setting up the biest ;)
Apparently your a/b connector is indeed broken. After the transfer of your old number to the Alice network you no longer need the splitter nor the a/b connector. Then you can plug your modem directly into the socket where your phone line enters your house.
So the bad news is: the standard set up doesn't work due to the broken a/b connector
The good news is: Your problems will be solved after the switch over from KPN to Alice has been completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe iedereen hier die mooie tabelletjes maakt maar mijn verhaal tot nu toe:

07-10: Alice aangevraagd, mail sms en schriftelijke bevestiging binnen 48 uur beloofd, mail gehad maar kon de bijlage niet openen omdat het beschadigd is volgens acrobat. Sms en brief nooit gehad.
16-10: Nog steeds geen brief en op mail werd niet gereageerd dus maar eens bellen, zou vandaag of morgen terruggebeld worden met info waarom ik die brief niet heb.
18-10: Nog steeds niet terruggebeld, dus weer bellen, Bep vertelde dat het kwam door de toevoeging 3 hoog en ze zou wel even een nieuwe aanvraag indienen. Aansluiting zal zo tussen 5 en 10 november gebeuren...

Nou ik ben heel erg benieuwd of het gaat komen. Overigens, ik kreeg bij eerste keer bellen binnen 5 en bij tweede keer bellen binnen 10 minuten iemand aan de lijn. Zou dat wellicht komen doordat ik in het keuzemenu optie 1 koos? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:03

s3n

s3n schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:18:
[...]

Weer een update.. Na een half uur in de wacht staan iemand aan de lijn gekregen. Nadat mijn order van 16sept is mislukt, is blijkbaar ook die van 26sept mislukt. Volgens de (overigens behulpzame medewerker) woon ik op huisnummer 48 ipv 44. Volgens mij weet ik dat wel beter als hem, maar ok.
Order #3 is inmiddels aangemaakt, kijken of het ze nu wel lukt. Helaas is de verwachte opleverdatum nu al doorgeschoven naar 30okt.
18 oktober. Een medewerker van KPN belt op om te vragen wanneer ze een lijmeeting mogen doen op nummer 48. Ik zeg dat ik op 44 woon, niet 48. Dit is volgens hem niet mogelijk, en hij besluit mijn orderaanvraag af te wijzen. Dus waarschijnlijk is inmiddels ook order 3 bij Alice mislukt. Ik weet niet waarom er richting KPN een orderaanvraag is gedaan, want ik heb gewoon een werkende lijn, en krijg van KPN netjes mijn rekeningen op 44. Zal ik maar gewoon een trage athome lijn aanvragen? Misschien niet alles, maar qua administratie heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:36:
[...]
Ik heb de handleiding van mijn Wireless N-Router eens goed doorgenomen (108 bladzijden) en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze volgens mij het beste in Accesspoint mode kan zetten. Heb ik wel de voordelen van 108 mB Wireles met groot bereik. En ik hoef het modem niet aan te passen. Daar de DHCP server aan, Viruele servers installeren, opgelost. Toch? (hoop ik) :) Maak toch voor 90% gebruik van Wireless...
helemaal goed ! dus je portforwards inderdaad in je Alice modem doen en omdat je AP mode gebruikt hoef je niets meer in je AP te doen, alles is dan te regelen vanuit je Alice modem.
Succes met de aansluiting van Alice verder.
s3n schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:00:
[...]
Ik weet niet waarom er richting KPN een orderaanvraag is gedaan, want ik heb gewoon een werkende lijn, en krijg van KPN netjes mijn rekeningen op 44. Zal ik maar gewoon een trage athome lijn aanvragen? Misschien niet alles, maar qua administratie heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Alice's wegen zijn soms ondoorgrondelijk. Maar voor bijna hetzelfde geld probeer ik het nu bij Telfort - geen garantie dat dat wel gaat werken natuurlijk maar ik ben al een stap verder in een (1) week dan ik bij Alice in bijna twee maanden ben gekomen.

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 18-10-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef:
Ervaringen HoppyF met Alice
maandag 27 augustus:
Bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)
maandag 27 augustus:
Automatische bevestiging van de order per email
vrijdag 31 augustus:
Per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.

vrijdag 7 september:
Een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat

vrijdag 14 september:
Een email ontvangen met PDF brief. Wederom een ontvangstbevestiging (de 2de!!) met verkeerde info erin. Er wordt gesproken dat men mijn huidige telefoonnummer wil beeindigen en dat ik een nieuw nummer van Alice krijg.
Het genoemde nummer is niet juist en bestaat zelfs niet. Het is een netnummer met een abonneenummer wat met "000" begint.
Alice is dus helemaal de weg kwijt!

zaterdag 15 september:
De brief die gisteren per email was verstuurd nu per gewone post ontvangen.
Daarna gebeld met de Alice KS.

zaterdag 15 september:
Excuses van Alice per email vanwege de verkeerd verstuurde 2de opdrachtbevestiging.
Wel een snelle reactie van Alice op mijn email van gisteren.

maandag 17 september:
Email + PDF brief ontvangen van Alice.
Deze keer dat de order op mijn verzoek was geannuleerd.
Dat is echter niet juist, ik heb niet geannuleerd en wil mijn order gewoon uitgevoerd zien.
Waarschijnlijk is deze actie het gevolg van de verkeerd verstuurde tweede ontvangstbevestiging.
Toch maar weer een email retour naar Alice om te voorkomen dat mijn eerste order geannuleerd wordt.

dinsdag 18 september:
De derde ontvangstbevestiging ontvangen.
(per email + PDF), gewone brief zal wel morgen binnen komen met de post. Is al vaker zo gegaan.

woensdag 19 september:
Vandaag per post de brief ontvangen die gisteren al met de email was gekomen. Was te verwachten.
Ook een email ontvangen met de excuses en de mededeling dat men het gaat uitzoeken waarom ik zoveel ontvangstbevestigingen krijg.

zaterdag 22 september:
Nog geen bericht van Alice over wat er mis gegaan is.
Wel heb ik in de Alice Lounge (website van Alice) gekeken. Daar staat dat mijn activeringsdatum 19-9 zou moeten zijn. Dit datum is voorbij en er is niets gebeurd.
Toch maar even gebeld met de KS. De datum zou nu 26-9 moeten zijn. Ik verwacht de komende dagen/week dus wat actie. De modem moet ook nog binnenkomen.

dinsdag 25 september:
Een email ontvangen van Alice.
De eerder genoemde activeringsdatum van 19-9 (Alice Lounge) en 26-9 (telefonisch klantenservice op 22-9) kloppen niet.
Volgens de email wordt het nu 16 oktober (jawel!).

