Nokia N95 Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.230 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
bmaarten schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

Je kan je inmiddels weer aanmelden!
Ik kan me anders nog steeds niet aanmelden, krijg nog altijd het zelfde bericht:
Access denied
Either your session has been expired (the session expires after a period of inactivity) or you do not have rights to enter this section of the website.

If you tried to login and you have recently registered your account may not be activated. Please check your e-mail for further instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaarten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 13:41
Spurlie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:32:
[...]

Ik kan me anders nog steeds niet aanmelden, krijg nog altijd het zelfde bericht:

[...]
Link Gisteravond voor mezelf gedaan en vanmorgen voor een vriend....
Gewoon registreren en verder lukt alles... :D

[ Voor 6% gewijzigd door bmaarten op 03-08-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
@bmaarten
Denk da je geluk gehad heb , krijg zelfde melding hier als Spurlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
schumi2004 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:23:
Maaruh iemand enig idee hoe ik sneltoetsen inschakkel? Of ik kijk erover heen of het kan gewoon niet maar kom er maar niet uit. Bij ander toestel ging het heel simpel door gewoon betreffende toets vast te houden en dan vroeg ie het vanzelf.
Hier is het ook übersimpel maar net anders:
- Kies een getal
- Groene hoorntje aanklikken
- Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
schumi2004 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:23:
[...]Maaruh iemand enig idee hoe ik sneltoetsen inschakkel? Of ik kijk erover heen of het kan gewoon niet maar kom er maar niet uit. Bij ander toestel ging het heel simpel door gewoon betreffende toets vast te houden en dan vroeg ie het vanzelf.
Inschakelen via menu > settings > phone > call > speed dialling. Vervolgens via menu > tools > speed dial de nummers toekennen. Snelkeuze door betreffende nr-toets ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gapp
  • Laatst online: 30-04 07:34
Ik heb in mijn auto een Parrot CK3100 en in mijn broekzak een Nokia N95. Pairen tussen die twee gaat fantastisch en hij maakt automatisch verbinding als de Parrot aan gaat (en ik dus mijn auto start). Maar ik krijg het NIET voor elkaar om op de Parrot in mijn (Nokia-)telefoonboek te bladeren. Iemand een idee?

Grt. Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
gapp schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:29:
Ik heb in mijn auto een Parrot CK3100 en in mijn broekzak een Nokia N95. Pairen tussen die twee gaat fantastisch en hij maakt automatisch verbinding als de Parrot aan gaat (en ik dus mijn auto start). Maar ik krijg het NIET voor elkaar om op de Parrot in mijn (Nokia-)telefoonboek te bladeren. Iemand een idee?

Grt. Martin
Staat externe sim modus aan in 't bluetooth menu ?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:17

Grt. Martin
Hmm, was hier toevallig gisteren ook mee aan het spelen met mijn parrot, maar kreeg het ook niet aan de gang. Wat wel werkte: alle contacten als visitekaartje naar de parrot sturen via bluetooth. Maar goed, dat is nog geen synchronisatie natuurlijk.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
http://www.gpsmidlands.com/index.php?menu=Home

"Nokia N95 Patch to Use Internal Receiver with TomTom Software
Available Now !!!"

Maa ik zie de patch nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Spurlie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:23:
http://www.gpsmidlands.com/index.php?menu=Home

"Nokia N95 Patch to Use Internal Receiver with TomTom Software
Available Now !!!"

Maa ik zie de patch nergens staan.
Is niets meer dan een marketing-stunt. Kijk voor de gein eens op het All about Symbian forum wat men er daar over heeft te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Nou op dat forum heeft anders een medewerker van gpsmidlands gereageerd gisteren waarin hij het volgende te melden heeft:
Nokia N95 Patch for use with TomTom Software Symbian V3

Hi

We are not normally moved to subscribe to any forum as it is our opinion to leave this sort of deposit to the likes of our customer base.

Firstly it needs to be brought to your attention that we derive not one penny from any incoming call as this part of the call is taken by the NUMBER PROVIDER and not us. By the way the call may cost the caller 10p per minute but who do you think charges to initiate the call. Not rocket science but people need to examine the facts before making reckless statements

Secondly we have asked for no renumeration for either the original patch or the subsequent releases as and when they are available.

Thirdly we need no additional web exposure for our core business as this is our obviously pda & gps repairs. This should become apparent to any web 'surfer' whom conducts a search using google and such like with terms such as 'PDA Repairs' or 'GPS Repairs'.

You will see we do not offer a repair service for the Nokia N95 or similar so such exposure using the patch would prove absolutely worthless to us as a company.

So lets get down to the 'nitty gritty'.....

We originally developed a patch for OUR corporate base as many of our clients had adopted the N95 without consulting us with a view to using TomTom software to mention just one. Whilst the N95 is a superb piece of consumer hardware it falls way short of corporate structure & application.

Anyone who has dealt with us will know that we go the 'extra mile' for our customers and in many cases do not seek financial reward unless the sale involves hardware. Given our background in front and back end gps software development the patch was quite easy to compile but the problem revolved around the navigation software itself. We are amazed that no-one else has managed to achieve this given the amount of knowledge contained within the forum. To be blunt we are not allowed to alter any software both at surface or source code level. As a member of VERO we would not even attempt to distribute such a solution ...even a free one.
We suggest all you angry guys out there should direct your venom at the software author not us. The patch was initially designed for our own use hence we are asking for NO REWARD.

Everyone knows that the N95 is possibly the most popular mobile handset on the planet at the moment and an alarming amount of people have purchased this mobile on contract on the assumption that TomTom Symbian V3 would simply 'drop on' the device and work with the integral receiver.

We would ask people not to contact us by either email or phone and simply keep an eye on the website as we expect the link to go 'live' very shortly. The patch has been out in the field for 5 days so far.

Regards

Simon
GpsMidlands
PDA & GPS Repairers
Lijkt me geloofwaardig, nog heel even geduld dus en de patch zal er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Spurlie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:23:
Nou op dat forum heeft anders een medewerker van gpsmidlands gereageerd gisteren waarin hij het volgende te melden heeft:

[...]

Lijkt me geloofwaardig, nog heel even geduld dus en de patch zal er zijn :)
Dit bericht had ik inderdaad nog niet gezien. Of het geloofwaardig is, dat wens ik te betwijfelen. De Midlands website maakt namelijk nu al wekenlang dezelfde melding van "N95 TT patch very soon". Maw op een gegeven moment zullen er mensen zijn die vraagtekens gaan plaatsen, dat is niet meer dan logisch.

