Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
SoaDmaggot schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:51:
nu ik voor mijn servers een andere colocatieprovider moet zoeken heb ik een nieuwe in gedachten, welke echter wél het verbruik in Watt / Amp van mijn servers in rekening brengt (in tegenstelling tot mijn huidige coloboer)

Nu is mijn vraag: ik maak op het moment gebruik van 2 typen servers, wat is het verbruik van onderstaande servers ongeveer?

Server specs:
Type 1 server:
Case: Chieftec UNC-110S-B, Zwart
Proc: Intel Core 2 Duo E6600
Cooler: Dynatron 1U S775 Koeler
Mem: 3x Kingston KVR667D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Mobo: GigaByte GA-945GM-S2, Retail
HDD: Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Type 2 server:
Case: Supermicro SC512L-260B
Proc: Intel Core 2 Duo E6420
Cooler: Dynatron 1U S775 Koeler
Mem: 2x Kingston KVR667D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Mobo: Asus S775 P5L-MX
HDD: Maxtor 80GB 7200RPM 8 MB SATA II
Misschien een kromme vergelijking, maar ik vergelijk jouw servers toch even met mijn pc:
AMD X2 3600+
2gb geheugen
2x 160gb
7900GTO

Mijn pc verbruikt idle ongeveer 100-110w en CPU stressed 150w (net ff gemeten). Nu heb jij ff grofweg gezegd geen videokaart en een harde schijf minder. Mijn videokaart verbruikt idle 30w en een harde schijf ongeveer 10w, oftewel in totaal 40w minder. Dan wordt het:
Idle: ~70w
CPU Load: 110w

Nu is een AMD cpu idle wat zuiniger, maar onder load wat minder zuinig, maar een X2 3600+ heeft wel een wat lagere kloksnelheid dan een E6600, dus het zal elkaar aardig opheffen.

Iets wat ook meegerekend moet worden is de efficiëntie van de voeding. Mijn voeding een NeoHE is redelijk efficiënt, tussen de 75 en 80% bij low/middel-load.

Als je naar dit artikel kijkt: http://core.tweakers.net/reviews/705/4 blijkt dat een E6600 icm een 7900GT maximaal 130w verbruikt, zonder videokaart is dat zeker 30w minder, dus ik denk dat als je het even ruimt neemt dat je servers per stuk maximaal 125watt verbruiken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 17:04
Na problemen die vermoedelijk door mijn voeding worden veroorzaakt, wil ik toch eens gaan uitkijken naar een degelijke vervanger. Kheb echter nie veel goesting om er een fortuin aan uit te geven

Mijn huidige voeding is een 360Watter van Chieftec met volgende gegevens:
12V - 17A
5V - 35A
3,3V - 28A
+ de rest

Ik kan het goedkoop gaan oplossen door een "Techsolo TP450W" te kopen. Merk zegt mij niets specs zijn -in mijn ogen- toch ook niet denderend.
12V - 20A
5V - 30A
3,3V - 25A

Iemand ervaringen met deze voeding of blijk ik daar maar beter vanaf?

Logischer zou het dan zijn om verder uit te kijken naar een A-merk voeding zijnde:
Enermax EG301P-VE - 300 Watt
Enermax EG365AX-VE - 350 Watt
Hiervan kan ik echter niet direct de juiste specs terugvinden op hun site. Hoe zijn de ervaringen met deze voedingen?

Omdat ik nog steeds gebruik maak van zo'n lelijke packard bell-kast (uit de P2-3 tijd, met zo'n dikke buik) kan ik misschien eens van de gelegenheid gebruik maken om een nieuwe kast aan te schaffen. Dit zou dan een AOpen QF50C worden. Deze bevat een 350 Watt voeding... Is hier iets over gekend?

Mijn systeem:
AMD Barton 2500+ @ 2800+
3* 512 MB DDR400
Abit NF7
Geforce 6600 of 6800LE
2 7200 rpm harde schijven
2 optische stations
tv-kaartje
extra netwerkkaartje, geluidskaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die Techsolo zou ik persoonlijk niet kopen, of hij moet er in reviews goed uitkomen. Daar zou je ff naar kunnen kijken.

De beste is zeker de Enermax voeding. Je systeem is niet al te zwaar dus de 300 en 350 voldoen beide. Die Aopen kast met voeding moet ook wel werken al is de voeding niet echt super. Het werkt op zich goed maar maakt redelijk wat herrie en de kwaliteit is niet al te hoog.

Moet er wel bij zeggen dat het niet zeker is dat je probleem er mee opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 22:20
Hé peepz,

Zie dat er hier dus wel meerdere langskomen die wél verstand hebben van voedingen.
Ik heb besloten om een Q6600 aan te schaffen en ik wil wel iets gaan overklokken, miss tot de 3,0Ghz. Alleen maak ik me een beetje druk of dat mijn voeding dat wel gaat trekken.
Ik heb een 500W voeding, een Chieftec.

Zelf heb ik dus de GPS-500 AB A, zie volgende tabel:
http://www.chieftec.com/images/smart-power_05.jpg

Nou heeft deze wel een +12V1,+12V2,+12V3 die 16A,18A,18A leveren. Maar als ik bijvoorbeeld met zo'n psucalculator dingen ga invullen raadt ie me een voeding aan van 900W :?

Overige hardware:
4x 1GB DDR2 667Mhz
1x 8800GTS 320MB
M/B: XFX nForce 680i LT SLI
2x S-ATA HDD (1 hiervan is een WD Raptor op 10.000rpm)
Thermaltake Armor met 2x 120mm +LED's
En nog 1x 120mm @1000rpm op mijn Thermalright Ultra 120
1x DVD-rom , 1x DVD-rw

Denken jullie dat ie dat moet redden? Alvast bedankt.

(edit: vergeet de mamaplank te vermelden)

[ Voor 7% gewijzigd door masterant op 28-08-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
900W klopt voor geen meter. Ik denk dat je ergens iets niet goed ingevult hebt. (Zoals dual CPU terwijl het een dual-core is oid)

Die 500W moet echt wel voldoende zijn voor je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217543

Ik wil voor mijn pc eigenlijk ook een nieuwe voeding gaan halen, en zat zelf te denken aan een model van Corsair.. Nu zie ik hier niks van in de 1e post staan, maar hoor ik hier wel veel over (positief), en word ie boven aan deze pagina ook nog aangeraden...

De enige vraag die mij nu dus nog rest is hoe lang de kabel is die de stroom voor de cpu moet regelen (dus de 4 *of 8*) pins connector... Want ik heb nu een Asus voeding, en een Antec P182 kast, en moet nu met die kabel over het moederbord heen, waar ik me dus helemaal kapot aan stoor.... Dus weet iemand toevallig of die kabel bij een Corsair voeding lang genoeg is om achter het moederbord langs gelegd te worden? Zo nee, wat voor een koeler raden jullie dan aan? Ik zat zelf aan iets van Seasonic te denken...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 22:20
PilatuS schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:33:
900W klopt voor geen meter. Ik denk dat je ergens iets niet goed ingevult hebt. (Zoals dual CPU terwijl het een dual-core is oid)

Die 500W moet echt wel voldoende zijn voor je PC.
Je hebt helemaal gelijkt, ik kijk niet verder als mijn neus lang is 8)7
Volgens de psucalculator moet ik zelfs nog een tweede 8800GTS in SLI redden met een lichte overklok van de Q6600...

Thanks voor de reactie!

Anoniem: 231223

ik heb een amd athlon 3000+ 64 bit processor
een asus 7600gs
en 1 gig pc 2300 geheugen
en 80 gig wd harddisk
nu heb ik een voeding van 300 watt (merk onbekend)

de videokaart is nieuw omdat mijn vorige (radeon 9600pro) kapot was gegaan.
Nu krijg ik steeds een melding met opstarten dat de snelheden van de videokaart zijn teruggedraaid omdat hij te weinig stroom krijgt.
Kan dit door een instelling komen? of moet ik gewoon een andere voeding, en welke heb ik dan nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231223 op 30-08-2007 00:45 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 231223 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:41:
Kan dit door een instelling komen? of moet ik gewoon een andere voeding, en welke heb ik dan nodig?
Heb je uberhaupt de openingspost van dit topic wel gelezen? Waarschijnlijk niet, want anders had je wel gezegd welk merk en type voeding je had. Een Sweex/Qtec van 300W is totaal niet te vergelijken met een Antec van 300W.

Dus ga eerst zelf aan de slag, en lees de openingspost. Ga daarna kijken in het topic en de vorige topics (je heb al wat oudere hardware). Eigen inzet is een minimale vereiste hier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:44:
[...]

Heb je uberhaupt de openingspost van dit topic wel gelezen? Waarschijnlijk niet, want anders had je wel gezegd welk merk en type voeding je had. Een Sweex/Qtec van 300W is totaal niet te vergelijken met een Antec van 300W.

Dus ga eerst zelf aan de slag, en lees de openingspost. Ga daarna kijken in het topic en de vorige topics (je heb al wat oudere hardware). Eigen inzet is een minimale vereiste hier.
sorry niet aan gedacht, maar er staat ook geen merk op..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 231223 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:45:
[...]
sorry niet aan gedacht, maar er staat ook geen merk op..
Dat geloof ik niet. PC openmaken, en kijken naar het etiket waar de amperage van de verschillende lijnen staat aangegeven. Als er geen merknaam op staat, ga er dan maar vanuit dat je een prutvoeding hebt en deze rijp voor vervanging is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 08:36
Asus P5k-E Wifi
Core 2 duo 6700
4x seagate barracuda 250 GB SATA II 16MB (2x RAID 0 kthnx)
Geforce 8800 GTS 320 MB
Creative X-Fi Extreme Gamer
Corsair TINMX 2048 CL 4

behuizing Antec Performance one P180 silver

gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:59:
[...]

Dat geloof ik niet. PC openmaken, en kijken naar het etiket waar de amperage van de verschillende lijnen staat aangegeven. Als er geen merknaam op staat, ga er dan maar vanuit dat je een prutvoeding hebt en deze rijp voor vervanging is.
heb het gevonden: mentor atx power supply maar probleem is al opgelost, molex connector was niet aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231223 op 30-08-2007 10:23 ]

• Autoreply
  • Laatst online: 03-06 18:09
Misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om een PCI-E power stekker aan een HDD-power te hangen of moet deze direct op een PCI-E power stekker (die ik niet heb) Het gaat over een 7900GS. Of is het wellicht zelfs mogelijk die zonder externe stekker te draaien. (Ik OC niet)

• PilatuS
  • Niet online
Autoreply schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:05:
Misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om een PCI-E power stekker aan een HDD-power te hangen of moet deze direct op een PCI-E power stekker (die ik niet heb) Het gaat over een 7900GS. Of is het wellicht zelfs mogelijk die zonder externe stekker te draaien. (Ik OC niet)
Ik neem aan dat je met HDD-power gewoon de 4 pins molex bedoelt. Je kan met een verloopje via 2 molexen de GPU voeden. Je kan niet draaien met die kaart zonder dat er extra stoom in zit.
Asus P5k-E Wifi
Core 2 duo 6700
4x seagate barracuda 250 GB SATA II 16MB (2x RAID 0 kthnx)
Geforce 8800 GTS 320 MB
Creative X-Fi Extreme Gamer
Corsair TINMX 2048 CL 4

behuizing Antec Performance one P180 silver
De 520 Corsair is zeker een aanrader. Ben zelf ook wel fan van de 600W Zalman met heatpipes. Hangt ook een beetje af van of je eventueel SLI zou willen gaan draaien. Zonder SLI voldoen beide prima, met SLI zou ik voor de 600W Zalman gaan of anders de 620W Corsair

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2007 15:55 ]

Anoniem: 226494

Ik heb laatst ook een nieuwe voeding gekocht OCZ GameXstream 700 watt. Dikke overkill maar dat boeit me geen ruk. Je kunt beter te veel wattage's hebben als te weining. en sli is het ook zeker nodig

• Autoreply
  • Laatst online: 03-06 18:09
PilatuS schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:22:
[...]

Ik neem aan dat je met HDD-power gewoon de 4 pins molex bedoelt. Je kan met een verloopje via 2 molexen de GPU voeden. Je kan niet draaien met die kaart zonder dat er extra stoom in zit.
Dank voor 't goede en snelle antwoord _/-\o_

De besteltijd voor die krengen is een week :X

• PilatuS
  • Niet online
Autoreply schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:08:
[...]
Dank voor 't goede en snelle antwoord _/-\o_

De besteltijd voor die krengen is een week :X
Loop eens een lokale PC zaak binnen, met een beetje mazzel hebben ze die verloopjes wel liggen voor een paar euro.

Anoniem: 94388

Hey,

Ik heb nu een geweldige htpc kast. Het probleem is echter zonder voeding.
Nu ben ik wezen zoeken (pricewatch/google) naar een SFX voeding voor niet al te duur...

Maar goedkoopste wat ik gezien heb is inclusief verzend kosten 45 euro. Ik vroeg me af of iemand een adres weet waar ik zo een voeding goedkoper zou kunnen aanschaffen.

het wattage is niet zo belangrijk, als het maar in de buurt van de 200..250 wat ligt.

Mvg,
Yod

zou deze bv kunnen?
http://www.perfect-system...s-voor-t2p-t2r-t2ae1.html
Of anders deze ?
pricewatch: AOpen FSP200-60SAV, 200W (FlexATX)

Zoniet wordt het een SFX van 4launch, maar hoop dat 1 van de bovenstaande goed is.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 94388 op 30-08-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965

Moederbord Gigabyte P35-DS4 / Gigabyte P35-DS3R
Processor Intel Core Quad Q6600
Geheugen OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Titanium, EPP, OCZ2T8002GK)
Harde schijf os Western Digital Raptor (150 GB)
Harde schijf data Seagate Barracuda 7200.10
Dvd writer NEC AD-7173A

Ik wil er een Antect Sonate III kast bij bestellen, deze heeft een meegeleverde voeding van 500 Watt. In de toekomst wil ik wellicht wat experimenteren met overklokken. Is de 550 Watt voeding voldoende voor dit systeem of is het aan te raden om een voeding (en dus ook een andere kast), om een voeding van 650 Watt te hebben voor een pc met deze componementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:28

M2M

medicijnman

Anoniem: 141965 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:07:
Moederbord Gigabyte P35-DS4 / Gigabyte P35-DS3R
Processor Intel Core Quad Q6600
Geheugen OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Titanium, EPP, OCZ2T8002GK)
Harde schijf os Western Digital Raptor (150 GB)
Harde schijf data Seagate Barracuda 7200.10
Dvd writer NEC AD-7173A

Ik wil er een Antect Sonate III kast bij bestellen, deze heeft een meegeleverde voeding van 500 Watt. In de toekomst wil ik wellicht wat experimenteren met overklokken. Is de 550 Watt voeding voldoende voor dit systeem of is het aan te raden om een voeding (en dus ook een andere kast), om een voeding van 650 Watt te hebben voor een pc met deze componementen?
dit ligt allemaal helemaal aan je videokaart. Zonder (noemenswaardige) videokaart trekt je systeem dit wel. met een dikke wordt het misschien wat krapjes.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965

M2M schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

dit ligt allemaal helemaal aan je videokaart. Zonder (noemenswaardige) videokaart trekt je systeem dit wel. met een dikke wordt het misschien wat krapjes.
Dat is wel slecht van mij, ik ben de videokaart vergeten te vermelden. Het gaat om een Club3D VGA Radeon X1950XT 512 MB, PCI-e 16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:12
Na het kopen van een DFI RDX200 CF-DR heb ik alleen maar problemen. Het systeem is instabiel etc...

Nu heb ik het volgende emailtje en beschrijving naar de nederlandse supportman van dfi gestuurd:

Afgelopen juni / juli (weet datum niet meer precies) heb ik bij icomputers in vlaardingen een DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR gekocht. Hierbij heb ik bij een andere winkel een Opteron 165 gekocht als processor en 2x1gb PC3200 OCZ Performance als geheugen. In eerste instantie (eerste start-up) leek alles te werken. Later op de dag ging ik een dvd afspelen met PowerDVD en het systeem bleef hangen naar zo'n 20 minuten speeltijd. (dvd kijken is nu niet het meest intensieve van een pc dacht ik)
Ik gebruikte de reset knop en het systeem bootte niet meer. (diagnostische leds bleven alle 4 aan) Na nog 2x resetten startte het systeem weer op, maar bleef ditmaal hangen na de herkenning van de Silicon sata controller + configuratie met een knipperend streepje in de linkerbovenhoek van mijn scherm.
Na nog enkele keren dit soort situaties meegemaakt te hebben heb ik het volgende geprobeerd:

* Bios update (van nov. 2005 naar dec 2005, of iets in die richting)
* Alle randapparatuur (zodat alleen CPU + moederbord + voeding + geheugen + VGA overbleef) losgekoppeld en opnieuw geprobeerd
* Nieuwe voeding gekocht, ik dacht aan een te zwakke voeding. (van chieftech 360watt naar zalman 460watt gegaan)
* Nieuwe koeling aangebacht op CPU
* Als laatste heb ik geprobeerd wat er zou gebeuren als ik alleen moederbord + cpu + voeding zou testen. Omdat de leds aangeven dat de vga / geheugen detectie in later stadium volgt zou ik dan ook de fout moeten krijgen dat hij bij de eerste led blijft hangen. Dit was inderdaad het geval dus ik kon in iedergeval concluderen dat het OF de cpu OF het moederbord was. Nu heb ik gister een andere S939 CPU getest (AMD Athlon 64 3000+) welke dezelfde problemen vertoonde.

Zoals u misschien snapt ben ik dus tot de conclusie gekomen dat het moederbord defect is. Ik dacht in eerste instantie aan het geheugen waardoor ik dit ook nog terug heb gestuurd wat dus eigenlijk niets uit maakte. (maar zo wel een hoop tijd gekost heeft)

Ik weet niet wat uw standaard procedure is, of dat ik het bord terug moet sturen? Ik heb wel het probleem dat ik het aankoopsbewijs van icomputers niet meer heb. Als u dit nodig heeft kan ik misschien iets met icomputers regelen dat ze me dit opnieuw uitprinten en opsturen, maar liever regel ik alles met u omdat deze webshop op tweakers.net niet geweldig aangeschreven staat. (pas gezien na aanschaf)

Samengevat:
Het systeem blijft nog hangen voordat hij in het bios komt op de melding bij diagnostische leds:
* System startup
Indien hij wel doorstart herkent hij geen geheugen. (dit klopt, er zit ook geen geheugen in)

Bij DFI zeggen ze dat het alsnog aan de voeding ligt, terwijl mijninziens de voeding minimaal belast wordt als ik alleen CPU + moederbord aangesloten heb.

Wat voor voeding zou ik volgens jullie nodig hebben om volgend systeem "stabiel" te voeden:
* Opteron 165 S939
* DFI Lanparty RDX200 CF-DR
* 2x 1gb OCZ Performance
* MSI Geforce 7600GT
* 2x 160gb sata
* Club3d Theattron (DTS) PCI
* DVD speler NEC

Dat was het zo'n beetje. DFI raad een 600watt merkvoeding aan. Ik denk dat dit een beetje overkill is. Jullie reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 23:34
Uiteraard is dat overkill voor het testen van alleen het moederboard, de processor en de voeding.. Als hij al hangt met 460watt bij opstarten met alléén bovenstaande onderdelen heeft het niets met de voeding en/of de zwakte hiervan te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
SoaDmaggot schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:55:
Uiteraard is dat overkill voor het testen van alleen het moederboard, de processor en de voeding.. Als hij al hangt met 460watt bij opstarten met alléén bovenstaande onderdelen heeft het niets met de voeding en/of de zwakte hiervan te maken..
De meneer in kwestie vertelde mij dat bij het starten van het moederbord een DFI veel meer van een voeding zou vereisen als bijv. een Asus. Nou lijkt mij dat het verschil tussen een luxe versie van Asus en een luxe versie van DFI niet zo heel groot is.

Mijn gedachte wordt iig alvast door 1 iemand bevestigd :)
Edit:
Maar het systeem zou compleet dus wel moeten kunnen draaien op 460watt? (bij 600watt wordt ook zo'n beetje uitgegaan van een dikke crossfire setup welke ik niet heb)

[ Voor 11% gewijzigd door Supermario16 op 31-08-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn systeem is zwaarder dan jouw set en draait 100% stabiel op mijn 480watt voeding. Meer watt heb je niet perse nodig.

Een kwalitatief goede voeding van 460watt is genoeg. Welke voeding heb je er nu inzitten?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231637

Gentlemen:

I shall put this in English to be absolutely clear on this matter. It is respectfully asked that posters do not presume to understand what constitutes a sufficient PSU on a DFI Lan Party board and what does not. Due to recent posts in this topic a user has become confused on this matter and I now have to expend extra time getting him on the right track. It seems clear to me that the purpose of this thread is to help people, rather than confuse them. I would ask that anyone posting here with regards to PSUs on DFI boards be refered thru to me. Thank you for your attention on this matter.

DFI Support Europe
Modbreak:1) this is a Dutch-language forum. Posting in any other language will not in any way make matters "absolutely clear". If your command of Dutch is not sufficient to be absolutely clear in Dutch, there is a good chance that you are not intepreting "recent posts" correctly. In case of doubt, please have someone with sufficient command of Dutch re-check what you are referring to.

2) Gathering of Tweakers is moderated by the moderators of GoT and no one else. Moreover users are individually reponsible for the content of their posts. GoT does not claim to be an authoritative resource on any particular topic and it is quite possible that conflicting opinions will be posted. If you have issues with any statements or opinions posted on GoT, we kindly request that you follow the same procedure as any other GoT user who feels they have ground for complaint: contact a member of the GoT crew, either by Topicreport, Direct Message or email. We will be happy to assist and will take appropriate measures where posts are seen to violate our terms of service or general policy. We will not however categorically forbid our users to discuss matters which are neither illegal nor anti-social.

Please leave moderating this forum to its moderators. We do however welcome contributions from users with links to companies - so long as they post in Dutch and abide by the same rules all other users abide by. The best way to combat ignorance and incorrect information will always be with knowledge and correct information.

[ Voor 56% gewijzigd door dion_b op 31-08-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
Voor de volledigheid even het mailtje dat ik na de reactie van dfi support heb teruggestuurd:
Dear ...,

Of course i understand the effort you at dfi put into an RMA for testing and all the other things you must do. I also understand that forum posts are not relevant and not to be trusted. I hope you can understand that i also wanted to know what the other posters on the most wide visited IT forum of holland think of my problem.

I just can't understand that a CPU i tested that "eats" 67watt and the DFI board alone will not work stable on an 460watt psu. I'll order an 600watt psu to test the board. (i'll order the Antec Voeding TruePower Trio 650 Watt Active PFC) This will cost me 101 euro exactly. I'll hope that this solves my problem and i trust you on this for the 100%. If the board still's haves the problem you can't help it, it's a board mallfunction. I just don't hope that a (maybe at that stage) repaired bord will work fine with my 460watt zalman. But thats for later concern.

Thank you for your help, i'll keep you informed when i get the new psu.
Ik heb nu dus een nieuwe voeding besteld en maar hopen dat het daarmee wel helpt. In ieder geval toch bedankt voor jullie hulp, maar kan hier natuurlijk niet omheen. Anders blijf ik met een niet werkend systeem zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 31-08-2007 15:52 . Reden: quote tags goed zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb de zelfde 460W Zalman voeding met een veel zwaarder systeem. 100% stressed (CPU/GPU) verbruikt mijn PC 260W. Het lijkt mij onzin dat 460W niet voldoende is voor jouw setup.

Ik ben benieuwd of die 650W voeding enig verschil zal maken.

Edit: Mijn setup even in het kort:

E6600 @ 3.2GHz (1.4V)
X1900XT @ ~XTX.
4 HDD's.
7 fans.
2 Fancontrollers.
1 optical.

Zeker een stuk zwaarder dan jouw setup. Dat de setup door het DFI bord ineens 200W meer nodig heeft lijkt mij heel sterk. Enige wat zou kunnen is het ontbreken van bijvoorbeeld de 4 pins mobo aansluiting, maarja die heeft de Zalman 460W gewoon.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 31-08-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 07:41

Maxx

Live, to the Maxx!

Ik heb zo het idee dat het volgende systeem:

Intel Core 2 Duo E4400
Kingston KVR533D2N4K2/2G 2048 MB
Samsung Spinpoint T166 320 GB 7200 RPM
GigaByte GA-P35-S3
Sparkle SF-PX86GT256U2-HP,256MB DDR2
NEC AD-7173S, Serial ATA150

Wel zou moeten kunnen draaien op de volgende kast/voeding (gaat om de ingebouwte voeding natuurlijk:
Antec BK640B

Maar ik vind dat altijd nogal lastig nagaan, dus misschien dat iemand dat kan bevestigen.
Systeem is voor al een autocad (2D) systeem, daarnaast offfice en web taken, beetje multi tasken, redelijk intesief gebruik.

TheMaxximum of your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Maxx. Zou geen enkel probleem moeten zijn. 380W is echt wel voldoende.

(Het is trouwens wel handig om er ff bij te zetten dat het gaat om een 380W voeding, nu moest ik eerst de specs opzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 07:41

Maxx

Live, to the Maxx!

Bedenk nu pas dat dat er niet bij stond, in ieder geval bedankt voor het opzoeken, er van + het beantwoorden van de vraag.

TheMaxximum of your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus_slakje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Exodus_slakje schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:36:
Hoi :P

Ik denk erover mijn voeding te vervangen. Ik heb een samengestelde PC uit oude onderdelen waarbij de voeding nog nooit vervangen is. Er zit een maxpower (?? Made in Taiwan?? Hehehe) 350W ATX 12V voeding in en vooral omdat ik er in de loop der jaren meer schijven en een grotere GFX card heb bijgeprakt (de Radeon X1600Pro 512MB), denk ik nu dat ik een grotere voeding nodig heb (correct me if I'm wrong), vooral omdat de vereiste voeding voor die GFX card alleen al 420W zou moeten zijn.
Het draait prima, maar de temp. kan wat mij betreft best lager (ligt nu tussen de 40/50gr.), de fans draaien zich allemaal de t*ring en misschien wordt overklokken in de toekomst dan ook mogelijk.

Nu vroeg ik me af of de CoolerMaster eXtreme Power Passive PFC 650W een mooie vervanging is.
Redelijk budget/ el cheapo. Is 't wat? Want ik kan hier alleen een review vinden over de 450W.
Lees verderop dat het wel een luidruchtige fan is? (op zich geen probleem...)

Pruttelbakkie:
Processor: Intel Celeron D 2,93Ghz
Moederbord: Asus P5P800 VM
Geheugen: Twinmos 2x256MB DDR en 2x512MB DDR (ik geloof ook van Twinmos)
Videokaart: ATI Radeon X1600Pro 512MB.
Hardeschijf: WD 80GB en Maxtor 120Gb.
DVD Rewriter: Asus
Kast: Highscreen ATX
Iemand nog een tip voor mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208469

Nu ik erover denk om in CF te gaan, wou ik wel es weten of alles dat trekt :)

Ik heb deze hardware:
Q6600
P35 Gigabyte DS3P
2 GB
X1950 XTX
1 HDD
en 2 DVD lezers/branders.

Kan ik hier met een BQT voeding van 600W (48A op de 12Volt) nog een X1950 XTX bijsteken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 12:17

_Apache_

For life.

Anoniem: 208469 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:00:
Nu ik erover denk om in CF te gaan, wou ik wel es weten of alles dat trekt :)

Ik heb deze hardware:
Q6600
P35 Gigabyte DS3P
2 GB
X1950 XTX
1 HDD
en 2 DVD lezers/branders.

Kan ik hier met een BQT voeding van 600W (48A op de 12Volt) nog een X1950 XTX bijsteken?

Bedankt!
Als je weet wat een X1950 max verbruikt en wat je voeding kan ophoesten kan je het zo controleren, zoek en gij zult weten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 12:17

_Apache_

For life.

Met overclocken in de gedachten moet je ALTIJD a-merk kiezen, je betaalt misschien wat extra duiten, maar het is stabiel, mocht je overklok te ver gaan heb je wat meer zekerheid dat andere componenten niet meegetrokken worden in de ondergang.. Verder is het een kleine moeite om de specs van alle componenten op te zoeken en dit te vergelijken met de max outpot van je voeding..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192253

Ik ben zelf bijna klaar met m'n nieuwe configuratie. Zelf wilde ik voor de Antec Nine Hundred gaan in combinatie met de Zalman ZM600-HP. Wat mij opvalt bij deze video van de nine hundred >
http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08009#
is dat de airflow van de voeding naar buiten zou moeten gaan, logisch weg is weg...

Maar hoe gaat dat dan met de Zalman? Die blaast toch de warme lucht naar boven richting je videokaart? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Ge-Force. Zou prima moeten werken met die 600W voeding.

Die Zalman PSU zuigt de lucht aan en die gaat naar buiten door de voeding heen. Zodra de aangezogen lucht in de voeding komt kan het nog maar naar 1 plek toe en dat is naar buiten. Zo is de voeding ontworpen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 01-09-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192253

Ow ja, dan heb ik dat over het hoofd gezien, ik kan die info echter nergens terug vinden... maar als dat zo is dan ga ik toch voor die voeding...
thx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyxz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-12-2023
hey,
ik ga een pc kopen voor eerste keer maar vind niet echt info over Voedingen behalven hier :)
ik wil later ook nog in sli en betere CPU en RAM en ga het ook nog overclocken als dat mij lukt :)
hoeveel Watt enzo moet een voeding dan hebben voor de lijst hieronder ? :P

Behuizing: Antec Nine Hundred Gaming Case ATX
Behuizing optioneel 120mm fan: Scythe S-Flex SFF21F 120mm fan
Moederbord: eVGA nForce 680i SLI 775 A1
CPU: Intel Core2 Quad Q6600
CPU koeler: Thermalright: Ultra-120 eXtreme
CPU koeler Fan(1): Scythe S-Flex SFF21F 120mm fan
CPU koeler Fan(2): Scythe S-Flex SFF21F 120mm fan
GPU: eVGA e-GeForce 8800GTX 768MB KO ACS3
RAM: Kingston 2GB: KHX6400D2LLK2/2GN
HDD(1) Programmas: Western Digital, MODEL WD1500ADFD: WD Raptor
HDD(2) bestanden: Seagate Barracuda 7200.10: ST3320620AS;
DVD-reader: Asus DVD-E818A3T
DVD-writer: Asus DRW-1814BLT
Muis: Logitech MX 518 Gaming-Grade Optical Mouse
Toetsenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard
NEC Floppydrive extern via USB

Spyxz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Spyxz.

Als je later echt SLI wilt gaan draaien zou ik voor een 700W voeding of meer gaan. Zonder SLI zou ik kiezen voor de 620W Corsair of de 600W Zalman.

Op zich heb je vrij weinig aan SLI. Je kan beter later de 8800GTX vervangen door een 9800GTX oid in plaats van 2x 8800GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exodus_slakje
  • Laatst online: 09-10-2024
_Apache_ schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:05:
[...]