donderdag 4 oktober:
Na een tijdje van relatieve rust heeft Alice haar excuses aangeboden voor de vertraagde/verkeerde levering. De activeringsdatum kan helaas niet worden vervroegd en blijft op 16 okt. staan.
Men verzekerd mij ook dat de modem op tijd zal arriveren. (we zullen wel zien)

vrijdag 5 oktober:
Een "mannetje" van KPN belt mij (op mijn mobiel) dat hij graag op 16 oktober in de middag wil langskomen om mijn lijn 'door te meten'.
Ik zeg: ik heb al jaren ADSL, moet dat? Ja, het is een lijnmeting. Vooruit dan maar. Kan geen kwaad, kan hij meteen kijken of de lijn goed werkt.

maandag 8 oktober:
Eindelijk dan de langverwachte brief (per email) met de bevestiging van de activeringsdatum.
Er staat echter wel een fout in, het genoemde telefoonnummer is niet mijn nummer maar een niet-bestaand telefoonnummer. Mijn oude KPN nummer moet echter wel geporteerd worden, ik wil geen nieuw nummer van Alice.
Weer een email sturen....

vrijdag 12 oktober:
Geen antwoord op mijn email, en nog geen modem ontvangen.
De activeringsdatum van 16 oktober komt wel dichtbij.
Toch maar even mijn "oude" Copperjet 816-2P modem aangesloten.
En.... het werkt! mijn lijn is dus al actief.

zaterdag 13 oktober:
Het modem van Alice komt eindelijk binnen, is nog compleet ook.
Hij doet het meteen na het aansluiten, er hoeft niets ingesteld te worden. Pluspunt voor Alice deze keer.

dinsdag 16 oktober:
De langverwachte dag (na 6 weken wachten).
KPN (contracter) man komt langs, kijkt even rond, vraag of je modem is aangesloten. Antwoord: ja.
Gaat even iemand bellen om de lijn te controleren en gaat vervolgens weer weg.
Er is niets aangesloten, veranderd of doorgemeten. Snel verdiend door KPN.

Dan maar even de Alice Lounge bekijken. Jawel hoor ... het werkt ... NIET.
Kan wel inloggen maar zie verder niets. Er staat een tekst 'selecteren' maar als ik daar op klik gebeurt er niets, ik moet dan weer inloggen.

Verder nog geen nummerherkenning, inkomende nummers kan ik niet zien, uitgaand kan men mijn nummer niet zien. Da's lekker wel...
Verder weet ik mijn eigen (Alice) nummer niet. Niet zo belangrijk maar toch.

donderdag 18 oktober:
Alice begint (eindelijk) wakker te worden.
Ik kan vandaag zowaar inloggen op de Alice Lounge en zie er ook nog wat. Mijn email is zelf te kiezen en kan ik later webmail lezen.
Ik het het email adres niet nodig maar toch handig. Ik kon bovendien nog mijn voornaam als emailadres kiezen. (zeg maar hoppy@alice.nl), hoppy heet ik natuurlijk niet echt! :)

Update donderdag 18 oktober.
Zie tekst hierboven.

Is er iemand waarbij de nummerherkenning wel werkt?Kan ik nog iets nuttigs instellen op de Alice Lounge? (als deze zou werken)

Vanmiddag ook nog antwoord van Alice, één bevestigingsemail van de aansluiting die plotseling van dag is veranderd (eerst 16 en nu 17 okt.).
Verder een antwoord op mijn email van vorige week.
De vraag was of mijn telefoonnummer nu werkelijk geporteerd zou gaan worden. Dit stond in de eerste orderbevestiging maar in latere brieven stond daar niets meer over, sterker nog, er stond dat mijn nummer zou vervallen. Verder de vraag hoe het met nummerherkenning zit.

Dit is het antwoord:

Bedankt voor uw e-mail. Ons antwoord op uw vraag is:

Bedankt voor uw e-mail. Zoals afgesproken word uw oude nummer gewoon meegenomen. Dit kan ongeveer drie weken duren. U bent tijdens die drie weken op twee nummers bereikbaar: uw oude en uw tijdelijk nummer. Uw tijdelijk numnmer is 03xx707xxx. Tevens willen we u graag aangeven dat nummerweergave het de eerste weken niet zal doen in verband met nummerportering.

We wensen u veel plezier met het gebruik van Alice Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

zit je nu eindelijk aangesloten hoppy?? en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taipan2008 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:58:
[...]

Apparently your a/b connector is indeed broken. After the transfer of your old number to the Alice network you no longer need the splitter nor the a/b connector. Then you can plug your modem directly into the socket where your phone line enters your house.
So the bad news is: the standard set up doesn't work due to the broken a/b connector
The good news is: Your problems will be solved after the switch over from KPN to Alice has been completed.
Thanks for your confirmation, I didn't know that the splitter and the a/b are superfluous after the switch over, but oh well my dutch is pretty basic so I must have overlooked it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

bjck schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:26:
[...]

Nee, andere manier.

Je hebt waarschijnlijk 1 aderpaar van je huis naar de centrale. Alice wil omdat je de eerste al bezet hebt met ADSL (IPB van KPN) er een lijn naast leggen. Echter is daar 'groot laswerk' voor nodig (straat moet open etc).

Dus wijst Alice je aanvraag af inderdaad, is heel logisch op deze manier.

KPN doelt dat Alice de huidige verbinding zou kunnen overzetten middels een telco-telco migratie, dat klopt als een bus. Echter biedt Alice je deze mogelijkheid niet wat ik al vaker heb geschreven in dit topic.

[...]

Als je aangeeft dat je overstapt en al ADSL hebt neemt Telfort de huidige verbinding over en prikt hem om op de centrale, dat is de manier waarop KPN doelt dat overstappen wel gewoon kan.
Oke je verhaal klinkt aannemelijk, we apart.. Denk namelijk niet dat ik de enige ben die er zo voor staat toch? Telfort zou dit dus wel kunnen die Telco overname?!

Iig bedankt voor de verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:14:
Ik weet niet hoe iedereen hier die mooie tabelletjes maakt maar mijn verhaal tot nu toe:

07-10: Alice aangevraagd, mail sms en schriftelijke bevestiging binnen 48 uur beloofd, mail gehad maar kon de bijlage niet openen omdat het beschadigd is volgens acrobat. Sms en brief nooit gehad.
16-10: Nog steeds geen brief en op mail werd niet gereageerd dus maar eens bellen, zou vandaag of morgen teruggebeld worden met info waarom ik die brief niet heb.
18-10: Nog steeds niet teruggebeld, dus weer bellen, Bep vertelde dat het kwam door de toevoeging 3 hoog en ze zou wel even een nieuwe aanvraag indienen. Aansluiting zal zo tussen 5 en 10 november gebeuren...

Nou ik ben heel erg benieuwd of het gaat komen. Overigens, ik kreeg bij eerste keer bellen binnen 5 en bij tweede keer bellen binnen 10 minuten iemand aan de lijn. Zou dat wellicht komen doordat ik in het keuzemenu optie 1 koos? >:)
Datzelfde probleem met huisnummer toevoeging had ik ook. Mijn aanvraag dateerde van 23/08. Regelmatig met ze aan de lijn gehangen [o.a. ook Bep >:) ] Uiteindelijk na veel gebel maar op 03/10 definitief geannuleerd. Meteen een aanvraag ingediend bij Orange Adsll/extra + telefonie. Binnen een week de bevestiging + aansluitdatum 18/10. Het kan dus allemaal wel..alleen bij Alice niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ervaringen Morpheus met Alice
ma 20-8-2007Bestelling telefonisch gedaan (geen KPN aansluiting)
wo 28-8-2007Bevestiging per post over bestelling Alice.

Vreemd detail 1: Ik heb gevraagd om mijn telefoonnummer niet publiekelijk te maken. In de brief staat beschreven "Weergave eigen abonneenummer: ja".

Vreemd detail 2: Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven als nummer voor geval contact nodig is. Er wordt melding gedaan dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. (ik kom in dat appartement te wonen, dus geen oud nummer) Met als extra text: "Uw oude nummer *06nummer* zal komen te vervallen. Knap dat ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Ik verwacht dat ze gewoon wat administratieve opstartproblemen hebben en zal er morgen een telefoontje aan wagen.
do 29-8-2007Telefonisch contact gehad met de helpdesk over bovenstaande 2 punten.
Punt 1 is veranderd op mijn aangeven.
Punt 2 blijkt een standaard weergave van het systeem en mijn 06 zal ook niet geporteerd worden. Is ook niet mogelijk gaven ze aan. Ik ben dus niet de enige die verwarring had. Ik hoop voor hun dat ze dit relatief snel op kunnen lossen, want dit brengt onnodige verwarring.
di 18-9-2007Even gebeld met de Alice helpdesk aangezien ik het 4 weken geleden besteld heb, maar tot op heden enkel een opdrachtbevestiging ontvangen had. Sommige personen hier gaven al aan ook geen opleverbrief ontvangen te hebben, maar wel het modem. Het modem heb ik helaas ook nog niet ontvangen.

9:30 Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan.

12:30 Zojuist terug gebeld door de helpdesk. Er is niets geconstateerd in mijn order wat een verlate levering zou kunnen verklaren. 20 september moet het opgeleverd worden dus de verwachting is dat het modem nog komt.
vr 21-9-2007Even gebeld met Alice. op 20-9-2007 is er nog geen modem geleverd en ook geen bevestigingsbrief. Zoals eerder deze week werd gevraagd om nog even geduld te hebben. Voor mij was dit niet direct genoeg en gevraagd of uberhaupt het modem verstuurd is, omdat dit hetzelfde is wat ik eerder deze week hoorde. Deze zou de 19e verstuurd zijn. Normaal gesproken kun je dan 1 a 2 dagen wel rekenen. Hopelijk komt hij vandaag :)
di 25-9-2007Wederom zojuist een belletje richting Alice gedaan. Immers nog steeds geen modem ontvangen en ook geen opleverbrief. Wat blijkt, administratief ben ik nog niet geactiveerd, fysiek ben ik nog niet geactiveerd en er is ook nog geen modem verstuurd. Er zou wel al een telefoonnummer voor mij bekend zijn... heb ik veel aan.

De persoon aan de telefoon kon mij helaas nog niet echt bevredigend antwoorden wanneer het dan wel opgeleverd werd, wat de reden was van nog niet opleveren en waarom mijn modem nu blijkbaar nog niet verstuurd is. Ook kon niet aangegeven worden wanneer ik wel geactiveerd zou worden, ik sta immers gewoon in de planning.

Dat ik moet wachten vind ik in dit geval niet erg (zit nog midden in verbouwing en ga aankomend weekend pas over), geen antwoorden vind ik dan ook het vervelendst.
za 29-9-2007Volgende telefoontje naar Alice om een update te vragen. Het was 21:30 dus geen technische dienst aanwezig, maar het zou maandag opgepakt worden. Dinsdag zou ik teruggebeld worden. Verder geen update
wo 3-10-2007Op dinsdag geen telefoontje ontvangen, dus zelf bellen. 5x 2min in de wacht en gestopt (zit immers op werk) 6e keer langer volgehouden en na 5min iemand aan de lijn. Die kon me gelukkig wel vooruitgang vertellen. BBned gaf aan dat KPN iets in de wijkcentrale moet doen, helaas kon KPN geen datum aangeven wanneer dit gebeuren zou...

In ieder geval iets vooruitgang. Ga nu 10dagen op vakantie. Ik hoop dat het erna geregeld is...
di 16-10-2007Terug van vakantie. Geen teken van leven van Alice. Wederom bellen en ik krijg wederom hetzelfde verhaal. Ik zou per 20 september aangesloten moeten zijn, er is geen foutcode en het lijkt erop dat KPN nog een las moet doen in de centrale maar dat nog niet gedaan heeft. Leuk dat KPN dat moet doen, maar waarom is Alice niet in staat om druk te zetten bij KPN en is iedere andere internet provider wel in staat om binnen 1 maand internet te leveren? Vraag me verder af of mijn belhistorie goed bijgehouden wordt, ik wist deze persoon beter aan te geven wanneer ik gebeld had dan hij met zijn systeem voor ze...

Vrijdag zou ik terug gebeld worden met een update van KPN. Maar hij kon niets beloven.
vr 19-10-2007Einde Alice

Netjes terug gebeld door de Alice medewerker. Dat mag dan wel gezegd worden. Helaas moest hij me nog steeds vertellen dat KPN geen datum doorgegeven had wanneer ze hun werkzaamheden zullen gaan uitvoeren. 3-10 werd duidelijk dat KPN werkzaamheden moest uitvoeren. KPN kon toen geen opleverdatum aangeven en 19-10 nu vandaag nog steeds niet.

Ik geloof niet dat mijn bestelling zo speciaal is. Als Alice geen druk kan zetten op KPN is het voor mij over. Mogelijk ga ik nu nog langer wachten op internet via een andere provider (denk nu aan telfort), maar het vertrouwen in Alice is voor mij weg. Ik moet er op dit moment niet eens aan denken dat mijn internet opgeleverd is en het niet zou doen...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:22:
[...]Regelmatig met ze aan de lijn gehangen [o.a. ook Bep >:) ]
Haha, de meesten hier dromen van Alice, maar moeten het doen met Bep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:49:
[...]
Haha, de meesten hier dromen van Alice, maar moeten het doen met Bep :+
[hk-modus]
Bep in de commercials van Alice!n aktie!
[/hk-modus]
Volgens mij draait bep 60% van de hele helpdesk bij alice - lijkt wel of iedereen die licht doorrookte stem heeft horen uitleggen dat iets niet lukte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
wiske80 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:57:
zit je nu eindelijk aangesloten hoppy?? en hoe bevalt het?
Ja, eindelijk wel! :)
Technisch gezien werkt het wel, verbinding is stabiel en goed, iets wat ik van BBned al gewend was (via TweakDSL). Telefonie werkt ook al is het nummer nog niet geporteerd, vandaar dat de nummerherkenning niet werkt zoals ik al schreef.

Ik verwacht wel dat Alice een goede ISP zal gaan worden, de prijs/prestatie verhouding is goed.
KPN ISP's kunnen daar nog niet echt tegenop al probeert KPN het wel met Telfort.
Het is dus even afwachten hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Alice zal zeker meer producten gaan aanbieden en het wachten is op IPTV (TV over IP).
Dat kan een concurrent worden voor de kabelboeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

HoppyF schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Ja, eindelijk wel! :)
Technisch gezien werkt het wel, verbinding is stabiel en goed, iets wat ik van BBned al gewend was (via TweakDSL). Telefonie werkt ook al is het nummer nog niet geporteerd, vandaar dat de nummerherkenning niet werkt zoals ik al schreef.

Ik verwacht wel dat Alice een goede ISP zal gaan worden, de prijs/prestatie verhouding is goed.
KPN ISP's kunnen daar nog niet echt tegenop al probeert KPN het wel met Telfort.
Het is dus even afwachten hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Alice zal zeker meer producten gaan aanbieden en het wachten is op IPTV (TV over IP).
Dat kan een concurrent worden voor de kabelboeren.
I dare to differ - Telfort is duurder maar niet veel duurder, en in tegenstelling tot Alice zijn ze wel duidelijk en komen ze afspraken na.
Vwb de IP-TV : KPN (ook telfort dus) heeft een werkend TV systeem (mine) itt Alice (die dit wel heeft in het buitenland maar zonder rechten hier in NL begin je niet veel).
Ik denk dat IP ooit wel een concurrent gaat worden tov calbe (en dan met name de special channels, wetenschap, nieuws, cartoons en pron) Ik denk dat Alice nog een hoop moet doen om bij te trekken met de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

Volgens mij draait bep 60% van de hele helpdesk bij alice - lijkt wel of iedereen die licht doorrookte stem heeft horen uitleggen dat iets niet lukte ;)
Vooral nadruk op LICHT doorrookt he ;)

Overigens, je kan zeggen wat je wil maar ze heeft me wel correct geholpen... Nu hopen dat er iets wordt waargemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 08:52
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

I dare to differ - Telfort is duurder maar niet veel duurder, en in tegenstelling tot Alice zijn ze wel duidelijk en komen ze afspraken na.
Telfort is duurder? Ze zijn toch beiden 29,90 incl. telefonie? Alleen de contractstermijn is verschillend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:35:
[...]

Vooral nadruk op LICHT doorrookt he ;)

Overigens, je kan zeggen wat je wil maar ze heeft me wel correct geholpen... Nu hopen dat er iets wordt waargemaakt!
Als ik een bedrijf had met een helpdesk had ik Bep allang een baan aangeboden, echt respect hoe ze mij te woord heeft gestaan (en ik denk vele anderen). Dat Alice voor mij weinig of niets heeft kunnen waarmaken reken ik Bep dan ook zeker niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Laatst online: 15-04-2017
Ik zou de 22e aangesloten worden. Kreeg mijn modem gisteren binnen.
Gelijk op het 2e aderpaar aangesloten, AB omgedraaid en werkend! :)

Kan nog niet veel zeggen over de stabiliteit, maar het LIJKT er wel op, dat het goed zit!
Bij mij is dus wel alles volgens planning gegaan tot nu toe. Nu alleen nog de portering.

[ Voor 5% gewijzigd door geiszzz op 20-10-2007 07:16 ]

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Als ik het goed begrijp het volgende over Alice:

1) Je mag niet aan de installingen veranderen van de firewall

2) je mag geen eigen modemrouter gebruiken en krijgt er 1 van hen. Je eigen modemrouter gaat ook niet werken als je hem plaatst ipv de modem die zij je leveren.

3) de modem die je krijgt is bridged??

Wat ik ook wil weten is of e rook mensen gebruik maken van het modem icm een dreambox met sharing en of dit op deze modems werkt.Normaal zet je dan en paar poorten udp en tcp open. 21/80 en 6000 bij mij de eerste TCP en de laatste UDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Dit is goed bedoeld.

Kijk hier eens.

http://alice.gebruikers.eu/news.php

Hier staan antwooren op 'bijna' al je vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Dirtyharry schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:32:
Dit is goed bedoeld.

Kijk hier eens.

http://alice.gebruikers.eu/news.php

Hier staan antwooren op 'bijna' al je vragen
Danku .. dus de linksys gata prima werken .. perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chadi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:02:
[...]

Danku .. dus de linksys gata prima werken .. perfect :)
Ik zou daar toch iets genuanceerder mee omgaan. Het kan werken, of het prima werkt op elke lijn qua snelheid en stabiliteit weet je niet. Daarvoor zullen veel mensen op een Alice verbinding exact dezelfde Linksys moeten gebruiken om daar iets over te kunnen zeggen.

En je hebt natuurlijk nooit een garantie dat het altijd blijft werken of altijd even goed blijft werken als je een ander modem aansluit dan is geleverd door de ISP. Als het opeens niet meer werkt of slecht functioneert zal je altijd de modem van de ISP moeten aansluiten, pas dan kunnen ze een storing in behandeling nemen natuurlijk.

Tenzij het met de geleverde modem wel goed/stabiel werkt, dan weet je waar het probleem zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
franssie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

Vwb de IP-TV : KPN (ook telfort dus) heeft een werkend TV systeem (mine) itt Alice (die dit wel heeft in het buitenland maar zonder rechten hier in NL begin je niet veel).
Ik denk dat IP ooit wel een concurrent gaat worden tov calbe (en dan met name de special channels, wetenschap, nieuws, cartoons en pron) Ik denk dat Alice nog een hoop moet doen om bij te trekken met de Nederlandse markt.
Veel vertrouwen heb ik niet in Telfort, mijn eerdere ervaringen met mobiele telefonie waren niet goed.
Internet is wel wat anders maar toch... verder is het gewoon KPN met een ander label erop.
KPN heeft ook al diverse malen laten zien dat ze niet goed kunnen omgaan met ADSL. Lees de topics er nog maar eens op na.

Vwb TV is het nog even afwachten wat er komt, ik zit er persoonlijk niet op te wachten omdat ik toch via satelliet kijk. Prima kwaliteit waar de kabelboeren nog niet tegenop kunnen.

De prijs van Telfort en Alice maakt niet veel verschil. Telfort is iets duurder met aansluiten, (€ 14,95 admin + € 9,95 nummer porteren), bij Alice is dat € 9,95 (voor het modem te verzenden).
Voordeel van Telfort is dat je het modem in eigendom hebt, van Alice krijg je een modem in bruikleen. De keuze van modems is bij Telfort groter.
Telfort gebruikt voor telefonie VoIP en Alice VoDSL. Anders systeem. Verder nog wat details zoals het aantal email-boxen en grootte van de email box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argus1910
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 15:43
morpheus schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:23:
Ervaringen Morpheus met Alice
ma 20-8-2007Bestelling telefonisch gedaan (geen KPN aansluiting)
wo 28-8-2007Bevestiging per post over bestelling Alice.

Netjes terug gebeld door de Alice medewerker. Dat mag dan wel gezegd worden. Helaas moest hij me nog steeds vertellen dat KPN geen datum doorgegeven had wanneer ze hun werkzaamheden zullen gaan uitvoeren. 3-10 werd duidelijk dat KPN werkzaamheden moest uitvoeren. KPN kon toen geen opleverdatum aangeven en 19-10 nu vandaag nog steeds niet.

Ik geloof niet dat mijn bestelling zo speciaal is. Als Alice geen druk kan zetten op KPN is het voor mij over. Mogelijk ga ik nu nog langer wachten op internet via een andere provider (denk nu aan telfort), maar het vertrouwen in Alice is voor mij weg. Ik moet er op dit moment niet eens aan denken dat mijn internet opgeleverd is en het niet zou doen...
Toen ik al 3 weken zonder internet zat dankzij Alice ben ik eens gaan bellen met de storingsdienst van KPN. Zij wisten mij te vertellen dat BBned een eigen voor KPN afgesloten afdeling in de telefooncentrale heeft. En dat KPN daar echt niet bij kan. Veranderingen worden wel door KPN-monteurs gedaan maar onder toezicht van iemand van BBned.
Het bekende kastje/muur verhaal.
Na 4 weken zonder internet en na een week zonder telefoonverbinding te hebben gezeten heb ik het opgegeven bij Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 08:52
HoppyF schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:06:
[...]

Veel vertrouwen heb ik niet in Telfort, mijn eerdere ervaringen met mobiele telefonie waren niet goed.
Internet is wel wat anders maar toch... verder is het gewoon KPN met een ander label erop.
KPN heeft ook al diverse malen laten zien dat ze niet goed kunnen omgaan met ADSL. Lees de topics er nog maar eens op na.
Telfort ADSL zou ik eerder zien als een nieuw label van tiscali, zo is het modem gelijk en ook de orderstatuspagina is uitwisselbaar. Tiscali heeft de afgelopen jaren een stabiele provider te zijn met een goede helpdesk. Wat dat betreft heb ik slechtere ervaringen met Het Net / Planet. Ik vind dan ook dat je wat te negatief over Telfort bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
musicfreak schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 02:17:
[...]

Telfort ADSL zou ik eerder zien als een nieuw label van tiscali, zo is het modem gelijk en ook de orderstatuspagina is uitwisselbaar. Tiscali heeft de afgelopen jaren een stabiele provider te zijn met een goede helpdesk. Wat dat betreft heb ik slechtere ervaringen met Het Net / Planet. Ik vind dan ook dat je wat te negatief over Telfort bent.
En Tiscali (NL) is inmiddels ook KPN, dan is het cirkeltje weer rond......... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
musicfreak schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 02:17:
[...]

(Voormalig) Tiscali mag dan een stabiele provider zijn maar ze leveren al jaren geen ADLS op mijn adres terwijl KPN en BBned dat wel al jaren doen.
Bij eerdere navraag bij Tiscali een jaar of twee geleden wist men te vertellen dat ze bezig waren met uitbreiding van centrales. Niet dus, want dat had ik het nu al moeten kunnen bestellen.
Ik kan wel Telfort bestellen maar ik vermoed dat ze gewoon via het KPN netwerk leveren en niet via het Tiscali net.
Alice levert wel keurig (via BBned wat ik al eerder had), dus vandaar dat ik met hun in zee ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
s3n schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:00:
[...]

Zal ik maar gewoon een trage athome lijn aanvragen? Misschien niet alles, maar qua administratie heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Ik hoop voor jou dan dat je nooit hoeft te verhuizen..verhuizing was niet afgerond binnen de beloofde tijd, 8 maanden, 16 uur aan de telefoon gehangen en een aangetekende brief omdat ik niet kon betalen (gratis is leuk maar ik wil het wel in orde hebben).. 2 abonnementen tegelijk in de administratie en ga zo maar door. Probleem werd op een gegeven opgelost met een dreigbrief dat ik zo snel mogelijk die 8 maanden moest betalen.

even ontopic dan maar weer.
Het viel me op dat Alice in het weekend niet bereikbaar is.. betekend dat dan dat als mijn internet eruit zou klappen in het weekend ik dus 2 dagen geen internet heb? Ben voor de rest trouwens heel tevreden over het gemak en de snelheid.. en het viel me op dat mensen aan de telefoon altijd zo enthousiast klinken :)

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 21-10-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu en dan wordt er in dit forum aangegeven dat Alice gebruik maakt van het 2e aderpaar. Als ik de wanddoos opendraai dan zie ik daar maar 2 draden. In het ISRA punt zelf zijn van de 4 draden er maar twee aangesloten (de andere 2 zijn om gebogen). Zal KPN de overige twee ook aansluiten voordat ik bij Alice aangesloten wordt ? of is aansluiten ook mogelijk met maar 1 aderpaar ?.
Ik heb overigens nu al telefonie bij KPN en ADSL via Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:36:
Zo nu en dan wordt er in dit forum aangegeven dat Alice gebruik maakt van het 2e aderpaar. Als ik de wanddoos opendraai dan zie ik daar maar 2 draden. In het ISRA punt zelf zijn van de 4 draden er maar twee aangesloten (de andere 2 zijn om gebogen). Zal KPN de overige twee ook aansluiten voordat ik bij Alice aangesloten wordt ? of is aansluiten ook mogelijk met maar 1 aderpaar ?.
Pak/probeer je tzt toch zelf dat 2e ader paar in je ISRA punt? Het is het ene aderpaar óf het andere; veel keus heb je niet. Hang een modem aan 1 van beide en kijk of je een line sync kijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 20:44
Aansluiten op het eerste aderpaar is zeker mogelijk. In dit topic zijn er verscheidene berichten van personen bij wie het ADSL signaal van de oude provider wegviel en die vervolgens gewoon het Alice signaal op dezelfde lijn oppikten door het Alice modem aan te sluiten.

Mocht het tweede aderpaar door Alice worden gebruikt (b.v. omdat er ISDN op het eerste aderpaar zit) dan zal de KPN monteur de lijn zeker aansluiten, immers alleen KPN mag aan het ISRA punt komen.

Het beste kun je na ontvangst van je modem deze regelmatig even uitproberen op het eerste aderpaar. Mocht dat na een paar dagen nog niet werken, dan zul je in principe op de KPN monteur moeten wachten.
Als de aansluting op de activeringsdatum nog niet werkt, dan gewoon de Alice KS bellen.

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:36:
Normaal gesproken wordt alleen het eerste aderpaar gebruikt (kleuren rood/blauw), de tweede lijn ligt er echter wel, dat zijn de twee overige draadjes. (oranje/wit).
In mijn geval is die tweede lijn ooit gebruikt geweest en heeft er ISDN op gezeten.
Deze lijn is dus nu opnieuw in gebruik genomen door Alice. Ik was er alert op omdat ik hier in het forum had gelezen dat er bij meer mensen een 2e aderpaar (2de lijn) was gebruikt.
Een paar dagen voor de activeringsdatum heb ik op de gok mijn (oude) modem aangesloten om te zien of er een ADSL signaal op zat. Dat was dus het geval. (4 dagen voor activeringsdatum).
Mijn eerste lijn werkt ook nog gewoon, want dat zit nog steeds KPN telefonie op, deze zal binnenkort vervallen omdat ik mijn nummer laat porteren naar Alice.
Als dat uitgevoerd is bestaat er geen 1e lijn meer en kan daar in de toekomst misschien nog eens wat overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstekele
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11-2024
HoppyF schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:00:
[...]

De modem omzetten zou geen probleem zijn als je het admin wachtwoord zou hebben, dat is echter (nog) niet beschikbaar en het zal wel geen standaard wachtwoord zijn, dat is iets te simpel.
De CJ 816 en 1616 lijken wel wat op elkaar dus wat dat betreft is er wel uit te komen. De handleiding is ook beschikbaar voor de liefhebbers, de link staat al in dit topic.
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

http://alice.gebruikers.e...?forum_id=9&thread_id=107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice bestelling Neville
ma 02-10-2007Bestelling telefonisch gedaan. Kon niet online want dit deel van de site was down. 15min in wacht gehangen, wel erg aardige meneer. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
di 03-10Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt. Opleverdatum gepland voor 1 november. Klantnummer 10700+ :o .
di 15-10Ik zou binnen twee weken brief ontvangen met de definitieve aansluitdatum. Na vele :( -verhalen van dit forum na 2 weken gelijk gebeld, want de kans dat mijn order is geannuleerd is meer dan aanwezig. Exact 8 min in wacht gezeten (rond 19:30u): dametje vertelt mij dat ik nu met de afd verkoop spreek en dat ze me niet kan helpen. Ik heb waarschijnlijk optie 1 gekozen ipv optie 2. Niet dus. "O, dan komt het omdat wij bij verkoop soms telefoontjes overnemen van bestaande klanten (domme doos). Aangezien zij niet eens kan opzoeken of ik een geldige order heb, wordt er een terugbelafspraak gepland voor dezelfde avond (nou nou) of de dag erop. U raadt het al: we zijn nu twee dagen verder, en nog steeds niets. We gaan vanavond maar weer eens bellen. Oh ja, de beloofde brief is er dus ook nog niet. :O
vr 19-10Nog maar eens gebeld. Eerst 7 min in de wacht, werd uit het niets de verbinding verbroken 8)7. Weer bellen dus, nu 12 min in de wacht. Vriendelijke meneer aan de lijn (was Bep vrij?), hij kon mij vertellen dat alles nog in order is met de order, sterker nog, ik sta gepland voor aansluitdatum 31 oktober. Dat is een dagje eerder dan ze in de email meldden. Mits KPN z'n werk doet natuurlijk, want op die dag zouden ze moeten komen meten. Echter de beloofde brief is nog steeds niet binnen. Het kan dus allemaal nog goed gaan....afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Telfort gesproken:

Het leek al te mooi om waar te zijn. Voor 30 euro per maand mobiel internet met een snelheid van maar liefst 1,8 mb/s. Dit superabonnement was exclusief bij The Phone House verkrijgbaar en werd geleverd door KPN Telfort.

Het was ook te mooi om waar te zijn. Nu de klanten binnen zijn is de snelheid dramatisch afgeknepen. Sneller dan 384 kb/s gaat het niet meer. Zo schrijft Kassa.

Zakelijke klanten hebben geklaagd dat zij voor een HSDPA (zeer snel UMTS) verbinding 80 euro per maand betaalden. KPN Telfort klanten kregen het zelfde product voor maar 30 euro. Om verschil in de producten aan te brengen heeft KPN, zonder mededelingen aan de klanten, de snelheid van het KPN Telfort product terug gebracht.

KPN heeft inmiddels toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt met dit product. Hiermee is het mogelijk voor klanten om met onmiddellijke ingang hun contract te annuleren. Kassa heeft een voorbeeldbrief hiervoor opgesteld (doc).

Zie http://techtech.nl/index....t-phone-house-klanten-af/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:31:
Over Telfort gesproken:

Het leek al te mooi om waar te zijn. Voor 30 euro per maand mobiel internet met een snelheid van maar liefst 1,8 mb/s. Dit superabonnement was exclusief bij The Phone House verkrijgbaar en werd geleverd door KPN Telfort.

Het was ook te mooi om waar te zijn. Nu de klanten binnen zijn is de snelheid dramatisch afgeknepen. Sneller dan 384 kb/s gaat het niet meer. Zo schrijft Kassa.

Zakelijke klanten hebben geklaagd dat zij voor een HSDPA (zeer snel UMTS) verbinding 80 euro per maand betaalden. KPN Telfort klanten kregen het zelfde product voor maar 30 euro. Om verschil in de producten aan te brengen heeft KPN, zonder mededelingen aan de klanten, de snelheid van het KPN Telfort product terug gebracht.

KPN heeft inmiddels toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt met dit product. Hiermee is het mogelijk voor klanten om met onmiddellijke ingang hun contract te annuleren. Kassa heeft een voorbeeldbrief hiervoor opgesteld (doc).

Zie http://techtech.nl/index....t-phone-house-klanten-af/
Tjsa, typisch Telfort he...
Het is een beetje off-topic omdat het om GSM gaat en bovendien niet over Alice DSL maar het geeft wel aan dat je goed moet nadenken bij welke partij je ADSL/internet wilt afsluiten.