Maar hoe dan ook, zoals je zegt, we moeten nog even afwachten.

Ps Lees ook nog even de reacties na het bericht van Midlands. Die liegen er niet om. Ik kan mij er voor het grootste deel in vinden. Om kort te gaan, het bericht van Midlands was erg "in-your-face". Nou niet echt een nette manier van reageren.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 03-08-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Registreren bij simbian signed gaat wel weer alleen niet via het web

Je moet een mailtje sturen naar symbiansigned@symbian.com met het verzoek of zij ff een nieuw account voor je maken deze heb je namelijk nodig omdat je zelf software schrijft en deze graag wil testen maar dat gaat niet zolang de files niet gesigned zijn. en voila een dag later krijg je netjes een mailtje trug dat de account gecreert is .
(mail uiteraard in t engels)

Ik heb zo'n verzoek vanmorgen ingediend en net een half uurtje geleden is m'n account geactiveerd :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41316

Grt. Martin
Dat gaat ook niet, met geen 1 symbian toestel. En geloof mij, heb alle telefoons in mijn handen gehad.
Er is wel een programma wat ik een keer had gevonden die het wel deed, voor 1 dag alleen helaas.....
dus dat schoot niet op en heb ik maar gelaten voor wat het was.
Sorry andere carkit nemen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
back2basic schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:19:
Registreren bij simbian signed gaat wel weer alleen niet via het web

Je moet een mailtje sturen naar symbiansigned@symbian.com met het verzoek of zij ff een nieuw account voor je maken deze heb je namelijk nodig omdat je zelf software schrijft en deze graag wil testen maar dat gaat niet zolang de files niet gesigned zijn. en voila een dag later krijg je netjes een mailtje trug dat de account gecreert is .
(mail uiteraard in t engels)

Ik heb zo'n verzoek vanmorgen ingediend en net een half uurtje geleden is m'n account geactiveerd :)
Zo makkelijk ging dat dus niet. Allemaal moeilijke vragen stellen wie ben je, waar werk je voor waarom, wat zijn je ervaringen, waarom heb je hem nodig en dan wel met een hele goeie reden
Note: We anticipate NEW account registration will return in the near future.

If you do not currently have an account and have a valid reason to have an account created, please send an email as follows to symbiansigned@symbian.com:-

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Subject of email "Account creation request"
User name : request_account
First Name Last Name : <your first name> <your last name>
Application Name: <the name of your application>
Application Version: <the version of your application>
Company Name: <your company name>
Company Address: <your company address>

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 23:36

Realtec

Less is more

schumi2004 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:23:
[...]

Zo makkelijk ging dat dus niet. Allemaal moeilijke vragen stellen wie ben je, waar werk je voor waarom, wat zijn je ervaringen, waarom heb je hem nodig en dan wel met een hele goeie reden

[...]
Ik heb wel een bedrijf onder de naam Realtec maar dat is Webdesign/Scripting..
K verdraai het gewoon zo dat ik ook Symbian software ontwikkel :P
Mare account activeren? Dus je had al een aangemaakt?

Trouwens nog een minpuntje voor N95
Als ik telefoon krijg en de N95 zit in mijn broekzak en hem eruit wil halen dan slide hij vaak al open in mijn broekzak. Dus dan word de telefoon al opgenomen in mijn broek.

[ Voor 17% gewijzigd door Realtec op 03-08-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56369

Hoi,

Weet iemand hoe ik emailberichten permanent van mijn telefoon verwijder? Als ik ze nu verwijder laat hij de headers staan :(

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701

Realtec schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:07:
[...]

Als ik telefoon krijg en de N95 zit in mijn broekzak en hem eruit wil halen dan slide hij vaak al open in mijn broekzak. Dus dan word de telefoon al opgenomen in mijn broek.
Hmm. Ik hoop dat de andere kant slap gelul bespaart blijft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:33
Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:30:
Hoi,

Weet iemand hoe ik emailberichten permanent van mijn telefoon verwijder? Als ik ze nu verwijder laat hij de headers staan :(

Bedankt.
Moet je ze ook van de server weg halen.

Logisch want anders kan je ze nooit meer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228267

Anoniem: 228470 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:00:
[...]

Je moet gewoon willekeurig 16 cijfers invoeren (het maakt niet uit welke cijfers of welke volgorde).
dat had ik gelezen ja maar ik kom niet verder dan 8 cijfers????????
niet via inet en ook niet via sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228470

Anoniem: 228267 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

dat had ik gelezen ja maar ik kom niet verder dan 8 cijfers????????
niet via inet en ook niet via sms.
Als je route 66 voor het eerste keer opent moet je 16 cijfers invoeren.
Hoezo 8 cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228470 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:51:
[...]

Als je route 66 voor het eerste keer opent moet je 16 cijfers invoeren.
Hoezo 8 cijfers?
Bijvoorbeeld 1 ingedrukt houden, 2 ingedrukt houden en zo 16 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:30:
Hoi,

Bedankt.
Zoals kenniani al zegt ook van server weghalen, dat gezeik had ik met 6680 ook :(
Realtec schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:07:
[...]

Mare account activeren? Dus je had al een aangemaakt?
Nou nee niet echt mss verkeerd overgekomen. Heb ff met een temp email account geprobeerd via mail te registreren, niet teveel aandacht besteed ook eraan maar iig ze vonden het niet overtuigend genoeg :)
Morgen maar weer met real email proberen en kijken of er een leuk verhaaltje gemaakt kan worden.
Had er hier ook last van, is af en toe nie zo prettig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228470 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:52:
[...]
Bijvoorbeeld 1 ingedrukt houden, 2 ingedrukt houden en zo 16 keer
ok dat werkt thx
nu nog wachten op gps fix :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228267 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:47:
[...]

ok dat werkt thx
nu nog wachten op gps fix :|
geen dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Omdat ik toch mijn filetjes wil signen ff opzoek gegaan naar andere manier en toen kwam ik SignSIS tegen. (geen idee of ie al genoemd was?)

http://www.gosymbian.com/SSIS_download.html

Voordeel van deze lijkt me dat je die *.CSR niet hoeft te uppen naar symbiansigned.com nadeel is wel weer dat je via hun toch zo'n cert file moet aanvragen dus uiteindelijk nog niks opgeschoten :(

:update:
Eigenlijk heb je alleen maar een cert nodig gebasseerd op je imei meer niet. niet iemand die deze ff kan maken voor me?

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 04-08-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Hier is het ook übersimpel maar net anders:
- Kies een getal
- Groene hoorntje aanklikken
- Klaar
Da's gewoon een andere manier, welke vroeger ook al werkte. Je kan de wijze om de speeddial te gebruiken door de knop ingedrukt te houden ook gewoon aanzetten (zie boven hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224701

back2basic schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Staat externe sim modus aan in 't bluetooth menu ?
Staan alle contacten ook op je SIM kaart? Volgens mij moet je eerst alle contacten naar de SIM kaart overbrengen (althans dat was met mijn carkit het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grt. Martin
Probeer het eens nadat je deze software op je Nokia geïnstalleerd hebt. Is eigenlijk voor andere type Nokia's maar zorgd er op die toestellen voor dat het adresboek toegankelijk wordt voor de Nokia variant van de parrot.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo route 66 werkt.
wel jammer dat het nog niet werkt met de interne gps.
maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Iemand trouwens die Navigon 6.3 al gekocht? En die het leuk vind een klein reviewtje te geven? En het misschien naast Route 66 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218867

Ben ik nou echt dom(geen antwoord aub :P)
ik krijg PS3 niet aan de praat dus ik dacht ik ga maar aan de slag met CloneDVDmobile...
krijg ik elke keer deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/5xgjf5x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihagens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 15:46
Anoniem: 218867 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:46:
ik krijg PS3 niet aan de praat dus ik dacht ik ga maar aan de slag met CloneDVDmobile...
krijg ik elke keer deze foutmelding:
[afbeelding]
ik zie geen verband met je nokia N95???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihagens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 15:46
Ik heb even een vraagje. ik gebruik de Nokia Maps software en heb er weinig tot geen probleme (meer) mee. nu ik ga ik volgende week op vakantie naar Kreta. en ik wil daar mijn navigatie gebruiken. en zet de map van greece er al op via map loader. kan ik dan navigeren zonder internet verbinding aangezien die kosten anders nogal hoog worden. en zo ja staat in de map van griekenland ook kreta erop? ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:59
Vraagje: Ik gebruik, zoals aanbevolen in de startpost O-) , PS3 video9. Het tooltje is inderdaad erg simpel te gebruiken en werkt lekker snel. Ik heb alleen het volgende probleem:

Na het encoden start ik het filmpje even op m'n pc om te checken of het "iets" is geworden... Je raad het al... er is blijkbaar iets fout gegaan 8)7 ... Het geluid is echt geweldig.. perfect... maar de beelden.. tja.. het is net een dia-show... schokken, schokken en nog eens schokken...

Ik heb natuurlijk al verschillende nokia profielen geprobeerd (zelfs 128kbps) maar steeds met hetzelfde resultaat... audio goed, video bagger. Iemand hier een idee wat ik "fout" doe? Voor zover je iets fout kunt doen in PS3 :+ ... Ik heb het geprobeerd op m'n laptop && PC... beide precies zelfde probleem.

De film die ik wil omzetten is "Underworld", een xvid (originele res = 720x400; 656 mb groot). En ja, het origineel is wel goed :P
Alvast DANK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
Ihagens schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:13:
Ik heb even een vraagje. ik gebruik de Nokia Maps software en heb er weinig tot geen probleme (meer) mee. nu ik ga ik volgende week op vakantie naar Kreta. en ik wil daar mijn navigatie gebruiken. en zet de map van greece er al op via map loader. kan ik dan navigeren zonder internet verbinding aangezien die kosten anders nogal hoog worden. en zo ja staat in de map van griekenland ook kreta erop? ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft :D :)
Voorzover ik gelezen heb is die internet verbinding alleen nodig om een SNELLERE fix op de GPS satellieten te krijgen (halen positie op zodat ze "gericht" kunnen zoeken). Volgens mij moet je dus ook zonder data-abonnement / inet verbinding kunnen GPS'sen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228471

Nou bij mij werkt route 66 als een tierelier.
misschien even de update erover rammelen?
Anoniem: 228267 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:53:
zo route 66 werkt.
wel jammer dat het nog niet werkt met de interne gps.
maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227296

wimmel_1 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Probeer het eens nadat je deze software op je Nokia geïnstalleerd hebt. Is eigenlijk voor andere type Nokia's maar zorgd er op die toestellen voor dat het adresboek toegankelijk wordt voor de Nokia variant van de parrot.
Perfect, ik zoek al heel lang naar een oplossing om mijn N95 phonebook te laten synchroniseren met de standaard BT BMW carkit in de 3-serie coupe E92. Pairen en bellen via de carkit ging altijd al wel goed echter het synchroniseren van het telefoonboek lukte niet. Na installatie van deze nokia utility wordt keurig het hele telefoonboek (218 nummers) in de carkit geupload. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227296 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:34:
[...]

Perfect, ik zoek al heel lang naar een oplossing om mijn N95 phonebook te laten synchroniseren met de standaard BT BMW carkit in de 3-serie coupe E92. Pairen en bellen via de carkit ging altijd al wel goed echter het synchroniseren van het telefoonboek lukte niet. Na installatie van deze nokia utility wordt keurig het hele telefoonboek (218 nummers) in de carkit geupload. _/-\o_

Erwin
Als het nu nog niet lukt... geen paniek. Ik heb hier een prachtige opel vectra 1.8 uit 1995 met nokia carkit in de aanbieding. En omdat jij het ben, alleen bij jouw, hoef je niet eens geld bij te leggen. je bmw neem ik genoegen mee.
Nou als dat niet aardig is van mij.... en alleen speciaal voor jouw he ;).

Gps heeft geen internet verbinding nodig. totaal niet. niet voor de fix wa eva. 3 a 4 sat heeft gps nodig om de positie te kunnen berekenen.
Ooit een simkaart in je tomtom hoefen doen of in gps ontvanger van bv je n80?
Nee, ik ook niet ;)

Heeft iemand programmatje waar je tv mee kunt kijken via internet? zoals nl 2 en talpha?
vodafone heeft wel wat maar kost 7,5 euro en wil het voetbal niet missen natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

WIE OH WIE?!

Ik gebruik graag de tv out om even een spelletje te spelen of foto's te bekijken.
Nu zou ik graag de landscapemodus én het toetsenbordje willen gebruiken.

Maar het lukt maar niet erachter te komen hoe, en of het uberhaubt mogelijk is.

weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobertRedCap schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:47:
WIE OH WIE?!

Ik gebruik graag de tv out om even een spelletje te spelen of foto's te bekijken.
Nu zou ik graag de landscapemodus én het toetsenbordje willen gebruiken.

Maar het lukt maar niet erachter te komen hoe, en of het uberhaubt mogelijk is.

weet iemand hoe?
Al geprobeerd : instellingen > algemeen >toebehoren >tv-uitvoeren>formaat tv scherm > breedbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Anoniem: 41316 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:44:
[...]

Als het nu nog niet lukt... geen paniek. Ik heb hier een prachtige opel vectra 1.8 uit 1995 met nokia carkit in de aanbieding. En omdat jij het ben, alleen bij jouw, hoef je niet eens geld bij te leggen. je bmw neem ik genoegen mee.
Nou als dat niet aardig is van mij.... en alleen speciaal voor jouw he ;).
Wat dacht je van een geweldige Daihatsu Charade? beetje roest..
Speciaal voor jou doe ik er een Habra BT headsetje bij..
;)
(Sorry offtopic)

Ben beetje aan het zoeken geweest (eerdaags keuze maken tussen N95 en E90), ik heb eigenlijk nog niet ergens kunnen lezen dat het slider probleem al is verholpen (door Nokia zelf). Heb geen zin direct met torx en tape aan het werk te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gadgeteer schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:15:
[...]

Wat dacht je van een geweldige Daihatsu Charade? beetje roest..
Speciaal voor jou doe ik er een Habra BT headsetje bij..
;)
(Sorry offtopic)

Ben beetje aan het zoeken geweest (eerdaags keuze maken tussen N95 en E90), ik heb eigenlijk nog niet ergens kunnen lezen dat het slider probleem al is verholpen (door Nokia zelf). Heb geen zin direct met torx en tape aan het werk te moeten.
Zit er ook net als bij mij een xbox in de auto?

Even over de n95, ten eerste moet je naar de winkel gaan en vragen of ze alvast 3 dozen willen pakken. ten 2de, overal op internet staat er hoe het verholpen kan worden, zorg dat je dat ding verzeker. lukt het zelf niet... terug sturen en je krijg een ander of het word gefixed.

Weet je wat het probleem is, ik heb die dingen ook min of meer verkocht. Niemand ergerder zich aan het wat wibbelige slider. Heb er geen klant mee echt terug gezien. En nu weten we het, gaan er op letten, en ja dan ga je je er aan ergere.
Zelfde als ajax verliest, dat weet je al weekend van te voren. en dan ga je er aan ergere ;). (ik zou me persoonlijk niet druk maken maar das wat anders :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik begrijp hier uit dat hij het bij jouw wel doet met de interne gps?

[quote]Anoniem: 228471 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:32:

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 228267 op 04-08-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Anoniem: 41316 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:57:
[...]

Al geprobeerd : instellingen > algemeen >toebehoren >tv-uitvoeren>formaat tv scherm > breedbeeld?
Dat helpt niet. Er is toch wel een manier om landscape modus te gebruiken terwijl de tel open geschoven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

RobertRedCap schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

Dat helpt niet. Er is toch wel een manier om landscape modus te gebruiken terwijl de tel open geschoven is?
Gaat waarschijnlijk pas lukken zogauw rotateme uit is voor de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Anoniem: 228267 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:51:

tuurlijk werkt route 66 met de interne gps

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225319

back2basic schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

tuurlijk werkt route 66 met de interne gps
welke versie dan bij mij werkt het ook nie!!!!!
al van alles geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
ik gebruik de Route66.Mobile.v7.3.486 zelf gesigned werkt als een tierelier

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
back2basic schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:51:
ik gebruik de Route66.Mobile.v7.3.486 zelf gesigned werkt als een tierelier
Same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In plaats van die jongen allemaal versie nummers te geven kun je 'm natuurlijk ook een linkje geven zodat 'ie zelf ook de goede versie kan kopen :+

En voor de v7.3.486 gebruikers: de kaarten van die gekochte versie zijn "iets" recenter (Q3-2005 vs. Q4-2006) .... maar werken uiteraard ook met die "test versie" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even update bij http://blog.isquare.nl/?cat=8
En als mij het lukt dan moet het makkelijk zijn.
Anoniem: 228267 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:51:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:35
Heb hem nu een maand, bevalt prima maar ga toch paar minpunten aanhalen (tov W810i sommigen):

Wat ik het ergste vind: De mediaplayer verbruikt verschrikkelijk veel te veel. Kan maar 2-3 uur muziek luisteren (zijn wel mp4 muziek bestanden overigens) terwijl ik met mijn W810i toch zeker 6 uur kon luisteren zonder problemen. Zonder verslindende zaken kan ie wel 3 dagen mee, incl internet geprutst dus daar ben ik wel tevreden over.

Hij onthoud gewoon de gemaakte gesprekken niet en dus ook niet de telefoonnummers, ik geen enkele historie vinden dus, geen gesprekkenlijst van afgelopen dagen bijvoorbeeld. Dit probleem kan aan mij liggen, maar vind het wel heel frapant.

Mijn WLAN is helaas vrij instabiel. Bij een onbeveiligd netwerk wil die helemaal geen data pakken zelfs, maar toen ik er WPA2 op gooide, had ie er weinig problemen mee. 8)7 Toch merk ik thuis dat de verbinding als SIP telefoon (voipbuster) naar mijn eigen Wifi elk kwartier wel keer verbreekt en soms wel paar keer achter elkaar. Via UMTS is dat geen probleem maar dan krijg ik vodafone keer op mijn dak denk ik. (Over UMTS incl snelheid en stabiliteit ben dan ook zeker te spreken)

Foto's zijn toch stuk beter dan met de W810i, ook al zeggen velen van niet (2MP vs 5MP) en videokwaliteit is natuurlijk van topkwaliteit. Had niet gedacht dat het zo goed zou zijn, ook nog eens op 30fps.

Helaas gaat opladen niet via usb, maar schijnt nokia eigen te zijn (mijn eerste Nokia, dus ben vrij kritisch ;))

Eerste drie weken kreeg ik GPS maar niet aan de praat, maar ineens, net als de Wifi doet ie het prima. Had daarvoor al enkele keren harde resets enz gedaan, uiteraard FW 12.0.0.3 (simlock vrij ook, rare vodafone maar ik vind het niet erg :>) maar heb toen week niet eraan geprutst en toen deden GPS en WLAN het ineens goed.

Ik kreeg aan het begin vaak de melding van te weinig geheugen, maar nadat je hebt begrepen hoe je applicaties moet sluiten als je ze niet meer gebruikt is dat probleem bij mij in ieder geval verholpen ;)

Erg vervelend: het nokia headset koord, althans tot de "afstandsbediening"is te kort!! :( Ik ben 1,88, draag "normale" kleding (daarmee bedoel ik van die baggy kruis-op-de-knieen broeken, waarbij de broekzakken ook 20 cm te laag zitten ;)) en toch is dan het koordje net te strak als je je telefoon in je broekzak hebt en de AB bovenaan je t-shirt klikt. Kan er net mee lopen maar je voelt hem duidelijk trekken. Heb overigens daar de oordopjes van mijn W810i ingedaan, zijn de enige oordopjes die bij mijn perfect blijven zitten (velen vinden ze verschrikkelijjk)

Heb vast nog wel meer, maar er zijn ook tig pluspunten hoor, maar die kennen we al.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dinkelover schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:40:
Hij onthoud gewoon de gemaakte gesprekken niet en dus ook niet de telefoonnummers, ik geen enkele historie vinden dus, geen gesprekkenlijst van afgelopen dagen bijvoorbeeld. Dit probleem kan aan mij liggen, maar vind het wel heel frapant.
Natuurlijk heeft de N95 dit wel. Iedere mobiele telefoon heeft deze mogelijkheid, en dus zeker de eur 700,-- kostende N95 ! Menu > ... (Tools ?) > Log. Ps Handleiding doorgelezen ?
Mijn WLAN is helaas vrij instabiel. Bij een onbeveiligd netwerk wil die helemaal geen data pakken zelfs, maar toen ik er WPA2 op gooide, had ie er weinig problemen mee. 8)7 Toch merk ik thuis dat de verbinding als SIP telefoon (voipbuster) naar mijn eigen Wifi elk kwartier wel keer verbreekt en soms wel paar keer achter elkaar.
Dit soort zaken kun je gemakkelijk vinden in dit forum ! Nog maar weer een keer dan :

Menu > settings > connection > wireless lan > options > advanced settings > yes > power saving > disabled

Voor nog meer specifieke settings, zie :

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Over punt 2 en 3 kan ik kort zijn.

Hij houdt wel degelijk een logboek bij. Te vinden in Menu>Toepassingen>Logboek

Over de instabiliteit wat betreft Wlan betreft is ook al veel gezegd. Zoek daar even op in de zoekfunctie. Wat je al wel vast kunt doen is in je Wlan instellingen de energiespaarstand uitzetten, dit hielp bij mij al enorm. En zorg ervoor dat je router een SSID kenmerk mee geeft.

Wat betreft de accu-tijd ben ik het met je eens, die is dramatisch...

edit: dafmay was net iets sneller :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136100 op 04-08-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Laatst online: 30-05 06:26
Wanneer heb je last van het slider probleem?
Als ik aan de rechterkant van de bovenste slide druk kan ie ong 0,5mm naar beneden...
ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Kan je andere mobiel (met GPRS verbinding) ook als access point gebruiken via bluetooth voor deze N95 ? Zodat ik daarmee met de N95 internet op kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 136100 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:57:
Over punt 2 en 3 kan ik kort zijn.

Hij houdt wel degelijk een logboek bij. Te vinden in Menu>Toepassingen>Logboek
Misschien zo dat ie de logboek wel ziet, maar dat ie op uit staat of 1 dag ofzo.. zodat er niks opgeslagen wordt of na een dag al weg is? Dan zou die die instelling nog kunnen checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Is er een instelling mogelijk zodat je alleen het geluid van je telefoon gesprekken via je carkit laat lopen? Dus niet de opdrachten van de navigatie, piepjes als de lader aangesloten wordt etc?
Op mijn parrot ck3000 zit die optie in ieder geval niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gedaan en de gehele dag mijn n95 buiten gehad maar geen gps fix pppff
wat doe ik fout????????
Anoniem: 228471 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:29:
even update bij http://blog.isquare.nl/?cat=8
En als mij het lukt dan moet het makkelijk zijn.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Penetrator schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:41:
Wanneer heb je last van het slider probleem?
Als ik aan de rechterkant van de bovenste slide druk kan ie ong 0,5mm naar beneden...
ruilen?
Mijn slider heeft dus iets of wat speling (ca. 1mm omhoog en omlaag van de slider in gesloten toestand een .5mm indruk beweging aan de rechter onderzijde + geen gelijke verhouding van opening aan de boven zijde) maar ik erger mij nog meer aan het feit dat de linker bovenkant van de achter behuizing niet volledig aansluit aan de rest van het "frame". er zit dus een kleine opening welke door een te dikke achterbehuizing aan die zijde of door kromming van kunstof tijdens productie zo gevormt is.

En die speling van 1mm naar boven of naar beneden is voor mij alsnog een logisch gevolg van een dergelijk mechaniek, dit kan nooit volledig aansluiten!!!! Elke dergelijk apparaat wat een soort gelijk mechaniek heeft zal hier last van hebben!!!! voor mijn voorals nog geen reden voor ruiling ;) (punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Laatst online: 26-03 22:54
Anoniem: 228267 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:15:
gedaan en de gehele dag mijn n95 buiten gehad maar geen gps fix pppff
wat doe ik fout????????
[...]
Had je hem aangezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs eerst het boekje lezen helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228672

Weet iemand trouwens wat de beste anti virus software is voor de n95? Ik zat een beetje rond te kijken, Kaspersky, Norton, McAfee, etc... en natuurlijk f-secure waar je continu van hoort. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Anoniem: 228672 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 05:17:
Weet iemand trouwens wat de beste anti virus software is voor de n95? Ik zat een beetje rond te kijken, Kaspersky, Norton, McAfee, etc... en natuurlijk f-secure waar je continu van hoort. Iemand een idee?
Deakka@: Ik gebruik nu al een tijdje F-Secure en moet zeggen, ben hier zeer te vrede mee.
Tot nu toe geen infecties gehad en ik installeer veel games en proggie's
dus naar mijn inziens is F-secure een hele goede virus scanner voor je N95

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 05-08-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had je hem aangezet ? heeeeelllll grappig

Zelfs eerst het boekje lezen helpt! eeeeeerrrrrrrrrggggg grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228267 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:04:
Had je hem aangezet ? heeeeelllll grappig

Zelfs eerst het boekje lezen helpt! eeeeeerrrrrrrrrggggg grappig
Zij willen je ook alleen maar helpen,
dus je zou wel normaal mogen reageren.
Vind dit storend namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
heb je t volgende al geprobeert

ga naar instrumenten -> gps-ggvns -> navigatie -> opties -> satellietstatus

Kijk of er een of meerdere satelieten binnenkomen is dit niet t geval denk ik dat je ff trugmoet naar de shop :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73515

ik heb sinds een week een bootje gekocht,. en zou heel graag mijn navigatie op de n95 willen gebruiken om te zien waar ik heen kan varen.
route 66 heeft niet echt duidelijk het water op de kaarten staan.

Weet iemand of er navigatie software voor de n95 bestaat die speciaal geschikt is voor op het water ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 30-05 11:35
dafmay schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:49:
[...]
Natuurlijk heeft de N95 dit wel. Iedere mobiele telefoon heeft deze mogelijkheid, en dus zeker de eur 700,-- kostende N95 ! Menu > ... (Tools ?) > Log. Ps Handleiding doorgelezen ?
[...]
Dit soort zaken kun je gemakkelijk vinden in dit forum ! Nog maar weer een keer dan :

Menu > settings > connection > wireless lan > options > advanced settings > yes > power saving > disabled

Voor nog meer specifieke settings, zie :

Link
Ik begrijp dat je gek wordt van al die vragen (alhoewel, ik vroeg niet om een antwoord, ik postte mijn bevindingen en kreeg een antwoord) en ik was niet duidelijk in de zin van dat ik power safe al vanaf minuut 5 dat ik de telefoon heb disabled heb. Maar de toon waarop irriteert me licht. Mede ook door je vorige posts, waarbij het wellicht vaak wel terecht is, maar dan nog. Misschien heb je er iets aan, want er zullen er meer zijn denk ik.

En jep, heb de hele handleiding een keer doorgenomen in een 4 uur lange treinreis, maar ben over logboek gegaan, omdat ik dacht dat logboek betreffende errors van de telefoon waren, dus heb ik dat zelf met mijn stomme kop uitgezet |:( Naar mijn mening ook geen logische naam (achteraf kan ik het wel vatten), maar zoals ik al zei, eerste nokia voor mij, sommige dingen werken gewoon anders of hebben een andere naam.

Betreffende hard IP instellen, DNS enz (WLAN), heb ik lang naar lopen zoeken maar niet gevonden, maar dat is mijn eigen fout. Niet hard genoeg gezocht, was al veel te blij dat ik gratis kon bellen :X (voor een paar minuutjes dan). Die verdraaide geavanceerde instellingen ook, die hebben ze niet voor niets zo diep verborgen denk ik ;) Ik heb ze nu gelijk vast ingesteld, maar ben niet thuis, dus weet nog niet of het helpt. (linksys AP) Bedankt voor de link in ieder geval _/-\o_

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dinkelover schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:16:
[...]
Ik begrijp dat je gek wordt van al die vragen (alhoewel, ik vroeg niet om een antwoord, ik postte mijn bevindingen en kreeg een antwoord) en ik was niet duidelijk in de zin van dat ik power safe al vanaf minuut 5 dat ik de telefoon heb disabled heb. Maar de toon waarop irriteert me licht. Mede ook door je vorige posts, waarbij het wellicht vaak wel terecht is, maar dan nog. Misschien heb je er iets aan, want er zullen er meer zijn denk ik.
Jij post jouw "bevindingen" hier waarop vervolgens een aantal mensen, waaronder mijzelf, proberen jou daarbij te helpen. Ik wijs jou daarnaast ook op dat je het zelf makkelijk had kunnen vinden. Ik geef toe, dat "terecht wijzen" hoeft niet altijd. Ben blij te zien dat de advanced settings geholpen hebben :)

Ps Heb je Truphone al geprobeerd voor gratis voip-bellen. Ik gebruik het zelf en het werkt geweldig, én is helemaal gratis (vaste nrs nederland, en bepaalde landen).

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 05-08-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:21

WoutF

Hoofdredacteur
Hoi,

Ik wil binnenkort een nieuwe trekking fiets gaan kopen en het lijkt me wel tof om de N95 daarbij te gaan gebruiken (GPS, muziek, etc..)
Nu heb ik twee vragen

1) Zijn er 'fietskits' ? houders om je telefoon aan je stuur te monteren?
2) Bestaan er externe accus die je via je oplader port kan aansluiten? Als ik een lange tocht maak met muziek en GPS aan wil ik natuurlijk niet dat de batterij het halverwege begeeft. Een externe accu kan ik makkelijk ergens op de fiets monteren en dan aansluiten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:50:
Iemand trouwens die Navigon 6.3 al gekocht? En die het leuk vind een klein reviewtje te geven? En het misschien naast Route 66 te zetten?
ik zit er aan te denken om het te kopen, het ziet er erg mooi uit, maar er is zo weinig info over navigon te vinden.... iemand al evaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
Heeft niemand een idee m.b.t. dit probleem? I'm out of ideas:

Vraagje: Ik gebruik, zoals aanbevolen in de startpost , PS3 video9. Het tooltje is inderdaad erg simpel te gebruiken en werkt lekker snel. Ik heb alleen het volgende probleem:

Na het encoden start ik het filmpje even op m'n pc om te checken of het "iets" is geworden... Je raad het al... er is blijkbaar iets fout gegaan ... Het geluid is echt geweldig.. perfect... maar de beelden.. tja.. het is net een dia-show... schokken, schokken en nog eens schokken...

Ik heb natuurlijk al verschillende nokia profielen geprobeerd (zelfs 128kbps) maar steeds met hetzelfde resultaat... audio goed, video bagger. Iemand hier een idee wat ik "fout" doe? Voor zover je iets fout kunt doen in PS3 ... Ik heb het geprobeerd op m'n laptop && PC... beide precies zelfde probleem.

De film die ik wil omzetten is "Underworld", een xvid (originele res = 720x400; 656 mb groot). En ja, het origineel is wel goed
Alvast DANK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Ik heb eerder een x een programmatje gezien die automatisch je dataroaming doet dwz: als ie een bekend WLAN netwerk ziet laat ie alle data daarover gaan en als er geen bekend WLAN AP is hij automatisch verbind met UMTS.

Iemand een idee?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je bij http://www.powermonkey.co.uk/ kijkt kan je hem met zonne energie opladen.
Oja www.solarc.de heeft er ook één.
Moet je natuurlijk niet alleen maar snacht's gaan fietsen!
WoutF schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:27:
Hoi,

Ik wil binnenkort een nieuwe trekking fiets gaan kopen en het lijkt me wel tof om de N95 daarbij te gaan gebruiken (GPS, muziek, etc..)
Nu heb ik twee vragen

2) Bestaan er externe accus die je via je oplader port kan aansluiten? Als ik een lange tocht maak met muziek en GPS aan wil ik natuurlijk niet dat de batterij het halverwege begeeft. Een externe accu kan ik makkelijk ergens op de fiets monteren en dan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Ik ben bezig met Truphone 3.0 te installeren. Nu krijg ik de vraag "Click next to continue and to allow this application to send an SMS and connect to the internet".

Nu krijg ik van de woorden allow to send an SMS een beetje jeuk. Kan ik gewoon op next drukken, of zit hier een Jamba-achtig abonnement aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry maar moet dit even kwijt, want begin me aardig aan te storen.
Ik snap dat er aantal gek worden van de "standaard" vragen beantwoorden maar ik zie een aantal reacties....
Als je hier nieuw bent en je krijg zo'n reactie durf je gelijk niks meer te vragen en of voel je je ook hier niet echt meer welkom.
We hebben 6 topics van n95 met gemiddeld 45 pagina's. 25 posts per pagina. dat is totaal 6700 post zo ongeveer.
Gek he dat er zijn die niet alles doorlezen?!
antwoord dan niet, zijn altijd wel andere die zoiets beantwoorden.
Niet iedereen is even handig met digitale techniek.

Edit de startpost dan continu met nog meer standaard vragen erbij, zet nog meer handige links erin. deze links die er nu in staan zijn zelfde als deel 5 en 4 zo ongeveer. en staan ook bij n73, en symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
Hallo

Sinds dat ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd heb ik iedere keer het probleem dat mijn netwerkverbinding wegvalt.
Op het moment dat hij wegvalt vind hij ook niks weer.
pas na een reset naar fabrieks instellingen vind hij de provider pas weer.
Zijn hier nog meer mensen die daar last van hebben sinds dat ze de laatste
firmware hebben geinstalleerd,en zo ja hebben jullie dan eventueel een
oplossing voor dit probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 13:32
Ik heb een leuk probleempje sinds de V12 firmware.
Als ik in Dual Mode zit (GSM/UMTS) dan kunnen mensen mij niet meer bereiken.
Vodafone (daar zit ik bij) zegt dat de telefoon niet langer meer bereikbaar is.
Hetzelfde gebeurd als ik een belletje wil plegen naar iemand: volgens Vodafone is het toestel dat ik probeer te bereiken niet meer te bereiken op dat toestel.
Soms komt er helemaal geen GSM verbinding tot stand en krijg ik een "Connection Error".

SMS-en gaat nog wel, maar soms duurt het even voordat de SMS binnenkomt.
Zo heb ik ooit een SMS gestuurd die een dag later pas een keer binnen kwam zetten.
Of dat ik een SMS had gestuurd en geen aflever rapport kreeg.
Bel ik het persoon ik kwestie, krijg ik spontaan het aflever rapport binnen en tevens een SMSje die het persoon mij direct had gestuurd.

Eerst dacht ik dat dit een netwerk probleem was, maar het is wel degelijk mijn Nokia N95.
Het bereik is ook zeer beroerd als ik op Dual Mode zit.
(Maar voldoende bereik om dus te kunnen bellen wat dus wel werkt voor heel even als ik de Nokia N95 uit en weer aan zet.)
Zet ik hem op GSM only mode, dan heb ik alle balkjes qua bereik vol en tevens geen problemen met mensen die mij proberen te bellen en andersom.

Ra ra ra hoe is dit ingodsnaam mogelijk?
Dit is zeer frustrerend.
Sinds ik die V12 firmware heb blijken mensen mij dus al een tijdje mij niet te kunnen bereiken.
Het meest essentieele onderdeel van de Nokia N95 (de telefoon functie) werkt gewoon niet goed meer.
Vrij ironisch dus.
Gelukkig is de work around dat ik nu dus op GSM only mode draai.
Maar slordig is het wel natuurlijk! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
GerardReintke schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:26:
Hallo

Sinds dat ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd heb ik iedere keer het probleem dat mijn netwerkverbinding wegvalt.
Op het moment dat hij wegvalt vind hij ook niks weer.
pas na een reset naar fabrieks instellingen vind hij de provider pas weer.
Zijn hier nog meer mensen die daar last van hebben sinds dat ze de laatste
firmware hebben geinstalleerd,en zo ja hebben jullie dan eventueel een
oplossing voor dit probleem gevonden.
Ah kijk!
Aan de tijd te zien zaten wij beiden onze post tegelijk te tikken zo ongeveer.
Die van jou zag ik nog niet namelijk.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben want ik zat ook te denken aan een hardware stoornis naast de link naar de V12 firmware dat deze het euvel in het leven heeft geroepen.
Firmware dus.
Zeer fijn. :/

De work around is dus je telefoon in GSM only mode zetten i.p.v Dual mode.
Dan zie je de Nokia N95 het bereik met enkele seconden helemaal opschroeven tot max bereik.
Niks aan te doen.
Dat word weer uitkijken naar de volgende firmware (en hopen dat het probleem dan is opgelost)... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
Darkwolf_1982 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:40:
[...]

