Nou alles is binnen (kaartjes waren een beetje laat)
Eos 30D
18-55 Kit lens
70-200 f4/L
2*2gb sandisk kaartje (20*)
Manfrotto statief
Mijn laatste ervaring met SLR was 10 jaar geleden, maar dat was me enorm bevallen. Ik heb toen in een paar weken prachtige fotos geschoten op een leenmodel. Daarna was ik door geldgebrek (student) bezitter een digitaal compactje, wat het fotoplezier toch wat beperkte.
Eerste indrukken
Ik heb zaterdag in Artis flink lopen schieten (128mb prut kaartje, was behelpen) vanwege de afstand was de 70-200 95% van de tijd in gebruik. Robuust, niet te zwaar (borderline) en mooie prestaties. Ik merkte wel dat ik flink moet opletten op welk stuk van het onderwerp hij zoomt, juist omdat hij veel scherper is dan mijn (stok)oude compact. Ik moest ook wennen dat composities net iets anders eruit komen, maar dat verbeterde gelukkig heel snel.
Dag daarna was het Paarden tijd, waar ik actie fotos van paarden schoot. Ik kon niet te dichtbij, dus het was weer de 70-200. De resultaten waren (zoals verwacht) erg wisselvallig. Ik had problemen met over/onder belichting door dat er veel bomen waren en ik bewegende targets schoot. Toch zijn er een paar mooie shots. Toch is de F4 eigenlijk te traag. Ik had nog wat willen schieten met de kitlens, maar de kaart was vol met "keepers".
Daarna was het tijd voor eens diep in de gebruikerstips (internet ftw) van de Eos 30D te duiken. AF van de shutter gehaald en naar een andere knop was een gouden tip. Ook ben ik gaan stoeien met Iso waardes voor binnenhuis gebruik. Mijn vriendin en katten voelden zich flink opgejaagd

Het feit dat je iso 800 goed kan gebruiken is super fijn. Ik heb zelfs 1600 getest en zelfs dat gaf redelijke beelden, al was het wat grof.
Dan de kit lens. Prima prestaties en niet zo fragiel als ik dacht. Alleen is het gebrek aan MF echt irritant. Ok, je kan MF selecteren, maar die mini focus ring is nagenoeg onbruikbaar en leent zich niet voor fine-tuning

Alleen dat is voor mij al een feit op termijn naar iets anders te zoeken.
Wensen:
Body: geen wensen. Ik heb niet zulke grote grijpers en hij is precies goed. Maar hij lijkt me toch wat klein voor mensen met kolenschoppen

Iso range is geweldig, servo prestaties zijn ook adembenemend. Je knalt er hele mooie salvos uit. Ik raad iedereen aan de AF van de shutter te halen, dan gaat ie niet steeds focussen als je met de belichting bezig bent. Dat zou eigenlijk beter gedocumenteerd zijn in de handleiding, maar goed, internet ftw.
Lenzen: De 70-200 f4/l is een beauty. Solide en daardoor heel fijn in het gebruik (super grote, fijne focus ring). f4 over de hele range is ook prettig. Net te traag voor echt snel werk, maar ja, je kan niet alles hebben voor dat bedrag.
De Kitlens valt niet echt tegen, maar die focus ring is gewoon waardeloos. Tsja, de lens kost dan ook niks.