Weet niet of dit tegen mij was, maar ben niet echt een nieuwkomer in dit topic.En is ook niet echt mijn bedoeling om jouw weg te jagen, jij reageert tenminste nog rustig voor audioliefhebber.StuiTeR schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:45:
helaas kan de nuon je dat niet leveren en moet je dus zorgen dat je het zelf krijgt.
Overigens vind ik de toon van de nieuwkomers wel weer doorslaan en wil ze verzoeken wat meer respect op te brengen anders verdwijn ik in ieder geval uit dit topic
Maar correct if i'm wrong :
Jij zegt dus dat een heleboel voodoo-producten wel werken, mits ze maar toegepast worden op een setje van grofweg minimaal 25K. Alles daaronder daar hoor je het verschil niet op (oftewel 95% van de mensen heeft niet de apparatuur om het te horen ) , uitleggen kan je het niet. De mensen moeten het maar horen.
Terwijl jij in mijn ervaring de 1e audioliefhebber bent die zegt een blinde test goed te hebben doorstaan ( meeste zeggen het wel te kunnen, maar doen het nooit, rest kan het makkelijk maar niet blind ) dus oftewel van de 5% van de mensen die wel de apparatuur ervoor heeft ben jij voor mij de eerste die het ook echt zelf zegt te kunnen horen en blind te kunnen testen.
Al deze voodoo-apparatuur doet in het lange traject die een cd heeft alleen iets in de laatste meters, terwijl de cd al 100én meters gedaan heeft ( oftewel wat voor kabels lagen er in de studio, heck hadden ze in de studio geen vervuilde stroom, hoe is de reproductie van de master gedaan? Zijn hier geen cd-leesfouten opgetreden die te verhelpen zouden zijn geweest door een magic mat? Hoe is het transport gegaan, zijn de cd's niet te koud/warm opgeslagen. Oftewel van het hele traject dat muziek maakt van de zangeres haar mond tot aan jouw oor ga jij enkele tienduizenden euro's besteden aan jouw installatie zodat deze natuurgetrouwer klinkt terwijl de kans dat er daarvoor iets fout gegaan is bij een installatie van 25K iets groter is imho )
En toch blijf jij zeggen dat het meeste werkt terwijl het imho sowieso niet voor 95% van de mensen werkt ( apparatuur ) en van de overige 5% denk ik dat 99% blind is gaan vertrouwen op het geld wat ze hebben uitgegeven. Dus die horen ook geen verschil meer maar denken een verschil te moeten horen omdat ze dat op de verpakking lezen.
Enig idee waarom ik sceptisch ben over deze producten die hardstikke veel geld kosten???
Doet dit nou niet hetzelfde als een behoorlijke ups??? Alhoewel ik die term : Better bass from equipment nog nooit bij een ups beschrijving ben tegengekomen.om de discussie even te voeden verder ivm schone stroom:
http://www.psaudio.com/products/premier_power_plant.asp
nieuwe versie sinds een maand of 2 in europa op de markt. Heb hem zelf nog niet getest maar de vorige versies wel. PP 300 en PP 500 en er persoonlijk er tevreden over.
Maar de vraag blijft : Geloof jij dat een kabel zijn natuurkundige eigenschappen kan veranderen op kamertemperatuur. Kijk dat iemand een cooker kan maken a 700 euro die de eigenschappen van een kabel kan veranderen dat wil ik wel geloven ( maar of de kabel daar beter van wordt ). Maar geeft zo'n cooker hetzelfde effect als zelf inspelen. Oftewel heeft inspelen wel effect.en wat betreft die cooker. Een lcd tv zal ongetwijfeld meer kosten aan research maar daar worden er daarna ook honderdduizenden van geproduceerd dus die kosten worden verdeeld. Dit geldt ook voor auto's. Zo'n cooker is handwerk en ik verwacht dat er wereldwijd wellicht een 1000 stuks van staan.
Of het je het geld waard is mag je zelf bepalen. Maar ook dat geld voor de keus BMW versus Japanner etc etc
In / exclusief patentrecht / licenties /etc. Want de kostprijs van bijna alles wat op de markt komt is bijna 0,0 als je het vergelijkt met de marktprijs. Een aansturingsprint van 25 euro is qua onderdelen nog duur. Ik gok dat een gemiddelde hobbybob met een soldeerbout het goedkoper kan, zie de hele chinese / japanse namakerij, alleen het denkwerk dat kost geld. Als er in zo'n aansturing 3 jaar denkwerk / research van 10 man zit dan moet dat ook ergens van betaald worden... Plus nog de 5 andere projectgroepen die wel 3 jaar research hebben gedaan maar geen marktwaardig product opgeleverd hebben.NB een kennis van mij werkt bij philips op de afdeling die de aansturings print voor lcd toestellen op de markt zet. De complete aansturing die ook aan andere merken wordt verkocht is niet duurder dan € 25,-- , tel daar het scherm en de kast en nog wat voedingsspul bij en zet dat maar eens af tegen de verkoopprijs.........