[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.452 views sinds 30-01-2008

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Freezerator schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:49:
Weet iemand wat je nou concreet kan met die ethernet aansluiting op de PZ70? Ik lees dat er VoD mee mogelijk is, maar kan je bv ook iets van je eigen netwerk naar je tv mee streamen?
Ik heb wel de press release gelezen (bron) maar ben er niet wijzer uit geworden.
Volgens mij niet veel. De PZ750 heeft een h264 HD-decoder aan boord, maar de PZ70 niet. Hierdoor kun je met de PZ70 alleen foto's en tekst binnenhalen via de ethernetport van één of andere Japanse tv-dienst. Dit is volgens mij ook het grootste verschil tussen beide TV's. Volgens mij hebben we hier dan ook niets aan die ethernetport. De decoder zou wel gebruikt kunnen worden voor digitale tv. Even de verdere reviews en ervaringen van Europese modellen afwachten is denk ik het beste.

PSN: Shiver23

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
Ik heb de knoop zonet doorgehakt. Ik wilde in eerste instantie een 37PV70 kopen, maar omdat deze heel slecht leverbaar is heb ik de 42PV70 besteld. Het wordt morgen bezorgd door de winkel. :)

Verwijderd

Hallo ! Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een 42py700. Een heel nieuwe kijk van tv kijken. Zeker nu ik m'n dvdspeler via component aangesloten hebt ipv scart. Verschil tussen dag en nacht.

Nou heb ik wel al foto's afgespeeld met een SD kaart, maar ik vroeg me af of jullie het lukt om videomateriaal af te spelen. Ik heb dan wel geen Panasonic AVCHD camera, maar het moet toch wel op een of andere manier lukken om videofiles te converteren naar dit formaat? Als ik een m2t bestand download van internet wil de py700 dit ook niet afspelenn; "Ongeldige afspeel file".

Kan een van jullie mij verder helpen !

Groet Gabor

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:47:
Hallo ! Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een 42py700. Een heel nieuwe kijk van tv kijken.
Gabor, kun je een foto plaatsen zoals ie bij jou staat? Altijd leuk! *in afwachting van de "50".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 14:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

Gabor, kun je een foto plaatsen zoals ie bij jou staat? Altijd leuk! *in afwachting van de "50".
Alsjeblieft ! Hoop dat je snel je 50" krijgt. Zal je geen spijt van krijgen !

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/blomzeijl/pana/pana.jpg

Verwijderd

Netjes! Trendy inrichting, lijkt wel een woonblad foto :) 50" was overigens daar wat teveel geweest *grin*. Zet het knopje eens aan... tis zo zwart! ;) Aan een beugel gehangen zie ik? ahhh, hoe lang nog (2 weken?).... telt af....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:27:
Netjes! Trendy inrichting, lijkt wel een woonblad foto :) 50" was overigens daar wat teveel geweest *grin*. Zet het knopje eens aan... tis zo zwart! ;) Aan een beugel gehangen zie ik? ahhh, hoe lang nog (2 weken?).... telt af....
Dankje! '
Ja vond die voet sowieso niet zo mooi, en dan past de centerspeaker er ook niet voor.
Maaruh, als je de 50 hebt laat maar weten of je videofiles kan afspelen via het SD slot.

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:35:
[...]

Ook Dr.Phil? :) Dat is bij mij het beste voorbeeld van die 'gele' kleur op de stand Normaal. Maar dat zou ook goed aan Dr.Phil zelf kunnen liggen (of z'n make up afdeling).
Per aflevering/serie/journaal/zender/what ever, zullen de kleuren ook wel iets verschillen. Ik ben nu zeer tevreden over mij (kleur) afstellingen en heb ze als volgt staan:
Stand: KOEL... inderdaad, geen warmere (lees oranjere tinten)
Verder beeld op normaal.
Contrast, scherpte, brightness in het midden
Kleur net iets boven het midden.
Verder alle beeldverbeteraars uitgezet. In deze stand komt alles natuurlijk over en heeft de tv (bijna) geen last van lichte flikkeringen in een geheel witte vlak.
Nogmaal.... ik heb -nog- geen tv gezien die een mooier beeld geeft dan deze plasma.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
Weet iemand toevallig hoe breed de voet van de 42PV70 is? Op zowel enkele reviewsites (zoals kieskeurig.nl) als de website van de vendor (panasonic.nl) heb ik enkel de breedte van de tv zelf kunnen terugvinden.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Raar dat de meesten hier Koel of Normaal verkiezen. Heb nu al op 2 (gereputeerde) review sites gezien dat de meest accurate kleuren bekomen worden met Warm in combinatie met Cinema. De kleuren zouden dan al zeer dicht in de buurt zijn van een gecalibreerd scherm.
Volgende week heb ik de mijne, zal dan eens zien welke ik verkies.
BTW, had iemand hier niet vermeld dat er een nieuwe versie kwam ? Ik merk immers ook dat ik niet de 70F maar de 70FA zal krijgen... Geen idee of er een verschil in zit.

• Twixie
sylvesterrr schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:47:
Weet iemand toevallig hoe breed de voet van de 42PV70 is? Op zowel enkele reviewsites (zoals kieskeurig.nl) als de website van de vendor (panasonic.nl) heb ik enkel de breedte van de tv zelf kunnen terugvinden.
Zie hier : http://www.panasonic.be/s...50305/TH-42PV70F_spec.pdf
Al is het me niet 100% duidelijk of die 676mm wel de breedte van de voet is.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:15:
[...]

Per aflevering/serie/journaal/zender/what ever, zullen de kleuren ook wel iets verschillen. Ik ben nu zeer tevreden over mij (kleur) afstellingen en heb ze als volgt staan:
Stand: KOEL... inderdaad, geen warmere (lees oranjere tinten)
Verder beeld op normaal.
Contrast, scherpte, brightness in het midden
Kleur net iets boven het midden.
Verder alle beeldverbeteraars uitgezet. In deze stand komt alles natuurlijk over en heeft de tv (bijna) geen last van lichte flikkeringen in een geheel witte vlak.
Nogmaal.... ik heb -nog- geen tv gezien die een mooier beeld geeft dan deze plasma.
Ik zal deze instelling ook eens gaan uitproberen voor de 37PV70.
Want ik heb toch meer last van die zichtbare lichte flikkeringen.
Als ik een DVD opzet (Aangesloten via component 576i) dan zie je toch nog de lichte flikkeringen in het beeld en dan dus niet alleen bij witte vlakken.

Dit heb ik ook gewoon met analoog en andere bronnen.

Instelling stond op dit moment op.

Stand: Cinema
Verder beeld op warm.
Contrast 70%
Scherpte 50%
Brightness 48%
Kleur 45%.
Verder alle beeldverbeteraars uitgezet.

TV heeft ruim 400 uur erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Mabili schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:17:
[...]

Instelling stond op dit moment op.

Stand: Cinema
Verder beeld op warm.
Contrast 70%
Scherpte 50%
Brightness 48%
Kleur 45%.
Verder alle beeldverbeteraars uitgezet.

TV heeft ruim 400 uur erop zitten.
Dat lijkt heel erg op de instellingen die ik ook heb alleen dan beeld op normaal ipv warm.
Althans voor gewoon tv kijken, voor mijn 360 heb ik het net iets anders ingesteld.

Tot nu toe heb ik zelf nog niet echt last gehad van rare dingen, behalve dan de green fosfortrail in games en af en toe in films, en judder met langzame beelden.

[ Voor 20% gewijzigd door Albinoraptor op 31-08-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

had je die van mij al gezien? De TH-50-PV

http://www.putfile.com/ferry34/images/133879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had je dat een aantal pagina's eerder gemeld met dat blauwe licht niet? ;) Ik zie meer blauw dan tv *grin*
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:27:
[...]
Ja vond die voet sowieso niet zo mooi, en dan past de centerspeaker er ook niet voor.
Maaruh, als je de 50 hebt laat maar weten of je videofiles kan afspelen via het SD slot.
Erg he eigenlijk, was bijna de reden dat ik hem niet had gekocht. Maar goed wat betreft je vraag staat er gewoon op de Panasonic site: AVCHD/MPEG2/HD-JPEG voor beide formaten (42/50).

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Albinoraptor schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:13:
[...]
en af en toe in films, en judder met langzame beelden.
ik denk dat dat aan het bronsignaal lag en niet aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop trouwens dat Panasonic via een firmware update 24Hz bij 1080p mogelijk maakt / gaat ondersteunen. Heeft iemand hier een idee van of ze dat gaan doen?

Eigenlijk super slecht dat je Panasonic niet kan e-mailen met een vraag en alleen een handleiding of folder per e-mail kan bestellen via hun site... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:08:
Volgens mij had je dat een aantal pagina's eerder gemeld met dat blauwe licht niet? ;) Ik zie meer blauw dan tv *grin*

[...]

Erg he eigenlijk, was bijna de reden dat ik hem niet had gekocht. Maar goed wat betreft je vraag staat er gewoon op de Panasonic site: AVCHD/MPEG2/HD-JPEG voor beide formaten (42/50).
:) Ik wilde nieuwe foto's maken, maar de batterijen gingen net op :(

Geplaatst op vrijdag 31 augustus 2007 10:40
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Door: MARVIC NL
Ik hoop trouwens dat Panasonic via een firmware update 24Hz bij 1080p mogelijk maakt / gaat ondersteunen. Heeft iemand hier een idee van of ze dat gaan doen?

Eigenlijk super slecht dat je Panasonic niet kan e-mailen met een vraag en alleen een handleiding of folder per e-mail kan bestellen via hun site... pfff
(einde quote)

Wat maakt dat uit dan? Ik lees daar vaak over, maar wanneer ik hd dvd aan t kijken ben dan heb ik n perfect beeld. Ik zie geen judder ofzo, maar denk dat ik er niet gevoelig voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh, gewoon ff 2 minuten opladen en je kunt weer 1 foto maken haha

Je wordt met die 24Hz doodgegooid. Met HD-DVD heb je er geen last van (heb ik via de xbox360 de speler) maar met blu-ray wellicht wel; die maakt o.a. gebruik van die 24Hz.
..is also capable of reproducing high definition movies in their original format of 24 frames per second, exactly as they would be seen in a movie theatre.
Of dat allemaal zo zwaar overtrokken is weet ik niet, maar in het magazine Media Totaal stonden er 3 pagina's alleen al over die 24Hz. Bijv. met onze PAL uitzendingen is het zo dat een film in de bios bijv. 1uur30 duurde maar op tv 6 minuten korter; alles gaat wat sneller... Arghh, (verschillende) standaarden maken een mens soms gek en het is vooral zeer onefficient allemaal....

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:21:
Je wordt met die 24Hz doodgegooid. Met HD-DVD heb je er geen last van (heb ik via de xbox360 de speler) maar met blu-ray wellicht wel; die maakt o.a. gebruik van die 24Hz.
Wat een onzin. HD-DVD heeft er evenzeer last van. Bioscoopfilms staan immers ook gewoon in 24fps erop (zou erg zijn moest dat niet het geval zijn) want de films zijn nu origineel eenmaal in 24fps gefilmd.
Dus als ofwel je speler, ofwel je TV, geen 24fps ondersteunt dan worden die 24fps netjes omgezet naar 60fps door elk frame afwisselend 2 en 3 keer te tonen. De frames worden dan afwisselend gedurende 1/30" en 1/20" getoond en dat veroorzaakt de judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]
Geen last van? Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Een film staat in 24Hz op een BR én HD-DVD. Bij 60Hz weergave wordt dit beeld omgezet van 24 naar 60 beeldjes per seconde. Om dit weer te geven wordt er gebruik gemaakt van zogenaamde 3:2 Pulldown. Als een speler én een tv beiden 24p/hz/fps ondersteund krijg je dus alle 24 beelden precies als de bron binnen zonder conversie.
Is het een big deal? Er wordt al jaren zonder al te veel geklaag naar 60hz gekeken (in Europa naar 50hz. 2x24 + een beetje sneller, dus voor ons redelijk onbekend), dus waarschijnlijk zal het voor veel mensen ook weer niet heel belangrijk zijn. Maar als je een dikke tv koopt, ben je meestal wel een kritische kijker.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okok... rustig kinders :) Ik vertel geen feiten, ik leg voor wat ik begrepen heb (zo goed?). Dat 24Hz wordt bij de nieuwe tv's van bijv. van Pioneer zo breed uitgemeten en gooi er dan een EISA sausje op, dan zou je bijna een gevoel krijgen van: heb ik wel dan de juiste gekocht?

Shiver23, je legt het inderdaad beter uit dan ik haha. Twixie, ik dacht dat alleen op Blu-ray 24Hz films erop werden gezet (op diverse sites gelezen), maar ja verkeerd geinformeerd dan he...

Mag ik dan even concluderen: no big deal en sterk overtrokken die 24Hz?
Ik probeer het ook allemaal te begrijpen 8)7 ... en dat valt niet mee...

