[Xbox 360] Falcon: de 65nm-revisie van de 360

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Topicstarter
Hey gamers,

Op dit moment sta ik op het punt om een nieuwe console aan te schaffen... PS3 valt voorlopig even af, de Wii heb ik al gehad en deze is al verkocht ... Wat resteert, is natuurlijk door iedereen geliefde en door velen gehate Xbox360...

Maar wat is volgens jullie het verstandigst om te doen: een 360 nu aanschaffen (maar er bestaat een zeer grote kans dat ik 3ROD zal krijgen) of deze pas eind 2007 kopen als de console op de 65nm-technologie gebaseerd zal zijn (het probleem met de 3ROD zal hopelijk voorgoed verholpen zijn).

Wat is jullie mening en wat zijn jullie ervaringen met de huidige 360? Ik ben vooral geinteresseerd in de xbox'en die dus in 2007 geproduceerd zijn. Zijn deze wat beter/stabielen in vergelijking met de eerdere modellen?

Graag jullie reacties! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik zit met hetzelfde probleem.

Graag wil ik ook een 360,alleen ik weet niet of ik nou moet wachten,of gewoon moet kopen en hopen dat het goed gaat.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja... daar zit ik ook constant mee... De Europese versie van de Elite die in augustus uitkomt, kan 65-nm chips hebben (dat heb ik op verschillende fora kunnen lezen).

Dus... misschien is het toch beter om te wachten, hoewel ik nu zo'n zin heb om Dead Rising te gamen... ik ben dol op zombies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wie zegt dat de 3ROD prolemen bij de core liggen? Zo kan je blijven wachten. Als je zo graag wilt spelen, koop dan nu eentje. Die Elite zal ongetwijfeld ook een stuk duurder zijn dan een Premium. Bovendien heb je 3 jaar garantie op dat soort problemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 06:09
Ik zou eigenlijk denken/verwachten dat ze nu reeds in nieuw gebouwde 360's de nodige maatregelen aanbrengen om dat RRoD probleem op te lossen. Ik kan me immers moeilijk inbeelden dat ze maar het risico zullen nemen en dus ook de nieuwe machines met een gekend designprobleem op de markt zetten. Zeker ook omdat de toestellen wel te herstellen vallen en daarbij (naar verluidt) toch aangepast worden om beter te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
65-nm chips zullen veel minder warmte produceren en veel zuinger zijn.
Dit heeft positieve gevolgen niet alleen voor de processor maar ook de grafische kaart van de 360...
Bovendien gaat men een beter moederbord en effectievere koeling toepassen...

hmmm... ik weet het niet...

Kennen jullie iemand wiens 360 het nog steeds na een jaar goed doet???? ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:21:
[...] Zo kan je blijven wachten. Als je zo graag wilt spelen, koop dan nu eentje. [...]
Je hebt helemaal gelijk. Als maxap zich erg verveelt en nú wilt spelen met een xbox 360 moet hij er gewoon een kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:24:
Kennen jullie iemand wiens 360 het nog steeds na een jaar goed doet???? ik ben benieuwd...
Dat zijn er echt massa's. Je hoort immers alleen de verhalen van mensen die een kapotte XBOX hebben? De rest hoor je niet en ik weet zeker dat dat een grotere groep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:25:
[...]

Dat zijn er echt massa's. Je hoort immers alleen de verhalen van mensen die een kapotte XBOX hebben? De rest hoor je niet en ik weet zeker dat dat een grotere groep is.
Dat wil ik wel zeker weten... want al die negatieve verhalen schrikken me af eerlijk gezegd... is er iemand die nog steeds blij met zijn 360 is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

Gunner schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:21:

Bovendien heb je 3 jaar garantie op dat soort problemen.
Dat is inderdaad zo,maar ik heb geen zin erin,dat als ik net een nieuwe console heb,en ik heb er flink op gegamed,dat ik hem na 1 maand kwijt ben omdat ik een RROD krijg.

Mensen roepen makkelijk: Ja je hebt x Garantie! Maar dat is ook niet alles,als je die verhalen leest over mensen die hun Xbox heel lang kwijt zijn,nou daar word je ook niet vrolijk van.

Ik wacht liever iets langer en dat ik dan minder kans heb op problemen dan dat ik er nu een impulsief koop en dat 'ie na 3 weken stuk gaat ( Bijvoorbeeld)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:04
Hiero, launchdate Xbox 360, dus twee jaar oud. Nooit een vastloper gehad, ook geen krassen. Heeft verticaal en horizontaal gestaan, geen probleem. Wel met 5 cm. speling aan alle kanten, dus genoeg koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frankpaul1 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:28:
[...]

Hiero, launchdate Xbox 360, dus twee jaar oud. Nooit een vastloper gehad, ook geen krassen. Heeft verticaal en horizontaal gestaan, geen probleem. Wel met 5 cm. speling aan alle kanten, dus genoeg koeling.
Dat is een goeie!.. nog iemand!? ;)
W1ckeD schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Ik wacht liever iets langer en dat ik dan minder kans heb op problemen dan dat ik er nu een impulsief koop en dat 'ie na 3 weken stuk gaat ( Bijvoorbeeld)
Helemaal mee eens...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 27-07-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Laatst online: 12:04
Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:30:
[...]

Haha, ik denk serieus dat er heel veel tevreden Xbox 360 bezitters zijn. Het probleem is, je hoort alleen de rampverhalen. En ja, er is wel wat meer uitval dan normaal voor een console, maar Microsoft heeft dit goed opgelost door 3 jaar garantie te geven. Dat is een groot pluspunt, zeker met de komst van de nieuwe 65nm consoles, die hopelijk de RROD niet meer hebben. In dat geval heb je een goedwerkende console met gratis 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frankpaul1 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:35:
[...]

Haha, ik denk serieus dat er heel veel tevreden Xbox 360 bezitters zijn. Het probleem is, je hoort alleen de rampverhalen. En ja, er is wel wat meer uitval dan normaal voor een console, maar Microsoft heeft dit goed opgelost door 3 jaar garantie te geven. Dat is een groot pluspunt, zeker met de komst van de nieuwe 65nm consoles, die hopelijk de RROD niet meer hebben. In dat geval heb je een goedwerkende console met gratis 3 jaar garantie.
:) Daarom lijkt het me zeer verstandig om op deze 65-nm-revisie te wachten... Dan weet je tenminste 100% zeker dat je een 3ROD-vrije console hebt...

we zien het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Die van mij is ook stuk geweest, en toch ben ik tevreden.

Wat een superding zeg! Ik heb bijna alle consoles gehad, en vele vette videokaarten, maar dit is echt SUPER! Vooral LIVE! Super graphics...

Zo, ff wat positiefs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 27-07-2007 18:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-04 11:22
Het is misschien "geluk" maar hier doet die het ook nog super, nooit problemen mee gehad. Maar ik zou hem nu kopen, heb je de pech een slechte te hebben heb je binnen korte tijd een andere staan. Als je gaat lopen wachten tot einde van het jaar heb je meer wachtijd gehad dan dat je bij een evt reparatie zou hebben

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geweldig.. nu krijgen we weer positieve reacties binnen... :)
misschien ga ik toch mijn eerste 360 halen...

Dead Rising en Gears of War vind ik echt vet en wil ze even spelen voordat ik in september voor mijn studie naar Engeland vertrek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De onze had het uiteindelijk anderhalf jaar volgehouden eer hij RRoD dood was. Moet wel zeggen dat we maar occasionele gamers zijn, en het eigenlijk toch wel bevestigt dat er een probleem is (wat Microsoft uiteindelijk toegaf). Nu hebben we een nieuwe gekregen (prod.datum is 26/6/2007) dus hoop ik dat die niet nog altijd hetzelfde design-probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De 65nm-versie is zuiniger, koeler, stiller (hopelijk).

Ben je een milieufreak, dan wacht je. Anders, kopen die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twixie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:46:
[...]

De onze had het uiteindelijk anderhalf jaar volgehouden eer hij RRoD dood was. Moet wel zeggen dat we maar occasionele gamers zijn, en het eigenlijk toch wel bevestigt dat er een probleem is (wat Microsoft uiteindelijk toegaf). Nu hebben we een nieuwe gekregen (prod.datum is 26/6/2007) dus hoop ik dat die niet nog altijd hetzelfde design-probleem heeft.
Ik hoop het voor je... deze console van je is pas een maandje geleden geproduceerd.... :)

Maar, stel dat ik nu een 360 koop, wat zal dan de productiedatum zijn?
Jejking schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:49:
De 65nm-versie is zuiniger, koeler, stiller (hopelijk).

Ben je een milieufreak, dan wacht je. Anders, kopen die handel :)
Nee, hoor... ik ben helemaal geen milieufreak, het enige wat speelt, is dat de 64nm-chips minder warmte produceren en dus wat langer meer zullen gaan. Bovendien heb je hier minder fans voor nodig wat resulteert in een afnemende geluidsproductie....

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 27-07-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 16:49
Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:30:
[...]

\
Hiero voor 1,5 jaar inmiddels. Never nooit problemen ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:49:
[...]
Maar, stel dat ik nu een 360 koop, wat zal dan de productiedatum zijn?
Dat zal wellicht enorm van winkel tot winkel afhangen. Als je naar een grote winkel gaat waar ze grote volumes verkopen, is de kans dat je een heel recente hebt wellicht wel groter dan bij een of andere kleine speelgoedwinkel.
Nu zoals al gezegd zijn er nog steeds heel veel toestellen die het wel goed doen. Dat de uitval te hoog is, heeft Microsoft al toegegeven, maar die uitval is zeker niet 100% ;). En je hebt dus 3j garantie voor dat RRoD probleem.
Ik zou zelf zeker ook niet wachten tot de Elite of zo uit komt... Gewoon direct kopen, daarom dat wij hem op launchdate kochten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kaasje123 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:54:
[...]

Hiero voor 1,5 jaar inmiddels. Never nooit problemen ondervonden
:) Klasse.... zo te zien zijn er heel wat gamers die nooit problemen met hun consoles hebben...

Twixie, dank je wel voor je reactie... Ik denk dat als ik de 360 bij consoleshop.nl koop, dat de kans dan best groot is, dat ik een wat nieuwere console krijg.
De Premiums's zijn bij consoleshop.nl trouwens uitverkocht... binnenkort moeten ze een nieuwe levering krijgen en ik hoop dat deze xbox'en wat stabieler zullen zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 27-07-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Gewoon halen dat ding, zet hem goed geventileerd neer en er zou weining fout moeten gaan..
Plus je hebt een hele zooi spellen (nog) te spelen.
Op een paar DDE's na heb Ik met mijne nog geen prolemen gehad sinds de paar maanden dat Ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:26:
[...]

Dat wil ik wel zeker weten... want al die negatieve verhalen schrikken me af eerlijk gezegd... is er iemand die nog steeds blij met zijn 360 is????
* Gunner is

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 27-07-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) leuk... maar ik ben echt bang om op een mooie dag 3ROD te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56
Moet je luisteren ik heb net geen 2weken geleden een RROD gehad en nu al heb ik weer terug. Ik speel er met volle plezier mee. Begrijp me niet verkeerd maar als je echt deze console wilt hebben zou ik er gewoon voor gaan.
Ik heb met deze console nog nooit zo'n plezier gekend.
Al had ik even de pech.

Het is en blijft een aanrader.

Ben nog steeds positief met dit apparaat.

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Toch zal ik tot 24 augustus wachten in hoop een nieuwe Elite (en hopelijk ook 65nm-versie) aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Tja mijne ging na anderhalve week kapot door een disc read error.

Ik zou het toch gewoon doen als ik jouw was. De games zijn geweldig alleen de kwaliteit van de hardware niet. Gelukkig heb je drie jaar garantie dus mocht er iets mis gaan ben je altijd gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:08:

Maar wat is volgens jullie het verstandigst om te doen: een 360 nu aanschaffen (maar er bestaat een zeer grote kans dat ik 3ROD zal krijgen) of deze pas eind 2007 kopen als de console op de 65nm-technologie gebaseerd zal zijn (het probleem met de 3ROD zal hopelijk voorgoed verholpen zijn).

Wat is jullie mening en wat zijn jullie ervaringen met de huidige 360? Ik ben vooral geinteresseerd in de xbox'en die dus in 2007 geproduceerd zijn. Zijn deze wat beter/stabielen in vergelijking met de eerdere modellen?
Ik vind het wel erg overdreven om ervan uit tegaan dat je 3ROD krijgt. Ik heb zelf een launchdate xbox360, speel elke dag ermee en nog geen problemen ondervonden. Gewoon aanschaffen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

De "Falcon" is trouwens NIET de Elite, wordt waarschijnlijk een nieuwere revisie en dit jaar zal men vooral focussen op het wegwerken van de overgebleven voorraad. Wanneer die op zijn, +/- Q1/Q2 2008 dan krijg je pas de 65nm versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 15:07
Hier precies dezelfde overdenkingen als de TS, alleen heb ik mijn keuze al wel gemaakt.

Ik wacht gewoon tot de nieuwe revisie uit is, en koop er dan pas een. Door al die rampverhalen en het feit dat microsoft uiteindelijk zelf ook heeft toegegeven door de garantie te verlengen, is het wat mij betreft duidelijk genoeg. Het risico dat je met een onbetrouwbaar apparaat komt te zitten is te groot, en je hoeft er imho zeker niet op te rekenen om ECHT lang met een 360 van de huidige generatie te doen. (5+ jaar)

Als de ps3 in de tussentijd voldoende in prijs daalt ga ik daar voor, aangezien deze zowiezo stil en betrouwbaar is.

Tot die tijd vermaak ik me wel met mijn pc (die toch wat begint te verouderen) en wii (leuk, vooral voor multiplayer met huisgenoten, maar niet voor het serieuzere gamewerk).

Just my 2 cents.

[ Voor 7% gewijzigd door Splash op 28-07-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:10:
De "Falcon" is trouwens NIET de Elite, wordt waarschijnlijk een nieuwere revisie en dit jaar zal men vooral focussen op het wegwerken van de overgebleven voorraad. Wanneer die op zijn, +/- Q1/Q2 2008 dan krijg je pas de 65nm versie.
Daar ben ik wel van op de hoogte... Maar er bestaat een grote kans dat de Europese Elite 65-nm chips zal hebben. MS heeft laten weten dat ze begin september op de Falcon gaan overstappen... Eind augustus/begin september... het lijkt me best logisch dat MS al bij de launch van de Elite in EU hun nieuwe Falcon zal introduceren...

Bovendien gaan er steeds meer geruchten dat er rond 5 augustus prijsdalingen plaats zullen gaan vinden (het begint al: Wal-Mart heeft de prijsdaling van ruim 50 dollar al aangekondigd... lees het op maxconsole.net) De "witte" 360's zullen dus binnenkort voor een lagere prijs verkocht worden en als het ware plaats voor de nieuwe Falcon maken...

We zullen zien... Het enige wat ik wil, is een stabiele/betrouwbare console die jaren mee zal kunnen gaan...

PS. en mocht de Europese Elite niet op de 65nm-technologie gebaseerd zijn, dan is deze console toch veel meer waard dan de originele xbox360 (en ik heb het niet over een 120gb harde schijf... die heb ik toch niet nodig): volgens verscheidene reviews van de Elite (google... youtube... je vindt ze overal) heeft deze console toch een andere revisie van zowel de cpu als de gfx (het zijn geen 65nm-chips maar we chips die minder warmte produceren) en een moederbord is toch ietsje anders waardoor de warmte beter weg kan (er zijn ook minder condensatoren e.d. op het moederbord aanwezig)

Al met al.. het lijkt me vestandiger om een tijdje te wachten... Ondertussen blijf ik natuurlijk niet zomaar op mijn luie reet zitten: ik blijf elke dag werken voor mijn nieuwe console en vandaag heb ik al 2 games voor mijn toekomstige 360 aangeschaft: Dead Rising en Gears of War... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 28-07-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 14:40

denivan

de enige

Was zelf zwaar aan 't twijfelen of ik zou wachten of niet, maar heb toch maar de sprong gewaagd.

Heb zonet een bundle pack besteld bestaande uit een 360 premium met 3 games (kameo, perfect dark zero en project gotham racing 3) voor 350 euro. Tegen zo'n prijs kon ik niet langer wachten ;)

Nu alleen maar hopen dat de gevreesde ringetjes zich niet laten zien :p

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221575

ik heb hem van de launch en doet het nog steeds :D

@denivan
dat zijn nou niet de beste games. je had beter het supersize pack kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
denivan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:15:
Was zelf zwaar aan 't twijfelen of ik zou wachten of niet, maar heb toch maar de sprong gewaagd.

Heb zonet een bundle pack besteld bestaande uit een 360 premium met 3 games (kameo, perfect dark zero en project gotham racing 3) voor 350 euro. Tegen zo'n prijs kon ik niet langer wachten ;)

mag ik vragen waar je deze bundel hebt gevonden voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:26:
[...]

Ik heb er eentje van meer dan een jaar, doet het nog prima. Heb twee keer een "disc unreadable error" gehad, maar dat was beide keren in hetzelfde spel, waar veel mensen met dat spel last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

denivan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:15:

Mag ik vragen waar je die besteld hebt?

Ik ga binnenkort dus ook een 360 kopen.
Je leest natuurlijk altijd slechte en goede verhalen,ik gok er deze keer gewoon op en koop er 1. :)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm... leuk voor je, denivan ...

Ik hoop echt dat je 360 het geweldig zal doen...
Gisteren stond ik echt op het punt om de knoop door te hakken en deze vette console te bestellen... maar nu denk ik weer dat ik liever een half jaartje zal wachten...

Jammer dat MS zo'n shitty hardware levert terwijl er zoveel vette games zijn.

Mensen, en hoe zit het met de geluidsproductie van jullie 360's? Maakt de console echt zo'n lawaai? (als een opstijgende vliegtuig)... Op youtube zag ik verschillende filmpjes en de lawaai die deze console maakt, is echt vreselijk... Het lijkt me heel moeilijk om te concentreren als je spelcomputer zo'n herrie maakt...

Wat is het toch lastig.... misschien moet ik deze toch kopen? :? :? :?

PS. haha... W1ckeD, zo te zien ga je ook een gokje wagen! netjes... zal ik het ook doen!? ;)

Als jij, devian en ik het zullen doen, dan is de kans groot dat een van onze drie consoles het na een tijdje zal opgeven (gezien de failure rate van 30-40%)... Russische roulette heet dat... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 29-07-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 125531 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:09:
hmmm... leuk voor je, denivan ...

Ik hoop echt dat je 360 het geweldig zal doen...
Gisteren stond ik echt op het punt om de knoop door te hakken en deze vette console te bestellen... maar nu denk ik weer dat ik liever een half jaartje zal wachten...

Jammer dat MS zo'n shitty hardware levert terwijl er zoveel vette games zijn.

Mensen, en hoe zit het met de geluidsproductie van jullie 360's? Maakt de console echt zo'n lawaai? (als een opstijgende vliegtuig)... Op youtube zag ik verschillende filmpjes en de lawaai die deze console maakt, is echt vreselijk... Het lijkt me heel moeilijk om te concentreren als je spelcomputer zo'n herrie maakt...

Wat is het toch lastig.... misschien moet ik deze toch kopen? :? :? :?

PS. haha... W1ckeD, zo te zien ga je ook een gokje wagen! netjes... zal ik het ook doen!? ;)

Als jij, devian en ik het zullen doen, dan is de kans groot dat een van onze drie consoles het na een tijdje zal opgeven (gezien de failure rate van 30-40%)... Russische roulette heet dat... :)
toon volledige bericht
Mijn 360 maakt natuurlijk wel geluid, maar ik noem het zelf geen lawaai. Ik game wel eens met een vriend me des nachts, en aangezien mn vriendin dan slaapt zet ik de DD versterker wel wat zachter. Dan hoor ik hem wel, maar vind het persoonlijk ab-so-luut niet irritant.

Enne, koop dat ding nu maar..als je nu al zoveel twijfels hebt, kan je echt geen half jaar meer wachten. De meeste mensen hebben nog steeds een werkende 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:00:
[...]

Mijn 360 maakt natuurlijk wel geluid, maar ik noem het zelf geen lawaai. Ik game wel eens met een vriend me des nachts, en aangezien mn vriendin dan slaapt zet ik de DD versterker wel wat zachter. Dan hoor ik hem wel, maar vind het persoonlijk ab-so-luut niet irritant.

Enne, koop dat ding nu maar..als je nu al zoveel twijfels hebt, kan je echt geen half jaar meer wachten. De meeste mensen hebben nog steeds een werkende 360.
:) Misschien zal het wel doen...

Maar... kun je in het kort je ervaring met de 360 beschrijven? Ben je nog steeds blij met de console? Zijn de graphics echt zo ontzettend mooi op een HD scherm? Hoe veel uur per dag speel je ongeveer?

Ik zou het heel tof vinden als je je reactie even kon geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou toch maar op Mark I, II of III wachten, dan zijn de kinderziektes eruit en je hebt een degelijk apparaat in handen. Het lijkt beetje op de fotografen die de eerste generaties digitale slr's overgeslagen hebben en nu een degelijk apparaat vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rapture schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:06:
Ik zou toch maar op Mark I, II of III wachten, dan zijn de kinderziektes eruit en je hebt een degelijk apparaat in handen. Het lijkt beetje op de fotografen die de eerste generaties digitale slr's overgeslagen hebben en nu een degelijk apparaat vastpakken.
Haha... verkeerde topic vriend ;) hoewel... je hebt wel gelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 29-07-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nu een klein maandje een 360 en is echt de beste aankoop in tijden. Tuurlijk loopt het ding wel eens vast, maar dat doet een pc ook. Lekker boeiend. Forzaaaaaaaaaaaa 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pjlgt schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:45:
Nu een klein maandje een 360 en is echt de beste aankoop in tijden. Tuurlijk loopt het ding wel eens vast, maar dat doet een pc ook. Lekker boeiend. Forzaaaaaaaaaaaa 2 :)
That's what I am talking about... Ik heb nog geen verhalen gehoord over een vastlopende PS3...
Waarom stuur je je console niet terug naar MS voor reparatie/vervanging? Ik zou het wel doen....

Btw, als je pc vastloopt, dan is er echt iets mis mee. De mijne heeft al jaren geen vastlopers meer gehad :) (even afkloppen)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 29-07-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 14:40

denivan

de enige

Voor de geïnteresseerden, ik heb de console in Belgie besteld in de keten Exell (http://www.exell.be/DefaultExellBE.asp) . De prijs met levering bij komt op 355, wat best raar is want op dezelfde site kan je de console zonder games kopen voor ongeveer 390 euro ?

Ze hadden voor Belgie nog een dertig stuks in stock. Heb in de winkel nog nagevraagd of het echt een premium was en niet een core, en volgens de productcode van microsoft zou het wel degelijk om een premium gaan.

Woensdagavond kan ik hem normaal gezien afhalen, kan bijna niet meer wachten ;)

Alleen jammer dat de xbox 360 nog niet te voorzien is van dezelfde mediacenter capaciteiten als de oude xbox, dan had ik mijn 2 old skool xboxen de deur uit kunnen doen :p

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
ik zou wachten, stiller en zekerheid. Aangezien ik al een 360 heb hoef ik me dat gelukkig niet af te vragen. Ik hoop dat hij volgend jaar nog eens stuk gaat, krijg ik er een 65 nm core in en ben ik tevreden.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja... dat denk ik ook wel... ik zal maar even wachten...

Door de experts wordt zelfs aangeraden om de 360 voorlopig niet te kopen, maar het tot het einde van het jaar uit te stellen.
http://loot-ninja.com/200...-stay-away-from-xbox-360/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192559

Dit heeft positieve gevolgen niet alleen voor de processor maar ook de grafische kaart van de 360...

mijne .. en die van mijn vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Hier staat al meer dan anderhalf jaar een premium in een vrij gesloten meubel samen met een loeienhete dreambox en een dikke av-receiver te snorren en nog nooit problemen gehad!

Hij wordt warm ja, hij maakt ook herrie, hoewel dat nog vrij subjectief is. Ik heb mijn pc en classic xbox beiden flink aangepast om van de herrie af te zijn en ik vind iets al snel luidruchtig. Bovendien stop ik nauwelijks games meer in mijn oude xbox aangezien ik er daar een goed stel op de HD heb staan.

Deze revisie spreekt me wel aan, ik hoop echt dat de warmte afneemt (ik zou zo geloven dat dat indirect doodsoorzaak nummer 1 van de 360 is), maar wat ik vooral hoop is dat ze eens wat kunnen doen aan het formaat van dat loeder van een adapter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yup... MS gaat al deze dingen verbeteren (incl. de grootte van een adapter waar je het over hebt) door middel van het implementeren van 65-nm chips in hun 360... het wordt afwachten denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja, ik ben altijd vrij geduldig met dit soort dingen, maar dat je ooit de knoop door moet hakken is duidelijk. :P
Anders koop je nu een mooie premium, hou je die in tiptop-staat, hebt daar een tijdje lol van en als die revisie uit is slinger je deze op marktplaats zodat hij je uiteindelijk toch niet zo heel veel gekost heeft. 8)

edit:
Of je pakt tegen die tijd een zwarte spuitbus en probeert zo nog wat van de kosten voor je nieuwe af te krijgen. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door SuBBaSS op 30-07-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:59:
Tja, ik ben altijd vrij geduldig met dit soort dingen, maar dat je ooit de knoop door moet hakken is duidelijk. :P
Anders koop je nu een mooie premium, hou je die in tiptop-staat, hebt daar een tijdje lol van en als die revisie uit is slinger je deze op marktplaats zodat hij je uiteindelijk toch niet zo heel veel gekost heeft. 8)

edit:
Of je pakt tegen die tijd een zwarte spuitbus en probeert zo nog wat van de kosten voor je nieuwe af te krijgen. >:)
Haha :*) Dat is een goeie... Maar ik hou echt niet van dat kopen/verkopen-ding... ik heb onlangs mijn Wii via marktplaats verkocht en ben al ontzettend blij dat het me gelukt is... zo te zien ben ik geen aangeboren ondernemer... maar goed, dat spuiten is ook een optie ;)

Ik ben echter altijd vrij ongeduldig met dit soort dingen in tegenstelling tot jou en vind het heeeel lastig om te wachten... Maar het is ook zo dat wanneer er later een nieuwere/betere/stabielere 360 zal uitkomen (en dat zal zeker gebeuren), dat ik me dan schuldig zal voelen dat ik geen geduld had en een crappy xbox kocht.

Heb jij trouwens een 360? Wat vind je ervan? Game je nog steeds zo veel als in het begin? En erger je je aan de lawaai die deze maakt? (sorry voor zo veel vragen, maar ik moet wel snel beslissen... misschien bestel ik de 360 nog morgen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 125531 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:26:
[...]Heb jij trouwens een 360? Wat vind je ervan? Game je nog steeds zo veel als in het begin? En erger je je aan de lawaai die deze maakt? (sorry voor zo veel vragen, maar ik moet wel snel beslissen... misschien bestel ik de 360 nog morgen... ;) )
Ja, ik heb ook een 360, maar ik denk dat ik meer game op mijn oude xbox, die doet het beter voor me.
Maar ik vind hem alleen nog maar toffer dan toen ik hem had. Echt een boel vette games, xboxlive en arcade en allles eromheen is echt super en online spelen (hoewel ik dat nauwelijks doe) voegt ook echt iets toe.

De 360 op zich is niet zo luidruchtig, het is vooral die verknaakte dvd speler die tikt en zoemt. Nou zitten er verschillende merken en types in en ik kan je niet vertellen of er verschil tussen zit.
Ik snap in ieder geval nog steeds niet waarom dit niet stiller kan.
Je zit normaal gesproken natuulijk wel te gamen of iets anders met geluid aan zodat je het niet bewust hoort. Dat scheelt wel.
Als je er echt op let kan het flink storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:53

BioHazard

*\o/*

Ik heb zelf ook pas een X360, 3 weken nu. Heb er ontzettend veel plezier van. De kans op een error in de console is er, maar ik ben van mening dat op internet alleen de doemgevallen staan, en de mensen zonder problemen toch in grotere aantallen zijn. Gewoon kopen die hap en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:41:
[...]
Ja, ik heb ook een 360, maar ik denk dat ik meer game op mijn oude xbox, die doet het beter voor me.
Maar ik vind hem alleen nog maar toffer dan toen ik hem had. Echt een boel vette games, xboxlive en arcade en allles eromheen is echt super en online spelen (hoewel ik dat nauwelijks doe) voegt ook echt iets toe.

De 360 op zich is niet zo luidruchtig, het is vooral die verknaakte dvd speler die tikt en zoemt. Nou zitten er verschillende merken en types in en ik kan je niet vertellen of er verschil tussen zit.
Ik snap in ieder geval nog steeds niet waarom dit niet stiller kan.
Je zit normaal gesproken natuulijk wel te gamen of iets anders met geluid aan zodat je het niet bewust hoort. Dat scheelt wel.
Als je er echt op let kan het flink storend zijn.
Dank je wel voor je reactie. Ja, de dvd drives die in 360's zitten, maken enorm veel lawaai, als je geluk hebt, dan krijg je een wat stillere BenQ drive, maar de kans is best klein...

Ik weet het niet, hoor... Aan de ene kant heb ik ontzettend veel zin om Dead Rising en Gears of War een keertje te spelen (die ik al besteld had :) ), maar aan de andere kant is het wachten tot het einde van het jaar zeker de verstandigste keuze op dit moment...

Ik moet nog even nadenken: de reacties van de meeste gamers over hun ervaring die ze met een 360 hebben, overtuigen me nog steeds niet echt...

Was de 360 maar een stabiele console, dan had ik deze meteen gekocht zonder deze topic te starten... maar goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik zit hier met hetzelfde probleem: ik wil ook een 360 aanschaffen, maar ik wacht lekker geduldig op de 65nm versie. In theorie moet die beter zijn en dat geduld heb ik wel.
Op moment speel ik PES6 @ medium settings perfect op mijn 'gare' laptop, maar tegen de tijd dat PES7 uitkomt, wil ik deze toch wel op de 360 kunnen spelen met alle eyecandy.
@ de TS:
Mocht de nood hoog zijn, koop je er nu eentje. Heb je geduld net als ik, wacht je...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik zou sowieso even wachten aangezien er in de US een price drop van $50 aan zit te komen halverwege augustus. De kans dat er hier dus ook wat omlaag gaat in prijs is groot, of er een beter pack komt (zoals bij de PS3).

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=175076

Op dezelfde manier lekte de PS3 price drop uit, dus lijkt me redelijk betrouwbaar. Twee grote retailers in de US die per 12 augustus $50 zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja... nu denk ik dat ik ook gewoon ga wachten...

Ik lees toch steeds dat MS hun Falcon deze zomer aan het testen zijn en dat deze in de herfst uit zal komen. De console zal dan naar alle waarschijnlijkheid veel stabieler zijn en alle "RROD related issues" zullen voorgoed weggewerkt zijn.

Het is wel te mooi om waar te zijn, maar ik zal wel moeten wachten... ik zal zeker mijn best doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 125531 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:03:
[...]

:) Misschien zal het wel doen...

Maar... kun je in het kort je ervaring met de 360 beschrijven? Ben je nog steeds blij met de console? Zijn de graphics echt zo ontzettend mooi op een HD scherm? Hoe veel uur per dag speel je ongeveer?

Ik zou het heel tof vinden als je je reactie even kon geven...
De beelden op een HD scherm zijn inderdaad erg mooi. Het is totaal anders dan wat je gewend bent van bijv. de Xbox en PS2. Het is écht een verrijking. Daarnaast zijn alle games in Dolby Digital, wat het ook zeker ten goede komt. In Burnout Revenge for instance hoor je de auto's van alle kanten komen.
Mijn ervaring is dus dat het een perfecte aankoop is geweest. Speel niet al te vaak (ik werk, heb een vriendin en heb genoeg andere dingen te doen), maar als ik speel is het meestal met vrienden of echt gelijk urenlang. Ik heb nu zelf Forza 2, Saints Row, PES6, Burnout Revenge, Table Tennis, Condemned en EA's Fight Night Round 3 (dit spel is gruwelijk mooi in HD), en heb stuk voor stuk veel plezier beleefd met die games. Ook Xbox Live Arcade is een erg goede zet, er zijn veel toffe games die je zeker uren kunnen bekoren.
Ik speel zelf amper via Internet, omdat ik liever met vrienden op de bank speel, maar Xbox Live zit zoals je wel zult weten perfect in elkaar. Ik vind persoonlijk de Achievements halen een erg goede zet, omdat je zo het maximale uit het spel wilt halen.
Daarnaast zijn de draadloze controllers ideaal, en gaan de batterijen en/of accu erin erg lang mee.

Kortom, een must, al helemaal als je ook over een LCD/Plasma beschikt en een goede 5.1 set.
Ik heb zelf iedere console vanaf 1988 wel staan, en de 360 is voor mij nu al een klassieker. Ik mis als enige in mn verzameling nog een PS3 (naast een Atari Jaguar), maar die wil ik voorlopig niet halen, omdat de 360 genoeg in huis heeft (imho op dit moment meer dan de PS3).

Genoeg info? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ha... het is meer dan genoeg, hoor..

Uiteindelijk heb ik toch besloten om tot het volgende jaar te wachten... Op dit moment heb ik best veel dingen te doen: mijn werk, mijn studie, mijn vertrek naar Engeland i.v.m.de studie voor een half jaar...

Maar.. bedankt voor je uitleg iig... Falcon lijkt me toch een betere keuze en die zal ik zeker aanschaffen als ik wat meer vrije tijd zal hebben... Vrienden en vriendin vragen inderdaad ook om aandacht...

Het was zeer fijn om jullie reacties te mogen ontvangen... top!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Zucht, na het lezen van dit topic moet ik dat even ja...

ALs je er een wil koop je em nu, je hebt geen enkele garantie dat de 65nn versie zoveel beter is dan de huidige. Bovendien, wie zegt dat die er echt eind van het jaar is? MS, laat me niet lachen, release datums zijn net zo onvoorspelbaar als mijn vrouw(oops).

Wil je er een koop em dan, gaat ie stuk stuur je em op en krijg je je eigen weer terug maar met een keurige extra koeling erop, zoals je vast wel gelezen hebt.

ALs je 6mnd wil wachten kan je beter over 3mnd een ps3 kopen dan heb je de extra euros wel bij elkaar gespaard daarvoor toch??

Wachten is per definitie altijd fout in de pc/console wereld, als je iets wil en je kan et moet je et gewoon doen!

Have fun met je games die in de kast liggen haha....zonder gekheid, de 360 is gewoon een vette console, ik nee et voor lief dat de mijne stuk ging, heb er meer plezier dan ergernis van gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prozac[NL] schreef op maandag 30 juli 2007 @ 02:11:
Zucht, na het lezen van dit topic moet ik dat even ja...

ALs je er een wil koop je em nu, je hebt geen enkele garantie dat de 65nn versie zoveel beter is dan de huidige. Bovendien, wie zegt dat die er echt eind van het jaar is? MS, laat me niet lachen, release datums zijn net zo onvoorspelbaar als mijn vrouw(oops).

Wil je er een koop em dan, gaat ie stuk stuur je em op en krijg je je eigen weer terug maar met een keurige extra koeling erop, zoals je vast wel gelezen hebt.

ALs je 6mnd wil wachten kan je beter over 3mnd een ps3 kopen dan heb je de extra euros wel bij elkaar gespaard daarvoor toch??

Wachten is per definitie altijd fout in de pc/console wereld, als je iets wil en je kan et moet je et gewoon doen!

Have fun met je games die in de kast liggen haha....zonder gekheid, de 360 is gewoon een vette console, ik nee et voor lief dat de mijne stuk ging, heb er meer plezier dan ergernis van gehad tot nu toe.
toon volledige bericht
WTF, hiet hebben we weer iemand die mij aan het twijfelen wil zetten :)
Toch koop ik mijn 360 in 2008... einde verhaal ;)
En... bedankt voor je mening... ik waardeer het heel erg,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Graag gedaan hoor :)

Een ding, in het zwart is ie vast mooier iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prozac[NL] schreef op maandag 30 juli 2007 @ 02:21:
Graag gedaan hoor :)

Een ding, in het zwart is ie vast mooier iig ;)
haha :*)
Ik vind echter van niet... De originele witte xdoos is veel mooier...

Btw, het is wel leuk om te weten dat je nog steeds zo intens van je xbox360 geniet... Een 360 is vast wel een geweldige console...

En die Falcon, die zal deze herfst uitkomen... Hier kun je wat meer info vinden:
http://blogs.mercurynews....ove_code-name_falcon.html

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 30-07-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Maar het is niet gezegd dat wanneer je volgend jaar een xbox koopt je ook automatisch een falcon koopt. Voor zover ik weet komt de Falcon ook gewoon uit als premium/elite, alleen dan met andere hardware. Het is dan alleen niet zo dat de winkels hun oude 360's weggooien en alleen nog maar falcon's verkopen. Je hebt dus nog steeds de kans op een oude xbox.

Overigens kwam ik dit tegen in een bericht op insidegamer.nl
Met de Falcon wil Microsoft het probleem van het grootschalig aantal kapotte Xbox 360's oplossen. Men zou willen proberen aan iedereen met een kapotte Xbox 360 - die dus drie jaar extra garantie hebben gekregen - een Falcon te leveren. Hiermee zou men proberen alle kapotte Xbox 360-systemen weg proberen te werken.
Dan lijken mij alle (technische) redenen weg te vallen om te wachten met het kopen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 22:03
Heb nog nooit problemen met mn console gehad. Dat hij kapot kan gaan is waar, maar het is niet zo dat dat het einde verhaal is. De wachttijden zullen op een gegeven moment wel wat afnemen en MS heeft eindelijk een permanente oplossing. Natuurlijk is de Falcon mooi, maar ik denk niet dat je die wil afwachten met de line-up voor deze herfst. Daarnaast heb je al je tijd al nodig om de oude toppers uit te spelen.

kopen dus.

Het boxje heeft mij tot nu toe een stuk meer plezier bezorgd dan mn pc (except WoW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Swindle schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:59:
[...]

Ik vind het wel erg overdreven om ervan uit tegaan dat je 3ROD krijgt. Ik heb zelf een launchdate xbox360, speel elke dag ermee en nog geen problemen ondervonden. Gewoon aanschaffen dus.
Ik heb ene van november 2005 en die speelt nog iedere dag. De andere van mij is van Juli 2006 en speelt ook prima (gebruik er twee vanwege mediacenter extender functionaliteit). Wat ik gemerkt heb met die van 2005, als ik die rechtop zet dan krijgt ie na een aantal uur vastlopers. Laten afkoelen en je kunt door, leg ik hem plat dan kan ik een hele dag door gaan zonder problemen.

Ik wacht overigens ook op de Elite vanwege de zwarte kleur en HDMI aansluiting (niet dat dat veel beter is maar ik heb nu eenmaal een HDMI receiver dus...).

Dus ik zou mijn keuze niet baseren op "mogelijke" problemen, maar eerder op specificaties van het nieuwe model. Een 65nm processor zal precies hetzelfde werken dan de 90nm variant. Ik vraag me af hoeveel stroom en warmte het zal schelen. Toen we van 90 naar 65 gingen in computerland werd er ook hoog van de toren geschreeuwd, echter was de realiteit niet erg merkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 30-07-2007 08:48 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

*steekt zijn vinger op*

Doet het nog steeds, en die van mensen in mijn omgeving ook nog :)

De truuk is dat een X360 zoals in het boekje staat ruimte om zich heen nodig heeft. Ik had die van mij ook eerst keurig in een vak van mijn AV meubel gestopt met als gevolg dat het ding pis en pis heet werdt omdat er te weinig koele lucht kon worden aangezogen. Console verplaatst naar onder in de kast waar voldoende lucht rondom de machine aanwezig is en probleem opgelost. Ik heb een core versie zonder HDD maar wel met de HDDVD add-on die ik toch regelmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 42832 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:46:
[...]

*steekt zijn vinger op*

Doet het nog steeds, en die van mensen in mijn omgeving ook nog :)

De truuk is dat een X360 zoals in het boekje staat ruimte om zich heen nodig heeft. Ik had die van mij ook eerst keurig in een vak van mijn AV meubel gestopt met als gevolg dat het ding pis en pis heet werdt omdat er te weinig koele lucht kon worden aangezogen. Console verplaatst naar onder in de kast waar voldoende lucht rondom de machine aanwezig is en probleem opgelost. Ik heb een core versie zonder HDD maar wel met de HDDVD add-on die ik toch regelmatig gebruik.
tja en laat ik hem nou net in de open lucht hebben staan. Die van mij is even goed overleden.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

dikki dik schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:47:
[...]

tja en laat ik hem nou net in de open lucht hebben staan. Die van mij is even goed overleden.
Tis helaas geen exacte wetenschap he...

Mijn xbox'en staan ook in "open lucht" (waarmee je waarschijnlijk bedoeld dat hij boven op een kast staat zonder er iets om heen oid). En toch heeft één xbox moeite met koelen als ik hem rechtop zet.

We kunnen alleen tips onder elkaar geven, maar feit blijft dat bepaalde xbox'en gevoeliger zijn dan andere. Je moet het "geluk" hebben dat je een "goede" krijgt die nooit uitvalt. Maar andere kant is het geen ramp.

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 30-07-2007 15:50 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geweldig dat ik opeens zo veel reacties krijg..

Het is inderdaad de moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken...

Op zich kan ik vandaag al mijn 360 bestellen, maar de nieuwe Falcons spreken me meer aan. MS zal nu alles doen om de "oude" witte xdozen te verkopen om op deze manier plaats voor de nieuwe generatie xbox'en met 65nm-chips te maken...

Ik zie het wel... Sommige spellen op de xbox zijn gewoon erg verleidelijk, maar in dit geval geduld loont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 125531 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:01:

Het is inderdaad de moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken...
Het is "maar" een spelcomputer hoor :P. Maar zoals gezegd. Haal er gewoon nu één. Het is echt niet zo dat je 360 het na een paar dagen begeeft. Als hij straks stuk mocht gaan krijg je er een falcon voor in de plaats. En gaat hij niet stuk, dan is er ook geen probleem.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 11:36

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Zucht..
Tsja ik zou ook gewoon wachten :N

Stel je voor, je wacht een half jaar alleen om de 65nm chips, jij natuurlijk blij, en 2 maanden later kondigd MS weer een slight revisie aan
En zo blijf je wachten in een geweldige cirkel, totdat alle kinderziekten er uit zijn, en dan staat de Xbox720 alweer voor de deur.... en ja dan kun je beter misschien daar op wachten.....

Ondertussen ben je dus al meer dan 3/4 jaar verder, en hebt al het moois gemist van wat de Xbox360 te bieden heeft.

Trouwens er zijn ook mensen die een console inleveren voor reparatie en die een spiksplinternieuwe terug krijgen.

Volgens mij is het wel duidelijk dat ik er totaal geen spijt van heb dat ik alweer een half jaar geleden een Xbox360 heb aangeschaft, het was mijn beste aankoop van het jaar, en hij draait nog steeds als een zonnetje!

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228034

Tja, ik heb zelf nu ook al bijna een half jaar een xbox360 en nog geen enkel probleem mee gehad(ook geen vastlopers enzo). Ben er zeer te vreden over en speel er toch bijna dagelijks op.

Ik moet wel zeggen dat ik er een extra koeler achterop heb geklikt, ook voor de extra aansluitingen.
En ik moet zeggen dat dat een enorm verschil maakt in temperatuur, nu kan ik makkelijk 5 uur achter elkaar gamen en hij word half zo warm als wat hij normaal na anderhalf uur zou zijn(losse koelers kosten 15 euro, zonder extra aansluitingen).

Nou moet je zelf kiezen, maar ik ben er voor gegaan en heb er totaal geen spijt van, koop er gewoon een extra koeler bij voor 15,- en je hoeft je geen zorgen te maken.

(Nou is het natuurlijk wel een beetje dom dat je een 3th party koeler moet kopen omdat je anders kans hebt dat een console over hit raakt, maar voor 15 euro hoef je het niet te laten en kan je veel ergernis besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:11
---- whooops, verkeerde topic. :+

Wat wil je met 3 verschillende 360 topics..... :P

[ Voor 133% gewijzigd door Mutatie op 30-07-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Anoniem: 228034 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:29:
Tja, ik heb zelf nu ook al bijna een half jaar een xbox360 en nog geen enkel probleem mee gehad(ook geen vastlopers enzo). Ben er zeer te vreden over en speel er toch bijna dagelijks op.

Ik moet wel zeggen dat ik er een extra koeler achterop heb geklikt, ook voor de extra aansluitingen.
En ik moet zeggen dat dat een enorm verschil maakt in temperatuur, nu kan ik makkelijk 5 uur achter elkaar gamen en hij word half zo warm als wat hij normaal na anderhalf uur zou zijn(losse koelers kosten 15 euro, zonder extra aansluitingen).

Nou moet je zelf kiezen, maar ik ben er voor gegaan en heb er totaal geen spijt van, koop er gewoon een extra koeler bij voor 15,- en je hoeft je geen zorgen te maken.

(Nou is het natuurlijk wel een beetje dom dat je een 3th party koeler moet kopen omdat je anders kans hebt dat een console over hit raakt, maar voor 15 euro hoef je het niet te laten en kan je veel ergernis besparen)
Moet je wel een koeler kopen waarbij je de kast niet hoeft open te schroeven waardoor je garantie vervalt.

Of dat je koeler je xbox alsnog vernaggeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.tricktape.com/intercooler2.jpg
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=471014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm... de extra koeler is een prima oplossing om je 360 op lage temperatuur te laten draaien, maar deze zou ik toch niet willen aanschaffen omdat ze (volgens vele internetbronnen) enorm veel lawaai maken...

het enige wat ik wil, is een stabiele en stille console... over een paar dagen ga ik even naar Eindhoven om wat zaken te regelen en zal even de Media Markt bezoeken... misschien koop ik dan een 360...

Morgen krijg ik mijn Dead Rising binnen en ik heb zo'n zin om die te gamen...... grrrr.... ik ben bang dat ik niet meer kan wachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228034

deeltje schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:56:
[...]

Moet je wel een koeler kopen waarbij je de kast niet hoeft open te schroeven waardoor je garantie vervalt.

Of dat je koeler je xbox alsnog vernaggeld:
[afbeelding]
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=471014
Aj, dat ziet er vervelend uit.. Helaas hebben sommige mensen erg veel pech met hun consoles :P

En over dat lawaai, ze zijn niet still maar bij mij overtreft hij het geluid van de 360 zelf niet, dus ik heb er geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Veel pech of gewoon een slechte batch/reeks consoles? Wanneer de Gauss-curve van een bepaalde batch volledig verkeerd staat, dan zal de kwaliteitscontrole een probleem moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop dat de Falcon veel stiller en koeler zal zijn. Bovendien zal MS iets aan de herrie die de dvd drive maakt, moeten doen.

Al met al, degene die een 360 met 65nm-chips erin koopt, sluit een veel betere deal. De huidige bezitters van de 90nm-versie van 360 worden vaak in verschillende fora met een term "beta-testers" aangeduid. MS heeft als het ware door middel van deze mensen hun nieuwe console kunnen testen en nu komt er een echte spelcomputer die geen problemen/kinderziektes zal hebben.

Lang leve de Falcon! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Tering Maxap, om elke reply komt er een reply van jou waarin je verteld dat je een 360 wilt kopen/twijfelt of overtuigd wilt wachten....

Als je nog niet eens 1 topic kan afwachten met je replies kan je beter je 360 OF nu uit je hoofd zetten en eind dit jaar er weer aan beginnen te denken, OF gewoon nu kopen!.....zucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deeltje schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:30:
Tering Maxap, om elke reply komt er een reply van jou waarin je verteld dat je een 360 wilt kopen/twijfelt of overtuigd wilt wachten....

Als je nog niet eens 1 topic kan afwachten met je replies kan je beter je 360 OF nu uit je hoofd zetten en eind dit jaar er weer aan beginnen te denken, OF gewoon nu kopen!.....zucht ;)
Haha! :D
Als je hierdoor geirriteerd wordt, dan raad ik je aan om deze topic te verlaten... Ik wil gewoon een discussie beginnen waarbij men zijn ervaringen en info over de Falcon deelt... als het jou niets lijkt, dan kan ik je helaas niets anders aanbieden, vriend... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Anoniem: 125531 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:33:
[...]

Haha! :D
Als je hierdoor geirriteerd wordt, dan raad ik je aan om deze topic te verlaten... Ik wil gewoon een discussie beginnen waarbij men zijn ervaringen en info over de Falcon deelt... als het jou niets lijkt, dan kan ik je helaas niets anders aanbieden, vriend... :)
Ik bedoel het niet zo slecht hoor ;) ben zelf ook op zoek naar informatie, maar het viel me gewoon op dat je nogal snel van gedachtte veranderd in een zeer kort tijdsbestek... ik maak me eerder zorgen om je hart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) Maak je maar niet druk!
Ik hoop echter ook dat er meer mensen hier wat meer over de nieuwe Falcon zullen vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 125531 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:45:
:) Maak je maar niet druk!
Ik hoop echter ook dat er meer mensen hier wat meer over de nieuwe Falcon zullen vertellen...
Zolang die niet te koop is, valt er nog niet zo heel veel over te vertellen. Nu blijft het veelal bij speculeren. Misschien komen ze er een half jaar later wel achter dat ie nog slechter is dan de huidige Xbox :P.

Ik zit er zelf ook al een tijdje over te denken om een Xbox360 te kopen. De problemen houden mij tot nu toe ook tegen om er daadwerkelijk één te gaan halen. Misschien dat ik nu de Elite afwacht en koop ik 'm dan. Voor mij zijn er eigenlijk teveel spellen die ik nu graag wil spelen en niet pas over een half jaar.

En mocht ik besluiten te wachten tot eind dit jaar wordt de PS3 misschien wel weer aantrekkelijker om te kopen :/.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

PromoX schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:56:
[...]

Zolang die niet te koop is, valt er nog niet zo heel veel over te vertellen. Nu blijft het veelal bij speculeren. Misschien komen ze er een half jaar later wel achter dat ie nog slechter is dan de huidige Xbox :P.

Ik zit er zelf ook al een tijdje over te denken om een Xbox360 te kopen. De problemen houden mij tot nu toe ook tegen om er daadwerkelijk één te gaan halen. Misschien dat ik nu de Elite afwacht en koop ik 'm dan. Voor mij zijn er eigenlijk teveel spellen die ik nu graag wil spelen en niet pas over een half jaar.

En mocht ik besluiten te wachten tot eind dit jaar wordt de PS3 misschien wel weer aantrekkelijker om te kopen :/.
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de Falcon in oktober toch wel verkrijgbaar is, als hij eind oktober nog lang niet in zicht is, schaf ik ook een oudere 360 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deeltje schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:03:
[...]

Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de Falcon in oktober toch wel verkrijgbaar is, als hij eind oktober nog lang niet in zicht is, schaf ik ook een oudere 360 aan.
Oke... netjes... misschien zal ik het ook maar doen...

Trouwens, zo te zien produceert MS geen "gewone" xbox'en meer, maar verkoopt ze uit een al vestaande voorraad... De gast die net een nieuwe xbox kreeg als vervaning voor zijn defecte console, zegt dat de productiedatum 2006-10-15... Waarschijnlijk maakt MS geen xbox'en meer in 2007 omdat ze genoeg vooraad hebben en gaan binnenkort (of zijn nu al mee bezig) alleen maar Falcons produceren....

Het wordt wel spannend! ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 30-07-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 11:36

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

deeltje schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:03:
[...]

Dus je wacht eerst nog 3 maanden, en neemt dan een gok of ie er wel in zit of niet?
Wat dacht je van winkels die eerst hun "oude" voorraden kwijt moeten, voordat er nieuwe Xboxen ingekocht kunnen worden????
Er zijn nu nog mensen die een Xbox kopen met een productie datum van november/december 2006.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Electra schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:12:
[...]

Dus je wacht eerst nog 3 maanden, en neemt dan een gok of ie er wel in zit of niet?
Wat dacht je van winkels die eerst hun "oude" voorraden kwijt moeten, voordat er nieuwe Xboxen ingekocht kunnen worden????
Er zijn nu nog mensen die een Xbox kopen met een productie datum van november/december 2006.
Nee hoor ik heb vrienden die bij Dixons werken en daar dus ook de hand hebben in het bestellen van de spelconsoles en het eventueel zonder problemen inruilen ervan, zodat ik nooit te maken krijg met het inruilen van een xbox bij MS. Tegen de tijd dat de Falcon is gesignaleerd zijn er nerds genoeg die weten vanaf welk serienummer je gegarandeerd een Falcon in handen hebt mocht dit alsnog niet het geval zijn, dan kan ik hem zonder problemen inruilen totdat ik er wel 1 in handen heb.

[ Voor 32% gewijzigd door deeltje op 30-07-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

Ik ben ook zeer tevreden met me 360 al is een keer opgestuurt geweest.
zeer mooie kwaliteit voor relatief weinig.
de ps3 zou ik pas over een jaar weer eens kopen vond er nu nog weinig aan. de Wii is na een maand ook weer gezien, na mariokart en de nieuwe mario wel weer zin i.
De x360 heeft gewoon best een heel mooi aanbod aan games en ook voor de komende tijd.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Nu kopen, ik heb al sinds launch een 360, nog nooit kapot geweest.

Plus je hebt nu 3 jaar garantie..en er komen veel topgames uit de komende maanden :)

En er zijn al een hoop topgames uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 216382 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:25:
Niet liegen, die van jou was toch een keer gejat? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Anoniem: 216382 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:25:

Plus je hebt nu 3 jaar garantie..en er komen veel topgames uit de komende maanden :)

En er zijn al een hoop topgames uit!
Ik ben even wat aan het opsparen, ik moet ook nog een nieuwe pc aanschaffen etc. dus het komt voor mij wel goed uit dat ik nog wacht tot eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Gunner schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:25:
[...]

Ja gejat, maar toen heb ik een 360 van een vriend overgekocht, en die had em dus al sinds launch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Afgezien van de tifusherrie die m'n Xbox 360 maakt bij afspelen van discs, ben ik prima tevreden over hem. Hij heeft me nog niet in de steek gelaten en heeft me al vele uren speelplezier bezorgd.

2006-03-01 is de fabricagedatum.

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 30-07-2007 20:47 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:25:
[...]

:D

Ik ga ook wel wachten tot het einde van het jaar... en dan koop ik mijn "latest and greatest 360 ever made"...

Herrie die de console maakt, warmte die deze produceert, grote en hete voedingsadapter, krassende en lawaairige dvd drive, gebrekkige koeling van CPU en GFX (die door MS met een andere wordt vervangen wat een permanente oplossing schijnt te zijn), slecht ontwerp van het moederbord en vreselijke ventilatie binnen het systeem, vastloppers die bij sommige games constant plaatsvinden... Dit alles houdt me nog steeds tegen om een 360 aan te schaffen en geeft me het gevoel dat we met een "beta-versie" van de console te maken hebben ... Jammer, MS, je loopt weer een klant mis.

Maar... als de Falcon uitkomt, dan koop ik deze meteen... zonder enige twijfel... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 30-07-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 125531 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:05:
Maar... als de Falcon uitkomt, dan koop ik deze meteen... zonder enige twijfel... :)
Ik ben benieuwd hoe snel je er daadwerkelijk ééntje koopt :), zeker als je een aantal games in de kast hebt liggen. Of dat je over een paar maanden weer een topic start: 'Xbox360 nu of x nm-revisie later!?' :P.

Ook worden natuurlijk niet alle problemen die je noemt opgelost met de Falcon, voor zover het echt problemen zijn. Er zijn immers ook genoeg mensen die nooit echt problemen gehad hebben.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PromoX schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:15:
[...]

Ik ben benieuwd hoe snel je er daadwerkelijk ééntje koopt :), zeker als je een aantal games in de kast hebt liggen. Of dat je over een paar maanden weer een topic start: 'Xbox360 nu of x nm-revisie later!?' :P.

Ook worden natuurlijk niet alle problemen die je noemt opgelost met de Falcon, voor zover het echt problemen zijn. Er zijn immers ook genoeg mensen die nooit echt problemen gehad hebben.
Yup... de games heb ik al besteld maar ze komen pas over een paar dagen binnen...
Maar ik heb toch geen haast en moet dit jaar wat andere dingen doen i.v.m. met mijn studie... En mocht ik uiteindelijk geen 360 meer willen kopen (bijv. omdat de PS3 geweldige titels zal hebben), dan verkoop ik ze... Ze hebben me maar 60 euro gekost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Het klinkt net alsof er in het groot zal staan op die doos "Falcon revision" en "More pwn, less money" en dat het verbruik en het lawaai revolutionair naar beneden zullen worden geschroefd. Wel ... als je kijkt hoe dat in PC-land ligt, kan je er donder op zeggen dat het weinig verschil zal maken.

Koop nu één. Echt.

Yes, but no.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste