de bundel is in de "normale" winkel 599,- en bij een select aantal winkels met aanbiedingen zie je hem weleens goedkoper voorbij komen ( ik heb voor mijn ps3 pakket bijv. 555,- betaald ). Dus 540,- is een leuke aanbieding. De spellen zijn op Wehkamp daarintegen wel erg duur, ook met 10% korting.harlekein schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:43:
De bundel is toch verkrijgbaar voor 549,- ?
Maar omdat Wehkamp de startprijs op 600 zet en ze gooien er dan pas 10% af. Leuke marketingtruck, maar een beetje consument trapt daar niet in. Voor 10 euro laat ik met niet overhalen.
Ik wacht nog even. Die spellen die ze erbij leveren boeien me toch niets.
Ja bij die 539 komt nog wel 8,95 bezorgkosten (ik ga hem niet ergens bij zo'n depot halen natuurlijk voor die paar euro) dus komt je op 548. Dat spellen daar duur zijn maakt me niet uit, die heb ik voorlopig toch niet nodig aangezien ik weinig game en me voorlopig wel vermaak met wat erbij zit (zeker aangezien RFOM online ook wel leuk schijnt te zijn).dcell schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:05:
[...]
de bundel is in de "normale" winkel 599,- en bij een select aantal winkels met aanbiedingen zie je hem weleens goedkoper voorbij komen ( ik heb voor mijn ps3 pakket bijv. 555,- betaald ). Dus 540,- is een leuke aanbieding. De spellen zijn op Wehkamp daarintegen wel erg duur, ook met 10% korting.
He gasten heb vandaag mijn PS3 op mijn monitor aangesloten via HDMI via een HDMI naar DVI verloop, maar hij doet het niet. Mijn monitor ondersteund HDCP, dus kan deze HDMI invoer aan. Ik moest mijn gewone TV aansluiten om mijn PS3 op HDMI te zetten, en hij zei dus ook dat die dat gevonden had en of ik hem er op wou zetten, toen ik dat echter deed bleven mijn beide schermen zwart. Weten jullie welke handelingen ik moet doen voordat hij het op mijn pc scherm doet.
Anoniem: 86399
Niet je gewone TV aansluiten maar alleen de HDMI kabel.CerandoX.nl schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:57:
He gasten heb vandaag mijn PS3 op mijn monitor aangesloten via HDMI via een HDMI naar DVI verloop, maar hij doet het niet. Mijn monitor ondersteund HDCP, dus kan deze HDMI invoer aan. Ik moest mijn gewone TV aansluiten om mijn PS3 op HDMI te zetten, en hij zei dus ook dat die dat gevonden had en of ik hem er op wou zetten, toen ik dat echter deed bleven mijn beide schermen zwart. Weten jullie welke handelingen ik moet doen voordat hij het op mijn pc scherm doet.
Monitor aan, PS3 aan en gewoon even wachten totdat het PS3 beeld verschijnt. Zo heb ik het gedaan.
WTF hij is ineens uitverkocht bij Wehkamp en je kan hem ook niet meer bestellen. Waarschijnlijk was de belangstelling een beetje te groot ofzo en maakten ze er zo te weinig winst op? Want je kan ook niet kiezen dat je hem dan later krijgt ofzo.. Vanmidag stond de levertijd nog op 2 weken.. Vage shit.
Nou, na de beelden te hebben gezien van Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction moet ik dit topic toch echt maar eens in de gaten gaan houden. Heb al een 360 en ben daar voorlopig tevreden mee maar de games die er in 2008 komen voor de ps3 zijn toch zeer de moeite waard. Dan heb ik het met namen over FF13 (als ie in 2008 komt), MGS4 en Killzone 2.
Toch maar eens wat geld apart gaan zetten om met kerst zo'n ding in huis te halen
Toch maar eens wat geld apart gaan zetten om met kerst zo'n ding in huis te halen
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Huh? Was toch de 360 die meer stuk was dan dat ie werkt
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Net mail gekregen dat mijn PS3 vervangtoestel onderweg is, vorige maakte nogal veel lawaai, benieuwd of het nu beter zal zijn. Wel raar dat er geen trackingnr bijzit, zal dus gewoon afwachten zijn tot ze ermee aan de deur staan.
Die actie van de wehkamp is al voorbij denk 
Levertijd: Uitverkocht!
Levertijd: Uitverkocht!
Deed hij niet,daarom sloot ik hem ook nog eens op de gewone TV aan. Ik had hem inmiddels op de 1080p TV beneden aangesloten en het beeld op 720p ingesteld en toen deed hij het op mijn monitor, maar toen ik hem had uitgezet en opnieuw aanzette om ff te spelen deed hij het weer niet, dus ik ga hem maar weer eens op de 1080p TV beneden aansluite, dan alles resetten en dan weer boven aansluiten........kut zooi.Anoniem: 86399 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:02:
[...]
Niet je gewone TV aansluiten maar alleen de HDMI kabel.
Monitor aan, PS3 aan en gewoon even wachten totdat het PS3 beeld verschijnt. Zo heb ik het gedaan.
Anoniem: 230001
Iedereen bedankt voor de reacties zover. Ik heb nu inderdaad alles wat op mijn USB stick staat tevoorschijn gehaald met het driehoekje :-))
Foo Racer, bedoel jij niet de EX ipv de FX? Ik zie de EX namelijk wel op de site van Logitech staan.
Ik heb voor mijn PC een jaar terug ook een Logitech stuurtje gehaald en dat bevalt mij prima, deze kan ik echter zonder problemen aan mijn buro vastklemmen. Maar iemand die een idee heeft hoe ik dat doe wanneer ik zo'n stuurtje op mijn PS3 aansluit die in de woonkamer staat zonder buro in de buurt? Meer dan een salontafeltje van een halve meter hoog staat er niet in de buurt van de tv en deze staat ook nog eens haaks op de tv en is dus eigenlijk geen optie om dat stuurtje te bevestigen. Maar ik zou wel graag een stuurtje willen hebben omdat ik dat racen met de controller niets vind.
Verder ben ik tot nu toe erg tevreden over mijn PS3!!
Foo Racer, bedoel jij niet de EX ipv de FX? Ik zie de EX namelijk wel op de site van Logitech staan.
Ik heb voor mijn PC een jaar terug ook een Logitech stuurtje gehaald en dat bevalt mij prima, deze kan ik echter zonder problemen aan mijn buro vastklemmen. Maar iemand die een idee heeft hoe ik dat doe wanneer ik zo'n stuurtje op mijn PS3 aansluit die in de woonkamer staat zonder buro in de buurt? Meer dan een salontafeltje van een halve meter hoog staat er niet in de buurt van de tv en deze staat ook nog eens haaks op de tv en is dus eigenlijk geen optie om dat stuurtje te bevestigen. Maar ik zou wel graag een stuurtje willen hebben omdat ik dat racen met de controller niets vind.
Verder ben ik tot nu toe erg tevreden over mijn PS3!!
powerknop ingedrukt houden totdat je een dubbele piep hoort, dan reset de PS3 z'n video instellingen. PS3 weer aanzetten met de HDMI kabel erin en gaan.CerandoX.nl schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Deed hij niet,daarom sloot ik hem ook nog eens op de gewone TV aan. Ik had hem inmiddels op de 1080p TV beneden aangesloten en het beeld op 720p ingesteld en toen deed hij het op mijn monitor, maar toen ik hem had uitgezet en opnieuw aanzette om ff te spelen deed hij het weer niet, dus ik ga hem maar weer eens op de 1080p TV beneden aansluite, dan alles resetten en dan weer boven aansluiten........kut zooi.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Edit: Creepy had het antwoord al wat minuutjes eerder gegeven 
Trailer van ratchet valt me overigens enigzins tegen in vergelijking met eerdere filmpjes, maargoed de kwaliteit van het filmpje opzich laat ook wel enigzins te wensen over vind ik, dus misschien ligt het daar aan?
Edit #2:
Ik zat net Penny Arcade te lezen en daar las ik het volgende stukje met betrekking tot Heavenly Sword:
Als we er van uit gaan dat het ook inderdaad een bijna jaar oude versie was (je weet het natuurlijk maar nooit, iemand hoort iets van iemand, die iets van een ander heeft gehoord..
) dan vraag ik me toch af waarom ze zo'n demo releasen. Publishers, marketing, pr etc. zitten waarschijnlijk, zoals Tycho in het hierboven gequote gedeelt al aangeeft, te pushen, maar zoiets is toch niet echt goede reclame lijkt mij? Van mooie filmpjes krijg ik het persoonlijk warmer dan een demo met te veel tearing. Misschien kunnen ze zo'n demo beter in goede staat na de release van het spel zelf uitbrengen om twijfelaars over de streep te helpen, in plaats van mij te beangstigen met tearing 
Ik hoop in ieder geval dat dit waar is, ik wist in ieder geval nog niet dat de demo op zo'n oude versie was gebaseerd en ben dan ook benieuwd naar de volledige game en eventuele tearing.
Er stond in Tycho's post overigens nog een linkje naar The Escapist : Zero Punctuation : Een korte 'review' van de Heavenly Swords demo en de Re5 trailer. Best grappig.
Trailer van ratchet valt me overigens enigzins tegen in vergelijking met eerdere filmpjes, maargoed de kwaliteit van het filmpje opzich laat ook wel enigzins te wensen over vind ik, dus misschien ligt het daar aan?
Edit #2:
Ik zat net Penny Arcade te lezen en daar las ik het volgende stukje met betrekking tot Heavenly Sword:
Die tearing was mij (en iedereen denk ik?) ook al opgevallen en ik had ook wel enigzins beredeneerd dat het maken van een demo tijd etc kost, dus dat de game zelf ondertussen al verder was. Maar ik wist niet dat er zo'n oude versie werd gebruikt.The game, as presented in the minuscule demo, didn't make an especially strong case outside of its narrative - the graphical tearing and strangely loose environmental interactions were strange in a game this crucial to the platform.
When I heard that this demo is based on a version of the game that is almost a year old, I immediately withdrew my sensing organ. Demos are released via a byzantine process that requires a tremendous amount of synchronization between what are essentially warring factions - Developers, Publishers, PR, and Marketing. Add to this the last layer, when the platform holder wants to release it tactically, and God knows the level of "freshness" a piece of software actually represents. It's coming out in a couple weeks, we can safely make determinations then.
Als we er van uit gaan dat het ook inderdaad een bijna jaar oude versie was (je weet het natuurlijk maar nooit, iemand hoort iets van iemand, die iets van een ander heeft gehoord..
Ik hoop in ieder geval dat dit waar is, ik wist in ieder geval nog niet dat de demo op zo'n oude versie was gebaseerd en ben dan ook benieuwd naar de volledige game en eventuele tearing.
Er stond in Tycho's post overigens nog een linkje naar The Escapist : Zero Punctuation : Een korte 'review' van de Heavenly Swords demo en de Re5 trailer. Best grappig.
[ Voor 165% gewijzigd door nioz op 18-08-2007 01:02 ]
De demo was ook zeker niet nieuw. Ik had alles allang gezien in verschillende trailers. Dus 't zou best kunnen kloppen.
Anoniem: 156051
Ja sorry, je hebt gelijk FX is voor de Xbox360.Anoniem: 230001 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:04:
Is het wel gelukt met het openen van de bestanden?
Dan doet hij het nog niet, en het gekke is dat ik er gister wel beeld op mijn monitor heb gehad, maar toen ik hem uitschakelde en even later weer opstarte hij het weer niet deed....Creepy schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:18:
[...]
powerknop ingedrukt houden totdat je een dubbele piep hoort, dan reset de PS3 z'n video instellingen. PS3 weer aanzetten met de HDMI kabel erin en gaan.
EDIT: heel gek draaide de kabel om en hij deed het in eens, bedankt voor de hulp iig.
[ Voor 8% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-08-2007 09:22 ]
Anoniem: 224444
De PSN shop is bij mij niet geupdate deze week... heb wel internetverbinding en kan webbrowsen met m'n ps3...
Heeft iemand ander hier last van?
Bij mij ook niet, de Amerikaanse store wel.Anoniem: 224444 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:48:
De PSN shop is bij mij niet geupdate deze week... heb wel internetverbinding en kan webbrowsen met m'n ps3...
Yep, is gelukt om die bestanden te openen. bedankt voor de tip. Maar hoe gebruik jij dat stuurtje? Ik weet echt niet waar ik dat stuurtje moet monteren aangezien mijn HD TV beneden staat en daar eigenlijk geen fatsoenlijke tafel in de buurt staat waar ik dat stuurtje aan moet klemmen. En ik race toch echt liever op een 42" scherm dan op een 19" boven bij mijn buro.
Vraagje.. Ik ga binnenkort een PS3 kopen, maar ik heb of een gewone (kleine) tv, of een 22" breedbeeld tft monitor. (HP w2207)
Is het mogelijk om de PS3 via de DVI ingang op een computerscherm aan te sluiten? Ook al is de native resolutie van de w2207 op een andere schaal dan een breedbeeld tv scherm?
Is het mogelijk om de PS3 via de DVI ingang op een computerscherm aan te sluiten? Ook al is de native resolutie van de w2207 op een andere schaal dan een breedbeeld tv scherm?
Ik heb de graw2 demo al gedownload van de eu store, die staat er toch sinds donderdag op? Kut spel trouwens, dus je mist weinigAnoniem: 224444 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:48:
Mischien is dit iets voor jouAnoniem: 230001 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:16:
Yep, is gelukt om die bestanden te openen. bedankt voor de tip. Maar hoe gebruik jij dat stuurtje? Ik weet echt niet waar ik dat stuurtje moet monteren aangezien mijn HD TV beneden staat en daar eigenlijk geen fatsoenlijke tafel in de buurt staat waar ik dat stuurtje aan moet klemmen. En ik race toch echt liever op een 42" scherm dan op een 19" boven bij mijn buro.
http://www.hanssystem.nl/
Lijkt mij wel een handig ding.
Ik heb bericht gekregen dat mijn nieuwe PS3 onderweg is (oude maakte veel lawaai). Nu heb ik wel een refnr in die mail staan, maar geen tracking nummer. Weet iemand op welke manier Sony die verstuurt (in België)?. Als ik niet thuis ben als ze leveren, moet ik dan afspraak maken met bijv DHL of is het af te halen bij postkantoor?
2e hands Playseat voor €130,-.!Anoniem: 230001 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:16:
Hmm, ik probeerde net een DTS audio cd te luisteren van Enigma, maar er komt alleen ruis uit
.
Moet ik soms een setting wijzigen? Ik heb de ps3 aangesloten op de samsung lcd tv via hdmi, en de samsung tv is weer aangelosten op mijn (nog) stereo receiver) door middel van de analoge output van de tv.
Met spellen speelt het allemaal prima af, evenals mp3 en normale dvds/cds. Ik weet dat je op de pc powerdvd moet gebruiken wil je het dts decoderen naar stereo, maar dat lijkt hier niet helemaal goed te gaan.
Wat doe ik fout?
Moet ik soms een setting wijzigen? Ik heb de ps3 aangesloten op de samsung lcd tv via hdmi, en de samsung tv is weer aangelosten op mijn (nog) stereo receiver) door middel van de analoge output van de tv.
Met spellen speelt het allemaal prima af, evenals mp3 en normale dvds/cds. Ik weet dat je op de pc powerdvd moet gebruiken wil je het dts decoderen naar stereo, maar dat lijkt hier niet helemaal goed te gaan.
Wat doe ik fout?
Zo'n playseat is wel gaaf! Ik zal eens rondgaan kijken, zo'n hanssysteem is ook wel een idee. Bedankt!
Playseat neemt best wel wat ruimte in beslag, dat Hanssysteem lijkt me voor die prijs ook helemaal niet verkeerd en is veel kleiner.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 156051 op 19-08-2007 10:53 ]
Volgens mij wordt een DTS signaal enkel via HDMI of de optische uitgang geexporteerd naar de reciever. In het geluidsmenu van de PS3 kan je selecteren welke uitvoersignalen je reciever allemaal accepteerd. In jou geval kan zowel je tv als je reciever geen DTS behandelen.KillerB schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:30:
Hmm, ik probeerde net een DTS audio cd te luisteren van Enigma, maar er komt alleen ruis uit.
Wat doe ik fout?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik heb voor mijn stuurtje deze http://berserk.org/gt4/ eens in elkaar gezet, 15 euro aan hout of zo, werkt ook nog! Opklapbaar tegen de muur als je klaar bent...
[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 19-08-2007 12:43 ]
Ben net begonnen met het PC spel S.T.A.L.K.E.R. en wat een spel is dat zeg! vette sfeer en behoorlijke gave animaties en GFX. Dit zou een pareltje kunnen zijn op de PS3. Ik verwacht echter eerder dat ie op de 360 zal uitkomen (makkelijker overzetten) Dit soort spellen heeft de PS3 nodig.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik verwacht niet dat deze game op de consoles zal uitkomen. Ik vind ook niet dat ie op een console hoort. Dat is net zoiets als god of war op de pc.
Als een game van nature niet voor de playstation ontwikkeld is voorzie ik problemen. De optiesswopdark schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:12:
Ben net begonnen met het PC spel S.T.A.L.K.E.R. en wat een spel is dat zeg! vette sfeer en behoorlijke gave animaties en GFX. Dit zou een pareltje kunnen zijn op de PS3. Ik verwacht echter eerder dat ie op de 360 zal uitkomen (makkelijker overzetten) Dit soort spellen heeft de PS3 nodig.
1. Simpel Porten zonder de volledige kracht van de PS3 te gebruiken. Problemen misschien werkt dat bij een Xbox360 game...maar niet een PC game zomaar
2. Een pure PS3 versie programmeren, probleem? Het gaat jaren duren en Stalker is dan irrelevant!
There is no place like ::1
In de serie Heroes zit in een aflevering ook een scene waar Nikki/Jessica samen met haar zoontje Heavenly Sword speelt. Het stukje dat ze speelden zit ook in de demo, dus als dat dezelfde build was is ie inderdaad al behoorlijk oud (de graphics zagen er vrijwel hetzelfde uit.nioz schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:26:toon volledige bericht
Edit: Creepy had het antwoord al wat minuutjes eerder gegeven
Edit #2:
[...]
Die tearing was mij (en iedereen denk ik?) ook al opgevallen en ik had ook wel enigzins beredeneerd dat het maken van een demo tijd etc kost, dus dat de game zelf ondertussen al verder was. Maar ik wist niet dat er zo'n oude versie werd gebruikt.
Als we er van uit gaan dat het ook inderdaad een bijna jaar oude versie was (je weet het natuurlijk maar nooit, iemand hoort iets van iemand, die iets van een ander heeft gehoord..) dan vraag ik me toch af waarom ze zo'n demo releasen. Publishers, marketing, pr etc. zitten waarschijnlijk, zoals Tycho in het hierboven gequote gedeelt al aangeeft, te pushen, maar zoiets is toch niet echt goede reclame lijkt mij? Van mooie filmpjes krijg ik het persoonlijk warmer dan een demo met te veel tearing. Misschien kunnen ze zo'n demo beter in goede staat na de release van het spel zelf uitbrengen om twijfelaars over de streep te helpen, in plaats van mij te beangstigen met tearing
Hmm, de uitvoerinstellingen staan goed bij mij, louter stereo signalen.swopdark schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:30:
[...]
Volgens mij wordt een DTS signaal enkel via HDMI of de optische uitgang geexporteerd naar de reciever. In het geluidsmenu van de PS3 kan je selecteren welke uitvoersignalen je reciever allemaal accepteerd. In jou geval kan zowel je tv als je reciever geen DTS behandelen.
Het is wel vreemd dat hij het niet downsampled naar een stereo signaal. Dat deed mijn Kiss-dvd speler wel.
Wellicht dat het wel werkt via de analoge output die je ook kunt aansluiten?
Ik heb zelf iets in elkaar geknutseld voor nog geen 10 euro. Zal eens een fotootje posten zo.WaterFire schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:42:
Ik heb voor mijn stuurtje deze http://berserk.org/gt4/ eens in elkaar gezet, 15 euro aan hout of zo, werkt ook nog! Opklapbaar tegen de muur als je klaar bent...

Lekker simpel, paar stukjes MDF en een scharnierpunt onderaan. Je zet hem gewoon op de bank neer over je benen heen en die houtjes klem je iets onder je benen door ze zijwaarts te draaien en sturen maar
Hij moet nog even wel even geschuurd en geschilderd worden uiteraard.
[ Voor 11% gewijzigd door KillerB op 19-08-2007 20:19 ]
Ik denk dat hij alfa anders bedoelde, meer in de trant van het 'alfa' mannetje ofzo.Phydomir schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:28:
[...]
Huh? Was toch de 360 die meer stuk was dan dat ie werkt
ik bedoelde:
alfa > gave auto's
ps3 > gave console
en dat wist ie wel. ik weet ook wat hij bedoelt, maar dat is vooral iets van vroeger. nu gaat dat niet echt meer op.
alfa > gave auto's
ps3 > gave console
en dat wist ie wel. ik weet ook wat hij bedoelt, maar dat is vooral iets van vroeger. nu gaat dat niet echt meer op.
alfa, beta en omega zijn ook termen voor de "status" in een roedel. bijvoorbeeld de alfa en beta zijn hoge wolfen..de omega..well..die moet het doen met lid zijn maar heeft niets te willen. Toch als omega ben je tenminste lid van de roedel, zonder de roedel bij je zo'n beetje dood omdat je geen groot wild kan jagen!-RazieL- schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:02:
ik bedoelde:
alfa > gave auto's
ps3 > gave console
There is no place like ::1
KillerB: slimme oplossing!
De pedalen zijn voorzien van antislip doppen of glijden die niet weg? (heb zelf geen logitech stuur)
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
De USB kabel heb ik verlengd, de tv+ps3 staat een kleine 3m verderop. Het is overigens gewoon een pc stuurtje van Logitech. Werkt best aardig, je kunt alleen niet altijd alles instellen. FFB met PS2 spellen werkt ook gewoon.Anoniem: 230001 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:01:
Heb jij de aansluitkabel verlengd? Want dit is ook wel een aardige oplossing.
/
De pedalen hebben inderdaad een soort antislipdoppen. Op mijn laminaat blijft dat redelijk staan, maar ik heb ook een tafel waar ik het tegenaan klem dus schuiven kan bij mij sowieso niet.
[ Voor 18% gewijzigd door KillerB op 20-08-2007 09:05 ]
-RazieL- schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:02:
ik bedoelde:
alfa > gave auto's
ps3 > gave console
Inderdaad, je kan er veel dingen in lezen maar het komt er in elk geval op neer dat het een top console is.swampy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 02:10:
[...]
alfa, beta en omega zijn ook termen voor de "status" in een roedel. bijvoorbeeld de alfa en beta zijn hoge wolfen..de omega..well..die moet het doen met lid zijn maar heeft niets te willen. Toch als omega ben je tenminste lid van de roedel, zonder de roedel bij je zo'n beetje dood omdat je geen groot wild kan jagen!
Voor alle alfa betekenissen zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfa
Het maken van een demo kost resources, tijd en daarmee geld. Er moet een speciale build worden gemaakt en getest. Daarna moet die nog een certificatie-circuit door, moet hij op leeftijd worden gekeurd door verschillende buitenlandse organisaties voordat hij vrijgegeven mag worden. Heel veel rompslomp, zeker als de developers in de laatste, heftige fase zitten net voordat het spel 'gold' is. Dan is het gemakkelijker om een oude E3-demo uit de kast te trekken die dat hele proces al doorlopen is. Het is niet de kwaliteit van het spel zoals het straks in de schappen ligt, maar het geeft in ieder geval een redelijke indruk.nioz schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:26:
Die tearing was mij (en iedereen denk ik?) ook al opgevallen en ik had ook wel enigzins beredeneerd dat het maken van een demo tijd etc kost, dus dat de game zelf ondertussen al verder was. Maar ik wist niet dat er zo'n oude versie werd gebruikt.
Als we er van uit gaan dat het ook inderdaad een bijna jaar oude versie was (je weet het natuurlijk maar nooit, iemand hoort iets van iemand, die iets van een ander heeft gehoord..) dan vraag ik me toch af waarom ze zo'n demo releasen. Publishers, marketing, pr etc. zitten waarschijnlijk, zoals Tycho in het hierboven gequote gedeelt al aangeeft, te pushen, maar zoiets is toch niet echt goede reclame lijkt mij?
Anoniem: 199761
Dat ziet er goed uit, die ga ik binnenkort eens namaken, tenminst als je geen patent op hebtWaterFire schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:42:
XMB 2.0 geruchten:
XMBtoon volledige bericht
Currently Uses: 64MB from XDR RAM, and 32MB from GDDR3 RAM and 7th SPU
2.0: 32MB from XDR RAM, 0 from GDDR3 RAM, 7th SPU can be used (no longer reserved)
In-Game XMB
Firmware 2.0 will have in-game XMB.
Not all of the icons will be available on the XMB during a game.
Under ‘Friends’ there will be ‘Block List’, ‘Add a Freind’, ‘Players Met’, ‘Message Box’, and all of your friends. Your friends’ avatars will not show in-game in order to conserve memory.
Under ‘Network’ there will be ‘Download Management’.
Under ‘Game’ there will be the disk icon with the title under it. Seelecting this will prompt you for quitting the game.
The ‘Video’ column will not appear.
Under ‘Music’ there will be all of your sound files. You can play any of them and they will continue to play after you exit the in-game XMB. You will not be able to delete any of your songs in-game.
The ‘Photo’ column will not appear.
Under ‘Setteings’ there will be:
-’Game Settings’ wich will include ‘PS/PS2 Upscaler’ settings and ‘PS/PS2 Smoothing’ settings.
-’System Settings’ wich will include a new subsetting called ‘Turn Off the System’.
-’Date and Time Settings’ wich will include all the normal features.
-’Accessory Settings’ wich will include all the normal features.
-’Display Settings’ wich will include everything except ‘Video Output Settings’.
-’Sound Settings’ will unclude everything except ‘Audio Output Settings’.
The ‘Users’ column will not appear.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
wanneer krijgen we eens de mogelijkheid een account te beveiligen met een password... wel zo gewenst
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Lijkt me best heel aannemelijk. Het XMB is al beperkt actief in-game (denk maar aan PSN notifications) dus dat moet uit te breiden zijn.
Ook mooi dat het lijkt dat games nu meer resources tot hun beschikking krijgen maar ik vraag me af of reeds uitgebrachte games hier ook ineens gebruik van gaan maken of dat we het alleen in toekomstige games gaan zien (een beetje zoals de 333 Mhz functie in de nieuwere PSP firmwares die ook voor nieuwe games gebruikt gaat worden).
In-game eigen muziek kunnen afspelen lijkt me ook briljant, ik ben niet zo'n fan van de MotorStorm soundtrack.
Wat ik trouwens nog mis aan de PSN functionaliteit is kunnen zien wat je vrienden op het moment aan het doen zijn, welke game ze bijvoorbeeld spelen.
Ook mooi dat het lijkt dat games nu meer resources tot hun beschikking krijgen maar ik vraag me af of reeds uitgebrachte games hier ook ineens gebruik van gaan maken of dat we het alleen in toekomstige games gaan zien (een beetje zoals de 333 Mhz functie in de nieuwere PSP firmwares die ook voor nieuwe games gebruikt gaat worden).
In-game eigen muziek kunnen afspelen lijkt me ook briljant, ik ben niet zo'n fan van de MotorStorm soundtrack.
Wat ik trouwens nog mis aan de PSN functionaliteit is kunnen zien wat je vrienden op het moment aan het doen zijn, welke game ze bijvoorbeeld spelen.
? Dat zit er gewoon in.Anoniem: 86399 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:04:
PSN: Shiver23
Haha cool, hoe moet ik dat zien dan? Want het staat toch niet onder hun naam in het XMB?
[edit]: Hmm, ik lees net dat dat dus idd zo zou moeten zijn, das wel vreemd want ik heb het nog niet één keer gezien terwijl ik zeker weet dat iemand een game aan het spelen was. Misschien een kink in het netwerk, ik wacht het nog even af.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 20-08-2007 14:19 ]
Heel nep trouwens die Wehkamp actie (10% korting), ineens was de PS3 bundel uitverkocht vrijdagavond en de rest van het weekend. Vandaag, nu de actie afgelopen is, kun je hem ineens wel weer bestellen met een week levertijd. Gedurende het weekend kon je overigens de losse ps3 wel bestellen (stop dan gewoon los die games en controllers erbij
). Beetje gierige actie van Wehkamp dus..

Is verder nog niks over bekend afaik, dit zijn ook alleen maar geruchten.Julius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:36:
wanneer komt die nieuwe firmware (2.0) uit??
Alhoewel ik wel geloof dat de volgende PSP firmware in september komt (samen met de release van de PSP Slim) dus misschien dat ze dat samen gaan doen.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 20-08-2007 14:46 ]
stel je hebt een winkel en je hebt een item waar je verlies op maakt bij iedere bestelling. Zou je hem dan nog aanbieden? Ik denk dat de marge op het starterpack heel klein is dus zo vreemd vind ik het niet.jap85 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:20:
Heel nep trouwens die Wehkamp actie (10% korting), ineens was de PS3 bundel uitverkocht vrijdagavond en de rest van het weekend. Vandaag, nu de actie afgelopen is, kun je hem ineens wel weer bestellen met een week levertijd. Gedurende het weekend kon je overigens de losse ps3 wel bestellen (stop dan gewoon los die games en controllers erbij). Beetje gierige actie van Wehkamp dus..
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ja opzich wel begrijpelijk, maar ga dan niet hoog van de toren blazen met '10% korting op alles!! dus ook PS3/XBOX360/WII!!' (dit stond namelijk op de website..). Daarnaast weet je dat met een dergelijke actie op sommige artikelen weinig tot geen winst meer kan maken, maar daar wegen dan weer andere dingen tegen op (nieuwe klanten/meer omzet etc.)Paxlie schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:52:
[...]
stel je hebt een winkel en je hebt een item waar je verlies op maakt bij iedere bestelling. Zou je hem dan nog aanbieden? Ik denk dat de marge op het starterpack heel klein is dus zo vreemd vind ik het niet.
Als je in een normale winkel een aanbieding wilt hebben die net uitverkocht is dan kan je deze vaak gewoon voor de actieprijs nabestellen. Wat meespeelt is of de leverancier mee doet met de aktie. Mijn werkgever levert veel aan zaken als Praxis, en als die een aanbieding hebben dan hebben wij die ook naar de winkel toe.
Maar als ze in een advertentie zeggen dat de consoles ook meedoen dan heb je die orders maar te slikken en moet je ze (na)leveren, of sluit ze op voorhand uit.
Maar goed, de wehkamp is nu eenmaal meer voor de (niet) afbetalers.
Maar als ze in een advertentie zeggen dat de consoles ook meedoen dan heb je die orders maar te slikken en moet je ze (na)leveren, of sluit ze op voorhand uit.
Maar goed, de wehkamp is nu eenmaal meer voor de (niet) afbetalers.
[ Voor 31% gewijzigd door WaterFire op 20-08-2007 18:14 ]
Ik heb gisteren avond een ps3 gekocht bij de wehkamp. (ps3 2 controllers motorstorm etc)
Maar daar bij stond dat hij dinsdag gelevert werd, mocht hij morgen niet komen ben ik gewoon even.
Maar daar bij stond dat hij dinsdag gelevert werd, mocht hij morgen niet komen ben ik gewoon even.
Ik heb deze standaard (metaal) een keer gekcoht bij een winkel voor 25 euri. Hij is in hoogte vertelbaar en vooral op de bank is het een heerlijk ding.KillerB schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:18:
[afbeelding]
Lekker simpel, paar stukjes MDF en een scharnierpunt onderaan. Je zet hem gewoon op de bank neer over je benen heen en die houtjes klem je iets onder je benen door ze zijwaarts te draaien en sturen maar

Zitten daar nog dopjes onder? Of heb ik straks een kras van een cm diep in mijn liminaat als ik rem voor een bocht?swopdark schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:04:
[...]
Ik heb deze standaard (metaal) een keer gekcoht bij een winkel voor 25 euri. Hij is in hoogte vertelbaar en vooral op de bank is het een heerlijk ding.
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Arx op 20-08-2007 21:52 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Traanplaat = dikke krassen. Doppen een must, maar gaat de plaat dan niet buigen? Eerder een anti-slip mat er onder of zo..Is dit niet dat hans-systeem die hierboven genoemd wordt?
http://money.cnn.com/news...tex/AFX-0013-19015486.htm
Paramount en Dreamworks gaan HD-DVD exclusive
Dit is een behoorlijk onverwachte klap in het gezicht voor de Blu-Ray group zeker nadat vorige week door http://www.reuters.com/ar...ews/idUSN1419176920070815 is vermeld dat het Blu-Ray disk formaat 2 keer zoveel verkoopt als dat HDDVD doet.
De "main studios support" stand tot op heden:
Blu-ray support
Warner Bros. (multi)
Disney (Buena Vista)
Fox
Lionsgate
MGM
Sony Pictures
HD-DVD support
Paramount (Dreamworks)
Warner Bros.
Universal Studios
Wedden dat tweakers.net dit nieuws wel op de frontpage post itt http://www.reuters.com/ar...ews/idUSN1419176920070815
EDIT: en jawel, tweakers.net laat haar kleuren zien: nieuws: Paramount en Dreamworks laten steun voor blu-ray vallen
Een leuk stukje lees is dit: universal wants war to continue despite admitting HD-DVD is fragile
Dit is een interview met Universal waarin ze uitleggen waarom voor het HD-DVD formaat te kiezen. Het heeft te maken met het verlagen van de prijzen van de spelers, die dankzij deze verdeling in prijs zullen blijven zakken en waar zij als studio uiteindelijk de vruchten van plukken (meer players verkcoht = meer disks verkocht) op zich een geod verhaal maar de early adopters worden wel ge-ass-raped omdat ze de keuze tussen Blu-Ray en HD-DVD moeilijk maken. Voordat paramount HD-DVD exclusive ging was de keuze voor Blu-Ray met haar brede studio support een logische keuze. Nu zijn de kaarten ineens flink geschud. Blu-Ray heeft als voordeel de PS3 welke als Blu-Ray speler erg goed verkoopt in zowel de VS, Europa en japan.
Net als Univeral keizt paramount voor HD/DVD doordat er al een HD/DVD speler voor 299 op de mark is. de goekoopste Blu/Ray speler kost 425 dollar
Dit is een behoorlijk onverwachte klap in het gezicht voor de Blu-Ray group zeker nadat vorige week door http://www.reuters.com/ar...ews/idUSN1419176920070815 is vermeld dat het Blu-Ray disk formaat 2 keer zoveel verkoopt als dat HDDVD doet.
N zowel Universal en paramount/Dreamwork (Spielberg films blijven gelukkig wel Transformers anyone?) HDDVD exclusief zijn:verkoopcijfers januari 2007 tot juli 2007:
Blu-Ray: 1.6 million disks (totaal 2.2 miljoen)
HD-DVD: 795,000 disks (totaal 1.5 miljoen)
Blu-ray support
Warner Bros. (multi)
Disney (Buena Vista)
Fox
Lionsgate
MGM
Sony Pictures
HD-DVD support
Paramount (Dreamworks)
Warner Bros.
Universal Studios
Wedden dat tweakers.net dit nieuws wel op de frontpage post itt http://www.reuters.com/ar...ews/idUSN1419176920070815
EDIT: en jawel, tweakers.net laat haar kleuren zien: nieuws: Paramount en Dreamworks laten steun voor blu-ray vallen
Een leuk stukje lees is dit: universal wants war to continue despite admitting HD-DVD is fragile
Dit is een interview met Universal waarin ze uitleggen waarom voor het HD-DVD formaat te kiezen. Het heeft te maken met het verlagen van de prijzen van de spelers, die dankzij deze verdeling in prijs zullen blijven zakken en waar zij als studio uiteindelijk de vruchten van plukken (meer players verkcoht = meer disks verkocht) op zich een geod verhaal maar de early adopters worden wel ge-ass-raped omdat ze de keuze tussen Blu-Ray en HD-DVD moeilijk maken. Voordat paramount HD-DVD exclusive ging was de keuze voor Blu-Ray met haar brede studio support een logische keuze. Nu zijn de kaarten ineens flink geschud. Blu-Ray heeft als voordeel de PS3 welke als Blu-Ray speler erg goed verkoopt in zowel de VS, Europa en japan.
Net als Univeral keizt paramount voor HD/DVD doordat er al een HD/DVD speler voor 299 op de mark is. de goekoopste Blu/Ray speler kost 425 dollar
[ Voor 5% gewijzigd door swopdark op 20-08-2007 22:19 ]
Anoniem: 207748
Tja Paramount heeft mij nu een soort van rechtvaardiging gegeven om alles wat ze niet op blueray uitbrengen van het net te plukken.swopdark schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:17:toon volledige bericht
http://money.cnn.com/news...tex/AFX-0013-19015486.htm
[...]
N zowel Universal en paramount/Dreamwork (Spielberg films blijven gelukkig wel Transformers anyone?) HDDVD exclusief zijn:
Blu-ray support
Warner Bros. (multi)
Disney (Buena Vista)
Fox
Lionsgate
MGM
Sony Pictures
HD-DVD support
Paramount (Dreamworks)
Warner Bros.
Universal Studios
Blueray word het meest verkocht

Volgens mij hebben ze gewoon een zak geld gehad omdat HDDVD de strijd aan het verliezen was.
Volgens dit bericht hebben ze inderdaad een flinke zak met geld gekregen:Anoniem: 207748 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:37:
[...]
Tja Paramount heeft mij nu een soort van rechtvaardiging gegeven om alles wat ze niet op blueray uitbrengen van het net te plukken.
Blueray word het meest verkochten toch laten ze het vallen
![]()
Volgens mij hebben ze gewoon een zak geld gehad omdat HDDVD de strijd aan het verliezen was.
http://www.blu-ray.com/ne...12&filter=rating30&page=1
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 20-08-2007 23:04 ]
PSN id: NL_SToRM
Nieuwe PS3 bundle voor ons???
http://ps3.qj.net/New-PS3...Edition-/pg/49/aid/100294
Klinkt verdorie een gans stuk beter!!!! Heavenly Sword and F1 Championship Edition ipv Resistance en Motorstorm.
Tis maar een gerucht, maar wel een aannemelijk gerucht aangezien zowel Heavenly Sword als F1 Sony exclusives zijn en ook door rechtstreeks gerelateerde gamesstudios van Sony gemaakt worden en bijgevolg makkelijk in een bundle te plaatsen.
Ben ik effe blij dat ik nog altijd gewacht heb. Als deze bundel echt eind september op ons afkomt, dan bijt ik wel een anderhalve maand op mijn tanden zonder PS3.
Klinkt verdorie een gans stuk beter!!!! Heavenly Sword and F1 Championship Edition ipv Resistance en Motorstorm.
Tis maar een gerucht, maar wel een aannemelijk gerucht aangezien zowel Heavenly Sword als F1 Sony exclusives zijn en ook door rechtstreeks gerelateerde gamesstudios van Sony gemaakt worden en bijgevolg makkelijk in een bundle te plaatsen.
Ben ik effe blij dat ik nog altijd gewacht heb. Als deze bundel echt eind september op ons afkomt, dan bijt ik wel een anderhalve maand op mijn tanden zonder PS3.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Anoniem: 207748
Snap niet wat iedereen ziet in Heavenly sword. Ok het ziet er leuk uit maar de gameplay is erg matig.DarthDavy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:17:
Beetje op knopjes drukken en als je het goed doet speelt de 'film' verder en als je het fout doet kun je het opnieuw proberen.
Ik houd meer van spelletjes waarvan de herspeelbaarheid wat beter is.
Heavenly sword is in ieder geval een spel waar ik NIET naar uitkijk.
Tja smaken verschillen he
Toevallig kwam ik net ok zo'n zelfde soort "gelekte" lijst tegen van vernieuwingen bij de Fall update van de 360. Op zich heel geloofwaardig tot men kwam met: "* Xvid support"
Nu ik dit lijstje lees begin ik helemaal te lachen en ga ik maar eens op de techforums snuffelen om te kijken wie deze grap bedacht heeft.
2 gelekte update lists van 2 verschillende consoles op de zelfde dag, en dan ook nog van het type "te mooi om waar te zijn".
Nee, neem maar aan dat dit gewoon een hoax is. De 7e SPU unlocken en van 96 naar 32MB geheugen gebruik gaan, maar wel een hele berg ingame XBM features toevoegen............

https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ziet er goed uit, enige nadeel dat hij vrij groot is. Ik vond die inklapoplossing een stukje terug wel erg mooi.swopdark schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:04:
[...]
Ik heb deze standaard (metaal) een keer gekcoht bij een winkel voor 25 euri. Hij is in hoogte vertelbaar en vooral op de bank is het een heerlijk ding.
[afbeelding]
Ik las net dat het officieel is. Ik vind dit persoonlijk een mindere bundel maja ik neem aan dat ze die andere ook nog wel houden. Vanaf 19 september te krijgen iig.DarthDavy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:17:
[ Voor 4% gewijzigd door jap85 op 21-08-2007 09:10 ]
Gelukkig is er ook goed nieuws voor Blu-ray omdat Fox en MGM hebben aangekondigd Blu-Ray te zullen blijven steunen en ze komen tot het einde van het jaar met een heel stel must haves welke enkel op Blu-Ray zullen verschijnen. Ook Sony komt natuurlijk nog met Spiderman 3 en 300 (multiplatform) komt ook nog deze maand naar europa.
Ook zijn er geruchten dat Universal zit te denken over het releasen van Blu-Ray titels naast HDDVD. Het hele net staat trouwens vol verbazing te kijken naar de beslissing van Paramount om exclusief voor HD-DVD te gaan.
Ook zijn er geruchten dat Universal zit te denken over het releasen van Blu-Ray titels naast HDDVD. Het hele net staat trouwens vol verbazing te kijken naar de beslissing van Paramount om exclusief voor HD-DVD te gaan.
Deze bron voorspeelde dit nieuws in het weekend al, en verteld ook dat Microsoft er achter zit. Hier komt ook de $150 miljoen dollar deal vandaan: http://www.deadlinehollyw...blu-rayhd-dvd-format-war/
yup dat kan je wel zeggen ja. Voor een paar maanden terug was de strijd nog spannend, nu leek het voordeel van de twijfel naar blu ray te gaan. De consument wil dat vrij duidelijk (in termen van totale verkopen). Verder heeft blu ray gewoon de beste specs. Vooral voor PS3 bezitters zuigt dit hard. Maar we zullen zien of de consument zich laat ompraten, de prijs van die spelers moet sowieso hard naar beneden en ze moeten ook dvd blijven ondersteunen. Anders is het weinig interessant.swopdark schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:12:
Gelukkig is er ook goed nieuws voor Blu-ray omdat Fox en MGM hebben aangekondigd Blu-Ray te zullen blijven steunen en ze komen tot het einde van het jaar met een heel stel must haves welke enkel op Blu-Ray zullen verschijnen. Ook Sony komt natuurlijk nog met Spiderman 3 en 300 (multiplatform) komt ook nog deze maand naar europa.
Ooit RFOM gespeeld? Echt, sommige levels zijn zo intens goed gemaakt, met zulke inmens grote gebouwen, echt niet normaal meer. Meesterlijke AI, lange speelduur etc. etc. Maar ja, het had de hype niet mee. Als ik dan Halo3 screenshots bekijk en het gelul lees van 360 fetisjisten dat Halo3 zulke gave architectuur zal hebben en het zo intens mooi uit ziet, dan denk ik... "tja, maar niet uniek". Oude knarren zoals ik hier zullen de ervaring van Unreal 1 nog wel herinneren, waarbij je ook inmens grote buitenareas had, hele grote gebouwen en een aparte sfeer. Ik herken dat ook in RFOM, en dat is lang geleden dat ik dat had bij een game.DarthDavy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:17:
Motorstorm is ook een unieke game, kan niet anders zeggen. Ik heb beide al maar ik zou echt voor de 1e bundel kiezen en dan God of war 2 erbij kopen (ja dat is een PS2 game, maar het is wel een van de beste games ooit gemaakt).
Over Blu-ray / hd-dvd: tja, er staat veel op het spel, maar op zich is dit niet zo belangrijk voor de PS3. Immers: de blu-ray disk voor de ps3 voor GAMES is heel erg belangrijk, en die blijft wel. Het format voor films... tja, dat zal echt nog wel 5 jaar duren denk ik. Ik bedoel, hoelang duurde het voordat de videotheken massaal overgingen naar DVD ipv VHS?
[ Voor 32% gewijzigd door EfBe op 21-08-2007 09:53 ]
* Sentry23 is ook redelijk verbaast, zeker als dat geld verhaal echt waar blijkt te zijn. Dat is toch precies wat net in onderzoek was door Nelie voor de EU maar dan met name met betrekking tot BR ? (of er geld is betaald aan studios om een specifiek platform te kiezen).Arx schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:15:
Deze bron voorspeelde dit nieuws in het weekend al, en verteld ook dat Microsoft er achter zit. Hier komt ook de $150 miljoen dollar deal vandaan: http://www.deadlinehollyw...blu-rayhd-dvd-format-war/
Anyway, voor mensen die helemaal niet meer aan discs doen heb ik versie 0.2 van GOTSent klaar (MKV to PS3 MP4) , met eindelijk goeie DTS ondersteuning, hogere bitrates voor AAC encoding, en Dolby Surround/Prologic ondersteuning voor surround effects met stereo signalen.
De 1080p testen zijn eigenlijk allemaal negatief geweest, en het lijkt er op alsof de 1080p rips allemaal in echt 5.1 profiel zijn gedaan (eigen encodes in AVC 4.1 profiel op 1080p wekten wel), maar dat is vrij lastig uit te zoeken..
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Kerel voel je toch niet steeds zo benadeeld, Tweakers post ook vaak genoeg negatieve dingen over de 360 hoor (en positieve dingen over de PS3)...het is gewoon nieuws daarom komt het op de fp.swopdark schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:17:
Ik had op de Frontpage ook al een reatie geplaatst over dat stuk:Arx schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:15:
Als er al geld is gegeven, is dit door de Complete Alliantie gebeurd en was het om ze over de streep te trekken, niet om exclusiviteit te kopen.Je zou je niet zo moeten laten opfokkentoon volledige bericht
Als er 1 speler geld biedt om films op zijn medium te krijgen, is het een fabrikant. Microsoft is dat niet, die zitten alleen in de alliantie, en verdienen er niets mee. De HD-DVD add-on voor de 360 wordt ook niet door hen gemaakt.
Verder zet Microsoft veel meer in op de Xbox Live Marketplace dan op HD-DVD. In Amerika kan het al, in Europa vanaf dit jaar: Alle nieuwe films (van alle maatschappijen behalve Sony zijn te downloaden voor $3,- en 2 maal te bekijken als een soort huur principe.
Microsoft zelf heeft nauwelijks iets aan de HD-DVD winst. De eerste Blu-Ray spelers zijn inmiddels onder de grens van de prijs van de PS3 gedoken, dus de consolewar kan je buiten beschouwing laten, dan zouden ze het wel 1 jaar eerder hebben gedaan.
Paramount verdiend miljarden dollars met huur en koop films. Denk je nou echt dat op zo'n miljarden business de keuze voor een medium voor 100 miljoen wordt bepaald? Bij 1 Blockbuster is het verschil al veel meer dan die 100 miljoen, zouden ze voor zo'n relatief lullig bedrag de keuze maken?
In het artikel gaat het om een anonieme bron: "I'm told that". Jaja, dat klinkt in ieder geval betrouwbaar.
Voor die $200 miljoen had MS tegen kostprijs 1.5 miljoen HD-DVD Add-ons kunnen weggeven voor de 360. Dat had HD-DVD een duw in de rug gegeven, Microsoft postieve aandacht gegeven, en HD-DVD verder op de kaart gezet, dan deze vermeende actie onder tafel.
Ergo: Onlogisch verhaal
Moederbedrijf is overigens Viacom. Viacom is een bedrijf wat 10+ Milard omzet heeft, en een winst van ongeveer 100 miljoen per 10 dagen. De bedragen zijn gewoon niet dermate indrukwekkend om een exclusiviteits deal te krijgen met een studio als Paramount.
Maar ja, mensen zien graag achter elke boom een beer.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 21-08-2007 11:26 ]
Ik voel me niet benadeeld. Ik vind het gewoon raar dat er zo wordt omgegaan met dit soort berichten. tweakers.net volgt als hardware site de ontwikkelingen op de voet gezien haar eerdere posts en reviews. Als er dan een stand van zaken wordt gepost door een belangrijke nieuwssite dan wordt het niet als nieuws gebracht.Nasty Nate schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:52:
Kerel voel je toch niet steeds zo benadeeld, Tweakers post ook vaak genoeg negatieve dingen over de 360 hoor (en positieve dingen over de PS3)...het is gewoon nieuws daarom komt het op de fp.
Natuurlijk heb ik een voorkeur richting Blu-Ray omdat ik nu eenmaal zo'n speler heb. Het is ook in mijn belang dat mensen snel weten hoe de stand van zakere ervoor staan zodat er snel een formaat als winnaar kan worden aangewezen. Waar het uiteindelijk allemaal om draait is de ondersteuning van studio's en de hoeveelheid verkochte schijfjes. Deze twee aspecten zullen doorslaggevend zijn voor het succes van een formaat. Als er dan bekend is geworden dat Blu-Ray beter verkoopt dan wordt dit niet gepost terwijl dit wel belangrijk is voor de consument.
Natuurlijk moet het Paramount verhaal ook gepost worden want ook dit doet mee in de beoordeling van de consument. Het is alleen jammer dat andere bericht blijkbaar niet nieuwswaardig genoeg zijn?
Ik speel niet graag FPS-spellen. Niet op mijn PC, dus laat staan dat ik dat op een console leuk zou vinden.EfBe schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:46:
[...]
Ooit RFOM gespeeld? Echt, sommige levels zijn zo intens goed gemaakt, met zulke inmens grote gebouwen, echt niet normaal meer. Meesterlijke AI, lange speelduur etc. etc. Maar ja, het had de hype niet mee. Als ik dan Halo3 screenshots bekijk en het gelul lees van 360 fetisjisten dat Halo3 zulke gave architectuur zal hebben en het zo intens mooi uit ziet, dan denk ik... "tja, maar niet uniek". Oude knarren zoals ik hier zullen de ervaring van Unreal 1 nog wel herinneren, waarbij je ook inmens grote buitenareas had, hele grote gebouwen en een aparte sfeer. Ik herken dat ook in RFOM, en dat is lang geleden dat ik dat had bij een game.
Motorstorm is ook een unieke game, kan niet anders zeggen. Ik heb beide al maar ik zou echt voor de 1e bundel kiezen en dan God of war 2 erbij kopen (ja dat is een PS2 game, maar het is wel een van de beste games ooit gemaakt).
Over Blu-ray / hd-dvd: tja, er staat veel op het spel, maar op zich is dit niet zo belangrijk voor de PS3. Immers: de blu-ray disk voor de ps3 voor GAMES is heel erg belangrijk, en die blijft wel. Het format voor films... tja, dat zal echt nog wel 5 jaar duren denk ik. Ik bedoel, hoelang duurde het voordat de videotheken massaal overgingen naar DVD ipv VHS?
Toen ik jong was, vond ik Wolfensteind 3D en Doom wel leuk, maar sinds Quake heb ik de interesse in het genre verloren. De laatste jaren het nog wel eens geprobeerd met Call of Duty en F.E.A.R. maar noppes. Ik vind het genre niet leuk. En op een console kan ik al helemaal niet overweg met de controller om een FPS te spelen. Dus FOM Resistance laat me meer dan koud en Motorstorm is ook meer een show-case racer voor de PS3 dan echt hoogstaande gameplay.
Ik verwacht trouwens van Heavenly Sword dat ie zo goed wordt als God of War (welke ik trouwens al heb voor m'n PS2) en een F1 racer spreekt me veel meer aan dat Motorstorm.
Over het BD/HD-DVD verhaal. Tsjah... Ik had altijd al gedacht dat de hybride speler er uiteindelijk ging komen. Dat geloof was de laatste maanden wat afgenomen omdat BD het leek te halen, maar deze ommezwaai doet er me weer volledig in geloven dat er uiteindelijk toch hybride spelers gaan moeten kopen of anders gaan beide formaten zowel HD-DVD en BD verliezen. HD-DVD en BD blijken te vergeten dat ze in de eerste plaats DVD moeten wegconcurreren.
Voor mij laat dit me toch niet twijfelen om een BD-speler in de vorm van een PS3 te kopen. Eén van de hoofdredenen waarom ik ook een PS3 ga kopen is omdat ie een goeie normale DVD-speler is.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Anoniem: 82256
Ik denk dat Sony zich meer zorgen moet maken over het spel aanbod op de PS3 dan het blu-ray format. Als blu-ray een flop wordt is dit nog wel te overzien (ze hebben al vaker format wars verloren), als de PS3 geen fatsoenlijke games krijgt zou dit een flinke nekslag voor Sony kunnen betekenen. Ik hoop ook dat Blu-ray wint, maar ik heb liever mooie spellen dan mooie blu--ray films op mijn PS3. een HD-DVD spelertje erbij kopen is nog wel te overzien over een jaartje ofzo.
Dat viacom veel omzet heeft is compleet irrelevant. Bedrijven die wat groter zijn dan de gemiddelde snackbar werken met divisies en die moeten hun eigen broek ophouden. Paramount dus ook. Als Paramount geld tekort komt, moet het moederbedrijf bijlappen en dat gaat niet zomaar. Dus als Paramount geld verdient door een format te kiezen is dat gewoon gratis geld en dat kan ze goed uitkomen wanneer bv een grote titel flopt en dat hebben ze ieder jaar wel een keer.PWM schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:22:
Ik had op de Frontpage ook al een reatie geplaatst over dat stuk:
[...]
Als er al geld is gegeven, is dit door de Complete Alliantie gebeurd en was het om ze over de streep te trekken, niet om exclusiviteit te kopen.
Moederbedrijf is overigens Viacom. Viacom is een bedrijf wat 10+ Milard omzet heeft, en een winst van ongeveer 100 miljoen per 10 dagen. De bedragen zijn gewoon niet dermate indrukwekkend om een exclusiviteits deal te krijgen met een studio als Paramount.
MS maakt ook miljarden winst per jaar, maar dat neemt niet weg dat de home entertainment divisie al 5+ miljard verlies geleden heeft in de afgelopen jaren en dat verdienen ze nooit en te nimmer meer terug. Op een gegeven moment gaan aandeelhouders dan morren dat hun geld weglekt naar een verliesgevend project en dan gaat de stekker er gewoon uit, as simple as that.
Volgens mij worden we de afgelopen tijd doodgegooid met hypemarketing over titels die eraan zitten te komen die wel degelijk gaaf zijn (althans, dat lijkt zoAnoniem: 82256 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:12:
Ik denk dat Sony zich meer zorgen moet maken over het spel aanbod op de PS3 dan het blu-ray format. Als blu-ray een flop wordt is dit nog wel te overzien (ze hebben al vaker format wars verloren), als de PS3 geen fatsoenlijke games krijgt zou dit een flinke nekslag voor Sony kunnen betekenen. Ik hoop ook dat Blu-ray wint, maar ik heb liever mooie spellen dan mooie blu--ray films op mijn PS3. een HD-DVD spelertje erbij kopen is nog wel te overzien over een jaartje ofzo.
Er komen zeker weten goede games, maar komen deze ook op tijd? Ik heb zelf een PS3 maar ben toch ontzettend blij dat er ook een 360 langs staat. Sony dacht dat ze alles op hun schema konden doen en nergen naar hoefden te kijken, het is een schitterend apparaat, maar zonder software is het gewoon rommel. Ik heb er nog steeds vertrouwen in, maar ze mogen nu wel eens opschieten. Sony zit momenteel gewoon in een gevaarlijke situatie, de PS3 heeft nogal wel kapitaal opgeslokt en ik denk dat ze dat graag terug willen zien.EfBe schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:18:
[...]
Volgens mij worden we de afgelopen tijd doodgegooid met hypemarketing over titels die eraan zitten te komen die wel degelijk gaaf zijn (althans, dat lijkt zo) en dus lijkt me het gefilosofeer over 'stel dat er geen goede games komen' wat al te overtrokken.
ja het wordt inderdaad wel eens tijd voor wat nieuwe toptitels die we niet al lang en breed hebben uitgespeeld op de 360...
bring on Little Big Planet, MGS4, GT5:Prologue...
weet nog niet voor welk platform ik Assassin's Creed ga halen... het was oorspronkelijk een ps3 exclusive dus dan zou je verwachten dat er meer tijd in die versie gestoken is, maar goed
kan ook juist een reden zijn waarom ze naar 360 zijn gegaan omdat de ps3 het niet aankon (of zij het niet zo gemaakt kregen)
weet nog niet voor welk platform ik Assassin's Creed ga halen... het was oorspronkelijk een ps3 exclusive dus dan zou je verwachten dat er meer tijd in die versie gestoken is, maar goed
kan ook juist een reden zijn waarom ze naar 360 zijn gegaan omdat de ps3 het niet aankon (of zij het niet zo gemaakt kregen)
[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 21-08-2007 14:21 ]
Alle persdemo's zijn volgens mij gegeven met de 360 versie. Lijkt me een duidelijke keuze.Phusebox schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:20:
Je kan merken dat de 360 op dit moment een groter momentum heeft dan de PS3 maar vanaf heden komen eigenlijk heel veel titels die op de 360 uit zijn ook naar de PS3 zoals GRAW2, RS:vegas en Darkness. Geen gebrek aan spellen hier hoor. En het lijkt me duidelijk dat de gamesvoorsprong die de 360 heeft opgebouwd in een jaar niet meer ingehaald wordt maar daarin tegen gaan beide systemen vanaf heden op multiplatform gebied nu gelijk op. daarnaast komen beide systemen nu met mooi exclusieves als HALO3, Fortza2, Killzone 2 en GT5.Phusebox schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:20:
ja het wordt inderdaad wel eens tijd voor wat nieuwe toptitels die we niet al lang en breed hebben uitgespeeld op de 360...
Gezien de slechtere ports die Ubisoft heeft laten zien met bijvoorbeeld RS:vegas hoop ik dat ze Assasins Creed wel op orde hebben. De laatste vergelijkingen met GRAW2 laten zien dat het port "gat" zo goed als gesloten is en dat de games op achievements na gelijk zullen zijn.weet nog niet voor welk platform ik Assassin's Creed ga halen... het was oorspronkelijk een ps3 exclusive dus dan zou je verwachten dat er meer tijd in die versie gestoken is, maar goed
Als je in de bevoorrechte positie bent een 360 en een PS3 te hebben dan moet je gewoon voor de versie kiezen die je het meeste bied.
De 360 had ook een slechte start laten we dat niet vergeten. Het is nu erg makkelijk om op de PS3 te vitten als de 360 al zo'n momentum heeft opgebouwd. Natuurlijk zijn de twee systemen elkaars grootste concurrent dus vergelijken is erg gemakkelijk. Kijk je echter naar waar Sony nog mee gaat komen duit jaar en 2008 dan kan je niet ontkennen dat ze lekker bezig zijn. Killzone 2 komt ongeveer op hetzelfde moment in de PS3 haar levensduur als dat GEARS kwam voor de 360.
De PS3, 360, Wii oid vergelijken met waar de PS2 op dit moment zit is ook niet helemaal eerlijk maar wel lekker makkelijk.
Ik zou je Assassins Creed preorder maar cancellen, gezien het een SP is, en dat is *gaap*Phusebox schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:20:
(sorry, moest het even zeggen)
Heeft er iemand hier nog meer lasg van "knarsende" triggers op hun controller. Ik heb 2 controllers waarvan er 1 dit probleem heeft, is dit iets voor garantie of komt het vaak voor ?
http://threespeech.com/blog/?p=554#more-554
Lair preview
Had geen idee dat Lair in 1080P was
Hopelijk komt er snel een demo op PSN want ik ben toch wel benieuwd naar deze titel ondanks matige reviews.
Lair preview
Had geen idee dat Lair in 1080P was
Hopelijk komt er snel een demo op PSN want ik ben toch wel benieuwd naar deze titel ondanks matige reviews.
Anoniem: 230518
Ik heb em vrijdag besteld. Tot op heden staat er nog dat die op zaterdag 18 aug zou worden bezorgd.hermedico schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:39:
Ik heb gisteren avond een ps3 gekocht bij de wehkamp. (ps3 2 controllers motorstorm etc)
Het is dat ik te druk ben om te gamen. Ik bel er morgen ff heen als ik nog geen bericht heb. Ik denk dat ze verlies hebben gemaakt op deze bundel (-10%). Als ze maar niet moeilijk gaan lopen doen daar wordt ik altijd zo moe van...
Anoniem: 148415
OMFG het was al bekend, maar nu is Mafia 2 is officieel aangekondigd voor PS3, Xbox 360 en PC inclusief 5 screenshots!
Aanschouw! (klik voor grotere versie)

Ik kijk nu al uit naar de trailer die volgens de geruchten deze week op de Games Convention getoond zou worden!
Aanschouw! (klik voor grotere versie)

Ik kijk nu al uit naar de trailer die volgens de geruchten deze week op de Games Convention getoond zou worden!
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 21-08-2007 19:44 ]
Anoniem: 131051
No way josé... Ik heb een slechte dag gehad, maar dit maakt alles goed!!Anoniem: 148415 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:28:
OMFG het was al bekend, maar nu is Mafia 2 is officieel aangekondigd voor PS3, Xbox 360 en PC inclusief 5 screenshots!
Ik kijk nu al uit naar de trailer die volgens de geruchten deze week op de Games Convention getoond zou worden!![]()
Ben je zeker dat het officieel is? Dit is het beste game nieuws van de laatste jaren. Wat een prachtige game was mafia 1 toch. Die sfeer, het verhaal... Als ze dat opnieuw kunnen realiseren wordt dit voor mij de beste game van het jaar waarin het zal uitkomen
EA godfather mag z'n borst al nat maken...
Bekijk die screenshots, grafisch niet de meest indrukwekkende (zie al die duidelijke niet smoothed poylgonen op de bumpers van die wagens en zo) maar wat een sfeer.
Tja, sorry ik ben nogal lyrisch. Als ze nu ook max payne III konden maken ...
Anoniem: 148415
Hier is de bron: http://pc.ign.com/articles/814/814177p1.html
Maargoed, het is iig officieel!
Het gerucht was al een paar dagen geleden gelekt omdat een Duitse rating organisatie per ongeluk de ratinginfo van een 'Mafia 2 trailer' op hun website had gezet. Hopelijk, al is het niet bevestigd, is dit de trailer voor de GC deze week. Moet haast wel, toch?
Mafia 1 was voor mij persoonlijk ook 1 van de beste games tot nu toe, de hele game kan nog steeds met de tijd mee.
The Godfather vond ik maar bar slecht uitgewerkt door EA, typisch zo'n licentie-game.
Het persbericht van 2K Games wat gequote wordt kan ik echter niet vinden... Misschien dat dit in de komende dagen hier te vinden is: http://www.2kgames.com/index.php?p=newsMafia 2 in Development
August 21, 2007 - Illusion Softworks is developing a follow-up to the 2004 gangland crime game Mafia.
Set in the 1940s and 1950s, Mafia 2 will feature "high octane gunplay with white knuckle driving and an engaging narrative," according to a press release by publisher 2K Games.
"As the original Mafia was a big success, we are excited to leverage the power of next generation console technology to create an all-new experience, while embracing the elements that resonated with the previous game's fans," said Christoph Hartmann, President of 2K. "The 'wow' factor of Mafia 2 is definitely the benchmark-setting visual quality and action that you expect to see only in Hollywood movies."
Illusion, based in Prague, Czech Republic, developed the original Mafia game and is also responsible for the Hidden and Dangerous and Vietcong series.
Mafia 2 is being developed for PC and "next-generation consoles," 2K said, but no specific platforms were mentioned.
Het gerucht was al een paar dagen geleden gelekt omdat een Duitse rating organisatie per ongeluk de ratinginfo van een 'Mafia 2 trailer' op hun website had gezet. Hopelijk, al is het niet bevestigd, is dit de trailer voor de GC deze week. Moet haast wel, toch?
Mafia 1 was voor mij persoonlijk ook 1 van de beste games tot nu toe, de hele game kan nog steeds met de tijd mee.
The Godfather vond ik maar bar slecht uitgewerkt door EA, typisch zo'n licentie-game.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 21-08-2007 20:48 ]
ehm ... zeg niet dat ze hier ook geen MP in gaan bouwen, zou toch vet zijn, als je een stad vol mensen had en 1tje is assassin en een paar anderen bodyguardsSeamusXanthus schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:23:
[...]
Ik zou je Assassins Creed preorder maar cancellen, gezien het een SP is, en dat is *gaap*![]()
(sorry, moest het even zeggen)
maar goed... ik zal wel weer dom zijn om dat soort dingen te willen
lees trouwens net dat F1 van Sony officieel niet meer komt... best een naaistreek van sony om die F1:CE snel uit te brengen zodat de F1 fans een ps3 kochten voor f1 en daarna dus in de steek worden gelaten. maar ja, that's life
Denk dat maar weinig mensen een PS3 hebben gekocht omdat ze persee F1 willen. Daarnaast zijn de F1 games van Sony altijd heel matig geweest. Helemaal in vergelijking met de EA/GP series.Phusebox schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:11:
lees trouwens net dat F1 van Sony officieel niet meer komt... best een naaistreek van sony om die F1:CE snel uit te brengen zodat de F1 fans een ps3 kochten voor f1 en daarna dus in de steek worden gelaten. maar ja, that's life
Anoniem: 10300
Het verschil zit 'm erin dat Illusion er jaren over doet waardoor alles op kwaliteit gezet kan worden. Het plot is tot in detail uitgewerkt, de karakters zijn uitstekend zowel qua eigenschappen als besturing en je waant je in de jaren '20 t/m 40 qua wagens en omgeving.Anoniem: 148415 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:46:
Hier is de bron: http://pc.ign.com/articles/814/814177p1.html
[...]
Het persbericht van 2K Games wat gequote wordt kan ik echter niet vinden... Misschien dat dit in de komende dagen hier te vinden is: http://www.2kgames.com/index.php?p=news
Bij EA moet er 'even een nieuwe game' komen. Aan The Godfather was nog niet de helft van de tijd besteed die men aan Mafia besteed heeft. De karakters zelf leken wel redelijk maar de sfeer was een lege huls. Aan de straten en wagens was te zien dat er niet veel tijd aan was besteed, vaag sturende wagens en een gebrekkig verhaal.
Er valt uit de film zoveel meer te halen dan men gedaan heeft, zeker als je het verhaal over de 3 films uitsmeert maar het is helaas een 'dat doen we er wel even bij' game geworden.
Anyway, de screenshots van Mafia zien er goed uit! Ik ga 'm zeker halen als deze uitkomt. Maar met zulke goede games loopt illusion wel het gevaar binnenkort ook door EA, Microsoft of een andere gigant op te worden geslokt.
http://www.blu-ray.com/news/?id=416
NY Times Confirms $150M Pay-off to Paramount
NY Times stukje hierover:The NY Times has confirmed via two Viacom executives, who spoke on the condition of anonymity, that Paramount has received a $150M pay-off to support HD DVD exclusively for a period of 18 months. The $150M is comprised of cash and future marketing deals. Also re-confirmed is that the deal includes no films directed by Steven Spielberg.
Dus: het gaat om een deal van 18 maanden, 150 mijloen dollar is betaald en films van Steven Spielberg blijven buiten deze deal. Dit betekend dat Transformers en de toekomstige Indiana Jones niet exclusief voor HD-DVD zal zijn. Aanhangers van Blu-ray als Disney en Fox komen met een counteroffensief door het releasen van een aantal sterke titels nog dit jaar.LOS ANGELES, Aug. 20 — Hollywood’s squabble over which of two technologies will replace standard DVDs reignited Monday with two studios throwing their weight behind one format and several rivals ramping up support for the other.toon volledige bericht
Paramount, part of Viacom, and the publicly held DreamWorks Animation said they would exclusively back the HD DVD format for the release of high-definition movies on disc. Among the movies the studios plan to release in the format are “Transformers” and “Shrek the Third.”
Until now, Paramount has released titles in both HD DVD and a competing format, Blu-ray. DreamWorks Animation has not released a movie in either.
The battle over the competing high-definition DVD technologies has sputtered in recent months as Blu-ray discs have emerged as the front-runner. Blu-ray titles are sharply outselling HD offerings, major retailers like Target are stocking only Blu-ray players, and Blockbuster recently said it would carry Blu-ray exclusively.
Last week, the Walt Disney Company said it would release one of its best-known animated movies, “Sleeping Beauty,” on Blu-ray. “There is no longer any doubt that Blu-ray is the clear successor to standard DVDs,” said Bob Chapek, president of Disney’s home entertainment unit.
But money talks: Paramount and DreamWorks Animation together will receive about $150 million in financial incentives for their commitment to HD DVD, according to two Viacom executives with knowledge of the deal but who asked not to be identified.
The incentives will come in a combination of cash and promotional guarantees. Toshiba, for instance, will use the release of “Shrek the Third” as part of an HD DVD marketing campaign.
Paramount and DreamWorks Animation declined to comment. Microsoft, the most prominent technology company supporting HD DVDs, said it could not rule out payment but said it wrote no checks. “We provided no financial incentives to Paramount or DreamWorks whatsoever,” said Amir Majidimehr, the head of Microsoft’s consumer media technology group.
The surprise move by Paramount and DreamWorks Animation prompted an immediate response from the electronics companies betting on Blu-ray.
“This seems like a move of desperation,” said Andy Parsons, a member of the Blu-ray Disc Association, which represents companies like Panasonic, Samsung and Sony.
Studios that have lined up behind Blu-ray, including Disney and 20th Century Fox, said the move would heighten consumer confusion at a point when Blu-ray appeared to be emerging as the best choice. “This is not in the best interest of consumers,” said Mr. Chapek of Disney.
A Disney spokesman said the company might expand a new campaign to sell consumers on Blu-ray, and Fox announced plans to flood the market with 29 new Blu-ray releases.
Paramount and DreamWorks Animation described their decision to back HD DVD as part of an “extensive evaluation of current market offerings.” The key factor was HD’s lower cost to consumers, said Rob Moore, Paramount’s president of worldwide marketing and distribution.
“What is most important to consumers is how much they are paying, and HD DVD is simply less expensive,” he said. “Focusing on one format will also allow us to provide better content because we’re not splitting our attention.”
The two studios may have left themselves wiggle room, however. Paramount’s agreement to use only HD DVD is limited to only 18 months. And Paramount noted that no films directed by Steven Spielberg were included in the deal “as his films are not exclusive to either format.” Mr. Spielberg is a co-founder of DreamWorks SKG, a unit of Paramount.
The rivalry between Blu-ray and HD DVD harks back to that 30 years ago between the VHS and Betamax formats for home video recording. Which high-definition technology is better has been the subject of intense debate in Hollywood for years. HD DVD players are about $200 cheaper than Blu-ray machines, but Blu-ray discs have more storage space and more advanced protections against piracy. Both versions deliver sharp resolution.
Sales of DVDs over all are expected to be especially strong this holiday season, and both sides are hoping that the battle of the high-definition formats will not cause consumers to tune out entirely, perhaps deciding that standard DVDs are good enough.
To help clear up confusion, the studios are starting marketing campaigns in partnership with the various electronics companies. The most prominent is Disney, which last week introduced something it calls the Magical Blu-ray Tour. The 40-foot exhibit, built to look like the Sleeping Beauty Castle at Disneyland, will be set up in malls in 18 cities. It features Panasonic high-definition televisions showing various Disney movies.
Anoniem: 10300
Het is ergens wel een opmerkelijke strategie dat nu 2 gameconsoles uit gaan maken wat de standaard moet worden op het gebied van HD video op een schijfje. Men moet er bij de beide fabrikanten wel vanuit gaan dat de gebruikers hun console ook als dvd speler gaat inzetten.
Sony doet dit wel goed door nieuwe gebruikers op het netwerk een gratis blu-ray schijfje van Casino Royale te sturen (waarschijnlijk al doorberekend in de kosten van de PS3's) maar ik vraag me af of de gewone filmliefhebbers hiermee wel bereikt worden.
Kortom het terrein waarop dit wordt uitgevochten is een hele vreemde. Microsoft en Sony mogen dan beide hun systeem hebben en er bij opmerken dat het naast een gameconsole meer mogelijkheden biedt, maar het grote onwetende publiek die geen spellen speelt ziet het nog als een pure spelcomputer. Dus daar is het niet zo bekend dat het een 'home-entertainment-systeem' is.
Sony doet dit wel goed door nieuwe gebruikers op het netwerk een gratis blu-ray schijfje van Casino Royale te sturen (waarschijnlijk al doorberekend in de kosten van de PS3's) maar ik vraag me af of de gewone filmliefhebbers hiermee wel bereikt worden.
Kortom het terrein waarop dit wordt uitgevochten is een hele vreemde. Microsoft en Sony mogen dan beide hun systeem hebben en er bij opmerken dat het naast een gameconsole meer mogelijkheden biedt, maar het grote onwetende publiek die geen spellen speelt ziet het nog als een pure spelcomputer. Dus daar is het niet zo bekend dat het een 'home-entertainment-systeem' is.
Dit topic is gesloten.