Straks gaat Telfort met zijn internet abo hetzelfde doen en knijpen ze die verbinding ook af omdat een ander product van KPN (HetNet, XS4ALL, Tiscali, enz..) een hogere snelheid kan geven.
Dit slaat nergens op. Zowel voor GSM als ADSL moet men dit gewoon gescheiden houden. Er zijn nu eenmaal meerdere merken/producten ieder met hun eigen doelgroep en gebruik.

Telfort (KPN) heeft al vaker de plank misgeslagen.
Het is te hopen dat iemand de moed op kan brengen een rechtzaak tegen ze te beginnen en de eisen dat ze hun contractverplichtingen nakomen, dus ook de snelheid die afgesproken is. Het contract ontbinden is de makkelijkste weg, dan komen ze er goed vanaf.
Beter is om (door de rechter) af te laten dwingen wat er geleverd zou moeten worden.

Het is te hopen dat Alice wat dat betreft beter de zaakjes voor elkaar heeft, dat moet echter nog blijken want het is allemaal nog (te) nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Weet iemand hier of er wallmounts te krijgen zijn voor het alice modem? Ik heb hem nu met klitteband aan de muur gehangen maar dat is niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
m3gA schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:14:
Weet iemand hier of er wallmounts te krijgen zijn voor het alice modem? Ik heb hem nu met klitteband aan de muur gehangen maar dat is niet zo netjes.
Zoiets wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice bestelling Neville
vr 19-10Nog maar eens gebeld. Eerst 7 min in de wacht, werd uit het niets de verbinding verbroken :( . Weer bellen dus, nu 12 min in de wacht. Vriendelijke meneer aan de lijn (was Bep vrij?), hij kon mij vertellen dat alles nog in order is met de order, sterker nog, ik sta gepland voor aansluitdatum 31 oktober. Dat is een dagje eerder dan ze in de email meldden. Mits KPN z'n werk doet natuurlijk, want op die dag zouden ze moeten komen meten. Echter de beloofde brief is nog steeds niet binnen. Het kan dus allemaal nog goed gaan....afwachten maar.
ma 22-10Kijk kijk, zojuist per email de definitieve aansluitdatum bevestigd gekregen. Alleen nu hebben ze het weer over 1 nov...? Ik neem aan dat ze bedoelen dat KPN op de 31 okt komt en dat 1 nov de daadwerkelijke aansluiting plaatsvindt. Verder informatie over Alice Lounge, wat volgens de brief pas werkt als de ADSL is geactiveerd. Klopt, ik kom er niet in. Ook info over nummerportering: klopt allemaal en tijdelijke nummer staat al vermeld. :*) Alleen wel een beetje jammer dat ze mijn voor- en achternaam omgedraaid hebben, in de aanhef van iedere brief en in de login voor Alice Lounge ben ik (bijv) de heer M., met als initialen Borsato 8)7 Ik hoop niet dat dit in de toekomst problemen gaat geven. Als alles werkt maar eens bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:30:
Alice bestelling Neville
vr 19-10Nog maar eens gebeld. Eerst 7 min in de wacht, werd uit het niets de verbinding verbroken :( . Weer bellen dus, nu 12 min in de wacht. Vriendelijke meneer aan de lijn (was Bep vrij?), hij kon mij vertellen dat alles nog in order is met de order, sterker nog, ik sta gepland voor aansluitdatum 31 oktober. Dat is een dagje eerder dan ze in de email meldden. Mits KPN z'n werk doet natuurlijk, want op die dag zouden ze moeten komen meten. Echter de beloofde brief is nog steeds niet binnen. Het kan dus allemaal nog goed gaan....afwachten maar.
ma 22-10Kijk kijk, zojuist per email de definitieve aansluitdatum bevestigd gekregen. Alleen nu hebben ze het weer over 1 nov...? Ik neem aan dat ze bedoelen dat KPN op de 31 okt komt en dat 1 nov de daadwerkelijke aansluiting plaatsvindt. Verder informatie over Alice Lounge, wat volgens de brief pas werkt als de ADSL is geactiveerd. Klopt, ik kom er niet in. Ook info over nummerportering: klopt allemaal en tijdelijke nummer staat al vermeld. :*) Alleen wel een beetje jammer dat ze mijn voor- en achternaam omgedraaid hebben, in de aanhef van iedere brief en in de login voor Alice Lounge ben ik (bijv) de heer M., met als initialen Borsato 8)7 Ik hoop niet dat dit in de toekomst problemen gaat geven. Als alles werkt maar eens bellen....
Er zit een verschil tussen de dag waarop je lijn al aangesloten is door KPN en Alice en de werkelijke activerings datum. De activeringsdatum is de dag dat de installatie opgeleverd wordt en waarop je dus ook in de Alice Louge kunt komen om je email e.d. in te stellen. Dat zal dan ook wel de datum zijn wanneer je factuur ingaat. Dit weet ik nog niet zeker want zo lang ben ik nog niet aangesloten.

Zoals ik al eerder schreef is de lijn een paar dagen voor de datum die Alice opgeeft al actief en kun je dus gewoon internetten en bellen. Je email adres is er dan nog niet omdat je dan nog niet in de Alice Lounge kunt, dit is niet erg als je een ander email adres gebruikt dan @alice.nl
De dag dat de KPN man komt is ook niet perse de dag dat je lijn al actief is, meestal komt de man een paar dagen later, dat is ook niet de activeringsdatum, die was bij mij de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:14:
Ik heb hem gewoon met 2 schroefjes aan de muur gehangen hoor. Zitten gaatjes in de hoeken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:49:
[...]
De dag dat de KPN man komt is ook niet perse de dag dat je lijn al actief is, meestal komt de man een paar dagen later, dat is ook niet de activeringsdatum, die was bij mij de volgende dag.
Aha, ik snap m. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels een maand gebruiker van Alice,
ik moet zeggen dat ik tevreden ben Alice,
Alles werkt naar behoren maximale downloadsnelheid is rond de 1700 kb per seconde, maar daar ben ik tevreden mee:)
Verder, erg aardige klantenservice IMO.
gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 14:13
Vraagje als interesse in Alice,

Ik heb nu ADSL Direct van KPN. dat is adsl1 zonder vaste telefoonlijn kosten. Ik had ergens gehoord dat Alice moeilijk doet om zo'n lijn over te nemen, en dat je dan 69 euro aansluitings kosten moet betalen? Dat zou toch wel minder zijn als dat het geval is. :'( Weet iemand meer over zo'n situatie als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jeroen84 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:44:
Vraagje als interesse in Alice,

Ik heb nu ADSL Direct van KPN. dat is adsl1 zonder vaste telefoonlijn kosten. Ik had ergens gehoord dat Alice moeilijk doet om zo'n lijn over te nemen, en dat je dan 69 euro aansluitings kosten moet betalen? Dat zou toch wel minder zijn als dat het geval is. :'( Weet iemand meer over zo'n situatie als dit?
Als je dan toch de moeite neemt op hier deze vraag te stellen, neem dan ook iets meer moeite en lees het topic even door. Dit is nl. al talloze malen hier aan de orde geweest.
Een simpele search op bijv. 69 (euro) levert je oa. de volgende posts (en antwoorden) op:
een
twee
drie
vier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met alice tot nu toe:

Op 10 september aangevraagd, oplevering zou op 10 oktober zijn. Keurig een paar dagen van te voren een brief waarin stond dat het werd opgeleverd. Modem kwam helaas een dag later.

- Volledige installatie uitgevoerd zoals op de tekening. Internet bleek erg traag, haalde niet meer dan 200 kb per seconde, terwijl er toch 1,6 MB (megabyte) mogelijk moest zijn. Telefoonlijn deed het wel prima vanaf het eerste uur. Nadat ik de splitter er tussenuit heb gehaald die werd meegeleverd bleek ik ineens keurig 1,8 MB per seconde te halen.( gemeten over een langere tijd met eweka nieuwsgroepen) De functie van deze splitter is dus mijn inziens zinloos. Kortom: Hier in Groningen (rivierenbuurt) werkt alles prima. Geen storingen tot nu toe gehad.

Enkele pracktische problemen sinds aanvraag:

- Modem kwam een dag na oplevering

- Telefoonnummer heb ik via klantenservice moeten opvragen, omdat als je belt het nummer onderdrukt is en dus niet zichtbaar op bijvoorbeeld mobiele telefoon of nummermelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:49:
Kon geen foto's zenden, naar opdrachtgever, conclusie: deadline misgelopen en 270 euro kwijt.
Laat ik gebruikers een ding adviseren, iedere keer als je een medewerker spreekt, deel dan mee dat je het gesprek opneemt( juridisch gezien, moet je hun dat laten weten)
Als ze dan hun afspraken niet nakomen, heb je tenminste het recht aan jouw kant in geval voor eventuele schadeclaims, omdat alice zijn afspraken niet nakomt.
Alice biedt snel internet voor weinig geld, bedoeld voor particulieren. Ik zie nergens een SLA staan. Neem zakelijk internet met een goede SLA dan heb je wellicht nog een poot om op te staan. Als je zaken via internet doet, is alice niet de juiste keuze. Dat is net zoiets als je zakelijke website bij 1euro-host ofzo onder te brengen, je moet geen service en garanties verwachten voor heel weinig geld...

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 12-09 18:10
Met als uiteindelijke doel KPN volledig de deur uit te gooien, heb ik ook Alice aangevraagd (natuurlijk ook vanwege de rekening die bijna gehalveerd wordt per maand! :o ). Wensdatum is 16-11.
Enkele dagen na het aanvragen kwam de bevestigingsbrief (rond 4 oktober), en gisteren werd ik gebeld door KPN om een afspraak te maken voor het testen van de lijn (op 15 november). Vandaag kreeg ik per mail de brief met bevestiging van leverdatum. Tot nu toe lijkt dus alles goed te gaan hier.

Ik krijg wel een beetje schrik als ik sommige reacties hier lees, maar ik denk dat het merendeel wat aangesloten wordt niets van zich laat horen. Het is een relatief klein deel wat de weg naar een specifiek forum weet te vinden, en klachten heeft.
Ik wacht rustig af, en zal hier mijn bevindingen neerzetten. Tot nu toe alles ok dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
morpheus schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:23:
...order verloop eindigend met canceling...
Krijg nu op dit moment een order bevestiging van Alice per mail. 20-9 zou het opgeleverd moeten worden...

Gaat goed daar.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 18:55
Vandaag kreeg ik ook het pakketje met modem binnen. Aangesloten en het werkte al. Morgen kwam er nog iemand van KPN langs, vraag me af waarom?

Snelheid is goed (boven de 10Mbit) en telefonie + downloaden gaat ook zonder kwaliteitsverlies.

Klantnummer iets in de 9xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
morpheus schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Krijg nu op dit moment een order bevestiging van Alice per mail. 20-9 zou het opgeleverd moeten worden...

Gaat goed daar.
Da's mooi toch? De kans is dat groot dat je lijn ook werkt.
Heb je dat al geprobeerd?
Freezerator schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:22:
Vandaag kreeg ik ook het pakketje met modem binnen. Aangesloten en het werkte al. Morgen kwam er nog iemand van KPN langs, vraag me af waarom?

Snelheid is goed (boven de 10Mbit) en telefonie + downloaden gaat ook zonder kwaliteitsverlies.

Klantnummer iets in de 9xxx
Zoiets had ik ook.
De man van KPN komt eigenlijk voor niks en kan zijn geld makkelijk verdienen. Slechts één telefoontje naar KPN (of Alice) is genoeg. De lijn werkt dus is het klaar.
Bij mij is het zo gegaan, verder zijn er geen aansluiting o.i.d. gecontroleerd of doorgemeten.

[ Voor 50% gewijzigd door HoppyF op 23-10-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Laatst online: 15-04-2017
Zoiets had ik ook.
De man van KPN komt eigenlijk voor niks en kan zijn geld makkelijk verdienen. Slechts één telefoontje naar KPN (of Alice) is genoeg. De lijn werkt dus is het klaar.
Bij mij is het zo gegaan, verder zijn er geen aansluiting o.i.d. gecontroleerd of doorgemeten.
Bij mij kwam hij vandaag ook met een koffertje met spullen, maar het enige dat hij deed, was naar Alice bellen. Daarna ging hij weer. Geen meting/controle dus.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
geiszzz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

Bij mij kwam hij vandaag ook met een koffertje met spullen, maar het enige dat hij deed, was naar Alice bellen. Daarna ging hij weer. Geen meting/controle dus.
Als het niet blijkt te werken terwijl het dat wel zou moeten doen ben je wel heel blij met die man met dat koffertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

24 Sept:
Aanvraag

10 Okt:
Bevestiging per e-mail (opleverdatum: 23okt)

12 Okt:
Bevestiging per post

20 Okt:
Modem binnen

23 Okt:
Aangesloten, gekeken of het werkt, werkt. Snelheid +/- 16Mbps. Super dus!

Niks te klagen...
Ik heb met onbeperkt bellen naar het buiteland gedaan, vanavond is er al heel wat afgebeld, ik ben benieuwd wat voor rekening er volgende maand in mijn (e-)bus komt!
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.