Met overclocken in de gedachten moet je ALTIJD a-merk kiezen, je betaalt misschien wat extra duiten, maar het is stabiel, mocht je overklok te ver gaan heb je wat meer zekerheid dat andere componenten niet meegetrokken worden in de ondergang.. Verder is het een kleine moeite om de specs van alle componenten op te zoeken en dit te vergelijken met de max outpot van je voeding..
Ik las in een recensie van mijn mobo hier op GoT al dat overclocken niet of nauwelijks te doen is met mijn mobo, dus dan zou 't echt puur voor alleen de huidige hardware zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121896

Hoi ik heb de ati 1950gt gekocht en ik zit met een probleem. Op de doos staat dat de videokaart 450watt nodig heeft. Maar ik heb een 400watt voeding in mijn pc zitten. Is het verstandig om een nieuwe voeding voor die 50 watt aan te schaffen?

Ik heb nu het volgende in mijn pc zitten:
P4 2,8 ghz @ 3,0 ghz
2x 1gb Pc3200 sdram
2x 512mb pc3200 sdram
1x Ati 9600 pro
1x Maxtor 320Gb Sata1
2x Maxtor IDE (160GB+80GB)
1x DVD IDE
1x DVD-RW IDE
1x frontside cardreader
1x PCI kaart voor wirewire aansluiting.
1x Sweex psu 400watt

Eventueel zou ik mijn dvdspeler los kunnen koppelen als dat veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Voor een vriend heb ik een systeem samen gesteld met een Actec SmartPower 2.0 350W.
Het systeem is een samenstelling van oude onderdelen en trekt niet bijzonder veel Watt, denk ik. Het gaat om het volgende:

- MoBo Asus A7N8X-X
- S-A XP 1800+ (pal.) met Volcano 7 cooler
- 2x 512MB PC2700 Kingston
- ATI 9600pro 128MB
- HDD Seagate Barracuda 120GB (7200rpm)
- DVD-speler
- 2x een 80mm systeemfan

De voeding levert bij het aanzetten 12,68v op de 12v-lijn, tijdens het opstarten wan Windows zakt dat naar 12,45v en in Windows zelf blijft deze altijd rond de 12,68v staan (met pieken naar 12,72v). Ik heb de vorige Antec SP 350W al teruggestuurd, omdat deze een gierend geluid maakte en ook een te hoge 12v-lijn had.
Mijn eigen voeding (Enermax) levert 12,18 gemiddeld met een afwijking van hooguit 0,05 en is dus stukken stabieler. Dat terwijl ze beiden A-merk voedingen zijn.

Is deze voeding wel gezond, aangezien hij soms wel onder de 12,6v komt? Of mag hij nooit daar bovenuit komen? Ik vertrouw het niet zo en wil graag weten welke soortgelijke voeding aan te raden is, als deze toch slecht blijkt te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ex Nunc op 04-09-2007 09:40 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 09:17
Ex Nunc schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:37:
Is deze voeding wel gezond, aangezien hij soms wel onder de 12,6v komt? Of mag hij nooit daar bovenuit komen? Ik vertrouw het niet zo en wil graag weten welke soortgelijke voeding aan te raden is, als deze toch slecht blijkt te zijn.
12,6V is wel een grote afwijking. Zou eigenlijk niet mogen.
Hoe heb je deze spanning gemeten? Met een goede multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Idd gemeten met een multimeter op een vrije 12v-lijn en 1 met HDD en fan eraan. Het ding heeft me E 25,- gekost, dus ik mag aannemen dat het een redelijke is.
Hoe belangerijk is belasting van de PC voor de 12v? Aangezien hij dan er onder duikt naar 12,45v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
@RCJ82:
1) de 12V lijn moet volgens ATX specificatie binnen de range van 11.4V -> 12.6V zijn. (en dit zijn al grote marges vind ik, persoonlijk zou ik nog iets strengere norm hanteren)
Als je voeding dus boven de 12.60V uit komt en dit is gemeten met multimeter zou ik het zaakje toch niet betrouwen.
2) tussen 12.45V en 12.72V piek is nogal een groot verschil. Ook dit zou dus niet mogen, geen enkele moderne kwalitatieve en goed werkende voeding heeft zo geen grote drop.

Als je RMA (DOA) wil aanvragen voor de voeding, raad ik je aan om een mooie foto te nemen van de voeding in actie met de multimeter eraan waarop je de te hoge spanning kan aflezen (aldus > 12.60V, neem de foto op een zo hoog mogelijk spanning, bv de 12.72V). Stel de mulitmeter in op het juiste meetbereik (dus 2 cijfers na de komma, of meer bij sommige multimeters).
Als dit het 2de exemplaar is van dit type voeding die dit heeft zou ik vragen of je bij de RMA niet mag omruilen voor een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomieh33
  • Laatst online: 04-06 05:19
[/quote]
Ik wil een nieuwe videokaart kopen voor mijn systeem namelijk de Ati radeon x1950xt.
Maar ik weet niet of mijn voeding dat allemaal wel aan kan. Mijn specs zijn:

Proc: Intel Core 2 Duo e6420 @ stock speed
MB: Een goedkoop MSI moederbord. 8)7
RAM: 1x 1024MB PC 5300 DDR2
1x 512MB PC5300 DDR2.
HDD: 1x 80 GB IDE HDD.
GPU: Nu 7600GT later ATI radeon x1950xt
PSU: Coolermaster 350 watt
1x DVD brander
Nu heb ik mijn keuze gewijzigd ik zou nu ipv de ati x1950xt graag de Nvidia Geforce 8800GTS 320 mb willen. Waarschijnlijk heb ik een nieuwe voeding nodig. Maar ik vraag het tog gewoon voor de zekerheid

[ Voor 26% gewijzigd door Thomieh33 op 05-09-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:13:
@RCJ82:

...

Als je RMA (DOA) wil aanvragen voor de voeding, raad ik je aan om een mooie foto te nemen van de voeding in actie met de multimeter eraan waarop je de te hoge spanning kan aflezen (aldus > 12.60V, neem de foto op een zo hoog mogelijk spanning, bv de 12.72V). Stel de mulitmeter in op het juiste meetbereik (dus 2 cijfers na de komma, of meer bij sommige multimeters).
Als dit het 2de exemplaar is van dit type voeding die dit heeft zou ik vragen of je bij de RMA niet mag omruilen voor een ander model.
Bedankt voor de info en de snelle reactie, Twynn en disco stu.
Ik heb al een DOA aangevraagd voor de 2e keer en ze mogen idd met een goed alternatief komen. Heb voor de duidelijkheid wat foto's gemaakt van de voeding + het hoge voltage, dan heb ik iig bewijs. Wel irritant zo, want de voeding kost me nu dus al 2x verzendkosten extra omdat het zulke brakke dingen zijn.

Antec SmartPower hoeft voor mij niet meer iig. De Q-tec 400W die er nu tijdelijk in zit presteert beter (11,99v-12,16v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik ben at-this-moment bezig met de aankoop van een HTPC. En nou heb ik ivm de videokaart keuze twijfels over het vermogen van de voeding. Hier de spec's. Graag een mening.

- Intel Core 2 Duo E6850 (2x3Ghz)
- 2 GB DDR2-SDRAM
- Gigabyte P35C-DS3R mainboard
- 2x Samsung T166 500GB schijven
- 1x DVD Brander
- Zalman HD160 case (cardreader+VFD/IR)

Videokaart : XFX 8800GTS 320MB
VOEDING : Seasonic S12II-500HT (500 Watt).

Gaat dit lukken ? De PSU Calculator geeft 340 Watt aan .. maar dit lijktme wel erg scherp geschat.

Bij de Seasonic site staat zo'n Voltage tabel voor deze voeding: (+12V1 / 17A) + (+12V2 / 17A) = 408W.

[ Voor 8% gewijzigd door BoXie op 05-09-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 23:44
Lijkt me wel. Ik heb soortgelijk systeem maar dan met een Q6600@3Ghz en X1900XT@XTX 512 MB (die volgens mij net zoveel stroom neemt als 8800GTS) en dit draait probleemloos op een Tagan 480-U01 (28 AMP single 12 volt rail)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Moet idd wel prima gaan werken met die Seasonic voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 17:14
Anoniem: 121896 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:33:
Hoi ik heb de ati 1950gt gekocht en ik zit met een probleem. Op de doos staat dat de videokaart 450watt nodig heeft. Maar ik heb een 400watt voeding in mijn pc zitten. Is het verstandig om een nieuwe voeding voor die 50 watt aan te schaffen?

Ik heb nu het volgende in mijn pc zitten:
P4 2,8 ghz @ 3,0 ghz
2x 1gb Pc3200 sdram
2x 512mb pc3200 sdram
1x Ati 9600 pro
1x Maxtor 320Gb Sata1
2x Maxtor IDE (160GB+80GB)
1x DVD IDE
1x DVD-RW IDE
1x frontside cardreader
1x PCI kaart voor wirewire aansluiting.
1x Sweex psu 400watt

Eventueel zou ik mijn dvdspeler los kunnen koppelen als dat veel scheelt.
Mijn systeem lijkt redelijk op die van mij. Tot voor kort had ik een 6600GT videokaart, die trok bij volle belasting maximaal 230 watt op een 350watt voeding.

Ik zou het gewoon proberen met je huidige voeding.

Hier nog een artikel over stroomverbruik http://www.hardware.info/...oomverbruik_moderne_PCs/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnLiMiTeD_T
  • Laatst online: 23-06 15:53
Guten Tag,

Ik heb een nieuw systeem samengesteld en ik twijfel sterk of mijn voeding dit wel trekt..
Ik ben in bezit van het volgende systeem:

Moederbord:
Asus P5W DH Deluxe

Processor:
Intel Quad Core Q6600 + Scythe Mine voor koeling

RAM:
TwinMos 2x 1GB PC2 5300

Hardeschijf:
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB

Geluidskaart:
SoundBlaster Audigity 2 ZS

CD / DVD Drive:
Een oud DVD-rw van Lite-On het is de bedoeling dat deze vervangen wordt door 1 OF 2 NEC AD-7173S drives

Videokaart:
Een heeeeel oud PCI videokaartje

Het systeem draait nu nog goed, MAAR:

Ik ga nu een GeForce 8800 GTS 320 MB kopen

Mijn vraag is nu dus, gaat mijn Enermax 485 Watt dit trekken of is een upgrade naar een andere voeding nodig? Zo ja, wat voor voeding raad je mij aan, mijn budget is niet extreem groot dus hoor graag een advies.

Thank You Very Much!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gaat prima werken met die Enermax 485 Watt en de 8800GTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomieh33
  • Laatst online: 04-06 05:19
Ik wil een nieuwe videokaart kopen voor mijn systeem namelijk de Nvidia geforce 8800GTS 320 MB.
Maar ik weet niet of mijn voeding dat allemaal wel aan kan. Mijn specs zijn:

Proc: Intel Core 2 Duo e6420 @ stock speed
MB: Een goedkoop MSI moederbord.
RAM: 1x 1024MB PC 5300 DDR2
1x 512MB PC5300 DDR2.
HDD: 1x 80 GB IDE HDD.
GPU: Nvdia Geforce 8800GTS 320MB
PSU: Coolermaster 350 watt
1x DVD brander

Waarschijnlijk heb ik een nieuwe voeding nodig. Maar ik vraag het tog gewoon voor de zekerheid. Als ik dan een nieuwe moet kopen dan wordt het denk ik de CoolerMaster extreem power 430 watt. Ik neem aan dat die het gemakkelijk aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 17:14
Je huidige voeding is echt te mager.

Ik zou een iets zwaardere voeding nemen die je nu voorstelt. 435 watt is wat krap, maar gaat waarschijnlijk wel werken. Ik zou richting 500 watt gaan, dan heb je iets meer reserve.

[ Voor 8% gewijzigd door bert74 op 05-09-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232217

Huidige setup:

Cpu: Intel C2d e6600

Gpu: Ati x1900xt 512Mb

Moederbord: Asus p5w dh deluxe

Hd: 1x Samsung spinpoint 250GB/ 1x Western Digital Raptor 74GB

Voeding: Hiper R580

Volgens de beschrijving:

12v1 20A
12v2 18A

Mijn x1900xt staat op het punt van overlijden en ben dus op zoek naar een tijdelijke vervanger in de vorm van een 8800GTS 320. Mijn vraag is dan ook of deze voeding volstaat of niet. Ik kan nergens in de beschrijving noch op de website terugvinden wat dan het totaal werkelijke A zal zijn.

• PilatuS
  • Niet online
@PowerFly. Gaat prima werken met die voeding die je hebt. Je houd echt iets van 200W over.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Net een berekening gedaan maar ik twijfel nu een beetje:

Mijn systeem:

P5W DH Deluxe
E6600
4* Kingston 1Gb HyperX DDR2 6400
Asus 8800GTS 640mb
WD Raptor 74gb 16mb
2* WD Caviar 16 250gb (Raid 0)
WD Caviar 16 400gb
X-Fi Xtreme Music
Hauppauge TV kaart
Floppy Drive
NEC 7173 DVD-RW
Card Reader voorkant

USB:
rumblepad II wireless
Logitec Pro 5000 webcam
Canon Printer MP600R
WD MyBook 500GB (niet altijd aangesloten ..1x p/mnd backup)
USB Kabel naar DELL 24" TFT ivm extra usb en kaartlezers

Dit alles in/aan een Antec Sonata II kast met 2*12cm fans met daarin een Seasonic S12 430W
System Type: Single Processor
Motherboard: High End - Desktop
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2400 MHz Conroe
CPU Utilization (TDP): 85% TDP

RAM: 4 Sticks DDR2 SDRAM
Video Card: NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB
Video Type: Single Card

SATA HDD: 4 HDDs

DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
Floppy Drive: 1 Drive

Sound Blaster - All Models: Yes
Additional PCI Card (avg): 1 Card

USB: 3 Devices
Front Bay Card Reader: Yes

Fans
Regular: 2 Fans 120mm;

Keyboard and mouse: Yes

System Load: 100 %

Recommended Wattage: 424 Watts

Ik heb ook een leuke computer..

• PilatuS
  • Niet online
@Tranzy. Gaat wel werken hoor. Die voeding voldoet prima. Die calculators geven ook altijd meer aan dan dat echt nodig is.

Anoniem: 232217

@Pilatus:

Er zal dus zeker 26A op de 12v zitten neem ik aan? Electronica is niet mijn sterkste kant :9

Bedankt voor de snelle respons.

• PilatuS
  • Niet online
Ik bekijk het meestal gewoon zonder echt naar het aantal ampere te kijken. Het merk Hiper is goed en 580W is echt heel veel.

Ik heb zelf ook een E6600 en X1900XT. Alleen dan met 4 HDD's. Mijn systeem is dus sowieso zwaarder en verbuikt met gamen maar 260W. Laat de overstap van de X1900XT naar de 8800GTS 100W meer verbuiken zit je nog steeds ruim onder wat je voeding kan leveren. En het zal echt geen 100W meer zijn, eerder iets van 60W.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Ik had zo'n Energy 3000 gerbuikt . Had daar mijn complete stekkerblok waar alles op zit aangehangen en zat idle op 220w en als ik aan het internetten was 260 en met gamen ging ik naar de 300 ongeveer. Dit is dus incl. 24" TFT en opladers etc.

Ik heb ook een leuke computer..

• PilatuS
  • Niet online
Bij mij is die 260W echt alleen voor de PC. De 2 schermen en speakers enz zitten daar niet bij. Expres zo gedaan omdat die 260W echt alleen is voor wat de voeding moet leveren, niet het totaal van de PC.

Ik heb trouwens gebruik gemaakt van de zelfde watt meter.

Anoniem: 220263

bertus74 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:33:
[...]

Mijn systeem lijkt redelijk op die van mij. Tot voor kort had ik een 6600GT videokaart, die trok bij volle belasting maximaal 230 watt op een 350watt voeding.

Ik zou het gewoon proberen met je huidige voeding.

Hier nog een artikel over stroomverbruik http://www.hardware.info/...oomverbruik_moderne_PCs/4
Zijn systeem heeft ruim genoeg aan 400W alleen raad ik toch ten zeerste aan om een andere voeding te halen (CoolerMaster Extreme Power 430W voor maar 45 euro bijv) omdat Sweex echt gewoon niet kan. Vertrouw nooit op Sweex voedingen, die 400W die aangegeven staat is zeker een piek, dat zal hij nooit kunnen volhouden.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

De Enermax Liberty 620W for Dual Core / Dual SLI

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cf2f3ef599dc01053d3cd13d357d4bf0/thumb.jpg

Ik zag net het topic weer voorbij komen en bedacht me dat ik net een nieuwe voeding had gekocht. Dus maar even een nieuwe review in elkaar geknutseld. Deze zwarte 620 Watt sterke Enermax Liberty voeding heeft zes SATA stroomaansluitingen, lichthandelbare 5,25" stekker, twee PCI-Express grafische kaartaansluitingen en al deze kabels worden bij niet gebruiken van de voeding vastgeklemd. Door de te combineren moederbord stroomaansluitingen (20, 20 4, 24 4 bzw. 24 8 Pins) is de voeding te gebruiken met nagenoeg alle moederborden (ATX, ATX 2.03, ATX12V en EPS). Een 120mm uitgang aan de onderkant en de honingraatvormige ventilatiegaten op de achterkant zorgen voor een goede luchtdoorstroming bij net zo weinig geluidsontwikkeling.
Mijn machine
  • Intel DP35DP
  • Intel Core 2 Quad 2.4 ( Kentsfield )
  • 4 x 1 GB PC6400 Kingston DDR2
  • 4 x Hitachi T7K500 500 GB SATAII
  • Lite-on 20x SATA DVD writer
  • Asus EN8800GTS 640 MB
  • Buiten de processor/voeding en vidkaart fans nog 3 x 12 CM en 1 x 8 CM Casefan die standaard bij de CM Stacker worden geleverd.
Gemeten waarden:

Theoretische waardenGemeten waarden met Intel Desktop Utilities
+5V5,11V
+12V12,16V
+3.3V3,39V

Alle waarden zijn prima en geven totaal geen reden tot zorgen.
Beoordeling

Voordelen
  • Modulair, het was mijn eerste voeding waarbij ik je naar eigen inzicht de kabels kan plaatsen.
  • Vooralsnog stabiel, je krijgt wat er belooft word.
  • Goed voorzien van kabels en deze zijn ook van een goede lengte.
  • Alle kabels zijn netjes gemeshed.
  • Hij is stil en stabiel, ik heb een redelijk verbruikend systeem maar het lijkt de voeding niets uit te maken.
Nadelen
  • Geen nadelen wat mij betreft, hooguit dat sommigen de prijs mischien wat hoog vinden. Ik kocht hem voor E150,-- maar dat had ik mede door mijn ervaringen met mijn vorige Enermax er graag voor over.
Hier nog mijn oude review van de Enermax EG365P-VE(FC)

Met dank aan mezelf die Timdeh/RaceEend bedankt voor het "lenen" van de tabel-layout :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

Hallo,
Ik wil een nieuwe voeding gaan kopen omdat mijn 5V 4,44V is en de 3,3V 2,83V, niet de bedoeling dus. Ik twijfel nu tussen drie voedingen:
de chieftec 500W - € 55 3,3V : 28A, 5V : 26A en 3x 12V : 2x 18A en 1x 16A
de chieftec 550W - € 59,50 3,3V : 28A, 5V : 26A en 3x 12V : 3x 18A
Antec 500W basiq power - € 57 3,3V : 30A, 5V 30A en 2x 12V : 2x 18A
Mijn specs zijn :
Amd 64 4000+ OC
Asus A8N - SLI
7800GT (wil ik ook gaan overclocken, SLI of 8800)
1GB corsair pro c2
2x maxtor diamand 10 200GB en 1x diamand 9 160GB en 1x seagate 320GB
verder 2 branders (dvd en cd) en 5 fans @ 7V.

Welke voeding raden jullie mij aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 07-09-2007 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnLiMiTeD_T
  • Laatst online: 23-06 15:53
Guten Tag,

Ik heb een nieuw systeem samengesteld en ik twijfel sterk of mijn voeding dit wel trekt..
Ik ben in bezit van het volgende systeem:

Moederbord:
Asus P5W DH Deluxe

Processor:
Intel Quad Core Q6600 + Scythe Mine voor koeling

RAM:
TwinMos 2x 1GB PC2 5300

Hardeschijf:
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB

Geluidskaart:
SoundBlaster Audigity 2 ZS

CD / DVD Drive:
Een oud DVD-rw van Lite-On het is de bedoeling dat deze vervangen wordt door 1 OF 2 NEC AD-7173S drives

Videokaart:
Een heeeeel oud PCI videokaartje

Het systeem draait nu nog goed, MAAR:

Ik ga nu een GeForce 8800 GTS 320 MB kopen

Mijn vraag is nu dus, gaat mijn Enermax 485 Watt dit trekken of is een upgrade naar een andere voeding nodig? Zo ja, wat voor voeding raad je mij aan, mijn budget is niet extreem groot dus hoor graag een advies.

Thank You Very Much!
Hier ben ik weer hehe..

Nu is mijn vraag.. Na wat verder speurwerk mijn voeding heeft 12V1 16 A, en 12V2 15 A, dus een totaal van 31 A, gaat het aantal Ampere mijn systeem wel trekken aangezien deze wat magertjes is naar mijn idee,

Another Time,

Thank you very much :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 95473 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 02:40:
Ik wil een nieuwe voeding gaan kopen omdat mijn 5V 4,44V is en de 3,3V 2,83V, niet de bedoeling dus.
Neem er ook even een multimeter bij want de onboard sensoren zijn niet altijd (lees: zelden) betrouwbaar. De 5V lijn kan je heel eenvoudig uitlezen op een vrije molex (rode en zwarte draad).

Overigens weet ik niet welke voeding je nu hebt?

[ Voor 37% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-09-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

Ik heb nu een Antec 550W True power, die trok het altijd prima..! Totdat hij gister rebootte tijdens een spelletje.. Hij heeft trouwens 40A op de 5V, 24A op de 3,3 V en 32A op de 12V..Ik wil de voeding zowiezo wel vervangen omdat de fans ook al meer dan een jaar niet meer draaien (heb er nu eentje achter mijn voeding gehangen).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 07-09-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:52
Hallo,

Ten eerste wil ik kwijt dat ik dit een informatief forum vind. Erg handig om de ervaringen van iedereen te lezen. Kudo's dus aan iedereen :)

Ik heb de volgende setup:
- ASUS K8V Deluxe
- AMD 64 3200
- 2 G geheugen
- 2 IDE harde schijven
- 1 SATA harddisk
- DVD-brander
- DVD-lezer
- Floppy
- AGP Geforce 6600 GT 128 MB
- Chieftec 360W HP 202 voeding

Mijn huidige voeding trekt dit prima, maar ik wil de grafische kaart gaan vervangen door een ATI 1950 PRO. Ik heb max. 17A op mijn 12V lijn (volgens de site van Chieftec).

- Gaat mijn voeding dit trekken? (Waarschijnlijk niet denk ik zelf).
- Zo nee, wat zouden jullie me qua voeding aanraden? Systeem gaat hierna niet meer uitgebreid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107558

Oke aan het eind van de maand hoop ik de volgende config te kunnen halen.

Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS/HTDP/320M
Gigabyte GA-P35-DS3
Intel Core 2 Duo E6750
Kingston KHX9600D2K2/2G
Western Digital raptor 150GB
2 x Western Digital 200 GB SATA
Creative XFI Xtreme Music

Welke voeding past hier bij?
Zelf dacht ik aan een Antec TruePower of een NeoPower van 650 W. Is misschien overkill, maar je kan het nooit weten.
Verder is een modulaire voeding wel een vereiste.

Ik doe niet aan overclocken, gewoon lekker standaard houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107558 op 08-09-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Sardaukar. Ik denk dat het wel zal gaan werken met die nieuwe kaart en je huidige voeding. Mocht het niet werken kan je altijd nog een andere kopen. Je merkt het vanzelf als het niet werkt. Zou zonde zijn om een andere voeding te kopen als het niet nodig is. Helemaal omdat de PC verder niet meer geupgrade zal worden.

@escape_nl. Ik zou gaan voor de 620W Corsair of de 600W Zalman. Beide zijn modulair en leveren meer dan voldoende voor je PC. Die Antec voldoet ook prima hoor maar in mijn mening zijn de Zalman en Corsair beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:44:
@escape_nl. Ik zou gaan voor de 620W Corsair of de 600W Zalman. Beide zijn modulair en leveren meer dan voldoende voor je PC. Die Antec voldoet ook prima hoor maar in mijn mening zijn de Zalman en Corsair beter.
oke bedankt, ik ga voor de Zalman, die is ook niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik heb op dit moment het volgende systeem:

P4 2,6 GHz Northwood cpu
Fujitsu-Siemens D1625 865 PE moederbord
2x 256 MB DDR400 geheugen
Asus A9250 videokaart
WD 120 GB hardeschijf
1 DVD-speler
1 Samsung DVD-brander
FSP Group 300W voeding

Ik zou graag het geheugen en de videokaart vervangen/upgraden. Ik zat te denken aan 2x 256MB erbij (dual channel) en een 7300 GT of 7600 GS. Ik weet alleen niet of m'n voeding dit gaat trekken.

Ik heb eerder een 9700 Pro gehad maar hier kreeg ik problemen mee. Waarschijnlijk door de voeding maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik heb wat rondgekeken op internet en de 7-serie van Nvidia schijnt relatief zuinig te zijn. M'n voeding geeft 15A op de +12V lijn. Mijn vraag: gaat de upgrade werken met deze voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Ik ben van plan komende week (dan komt mn PSU terug van RMA) mn CPU 50% te OC-en.
Zou er dan nog ruimte zijn voor een 8800GTX, qua voltage en amps?
Of doe ik er verstandig aan om meteen te upgraden naar een NeoHE 500 Watt?

Specs:

Antec P182, Antec NeoHE 430W, Gigabyte P35-DS3R, Intel E4400 (Noctua NH-U12F), 2048Mb Crucial Ballistix PC8500, Club3D X800XL, 2x Samsung S166 160Gb, NEC AD-7173, Sony FDD, 3x Noctua NF-S12-1200

Alvast vriendelijk dank voor het meedenken :)

wist ik maar hoe ik dat kon berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
Ben net dit stukje aan het lezen:

http://www.hardwaresecrets.com/article/410

Dit artikel op hardwaresecrets claimt dat 99% van alle PSU reviews niet goed uitgevoerd worden en er verkeerde conclusies worden getrokken op basis van verkeerde metingen.

Ik dacht, ik verwijs er even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:50
Hallo,

Ik wil mijn huidige systeempje uitbreiden:

Intel Pentium 4 640, 3200 MHz
Asus P5GD1-VM
1024 MB (2 x 512)
Sapphire Radeon X1300pro 256mb
Lite-on DVD-rom
NEC dvd-rw
80GB Hitachi Deskstar 7K80
400GB Seagate ST3400620AS

Gevoed door een Asus S30-FP 300 watt 24-Pin SATA ATX

Wil namelijk een x1900xtx of een x1950xt in plaatsen.

Mocht het geval zijn dat dit niet kan, aan wat voor een voeding moet ik denken om het gehele boel te kunnen laten draaien?
De voeding en de betere videokaart wil ik dan wel meenemen naar een nieuwe systeem(rond jaarwisseling) die zal bestaan uit:

Intel Core 2 Duo 6750/6850 (wolfdale wellicht)
Gigabyte GA-P35C-DS3R
2x 1024 MB DDR2
2 dvd drives
2x 400 of 500 GB hard schijven
Antec behuizing (900 of een p180)

Voorkeur zou uitgaan naar een stille voeding die een nieuwere systeem aan kan plus hoofdruimte voor uitbreiding. Rond de 80 euro zou heel mooi zijn.

Alvast bedankt,

Tarint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

rogierius schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:53:
Ben net dit stukje aan het lezen:

http://www.hardwaresecrets.com/article/410

Dit artikel op hardwaresecrets claimt dat 99% van alle PSU reviews niet goed uitgevoerd worden en er verkeerde conclusies worden getrokken op basis van verkeerde metingen.

Ik dacht, ik verwijs er even naar.
Leuk verhaal en ondanks dat e.e.a. voor "insiders" al langer bekend is, wellicht wel nuttige link voor de Topicstart. :)

Ik koop alleen nog PSU's die bij Jonnyguru, HardOCP e.d. positief getest zijn.
Maar helaas zelf onlangs ondervonden dat dat geen garantie voor geen gezeur is... :o :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

JT

VETAK y0

Ik ga een nieuw systeempje halen. Specs:

- Athlon X2 4600 EE (65w)
- nForce 570 of 590 bordje
- 4gb DDR2 800
- Radeon X1950 Pro of XT
- 2x500gb Seagate
- DVD brander
- Geluidskaartje

Ik heb op dit moment een Enermax 365w voeding. Nou zou je zeggen van "krap aan met een 1950 Pro en zeker niet voldoende voor een XT". Het beestje levert echter 26 amperes op de 12v lijn. Wat ik me afvraag, stel dat ik dit systeem met een X1950XT neem, gaat dat goed komen?

Edit: ff rekensommetje erbij.
code:
1
2
3
4
5
6
7
CPU                       65w
VGA                       115w (X1950XT)
HDD                       20w (2x10)
DVD                       10w
PCI                       15w
                          -----------------------
                          225w

Dat maakt 225w bij elkaar en ik mag toch wel aannemen dat een mobo niet meer dan 75w verbruikt? Wie kan me dat vertellen?

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 10-09-2007 01:37 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:37
Tarint schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:51:
Wil namelijk een x1900xtx of een x1950xt in plaatsen.

Mocht het geval zijn dat dit niet kan, aan wat voor een voeding moet ik denken om het gehele boel te kunnen laten draaien?
De voeding en de betere videokaart wil ik dan wel meenemen naar een nieuwe systeem(rond jaarwisseling) die zal bestaan uit:

Intel Core 2 Duo 6750/6850 (wolfdale wellicht)
Gigabyte GA-P35C-DS3R
2x 1024 MB DDR2
2 dvd drives
2x 400 of 500 GB hard schijven
Antec behuizing (900 of een p180)
Heb deze opstelling met een 8800 gts met Zalman 600 watt, zeer stil en zwaar voldoende. = € 92

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
SanderV89 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:30:
Ik heb op dit moment het volgende systeem:

P4 2,6 GHz Northwood cpu
Fujitsu-Siemens D1625 865 PE moederbord
2x 256 MB DDR400 geheugen
Asus A9250 videokaart
WD 120 GB hardeschijf
1 DVD-speler
1 Samsung DVD-brander
FSP Group 300W voeding

Ik zou graag het geheugen en de videokaart vervangen/upgraden. Ik zat te denken aan 2x 256MB erbij (dual channel) en een 7300 GT of 7600 GS. Ik weet alleen niet of m'n voeding dit gaat trekken.

Ik heb eerder een 9700 Pro gehad maar hier kreeg ik problemen mee. Waarschijnlijk door de voeding maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik heb wat rondgekeken op internet en de 7-serie van Nvidia schijnt relatief zuinig te zijn. M'n voeding geeft 15A op de +12V lijn. Mijn vraag: gaat de upgrade werken met deze voeding?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gaat makkelijk werken; ik heb ongeveer een zelfde systeem hier staan maar dan met een P4 @ 3GHz en een 7600GS erin, ook op een 300watt FSP Group met 15A op de 12+V lijn. Werkt perfect. :)

Voor de volledigheid, hier zijn de volledige specs mocht je nog wat willen vergelijken:

Gigabyte mobo'tje
2x 512MB DDR400
2x Opticals
2x HDD
7600GS
P4 @ 3GHz
2 PCI kaarten
Cardreader
Floppydrive

Oh en dan nog wat; mocht je die nieuw videokaart kopen om te gamen; dan raad ik je om voor een tientje meer (ofzo?) de 7600GT te halen, die is gauw 20/30% sneller dan de GS. :)

[ Voor 38% gewijzigd door MensionXL op 10-09-2007 10:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:13:
@RCJ82:

...

Ze waren het met me eens dat de voeding niet deugd. De voeding is zelf niet meer leverbaar, dus ik moet een andere kiezen. Er is mij een Antec Earthwatts 380W aangeboden.
Nu is mijn vertrouwen in Antec erg laag door deze ervaring en door wat ik hier op de fora lees. Is dit een verbetering? Of kan ik beter voor een Nexus NX-3500 of een soortgelijke gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
MensionXL schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:35:
[...]

Gaat makkelijk werken; ik heb ongeveer een zelfde systeem hier staan maar dan met een P4 @ 3GHz en een 7600GS erin, ook op een 300watt FSP Group met 15A op de 12+V lijn. Werkt perfect. :)

Voor de volledigheid, hier zijn de volledige specs mocht je nog wat willen vergelijken:

Gigabyte mobo'tje
2x 512MB DDR400
2x Opticals
2x HDD
7600GS
P4 @ 3GHz
2 PCI kaarten
Cardreader
Floppydrive

Oh en dan nog wat; mocht je die nieuw videokaart kopen om te gamen; dan raad ik je om voor een tientje meer (ofzo?) de 7600GT te halen, die is gauw 20/30% sneller dan de GS. :)
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook al een beetje gekeken naar de 7600 GT maar deze verbruikt natuurlijk meer. Nividia raadt 350W en 22-26A +12V aan... Zie http://www.guru3d.com/article/Videocards/411/3/ Ik ben mss een beetje voorzichtig maar m'n 9700 Pro had ook problemen, grote kans dat dit door de voeding kwam, dus vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SanderV89 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:15:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook al een beetje gekeken naar de 7600 GT maar deze verbruikt natuurlijk meer. Nividia raadt 350W en 22-26A +12V aan... Zie http://www.guru3d.com/article/Videocards/411/3/ Ik ben mss een beetje voorzichtig maar m'n 9700 Pro had ook problemen, grote kans dat dit door de voeding kwam, dus vandaar...
Haal anders zelf een stroommeter? En probeer met die 9700 iets te doen met zoveel mogelijk (rand) apparatuur afgekoppeld.

Ik weet namelijk zeker dat de 7600GT wel zal werken. Ik had ook zoiets geks met een 9800Pro, m'n PC rebootte soms onder stress, nu bleek later dat de kaart zelf defect was. ;) (En ik maar denken dat m'n PSU te slap was :o)

Verder scheelt het maar een kleine 10Watt. Kijk hier maar. ;)

Een 7600GS is namelijk hetzelfde als een GT, alleen zit er ander (trager) geheugen op wat de kaart zwaar bottleneckt.

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 10-09-2007 16:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
Help!!!! schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:32:
[...]

Leuk verhaal en ondanks dat e.e.a. voor "insiders" al langer bekend is, wellicht wel nuttige link voor de Topicstart. :)

Ik koop alleen nog PSU's die bij Jonnyguru, HardOCP e.d. positief getest zijn.
Maar helaas zelf onlangs ondervonden dat dat geen garantie voor geen gezeur is... :o :(
Met welke voeding/merk ging het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

rogierius schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:55:
[...]

Met welke voeding/merk ging het mis?
Coolermaster 1000watt Modulair voeding. De voeding werkte niet in mijn systeem. Normaal is een PSU natuurlijk gewoon Plug & Play.

Als ik alle kabels aansluit op de PC blijft het lampje op de PSU rood en de pc wil ook niet opstarten alhoewel de fans wel even kort spinnen. Met mijn oude Tagan 480watt werkt alles al een paar jaar naar behoren. Het enige dat veranderd was in mijn setup is de PSU.

Op het CM forum is een thread waarbij de 850watt modulair vergelijkbare problemen had met nvidia 680i chipset. Nu heb ik een nvidia nforce4 AMD chipset maar toch.

Volgens de CM site en een forummoderator moet de 1000watt (en de verbeterde 850w) modulair retail gekleurde connectors hebben en v2.3ATX zijn. De versie die ik kreeg had zwarte connectors en was v2.2 (ondanks mijn link in de bestelling naar de CM website waar duidelijk v2.3 staat en gekleurde connectors te zien zijn. :o ).
Deze foute versie is volgens CM een sample/review versie. Helaas is er dus blijkbaar een serie van deze PSU's nog steeds in het retailchannel....... :X

Deze voeding heb ik RMA gestuurd en een nieuwe gekregen, wederom een v2.2 (tegen afspraak in, foutje). Deze is ongeopend teruggegaan en ik wacht nu op een toegezegde refund.
Mijn leverancier gaf aan dat ze geen mogelijkheid hadden hun supplier of CM te bewegen een v2.3 te leveren.......

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 10-09-2007 19:13 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjgoof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik ben bezig met langzame upgraden van mijn pc.

De voeding die ik momenteel nu op dit moment in me pc heb zitten is als volgt:

RS-450-ACLY van coolermaster.
review hier te vinden: Klik

De volgende configuratie heb ik in mijn hoofd, welke moet draaien op de voeding die hierboven staat.

Antec Nine Hundred:
Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI):
2 *1 GB DDR PC3200 400MHz OEM:
Asrock 4CoreDual-SATA2:
Intel Core 2 Quad Q6600:
Arctic Cooling Freezer 7 Pro:
2* Seagate 400GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10
Maxtor 160GB SATA II 7200RPM 8MB Diamond Max 20
6 vent a 12 cm met blauwe led's
1 vent a 20 cm met blauwe led's
1 dvd speler antiek geval
1 dvd brander iets minder antiek.

Nu kan je via een link in de startpost uitrekenen wat voor voeding je nodig hebt.

ik kwam grofweg uit op een 600+ watt voeding.

Maar omdat mijn huidige systeem prima draait. met het enige verschil het moederbord en de processor anders zijn: p4 2.8 Ghz en socket 478 moederbord. en mijn volt meter die geleverd is bij de voeding nog niet eens over de kwart staat geloof rond de 200 watt nu.

In dit topic stond een post van iemand met ongeveer zelfde systeem zie hier: klik

Daarin was vermeld dat hij een voeding nodig had van 320 watt. en dat de 12 volt maar 257 watt moest leveren ofwel 23 amperes.

dan moet mijn coolermaster toch wel genoeg zijn? mijn systeem is lichter van aard. en als je de review bekijkt van de coolermaster. Klik

geeft hij op de 12v 1 en 12v 2 respectievelijk 18 A en 16 A (opgeteld 34 A als het op deze manier opgeteld mag worden.
totale wattage is dan maximaal 264W op de 12 volt lijnen

overclocken doen we niet aan. en de eerstvolgende upgrade zal pas over 2/3 jaar zijn en dat word dan een nieuwe videokaart en nieuw moederbord aangezien dit een tussenstap is om 2 jaartjes te overbruggen met AGP videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
MensionXL schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:57:
[...]

Haal anders zelf een stroommeter? En probeer met die 9700 iets te doen met zoveel mogelijk (rand) apparatuur afgekoppeld.

Ik weet namelijk zeker dat de 7600GT wel zal werken. Ik had ook zoiets geks met een 9800Pro, m'n PC rebootte soms onder stress, nu bleek later dat de kaart zelf defect was. ;) (En ik maar denken dat m'n PSU te slap was :o)

Verder scheelt het maar een kleine 10Watt. Kijk hier maar. ;)

Een 7600GS is namelijk hetzelfde als een GT, alleen zit er ander (trager) geheugen op wat de kaart zwaar bottleneckt.
Ik had met m'n 9700 Pro ook dat m'n pc af en toe vastliep en rebootte. Als ik dan weer op wilde starten gaf het mobo een paar piepjes. Vijf minuten later deed ie 't dan wel weer. Ik dacht eerst dat het iets met de AGP aansluiting te maken had ofzo, maar toen ik die 9700 Pro er vorige week (na een half jaar ofzo) weer in deed, werkte hij een dag ofzo en toen kreeg ik weer problemen. Hij gaf aan dat de power connector niet aangesloten was terwijl dit wel zo was. De aansluiting was wel een beetje gammel geworden dus ik denk dat dat 't was. Er kwam zelfs een beetje een brandlucht vanaf, dus toen heb ik 'm er maar gauw uit gehaald.

Als jij dezelfde voeding hebt, en meer randapparatuur aangesloten, zou de 7600 GT dus zeker moeten werken. Ik hoop alleen niet dat er iets met m'n voeding gebeurd is tijdens dat gedoe met die videokaart. Ik zou, als het zou moeten, ook nog m'n floppy, cardreader en 1 optical kunnen afkoppelen, als dat zou helpen dus...

[ Voor 3% gewijzigd door SanderV89 op 10-09-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: andere topic

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 107558 op 11-09-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Laatst online: 11:25

buggienuk

lekker buggie

Omdat mijn voeding net overleden is moet ik dus op zoek gaan naar een nieuwe, mijn huidige systeem slurpt niet veel stroom:

AMD 2800+ @ stock
MSI K8N neo platinum
1 reepje 512 mb geheugen
nvidia FX5500
1 HD
1 DVD-brander

Als ik voor deze setup een voeding zou halen zou ik rond de 300-350 watt van een goed merk klaar zijn, toch? Ik wil echter de voeding meenemen naar mij volgende setup, deze setup zal wel veel stroom zuipen:

Q6600 @ 3ghz.
Gigabyte GA-P35C-DS3R
2gb in dual channel met 2x 1 gb reepje
X1950pro - Later een upgrade naar de high end 9xxx-serie van nvidia als die uitkomt
~3-4 HD's
2 DVD-spelers/branders

Hiervoor zal ik wel wat meer nodig hebben, een 430-480 watt zal genoeg zijn. Ik vraag me echter af hoe het zit met de stroomconsumptie van de 9xxx serie, zal deze meer stroom gebruiken dan de 88xx serie van nu? Het zullen natuurlijk allemaal speculaties blijven, de 9-serie wordt op 65nm gebakken dus dat zou op papier een lager stroomverbruik betekenen. Zal ik met dezelfde 430-480 watt voeding ook de nieuwe serie kunnen draaien?

Verder leg ik de nadruk op de stilte van de voeding zelf, de pc staat in mijn slaapkamer en staat ook aan als ik slaap. Een tornade-voeding is dus niet echt gewenst. Ik heb ook nog een nieuwe kast nodig, hoewel dit eigelijk niet in dit topic thuis hoort vraag ik het toch, zijn de voedingen in kasten van bekende merken gewoon goed of is het bagger?

Ik zat te denken om een Antec sonata III te halen, hier zit een EarthWatts 500 Watt power supply bij, deze heeft 2 keer een 12-volt lijn met op allebei 17A, genoeg voor een x1950pro dus. Een 8800GTX heeft ~28A op de 12-voltlijnen nodig, dus ik denk dat de 9-serie van nvidia ook wel gaat lukken.

hier is een review van deze voeding, gevonden op jonnyGURU, dit was hun conclusie:

The Good:

* Very stable +12V.
* Very efficient.
* Very quiet.
* Very affordable.

The Bad:

* Nothing really "bad" about this unit unless you're going to hold it's looks against it.

The Mediocre:

* Not a whole lot of power on the +12V. Trumped by other 500W power supplies on the market.

Dat ik de antect sonata III als kast ga kopen is al bijna zeker, dus ik wil alleen nog even een second opinion van de 'echte tweakers' hebben of ik een goede keuze heb gemaakt.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198300

Heb volgende configuratie:
Soltek EQ3401 barebone
Northwood PIV 3.0
ATI X1850 pro AGP (verbruik on load zou 66W zijn)
Pioneer DVD writer
HD WESTERN 320G
TV kaart: hauppauge 150MCE
2X 1GB geheugen

Vista en XP Home geïnstalleerd

Momenteel op een soltek voeding 250W met volgende technische gevens:
+3.3V: 18A
+5V: 20A
+12V: 16A
-12V: 0.3A
+5Vsb: 2A

Idle geeft speedfan 't volgende (weet niet hoe ik tijdens gamen moet kijken maar de grafieken in speedfan veranderen weinig tot niets)
Vcore: 1.54V
+12V: 12.34
3.3V: 3.02V
Vcc: 4.93V
5Vsb: 4.83V

Met XP¨heb ik een uiterst stabiel en snel systeem. Met Vista ligt dat met games iets anders. Bv, bij F.E.A.R. begint hij vlot met een hoge framerate maar na 10 min spelen zakken de FPS uiterst snel. Alle temperaturen blijven goed dus daar ligt het probleem niet denk ik. Nieuwe voeding is zowiezo aan te raden en ga ik dus veranderen. Alleen niet eenvoudig voor een barebone. Moet dus SFX type zijn met maximale afmetingen W125 x H63.3 x D100mm.

Ik kwam op de enermax SFX 270W

+3.3V: 20A
+5V : 22A levert samen met 3.3 145W
+12V: 20A levert 240W
-12V : 0.5A
+5Vsb : 2.2A
Total Power: 270W

Ik had graag de 320W versie gehad maar die blijkt nergens meer leverbaar. Kans dat ik met deze voeding verder of niet?

Nog een kandidaat maar heel moeilijk te bestellen in België:
de Chieftec 300W

't vreemde is wel dat in XP totaal geen problemen zijn terwijl Vista wel problemen geeft dus zou driverprobleem kunnen zijn maar zowiezo wil ik andere voeding dus graag tips voor SFX voedingen.

Nog één ding: ben volslagen noob op voeding gebied (maar was jullie al opgevallen wss)

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb een tagen u-22 480watt.
- 20A op 12v1
- 20A op 12v2
- 30A gecombineerd
- 48A op 5v

Nu heeft mijn broertje laatst een zalman 600apf gekocht. Deze levert:
- 16A op 12v1
- 16A op 12v2
- 16A op 12v3
- 16A op 12v4
- 42A gecombineerd
- 24A op 5v

Mijn vraag, als je dus niet veel hardeschijven/dvd-writers hebt en maar 1 dikke videokaart dan zou je beter af zijn met mijn voeding door de hogere amperes op de 12v lijn(en), aangezien je niet veel losse lijnen gebruikt?

En is veel ampere op de 5v ook belangrijk? Ik vind 24A en 48A nogal een verschil!

Ook zie ik dat bijvoorbeeld de tagan 580 minder amperes op alle lijnen geeft dan mijn 480, alleen dat gecombineerd 5A extra geeft. Toch zie ik deze voeding dan als minder, ookal is het 580watt het gaat toch om de amperes ipv wat?

Niet om mn broertjes zalman af te kraken, dat ding is stiller, mooier en efficienter maar ja heeft het zin om zoveel losse 12v lijnen te hebben of kan je beter iets minder qua aantal met hogere ampere's.

Ik denk dat die 12v lijnen dus wat aftrekken van die 5v (die zalman heeft de helft minder A op 5v).

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:52
Sardaukar schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:53:
Hallo,

Ten eerste wil ik kwijt dat ik dit een informatief forum vind. Erg handig om de ervaringen van iedereen te lezen. Kudo's dus aan iedereen :)

Ik heb de volgende setup:
- ASUS K8V Deluxe
- AMD 64 3200
- 2 G geheugen
- 2 IDE harde schijven
- 1 SATA harddisk
- DVD-brander
- DVD-lezer
- Floppy
- AGP Geforce 6600 GT 128 MB
- Chieftec 360W HP 202 voeding

Mijn huidige voeding trekt dit prima, maar ik wil de grafische kaart gaan vervangen door een ATI 1950 PRO. Ik heb max. 17A op mijn 12V lijn (volgens de site van Chieftec).

- Gaat mijn voeding dit trekken? (Waarschijnlijk niet denk ik zelf).
- Zo nee, wat zouden jullie me qua voeding aanraden? Systeem gaat hierna niet meer uitgebreid worden.
Even een aanvulling. Kaart zojuist binnengekregen en werkt prima met een Chieftec 360Watt voeding met 17A op de 12V lijn.

Anoniem: 158168

Ik ben bezig met een nieuw systeem namelijk dit:

Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Asus VGA GeForce EN8600GTS/HTDP 256 MB, PCI-e 16x
Kingston ValueRam 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC
Samsung HDD SpinPoint T166 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300

Nu vraag ik me af of ik met de Cooler Master Extreme Power 430 Watt voldoende power heb, Ik heb een niet zo'n hoog budget vandaar dat ik op de 430Watt uitkwam die maar € 40,90 is.

Hierop worden ook nog de 1 jaar oude Lite-on DVD Brander en Speler op aangesloten en de 17" Samsung 740BF.

• ToFast
Anoniem: 158168 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:13:
Ik ben bezig met een nieuw systeem namelijk dit:

Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Asus VGA GeForce EN8600GTS/HTDP 256 MB, PCI-e 16x
Kingston ValueRam 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC
Samsung HDD SpinPoint T166 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300

Nu vraag ik me af of ik met de Cooler Master Extreme Power 430 Watt voldoende power heb, Ik heb een niet zo'n hoog budget vandaar dat ik op de 430Watt uitkwam die maar € 40,90 is.

Hierop worden ook nog de 1 jaar oude Lite-on DVD Brander en Speler op aangesloten en de 17" Samsung 740BF.
De voeding zal voldoende zijn, maar wil je later upgraden met een zwaardere cpu en/of videokaart kan het wel eens aan de krappe kant zijn. Neem voor de zekerheid de Coolermaster RP550, is een tientje duurder 50euro.

En mag ik je aanraden om toch (uiteindelijk) voor 2x1024mb te gaan, dual channel levert 'gratis' extra bandbreedte en als je spellen speelt de cpu+videokaart zijn behoorlijk snel maar je mist denk ik net wat geheugen voor sommige (nieuwe) spellen.

Anoniem: 21003

Beste mensen,

Heb gisteren een x1950Gt ATi AGP graka voor mijn oude AMD 2400xp gehaald en een beetje dom gewoon aan de voeding aangesloten zonder op te letten of ik de +12 V connector heb gebruikt. :o

Je begrijpt wat er nu gebeurt, elke keer als ik een game of een andere grafische hoogstandje probeer, pleurt de compu mij eruit.
8)7

Ik heb al gekeken waar de +12V connector zit op mijn COOLERMASTER extreme power 380W (Rs-380-PMAR), het is echter een 4 pins aanluiting. Ik moet dus een adaptertje gaan halen.

Echter vraag ik mij de volgende af:
* De voeding kan op de +12V(1) max 10A en +12V(2) max 15A geven, is dit voldoende voor de x1950 GT? (die volgens de spec.in totaal 30A op de +12V lijn nodig heeft)
* Ook een minimal vereiste is een benodigd vermogen 450W voor de graka (dit vind ik een overdreven voor een mid-range kaart), moet ik mij hierover mij zorgen maken? Want het nominaal geleverd vermogen van mijn voeding is volgens mij 350 W.

Ik dank u alvst, want ik kan mijn kaart nog ruilen voor een wat minder heftige 7600gt bijv.

• ToFast
Anoniem: 21003 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:47:
Beste mensen,

Heb gisteren een x1950Gt ATi AGP graka voor mijn oude AMD 2400xp gehaald en een beetje dom gewoon aan de voeding aangesloten zonder op te letten of ik de +12 V connector heb gebruikt. :o

Je begrijpt wat er nu gebeurt, elke keer als ik een game of een andere grafische hoogstandje probeer, pleurt de compu mij eruit.
8)7

Ik heb al gekeken waar de +12V connector zit op mijn COOLERMASTER extreme power 380W (Rs-380-PMAR), het is echter een 4 pins aanluiting. Ik moet dus een adaptertje gaan halen.

Echter vraag ik mij de volgende af:
* De voeding kan op de +12V(1) max 10A en +12V(2) max 15A geven, is dit voldoende voor de x1950 GT? (die volgens de spec.in totaal 30A op de +12V lijn nodig heeft)
* Ook een minimal vereiste is een benodigd vermogen 450W voor de graka (dit vind ik een overdreven voor een mid-range kaart), moet ik mij hierover mij zorgen maken? Want het nominaal geleverd vermogen van mijn voeding is volgens mij 350 W.

Ik dank u alvst, want ik kan mijn kaart nog ruilen voor een wat minder heftige 7600gt bijv.
Zat er geen adaptertje bij je kaart? Ik denk dat je voeding het wel gaat trekken hoor, mits het geen b-merk zoals Qtec en maxpower is.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.