/is overigens nog steeds blij dat ie de TH-50PY700 heeft besteld hoor... nog 2 weken wachten waarschijnlijk...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Persoonlijk denk ik idd dat zowel 1080p als 24fps support vooral hype zijn en velen het absoluut willen hebben terwijl ze niet echt weten wat ze gaan missen als ze het niet hebben. (Pas op, toen ik een klein jaar geleden begon uit te kijken naar een nieuwe tv zou en moest ik ook 1080p/24 hebben).
Uiteraard is er wel een verschil tussen HD-Ready en FullHD. En uiteraard is er een verschil tussen wel of geen 24fps support (dus wel of geen judder).
Zie ik het verschil ? Jazeker, maar ik vind een HD-beeld op een HD-Ready ook al fantastisch, wanneer ik een film bekijk zit ik echt niet te kijken "Goh, dat haartje is precies toch niet helemaal scherp, jammer dat ik geen FullHD gekocht heb". Idem met 24p support, een heel mooi voorbeeld van die judder zie je in de Ice Age 2 trailer die je voor de PS3/XBox360 (weet niet meer juist welke van de twee) kunt downloaden. De trailer begint met een panning shot omheen de ijsberg, en als je er op let zie je idd zeer goed de judder. Maar om dat nu meteen storend te noemen, laat staan alle non-24p TVs links te moeten laten liggen (en tegelijk enkele honderden euros meer te moeten uitgeven), ik weet het niet hoor...

Ik heb liever een goede TV zonder 1080p en zonder 24fps, dan een middelmatige mét. Persoonlijk vind ik vooral de meerprijs die je betaalt om 1080p en/of 24fps te krijgen gewoon te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 14:21
Ik zit met een dilemma. Ik zoek al tijden een nieuwe TV en mijn keuze is gevallen op het merk Panasonic. Mijn eerste voorkeur lag bij de tx-32lx70 LCD TV. Echter voor het zelfde geld koop je hiervoor ook een 37" plasma van Panasonic of zelfs een 42". Na onderzoek tussen beiden soorten ligt mijn voorkeur nu bij de 42" omdat dit veel TV is voor relatief weinig geld.

Echter wordt deze TV mijn sterk afgeraden door diverse winkels vanwege de kijkstand. Mijn kijkafstand is 2 tot 2,2 meter. Nu heb ik wel allerlei van die formules voorbij zien komen voor de ideale afstand maar ik lees toch vooral dat het op persoonlijke voorkeur aankomt. Vandaag werd mij echter verteld dat als ik op 2 meter afstand van de 42" ik met mijn oogballen moet draaien en na uurtje of 2 TV kijken, moe zou worden en de TV zou uitzetten. Is dit werkelijk zo? Ik kom gegenoeg verhalen tegen van mensen die ook rond deze afstand TV zitten te kijken op een 42". Als ik in de winkel sta op 2 meter afstand is het geen probleem maar dit gaat natuurlijk maar om een kort tijdsbestek.

Op mijn TV zou ik vooral DVD's kijken en later blu-ray of hd-dvd . Analoge TV kijk ik hoogstens een halfuurtje per avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
Wat een onzin. HD-DVD heeft er evenzeer last van.
Alleen is het woordje "last"nogal subjectief. Ik heb nog geen HD DVD of Bluray gekeken op mijn 42pv70 maar ik ben erg benieuwd of dit nou echt merkbaar zal tegenvallen door het ontbreken van 24hz.

Ik heb het idee dat het meer hype is dan echt een fantastisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

AversusZ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:18:
Vandaag werd mij echter verteld dat als ik op 2 meter afstand van de 42" ik met mijn oogballen moet draaien en na uurtje of 2 TV kijken, moe zou worden en de TV zou uitzetten. Is dit werkelijk zo?
Nee. voor het voetbal schuif ik mijn stoel naar voren en zit ik op 2 meter van een 42PV70 (ogen-plasma). Gaat prima.

Digitale kabel is wel een vereiste op deze afstand.

Voor DVD's is 2 meter goed te doen, je krijgt dan een echte bioscoop ervaring.

Toch zou ik op jouw afstand neigen naar 37 inch.

Analoge TV gaat denk ik tegenvallen als je op 2 meter van een 42pv70 zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 31-08-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Philflow schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:38:
[...]
Alleen is het woordje "last"nogal subjectief. Ik heb nog geen HD DVD of Bluray gekeken op mijn 42pv70 maar ik ben erg benieuwd of dit nou echt merkbaar zal tegenvallen door het ontbreken van 24hz.
Punt is echter dat hij claimde dat er een (al dan niet subjectief) verschil zou zijn tussen HD-DVD en BluRay, maar dat is het niet, simpelweg omdat de oorzaak niet ligt in het HD-formaat maar in de manier waarop bioscoopfilms gefilmd worden.
Als je er geen last van hebt, dan ga je er zowel op BluRay als HD-DVD geen last van hebben. Persoonlijk merk ik het wel (bvb Ice Age 2 trailer te downloaden op PS3) maar ik vind het zeker niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Echter wordt deze TV mijn sterk afgeraden door diverse winkels vanwege de kijkstand. Mijn kijkafstand is 2 tot 2,2 meter. Nu heb ik wel allerlei van die formules voorbij zien komen voor de ideale afstand maar ik lees toch vooral dat het op persoonlijke voorkeur aankomt. Vandaag werd mij echter verteld dat als ik op 2 meter afstand van de 42" ik met mijn oogballen moet draaien en na uurtje of 2 TV kijken, moe zou worden en de TV zou uitzetten. Is dit werkelijk zo? Ik kom gegenoeg verhalen tegen van mensen die ook rond deze afstand TV zitten te kijken op een 42". Als ik in de winkel sta op 2 meter afstand is het geen probleem maar dit gaat natuurlijk maar om een kort tijdsbestek.
2.20m is natuurlijk wel vrij dichtbij. Vermoeidheid is één aspect (heb je er last van als je naar de bioscoop gaat ? daar is de beeldhoek nog veel groter). Een ander is echter dat hoe dichterbij je zit, hoe beter je fouten in het beeld ziet. Als je dan niet verder achteruit kunt zitten zul je dus met die fouten moeten leven.
Zelf is bij mij de max. afstand 2.60m. Wou eigenlijk wel een 50" maar juist omwille van die reden heb ik dan toch maar de 42" genomen. Wil ik nog groter beeld, dan schuif ik de zetel wel wat dichterbij.
Natuurlijk is het met 37" vs 42" nog een moeilijker keuze omdat het prijsverschil tussen beide maar €100 waardoor je toch snel geneigd bent om voor de 42" te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
Philflow schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

Nee. voor het voetbal schuif ik mijn stoel naar voren en zit ik op 2 meter van een 42PV70 (ogen-plasma). Gaat prima.

Digitale kabel is wel een vereiste op deze afstand.

Voor DVD's is 2 meter goed te doen, je krijgt dan een echte bioscoop ervaring.

Toch zou ik op jouw afstand neigen naar 37 inch.

