Mag ik een beter test-shot opperen: lekker veel kleurtjes is goed, maar zou je een RAW kunnen uppen met een A4 en de grijskaart in beeld? Ben benieuwd hoeveel het scheelt
OK, ff voor de duidelijkheid, je wilt een NEF met vage lichtbronnen, de grijskaart in beeld en de camera op auto?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
NEF, gewoon fatsoenlijk belicht en een shot met vage lichtbronnen (wel één lichtbron egaal, anders krijg je WB-verschillen binnen de foto
), grijskaart en een normaal wit A4 in beeld
Zou zoiets lukken?
ik dacht 20 cm kleiner (ingeklapt) en een kilo lichter volgens mij.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:07:
[...]
Hmm, wel interessant. Had die nog niet gezien. Ik ga eens kijken of het te doen is met de D40, ik had zelf het idee dat het wel moest lukken. Maar redenen dat ik voor de 718 had gekozen:
- 80 euro (!)
- klein
- licht
Volgens mij is hij ook kleiner en lichter dan de 0055DB/804RC2 combi....
Dat was ook de reden voor mij om hem te nemen. Zeker voor op reis scheelt dat enorm.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ga 't propberen maar dat wordt dan wel ozndag. Ik pm je wel, goed?neographikal schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:11:
NEF, gewoon fatsoenlijk belicht en een shot met vage lichtbronnen (wel één lichtbron egaal, anders krijg je WB-verschillen binnen de foto), grijskaart en een normaal wit A4 in beeld
Zou zoiets lukken?
Heb sinds gisteren ook een nieuw speeltje erbij

Vanmiddag een beetje testen op het voetbalveld.
Ik had alleen dep rijzen bij foto konijnenberg vergeleken, zo is dat statief al een stuk goedkoper als daar.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:07:
[...]
Hmm, wel interessant. Had die nog niet gezien. Ik ga eens kijken of het te doen is met de D40, ik had zelf het idee dat het wel moest lukken. Maar redenen dat ik voor de 718 had gekozen:
- 80 euro (!)
- klein
- licht
Volgens mij is hij ook kleiner en lichter dan de 0055DB/804RC2 combi....
De 055DB/804RC2 is hardstikke stevig, maar licht is hij niet meer. Helaas gaan licht en stabiel niet samen tenzij je veel geld daaraan uit wilt geven.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ben heel benieuwd of die bevalt. De volgende lens die ik graag wil hebben is dezeKeppie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:21:
Heb sinds gisteren ook een nieuw speeltje erbij
[afbeelding]
wizzz, voor de dierentuin vaak wel (de benenzoom blijft altijd belangrijk, je moet altijd eerst zo dichtbij mogelijk proberen te komen)....voor voetbal is 200mm erg weinig. Pro's zitten vaak met een stevige prime als in 400mm.
Verwijderd
Toch heb ik met mijn 70-200 wel langs de lijn gestaan en ik had voldoende aan de 200mm (op crop camera). Een beetje croppen achteraf was soms nodig, maar vaak genoeg heb ik de lens ook teruggedraait naar 70mm (bij een amateurclub; stond zo'n beetje óp de lijn).
Ben vandaag uit wezen proberen op het voetbal veld. Een pretje om het voor een amateur als ik scherp te krijgen met 2.8 valt niet mee. En 200 mm is net iets te kort maar met een beetje kroppen kom je ook ver. Hij is wel zeer scherp vind ik en snel met scherpstellen. Morgen een wielerwedstrijd proberen.wizzzzzz schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:46:
[...]
Ben heel benieuwd of die bevalt. De volgende lens die ik graag wil hebben is deze, ben alleen benieuwd of dit genoeg telelens is voor bijvoorbeeld het voetbalveld, dierentuin etc.
[ Voor 33% gewijzigd door Keppie op 18-08-2007 19:25 ]
Verwijderd
Vandaag maar eens op de vrije dag gaan shoppen:
Lensbaby original:

Geinig dingetje, jammer dat de hele camera manual ingesteld moet worden maar dat gebeurde toch al vaak ivm. de filtsers. De lensbaby 2.0 ook geprobeerd maar die was toch een stuk scherper qua beeld.. en ik geloof dat dit de enige objectieven zijn waar ik scherpte een nadeel vind
Nikon DK-20 eyecup:

Ook deze ivm. de filtsers, wil nog wel eens naar achter flitsen en dan is de standaard D70 eyecup geen goed idee.. ga je vlekken zien.
En nog een sto-fen omnibounce voor de sb-600
Overigens is konijnenberg een erg leuke zaak, ik geloof dat we uiteindelijk met 6 mensen voorbij rijdende auto's aan het fotograferen waren.
Was het ritje wel waard.. (jammer alleen dat waarvoor ik ging niet op voorraad was.. aan de andere kant zijn ze we zo'n beetje de enige zaak in Nederland die een opzet stukje voor je interne filtser -zodat deze alleen nog maar IR licht uitzend- verkopen).
Achja, nog een keer terug is niet zo erg.. je komt altijd wel met leuke spulletjes thuis
Lensbaby original:

