Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.477 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb nu:
P5N-E 650i sli
E4400 OC 2.7 Ghz
8800GT
6 fans + fancontroller
2 harde schijven
2x1gb RAM
Antec 430 watt 32A

Zou het nog lukken om er in de toekomst nog 1 8800GT bij te persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik wil graag het volgende systeem bouwen:

GigaByte P35C-DS3R (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (Boxed, FC-LGA4)
2 GB DDR2-800 Kit (GX22GB6400UDC)
Hitachi Deskstar T7K500 500Gb (HDT725050VLA360)
Nog nader te bepalen merk DVD-speler
Nog nader te bepalen merk DVD-brander
GigaByte 8600 GTS SilentPipe 3 256Mb (TV-Out, 2x DVI-I)
Soundblaster Live 1024
Sitecom wireless Network Card
Samsung 940 BW (38 Watt uit m'n hoofd)

Graag zou ik willen weten wat voor een voeding ik ongeveer nodig heb. Ik heb namelijk nog een oude voeding van een P4 liggen, 300 Watt. Ik zou graag willen weten of ik deze kan inbouwen in dit systeem of dat dit utopie gaat worden...

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
theodouma schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:44:
[...]

En hier de uitgebreide reactie.

Als jij inderdaad met een goede meter 14 en 6 volt heb gemeten (een multimeter van 5 euro is niet goed, één van 15 euro of meer wel) dan moet jij de stekker uit de computer trekken en de voeindg nooit meer gebruiken, de waardes zijn zo hoog dat de computer er echt kappot aan gaat. (en dan echt stuk met rookpluimen)

Als jij jouw meter niet kan vertrouwen (bijv omdat hij ook 1.7 volt aangeeft bij een penlight batterij en 4.5 volt bij een li-ion accu) dan is niet de voeindg maar de meter stuk. De waardes van Speedfan en de primetest geven aan dat er niets aan de hand is. Echter is een goede meting (met een goede meter) betrouwbaarder dan honderd stukjes software (meten is weten)

Ik kom voor jouw systeem uit op ongeveer 510 watt welke echt nodig is (vanuitgaand van een gpu overklok van 20% en met een TDP van de cpu van 105 (er zijn ook Q6600's welke 95 watt hebben)) Hiervan zal er 36 amperres van de 12 volt moeten komen.
Van de TruePower zijn twee versies gemaakt, de truePower Trio en de TruePower II. De eerste kan totaal 42 amperres leveren op de 12 volt en de twee kan er "maar" 39 leveren. Mocht jij de tweede hebben dan zit je echt tegen de max aan. Heb je de eerste dan zit je er niet ver vandaan.

Zet jij een tweede videokaart in jouw systeem dan zal er totaal 610 watt nodig zijn voor jouw systeem als jij de videokaarten niet overklokt. Klok jij de 15% over dan zal dit zelfs 660 watt zijn. De 12 volt lijn mag hiervan ongeveer 50 amperres leveren.
Wil jij een beetje speling hebben dan is een 750-800 watt voeindg met 60 amperres op de 12 volt geen slechte keuze. Een voeindg van 900 watt of meer lijkit mij een beetje overdreven en zonde van het geld, deze dingen zijn erg duur en je gebruikt ze niet volledig.

Als je bij Antec wil blijven is de enige oplossing een TruePower quattro850, een 850 watt voeindg van 150 euro welke 64 amperres kan leveren. De voeding heeft 2 x 8 en 2 x 6 pins connectoren voor de videokaarten en een 8 pins voor het moederbord.
Zalman heeft de ZM850HP, een 850 watt voeindg van 160 euro welke ook 64 amperres kan leveren en ook dezelfde aansluitingen heeft als de Antec.

UIteraard zijn andere voeingen ook geschikt, zolang ze maar minimaal 750 watt zijn, minimaal 60 amperers kunnen leveren en 4 pci-e stekker hebben.

Wil je toch niet de tweede videokaart in jouw systeem zetten dan mag je kijken naar een 580 watt voeindg met minimaal 41 amperres op de 12 volt.
Ik ben erachter gekomen dat de multimeter brak is :P.
Voeding werkte dus nog gewoon goed, alleen allemaal wat aan de krappe kant.
Ik heb nu een Zalman 850W voeding besteld, en dan kan die antec weer een ander systeempje aan power voorzien :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:52:
Ik zit een beetje in dubio over mijn volgende systeem en mijn huidige voeding. Nu heb ik een Tagan 380W die ongeveer 2 jaar in gebruik is en waar ik zeer tevreden over ben i.v.m. het geluid. Voeding heb ik pas nog gereinigd en heb ook niks gezien van zwart geblakerde prints of verslijtende onderdelen dus hij lijkt nog in orde.

Nu wil ik een nieuw systeem samenstellen en het oude systeem behouden minus de videokaart (R9800pro) en een HD (Seagate 250GB).

Specs van wat erover blijft van het oude systeem:
- AMD 2500+ Barton
- A7N8X-E Deluxe
- Goedkoop low-end passief gekoeld videokaartje dat niet veel verbruikt
- PATA 160GB seagate HD
- 2*256MB, 1*512MB Ram

Nieuwe systeem zal in de richting gaan van een:
Intel E6750 en gigabyte P35 zonder RAID
of
AMD 6000+ en MSI K9A2 CF (790X NB en AM2 +)

Verder de standaardzaken:
- SATA HD 500GB (gewoon standaard 7000rpm Samsung of Seagate, 16 of 32MB cache)
- PATA HD 250GB uit oude PC
- DVD-brander
- ATI Radeon HD3870
- 6 Casefans
- 4 GB ram, 2* 2048MB

De bedoeling is het zaakje verder te upgraden in de toekomst, dus een quad core Intel 45nm Penryn of een AMD Phenom quadcore, allicht een tweede HD3870 mocht het crossfire gebeuren goed blijken te werken en nog eens 2*2048MB Ram.

Nou vroeg ik mij af of ik mijn huidige voeding met de nodige verloopstekkertjes kan behouden, ook met het oog op de uitbreidingen in de toekomst. Daarbij is overklokken niet erg van belang, maar zou wel fijn zijn.
Of misschien de voeding bij het oude systeem laten, maar dat lijkt mij redelijk overkill zonder de 9800pro en dus niet erg energie efficient.

Dus eigenlijk komt het er een beetje op neer of deze voeding nog wel nuttig is voor mij, hij is te zwaar voor het oude systeem, maar lijkt mij ook een beetje aan de krappe kant voor het nieuwe systeem plus uitbreidingen. Ik heb het gevoel dat de voeding dan echt lange tijd (uren) op zijn max loopt tijdens het spelen van spellen.
Aan elektronica kun je niet zien dat het aan het slijten is. Componenten kunnen best slijten, alleen zul je daar niets van zien met het oog. het is niet zo dat een chip langzaam afbrokkelt en daarmee langzaam stuk gaat; het is stuk, of het is niet stuk, een tussenweg is er niet en het is niet aan het onderdeel te zien (of hij moet uit elkaar geknald zijn ofzo)

Als jij de voeindg schoon heb gemaakt ziet hij eruit als toen hij nieuw was. Stel dat de voeidng over een paar jaar stuk is en je haalt hem open en maakt hem weer schoon dan ziet hij er nog steeds exact hezelfde uit. Je kan dus niet zien aan de print van een voeindg of hij werkt. Bij mechanische dingen zoals een fiets of het motorblok van een auto kun je dit wel zien.

Maar even weer ontopic; Jouw systeem zonder cpu (kom ik zo op) en zonder overklok heeft 180 watt nodig. Hiervan zal er 9 amperres van de 12 volt moeten komen.

1 standaard systeem
De E6750 heeft 65 watt nodig, totaal zal jouw systeem dan 250 watt noig hebben (ik rond af) waarvan er 15 amperres van de 12 volt moet komen.
DE X2 6000+ heeft 130 watt nodig. Totale systeem heeft 310 watt en 19 amperres nodig.
Intel Quadcore heeft 100 watt nodig, totaal 280 watt en 17 amperres.
Amd quadcore is nog geen exact energieverbruik van bekend, als zal hij de 130 watt van de X2 6000+ niet evenaren.

2 cpu overklok
Mocht je de E6750 overklokken zal hij 30 watt (en 3 amperers) extra verbruiken bij een OC van 30%. Met een OC van 50% is dit 60 watt en 5 amperres.
De AMD 6000+ en de AMD quadcore zullenl met 20% overklok 40 watt en 3 amperres extra verbruiken. Met 40% overklok 70 watt en 6 amperres
De Intel quadcore zal met 30% overklok 50 watt en 4 amperres extra verbruiken. Met 50% is dit 80 watt en 7 amperres

3 gpu overklok
Als jij de gpu 20% overklok zal deze 10 watt en 1 amperre extra nodig hebben.

4 totaal

Jouw totale systeem zal verbruiken de waardes welke bij 1 genoemd zijn plus een eventuele overklok genoemd bij 2 en een overklok van 3.
Tel bij het totale wattage 10% op en je heb het aanbevolen wattage voor de voeindg,. Tel bij de amperres 15% op en je heb de aanbevolen amperres op de 12 volt.
Stel je heb nu een E6750 met 20% OC dan heeft dat 250+30 = 280 watt nodig. De 12 volt moet 15+3 =18 amperres leveren. Een voeding van (280 +10%=) 310 watt met minimaal (18+15%=) 21 amperres op de 12 lijn is dan voldoende.

Wil je weten of de voeindg voor jouw systeem geschikt is dan moet je even op de voeindg kijken hoeveel amperres deze op de 12 volt kan leveren.(waarschijnlijk rond de 25 als de voeding niet al te oud is) want alleen het wattage is niet voldoende.
alikebap schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:50:
Ik heb nu:
P5N-E 650i sli
E4400 OC 2.7 Ghz
8800GT
6 fans + fancontroller
2 harde schijven
2x1gb RAM
Antec 430 watt 32A

Zou het nog lukken om er in de toekomst nog 1 8800GT bij te persen?
Op moment is er maximaal 300 watt nodig. met de tweede kaart maximaal 390 watt. Hiervan zal er 28 amperres van de 12 volt komen. Jouw voeindg moet dit aankunnen, al zal je waarschijnlijk geen ruimte hebben om de videokaarten ook over te klokken.
Bonkdoos schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:01:
Ik wil graag het volgende systeem bouwen:

GigaByte P35C-DS3R (Retail, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (Boxed, FC-LGA4)
2 GB DDR2-800 Kit (GX22GB6400UDC)
Hitachi Deskstar T7K500 500Gb (HDT725050VLA360)
Nog nader te bepalen merk DVD-speler
Nog nader te bepalen merk DVD-brander
GigaByte 8600 GTS SilentPipe 3 256Mb (TV-Out, 2x DVI-I)
Soundblaster Live 1024
Sitecom wireless Network Card
Samsung 940 BW (38 Watt uit m'n hoofd)

Graag zou ik willen weten wat voor een voeding ik ongeveer nodig heb. Ik heb namelijk nog een oude voeding van een P4 liggen, 300 Watt. Ik zou graag willen weten of ik deze kan inbouwen in dit systeem of dat dit utopie gaat worden...
Ik kom uit op ongeveer 250 watt welke jouw systeem nodig gaat hebben zonder overklok. De 12 volt lijn moet hiervan 16 amperres leveren. Een 280 watt voeding welke mininaal 18 amperres kan leveren is dan al voldoende.

Of jou voeding voldoende is voor jouw systeem dat weet ik niet, ik weet immers niet wat voor voeindg jij heb en hoeveel amperres deze op de 12 volt kan leveren. Op de voeindg staat een tabel of een stukje tekst waarin staat wat de voeindg kan leveren. Als hij 18 amperres of meer kan leveren op de 12 volt is hij geschikt voor jouw systeem (mits hij niet van sweex of qtec is uiteraard).

Wil je overklokken dan zal de voeding te licht zijn, ik kom uit op 290 watt welke jouw totale systee nodig heeft als jij hem licht overkloke (cpu 25%, gpu 15%) De 12 volt lijn moet dan 19 amperres leveren waarmee een 330 watt voeindg met 22 amperres aan te raden is. Jouw voeindg kan dit niet leveren (geen 330 watt en waarschijnlijk ook geen 22 amperres op de 12 volt) waarmee hij niet geschikt is voor jouw ssyteem met en lichte overklok.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

tjtristan schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:17:
[...]

Ik ben erachter gekomen dat de multimeter brak is :P.
Voeding werkte dus nog gewoon goed, alleen allemaal wat aan de krappe kant.
Ik heb nu een Zalman 850W voeding besteld, en dan kan die antec weer een ander systeempje aan power voorzien :).
Misschien heb je wat aan deze test, daar komt de Antec het beste uit de bus

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Verbruikt een E4400 OC 2.7Ghz veel minder dan een Q9450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Ik had een leuk systeem bedacht voor kantoor werk en een beetje gamen en lanbaar en stil.

Alleen ben ik even onzeker over of de megeleverde voeding genoeg presteerd omdat deze niet een standaard maat heeft zal het extra moeilijk worden om deze te vervangen.

Het gaat om de NSK1300 MicroATX Cube case van Antec Hierin zit een 300 watt voeding en er zijn ook uitvoeringen met een 350 watt power suply. Een spec sticker van de 300W en hier een grove schatting ivm andere videokaarten voor het vergebruik

Het systeem wat ik bedacht had wat er in moest komen.
  • Video MSI GeForce 8600 GTS 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8600GTS-T2D512EZ-HD
  • mobo MSI K9AGM3-FIH, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA⁄HDMI)
  • CPU AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.6GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
  • RAM 2 X 1GB DDR2, PC6400 800mHz
  • hdd 2 X (500&320GB) misschien 3 als het er in past/stroomtechniesch lukt.
  • Optic 1 X dvdbrander
  • Fans 1 (pcislot) exhaustfan (megeleverd met de case voor meer luchtstroom, en anders los er bij bestellen)
Als iemand iets "stoms" ziet in dit systeem mag dat natuurlijk ook geschreven worden. Het wordt allemaal heel krap en past allemaal, alleen op de stroom ben ik niet helemaal gerust op. verder geen uitbreidingen geplant misschien dat in de toekomst de pci-E kaarte er uit gaat en het bij de TV komt te staan als HTPC. of een soundblaster Audigy2 er in om een mogenlijk brak onboard sound te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door kless op 25-11-2007 17:14 ]

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:54:
[...]

Een voorbeeld is de Antec NeoHE500, een 500 watt voeindg welke 38 amperres kan leveren. Wil je wat speling hebben dan is de Zalman ZM600HP, een 600 watt voeindg met 42 amperres ook geen slechte keuze.
Behalve deze twee zijn vele anderen ook geschikt zolang ze maar minimaal 480 watt zijn en minimaal 35 amperres op de 12 volt kunnen leveren. Wil je wat speling hebben dan moet je iets hoeren waardes aanhouden al ben je met 700 watt of meer eeen beetje aan het overdrijven (dat is gewoon zonde van het geld) Het behoeft denk ik geen uitleg dat troep van sweex, qtec en Xgear bij voorbaat al niet geschikt is.
Beste Theodouma

Ik denk dat ik voor de Enermax Infinity 720W ga, ben je het hiermee eens?
Ik ben dan ok voor de toekomst en volgens mij krijgt deze voeding in het algemeen goede recensies.
Bovendien heeft deze nog de standaard maten en is 80+ gecertificeerd.

Ik wil je in ieder geval bedanken voor alle moeite tot nu toe, Thanks! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groetjes,

Charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

alikebap schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:52:
Verbruikt een E4400 OC 2.7Ghz veel minder dan een Q9450?
E4400 = 65 Watt.
E4400 met 50% OC = 110-120 watt

Q9450 = 95 watt.

Dus een Q9450 @ stock heeft minder nodig dan een E4400

Edit
De E4400 is 2.0 Ghz. Als je hem op 2.7 Ghz klokt heb je dus een OC van 35% (een E4300 op 2.7 is 50% OC). Een E4400 met een OC van 35% heeft ongeveer ongeveer 95 watt nodig (met een corespanningverhoging van ongeveer 0.050 volt). Zonder de Vcore omhoog te doen zal dit 85-90 watt zijn.
De Q9450 is dus ongeveer net zo zuinig als de E4400 op 2.7 Ghz
kless schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:02:
Ik had een leuk systeem bedacht voor kantoor werk en een beetje gamen en lanbaar en stil.

Alleen ben ik even onzeker over of de megeleverde voeding genoeg presteerd omdat deze niet een standaard maat heeft zal het extra moeilijk worden om deze te vervangen.

Het gaat om de NSK1300 MicroATX Cube case van Antec Hierin zit een 300 watt voeding en er zijn ook uitvoeringen met een 350 watt power suply. Een spec sticker van de 300W en hier een grove schatting ivm andere videokaarten voor het vergebruik

Het systeem wat ik bedacht had wat er in moest komen.
  • Video MSI GeForce 8600 GTS 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8600GTS-T2D512EZ-HD
  • mobo MSI K9AGM3-FIH, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA⁄HDMI)
  • CPU AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.6GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
  • RAM 2 X 1GB DDR2, PC6400 800mHz
  • hdd 2 X (500&320GB) misschien 3 als het er in past/stroomtechniesch lukt.
  • Optic 1 X dvdbrander
  • Fans 1 (pcislot) exhaustfan (megeleverd met de case voor meer luchtstroom, en anders los er bij bestellen)
Als iemand iets "stoms" ziet in dit systeem mag dat natuurlijk ook geschreven worden. Het wordt allemaal heel krap en past allemaal, alleen op de stroom ben ik niet helemaal gerust op. verder geen uitbreidingen geplant misschien dat in de toekomst de pci-E kaarte er uit gaat en het bij de TV komt te staan als HTPC. of een soundblaster Audigy2 er in om een mogenlijk brak onboard sound te vervangen.
Ik heb niet zoveel aanmerkingen over het systeem. er zal ongeveer 230 watt nodig zijn met 3 HD's en een pci kaartje waarvan er 14 amperres van de 12 volt mag komen. Jouw 300 watt voeding met 18 amperres op de 12 volt lijn zal hier geen problemen mee hebben.

Als de voeindg een reedlijke fan heeft (lijkt me wel gezien het gat van 120mm aan de achterkant) zul je denk ik niet echt een tweede ventilator nodig hebben. Alleen het metalen PCI plaatje verwijderen uit de kast onder de videokaart lijkt mij ook al voldoende zodat door dit slot lucht van buiten kan komen welke direct langs de videokaart gaat. Jouw systeem verbruikt niet veel en zal daarom ook niet veel warmte maken in de kast. Je heb dus oko niet veel nodig om die warmte uit de kast te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 25-11-2007 19:20 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:13:
[...]

Beste Theodouma

Ik ben dan ok voor de toekomst en volgens mij krijgt deze voeding in het algemeen goede recensies.

Enigste punt dat ik jammer vind, is dat hier de bekabeling niet zo goed is gesleeved als bij vele anderen.

Ik wil je in ieder geval bedanken voor alle moeite tot nu toe, Thanks! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groetjes,

Charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:13:
[...]

Beste Theodouma

Groetjes,

Charge
Persoonlijk vind ik 720 watt een beetje overdreven, jouw systeem heeft immers maar 440 watt echt nodig. Je zegt dat je met deze voeding op de toekomst ben voorbereid, maar weet jij wat er in de toekomst gaat gebeuren? Iedereen probert zuiniger te doen,zuingere hardware te maken. In een toekomst zal een cpu dus geen 150 watt nodig hebben en een videokaart ook geen 200 watt. Dus als jij niet van plan ben om veel hardware (dus cpu. crossfire, hele berg HD's (10+) dan lijkt mij een 720 watt voeindg echt doodzonde van het geld.
Wil je wat speling hebben om zwaardere of extra hardware in jouw systeem te zetten dan is de Enermax Infinity 650 beter; deze is goedkoper en net zo goed. Wil je niet zoveel geld uitgeven dan is de Zalman ZM600HP ook een erg goede voeindgn met alleen maar goede reviews. Deze voeding is met 90 euro een stuk goedkoper.

Mijn mening is dus dat de Enermax overdreven is, zowel in prijs als in wattage. De Zalman is op beide punten beter, veel minder duur, niet zo extreem veel vermogen en net zo goed als de Enermax.

Je hoeft trouwens je bericht niet te quoten. Dit kun je pas doen als ik hem meerdere dagen over het hoofd hem gezien. Zoals je het nu doet is het nogal hinderlijk (NOFI)

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 25-11-2007 19:36 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:34:
[...]

Je hoeft trouwens je bericht niet te quoten. Dit kun je pas doen als ik hem meerdere dagen over het hoofd hem gezien. Zoals je het nu doet is het nogal hinderlijk (NOFI)
Beste Theodouma,

Hartstikke bedankt voor alle uitleg. Excuses voor de quote, dat was eigenlijk een mislukte edit. 8)7
Was zeker niet verkeerd bedoeld, en zeker niet omdat het niet snel genoeg ging, was een eerlijke fout, nogmaals excuses ervoor!!!!

Groetjes,,

Charge!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
theodouma schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:27:
[...]

Misschien heb je wat aan deze test, daar komt de Antec het beste uit de bus
Volgens mij maakt het bar weinig uit, en de zalman is niet eens meegenomen in de test.
Ik denk niet dat het nuttig is om de bestelling nog is te wijzigen...

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Ik ga binnekort upgraden en heb nu een Thermaltake 700 Watt voeding.
Maar ik wil graag een modulaire.

Er komt het volgende in:
Q6600
P35 DS4
8800 GTS
2 Hd's
1 Dvd drive
+ wat randapparatuur

Ik dacht dat ik ongeveer met het oog op de toekomst een 600 watter of meer nodig heb.
Dus dan kom je bij de voorwaarden die er zo uit zien:
- Stil, meestal dus 1 grote fan van 120 of 140 mm.
- Modulair
- 600+ watt.

Verder nog wat vraag:
Is het nodig om een voeding te nemen met een 8 - pins stekker?
Dat is me nog totaal onduidelijk.

Mogelijke kandidaten die ik tot nu toe heb(Hebben jullie andere kandidaten graag):

Tagan TG700-U35, 700 Watt / 600 Watt
Modulair
140mm fan.

Cooler Master Real PowerPro Modular,700Wat / 620 Watt
Modulair
140mm fan

SuperFlower SF-600R14A,600Watt
Modulair
140mm fan

[ Voor 4% gewijzigd door J.E.T op 25-11-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.E.T schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:30:

Er komt het volgende in:
Q6600
P35 DS4
8800 GTS
2 Hd's
1 Dvd drive
+ wat randapparatuur

Ik dacht dat ik ongeveer met het oog op de toekomst een 600 watter of meer nodig heb.
- Modulair
- 600+ watt.

Verder nog wat vraag:

Mogelijke kandidaten die ik tot nu toe heb(Hebben jullie andere kandidaten graag):

Modulair
140mm fan.

Modulair
140mm fan

Modulair
140mm fan
Lees je wel de systemen die hier worden gepost op de vorige paar bladzijdes? Zo'n systeem komt wel vaker voor, en 700W is overdreven veel hiervoor.

Jouw systeem zal wss. stock rond de 350W verbruiken. Als je al een 700W hebt, gewoon die gebruiken. Het is me overigens niet duidelijk waarom je een andere voeding wil, als je er al eentje hebt. Als het echt zoveel uitmaakt of hij modulair is of niet, kan je misschien kijken naar de Corsairs: HX520W en HX620W. Antec heeft ook een goede reeks: NeoHE 500W en 550W. Allemaal stil, modulair en goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

theodouma schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:15:
[...]
Als de voeindg een reedlijke fan heeft (lijkt me wel gezien het gat van 120mm aan de achterkant) zul je denk ik niet echt een tweede ventilator nodig hebben. Alleen het metalen PCI plaatje verwijderen uit de kast onder de videokaart lijkt mij ook al voldoende zodat door dit slot lucht van buiten kan komen welke direct langs de videokaart gaat. Jouw systeem verbruikt niet veel en zal daarom ook niet veel warmte maken in de kast. Je heb dus oko niet veel nodig om die warmte uit de kast te krijgen.
Klopt maar er zit al een extra slot fan zit bij de case zelf.(vrij installeer baar)

Bij het zien dat de nieuwe C2D G0 stepping (E6750) ook 65Watt verstookt? Gaat het gamen wat meer jeuken dan me lief is. Samen met een bijpassend moederbord gaat dat niet meer of minder verstoken? (onder de 12VX18A blijven)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:16:
[...]

Pagina 10 onderste tabel. Als jij voor goede koeling zorgt voor de cpu zodat hij niet te warm wordt (=60 C en warmer) dan zal de cpu max 65 watt nodig hebben.

Je kan het dus proberen, de X1950 in jouw systeem. Ik verwacht eigelijk niet echt problemen, of de voeindg moet die 16 amperres op de 12 volt niet op kunnen hoesten
na wat strestestjes met sisoft sandra, zag ik dat m'n cpu altijd rond de 73/74 watt en rond de 55 graden C zit, dus de x1950 zal in mijn systeem helaas niet gaan lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:42
Even snel een vraagje,

Ik heb net de Antec NeoHE 430 besteld, en ik zie bij antec.com staan dat deze 3 12V lijnen heeft, van 16A per stuk. Houdt dit in dat hij in totaal 48A levert? Ik zie namelijk dat je in vorige posts zegt dat hij 32A levert. Dus dat zorgde even voor verwarring bij mij :P

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:45:
[...]

Lees je wel de systemen die hier worden gepost op de vorige paar bladzijdes? Zo'n systeem komt wel vaker voor, en 700W is overdreven veel hiervoor.

Jouw systeem zal wss. stock rond de 350W verbruiken. Als je al een 700W hebt, gewoon die gebruiken. Het is me overigens niet duidelijk waarom je een andere voeding wil, als je er al eentje hebt. Als het echt zoveel uitmaakt of hij modulair is of niet, kan je misschien kijken naar de Corsairs: HX520W en HX620W. Antec heeft ook een goede reeks: NeoHE 500W en 550W. Allemaal stil, modulair en goede kwaliteit.
Bedankt voor de tips.
Ik heb alle vorige delen gevolgd van "welke voeding heb je nodig" reeks, maar deze nog niet.
Ik zal mij even inlezen, mijn excuses voor het ongemak dan.
Verder ben ik zelf dus ook slachtoffer van het "Watt denken" (Te veel Watt nodig denken te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 23:03
De brakke voeding die ik er nu trouwens in hebt hangen is van Macron Power Technology.

Ik vond dat hij behoorlijk warm werd, en er kwam ook amper luchtstroom uit. Heb hem dus gisteravond even gemod, door de 120mm fan direct op een 12V aansluiting op de print te solderen. Hij kreeg naar ik gok maar een volt of 7. Nu is er wel goed luchtstroom te voelen en blijftie redelijk normaal qua temp. En ik hoor die fan nog steeds niet :P (rest van de PC is net een stofzuiger :+)

Ik zie dat de status van die Seasonic S12-II 500 veranderd is naar 'gereserveerd' en 'op voorraad', da's dus heel mooi, scheelt een week wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

J.E.T schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:30:

Er komt het volgende in:
Q6600
P35 DS4
8800 GTS
2 Hd's
1 Dvd drive
+ wat randapparatuur

- Modulair
- 600+ watt.

Verder nog wat vraag:

Modulair
140mm fan.

Modulair
140mm fan

Modulair
140mm fan
Zonder overklok kom ik uit op 270 watt welke jouw systeem nodig zal hebben. De 12 volt lijn zal hiervan 18 amperres moeten leveren. Wil je overklokken (cpu 30% gpu 20%) dan zal jouw systeem totaal 50 watt extra verbruiken waarmee ik uitkom om 320 watt en 23 amperres. Een 380 watt voeding met 27 amperres is dan echt al voldoende.
Wil je een modulaire voeding welke erg stil is dan kun je kijken naar de Antec NeoHE430,. deze voeidng is superstil, modulair en met 32 amperres op de 12 volt ruim voldoende voor jouw systeem. de voeindg heeft echter wel een 80 mm fan aan de achterkant.

Wil je echt meer vermogen hebben (Why?) dan kun je de 500 watt versie overwegen van de NeoHE of eventueel de Zalman ZM600HP of de ZM500HP.
Een 700 watt voeindg is voor jouw systeem echt heel erg overdreven, dit is echt dood en doddzonde van he geld aangezien een simpel 400 watt voeindgkje net zo goed is voor jouw systeem..

De 8800GTS heeft trouwens één 6 pins aansluiting nodig voor de voeding. Een 8 pins aansluiting is helemaal niet nodig, deze hoeft jouw voeidng dus niet te hebben (mag wel maar hangt hij los in de kast of heb je hem losgekoppeld)
chup5528 schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:54:
Even snel een vraagje,

Ik heb net de Antec NeoHE 430 besteld, en ik zie bij antec.com staan dat deze 3 12V lijnen heeft, van 16A per stuk. Houdt dit in dat hij in totaal 48A levert? Ik zie namelijk dat je in vorige posts zegt dat hij 32A levert. Dus dat zorgde even voor verwarring bij mij :P

Thx
De NeoHE430 kan totaal 430 watt leveren. Stel hij kan 3 x 16 amperres op de 12 volt leveren dan zou hij 48 amperres op de 12 volt leveren. Dit zal inhouden dat er (48 x 12=) 576 watt van de 12 volt kan komen, en dat is toch wel heel erg apart voor een voeding welke maar 430 watt kan leveren. Het is daarmee ook logischer dat de voeding "maar" 32 amperres kan leveren op de 12 volt (welke nog steeds 384 watt is)

In de tabel staat ook dat de voeindg 32 amperres kan leveren. Onder de drie 12 volt lijnen staat dat ze gezamelijk 384 watt kunnen leveren. Deel je dit wattage door de spanning dan weet je de hoeveelheid amperres (simpele natuurkunde). In dit geval is dat dus 32 amperres.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 26-11-2007 19:38 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus ook een nieuw systeem halen:

CPU: Intel Core 2 Duo 6750 (2.66 Ghz)
MOBO: GigaByte GA-P35-DS3L
GPU: XFX 8800 GT
HD: Seagate Barracuda 250GB
RAM: Kingston KVR800D2N5K2/2G
PSU: Antec NeoHE, 550 Watt
CPUKoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
DVD drive: Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
Floppy: OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Behuizing: Cooler master Centurion 5.

Die voeding van Antec heeft dus 550 Watt. Maar volgens http://www.antec.com/specs/NeoHE550_spe.html is de output op de +12Vlijn maar 19 Ampere. Is dit wel genoeg voor mijn systeem?

Wss ga ik de CPU in de toekomst overklokken naar 3.6 Ghz.

edit
Eigenlijk dezelfde vraag als die hierboven :D
In de tabel staat ook dat de voeindg 32 amperres kan leveren. Onder de drie 12 volt lijnen staat dat ze gezamelijk 384 watt kunnen leveren. Deel je dit wattage door de spanning dan weet je de hoeveelheid amperres (simpele natuurkunde). In dit geval is dat dus 32 amperres.
Dus bij mij is het Watt/spanning= hoeveelheid Ampere.

Dit zou dus zijn: 504/12=42 Ampere?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Nog een systeempje voor onze voedingexpert :) (keep up the good work)

Het systeem dat zo goed als vast staat, veel afwijken gaat het niet in vermogen dat vereist is.
CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3GHz was het plan
Mobo: Asus P5K SE
Geheugen: 2x 2GB DDR2-667 Kingston Valueram
HDD: Samsung Spinpoint 500GB 7200rpm SATA
DVD: NEC DVD-RW 18x SATA
GFX: Club3D 8800GT 512MB

Overige:
Audio: Creative X-Fi Extreme Gamer
1x Zalman CPNS9500
2x 120mm Fan
Antec NSK4000 kast

Dan de voeding: Ik had de Antec Basiq Power 500W in gedachte.

Ik denk dat het genoeg moet zijn om dit systeem te trekken. Er zal ook nog wel wat ruimte voor een 2e HDD en 2 extra RAM modules zijn in de toekomst gok ik?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Nogmaals

Volgende systeem

Intel C2D 2,66
Asus P5L-MX Mobo
2 x 1GB DDR2 533
3 x HDD, Sata
1 x DVD-Brander
1 x CD-Brander
X1950Pro 512 MB

Trekt mijn PSU dit?
PSU = Asus A45-GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paused: Je voeding heeft 3 12V lijnen en kan totaal 504W leveren, delen door 12 levert dus 42A op de 12V lijnen totaal op, en dat is ruim voldoende voor jouw systeem. Je kan zelfs downgraden naar de 500 of zelfs 430W versie.

Jouw systeem trekt ongeveer (65 + 40 + 105 + 15 + 2x5 + 15 + 10) = 260W. Met zware OC en nog wat extra randapparatuur en meer HD's zit je tegen de 350W aan, dus de 430W Antec NeoHE is ook aan te raden, mits je geen tweede kaart erbij wilt in de toekomst, maar dat kan toch al niet met jouw moederbordkeuze, dus geen zorgen :P

Van 12V lijn moet komen: 65 + 105 + 30 = 200W.
200 / 12 = 17A. OC er nog wat bij, en safety marge, dan zit heb je al genoeg aan 25A. De NeoHE 430W levert er 32A, dus is goed genoeg.

GENETX:
Ik denk dat jouw systeem het volgende trekt: (105 x 1,25 + 40 + 2x5 + 15 + 15 + 105 + 10 + 10) = 340W afgerond. Met nog wat OC van de kaart en extra HD's enzo zit je aan een 400W aangeraden voeding, dan is de Basiq Power genoeg.
Van 12V lijn moet komen: 105 x 1,25 + 105 + 30 = 270W. 270 / 12 = 22,5A. Extra safety marge, zit je aan 26A.
Nu zie ik bij de Antec site dat de Basiq 500W op 12V1 en 12V2 beide 18A kan leveren. De maxload is 480W op 3.3V, 5V en 12V en combined output van 3.3V en 5V is 152W. Dus ik neem aan dat de 12V lijn dan 480-152 = 328W kan leveren, wat 328/12 = 27A is op de 12V lijn.

Dus hij zou hem moeten kunnen trekken, maar dan heb je niet heel veel extra plaats meer voor nóg meer OC of HD's erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:19:
Ik ga dus ook een nieuw systeem halen:

CPU: Intel Core 2 Duo 6750 (2.66 Ghz)
MOBO: GigaByte GA-P35-DS3L
GPU: XFX 8800 GT
HD: Seagate Barracuda 250GB
RAM: Kingston KVR800D2N5K2/2G
PSU: Antec NeoHE, 550 Watt
CPUKoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
DVD drive: Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
Floppy: OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Behuizing: Cooler master Centurion 5.

Die voeding van Antec heeft dus 550 Watt. Maar volgens http://www.antec.com/specs/NeoHE550_spe.html is de output op de +12Vlijn maar 19 Ampere. Is dit wel genoeg voor mijn systeem?

Wss ga ik de CPU in de toekomst overklokken naar 3.6 Ghz.

edit
Eigenlijk dezelfde vraag als die hierboven :D

[...]

Dus bij mij is het Watt/spanning= hoeveelheid Ampere.

Dit zou dus zijn: 504/12=42 Ampere?
Jouw systeem zal ongeveer 240 watt nodig hebben zonder de overklok. Met jouw overklok zal dit 50 watt meer zijn. Klok je ook de videokaart leuk over zal jouw systeem totaal 70 watt extra verbruiken, totaal dus 310 watt. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding van minimaal 350 watt welke minimaal 24 amperres kan leveren moet dan al voldoende zijn.

De NeoHE550 kan inderdaad 42 amperers leveren op de 12 volt :) Dit is eigelijk wel een beetje overdreven, een systeem welke 310 watt/21 amperres maximaal nodig heeft een 550 watt/42 amperres voeindg te geven. Het werkt gewoon, daar niet van, alleen is het wel een beetje zonde van het geld. De NeoHE380 met 28 amperes is namelijk ook al ruim voldoende voor jouw systeem. Wil je wat speling hebben of eigelijk meer speling) dan raad ik toch wel de NeoHE430 aan. Deze voeindg kan 32 amperres leveren op de 12 volt en is ook ruim voldoende. Een nog zwaardere voeindg is een beetje overdreven lijkt mij.
GENETX schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:38:
Nog een systeempje voor onze voedingexpert :) (keep up the good work)

Het systeem dat zo goed als vast staat, veel afwijken gaat het niet in vermogen dat vereist is.
CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3GHz was het plan
Mobo: Asus P5K SE
Geheugen: 2x 2GB DDR2-667 Kingston Valueram
HDD: Samsung Spinpoint 500GB 7200rpm SATA
DVD: NEC DVD-RW 18x SATA
GFX: Club3D 8800GT 512MB

Overige:
Audio: Creative X-Fi Extreme Gamer
1x Zalman CPNS9500
2x 120mm Fan
Antec NSK4000 kast

Dan de voeding: Ik had de Antec Basiq Power 500W in gedachte.

Ik denk dat het genoeg moet zijn om dit systeem te trekken. Er zal ook nog wel wat ruimte voor een 2e HDD en 2 extra RAM modules zijn in de toekomst gok ik?

Alvast bedankt.
Met het extra geheugen, HD en de overklok kom ik uit op 360 watt welke er nodig is. Ik ga er dan ook van uit dat jij de cpu heb welke 105 watt verbruikt en niet de G0 versie welke "maar" 95 watt nodig heeft. Klok jij de videokaart ook nog eens 20% over kom ik uit op 380 watt. Hiervan zal er 26 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg van minimaal 420 watt welke minimaal 30 amperres kan leveren is dan wel voldoende.

De BasiQ500 kan totaal 36 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee ruim voldoende voor jouw systeem. Je heb zelf nog ongeveer 70 watt en 6 amperres "over" welke je nog vrij kan besteden. Dit kan je bijvoorbeeld gebruiken door een tweede 8800GT in je systeem te zetten. Je zal dan wel de overklok van de videokaart moeten verwijderen. Ook kun je de ruimte gebruiken om nog eens een vijftal HD's bij te plaatsen (je heb dan 7 HD's in jouw systeem)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

maartend schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:54:
Nogmaals

Volgende systeem

Intel C2D 2,66
Asus P5L-MX Mobo
2 x 1GB DDR2 533
3 x HDD, Sata
1 x DVD-Brander
1 x CD-Brander
X1950Pro 512 MB

Trekt mijn PSU dit?
PSU = Asus A45-GA.
Vorige keer over het hoofd gezien.

Zonder overklok kom ik uit op 240 watt waarvan er 15 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw 450 watt voeindg kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt dus met een klein beetje geluk kan jouw voeidng tweemaal jouw systeem aan! Jouw voeding is dus echt ruim voldoende voor jouw systeem, een 300 watt voeindg met 18 amperres was ook al voldoende geweest.

Jouw probleem kan dus echt niet door de voeding komen, of hij moet stuk zijn uiteraard, maar daar ga ik niet van uit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Edit: Ok Theodouma. Dan is mijn systeem nu compleet :)

Theodouma pwnz the PSU calculators :D. Hartstikke bedankt en keep up the good work.

[ Voor 143% gewijzigd door GENETX op 26-11-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:09:
[...]

Jouw systeem zal ongeveer 240 watt nodig hebben zonder de overklok. Met jouw overklok zal dit 50 watt meer zijn. Klok je ook de videokaart leuk over zal jouw systeem totaal 70 watt extra verbruiken, totaal dus 310 watt. Hiervan zal er 21 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding van minimaal 350 watt welke minimaal 24 amperres kan leveren moet dan al voldoende zijn.

De NeoHE550 kan inderdaad 42 amperers leveren op de 12 volt :) Dit is eigelijk wel een beetje overdreven, een systeem welke 310 watt/21 amperres maximaal nodig heeft een 550 watt/42 amperres voeindg te geven. Het werkt gewoon, daar niet van, alleen is het wel een beetje zonde van het geld. De NeoHE380 met 28 amperes is namelijk ook al ruim voldoende voor jouw systeem. Wil je wat speling hebben of eigelijk meer speling) dan raad ik toch wel de NeoHE430 aan. Deze voeindg kan 32 amperres leveren op de 12 volt en is ook ruim voldoende. Een nog zwaardere voeindg is een beetje overdreven lijkt mij.
Bedankt _/-\o_

Echter zal ik er in de toekomst wel een harde schijf erbij zetten, maar dan zou die NeoHE430 ook voldoende zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:52:
[...]

Bedankt _/-\o_

Echter zal ik er in de toekomst wel een harde schijf erbij zetten, maar dan zou die NeoHE430 ook voldoende zijn denk ik?
Zoiezo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:13:
Nadat m'n Geforce 6800LE (met alle piplines en shaders open) het een tijdje geleden opeens heeft begeven ben ik op zoek naar een nieuwe kaart en is mijn oog gevallen op de Sapphire X1950 Pro (AGP). Nu las ik in het topic over deze kaart dat hij nogal wat stroom verbruikt en omdat ik van al die technische toestanden niet zoveel af weet vroeg ik me af of iemand kan zeggen of het wel of niet mogelijk is deze kaart goed werkend in mijn systeem te krijgen.

Shuttle SN85G4V2:
Chipset: Chipset nVidia nForce3 150 Single Chip
Voeding: Shuttle SilentX 240W 110/230V AC
Processor: AMD 64 3000+
Geheugen: 1gb DDR SDRAM PC3200
HD: Maxtor 160gb 7200rpm
DVD Speler
theodouma schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:13:

Zonder videokaart zal jouw systeem 140 watt nodig hebben waarvan er 7 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw 6800LE heeft ongeveer 35 watt nodig (3 amperres) waarmee jouw oude opstelling 180 watt en 10 amperres nodig had (ik rond af).
De X1950PRO heeft echter meer nodig dan 35 watt, namelijk 65 watt (5.5 amperres). Jouw totale systeem zal daarmee 210 watt en 13 amperres nodig hebben (en weer rond ik af). Een voeding welke minimaal 15 amperres op de 12 volt kan leveren is dan wel een aanbevolen minimum.
Hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren op de 12 volt durf ik niet te zeggen. Als je op de voeding (of misschien ook wel op de kast) zoekt vindt je een tabel of een stukje tekst waarin staat wat de voding kan leveren. Als hij meer dan 15 amperres op de 12 volt kan leveren dan is hij geschikt om jouw systeem met een X1950PRO te voeden.
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:34:

Whoeee er staat bij 12V 16A
dus dan moet het lukken _/-\o_
Bedankt _/-\o_
theodouma schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:44:

Voordat je te hard gaat juichen; Ik ben er vanuit gegaan dat jouw cpu 65 watt nodig heeft, net als de Sempron 3000+ op s745. In de database van de PW staat helaas jouw cpu niet meer dus ik kan niet zeggen of de sempron minder nodig heeft dan jouw cpu. Voor de zekerheid kun je daarom even (op)zoeken hoeveel watt jouw cpu nodig heeft (62/65 of 89/90 watt). Als blijkt dat jouw cpu 90 watt nodig heeft dan durf ik niet te zeggen of de voeding het allemaal gaat trekken, er zal dan 15 amperrres van de 12 volt moeten komen, en geen 13...

Pagina 10 onderste tabel. Als jij voor goede koeling zorgt voor de cpu zodat hij niet te warm wordt (=60 C en warmer) dan zal de cpu max 65 watt nodig hebben.

Je kan het dus proberen, de X1950 in jouw systeem. Ik verwacht eigelijk niet echt problemen, of de voeindg moet die 16 amperres op de 12 volt niet op kunnen hoesten
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:12:

na wat strestestjes met sisoft sandra, zag ik dat m'n cpu altijd rond de 73/74 watt en rond de 55 graden C zit, dus de x1950 zal in mijn systeem helaas niet gaan lukken
De grote teleurstelling was dus dat het niet mogelijk is om een Sapphire 1950PRO in mijn systeem te zetten. Na wat diepen dalen ben ik over deze teleurstelling heen gekomen en ben mij weer verder gaan orrienteren. Ben daarbij uitgekomen op de Sapphire HD2600XT 256mb (agp). Zou het wel mogelijk zijn om deze kaart goedwerkend in mijn systeen te krijgen?. Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Een paar bladzijden terug had ik ook een post gezet (met twee mooie foto's :P ) met de vraag zijn deze voedingen verwisselbaar. Het antwoord was: ja.

Dus ik heb de werkend wetende voeding ingebouwd in de te troubleshooten PC ét voila het ding startte voor het eerst sinds weken op. :*) Ik ga de oude voeding denk ik nog even inbouwen in de werkende PC om definitief te kunnen zeggen hij is dood. Nu vroeg ik mij af zou de oude voeding uit de probleemPC nog te fixen zijn? Of is het echt beter om die gewoon weg te gooien (uiteraard bij klein chemisch afval) en een nieuwe aan te schaffen. Alles wat ik tot nu toe vond duid op verwijderen.

Ik las ergens anders op internet dat die persoon in geval van een overleden voeding altijd één stapje hoger ging zitten met vermogen van de nieuwe voeding. Mij lijkt dat zowiezo wel een goed plan omdat een te veel aan vermogen een PC geen kwaad zal doen maar een te kort aan vermogen mogelijk de PC kan beschadigen.

samenvatting: oude voeding te fixen? aan te schaffen voeding: lichte overkill maken?

edit: @ Goirle1: je kan ook de voeding upgraden bij shuttlePC's om genoeg vermogen te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door miser op 27-11-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers,

Eerst en vooral bedankt voor al de nuttige info hier in dit forum, want het is al meermaals van pas gekomen.

Nu heb ik een vraag voor de voedingsexperts hier. Na lang sparen O-) en een dikke twee maand aan revieuws te hebben besteed :z heb ik me vorige week onderstaand systeem besteld bij ITware 8)7 .

Enkel de voeding speelt me nog parten en ik raak er maar niet uit.

Heb gekozen voor een OCZ GameXstream 700W

Volgens de reviews is dit prijs/kwaliteit één van de betere voedingen die deze geheugenbakker op de markt heeft gebracht. Is echter de vraag:

Is deze voeding zwaar genoeg om alles te trekken, gezien het feit dat ik ongetwijfeld aan het overclocken zal slaan??? :? :? :?

Alvast bedankt _/-\o_

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

KAST
°°°°°°°
Kast: Antec Ninehundred
MB: Asus P5E (X38)
CPU: Q6600 (nog geen stepping bekend)
CPU-koeling: Arctic Freezer Pro
RAM: Corsair 2048MB Twinx PC-6400
Graka: 2 X Sapphire HD3870 in Crossfire
DVD: 2 X NEC 7173Sata
HDD: 1 X WD 80 GB Sata II 7200 RPM (8Mb)
HDD 2: 2 X WD 320 GB Sata II 7200 RPM (16Mb)
TV-kaart: Pinnacle Studio PCTV 50i

RANDAPPARATUUR
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
TFT: 2 X Samsung 226 BW
Luidsprekers: Logitech X-540
Keybord: Logitech G15
Muis: Logitech MX Revolution

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranxor, die voeding is zeker goed genoeg.
Maar ik zou eerder gaan voor een Antec NeoHE 500/550/650.
Of een corsair HX620.

Deze voedingen zijn iets efficiënter, stiller en modulair.. :)
En 500Watt is ook genoeg, maar als je gaat overclocken en om nog een marge te hebben kun je misschien toch de iets zwaardere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een link hebt die volgens jou hier thuishoort, meldt dat dan even via een post of de mail.
Bij deze:

http://www.hardware.info/...oomverbruik_moderne_PCs/9

Ik weet niet hoe correct deze metingen zijn.
Maar het zijn minstens nuttige benaderingen die kunnen gebruikt worden. :)

Alleen jammer dat je weinig config's onderling kunt vergelijken.
Alleen de intel-configs met E6700 en lager kun je vergelijken met een AMD-config.
Maar de verschillen in power consumption van de grafische kaart kun je er niet uithalen omdat telkens de processor ook veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor het snelle antwoord Phate_13 :)

Het probleem is dat ik enkel de keuze heb uit onderstaande voedingen:

- LCPower voeding 550W Black +10 4 47.00
- Corsair voeding 450W 24p,120mm case fan, 1 1 69.00
- OCZ StealthXStream 600W 0 0 69.00
- OCZ GameXstream Power Supply 600W 0 0 89.00
- OCZ GameXstream Power Supply 700W 2 1 110.00
- OCZ GameXstream Power Supply 850W 1 1 165.00

- OCZ GameXstream Power Supply 1010W 0 0 199.00
- ANTEC TruePower Trio 550W

Vandaar dat men keuze op de OCZ 700 viel. Nu heb ik intussen een PSU calculator geraadpleegd (http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine) en die wist te melden dat dergelijke Crossfire opstelling ruim boven de 800 wat nodig heeft? In hoeverre kloppen die dingen eigenlijk?

Dus volgens jou is de 700W genoeg voor een stabiele overclock van zowel CPU/Ram als de Crossfire?

Al een chance, want ging net bellen om het 850W model te bestellen (weer 55€ gespaard! :*) )

Nogmaals bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even heel ruim rekenen.
Een config met HD3870 verbruikt niet meer dan 300Watt.
Extra grafische kaart: + 150Watt.
Overclock van cpu + grafische kaart: +100Watt

Dit zijn echt maxima.
En dan kom je op 550Watt. Dus wellicht ligt het echte maximum eerder bij 500Watt.

600Watt is dus meer dan voldoende.

Ik ben niet zo goed als Theodouma, dus zo precies is het niet, dat is de reden dat ik wat ruim gerekend heb. ;)
Je kunt als je 100% zeker wilt zijn nog altijd wachten op een bevestiging hiervan. Maar ik ben zelf 100% zeker dat 600Watt genoeg is. ;)

*Edit*: Ik heb zelfs nog veeeeeeeel te ruim gerekend.
Zoals je hier kunt zien: http://www.legitreviews.com/article/591/13/

Dat is wel de 3850 in crossfire, maar deze verbruikt niet zoveel minder.
En het is in een zwaarder systeem dan het jouwe zelfs:
http://www.legitreviews.com/article/591/2/

Dat is natuurlijk wel zonder overclocken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
theodouma schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:20:
[...]

Vorige keer over het hoofd gezien.

Jouw probleem kan dus echt niet door de voeding komen, of hij moet stuk zijn uiteraard, maar daar ga ik niet van uit.
Dank je, aanvraag RMA is al weg. Probleem was dat de kaar5t nieuw is. terug van een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Phate_13:
°°°°°°°°°°°°°°°

Hartelijk dank voor het rekensommetje Phate. Je hebt me enorm geholpen.
Net trouwens telefoon gekregen van mijn lokale PC_boer met de blijde boodschap dat er volgende week de 10 eerste HD3870's binnenkomen. Kannik eindelijk om mijn systeem crossen, want ik wil het allemaal wel es testen zenne.

Zal de ervaringen hier posten.

PS: Een max. overclock zal normaal gezien niet hoger 60Watt bedragen met alle overclock's samen denk ik. Wat jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:17:
@ Phate_13:
°°°°°°°°°°°°°°°

Hartelijk dank voor het rekensommetje Phate. Je hebt me enorm geholpen.
Net trouwens telefoon gekregen van mijn lokale PC_boer met de blijde boodschap dat er volgende week de 10 eerste HD3870's binnenkomen. Kannik eindelijk om mijn systeem crossen, want ik wil het allemaal wel es testen zenne.

Zal de ervaringen hier posten.

PS: Een max. overclock zal normaal gezien niet hoger 60Watt bedragen met alle overclock's samen denk ik. Wat jij?
Volgens mij kan dat wel meer dan 60Watt extra zijn als ik Theoduma's reply's bekijk.

"2 cpu overklok
Mocht je de E6750 overklokken zal hij 30 watt (en 3 amperers) extra verbruiken bij een OC van 30%. Met een OC van 50% is dit 60 watt en 5 amperres."

Dus pak 60Watt voor de CPU en 2* 30Watt voor de grafische kaart, dan kom je aan 120Watt.
Maar dat is dan wel al serieus overclocken en zover geraak je al niet met een Q6600. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:08
Oke hier is er eentje op het randje denk ik, zal er om spannen of ie het trekt, denken jullie dat het zal gaan?

Asrock ALIVEXFIRE-ESATA2 (Socket AM2)
AMD X2 5600+
ATI Radeon HD3870
2 GB (PC5300)
1 x 400 GB (Seagate)
1 x 120 GB (Seagate)
1 x 80 GB (Western Digital)
DVD-RW (Benq)
3 Fans, 1 CCFL

En dan komt het, alles is aangesloten op een 380 Watt Sharkoon voeding (170x2 combined eigenlijk). Het draait nu goed met een 7800GS, MSI µATX bordje en een 64 4000+ maar ik vrees dat dit niet gaat lukken, is dit écht te weinig? Want ik heb geen idee meer hoeveel het energieverbruik is van die componenten (en dan met name de videokaart).

En in de nabije toekomst misschien een bescheiden overclock, als ik er echt voor ga koop ik een goed WC setje, goede voeding en goed bord. Nu eerst even met de nieuwe configuratie Crysis op low spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miser schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:25:

edit: @ Goirle1: je kan ook de voeding upgraden bij shuttlePC's om genoeg vermogen te krijgen.
een andere voeding is voor de SN85G4V2 niet mogelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Oh OK dat is inderdaad spijtig.

Ik was in m'n omzwervingen de vreemdvormige voedingen van ShuttlePC's tegen gekomen en ging er eigenlijk vanuit dat deze wel compatibel zouden zijn |:(
Ik hoop dat je het al wist en dat ik je geen valse hoop heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft niet hoor, ik wist het al, had er een tijdje geleden ook al naar gekeken

dus mijn vraag gesteld alhier blijft nog steeds staan:
Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 18"

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maksvr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:05:
Oke hier is er eentje op het randje denk ik, zal er om spannen of ie het trekt, denken jullie dat het zal gaan?

AMD X2 5600+
ATI Radeon HD3870
2 GB (PC5300)
1 x 400 GB (Seagate)
1 x 120 GB (Seagate)
DVD-RW (Benq)
3 Fans, 1 CCFL

En dan komt het, alles is aangesloten op een 380 Watt Sharkoon voeding (170x2 combined eigenlijk). Het draait nu goed met een 7800GS, MSI µATX bordje en een 64 4000+ maar ik vrees dat dit niet gaat lukken, is dit écht te weinig? Want ik heb geen idee meer hoeveel het energieverbruik is van die componenten (en dan met name de videokaart).

En in de nabije toekomst misschien een bescheiden overclock, als ik er echt voor ga koop ik een goed WC setje, goede voeding en goed bord. Nu eerst even met de nieuwe configuratie Crysis op low spelen :+
Zou moeten lukken.
Alleen kan ik wel totaal geen informatie vinden van Sharkoon-voedingen.
Dus ben ik er niet 100% zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:
[...]

Zou moeten lukken.
Alleen kan ik wel totaal geen informatie vinden van Sharkoon-voedingen.
Dus ben ik er niet 100% zeker van.
Mooi :), het is een Sharkoon SilentStorm trouwens, review van het model met 100 Watt meer (die van mij is een 380 watter) is hier te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Maksvr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:05:

AMD X2 5600+
ATI Radeon HD3870
2 GB (PC5300)
1 x 400 GB (Seagate)
1 x 120 GB (Seagate)
DVD-RW (Benq)
3 Fans, 1 CCFL

Zonder overklok heedft jouw nieuwe systeem ongeveer 300 wat nodig. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke 24 amperres of meer kan leveren op de 12 volt zal dan al genoeg zijn. Ik kan helaas (ook) niet zeggen of jouw voeindg dit wel kan trekken, dit zal je zelf even op moeten zoeken. Op de voeindg staat een tabel waarin staat hoeveel hij kan leveren. Als hij 24 amperrews (288 watt) of meer kan leveren op de 12 volt lijn dan zit je goed. Kan hij 22-24 amperres leveren dan moet het nog wel kunnen, al doe je er heel erg goed aan om een zwaardere voeindg te kopen. Kan hij 20 amperres of minder leveren dan heb je echt iets anders nodig, anders kan je Crisis alleen met Windows beroemde BSOD spelen, en dat wil je echt niet :P

De videokaart heeft trouwens maar 65 watt nodig. Voor een DX10 videokaart valt dat reuze mee.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Thanks voor de reacties, even snel opgezocht, maximale stroomsterkte van 27 Ampere op de 5 volt lijnen. En 18 ampere op beide 12 Volt lijnen. Ik weet wel zeker dat ik twee "losse" 12 volt lijnen heb waar allebei 18 ampere door kan stromen, is dat genoeg? Het is wel minder dan 20 A maar ik heb twee aparte lijnen, of mag ik zo niet denken?

Edit\ En 65 Watt valt echt mee zeg :o

Edit2\ Dit bedoel ik dus (stond in de inleidende post :) ):
Voorbeeldje hiervan a.d.h. van de Enermax Noisetaker 600W:

+12V1 = 18A
+12V2 = 18A
De som is dus 18A + 18A = 36A
De combined power tussen +12V1 en +12V2 = 34A
Geldt dat ook voor mijn voeding?

[ Voor 31% gewijzigd door Maks op 27-11-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Maksvr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:29:
Thanks voor de reacties, even snel opgezocht, maximale stroomsterkte van 27 Ampere op de 5 volt lijnen. En 18 ampere op beide 12 Volt lijnen. Ik weet wel zeker dat ik twee "losse" 12 volt lijnen heb waar allebei 18 ampere door kan stromen, is dat genoeg? Het is wel minder dan 20 A maar ik heb twee aparte lijnen, of mag ik zo niet denken?

Edit\ En 65 Watt valt echt mee zeg :o

Edit2\ Dit bedoel ik dus (stond in de inleidende post :) ):

[...]

Geldt dat ook voor mijn voeding?
Jouw voeding heeft twee lijnen welke ieder 18 amperres kunnen leveren. Gezamelijk kunnen ze helaas geen 36 amperres leveren (en ook geen 34). Als ik een reeele schatting doe dan zal hij totaal zo'n 25-27 amperres kunnen leveren op de 12 volt.

Die 36 amperres op de 12 volt is 432 watt. Het zal wel heel erg apart zijn als een 380 watt voeding ruim 430 watt op de 12 volt kon leveren :P Die 25-27 amperres is 300-324 watt, en dat is best reeel voor een 380 watt voeindg met twee zware 12 volt lijnen.

Staat er niets op jouw voeindg over combined power? Vaak staat er in een tabel onder de 12V1 en 12V2 een getal (tussen de 24 en 28 of de 285 en 340) welke aangeeft wat de voeindg kan leveren op de 12 volt lijn. Vaak wilt er ook onder de tabel staan hoeveel de voeding kan leveren op beide lijnen (ook weer in amperres (24-28) of in vermogen (285-340)

Mocht dit er ook niet staan; Je mag er wel vanuit gaan dat de voeindg jouw systeem aankan. Zoals ik net ook al aangaf, ik scht dat jouw voeindg zo'n 25-27 amperres kan leveren op de 12 volt, en dat is voldoende :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Er staat 324 Watt (delen door 12 = 27 Ampere?). Heel erg bedankt voor je hulp, vind het altijd mooi om iemand te zien die zo behulpzaam is . En je kan nog goed schatten ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Maksvr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:36:
Er staat 324 Watt (delen door 12 = 27 Ampere?). Heel erg bedankt voor je hulp, vind het altijd mooi om iemand te zien die zo behulpzaam is . En je kan nog goed schatten ook _/-\o_
Klopt helemaal :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:13:
Nadat m'n Geforce 6800LE (met alle piplines en shaders open) het een tijdje geleden opeens heeft begeven ben ik op zoek naar een nieuwe kaart en is mijn oog gevallen op de Sapphire X1950 Pro (AGP). Nu las ik in het topic over deze kaart dat hij nogal wat stroom verbruikt en omdat ik van al die technische toestanden niet zoveel af weet vroeg ik me af of iemand kan zeggen of het wel of niet mogelijk is deze kaart goed werkend in mijn systeem te krijgen.

Shuttle SN85G4V2:
Chipset: Chipset nVidia nForce3 150 Single Chip
Voeding: Shuttle SilentX 240W 110/230V AC
Processor: AMD 64 3000+
Geheugen: 1gb DDR SDRAM PC3200
HD: Maxtor 160gb 7200rpm
DVD Speler
theodouma schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:13:

Zonder videokaart zal jouw systeem 140 watt nodig hebben waarvan er 7 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw 6800LE heeft ongeveer 35 watt nodig (3 amperres) waarmee jouw oude opstelling 180 watt en 10 amperres nodig had (ik rond af).
De X1950PRO heeft echter meer nodig dan 35 watt, namelijk 65 watt (5.5 amperres). Jouw totale systeem zal daarmee 210 watt en 13 amperres nodig hebben (en weer rond ik af). Een voeding welke minimaal 15 amperres op de 12 volt kan leveren is dan wel een aanbevolen minimum.
Hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren op de 12 volt durf ik niet te zeggen. Als je op de voeding (of misschien ook wel op de kast) zoekt vindt je een tabel of een stukje tekst waarin staat wat de voding kan leveren. Als hij meer dan 15 amperres op de 12 volt kan leveren dan is hij geschikt om jouw systeem met een X1950PRO te voeden.
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:34:

Whoeee er staat bij 12V 16A
dus dan moet het lukken _/-\o_
Bedankt _/-\o_
theodouma schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:44:

Voordat je te hard gaat juichen; Ik ben er vanuit gegaan dat jouw cpu 65 watt nodig heeft, net als de Sempron 3000+ op s745. In de database van de PW staat helaas jouw cpu niet meer dus ik kan niet zeggen of de sempron minder nodig heeft dan jouw cpu. Voor de zekerheid kun je daarom even (op)zoeken hoeveel watt jouw cpu nodig heeft (62/65 of 89/90 watt). Als blijkt dat jouw cpu 90 watt nodig heeft dan durf ik niet te zeggen of de voeding het allemaal gaat trekken, er zal dan 15 amperrres van de 12 volt moeten komen, en geen 13...

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:12:

De grote teleurstelling was dus dat het niet mogelijk is om een Sapphire 1950PRO in mijn systeem te zetten. Na wat diepen dalen ben ik over deze teleurstelling heen gekomen en ben mij weer verder gaan orrienteren. Ben daarbij uitgekomen op de Sapphire HD2600XT 256mb (agp). Zou het wel mogelijk zijn om deze kaart goedwerkend in mijn systeen te krijgen???????/?. Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:59:
[...]

De grote teleurstelling was dus dat het niet mogelijk is om een Sapphire 1950PRO in mijn systeem te zetten. Na wat diepen dalen ben ik over deze teleurstelling heen gekomen en ben mij weer verder gaan orrienteren. Ben daarbij uitgekomen op de Sapphire HD2600XT 256mb (agp). Zou het wel mogelijk zijn om deze kaart goedwerkend in mijn systeen te krijgen???????/?. Alvast heel erg bedankt _/-\o_
De 2600 heeft 50 watt nodig, 15 watt minder dan de X1950. Jouw systeem za hiermee ongeveer 215 watt nodig hebben (dus ook met jouw 90 watt verstokende cpu). De 12 volt zal 13.5 amperres moeten leveren, en dat is wat jouw voeindg wel kan leveren (ik zou 15-16 anmperres als minimum aanraden)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 vraagje zodat ik het voortaan zelf kan doen, hoe reken je van het wattage om naar het aantal ampere ?. Ik dacht eerst het wattage gedeeld door 12. maar dan is 215 watt geen 13.5 Ampere. Hoe werkt die berekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
P = U * I Dus het vermogen [Watt] = Spanning [Volt] * stroomsterkte [Ampere]

En daarmee zijn alle andere termen ook af te leiden, het is geen rocket science :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan is 215 watt toch geen 13.5 ampere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:56:
maar dan is 215 watt toch geen 13.5 ampere ?
Alleen je HD's, GPU en CPU krijgen stroom van de 12V lijn, de andere componenten halen de stroom van de andere lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahaaaa op die fiets, ik ben hier ook zo'n geweldige n00b in. Thnx :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik zou graag willen weten wat voor voeding ik minimaal voor dit systeem nodig zal gaan hebben..?

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz, 1333MHz, S775, Box
Asus P5KPL, S775, iG31, 4xDDR2, ATX
Dane-Elec 2GB(2x1GB) DChannel Kit, PC2-5300
Sapphire Radeon HD 3850 512MB, 2xDVI, Actief, PCIe
1x IDE harde schijf van 150GB (Western Digital)
1x IDE DVD brander (Pioneer)

Ik draai Windows XP, normaal gebruik, af en toe een 3d spel. Ik doe niet aan overklokken. Ik hoef geen stille voeding oid, een standaard voeding is goed genoeg.

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

vinnyb schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:04:
Ik zou graag willen weten wat voor voeding ik minimaal voor dit systeem nodig zal gaan hebben..?

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz, 1333MHz, S775, Box
Asus P5KPL, S775, iG31, 4xDDR2, ATX
Dane-Elec 2GB(2x1GB) DChannel Kit, PC2-5300
Sapphire Radeon HD 3850 512MB, 2xDVI, Actief, PCIe
1x IDE harde schijf van 150GB (Western Digital)
1x IDE DVD brander (Pioneer)

Ik draai Windows XP, normaal gebruik, af en toe een 3d spel. Ik doe niet aan overklokken. Ik hoef geen stille voeding oid, een standaard voeding is goed genoeg.
Jouw systeem zal 210 watt nodig hebben. Hiervan zal er 13 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minmaal 250 watt is en minimaal 15 amperres kan leveren op de 12 volt s dan al voldoende.
Helaas zijn we er dan nog niet met het eisenpakket. Jouw videokaart heeft een 6 pins PCI-e stekker nodig, deze moet dus ook aan de voeding zitten. DE Antec EarthPower380 is een 380 watt voeding welke 27 amperres totaal kan leveren op de 21 volt en een 6 pins stekker heeft voor de videokaart. De voeding kost ongeveer 40-45 euro. Dit is ongeveer één van de goedkoopste goede voedingen welke aan de drie eisen voldoet.
(De Coolermaster eXtremepower380 van 35 euro lijkt ook te voldoen, alleen durf ik niet met zelkerheid te zeggen of er ook een 6 pins aansluiting op zit, de Coolermaster site zegt er niets over, veel reviews zegeen er niets over en sommige GoTters zeggen dat hij er wel één heeft (ik heb er zelf één zonder 6 pins stekker) Vanwege deze twijfelheid raad ik je deze niet aan)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wilde dit systeem bestellen.

1x Antec Midi Tower Sonata III Life Style ATX 500W (zwart) 104
1x Asus P5K-E/WiFi-AP iP35, SATA2 RAID, WLAN 129
1x Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz FSB1066 Box 225.50
4x Kingston 2GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 182
1x Seagate 500GB SATA300 FDB 32MB, ST3500320AS 104.50
1x XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 320MB 2xDVI/HDTV 255
1x Samsung DVD-/+/RAM SH-S203B 20x/20x/16x Bulk (zwart) 28.50

Dus 8 gig intern geheugen in totaal.

Zal die antec 500 watt hier aan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:56:

Ja die is meer dan voldoende. :)

Off-topic: 8800GT is beter en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:04:
[...]

Ja die is meer dan voldoende. :)

Off-topic: 8800GT is beter en goedkoper.
Thanks.

Off topic. En nergens verkrijgbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:56:

Zoal hierboven ook al gemeld kan de voeindg het makkelijk aan; jouw systeem heeft namelijk maar 270 watt nodig waarvan er 18 amperres van de 12 volt zal komen. In de Sonata III zit een AntecEarthPower500, een 500 watt voeding welke totaal 34 amperres op de 12 volt kan leveren. Dit is erg royaal voor jouw systeem en je heb ook een hele berg ruimte over (op de voeding) om veel hardware bij te plaatsen of over te klokken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een tweede 8800 GTS bij te plaatsen, beide videokaarten over te klokken en ook de quadcore een tandje sneller te laten lopen!

Een kleine tip voor het geheugen: PC6400 geheugen (800 Mhz) is net zo duur als pc5300 geheugen (677 Mhz) Mocht je ooit willen overklokken dan is pc6400 daar goed geschikt voor, pc5300 ietsje minder. Mocht je ook de cpu (over een tijdje) willen vervangen voor één met een fsb van 1600 Mhz is pc6400 geheugen eigelijk noodzakelijk.(jouw Quadcore heeft een fsb van 1067 Mhz, een E6750 één van 1333 en zeer binnenkort zijn ze er ook met een fsb van 1600)

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:23:
[...]

Thanks.

Off topic. En nergens verkrijgbaar :P
No problem, en mijn verontshuldigingen dat ik nog eens off-topic ga. (Ik merk nu pas dat ik blijkbaar geen private notes kan versturen op dit forum?)
Maar dan kun je nog altijd beter een HD3870 nemen geloof ik, omdat deze toch een pak goedkoper is en even goed/beter presteert dacht ik.

Ik zou het toch nog eens opzoeken als ik jouw was.
En ik denk best dat je hier niet meer op reageerd omdat we dan te hard off-topic gaan. ;)

Maar om toch nog on-topic te reageren:
Die voeding is zelfs voldoende om jouw config met 8800GTS' in SLI te trekken, dus je moet je zeker geen zorgen maken daar over. :)

Edit: Damn, blijkbaar was dat ook al gezegd. =)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 00:47 ]

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:47:
[...]

No problem, en mijn verontshuldigingen dat ik nog eens off-topic ga. (Ik merk nu pas dat ik blijkbaar geen private notes kan versturen op dit forum?)
Maar dan kun je nog altijd beter een HD3870 nemen geloof ik, omdat deze toch een pak goedkoper is en even goed/beter presteert dacht ik.

Ik zou het toch nog eens opzoeken als ik jouw was.
En ik denk best dat je hier niet meer op reageerd omdat we dan te hard off-topic gaan. ;)

Maar om toch nog on-topic te reageren:
Die voeding is zelfs voldoende om jouw config met 8800GTS' in SLI te trekken, dus je moet je zeker geen zorgen maken daar over. :)

Edit: Damn, blijkbaar was dat ook al gezegd. =)
Private notes kan je wel degelijk versturen, alleen heten ze hier DM (direct message) en moet je ze eerst enabelen in jouw profiel, pas dan kun je ze zenden en ontvangen.

7400 Wp op het dak

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
theodouma schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:40:

[Aapenootjes schreef...]

Zonder videokaart heeft jouw systeem ongeveer 230 watt nodig. Hiervan zal er 14 amperres van de 12 volt komen. De 2900PRo lust 130 watt. Klok j edeze 20% over zal hij oko 20% meer verbruiken, totaal dus 155 watt. Opgeteld heeft jouw systeem dan 390 watt watt nodig (ik rond af). Hiervan zal er 27 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 30 amperres op de 12 volt kan levren moet dan voldoende zijn, ongeacht het wattage.
Jouw voeindg kan exact 30 amperres leveren op de 12 volt. Hiermee moet jouw voeindg dus geschikt zijn voor jouw systeem
Mijn computer deed het wel met de tagan 480W voeding, echter kon ik heel goedkoop een nieuwe chieftec 650w modulaire voeding kopen. Voordat ik de Chieftec inbouwde keek ik nog even naar de spanningen en daar schrok ik toch een beetje van. Idle bleef er van 12v nog 11,6v over, onder volle belasting zakte dit nog eens naar 11,2v. Ik vrees dus toch dat ik iets teveel vroeg van mijn tagan. Deze spanningen zijn ook nog onovergeklokt, wat ik normaal wel doe.

Nu met de Chieftec zijn de spanningen super stabiel, 12v staat altijd op 11,9v. Geen enkele schommeling tussen idle en load.

Het gaat overigens om deze voeding. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat deze serie voedingen dezelfde is als de thermaltake toughpower cable management voedingen die kennelijk gemaakt worden door Channel Well Technology. Ter vergelijking: de Chieftec staat voor 79 euro in de pricewatch, de thermaltake voor 100 euro.

Volgens mij is hij overigens ook vrij stil, maar dat kan ik nu niet testen omdat de rest van mijn onderdelen toch alles overstemmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aapenootjes op 29-11-2007 12:16 ]

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15
Iemand enig idee hoe de Nexus NX8050 zijn 12v kanalen verdeeld?
Er zijn 4 12v kanalen, en 7 aansluitpunten (waarvan 1 fixed voor mobo etc) voor verschillende connectoren.

Ik kan nergens vinden welke kanalen 12v geven en welke niet.
De reden dat ik dit wil weten is omdat ik mijn graka wil voorzien van 2x 12v uit een andere "groep".

Iemand enig idee? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/modular.gif
http://www.nexustek.nl/nx...r_silent_power_supply.htm

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ik ben er zelf niet helemaal zeker van of mijn huidige Tagan u15 580W voeding mijn nieuwe systeem zal trekken:

Specificaties:
1 x Gigabyte GA-X38-DS5
1 x Intel C2D E6750
2 x ATI radeon 3870
4 x 1GB Corsair 800Mhz CL4 DDR2
3 x Seagate 7200.10 320GB
3 x Samsung SpinPoint T166 500 GB

Overigens ben ik niet van plan om dit systeem te overclocken.
Iemand enig idee of dit zal werken, of zal dit kantjeboord zijn :)?

[ Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 29-11-2007 14:01 ]

Verwijderd

Graag zou ik advies willen krijgen voor het eventueel vervangen van mijn huidige voeding.
Mijn systeen is uitgerust met een Xion 630 watt voeding, die er ingezet is speciaal voor de 8800gtx videokaart. Mijn hele systeem is van A-merken voorzien behalve mijn voeding denk ik (graag reacties hierop). Dat wil ik dus veranderen omdat ik mijn high-end pc niet wil laten "lijden" door een brakke of slechte voeding. Daarom graag advies welke voeding ik het beste kan kopen.

Mijn systeem:
- Intel Core 2 Duo E6750
- 4 x 1024mb MDT geheugen (4Gb totaal)
- Gigabyte GA-P35-DQ6 moederbord
- XFX Geforce 8800GTX 768Mb
- Creative X-Fi ExtremeMusic geluidskaart
- Nec Sony DVD brander
- Toshiba DVD rom
- Xion 630 watt voeding
- 3 x 80mm casefans
- 1 x 92mm casefan
- USB pci slot bestaande uit 2 usb-aansluitingen
- Windows Vista Ultimate 64 bit

Mijn systeem is niet overgeklokt.
De specificaties van mijn huidige voeding is mij niet bekend.
De nieuwe voeding moet dus stabiel, betrouwbaar en stil zijn.

Bij voorbaat mijn zeer grote dank voor het advies

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik even snel google op je voeding kom ik review tegen waar ie best goed uit komt.

http://www.gamezoom.net/artikel/show/0,0,8,16097.html

Aangezien het wattage ook meer dan voldoende is zou ik em gewoon houden tenzij je problemen krijgt. Zonde van het geld als je een andere koopt als het niet nodig is.

Verwijderd

Bedankt Pilatu S voor je snelle reactie.

In ieder geval blij te lezen dat de Xion 630 watt er nog goed vanaf komt.
waar het mij om gaat dat de voeding niet onderdoet van de rest van mijn A-merken hardware,
en dus geen problemen kan gaan verwachten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het schijnt een prima voeding te zijn dus ik verwacht niet dat je er problemen mee zal krijgen. Het is sowieso geen B-merk voeding zoals Q-tec of Sweex. (Die 2 kan je wel problemen mee verwachten ook al kan het soms jaren lang goed lopen met die dingen mits de PC niet te zwaar is)

Verwijderd

Ok, ik laat de voeding er gewoon inzitten, en mocht ik er problemen mee gaan krijgen dan is het
dan weer om hem te vervangen. In ieder geval ben ik gerustgesteld

Bedankt Pilatu S

• Theo

Theo

moederbord

enveekaa schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:57:
Iemand enig idee hoe de Nexus NX8050 zijn 12v kanalen verdeeld?
Er zijn 4 12v kanalen, en 7 aansluitpunten (waarvan 1 fixed voor mobo etc) voor verschillende connectoren.

Ik kan nergens vinden welke kanalen 12v geven en welke niet.
De reden dat ik dit wil weten is omdat ik mijn graka wil voorzien van 2x 12v uit een andere "groep".

Iemand enig idee? :)

[afbeelding]
http://www.nexustek.nl/nx...r_silent_power_supply.htm
Doit zijn dingen welke fabrikanten neit zomaar opgeven in de specs. Het makkelijkst en het snels is gewoon een multimeter pakken en de voeindg even doormeten.
Herr Stuhl schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:58:
Ik ben er zelf niet helemaal zeker van of mijn huidige Tagan u15 580W voeding mijn nieuwe systeem zal trekken:

Specificaties:
1 x Gigabyte GA-X38-DS5
1 x Intel C2D E6750
2 x ATI radeon 3870
4 x 1GB Corsair 800Mhz CL4 DDR2
3 x Seagate 7200.10 320GB
3 x Samsung SpinPoint T166 500 GB

Overigens ben ik niet van plan om dit systeem te overclocken.
Iemand enig idee of dit zal werken, of zal dit kantjeboord zijn :)?
Ik kom uit op ongeveer 340 watt wel;ke jouw systeem echt nodig zal hebben. Hiervan zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg van minimaal 380 watt welke minimaal 27 amperres kan leveren is dan al voldoende.

Jouw Tagan kan totaal580 watt leveren waarvan er 35 amperres van de 12 volt kan komen. Jouw voeding is hiermee dus geschikt voor jouw systeem. Je kan als je wilt ook jouw systeem goed overklokken, pas als jij de cpu 50% over heb geklokt en de gpu's 15% zit je op een veilig maximum.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:56:
Graag zou ik advies willen krijgen voor het eventueel vervangen van mijn huidige voeding.
Mijn systeen is uitgerust met een Xion 630 watt voeding, die er ingezet is speciaal voor de 8800gtx videokaart. Mijn hele systeem is van A-merken voorzien behalve mijn voeding denk ik (graag reacties hierop). Dat wil ik dus veranderen omdat ik mijn high-end pc niet wil laten "lijden" door een brakke of slechte voeding. Daarom graag advies welke voeding ik het beste kan kopen.

Mijn systeem:
- Intel Core 2 Duo E6750
- Nec Sony DVD brander
- Toshiba DVD rom
- Xion 630 watt voeding
- 3 x 80mm casefans
- 1 x 92mm casefan
- Windows Vista Ultimate 64 bit

Mijn systeem is niet overgeklokt.
De specificaties van mijn huidige voeding is mij niet bekend.
De nieuwe voeding moet dus stabiel, betrouwbaar en stil zijn.

Bij voorbaat mijn zeer grote dank voor het advies
De belangrijkste specs welke ik even heb kunnen vinden is dat hij ongeveer 38 amperres op de 12 volt kan leveren, 650 watt is en geen afvieve PFC heeft.
Ik heb ook even moeten zoeken naar het merk, hij is mij ook niet bekend, maar het ziet er redelijk uit, al is het binnenwerk wel wat simpel.
Op Forum.Gamez.nl heeft iemand ook zo'n voeding (gezien de specs kan jij dat wel eens zijn) en die schreef het volgende:
Een vriend van mij heeft dezelfde voeding, en bij hem zijn, zijn 2gb ram kaarten doorgebrand, maar dit kwam volgens mij doordat het moederbord geen 2gb, 800 mhz ram ondersteunt, zou dat kunnen of licht het misschien aan de voeding.
Dit kan iets zijn om rekening mee te houde, geheugen kan niet stuk branden als de computer de snelheid niet aankan, het kan alleen stuk bij te hoge spanningen, en die kunnen veroorzaakt worden door een brakke voeding of brakke DC-DC converters bij het geheugen.

Verder is deze review ook eens goed om door te nemen. Ik vind de 12 volt nogal laag en ook de rimpelspanning is erg hoog. De voeding heeft een score gekregen van 2.5 uit 5 stekrren. Een sweex zal 1-1.5 ster krijgen en een "echt" A merk zal 4-5 sterren krijgen. Jouw voeindg zit er tussenin.

Ik heb het afgelopen jaar honderden (zoniet 1.000+) systemen voorzien van een advies, maar dit is de eerste waar ik niet een duidelijk en concreet iets over kan zeggen. De specs zijn goed, de testen zijn redelijk en ook de prijs zegt dat het geen rommel is. Echter is er helemaal nergens iets bekend over de betrouwbaarheid van de voeindg.
Als jij de voeding al een tijdje heb en je bent er tevreden over (stabiele lijnen) dan zal ik hem gewoon houden. Mocht jij niet tevreden zijn over de voeindg (instabiele lijnen , hardware welke plots stuk gaat, bijna niet over te klokken) dan moet je naar een andere voeindg kijken. (mocht de post op gamezforum van jou zijn, vraag dan ook eens bij je vriend na wat hij van de voeindg vindt)

Een tip voor de volgende keer: Koop hardware welke bekend is (voor geheugen en een dvd speler maakt het niet zoveel uit van welk merk het is, voor de rest wel)

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Dank je wel Theodouma voor je uitgebreide reactie.
Je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat je hardware moet kopen die bekend is, echter ik had bij de voeding even niet stilgestaan.
Ik heb het idee dat deze voeding Xion 630 watt in Game-pc's wordt ingebouwd, tot op heden heb ik nog geen problemen ondervonden, althans waaraan ik twijfel of het de voeding is.

Waarschijnlijk wordt dit merk voeding ook niet veel gebruikt, blijkend de weinig reviews die er over zijn. 2.5 vind ik persoonlijk wel erg weinig, waarmee de vraag naar boven komt:

Welke voeding is top voor mijn systeem (wattage en amps) ? zodat ik toch een beslissing kan nemen om hem te vervangen. Ik wil dus niet met gefrituurde hardware komen te zitten, dan maar liever wat meer geld uitgeven voor een goede top-voeding dan kostbare hardware gaan verliezen.

Graag dus advies over welk A-merk voeding die hoog scoort in mijn systeem past en waarmee mijn hardware zich als een vis in het water voelt.

P.S Ik ben echter niet diegene die op forum.gamez.nl een bericht heeft geplaatst.

(zie mijn systeem-specs hierboven onder naam :mapei)

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:20:
Dank je wel Theodouma voor je uitgebreide reactie.
Je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat je hardware moet kopen die bekend is, echter ik had bij de voeding even niet stilgestaan.
Ik heb het idee dat deze voeding Xion 630 watt in Game-pc's wordt ingebouwd, tot op heden heb ik nog geen problemen ondervonden, althans waaraan ik twijfel of het de voeding is.

Waarschijnlijk wordt dit merk voeding ook niet veel gebruikt, blijkend de weinig reviews die er over zijn. 2.5 vind ik persoonlijk wel erg weinig, waarmee de vraag naar boven komt:

Welke voeding is top voor mijn systeem (wattage en amps) ? zodat ik toch een beslissing kan nemen om hem te vervangen. Ik wil dus niet met gefrituurde hardware komen te zitten, dan maar liever wat meer geld uitgeven voor een goede top-voeding dan kostbare hardware gaan verliezen.

Graag dus advies over welk A-merk voeding die hoog scoort in mijn systeem past en waarmee mijn hardware zich als een vis in het water voelt.

P.S Ik ben echter niet diegene die op forum.gamez.nl een bericht heeft geplaatst.

(zie mijn systeem-specs hierboven onder naam :mapei)
Mijn systeem:
- Intel Core 2 Duo E6750
- Nec Sony DVD brander
- Toshiba DVD rom
- Xion 630 watt voeding
- 3 x 80mm casefans
- 1 x 92mm casefan
Mocht je voor een andere voeding gaan kijken; houw systeem heeft zonder overklok zo'n 310 watt nodig (als je ook 2 HD's heb). De 12 volt lijn zal hiervan 19 amperres moeten leveren. Een voeindg van minimaal 340 watt welke minimaal 23 amperres kan leveren moet dan al voldoende zijn.
Klok jij de cpu 50% en de gpu 20% over dan zal jouw systeem 80 watt meer verbruiken waarmee ik uitkom om 380 watt en 26 amperres. Een 420 watt voeding met 30 amperres of meer is dan al voldoende. Een voorbeeld is de Antec NeoHE430, een 430 watt voeding welke 32 amperres opde 12 volt kan leveren.

Wil je veel vermogen als "reserve" hebben (bijv om veel HD's bij te plaatsen, een quadcore te installeren of om SKI te draaien) dan kun je naar wat zwaarders kijken, bijvoorbeeld de NeoHE550 met 42 amperres, de Zalman ZM600HP met 42 amperres of de Corsair HX520 welke 40 amperres kan leveren. Dit zijn toch wel drie erg goede voedingen. Ze zijn niet de goedkoopste, wel één van de bewtere.

offtopic:
Die post op dat forum lijkt anders wel erg veel op de specs welke jij heb: exact dezelfde cpu, gpu en voeding (mobo en mem konder vervangen zijn)

.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je er op wijzen dat, volgens de reviews die ik gezien heb, de Antec en Corsair beter zijn dan de Zalman en deze zijn dan ook nog eens goedkoper. (De Zalman bied dan ook wel weer meer Watt, dat is waar, maar dat is dan ook het enige voordeel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch mijn Xion 630 watt voeding vervangen door de Antec NeoHE550.
Dit geeft mijn een beter gevoel m.b.t. betrouwbaarheid.
Ook wil ik in de toekomst mijn processor gaan vervangen door een quadcore.

Echter ik heb nog een vraagje/advies. De fan van mijn huidige Xion 630 watt zit aan de onderkant van de voeding dus in de kast. Gaat het veel verschil maken of de fan aan de buitenkant (achterkant) van de kast zit, m.b.t. koeling / airflow? Of maakt dat geen verschil. Nu gaat de lucht eerst door de fan , door de voeding naar buiten. De Antec heeft alleen een fan aan de zijkant (welke achterkant kast) komt te zitten.

Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NeoHE reeks zijn zeer stille voedingen, doordat deze zo efficiënt zijn.
Want hierdoor produceren deze ook veel minder warmte.
En je moet je hier totaal geen zorgen over maken als je 4 case-fans hebt. (Als deze fans tenminste niet allemaal naar binnen blazen bv. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik houd het bij sirtec voedingen. Deze voedingen zijn echt top voor een goede prijs. Vorig jaar bij hardware.info dik gewonnen (test van 62 topmerken). Deze review is ook helemaal top.
LINK

Heb zelf een 560 Watt voeding met power watcher super lachen om te zien hoeveel watt je PC trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:37:
ik houd het bij sirtec voedingen. Deze voedingen zijn echt top voor een goede prijs. Vorig jaar bij hardware.info dik gewonnen (test van 62 topmerken). Deze review is ook helemaal top.
LINK

Heb zelf een 560 Watt voeding met power watcher super lachen om te zien hoeveel watt je PC trekt.
Linkje naar die test? Ik vind hem niet op hun site.
En die review daar heb je niet zoveel aan imho. 1200Watt is zoiezo overkill.

Een corsair voeding is ook beter dan die voeding van jouw.
De corsair kan meer Watt over zijn 12V-lijnen trekken dan jouw voeding.
(Corsair VX550: 492Watt combined. Jouw 560Watt Sirtec: 440Watt.)

En je mag zeker niet veralgemenen naar Sirtec in het algemeen.
Alleen hun plus+ power series trekt op iets.
Van hun andere series moet je ver weg blijven:
Performance Series: Efficiency: Up to 76%
En hun andere voedingen zijn nog slechter:
Efficiency: Typical 70% at full load
en
Efficiency: Typical 68% at full load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Antec NeoHE550watt net besteld. Volgens het advies dat ik gekregen heb kan ik bijna
geen slechtere voeding aanschaffen. Ook de diverse reviews zijn zeer lovend over dit type voeding.

Mijn Xion 630 watt gaat er dus uit, en wordt vervangen door de Antec.
Ik geloof ook niet dat er binnenin mijn pc hierdooor meer warmte ontstaat omdat de fan aan de buitenkant zit. Er zit in de Antec ook ventilatiegaten, dus dat moet voldoende zijn.

Echter zeg ik er bij deze bij, dat ik liever dan een paar graadjes meer in mijn kast heb, dan een voeding (Xion) die niet echt betrouwbaar is en afwijkende specs heeft t.o.v. de Antec.

Kortom, ik ben er uit!! Bedankt nogmaals voor ieredeen voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:52:
Mag ik je er op wijzen dat, volgens de reviews die ik gezien heb, de Antec en Corsair beter zijn dan de Zalman en deze zijn dan ook nog eens goedkoper. (De Zalman bied dan ook wel weer meer Watt, dat is waar, maar dat is dan ook het enige voordeel.)
Mag ik jou erop wijzen dat ik in mijn advies heb geschreven dat de Antec, Corsair en Zalman beter zijn dan de Xion voeindg, niet dat het de drie beste voeingenzijn welke bestaan B) (een redundant voeding is bij vorbaat al beter dan de beste non-redundant veding , maar dat even terzijde)

De ZM600HP staat vor 90 euro in de PW (15 ct/watt), de HX620 voor 110 (17.7 ct/watt) en de NeoHE550 voor 85 euro (15.5 ct/w) De zalman is dus degoedkoopste voeindg van de drie, niet de duurste.

Ik heb veel reviews gezien van de ZM600HP, ook reviews waarin de voeindg echt belast werd (een X2 3800+ met een 6200TC is geen echte belasting vor een 600 watt voeding) en de voeindg kwam erg goed uit de testen. Ik zou daarom niet kunnen zeggen welke van de bovenstaande drie voedingen kwalitatief beter is, ze liggen zo dicht bij elkaar.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zalman is de duurste.
(Corsair 520Watt nemen, niet 620Watt)
Ik zeg niet Euro/Watt verhouding.
Gewoon de prijs van de voeding.

En als 500Watt genoeg is, waarom zou je dan een nemen van 600Watt.
Ook al heeft die een klein beetje betere prijs/watt verhouding.

En de stabiliteit en efficiëntie en stilte liggen iets lagen dan die van de Antec en Corsair.
Het is niet veel, nee, dat zeg ik ook niet.

Ik vermelde het ook alleen maar.
Nu moet jij niet plots gaan doen alsof die Zalman de beste is, want dat is hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 05:56

KimiMclaren

Cold as ice

Ik heb voor het volgende systeem gekozen voor een Corsair 450 Watt voeding, denken jullie dat dit genoeg is of kan ik beter gaan voor de 550 Watt variant (kan het nu namelijk nog wijzigen):

AMD X2 5600+ (wordt geklockt naar 3ghz) met Zalman koeling
2048mb DDR2 800 (G.Skill 4-4-4-12)
Asus M2N-E SLI
Asus EN8800GT videokaart met Zalman koeling
2x DVD-brander (SATA)
1x 500gb Samsung harde schijf (SATA)
1x 92mm fan + 2x 120mm fan en verder nog een interne cardreader

Ik dacht zelf dat 450 Watt genoeg zou zijn, ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:32:
De zalman is de duurste.
(Corsair 520Watt nemen, niet 620Watt)
Ik zeg niet Euro/Watt verhouding.
Gewoon de prijs van de voeding.

En als 500Watt genoeg is, waarom zou je dan een nemen van 600Watt.
Ook al heeft die een klein beetje betere prijs/watt verhouding.

En de stabiliteit en efficiëntie en stilte liggen iets lagen dan die van de Antec en Corsair.
Het is niet veel, nee, dat zeg ik ook niet.

Ik vermelde het ook alleen maar.
Nu moet jij niet plots gaan doen alsof die Zalman de beste is, want dat is hij dus niet.
Zoals ik eerder ook al schreef, het is erg moeilijk om te zeggen welke voeindg beter is. Alle drie behoren ze bij het topsegment qua voedingen. Ze verschillen in merk (sommige zweren bij een bepaald merk), rendement, vermogen, aansluitingen en prijs. Met zulke verschillen kun je niet zomaar zeggen dat de één beter is dan de ander

Ik zet deze zinloze discussie niet voor, dat is zinloos :)
KimiMclaren schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:06:
Ik heb voor het volgende systeem gekozen voor een Corsair 450 Watt voeding, denken jullie dat dit genoeg is of kan ik beter gaan voor de 550 Watt variant (kan het nu namelijk nog wijzigen):

AMD X2 5600+ (wordt geklockt naar 3ghz) met Zalman koeling
2048mb DDR2 800 (G.Skill 4-4-4-12)
Asus M2N-E SLI
Asus EN8800GT videokaart met Zalman koeling
2x DVD-brander (SATA)
1x 500gb Samsung harde schijf (SATA)
1x 92mm fan + 2x 120mm fan en verder nog een interne cardreader

Ik dacht zelf dat 450 Watt genoeg zou zijn, ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Ik kom uit op 340 watt welke jouw systeem echt nodig zal hebben. Hiervan zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 27 amperres kan leveren op de 12 volt moet dan al voldoende zijn.
Ik weet niet welke versie voeding jij heb en hoeveel amperres deze kan leveren maar als de Cosrair voeding nieuw is (dus niet al jaren op de markt) dan zal de voeindg toch wel zo'n 30-32 amperres kunnen leveren op de 12 volt, en dat is dus voldoende voor jouw systeem.
Een 550 watt voeding werkt uiteraard ook, alleen lijkt het ij een beetje overdreven en zonde van het geld

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Ok, bedankt, het is inderdaad de nieuwste voeding. Met mijn eigen computer (zelfde onderdelen alleen nog een oude Ati X800XL als videokaart) begint de voeding nu wel af en toe te piepen (bij spellen etc.) terwijl deze ook 430 Watt is en ik krijg steeds een bluescreen bij overclocken.....(Coolermaster Extreme Power).

EDIT: ik ben erachter dat de hoge irritante pieptoon die af en toe opspeelt uit mijn moederbord komt, kan dit ook komen door een te zwakke voeding?

[ Voor 19% gewijzigd door KimiMclaren op 01-12-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

KimiMclaren schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:22:
Ok, bedankt, het is inderdaad de nieuwste voeding. Met mijn eigen computer (zelfde onderdelen alleen nog een oude Ati X800XL als videokaart) begint de voeding nu wel af en toe te piepen (bij spellen etc.) terwijl deze ook 430 Watt is en ik krijg steeds een bluescreen bij overclocken.....(Coolermaster Extreme Power).

EDIT: ik ben erachter dat de hoge irritante pieptoon die af en toe opspeelt uit mijn moederbord komt, kan dit ook komen door een te zwakke voeding?
Die pieptoon komt niet door en zwakke voeindg maar door de DC-DC converters op het moederbrd. Deze converters schakelen erg vaak per seconde een spanning over een spoeltje om op die manier efficient spaninng te regelenm. Dit gebeurt met een frequentie van 10-20 Khz, en dat is die hoge pipe welke je hoort, deze komt uit de spoel. Een zwaardere voeding zal niet die piep weghalen aangezien de DC-DC converter niets zal merken van een andere voeindg. Er zijn wel manieren om die piep weg te krijgen, moet je even zoeken hier op het forum.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

theodouma schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:56:
[...]

Die pieptoon komt niet door en zwakke voeindg maar door de DC-DC converters op het moederbrd. Deze converters schakelen erg vaak per seconde een spanning over een spoeltje om op die manier efficient spaninng te regelenm. Dit gebeurt met een frequentie van 10-20 Khz, en dat is die hoge pipe welke je hoort, deze komt uit de spoel. Een zwaardere voeding zal niet die piep weghalen aangezien de DC-DC converter niets zal merken van een andere voeindg. Er zijn wel manieren om die piep weg te krijgen, moet je even zoeken hier op het forum.
Ik stuur het bord gewoon terug, heb het net 5 dagen! Ook met downloaden piept hij als een gek, ontzettend irritant, zeker omdat de pc op mijn slaapkamer staat en ik 's nachts nog wel eens wat download........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuwe voeding kopen maar ik heb niet zoveel verstand van computers

Prescott Power Supply 450 Watt is dit genoeg voor mijn pc

Moederbord:Asrock ConRoe945G-DVI http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ConRoe945G-DVI
1024 ram geheugen
onboard video kaart
250+80 gb SataII hardeschijven
nu heb ik 350 watt voeding denk ik en mijn pc gaat zomaar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:19:
Ik wil een nieuwe voeding kopen maar ik heb niet zoveel verstand van computers

Prescott Power Supply 450 Watt is dit genoeg voor mijn pc

Moederbord:Asrock ConRoe945G-DVI http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ConRoe945G-DVI
1024 ram geheugen
onboard video kaart
250+80 gb SataII hardeschijven
nu heb ik 350 watt voeding denk ik en mijn pc gaat zomaar uit
Jouw systeem zal (met een Intel dualcore) maar 150 watt echt nodig hebben. Als de computer spontaan uitgaat met de 350 watt voeidng is deze stuk, antiek of van sweex, qtec, trust, xgear of 'no-name'.

Een 450 watt voeindg is voor jouw systeem dus echt zeer ruim voldoende, hij kan zelfs drie van jouw systemen aan. Echter gezien de naam Presscot Powersupply doet het mij vermoeden dat je hier te maken heb met de troep van één van sweex. Dit merk wil je niet in de computer hebben omdat ze erg slecht zijn en absoluut niet doen wat ze opgeven, ze hebben ook de neiging om bijvoorbeeld 14 volt op de 12 volt lijn te zetten waarmee je de gehele computer weg kan gooien. Deze voeingen zijn ook absoluut niet stabiel.
Om even een vergelijking te geven; Stel je heb een dure sportwage waarme je op het circuit racet. Als je dan een goedkope plasic achteras gebruikt dan zal iedereen je voor gek verklaren, wat die zal gegarandeerd stuk gaan en dan heb je grote problemen. Bij jou is dit nu exact ook zo, die troep van sweex is niet te vertrouwen. Die sweex voedingen zijn ook in 99% de oorzaak van een brak (of stuk :X ) systeem...

Een goede voeindg voor jouw systeem is bijvoorbeeld wel de Antec BasiQ350, een 350 watt voeing van ongeveer 31 euro. Antec is een erg goed merk en de voeindg is zo ongelooflijk veel beter dan die rommel van sweex.

De Antec voeding heeft wel stabiele voedingslijnen, kan ook echt leveren als wat hij opgeeft en heeft beveiligingen voor over en onderspanning, kortsluiting en oververhitting, iets dat die sweex niet heeft...

Mijn advies is dan ook: Gooi die troep van sweex weg en koop een echte voeindg :P Bijvoorbeeld de Antec BasiQ350 voor 31 euro. Voor jouw systeem is deze ruim voldoende

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Mijn Spire Rocketeer 500W is helaas overleden, gelukkig binnen de garantie :)

Ik mag van Zercom nu een andere voeding uitzoeken, daar de Spire niet meer leverbaar is. (gelukkig, ben eigenlijk wel blij, kan ik gelijk een ander, echt merk, nemen)

Mijn oog is gevallen op de volgende voedingen;

Cooler Master Real Power M620 (http://www.coolermaster.c...detail&tbcate=563&id=2641)

en de

ENERMAX PS:Power Supply 500W Active PFC SATA SLI Modular Cable Liberty Serie (http://www.enermax.com/english/product_Display1.asp?PrID=63)

Mijn systeem :

Asus P5B-E
Intel Core2Duo E6600 (geen overklok)
2 x 1GB Twinmos PC5300
MSI 7900GTO 512 MB PCI-E
4 S-ATA harddisks
1 DVD Writer
SB Live! Platinum
3 x 80 mm fan
1 x Boxed Intel cooler
Wireless USB stick
Logitech MX500 USB

Welke voeding kan ik het beste kiezen, de Enermax of de Coolermaster ? Voor mij belangrijke criteria zijn betrouwbaarheid en stabiliteit. Stroomverbruik e.d. boeit me niet.

Bedankt alvast !

[ Voor 9% gewijzigd door brtk op 03-12-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antec NeoHE 430 EC | NEO HE430EC - € 74.00
CORSAIR CMPSU-450VX 450W Active Power Supply Retail - € 66.30

Ik zou voor een van deze 2 voedingen gaan.
Beide meer dan voldoende voor jouw systeem.
En stroomverbruik is juist wel belangrijk, omdat dit afhangt van de efficiëntie wat ook bepaald hoe warm een voeding word. ;)

Welke van deze voedingen je kiest is een persoonlijke keuze.
De Antec is modulair en de corsair is marginaal beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
bedankt voor je reactie!

ik had het een beetje krom geformuleerd over dat stroomverbruik, maar daarmee bedoelde ik eigenlijk dat het me niet uitmaakt dat deze voedingen overcapaciteit hebben voor hetgeen ik nu nodig heb.

Maar stel dat ik in de toekomst wil upgraden (sneller geheugen, andere videokaart, meer harddisks etc), welke zou dan een goede keuze zijn, de Enermax of de Coolermaster. Ik heb ook ongeveer 90 euro om "in te ruilen" bij Zercom... :)

[ Voor 16% gewijzigd door brtk op 03-12-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje, ik wil uitbreiden van een Asus EN8800GTX naar 2x een 8800GT
Mijn systeem:

- Asus P5N32-E SLI
- Asus EN8800GTX
- Intel E6600 - overclock naar 3.0ghz (vcore nog op stock)
- 2x Seagate Barracuda 320gb
- Samsung SH-183A
- 2x Kingston KHX6400D2LLK2/2G (wordt vervangen door 4gb sli-ready memory)
- Arctic Cooling Freezer 7 PRO

Voeding: Antec SmartPower 2.0, 500W

Weet iemand of deze voeding genoeg vermogen kan leveren als ik de GTX door 2 GT's vervang??

thx _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 18:18 . Reden: cooler vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik heb het volgende systeem (ja, nog 1tje :P):

Asus A8N-E
4x 512MB DDR 400
AMD Athlon 64 3500+
2x250GB, 1x160GB
1 DVD RW
XFX Geforce 8800GT Extreme (in bestelling)
Geluidskaartje

Ik heb bij de videokaart een CoolerMaster RealPower Pro 520Watt Modulaire voeding besteld, is dit genoeg, of kan ik beter voor een 600watter van Tagan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

brtk schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:19:
Mijn Spire Rocketeer 500W is helaas overleden, gelukkig binnen de garantie :)

Ik mag van Zercom nu een andere voeding uitzoeken, daar de Spire niet meer leverbaar is. (gelukkig, ben eigenlijk wel blij, kan ik gelijk een ander, echt merk, nemen)

Mijn oog is gevallen op de volgende voedingen;

Cooler Master Real Power M620 (http://www.coolermaster.c...detail&tbcate=563&id=2641)

en de

ENERMAX PS:Power Supply 500W Active PFC SATA SLI Modular Cable Liberty Serie (http://www.enermax.com/english/product_Display1.asp?PrID=63)

Mijn systeem :

Asus P5B-E
Intel Core2Duo E6600 (geen overklok)
2 x 1GB Twinmos PC5300
MSI 7900GTO 512 MB PCI-E
4 S-ATA harddisks
1 DVD Writer
SB Live! Platinum
3 x 80 mm fan
1 x Boxed Intel cooler
Wireless USB stick
Logitech MX500 USB

Welke voeding kan ik het beste kiezen, de Enermax of de Coolermaster ? Voor mij belangrijke criteria zijn betrouwbaarheid en stabiliteit. Stroomverbruik e.d. boeit me niet.

Bedankt alvast !
Jouw systeem heeft maar 280 watt nodig waarvan er maar 17 amperres van de 12 volt hoeft te komen. Een voeindg van 320 watt met 20 amperres op de 12 volt is dan al voldoende.
Een 620 watt voeding lijkt mij een beetje overdreven, deze kan tweemaal jouw systeem aan.

Ik weet niet wat voor tegoed jij heb bij de winkel maar ik denk dat de Antec NeoHE430 een erg goede keuze is. Deze voeindg kan 32 amperres leveren op de 12 volt, is fluisterstil, modulair en zeer betrouwbaar.
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:15:
Ik heb ook een vraagje, ik wil uitbreiden van een Asus EN8800GTX naar 2x een 8800GT
Mijn systeem:

- Asus P5N32-E SLI
- Asus EN8800GTX
- Intel E6600 - overclock naar 3.0ghz (vcore nog op stock)
- 2x Seagate Barracuda 320gb
- Samsung SH-183A
- 2x Kingston KHX6400D2LLK2/2G (wordt vervangen door 4gb sli-ready memory)
- Arctic Cooling Freezer 7 PRO

Voeding: Antec SmartPower 2.0, 500W

Weet iemand of deze voeding genoeg vermogen kan leveren als ik de GTX door 2 GT's vervang??

thx _/-\o_
Met de overklok en zonder een videokaart heeft jouw systeem 170 watt nodig. Hiervan zal er 11 amperres van de 12 volt moeten komen. DE 8800GTX heeft 130 watt nodig. Dit zorgt ervoor dat jouw huidige systeem 300 watt nodig heeft. Hiervan moet er 22 amperres van de 12 volt komen.

Twee maal een 8800GT zal ongeveer 180 watt nodig hebben. Een simpel rekensommetje levert dan op dat jouw systeem met deze kaarten 350 watt nodig heeft. Hiervan zal er 25 amperres van de 12 volt moeten komen.

Wil jij de cpu verder overklokken (50% OC) en je wilt ook de videokaarten 20% sneller laten gaan dan zal jouw systeem 60 watt meer verbruiken waarmee het totaal maximaal 410 watt nodig heeft. Hiervan zal er 30 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 450 watt is en minimaal 35 amperres kan leveren op de 12 volt is dan al voldoende.

Jouw SmartPower voeding kan totaal 500 watt leveren waarvan er totaal 36 amperres van de 12 volt kan komen. Jouw voeding is daarmee geschikt voor jouw systeem, ook als jij de cpu echt over wilt klokken en ook als jij de SLI opstelling goed sneller wilt maken.
HomegrownBGP schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:21:
Ik heb het volgende systeem (ja, nog 1tje :P):

Asus A8N-E
4x 512MB DDR 400
AMD Athlon 64 3500+
2x250GB, 1x160GB
1 DVD RW
XFX Geforce 8800GT Extreme (in bestelling)
Geluidskaartje

Ik heb bij de videokaart een CoolerMaster RealPower Pro 520Watt Modulaire voeding besteld, is dit genoeg, of kan ik beter voor een 600watter van Tagan gaan?
Zonder overklok kom ik maar uit op 270 watt wel;ke jouw systeem nodig heeft. Klok jij de cpu en de gpu over dan zal er maximaal 330 watt nodig zijn. De 12 volt zal hiervan 22 amperres moeten leveren.

Een voeding van minimaal 360 watt welke minimaal 26 amperres kan leveren is ook al voldoende voor jouw systeem. DE RealPower kan veel meer dan dat leveren en is dus geschikt voor jouw systeem.

Persoonlijk vind ik een 520 watt voeding voor jouw systeem een beetje overdreven. Je betaald veel voor een voeindg terwijl je ongeveer de helft maar gebruikt. Je kan dan beter een goedkopere en lichtere voeindg nemen welke je zwaarder belast (bijv ene 400 watt voeindg) Voor jouw systeem maakt het niet uit of er een 400 of 520 watt voeding inzit. Voor jouw bankrekeing maakt dit echter wel uit aangezien een 400 watt voeindg toch wel goedkoper is dan een 520 watt voeindg.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
theodouma schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:35:
[...]

Jouw systeem heeft maar 280 watt nodig waarvan er maar 17 amperres van de 12 volt hoeft te komen. Een voeindg van 320 watt met 20 amperres op de 12 volt is dan al voldoende.
Een 620 watt voeding lijkt mij een beetje overdreven, deze kan tweemaal jouw systeem aan.

Ik weet niet wat voor tegoed jij heb bij de winkel maar ik denk dat de Antec NeoHE430 een erg goede keuze is. Deze voeindg kan 32 amperres leveren op de 12 volt, is fluisterstil, modulair en zeer betrouwbaar.
Ik heb een tegoed van 90 euro ongeveer... geld terug kan niet en ik mag alleen een voeding uitzoeken.

Ik neem aan dat deze Antec voeding dan ook een goede keuze zou zijn ?

http://www.zercom.nl/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=12939

thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
theodouma schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:35:
[...]

Zonder overklok kom ik maar uit op 270 watt wel;ke jouw systeem nodig heeft. Klok jij de cpu en de gpu over dan zal er maximaal 330 watt nodig zijn. De 12 volt zal hiervan 22 amperres moeten leveren.

Een voeding van minimaal 360 watt welke minimaal 26 amperres kan leveren is ook al voldoende voor jouw systeem. DE RealPower kan veel meer dan dat leveren en is dus geschikt voor jouw systeem.

Persoonlijk vind ik een 520 watt voeding voor jouw systeem een beetje overdreven. Je betaald veel voor een voeindg terwijl je ongeveer de helft maar gebruikt. Je kan dan beter een goedkopere en lichtere voeindg nemen welke je zwaarder belast (bijv ene 400 watt voeindg) Voor jouw systeem maakt het niet uit of er een 400 of 520 watt voeding inzit. Voor jouw bankrekeing maakt dit echter wel uit aangezien een 400 watt voeindg toch wel goedkoper is dan een 520 watt voeindg.
Bedankt! Ik heb nu een Antec NeoHE 430 Watt besteld, wat me nog weer een paar euro scheelt!
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.