Heb hem nu een maand, bevalt prima maar ga toch paar minpunten aanhalen (tov W810i sommigen):
Wat ik het ergste vind: De mediaplayer verbruikt verschrikkelijk veel te veel. Kan maar 2-3 uur muziek luisteren (zijn wel mp4 muziek bestanden overigens) terwijl ik met mijn W810i toch zeker 6 uur kon luisteren zonder problemen. Zonder verslindende zaken kan ie wel 3 dagen mee, incl internet geprutst dus daar ben ik wel tevreden over.
Hij onthoud gewoon de gemaakte gesprekken niet en dus ook niet de telefoonnummers, ik geen enkele historie vinden dus, geen gesprekkenlijst van afgelopen dagen bijvoorbeeld. Dit probleem kan aan mij liggen, maar vind het wel heel frapant.
Mijn WLAN is helaas vrij instabiel. Bij een onbeveiligd netwerk wil die helemaal geen data pakken zelfs, maar toen ik er WPA2 op gooide, had ie er weinig problemen mee.

Toch merk ik thuis dat de verbinding als SIP telefoon (voipbuster) naar mijn eigen Wifi elk kwartier wel keer verbreekt en soms wel paar keer achter elkaar. Via UMTS is dat geen probleem maar dan krijg ik vodafone keer op mijn dak denk ik. (Over UMTS incl snelheid en stabiliteit ben dan ook zeker te spreken)
Foto's zijn toch stuk beter dan met de W810i, ook al zeggen velen van niet (2MP vs 5MP) en videokwaliteit is natuurlijk van topkwaliteit. Had niet gedacht dat het zo goed zou zijn, ook nog eens op 30fps.
Helaas gaat opladen niet via usb, maar schijnt nokia eigen te zijn (mijn eerste Nokia, dus ben vrij kritisch

)
Eerste drie weken kreeg ik GPS maar niet aan de praat, maar ineens, net als de Wifi doet ie het prima. Had daarvoor al enkele keren harde resets enz gedaan, uiteraard FW 12.0.0.3 (simlock vrij ook, rare vodafone maar ik vind het niet erg

) maar heb toen week niet eraan geprutst en toen deden GPS en WLAN het ineens goed.
Ik kreeg aan het begin vaak de melding van te weinig geheugen, maar nadat je hebt begrepen hoe je applicaties moet sluiten als je ze niet meer gebruikt is dat probleem bij mij in ieder geval verholpen
Erg vervelend: het nokia headset koord, althans tot de "afstandsbediening"is te kort!!

Ik ben 1,88, draag "normale" kleding (daarmee bedoel ik van die baggy kruis-op-de-knieen broeken, waarbij de broekzakken ook 20 cm te laag zitten

) en toch is dan het koordje net te strak als je je telefoon in je broekzak hebt en de AB bovenaan je t-shirt klikt. Kan er net mee lopen maar je voelt hem duidelijk trekken. Heb overigens daar de oordopjes van mijn W810i ingedaan, zijn de enige oordopjes die bij mijn perfect blijven zitten (velen vinden ze verschrikkelijjk)
Heb vast nog wel meer, maar er zijn ook tig pluspunten hoor, maar die kennen we al.