Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 01:53:
Welk programma is dat precies ?
SILKYPIX Developer Studio![]()
Bedankt alvast
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:05 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 01:53:
Welk programma is dat precies ?
SILKYPIX Developer Studio![]()
Bedankt alvast
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:05 ]
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 12:54 ]
Verwijderd
Worst case heb je een engels/japanse versie waarbij je dus alleen uit die talen kunt kiezen (bij veel ebay-fz18's is dit het geval).Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:25:
Dinsdag ga ik naar Canada, als ik hem daar koop wat voor problemen kom ik dan tegen.
Bv.menutaal of met het opladen enz
Verwijderd
Op zich dus geen probleem,maar is het voltage ook geen probleem?catchingfire schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:39:
[...]
Worst case heb je een engels/japanse versie waarbij je dus alleen uit die talen kunt kiezen (bij veel ebay-fz18's is dit het geval).
Qua opladen moet je een Canada->Euro verloopje kopen van een paar $/euro.
Verwijderd
Ben benieuwd, als het verschil in prijs niet veel is koop ik hem hier welMadMarky schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:47:
De lader van m'n FZ7 heeft enkel een verloopje van de (standaard) 110v aansluiting naar een europlees stopcontact. Als de FZ18 net zo'n lader heeft pakt ie sowieso alle voltages wel, de vraag is alleen of je dan een verloopje erbij hebt.
Verwijderd
Als het goed is kan ik de tax terugvragen op de luchthaven in Canada als het boven de 250 dollar isTwister336 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:04:
De laagste prijs in Pricewatch is 369 euro.
Als je bij terugkomst controle van de douane hebt zul je wellicht een taks van 68 euro (22,5%) moeten betalen.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 01:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Zijn er nog steeds 'Japanse' versies in omloop of hebben de mensen die de camera recent hebben besteld (bijvoorbeeld bij DigitalStreet) een Europese versie in bezit? Zijn de menu's/handleidingen in het Nederlands of enkel in het Engels?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:22:
Ik ben sinds 4 september jl de gelukkige bezitter van een FZ18. De camera bevalt mij uitstekend.
Wel zijn er een paar probleempjes. Ik heb de camera gekocht bij Digitalstreet. Deze hadden mij verzekerd dat het om een Europese uitvoering gaat. Ik heb daar inmiddels mijn twijfels over.
Om te beginnen was een gedeelte van het menu in het Japans. Dat is door een eenvoudige truc op te lossen. Wanneer je de camera echter reset naar de fabriekssinstellingen staan plotseling alle menu's in het Japans. Erger is echter dat er iets mis is met de RAW bestanden. Deze blijken niet te openen met de meegeleverde software, maar ook niet met Photoshop CS3. Er verschijnt alleen een grijs vlak. Met de review functie van de camera is de opname wel te bekijken.
Digitalstreet kon me niet vertellen wat de oorzaak was en verzocht mij de camera op te sturen.
Als er iets gerepareerd moet worden kan dit enige weken duren. en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zijn in...
Ik adviseer iedereen daarom toch maar te wachten op de Nederlandse versie en deze te kopen bij de plaatselijke dealer.
[ Voor 15% gewijzigd door DerMartin op 10-10-2007 09:41 . Reden: Magic heeft gelijk :$ ]
Er is geen Nederlandse versie... Wel 'n Europese versie met Nederlandse handleiding (Quickstart) en PDF op CD. De Europese versie heeft ook 'n NL-talig menu.DerMartin schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:29:
Via Cameranu.nl heb ik een Nederlandse versie gekregen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Verwijderd
Ik vermoed dat daar net als bij mij ook de duitse, franse etc. handleidingen bij zitten en het in werkelijkheid een EU-model is. Als je 'm hebt moet je maar 'ns kijken in hoeveel talen je 't toestel kunt instellen.Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:40:
Er is wel een Nederlandse versie bij Cameranu.nl ik heb er vandaag één besteld met NL handleiding.
Zijn daar net op voorraad gekomen
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
[ Voor 16% gewijzigd door smoken op 12-10-2007 12:26 ]
[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 13-10-2007 16:41 ]
[ Voor 68% gewijzigd door EmilneM op 14-10-2007 10:36 ]
Te lui om dit topic gewoon eens even door te lezen?EmilneM schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:29:
Heeft iemand nog tips voor mooie cameratassen/hoezen voor de FZ18?
Ik heb een fz8 maar model is hetzelfde. Dacht precies hetzelfde over damn ga ik hier wel fatsoenlijk een foto mee kunnen maken? Als je er op let lijkt het afdrukken (zeker met lange vingers zoals ik heb) erg lastig te gaan, in een vreemde hoek met de vinger. HIerdoor ben ik bij aanschaf erg gaan twijfelen. Uiteindelijk toch gedaan en ik heb er geen seconde last van gehad. Laatste vakantie circa 1000 pics geschoten en geen een keer hier maar bij stil gestaan. Mijn ervaring is dat je hier dus geen last van heb, ook al lijkt het bij de eerste aanraking met het toestel dat dit een nadele kan zijn.smoken schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:38:
Hmz,
Net in een winkel geweest waar ik eigelijk voor het eerst de DMC-FZ18 vasthield.
En dat viel eerlijk gezegd tegen.....
Hij is kleiner dan ik dacht, maar erger is de button layout..... ik moet namelijk best moeite doen om het knopje om een foto te kunnen maken in te drukken.....
Te grote handen, kan ook.
Ook een Fuji S6500FD vastgehad.
Die lag dan weer super in de hand....
Maar is een stuk ouder model, en kost in de winkel toch nog bijna hetzelfde (385 voor de FZ18 en 330 voor de Fuji).
Weer terug bij af.....
Weer aan het twijfellen.
Tja, wellicht valt het me nu ook meer op dan ik er in werkelijkheid last van zou hebben.thefox154 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:42:
[...]
Ik heb een fz8 maar model is hetzelfde. Dacht precies hetzelfde over damn ga ik hier wel fatsoenlijk een foto mee kunnen maken? Als je er op let lijkt het afdrukken (zeker met lange vingers zoals ik heb) erg lastig te gaan, in een vreemde hoek met de vinger. HIerdoor ben ik bij aanschaf erg gaan twijfelen. Uiteindelijk toch gedaan en ik heb er geen seconde last van gehad. Laatste vakantie circa 1000 pics geschoten en geen een keer hier maar bij stil gestaan. Mijn ervaring is dat je hier dus geen last van heb, ook al lijkt het bij de eerste aanraking met het toestel dat dit een nadele kan zijn.
En dan even zoeken naar het figuur met onderschrift "Image stabilization off"catchingfire schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:50:
De eerste "echte" review!:
DCRP Review: Panasonic Lumix DMC-FZ18
http://dcresource.com/rev...c_fz18-review/index.shtml
Je bedoelt dat het een (zeer) duidelijk verschil is?!DerMartin schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:08:
Geen image stabilization? Dan zou ik de review die stefimke geeft toch even bekijken...
[...]
En dan even zoeken naar het figuur met onderschrift "Image stabilization off"
Hij bedoelt volgens mij de 6500FDDerMartin schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:08:
Geen image stabilization? Dan zou ik de review die stefimke geeft toch even bekijken...
[...]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ja, als ik die foto's zo zie dan wel. Je kan de optical image stabilization (OIS) aan of uit zetten en dat is daar dus even getest. (Ik heb het gevoel dat ik hier ontzettend aan het happen bensmoken schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:09:
[...]
Je bedoelt dat het een (zeer) duidelijk verschil is?!
Ik had het regeltje boven je originele post niet gezien.DerMartin schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:08:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door MadMarky op 17-10-2007 20:58 ]
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Toevallig heb ik de versie van Digitalstreet.nlHarrie van Til schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:33:
Ben van plan zeer binnenkort de FZ18 aan te schafen. Nu zie ik er bij Digitalstreet een die met een Engels menu aangeprezen wordt. Ik vermoed dus dat het een nietEU model is.
Weet iemand of jede camera op een of andere manier kunt flashen met EUfirmware zodat er ook een NLmenu tevoorschijn komt?
Vreemd... Je ziet op sites 2 aanduidingen:EmilneM schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
Toevallig heb ik de versie van Digitalstreet.nl.
Het is wel degelijk een EU-model, de talen die ik kan selecteren zijn namelijk:
- Engels
- Duits
- Frans
- Spaans
- Italiaans
- Japans
Enige verschil met de camera die bij andere winkels wordt aangeboden is dat deze een Engelse manual bevat en geen NL-menu. De NL-manual is vrij te downloaden vanaf de website van Panasonic. Wat betreft de menutaal is het een persoonlijke keuze. Ik zet mijn apparatuur altijd standaard op Engels...
Systeemspecificaties
Op de doos staan teksten in het Engels en Frans, er staat echter niet expliciet dat het een EU-model is. En er staat (gelukkig) ook niet 'No warranty in other countries' of 'Not for sale outside Japan'.magic_nl schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:01:
[...]
Vreemd... Je ziet op sites 2 aanduidingen:
- Panasonic FZ18 S
- Panasonic FZ18 EGS
Ik heb zelf de EGS versie waarbij EG staat voor Europa en S voor zilver.
Mijn camera heeft wel degelijk een nederlands menu. Er zat ook 'n nederlandse handleiding bij (andere kant duits ofzo) en 'n kortingsbon voor de cursus van het NIDF.
Dan vind ik het vreemd dat Panasonic 'n serie europese modellen zonder nederlands zou maken.
Ik denk dat de versie die jij hebt geen europees, maar eerder aziatisch model is, waar toevallig ook duits en italiaans in zitten. De andere talen komen wereldwijd wel meer voor.
Staat er op de doos die je hebt ook dat 'n EU-model is? of staat zo'n mooi zinnetje als 'Not for Sale outside Japan. No warranty in other countries'?
Dat is dus geen officiëel europees model. In Google kreeg ik 1 link: http://forum.chip.de/digi...x-dmc-fz18p-k-961187.html van 'n duitser die 't ook niet vertrouwt.EmilneM schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:02:
Op de doos staan teksten in het Engels en Frans, er staat echter niet expliciet dat het een EU-model is. En er staat (gelukkig) ook niet 'No warranty in other countries' of 'Not for sale outside Japan'.
Het typenummer dat met een sticker met barcode op de doos is bevestigd: DMC-FZ18P-K.
[ Voor 13% gewijzigd door magic_nl op 18-10-2007 16:49 ]
Systeemspecificaties
heb je voor mij deze link waar ik de handleiding in nl kan downen?EmilneM schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
De NL-manual is vrij te downloaden vanaf de website van Panasonic.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als je deze camera goedkoper hebt gezien, zou ik toch eerst overwegen om de de camera voor 337 euro te gaan. Of je moet natuurlijk te veel geld hebben, want het scheelt wel zo 62 euro's.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:50:
Ik ben bij Foto Klein geweest. De FZ18 voor 449,- in de vitrine. Ik zeg tegen die verkoper dat ik deze camera voor 337,- heb gezien (hier bij pricewatch dus) En hij gaat kijken en en geeft een bod van 399,- en het is de nederlandse versie en dus niet de engelse versie. Wat vinden jullie van dit bod? Ben benieuwd wat andere mensen ervoor betaald hebben....
[ Voor 59% gewijzigd door Xanion op 05-11-2007 22:15 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
"On this basis we think it's safe to say that the FZ18 - which is certainly the best of the 'really big' zoom cameras we've tried so far - easily offers enough to earn a Recommended rating, even if overall the IQ doesn't rate our highest honor. "Xanion schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:14:
en de review van DPReview
http://www.dpreview.com/n...01panasonicfz18review.asp
Score:
Detail Rating (out of 10)
Build quality 8.0
Ergonomics & handling 8.5
Features 9.0
Image quality 7.5
Optics 8.0
Performance (speed) 8.0
Value 8.5
Dit is ook precies wat mij opvalt bij alle sample images die ik tot nu toe heb gezien. Heeft de TZ3 ook last van en houd mij op dit moment tegen om geen Panasonic te kopen.Images lack biting crispness, some loss of fine detail to noise reduction even at ISO 100
Noem mij dan eens een superzoom die betere/mooiere plaatjes schiet dan de FZ18?Thefirstikke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:42:
De plaatjes zijn zeer OK, maar niet meer dan dat.
[...]
Dit is ook precies wat mij opvalt bij alle sample images die ik tot nu toe heb gezien. Heeft de TZ3 ook last van en houd mij op dit moment tegen om geen Panasonic te kopen.
Kak.... geen vergelijk met de S5is.Xanion schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:14:
en de review van DPReview
http://www.dpreview.com/n...01panasonicfz18review.asp
Goede onderbouwing.... Leg uit.
Hebben de nieuwe Canons ook last van. Lees ook de uitgebreidere conclusies, waarin staat dat 99% van de gebruikers de ruis niet ziet op 100 of 200iso en dat de ruis alleen goed duidelijk als je op pixelniveau gaat controleren. Ruis is een kwaad wat ontstaat doordat ze steeds meer MP op dezelfde sensor duwen, en bijv. Canon doet hier net zo hard aan mee.Thefirstikke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:42:
De plaatjes zijn zeer OK, maar niet meer dan dat.
[...]
Dit is ook precies wat mij opvalt bij alle sample images die ik tot nu toe heb gezien. Heeft de TZ3 ook last van en houd mij op dit moment tegen om geen Panasonic te kopen.
Klopt, ruizen doen ze allebei. Welke beste foto's maakt (canon of panasonic) is een kwestie van smaak denk ik. De FZ-8 is misschien ook nog een alternatief, net als de fuji S8000fd. De eerste mist alleen groothoek bereik.Xanion schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:56:
[...]
Hebben de nieuwe Canons ook last van. Lees ook de uitgebreidere conclusies, waarin staat dat 99% van de gebruikers de ruis niet ziet op 100 of 200iso en dat de ruis alleen goed duidelijk als je op pixelniveau gaat controleren. Ruis is een kwaad wat ontstaat doordat ze steeds meer MP op dezelfde sensor duwen, en bijv. Canon doet hier net zo hard aan mee.
Afgaande op de reviews zijn de S5is en de FZ-18 de enige superzooms die echt mee kunnen, bij de Olympus en de Sony wordt de image quality echt afgekraakt. (en zie ik op 100iso foto's al de ruis zonder deze uit te hoeven vergroten)
De S5IS is dan ook 'maar' een 12x zoom die beter met de FZ8 vergeleken kan worden.
Verwijderd
He dit lijkt me wel wat. Net een FZ18 aangeschaft via chear en tevens me eerste digitale camera. Iemand ervaring met deze cursus?Xanion schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:55:
Je krijgt bij aankoop van de FZ18 nu een fotografiecursus erbij voor €25 ipv €125
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4212|4209|4208|3548|4|1
Dat vind ik nogal overdreven. De prijs die je voor die groothoek moet betalen is zeer hoog, en niet enkel in euro's.vladimirP schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:38:
Ik zou dus niemand adviseren de FZ8 te kopen nu de FZ18 verkrijgbaar is.
Niet zo moeilijk toch? "kak... geen vergelijk met de S5is". Wat is daar moeilijk aan? Ik had graag een vergelijking gezien met de S5is. Niet dat deze camera's equivalenten van elkaar zijn maar het is de camera van Canon die het dichtst in de buurt komt bij de specs van de Pana. En ik -denk- dat de S5is wereldwijd een van de meest verkochte superzooms is...Xanion schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:51:
Goede onderbouwing.... Leg uit.
Ik denk dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat. Punt is dat ik EN onder de indruk ben van de movie-mode van de S5is, en die niet wil missen, maar dat ik tegelijkertijd ook wel graag wat meer groothoek zou willen.+ voor de S5is, veel betere moviemodus
+ voor de FZ-18, 18* zoom met goede groothoek
+ voor de FZ-18, de uitstekende Leica lens, welke volgens de diverse reviews onovertroffen is in de compacte klasse
Volgens mij zijn dit de belangrijkste verschillen. Wil je veel zoombereik met groothoek, kies de FZ-18. Vindt je het belangrijk om ook goede filmpjes te kunnen maken, kies de S5is.
Neem er dan meteen een 2e hands fuji F30 bij om foto's bij weinig licht te kunnen maken.Wellicht dat ik een TZ3 erbij neem voor de groothoek
Ah sorry, had ik je zin verkeerd begrepen. Ik meende dat je bedoelde dat de FZ18 kak was en geen vergelijk voor de S5catchingfire schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:33:
Niet zo moeilijk toch? "kak... geen vergelijk met de S5is". Wat is daar moeilijk aan? Ik had graag een vergelijking gezien met de S5is.
Die heb ik al, maar vind ik persoonlijk nogal overrated. Leuk die usable high-iso, maar de lens is zo traag dat je ook wel hoog de iso's in moet, en al helemaal als je ook maar een beetje gaat inzoomen.vladimirP schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:48:
Neem er dan meteen een 2e hands fuji F30 bij om foto's bij weinig licht te kunnen maken.
Neeeeee.... als ik niet zo verknocht zou zijn aan de movie-mode van de S5is zou ik zeker de FZ18 kopen op dit moment. Maar de S5is maakt m'n miniDV camera obsolete (ik heb kinderen, vandaar...) dus is voor mij vrij belangrijk.Xanion schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:46:
Ah sorry, had ik je zin verkeerd begrepen. Ik meende dat je bedoelde dat de FZ18 kak was en geen vergelijk voor de S5
Grappig dat je dat opmerkt. Dezelfde ervaring heb ik ook met de F30. Alhoewel hij nog steeds wel beduidend beter in minder licht fotografeert dan de FZ7 en FZ20. Wat me wel opvalt is dat als je een onderbelichte foto van de F30 (dwz bijna donker) in een foto programma lichter maakt hij nog ontzettend veel informatie bevat.catchingfire schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:37:
[...]
Die heb ik al, maar vind ik persoonlijk nogal overrated. Leuk die usable high-iso, maar de lens is zo traag dat je ook wel hoog de iso's in moet, en al helemaal als je ook maar een beetje gaat inzoomen.
[ Voor 4% gewijzigd door vladimirN op 09-11-2007 10:16 ]
Verwijderd
Ik zit ook op de zwarte FZ18 te wachten, al 2 weken staat ie overal op uitverkocht. Blijkbaar is ie zeer populair.Leolinedance schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:25:
Helaas is de zwarte FZ18 overal op internet uitverkocht, daar wacht ik dan nog maar even op.
Dat van het inzoomen klopt. Maar zonder zoomen zit je gewoon aan F2.8, net zoals 99% van de compactjes, incl. de FZ18.catchingfire schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:37:
[...]
Die heb ik al, maar vind ik persoonlijk nogal overrated. Leuk die usable high-iso, maar de lens is zo traag dat je ook wel hoog de iso's in moet, en al helemaal als je ook maar een beetje gaat inzoomen.
Verwijderd
Ik vind de zwarte persoonlijk een wat chiquere uitstraling hebben, alleen daarom eigenlijkMadMarky schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:40:
Vandaag is mijn FZ18 binnengekomen
[afbeelding]
En waarom willen mensen persé een zwarte? Dat zilverkleurige menuwieltje ziet er sowieso niet uit op een zwarte camera.
De maximale schrijfsnelheid van de FZ18 is 5,4 MB/s dus in principe volstaat een Ultra II kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:46:
Ik heb echter nog een vraagje. Kan iemand mij vertellen wat de maximale wegschrijfsnelheid is bij deze camera? En op basis daarvan, neem ik best een ultra II kaartje of een extreme III? Of is deze laatste overbodig omdat de camera die snelheid toch niet kan halen? Ik wil de camera trouwens veel gebruiken voor actiefotos waarbij fotos in een continue sequentie genomen worden.
Afaik heeft de FZ serie nooit kunnen zoomen tijdens het filmen.Sick Nick schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:29:
Trouwens wel raar dat ze het zoomen tijdens het filmen bij de moderne panasonics eruit hebben gehaald, m'n TZ1 kan met z'n 10x zoom wel gewoon zoomen tijdens het filmen namelijk.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door YellowCube op 21-11-2007 09:58 ]
Waar maak jij je druk om.....rogier80 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:00:
Mijn advies en meing: Koop niet bij Digitale Street.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq