Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ben ik het niet mee eens, ik vind dat ie het pas kan maken om er geld voor te vragen als het echt goed werkt. Dat is nu eenmaal een feit als je bedrijfje wilt beginnen oid, je zult altijd eerst wat moeten investeren om te kunnen gaan verdienen...Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:24:
Hmm, dat heb ik dan een beetje gemistMaar ik snap ook niet waarom Tadas die supporter-functie niet gewoon aanzet, denk dat er genoeg mensen zijn die ervoor willen betalen.
Edit: @ Joss, was 8 min regen toch? Hoeveel regen en welke baan? Denk dat het je nml wel redelijk wat tijd per rondje oplevert...
[ Voor 10% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 08-08-2007 21:42 ]
Het probleem is dat het seizoen bijna afgelopen is. Op het forum is al melding gemaakt van de foute aanmeldtekst, wat dat betreft gaat het weer net zoals vorig seizoenSiender schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:37:
Hallo F1timersIk houd van Formule 1, dus kwam ik bij dit spel uit. Ik doe ook aan hattrick dus ik dacht dat dit ongeveer hetzelfde zou zijn voor F1. Zondag heb ik me aangemeld en er staat nu nog steeds: Your application for an office is currently being processed. Usualy it does not take longer than 24 hours. Duurt dit nog lang of kan ik al eerder beginnen?

Je moet dus even wachten, want je wil echt niet 24 uur voor de laatste race beginnen met dit spel
Zo denk ik er opzich ook over hoor, maar er moet gewoon wat veranderen en als ik ga wachten tot alles me naar het zin is...Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:41:
[...]
Ben ik het niet mee eens, ik vind dat ie het pas kan maken om er geld voor te vragen als het echt goed werkt. Dat is nu eenmaal een feit als je bedrijfje wilt beginnen oid, je zult altijd eerst wat moeten investeren om te kunnen gaan verdienen...

[ Voor 53% gewijzigd door Grrrrrene op 08-08-2007 21:43 ]
Waarschijnlijk nog 2 weken. Je joint eigenlijk precies op het goede/verkeerde moment. De "winterstop" komt er namelijk net aan.Siender schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:37:
Hallo F1timersIk houd van Formule 1, dus kwam ik bij dit spel uit. Ik doe ook aan hattrick dus ik dacht dat dit ongeveer hetzelfde zou zijn voor F1. Zondag heb ik me aangemeld en er staat nu nog steeds: Your application for an office is currently being processed. Usualy it does not take longer than 24 hours. Duurt dit nog lang of kan ik al eerder beginnen?
@Luuk: Klopt ja, maar meer details gaan we hier niet bespreken
@René: Tadas weet het zelf ook denk ik, zie hier:
"I do not remember fixing anything
[ Voor 17% gewijzigd door Joss op 08-08-2007 21:46 ]
Ja, is ook logisch, zag al dat het Silverstone was en dat je directe concurrent op dezelfde strat. als jij staat qua regenbandjes... dus daar gaat het tussen jullie niet op beslist worden...Joss schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:42:
[...]
Waarschijnlijk nog 2 weken. Je joint eigenlijk precies op het goede/verkeerde moment. De "winterstop" komt er namelijk net aan.
@Luuk: Klopt ja, maar meer details gaan we hier niet bespreken
Jup, gat in de Q is nog wel groot, maarja ik heb ook maar 7 pole skill en de rondjes waren dramatisch... Ik hoop dat ik met m'n risicovolle strategie hem nog voorbij kan steken. Kom na die vroege pitstop namelijk nog maar 1 keer binnen, op mediums.Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:46:
[...]
Ja, is ook logisch, zag al dat het Silverstone was en dat je directe concurrent op dezelfde strat. als jij staat qua regenbandjes... dus daar gaat het tussen jullie niet op beslist worden...
Ja, prachtige uitspraak jaJoss schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:42:
[...]
@René: Tadas weet het zelf ook denk ik, zie hier:
"I do not remember fixing anything"
Ik heb trouwens zo'n donkerbruin vermoeden dat het gewicht van een auto niet goed meegenomen is in de game engine

Gooi voor de gein 's 100L teveel brandstof in je auto en kijk wat er gebeurt met +/- 100kg aan extra ballast
Kan natuurlijk zijn dat hij niet kan rekenen, maar hij is niet de enige die stemt dat hij zo'n zware wagen heeft
[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 08-08-2007 23:50 ]
Dat komt omdat alle auto's een minimumgewicht van 600 kg hebben. Als je daaronder zit weegt hij dus 600 kilo. Het gewicht van de auto is trouwens alle design onderdelen + motor + gearbox + ( 4 x banden ) + 100 kg voor je driver en overigen. Lijkt me heel sterk dat je dan op 330 kg zit.Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:58:
[...]
Ja, prachtige uitspraak ja
Ik heb trouwens zo'n donkerbruin vermoeden dat het gewicht van een auto niet goed meegenomen is in de game engineChris Spicas zegt op het forum dat hij een auto van 430+ kg heeft, da's meer dan 100kg zwaarder dan die van mij en toch kan hij meekomen in C2, sterker nog: hij promoveert al op zeker naar C1
Gooi voor de gein 's 100L teveel brandstof in je auto en kijk wat er gebeurt met +/- 100kg aan extra ballastDat kan toch gewoon niet?
Kan natuurlijk zijn dat hij niet kan rekenen, maar hij is niet de enige die stemt dat hij zo'n zware wagen heeft
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Iedereen succes vandaag
En nu maar hopen dat ik binnen 2 weken dit weer kan doen
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Verwijderd
ghehe die houden we erinandrestouwe schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 07:31:
O.K., voor de laatste keer dit seizoen......
Hoppatee, Racingday!
![]()
Iedereen succes vandaag![]()
Nou vandaag is het D-day
Je snapt het niet. Op F1Time forum is een poll waar je de onderdelen van je design-schermpje op moet tellen, dus zonder banden, motor, versnellingsbak en 100kg aan driverzut. Daar zit al 100kg verschil tussen, dat maak je met je suppliers niet meer goed. Aangezien het zo goed als onmogelijk is om qua totaalgewicht (dus incl. suppliers + driver) onder de 600kg te komen, zou zo'n auto met 430kg-wegende designonderdelen 700-750kg wegen, waar die van mij 640kg weegt. En dat is nog zonder brandstof...Marzman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:50:
[...]
Dat komt omdat alle auto's een minimumgewicht van 600 kg hebben. Als je daaronder zit weegt hij dus 600 kilo. Het gewicht van de auto is trouwens alle design onderdelen + motor + gearbox + ( 4 x banden ) + 100 kg voor je driver en overigen. Lijkt me heel sterk dat je dan op 330 kg zit.
w00h00 ! En nu maar hopen dat ik voor die pool blijf zodat ik zeker promoveerandrestouwe schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 07:31:
O.K., voor de laatste keer dit seizoen......
Hoppatee, Racingday!
![]()
Iedereen succes vandaag![]()
@joss, nog gefeli met je rijbewijs!

Wordt nog spannend voor de eerste plek, maar 3 puntjes verschil en ik sta net voor hem op de grid. Zelfs de nr 3 maakt nog kans op de titel, maar die heeft schijnbaar besloten de laatste race niet mee te doen en dat zou weer heel gunstig zijn om ook de eerste plek bij de constructeurs te pakken.
Opvallend, er doet deze race een manager mee die de afgelopen 12 races niet heeft meegedaan. Leuk om te zien wat de ontwikkeling van de wagens in zo'n seizoen is, toentertijd kon hij nog p4 scoren, nu staat hij ruim 1sec. achter op de nummer een na laatst en 5sec. op de pole.
Iedereen succes vandaag !
Verwijderd
Niet zo kortzichtigGrrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:00:
Die kerel doet alleen mee om niet inactief gevonden te worden. Dat heeft bij ons in de groep ook 1 persoon gedaan. Die deed al weet ik het hoeveel races mee, maar race 15 ineens wel weer
Dat kan heel veel redenen hebben...
heb er wel zin in. Ben benieuwd hoe alles weer ontwikkeld. Weet alleen nog niet of ik vanaaf er live ben
Zag dat de plaatsten 10 t/m 18 NL zijn, met een Bahos ertussen... leuk zo'n rijtje, volgende seizoen maar 1 t/m 8?
Maar 11e positie is wel een goede uitgangspositie om evt puntjes te gaan scoren Grrrrene, er vallen er sowieso wel 1 of 2 uit, beetje doorschuiven....
Oh komop, dit ligt er wel heel dik bovenopVerwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:22:
[...]
Niet zo kortzichtig
Dat kan heel veel redenen hebben...
Ik ben er wel live bij. Om 20:30 krijg ik visite, dus ik hoop dat de race dan afgelopen is (kan misschien net).heb er wel zin in. Ben benieuwd hoe alles weer ontwikkeld. Weet alleen nog niet of ik vanaaf er live ben
Als ik maar niet een van die '1 of 2' benLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:24:
Maar 11e positie is wel een goede uitgangspositie om evt puntjes te gaan scoren Grrrrene, er vallen er sowieso wel 1 of 2 uit, beetje doorschuiven....
[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2007 09:29 ]
Ben er ook wel bij, heb wel visite, maar die kijkt maar meeGrrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:28:
Ik ben er wel live bij. Om 20:30 krijg ik visite, dus ik hoop dat de race dan afgelopen is (kan misschien net).
Als ik maar niet een van die '1 of 2' ben
Enne Grrrrene, jij hebt al de laatste 2 races problemen gehad met je auto, dus nu weer de beurt aan iemand anders.... (doe maar Alvear, heb ik er ook nog profijt van
Ik ga nog altijd derde in de group ondanks reeds 7 uitvalbeurten (waarvan geen een door een fout van mij...
De race wordt gereden met 10mm zware regen en 12mm regen en momenteel sta ik op intermediates. Aangezien de PWQ ander weer hadden heb ik dus geen data over welke band de betere keus is, dus daarom hier mijn vraag, en ik hoop dat iemand mij even uit kan helpen...op Monaco, kan ik met dit weer beter de intermediates of de wets nemen?
Een PM mag ook (a)
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
80 literGrrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:58:
[...]
Gooi voor de gein 's 100L teveel brandstof in je auto en kijk wat er gebeurt met +/- 100kg aan extra ballastDat kan toch gewoon niet?
@Sander, dat is up to you, ik hoop niet dat iemand het je gaat vertellen
[ Voor 15% gewijzigd door Joss op 09-08-2007 09:44 ]

Verder zal er echt niet met exacte data gesmeten gaan worden, sorry, maar dat zijn nou net die dingen die het spelletje leuk maken (of in jouw geval even minder
80 Liter? Benzine is lichter dan water (0,72kg / liter), dus eerder 150LJoss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:42:
[...]
80 literMaar dat houd dus in dat efficiency bijna net zoveel, zoniet meer, invloed heeft op je rondetijden. Hmm hmm hmm
@SanderF1: Dat heet ervaring. Als het goed is heeft de rest van je groep die ervaring ook niet, dus het wordt een gok. Maar bedenk voor jezelf of 10-12mm veel water is (dus wets) of relatief weinig (dus intermediates).
[ Voor 13% gewijzigd door Sanderrr op 09-08-2007 10:04 ]
Als we dan toch precies zijn is het 0.78 kg/literGrrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
80 Liter? Benzine is lichter dan water (0,72kg / liter), dus eerder 150L

[ Voor 26% gewijzigd door Joss op 09-08-2007 10:11 ]
Hmmm, voel nu voorlopig een stuk minder druk om die waarden dus omlaag te gaan helpen (totdat Bubbelfiets met een aanpassing komt natuurlijk)Grrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:21:
Het is geen constante ofzo, 't zit ergens tussen de 0.7 en 0.8kg/l, afhankelijk van de toevoegingen, maar whatever, je snapt wat ik bedoelIk snap niet hoe iemand met zo'n zware auto naar C1 kan promoveren. Uit C4 of zelfs C3 kan ik het me nog enigszins indenken. Goede driver en de beste designer + suppliers en je komt een heel eind, denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2007 11:02 ]
Als je op zeker wil spelen neem je Wets zonder rekening te houden of dit het beste is ... Niemand gaat trouwens een antwoord geven wat het beste is!SanderF1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:04:
Het wordt idd een gok, maar ik wil deze race even al het risico minimaliseren... Ik heb dus werkelijk GEEN idee of 12mm veel regen isAls ik overigens weer uitval door een driver error, engine fail of damaged suspension dan ga ik gillen
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Verwijderd
keuzes keuzes...Grrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:01:
Ja, dat is het hele probleem nu: Als blijkt dat er idd geen rekening mee gehouden wordt en Bubbeldinges voegt het ineens toe, dan zijn er wat mensen met zware auto's die heel hard terugvallen richting C3-C4, omdat je die kilo's er echt niet zomaar af hebtIk vind het dus een groot risico om te zeggen "screw weight, alle punten gaan naar efficiency, kosten en een beetje naar space".
Lijkt me onzin om nu aan te nemen dat gewicht geen factor is, maar blijkbaar kan het gecompenseerd worden... Of bedoel je iets anders?Grrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:05:
Tsja, ik houd er rekening mee omdat het uit zou moeten maken, niet omdat het verschil maakt. Als Tadas ineens zegt "hmm, dat ben ik vergeten, ik implementeer het ff", ben je de lul als je nooit rekening hebt gehouden met het gewicht van je onderdelenMet m'n motor wil ik dat risico nog wel lopen, gear box zelfde verhaal. Zoiets als dat gewicht wordt toch pas geactiveerd tussen twee seizoenen in
Ehh, voordeel/nadeel als je boer bent, wekkertje staat standaard op 06.00 uurVerwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:15:
[...]
ghehe die houden we erinMoet je wel zorgen dat je elke keer er vroeg uit bent
Nou vandaag is het D-day
Ziet er naar uit dat je samen met m'n SMS mongolen (dit lezen ze toch nietStealth2000 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:52:
[...]
w00h00 ! En nu maar hopen dat ik voor die pool blijf zodat ik zeker promoveerHelaas kan ik op mijn nieuwe werk minder makkelijk de race af en toe volgen dus die racetijden van C3 spreken me wel heel erg aan.
@joss, nog gefeli met je rijbewijs!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Hopelijk kunnen we het seizoen met een podium afsluiten.
Ik snap niet wat je bedoelt. Wat ik bedoel is dat je een gewichtsverschil van 100kg toch zou moeten merken. Tuurlijk kan het gecompenseerd worden, er rijden ook mensen rond met 900-950pk-motoren. Dat compenseert al een heel eind. Ik vind het alleen heel apart dat er dit soort 'tanks' rondrijden in C2 en C1Joss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:10:
[...]
Lijkt me onzin om nu aan te nemen dat gewicht geen factor is, maar blijkbaar kan het gecompenseerd worden... Of bedoel je iets anders?
En dat ik denk dat het misschien niet geïmplementeerd is, komt gewoon omdat m'n vertrouwen in Tadas niet zo groot is
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2007 12:21 ]
Als zijn auto 100kg zwaarder is, wil dat zeggen dat hij zijn uren in efficiency steekt. Waarschijnlijk heeft hij dus wel een 100 efficiency auto, een goede coureur en een kleine dosis gelukGrrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:19:
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt. Wat ik bedoel is dat je een gewichtsverschil van 100kg toch zou moeten merken. Tuurlijk kan het gecompenseerd worden, er rijden ook mensen rond met 900-950pk-motoren. Dat compenseert al een heel eind. Ik vind het alleen heel apart dat er dit soort 'tanks' rondrijden in C2 en C1
Oh komop René...... Je weet toch dat ie NOOIT wat zegtGrrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:19:
[...]
Wat dat betreft ben ik ook benieuwd wat hij zegt als je klaagt dat je driver in ronde -1 een fout maakte. Ik denk dat je dan een mooi stuk proza kunt verwachten
[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 09-08-2007 12:32 ]
Dat kan ook natuurlijk. Het jammere is alleen dat je dan een enorme bult efficiency inlevert in de 'winterstop', omdat je zover boven de 50% zitJoss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:22:
[...]
Als zijn auto 100kg zwaarder is, wil dat zeggen dat hij zijn uren in efficiency steekt. Waarschijnlijk heeft hij dus wel een 100 efficiency auto, een goede coureur en een kleine dosis geluk
Ik heb er echt zin in vanavond. Ik heb nog altijd goede hoop dat het gaat lukken en eigenlijk zou degradatie ook geen ramp zijn, mijn team kan wel wat miljoenen meer gebruiken en ik denk dat m'n driver ook wel blij gaat worden van een successezoen. Maar goed, als ik mag kiezen blijf ik in C3 en ik hoop dat ik dat op eigen kracht red vanavond

Je DM staat uitSanderF1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:40:
Een PM mag ook (a)
Zou zeker mooi zijn, maar hij heeft nog geen race gemist dit seizoen, dus ik wil me nog ff geen illusies makenLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:44:
Hmmm Grrrrrene, nog steeds geen Jasktas (oid), dus met een beetje geluk meldt die zich niet meer voor de komende race... Zou toch weer mooi zijn
[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2007 14:53 ]
Zeker waar... we'll see!Grrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:51:
Hij zal wel ingame bedoelenMaar komop, ga het nou niet voorzeggen, ik weet zeker dat je het kunt vinden in de topics van de afgelopen weken en anders ga je racelogs checken van GoT'ers en die leggen tegen hun opmerkingen hier
[...]
Zou zeker mooi zijn, maar hij heeft nog geen race gemist dit seizoen, dus ik wil me nog ff geen illusies maken
Enne, ga nou geen PM sturen... dat moet iemand zelf uitvogelen en zoals Grrrrrene zei (en ik ook al eerder), het staat 100% zeker in 1 van de vorige topics letterlijk al eens genoemd wat de grens is voor wets...
(dus eigenlijk is het al eens genoemd, daarna ook gezegd dat we dat niet meer moesten doen...
we zijn hier toch geen olvaritproducent om alles voor te kauwen...)
Probeer wat vergelijkingen te makenSanderF1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:04:
Het wordt idd een gok, maar ik wil deze race even al het risico minimaliseren... Ik heb dus werkelijk GEEN idee of 12mm veel regen isAls ik overigens weer uitval door een driver error, engine fail of damaged suspension dan ga ik gillen
/▌
1
| 17 Jakstas Zilvinas 1:11.746 +1.819 +0.105 2 |
Hij heeft nog 2 rondjes, maar het gat is redelijk groot met mijn p11
Edit:
1
| 16 Jakstas Zilvinas 1:11.511 +1.584 +0.077 4 |

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2007 16:49 ]

Ben 10 seconde per rondje langzamer nu.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 09-08-2007 17:20 ]
/▌
* Grrrrrene hoopt dat hij geen last heeft van mech-problemen vanavond. Ik wil weer 's een race uitrijden zonder problemen
Verwijderd
Maar al met al, ben gezien ik (maar) 2 punten verlies op Semper toch nog met 1 punt verschil kampioen geworden als ik mij niet vergis
Dat was mijn teamgenoot zeker? 3 seconden achter hem geeindigd.Grrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:26:
Kijk wie er 1m40 achter je ligt en begin vast te duimen?
* Grrrrrene hoopt dat hij geen last heeft van mech-problemen vanavond. Ik wil weer 's een race uitrijden zonder problemen
Jammer, want deze race had ik zonder die gearboxproblemen zeker gewonnen. Het ging heel de tijd tussen mij en Kevin ik lag net voor hem en hij heeft nog twee keer een paar rondes last gehad van banden die versleten waren wat hem twee seconde per ronde koste.
/▌
Teamtactisch gezien heb ik hem goed geholpen inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:28:
@Marzman Maar daardoor heb je het kampioenschap wel spannender gemaakt gezien Semper een plaatsje opschoof en ik te ver achter lig.
Maar al met al, ben gezien ik (maar) 2 punten verlies op Semper toch nog met 1 punt verschil kampioen geworden als ik mij niet vergis
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 09-08-2007 17:35 ]
/▌
Verwijderd
hoe kan je dat zien danJoss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:11:
[...]
Als we dan toch precies zijn is het 0.78 kg/literRekende het andersom uit, liter per kilogram
4e plaats lever 5 punten op.Marzman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:32:
[...]
Teamtactisch gezien heb ik hem goed geholpen inderdaadEn gefeliciteerd dan, ik weet niet hoe veel punten Sempy krijgt voor de 4e plek maar jullie scheelden inderdaad drie puten.
[ Voor 81% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2007 17:42 ]
Werkt hier gewoon -> http://www.f1time.com/live/live.phpF e r o x schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:41:
Mmm, live race doet het zo te zien niet. Leuk.
/▌
Toen ik rond 17:15 m'n race orders wou checken had hij al wat hik-ups.
In de lite viewer zie ik bij onze groep nog niet de practice tijden staan, dus het lijk er op dat er weer vertraging is......grrrrrr
Ik wil weten of rene blijft of degradeerd

Ongelofelijk, je zou zeggen dat hij ervan leert (Tadas dus), maar het blijft een prutser
Hij kan er moeilijk even heen lopen (Canada -> Litouwen equals veel kilometers)Grrrrrene schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:40:
Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag![]()
Ongelofelijk, je zou zeggen dat hij ervan leert (Tadas dus), maar het blijft een prutser

Ik moest 3 punten meer pakken dan mijn concurrent om te promoveren naar de C2. Dat is (helaas) niet gelukt. We waren wel aan elkaar gewaagd, ondanks verschillende tactieken: ik eindigde 3e met een voorsprong van bijna 1 seconde op hem.
Ben dus maar 1 puntje ingelopen en zal het met nog een seizoen C3G14 moeten doen. Uiteindelijk is hij wel de terechte #3 denk ik
Verwijderd
Spannende laatste race, stond voor de race nog #2 met 2 punten achterstand en een minderheid in overwinningen. De #1 was 'normaal' gesproken zo'n 1 a 2 seconde per lap sneller maar gelukkig dus niet deze race!
Dankzij een goede pitstop strategie en de juiste banden vrijwel de gehele race op #1 kunnen rijden en gewonnen met zo'n 23 seconden voorsprong op een tegenstander die de laatste races sterk kwam opzetten. Mede dankzij hem was de #1 in het klassement niet in staat om hoger te komen dan de 3e plaats deze race en bezorgde dus mij 4 punten verschil en daarmee het kampioenschap in C4G15
Tijd voor een feestje!
Net de race gekeken, uitslag wist ik al.
Bleek dat er bij mij de airodynamica kapot was gegaan en bij geepee de gearbox
Helaas heeft het niks uitgemaakt voor Geepee, had 2 punten nodig, met een goede auto was hij waarschijnlijk 9de geworden. Van m'n eigen defect baal ik wel, zat op het vinken touw bij Grrrene, dus had een puntje kunnen opleveren.
Helaas begint nu het grote wachten op het nieuwe seizoen, heb de stats van m'n driver bekeken.
Alles plust flink speed is zelfs 14 punten hoger en deze kan teminste zich concentreren en qualen en uihouding vermogen heeft, inhalen en blocken. Ik ben happy en verwacht volgend seizoen toch zeker wat meer punten te gaan pakken.
Hopelijk veranderen de degradatie regels, anders op zoek naar een nieuwe teammate.
Dus top 3 C4-G1 => C3-G1 of 1 C3-G1, 2, C3-G2, 3 C3-G3?
Zit nu in C4G45 en wil graag weten welke groep ik waarschijnlijk terecht kom, alvast toekomstige team maatjes bekijken.
Je blijft bij elkaar...The_DoubleU schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:33:
Hoe werkt de promotie eigenlijk. Gaat de top 3 van 1 groep naar dezelfde groep of worden die verdeeld over de verschillende groepen?
Dus top 3 C4-G1 => C3-G1 of 1 C3-G1, 2, C3-G2, 3 C3-G3?
Zit nu in C4G45 en wil graag weten welke groep ik waarschijnlijk terecht kom, alvast toekomstige team maatjes bekijken.
Als het goed is gaat top 3 C4G1-C4G4 naar C3G1, C4G5-C4G8 naar C3G2 etc.
Dus de gelukkigen die toevallig in C4G36 t/m G39 zitten komen in de "GoT-groep C3G9"
Dat is niet helemaal waar Luuk. Vorig seizoen waren de promo/degra's een zooitje, waardoor Tadas besloot om de easy way out te nemen. Hierdoor kwamen veel weer bij elkaar. Dat is echter niet het uitgangspunt.Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:43:
[...]
Je blijft bij elkaar...
Als het goed is gaat top 3 C4G1-C4G4 naar C3G1, C4G5-C4G8 naar C3G2 etc.
Dus de gelukkigen die toevallig in C4G36 t/m G39 zitten komen in de "GoT-groep C3G9"
Afwachten dus.Joss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:45:
Dat is niet helemaal waar Luuk. Vorig seizoen waren de promo/degra's een zooitje, waardoor Tadas besloot om de easy way out te nemen. Hierdoor kwamen veel weer bij elkaar. Dat is echter niet het uitgangspunt.
Mocht Luuk gelijk hebben kom ik in C3-G12.
Ik zie net dat ik een aardig goede rijder heb. 28 jaar, DRP van 259 en 99 form & motivatie
Het is nu nog steeds een zooitjeJoss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:45:
[...]
Dat is niet helemaal waar Luuk. Vorig seizoen waren de promo/degra's een zooitje, waardoor Tadas besloot om de easy way out te nemen. Hierdoor kwamen veel weer bij elkaar. Dat is echter niet het uitgangspunt.

dus ik gok dat de kans wel redelijk is dat het weer zo gebeurt
Kostte gelukkig geen plaatsen, maar dat had jij ook 's gehad he, Joss?-1 Your driver locked a wheel under braking and lost some time
Heel summiere race report van mijn kant: 11e gestart, zakte terug naar p16 binnen 4 ronden, daarna langzaam opgeklommen naar p10, tot m'n eerste stop. Door die stop terug naar p12 en weer opgeklommen tot p8. Na m'n 2e stop reed ik 9e, maar al snel maakte ik 2 plekken goed om weer even terug te vallen naar 8, maar 10 rondjes voor het eind definitief de 7e stek in te nemen. Kortom: ik blijf in C3 en ik ben nu al blij met m'n nieuwe driver. Lekker allround, nergens extreem goed in (naja, reporting, speed en racing line), maar ook nergens extreem slecht in (slechtste skill is 42).
Dat is exact de verdeling die ik op het forum ook 's heb geroepen en het werd bevestigd dat het zo gingJoss schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:45:
[...]
[ Voor 88% gewijzigd door Grrrrrene op 10-08-2007 07:47 ]
Ik ben derde geëindigd in de poule en promoveer dus naar C3. Ben echter zo stom geweest om veel te veel op me geld te letten voor volgend jaar. Daarom zit ik nu met een driver die nu al de slechtste is in mijn C4 groep, laat staan hoe het straks in C3 zit. Beetje jammer dus, maar ik zal er maar mee moeten leren leven
Gefeliciteerd aan de rest van de promovendae (?) en diegene met divisie behoud. Misschien tot volgend seizoen.
Mijn nieuwe driver is nog steeds middenmoot voor C3, maar mijn vorige was aan het begin van het seizoen de op 2-na-slechtste

Na een zware auto voor een 2-stopper in de Q op een 7e plek gezet te hebben, was het afwachten wat de concurrenten zouden gaan doen...
Als snel bleek de voorspelling waar dat er voorin een aantal mensen op 3 stops stonden en de warmte van 43 graden deed al binnen 10 rondjes de eerste banden klappen als ballonnen op een feestje met een rokende clown.
Met concurrent Cristian voor me en Ryan na de 1e stop van de 3 achter me schoof ik door naar voren. Alvear reed eigenlijk niet te volgen aan kop, tot zijn auto de geest gaf.
Dit gaf mijn rijder Diniz (jaja, familie van Pedro
Uiteindelijk werd de 1e plek met een voorsprong van 8 seconden behouden, 10 punten op zak en nog even doorgeschoven naar de 2e plek algemeen.
Gisterenavond maar even een korte blik op C2-groepen geworpen. Spyshots gemaakt van de verschillende teams en de fabrikanten voor onderdelen. Gezien de stand in de C2-groepen zou ergens tussen de 1 en 4 punten in die 17 races voldoende moeten zijn om te kunnen handhaven.
Dit is dan ook het doel voor komend seizoen, afhankelijk natuurlijk van hoe we mee kunnen komen gaandeweg het seizoen...
-1Grrrrrene schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:38:
[...]
Kostte gelukkig geen plaatsen, maar dat had jij ook 's gehad he, Joss?
Went wide and got onto the marbles, that's not good for the lap time
Van 3 naar 14 voordat de race gestart was, jup.
Mijn pitstop strategie was niet optimaal en enkele laps had ik worn tires. Gelukkig geen klapband en kon ik mijn directe concurrent en de rest van de groep voorblijven. Totdat op 3/4 van de race mijn concurrent een mechanical prob kreeg. Nu kon het eigelijk al niet meer stuk.
En nu maar wachten op het volgende seizoen...

Nouja op naar C3 en hopelijk daar een leuke en competatieve competitie
Wes46 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:
Dit gebeurde ook niet en dus had ik de cup erg makkelijk te pakken. Het werd zelfs nog erger. Mijn teammaat reed om onbekende reden ook de laatste wedstrijd niet, misschien om geld te besparen, maar dat betekende dus dat ik die wedstrijd in mijn eentje heb gereden en nog is gewonnen heb ook...hoe is dat mogelijk zeg![]()

*proest* Dat is ook niks, ik hoop dat je in een actieve c3 terecht komtWes46 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:
Na het kampioenschap dat al binnen was, heb ik nu ook de cup gewonnen...veel beter kan natuurlijk niet in je eerste seizoenMaar de cup winnen was ook niet zo moeilijk meer. Mijn directe concurrent voor de cup had aangegeven te stoppen met F1Time en ik ging er dus ook vanuit dat hij de laatste wedstrijd niet zou rijden. Dit gebeurde ook niet en dus had ik de cup erg makkelijk te pakken. Het werd zelfs nog erger. Mijn teammaat reed om onbekende reden ook de laatste wedstrijd niet, misschien om geld te besparen, maar dat betekende dus dat ik die wedstrijd in mijn eentje heb gereden en nog is gewonnen heb ook...hoe is dat mogelijk zeg
![]()
![]()
/▌
Net een beetje berekend hoeveel punten en prijzengeld mij dat gekost heeft...auw!
Mja toch stevig 2e in mijn groep geworden dus eigenlijk helemaal niet slecht voor mijn debuut.
Alleen hoe gaat het nu verder, ik weet niet of ik nog genoeg tijd heb om verder te spelen als ik weer naar school ga. Als ik nu dus gewoon niet meer speel gaat dan mijn account weg of kan ik het ook laten bevriezen ofzo. Als ik in een groep wordt in gedeeld heeft de rest er ook niks aan als ik steeds niet kom opdagen.
Maar volgens Neil werkt het prima. Kan een van jullie deze server bereiken en zo ja? Kan je de template naar mij toe sturen?Safari can’t open the page “http://ca.geocities.com/cf65@rogers.com/F1T_livery_master.zip” because the server unexpectedly dropped the connection, which sometimes occurs when the server is busy. You might be able to open the page later.
Al vast bedankt!
Op doubleu@mrb... heb je inmiddels mailThe_DoubleU schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:57:
We kunnen nu zelf Livery's maken, Neil geeft wat uitleg.. In deze post staat ook een link naar een template maar om een of andere reden kan ik deze niet downloaden. Krijg de melding
[...]
Maar volgens Neil werkt het prima. Kan een van jullie deze server bereiken en zo ja? Kan je de template naar mij toe sturen?
Al vast bedankt!
Mmmm, die is nog leeg
Alvast bedankt!
Edit: Bedankt Joss!
[ Voor 16% gewijzigd door The_DoubleU op 10-08-2007 12:54 ]
Post-season statement
After a sterling season with a lot of DNF's due to random failures on the engine and suspension, combined with a driver whose skills can be compared to the legendary Sakon Yamamoto, Dipstick Racing’s car number one managed to come in third in the season standings and therefore promotes to Class 3!
S. Adams (manager) states: “This season had its ups and downs; luckily the end result was still worthwhile! After a promising start of the season we experienced a lot of technical failures, mainly due to the engine and gearbox, even though we were running the engine on minimum revs. In the end we had to forfeit in 7 out of 17 races, which is too much. Having to forfeit from first position in two races this season and forfeiting two other races in second position is of course not good for the results and team morale. In the races where we did finish we were not competitive enough so the impact of the forfeits in the other races was even bigger. Luckily we were able to sustain our lead on the number 3 and 4 in the season standings, even after having to forfeit two of the final three races! Luckily we were able to take a sixth place in the last race of the season and thereby securing third position in the end of season standings.
For next season, our financial position is not as good as it could have been due to missing out on a lot of prize money as a result of all of the forfeits this season, but we have made some solid investments for next season so we will wait and see how we will develop! Of course, promoting to Class 3 after the first season is a great result and we are looking forward to next season!”
(c) Dipstick Racing 2007
Was idd heel close tussen ons, eigenlijk het hele seizoen al, gefeliciteerd met het kampioenschap! Hopelijk volgend jaar in dezelfde C3, kunnen we kijken of het dan weer zo spannend wordt.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:28:
@Marzman Maar daardoor heb je het kampioenschap wel spannender gemaakt gezien Semper een plaatsje opschoof en ik te ver achter lig.
Gelukkig haalden Marzman en ik bij de constructeurs wel genoeg punten om met 1 punt verschil kampioen te worden, dus toch nog een titel.
Wes46 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:
Na het kampioenschap dat al binnen was, heb ik nu ook de cup gewonnen...veel beter kan natuurlijk niet in je eerste seizoenMaar de cup winnen was ook niet zo moeilijk meer. Mijn directe concurrent voor de cup had aangegeven te stoppen met F1Time en ik ging er dus ook vanuit dat hij de laatste wedstrijd niet zou rijden. Dit gebeurde ook niet en dus had ik de cup erg makkelijk te pakken. Het werd zelfs nog erger. Mijn teammaat reed om onbekende reden ook de laatste wedstrijd niet, misschien om geld te besparen, maar dat betekende dus dat ik die wedstrijd in mijn eentje heb gereden en nog is gewonnen heb ook...hoe is dat mogelijk zeg
![]()
![]()

en

OMG, you've got to be kidding me??? Heb je in je eentje geraced?

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 10-08-2007 14:54 ]
Tja dat is inderdaad een beetje jammer. Ik hoop dat alle actieve C4 spelers bij elkaar worden gegooid.Grrrrrene schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:53:
[...]
[afbeelding]
en
[afbeelding]
OMG, you've got to be kidding me??? Heb je in je eentje geraced?Ik vind dit toch wel het dieptepunt van F1Time hoor
Lekker ook dat er nu mogelijk twee inactievelingen promoveren naar C3
/▌
Het constructeurs kampioenschap was ook spannendGrrrrrene schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:03:
Als je kijkt naar balance lach je je helemaal rot. D'r zijn er maar een stuk of 5-6 die een positief saldo hebben
@Wes46: Waar heb jij je prijzengeld aan opgekregen? Als je elke race in de top3 staat en het kampioenschap leidt heb je toch wel meer dan 50miljoen na een seizoen?
[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 10-08-2007 15:13 ]
/▌
30 is het minimumSempy schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:50:
Je had die race in je eentje gewoon met 5 liter in de tank moeten rijden, scheelt weer slijtage van de onderdelen als je na twee rondjes 'out of fuel' de race wint. Ben trouwens benieuwd wat er dan gebeurt zou zijn, waarschijnlijk een bug omdat geen enkele wagen de finish haalt?
Verwijderd
Ga een plekkie terug omlaag naar c4
Maar ga kneitehard terugkomen
O en brid nog bedankt voor het oppassen op mijn sjauffeurtje en tuut
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 17:39 ]
Dit topic is gesloten.