Analoge TV gaat denk ik tegenvallen als je op 2 meter van een 42pv70 zit.
Tja, analoge TV is op mijn huidige TV al niet helemaal super aangezien we in ons huis meerdere TV's hebben staan. Ik woon nog thuis en digitale kabel gaat er niet komen. Je zou de TV ook als investering voor de toekomst kunnen zien mocht ik binnen 1 a 2 jaar het uitgaan en dan overgaan op digitaal. Het gaat me vooral om de bioscoop ervaring aangezien ik een grote collectie DVD's heb en 80% van het gebruik hierin zal zitten.

Ik neigde eerst ook naar de 37" versie maar deze is (naar mijn mening) nogal slecht leverbaar en het prijsverschil met de 42" is nogal laag. (De 42" is zelfs nu goedkoper bij de mediamarkt Alphen aan den Rijn voor 999).

Bedankt voor je feedback in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:18:
[...]

2.20m is natuurlijk wel vrij dichtbij. Vermoeidheid is één aspect (heb je er last van als je naar de bioscoop gaat ? daar is de beeldhoek nog veel groter). Een ander is echter dat hoe dichterbij je zit, hoe beter je fouten in het beeld ziet. Als je dan niet verder achteruit kunt zitten zul je dus met die fouten moeten leven.
Zelf is bij mij de max. afstand 2.60m. Wou eigenlijk wel een 50" maar juist omwille van die reden heb ik dan toch maar de 42" genomen. Wil ik nog groter beeld, dan schuif ik de zetel wel wat dichterbij.
Natuurlijk is het met 37" vs 42" nog een moeilijker keuze omdat het prijsverschil tussen beide maar €100 waardoor je toch snel geneigd bent om voor de 42" te kiezen.
Heb er geen last van als ik de bioscoop ben. Maar waar je wel een goed punt heb ik is dat ik inderdaad niet achteruit kan met mijn stoel. Ik neig ook naar 37" maar als je dan ziet dat de 42" in sommige gevallen zelfs goedkoper neig ik juist weer naar de 42". Lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:58:
Raar dat de meesten hier Koel of Normaal verkiezen. Heb nu al op 2 (gereputeerde) review sites gezien dat de meest accurate kleuren bekomen worden met Warm in combinatie met Cinema. De kleuren zouden dan al zeer dicht in de buurt zijn van een gecalibreerd scherm.
Als ik mijn toestel op warm zet is wit echt geen wit meer... Hoe kan een scherm gekalibreerd zijn als hij geen wit kan weergeven |:(
Indien koel of normaal is verkozen kun je de kleuren weer wat "levendiger en warmer" maken door simpelweg de kleur wat hoger te zetten.
Achja, het is ook allemaal een kwestie van smaak. En daarbij geloof ik nu echt wel dat elk toestel "anders" is qua kleur enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AversusZ schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:38:
[...]
Tja, analoge TV is op mijn huidige TV al niet helemaal super aangezien we in ons huis meerdere TV's hebben staan. Ik woon nog thuis en digitale kabel gaat er niet komen.
Je kan toch zelf een digitale decoder kopen en op je kamer aansluiten!? Je ouders betalen geen euro meer voor het digitale abonnement en het analoge signaal blijft gewoon werken, dus de overige tv's in huis blijven gewoon op dezelfde manier werken.

En als je digitale tv hebt, dan kan je op die afstand makkelijk een 42" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik zit met een dilemma. Ik zoek al tijden een nieuwe TV en mijn keuze is gevallen op het merk Panasonic. Mijn eerste voorkeur lag bij de tx-32lx70 LCD TV. Echter voor het zelfde geld koop je hiervoor ook een 37" plasma van Panasonic of zelfs een 42". Na onderzoek tussen beiden soorten ligt mijn voorkeur nu bij de 42" omdat dit veel TV is voor relatief weinig geld.

Op mijn TV zou ik vooral DVD's kijken en later blu-ray of hd-dvd . Analoge TV kijk ik hoogstens een halfuurtje per avond.
Ik stond voor dezelfde keuze als jij. Ik heb toen toch voor de 32" gekozen. Een punt waarmee je rekening moet houden, is dat in de winkel een 32" klein lijkt tussen al die grotere modellen.

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Twixie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:13:
[...]
Punt is echter dat hij claimde dat er een (al dan niet subjectief) verschil zou zijn tussen HD-DVD en BluRay, maar dat is het niet, simpelweg omdat de oorzaak niet ligt in het HD-formaat maar in de manier waarop bioscoopfilms gefilmd worden.
Ik begreep jouw punt. En mijn punt ging dus alleen over het woordje 'last'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:54:
[...]
Als ik mijn toestel op warm zet is wit echt geen wit meer... Hoe kan een scherm gekalibreerd zijn als hij geen wit kan weergeven |:(
Wit wit bestaat niet. Dat heeft alles met kleurtemperatuur te maken. Je calibreert altijd voor een bepaalde kleurentemperatuur (dat is juist wat warm/normaal/koel doet). Je ogen wennen heel rap aan een kleurtemperatuur. Als je dan terug naar een koelere kleur gaat ga je eerst weer denken/vinden dat het geen wit is (maar eerder blauw).
De meeste PC monitors laten ook toe van verschillende kleurtemperaturen te kiezen. Ook daar zie je dat je als je van een temp. naar een andere gaat, de laatste nooit echt wit lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:08:

[...]

Ja dat staat ook in de manual, maar als ik dus mpg -bestanden op een sd kaart zet leest de tv dit niet. Heeft iemand hier zo'n AVCHD camera van Panasonic? Dan zou ik wel willen weten welk bestandsformaat deze filmt en wat voor mappen er op de SD kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:58:
[...]
Ja dat staat ook in de manual, maar als ik dus mpg -bestanden op een sd kaart zet leest de tv dit niet.
Weet je zeker dat het mpeg2 is, en is de resolutie niet te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de TH-42PZ70 besteld bij Redcoon. Ben benieuwd of ze hem volgende week leveren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit gedacht dat het een Panasonic zou worden maar jullie hebben me overtuigd, thanx Panasonics! :>
Nu alleen nog ff op de nieuwe modellen wachten en het juiste formaat kiezen...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 03:21:
Nu alleen nog ff op de nieuwe modellen wachten en het juiste formaat kiezen...
Nou dat excuus geldt ook niet meer kijk maar in de post net boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

[...]

Of dat allemaal zo zwaar overtrokken is weet ik niet, maar in het magazine Media Totaal stonden er 3 pagina's alleen al over die 24Hz. Bijv. met onze PAL uitzendingen is het zo dat een film in de bios bijv. 1uur30 duurde maar op tv 6 minuten korter; alles gaat wat sneller... Arghh, (verschillende) standaarden maken een mens soms gek en het is vooral zeer onefficient allemaal....
Mn camera gaat op batterijen grrr!

En ja, ik kijk ook hd dvd via mn xbox360. Dus dan komt t daardoor dat we er geen last van hebben....aha. (mooi hè, zo.n hd dvdspeler voor maar €150,-.!!! :) )

Hmm, blijkbaar is er geen verschil tussen hd dvd en blu-ray wat betreft de judder. Maar nogmaals, ik zie het niet hoor (gelukkig)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 01-09-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Of dat allemaal zo zwaar overtrokken is weet ik niet, maar in het magazine Media Totaal stonden er 3 pagina's alleen al over die 24Hz.
Als we dat als eikpunt gaan nemen... Voor hetzelfde geld schrijft Media totaal 4 pagina's over Pixelplus 14 en Chromaclear 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17
Gisteren mijn TH-42PV700P ontvangen, wat een juweel!!! Mijn Philips LCD (32") is naar de slaapkamer 'verbannen'. :+

PS3, Xbox360 erop aangelosten en wat een beeld!!!! Ik zit +/- 3.5m van het beeld en nu kan ik eindelijk relaxed vanaf de bank spelen _/-\o_

Had ik em maar eerder gekocht.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 07:52:
[...]

Nou dat excuus geldt ook niet meer kijk maar in de post net boven je ;)
Dat is wel erg snel, staan de nieuwe modellen ook al in de winkel dan?
En is het verstandiger om 'm via internet te bestellen, ook met het oog op service en garantie?
Ik ben een leek op technisch gebied, moet eerst nog overstappen op digitaal voor beter beeld en gebruik 'm hoofdzakelijk om gewoon tv te kijken
Ik ga maar 's naar de 37" kijken in de winkel
Die schijnt nl. groot genoeg te zijn als je op 2 meter afstand zit...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ligt eraan welke web winkel.
Ik heb hem zelf bestelt bij Media Homeservice, en die geeft een jaartje extra garantie op de plasma,s, en voor 25€, wordt hij geplaatst ;)

Ik zat ook met de dillema 37" of 42" .
Maar ik heb toch besloten voor een 42". In de bank zit ik er 2,20 vanaf, maar mijn buur heeft een 42", dus die ff neergezet, en ben blij dat ik ff kon testen ;) :9~
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:47:
[...]

En is het verstandiger om 'm via internet te bestellen, ook met het oog op service en garantie?
Ik ben een leek op technisch gebied, moet eerst nog overstappen op digitaal voor beter beeld en gebruik 'm hoofdzakelijk om gewoon tv te kijken
Ik ga maar 's naar de 37" kijken in de winkel
Die schijnt nl. groot genoeg te zijn als je op 2 meter afstand zit...

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Laatst online: 19-03 20:06
jvalks schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:10:
Gisteren mijn TH-42PV700P ontvangen, wat een juweel!!! Mijn Philips LCD (32") is naar de slaapkamer 'verbannen'. :+
Damn, en ik moet nog (bijna) een maand wachten op de 42PV700 :|

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:47:
[...]
Ze staan niet in de winkel voor zover ik weet maar je kan wel de Z70 online bestellen.
Maarje je moet je afvragen of je wel Full HD wilt. zoals zo vaker gezegd is.
Maakt weinig uit, want de aan huis service wordt uitgevoerd door Panasonic.

Maar waar je hem ook koopt, altijd even verifieren bij je leverancier dat je die aan huis service krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Blijf zelf ook zeer tevreden over de 37PV70 en inderdaad als je even goed kijkt op internet of daar ook die home service geldig is dan kan het een hoop schelen.

Zelf heb ik hem dan wel in een winkel gekocht en toch voor een leuke prijs kunnen laten bezorgen.

Wel vandaag even cleaner gekocht om het scherm af en toe schoon te kunnen maken.
Aangezien ik niet zo tevreden ben over monster cleaner (laat vegen achter) vandaag Spectral cleaner gekocht. Werkt zeer goed en maakt je Plasma scherm netjes schoon.
Wel even wennen omdat als je spuit er allemaal schuim uit komt maar even op doekje doen (die erbij geleverd word) en goed verdelen over je plasma beeldscherm je scherm glimd weer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17
Quorton schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:49:
[...]

Damn, en ik moet nog (bijna) een maand wachten op de 42PV700 :|
Ik had em op 13 juli besteld, toen gaf de winkel al aan dat ze de tv pas eind september binnen kregen. Maar afgelopen donderdag werdt ik verrast door het nieuws dat ie er was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:26

Harrie van Til

Doe maar blauw

Mabili schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:43:
Wel vandaag even cleaner gekocht om het scherm af en toe schoon te kunnen maken.
Aangezien ik niet zo tevreden ben over monster cleaner (laat vegen achter) vandaag Spectral cleaner gekocht. Werkt zeer goed en maakt je Plasma scherm netjes schoon.
Wel even wennen omdat als je spuit er allemaal schuim uit komt maar even op doekje doen (die erbij geleverd word) en goed verdelen over je plasma beeldscherm je scherm glimd weer als nieuw :)
Waarom zou je een speciale cleaner moeten hebben voor een plasmascherm?

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Ik had net de xbox 360 van mijn zoon via component aan mijn 37pv70 hangen. De settings van de xbox op 720p uitvoer gezet en een dvd er in. Op het scherm gaf de informatiebalk aan dat de plasma in 576p uitzond. Hoe kan ik het afspelen van de dvd toch in 720p krijgen?

Harrie van Til

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Harrie van Til schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je een speciale cleaner moeten hebben voor een plasmascherm?
Omdat je een plasmas maar ook een LCD scherm niet zomaar met elk willekeurige schoonmaakmiddel kunt schoonmaken.

Daarbij als je kleine kinderen over de vloer heb huppelen het wel eens kan voorkomen dat het scherm vies kan worden. Echter met een speciale schoonmaak middel kan je als het goed is je scherm niet beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Mabili schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:24:
[...]

. Echter met een speciale schoonmaak middel kan je als het goed is je scherm niet beschadigen.
Kost waarschijnlijk weer een aardige duit. Als je in de bijsluiter van deplasma kijkt, zie je dat het met gewoon water en een zachte doek ook kan. Scheelt weer geld.

