[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 66.115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Nomad schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:47:
[...]

Even focustestjes doen, hoewel nu je hem toch al gekocht hebt kun je het misschien beter niet doen, ignorance is bless :)
Ja, was ik idd van plan. Hij komt van Konijnenberg, dus alstie niet goed presteerd breng ik em terug.
Twas ook zo op het eerste oog: goede indruk. Oftie goed door de focustest komt moeten we maar ff afwachten. bedankt voor de tip iig

tis trouwens bliss, en geen bless ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kwartjuh op 01-08-2007 19:38 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is ie binnen, de Canon 17-40mm 4L :9

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6d0hjdv.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Laat 'm niet vallen, je breekt er je tenen mee. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kwartjuh schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:36:
[...]

Ja, was ik idd van plan. Hij komt van Konijnenberg, dus alstie niet goed presteerd breng ik em terug.
Twas ook zo op het eerste oog: goede indruk. Oftie goed door de focustest komt moeten we maar ff afwachten. bedankt voor de tip iig

tis trouwens bliss, en geen bless ;)
Heb zelf ook een 70-200, maar dan de nieuwste (macro versie). Ze hadden 5 op voorraad, 1 daarvan was in orde qua focus, kortom, zelfs nieuw moet je testen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:06

qless

...vraag maar...

Oxi schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:56:
Of de tegel waar ie opvalt (geen grapje)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:37:
[...]

Heb zelf ook een 70-200, maar dan de nieuwste (macro versie). Ze hadden 5 op voorraad, 1 daarvan was in orde qua focus, kortom, zelfs nieuw moet je testen.
Ik ben altijd benieuwd naar wat dergelijke bedrijven doen als blijkt dat 4 van de 5 bijvoorbeeld softer dan soft zijn en ook nog eens allemaal backfocus vertonen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:48:
[...]

Ik ben altijd benieuwd naar wat dergelijke bedrijven doen als blijkt dat 4 van de 5 bijvoorbeeld softer dan soft zijn en ook nog eens allemaal backfocus vertonen.......
Retour fabrikant: defect... wat zo is ;P

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 12:17
Oxi schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:56:
"Test je glas en kijk of het waardig is" ?

Ervaring 8) ?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:48:
[...]

Helemaal nix, alleen je een andere geven als je er over klaagt (en die andere kan dan net zo goed hetzelfde probleem hebben :))

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
qless schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:17:
Of de tegel waar ie opvalt (geen grapje)
of het binnenwerk van je lens, waardoor er niets mis lijkt te zijn, maar de lens toch (soms na een tijdje) total-loss is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In dit geval dus konijn waar ik testte en erachter kwam dat 4 van 5 niet in orde waren. De man bij de service balie (om het hoekje bij de ingang) was zeker aan het luisteren toen ik zei dat de focus niet klopte en vroeg ook hoeveel ik gemeten had aan afwijking. Zette de dozen apart en ik schat de kans behoorlijk aanwezig dat ze allerminst 1 zelf testen en als die inderdaad zo slecht is als ik beweerdde, dat ze dan wel wat doen met de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenzie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

Helemaal nix, alleen je een andere geven als je er over klaagt (en die andere kan dan net zo goed hetzelfde probleem hebben :))
Ik bedoelde vooral of ze daarna weer doodleuk aan klanten worden verkocht, test je ze niet dan ben je de lul en dan is het kijken hoe de aftersales van dat betreffende bedrijf is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Gisteren een Sandisk Ultra II 4GB SDHC-kaartje gehaald, met mini-reader.
Voor de Pentax K10D die vandaag gaat binnenkomen! *O*.
Toch maar de kit genomen, geld is een beetje op. Andere lenzen komen wel.

Ik heb gisteren nl. ook de voor een paar tientjes (!) aangeschafte 8 stuks ouderwetsch glaswerk binnengekregen. 2 vermelden heel trots: 'Made in USSR'. In rode letters natuurlijk!. _O-
Nu staan er dus 13 handgeschakelde lenzen voor mijn oude Pentaxen. En straks voor de nieuwe ook geschikt natuurlijk, zij het in mindere mate. Maar mijn ME's gebruik ik nog wel eens voor zw-w plaatjes en dan is een kleine investering nog behapbaar. Ik heb nu binnen een half jaar tijd 11 lenzen voor nog geen € 65,-- bij elkaar gespaard, waaronder de onvolprezen Pentax SMC-M 50mm/1.7. d:)b
Die 2 Russische budgetlenzen van 25 jaar oud zien er nog opvallend goed uit. Zeker door de 135mm/2.8 valt lekker veel licht. De rest, waaronder een paar Vivitars (28mm/2.8, een 70-210/f4 en een 50mm/1.8), moet ik nog testen.
Van het weekend het hele spul ook maar eens op de K10D gebruiken, alhoewel de meesten niet zo goed uit de verf zullen komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En alweer iets nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4ulrosh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Wheeeeey. eindelijk een redelijke lens :D

Afbeeldingslocatie: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_28135_3556_is/lens.jpg

Met een :

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/I/21ST1GAGH4L._AA200_.jpg

en een :

Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/22001023/Images/HOYA_FILTER_UV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

programist schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:44:
Wheeeeey. eindelijk een redelijke lens :D

[afbeelding]
Mooi lensje! Hoe bevalt 'ie? Ik zit ook aan deze lens te denken als vervanger voor mn 28-105. Ik heb graag een lens met IS namelijk.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijst voor zich:

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4y6r881.jpg

Handstrap (wel ff wennen) en 2 nepperds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 10-09 09:21
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:03:
Wijst voor zich:

[afbeelding]

Handstrap (wel ff wennen) en 2 nepperds.
Waar vandaan? :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/got/misc/newstuff.jpg

Rechtstreeks van B&H photovideo New York: 2x 77mm Clear Pro 1 Digital Multi-Coated Glass Filter.

M'n onlangs aangeschafte imagetank Hyperdrive HD80 80 GB (aka Compactdrive PD70X).

En een boek over portret fotografie wat me vader gewoon zelf als 'cadeau' heeft meegenomen. Zo maar even doorheen bladeren kijken of het wat is :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 21:33
Tamron 17-50/2.8 *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.megafoto.cz/images/tamron_17_50_di.jpg

En een B+W filtertje erop voor bescherming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

nose schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:22:
[...]

Mooi lensje! Hoe bevalt 'ie? Ik zit ook aan deze lens te denken als vervanger voor mn 28-105. Ik heb graag een lens met IS namelijk.
Hij is super, nou denk ik niet dat de 28-135 een grote stap voorwaarts is van een 28-105 maar IS is zeker handig en voor het geld is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Arrigi schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:58:
Tamron 17-50/2.8 *O*
[afbeelding]

En een B+W filtertje erop voor bescherming :)
Heb hem ook, geweldige lens. Heb je hem wel eerst ff getsjekt op front- / backfocus?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Een Nikon D200 ter vervanging van mijn D100 aangeschaft. Gelijk maar een nikon 50/1.8 lensje erbij geritseld.
Probleem is dat nu mijn PC's weer te traag zijn voor fatsoenlijke RAW bewerking :( . Aaaargh :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van Aalten is er een van Canon, dit is een iets andere versie (qua uiterlijk meer de Nikon AH-4):

Afbeeldingslocatie: http://aq4u.biedmeer.nl/website/ShowFile.php?ID=1988Rv9206Y437v5cod858Rt073V8v3q&Size=Large

Komt bij AQ4U vandaan. Geen verzendkosten, supersnelle levering en de nepaccu's zijn 10,95/ stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 21:33
ralpje schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

Heb hem ook, geweldige lens. Heb je hem wel eerst ff getsjekt op front- / backfocus?
Yup! Zag er goed uit. Nu trouwens nog ;). Heb ook nog de garantie gekregen dat als ie toch niet goed blijkt, ik hem binnen de week nog kan inruilen.
Deze avond voordoop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:04:
[...]

Die van Aalten is er een van Canon, dit is een iets andere versie (qua uiterlijk meer de Nikon AH-4):

[afbeelding]

Komt bij AQ4U vandaan. Geen verzendkosten, supersnelle levering en de nepaccu's zijn 10,95/ stuk :+
zou die ook op een 300D passen ?
edit: ja we zijn wakker :| staat dus gewoon op de site.

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 05-08-2007 00:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Over dopen gesproken...
Ging deze week voor het eerst met mijn nieuwe tas, Lowepro Nova 4 AW naar buiten. Tas geheel gevuld met het meeste van mijn fotogear, totale nieuwwaarde incl PDA en 2 brillen ong. € 5.000,=, stoer over een schouder stapte ik aan boord van een bootje. Tot zover ging alles goed, maar ik vond het nodig om me om te draaien om iemand aan boord te helpen. Door de middelpuntvliedende kracht zwaaide mijn onverzekerde tas van mijn schouder en plons, tussen wal en schip... Als een idioot dook ik er achteraan en ik kon het spul net grijpen, voor het mogelijk geheel onder water verdween. De tas was wel schuin gevallen half onder water geweest, het water droop eraf, maar de binnenkant was droog. Meteen alle spullen uit het deel dat onder water geweest was gehaald en de tas in de zon laten drogen. Bleek uiteindelijk dat de naden van de bodem aan de binnenkant een beetje vochtig werden (de voering kleurde zo'n 4mm breed wat donkerder), maar de gear was droog gebleven - en dat zonder regenhoes. Complimenten aan Lowepro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

idd erg mazzel dat je gear droog is gebleven, maar damn wat een oekel ben je ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

programist schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:29:
[...]

Hij is super, nou denk ik niet dat de 28-135 een grote stap voorwaarts is van een 28-105 maar IS is zeker handig en voor het geld is het zeker waard.
Het zal inderdaad geen grote sprong voorwaarts zijn tov de 28-105, maar ik wil weer eens wat anders en met IS. Het liefst ga ik ook voor de 24-105 f4L IS, maar die ligt op het moment net ff buiten t budget ;) Ik denk dat de 28-135 IS voorlopig prima aan m'n wensen zal voldoen, en als jij zegt dat 'ie z'n geld zeker waard is, dan beweegt mij dat nog meer de richting van die lens op. Tnx.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nomad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:45:
idd erg mazzel dat je gear droog is gebleven, maar damn wat een oekel ben je ook :P
Ja, vertel mij wat, ik heb nota bene een heupriem erbij, maar ik ben gewend om met 1 body incl lens in een Lowepro TLZ1 rond te lopen. Weegt een stuk minder en zwaait nooit zo uit. Ik schreef al, het was de eerste keer dat ik met die tas buiten liep. Stel dat het met die TLZ1 (model "holstertas") gebeurd was, dan was het spul gegarandeerd onder de boot verdwenen, dus het was sowieso mazzel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

<- 10-22

[ Voor 23% gewijzigd door Oxi op 05-08-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
<- 580EX II
<- 17-55/2.8USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

trage posts man oxi en henk, dat had wel wat sneller gekund hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

We hebben eerst een dagje geschoten, direct gaan we verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

wat 2e hands spul gekocht:
Sigma 15mm fisheye
Canon ST-E2
en een KNALGELE Pelican 1550 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/30D/peli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou alles is binnen (kaartjes waren een beetje laat)

Eos 30D
18-55 Kit lens
70-200 f4/L
2*2gb sandisk kaartje (20*)
Manfrotto statief

Mijn laatste ervaring met SLR was 10 jaar geleden, maar dat was me enorm bevallen. Ik heb toen in een paar weken prachtige fotos geschoten op een leenmodel. Daarna was ik door geldgebrek (student) bezitter een digitaal compactje, wat het fotoplezier toch wat beperkte.

Eerste indrukken

Ik heb zaterdag in Artis flink lopen schieten (128mb prut kaartje, was behelpen) vanwege de afstand was de 70-200 95% van de tijd in gebruik. Robuust, niet te zwaar (borderline) en mooie prestaties. Ik merkte wel dat ik flink moet opletten op welk stuk van het onderwerp hij zoomt, juist omdat hij veel scherper is dan mijn (stok)oude compact. Ik moest ook wennen dat composities net iets anders eruit komen, maar dat verbeterde gelukkig heel snel.

Dag daarna was het Paarden tijd, waar ik actie fotos van paarden schoot. Ik kon niet te dichtbij, dus het was weer de 70-200. De resultaten waren (zoals verwacht) erg wisselvallig. Ik had problemen met over/onder belichting door dat er veel bomen waren en ik bewegende targets schoot. Toch zijn er een paar mooie shots. Toch is de F4 eigenlijk te traag. Ik had nog wat willen schieten met de kitlens, maar de kaart was vol met "keepers".

Daarna was het tijd voor eens diep in de gebruikerstips (internet ftw) van de Eos 30D te duiken. AF van de shutter gehaald en naar een andere knop was een gouden tip. Ook ben ik gaan stoeien met Iso waardes voor binnenhuis gebruik. Mijn vriendin en katten voelden zich flink opgejaagd :+ Het feit dat je iso 800 goed kan gebruiken is super fijn. Ik heb zelfs 1600 getest en zelfs dat gaf redelijke beelden, al was het wat grof.

Dan de kit lens. Prima prestaties en niet zo fragiel als ik dacht. Alleen is het gebrek aan MF echt irritant. Ok, je kan MF selecteren, maar die mini focus ring is nagenoeg onbruikbaar en leent zich niet voor fine-tuning :( Alleen dat is voor mij al een feit op termijn naar iets anders te zoeken.

Wensen:

Body: geen wensen. Ik heb niet zulke grote grijpers en hij is precies goed. Maar hij lijkt me toch wat klein voor mensen met kolenschoppen :+ Iso range is geweldig, servo prestaties zijn ook adembenemend. Je knalt er hele mooie salvos uit. Ik raad iedereen aan de AF van de shutter te halen, dan gaat ie niet steeds focussen als je met de belichting bezig bent. Dat zou eigenlijk beter gedocumenteerd zijn in de handleiding, maar goed, internet ftw.

Lenzen: De 70-200 f4/l is een beauty. Solide en daardoor heel fijn in het gebruik (super grote, fijne focus ring). f4 over de hele range is ook prettig. Net te traag voor echt snel werk, maar ja, je kan niet alles hebben voor dat bedrag.
De Kitlens valt niet echt tegen, maar die focus ring is gewoon waardeloos. Tsja, de lens kost dan ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
3X Canon BP-511 imitatie van AQ4U.nl
Afbeeldingslocatie: http://aq4u.biedmeer.nl/website/ShowFile.php?ID=7J40v4012n41QyG8qL18A0Ll313p70U0&Size=Large

En 4GB mem dr bij, waarmee het totaal dus op 8GB komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.omnifoto.nl/catalog/images/extreme3-cf-4gb.jpg

oftewel, kleine meuk die het leven prettiger maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henk: Leuke accuutjes voor een geweldige prijs... maar nu zat ik eens je signature onderaan te lezen en ik begrijp dat je van Nikon naar Canon én Pentax bent gegaan?!

@Tuschinski: Tamron 17-50 als vervanger van je kitlens; geweldige lens (mind Tamron's QC) voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:53:
@Henk: Leuke accuutjes voor een geweldige prijs... maar nu zat ik eens je signature onderaan te lezen en ik begrijp dat je van Nikon naar Canon én Pentax bent gegaan?!
Hehe, nee, canon only, die sig is een geintje. Ja, letterlijk :P Nee, niet sarcastisch, ik geef aan canon al genoeg geld uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

op vakantie bij een amerikaan gezien...nadat ik zijn 70 - 200mm 2.8G op mijn lens had gehad :) :P
vandaag gekocht na 1 dag thuis te zijn :X

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/lensbaby1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/lensbaby2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ReseTTim op 09-08-2007 21:10 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:07:
op vakantie bij een amerikaan gezien...nadat ik zijn 70 - 200mm 2.8G op mijn lens had gehad :) :P
vandaag gekocht na 1 dag thuis te zijn :X

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien een rare vraag maar wat kun je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Spelen door het focusvlak te verleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks, maar wel niks op een hele leuke manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2.8IS:

Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/lens/ef70-200_28lisu_586x225.jpg

Yeah baby! 8)

IS werkt super, binnenskamers op 200mm, 1/30, iso200 is appeltje eitje :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
:9~ :9~

helaas geen ander antwoord voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Afbeeldingslocatie: http://www.pricescan.com/ItemImages/ImagesL/164996.jpg

4 gig compactflash kaartje dus :)

ff edit om geen dubbelpost te zetten..
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:04:
[...]

[afbeelding]

hoe bevalt die handstrap? ik ben namelijk van plan om net dezelfde te bestellen...

[ Voor 75% gewijzigd door ppFreddy op 11-08-2007 18:40 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vanochtend een iets handzamere tas gehaald (de LowePro Slingshot 200AW). Ik had al een rugzak, maar die is eigenlijk te groot voor het casual schieten, maar weer ideaal op vakanties
Ook een nieuwe tripod gehaald (Manfrotto 718B). Lekker klein en degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/06/i/000/8e/fd/584e_1.JPG
en

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/4/5/00016454/g_00016454.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sigma 30mm 1.4, na weer een slecht exemplaar in handen gehad te hebben nu toch een haarscherpe uit de brand weten te slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Afbeeldingslocatie: http://www.maitolaituri.tv/images/EW-83J.jpg
De prijs hebben we het maar niet over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, gewoon 1 uit Hongkong halen met wat filters erbij man :P Die slappe flutdingen verbleken sowieso al vergeleken bij die van Nikon dus of het nog iets minder materiaal is maakt dan ook niet meer uit :)
ppFreddy schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:19:
...........

hoe bevalt die handstrap? ik ben namelijk van plan om net dezelfde te bestellen...
Mwa, vooral ff wennen, ik heb die nekriem nooit gebruikt (ziet er niet uit) en die strap is wel handig bij een prime of lichtere zoom maar vooralsnog ben ik er nog niet helemaal kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:59:
Lol, gewoon 1 uit Hongkong halen met wat filters erbij man :P Die slappe flutdingen verbleken sowieso al vergeleken bij die van Nikon dus of het nog iets minder materiaal is maakt dan ook niet meer uit :)
Zo één heb ik óók naast me liggen, die van Oxi om precies te zijn. Maar het verschil in materiaal is nog best groot, en belangrijker, de originele Canon klikt goed vast, en de imitatie niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de categorie kleine dingen die er nog misten bij m'n fotogear:

Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07320/omni-bounce_01.jpg

Een omnibounce voor m'n SB600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Henk schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

Zo één heb ik óók naast me liggen, die van Oxi om precies te zijn. Maar het verschil in materiaal is nog best groot, en belangrijker, de originele Canon klikt goed vast, en de imitatie niet :P
Alleen ik heb die voor op de 17-40/4L en daar klikt ie wel goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Na lang wikken en wegen de Sigma 80-400 4,5-5,6 OS EX gehaald ten koste van mijn 70-200 F4 L
Ook de Bigma overwogen, maar die viel af vanwege de afwezigheid van OS. Ik ben geen statief fan, dus woog de OS zwaarder dan de HSM voordelen. De 80-400 focust trouwens rap genoeg, tenzij hij het fucuspunt mist en heen en weer moet schroeven. Gelukkig beschikt het lensje over FTM zodat een handmatige slinger de goede richting op altijd kan.

Afbeeldingslocatie: http://kooij.info/GoT/sigma80400.jpg

p.s. wie weet er een goed adres om Sigma Focus afwijkingen te corrigeren? Mijn pa's 70-200 heeft behoorlijk last van frontfocus. Hoop dat er een ander adres is dan Sigma zelf, want dan duurt het een half jaar met een beetje pech...

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Voor mijn D80:

Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/06/i/000/8e/fd/584e_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:35:
[...]

Alleen ik heb die voor op de 17-40/4L en daar klikt ie wel goed. :P
Ik heb ook originele voor m'n 17-55 (zat er al bij) maar ga geen 30,- uitgeven voor een originele voor op m'n 10-22.

Oxi, die voor de 17-40 is dezelfde als die voor de 10-22 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ja, maar met een cropfactor camera heb je weinig aan dat soepbord. Dus het soepbord naar mijn 10-22 en een knock-off EW-83J voor de 17-40L. :)

Zonnekappen werken wel (ook al flared mijn glas bijna niet), maar ik werk best vaak met Cokin filters en die kunnen niet tegelijk met een zonnekap gebruikt worden. Dus door het sporadische gebruik van die zonnekap heb ik een goedkope gekocht, maar hij is duidelijk veel minder dan een originele van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/5295/img9090nb4.jpg
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

gefli Dannr, gister gekocht weet ik, want ik aasde er ook een beetje op, via dpz gedaan :).

Ach, kan toch eigenlijk niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Fijn speelgoed Dannr, maar ik krijg bijna een hekel aan je dat je hem voor Nomad zijn neus weggekaapt hebt. Is dat jong bijna overgestapt, verziek jij het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Facemodder schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:20:
Na lang wikken en wegen de Sigma 80-400 4,5-5,6 OS EX gehaald ten koste van mijn 70-200 F4 L
Ook de Bigma overwogen, maar die viel af vanwege de afwezigheid van OS. Ik ben geen statief fan, dus woog de OS zwaarder dan de HSM voordelen. De 80-400 focust trouwens rap genoeg, tenzij hij het fucuspunt mist en heen en weer moet schroeven. Gelukkig beschikt het lensje over FTM zodat een handmatige slinger de goede richting op altijd kan.

[afbeelding]

p.s. wie weet er een goed adres om Sigma Focus afwijkingen te corrigeren? Mijn pa's 70-200 heeft behoorlijk last van frontfocus. Hoop dat er een ander adres is dan Sigma zelf, want dan duurt het een half jaar met een beetje pech...
Ik heb de mijne nu een klein jaar en ik zou hem niet meer kwijt willen. Ideaal op de safaries en uitstapjes waar een statief niet echt handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En wat is dat voor een dinges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
bouwfraude schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:57:
[...]

En wat is dat voor een dinges?
Lijkt mij een remote trigger :)

Vraag me alleen af waarom de D80 dan geen wireles ML-L3 kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Henk schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:36:
Fijn speelgoed Dannr, maar ik krijg bijna een hekel aan je dat je hem voor Nomad zijn neus weggekaapt hebt. Is dat jong bijna overgestapt, verziek jij het ;)
Sorry :$ Ik zal een oogje openhouden voor een 20D of 30D voor Nomad als dat scheelt voor jouw hekel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Henk schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:01:
[...]

Lijkt mij een remote trigger :)

Vraag me alleen af waarom de D80 dan geen wireles ML-L3 kan :P
Het is inderdaad een electrische draadontspanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Nieuw lensje voor mijn Nikon D70, bevalt al goed, zelfs de macro functie werkt aardig :

Afbeeldingslocatie: http://www.postelmans.nl/bloggerd/images/sigmagr.jpg

Met UV filter :) 72mm is trouwns best groot als je 62 gewend bent....

[ Voor 19% gewijzigd door Koenzie op 13-08-2007 14:26 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Na wat gehannes in het "[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?" topic (ik was degene die steeds weer over die Olympus E410 begon die toen nog niet uit was) heb ik vlak voor mijn vakantie een D40 gekocht. Is goed bevallen; ben er nog niet uit hoe ik dat ding tijdens het bergbeklimmen het beste kan dragen (deze keer maar een oude cameratas die ik nog had liggen aan mijn borstgordel gemonteerd, wat opvallend goed ging!), maar in oktober ga ik naar Nepal en dan neem ik 'm zeker weer mee, en dan ook de 55-200VR die ik afgelopen week besteld heb, en hopelijk snel binnen krijg... Zowel de camera als de telelens heb ik uit kunnen zoeken door de berichten en adviezen hier op GoT, dus iedereen bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
eerst even wat ik al had;
Canon EOS kiss digital x
Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF
B+W circular polarizer MRC 62MM
Marumi UV Haze 62mm (gratis)
Canon BG-E3 Battery Grip
8GB RiData (gratis)
4 accu's (1 gratis)
Handstrap Type III
digipod TR654 tripod (gratis)
camera tas (gratis (is nu al te klein))

vanmiddag even langs Foka geweest om het volgende te halen

- 'Canon 50mm F/1.8 II'
- 'B+W circular polarizer MRC 52mm'
- 'giottos rocket air blower'
het nadeel was alleen dat de filter bijna even duur was als de lens (lens voor 94 en de filter met 10 euro korting voor 79 euro)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Nomad schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:28:
gefli Dannr, gister gekocht weet ik, want ik aasde er ook een beetje op, via dpz gedaan :).

Ach, kan toch eigenlijk niet overstappen.
Als je nog wil overstappen heb ik nog wel een 20D... ik wilde hem eerst naast mijn nieuwe 1D houden, maar dat is misschien een beetje teveel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
Barracuda schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:49:
het nadeel was alleen dat de filter bijna even duur was als de lens (lens voor 94 en de filter met 10 euro korting voor 79 euro)
Dat doe je jezelf aan, er wordt hier op het forum overal geroepen dat je voor filters naar hvstar.net moet gaan...

Afbeeldingslocatie: http://adoar.free.fr/shenhou/2007/ET-65III.jpg
voor op mn 85mm... Geen echte, maar 40 euro vind ik toch echt te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Barracuda schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:49:
eerst even wat ik al had;
Canon EOS kiss digital x
Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF
B+W circular polarizer MRC 62MM
Marumi UV Haze 62mm (gratis)
Canon BG-E3 Battery Grip
8GB RiData (gratis)
4 accu's (1 gratis)
Handstrap Type III
digipod TR654 tripod (gratis)
camera tas (gratis (is nu al te klein))

vanmiddag even langs Foka geweest om het volgende te halen

- 'Canon 50mm F/1.8 II'
- 'B+W circular polarizer MRC 52mm'
- 'giottos rocket air blower'
Noem het korting :| 79 euro voor een 52mm B+W MRC'tje....
http://www.kamera-express...age=product&product=10284

Om maar te zwijgen wat het bij hvstar moet kosten. Seriously... ik zou geloof ik teruggaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Of step up ringen gebruiken om je 62mm pola te gebruiken.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Dat is een uv filter Henk... Geen polarisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ThomasW schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:29:
Dat is een uv filter Henk... Geen polarisatie...
Ow hell, ik zit met mijn neus te kijken idd :P het is nog steeds prijzig, maar niet meer belachelijk duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ThomasW schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:07:
[...]
Dat doe je jezelf aan, er wordt hier op het forum overal geroepen dat je voor filters naar hvstar.net moet gaan...
ja klopt, alleen zie ik op hvstar alleen de 'slim' 52mm staan (maar goed dat was vast wel met een mailtje te regelen maar voor instant gratification is ook wat te zeggen ;)

PS waar heb je die zonne kap vandaan? ik zie ebay-shop staan maar dat vertelt me niet heel veel

[ Voor 10% gewijzigd door Barracuda op 14-08-2007 18:23 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
250 voor deze camera:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1076181445.jpg

lekkerrrr!!!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

oeh nice. 4mp, maar wat een power, ondanks zijn leeftijd op zoveel manieren nog steeds een beest!
maar vooral ook, wat een prijsje zeg :D

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 14-08-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver, ziet jouw 1D er ook net zo 'mint' uit als die op 't plaatje, of is 'ie wat afgeleefder?
Goede lenskeuze trouwens, met die 2 lenzen dek je bijna alles! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
hehe mint is niet echt het goede woord....
als je de vergelijking naar mensen kan trekken dan ziet ie er uit als iemand die al 35 jaar op straat heeft geleefd, al z'n bezittingen in een boodschappenkarretje voor zich uit duwt en meisjes lastig valt ;)
Dus van alle hoeken is de zwarte lak afgesleten en hij heeft veel kleine deukjes en mist het rubberen oogschelpje. Maargoed, technisch is ie 100%, zo te zien is de accu nog perfect en hij heeft 'slechts' 52000 shots gehad.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
oftewel: hij heeft gewoon ervaring in het vak. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

abrakadaver schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:25:
hehe mint is niet echt het goede woord....
als je de vergelijking naar mensen kan trekken dan ziet ie er uit als iemand die al 35 jaar op straat heeft geleefd, al z'n bezittingen in een boodschappenkarretje voor zich uit duwt en meisjes lastig valt ;)
Dus van alle hoeken is de zwarte lak afgesleten en hij heeft veel kleine deukjes en mist het rubberen oogschelpje. Maargoed, technisch is ie 100%, zo te zien is de accu nog perfect en hij heeft 'slechts' 52000 shots gehad.
Camera met karakter! Voor dat geld heb je er een leuk speeltje bij. :)

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Dit het ik gisteren gekocht :)
Lower Pro Slingshot 100AW
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosg.nl/images/LoweProSlingshot100.jpg
Pentax AF 360FGZ
Afbeeldingslocatie: http://www.pentax.co.uk/images/products/photo/uk/AF-360FGZ/af360fgzfoto-330.jpg
Omni Bounce PZ8
Afbeeldingslocatie: http://www.cametaauctions.com/ebay/Sto-Fen/Omni-Bounce/images/omni-bounce_01.jpg

De lowerpro slingshot is berekend op 1 camera met lens erop, 1 extra lens en een fltser.
Maar het pas allemaal net.
Maar dat mag de pret niet drukken want ik heb er nu al veel plezier van.

De rede dat ik geen Pentax AF 500FGZ heb gekocht? Gewoon, hij was te duur :P

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:42:
[afbeelding]
.....
De lowerpro slingshot is berekend op 1 camera met lens erop, 1 extra lens en een fltser.

Ik heb ook de 100 in mijn handen gehad, maar daar paste net mijn 80-400 niet in, dus is het de 200 geworden. Ik moet nog wel erg wennen aan het 'aandoen' van die tas/rugzak. Ik heb 'm iedere keer verkeerd om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:42:
[afbeelding]
Pentax AF 360FGZ
[afbeelding]
Omni Bounce PZ8
[afbeelding]

Leuke tas, heb hem zelf ook, vindt hem alleen net te klein als je er ook nog een grip op hebt zitten (400d), we gaan maar weer eens sparen voor zijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer meer gadgets voor mijn D40!
Manfrotto 718B Statief
Extra accu
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Waarom eigenlijk een 718B vroeg ik mij af. Dat statief is volgens manfrotto maar goed tot 2.5kg, maar in de praktijk is dat een stuk minder omdat het gewicht nooit gelijkmatig verdeeld is. Hierdoor staat in de specificaties dat het een statief voor "bridge" cameras (compact SLR-type with built-in lenses) is en niet voor SLR's zoals de D40 (al is het een lichte).

Een Manfrotto 055DB/804RC2 is (bij foto konijnenberg) even duur als de 718B maar kan echt veel meer hebben. Het is niet voor niets dat de helft van mijn fotomaatjes (inclusief ikzelf) er één hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28570010,noline]Ik moet nog wel erg wennen aan het 'aandoen' van die tas/rugzak. Ik heb 'm iedere keer verkeerd om :)
Ok. Ik zal je even helpen. Er zitten twee clips voor de banden op de tas. Als je hem om hebt: links de grote en rechts de kleine. Als ze beide vast zitten en je doet de grote clip los kun je hem zo afdoen. Doordat de rechter nog vastzit blijft hij aan je rug hangen. Je gooit hem op deze manier net zo om als een rugzak als je die zou dragen aan maar een draagband.

Hoop dat je het snapt en dat het werkt voor je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

zet de tas links naast je neer,
pak de breede band met je rechter hand vast,
til de tas op en steek je linker hand onder de band door,
til de band met je rechter hand over je hoofd,
laat de band los en de tas zakt op zijn plek op je rug.

is wat simpeler :+

maar het is in het begin wel even wennen ja.

[ Voor 16% gewijzigd door ikman op 17-08-2007 15:13 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ikman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:06:
zet de tas links naast je neer,
pak de breede band met je rechter vast,
til de tas op en steek je linker hand onder de band door,
til de band met je rechter hand over je hoofd,
laat de band los en de tas zakt op zijn plek op je rug.

is wat simpeler :+

maar het is in het begin wel even wennen ja.
Daar was ik al achter :) Normaal denk ik niet na bij het op mijn rugslingeren van een rugzak. Een normale rugzak draag ik rechts en deze is 'linksdragend'. Hence the confusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/images/products/2159_360.jpg

Blij

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:45:
Waarom eigenlijk een 718B vroeg ik mij af. Dat statief is volgens manfrotto maar goed tot 2.5kg, maar in de praktijk is dat een stuk minder omdat het gewicht nooit gelijkmatig verdeeld is. Hierdoor staat in de specificaties dat het een statief voor "bridge" cameras (compact SLR-type with built-in lenses) is en niet voor SLR's zoals de D40 (al is het een lichte).

Een Manfrotto 055DB/804RC2 is (bij foto konijnenberg) even duur als de 718B maar kan echt veel meer hebben. Het is niet voor niets dat de helft van mijn fotomaatjes (inclusief ikzelf) er één hebben.
Hmm, wel interessant. Had die nog niet gezien. Ik ga eens kijken of het te doen is met de D40, ik had zelf het idee dat het wel moest lukken. Maar redenen dat ik voor de 718 had gekozen:
- 80 euro (!)
- klein
- licht

Volgens mij is hij ook kleiner en lichter dan de 0055DB/804RC2 combi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff over de Slingshot tas.. Blijf erbij dat het handiger is hem om en af te doen met de grote clip los en de kleine vast. Hoef je hem niet over je hoofd te doen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 19:11 . Reden: Spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Setje grijskaarten van Mennon.

Zelf zijn die kaarten niet zo spannend dus laat ik even zien wat ik ermee gedaan heb. Op 1 frame een grijskaart meegeschoten en die gebruikt in capture nx om de witbalans in te stellen. Gek genoeg werkt 't ook heel aardig om een custom vanaf zo'n kaart te schieten.

Rechtstreeks uit de camera:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1246/1151827860_d34d2f91b1.jpg

Met correctie

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1017/1150981791_d73cb5dd54.jpg

Grappig speeldgoed, moet 't nog wel even beter onder de knie krijgen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:19:
Setje grijskaarten van Mennon.

Zelf zijn die kaarten niet zo spannend dus laat ik even zien wat ik ermee gedaan heb. Op 1 frame een grijskaart meegeschoten en die gebruikt in capture nx om de witbalans in te stellen. Gek genoeg werkt 't ook heel aardig om een custom vanaf zo'n kaart te schieten.

Rechtstreeks uit de camera:

[afbeelding]

Met correctie

[afbeelding]

Grappig speeldgoed, moet 't nog wel even beter onder de knie krijgen.
Zou je er nog één willen doen waarbij je een gewoon gebleekt (dus niet van dat gelige recyclde papier) gebruikt vs. de whibal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Omdat jij 't bent. ;) Deze is alleen met een custom WB in de camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1163/1151904434_cda2784eaa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is het wel een echt neutrale grijskaart? Grijskaarten zijn gemaakt om je lichtmeting goed te krijgen, ze hoeven niet perfect neutraal te zijn.
Dat is ook de reden dat ik naast mijn grijskaart ook nog eens een whibal heb gekocht, de grijskaart gaf een iets te rood resultaat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geen idee. Dit is het

Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/01/i/000/97/ec/bf3b_1_sbl.JPG

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.