[Xbox 360] Falcon: de 65nm-revisie van de 360

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha... beantwoordt maar een simpele vraag: Worden jullie allemaal door Bill Gates betaald om een 360 te promoveren? :) Of is het jullie mening?
Als we een jaar op de Falcon zouden moeten wachten, dan was het een ander verhaal... maar deze 65-nm revisie komt dit najaar al uit... Dus... ik zou maar zeggen: Hebt geduld en het zal beloond worden! ;)
Maar wel bedankt dat jullie even willen reageren... Ik vind het super...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:27:
Haha... beantwoordt maar een simpele vraag: Worden jullie allemaal door Bill Gates betaald om een 360 te promoveren? :) Of is het jullie mening?
Als we een jaar op de Falcon zouden moeten wachten, dan was het een ander verhaal... maar deze 65-nm revisie komt dit najaar al uit... Dus... ik zou maar zeggen: Hebt geduld en het zal beloond worden! ;)
ik hoop eerlijk gezegd dat ze alle 360's gaan vervangen, aangezien ze zelf hebben toegegeven dat er een fout in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Als je nu toch al zeker weet dat je wacht, waarom open je dan nog een topic zoals deze?

Je vraagt eerst om raad, en vervolgens ga je mensen/producten finaal de grond in boren????
Het zal wel weer aan mij liggen...

[ Voor 13% gewijzigd door Semper Fight op 30-07-2007 21:41 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:34:
hmmm... de extra koeler is een prima oplossing om je 360 op lage temperatuur te laten draaien, maar deze zou ik toch niet willen aanschaffen omdat ze (volgens vele internetbronnen) enorm veel lawaai maken...

het enige wat ik wil, is een stabiele en stille console... over een paar dagen ga ik even naar Eindhoven om wat zaken te regelen en zal even de Media Markt bezoeken... misschien koop ik dan een 360...

Morgen krijg ik mijn Dead Rising binnen en ik heb zo'n zin om die te gamen...... grrrr.... ik ben bang dat ik niet meer kan wachen :)
en het totaal geen nut heeft. Scheelt hoogstens 1 a 2 graden, oftewel totaal onnutig en geldverspilling

edit: weet zeker dat dat een jaar terug op een site was te lezen, echter deze test bewijst het tegendeel

http://console.hardocp.co...=MTA5MiwxLCxoY29uc29sZQ==

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is geopend met de bedoeling de waarheid achter te komen en een mening te vormen..
Dit heb ik dus al gedaan...

Als iemand boos op me is, dat ik niet overtuigd ben, het spijt me dan... Of zoals Romeinen het teber zouden kunnen uitdrukken: "Argumenta ponderantur, non numerantur" - je moet inhoudelijk sterke argumenten geven en niet de talloze argumenten... Sterke argumenten heb ik eerlijk gezegd niet gekregen..

Overigens ben ik erg blij dat er mensen zijn die nog steeds veel plezier met hun 360 hebben en die nog geen enkel probleem gehad hebben. Ik heb echter geen zin om een defecte (naar grote waarschijnlijkheid een defecte) console te kopen met mijn welverdiende geld...

Daarom wacht ik liever op de Falcon, die de oude xdozen zal vervangen.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:27:
Het is mijn mening..enkel in de zomer is de GPU een aantal keer overhit volgens mij, kreeg artifacts te zien tijdens het spelen van Pro Evo 6. Maargoed dit is verder niet meer voorgekomen.

Ik ben ERG blij met de 360, en nee ik word zeker niet betaald door BG :P. Ik heb zelf ook een Wii, maar die staat nu mooi bij m'n moeder.. Echte topgames zijn daar helaas nog niet voor.

Ik zou echt niet zonder m'n 360 willen zitten deze maanden..met Gta4, Bioshock, Assasin's Creed etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

mieJas schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:24:
Het klinkt net alsof er in het groot zal staan op die doos "Falcon revision" en "More pwn, less money" en dat het verbruik en het lawaai revolutionair naar beneden zullen worden geschroefd. Wel ... als je kijkt hoe dat in PC-land ligt, kan je er donder op zeggen dat het weinig verschil zal maken.

Koop nu één. Echt.
Ik denk niet dat Microsoft de moeite gaat nemen een bijna compleet nieuw design voor de 360 op de markt te brengen als ze er niet zeker van waren dat hier niet weer 1,3 Miljard USD aan moeten spenderen om het op te lossen. Ik ga er vanuit dat ze dit keer zeker van hun zaak zijn aangezien hun reputatie op het spel staat.

Daarom ga ik er dus vanuit net als de TopicStarter dat de Falcon versie van de 360 dit probleem zal oplossen, niet alleen for my sake, but for Microsofts sake...
De nieuwe chips zouden daarmee een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van het zogenoemde 'Red Ring of Death'-syndroom, dat het bedrijf dwong om 1,3 miljard dollar voor reparaties te reserveren.
nieuws: Xbox 360 krijgt koele 65nm-chip

Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat het z.s.m. geintroduceerd zal worden, niet alleen omdat het de problemen zal moeten oplossen die zich nu opstapelen, maar ook omdat het stukken goedkoper is voor MS om te produceren.

Just my 2 cents.

[ Voor 25% gewijzigd door deeltje op 30-07-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb een Xbox360 uit 2006 en ik ben er zeer tevreden mee. Geen problemen, draait als een zonneke. En hij wordt intensief gebruikt.

Daarnaast is de garantie van Microsoft erg goed. Heb hier alleen maar positieve verhalen over gehoord. Met een console moet je niet moeilijk doen over onderdelen die gebruikt worden en wat in nieuwe revisies beter is etc. Een Xbox uit 2006 geeft Colin Mcrea Dirt net zo mooi weer als een Xbox uit 2007. Dat is het idee van een console: disc/cardridge erin en gaan met die banaan.

Koop anders een pc. Kan je vervangen wat je wilt :)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xbox-vrienden, maak je borst maar nat! De Falcon komt eraan...
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19357 (Lees ook even de reacties op het forum)

MS gaat nu al zijn verkoopstrategie aanpassen: Xbox360 Core zal waarschijnlijk verdwijnen en de Premium Pack zal een normale versie (de goedkoopste) versie van de 360 worden...

Leuk, hoor.. De komst van de nieuwe Falcon laat nu al van zich horen... Misschien zal de Premium deze Core vervangen en de Falcon zal als het ware als een nieuwe Premium fungeren... who knows... iig, de veranderingen komen nu al! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:26:
Xbox-vrienden, maak je borst maar nat! De Falcon komt eraan...
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19357 (Lees ook even de reacties op het forum)

MS gaat nu al zijn verkoopstrategie aanpassen: Xbox360 Core zal waarschijnlijk verdwijnen en de Premium Pack zal een normale versie (de goedkoopste) versie van de 360 worden...

Leuk, hoor.. De komst van de nieuwe Falcon laat nu al van zich horen... Misschien zal de Premium deze Core vervangen en de Falcon zal als het ware als een nieuwe Premium fungeren... who knows... iig, de veranderingen komen nu al! ;)
Khad et ook al gelezen idd, het kunnen de 1e tekenen van een leegkoop zijn, z.s.m. de oude generatie verkopen om plaats te maken voor de nieuwe. Het kan ook te maken hebben met de prijsdaling van de Premium waardoor de Core minder goed zal verkopen omdat deze niet in prijs zal dalen...

Het zegt mij nog te weinig, maar ik moet je zal moeten toegeven dat ze er stiekem druk mee bezig zijn, prijsdalingen/systemen niet meer inkopen etc. tis rumoerig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door deeltje op 30-07-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:36:
[...]

Khad et ook al gelezen idd, het kunnen de 1e tekenen van een leegkoop zijn, z.s.m. de oude generatie verkopen om plaats te maken voor de nieuwe. Het kan ook te maken hebben met de prijsdaling van de Premium waardoor de Core minder goed zal verkopen omdat deze niet in prijs zal dalen...

Het zegt mij nog te weinig, maar ik moet je zal moeten toegeven dat ze er stiekem druk mee bezig zijn, prijsdalingen/systemen niet meer inkopen etc. tis rumoerig ;)
Yup... daar heb je zeker gelijk in... Spannend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:26:
Xbox-vrienden, maak je borst maar nat!
offtopic:
Xbox-vrienden? Je hebt er toch geen één?

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:14:
[...]

offtopic:
Xbox-vrienden? Je hebt er toch geen één?

:>
:) Dit heb ik met een zekere mate van ironie geschreven... mijn 360 zal een Falcon zijn! dus... vrienden mag ik jullie natuurlijk niet noemen... jammer.... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:43:
Deze topic is geopend met de bedoeling de waarheid achter te komen en een mening te vormen..
Dit heb ik dus al gedaan...

Als iemand boos op me is, dat ik niet overtuigd ben, het spijt me dan... Of zoals Romeinen het teber zouden kunnen uitdrukken: "Argumenta ponderantur, non numerantur" - je moet inhoudelijk sterke argumenten geven en niet de talloze argumenten... Sterke argumenten heb ik eerlijk gezegd niet gekregen..

Overigens ben ik erg blij dat er mensen zijn die nog steeds veel plezier met hun 360 hebben en die nog geen enkel probleem gehad hebben. Ik heb echter geen zin om een defecte (naar grote waarschijnlijkheid een defecte) console te kopen met mijn welverdiende geld...

Daarom wacht ik liever op de Falcon, die de oude xdozen zal vervangen.... :)
Mening vormen? Je had al een mening toen je dit topic startte durf ik wel te wedden.

Waarom? Omdat iedereen weet dat die 65nm versie beter is en dat dan al een aantal problemen zijn opgelost we zijn dan ook dik 2 jaar verder.... Wat je eerlijk gezegd wilde doen is ons "early-adaptors" even te kakken zetten als jij de "almachtige" falcon gaat kopen en wij nog met een "oude defecte" console zitten. Ik zie niet wat je met deze opmerking wilt bereiken aangezien ik geen problemen met m'n 2 xbox'en heb. En laten we eerlijk zijn als we internet niet hadden dan was je het nooit opgevallen dat er misschien wel eens xbox 360 uitviel. Was je gewoon de winkel ingelopen, der ene gekocht, en had je der heel lang spelletjes mee kunnen spelen. Ging ie kapot, dan was microsoft hem gewoon komen halen en had je een andere gekregen. Simple as that.

Tuurlijk kunnen wij geen harde argumenten maken, we hebben het ding niet gemaakt!!! Het is een zwarte doos in feite, je weet niet wat erin zit. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat er al die tijd al 65nm processoren gebruikt werden, weet jij veel? Bewijs het tegendeel maar eens :+ .

M.a.w. jouw topic valt samen met al die topics waar mensen bang zijn hun geld te spenderen.. "uhuh wat moet ik doen, wil geen geld uitgeven, maar wil wel meedoen anders hoor ik der niet bij..." Formeer toch eens echte eigen mening, zonder dat je daar iemand anders voor nodig hebt. En als later blijkt dat jouw keuze de verkeerde was, so what jij hebt toch gekozen? Is het ook niet nodig om daarna een topic te starten met als titel "heb dat gekocht wat volgens jullie goed was, maar hij doet ut nie...". Ik heb al talloze dingen gekocht op eigen initiatief die toen de beste keuze leken en later behoorlijk tegenvielen. Verkopen die hap en doorgaan voor het volgende spul waar van je denkt dat het goed is. Want zo is het tegenwoordig, niets is meer oerdegelijk en goed voor 20 jaar om mee om te gaan. Als je het geld hebt en je wilt het graag, moet je het kopen. Over een paar maanden komt idd weer een nieuwe versie, so what als je die wilt hebben verkoop je die oude. Simpel. Is een stukje consumenten bewustwording waar je veel aan hebt als je het zelf leert in plaats van dat te laten afhangen bij andere mensen als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik snap jouw punt wel, je wilt zoals iedere gezonder Nederlander geen geld verliezen... Kan ik alleen maar op zeggen, tis een luxe artikel....

"Wake the f#ck up and smell the fresh air! You only live once".

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou nog ff een tijd w88 , ik heb nu myn 4e xbox360 hier staan. 3keer kapot gegaan binne een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37

Smoonshine

Feyenoord!!

Het klinkt ook net alsof die Falcon de messias van gameland is. Een console die onbreekbaar is, nooit stuk kan. What the hell, zichzelf repareert mocht hij stuk gaan. Wakker worden! Zelfs de Falcon zal stuk kunnen gaan. Er is nergens gezegd dat hij daadwerkelijk stiller zal zijn. Voor zover ik er van heb kunnen lezen blijft hij alleen koeler.

Daarbij is het ook lang niet gegarandeerd dat wanneer je in december of zelfs in maart 2008 een 360 koopt je daadwerkelijk een Falcon krijgt. MS gaat echt niet alle oude X360's terugroepen. Het staat ook niet met een sticker op de doos "nu! langverwachte Falcon, laat alle andere dozen staan, koop deze!". Voor zover ik weet is het gewoon een normale premium/elite, maar dan met andere componenten. Hetzelfde als dat een revisie van de PS3 of Wii zou zijn. Die bedrijven zijn altijd bezig om te kijken hoe ze hun product goedkoper kunnen produceren.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aan de andere kant zou ik me goed kunnen voorstellen dat als je een tijdje zit te kijken naar een Xbox360, je nog heel eventjes wacht tot het 'nieuwe' model er is. Het wil niet zeggen dat deze minder vaak/snel defect zou raken. Het is sowieso pech of geluk hebben of je spelcomputer nou wel of niet defect raakt.
Maar ik zou nadat de xbox360 2 jaar op de markt is ook nog wel een aantal maaden wachten en de 'opvolger' halen. Het lijkt me zeer sterk dat ze niks verbetert hebben aan het model. Dus je hebt wel een console waar wat kinderziektes uit zijn etc.
Enige is dat de 'oude' misschien door stunts en opruimingen goedkoop op te pikken is.

Maar zeg nou zelf, zou jij een golf 4 kopen als je over 3 maanden de nieuwe golf 5 zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Viper® schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:36:
Maar zeg nou zelf, zou jij een golf 4 kopen als je over 3 maanden de nieuwe golf 5 zou kunnen kopen.
Dat is heel wat anders. Die zijn sowieso kwa inhoud/uiterlijk heel anders. Met een golf 5 heb je sowieso een heel nieuw model wat weer een aantal jaren meegaat. Dit moet je zien van zou je nu een golf 5 met airco model 1.2 kopen of wacht je 3 maanden op een golf 5 met airco model 1.3. Mocht je 1.2 model echter kapot gaan, dan wordt deze gratis vervangen door een 1.3.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Viper® schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:36:
offtopic:
Auto's zijn in mijn ogen een slecht voorbeeld. Je kunt ook (zoals ik) een ouder model auto mooier vinden dan de nieuwere. En techniek veranderd niet zo snel bij auto's helaas. Bijv een BMW E36 M3 vindt ik mooier dan de nieuwste M3. En de golf 4 is mooier dan de golf 5 vind ik :+ . Daarentegen is de nieuwe Astra H veel mooier dan de Astra G die op zijn beurt weer mooier was dan de Astra F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Smoonshine schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:46:
[...]

Dat is heel wat anders. Die zijn sowieso kwa inhoud/uiterlijk heel anders. Met een golf 5 heb je sowieso een heel nieuw model wat weer een aantal jaren meegaat. Dit moet je zien van zou je nu een golf 5 met airco model 1.2 kopen of wacht je 3 maanden op een golf 5 met airco model 1.3. Mocht je 1.2 model echter kapot gaan, dan wordt deze gratis vervangen door een 1.3.
Uiteraard ben ik met je eens dat de vergelijking niet in z'n geheel op gaat. Ik zelf ben iemand die een auto ook op uiterlijk en interrieur koopt, sommige mensen doen dat weer totaal niet. Maar de Falcon is toch ook kwa inhoud/uiterlijk heel anders?
Hij ziet er anders uit en ik ben ervan overtuigd dat er inhoudelijk ook wel wat wijzingingen zijn.

Genoeg mensen die nog voor de golf 4 zouden gaan. Redenen daarvoor zouden kunnen zijn dat ze die mooier vinden dan de nieuwe, hij 'waarschijnlijk' goedkoper is.

Ik zou zelf gewoon op de nieuwe wachten. Waarom, ook voor de 'gadget' factor. Je wil gewoon het nieuwste van het nieuwste, in mijn ogen is een oud model kopen als de nieuwe er bijna is gewoon zonde.
Nou wil het wel eens voorkomen dat het oude model beter bleek te zijn dan de nieuwe, in dat geval pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

En wie zegt trouwens dat de Falcon geen krassende (Samsung) DVD drive meekrijgt?
Oh nee, natuurlijk dat kan niet want daar zit direct de nieuwste BenQ drive al in...... waar ook al zoveel mensen op "wachten". :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Viper® schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:56:
[...]
Maar de Falcon is toch ook kwa inhoud/uiterlijk heel anders?
Hij ziet er anders uit en ik ben ervan overtuigd dat er inhoudelijk ook wel wat wijzingingen zijn.
De falcon ziet er anders uit? Word precies dezelfde xbox 360 hoor? Het gedeelte met de audio/video aansluitingen word ietsie anders, al ze besluiten ze allemaal HDMI aansluitingen te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 31-07-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Zoals ik al hierboven zei, ik ga ervan uit dat Microsoft niet weer 1,3 Miljard USD wil gaan uitgeven aan bekrassende DVD-drives en overheated 360 mobo's. Ik ga er vanuit dat Microsoft niet voor niets een nieuw mobo/cpu_gpu die/dvd-drive/koeling introduceerd.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat er 360's out there zijn die niet goed draaien en geen problemen hebben gehad, niet krassen niet overheaten etc. misschien zelfs het meerendeel wat nog goed draait. Ik probeer dus ook niemand aan te vallen, maar je zal moeten toegeven dat als je de keuze krijgt tussen een 'oude revisie' en een 'nieuwe revisie' tegen dezelfde prijs en de vele probleemgevallen die je WEL ziet en de 3rd party onderdelen die er zelfs op inspelen, dat de keuze nogal voor de hand ligt.

Feit is en blijft dus; dat de Falcon een nieuw mobo-indeling krijgt, nieuwe koeling, kleinere cpu/gpu waardoor het geheel minder heet wordt, en waarschijnlijk een minder grote voeding. En die Falcons zullen uiteindelijk herkenbaar zijn aan hun serialnummer, lijkt me niet zo heel moeilijk.

