[Xbox 360] Falcon: de 65nm-revisie van de 360

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh, oke
Bedankt voor de tip :P Zal een keer een kijkje nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 12:57

911GT2

en blazen maar!

Ik wil eigenlijk over gaan stappen naar de elite.

Alleen vraag ik me af of die uberhaubt wel met de nieuwe chipset worden aangeboden.
Heeft iemand daar info over?

En zo ja welke lotnummers moet ik dan hebben?

En zo nee welke lotnummers van de premium moet ik hebben voor de falcon chipset?

Edit:
Vanaf lotnummer 738 en hoger lees ik vaak... met 741 zit je bijna altijd goed!

Nou op naar de MM dan maar :D

[ Voor 17% gewijzigd door 911GT2 op 15-12-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phew schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:29:
[...]

Dit is inderdaad een falcon. De edities met 175 watt voeding zijn allemaal een falcon. Soms kan echter de bestickering niet kloppen. Dan staat er 175 watt, maar op de sticker op de xbox zelf staat vervolgens 203 watt. Andersom komt gelukkig vaker voor volgens andere fora!

Het maakt trouwens echter niet zoveel uit of je een BenQ of een Hitachi drive hebt. Beide drives kunnen stil zijn of echt een tering herrie maken. Daar moet je dus geluk mee hebben!

hey, ik wou alleen vragen waar heb je deze xbox 360 elite gehaald? welke winkel?
en wat was de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:13:
[...]

hey, ik wou alleen vragen waar heb je deze xbox 360 elite gehaald? welke winkel?
en wat was de prijs?
Ik heb niks gehaald :) Ik lees er alleen veel over. Je kunt het beste naar de MediaMarkt denk ik. Die hebben er sowieso het meest op voorraad. Daarstaat vastwel een falcon tussen. Gewoon even kijken of er 175watt op de sticker staat, dan zit je meestal wel goed. De oude modellen gebruiken 203watt. Lees ook even een aantal andere berichten van dit onderwerp door voor overige informatie waar je op moet/ kunt letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een xbox360 pro console met forza2 en viva pyniata gekocht bij fnac in wijnegem, lotnr op de doos met overstikkering = 0742 en 203watt en een onbekende team op de sticker... echter naar serienummer gekegen en blijkt een lotnr 738 te zijn (073805) met fabricage datum 2007-09-20 (20/09/2007)

Ter info : als je datum niet kunt lezen gewoon eventjes met een sleutel het carton een beetje naar boven duwen zodat deze tevoorschijn komt

Toen ik thuis kwam merkte ik direct dat er niet enkel een overplakte stikker was, maar ook de doorschijnende ronde microsoft klevertje opengesneden was en daarboven terug een grotere ronde doorschijnende stikker gekleeft...

In ieder geval het is een falcon ... 175watt voeding... en intern met flashlight gekeken en 2 platte componentjes in de plaats van 3.

In ieder geval hetgeen ik me nu nog wel afvraag is ... of ik nog men oude 203watt voeding ook aan deze xbox360 kan hangen zonder deze te frituren... de fiche past in de xbox, de kabel tussen de stekken en de voeding zijn tevens anders op die 175watt voedingen

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik heb de mijne net gehaald. Lotnr. 743
voeding 175 W
Bouwdatum: 25-10-2007
2 ringen aan de binnenkant.
Ik heb meteen de data transfer kabel aangevraagd...

dus tot die tijd zit mijn 20 gig hd er nog effe in...
Nu eerst gamen :D

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 19-12-2007 21:16 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
911GT2 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:14:
Ik heb de mijne net gehaald. Lotnr. 743
voeding 175 W
Bouwdatum: 25-10-2007
2 ringen aan de binnenkant.
Ik heb meteen de data transfer kabel aangevraagd...

dus tot die tijd zit mijn 20 gig hd er nog effe in...
Nu eerst gamen :D
Stil?

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Stiller is meer het goede woord... stil is anders, zeker als de DVD drive aan de slag gaat. In het hoofdmenu is hij wel een stuk stiller ja!

Ik heb de datakabel aangevraagd, maar tot die tijd dacht ik mijn oude hd in de elite te proppen, maar de saved games doen het volgens mij niet zo lekker. Zit daar een beveiliging op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven777
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:42:

In ieder geval hetgeen ik me nu nog wel afvraag is ... of ik nog men oude 203watt voeding ook aan deze xbox360 kan hangen zonder deze te frituren... de fiche past in de xbox, de kabel tussen de stekken en de voeding zijn tevens anders op die 175watt voedingen

Iemand enig idee ?
Nee, dit werkt volgens mij niet In de 'How to see if you have a 65nm Falcon' thread op het xbox.com forum kun je lezen:
"If you find a 175W console, you 100% have a Falcon console. The new 175W PSU will NOT work with old (90nm) console. The plug that goes into the console has been changed to all plastic, and has a different layout then the old plug. There are already multiple revisions of the 175W PSUs, but there is no difference between them."
Dit zegt iets over de nieuwe PSU op je oude console gebruiken, en jij vraagt of je de oude PSU op je nieuwe Falcon kan gebruiken. Dat is niet exact hetzelfde, maar een oude sterkere voeding op een nieuw zuiniger systeem aansluiten klinkt als 100% frituur garantie..

Blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het aantal watt is volgens mij het maximaal vermogen wat die voedingen kunnen leveren. Het is dus niet gek dat je de 175W voeding niet voor de oudere versies kan gebruiken, maar het zou best goed kunnen dat het andersom wel kan.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ok ik zit nog steeds te wachten op de data transfer kabel... maar goed.
Wat ik wil weten: komen er meer zwarte assecoires. Nu is alleen de play an charge kit in het zwart te verkrijgen.

Maar ik wil de andere accesoires ook graag in zwart.

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:19:
Ok ik zit nog steeds te wachten op de data transfer kabel... maar goed.
Wat ik wil weten: komen er meer zwarte assecoires. Nu is alleen de play an charge kit in het zwart te verkrijgen.

Maar ik wil de andere accesoires ook graag in zwart.
De camera is volgens mij ook in het zwart te krijgen.
En daar eindigt het ook ben ik bang :/

Verwijderd

Ik heb zondag bij de Mediamarkt een Premium gekocht. Op de sticker stond inderdaad de 170w sticker en mijn HD heeft inderdaad geen chrome of verzilverde zijkanten. Het is mijn eerste Xbox. Ik ben wel erg geschrokken van de herrie! Gewoon in het hoofdmenu, valt het wel mee. Acceptabel zou ik zeggen. Maar als de DVD speler gebruikt wordt! Ongelofelijk, wat een herrie! Ik moet echt het geluid van mijn stereo goed hard zetten. Eigenlijk zou dit onacceptabel moeten zijn voor zo'n ding. Is hier niets tegen te doen? Kan ik de dvd speler vervangen door een ander, of in ieder geval laten doen? Als ik de externe HD-DVD speler neem van Microsoft, kan ik hier dan mijn games in doen, of moet dit ook via de speler van de Xbox zelf? Of maakt die net zoveel lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Dat de drive zoveel lawaai maakt is absoluut normaal. Maken de fans dan ook zo'n lawaai? Op dat vlak zou de 65nm toch stiller moeten zijn niet?

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 28-12-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:56:
Dat de drive zoveel lawaai maakt is absoluut normaal.
Niet helemaal,want vaak maakt een drive lawaai op het moment dat dat helemaal niet nodig is. Dit valt er mbv custom firmware uit te halen, maar MS ziet dit als 'modden', en geeft je daarvoor een ban van live...
Maken de fans dan ook zo'n lawaai? Op dat vlak zou de 65nm toch stiller moeten zijn niet?
De andere (90nm?) versie raakt enorm vaak oververhit, ik kan me dus niet voorstellen dat de 65nm versie ineens veel stiller zal zijn; er zal eerder een lagere temperatuur zijn tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik kan voor mijn Premium hdmi 350€ krijgen (mits wat games erbij die ik toch niet meer speel), vraag me dus af of het de moeite is om dan een 65nm in de plaats te kopen. Vooral het fangeluid tijdens het niet-gamen stoort me (bijv bij beluisteren muziek of vertonen foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

lapino schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:56:
Dat de drive zoveel lawaai maakt is absoluut normaal. Maken de fans dan ook zo'n lawaai? Op dat vlak zou de 65nm toch stiller moeten zijn niet?
Klopt idle is hij wel veel stiller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hier dus niet. Heb zopas een Falcon opgehaald in Deinze, nabij Gent. Fans zijn zelfde (DC Brushless) als mijn Halo3-Xbox360, idem voor drive. Maakt dus in principe even veel kabaal als mijn vorige Premium, denk dat je echt enorm veel geluk moet hebben wil je een absoluut stille 360. Maar goed, heb nu in elk geval meer recente console, echt kwaad zal het niet kunnen :)

Info:
* bouwdatum: 07/11/2007
* 175w voeding
* lot (op console) : 0744
* lot (op doos) : 0742 (team ADUA)

Zijn er eigenlijk apart fans te koop? Zou er niks mee inzitten om de stille Sunon/Nidec fans zelf in mijn console te ploffen.

[ Voor 51% gewijzigd door lapino op 28-12-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

hermedico schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:14:
[...]

De camera is volgens mij ook in het zwart te krijgen.
En daar eindigt het ook ben ik bang :/
Damn er hangt weer de duidelijke MS berichtgeving omheen... telefonisch zeggen die gasten van de helpdesk dat ze wel komen... maar nergens op het net is daar een betrouwbare bron voor te vinden |:(
Toch raar dat de duurste console niet voorzien kan worden van gelijk gekleurde assecoires :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Seven777 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:52:
[...]

Nee, dit werkt volgens mij niet In de 'How to see if you have a 65nm Falcon' thread op het xbox.com forum kun je lezen:
"If you find a 175W console, you 100% have a Falcon console. The new 175W PSU will NOT work with old (90nm) console. The plug that goes into the console has been changed to all plastic, and has a different layout then the old plug. There are already multiple revisions of the 175W PSUs, but there is no difference between them."
Dit zegt iets over de nieuwe PSU op je oude console gebruiken, en jij vraagt of je de oude PSU op je nieuwe Falcon kan gebruiken. Dat is niet exact hetzelfde, maar een oude sterkere voeding op een nieuw zuiniger systeem aansluiten klinkt als 100% frituur garantie..
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Het aantal volt op de lijn is gestandaardiseerd. De nieuwe heeft dus een minder krachtige voeding (waarschijnlijk een minder aantal ampères) dan de oude. Dat een oude voeding ~200 watt kan leveren, hoeft niet te betekenen dat het verbruik van de xbox360 dan ook 200 watt is.

Hoe? De voeding is eigenlijk niks meer dan een transformator. Het zet 230 volt wisselspanning om in 12 volt wisselspanning. Er zit een stuk omwonden (door koperdraadjes) zachtstaal in, een spoel dus, wat aan de kant van 230 volt heel veel windingen heeft, en aan de kant van de 12 volt minder windingen heeft. Doordat het aantal windingen aan de rechterkant minder is, is er minder spanning, maar wel meer stroom. Links en rechts moet het hetzelfde blijven, dus als je bij de uitgang van 12 volt aangeeft dat het 200 watt kan verstoken, dan is het:
P = U * I
200 = 12 * 16,67.
16,67 ampere. Wat je bij de uitgang doet is evenveel als het verbruik bij de ingang, dus dan is het slechts:
200 = U * I
200 = 230 * I
200 = 230 * 0,87
slechts 0,87 ampere.

Bij de nieuwere voeding zal het slechts 175 watt verbruiken, wat dan zou kunnen zijn dat de transformator kleiner is uitgevoerd, de overbrengingsverhouding blijft gewoon hetzelfde.

Dus:
*oude voeding met nieuwe falcon gebruiken: oke
*nieuwe voeding met oude niet-falcon gebruiken: niet oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kleine nota: de voeding (175watt) die bij mijn Falcon zit maakt een héél hoorbaar fangeluid. Dat was bij de oude voeding zeker het geval niet. Blijkbaar moet je om het geluidsniveau naar beneden te krijgen toch ook niet bij de Falcons zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

of jullie zijn allemaal pietlutten of ik heb een lot uit de loterij getroffen...

..of ik ben doof >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:40:
Ik ben wel erg geschrokken van de herrie!
Heb nu ook een week een 360 met al diverse negatieve ervaringen. Voor de herrie kan ik je in ieder geval aanraden om 'm liggend te plaatsen ipv staand, lijkt bij mij iets te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe de vorige xboxen waren, maar deze Falcon is na een uurtje Fifa 08 en daarna een half uur GPR4 niet eens lauw. Het enige is dus die herrie van die DVD speler. Ik weet bijna zeker dat het de speler is en niet de fan. Andere nadeel dat ik mijn Windows 2003 Server niet als media server kan gebruiken omdat deze geen UPnP ondersteunt. Heb ik daarvoor voor niks al mijn data lekker centraal staan :-( Met wat truukjes Mediaplayer geprobeerd te installeren, maar helaas. Heb naar Tversity gekeken, maar die sorteerde niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De mijne blijft ook wel enorm koel. Vind het daarom ook enorm jammer dat Microsoft geen betere fans en stillere drives gebruikt. Daar moet toch iets aan te doen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn 360, nooit problemen gehad, en al 2x een nieuwe controller gekregen, 1x door een fout in de bijgeleverde controller samen met een batterij pack die ik gekocht had ( 1x bellen, 3 dagen later controller op de mat, zonder de oude op te sturen ) 2e keer dacht ik naja, ik heb nog de oude controller liggen, ik bel gewoon nog een keer, mocht het zo wezen dat ze em willen hebben dan stuur ik em op, en krijg ik alsnog een nieuwe ( kreeg ik opeens na 3 dagen weer een controller thuis zonder de oude gestuurd te hebben ) lol, maja over de service en over de xbox zelf niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:26:
[...]

Dat wil ik wel zeker weten... want al die negatieve verhalen schrikken me af eerlijk gezegd... is er iemand die nog steeds blij met zijn 360 is????
Ik heb mijn Xbox 360 op de dag van lancering in Europa gekocht. Nooit problemen gehad, en het werkt allemaal nog perfect.

EDIT: Beetje late replay 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Laatst zag ik bij Mediamarkt Zwolle een stapel "premium" edities van de 360 staan met lotnummer 749 en een 175 watt voeding. Ook die versie van de 360 lijkt nu dus aardig "gefalconiseerd" te zijn. Na de feestdagen zullen de oude voorraden waarschijnlijk aangevuld zijn met de nieuwe versie, dus de kans om een falcon te treffen als je nu een 360 koopt is erg groot.

Is iemand al een falcon-revisie van de Arcade-set tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hm, mss wacht ik nog ff op Jasper :P GPU ook op 65nm.
Microsoft komt met nog twee chipsets. Ze heten Jasper en Valhalla. Jasper komt al heel snel in de winkels maar Valhalla duurt nog even. Het grote voordeel van Jasper ten opzichte van de oude chipsets is dat die een 65 nm CPU en een 65 nm GPU bevat. Dat zorgt ervoor dat de console veel koeler blijft een stuk stiller is en minder stroom verbruikt. Eigenlijk wordt dit dus de 360 die je vanaf het begin al wilde hebben. Hij is gewoon betrouwbaar! Deze 360's kunnen we vanaf herfst 2008 in de winkels verwachten.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:57
Na lange tijd het hels kabaal van mij launcht premium console te hebben aangehoord :/ (nog nooit terug gestuurd naar MS) gisteren een Elite gekocht :*) .

Helaas ondersteund mijn LCD "maar" 1080i via component.
Wilde tenslotte via HDMI hebben (1080p).
De nieuwe Premium kost € 349,- en dan moet er nog de HDMI kit bij a € 49,95.
Heb je voor 50,- meer ook nog een 120GB HDD erbij als je de Elite neemt.

Na de Elite te hebben aangesloten beetje geschrokken :P .
Wat is deze stil zeg, wat eigenlijk normaal hoort te zijn.
Wel hoor je natuurlijk de DVD speler als je er iets van start, maar dat doet mijn pc ook.

Mijn Elite heeft als productie datum 18-12-2007 en als voeding 175Watt.
Tevens is de 220 stekker die in de voeding gaat anders, 2 ipv 3pins (zonder aarde dus).
Lot nr is 751.
Zal wel een Falcon moeten zijn denk ik _/-\o_ .

Ook maar meteen een formulier afgedrukt om de gratis transfer kit te bestellen via MS zodat ik alles van de 20GB naar de 120GB kan zetten.

Het enige waar ik nog niet uit ben is of ik nou witte of blauwe leds in mijn zwarte controller ga bouwen, lol _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

draakhoofd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:22:
Hm, mss wacht ik nog ff op Jasper :P GPU ook op 65nm.

[...]

bron
En Valhalla is dus... een oude chipset? Wordt me nog niet helemaal duidelijk eigenlijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:59:
[...]

En Valhalla is dus... een oude chipset? Wordt me nog niet helemaal duidelijk eigenlijk :$
staat er toch vrij duidelijk?

Dan nog het ver van je bed show Valhalla moederbord. Die wordt helemaal de shit, hij heeft ook 2 65nm CPU en GPU, maar dan samen op één ‘super’ chip. Het voordeel daarvan is dat je ook maar één dikke koeler nodig hebt om het beestje op temperatuur te houden. Deze Xbox 360 chipset is waarschijnlijk het eindpunt van de productie van 360 consoles. Zo zie je maar, een Xbox 360 is niet altijd gewoon een Xbox 360…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Even een klein kickje, want lijkt dat niemand meer hier post. Kan een teken zin dat de nieuwe Xbox goed draait :)

Denk ook dat dit een stuk interessanter wordt met de introductie van het 'Jasper' moederbord.

[ Voor 30% gewijzigd door FrankGuthrie op 15-06-2008 15:29 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:16:
Even een klein kickje, want lijkt dat niemand meer hier post. Kan een teken zin dat de nieuwe Xbox goed draait :)

Denk ook dat dit een stuk interessanter wordt met de introductie van het 'Jasper' moederbord.
Hihi hij draaid idd goed ja de nieuwe Xbox, zo goed dat ik een flinke kras op mn dvd van Forza 2 heb ;)
Het gaat hier dus om een falcon die ik in januari gekocht heb...hij is inmiddels al opgestuurd geweest naar microsoft, waarna ik hem dus na 1,5 week weer terug had met een vervangen moederbord, want erkennen dat de drive niet goed is ivm de krassen, doen ze niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Is het wel een BenQ drive dan?

Mijn falcon met HDMI en BenQ drive heeft nog nooit een kras gemaakt op een schijf. Ook heb ik alleen maar vastlopers met Doom op xbla. Mijn gok is dat er een foutje in de programmering zit, want hij loopt altijd vast als ik het spel afsluit.

[ Voor 80% gewijzigd door Blaat op 25-08-2008 18:09 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Toevallig heb ik ook een Benq die ooit een krasje op m'n Forza Motorsport 2 heeft gemaakt. Deze is echter zo klein dat het geen problemen oplevert.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste