Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.366 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:04:
Zow was ik weer. Weekenden. Just love them :P

Moet ik behuizing ff langs brengen Grrrrrene? :P
Perfect Systems opent pas morgen weer :X Zou opzich welkom zijn, maar ik denk dat ik morgen om 9 uur daar gewoon op de stoep lig :P
Vrijdag weer eens een fuel fout. Heeft dan ook echt een tiende en een beetje gescheeld... Erg balen aangezien ik de hele top bij kon houden. DRP van 98%. Maargoed geen drama.
P kunnen we mooi rustig aan doen.
Ik heb tegenwoordig een erg goede berekening voor fuel, maar ik probeer niet net die laatste liter eruit te persen om dat soort problemen te voorkomen.
Ben benieuwd hoe lang de winterstop duurt. Ergens rond Kerst kunnen we wel weer ofniet? ;)
Oh please, serieus: ik wil nog niet denken aan die vreselijke periode :'(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:34:
Oh please, serieus: ik wil nog niet denken aan die vreselijke periode :'(
Kerst? Dan al...
Ik zat meer te denken aan een termijn dat pasen en pinksteren op één dag vallen :o

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een van Tadas' medewerkers heeft gezegd dat er weinig veranderd gaat worden komend seizoen, dus dat we met 1-2 weken terug moeten zijn :) Dan komt het moeilijke suppliers kiezen weer, hoewel dat in C4 lekker makkelijk is: alleen banden zijn te kiezen :P

Ik ben achteraf overal tevreden over qua suppliers, al zou ik misschien banden kiezen die een iets lagere optimale temperatuur hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:40:
Een van Tadas' medewerkers heeft gezegd dat er weinig veranderd gaat worden komend seizoen, dus dat we met 1-2 weken terug moeten zijn :) Dan komt het moeilijke suppliers kiezen weer, hoewel dat in C4 lekker makkelijk is: alleen banden zijn te kiezen :P
Kijk maar uit, bij ons zit een ex-c3er die zo dom was om de allergoedkoopste banden te kiezen. Hij rijdt gewoon elke race stijf achteraan en heeft al heel wat klapbandjes gehad. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 06-08-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb niet de goedkoopste banden gekozen dit seizoen, maar de opt temperatuur is nogal hoog. Dat kom je zelden tegen, behalve in de afsluitende races van dit seizoen dus :P 43 graden gewoon, damn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Jammer, ik dacht namelijk alleen je proto type onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wederom slordigheidje gemaakt.

Geen nieuwe onderdelen vorige race besteld. laten we dan maar zeggen dat het een geluk bij een ongeluk is dat vroeg ben uitgevallen :P

Dacht wat verdiende ik veel deze race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
LOL, ik heb wel onderdelen besteld en heb dus twee bijna volledig intacte auto's. Da's toch weer mazzel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:54:
Nou wederom slordigheidje gemaakt.

Geen nieuwe onderdelen vorige race besteld. laten we dan maar zeggen dat het een geluk bij een ongeluk is dat vroeg ben uitgevallen :P

Dacht wat verdiende ik veel deze race :P
Had ik dus ook bijna, alleen om 17.55 kwam ik erachter (achteraf niet zo boeiend, gezien Tadas de offices gewoon weer open gooide tot 23.00 waardoor ik de beker (nog) niet gewonnen heb :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nog even daarover he? Ik las hier van verschillende mensen dat het niet eerlijk was dat je 's nachts nog orders kon submitten, maar mensen die een paar uur voor de race nog zoiets wilden doen, waren flink genaaid. Ik vind het dus juist wel terecht dat iedereen een paar uurtjes meer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:07:
Nog even daarover he? Ik las hier van verschillende mensen dat het niet eerlijk was dat je 's nachts nog orders kon submitten, maar mensen die een paar uur voor de race nog zoiets wilden doen, waren flink genaaid. Ik vind het dus juist wel terecht dat iedereen een paar uurtjes meer kreeg.
Eerst zeiken over die mensen, en het nu voor ze opnemen, moet niet gekker worden :/

Ik vind dat geen standpunt, de server lag er op woensdag ook een uurtje uit... Dat uur heeft persoon X die toen zijn orders moest submitten ook niet terug gekregen. Het is niet eerlijk als die persoon eigenlijk de race gewoon niet had meegedaan. Raceorders finetunen kan ik me nog voorstellen, maar nog beginnen met practice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:13:
[...]

Eerst zeiken over die mensen, en het nu voor ze opnemen, moet niet gekker worden :/
Tsja, als jij m'n standpunt steeds blijft verdraaien, neem ik het inderdaad 'ineens' voor ze op :Z
Ik vind dat geen standpunt
Wat is het dan wel? :')
de server lag er op woensdag ook een uurtje uit... Dat uur heeft persoon X die toen zijn orders moest submitten ook niet terug gekregen. Het is niet eerlijk als die persoon eigenlijk de race gewoon niet had meegedaan. Raceorders finetunen kan ik me nog voorstellen, maar nog beginnen met practice....
De server lag er veel langer dan een uur uit: rond 14:30 (3,5 uur voor de race dus) was het al onmogelijk traag, kreeg ik geregeld timeouts en als je ff de moeite neemt terug te lezen zie je dat iedereen dat had. In een uur kun je makkelijk P, WU en Q doen, dat doet die Griek in onze groep wel vaker met goed gevolg, laat staan dat je 3,5 uur mist. En als de boel dan tot ver in de zaterdagochtend brak blijft, vind ik het niet gek dat mensen 's nachts nog hun raceorders mogen geven, dat is op zo'n trage site nml meer werk dan voorheen.

En nog even voor wie me nog steeds niet snapt: waar ik niet blij mee ben is dat iemand die laat kwalificeert mijn tijden van de Q al kan zien terwijl hij nog niks heeft gedaan (zelfs geen P-rondje). Dat is door jou vakkundig omgetoverd in een 'ik haat laat-Q'ers'-statement, wat ik helemaal niet bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:23:
[...]
En nog even voor wie me nog steeds niet snapt: waar ik niet blij mee ben is dat iemand die laat kwalificeert mijn tijden van de Q al kan zien terwijl hij nog niks heeft gedaan (zelfs geen P-rondje). Dat is door jou vakkundig omgetoverd in een 'ik haat laat-Q'ers'-statement, wat ik helemaal niet bedoel.
In de echte F1 kan je dat toch ook zien? Er zitten risico's in als je op het laatste moment wil kwalificeren. Bij ons zijn die risico's een computer, internetverbinding of server die tegensputterd, in het echt heet dat risico Allonso en is het je teammaat ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:38:
[...]

In de echte F1 kan je dat toch ook zien?
Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:23:
[...]

Komop, ik kan het echt niet duidelijker zeggen dan zo hoor :'( Een P-rondje is een practise-rondje... Als Hammilton op het circuit aankomt en de vrije training gaat doen, vind jij het dan realistisch dat hij vast weet wat Alonso en Massa hebben gedaan in de top10-qualifying? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:44:
[...]
Komop, ik kan het echt niet duidelijker zeggen dan zo hoor :'( Als Hammilton op het circuit aankomt en de vrije training gaat doen, vind jij het dan realistisch dat hij vast weet wat Alonso en Massa hebben gedaan in de top10-qualifying? |:(
Ok, dat bedoel je :) Dat is lastig in te bouwen denk ik. Dan zou je bijvoorbeeld naar 1 race per week moeten gaan waarbij je voor dinsdag moet testen, en voor vrijdag je warmup en qualify moet doen? Of heel de statistieken die er nu zijn moeten op de schop.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:53:
[...]

Ok, dat bedoel je :) Dat is lastig in te bouwen denk ik. Dan zou je bijvoorbeeld naar 1 race per week moeten gaan waarbij je voor dinsdag moet testen, en voor vrijdag je warmup en qualify moet doen? Of heel de statistieken die er nu zijn moeten op de schop.
'Vroegâh' was het zo dat je kwali-tijd gewoon niet zichtbaar was tot een bepaalde tijd. Dat is wel het meest ideale, alleen probleem daarvan is inderdaad dat je richting 1 race per week hinkt. Helemaal verbergen van de tijden ben ik ook niet voor, je moet kunnen vergelijken. Tijden pas laten zien wanneer jij je dingen al hebt gedaan is ook niks, want dan vraag je het gewoon aan je teamgenoot/iemand die al zijn dingen al gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maak de tijden pas bekend op het moment dat de offices sluiten ofzo. Ik heb er ook zo 1-2-3 geen hapklare oplossing voor, maar ik vind het in ieder geval heel raar zoals het nu werkt. In de echte F1-wereld moet je, zeker tijdens de laatste Q-periode, wel rijden op het eind, omdat je niet het risico wil nemen dat iemand je nog ff voorbij stoomt. Je zag vorige race in Hongarije wel wat het gevolg is van het missen van je laatste Q-rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:04:
Je zag vorige race in Hongarije wel wat het gevolg is van het missen van je laatste Q-rondje :)
Niks! :P Wie zegt dat Lewis sneller zou zijn geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:04:
Maak de tijden pas bekend op het moment dat de offices sluiten ofzo. Ik heb er ook zo 1-2-3 geen hapklare oplossing voor, maar ik vind het in ieder geval heel raar zoals het nu werkt. In de echte F1-wereld moet je, zeker tijdens de laatste Q-periode, wel rijden op het eind, omdat je niet het risico wil nemen dat iemand je nog ff voorbij stoomt. Je zag vorige race in Hongarije wel wat het gevolg is van het missen van je laatste Q-rondje :)
Dat is ook niks. Je wilt tijdens en direct na je qualificatie tijden vergelijken met anderen en dat hoort ook gewoon te kunnen. Hetzelfde geld voor het testen (al zeggen die tijden minder) en je warmup. Het risico van snel je rondjes rijden is dat anderen je voorbijgaan. Als mensen het er voor over hebben om tot het laatste moment te wachten (en ook de risico's accepteren als het mis gaat) dan heb ik daar eigenlijk niet zo'n moeite mee.
Joss schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:06:
[...]

Niks! :P Wie zegt dat Lewis sneller zou zijn geweest? :P
Dan was er juist wel wat veranderd, want dan had hij tweede gestaan en nu stond hij eerste ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 06-08-2007 18:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, volgens mij zijn de Q-tijden van Dinning en Zoltan positief nieuws Grrrrene en consorten...
Dat kunnen ze nooit op mediums gedaan hebben als ik mijn tijden zo vergelijk. Dat zou betekenen dat die mafketels dus op softs een klapper van een strategie zouden gaan doen :s

Edit: En ik vermoed dat Alvear en Cristian wel op een reëele 3 stopper staan op mediums...

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-08-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OMFG, ik sta 2e in de P??? Ik rijd verdorie op harde banden joh, wat is dit nou weer? En de WU, tsja, met 150L, 90% revs en harde banden ben je uiteraard niet vooruit te branden :+ Oh, trouwens, mijn Q doe ik op z'n vroegst morgenochtend, als ik m'n Excel file terug heb, ik wil nml niet het risico lopen dat ik een foutje maak met de brandstofberekening :)

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ehm, jongens, ben de discussie iig begonnen op het forum van F1Time, zullen wel zien wat ervan gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 19:33
Het is toch niet heel moeilijk om in te bouwen dat je de tijden pas kunt zien als je zelf aan die ronde bent begonnen?

Bv:
P-tijden van iedereen zien na 1 rondje P
WU-tijden van iedereen zien na 1 rondje WU
Q-tijden zien van iedereen na 1 rondje Q

Dat lijkt op de normale F1 waar je vaak ook de tijden van de anderen weet terwijl je zelf bezig bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

B-Force schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:39:
Het is toch niet heel moeilijk om in te bouwen dat je de tijden pas kunt zien als je zelf aan die ronde bent begonnen?

Bv:

Dat lijkt op de normale F1 waar je vaak ook de tijden van de anderen weet terwijl je zelf bezig bent...
da's wel een goeie idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
*O* *O* *O* :P

We kunnen wel een thread beginnen op het forum anders, als iedereen van hier dan een bericht erbij zet, misschien dat Bubbelfiets er dan iets meedoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
B-Force schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:53:
[...]

*O* *O* *O* :P

We kunnen wel een thread beginnen op het forum anders, als iedereen van hier dan een bericht erbij zet, misschien dat Bubbelfiets er dan iets meedoet?
Ondanks dat het een goed alternatief is, kun je dan nog aan iemand die al 1L Q heeft gedaan vragen wat de tijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

Ondanks dat het een goed alternatief is, kun je dan nog aan iemand die al 1L Q heeft gedaan vragen wat de tijden zijn.
Ja, maar zo kun je altijd beren op de weg blijven zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:56:
[...]

Ja, maar zo kun je altijd beren op de weg blijven zien....
Maar de conclusie is dat dat een nutteloze 'oplossing' is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

weer leuke info, denk ik dat ik samen met geepee de stijd aan kan met rene, blijkt hij super zwaar te zijn in de warmup :(

Zag trouwens dat mensen al verwachten dat ik volgend seizoen promeveer....zou leuk zijn, maar denk niet dat de nieuwe driver voor een sprong van 1 a 2 seconden gaat zorgen, maar wie weet.

Ben natuurlijk wel 3 snelle rakkers kwijt en al weer wat wijzer geworden :p

Wat betreft de post op het forum over degradatie/promotie, mijn steun heb je.

Valt me nu trouwens ook op dat de circuits niet helemaal kloppen, zit je zondag naar de f1 te kijken.
rijden ze 70 ronden en met moeite een 1:19.3, ga je met f1time op de zelfde baan rijden. Is het opeens 77 ronden en rijd iederen 1:10 - 1:13. Toch niet helemaal realisties :)

[ Voor 23% gewijzigd door brid op 06-08-2007 19:05 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

brid schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:59:
Wat betreft de post op het forum over degradatie/promotie, mijn steun heb je.
Zeg, noem jij me rakker :'( ;)
Enne, die post op t F1Time forum staat er hoor...

Edit: onder 'general talks' - 'wrongs relegation rules' (ja typfoutje)

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-08-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

ik heb er wat in gezet.

Ook gelijk m'n race orders aangepast, zodat er nog iets meer kans is voor de mensen die het net niet reden. zou zonder zijn als ik net voor jenkens, ger of rene punten weg pak. Mag drie plaatsen zaken.

[ Voor 25% gewijzigd door brid op 06-08-2007 19:28 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Joss schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:58:
[...]

Maar de conclusie is dat dat een nutteloze 'oplossing' is :P
Maar als het kiezen is tussen veel kwaden kies ik hiervoor in plaats van voor een tijdstip waarop de tijden bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ook, denk ik. Het is ook lastig dit probleem op te lossen, maar door de tijden te verbergen tot je zelf aan de sessie begint, voorkom je dat een heel team gaat afwachten. Een van de twee moet zich opofferen en dat zal toch niemand iedere race weer overhebben voor z'n team maat? Dat soort dingen verdeel je normaalgesproken, dus minstens 8 van de 17 races zul je moeten kwalificeren zonder dat je weet wat andermans tijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
B-Force schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

Maar als het kiezen is tussen veel kwaden kies ik hiervoor in plaats van voor een tijdstip waarop de tijden bekend worden.
Kan, ik kies nergens voor. Kan me absoluut niet storen aan het huidige systeem, of het nou reeël is of niet :) Maargoed, ik zal maar eens beginnen met de P voor deze week. Na vorige week Barcelona (27s pitlane) te hebben gehad, rijden we nu op Silverstone (ook 27s pitlane). Dat terwijl het de eerste 8 minuten met bakken uit de hemel komt vallen en vervolgens 'stopt'. Lastig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zie niet zo wat er lastig aan is, kwestie van proberen wat sneller is, hoewel je dat eigenlijk al zou moeten weten :) Ik test af en toe hoe snel droogweerbanden op een natte baan zijn en wets/intermediates op een droge baan. Kost je een of twee rondjes, maar het is waardevolle info :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen maak een aparte openingstijd voor de warm up en Kwalificatie..Practice open 2 uur na de start van de laatste race en dan de warm up en kwalificatie 48 of 24 uur voor de komende race open..P sluit dan automatisch na opening van Warm up.. dan heb je in ieder geval niet meer dat de iemand aan ze P begint en ander al gekwalificeerd heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:34:
Ik zie niet zo wat er lastig aan is, kwestie van proberen wat sneller is, hoewel je dat eigenlijk al zou moeten weten :) Ik test af en toe hoe snel droogweerbanden op een natte baan zijn en wets/intermediates op een droge baan. Kost je een of twee rondjes, maar het is waardevolle info :Y)
Het lastige is dat die stortbij verdammte 8 minuten duurt en dat het de vraag is of het nuttig is om die met wet tyres te rijden en vervolgens de ellendelange pitstraat door te rijden voor droge bandjes. Ik zou niet zo 1,2,3 weten hoe snel dry's in wet conditions gaan, dus is dat lastig inschatten. Maar ik kom er wel uit, just wanted to type something.

Edit: Achteraf gezien, heb een keer een bandenfout gemaakt, ga maar eens zoeken wanneer dat ook alweer was :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 06-08-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk, mazzelaar :P Die Roemeen heeft zich stukgebeten op je Q-tijd :)
5 Elskamp PB 1:10.875 +0.709 +0.179 4
6 Remus Daniel Filionescu 1:10.877 +0.711 +0.002 4
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
B-Force schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:39:

Bv:

Lijkt me een goed systeem, dan moet je eigenlijk ook al je q-rondjes opmaken anders bestaat de kans dat er iemand sneller is.

[ Voor 65% gewijzigd door Sempy op 06-08-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:59:
ik zou zeggen maak een aparte openingstijd voor de warm up en Kwalificatie..Practice open 2 uur na de start van de laatste race en dan de warm up en kwalificatie 48 of 24 uur voor de komende race open..P sluit dan automatisch na opening van Warm up.. dan heb je in ieder geval niet meer dat de iemand aan ze P begint en ander al gekwalificeerd heeft..
Het probleem is dan dat het niet reëel meer is om twee races per week te doen als je het voor een grote groep aantrekkelijk wilt houden. Het blijft een webspelletje, dat ook te doen moet zijn als je eens wat minder tijd beschikbaar hebt. Nu kun je alles achter elkaar doen als je weinig tijd hebt en moet je dus twee keer per week inloggen. Als je jouw systeem invoert wordt dit al vier keer per week.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:07:
Luuk, mazzelaar :P Die Roemeen heeft zich stukgebeten op je Q-tijd :)
\o/
Whaha, te mooi...
is nml een enorm irri blocker (vraag maar aan Panther :X )
Maarre, zet hem maar voor mij op grid Grrrrene, dan zal ik eens aan die lui leren wat irritant blocken is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

Het probleem is dan dat het niet reëel meer is om twee races per week te doen als je het voor een grote groep aantrekkelijk wilt houden. Het blijft een webspelletje, dat ook te doen moet zijn als je eens wat minder tijd beschikbaar hebt. Nu kun je alles achter elkaar doen als je weinig tijd hebt en moet je dus twee keer per week inloggen. Als je jouw systeem invoert wordt dit al vier keer per week.
Ja daar heb je gelijk in , naja zo als het nu is is het ook prima maar zo'n soort systeem zou het wel realistist maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Marzman schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

maakt het verder trouwens veel mensen uit dat de tijden bekend zijn? Mij persoonlijk boeit het namelijk geen bal: ik maak toch altijd mijn P-rondjes op voor de DQP, ga dan WU'en en dan pas repairen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

B-Force schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:38:
[...]
maakt het verder trouwens veel mensen uit dat de tijden bekend zijn? Mij persoonlijk boeit het namelijk geen bal: ik maak toch altijd mijn P-rondjes op voor de DQP, ga dan WU'en en dan pas repairen...
Ik vind het prima zoals het nu is. Het is in elk spel zo dat je er voordeel uit haalt als je er meer tijd in steekt. Ik kan me nog herrinneren dat ik mijn wekker s'nachts af liet lopen voor Planetarion om dan aan te vallen of te verdedigen. Die tijd heb ik gehad, maar als anderen dat wel willen doen in F1time dan mogen ze daar wat mij betreft voordeel uit halen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Tijden zijn volgens mij niet zo relevant, iedereen heeft z'n eigen manier om de setup te bepalen.
Je bouwt een standaard snelheid op, hoe snel je in race bent hangt af van je strategie.

Je kan natuurlijk wachten tot iedereen z'n tijden heeft gezet en op basis daarvan een strategie kiezen die je pole brengt, maar daar win je de wedstrijd niet mee.

Uiteindelijk ben je snel of je bent het niet....ik zou misschien ook top 3 kunnen qualen, maar dan komt er in de race niks van terecht, omdat ik om de 5 ronden moet pitten om banden te wisselen.

De tijden van andere zijn een leuke indicatie, maar niet meer dan dat, je kan als je geluk hebt hun strategie lezen, maar je weet nooit wat iemand heeft gedaan tijdens de warmup of practice.
Je kan natuurlijk p en warmup 100% rev en 10l en soft doen. Misschien dat er wat mensen intrappen, maar ik verwacht het niet, na een aantal races in een seizoen weet je wel wat de rest ongeveer kan afwijkingen daarvan zijn meestal een indicatie dat iemand een revisie heeft gedaan of licht is. Truukjes met practice en warmup werken dan meestal niet meer.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Heb je wel gelijk in Brid. Ik heb het hele seizoen vroeg mn Q gedaan, simpelweg vanwege mn werk overdag... Ik kan nu niet zeggen dat dit een nadeel geweest is voor mij of een voordeel voor die Griek die altijd laat zn Q deed, hij staat achter me in de stand.

Maar zal eens een voorspelling proberen voor onze groep (de niet-GoTers):
Zoltan en Dinning, 3 stop (+klapbanden)
Alvear t/m Filionescu, 2 stop
Jenkins, 3 stop
Bahos, 2 stop
Dohmen, 2 stop

Zullen we na de race eens kijken of het een beetje klopte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Vorige race was niet echt goed voorlopen, had een slechte kwali en in de race maar 1 plaats goed kunnen maken...

Nu maar op naar de laatste race van het seizoen, 2e in mijn group ben ik toch al en 1e kan ik niet meer worden dus eigenlijk staat er niks meer op het spel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:29:
Maar zal eens een voorspelling proberen voor onze groep (de niet-GoTers):
Zoltan en Dinning, 3 stop (+klapbanden)
Alvear t/m Filionescu, 2 stop
Jenkins, 3 stop
Bahos, 2 stop
Dohmen, 2 stop

Zullen we na de race eens kijken of het een beetje klopte...
Zelfde strategie als vorige race dus >:) :P

Maar ik heb nog een opmerking, jullie spraken hier van de tijden van P/WU/Q later te laten zien, vb bij het rijden vanaf de eerste ronde. Dit klinkt allemaal mooi maar dan heb je nog steeds de statics page. Daar kan immers iedereen die tijden zien ...

[ Voor 37% gewijzigd door nvidia op 07-08-2007 10:06 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We maken er ook een beetje teveel ophef over. Het is nu eenmaal zo en daar kan je gebruik/misbruik van maken.

Deal with it!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De Q ging aardig, maar niet geweldig. Ben een ruime halve seconde langzamer dan in de P, goed, ben ook zwaarder, maar ik rijd verdorie met 100% revs en m'n pole skills zouden goed moeten zijn. Naja, 'k sta iig weer recht voor brid en GeePee, dus mission accomplished so far :P

Brid, als jij nou op 100 blocking en 90% revs gaat rijden... :+

Ben benieuwd op wat voor strategie Paul Jenkins weggaat... Hij is sneller, dat kan natuurlijk, maar ik ben benieuwd of hij op 3-stops staat of 2... DQP is trouwens 97/98% tijdens de Q, dat is iig een goede voorbode voor de race :) Ik ben ook maar 's van 100% revs afgestapt, want ik wil wel aankomen...

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Zou een optie zijn >:) staan toch voornamelijk mensen achter me die kansloos zijn, met uitzondering van geepee, maar die kan gebruik maken van dat handinge vinkje.....hmmm
Toch even serieus overwegen, rev staat voor de race al lager dan normaal(93)...vraag is alleen hoeveel invloed het heeft....met 95 was ik tijdens de race meestal sneller dan in de qual, nu ik een paar races 97/98 rij is het omgekeerd. Vermoed dat een hoge rev ook je fouten groter maakt, dus als je een driver hebt die veel foutjes maakt verlies je meer tijd dan dat je wint met 100 rev

Je tijd valt inderdaad wel een beetje tegen....als je driver dan inslaap valt en ik heb blocking hoog staan dan heb je een probleem.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nog heel even en ik kan zien hoe goed mijn komende driver (nog) is. Hij is wat DQP/DRP punten verloren, maar niet zoveel gelukkig. Revs staan idd wat lager dan normaal, dus misschien heeft dat bij mij ook wel een positief effect :) We zullen zien, het lange wachten kan beginnen :P

@brid: Het was maar een grapje hoor, je moet gewoon je eigen race rijden of met Ger afspreken dat jij traag gaat rijden om hem meer kans te geven, maar ik vrees dat Paul Jenkins, Ger en ik allemaal op hetzelfde ene puntje inzetten en voorlopig heeft Paul de beste kaarten, gezien zijn Q-tijd. Als hij op een 3-stopper staat, komt het wel goed, anders heb ik een probleem, denk ik :)

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

denk dat ie op een 3-stopper staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Overleggen met Geepee word lastig ;) ben namelijk deze race Geepee :p

Kan trouwens ook niet wachten op m'n nieuwe driver ga er qua stats goed op vooruit en met de dqp/drp ook flink, vooral met de dqp, heb nu 129 en ga naar 177.
Bied zeer goede mogelijkheden, als je ervan uit gaat dat m'n huidige driver op 71 begon :)

Ahhhh.....ik wil racen.....dame delay

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, 't is nog ruim 2 dagen wachten, maar als dat al moeilijk is, zal het seizoenseinde al helemaal moeilijk worden. Die nieuwe driver zal ik ook wel pas zien als het seizoen wordt gereset, vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:12:
Mjah, 't is nog ruim 2 dagen wachten, maar als dat al moeilijk is, zal het seizoenseinde al helemaal moeilijk worden. Die nieuwe driver zal ik ook wel pas zien als het seizoen wordt gereset, vermoed ik?
wanneer wordt het seizoen gereset dna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Haha zie nu pas dat de laatste race donderdag is en niet morgen |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:16:
[...]

wanneer wordt het seizoen gereset dna?
Op het forum zei een van de medewerkers dat het 1-2 weken na de laatste race zal gebeuren, dus zegmaar eind augustus ofzo. Maar vorige keer kreeg Tadas het ook voor elkaar om niks te melden en gewoon 3-4 weken te doen over de reset. Out of the blue werkte het toen weer, dus tsja... Who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

Op het forum zei een van de medewerkers dat het 1-2 weken na de laatste race zal gebeuren, dus zegmaar eind augustus ofzo. Maar vorige keer kreeg Tadas het ook voor elkaar om niks te melden en gewoon 3-4 weken te doen over de reset. Out of the blue werkte het toen weer, dus tsja... Who knows?
hmm.. als het 4 weken tussen gaat zitten.. krijg je dan niet de kans dat er een hoop spelers inactief worden wanneer het volgende seizoen weer start omdat 4 weken toch wel veel is.. of valt dat wel mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dan krijg je idd veel inactieven, dat was afgelopen seizoen ook zo, met name in C4. Het hangt er denk ik met name van af hoe ver Tadas al is met de wijzigingen voor het nieuwe seizoen. Als hij dat nu nog allemaal moet programeren/testen dan denk ik dat het wel 3-4 weken gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn Q is af. 8e plek. Tussen Jenkins en Grrrrrene in... Of ik er blij mee ben? Hmm nee niet echt. Zat er niet in. mis de nieuwe verbeterde parts. DQP is ook hier 98%

We gaan eens kijken hoever we kunnen eindigen. Aangezien inhalen lastig wordt is startpositie allerbelangrijkst + pitstops. Uitrijden en zien waar schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Pos. Manager.           Time       Lead     Gap
5    PB Elskamp         1:10.875   +0.709   +0.179
6    RD Filionescu      1:10.877   +0.711   +0.002
7    Paul Jenkins       1:10.917   +0.751   +0.040
8    Bart Oudenampsen   1:10.947   +0.781   +0.030
9    René Gerritsen     1:11.260   +1.094   +0.313
10   Bernardo Bahos     1:11.322   +1.156   +0.062
11   Daniel van Brienen 1:11.358   +1.192   +0.036
12   Gijs Dohmen        1:11.434   +1.268   +0.076

Allemaal binnen ~ 0.7s :) Het wordt echt close deze race :)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:38:
Ook mijn Q is af. 8e plek. Tussen Jenkins en Grrrrrene in... Of ik er blij mee ben? Hmm nee niet echt. Zat er niet in. mis de nieuwe verbeterde parts. DQP is ook hier 98%

We gaan eens kijken hoever we kunnen eindigen. Aangezien inhalen lastig wordt is startpositie allerbelangrijkst + pitstops. Uitrijden en zien waar schip strandt.
dat lastig inhalen zal wel meevallen .... Reed laatst op monaco en daar werd ook gewoon ingehaald ... was zelf in 1 ronde van P1 naar P5 .............. en toen weer naar P1 uiteindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

Nieuwe contracten gaan meteen na de laatste race (dus donderdagavond) in. Dan kan je ze meteen zien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ah, da's mooi. Ik kon me al niet herinneren hoe dat vorige keer ging :) Tadas had toen nml op het nippertje de random drivers nog ff slechter gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:06:
Ah, da's mooi. Ik kon me al niet herinneren hoe dat vorige keer ging :) Tadas had toen nml op het nippertje de random drivers nog ff slechter gemaakt :)
Let's hope those times are behind us now :w

offtopic:
* Joss heeft z'n rijbewijs gehaald! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 07-08-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waar woon je? Blijf ik daar ff weg :P

Feli :) Nu nog leren rijden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:07:
[...]

Let's hope those times are behind us now :w

offtopic:
Feli!

(daar gaat de veiligheid in dit land ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

offtopic:
Nice!! Gratz!! Moet een heerlijk gevoel zijn :D

Dat inhalen is afwachten.Het klopt dat je meestal in de eerste ronde al wel paar plekken snel verliest/wint. Maar hou wel rekening mee dat bij onze league de verschillen kleiner zijn dan bij jou(mosselman)(denk ik, niet nagecheckt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:18:
[...]

Nice!! Gratz!! Moet een heerlijk gevoel zijn :D

Dat inhalen is afwachten.Het klopt dat je meestal in de eerste ronde al wel paar plekken snel verliest/wint. Maar hou wel rekening mee dat bij onze league de verschillen kleiner zijn dan bij jou(mosselman)(denk ik, niet nagecheckt)
Denk het ook, gezien het feit dat jij 2 races geleden slechts 30x geblocked bent (door de Roemeen die nu weer voor je staat) en ik vorige race ook maar 40x geblocked ben door Ryan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos gefeliciteerd met je rijbewijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Over dat inhalen: ik hoop dat mijn rijder dit keer geen fouten maakt in ronde 0 (nog voor de startlijn op de grid ofzo?). Zo verlies je nml _heel_ veel plaatsen en kun je achteraan beginnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:22:
Over dat inhalen: ik hoop dat mijn rijder dit keer geen fouten maakt in ronde 0 (nog voor de startlijn op de grid ofzo?). Zo verlies je nml _heel_ veel plaatsen en kun je achteraan beginnen :X
Heb je dat ook gehad? Ik had het vorig seizoen en heb het als bug gereport. In mijn racereport stond echter -1 als lap, oftewel écht voor de race. Daar ging m'n 2e plek, en ik kon vanaf de laatste stek toekijken hoe de leiders gniffelend weg reden... :/

offtopic:
Ik zal wel van de weg blijven :/ Tis ook nooit goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:29:
[...]

Heb je dat ook gehad? Ik had het vorig seizoen en heb het als bug gereport. In mijn racereport stond echter -1 als lap, oftewel écht voor de race. Daar ging m'n 2e plek, en ik kon vanaf de laatste stek toekijken hoe de leiders gniffelend weg reden... :/
Mjah, ronde 0... Geen idee welke ronde dat is?
offtopic:
Ik zal wel van de weg blijven :/ Tis ook nooit goed! :P
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat je pas leert rijden als je zelfstandig rondrijdt en ik ben niet de enige die dat vindt ;) Maar mooi dat je je rijbewijs hebt, in hoeveel lessen en examens heb je dat gehaald? En in wat rij je nu rond? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:22:
Volgens mij helpt het als je de eerste boostlap bij de start gebruikt. Als ik dat niet doe wordt ik ook bij de start al door iedereen voorbij gereden :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

offtopic:
Gefeliciteerd.... en nu leren rijden d:)b Begin me nu toch oud te voelen, ik tuf al meer dan 10 jaar over lands wegen :7

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Marzman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:08:
[...]

Volgens mij helpt het als je de eerste boostlap bij de start gebruikt. Als ik dat niet doe wordt ik ook bij de start al door iedereen voorbij gereden :)
Nope, startkwaliteiten van je driver...
In het begin gebruikte ik ook altijd m'n boost in de 1e ronde, maar ik haal tegenwoordig 4 a 5 man in bij de start zonder boost... (maar als anderen graag boosten, prima, gebruik ik hem later wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:15:
[...]

Nope, startkwaliteiten van je driver...
In het begin gebruikte ik ook altijd m'n boost in de 1e ronde, maar ik haal tegenwoordig 4 a 5 man in bij de start zonder boost... (maar als anderen graag boosten, prima, gebruik ik hem later wel...)
Je driver rijdt toch geconcentreerder tijdens de boostlap (en juist in de eerste rondes rijdt iedereen nog heel dicht bij elkaar en worden foutjes hard afgestraft). Verder heb je natuurlijk gelijk dat de startkwaliteiten van je driver veel schelen, maar ik heb het gevoel dat ik dat kan compenseren door dan een boostlap in te zetten ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik gebruik idd ook geen boostlaps meer bij de start en ik heb nog geen verandering gemerkt, behalve dat je aan het eind nog wat snelle rondjes over hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:24:
Ik gebruik idd ook geen boostlaps meer bij de start en ik heb nog geen verandering gemerkt, behalve dat je aan het eind nog wat snelle rondjes over hebt :)
Ik zal mijn training eens op starting zetten. Daar heb ik de minste punten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan vraag ik me toch af Luuk, hoe hoog is die gast bij jou met starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat is juist een van de sterkste punten van mijn rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:29:
dan vraag ik me toch af Luuk, hoe hoog is die gast bij jou met starten?
Hmmm, shit, daar gaat m'n geheim ;)
De starting skills van m'n driver zijn 79 ofzo...

Weet ook niet hoe en wat, maar het werkt de afgelopen 5 races sowieso prima, en eigelijk het hele seizoen volgens mij wel (mensen uit G9 hebben het zelf ook wel meegekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Enne, zie net dat de aangezwengelde discussie sticky is gemaakt en ze er dus naar gaan kijken...
Nu nog maar afwachten hoe en wat... dus mensen, laat allemaal je mening ff weten in dat topic, meer stemmen doen mss overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Kan merken dat er geen race is vandaag, erg rustig hier :)

Gelukkig nog een aantal andere managers die ik speel en de resultaaten waren positief.
Bij gpro m'n eerste podium en de a1 domineer ik nog steeds :p

Nu nog weer snel worden in f1time :'( lijk de laatste race toch redelijk achter aan te staan.
Maar misschien is er hoop voor de race, m'n driver is geen qual kanon en de verschillen zijn klein

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, 'k sta 10e in de Q en de Griek heeft nog geen Q gedaan. Ik zie zo 1-2-3 geen andere grote toppers, maar er zullen er vast nog wel een of twee voorlang schieten, dus p12-13 lijkt me de eindstand. Niet geweldig, maar dat had ik wel verwacht...

Van wie nu de WU hebben gedaan, moeten alleen Karapanagiotis en Jasinskas nog de Q doen en alleen die eerste zal w.s. voor me komen te staan. Van wie vorige race meereden, moeten alleen Z. Jakstas (vorige keer 19e in de Q, 19e in de race), Hans vd Net (vorige keer 20e in de Q, 14e in de race), Joao Leitao (vorige keer 18e in de Q, 11e in de race) en Youri van Dorst (vorige keer niet meegereden) nog P/WU/Q doen. Van geen van hen vrees ik echt dat ze me voorbij stomen, dus ik denk dat ik 11e kom te staan, hoewel de P van de Griek belabberd was :o

[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Jakstas normaal rijdt... dan gaat hij ons toch echt wel voorbij vrees ik. maargoed het is weer even afwachten. Hopen voor je dat deze race niet te veel mee doen. Hoe minder hoe beter....

Het lijkt me wel weer tof als er elke race 25 to 30 meedoen. ook al wordt het spellie dan moeilijker. Meer challenge en meer te volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:29:
Als Jakstas normaal rijdt... dan gaat hij ons toch echt wel voorbij vrees ik. maargoed het is weer even afwachten. Hopen voor je dat deze race niet te veel mee doen. Hoe minder hoe beter....
De afgelopen races gingen anders niet geweldig. Hij is steeds rond p10 geQ'd en de laatste keer zelfs 19e! We kunnen hem hebben, maar of dat lukt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Heeft er trouwens een idee wanneer de laatste beslissingen vallen op de markten?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Aangezien donderdag (eigenlijk gisteren) de laatste race is, denk ik dat de marktbeslissingen al geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die zijn al gevallen, afgelopen zondag was de laatste ronde als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:26:
Mjah, 'k sta 10e in de Q en de Griek heeft nog geen Q gedaan. Ik zie zo 1-2-3 geen andere grote toppers, maar er zullen er vast nog wel een of twee voorlang schieten, dus p12-13 lijkt me de eindstand. Niet geweldig, maar dat had ik wel verwacht...
Nou, de Griek heeft z'n Q ook gedaan (vroeg voor zijn doen ;)) en heeft em pcies bij mij voor de deur gegooid... allemaal een plaatsje verder terug dus....

Voorlopig sta je dus op een 11e plek Grrrrene, lijkt me niet eens zo'n slechte uitgangspositie voor de race morgen... wel hopen dat je racepace een beetje in orde is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom hij dat niet zou zijn. Ik heb m'n excel file terug, dus ik heb kans op een 99/100% DRP :9 (Maar kan ook 92% worden natuurlijk :+). Vorige keer heb ik een rekenfoutje gemaakt ofzo, ik reed iig met een DRP van 83% rond :( Lekker voor je gemiddelde ook, meteen een procent eraf ofzo :/ Dat maak ik deze race wel weer goed.

Tijdens de race kan ik misschien wat 3-stopper mensen voor mij inhalen, maar geen idee wat iedereen voor taktiek heeft. Het verbaast me sowieso dat ik 11e sta met mijn banden en gewicht aan brandstof :D

Setup is goed, denk ik, hoewel Hans er niet mee vooruit te branden is 8)7 Die vroeg m'n setup, maar volgens mij heeft hij daar weinig aan als ik dat zo zie. De efficiency van m'n aero en wings is dan ook 15-20% hoger, geen idee of dat heel veel uitmaakt. Joss? :P

Ik kan redeneren dat je met hogere eff minder wing kunt zetten, omdat ze al bij kleinere hoeken genoeg downforce genereren. Maar je kunt ook redeneren dat ze minder luchtweerstand hebben en je dus grotere hoeken kunt gebruiken zonder teveel drag te genereren 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 08-08-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:18:
Ik kan redeneren dat je met hogere eff minder wing kunt zetten, omdat ze al bij kleinere hoeken genoeg downforce genereren. Maar je kunt ook redeneren dat ze minder luchtweerstand hebben en je dus grotere hoeken kunt gebruiken zonder teveel drag te genereren 8)7
Ehm, gewoon samengevat... je gaat er sneller mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:18:

Setup is goed, denk ik, hoewel Hans er niet mee vooruit te branden is 8)7 Die vroeg m'n setup, maar volgens mij heeft hij daar weinig aan als ik dat zo zie. De efficiency van m'n aero en wings is dan ook 15-20% hoger, geen idee of dat heel veel uitmaakt. Joss? :P

Heeft volgens mij weinig invloed op de uit eindelijk instelling, denk max 5 punten ofzo.
Heb namelijk voor geepee dezelfde setup gebruikt en de groen balkjes komen ongeveer over 1.
Scheelt niet heel veel. terwijl mijn vleugels enzo ongeveer 33% beter zijn

Met de stategie word het wel spannend, als je met een 2 stopper de 3 stoppers kan bij houden, kun je ze zeker pakken :) verschil in de qual is dacht ik iets van 0.3s a 0.5s
Als je dus inderdaad ultra zwaar de warmup hebt gedaan moet je zeker wat plaatsen kunnen winnen tijdens de race of iedereen was super zwaar, zie ook mijn 8ste plaats met race fuel/100 rev

[ Voor 17% gewijzigd door brid op 08-08-2007 19:10 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Na wat hevige tactiekbesprekingen toch de quali maar gedaan. De lijn tussen de mensen die wél op regenbanden gaan starten en die niet op regenbanden gaan starten is vrij duidelijk. De race begint namelijk met een korte periode van hevige regen, waarbij de vraag is of er genoeg winst kan worden gemaakt in die eerste laps (op wets) om een eerste stop te permiteren. Ik en mijn teamgenoot hebben ervoor gekozen om dat wél te doen, plus een gedurfe strategie op de rest van de race. Mijn toekomst hangt er van af: wordt het C2 of blijft het C3? In 24 hours we will know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jaja, tot de boel er weer uitvliegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:33:
[...]

Jaja, tot de boel er weer uitvliegt :+
Lijkt me alleen mogelijk als er een Litouwse coureur wordt bevestigd ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar wat was er de vorige keer dan aan de hand dat het ineens zo druk was? Er zijn meer F1-weekenden geweest, maar nooit lag F1Time eruit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:54:
Maar wat was er de vorige keer dan aan de hand dat het ineens zo druk was? Er zijn meer F1-weekenden geweest, maar nooit lag F1Time eruit, toch?
Bijna bij ieder F1-weekend zijn er wel meer problemen dan anders. Deze week was de derde/vierde keer dat het érg lang duurde, alhoewel het de laatste keer met name aan Tadas lag (de website had zeker 4 uur eerder weer gewoon online kunnen zijn).
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.