Misschien is het interessanter om dit topic te veranderen in:

'Nieuws rond de nieuwe xbox360 revisie'

p.s.: Zeer interessant stukje nieuws

[ Voor 23% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

deeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:12:
Zoals ik al hierboven zei, ik ga ervan uit dat Microsoft niet weer 1,3 Miljard USD wil gaan uitgeven aan bekrassende DVD-drives en overheated 360 mobo's. Ik ga er vanuit dat Microsoft niet voor niets een nieuw mobo/cpu_gpu die/dvd-drive/koeling introduceerd.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat er 360's out there zijn die niet goed draaien en geen problemen hebben gehad, niet krassen niet overheaten etc. misschien zelfs het meerendeel wat nog goed draait. Ik probeer dus ook niemand aan te vallen, maar je zal moeten toegeven dat als je de keuze krijgt tussen een 'oude revisie' en een 'nieuwe revisie' tegen dezelfde prijs en de vele probleemgevallen die je WEL ziet en de 3rd party onderdelen die er zelfs op inspelen, dat de keuze nogal voor de hand ligt.

Feit is en blijft dus; dat de Falcon een nieuw mobo-indeling krijgt, nieuwe koeling, kleinere cpu/gpu waardoor het geheel minder heet wordt, en waarschijnlijk een minder grote voeding. En die Falcons zullen uiteindelijk herkenbaar zijn aan hun serialnummer, lijkt me niet zo heel moeilijk.

p.s.: Zeer interessant stukje nieuws
Tuurlijk heb je liever een nieuwe revisie waarin een aantal problemen zijn opgelost. Probleem is gewoon dat je straks in de winkel geen Premium/Falcon/Elite koopt, maar nog steeds een Premium/Elite. Het is dus helemaal niet gezegd dat wanneer je straks in december een xbox koopt, je automatisch een Falcon hebt, omdat ketens hun oude voorraad echt niet zomaar wegknikkeren. Je kunt in de winkel ook niet zeggen dat je een Falcon wilt, want je koopt gewoon een Xbox360. Microsoft heeft wel aangegeven dat ze defecte xboxen straks willen gaan vervangen door Falcon revisies. Wanneer je huidige Xbox stuk gaat nadat de Falcon in productie is genomen, krijg je zo'n revisie terug. Daarmee vervalt voor mij die reden om nog langer te wachten.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Smoonshine schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:42:
[...]

Tuurlijk heb je liever een nieuwe revisie waarin een aantal problemen zijn opgelost. Probleem is gewoon dat je straks in de winkel geen Premium/Falcon/Elite koopt, maar nog steeds een Premium/Elite. Het is dus helemaal niet gezegd dat wanneer je straks in december een xbox koopt, je automatisch een Falcon hebt, omdat ketens hun oude voorraad echt niet zomaar wegknikkeren. Je kunt in de winkel ook niet zeggen dat je een Falcon wilt, want je koopt gewoon een Xbox360. Microsoft heeft wel aangegeven dat ze defecte xboxen straks willen gaan vervangen door Falcon revisies. Wanneer je huidige Xbox stuk gaat nadat de Falcon in productie is genomen, krijg je zo'n revisie terug. Daarmee vervalt voor mij die reden om nog langer te wachten.
Geef je groot gelijk, maar als je alles hier gelezen hebt heb je ook kunnen lezen dat ik het luxe-probleem heb dat ik een xbox360 kan weigeren op basis van serialnummer en dus zeker kan weten dat ik een Falcon in handen krijg.

Dat andere mensen die luxe niet hebben en net zo goed nu een 360 zouden kunnen kopen kan je gelijk in hebben, je kan natuurlijk ook een 360 online kopen en vragen naar het serialnummer. Veel van deze online winkels houden er geen voorraad op na in tegenstelling tot de tastbare winkelketens. Aangezien er nog genoeg tastbare winkelketens zijn in bijvoorbeeld Amerika etc. zullen de oude revisies genoeg opgekocht worden om de stroom te versnellen richting de nieuwe revisies voor de online winkels.

[ Voor 17% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

deeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:12:

Geen idee naar wie je dit richt. Maar er is geen twijfel dat de falcon beter wordt. Echter is de vraag of het falcon ontwerp het antwoord is op hetgeen waar iedereen problemen mee heeft plus wanneer dit in de winkels ligt (wat de TS z'n probleem is). Als we kijken naar de Elite, dan zie je dus dat het nieuws dat de Elite uit kwam in Amerika ergens in Maart was (geruchten daarvoor even daargelaten). De Elite is nog steeds niet leverbaar in Europa!!! Geruchten zijn dat hij eind Augustus uitkomt, is dus bijna een half jaar later. Wat denk je dat gaat gebeuren met de falcon? Nu zijn het nog geruchten, launchdate is niet bekend? Wanneer komen ze naar Europa? Geloof maar dat Amerika op de eerste rang zit als de falcon's worden uitgerold. Op dit moment komt er ook nog een prijsverlaging aan in Amerika van 50 dollar, hoelang duurt het voor je dat hier ziet?

Wat ik probeer te zeggen is, dat je wellicht blij mag zijn eind December er ene te krijgen...ik kan zo lang wachten want ik heb der al twee :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Dukey schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:46:
[...]

Geen idee naar wie je dit richt. Maar er is geen twijfel dat de falcon beter wordt. Echter is de vraag of het falcon ontwerp het antwoord is op hetgeen waar iedereen problemen mee heeft plus wanneer dit in de winkels ligt (wat de TS z'n probleem is). Als we kijken naar de Elite, dan zie je dus dat het nieuws dat de Elite uit kwam in Amerika ergens in Maart was (geruchten daarvoor even daargelaten). De Elite is nog steeds niet leverbaar in Europa!!! Geruchten zijn dat hij eind Augustus uitkomt, is dus bijna een half jaar later. Wat denk je dat gaat gebeuren met de falcon? Nu zijn het nog geruchten, launchdate is niet bekend? Wanneer komen ze naar Europa? Geloof maar dat Amerika op de eerste rang zit als de falcon's worden uitgerold. Op dit moment komt er ook nog een prijsverlaging aan in Amerika van 50 dollar, hoelang duurt het voor je dat hier ziet?

Wat ik probeer te zeggen is, dat je wellicht blij mag zijn eind December er ene te krijgen...
http://news.spong.com/article/13321?cb=583

Grote kans dat de Falcons al in de stroom zitten zoals je boven misschien al kunt lezen. Launchdate van de Falcon zal niet bekend worden gemaakt aangezien het niet om een officiele release gaat en Microsoft de Falcon niet officieel zou willen releasen omdat ze daarmee toegeven dat de vorige versies niet zouden voldoen, dus het blijft gissen totdat iemand een 360 openmaakt. Ik geloof dat er genoeg nerds rondzwemmen dat de kans dat een Falcon wordt ontdekt niet al te klein zal zijn.

Die kans wil ik persoonlijk graag afwachten en ik vind het daarom dan ook leuk om erover te kletsen en de nieuwste geruchten te lezen.

p.s.: krijg net bericht dat de vraag naar Helpdesk medewerkers bij Microsoft Xbox Nederland groot is, als mensen interesse hebben moeten ze eventjes richting Manpower Eindhoven gaan. Gaat om een minimale werkweek van 20 uur, je hebt geen specifieke kennis nodig alleen affiniteit met de spelconsole van Microsoft! Je dient wel fulltime beschikbaar te zijn voor de training van 2,5 weken.

[ Voor 13% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

deeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:51:
[...]

http://news.spong.com/article/13321?cb=583

Grote kans dat de Falcons al in de stroom zitten zoals je boven misschien al kunt lezen. Launchdate van de Falcon zal niet bekend worden gemaakt aangezien het niet om een officiele release gaat en Microsoft de Falcon niet officieel zou willen releasen omdat ze daarmee toegeven dat de vorige versies niet zouden voldoen, dus het blijft gissen totdat iemand een 360 openmaakt. Ik geloof dat er genoeg nerds rondzwemmen dat de kans dat een Falcon wordt ontdekt niet al te klein zal zijn.
Als ik het goed heb is de huidige Elite niet van het falcon ontwerp, want ze hebben geen 65nm processors (alhoewel dat nooit bevestigd is ja of te nee).

Waar je wel kans op hebt is dat de europese Elite wel meteen van het falcon ontwerp is en dan ook meteen de eerste falcon die te krijgen is in Europa eind augustus.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 31-07-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Dukey schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:21:
[...]

Als ik het goed heb is de Elite niet van het falcon ontwerp, want ze hebben geen 65nm processors (alhoewel dat nooit bevestigd is ja of te nee).
True, maar dat zullen ze uiteraard wel worden, aangezien het ook goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje,
dit is inderdaad een leuk nieuws (http://news.spong.com/article/13321?cb=307)

Het meest interessant zijn echter de volgende twee zinnen: "The fact that the Elite is a new design (HDMI for example) is no huge surprise. The fact that it was developed to deal with the Xbox's Red Ring of Death, is."

Dit heb ik namelijk al op verschillende sites kunnen lezen: de Elite is ontwikkeld om vele problemen tegen te gaan. Er is ook een ontleding van de Elite door een aantal gamingsites gedaan en men zegt dat de Elite een aangepast en verbeterd moederbord heeft. Het schijnt zo te zijn dat dit moderbord al op de nieuwe generatie chips voorbereid is (65nm) en de CPU en GFX die in de Elite zitten, zijn een andere versie dan die van de originele witte xbox'en. Het zijn waarschijnlijk geen 65-nm chips (omdat de console nog steeds even veel warmte produceert), maar het is een feit dat de Elite een andere versie (intern) van de originele xbos is. Schijnbaar is deze Elite een platform voor de nieuwe 65-nm hardware.

Wat ik wil zeggen, is dus dat de kans erg groot is, dat MS bij de Europese launch van Elite al hun beruchte Falcon zal introduceren. Ik hoop dat het wel zo is.

Deze zomer was men de nieuwe Falcon aan het testen. "We know we have a much better design in the market now. We verified that.", zegt Robbie Bach. Ik denk dat ze al best ver met het testen van hun Falcon zijn en dat deze al geproduceerd wordt. Het lijkt me trouwens logisch dat MS niet meer "defecte"consoles op de markt wil brengen omdat deze uiteindelijk sowieso naar hun reparatiecentra zullen terugkeren.
Ik denk dat ze deze keer het zekere voor het onzekere nemen en een stabiele Falcon introduceren die al in augustus in alle Elites aanwezig zal zijn. Een paar dagen zal het natuurlijk een raadsel zijn, totdat er een of andere nerd het zal ontdekken. Dan kunnen we met zijn allen met alle zekerheid een nieuwe Elite gaan kopen want deze zal dan een Falcon zijn... En als MS alle oude xbox'en verkocht zal hebben (of een groot deel daarvan), dan zullen de Falcons ook in nieuwe Premiums opduiken.
Dit is wat ik denk. :) Hopelijk heb ik daar gelijk in.

PS. Weet iemand hoe ik de naam van de topic kan veranderen? Volgens mij kan dat helemaal niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:17:
PS. Weet iemand hoe ik de naam van de topic kan veranderen? Volgens mij kan dat helemaal niet... :?
Eventjes een mod vragen of hij dat wil doen en dan veranderen naar Nieuwstopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:22:
[...]

Eventjes een mod vragen of hij dat wil doen en dan veranderen naar Nieuwstopic ;)
Hmm.. oke :) bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Klinkt eigenlijk toch best wel logisch... Ik mag het hopen in ieder geval...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:26:
[...]

Klinkt eigenlijk toch best wel logisch... Ik mag het hopen in ieder geval...
:) yup... wij hebben toch niets te verliezen... gewoon even wachten en hopelijk hebben we hem

Hey... even een vraagje, wat vinden jullie van de nieuwe titel van dit topic:
[XBOX360] FALCON: de 65nm-revisie van 360 komt eraan!

Dit topic schijnt best populair te zijn en het zal nog erger worden denk ik... Want over een aantal weken komt of Elite of Falcon uit en men is best wel benieuwd naar het nieuws rondom dit gebeuren...

Graag je mening/suggesties... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:34:
[...]

:) yup... wij hebben toch niets te verliezen... gewoon even wachten en hopelijk hebben we hem

Hey... even een vraagje, wat vinden jullie van de nieuwe titel van deze topic:
[XBOX360] FALCON: de 65nm-revisie van 360 komt eraan!

Deze topic schijnt best populair te zijn en het zal nog erger worden denk ik... Want over een aantal weken komt of Elite of Falcon uit en men is best wel benieuwd naar het nieuws rondom dit gebeuren...

Graag je mening/suggesties... :)
Zou me niet zo druk maken over de naam van dit topic, als het maar veranderd naar een nieuws-topic iets. Thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja... het bericht is naar de moderator verstuurd... we zien wel wat het wordt...

btw, als iemand van jullie iets nieuws over de Falcon verneemt, laat het dan weten...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 11-09 12:57

911GT2

en blazen maar!

Ik heb al 2 jaar een 360 in een redelijk afgesloten kast staan, geen centje pijn.
Ik heb alleen de Elite ge-preordered in de veronderstelling dat de versie die hier 24 augustus uit komt wel 65nm chip zou hebben.

Maar ik kan dat eigenlijk nog steeds nergens hard gemaakt krijgen. Zijn er hier mensen met goed geïnformeerde bronnen omtrend de 65 nm chip en de elite?

Zowiezo moet er nog een tweede 360 bij komen om tv vanaf mijn MCE af te streamen, maar dan wel meteen een zuinigere en stillere versie... als het effe kan.

Ik bedoel zwart is leuk, maar niet zaligmakend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

911GT2 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:03:
Ik heb al 2 jaar een 360 in een redelijk afgesloten kast staan, geen centje pijn.
Ik heb alleen de Elite ge-preordered in de veronderstelling dat de versie die hier 24 augustus uit komt wel 65nm chip zou hebben.

Maar ik kan dat eigenlijk nog steeds nergens hard gemaakt krijgen. Zijn er hier mensen met goed geïnformeerde bronnen omtrend de 65 nm chip en de elite?

Zowiezo moet er nog een tweede 360 bij komen om tv vanaf mijn MCE af te streamen, maar dan wel meteen een zuinigere en stillere versie... als het effe kan.

Alles wat bekend is staat in dit topic, vooralsnog om het samen te vatten:

- het blijft gissen en niets staat vast, het enige waar je vanuit kan gaan is dat de Falcon al in productie is, misschien niet in de verkoop danwel in beta-tests.
- eerlijk gezegd zou het mij verbazen als de EU Elite geen 65nm chips krijgt, gezien de launch hier rond de zelfde tijd is dat MS zijn Falcon uit wil gaan brengen (welliswaar zonder dat iemand daar iets van zou moeten gaan merken)

[ Voor 11% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een interessant nieuws van het Elite front:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19385

Het schijnt zo te zijn dat MS op alle nieuwe Elites (dus ook EU Elite) een extra heatsink op de grafische kaart plaatst. Hierdoor wordt de 360 weer stabiel en crasht niet meer... Hier een foto:
http://www.maxconsole.net/content_img/305.jpg

Leuk-leuk... ook al zou de Europese Elite geen 65nm-chips hebben (wat te betwijfelen valt), dan koop ik die toch denk ik.... Als de console maar langer dan 1,5 jaar werkt en geen problemen geeft...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:32:
Weer een interessant nieuws van het Elite front:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19385

Het schijnt zo te zijn dat MS op alle nieuwe Elites (dus ook EU Elite) een extra heatsink op de grafische kaart plaatst. Hierdoor wordt de 360 weer stabiel en crasht niet meer... Hier een foto:
http://www.maxconsole.net/content_img/305.jpg

Leuk-leuk... ook al zou de Europese Elite geen 65nm-chips hebben (wat te betwijfelen valt), dan koop ik die toch denk ik.... Als de console maar langer dan 1,5 jaar werkt en geen problemen geeft...
Das oud nieuws beste man:
Datum: 14 Juni 2007
http://www.xbox-info.nl/index.php?id=home&ide=450
Afbeeldingslocatie: http://www.eppo-ombouw.nl/images/nieuws/xbox360_extra_koeler.jpg

excuus, het is niet oud nieuws dat dit nu standaard in de elite zit.

[ Voor 4% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) Beste man, je zit er weer naast!
Excuus aangenomen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:03:

Is niet waar, de Elite heeft alleen een extra koelblok geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:43:
[...]

Is niet waar, de Elite heeft alleen een extra koelblok geinstalleerd.
De Amerikaanse Elite tot nu toe heeft idd een extra koelblok en geen 65nm, dat wil niet zeggen dat de Europese hetzelfde voor zijn kiezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:48:
[...]

De Amerikaanse Elite tot nu toe heeft idd een extra koelblok en geen 65nm, dat wil niet zeggen dat de Europese hetzelfde voor zijn kiezen krijgt.
Precies... Dit is wat we allemaal mogen hopen in ons achterhoofd houdend dat er begin dit najaar Falcon uitkomt...

Als iemand nog steeds betwijfelt het feit dat de Elite een andere versie van 360 is (qua intern ontwerp), kijk dan naar deze ontleding van de Elite door Llamma.com:
http://www.llamma.com/xbo...xbox_360_elite_part_2.htm

De GPU en CPU in de Elite zijn ook anders: http://www.llamma.com/xbo...de_the_xbox_360_elite.htm
"Both the CPU and GPU both sport different revision information on the chips but its hard to say whether or not 65nm has been implemented."

Misschien is de Amerikaanse Elite ook een 65nm-versie en deze zal pas door middel van een dashboard-update geactiveerd worden!?!?? Who knows... maar het staat wel vast: de Elite is een ander monster dan de originele 360.... :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deeltje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:48:
[...]

lol..ga er maar wel van uit :') MS kennende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

.
http://www.xbox360fanboy....tting-360-price-cut-love/
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.xbox360fanboy.com/media/2007/07/euro-premium-cut-1.jpg

Zelfde bij Dixons btw

Tis de vraag of de online shops dan ook 50 euro zakken

[ Voor 18% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen wel moeten lijkt me. De enige reden dat je bij een online shop koopt, is omdat het goedkoper is over het algemeen.

edit:

Ohja, plus titelfix op verzoek

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:58:
Ze zullen wel moeten lijkt me. De enige reden dat je bij een online shop koopt, is omdat het goedkoper is over het algemeen.

edit:
:) Dank je wel! Nu ziet het er veel beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:58:

edit:
Jups geen tot weinig overheads en directe bestellingen omdat ze over het algemeen geen voorraad aanhouden dus ook een grotere kans op een nieuwere xbox revisie ;)

Maar op dit moment is de prijsdaling meer omdat xbox niet op nummer 3 wil staan, lees onderstaande link maar eens:

http://news.teamxbox.com/...or-the-Xbox-360-to-Shine/

Dus op het moment lijkt het meer op een kat-muis-spelletje met de Wii en PS3

Wil natuurlijk wel zeggen dat dit de oude revisies goed de deur uit zal pushen om ruimte te maken voor de nieuwe.

[ Voor 31% gewijzigd door deeltje op 31-07-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja... volgens maxconsole.net gaan andere winkels dan Wal-Mart en Toys'R Us hun prijzen aanpassen: Premium kost nu maar 349$...
Zo te zien is de release van Falcon samen met de EU Elite op 24 augustus geen verzinsel meer...
Ik wil wel hopen...
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:11
Nou ik vind het allemaal niet zo leuk zoals het er nu uit ziet. De xbox360 premium 350 en dan voor de elite gelijk 100 euro meer gaan betalen laten we zeggen. Vind ik best dom eigenlijk, das waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

AMD1800 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:16:
Nou ik vind het allemaal niet zo leuk zoals het er nu uit ziet. De xbox360 premium 350 en dan voor de elite gelijk 100 euro meer gaan betalen laten we zeggen. Vind ik best dom eigenlijk, das waardeloos.
Gewoon erg snugger inhakken op de early adapters, zo kunnen ze nog enigzins hun 1,3 miljard terug proberen te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

AMD1800 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:16:
De Elite heeft dan ook een HDMI aansluiting en de 120gig hardeschijf en we weten allemaal wat ding los kost bij MS (180 euro geschat), dus 100 euro is zo gek nog niet hoor.

En nu niet allemaal "ik heb geen HDMI op m'n tv dus maakt het niks uit" of "vind ik het niet waard" roepen. Ik wijs alleen maar uit dat de Elite wel degelijk meer waard is dan een Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukey schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:43:
[...]

De Elite heeft dan ook een HDMI aansluiting en de 120gig hardeschijf en we weten allemaal wat ding los kost bij MS (180 euro geschat), dus 100 euro is zo gek nog niet hoor.

En nu niet allemaal "ik heb geen HDMI op m'n tv dus maakt het niks uit" of "vind ik het niet waard" roepen. Ik wijs alleen maar uit dat de Elite wel degelijk meer waard is dan een Premium.
op dit moment vind ik zon 120 gb schijf echt waardeloos. Heb ik ruimte nodig voor een demo dan gooi ik er een oude af. Enige waar ik het nuttig voor zou kunnen vinden is video marketplace, maar ik weet nu eigenlijk al dat ik daar geen gebruik van ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is zo'n harde schijf van 120 Gb een leuk ding, maar ik denk ook niet dat ik het nodig zal hebben, tenzij MS hier gebruik van zal maken om de games ervan af te spelen, zodat de laadtijden e.d. wat korter worden. (Maar ze zeggen dat ze het niet van plan zijn).

Een HDMI is wel een leuke extra en dat vind ik super handig aangezien deze een haarscherp beeld geeft en ik een mooie HDtv heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:12:
Jaja... volgens maxconsole.net gaan andere winkels dan Wal-Mart en Toys'R Us hun prijzen aanpassen: Premium kost nu maar 349$...
Zo te zien is de release van Falcon samen met de EU Elite op 24 augustus geen verzinsel meer...
Ik wil wel hopen...
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19388
Goh, echt waar?

Ace in "[Xbox 360] Falcon: de 65nm-revisie van d..."

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:)
Je had het over 2 grote winkelketens in de VS... Ik heb het nu al over Dixons, Media Markt en overige Europese winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:53:
Op zich is zo'n harde schijf van 120 Gb een leuk ding, maar ik denk ook niet dat ik het nodig zal hebben, tenzij MS hier gebruik van zal maken om de games ervan af te spelen, zodat de laadtijden e.d. wat korter worden. (Maar ze zeggen dat ze het niet van plan zijn).

Een HDMI is wel een leuke extra en dat vind ik super handig aangezien deze een haarscherp beeld geeft en ik een mooie HDtv heb. :)
Ik snap niet dat iedereen hier die schijf van 120 gig steeds afschiet. Ik vind het behoorlijk zuigen dat je steeds weer content weg moet gooeien om plaats te maken voor iets anders. Dus bij mij is die 120 gig meer dan welkom. Sterker nog ik denk dat ik dan mijn oude ook maar ga upgraden naar 120 gig. Jammer dat ik er dan nog steeds geen tv opnamen op kan opslaan (vanaf mijn MCE) maar andere content zoals mp3's etc zou zeer welkom zijn in de slaapkamer.

Beetje offtopic, maar heeft iemand al ervaring met het streamen van opgenomen TV vanaf je MCE via wifi? Is het te snel genoeg om vloeiend programma's te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:53:

Vergeet niet dat vanaf 24 augustus de Live Video Marketplace wordt opengesteld voor europa. Daar vind je (tegen betaling) allerlei HD content van films tot aan series. Met een 20GB HD wordt het wel wat krapjes dan. Daar is volgens mij ook die grotere HD voor bedoeld.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

911GT2 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:29:
[...]
Ik snap niet dat iedereen hier die schijf van 120 gig steeds afschiet. Ik vind het behoorlijk zuigen dat je steeds weer content weg moet gooeien om plaats te maken voor iets anders. Dus bij mij is die 120 gig meer dan welkom. Sterker nog ik denk dat ik dan mijn oude ook maar ga upgraden naar 120 gig. Jammer dat ik er dan nog steeds geen tv opnamen op kan opslaan (vanaf mijn MCE) maar andere content zoals mp3's etc zou zeer welkom zijn in de slaapkamer.

Beetje offtopic, maar heeft iemand al ervaring met het streamen van opgenomen TV vanaf je MCE via wifi? Is het te snel genoeg om vloeiend programma's te kunnen kijken?
Dat moet wel lukken lijkt me, je moet de bitrate bekijken van je MPEG2 bestand, daarvanuit kan je de snelheid bepalen die nodig is om het bestand te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

911GT2 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:29:
[...]
Werkt niet even vloeiend als op de mediacenter zelf, maar dat zul je altijd blijven houden omdat je niet rechtstreeks bezig bent. Verder werkt vooruit en achteruit spoelen en skippen prima. Ook TV kijken werkt goed. Als de router en xbox 360 een goede verbinding hebben is zelfs WMV HD mogelijk, bij mij lukte het als ik de antenne's wat brijrichte. Heb voor deze oplossing gekozen omdat ik geen coax wilde leggen naar m'n slaapkamer. Overigens komt het wel eens voor dat de wifi even weg valt of minder wordt, dat merk je dan natuurlijk ook direct op de xbox (haperen beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey... vandaag rijd ik even naar de Media Markt... en stiekem denk ik dat ik ... en PS3 zal kopen :)
De huidige 360 is een zeer onstabiele console en pas volgend jaar (denk ik) koop ik hier een 65nm-versie van...
We zien het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:14:
Hey... vandaag rijd ik even naar de Media Markt... en stiekem denk ik dat ik ... en PS3 zal kopen :)
De huidige 360 is een zeer onstabiele console en pas volgend jaar (denk ik) koop ik hier een 65nm-versie van...
We zien het wel ;)
Sterrenbeeld weegschaal toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:14:
We zien het wel ;)
Sorry hoor hoor maar zeer onstabiel vind ik echt zwaar ovetrokken. Die van mij draait al bijna twee jaar probleemloos. Als je er goed voor zorgt zal er niets fout mee gaan.

Daarnaast verwacht ik dat de 65nm chip echt niet zo lang meer op zich zal gaan laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

911GT2 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:42:
[...]

Sorry hoor hoor maar zeer onstabiel vind ik echt zwaar ovetrokken. Die van mij draait al bijna twee jaar probleemloos. Als je er goed voor zorgt zal er niets fout mee gaan.

Daarnaast verwacht ik dat de 65nm chip echt niet zo lang meer op zich zal gaan laten wachten.
De Console is niet onstabiel, de hitte die het systeem genereerd veroorzaakt het loslaten van slecht soldeer waardoor contactpunten loslaten, wat resulteert in een niet werkend systeem. Is dit niet het geval dan is het wel de hitte die voor onstabilieteit zorgt. Maar het systeem zelf is in orde, het dient alleen koel gehouden te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

deeltje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:03:
[...]

Maar het systeem zelf is in orde, het dient alleen koel gehouden te worden :)
Dat bedoel ik dus met er goed voor zorgen... Bij normaal gebruik zal er 9 van de 10 keer niets aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:33:
[...]

Sterrenbeeld weegschaal toevallig? :)
Nee :) Ram!

Maar ik ben net teruggekomen uit Eindhoven. Ben ook even naar de MM geweest en daar heb ik zowel de 360 als de PS3 mogen bezichtigen.

Spellen op de 360 zien er echt vet uit... super gewoon... helaas kon ik niet horen of de console inderdaad veel lawaai maakt (deze staat in zo'n kast ingebouwd).

Beelden die de PS3 genereert, zijn ook super mooi. Iemand speelde MotorStorm erop en ik kan jullie met alle zekerheid zeggen: het ziet er perfect uit!
Helaas hadden ze geen Sony aanbieding waarbij je dus 2 controllers en 2 spellen meekrijgt, jammer... voor hen... :)

Beide consoles zijn gewoon geweldig en moeite waard om aan te schaffen... Ik denk nu om een PS3 te halen omdat ik een echte fan van Tekken-serie ben... en Tekken 5 DR in HD lijkt me ontzettend leuk... maar goed... we zien het wel :)

PS. haha.... terwijl we allemaal op een 65-revisie van de 360 zitten te wachten, is MS druk bezig om een 45nm-versie te ontwikkelen/produceren.... Degene die de console met deze 45-nm-chips zal kopen, zal het beste van het beste hebben.... Zullen we liever op deze 45-revisie wachten en de naam van de topic veranderen??! :*)
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19411

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:23:
[...]

Nee :) Ram!

Maar ik ben net teruggekomen uit Eindhoven. Ben ook even naar de MM geweest en daar heb ik zowel de 360 als de PS3 mogen bezichtigen.

Spellen op de 360 zien er echt vet uit... super gewoon... helaas kon ik niet horen of de console inderdaad veel lawaai maakt (deze staat in zo'n kast ingebouwd).

Beelden die de PS3 genereert, zijn ook super mooi. Iemand speelde MotorStorm erop en ik kan jullie met alle zekerheid zeggen: het ziet er perfect uit!
Helaas hadden ze geen Sony aanbieding waarbij je dus 2 controllers en 2 spellen meekrijgt, jammer... voor hen... :)

Beide consoles zijn gewoon geweldig en moeite waard om aan te schaffen... Ik denk nu om een PS3 te halen omdat ik een echte fan van Tekken-serie ben... en Tekken 5 DR in HD lijkt me ontzettend leuk... maar goed... we zien het wel :)

PS. haha.... terwijl we allemaal op een 65-revisie van de 360 zitten te wachten, is MS druk bezig om een 45nm-versie te ontwikkelen/produceren.... Degene die de console met deze 45-nm-chips zal kopen, zal het beste van het beste hebben.... Zullen we liever op deze 45-revisie wachten en de naam van de topic veranderen??! :*)
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19411
Ga er maar vanuit dat die 45nm chips pas in het 3e kwartaal van 2008 het daglicht zullen zien. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog bijna een heel jaar te wachten ;) Ik koop hem wel via een vriend bij de Dixons en ruil hem eventueel tegen die tijd om. Zolang de 360 geen overheat probs heeft en gewoon 7 uur achter elkaar kan draaien ben ik tevreden.

Upgraded graphics of CPU zullen ze er niet in plaatsen, omdat je dan een ECHT duidelijk performance verschil gaat zien. Aangezien ze games maken voor 1 console en niet 2 verschillende versies ervan, zie ik wel het nut in van een koelere console die langer aan kan staan en meer stabiliteit zal leveren, maar daar ga ik niet een jaar op wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door deeltje op 01-08-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga er maar vanuit dat die 45nm chips pas in het 3e kwartaal van 2008 het daglicht zullen zien. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog bijna een heel jaar te wachten ;) Ik koop hem wel via een vriend bij de Dixons en ruil hem eventueel tegen die tijd om. Zolang de 360 geen overheat probs heeft en gewoon 7 uur achter elkaar kan draaien ben ik tevreden.
Goed geregeld... als ik zo'n goede vriend bij Dixons had werken, dan zou ik het ook doen.. .zeker weten... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel interresant is het online kopen bij www.otto.nl want daar krijg je een Xbox 360 met ForzaMotorsport 2 voor maar €325,00.
Maar nu zou het wel kunnen zijn dat het nog console,s zullen zijn die in het jaar 2006 zijn gemaakt.
Gelukkig kan ik wachten tot het eind van het jaar want ik heb nog veel plezier aan mijn Playstation 2 en het zal voor mij alleen maar gunstig zijn omdat dan die nieuwere Falcon serie,s zijn geproduceerd.
Het op de markt brengen van die Falcon Xbox 360 kan ook niet snel gaan omdat deze nog uitgebreid getest moet worden en dan geproduceerd gaat worden en vergeet niet dat de oudere Xbox 360 als eerts nog verkocht zullen worden.
Heel belangrijk is gewoon op de hoogte blijven op verchillende game site,s / gamez.nl / gamers.nl / insidegamer.nl / Xboxworld.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:13:
Heel interresant is het online kopen bij www.otto.nl want daar krijg je een Xbox 360 met ForzaMotorsport 2 voor maar €325,00.
Maar nu zou het wel kunnen zijn dat het nog console,s zullen zijn die in het jaar 2006 zijn gemaakt.
Gelukkig kan ik wachten tot het eind van het jaar want ik heb nog veel plezier aan mijn Playstation 2 en het zal voor mij alleen maar gunstig zijn omdat dan die nieuwere Falcon serie,s zijn geproduceerd.
Het op de markt brengen van die Falcon Xbox 360 kan ook niet snel gaan omdat deze nog uitgebreid getest moet worden en dan geproduceerd gaat worden en vergeet niet dat de oudere Xbox 360 als eerts nog verkocht zullen worden.
Heel belangrijk is gewoon op de hoogte blijven op verchillende game site,s / gamez.nl / gamers.nl / insidegamer.nl / Xboxworld.nl.
Das wel een ERG goede deal. Lekker wazig ook dat de versie met GOW bij hun gewoon EUR 434,- kost ;) Zet je toch aan het denken niet? :P
Chia said the design of the 45nm video-game processor is not yet complete, and hinted that production of the CPU - as well as other products designed for the 45nm process - is not likely to begin until late 2008 or early 2009.
"As 65nm just started production in the last two quarters, you would expect 45nm to come on stream about 18 months from that timeframe," said Chia, referring to when Chartered expects to begin production with the 45nm processor.
m.a.w. de 65nm is vollop in productie maar de 45nm zal je pas eind 2008 begin 2009 vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door deeltje op 01-08-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik zou gewoon de xbox360 meteen kopen. Ik weet de percentages niet maar grotendeels van de xboxen blijft gewoon werken. (voor iig een jaar+) Daarnaast heb je 3 jaar garantie en naar wat ik laatste tijd heb gelezen hebben ze de oorzaak al ontdekt. Dat betekent dat wanneer je een andere xbox weer terug zou krijgen na reparatie zou deze gewoon moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op 08-08 zal MS een belangrijk nieuws bekendmaken!
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19438

Laten we hopen dat het als volgt zal luiden:
"Voortaan zijn alle 360's die u in de winkels kunt aantreffen, uitgerust met de 65nm-chips!"

Heerlijk! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:15:
Op 08-08 zal MS een belangrijk nieuws bekendmaken!
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19438

Laten we hopen dat het als volgt zal luiden:
"Voortaan zijn alle 360's die u in de winkels kunt aantreffen, uitgerust met de 65nm-chips!"

Heerlijk! ;)
Nopes, de prijsdaling gaat het over. Die wordt 8 augustus bekend gemaakt en gaat 12 augustus van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:20:
[...]

Nopes, de prijsdaling gaat het over. Die wordt 8 augustus bekend gemaakt en gaat 12 augustus van kracht.
Kom op, man... Waarom zeg je het nou weer? I like to live in a dream.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:26:
[...]

Kom op, man... Waarom zeg je het nou weer? I like to live in a dream.... :)
Nah misschien is het de Zune:
We've heard of this email from a couple of tipsters who shall remain nameless, and now, through the magic of the internet, we're able to share it with you. The note, sent out on Tuesday to Gamestop stores, lets them know that they can expect marketing materials about an "upcoming announcement" from Microsoft that should be posted on Aug. 8. The sternly-worded missive also says that those that receive the "materials" early should not display them. Also, "DO NOT" is capitalized, so you know the person on the other end is through playing around, mister.

Now, we know there's a temptation to think that the materials will be about the rumored 360 price drop. But, as we're sure that Microsoft would tell you were they here, it could be about anything. Maybe it's a ... super secret new Zune. Hmm, you're not buying it. Yeah, neither are we. We'll let you know when one of our super spies takes a picture of the materials with their ballpoint pen camera before activating their stealth suit and shimmying out a heating duct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... we zien het wel in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Overigens is nog nergens bewezen dat die zogenaamde Falcon daadwerkelijk stabieler/beter is dan de huidige 360's. Ik zag dat je ook in het PS3 topic begonnen bent over de 65nm versie van de PS3. Terwijl dat ding volgens mij een uitvalpercentage heeft van nog geen procent! Waar hebben we het dan over? Staar je je niet veel te blind op het "walhalla" dat die 65nm chips moeten zijn? In mijn ogen is het allemaal behoorlijk overtrokken. Je praat er haast over alsof Jezus terugkomt op aarde.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Smoonshine schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:32:
Overigens is nog nergens bewezen dat die zogenaamde Falcon daadwerkelijk stabieler/beter is dan de huidige 360's. Ik zag dat je ook in het PS3 topic begonnen bent over de 65nm versie van de PS3. Terwijl dat ding volgens mij een uitvalpercentage heeft van nog geen procent! Waar hebben we het dan over? Staar je je niet veel te blind op het "walhalla" dat die 65nm chips moeten zijn? In mijn ogen is het allemaal behoorlijk overtrokken. Je praat er haast over alsof Jezus terugkomt op aarde.
De reden dat de boel stabieler wordt is omdat de chips minder heet worden waardoor het systeem eindelijk werkt zoals het in 1e instantie zou moeten werken.

De Falcon hoeft zich dus in principe niet te bewijzen aangezien we weten dat 65nm chips koeler werken dan 90nm chips.

Dat meneer de topicstarter soms iets TE enthousiast reageert ligt gewoon in zijn aard ;)

[ Voor 6% gewijzigd door deeltje op 02-08-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha :D
Kerel, de 90nm-chips zijn verleden tijd... Dat hebben zowel Sony als MS toegegeven en zijn nu bezig met het produceren van nieuwe 65-nm hardware.

En ja... zelfs de PS3 die bekend staat om zijn hoge temps en stille koeling, schijnt bij een groot aantal gamers (die onlangs hun console gekocht hadden) een best lawaairig ding te zijn.
Here you go: http://community.eu.plays...e/index.php/t-115717.html

Deze meneer de topicstarter wil gewoon een discussie over de toekomst van de PS3 en de 360 en de ontwikkelingen op dat gebied. Allebei de spelcomputers zijn geweldig (dit staat buiten twijfel), maar de perfectie is op dit moment ver te zoeken. Gelukkig gaat de situatie komende maanden drastisch veranderen en er zullen op de markt consoles zijn die zeer stil en koel zijn zodat je erop rustig een HD-dvd'tje of een Blu-Ray'tje zal kunnen kijken zonder door het geluid van de fans gestoord te worden. Het lijkt wel de utopie, maar geloof me deze mooie tijden zullen binnekort aanbreken, heren de topiclezers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://xbox360.joystiq.co...o-quarters-45nm-on-the-w/

Waarschijnlijk komt de Falcon rond 23 september van dit jaar uit... Ik kan niet meer wachten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

d:)b Amen......
Smoonshine schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:06:
[...]

Ik zeg ook niet dat de 65/45nm chips de toekomst niet zijn. Maar als ik je zo zie schrijven over die chips, dan krijg ik het idee dat je die chips hopeloos overschat. Je schrijft erover alsof dankzij die chips de consoles niet meer stuk kunnen, muisstil zijn en je er ook nog eens een blikje cola op kunt koelen. En dat is volgens mij helemaal niet aan de orde. Tuurlijk zullen de consoles ietsje stiller worden, misschien ook wel ietsje betrouwbaarder zijn. Maar volgens mij overschat je het resultaat behoorlijk.

Wanneer je zonder storend geluid HD-DVD's en/of Blu-rays wilt kijken, zul je een standalone speler moeten kopen. Die zijn puur bedoeld om die dingen af te spelen en om stil te zijn. Dat consoles die mogelijkheid ook bieden zegt niet dat ze er voor gemaakt zijn. Consoles zullen altijd meer lawaai maken dan standalone spelers en helemaal stil zullen ze (stressed) ook niet worden.
En nogmaals amen! _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Semper Fight op 03-08-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:25:
[...]

Haha :D
Kerel, de 90nm-chips zijn verleden tijd... Dat hebben zowel Sony als MS toegegeven en zijn nu bezig met het produceren van nieuwe 65-nm hardware.

En ja... zelfs de PS3 die bekend staat om zijn hoge temps en stille koeling, schijnt bij een groot aantal gamers (die onlangs hun console gekocht hadden) een best lawaairig ding te zijn.
Here you go: http://community.eu.plays...e/index.php/t-115717.html

Deze meneer de topicstarter wil gewoon een discussie over de toekomst van de PS3 en de 360 en de ontwikkelingen op dat gebied. Allebei de spelcomputers zijn geweldig (dit staat buiten twijfel), maar de perfectie is op dit moment ver te zoeken. Gelukkig gaat de situatie komende maanden drastisch veranderen en er zullen op de markt consoles zijn die zeer stil en koel zijn zodat je erop rustig een HD-dvd'tje of een Blu-Ray'tje zal kunnen kijken zonder door het geluid van de fans gestoord te worden. Het lijkt wel de utopie, maar geloof me deze mooie tijden zullen binnekort aanbreken, heren de topiclezers! :)
Ik zeg ook niet dat de 65/45nm chips de toekomst niet zijn. Maar als ik je zo zie schrijven over die chips, dan krijg ik het idee dat je die chips hopeloos overschat. Je schrijft erover alsof dankzij die chips de consoles niet meer stuk kunnen, muisstil zijn en je er ook nog eens een blikje cola op kunt koelen. En dat is volgens mij helemaal niet aan de orde. Tuurlijk zullen de consoles ietsje stiller worden, misschien ook wel ietsje betrouwbaarder zijn. Maar volgens mij overschat je het resultaat behoorlijk.

Wanneer je zonder storend geluid HD-DVD's en/of Blu-rays wilt kijken, zul je een standalone speler moeten kopen. Die zijn puur bedoeld om die dingen af te spelen en om stil te zijn. Dat consoles die mogelijkheid ook bieden zegt niet dat ze er voor gemaakt zijn. Consoles zullen altijd meer lawaai maken dan standalone spelers en helemaal stil zullen ze (stressed) ook niet worden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Ik denk (zoals ik al eerder zei) dat er vrij weinig tot geen verschil te merken zal zijn qua geluid en performance maar dat de 65nm chips en de nieuwe moederbord layout ervoor zorgen dat de 360 zal draaien zoals hij in 1e instantie bedoeld was te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
deeltje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:38:
[...]

Upgraded graphics of CPU zullen ze er niet in plaatsen, omdat je dan een ECHT duidelijk performance verschil gaat zien. Aangezien ze games maken voor 1 console en niet 2 verschillende versies ervan, zie ik wel het nut in van een koelere console die langer aan kan staan en meer stabiliteit zal leveren, maar daar ga ik niet een jaar op wachten.
Volgens technisch ingewijden zal het ongeveer 18 maanden duren eer 45nm versies van de Xbox360 de markt op zullen kruipen. Schijnt standaard duur te zijn voor het verkleinen van bakproces tot en met marktpenetratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Smoonshine schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:06:
[...]

Heb mijn Xbox360 precies jaar geleden gekocht niets aan de hand werkt perfect. Had wel paar krasjes in het begin en kon de Oblivion DVD niet lezen, maar dat was ook verholpen na de oktober 2006 geplande firmware update!
Het ding maakt wel een hoog scherp geluid dat hebben ze wel stiller mogen maken.
Maar ja hoor het niet draaien als ik GoW speel, dan hoor ik zelfs de voicechannels niet!! Ja heb goede surround installatie thuis.
Heb de 360 en voedingsblok los op het laminaat staan in een open hoekje in mijn appartement. Het is daar een gezellig rommeltje tesamen met de ADSL modem en kabels :-)
Denk dat er een hoop stof ligt ook... :-(
Voeding en 360 worden alleen warm en niet heet, en ik ben meer een casual gamer dus gebruik hem regelmatig maar niet veel. Alhoewel ik paar weekenden heb gehad dat ik heel veel speelde en toch bleef-ie het normaal doen.

Mijn tip is wacht op de 65nm versies. Wachten c.q. geduld hebben is sowieso een schone zaak.
Er komen erg goede tijden aan voor den 360je: niet alleen prijsdalingen maar echt super spellen die alleen al het waard zijn om een 360 aan te schaffen.
Nog een tip is koop eentje met harde schijf want MS heeft recentelijk gezegd dat ze hard-drive "only" spellen zullen gaan uitbrengen. Of dat "only" echt hard wordt gemaakt weet ik niet, maar beste kwaliteit voor een spel kun je (schijnbaar) alleen behalen met harde schijf.

Je kunt de 360 ook heel goed inzetten als media extender. Daar waar de PS3 om wordt geprezen staat de 360 prima zijn mannetje. In feite het enigste wat de PS3 als stream-apparaat als voordeel heeft is de mogelijkheid tot afspelen van HD lossless audio met 7.1.
360 Is alleen in staat tot hardwarematig 5.1, alhoewel de geluidskwaliteit an sich heel erg goed is, zo niet een van de beste op dit moment in een consumer electronics product. De audio software technologie van de 360 gaat binnen een jaar ook op Windows machines draaien.

O, en laatst bijna gewonnen met Catan (Live Marketplace) van de 3 computer tegenspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Electra schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:59:
[...]

d:)b Amen......

[...]

En nogmaals amen! _/-\o_
Dude's, de 65nm versie brengt de volgende voordelen met zich mee:
- Feit: 50% kostenreductie voor de fabricage == kostenbesparing aan MS zijn kant;
- Feit: veel minder power nodig;
- Feit: draait veel koeler dan zijn 90nm broeder;
- Mogelijkheid: afgeleid van de laatste 2 feiten is een kostenbesparing van de componenten op het moederbord;
- Mogelijkheid: afgeleid van hierboven genoemde mogelijkheid is de plaatsing van adequate koeling en stillere fan
- Mogelijkheid: afgeleid van de 2e feit is een verkleining van de externe voeding omdat er minder power benodigd is.

Deze beschreven mogelijkheden zullen ze zeer waarschijnlijk benutten.
In tegenstelling tot de mensen hier die beweren dat de procesverkleining naar 65nm veel te veel overschat is en/of overhyped, zeg ik met zekerheid dat dit een groot effect zal hebben op veel zaken en met name de consumentenprijs.

Dus bij deze wil ik de mensen flamen die de gevolgen van de 65nm chips opzichtig "downplayen", want die snappen het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

DingieM schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:00:
[...]
Dus bij deze wil ik de mensen flamen die de gevolgen van de 65nm chips opzichtig "downplayen", want die snappen het niet echt.
Flamen mag niet ;)

Ik zeg ook helemaal nergens dat er geen voordelen aan 65nm chips zetten. Alle dingen die je hier boven zet zijn waar. Ik heb alleen het idee dat TS de gevolgen van die chips aardig overdrijft. Het zal zeker schelen kwa geluid, stroomverbruik en dat soort dingen, maar het is niet zo dat je een totale revolutie op consolegebied krijgt. Je maakt mij niet wijs dat de "lawaaiierige" 360 met nieuwe chips ineens muisstil is of niet meer warm wordt. Iets dat TS volgens mij wel gelooft of in ieder geval ons wil doen geloven. Alsof er een of andere console profetie gaat uitkomen. De Falcon is gewoon een revisie zoals zovaak gebeurt. Nieuwere goedkopere chips die kwa performence ook beter zijn. Maar het is niet zo dat je straks een Über 360 hebt ofzo.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Smoonshine schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:16:
[...]

Flamen mag niet ;)

Ik zeg ook helemaal nergens dat er geen voordelen aan 65nm chips zetten. Alle dingen die je hier boven zet zijn waar. Ik heb alleen het idee dat TS de gevolgen van die chips aardig overdrijft. Het zal zeker schelen kwa geluid, stroomverbruik en dat soort dingen, maar het is niet zo dat je een totale revolutie op consolegebied krijgt. Je maakt mij niet wijs dat de "lawaaiierige" 360 met nieuwe chips ineens muisstil is of niet meer warm wordt. Iets dat TS volgens mij wel gelooft of in ieder geval ons wil doen geloven. Alsof er een of andere console profetie gaat uitkomen. De Falcon is gewoon een revisie zoals zovaak gebeurt. Nieuwere goedkopere chips die kwa performence ook beter zijn. Maar het is niet zo dat je straks een Über 360 hebt ofzo.
Het is inderdaad zo dat de 65nm versie qua functionaliteit niets zal veranderen en dat wil MS ook niet, dus zal even snel zijn en dergelijke.
Maar hij zal zeker stiller zijn door de voordelen van de proces shrink en minder warmte produceren.
Misschien niet muisstil en iets minder warm dan de huidige revisie maar wereldschokkende veranderingen niet nee. En ineens koud is? hah nee zeker niet.
Consoles veranderen heel weinig in hardware functionaliteit omdat eerdere kopers dan in een flink nadeel zijn, dus dat wordt niet gedaan. Ik verwacht dan ook geen support voor hardwarematig 7.1 geluidskanaal, dat blijft 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

- Feit: 50% kostenreductie voor de fabricage == kostenbesparing aan MS zijn kant;
Goede 'feiten'. 'Veel' is ook zo'n heerlijk absoluut getal. :z

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

- Mogelijkheid: afgeleid van de laatste 2 feiten is een kostenbesparing van de componenten op het moederbord;
- Mogelijkheid: afgeleid van hierboven genoemde mogelijkheid is de plaatsing van adequate koeling en stillere fan
- Mogelijkheid: afgeleid van de 2e feit is een verkleining van de externe voeding omdat er minder power benodigd is.

Deze beschreven mogelijkheden zullen ze zeer waarschijnlijk benutten.
In tegenstelling tot de mensen hier die beweren dat de procesverkleining naar 65nm veel te veel overschat is en/of overhyped, zeg ik met zekerheid dat dit een groot effect zal hebben op veel zaken en met name de consumentenprijs.

en nu ben ik aan de beurt: AMEN! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smoonshine schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:16:
[...]

Flamen mag niet ;)

Je moet eens beter mijn berichten nalezen: ik heb nooit beweerd dat de 65-n chips de revolutie in de consolewereld met zich mee zullen brengen. Ik herhaal het nogmaal voor je: het is slechts een tussenstation naar 45-nm technologie.

En als je denkt dat deze 65nm-hardware geen voordelen heeft ten opzichte van je verouderde (bijna 2 jaar oude) 360, dan moet je eens googlen naar dit soort dingen en zonder dat fanboy-gedoe eens alles rustig proberen te analyseren.

Deze 65-nm hebben een handjevol voordelen en die ga ik niet meer opnoemen omdat DingieM ze al keurig op een rijtje heeft gezet. Ik wil alleen toevoegen dat kostenreductie voor de fabricage aan de kant van MS ook een kostenreductie voor de consument met zich mee zal brengen. (het werd ook bevestigd door MS zelf).

En dat de console nu wel koel,stabiel en stil zal zijn, dan moet je niet in twijfel trekken: in het begin van 2007 begon men hierover te praten en MS heeft duidelijk gemaakt dat deze overstap naar 65nm ook goedkopere consoles voor de gamers zal betekenen. Je moet maar eens googlen, vriend! ;)

Al met al, de Falcon wordt waarschijnlijk geen panacee tegen alle kwalen van de 360 (hoewel het heel goed mogelijk is), maar brengt de console een stapje dichter bij de perfectie. De 45nm-chips zullen pas het meest voordeligst voor ons en MS zijn, maar nog 18-20 maanden wachten... dit houd ik niet meer vol! ;)

Voor alle twijfelaars:

"Het Falcon-programma behelst een die shrink voor zowel de gpu als de cpu van de Xbox 360, die voortaan met behulp van 65nm-technologie geproduceerd zullen worden. Volgens de doorgaans goed ingevoerde Takahashi is Microsoft al druk bezig met de kwaliteitstests van de nieuwe chips, en ook een nieuw moederbord zou al af zijn. De voordelen zijn legio: de 65nm-elektronica is kleiner, zuiniger, goedkoper, en vooral een stuk koeler dan de huidige generatie 90nm-chips. Dat maakt de weg vrij voor een complete herinrichting van de console: er zouden minder en kleinere koelelementen nodig zijn en de externe voeding zou eindelijk in de spelcomputer kunnen worden ingebouwd.

Voor Microsoft zijn de financiële voordelen aanzienlijk. De kostprijs van de Falcon-chips ligt grofweg de helft onder die van de nu gebruikte ic's, waardoor de console goedkoper zou kunnen worden aangeboden en de concurrentiepositie ten opzichte van Sony's PlayStation 3 verbeterd wordt. De huidige serie Xbox 360-consoles is echter niet alleen duurder om te maken, ook de onlangs versoepelde garantiebepalingen voor de spelcomputer kosten Microsoft bakken met geld. De Falcon-360 zal waarschijnlijk veel minder warmte produceren. De nieuwe chips zouden daarmee een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van het zogenoemde 'Red Ring of Death'-syndroom, dat het bedrijf dwong om 1,3 miljard dollar voor reparaties te reserveren."

Bron: nieuws: Xbox 360 krijgt koele 65nm-chip

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nog een belangrijk nieuws (02-08)

"Well, it seems that the chaps at Chartered Semiconductor have let the cat out of the bag about a further revision to the hardware. Chartered is one of Microsoft's console production partners in the East. Its CEO told these guys that not only had 65nm Xboxes been in production for the last two quarters, in various forms of prototype, but hinted that his company was already playing with 45nm versions."

Haha... zo te zien produceert MS al twee kwartalen lang de xdozen met 65nm-chips erin. Dit betekent schijnbaar dat de prijsverlaging die waarschijnlijk op 08-08 plaats zal vinden, met deze nieuwe xbox'en te maken heeft. Misschien krijgen we 360's met 65-chips erin tegelijkertijd met de prijsverlagin voor de "oude" 360's...

Een ding is duidelijk: MS produceert al consoles met 65nm en de ontwikkelaars van de chips spelen nu al met 45nm-hardware. Kortom, het wordt steeds spannender! Ik hoop dat de Eu Elite al een beruchte Falcon zal zijn! :)

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=41388

Nog iets: het is me opgevallen dat een van de grootste online shops die 360's verkoopt, www.consoleshop.nl, al 5-6 dagen de 360 Premium als "tijdelijk uitverkocht" heeft staan. Heel raar is dat... Meestal worden hun voorraden zeer snel aangevuld, maar nu wachten ze duidelijk iets af. De levering van 65nm-consoles door MS (waarbij ook Premiums HDMI-poort zullen hebben)? Ik denk het wel :) En de oude bakken die 90nm-chips hebben, mag MS als vervanging aan alle RROD-slachtoffers uitdelen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Owkee geloof dat er genoeg info over de Falcon te vinden is...

Ook al ben ik in het bezit van een augustus 2006 revisie, toch zou ik wel zo'n Falcon-Elite willen hebben! Benieuwd naar voorjaar 2008 of-ie dan onder 400 euries komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:03:
[...]

Je moet eens beter mijn berichten nalezen: ik heb nooit beweerd dat de 65-n chips de revolutie in de consolewereld met zich mee zullen brengen. Ik herhaal het nogmaal voor je: het is slechts een tussenstation naar 45-nm technologie.
Dat klinkt toch al heel anders dan dit:
Gelukkig gaat de situatie komende maanden drastisch veranderen en er zullen op de markt consoles zijn die zeer stil en koel zijn zodat je erop rustig een HD-dvd'tje of een Blu-Ray'tje zal kunnen kijken zonder door het geluid van de fans gestoord te worden. Het lijkt wel de utopie, maar geloof me deze mooie tijden zullen binnekort aanbreken, heren de topiclezers!
Soms draaf je gewoon wat door en ben je net wat te enthousiast :P.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PromoX schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Dat klinkt toch al heel anders dan dit:

[...]

Soms draaf je gewoon wat door en ben je net wat te enthousiast :P.
Zoals iemand het al heeft opgemerkt, ligt het gewoon in mijn aard...
Nee... ik zeg wat ik denk en ik denk wat ik zeg, that's it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Toch denk ik niet dat de power supply nu IN de console zou zitten, dat zou niet erg snugger zijn. Dan gooi je de extra warmte die je kwijt probeerde te raken weer terug in de console.

Laat die power supply lekker los en hou alles hetzelfde zodat de chips goed hard gekoeld kunnen worden.

p.s.: ik heb consoleshop gewoon even ge_e-mailt met de keiharde Falcon vraag ;)

[ Voor 12% gewijzigd door deeltje op 03-08-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mee eens, ik heb ook liever de power suply als een apart adapter dan inbouwd in de console... Maar niets is onmogelijk: de PS3 heeft zijn power suply wel in de console zitten en doet zijn werk naar behoren. Maar ik denk niet dat MS extra geld zal investeren in het ontwikkelen van een nieuw design voor zijn 360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deeltje schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:47:

p.s.: ik heb consoleshop gewoon even ge_e-mailt met de keiharde Falcon vraag ;)
Keurig.. ;)

Ik was gewoon van plan om vijf dagen geleden de 360 bij consoleshop.nl te bestellen, maar toen al waren alle Premiums uitverkocht en nog steeds schijnt de shop geen voorraad te hebben... het lijkt me heel raar ;)

We willen wel weten of je een antwoord krijgt en hoe het zal luiden... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 17:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste