Nee, er is geen optie om zelf een game te starten, je kan wel een lege server joinen natuurlijk.
Met een key die al in gebruik is? Dat zou wel stoer zijn, dan alleen nog een key zoeken.
Ik bedoelde dat je alleen een server kan joinen die leeg is als je gewoon rustig wilt testen. Gebruike keys kunnen niet door een ander gebruikt worden of de key word gebanned.
Maandje fileplanet is het zeker wel waard, wel jammer dat de nieuwe nvidia drivers nu bij mij meer problemen geven dan voorheen..
Maandje fileplanet is het zeker wel waard, wel jammer dat de nieuwe nvidia drivers nu bij mij meer problemen geven dan voorheen..
Anoniem: 57485
Ik heb ook maar een subscription op Fileplanet genomen. Die batch 4 is nog steeds open, dus er zijn nog volop keys verkrijgbaar.MOAW schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:43:
Ik bedoelde dat je alleen een server kan joinen die leeg is als je gewoon rustig wilt testen. Gebruike keys kunnen niet door een ander gebruikt worden of de key word gebanned.
Ik heb ook inmiddels een betakey ontvangen via DaMorpheus (Crysis.eu) en heb vanmiddag de beta een tijdje gespeeld. Op mijn systeem draait het redelijk, maar had er eigenlijk wel iets meer van verwacht. Ik haal namelijk tussen de 20 en 40 fps op 1024*786 2*AA met wat dingen op medium en wat op high ingesteld (ongeveer 50/50). Ik hoop dat de uiteindelijke versie een beetje vlotter zal draaien. Wie weet wat er nog voor optimalisaties worden gedaan aan het spel en de videokaartdrivers...
Specs:
AMD Athlon X2 5200+
ATi Radeon X1950XT 256 MB @ Catalyst 7.9
2 GB DDR2
Specs:
AMD Athlon X2 5200+
ATi Radeon X1950XT 256 MB @ Catalyst 7.9
2 GB DDR2
[ Voor 12% gewijzigd door AntonH op 23-09-2007 14:28 ]
Wel lachen dat iedereen eerst zegt "bla bla waarom betalen als de demo er zo is bla bla" en nu komt de demo later en 1000'en mensen nemen een FP accountje voor een maand of jaar 
Anyway, stond net 3 ronden lang op de 1e plaats! beste ronde: 55 kills en 3 deaths, 13 nuke's gedropped en 2 mensen bevroren, erg lachen was het.
Anyway, stond net 3 ronden lang op de 1e plaats! beste ronde: 55 kills en 3 deaths, 13 nuke's gedropped en 2 mensen bevroren, erg lachen was het.
Klopt helemaal. Als de demo gewoon maandag was uitgekomen had ik Fileplanet compleet links laten liggen.MOAW schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:02:
Wel lachen dat iedereen eerst zegt "bla bla waarom betalen als de demo er zo is bla bla" en nu komt de demo later en 1000'en mensen nemen een FP accountje voor een maand of jaar
Ik heb zo'n gevoel dat er meer achter de uitstel van de demo zit. Conspiracy: Fileplanet heeft duizenden nieuwe leden binnen gehaald door de BETA. Om dit zoveel mogelijk uit te melken is in samenwerking met Crytek (die er ook aan verdiend) de demo uitgesteld om zoveel mogelijk extra leden binnen te halen die niet meer kunnen wachten en toch de BETA willen spelen
Daar ben ik het 100% met je eens.Anoniem: 57485 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:17:
[...]
Klopt helemaal. Als de demo gewoon maandag was uitgekomen had ik Fileplanet compleet links laten liggen.
Ik heb zo'n gevoel dat er meer achter de uitstel van de demo zit. Conspiracy: Fileplanet heeft duizenden nieuwe leden binnen gehaald door de BETA. Om dit zoveel mogelijk uit te melken is in samenwerking met Crytek (die er ook aan verdiend) de demo uitgesteld om zoveel mogelijk extra leden binnen te halen die niet meer kunnen wachten en toch de BETA willen spelen
de beta sign up is gewoon op dus je kan nu lid worden en knallen vanavond. wel nu doen dan he.
MOAW:
Dus de nieuwe drivers zijn niet lekker? ik wil ze nu net proberen.
MOAW:
Dus de nieuwe drivers zijn niet lekker? ik wil ze nu net proberen.
[ Voor 29% gewijzigd door darkphoenix op 22-09-2007 22:20 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Nieuwe drivers zijn alleen goed voor de 7xxx serie zover ik heb gelezen.
Voor de mensen die niet weten hoe fileplanet werkt:
"Koop" een abbonement, dit kan je gewoon op de frontpage doen, die van 6,99 is het goedkoopste aangezien je per maand kan betalen (en dus maar 1 maand hoeft te betalen als je hem weer stopzet na een paar dagen/weken)
Als alles klaar is, log je in en ga je naar:
http://www.fileplanet.com/promotions/crysis/beta/
Voor de mensen die niet weten hoe fileplanet werkt:
"Koop" een abbonement, dit kan je gewoon op de frontpage doen, die van 6,99 is het goedkoopste aangezien je per maand kan betalen (en dus maar 1 maand hoeft te betalen als je hem weer stopzet na een paar dagen/weken)
Als alles klaar is, log je in en ga je naar:
http://www.fileplanet.com/promotions/crysis/beta/
Dus je moet hem daarna ook weer stopzetten? Anders betaal je gewoon automatisch door?
Ok ik heb even de BETA gespeeld en ik zal even TOP SECRET informatie aan jullie doorspelen
(dus vertel het niet door, straks ben ik nog de lul!)
spoiler:
Alles op high speel ik met 30fps (gemeten met fraps) op 1680x1050. Mijn systeem: Quad Core Q6600 @ 2,6, 2ghz kingston hyperx, Geforce 8800 Ultra met Windows Vista Ultimate 64bit. Het is wel duidelijk dat het nog erg geoptimalizeerd moet worden allemaal.
Desalniettemin met deze frames wel goed speelbaar in multiplayer.
Desalniettemin met deze frames wel goed speelbaar in multiplayer.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57485 op 22-09-2007 22:51 ]
Welke driver versie en hoeveel AA? en wat is je outside/inside verhouding?
ik heb ongv hetzelfde systeem (heb wel beter geheugen
) maar wil het eens vergelijken.
Zonder AA zo'n 30fps (stilstaand beeld) en in actie tussen de 10-35 fps. driver v163.71
Edit: net wat aanpassingen gemaakt in de config van de beta, kennelijk ligt het niet allemaal aan de nvidia drivers, maar vooral de shaders. Zover het me nu is opgevallen worden 90% van alle grafische fouten in de beta door de shaders die bugged zijn veroorzaakt.
Edit: net wat aanpassingen gemaakt in de config van de beta, kennelijk ligt het niet allemaal aan de nvidia drivers, maar vooral de shaders. Zover het me nu is opgevallen worden 90% van alle grafische fouten in de beta door de shaders die bugged zijn veroorzaakt.
[ Voor 60% gewijzigd door Knaak op 22-09-2007 23:31 ]
wat voor foutjes heb je dan met de nieuwe driver?MOAW schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:06:
Zonder AA zo'n 30fps (stilstaand beeld) en in actie tussen de 10-35 fps. driver v163.71
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
POM werkend! Super effect
, jammer dat ik maar 1 texture kon vinden die er gebruik van maakte.

[ Voor 44% gewijzigd door Knaak op 22-09-2007 23:53 ]
Je kunt je sowieso afvragen of het die $5 dollar (?) per maand waard is om die Beta te spelen. Vast dat er nog een hoop andere leuke betas komen, maar ik snap nog steeds niet waarom mensen zo makkelijk in deze manier van geld verdienen tuinen.Anoniem: 57485 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:17:
[...]
Klopt helemaal. Als de demo gewoon maandag was uitgekomen had ik Fileplanet compleet links laten liggen.
Overigens wel respect aan de ondernemers achter Fileplanet, aangezien het me een relatief eenvoudige manier lijkt van geld opstrijken. Aangezien er vast genoeg mensen in tuinen
Veni Vidi Vici
ik had pas ook pom aangzet al wist ik niet wat het was .dacht van kan er nooit slechter op worden.MOAW schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:52:
POM werkend! Super effect, jammer dat ik maar 1 texture kon vinden die er gebruik van maakte.
[afbeelding]
waar staat het voor eigenlijk MOAW?
klinkt kwel he
ik heb het net ook gezien bij de waterfal in de buurt.
[ Voor 17% gewijzigd door darkphoenix op 23-09-2007 00:10 ]
het coolste tot nu toe is "maximum strenght" en dan lopen en springen en de tegenstanders overal heen zien kijken in de lucht waar je naartoe bent, haha!
Superdik game! Instant Nr. 1!
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
i agree!Shaidar schreef op zondag 23 september 2007 @ 03:56:
het coolste tot nu toe is "maximum strenght" en dan lopen en springen en de tegenstanders overal heen zien kijken in de lucht waar je naartoe bent, haha!
Verder nog over fileplanet. ik heb er echt zo geen spijt van want je hebt over premium toegang toe zoals ign. gamespy enz beta's. auto downloads. allemaal naar mijn idee leuke dingen. niet echt nodige dingen maar leuk.
Je moet eens heel nasty naar iemand toe lopen, cloak aan, en recht voor zijn neus in strengh mode gaan. Damn dan gaan ze zo hard trippen
vinden ze echt niet leuk met hun geupgrade sniper lol.
[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 23-09-2007 18:53 ]
Ok ik heb het even zonder AA geprobeerd. Dan haal ik frames van 30 buiten tot 50 binnen. Wel netjes speelbaar zo.MOAW schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:58:
Welke driver versie en hoeveel AA? en wat is je outside/inside verhouding?ik heb ongv hetzelfde systeem (heb wel beter geheugen
) maar wil het eens vergelijken.
Nog steeds alles op high en resoulatie van 1680x1050.
Ongeveer hetzelfde dus, alleen heb ik wat minder frames door mijn hebzucht om alle grafische snufjes aan te zetten
En wat doet dat dan? Want ik zie niet veel bijzonders aan dat screenshot
http://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_mapping
[ Voor 11% gewijzigd door Kaasje123 op 23-09-2007 13:17 ]
POM techniek is vooral handig voor stenen, de stenen zijn er eigelijk niet, het is gewoon een vlakke texture. Maar door POM lijkt het net alsof de stenen echt shaduw en vorm hebben. Zeer coole feature, alleen jammer dat het in de beta maar op 1 plaats te zien is.
Ik wil een account maken bij fileplanet, kan ik gewoon voor 1 maand betalen?
Anoniem: 218213
ik vind het wel raar dat er niet meer sites met het nieuws komen dat de demo is uitgesteld,
Het is niet op een groote website geplaatst, maar via een email. Daarom zien de meeste site's dit als gerucht denk ik. Wel zielig, want dalijk gaan ze allemaal zeggen "vandaag is bekend geworden" terwijl wij het allang weten.
Btw: frontlines fual of war closed beta, ik zit er ook in!
Btw: frontlines fual of war closed beta, ik zit er ook in!
Ik geloof er geen reet van, dat de demo is uitgesteld:
http://www.ea.com/crysis/home.jsp
http://www.electronicarts.nl/games/8450/
Maybe was het een grap om meer fileplanet members te krijgen 
Maar EA heeft altijd website's die nooit worden geupdate, we zien dinsdag wel.
Maar EA heeft altijd website's die nooit worden geupdate, we zien dinsdag wel.
Anoniem: 78739
Als ik die stenen op de grond zie liggen denk ik aan het geluid dat het zou maken als je er over stapt. Is er iemand die kan zeggen of dat realistisch is in Crysis?MOAW schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:52:
POM werkend! Super effect, jammer dat ik maar 1 texture kon vinden die er gebruik van maakte.
[afbeelding]
dat ligt er ook maar aan wat voor schoenen je aan hebt...Anoniem: 78739 schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:49:
[...]
Als ik die stenen op de grond zie liggen denk ik aan het geluid dat het zou maken als je er over stapt. Is er iemand die kan zeggen of dat realistisch is in Crysis?
Is er iemand met een serieus antwoord?Kaasje123 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:03:
[...]
dat ligt er ook maar aan wat voor schoenen je aan hebt...
Ik ga ff voor je kijkenAnoniem: 78739 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:07:
[...]
Is er iemand met een serieus antwoord?
Ik denk dat het wel realistisch is. Als je die screenshots ziet, kan ik me niet voorstellen dat ze bespaard hebben op allerlei crappy geluidjes in het spelAnoniem: 78739 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:07:
[...]
De demo is btw voor een maand uitgesteld
Markicks schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 00:37:
De demo is vertraagd!
Bron: http://www.crysis.eu/index.php?id=119
Beetje laat..
[ Voor 28% gewijzigd door Knaak op 23-09-2007 20:35 ]
uhm dit is een vrij serieus antwoord zover ik het kan weten. Ik kan me ook voorstellen namelijk dat als je ontzichtbaar word je voetstappen niet te horen zijn of iets dergelijks.Anoniem: 78739 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:07:
[...]
Daarnaast... wtf boeit dat in vredesnaam? het geluid over het lopen van stenen?

Kennelijk zijn er mensen die denken dat als je cloak aanzet je schaduw en voetstappen ook verdwijnen
beetje vreemd, aangezien schaduw en voetstappen niets te maken hebben met de werking van de cloak
Het was geen antwoord op mijn vraag. En waarom het belangrijk is? Omdat het realistisch moet zijn. Als je realisme niet belangrijk vindt kan je even goed Crysis spelen in een Wolf3D-omgeving.Kaasje123 schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:36:
[...]
uhm dit is een vrij serieus antwoord zover ik het kan weten. Ik kan me ook voorstellen namelijk dat als je ontzichtbaar word je voetstappen niet te horen zijn of iets dergelijks.
Daarnaast... wtf boeit dat in vredesnaam? het geluid over het lopen van stenen?
Nee klopt, niet geupdate websites zijn betrouwbaarder dan een directe e-mail van de developer zelfSplinter Cell schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:07:
Ik geloof er geen reet van, dat de demo is uitgesteld:

De EA website gaf ook tot 1 september aan dat de game op 15 september uit zou komen
nouja nu weten we het zeker want het staat op de frontpage, en zeg nu zelf waneer heeft tweakers.net ongelijk
Hey MOAW.
Ik heb wat nieuws geprobeerd. zelf verzonnen.
in je bin32 dir zie je de cryrenderD3DX9.dll
als je die ff ergens heen copieeerd en er cryrenderD3DX10.dll van maakt en erbij zet.
en in je system.cfg r_driver = "DX10" van maakt ipv de standaard dx9.
Het is bij mij een stukkie sneller maar ik heb wel een fresh instal gedaan en de allerlaatse forceware.
Maar het leuke is dat hij geen fout nmelding geeft. wat ie wel normaal doet als je in je system er dx10 van maakt om dat hij die dll mist.
ik hoor het graag
Ik heb wat nieuws geprobeerd. zelf verzonnen.
in je bin32 dir zie je de cryrenderD3DX9.dll
als je die ff ergens heen copieeerd en er cryrenderD3DX10.dll van maakt en erbij zet.
en in je system.cfg r_driver = "DX10" van maakt ipv de standaard dx9.
Het is bij mij een stukkie sneller maar ik heb wel een fresh instal gedaan en de allerlaatse forceware.
Maar het leuke is dat hij geen fout nmelding geeft. wat ie wel normaal doet als je in je system er dx10 van maakt om dat hij die dll mist.
ik hoor het graag
Anoniem: 128025
Ik begrijp niet waarom het uitgesteld is eigenlijk, en als je het berichtje leest:
Wat heeft de release van de demo dan van doen met de release van het spel zelf? Of zouden ze gewoon nog wat (teveel) bugs in de demo hebben gevonden??We are taking some extra time to make sure you that you have an amazing experience but also we did not want to risk the release date of Crysis at this stage. To get the game into your hands by November the 16th, we had to make this call."
damn heej demo uitgesteld tot oktober 
De ontwikkelaars hebben alle tijd en energie nodig om de final versie af te krijgen voor de release, dus demo is uitgesteld... slechte planning? of nog veel onverwachte bugs oid in de final versie
edit: @hierboven, tjah een demo maken kost ook tijd, moet nog enig specifiek programmeer werk gedaan worden voor de demo etc.etc. Een demo is wle meer werk dane ven wat knippen en plakken en een installertje maken
De ontwikkelaars hebben alle tijd en energie nodig om de final versie af te krijgen voor de release, dus demo is uitgesteld... slechte planning? of nog veel onverwachte bugs oid in de final versie

edit: @hierboven, tjah een demo maken kost ook tijd, moet nog enig specifiek programmeer werk gedaan worden voor de demo etc.etc. Een demo is wle meer werk dane ven wat knippen en plakken en een installertje maken
[ Voor 31% gewijzigd door Chaoss op 24-09-2007 08:07 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat hebben we met Bioshock ook gemerkt. Die demo werd ook steeds uitgesteld. Dit is echter gewoon een kwestie van geldChaoss schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:05:

Grafisch moet het allemaal perfect zijn maar het geluid boeit niet? Persoonlijk vind ik het geluid minstens so belangrijk als grafisch, misschien nog wel belangrijker.Kaasje123 schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:36:
[...]Daarnaast... wtf boeit dat in vredesnaam? het geluid over het lopen van stenen?
Anoniem: 217190
Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik kwam het tegen. Ik heb namelijk een vergelijkbare pc alleen dan met een 1280x1024 res tft. een x2 5200+ en geen raptors. dit zit dus nog redelijk in de buurt. Ik denk dat het vergelijkbaar is met deze man aangezien ik op een lagere res. ga spelen
X2 6000+ at 3.2 ghz
EVGA SLI 590 MB
EVGA 8800 GTS 640 MB at 550/1700
2GB Gskill DDR2
XFI ExtremeGamer Sound
WD 150 GB Raptors x 2 Win Xp
Thermaltake Toughpower 750 W PS
Gateway 24" 1920 x 1200 Panel DVI-D
Zalman 9500 Cooler
Antec case 5 fans
All game settings on high..
I get about 40 fps on average
X2 6000+ at 3.2 ghz
EVGA SLI 590 MB
EVGA 8800 GTS 640 MB at 550/1700
2GB Gskill DDR2
XFI ExtremeGamer Sound
WD 150 GB Raptors x 2 Win Xp
Thermaltake Toughpower 750 W PS
Gateway 24" 1920 x 1200 Panel DVI-D
Zalman 9500 Cooler
Antec case 5 fans
All game settings on high..
I get about 40 fps on average
Geluid is ook belangrijk, en ik zal je zeggen:
Soms kraakt het geluid of blifjt het hangen, maar damn soms klinkt het echt fantastisch
Enigste wat jammer is is dat je bijna geen gevechten hoort, bugged
Soms kraakt het geluid of blifjt het hangen, maar damn soms klinkt het echt fantastisch
Enigste wat jammer is is dat je bijna geen gevechten hoort, bugged
Anoniem: 36835
Bron? Of werk je daar en is dit inside infoAnoniem: 57485 schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:11:
[...]
Dit is echter gewoon een kwestie van geld

Ok! ideetje! Wie van jullie heeft er van de week zin om samen een servertje te pakken??? Misschien is het wel leuk om met een paar tweakertjes de beta te spelen op dezelfde server, met teamspeak erbij aan 
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken zonder dit topic te vervuilen
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Donnie schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:10:
Was net van plan om een config te plaatsen, maar kreeg net een enorm blauwe BSOD.. kennelijk toch iets fout gedaan 
Ik zal Woensdag avond zeker tijd hebben, hopelijk kunnen er nog meer mensen op die dag.
Ik zal Woensdag avond zeker tijd hebben, hopelijk kunnen er nog meer mensen op die dag.
ja maar een nanosuit is sowieso al ongeloofwaardig.... in ene 4x zosnel rennen of 10x zo sterk worden... Ik bedoel tja waarom dan ook niet geruisloos kunnen lopen?MOAW schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:41:
Kennelijk zijn er mensen die denken dat als je cloak aanzet je schaduw en voetstappen ook verdwijnenbeetje vreemd, aangezien schaduw en voetstappen niets te maken hebben met de werking van de cloak
Als je slim speelt kan je nu al nooit gevonden worden, als sniper zijnde heb ik wel eens 72 kills gehad en 0x dood. Dit niet door te campen maar telkens andere positie uit te zoeken en goed strenght + stealth gebruiken, vooral leuk als iemand je probeert te zoeken en je slaat hem een cliff af.Kaasje123 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:17:
[...]
ja maar een nanosuit is sowieso al ongeloofwaardig.... in ene 4x zosnel rennen of 10x zo sterk worden... Ik bedoel tja waarom dan ook niet geruisloos kunnen lopen?
edit: http://www.driverheaven.n...crysisinterview/index.php
[ Voor 6% gewijzigd door Knaak op 24-09-2007 15:51 ]
Anoniem: 232234
Ik heb hier een Samsung LE23RB staan op XP, maar ga binnenkort wss een nieuwe pc halen. Probleempje is dat hij ALLEEN via VGA 1360x768 ondersteunt, dus als ik spellen opstart die dat niet ondersteunen word het beeld gewoon zwart. Soms red hij 1024x768 wel, maar rekt hij het uit etc.
iemand een oplossing??x
iemand een oplossing??x
Ik haal tussen de 20-30 frames(alles op high) met
een 8800 gtx en een E6850 met 2 gig. Op een resolutie van 1240x1024.
Klinkt misschien lullig/dom/vreemd, maar misschien is het beter om meteen een nieuwe 20 of 22 inch widescreen scherm erbij te halen? Ze zijn niet super duur meer en hebben een resolutie die vrijwel door alles word ondersteund. Waarom moeilijk doen met je gloedjenieuwe pc, als je hem hebt?Anoniem: 232234 schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:36:
Ik heb hier een Samsung LE23RB staan op XP, maar ga binnenkort wss een nieuwe pc halen. Probleempje is dat hij ALLEEN via VGA 1360x768 ondersteunt, dus als ik spellen opstart die dat niet ondersteunen word het beeld gewoon zwart. Soms red hij 1024x768 wel, maar rekt hij het uit etc.
iemand een oplossing??x
Dus spaar even door, en als het echt niet kan zal je ermee moeten leven, die resolutie word voor zover ik ben tegengekomen vaag niet standaart ondersteund. Best jammer maarja.

edit: dit is btw niet het goede topic hiervoor, en ook niet het juiste forum. Vraag de mensen hier voor de zekerheid ook om raad: Videoplanken & Beeldkanonnen
[ Voor 10% gewijzigd door Knaak op 24-09-2007 23:05 ]
1280x1024 neem ik aan.roberto652 schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:41:
Ik haal tussen de 20-30 frames(alles op high) met
Hier hetzelfde resultaat met een 8800GTS en een E6600 op 3Ghz en 2Gb RAM.
Met med settings haal ik 40-50 frames, dat heb ik nu als huidige om de gameplay beter onder de knie te krijgen.
Ik zit nog op ~20 fps
, gaat me pc niet redden. Ach zou eind oktober toch een nieuwe samenstellen
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zou Crysis baat hebben bij een 4 gig quadchannel geheugen opstelling?
Ik las hier dat de beta al 1700 mb aan geheugen gebruikt? (Ziek hoor, trouwens
)
Van de week heb ik een Q6600 G0 dus wat dat betreft zit het dan al goed... ga dan voor Dx10 Crysis ook maar eens overstappen naar Vista 64 bits.
Ik las hier dat de beta al 1700 mb aan geheugen gebruikt? (Ziek hoor, trouwens
Van de week heb ik een Q6600 G0 dus wat dat betreft zit het dan al goed... ga dan voor Dx10 Crysis ook maar eens overstappen naar Vista 64 bits.
Ja ik denk dat bij Crysis elke upgrade helpt
Het is inderdaad een ziek spel wat betreft hardware-eisen. Maar wel het grafisch mooiste spel wat ik gezien heb tot nu toe.
Bioshock komt om een mooie tweede plaats
Bioshock komt om een mooie tweede plaats
Ik denk wel dat Crysis er baat bij heeft, maar het gaat me meer erom dat ik mijn achtergrond programma's kan blijven draaien onder het spelen. Ik wil niet andere programma's afsluiten om even te gamen.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:27:
Ik las hier dat de beta al 1700 mb aan geheugen gebruikt? (Ziek hoor, trouwens)
En ja ook ik moet dan de overstap maken op x64, hoop dat het Crysis veel ten goede komt!
Vista x64 is in mijn beleving niet significant sneller dan de 32-bit versie, maar juist het voordeel dat je meer geheugen in gebruik kunt nemen maakt dat je minder snel hoeft te swappen naar je harde schijf.
Lol! lachwekkendMarkicks schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:04:
[...]
1280x1024 neem ik aan.
Hier hetzelfde resultaat met een 8800GTS en een E6600 op 3Ghz en 2Gb RAM.
Met med settings haal ik 40-50 frames, dat heb ik nu als huidige om de gameplay beter onder de knie te krijgen.
al die praatjes van de videokaart fabrikanten enz. dat onder DX10 deze kaarten nog veel beter zouden presteren dan onder DX9, omdat ze dan minder werk hoefden te doen (nieuwe architectuur)
dikke nonsens dus

koop je een kaart van 350/500 euro en dan loop je na 2 maanden alweer achter de feiten aan

fok dat spel Crysis maar...als je zo'n dure kaart koopt mag je ook wel verwachten dat je minstens 1 a 2 jaar alles op High kunt spelen..
de boel voor de gek houden noem ik dat, ook als je kijkt naar al die benchmarks in dx10, wat een beroerde resultaten. verschrikkelijk slecht gewoon
Ehm, de beta is nog DX9, dus waar baseer je dit op?Thrills33ka schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:43:
[...]
Lol! lachwekkend
al die praatjes van de videokaart fabrikanten enz. dat onder DX10 deze kaarten nog veel beter zouden presteren dan onder DX9, omdat ze dan minder werk hoefden te doen (nieuwe architectuur)
dikke nonsens dus

@hierboven: precies, en dan praten we weer.
[ Voor 5% gewijzigd door Markicks op 25-09-2007 13:47 ]
hmm dan is het onder dx10 misschien NOG ergerMarkicks schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:47:
[...]
Ehm, de beta is nog DX9, dus waar baseer je dit op?
@hierboven: precies, en dan praten we weer.
nee ik denk niet echt dat drivers en optimalisaties een verschil van 50 % gaan laten zien, maarja je weet het nooit...
in mijn ogen is de huidige hardware dan nog helemaal niet klaar voor zo'n spel als dit, als je met een van de duurste kaarten al 30/40 fps haalt op medium tja...
Maar was dat met Far Cry ook niet al zo? Toen Far Cry een maandje of 2 uit was kwamen toch ook pas de Raden 9700's die alles vol open trokken?
Wat ik mij alleen afvraag: ik had in die tijd een TI4200 en daarop was Far Cry al een geweldige stap vooruit boven andere games, zelfs zonder alle opties open. Nu heb ik een 7950GT. Zal Crysis op Medium ook zo een stap vooruit zijn, of zal Crysis er op medium maar so-so uitzien?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd. Nog geen must-buy voor mij. Kan nog komen natuurlijk
Wat ik mij alleen afvraag: ik had in die tijd een TI4200 en daarop was Far Cry al een geweldige stap vooruit boven andere games, zelfs zonder alle opties open. Nu heb ik een 7950GT. Zal Crysis op Medium ook zo een stap vooruit zijn, of zal Crysis er op medium maar so-so uitzien?
Ik ben in ieder geval erg benieuwd. Nog geen must-buy voor mij. Kan nog komen natuurlijk
Flickr PSN ID= cheironnl
Ehh.. het is een beta. dat ten eerste, kan maarzo zijn dat er nog een dikke 20% performance bij komt. en, niet vergeten, drivers van videokaarten. komt ook nog bij, dat als het spel op medium , op zo'n kaart, op 50 fps loopt, nu al, dat dat heel erg netjes is, en meer dan genoeg fps is om lekker te gamen.Thrills33ka schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:51:
[...]
hmm dan is het onder dx10 misschien NOG erger![]()
nee ik denk niet echt dat drivers en optimalisaties een verschil van 50 % gaan laten zien, maarja je weet het nooit...
in mijn ogen is de huidige hardware dan nog helemaal niet klaar voor zo'n spel als dit, als je met een van de duurste kaarten al 30/40 fps haalt op medium tja...
Toen Far Cry 1 net uit was was er ook geen ene pc die 'm gelijk op max kon draaien, zelfs medium was voor de meeste al vrij pittig, dus ik denk dat ze het netjes gedaan hebben.
Eerdere berichten lijken te kloppen, en dat is dat je met een 8800GTS/XT of een 2900 kaartje, Crysis gewoon perfect kunt spelen.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
DirectX10 ontlast de CPU zodat de DX10-videokaart ten volle gebruikt kan worden:Thrills33ka schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:51:
[...]
hmm dan is het onder dx10 misschien NOG erger![]()
Hetzelfde zie je met FSX: Het is heel CPU-intensief (ook muti-core) maar met de DX10-patch zal het minstens 17% betere presteren:De grafische chip voert meer taken zelfstandig uit, waardoor de gewone processor minder wordt belast. Bovendien kan de grafische processor met DirectX 10 ook voor andere taken ingeschakeld worden.
DirectX 10 gebruikt snellere en compleet nieuwe Dynamically Linked Libraries (DLL's) om de prestaties te verhogen.
Graphics Processing Units (GPU's) die DirectX 10 ondersteunen hebben een geavanceerdere structuur en de onderdelen ervan sluiten beter op elkaar aan. Dit stelt ze in staat om volledige taken uit te voeren, wat traditioneel enkel door de Central Processing unit (CPU) gedaan werd.
Die 17% zegt trouwens niets over Crysis omdat het een totaal andere engine is. Dus misschien is het minder, misschien is het meer.In September I will be providing more information, and hopefully the fact that DX10 is already 17% ( 4/24 ) faster indicates FSX-SP2(DX10) is worth paying attention to.
Denk ook even aan de prestatiewinst die de drivers voor Lost Planet en Call of Juarez teweeg brachten.
Hmm Zou het nog zin hebben om voor een maandje te subscriben? Er staat dat het via Pay Pal 4 dagen duurt, laat staan dat er dan nog Beta Keys verkrijgbaar zijn....
_@/'
Moet je alleen die E6600 nog even aan mij verkopen..HugoBoss1985 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:27:
Ik las hier dat de beta al 1700 mb aan geheugen gebruikt? (Ziek hoor, trouwens)
Mag nu ook wel bellen hugo..
Wil Crysis sowieso op med. kunnen spelen, marja ik moet op een reso van 1680*1050 (226BW)
Hopen dat die E6600 Met een 8800GTS 320 dat trekt..
Dat gaat wel lukken op med.__xeno__ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:23:
[...]
Moet je alleen die E6600 nog even aan mij verkopen..
Mag nu ook wel bellen hugo..
Wil Crysis sowieso op med. kunnen spelen, marja ik moet op een reso van 1680*1050 (226BW)
Hopen dat die E6600 Met een 8800GTS 320 dat trekt..
Ik ben al blij als ik het op 1024x800 kan spelen met alles op hoog met mijn systeem, hieronder.
@Hugoboss, idd 1700 Mb, ik was de gene die dat zei
Het is idd ziek veel maar goed te doen met 2 Gb ram als je niet teveel op de deskop aan heb staan ( Msn 10 It Pagina's WMP Etc )
[ Voor 15% gewijzigd door rickyy op 25-09-2007 14:28 ]
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Hmm.. als ik hier hoor dat mensen denken dat de Gold version 20% sneller zal zijn dan de beta, daar geloof ik eigenlijk niet in. Ik denk dat de performance marginaal zal verschillen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee, niet vandaag. Stond een paar dagen terug op de Frontpage van Tweakers.net:T020 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:17:
demo was toch vandaag???
DEMO ÉÉN MAAND UITGESTELD
Dit was even om nog meer onnodige vragen te voorkomen
Wat wordt er bedoeld met 1.7 GB? Crysis of Crysis incl. het OS? FSX incl. het OS (Vista 64) gebruikt zo'n 1.8 GB op ultra high, dus zo uitzonderlijk is het niet.
Anoniem: 64623
Ik vraag me af hoe ver ik de settings naar beneden zal moeten draaien om het met redelijke fps op 3840x1024 te draaien...
Lijkt me in elk geval een heerlijk spel om op 3 schermen te draaien.
Waarom krijg ik maar 20-30 frames met een 8800 gtx terwijl mensen dat al met een gts halen?
Met zo'n vervelende tussenrand? Plus het feit dat het superlaag is. Koop dan een 30"?Anoniem: 64623 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:26:
Ik vraag me af hoe ver ik de settings naar beneden zal moeten draaien om het met redelijke fps op 3840x1024 te draaien...
Ik kan je verzekeren dat op m'n C2D E6600 (2,4Ghz), 2GB PC5300, 8800GTS/320 het niet trekt op 2560x1600 (Dell 3007WFP-HC)Anoniem: 78739 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:45:
[...]
Met zo'n vervelende tussenrand? Plus het feit dat het superlaag is. Koop dan een 30"?
Maar zo dadelijk komt er een 8800GTX aan met 768MB, die zal het al iets beter kunnen trekken...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
dat denk ik ook wel ja, toch is het een gevalletje hoe meer gehuegen, hoe beter op vandaag geloof ik
weet iemand waarom mijn sig niet verandert als ik mijn systeem specs wijzig? er blijt iedere keer het zelfde staan
weet iemand waarom mijn sig niet verandert als ik mijn systeem specs wijzig? er blijt iedere keer het zelfde staan
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 25-09-2007 16:15 ]
Paswoord ingegeven?Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:12:
Ik hoop dat de drivers van Nvidia erop afgesteld gaan worden, dit is overigens echt geen medal of honor of bioshock...we praten hier over de mooiste game ooit gemaakt(op graphics gebaseerd) als je de sreenshots bekijkt en de filmpjes hoor je te weten dat het totaal niet te vergelijken is met andere optimalisaties. Dit is net even wat lastiger aangezien er nieuwe architectuur en berekeningen gemaakt moeten worden door je videokaart.
Stiekem denk ik dat we niet hoeven te wachten op een 10% winstmarge betreffende fps op huidige videokaarten. Call of Juarez is bijvoorbeeld (geen aanval ofzo) echt niet te vergelijken met de brillen en puisten die aan de Crytek engine werken. Ze doen hun uiterste best en Nvidia net zo goed. Tevens hoef je er niet vanuit te gaan dat je het net zo goed gaat draaien als op de conferenties. Je moet ook bedenken dat ze daar meer aan de markt houvast geven dan aan de belangen van iemand die persee op de gruwelijkste settings wil spelen met een GTX. Zo werkt dat niet. Ze optimaliseren Crysis echt wel in de toekomst met drivers en revisies en/of speciale dx10 patches. Tot nu toe heb je simpelweg geen marktaandeel als je je daar niet in gaat verdiepen als Nvidia in samenwerking met Crysis. Alleen ze kunnen dit niet binnen nu en eind 2007 realiseren zoals wij hopen.
(ik haal adem) (schenk koffie in)
Ik verwacht aldus: MAX 10% performance winst bij een nieuwe ondersteunde driver. en de definitieve versie van Crysis misschien nog eens 5% meer niet.
Zoals hoofdman Crysis al zegt: "Je hebt gewoon simpelweg de beste hardware nodig van nu om crysis te kunnen beleven zoals wij dat doen" en hoge resoluties draaien op één enkele 8800gtx met 40+ fps, ga daar voorlopig nog maar niet van uit.
Ik heb zelf een 5200+, 8800gts 320mb en 2gig...Je wil niet weten hoe graag ik het met 30+ fps zou willen draaien op 1280x1024. Dit spel is grandioos, geef de techneuten van Crytek gewoon wat tijd net als bij farcry toendertijd
Stiekem denk ik dat we niet hoeven te wachten op een 10% winstmarge betreffende fps op huidige videokaarten. Call of Juarez is bijvoorbeeld (geen aanval ofzo) echt niet te vergelijken met de brillen en puisten die aan de Crytek engine werken. Ze doen hun uiterste best en Nvidia net zo goed. Tevens hoef je er niet vanuit te gaan dat je het net zo goed gaat draaien als op de conferenties. Je moet ook bedenken dat ze daar meer aan de markt houvast geven dan aan de belangen van iemand die persee op de gruwelijkste settings wil spelen met een GTX. Zo werkt dat niet. Ze optimaliseren Crysis echt wel in de toekomst met drivers en revisies en/of speciale dx10 patches. Tot nu toe heb je simpelweg geen marktaandeel als je je daar niet in gaat verdiepen als Nvidia in samenwerking met Crysis. Alleen ze kunnen dit niet binnen nu en eind 2007 realiseren zoals wij hopen.
(ik haal adem) (schenk koffie in)
Ik verwacht aldus: MAX 10% performance winst bij een nieuwe ondersteunde driver. en de definitieve versie van Crysis misschien nog eens 5% meer niet.
Zoals hoofdman Crysis al zegt: "Je hebt gewoon simpelweg de beste hardware nodig van nu om crysis te kunnen beleven zoals wij dat doen" en hoge resoluties draaien op één enkele 8800gtx met 40+ fps, ga daar voorlopig nog maar niet van uit.
Ik heb zelf een 5200+, 8800gts 320mb en 2gig...Je wil niet weten hoe graag ik het met 30+ fps zou willen draaien op 1280x1024. Dit spel is grandioos, geef de techneuten van Crytek gewoon wat tijd net als bij farcry toendertijd
Mensen, als je niet begrijpt dat de beta zo'n 10 tot 50% slechter presteerd dan de retail build dan is er wat mis. Laat mij uitleggen:
* De beta heeft veel Feature's die bugged zijn, deze zitten er niet voor niets in, de feature's die 100% goed werken hoeven ze natuurlijk niet meer te testen.
* De laatste multiplayer build is bied geen ondersteuning voor Vista, 64 bits, Dx10 of Quadcore. Dit zit er nu niet in aangezien dit volgens de Dev's onnodig is op dit moment.
* Delen van de map zijn nog niet geoptimaliseerd.
* Diverse "lekken" in de beta waardoor het spel crashed of BSOD's krijgt, ook geheugen management in vista werkt niet goed.
* De servers hebben op dit moment ook nog maar Beta server software, dit zorgt voor lag.
* De Drivers van nVidia zijn nogsteeds Beta, binnenkort komt er een groote en stabielere driver aan.
En vergeet niet, de beta loggen ALLES wat je ook maar doet. Ook dit gaat ten koste van je fps.
* De beta heeft veel Feature's die bugged zijn, deze zitten er niet voor niets in, de feature's die 100% goed werken hoeven ze natuurlijk niet meer te testen.
* De laatste multiplayer build is bied geen ondersteuning voor Vista, 64 bits, Dx10 of Quadcore. Dit zit er nu niet in aangezien dit volgens de Dev's onnodig is op dit moment.
* Diverse "lekken" in de beta waardoor het spel crashed of BSOD's krijgt, ook geheugen management in vista werkt niet goed.
* De servers hebben op dit moment ook nog maar Beta server software, dit zorgt voor lag.
* De Drivers van nVidia zijn nogsteeds Beta, binnenkort komt er een groote en stabielere driver aan.
En vergeet niet, de beta loggen ALLES wat je ook maar doet. Ook dit gaat ten koste van je fps.
ho eens even,
50%? heb jij dit ooit in de historie van een spel mee gemaakt binnen 1 maand na de release?
50%? heb jij dit ooit in de historie van een spel mee gemaakt binnen 1 maand na de release?
50% is misschien veel, maar als je gaat kijken naar de situatie wanneer het mogelijk is valt het mee. Als ze van mijn 20fps 30fps kunnen maken zitten ze toch ook op 50%. En de beta zelf draait al zo'n 20-30% beter in Xp dan Vista.
Bij de World in Conflict beta merkte ik niet eens performance verlies tov de full retail, dus 10 tot 50 is denk ik zwaar overdreven
Tenzij Crytek er een andere manier van debuggen opna houdt.
Anoniem: 78739 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:49:
Van 20 naar 40 is +100%

WiC had ook zeer weinig bugs, en had toch vrijwel alle grafische snufjes aan boord. Crysis beta heeft veel beperkingen, erg veel. En veel van de dingen die ze erin hebben zitten zijn bugged. In WiC was het echt om piepkleine fouten te ontdekken. In Crysis is het meer om te kijken hoeveel mensen bepaalde bugs krijgen.leonpwner1 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:44:
Bij de World in Conflict beta merkte ik niet eens performance verlies tov de full retail, dus 10 tot 50 is denk ik zwaar overdrevenTenzij Crytek er een andere manier van debuggen opna houdt.
En ja, 50% kan gehaalt worden, ga daar maar van uit. Zelfs met handmatig aanpassen van de beta kan je al 20% meer fps krijgen, niet in alle gevallen maarja.
[ Voor 67% gewijzigd door Knaak op 25-09-2007 16:54 ]
Het is echt een illusie om te denken dat ze tijdens de beta fase nog even 10 tot 50% performance winst kunnen boeken. Een beta is een in princiepe een versie die kwa onwikkeling af is en waar nog fouten uitgehaald moeten worden die de ontwikkelaars zo 123 niet kunnen vinden. Dat alles gelogt word maakt ook geen zak uit dat zorgt er echt niet voor dat je 20fps minder hebt hoor. Het aantal polygonen en shaders hakt echt veel harder in de fps dan het loggen. Als ze de final 10 tot 50% beter loopt dan de beta dan hebben ze toch echt iets verkeerd gedaan en reken daar maar niet op. Hooguit 10% winst lijkt me teëel (misschien zelfs al veel). Zaken als beta drivers hebben ook invloed op de fps maar daar hebben de mensen bij Crytek geen invloed op.MOAW schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:27:
Mensen, als je niet begrijpt dat de beta zo'n 10 tot 50% slechter presteerd dan de retail build dan is er wat mis. Laat mij uitleggen:
En leg mij nu eens uit waarom een bèta, en met name een waar vrij veel bugs in zitten, dáár geen fouten in kan maken, en dus onnodige, of onnodig zware calculaties laat uivoeren door je hardware. Ook bestaan er natuurlijk geen memory leaks, etc.Jorick schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:58:Het aantal polygonen en shaders hakt echt veel harder in de fps dan het loggen.
miss je drivers of je andere hardware?roberto652 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:27:
Waarom krijg ik maar 20-30 frames met een 8800 gtx terwijl mensen dat al met een gts halen?
k sorry hoorJejking schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:20:
[...]
Nee, niet vandaag. Stond een paar dagen terug op de Frontpage van Tweakers.net:
DEMO ÉÉN MAAND UITGESTELD
Dit was even om nog meer onnodige vragen te voorkomen
Kort samengevat: De demo, danwel de volledige versie, zal beter gaan lopen dan de beta PUNT. 
Maargoed Crysis beta gebruikt 1700 mb en met het Vista 64 Bits OS zal het misschien meer zijn? (1800 zoals iemand zei?)
Goed de Q6600 komt er in ieder geval morgen aan, 4 gig wacht ik nog maar even een maandje mee tot Crysis.
Laat staan dat ik Vista nog niet eens geprobeerd heb op mijn rig.
40 Fps op een 8800 gtx... (Op dit moment, dus ik ga dan even van de BETA uit.)
Nou dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe toplijn van Nvidia uitkomt want ze kunnen op deze manier nog veel gaan verdienen aan de G80 series... (Mensen die sli kopen of nog een zwaardere kaart kopen.)
Maargoed Crysis beta gebruikt 1700 mb en met het Vista 64 Bits OS zal het misschien meer zijn? (1800 zoals iemand zei?)
Goed de Q6600 komt er in ieder geval morgen aan, 4 gig wacht ik nog maar even een maandje mee tot Crysis.
Laat staan dat ik Vista nog niet eens geprobeerd heb op mijn rig.
40 Fps op een 8800 gtx... (Op dit moment, dus ik ga dan even van de BETA uit.)
Nou dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe toplijn van Nvidia uitkomt want ze kunnen op deze manier nog veel gaan verdienen aan de G80 series... (Mensen die sli kopen of nog een zwaardere kaart kopen.)
[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-09-2007 17:57 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Posts over het verkrijgen van een bèta key horen niet in dit topic thuis!
Posts over het verkrijgen van een bèta key horen niet in dit topic thuis!