Geinig dingetje, jammer dat de hele camera manual ingesteld moet worden maar dat gebeurde toch al vaak ivm. de filtsers. De lensbaby 2.0 ook geprobeerd maar die was toch een stuk scherper qua beeld.. en ik geloof dat dit de enige objectieven zijn waar ik scherpte een nadeel vind
Nikon DK-20 eyecup:
Ook deze ivm. de filtsers, wil nog wel eens naar achter flitsen en dan is de standaard D70 eyecup geen goed idee.. ga je vlekken zien.
En nog een sto-fen omnibounce voor de sb-600
Overigens is konijnenberg een erg leuke zaak, ik geloof dat we uiteindelijk met 6 mensen voorbij rijdende auto's aan het fotograferen waren.
Was het ritje wel waard.. (jammer alleen dat waarvoor ik ging niet op voorraad was.. aan de andere kant zijn ze we zo'n beetje de enige zaak in Nederland die een opzet stukje voor je interne filtser -zodat deze alleen nog maar IR licht uitzend- verkopen).
Achja, nog een keer terug is niet zo erg.. je komt altijd wel met leuke spulletjes thuis
Verwijderd
@Keppie: probleem bij voetbal is dat er zoveel onverwacht bewegingen / richtingen zijn. Het volgen van de bal + speler is daardoor erg lastig. Een wielerwedstrijd zal eenvoudiger zijn, mooie gelegenheid om het pannen eens uit te proberen, dit geeft veel meer actie aan je foto dan een bevroren moment waarop je de tanden op het tandwiel kan tellen. Succes!
@Henkert: bij het voetballen moet je continu scherpstellen en je onderwerp blijven volgen. pannen is dat dat je met de wielrenner mee beweegt zodat hij er scherp op komt en de omgeving bewogen? Bedankt
Verwijderd
Pannen of meetrekken inderdaad. Een wielrenner zal de weg volgen dus op een recht stuk of in een bocht weet je wat het onderwerp doet; een voetballer zal op weg zijn naar het doel maar vaak probeert de tegenstander dit te verhinderen waardoor er veel onverwachte wendingen zijn, die elkaar ook nog eens snel opvolgen.
Verwijderd
Heb em besteld!!
Canon 400D + kitlens + 2gb ultra II
Overige lenzen moet ik voor sparen,...maar DINSDAG is DE dag!!
Kan niet wachten!
Canon 400D + kitlens + 2gb ultra II
Overige lenzen moet ik voor sparen,...maar DINSDAG is DE dag!!
Kan niet wachten!
Nikon F50
Tokina 28-80
Tokina 100-300 5.6/6.7 (traag kreng, lijkt wel ragscherpe platen te maken though)
Tokina 28-80
Tokina 100-300 5.6/6.7 (traag kreng, lijkt wel ragscherpe platen te maken though)
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd

Weekendje weggeweest en zaterdag is m'n 85/1.8 binnengekomen. Net ff wat op 1.8 geschoten en hij is scherp, lekker licht en stevig gebouwd.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 01:12 ]
Morgen komt als het goed is mijn RM-1 binnen voor me'n E-500, pics volgen!
Via MP een mooie polarizer gevonden voor een hele nette prijs.
Nu alleen nog even uitvogelen waarom de voorkant opeens groter is dan 62mm en wat voor zonnekap daar nou weer op kan.
Nu alleen nog even uitvogelen waarom de voorkant opeens groter is dan 62mm en wat voor zonnekap daar nou weer op kan.

Hij is fijn, check wel even de autofocus, die wil soms wat buggen heb ik begrepen (die van de demo bij Konijn was ook een tikkie zenuwachtig
)
Dat is wel een erg fijne lens en op FF mooi wide zonde uwa te zijn. Voor dingen als reportagefotografie kan ik me dit wel voorstellen.Simon schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:59:
Om jullie ffies te pesten:
[afbeelding]
35 f/1.4 van Canon, zou morgen al binnen moeten zijn..
Je verzamelt mooie spullen simon
Verwijderd
400d is binnen! Diit weekend Kopenhage, dusseh dat gaat helemaal goed komen....
Wat een heerlijk ding zeg als opstap naar het echte werk.
Gefli met je cam, is een mooi ding. Nu nog echte platen maken en natuurlijk hier showen!Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:17:
400d is binnen! Diit weekend Kopenhage, dusseh dat gaat helemaal goed komen....
Koopdrang heeft weer toegeslagen 
BG-E2 via ebay, omdat hij hier nergens leverbaar is, en ik écht geen E2n hoef voor 270 dollar:

En de E-1 handstrap er gelijk bij:

En, last but not least, de 60/2.8 USM Macro
BG-E2 via ebay, omdat hij hier nergens leverbaar is, en ik écht geen E2n hoef voor 270 dollar:

En, last but not least, de 60/2.8 USM Macro

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 22-08-2007 09:35 ]
lekker.Simon schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:59:
Om jullie ffies te pesten:
[afbeelding]
35 f/1.4 van Canon, zou morgen al binnen moeten zijn..
Nikon moet die lens ook gewoon in geheel nieuwe staat gaan leveren.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Ben benieuwd wat je van die handstrap gaat vinden, ik heb een soortgelijke en gebruik hem onderhand al niet meer.Henk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:30:
Koopdrang heeft weer toegeslagen
[afbeelding]
Mjah, ik kan je eigenlijk nu al vertellen wat ik er van vind, en dat is dat ik gewoon eigenlijk zweer bij dat soort spul. Op mijn D50 had ik een imitatie-geval die minder fijn is dan de E-1, en zelfs die zat altijd aan mijn cam. En toen ik een dagje met Oxi zijn set rondgelopen had, was ik er ook wel achter dat ik iig niet zonder wildeVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:27:
[...]
Ben benieuwd wat je van die handstrap gaat vinden, ik heb een soortgelijke en gebruik hem onderhand al niet meer.
De enige reden dat de E-1 eraf zal gaan is als ik écht snel van portrait naar landscape moet kunnen switchen en per sé de grip beet wil pakken, of als ik ga skiën, want dan gaat er een imitatiestrap op met pols-band
[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 22-08-2007 11:31 ]
Verwijderd
Ik heb dus diegene met polsband (aq4u). Maar goed, wat is voor jou nu dan het grootste voordeel van zo'n strap?
Mijn nieuwe camera (of is het hier strictly spiegelreflex?):

Panasonic FZ50
Met Löwepro paraattas en 2GB Sandisk ultra II
Een van de eerste foto's genomen met deze camera:

Panasonic FZ50
Met Löwepro paraattas en 2GB Sandisk ultra II
Een van de eerste foto's genomen met deze camera:

Ik wil niet zonder. Erg handig om je cam in handen te houden. Neckstrap zal ik nooit gebruiken (zeker niet bij een 70-200 bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:27:
[...]
Ben benieuwd wat je van die handstrap gaat vinden, ik heb een soortgelijke en gebruik hem onderhand al niet meer.
Verwijderd
Niet dat ik weet, dus gefeliciteerd.donaldo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:13:
Mijn nieuwe camera (of is het hier strictly spiegelreflex?):
handstrap, nekband standaard, nekband deluxe, die discussie zal eeuwig duren. Ieder heeft zo zijn voorkeur en ik heb die ook, maar die is totaal afhankelijk van de situatie. Een 70-200 f2.8 met handstrap heeft bijvoorbeeld mijn voorkeur in heel wat situaties, maar vooral niet als ik met de honden aan het wandelen ben en regelmatig twee handen nodig heb voor twee honden.
(En dan dus niet voor twee Jack-Russels)
Afgezien van 42: wat is het antwoord op wandelen met twee honden en een cam? Hoop dat het niet "geen cam" is, want ik wil wel en de beesten uitlaten en af en toe wat plaatjes maken.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:52:
[...]
Een 70-200 f2.8 met handstrap heeft bijvoorbeeld mijn voorkeur in heel wat situaties, maar vooral niet als ik met de honden aan het wandelen ben en regelmatig twee handen nodig heb voor twee honden.
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Dat je geen totaal lamme vingers hebt na een dag fotograferen. Zonder strap sta je constant in de camera te knijpen, met laat ik het ding gewoon aan m'n arm hangen. Na 12+ uur voel je dan je arm wel hoorVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:59:
Ik heb dus diegene met polsband (aq4u). Maar goed, wat is voor jou nu dan het grootste voordeel van zo'n strap?
Verwijderd
In het geval van de twee honden is het dus de neckstrap waar je heel veel blijer van wordt dan van een handstrap ding geval.
Overigens persifleer ik nu meestal de handstrap door mijn nekband gewoon om mijn pols te draaien, aangezien ik er nog steeds niet toe gekomen ben om een polsbandje te kopen.
Om je een idee te geven van mijn honden: De grootste kan met gemak haar hoofd op een normale eettafel leggen als ze naast die tafel zit. De kleinste van de twee kan dat maar net niet.
(Om je een idee te geven hieronder even een plaatje van de kleinste van de twee. De voorste van de twee is van mij.)
Overigens persifleer ik nu meestal de handstrap door mijn nekband gewoon om mijn pols te draaien, aangezien ik er nog steeds niet toe gekomen ben om een polsbandje te kopen.
Om je een idee te geven van mijn honden: De grootste kan met gemak haar hoofd op een normale eettafel leggen als ze naast die tafel zit. De kleinste van de twee kan dat maar net niet.
(Om je een idee te geven hieronder even een plaatje van de kleinste van de twee. De voorste van de twee is van mij.)

Die ervaring deel ik, echter maar half. Want ik heb dus ook twee van die drukke stuiters, maar maak dan wisselend gebruik van nek en handstrapVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:23:
In het geval van de twee honden is het dus de neckstrap waar je heel veel blijer van wordt dan van een handstrap ding geval.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb vandaag (opgestaan om 04.30) wat in het Valtherbos geschoten om nog wat zonnestralen tussen het bos te kunnen pakken. Ik moest om 09.00 beginnen (werk) dus ik had wel even de tijd.
Maar goh...het gemak van het schieten en de ligging in de hand zonder bat grip is echt een wereld van verschil t.o.v. s5600.
Ik heb alles RAW geschoten en kan dus op mn werk niks met de plaatjes doen (laptop thuis gelaten) dus zodra ik thuis ben gooi ik er wat op.
Maar goh...het gemak van het schieten en de ligging in de hand zonder bat grip is echt een wereld van verschil t.o.v. s5600.
Ik heb alles RAW geschoten en kan dus op mn werk niks met de plaatjes doen (laptop thuis gelaten) dus zodra ik thuis ben gooi ik er wat op.
mja, die handstrap....
ik gebruik hem wel eens op evenementen met een zware lens, maar vind het eigelijk een noodzakelijk kwaad op zo'n moment.
Vind het echt zo kut met wisselen van portrait naar landscape... dus als ik foto's maak heb ik m'n hand er meestal omheen ipv doorheen. Gebruik hem dan alleen bij het dragen.
Misschien maar eens zo'n statiefgondel net als de bigma zien te knutselen aan m'n 70-200... kan je 'm daar lekker aan dragen
ik gebruik hem wel eens op evenementen met een zware lens, maar vind het eigelijk een noodzakelijk kwaad op zo'n moment.
Vind het echt zo kut met wisselen van portrait naar landscape... dus als ik foto's maak heb ik m'n hand er meestal omheen ipv doorheen. Gebruik hem dan alleen bij het dragen.
Misschien maar eens zo'n statiefgondel net als de bigma zien te knutselen aan m'n 70-200... kan je 'm daar lekker aan dragen
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Canon Speedlite 580EX II in bestelling

De 420EX is defect, geeft enkel nog een pre-flash, gaat ter reparatie naar Rofa.

De 420EX is defect, geeft enkel nog een pre-flash, gaat ter reparatie naar Rofa.
This footer is intentionally left blank
Ik ga vanmiddag een Sigma 50-500 + Hoya UV filter ophalen bij Touchdown. Zondag maar eens naar de dierentuin 

Meteen een luxe probleem erbij: tas te klein (Slingshot 100). Dus verlanglijstje maar aangevuld met een andere tas (even uitzoeken wat dat gaat worden.

Meteen een luxe probleem erbij: tas te klein (Slingshot 100). Dus verlanglijstje maar aangevuld met een andere tas (even uitzoeken wat dat gaat worden.
[ Voor 52% gewijzigd door vandijk op 27-08-2007 23:17 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Fijne flash kan ik je zeggen, alleen ga je twijfelen aan de performance omdat je hem dus niet hoortajhaverkamp schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:21:
Canon Speedlite 580EX II in bestelling
[afbeelding]
Verwijderd
Wel al betaald, nog niet ontvangen (wordt waarschijnlijk maandag), ter vervanging van m'n D1h:
Een D2h
Een D2h
Verwijderd
Besteld:
Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical (IF) voor Canon
Sinds gisteren op mijn bureau:
HP L2335 23 inch TFT met S-IPS paneel (voor de bewerking)
Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical (IF) voor Canon
Sinds gisteren op mijn bureau:
HP L2335 23 inch TFT met S-IPS paneel (voor de bewerking)
Inderdaad, ik ben er zojuist even mee naar Artis geweest. Geen geluid, zelfs de ouderwetse high-pitch toon van het laden is er niet meer. Voor deze is het wel aan te raden om de handleiding te lezen, bij de 420EX was dat niet echt nodig ivm beperkte on-flash instellingen.Henk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Fijne flash kan ik je zeggen, alleen ga je twijfelen aan de performance omdat je hem dus niet hoortniet bij het opladen, niet bij het afvuren, niets. Wel even wat anders dan ik van mijn SB-800 gewend was zegmaar...
Toppertje!
Oh ja, ook nog:
120 GB 2,5 inch HD voor de PD70X imagetank ter vervanging van de 20 GB disk
8 GB Sandisk Extreme III CF
Verwijderd
En ja, hij is binnen:Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:04:
Wel al betaald, nog niet ontvangen (wordt waarschijnlijk maandag), ter vervanging van m'n D1h:
Een D2h

This cam is an animal!!!!!!111

Dell 2407WFP-HC 24" LCD
Opgeruimd bureau en shiny LCD
Laptop is ongeveer 2x zo snel dan mijn pc, en vooral met LR vond ik dat erg fijn...
ow, en pauluzzz: erg fijne cam, ik zat daar ook al flink naar te gluren toen ik nog nikon schoot. 8fps moet ge-ni-aal zijn
[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 27-08-2007 22:52 ]
Voor bij mijn Bigma ook nog maar een monopod aangeschaft (Manfrotto 680B)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

+

+

Nu even mijn sig aanpassen
[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 28-08-2007 16:58 ]
Nice nice! En als je de centen hebt en je kunt ze missen: de IS nemen. Enorm veelzijdig, de IS boeit imo meer op dat ding dan op de 17-55 voor veel toepassingen
offtopic:
Ik twijffel nog te veel, heb vandaag met de IS en non-IS geschoten, maar moet zeggen dat de non-IS ook prima bevalt (zeker in de portemonnaie). Maargoed, even een maandje doorbikkelen en overwegen, en dan een 70-200 erbij, en een 10-22. Thnx neo
Maar terug ontopic dan maar!
Ik twijffel nog te veel, heb vandaag met de IS en non-IS geschoten, maar moet zeggen dat de non-IS ook prima bevalt (zeker in de portemonnaie). Maargoed, even een maandje doorbikkelen en overwegen, en dan een 70-200 erbij, en een 10-22. Thnx neo
[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 28-08-2007 17:07 ]
Net binnen:

Na lang twijfelen tussen de F2.8, F4 IS & F2.8 IS is het uiteindelijk toch de F4 IS geworden. Dit aangezien ik de 700 euro extra voor de F2.8 IS niet kon ophoesten (en verantwoorden aan mijzelf) en ik IS toch wel erg fijn vind...
Eerste indruk:
Samen met:

Filtertje

Extra accu voor in de grip (is wel nodig als je de hele dag met IS aan staat te schieten)
en

Je fotografeert veilig, of je doet het niet
Voor als het weer eens gaat plensen op het circuit. Aangezien je juist met regenachtig weer erg mooie plaatjes kan schieten kan ik hiermee vrolijk door blijven klikken...
* equationunequal is klaar voor de Champcar GP aankomend weekend

Na lang twijfelen tussen de F2.8, F4 IS & F2.8 IS is het uiteindelijk toch de F4 IS geworden. Dit aangezien ik de 700 euro extra voor de F2.8 IS niet kon ophoesten (en verantwoorden aan mijzelf) en ik IS toch wel erg fijn vind...
Eerste indruk:
Samen met:

Filtertje

Extra accu voor in de grip (is wel nodig als je de hele dag met IS aan staat te schieten)
en

Voor als het weer eens gaat plensen op het circuit. Aangezien je juist met regenachtig weer erg mooie plaatjes kan schieten kan ik hiermee vrolijk door blijven klikken...
* equationunequal is klaar voor de Champcar GP aankomend weekend
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Ik dacht even dat je vee-arts was.....Hankey schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:47:
<KNIP>
en
[afbeelding]
* ajhaverkamp is klaar voor de Champcar GP aankomend weekend

Maar een goede keus om toch voor de IS teletoeter te gaan, IS = FIJN2
Veilig? Ik ben bij dit soort oplossingen bang voor condensvorming. Lijkt me erger dan regendruppels, omdat waterdamp "fijner" is en overal in kruipen kan. Nee, ik zweer bij een gewone parapluie, zo laag mogelijk op mijn hoofd. Wel een fijne lens natuurlijk
.
Verwijderd
Toplens, superscherp wide open! Wel aan de prijzige kant en met name omdat de IS in dat gebied ook weer niet zo heel veel meerwaarde biedt.proller schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:57:
17-55/2.8IS
Nu even mijn sig aanpassenDe 17-85 gaat weg (denk ik). Twijffel nu nog tussen de EF 70-200 /2.8 USM met of zonder IS.
De 70-200 met IS werkt echt heel erg goed maar ik vind hem (die van mij dus) wide open té soft en dan praat ik over jpg en sharpness op +4 (30D). Met raw is natuurlijk zat aan te passen en wat afstoppen helpt ook maar ik vind dat duur 2.8 glas wide open al goed scherp moet zijn, anders kan je net zo goed de 4IS kopen die op 4 al super is. De non IS schijnt wat scherper te zijn dus nu de vraag hoe vast jouw hand is
Een paraplu zit alleen maar in de weg en als ik kan kiezen tussen m'n camera blootstellen aan een flinke hoosbui of een klein beetje condens, dan weet ik het wel. De lens is btw. weather sealed, dus dat scheelt al een hoop...Toff schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:23:
Veilig? Ik ben bij dit soort oplossingen bang voor condensvorming. Lijkt me erger dan regendruppels, omdat waterdamp "fijner" is en overal in kruipen kan. Nee, ik zweer bij een gewone parapluie, zo laag mogelijk op mijn hoofd. Wel een fijne lens natuurlijk.
Vorige keer heb ik in de regen staan schieten met twee kleine plastic zakjes van CD winkels om m'n camera om hem te beschermen, dan vind ik dit iig een stuk betere oplossing
Dat zijn tenminste nog de bikkels die in weer of geen weer fotograferen!
Ik blijf lekker binnen, dreigende wolken zijn leuk maar het moet niet aan plenzen.
Ik blijf lekker binnen, dreigende wolken zijn leuk maar het moet niet aan plenzen.
Is deze lens een stuk beter als de 17-85 of niet ben zelf namelijk nog al op zoek naar een vervanger vand e kitlensproller schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:57:
[center][afbeelding]
Nu even mijn sig aanpassenDe 17-85 gaat weg (denk ik). Twijffel nu nog tussen de EF 70-200 /2.8 USM met of zonder IS.
Teteringen
Kun je die hier ergens kopen?Hankey schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:47:
Net binnen:
[afbeelding]
* qless is klaar voor de Champcar GP aankomend weekend
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Woei!Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:10:
[...]
En ja, hij is binnen:
[afbeelding]
This cam is an animal!!!!!!111![]()
Lekker
Toch nog leuk dat nog iemand met Nikon spul voorbij komt
8 FPS...dat gaat lekker, maar dan wel weer 4MP..hij gaat je vast bevallen, maar waarom geen D2X? die is goedkoper, en 12MP.
Niet dat megapixels alles is.
Zoals ik reeds schreef: waterdamp != waterdruppels. Je lens kan nog zo mooi spatwaterdicht zijn, waterdamp gaat er zo in en condenseert dan tot water wat er niet meer uit kan... omdat je lens weather sealed is. Tenminste, dat is mijn idee. Je 30D is BTW niet weather sealed hoor!Hankey schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:41:
[...]
Een paraplu zit alleen maar in de weg en als ik kan kiezen tussen m'n camera blootstellen aan een flinke hoosbui of een klein beetje condens, dan weet ik het wel. De lens is btw. weather sealed, dus dat scheelt al een hoop...
Dat een plu in de weg zit is niet waar. Ik schiet met mijn 70-300 + plu hele voetbalwedstrijden in de regen en ik heb nooit de plu in beeld. Groothoek is wat anders natuurlijk.
Als je toch met alle geweld die plastic hoes wilt gebruiken, dan lijkt het me beter om je hand/arm niet in de hoes te steken, dan blijft eventueel transpiratievocht iig buiten de hoes.
Mwah, ik ben niet ontevreden over mij 2.8, en omdat er bijna altijd een 1.4x extender op zit schiet ik toch op f/4 of hoger. Dus als ik begonnen was met een f/4 lens had ik wel een probleem omdat het dan meteen minimaal f/5.6 werd.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:39:
[...]
Toplens, superscherp wide open! Wel aan de prijzige kant en met name omdat de IS in dat gebied ook weer niet zo heel veel meerwaarde biedt.
De 70-200 met IS werkt echt heel erg goed maar ik vind hem (die van mij dus) wide open té soft en dan praat ik over jpg en sharpness op +4 (30D). Met raw is natuurlijk zat aan te passen en wat afstoppen helpt ook maar ik vind dat duur 2.8 glas wide open al goed scherp moet zijn, anders kan je net zo goed de 4IS kopen die op 4 al super is. De non IS schijnt wat scherper te zijn dus nu de vraag hoe vast jouw hand is
Een voetbalwedstrijd is toch wel iets anders dan een race. Ik ben veel aan het pannen en draaien en daar heb ik gewoon beide handen bij nodig. Daarnaast heeft het op die circuits (Zandvoort met name) nogal de neiging om hard te waaien, waardoor het vrijwel onmogelijk is om een paraplu beet te houden en tegelijkertijd nog auto's die met 200 km/u langsscheuren te volgen.Toff schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:04:
[...]
Zoals ik reeds schreef: waterdamp != waterdruppels. Je lens kan nog zo mooi spatwaterdicht zijn, waterdamp gaat er zo in en condenseert dan tot water wat er niet meer uit kan... omdat je lens weather sealed is. Tenminste, dat is mijn idee. Je 30D is BTW niet weather sealed hoor!
Dat een plu in de weg zit is niet waar. Ik schiet met mijn 70-300 + plu hele voetbalwedstrijden in de regen en ik heb nooit de plu in beeld. Groothoek is wat anders natuurlijk.
Als je toch met alle geweld die plastic hoes wilt gebruiken, dan lijkt het me beter om je hand/arm niet in de hoes te steken, dan blijft eventueel transpiratievocht iig buiten de hoes.
Ik hou iig wel m'n hand buiten die hoes ja, dat lijkt me ook een stuk fijner werken dan met m'n hand er in (en m'n armen gaan toch niet kapot van een beetje water
Ik heb ze bij Cameranu.nl vandaan (net als de lens). 9,95 voor een verpakking met 2 stuks...
[ Voor 8% gewijzigd door equationunequal op 28-08-2007 21:12 ]
JaArie26 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:48:
[...]
Is deze lens een stuk beter als de 17-85...?
alleen is hij niet zo degelijk gebouwd en het is een EF-S lens..
Verwijderd
Huh, hoe kom je bij dat laatste? Een 2ehands D2H is zeker de helft van de prijs van een D2X!Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:59:
[...]
Woei!
Lekker, nieuw?, of 2e hands?
8 FPS...dat gaat lekker, maar dan wel weer 4MP..hij gaat je vast bevallen, maar waarom geen D2X? die is goedkoper, en 12MP.
Ah ok, dan merk je daar in de regel inderdaad weinig van ja.ajhaverkamp schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:05:
[...]
Mwah, ik ben niet ontevreden over mij 2.8, en omdat er bijna altijd een 1.4x extender op zit schiet ik toch op f/4 of hoger. Dus als ik begonnen was met een f/4 lens had ik wel een probleem omdat het dan meteen minimaal f/5.6 werd.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 21:27 ]
Afgelopen week gekregen als cadeautje.

Moet er nog mee spelen, maar hij ziet er wel goed uit kwa mogelijkheden

[ Voor 12% gewijzigd door Slaiter op 29-08-2007 10:41 ]

Maar dan met zonnekap!
Mooi speelgoed.
Is overigens gewoon de F/1.8 versie
[ Voor 6% gewijzigd door endless op 29-08-2007 12:42 ]
Verwijderd
Oplaadtijd van dat ding.. valt dat mee??Slaiter schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:39:
Afgelopen week gekregen als cadeautje.
[afbeelding]
ik heb mezelf afgelopen zaterdag getrakteerd op een:

430ex
en een extra setje oplaadbare baterijen erbij
Heerlijk ding om mee te werken, nu nog een omnibounce kopen (duur voor zo'n stukje plastic)
Nu is m'n Micro trekker 100 officieel veel te klein, nouja mss gaat eht nog wel als ik m'n 18-50 en 28-105 lenzen vervang door 1 betere

430ex
en een extra setje oplaadbare baterijen erbij
Heerlijk ding om mee te werken, nu nog een omnibounce kopen (duur voor zo'n stukje plastic)
Nu is m'n Micro trekker 100 officieel veel te klein, nouja mss gaat eht nog wel als ik m'n 18-50 en 28-105 lenzen vervang door 1 betere
[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 29-08-2007 13:13 ]
behoorlijk rap vind ik opwarmtijd is +/- 3 seconden (geteld, dus niet helemaal accuraat)Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:39:
[...]
Oplaadtijd van dat ding.. valt dat mee??
Wat ik vooral handig vind is dat hij voledig manual te gebruiken is ook en de kop in verschillende standen te zetten is, zowel verticaal als horizontaal..
90graden omhoog, 180graden links en 120graden rechts, daarnaast zit er een ingebouwde groothoek defu op.
Vind het in eerste opzichten een fijn dingetje en hoop er veel plezier een te kunnen beleven ook
Vandaag binnengekregen, m'n eerste prime lens in een heel nette staat!

(wel ff wennen handmatig scherpstellen)
(wel ff wennen handmatig scherpstellen)
Omdat landschappen en architectuur toch wel een heel groot deel van mijn foto's in beslag neemt:

Een EF-S 10-22, met lenskap en Hoya filter (ipv B+W, omdat het verschil in prijs wel héél erg groot was).

Een EF-S 10-22, met lenskap en Hoya filter (ipv B+W, omdat het verschil in prijs wel héél erg groot was).
Daar zul je veel plezier van hebben!
Maar dat vind ik ook wel interessant: Heb je geen last van vignetting zo, want dat is geen "slim" filter, volgens mij?
Maar dat vind ik ook wel interessant: Heb je geen last van vignetting zo, want dat is geen "slim" filter, volgens mij?
Ik heb ook een non-slimline filter (B+W MRC) op mijn 10-22, merk je niets van.
Thanks, dan kan ik langzaam op zoek naar een niet-slimme pola / grad ND
Dat is wel de bedoeling ja!Dannr schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:04:
Daar zul je veel plezier van hebben!
Met de B+W 'non-slimline' schijn je er idd last van te hebben. De Hoya is 'van nature' zo dun, dat je er geen last van hebt 9en je portemonnee dus ook niet....)
@Oxi: Hmmm....zal ik het toch eens proberen met mijn B+W van mijn 17-55....
Overigens wel 'grappig' dat je direct merkt dat er minder licht door naar binnenkomt op de 10-22 ivg de 17-55....De viewfinder is merkbaar donkerder...
[ Voor 19% gewijzigd door MasterMaceMichu op 29-08-2007 16:38 ]
Verwijderd
Mooie aankoop de 10-22, zul je geen spijt van krijgen! Waarom een UV en niet een Pola? Een pola geeft zulke mooie resultaten. Ik heb meteen deze gekocht: http://hvstar.net/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=9 en er uitermate tevreden over! Geen last van vignetting en mooie resultaten (Check mijn site voor foto's met deze combinatie)!
Volgens mij worden de luchten echt niet mooi met zo'n UWA en krijg je echt een heel groot licht-naar donker effect in je foto's.....
Errug vet... das geen geld imhoVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:49:
€1600,- het gat in, 1d mark II + 2 accu's eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Pola's geven inderdaad mooie resultaten, maar op zo'n wijde lens geven ze geen 'gelijkmatig' effect meer. Je krijgt dan een (mijns inziens) erg lelijke kegel in de lucht. Op een 17mm (crop) lens heb je daar nauwelijks last van, maar op 10mm écht wel.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:32:
Mooie aankoop de 10-22, zul je geen spijt van krijgen! Waarom een UV en niet een Pola? Een pola geeft zulke mooie resultaten. Ik heb meteen deze gekocht: http://hvstar.net/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=9 en er uitermate tevreden over! Geen last van vignetting en mooie resultaten (Check mijn site voor foto's met deze combinatie)!
Lol, en ik vind die kegel vaak weer uitermate vet
Smaken verschillen dus heel duidelijk

Verwijderd
hoeveel clicks heeftie er op zitten?Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:49:
€1600,- het gat in, 1d mark II + 2 accu's eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Verwijderd
Heb hem 2de hands gekocht, 3,5 jaar oud, 30k foto's, minimale gebruikssporen (dus eigenlijk zo goed als nieuw).Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:59:
[...]
Woei!
Lekker, nieuw?, of 2e hands?
4MP klinkt inderdaad niet veel, maar is voor mij in 99% van de gevallen voldoende. Een D2x is natuurlijk ook heel vet, maar die in nog steeds ruim 2x zo duur 2de hands. Anders was ik echt wel voor de D2x gegaan.
Enne, JA, 8 fps is heel vet
Verwijderd
Smaken verschillen dan zeker ja! Ik vind dat effect juist enorm fraai.... Daarnaast hangt het ook van de mate van polarisatie af en dat kun je natuurlijk zelf finetunen. Ik heb (naar mijn mening) persoonlijk in ieder geval fraaie resultaten geboekt op 10mm met de polarisatiefilter.Oxi schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:02:
[...]
Pola's geven inderdaad mooie resultaten, maar op zo'n wijde lens geven ze geen 'gelijkmatig' effect meer. Je krijgt dan een (mijns inziens) erg lelijke kegel in de lucht. Op een 17mm (crop) lens heb je daar nauwelijks last van, maar op 10mm écht wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 09:52 ]
Verwijderd
Ook 2de hands gescoord, ter vervanging van de tokina 80-200:

De tokina gaat weer de verkoop in.
Ik had natuurlijk liever de 70-200VR genomen, maar dat zat er nog ff niet in (vakantie, e-rijbewijs, studie die weer begint...). Die komt dus de volgende keer.

De tokina gaat weer de verkoop in.
Ik had natuurlijk liever de 70-200VR genomen, maar dat zat er nog ff niet in (vakantie, e-rijbewijs, studie die weer begint...). Die komt dus de volgende keer.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 17:42 ]
Verwijderd
Nou het stond niet zo in de planning hoor.
Verwijderd
Hoe waardeer je de Tokina 80-200 naast de Sigma 70-200?? Kun je een vergelijking geven/maken?
Verwijderd
Korte vergelijking:Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:25:
Hoe waardeer je de Tokina 80-200 naast de Sigma 70-200?? Kun je een vergelijking geven/maken?
- De sigma is op f/2.8 wat beter. Verwacht echt geen wonderen op 200 f/2.8, het is natuurlijk geen prime-kwaliteit.
- Op bijvoorbeeld 135 mm f/8 is op de D70 geen verschil in scherpte merkbaar.
- De focus van de sigma is natuurlijk wat sneller, hoewel op een pro-body (D1, D2) het verschil niet zo heel groot is.
- De sigma produceert minder ca bij heel grote contrasten.
- De bouwkwaliteit van de tokina is beter, hoewel die van de sigma ook niet slecht te noemen is.
- De sigma is natuurlijk duurder.
Na ruim een maand in bestelling eindelijk binnen:

\o/

\o/
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Wat voor polar heb je er dan opzitten, wel een slim? Want anders zie je zeker vignettering, niet?Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:50:
[...]
Smaken verschillen dan zeker ja! Ik vind dat effect juist enorm fraai.... Daarnaast hangt het ook van de mate van polarisatie af en dat kun je natuurlijk zelf finetunen. Ik heb (naar mijn mening) persoonlijk in ieder geval fraaie resultaten geboekt op 10mm met de polarisatiefilter.
Ben zelf stiekem ook wel van de Pola's, maar op UWA daar wat negatieve berichten over gelezen....en om het nu voor EUR 140 te gaan 'proberen' is ook weer zo wat...
Binnen sinds gisteren
een olympus e-400 (inc. 14-42) ter vervanging van mijn 30d met 17-70 sigma
Nieuw in de winkel voor 399.
Waarom 30d vervangen?:
liet hem te vaak thuis vanwege groot/zwaar (e400 past in broekzak bijna)
gebruikte geen 5fps enz... te duur voor mijn gebruik.
kortom helemaal tevreden, bovendien vind ik dat er qua IQ niet veel verschil in zit
bovendien is de kit lens van olympus al prima voor elkaar.
een olympus e-400 (inc. 14-42) ter vervanging van mijn 30d met 17-70 sigma
Nieuw in de winkel voor 399.
Waarom 30d vervangen?:
liet hem te vaak thuis vanwege groot/zwaar (e400 past in broekzak bijna)
gebruikte geen 5fps enz... te duur voor mijn gebruik.
kortom helemaal tevreden, bovendien vind ik dat er qua IQ niet veel verschil in zit
bovendien is de kit lens van olympus al prima voor elkaar.
Versch:
Canon Ixus 850IS

Extra batterijtje:

2x SanDisk Extreme III 2GB SD (voor in de 1D2, haal ik daar een SD UltraII uit de pixelpocketrocket)
Canon Ixus 850IS

Extra batterijtje:

2x SanDisk Extreme III 2GB SD (voor in de 1D2, haal ik daar een SD UltraII uit de pixelpocketrocket)
Bericht hierboven
mooi dingetje floor-is!
Allstar, mooooie prijs voor zo'n supercam!
Allstar, mooooie prijs voor zo'n supercam!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Tokina 12-24/4
Nikon 85/1.8
Nikon grip voor de D80
setje filters.
twee paraplutjes (wit, doorschiet)
5-in-1 reflectie scherm.
Nikon 85/1.8
Nikon grip voor de D80
setje filters.
twee paraplutjes (wit, doorschiet)
5-in-1 reflectie scherm.