IMHO is zo'n speciaal schoonmaakmiddel weer zakkenklopperij van de eerste orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietergompie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 16:49
Niet helemaal ontopic,maar ik zie dat toch aardig wat mensen bij redcoon willen bestellen of besteld hebben.
Wil mijn ervaring over Redcoon even kwijt.
Morgen drie weken geleden een Panasonic TH-37 PV 70 E besteld.
Vond het lang duren voor er iets kwam,op de site was er toen nog een levertijd van acht dagen.
Vorige week een mail gestuurd,de reactie was dat het toestel 31-8 zou binnen wezen.De levertijd op de site was inmiddels gedaald naar zes dagen.
Vandaag (2-9) nog niks binnen.En op de site is de desbetreffende aanbieding nu geheel verdwenen.
Niet zo een beste beurt van Redcoon tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pietergompie schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:54:
Niet helemaal ontopic,aanbieding nu geheel verdwenen.
idd... off-topic. Laten we het even bij deze mededeling houden, voordat er (alweer ;) ) allerlei
internet-winkel ervaringen hierdoor los komen in dit topic. Maak daar anders een appart topic over :), of gebruik/lees de shopreview op tweakers.net...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

jvalks schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:16:
[...]

Ik had em op 13 juli besteld, toen gaf de winkel al aan dat ze de tv pas eind september binnen kregen. Maar afgelopen donderdag werdt ik verrast door het nieuws dat ie er was :D
Ik werd afgelopen week verrast met een 37PV70 die ook pas voor half september op de planning stond. Wie weet komen de 50ers dus ook wel wat vlotter binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders zijn naar een nieuwe TV aan het kijken en ik probeer ze hier een beetje in te adviseren, gezien ik een half jaar geleden ook enigszins onderzoek heb gedaan voor een 42" plasma (uiteindelijk op de Pioneer PDP-427XA uitgekomen).

Mijn vader wil graag Full HD (omdat het de hoogste resolutie heeft) en dan komen we al snel op de Panasonic TH-42PY700. Er zal vooral naar TV (digitaal) gekeken worden en af en toe een DVD en mijn vader wil ook graag zijn laptop op de TV aan kunnen sluiten (voor bijv. foto's, videos en evt. internetten/gamen).

We gaan morgen bij de grotere electronicazaken even kijken hoe de tv's er ' in het echt' uitzien maar ik wilde toch een aantal vragen stellen:

1. Is de beeldkwaliteit goed als je een laptop op de tv aansluit, of is het lastig om kleine letters te lezen (in bijvoorbeeld browsers of van folder- en bestandsnamen)?

2. Klopt het dat deze TV voor een prijs van iets boven de 2000 bij de top in zijn prijscategorie zit?

3. Ik las een opmerking van iemand eerder in deze thread die iets zei in de trant van: "...als je 1080p/full hd wilt". Waarom zou iemand NIET full hd willen, afgezien dat het duurder is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:22:3. Ik las een opmerking van iemand eerder in deze thread die iets zei in de trant van: "...als je 1080p/full hd wilt". Waarom zou iemand NIET full hd willen, afgezien dat het duurder is?
... omdat je kijkafstand vermoedelijk relatief te groot (of je scherm relatief te klein) is voor FullHD (los van het feit dat er nog maar heel beperkt HD bronnen zijn...).
Bij een kijkafstand van pakweg een meter of 2 a 2,5 meen ik, zie je het verschil tussen FullHD en HDReady op een 42 inch scherm al niet meer.
Daarom dus vermoedelijk die opmerking die je hebt gelezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
Omdat in Alphen a/d Rijn de 42pv70 niet meer op voorraad was tijdens de aanbieding voor €999 kon ik de 37pv70 direct mee krijgen voor €949 :D Ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:22:
3. Ik las een opmerking van iemand eerder in deze thread die iets zei in de trant van: "...als je 1080p/full hd wilt". Waarom zou iemand NIET full hd willen, afgezien dat het duurder is?
Omdat je pas vanaf voldoende dichte afstand het verschil ziet met een HD-Ready.
Omdat gewoon SD-materiaal (kabeltv, DVD, etc..) er *slechter* uitziet op een Full HD.
Omdat de FullHD Panasonics mindere contrast specs hebben dan de HD-Ready's.
Omdat er naast resolutie nog tal van andere eigenschappen zijn die veel belangrijker zijn.

De reden van "hij wil een FullHD omdat hij een zo hoog mogelijke resolutie wil" lijkt me te wijzen op het feit dat hij totaal niet geïnformeerd is, zeker gezien hij blijkbaar zelfs helemaal geen HD content zal afspelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 02-09-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Is het nu echt zo dat gewoon sd materiaal (DVD, digitale TV) er zoveel slechter uitziet op een Full HD ten opzichte van een HD-Ready ? (laten we zeggen een Y700 tov een V70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:10
De reden van "hij wil een FullHD omdat hij een zo hoog mogelijke resolutie wil" lijkt me te wijzen op het feit dat hij totaal niet geïnformeerd is, zeker gezien hij blijkbaar zelfs helemaal geen HD content zal afspelen.
Dit is correct. Zou je iets anders aanraden dan de Panasonic TH-42PY700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:50:
[...]
... omdat je kijkafstand vermoedelijk relatief te groot (of je scherm relatief te klein) is voor FullHD (los van het feit dat er nog maar heel beperkt HD bronnen zijn...).
Bij een kijkafstand van pakweg een meter of 2 a 2,5 meen ik, zie je het verschil tussen FullHD en HDReady op een 42 inch scherm al niet meer.
Daarom dus vermoedelijk die opmerking die je hebt gelezen.
Waarom raadt Panasonic Duitsland dan een minimumafstand van 2.65 aan voor een 42" ? En 3.17 voor een 50" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 08-09 23:02
Heeft die TH-50PY700 HDMI 1,3 en ondersteund is 1080p / 24p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:04:
Heeft die TH-50PY700 HDMI 1,3 en ondersteund is 1080p / 24p ?
1080p/24 volgens mij niet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Misschien hebben de nieuwe modellen 50PZ70 dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:24:
[...]
Waarom raadt Panasonic Duitsland dan een minimumafstand van 2.65 aan voor een 42" ?
Wat maakt het uit, ik zit op 2,30 van een 42PV70 en ik ben erg tevreden. en dat is echt geen gekke afstand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:33:
[...]

Wat maakt het uit, ik zit op 2,30 van een 42PV70 en ik ben erg tevreden. en dat is echt geen gekke afstand ofzo.
Zullen ze een afstand aanraden waarop je geen verschil ziet tussen 720p en 1080p ? Ik heb veel op internet zitten zoeken, en ik word er niet echt wijs uit of je het verschil nu ziet of niet. Persoon A zegt van wel, en persoon B zegt van niet. We zullen het vanzelf wel zien als ie binnen is. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
Ondanks dat het scherm 1024*768 is en mijn pc is ingesteld op 1024*768 klopt het beeld niet volgens mij (letters zijn moeilijk leesbaar) de tv is aangeslotem via dvi-hdmi. Welke resolutie kan ik het beste nemen? ik gebruik een nvidea 8600gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gravy schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:54:
Ondanks dat het scherm 1024*768 is en mijn pc is ingesteld op 1024*768 klopt het beeld niet volgens mij (letters zijn moeilijk leesbaar) de tv is aangeslotem via dvi-hdmi. Welke resolutie kan ik het beste nemen? ik gebruik een nvidea 8600gt
1280*720 via HDMI.
1024*768 via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:24:
[...]Waarom raadt Panasonic Duitsland dan een minimumafstand van 2.65 aan voor een 42" ? En 3.17 voor een 50" ?
...dat klopt dan ongeveer toch wel met wat ik beweerde (zo'n 2.50 meter). Als de afstand dus groter wordt zie je het verschil dus niet (nauwlijks) meer tussen Full en Ready. Binnen die afstand dus wel nog een (mooi :P )zichtbaar verschil. Het is verder gewoon een (verkoop/fabrieks)advies wat geldt als minimale kijkafstand, die zij dus op 2.65 meter stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, morgen komt mijn 37PV70 binnen! Gaan we eens vergelijken met de (inmiddels exit) Sharp 37XD1E Full-HD LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je al de Panasonic TH-50 PZ70E bestellen en wanneer wordt deze verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:47:
Waar kan je al de Panasonic TH-50 PZ70E bestellen en wanneer wordt deze verwacht?
Ik weet het niet, maar hij is in Duitsland volop verkrijgbaar:
http://geizhals.at/deutschland/a267930.html
Ik denk wel dat ze in Nederland willen afleveren, alleen gaat de garantie wellicht een probleem worden.

Als je hem echt perse wil hebben zou ik eens een mailtje sturen naar Redcoon, dat is toch een duits bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redcoon heeft niet veel 50" plasma's. Ze hebben wel de 42" maar geen 50", maar ik zal even bij hun navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
gravy schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:54:
Omdat in Alphen a/d Rijn de 42pv70 niet meer op voorraad was tijdens de aanbieding voor €999 kon ik de 37pv70 direct mee krijgen voor €949 :D Ben er erg tevreden mee!
Ik was afgelopen vrijdag ook bij de MM te Alphen voor de 42PV70. De 42" schermen waren inderdaad net uitverkocht, ik mocht wel het winkelexemplaar meenemen voor dezelfde prijs (niet gedaan). Op het prijsbordje stond dat de 37" versie te koop was voor rond de 1050 euro. De verkoper vertelde dat een foutje was en dat hij 949 euro moest kosten, de hogere prijs die aangegeven stond was ook niet logisch zei hij. Er was nog één 37" op voorraad. Maar voor die 50 euro meer wilde ik graag de 42".
De kijkafstand bij ons thuis is ca. 2,5 meter. Mijn vriendin was bang dat de 42" te groot zou zijn. Ik beweerde het tegendeel. Aangezien ze mij niet geloofde zei ik tegen haar het te vragen aan de verkoper. Had ik dus beter niet kunnen doen... Hij zei dat je voor een 42" toch wel een minimale kijkafstand moest hebben van 4 à 5 meter... :?
Je vriendin meenemen naar zo'n winkel is trouwens nooit een goed idee, ik wilde per se de Pana, maar toen mijn vriendin de Samsungs, Sony's en Philips schermen zag, wilde ze natuurlijk het scherm dat er volgens haar het mooiste uit zag (en dan heb ik het niet over beeldkwaliteit).
Gelukkig toch mijn vriendin alsnog kunnen overtuigen de 42" te nemen. :) Volgens de MM moet hij over ± 1 week geleverd worden (voor de aanbiedingsprijs van 999 euro). Deze verkoper vertelde mij wel dat het scherm verticaal vervoerd diende te worden. Aangezien mijn auto niet zo groot is laat ik hem dus maar bezorgen, hopelijk inderdaad over een week ofzo. Kan haast niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Regel 1: Luister niet naar de verkoper
Regel 2: Luister niet naar vriendin/vrouw

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:49:

;) Heh!!!Heh!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM hebben ze nu een aanbieding voor de TH-37PV7. 't Kleine broertje van de 70, zegmaar.

Ik kan niet veel reviews vinden, maar het feit dat het scherm 't zelfde is als de 70 geeft me iig goede hoop. Tja, dat er maar één HDMI aansluiting op zit kan ik niet ontiegelijk wakker van liggen.

De TH37PV7 kost 777 bij de MM in Ede.

Mijn kijk afstand wordt 3,5 mtr. Is dan 37" wel genoeg, of is dan 42" enorm aan te raden?

Edit, ik zie wel dat de contrastratio bij de 70 10.000:1 is en bij de 7 'maar' 8000:1, in hoeverre is dit te merken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:04:
Mijn kijk afstand wordt 3,5 mtr. Is dan 37" wel genoeg, of is dan 42" enorm aan te raden?
Wat ga je kijken?
alleen als je een zwak analoog signaal hebt zou ik voor de 37 gaan, anders 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:09:
[...]

Wat ga je kijken?
alleen als je een zwak analoog signaal hebt zou ik voor de 37 gaan, anders 42.
UPC Digitaal, geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

op 3,5 meter minstens 42 inch kopen ja.

Ik zit op 2,30 van een 42inch met UPC digitaal en dat gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:11:
[...]

op 3,5 meter minstens 42 inch kopen ja.

Ik zit op 2,30 van een 42inch met UPC digitaal en dat gaat perfect.
Maar je adviseerde met analoog wel 37", vanwaar je keuze? De 42's vallen vaak echt buiten de prijzen die ik er voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:19:
[...]
Maar je adviseerde met analoog wel 37", vanwaar je keuze?
Met zwak analoog signaal wil je niet te dichtbij zitten, vanwege de beeldkwaliteit.
De beeldkwaliteit van UPC digitaal is met de meeste zenders dermate hoog dat je nog op 2,20 van een 42inch kunt zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-09-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, om reëel te zijn moet 't met 'n 37 ook goed zijn. Ik ben een gewoon gebruiker, beetje dvd, beetje sport. Niet gefixeerd op televisie, maar heb net 'n huis gekocht, wil gewoon een flatscreen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even via de chat van Redcoon gekeken of de TV ook daadwerkelijk op voorraad was. En dit is gelukkig het geval. Ik hoop hem deze week te ontvangen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 19:48
Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:21:
[...]

Met zwak analoog signaal wil je niet te dichtbij zitten, vanwege de beeldkwaliteit.
De beeldkwaliteit van UPC digitaal is met de meeste zenders dermate hoog dat je nog op 2,20 van een 42inch kunt zitten.
Ik zit 2.50m van mijn 42" en dat met gewoon analoog signaal, maar ik vind het nog heel goed te doen hoor. Zeker als er films op de zenders zijn die gewoon widescreen uitzenden.
Is natuurlijk geen DVD kwaliteit, maar ik kan er zeker heel goed mee leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het mailtje gehad dat de opdracht verzonden is. Er wordt binnen twee dagen contact opgenomen wanneer men hem komt bezorgen. :D

Dit is de eerste keer dat ik bestel bij Redcoon, en tot nu toe ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjonge de Panasonic Th-50pv700 is nergens te krijgen. Ik moet minimaal 2 weken wachten alsnog weten ze niet zeker of ze het genoeg binnen zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:27:
Net het mailtje gehad dat de opdracht verzonden is. Er wordt binnen twee dagen contact opgenomen wanneer men hem komt bezorgen. :D
Tip: mocht je binnen 2 dagen niets horen, gewoon zelf bellen met de Greef transport tilburg. Kan nooit kwaad om erachter aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:06:
Ligt eraan welke web winkel.
Ik heb hem zelf bestelt bij Media Homeservice, en die geeft een jaartje extra garantie op de plasma,s, en voor 25€, wordt hij geplaatst ;)

Ik zat ook met de dillema 37" of 42" .
Maar ik heb toch besloten voor een 42". In de bank zit ik er 2,20 vanaf, maar mijn buur heeft een 42", dus die ff neergezet, en ben blij dat ik ff kon testen ;) :9~

[...]
Ik woon in Alkmaar dus ik weet niet of het wat uitmaakt bij welke webwinkel (Redcoon?) ik 'm bestel als ik 'm zelf ophaal of thuis laat bezorgen en installeren, dat lijkt me de beste optie
Ik moet ook nog overstappen op een digitale aansluiting, kan ik dat gewoon bij m'n huidige voorziener (Multikabel) doen of is er misschien een voordeligere digitale aansluiter?
En waar kan ik foto's van de nieuwe 37" & 42" modellen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:44:
[...]

Tip: mocht je binnen 2 dagen niets horen, gewoon zelf bellen met de Greef transport tilburg. Kan nooit kwaad om erachter aan te zitten.
Marketplace Logistics te Lisse regelt volgens mij de bezorging. Of is dit de Greef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Als je naar alle pana modelen wilt kijken, staan ze bij Van Ingen in Purmerend tentoongestelt.

http://www.viep.nl/

Bij ons wordt digitaal tv, uitgezonden door de gemeente.

http://www.edam-volendam....03&fontsize=12&stukid=195

Met extra zender aanbod, moet je bij multikabel wezen.
Ik weet niet of multikabel voordelig is. Ligt er volgens mij ook aan, wat je voor pakket neemt.
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:58:
[...]

Ik woon in Alkmaar dus ik weet niet of het wat uitmaakt bij welke webwinkel (Redcoon?) ik 'm bestel als ik 'm zelf ophaal of thuis laat bezorgen en installeren, dat lijkt me de beste optie
Ik moet ook nog overstappen op een digitale aansluiting, kan ik dat gewoon bij m'n huidige voorziener (Multikabel) doen of is er misschien een voordeligere digitale aansluiter?
En waar kan ik foto's van de nieuwe 37" & 42" modellen bekijken?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik ben toch blij, dat deze info hier vermeldt wordt.
Vooral voor diegene die bij redcoon bestellen :+
Pietergompie schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:54:
Niet helemaal ontopic,maar ik zie dat toch aardig wat mensen bij redcoon willen bestellen of besteld hebben.
Wil mijn ervaring over Redcoon even kwijt.
Morgen drie weken geleden een Panasonic TH-37 PV 70 E besteld.
Vond het lang duren voor er iets kwam,op de site was er toen nog een levertijd van acht dagen.
Vorige week een mail gestuurd,de reactie was dat het toestel 31-8 zou binnen wezen.De levertijd op de site was inmiddels gedaald naar zes dagen.
Vandaag (2-9) nog niks binnen.En op de site is de desbetreffende aanbieding nu geheel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:25:
[...]
Marketplace Logistics te Lisse regelt volgens mij de bezorging. Of is dit de Greef ?
Dan zijn ze blijkbaar veranderd van transporteur.
pvr schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:52:
Ik ben toch blij, dat deze info hier vermeldt wordt.
Vooral voor diegene die bij redcoon bestellen :+
Zit wat in, Redcoon krijgt wisselende reviews: http://tweakers.net/shopreview/6931?Page=2#reacties
Ik ben zelf zeer tevreden over Redcoon, had mijn 42PV70 in 1 week in huis, en heb ook goede eravringen met hun aftersales..

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 03-09-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevallig hoeveel de Panasonic TH-50PV700 bij polectro kost? Online heb ik het bij geen 1 winkel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Toen jij hem kocht waren ze in overvloed(juni), maar ik houw de laatse tijd redcoon en andere web winkels in de gaten, IVM leveringstijd, maar redcoon maak er een zooitje van :X dan staan er geen pana,s op, de andere dag weer een paar, dan weer direct leverbaar 8)7

Ik heb zaterdag de chat gebruikt van redcoon, of ik de Panasonic TH-42 PV 700 meteen kan krijgen(er staat direct leverbaar), kreeg ik als antwoordt, zo snel mogenlijk.

Wat is snel, antwoord: zo snel mogenlijk 8)7 8)7 8)7

En dat terwijl alle winkels zitten te wachten, op een nieuwe zending TH-42 PV 700 :+
Zit wat in, Redcoon krijgt wisselende reviews: http://tweakers.net/shopreview/6931?Page=2#reacties
Ik ben zelf zeer tevreden over Redcoon, had mijn 42PV70 in 1 week in huis, en heb ook goede eravringen met hun aftersales..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik heb me vrouw ook meegenomen, en ze vond de zwarte glimmende rand om de pana,s lelijk.
Ik neem de Panasonic TH-42 PV 700 om andere redenen, gelukkig vindt zij dat zilveren randje leuk staan :) >:)
Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

pvr schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:02:
En dat terwijl alle winkels zitten te wachten, op een nieuwe zending TH-42 PV 700 :+
Je maakt alleen 1 vergissing volgens mij. Je vergeet namelijk dat Redcoon andere kanalen gebruikt dan de meeste winkels. Redcoon is namelijk een groot duits bedrijf. Dus levertijden die voor nederlandse webshops gelden, gelden niet noodzakelijk voor Redcoon.

Het mooiste is eigenlijk als je hem kunt bestellen zonder vooruit te betalen. Dan kun je altijd nog cancelen, zonder dat je op je geld hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Laatst online: 19-05 08:48
Heeft iemand toevallig nog de verpakking liggen van de 37PV70 die ik even mag lenen?
Het liefst in de omgeving Utrecht, R'dam, Amsterdam?

(Ik wil mijn scherm ISF laten calibreren vandaar.)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.