Het enige wat de elite verder heeft is toch een 120 gb harddisk? Persoonlijk vind ik 70 euro toch een beetje veel voor 120 gb. Ik wacht nog wel ff tot de premium met hdmi-aansluiting in de winkel ligt.Dukey schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:16:
Dat is dus 70 euro meer dan een Premium, maar dan wel met de leukste onderdelen standaard erop.
Inderdaad en ik vind zwart niet echt mooi aangezien ik al een premium heb.RvO_6 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:09:
[...]
Het enige wat de elite verder heeft is toch een 120 gb harddisk? Persoonlijk vind ik 70 euro toch een beetje veel voor 120 gb. Ik wacht nog wel ff tot de premium met hdmi-aansluiting in de winkel ligt.
Verder is Heerlen net te ver rijden en in Eindhoven bij de MM is ie gewoon aan de standaard prijs
De meeste premiums in Nederland stammen zelfs uit 2006, ik moet deze maand eigenlijk beslissen dus 'moeilijk' 'moeilijk'....
(ik bedoel September met 'deze maand')
(ik bedoel September met 'deze maand')
[ Voor 14% gewijzigd door deeltje op 31-08-2007 11:00 ]
Ook even mijn gegevens:Dukey schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:14:
[...]
Welk lotnumber staat op jouw doos? Wel leuk om wat informatie te verzamelen.
Kijk ook eens welke fans gemonteerd zijn.
Date: 27-06-2007
LO No: 0726
Fans: Delta (DC Brushless)
Shit man, ik hoop toch echt dat de xx-07-2007 consoles Nidecs of Sunons hebben en geen Deltas... iemand enig idee? Wat heeft de rest van jullie lezende Elite bezittende Xbox360 gebruikers?Resinman schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:28:
[...]
Ook even mijn gegevens:
[ Voor 7% gewijzigd door deeltje op 04-09-2007 17:08 ]
Heb ook een Elite gehaald voor 429 euro!!! (Mediamarkt Heerlen)
Date: 02-07-2007
Lot No: 0727
Fans: Helemaal zwart, kan geen sticker zien.
Drive: Benq
De Elite zelf is aanmerkelijk stiller, zowel met dashboard als tijdens spellen. Ik heb ervaring met een console van 24-1-2006 en 20-6-2006 met Samsung en Hitachi's drives en deze is zeker weten het stilst.
Alleen wat me nu ineens opvalt is dat de voeding geluid maakt (zit ook een fan in)!!!! En wel zoveel dat het de xbox overstemd bij dashboard!!!! Iemand dit ook ervaren? Ik kan het vergelijken met een andere oudere voeding en die is bijna onhoorbaar.
Verder kan ik vertellen dat beeld EN geluid via HDMI prima werken richting mijn Sony STR-DG910 op 1080p. Hier ben ik zeer blij mee, omdat ik een eerder bericht had gelezen van iemand die maximaal 1080i kon kiezen. Heb dus alleen een voedingskabel, HDMI kabel en USB kabel (HD-DVD speler) lopen.
Transferkabel heb je trouwens niet nodig als je een memorycard hebt. Ik had m'n account samen met gamer pictures, thema's, game saves etc op de memorycard gezet vanaf de oude xbox en toen deze ingeplugd op de Elite. Alles weer verplaatst en vervolgens kon ik alle gekochte filmpjes en live arcade spellen gewoon weer opnieuw downloaden in "full" versie. Enigste wat ik mis nu is een demo van Tony Hawk's Project 8, die past niet op de memorycard en is ook niet meer te downloaden
...
Date: 02-07-2007
Lot No: 0727
Fans: Helemaal zwart, kan geen sticker zien.
Drive: Benq
De Elite zelf is aanmerkelijk stiller, zowel met dashboard als tijdens spellen. Ik heb ervaring met een console van 24-1-2006 en 20-6-2006 met Samsung en Hitachi's drives en deze is zeker weten het stilst.
Alleen wat me nu ineens opvalt is dat de voeding geluid maakt (zit ook een fan in)!!!! En wel zoveel dat het de xbox overstemd bij dashboard!!!! Iemand dit ook ervaren? Ik kan het vergelijken met een andere oudere voeding en die is bijna onhoorbaar.
Verder kan ik vertellen dat beeld EN geluid via HDMI prima werken richting mijn Sony STR-DG910 op 1080p. Hier ben ik zeer blij mee, omdat ik een eerder bericht had gelezen van iemand die maximaal 1080i kon kiezen. Heb dus alleen een voedingskabel, HDMI kabel en USB kabel (HD-DVD speler) lopen.
Transferkabel heb je trouwens niet nodig als je een memorycard hebt. Ik had m'n account samen met gamer pictures, thema's, game saves etc op de memorycard gezet vanaf de oude xbox en toen deze ingeplugd op de Elite. Alles weer verplaatst en vervolgens kon ik alle gekochte filmpjes en live arcade spellen gewoon weer opnieuw downloaden in "full" versie. Enigste wat ik mis nu is een demo van Tony Hawk's Project 8, die past niet op de memorycard en is ook niet meer te downloaden
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Zit idd een fan in, maar die hoor ik niet, ligt achter de kast. Volgens mij kopt er dan iets niet met jou voeding, die van mij maakt bijna geen geluid. (teminste net effe geluisterd toen ik hem effe aanzette)
Ja ik heb de voeding van m'n Premium uitgewisseld met de Elite's. Bij de Premium merk je het niet omdat hij zelf gnoeg kabaal maakt. Wat ik zag is dat de Elite's voeding Rev 1 is, een andere stroomstekker heeft en ook geen bevestigingsclipjes meer heeft aan de xbox kant, je kunt de stekker dus makkelijker uittrekken. In mijn ogen lijkt de oudere voeding robuuster op een of andere manier. Iig kan ik nu lekker rustig een dvd'tje kijken op de elite en kan m'n losse dvd speler eruit.Stollie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:51:
Zit idd een fan in, maar die hoor ik niet, ligt achter de kast. Volgens mij kopt er dan iets niet met jou voeding, die van mij maakt bijna geen geluid. (teminste net effe geluisterd toen ik hem effe aanzette)
Anoniem: 232518
Ik heb een vraagje:
mijn xbox 360 werkt momenteel nog steeds zonder fouten ... maar hij maakt toch wel heel veel lawaai (ook als er geen DVD inzit), dus gewoon de fans die enorm staan te draaien.
Moet ik mij zorgen maken of is dat nu eenmaal zo bij een xbox 360 en kan ik op mijn gemak doorspelen?
Ik heb al zitten denken om de mijne te verkopen en nen Elite aan te schaffen, of is dat een beetje te voorbarig?
mijn xbox 360 werkt momenteel nog steeds zonder fouten ... maar hij maakt toch wel heel veel lawaai (ook als er geen DVD inzit), dus gewoon de fans die enorm staan te draaien.
Moet ik mij zorgen maken of is dat nu eenmaal zo bij een xbox 360 en kan ik op mijn gemak doorspelen?
Ik heb al zitten denken om de mijne te verkopen en nen Elite aan te schaffen, of is dat een beetje te voorbarig?
Tja, wat is "heel veel lawaai"? Meer als dat ie in het verleden maakte?Anoniem: 232518 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:02:
Ik heb een vraagje:
Ik zou zelf nog geen elite aan gaan schaffen. Als je toch perse je 360 wilt "upgraden" dan kun je beter nog even wachten op het model met de 65nm processor. Die zou voor het eind van het jaar moeten verschijnen, dus als je huidige doos er onverhoopt mee stopt dan hoef je niet lang te wachten.
Ik ben van plan om een nieuwe Xbox te kopen en de grote vraag is of de nieuwe Elite zijn geld
waard is ?
Ik heb geen 120GB HDD nodig en ook geen HDMI, waarom twijfel ik dan nog ? Ik heb paar maanden geleden mijn Premium verkocht omdat ik die zat was, herrie, warmte en 3 x ROD gehad !
Dus, is Elite stabieler, stiller en betrouwbaarder dan Premium ?
BTW, heeft elite nou wel of geen HDMI 1,3 ?
waard is ?
Ik heb geen 120GB HDD nodig en ook geen HDMI, waarom twijfel ik dan nog ? Ik heb paar maanden geleden mijn Premium verkocht omdat ik die zat was, herrie, warmte en 3 x ROD gehad !
Geeen HDMI 1.3, maar 1.2. Nu lijkt dit heel belangrijk omdat je dat door je strot word geduwd maar realiteit is dat de extra kleurdiepte etc helemaal niet gebruikt kan worden door geen enkel scherm wat nu of in de nabije toekomst verkocht worden. M.a.w. 1.3 bied op dit moment geen voordelen met de huidige apparatuur aan zowel de afspeel- als kijk-kant. De playstation 3 is trouwens ook niet volledig 1.3. En je zegt geen HDMI nodig te hebben dus wat boeit het dan?Armo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:38:
Ik ben van plan om een nieuwe Xbox te kopen en de grote vraag is of de nieuwe Elite zijn geld
waard is ?
Is de Elite stabieler? Der zijn aanpassingen in het design gedaan waardoor de console betrouwbaarder moet zijn om ROD te voorkomen. Maar als je het topic had gelezen dan wist je dat al.
Stiller? Heb zelf een Elite gekocht verleden week en hij is een STUK stiller dan m'n Core en Premium, mede ook door de Benq drive en fans.
Betrouwbaar? zie stabieler.
Enne als je het allemaal niet nodig hebt waarom dan niet een recente Premium kopen. Zoek der gewoon ene met lotnummer van 0727 of hoger, om een grote kans te hebben dat je een Benq drive erin hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 12-09-2007 07:27 ]
is er iemand hier die de xbox 360 elite heeft gekocht via bol.com? zo ja wat was het LOT nr. van de xbox?
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Het laagste wat ik gezien heb in de stad was 0725, dus het lijkt me sterk dat Bol.com oudere consoles heeft dan dat.buran schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:21:
is er iemand hier die de xbox 360 elite heeft gekocht via bol.com? zo ja wat was het LOT nr. van de xbox?
Er zijn genoeg schermen die HDMI 1,3 hebben waaronder die van mij voor extra kleur diepte + PCM audio. Waarom ik dan toch vraag ? Als ik dan toch voor Elite ga wil ik wel weten of die HDMI 1,3Dukey schreef op woensdag 12 september 2007 @ 06:59:
[...]
Geeen HDMI 1.3, maar 1.2. Nu lijkt dit heel belangrijk omdat je dat door je strot word geduwd maar realiteit is dat de extra kleurdiepte etc helemaal niet gebruikt kan worden door geen enkel scherm wat nu of in de nabije toekomst verkocht worden. M.a.w. 1.3 bied op dit moment geen voordelen met de huidige apparatuur aan zowel de afspeel- als kijk-kant. De playstation 3 is trouwens ook niet volledig 1.3. En je zegt geen HDMI nodig te hebben dus wat boeit het dan?
heeft
Dus die recente Premium's hebben dezelfde design aanpassingen waardoor hij stabieler enEnne als je het allemaal niet nodig hebt waarom dan niet een recente Premium kopen. Zoek der gewoon ene met lotnummer van 0727 of hoger, om een grote kans te hebben dat je een Benq drive erin hebt.
stiller is ?
Omdat bij de specificaties staat dat de poorten 1.3 zijn van je TV wilt nog niet zeggen dat het paneel zelf ook 12bit kleuren kan weergegeven... Ennuh meer-kanaals PCM geluid op je tv? Heb je dus geen fluit aan omdat de meeste tv's niet eens overweg kunnen met gewoon meer-kanaals geluid in dolby of dts vorm. En als ie het wel kon, ga jij echt de boxen gebruiken van je tvArmo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:37:
[...]
Er zijn genoeg schermen die HDMI 1,3 hebben waaronder die van mij voor extra kleur diepte + PCM audio. Waarom ik dan toch vraag ? Als ik dan toch voor Elite ga wil ik wel weten of die HDMI 1,3
heeft
Ja tuurlijk, en als je nog ff wacht hebben ze exact hetzelfde moederbord als de Elite (oftewel met HDMI).Dus die recente Premium's hebben dezelfde design aanpassingen waardoor hij stabieler en
stiller is?
[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 12-09-2007 22:51 ]
Waar staat die lotnummer precies ? Ik heb 3 codes achter op de xbox, MFR, SN e Product ID.Dukey schreef op woensdag 12 september 2007 @ 06:59:
[...]
Zoek der gewoon ene met lotnummer van 0727 of hoger, om een grote kans te hebben dat je een Benq drive erin hebt.
als het goed is op de xbox verpakking, hier staat het uitgelegd:Armo schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:04:
[...]
Waar staat die lotnummer precies ? Ik heb 3 codes achter op de xbox, MFR, SN e Product ID.
http://www.360drives.com/howto
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Om even terug te komen op mijn Elite. Dezelfde dag dat ik hem kocht is hij kapot gegaan, om precies te zijn, mijn hd. Ik starte hem op en hoorde meteen een tik. Nadat ik mijn account had gemigreerd en demo's begon te downloaden werd het tikken steeds erger. Ik wist eigenlijk al wat er ging gebeuren en ja hoor, tik tik tik,....... niks meer. Mijn hd kapot. Terug naar de winkel en heb mijn geld terug gekregen. Ik heb bewust geen nieuwe daar gekocht aangezien zij alleen maar Elite's hadden met LO No: 0726. Na wat speurwerk heb ik uiteindelijk een Elite gevonden met:Resinman schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:28:
[...]
Ook even mijn gegevens:
Date: 10-07-2007
LO No: 0728
Ja je leest het goed, ook deze 0728 heeft Delta (DC Brushless) fans alleen nu komt het. Deze Delta fans zijn veel stiller dan de Delta fans in mijn witte premium die ernaast staat.
Het verschil,
Delta (DC Brushless) Fans:
Xbox Premium: made in China
Xbox Elite: made in Thailand
Al met al is mijn Elite vele malen stiller dan mijn Premium ondanks dat ze beide Delta fans hebben
Nog een kleine opmerking, mijn 0726 had een Hitachi drive en mijn 0728 een BenQ!
[ Voor 3% gewijzigd door Resinman op 16-09-2007 14:53 ]
Anoniem: 212545
Ik ben dus van plan om een supersize pack te halen, maar ik heb dus het idee dat de kan groot is dat er krasjes op de schijf komen en de 3ROD probleem groot is ? Qua geluid maakt het niet zo veel uit, als die het maar doet.
Het probleem met de krassen op schijven is dacht ik (en iemand moet me maar corrigeren als het niet zo is) al opgelost na de eerste serie 360's van eind 2005 begin/2006. Toen is namelijk de dvd-drive vervangen door een betrouwbaarder type.Anoniem: 212545 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:00:
Ik ben dus van plan om een supersize pack te halen, maar ik heb dus het idee dat de kan groot is dat er krasjes op de schijf komen en de 3ROD probleem groot is ? Qua geluid maakt het niet zo veel uit, als die het maar doet.
Het probleem met de drie rode lichten des doods is in principe met alle series nog steeds mogelijk, maar zou met de elite al een stuk minder snel moeten optreden.
Als je de xbox 360 op pakt en draait naar een andere positie dan kun/krijg je krassen op de schijf. Leek me ook logisch toen ik de xbox kocht in 2005 en voor dat uberhaupt bekend was, maar sommige mensen moeten zoiets proberen en beginnen dan te klagen.... De xbox is niet het enigste apparaat dat krassen maakt op de schijf als je ermee beweegtbeantherio schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:20:
[...]
Het probleem met de krassen op schijven is dacht ik (en iemand moet me maar corrigeren als het niet zo is) al opgelost na de eerste serie 360's van eind 2005 begin/2006. Toen is namelijk de dvd-drive vervangen door een betrouwbaarder type.
[ Voor 11% gewijzigd door Dukey op 17-09-2007 10:17 ]
De uitleg die ik destijds uit het item van hardware.info/Kassa! haalde is dat de eerste generatie 360's een dvd-speler had waar bepaalde soort "stootkussens" rondom de lens ontbraken. Dit zorgde dan voor krassen ook als de console niet bewogen werd doordat het leeselement in sommige gevallen de schijf raakte. Bij latere revisies is er een dvd-drive gebruikt die wel dat soort stoot-elementjes bevatte en was het probleem over.Dukey schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:16:
[...]
Als je de xbox 360 op pakt en draait naar een andere positie dan kun/krijg je krassen op de schijf. Leek me ook logisch toen ik de xbox kocht in 2005 en voor dat uberhaupt bekend was, maar sommige mensen moeten zoiets proberen en beginnen dan te klagen.... De xbox is niet het enigste apparaat dat krassen maakt op de schijf als je ermee beweegt(behalve apparaten als discman's die de schijf vast klikken).
nu de nieuwe versie met hdmi en alle aanpassingen uit is. Ben ik toch wel benieuwd of die stiller is en dan doel ik eigenlijk op de dvd drive. Is deze nog steeds goed te horen?
Morgen ben ik eigenaar van de nieuwe premium met HDMI, ( Premium met halo 3 bundel, niet de Limited Edition) dan laat ik het wel weten hoe het geluid is. Heb namelijk ook de normale premium thuis staan.dikki dik schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:37:
nu de nieuwe versie met hdmi en alle aanpassingen uit is. Ben ik toch wel benieuwd of die stiller is en dan doel ik eigenlijk op de dvd drive. Is deze nog steeds goed te horen?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Vandaag heel Heerlen gechecked. Eplaza (zo heet het toch?) had geen elite, MM had geen elite... ook Intertoys niet! Alleen Bartsmit had er een. Met nummer 0726. Uiteindelijk (op de gok) maar online via consoleshop.nl bestelt. Morgen in huis als het goed is, ik laat het weten.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik las ergens dat die premium Halo 3 xbox toch geen HDMI schijnt te hebben maar wel Benq drive... Kan even niet vinden waar dat was...sekeroglan schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:57:
[...]
Morgen ben ik eigenaar van de nieuwe premium met HDMI, ( Premium met halo 3 bundel, niet de Limited Edition) dan laat ik het wel weten hoe het geluid is. Heb namelijk ook de normale premium thuis staan.
Heb je het verkeerd gelezen...Armo schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:34:
[...]
Ik las ergens dat die premium Halo 3 xbox toch geen HDMI schijnt te hebben maar wel Benq drive... Kan even niet vinden waar dat was...
http://www.engadget.com/p...-edition-unboxing/409871/
[ Voor 22% gewijzigd door Dukey op 26-09-2007 22:57 ]
ben erg benieuwdsekeroglan schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:57:
[...]
Morgen ben ik eigenaar van de nieuwe premium met HDMI, ( Premium met halo 3 bundel, niet de Limited Edition) dan laat ik het wel weten hoe het geluid is. Heb namelijk ook de normale premium thuis staan.
Hij is iets stiller, vooral in het dashboard. Laad tijden zijn ook iets sneller. Met een dvd erin is het bijna het zelfde.
Vooral de fans maken minder herrie!
Ik zag zonet bij de lokale Media Markt een Xbox 360 premium met lot no: 0737. Is dit nu de Falcon?
Weet iemand ook of je nou 2 games bij dat premium pakket krijgt? Die geruchten gingen namelijk wel.
Weet iemand ook of je nou 2 games bij dat premium pakket krijgt? Die geruchten gingen namelijk wel.
Falcon kan je pas verwachten eind 2007/ begin 2008.Cubic X schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:50:
Ik zag zonet bij de lokale Media Markt een Xbox 360 premium met lot no: 0737. Is dit nu de Falcon?
Anoniem: 86399
Had iemand deze link al geplaatst? Misschien heb je hier iets aan.Cubic X schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:50:
http://www.techzine.nl/ni...spellen-bij-Xbox-360.html
Hier staat wel iets over gebundeld met 2 spellen.
Hier staat wel iets over gebundeld met 2 spellen.
FOUT!sekeroglan schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:53:
[...]
Falcon kan je pas verwachten eind 2007/ begin 2008.
De falcon's here: nieuws: Microsoft levert eerste Xbox 360 met 65nm-processor
Wie gaat er nu een 360 halen? Ik wacht iig nog een maandje totdat ze hier zeker ook in de winkel liggen, en dan ga ik eens serieus overwegen of ik er een koop of m'n pc maar weer upgrade.
Alhoewel er natuurlijk nog geen concreet bewijs voor is denk ik zelf namelijk wel dat de meeste hardwareproblemen met deze revisie verholpen zijn. Maar de tijd zal leren of de gevreesde RROD hiermee daadwerkelijk tot het verleden behoort...
[ Voor 17% gewijzigd door Splash op 30-09-2007 18:36 ]
Anoniem: 52686
Het zijn alleen de groene Halo 3 versies van de 360 die Falcon hebben, toch? Of gaat het ook om de nieuwe HDMI Premiums die met Halo 3 gebundeld worden?
Ik zie het wel zitten omdat het stroomverbruik blijkbaar een stuk lager is, maar voor zover ik weet zijn de nieuwe heatsinks een betere preventie tegen de RROD dan een 65nm CPU.
Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt. De RROD wordt, voor zover ik weet, veroorzaakt omdat de GPU te heet wordt (mede door een losse heatsink). De GPU blijft echter gewoon 90nm, alleen de CPU wordt 65nm. Okee, die draait dan dus (iets) koeler, maar of dat zoveel uit gaat maken qua fangeluid en oververhitting?Splash schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:34:
Alhoewel er natuurlijk nog geen concreet bewijs voor is denk ik zelf namelijk wel dat de meeste hardwareproblemen met deze revisie verholpen zijn. Maar de tijd zal leren of de gevreesde RROD hiermee daadwerkelijk tot het verleden behoort...
Ik zie het wel zitten omdat het stroomverbruik blijkbaar een stuk lager is, maar voor zover ik weet zijn de nieuwe heatsinks een betere preventie tegen de RROD dan een 65nm CPU.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 52686 op 01-10-2007 09:53 ]
microsoft zou erg dom zijn als ze het hiermee niet hebben verholpen. Iig ik verwacht als er weer problemen komen dan heeft het met iets anders te maken.Splash schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:34:
[...]
FOUT!
De falcon's here: nieuws: Microsoft levert eerste Xbox 360 met 65nm-processor
Wie gaat er nu een 360 halen? Ik wacht iig nog een maandje totdat ze hier zeker ook in de winkel liggen, en dan ga ik eens serieus overwegen of ik er een koop of m'n pc maar weer upgrade.
Anoniem: 225231
Het zal toch wel een stuk minder warm zijn in de console, en hebben ze de heatsink van de video kaart ook ondertussen niet aangepast ?
de RROD werd veroorzaakt door een design foutje, als het goed is is dat bij de falcon verholpen. Die heeft een ander moederbord meegekregen. Dat de GPU dan nog steeds 90 nm is en nog steeds net zo heet wordt maakt dan niks uit. Ik bedoel er zijn zoveel videokaarten die zo warm worden en er gewoon tegen kunnen.Anoniem: 52686 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:52:
Het zijn alleen de groene Halo 3 versies van de 360 die Falcon hebben, toch? Of gaat het ook om de nieuwe HDMI Premiums die met Halo 3 gebundeld worden?
[...]
Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt. De RROD wordt, voor zover ik weet, veroorzaakt omdat de GPU te heet wordt (mede door een losse heatsink). De GPU blijft echter gewoon 90nm, alleen de CPU wordt 65nm. Okee, die draait dan dus (iets) koeler, maar of dat zoveel uit gaat maken qua fangeluid en oververhitting?
Anoniem: 52686
Wat ik bedoel is dat de GPU dermate heet werd dat het moederbord krom trok en de soldeer van de heatsink losliet. Geen heatsink meer -> GPU nog heter -> RROD. Een 65nm CPU erin gooien helpt dan niet, daar wordt de GPU niet koeler van en gaat de heatsink niet vaster van zitten.dikki dik schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:01:
[...]
de RROD werd veroorzaakt door een design foutje, als het goed is is dat bij de falcon verholpen. Die heeft een ander moederbord meegekregen. Dat de GPU dan nog steeds 90 nm is en nog steeds net zo heet wordt maakt dan niks uit. Ik bedoel er zijn zoveel videokaarten die zo warm worden en er gewoon tegen kunnen.
Wat Microsoft gedaan heeft is de heatsink aanpassen en hem met epoxy bevestigen. Dat zou tegen de RROD helpen.
Een CPU die volgens een ander proces is gefabriceerd heeft geen invloed op het RROD probleem, vandaar dat ik betwijfel of het nou zoveel uitmaakt om op een 65nm Xbox te wachten. Stabieler wordt 'ie er niet van, daar heb je de epoxy+heatsink voor nodig die inmiddels op alle nieuwe Xboxen moet zitten.
Het feit dat een apparaat een HDMI V1.3 aansluiting heeft, betekent inderdaad absoluut niet dat de mogelijke features hiervan ondersteund worden.Dukey schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:47:
[...]
Ennuh meer-kanaals PCM geluid op je tv? Heb je dus geen fluit aan omdat de meeste tv's niet eens overweg kunnen met gewoon meer-kanaals geluid in dolby of dts vorm. En als ie het wel kon, ga jij echt de boxen gebruiken van je tvLOL.
De HDMI aansluiting van de XBox is V1.1, wat al voldoende is om 7CH PCM geluid af te handelen. Het idee is dat je afspeel apparaat de nieuwe audio formaten intern decodeert en via PCM uitstuurt. Wil je de nieuwe standaarden als Dolby TrueHD of DTS-HD in je versterker decoderen, dan heb je HDMI V1.3 nodig en een apparaat wat deze formaten "native" uit kan sturen. Zelfs apparaten die deze nieuwe codecs intern kunnen decoderen, zijn lang niet altijd in staat om deze codecs in native formaat via HDMI uit te sturen, ookal hebben ze een HDMI V1.3 aansluiting. Erg verwarrend dus.
ECHTER! De Xbox kan helemaal geen 7CH PCM versturen. Dit is geen beperking van HDMI, maar van de XBox zelf. De HDMI aansluiting kan alleen gebruikt worden om precies hetzelfde Dolby Digital of DTS signaal te versturen wat ook al via de "gewone" optische uitgang verstuurd wordt. Voor wat betreft audio kwaliteit heeft de HDMI aansluiting van de Xbox dan ook totaal geen toegevoegde waarde.
De CPU en de GPU zitten dicht bij elkaar in de xbox, dus als de CPU minder warm wordt, zal de GPU wel weer iets "koelere" lucht aangevoerd krijgen. Maar ik weet verder niet of dat veel uitmaakt voor de temp.Anoniem: 52686 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:04:
...Een 65nm CPU erin gooien helpt dan niet, daar wordt de GPU niet koeler van en gaat de heatsink niet vaster van zitten.
Anoniem: 153905
De Xbox 360 premium 20 GB + HDMI met een grijze zijkant op de harddisk zijn zeer en zeker de Falcon series.
Het model voorheen heeft een verchroomde zijkant van de 20 GB harddisk.
Dit heb ik van vertrouwde bronnen kunnen waarnemen.
Het model voorheen heeft een verchroomde zijkant van de 20 GB harddisk.
Dit heb ik van vertrouwde bronnen kunnen waarnemen.
Iemand op xboxworld.nl forums vroeg me vanavond hoe mijn harde schijf op mijn Halo 3 pack 360 eruit zag. Volgens hem zou de Falcon een HD hebben zonder verchroomde zijkanten, wat hierboven ook al gezegd werd. Mijn 360 heeft dus inderdaad geen verchroomde zijkanten.
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat mijn Xbox 360 absoluut niet warm wordt. Na enkele uren gamen vind ik de bovenkant van de 360 niet eens lauwwarm aanvoelen terwijl een Zephyr type toch niet zon groot verschil in koeling zou brengen.
Afijn, na de vraag over de HD beantwoord te hebben ontving ik nogmaals een PM met een filmpje naar youtube waarin iemand een Falcon vergelijkt met een release Xbox 360. Alle visuele verschillen klopte, de zijkanten van de HD, het kleurverschil onder de gril aan de HD kant van de 360.
Ik nog maar eens de doos gepakt, net verkooplabel gecheckt maar het echte Microsoft labeltje. Daar stond dus ook aangegeven Xbox 360 Pro.
Al die feitjes gecombineerd met mijn ervaring van hoe warm mijn Xbox wordt, zou ik mischien dan toch een Falcon hebben?
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat mijn Xbox 360 absoluut niet warm wordt. Na enkele uren gamen vind ik de bovenkant van de 360 niet eens lauwwarm aanvoelen terwijl een Zephyr type toch niet zon groot verschil in koeling zou brengen.
Afijn, na de vraag over de HD beantwoord te hebben ontving ik nogmaals een PM met een filmpje naar youtube waarin iemand een Falcon vergelijkt met een release Xbox 360. Alle visuele verschillen klopte, de zijkanten van de HD, het kleurverschil onder de gril aan de HD kant van de 360.
Ik nog maar eens de doos gepakt, net verkooplabel gecheckt maar het echte Microsoft labeltje. Daar stond dus ook aangegeven Xbox 360 Pro.
Al die feitjes gecombineerd met mijn ervaring van hoe warm mijn Xbox wordt, zou ik mischien dan toch een Falcon hebben?
Je kunt het heel simpel zien aan je powerbrick. Kijk eens hoeveel amps je 12V van je powerbrick levert. Die van de 90nm levert 16,5A, die van de Falcon iets minder (13 oid volgens mij)Kaap schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:57:
Iemand op xboxworld.nl forums vroeg me vanavond hoe mijn harde schijf op mijn Halo 3 pack 360 eruit zag. Volgens hem zou de Falcon een HD hebben zonder verchroomde zijkanten, wat hierboven ook al gezegd werd. Mijn 360 heeft dus inderdaad geen verchroomde zijkanten.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Weinig actie in dit topic...
Ik ben in de MM in Eindhoven een Xbox tegen gekomen die wel eens een Falcon zou kunnen zijn. Team FDOU, 0735 en gemaakt 31-aug (of 30, weet ik niet meer zeker). Hij zat tussen 0742 versies, die echter in juni gemaakt waren (overstickerd dus). Dus dat was wel opvallend. Edit: het was de arcade versie met Forza2 en Viva Pinata.

Zijn er al mensen in NL met een falcon?
Ik ben in de MM in Eindhoven een Xbox tegen gekomen die wel eens een Falcon zou kunnen zijn. Team FDOU, 0735 en gemaakt 31-aug (of 30, weet ik niet meer zeker). Hij zat tussen 0742 versies, die echter in juni gemaakt waren (overstickerd dus). Dus dat was wel opvallend. Edit: het was de arcade versie met Forza2 en Viva Pinata.

Zijn er al mensen in NL met een falcon?
[ Voor 5% gewijzigd door draakhoofd op 07-11-2007 23:25 ]
Ik heb een 0734 / FDOU van 18-08-2007 en het zou een Falcon *kunnen* zijn, afgaande op de volgende afbeeldingen:
Mijn Xbox 360:

Plaatje met verschillende boards:

De vraag is alleen of dat laatste plaatje 100% 'betrouwbaar' is...
Mijn Xbox 360:

[ Voor 10% gewijzigd door VanRoyal op 09-11-2007 13:48 ]
Anoniem: 85914
Een paar maanden geleden heb ik voor de zekerheid ook mijn xbox 360 premium verkocht. Het was een 1.5 jaar oude lauchconsole die al 1 keer helemaal vervangen was na +/- 3 maanden (3rings) en ik speelde vrij weining waardoor me xbox niet meer dan 2 uur aan stond per spel sessie.
De mediamarkt in Zoetermeer heeft afgelopen vrijdag een tweede levering (eindelijk) nieuwe Elites binnengekregen. Ik had er 1 van de stapel afgepakt met de volgende gegevens :
Date: 2007-09-25
LOT No: 0744 (niet dubbel gestickerd)
Drive : BenQ
De aarde aansluiting is verdwenen in de voeding en stekker (203w)
Nader onderzoek heeft uit gewezen dat het een Zephyr moederbord is met de extra GPU heatsink. De dashbord herrie is hetzelfde gebleven zoals me launch console. Jammer maar die hele theorie achter lotnummers e.d. houdt voor de Elite op. Ik kan in iedergeval weer lekker gamen met een nieuwe lange garantie periode achter de hand ingeval er iets overhit raakt. Overigens trof ik een service contract aan voor UK customers om hun volledige garantie twee jaar uit te breiden voor 60 pond.
De mediamarkt in Zoetermeer heeft afgelopen vrijdag een tweede levering (eindelijk) nieuwe Elites binnengekregen. Ik had er 1 van de stapel afgepakt met de volgende gegevens :
Date: 2007-09-25
LOT No: 0744 (niet dubbel gestickerd)
Drive : BenQ
De aarde aansluiting is verdwenen in de voeding en stekker (203w)
Nader onderzoek heeft uit gewezen dat het een Zephyr moederbord is met de extra GPU heatsink. De dashbord herrie is hetzelfde gebleven zoals me launch console. Jammer maar die hele theorie achter lotnummers e.d. houdt voor de Elite op. Ik kan in iedergeval weer lekker gamen met een nieuwe lange garantie periode achter de hand ingeval er iets overhit raakt. Overigens trof ik een service contract aan voor UK customers om hun volledige garantie twee jaar uit te breiden voor 60 pond.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 85914 op 10-11-2007 12:34 ]
Het is helaas geen Falcon. Je kan kan het aan de heatsink zien. Die van jou heeft nog het koperen pijpje er doorheen lopen en dat heeft de Falcon niet. Maar hoe is het geluidsniveau van die van jou?iFlow schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:47:
Ik heb een 0734 / FDOU van 18-08-2007 en het zou een Falcon *kunnen* zijn, afgaande op de volgende afbeeldingen:
Mijn Xbox 360:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is idd een beetje te stil. Ik kan nergens iets vinden van een review van de nieuwe Falcon. Het gaat me met name om een tabelletje met het geluidsniveau.....
Anoniem: 85914
Ik zie geen koperen pijpje door het koelelement heen lopen van zijn CPU...het is in iedergeval niet het oude of de zephyr moederboard.
kbloem schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:38:
[...]
Het is helaas geen Falcon. Je kan kan het aan de heatsink zien. Die van jou heeft nog het koperen pijpje er doorheen lopen en dat heeft de Falcon niet. Maar hoe is het geluidsniveau van die van jou?
Dit topic is idd een beetje te stil. Ik kan nergens iets vinden van een review van de nieuwe Falcon. Het gaat me met name om een tabelletje met het geluidsniveau.....
idd ik zat verkeerd te kijkenAnoniem: 85914 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:09:
Ik zie geen koperen pijpje door het koelelement heen lopen van zijn CPU...het is in iedergeval niet het oude of de zephyr moederboard.
[...]

Ik heb nu voor het eerst met 'oude' types kunnen vergelijken en het geluidsniveau als de DVD niet draait is wel (iets) stiller dan de oudere types. Als je er echter een DVD in stopt is het gewoon een stofzuiger. Ik heb de DVD echter op 5x draaien, dus het geluidsniveau is nu wel minimaal.
Mijn harde schijf heeft trouwens ook geen verchroomde zijkanten, nog een indicatie dat het een Falcon zou kunnen zijn....
Mijn harde schijf heeft trouwens ook geen verchroomde zijkanten, nog een indicatie dat het een Falcon zou kunnen zijn....
Daar mogen we hiet hier niet echt over hebben, dus ik kan d'r ook niet teveel op ingaan. Wel kan ik zeggen dat ik een Benq drive heb en een 'multispeed' firmware gebruik.
De BenQ drives zouden stiller moeten zijn, maar je hebt Falcon's met BenQ drives en met drives van een andere fabrikant had ik begrepen.iFlow schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:29:
Ik heb nu voor het eerst met 'oude' types kunnen vergelijken en het geluidsniveau als de DVD niet draait is wel (iets) stiller dan de oudere types. Als je er echter een DVD in stopt is het gewoon een stofzuiger. Ik heb de DVD echter op 5x draaien, dus het geluidsniveau is nu wel minimaal.
Ook voor mij is het geluidsniveau erg belangrijk, dus ik wil het liefst een Falcon met BenQ drive, dat zou een hoop moeten schelen heb ik van verschillende internetbronnen vernomen.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Anoniem: 241405
Vandaag een elite gekocht
lotntr 741
team FDOU
voeding 175 watt
produkiedatum 11-10-2007
harde schijf heeft gewoon verchroomde randen
Volgens mij de falcon, Is veel stiller dan mijn oude xbox
Hoop dat deze langer meegaat
lotntr 741
team FDOU
voeding 175 watt
produkiedatum 11-10-2007
Dit is inderdaad een falcon. De edities met 175 watt voeding zijn allemaal een falcon. Soms kan echter de bestickering niet kloppen. Dan staat er 175 watt, maar op de sticker op de xbox zelf staat vervolgens 203 watt. Andersom komt gelukkig vaker voor volgens andere fora!Anoniem: 241405 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:16:
Vandaag een elite gekocht
lotntr 741
team FDOU
voeding 175 watt
produkiedatum 11-10-2007
Het maakt trouwens echter niet zoveel uit of je een BenQ of een Hitachi drive hebt. Beide drives kunnen stil zijn of echt een tering herrie maken. Daar moet je dus geluk mee hebben!
[ Voor 3% gewijzigd door Phew op 02-12-2007 22:23 ]
Anoniem: 201127
Hmm, is het dus zo dat als je nu een Premium 360 koopt mét HDMI output, dat je dan zeker een Falcon hebt? Of is het alleen zéér waarschijnlijk dat je er dan een hebt?
Anoniem: 215185
Nee, dat hoeft dus niet het geval te zijn. Er kan net zo goed een Zephyr board in zitten.Anoniem: 201127 schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:36:
Hmm, is het dus zo dat als je nu een Premium 360 koopt mét HDMI output, dat je dan zeker een Falcon hebt? Of is het alleen zéér waarschijnlijk dat je er dan een hebt?
Anoniem: 201127
Hmm, oke
Ik denk dat hetzelfde geldt voor de Arcade verie?
Maargoed, denk dat ik nog even ga wachten voordat ik een 360 koop
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 201127 op 03-12-2007 22:02 ]
De nieuwe arcade is vaak een Falcon geloof ik... Je moet gewoon even kijken op de sticker wat de gegevens zijn. Het liefst op de sticker binnen in als je die kan zienAnoniem: 201127 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:56:
Hmm, oke
Ik wil eigenlijk over gaan stappen naar de elite.
Alleen vraag ik me af of die uberhaubt wel met de nieuwe chipset worden aangeboden.
Heeft iemand daar info over?
En zo ja welke lotnummers moet ik dan hebben?
En zo nee welke lotnummers van de premium moet ik hebben voor de falcon chipset?
Edit:
Vanaf lotnummer 738 en hoger lees ik vaak... met 741 zit je bijna altijd goed!
Nou op naar de MM dan maar
Alleen vraag ik me af of die uberhaubt wel met de nieuwe chipset worden aangeboden.
Heeft iemand daar info over?
En zo ja welke lotnummers moet ik dan hebben?
En zo nee welke lotnummers van de premium moet ik hebben voor de falcon chipset?
Edit:
Vanaf lotnummer 738 en hoger lees ik vaak... met 741 zit je bijna altijd goed!
Nou op naar de MM dan maar
[ Voor 17% gewijzigd door 911GT2 op 15-12-2007 13:12 ]
Anoniem: 150665
Phew schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:29:
[...]
Dit is inderdaad een falcon. De edities met 175 watt voeding zijn allemaal een falcon. Soms kan echter de bestickering niet kloppen. Dan staat er 175 watt, maar op de sticker op de xbox zelf staat vervolgens 203 watt. Andersom komt gelukkig vaker voor volgens andere fora!
Het maakt trouwens echter niet zoveel uit of je een BenQ of een Hitachi drive hebt. Beide drives kunnen stil zijn of echt een tering herrie maken. Daar moet je dus geluk mee hebben!
hey, ik wou alleen vragen waar heb je deze xbox 360 elite gehaald? welke winkel?
en wat was de prijs?
Ik heb niks gehaaldAnoniem: 150665 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:13:
[...]
hey, ik wou alleen vragen waar heb je deze xbox 360 elite gehaald? welke winkel?
en wat was de prijs?
Anoniem: 237857
ik heb een xbox360 pro console met forza2 en viva pyniata gekocht bij fnac in wijnegem, lotnr op de doos met overstikkering = 0742 en 203watt en een onbekende team op de sticker... echter naar serienummer gekegen en blijkt een lotnr 738 te zijn (073805) met fabricage datum 2007-09-20 (20/09/2007)
Ter info : als je datum niet kunt lezen gewoon eventjes met een sleutel het carton een beetje naar boven duwen zodat deze tevoorschijn komt
Toen ik thuis kwam merkte ik direct dat er niet enkel een overplakte stikker was, maar ook de doorschijnende ronde microsoft klevertje opengesneden was en daarboven terug een grotere ronde doorschijnende stikker gekleeft...
In ieder geval het is een falcon ... 175watt voeding... en intern met flashlight gekeken en 2 platte componentjes in de plaats van 3.
In ieder geval hetgeen ik me nu nog wel afvraag is ... of ik nog men oude 203watt voeding ook aan deze xbox360 kan hangen zonder deze te frituren... de fiche past in de xbox, de kabel tussen de stekken en de voeding zijn tevens anders op die 175watt voedingen
Iemand enig idee ?
Ter info : als je datum niet kunt lezen gewoon eventjes met een sleutel het carton een beetje naar boven duwen zodat deze tevoorschijn komt
Toen ik thuis kwam merkte ik direct dat er niet enkel een overplakte stikker was, maar ook de doorschijnende ronde microsoft klevertje opengesneden was en daarboven terug een grotere ronde doorschijnende stikker gekleeft...
In ieder geval het is een falcon ... 175watt voeding... en intern met flashlight gekeken en 2 platte componentjes in de plaats van 3.
In ieder geval hetgeen ik me nu nog wel afvraag is ... of ik nog men oude 203watt voeding ook aan deze xbox360 kan hangen zonder deze te frituren... de fiche past in de xbox, de kabel tussen de stekken en de voeding zijn tevens anders op die 175watt voedingen
Iemand enig idee ?
Ik heb de mijne net gehaald. Lotnr. 743
voeding 175 W
Bouwdatum: 25-10-2007
2 ringen aan de binnenkant.
Ik heb meteen de data transfer kabel aangevraagd...
dus tot die tijd zit mijn 20 gig hd er nog effe in...
Nu eerst gamen
voeding 175 W
Nu eerst gamen
[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 19-12-2007 21:16 ]
Stil?911GT2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:14:
Ik heb de mijne net gehaald. Lotnr. 743
voeding 175 W
Nu eerst gamen
Stiller is meer het goede woord... stil is anders, zeker als de DVD drive aan de slag gaat. In het hoofdmenu is hij wel een stuk stiller ja!
Ik heb de datakabel aangevraagd, maar tot die tijd dacht ik mijn oude hd in de elite te proppen, maar de saved games doen het volgens mij niet zo lekker. Zit daar een beveiliging op?
Nee, dit werkt volgens mij niet In de 'How to see if you have a 65nm Falcon' thread op het xbox.com forum kun je lezen:Anoniem: 237857 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:42:
Iemand enig idee ?
"If you find a 175W console, you 100% have a Falcon console. The new 175W PSU will NOT work with old (90nm) console. The plug that goes into the console has been changed to all plastic, and has a different layout then the old plug. There are already multiple revisions of the 175W PSUs, but there is no difference between them."
Dit zegt iets over de nieuwe PSU op je oude console gebruiken, en jij vraagt of je de oude PSU op je nieuwe Falcon kan gebruiken. Dat is niet exact hetzelfde, maar een oude sterkere voeding op een nieuw zuiniger systeem aansluiten klinkt als 100% frituur garantie..
Blijven lachen
Het aantal watt is volgens mij het maximaal vermogen wat die voedingen kunnen leveren. Het is dus niet gek dat je de 175W voeding niet voor de oudere versies kan gebruiken, maar het zou best goed kunnen dat het andersom wel kan.
Ok ik zit nog steeds te wachten op de data transfer kabel... maar goed.
Wat ik wil weten: komen er meer zwarte assecoires. Nu is alleen de play an charge kit in het zwart te verkrijgen.
Maar ik wil de andere accesoires ook graag in zwart.
Wat ik wil weten: komen er meer zwarte assecoires. Nu is alleen de play an charge kit in het zwart te verkrijgen.
De camera is volgens mij ook in het zwart te krijgen.911GT2 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:19:
Ok ik zit nog steeds te wachten op de data transfer kabel... maar goed.
En daar eindigt het ook ben ik bang

Anoniem: 161100
Ik heb zondag bij de Mediamarkt een Premium gekocht. Op de sticker stond inderdaad de 170w sticker en mijn HD heeft inderdaad geen chrome of verzilverde zijkanten. Het is mijn eerste Xbox. Ik ben wel erg geschrokken van de herrie! Gewoon in het hoofdmenu, valt het wel mee. Acceptabel zou ik zeggen. Maar als de DVD speler gebruikt wordt! Ongelofelijk, wat een herrie! Ik moet echt het geluid van mijn stereo goed hard zetten. Eigenlijk zou dit onacceptabel moeten zijn voor zo'n ding. Is hier niets tegen te doen? Kan ik de dvd speler vervangen door een ander, of in ieder geval laten doen? Als ik de externe HD-DVD speler neem van Microsoft, kan ik hier dan mijn games in doen, of moet dit ook via de speler van de Xbox zelf? Of maakt die net zoveel lawaai?
Dat de drive zoveel lawaai maakt is absoluut normaal. Maken de fans dan ook zo'n lawaai? Op dat vlak zou de 65nm toch stiller moeten zijn niet?
[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 28-12-2007 08:56 ]
Niet helemaal,want vaak maakt een drive lawaai op het moment dat dat helemaal niet nodig is. Dit valt er mbv custom firmware uit te halen, maar MS ziet dit als 'modden', en geeft je daarvoor een ban van live...lapino schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:56:
Dat de drive zoveel lawaai maakt is absoluut normaal.
De andere (90nm?) versie raakt enorm vaak oververhit, ik kan me dus niet voorstellen dat de 65nm versie ineens veel stiller zal zijn; er zal eerder een lagere temperatuur zijn tijdens het gamen.Maken de fans dan ook zo'n lawaai? Op dat vlak zou de 65nm toch stiller moeten zijn niet?
Ik kan voor mijn Premium hdmi 350€ krijgen (mits wat games erbij die ik toch niet meer speel), vraag me dus af of het de moeite is om dan een 65nm in de plaats te kopen. Vooral het fangeluid tijdens het niet-gamen stoort me (bijv bij beluisteren muziek of vertonen foto's).
Klopt idle is hij wel veel stiller...lapino schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:56:
Dat de drive zoveel lawaai maakt is absoluut normaal. Maken de fans dan ook zo'n lawaai? Op dat vlak zou de 65nm toch stiller moeten zijn niet?
Hier dus niet. Heb zopas een Falcon opgehaald in Deinze, nabij Gent. Fans zijn zelfde (DC Brushless) als mijn Halo3-Xbox360, idem voor drive. Maakt dus in principe even veel kabaal als mijn vorige Premium, denk dat je echt enorm veel geluk moet hebben wil je een absoluut stille 360. Maar goed, heb nu in elk geval meer recente console, echt kwaad zal het niet kunnen 
Info:
* bouwdatum: 07/11/2007
* 175w voeding
* lot (op console) : 0744
* lot (op doos) : 0742 (team ADUA)
Zijn er eigenlijk apart fans te koop? Zou er niks mee inzitten om de stille Sunon/Nidec fans zelf in mijn console te ploffen.
Info:
* bouwdatum: 07/11/2007
* 175w voeding
* lot (op console) : 0744
* lot (op doos) : 0742 (team ADUA)
Zijn er eigenlijk apart fans te koop? Zou er niks mee inzitten om de stille Sunon/Nidec fans zelf in mijn console te ploffen.
[ Voor 51% gewijzigd door lapino op 28-12-2007 14:39 ]
Damn er hangt weer de duidelijke MS berichtgeving omheen... telefonisch zeggen die gasten van de helpdesk dat ze wel komen... maar nergens op het net is daar een betrouwbare bron voor te vindenhermedico schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:14:
[...]
De camera is volgens mij ook in het zwart te krijgen.
En daar eindigt het ook ben ik bang

Toch raar dat de duurste console niet voorzien kan worden van gelijk gekleurde assecoires

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Het aantal volt op de lijn is gestandaardiseerd. De nieuwe heeft dus een minder krachtige voeding (waarschijnlijk een minder aantal ampères) dan de oude. Dat een oude voeding ~200 watt kan leveren, hoeft niet te betekenen dat het verbruik van de xbox360 dan ook 200 watt is.Seven777 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:52:
[...]
Nee, dit werkt volgens mij niet In de 'How to see if you have a 65nm Falcon' thread op het xbox.com forum kun je lezen:
"If you find a 175W console, you 100% have a Falcon console. The new 175W PSU will NOT work with old (90nm) console. The plug that goes into the console has been changed to all plastic, and has a different layout then the old plug. There are already multiple revisions of the 175W PSUs, but there is no difference between them."
Dit zegt iets over de nieuwe PSU op je oude console gebruiken, en jij vraagt of je de oude PSU op je nieuwe Falcon kan gebruiken. Dat is niet exact hetzelfde, maar een oude sterkere voeding op een nieuw zuiniger systeem aansluiten klinkt als 100% frituur garantie..
Hoe? De voeding is eigenlijk niks meer dan een transformator. Het zet 230 volt wisselspanning om in 12 volt wisselspanning. Er zit een stuk omwonden (door koperdraadjes) zachtstaal in, een spoel dus, wat aan de kant van 230 volt heel veel windingen heeft, en aan de kant van de 12 volt minder windingen heeft. Doordat het aantal windingen aan de rechterkant minder is, is er minder spanning, maar wel meer stroom. Links en rechts moet het hetzelfde blijven, dus als je bij de uitgang van 12 volt aangeeft dat het 200 watt kan verstoken, dan is het:
P = U * I
200 = 12 * 16,67.
16,67 ampere. Wat je bij de uitgang doet is evenveel als het verbruik bij de ingang, dus dan is het slechts:
200 = U * I
200 = 230 * I
200 = 230 * 0,87
slechts 0,87 ampere.
Bij de nieuwere voeding zal het slechts 175 watt verbruiken, wat dan zou kunnen zijn dat de transformator kleiner is uitgevoerd, de overbrengingsverhouding blijft gewoon hetzelfde.
Dus:
*oude voeding met nieuwe falcon gebruiken: oke
*nieuwe voeding met oude niet-falcon gebruiken: niet oke.
Kleine nota: de voeding (175watt) die bij mijn Falcon zit maakt een héél hoorbaar fangeluid. Dat was bij de oude voeding zeker het geval niet. Blijkbaar moet je om het geluidsniveau naar beneden te krijgen toch ook niet bij de Falcons zijn
of jullie zijn allemaal pietlutten of ik heb een lot uit de loterij getroffen...
..of ik ben doof
..of ik ben doof
Anoniem: 190092
Heb nu ook een week een 360 met al diverse negatieve ervaringen. Voor de herrie kan ik je in ieder geval aanraden om 'm liggend te plaatsen ipv staand, lijkt bij mij iets te schelen.Anoniem: 161100 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:40:
Ik ben wel erg geschrokken van de herrie!
Anoniem: 161100
Ik weet niet hoe de vorige xboxen waren, maar deze Falcon is na een uurtje Fifa 08 en daarna een half uur GPR4 niet eens lauw. Het enige is dus die herrie van die DVD speler. Ik weet bijna zeker dat het de speler is en niet de fan. Andere nadeel dat ik mijn Windows 2003 Server niet als media server kan gebruiken omdat deze geen UPnP ondersteunt. Heb ik daarvoor voor niks al mijn data lekker centraal staan
Met wat truukjes Mediaplayer geprobeerd te installeren, maar helaas. Heb naar Tversity gekeken, maar die sorteerde niet goed...
De mijne blijft ook wel enorm koel. Vind het daarom ook enorm jammer dat Microsoft geen betere fans en stillere drives gebruikt. Daar moet toch iets aan te doen zijn??
Anoniem: 246938
Ik ben zeer tevreden over mijn 360, nooit problemen gehad, en al 2x een nieuwe controller gekregen, 1x door een fout in de bijgeleverde controller samen met een batterij pack die ik gekocht had ( 1x bellen, 3 dagen later controller op de mat, zonder de oude op te sturen ) 2e keer dacht ik naja, ik heb nog de oude controller liggen, ik bel gewoon nog een keer, mocht het zo wezen dat ze em willen hebben dan stuur ik em op, en krijg ik alsnog een nieuwe ( kreeg ik opeens na 3 dagen weer een controller thuis zonder de oude gestuurd te hebben ) lol, maja over de service en over de xbox zelf niks te klagen.
Anoniem: 205192
Ik heb mijn Xbox 360 op de dag van lancering in Europa gekocht. Nooit problemen gehad, en het werkt allemaal nog perfect.Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:26:
[...]
Dat wil ik wel zeker weten... want al die negatieve verhalen schrikken me af eerlijk gezegd... is er iemand die nog steeds blij met zijn 360 is????
EDIT: Beetje late replay

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205192 op 30-12-2007 21:11 ]
Laatst zag ik bij Mediamarkt Zwolle een stapel "premium" edities van de 360 staan met lotnummer 749 en een 175 watt voeding. Ook die versie van de 360 lijkt nu dus aardig "gefalconiseerd" te zijn. Na de feestdagen zullen de oude voorraden waarschijnlijk aangevuld zijn met de nieuwe versie, dus de kans om een falcon te treffen als je nu een 360 koopt is erg groot.
Is iemand al een falcon-revisie van de Arcade-set tegengekomen?
Is iemand al een falcon-revisie van de Arcade-set tegengekomen?
Hm, mss wacht ik nog ff op Jasper
GPU ook op 65nm.
bronMicrosoft komt met nog twee chipsets. Ze heten Jasper en Valhalla. Jasper komt al heel snel in de winkels maar Valhalla duurt nog even. Het grote voordeel van Jasper ten opzichte van de oude chipsets is dat die een 65 nm CPU en een 65 nm GPU bevat. Dat zorgt ervoor dat de console veel koeler blijft een stuk stiller is en minder stroom verbruikt. Eigenlijk wordt dit dus de 360 die je vanaf het begin al wilde hebben. Hij is gewoon betrouwbaar! Deze 360's kunnen we vanaf herfst 2008 in de winkels verwachten.
Na lange tijd het hels kabaal van mij launcht premium console te hebben aangehoord
(nog nooit terug gestuurd naar MS) gisteren een Elite gekocht
.
Helaas ondersteund mijn LCD "maar" 1080i via component.
Wilde tenslotte via HDMI hebben (1080p).
De nieuwe Premium kost € 349,- en dan moet er nog de HDMI kit bij a € 49,95.
Heb je voor 50,- meer ook nog een 120GB HDD erbij als je de Elite neemt.
Na de Elite te hebben aangesloten beetje geschrokken
.
Wat is deze stil zeg, wat eigenlijk normaal hoort te zijn.
Wel hoor je natuurlijk de DVD speler als je er iets van start, maar dat doet mijn pc ook.
Mijn Elite heeft als productie datum 18-12-2007 en als voeding 175Watt.
Tevens is de 220 stekker die in de voeding gaat anders, 2 ipv 3pins (zonder aarde dus).
Lot nr is 751.
Zal wel een Falcon moeten zijn denk ik
.
Ook maar meteen een formulier afgedrukt om de gratis transfer kit te bestellen via MS zodat ik alles van de 20GB naar de 120GB kan zetten.
Het enige waar ik nog niet uit ben is of ik nou witte of blauwe leds in mijn zwarte controller ga bouwen, lol

Helaas ondersteund mijn LCD "maar" 1080i via component.
Wilde tenslotte via HDMI hebben (1080p).
De nieuwe Premium kost € 349,- en dan moet er nog de HDMI kit bij a € 49,95.
Heb je voor 50,- meer ook nog een 120GB HDD erbij als je de Elite neemt.
Na de Elite te hebben aangesloten beetje geschrokken
Wat is deze stil zeg, wat eigenlijk normaal hoort te zijn.
Wel hoor je natuurlijk de DVD speler als je er iets van start, maar dat doet mijn pc ook.
Mijn Elite heeft als productie datum 18-12-2007 en als voeding 175Watt.
Tevens is de 220 stekker die in de voeding gaat anders, 2 ipv 3pins (zonder aarde dus).
Lot nr is 751.
Zal wel een Falcon moeten zijn denk ik
Ook maar meteen een formulier afgedrukt om de gratis transfer kit te bestellen via MS zodat ik alles van de 20GB naar de 120GB kan zetten.
Het enige waar ik nog niet uit ben is of ik nou witte of blauwe leds in mijn zwarte controller ga bouwen, lol
En Valhalla is dus... een oude chipset? Wordt me nog niet helemaal duidelijk eigenlijkdraakhoofd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:22:
Hm, mss wacht ik nog ff op JasperGPU ook op 65nm.
[...]
bron
staat er toch vrij duidelijk?Jejking schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:59:
[...]
En Valhalla is dus... een oude chipset? Wordt me nog niet helemaal duidelijk eigenlijk
Dan nog het ver van je bed show Valhalla moederbord. Die wordt helemaal de shit, hij heeft ook 2 65nm CPU en GPU, maar dan samen op één ‘super’ chip. Het voordeel daarvan is dat je ook maar één dikke koeler nodig hebt om het beestje op temperatuur te houden. Deze Xbox 360 chipset is waarschijnlijk het eindpunt van de productie van 360 consoles. Zo zie je maar, een Xbox 360 is niet altijd gewoon een Xbox 360…
Even een klein kickje, want lijkt dat niemand meer hier post. Kan een teken zin dat de nieuwe Xbox goed draait 
Denk ook dat dit een stuk interessanter wordt met de introductie van het 'Jasper' moederbord.
Denk ook dat dit een stuk interessanter wordt met de introductie van het 'Jasper' moederbord.
[ Voor 30% gewijzigd door FrankGuthrie op 15-06-2008 15:29 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Anoniem: 270996
Hihi hij draaid idd goed ja de nieuwe Xbox, zo goed dat ik een flinke kras op mn dvd van Forza 2 hebFrankGuthrie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:16:
Even een klein kickje, want lijkt dat niemand meer hier post. Kan een teken zin dat de nieuwe Xbox goed draait
Het gaat hier dus om een falcon die ik in januari gekocht heb...hij is inmiddels al opgestuurd geweest naar microsoft, waarna ik hem dus na 1,5 week weer terug had met een vervangen moederbord, want erkennen dat de drive niet goed is ivm de krassen, doen ze niet....
Is het wel een BenQ drive dan?
Mijn falcon met HDMI en BenQ drive heeft nog nooit een kras gemaakt op een schijf. Ook heb ik alleen maar vastlopers met Doom op xbla. Mijn gok is dat er een foutje in de programmering zit, want hij loopt altijd vast als ik het spel afsluit.
Mijn falcon met HDMI en BenQ drive heeft nog nooit een kras gemaakt op een schijf. Ook heb ik alleen maar vastlopers met Doom op xbla. Mijn gok is dat er een foutje in de programmering zit, want hij loopt altijd vast als ik het spel afsluit.
[ Voor 80% gewijzigd door Blaat op 25-08-2008 18:09 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Toevallig heb ik ook een Benq die ooit een krasje op m'n Forza Motorsport 2 heeft gemaakt. Deze is echter zo klein dat het geen problemen oplevert.