Zondagskindje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:12:
[...]
Hoi HoppyF
Ik zit inderdaad (nog) bij TweakDSL en eigenlijk wil ik daar niet weg omdat ik bijna 5 jaar lang een probleemloze verbinding/provider heb.
Omdat Tweak voorlopig niet van plan is om mij een goed aanbod te doen, kijk ik inderdaad naar Alice maar ook naar Telfort.
Ik volg dit draadje vanaf het begin en heb gelezen dat jij geen problemen hebt met je verbinding, maar des te meer met de rest (communicatie met Alice)
Verder lees ik wel meer problemen/irritaties van anderen en dat maakt me een beetje huiverig.
Sinds donderdag biedt Telfort ook een interessante abonnement aan: 20Mbit verbinding voor €19,95
Telefonie is voor mij niet belangrijk.
Het enige nadeel van Telfort t.o.v. Alice (tot nu toe) is een contract van 12 mnd.
Ik wacht eerst even de ervaringen af voordat ik naar een ander overstap.
Ik weet wat ik heb, maar niet wat ik krijg...
TweakDSL is best wel een goede provider, om die reden ga ik ook niet weg.
Het gaat mij wel om de prijs en wat je er voor krijgt. Ik zeg niet dat TweakDSL de duurste is want dat is niet zo, maar Alice is toch een stuk goedkoper.
Vooral ook omdat de telefonie erin zit en je geen KPN abo meer nodig hebt.
Al met al is dat voor mij de reden om over te stappen. Ik weet ook dat ik een risico loop dat er e.e.a. mis kan gaan, dat heb je nu eenmaal bij een startende ISP ook al zeggen ze dat ze in andere landen al miljoenen gebruikers hebben.
Verder maken ze gebruik van het BBned netwerk en dat is betrouwbaar gebleken, ook daarom zie ik het wel zitten.
Afgezien van de aanloop problemen denk ik wel dat het goed komt.
Morgen zal ik het weten want dan wordt mijn aansluiting gerealiseerd, dat is toch ruim 2 weken later dan verwacht. Ik ben daar niet superblij mee maar heel somber zie ik het ook niet in. Vergeet niet dat we bij TweakDSL ook weken van ellende hebben door moeten maken denk maar eens aan de ADSL2+ upgrade die voor bestaande abonnees maar niet van de grond kwam.
Ik vind het verder jammer dat TweakDSL geen goed aanbod doet aan zijn bestaande klanten. Ik zou het niet verkeerd vinden als men een "verlengings" voorstel zou doen waarbij je kunt profiteren van de op dat moment geldende acties.
Nieuwe klanten worden altijd in de watten gelegd en bestaande klanten moeten het maar uitzoeken. Bekend probleem, is al jaren zo. Bij Alice is er geen vast contract dus bij niet-functioneren kun je makkelijk opstappen. Ook dat zie ik als een pluspunt.
Met Telfort heb ik niets, en ook nooit gehad. Mobiele telefonie van Telfort heeft mij niets gebracht en dus stap ik daar niet graag naar over. Bovendien is Telfort nu volledig KPN en dat spreekt me ook niet aan. Dan maar liever een BBned provider.
Het kan goed zijn dat internet van Telfort wel probleemloos van de grond komt, de ervaring heeft men immers al in huis. Andere merknaam maar bekende producten.
Nog een minpuntje van Alice dan: men heeft geen nieuwsserver.
Dat was een (sterk) pluspunt van TweakDSL. Het is wel zo dat je voor alleen news een apart abo bij TweakDSL kan afsluiten, of bij een andere news aanbieder.