Ah kijk!
Aan de tijd te zien zaten wij beiden onze post tegelijk te tikken zo ongeveer.
Die van jou zag ik nog niet namelijk.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben want ik zat ook te denken aan een hardware stoornis naast de link naar de V12 firmware dat deze het euvel in het leven heeft geroepen.
Firmware dus.
Zeer fijn. :/

De work around is dus je telefoon in GSM only mode zetten i.p.v Dual mode.
Dan zie je de Nokia N95 het bereik met enkele seconden helemaal opschroeven tot max bereik.
Niks aan te doen.
Dat word weer uitkijken naar de volgende firmware (en hopen dat het probleem dan is opgelost)... :/
Ook dat helpt dus niet.moet een reset doen naar fabrieks instellingen voor hij uberhaupt de provider weervindt.vind het mateloos irritant omdat ik al mijn apps weer moet installeren,want ik gebruik de telefoon dus ook voor mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
GerardReintke schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:46:
Ook dat helpt dus niet.moet een reset doen naar fabrieks instellingen voor hij uberhaupt de provider weervindt.vind het mateloos irritant omdat ik al mijn apps weer moet installeren,want ik gebruik de telefoon dus ook voor mn werk.
Zit jij toevallig ook bij Vodafone? Of zit jij bij een andere provider?
Vind het wel merkwaardig dat een firmware zo'n rare fout kan bevatten.
En zo te lezen heb je het nog "zwaarder" dan ik.
Zelf heb ik dus wel degelijk succes als ik hem op GSM only mode zet.
Heb je ook al geprobeerd om je telefoon anders even in Offline modus te zetten en dan weer terug naar General?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
markmg schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

ik zit er aan te denken om het te kopen, het ziet er erg mooi uit, maar er is zo weinig info over navigon te vinden.... iemand al evaring ermee?
Wel grappig met Route66 super snel kopers ;) En met deze.. die soms best geprezen werd... heeft nog niemand hier de stap gewaagt... haha ik ook niet hoor... daar niet van, maar ben reuze benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225243

Darkwolf_1982 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Zit jij toevallig ook bij Vodafone? Of zit jij bij een andere provider?
Vind het wel merkwaardig dat een firmware zo'n rare fout kan bevatten.
En zo te lezen heb je het nog "zwaarder" dan ik.
Zelf heb ik dus wel degelijk succes als ik hem op GSM only mode zet.
Heb je ook al geprobeerd om je telefoon anders even in Offline modus te zetten en dan weer terug naar General?
zal t wel aan de firmware liggen
want ik heb ook de V12 en ik heb ook vodafone
en bij mijn werkt t perfeckt
meschien dat t aan je 95 ligt en zou terug gaan naar nsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mau_Maus schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

Wel grappig met Route66 super snel kopers ;) En met deze.. die soms best geprezen werd... heeft nog niemand hier de stap gewaagt... haha ik ook niet hoor... daar niet van, maar ben reuze benieuwd!
Mjah... Route66 & TomTom zijn op de reguliere navigatieproduktenmarkt ook de "grotere" spelers, dus gaan de mensen er vanuit dat het daar allemaal wel bij zal (in geval van TomTom: gaan) werken.

Voor nieuwe spelers op die markt is het nét allemaal wat lastiger, al denk ik dat we binnen een niet afzienbare tijd allemaal kunnen navigeren op de manier zoals bijvoorbeeld Nav4All dat nú aan het opzetten is. Zonder data op je device dus, en met continue geüpdate kaarten via een online verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 136100 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:50:
Ik ben bezig met Truphone 3.0 te installeren. Nu krijg ik de vraag "Click next to continue and to allow this application to send an SMS and connect to the internet".

Nu krijg ik van de woorden allow to send an SMS een beetje jeuk. Kan ik gewoon op next drukken, of zit hier een Jamba-achtig abonnement aan vast?
Nee hoor is compleet veilig. Ik heb het ook gedaan en Truphone werkt echt geweldig. Begint zolangzamerhand te klinken alsof ik daar aandelen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:20:
[...]

Mjah... Route66 & TomTom zijn op de reguliere navigatieproduktenmarkt ook de "grotere" spelers, dus gaan de mensen er vanuit dat het daar allemaal wel bij zal (in geval van TomTom: gaan) werken.

Voor nieuwe spelers op die markt is het nét allemaal wat lastiger, al denk ik dat we binnen een niet afzienbare tijd allemaal kunnen navigeren op de manier zoals bijvoorbeeld Nav4All dat nú aan het opzetten is. Zonder data op je device dus, en met continue geüpdate kaarten via een online verbinding.
volgens mij is navigon zelfs ouder dan tomtom, en in duitsland erg hot, ik hoorde of las ergens dat medion de navi van navigon gebruikt?..... als dat zo is, dan hou ik het lekker bij tomtom.. slechte evaringen met medion navi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Darkwolf_1982 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:36:
Soms komt er helemaal geen GSM verbinding tot stand en krijg ik een "Connection Error".
...
Lijkt wel mijn E90, heeft dezelfde irritante gebreken op dit moment...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219833

Ik heb het probleem dat een bepaalde mailserver niet helemaal lekker "synct" met mijn N95. Hij haalt 1 mailtje op en dan hangt de communicatie. Andere mailservers (waaronder Gmail) gaan wel goed. Het probleem is opgelost door ipv POP3, IMAP4 in te stellen (terwijl ik op mijn PC normaal gewoon POP3 gebruik), dit lijkt overigens ook een stuk sneller te zijn. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Laatst online: 09:34
Hitmixer schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:05:
Heeft niemand een idee m.b.t. dit probleem? I'm out of ideas:

Vraagje: Ik gebruik, zoals aanbevolen in de startpost , PS3 video9. Het tooltje is inderdaad erg simpel te gebruiken en werkt lekker snel. Ik heb alleen het volgende probleem:

Na het encoden start ik het filmpje even op m'n pc om te checken of het "iets" is geworden... Je raad het al... er is blijkbaar iets fout gegaan ... Het geluid is echt geweldig.. perfect... maar de beelden.. tja.. het is net een dia-show... schokken, schokken en nog eens schokken...

Ik heb natuurlijk al verschillende nokia profielen geprobeerd (zelfs 128kbps) maar steeds met hetzelfde resultaat... audio goed, video bagger. Iemand hier een idee wat ik "fout" doe? Voor zover je iets fout kunt doen in PS3 ... Ik heb het geprobeerd op m'n laptop && PC... beide precies zelfde probleem.

De film die ik wil omzetten is "Underworld", een xvid (originele res = 720x400; 656 mb groot). En ja, het origineel is wel goed
Alvast DANK!
Waarom gebruik je niet gewoon Nokia Video Manager om video's te converteren.. werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Darkwolf_1982 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:36:
Ik heb een leuk probleempje sinds de V12 firmware.
Als ik in Dual Mode zit (GSM/UMTS) dan kunnen mensen mij niet meer bereiken.
Vodafone (daar zit ik bij) zegt dat de telefoon niet langer meer bereikbaar is.
Hetzelfde gebeurd als ik een belletje wil plegen naar iemand: volgens Vodafone is het toestel dat ik probeer te bereiken niet meer te bereiken op dat toestel.

Zo heb ik ooit een SMS gestuurd die een dag later pas een keer binnen kwam zetten.
Of dat ik een SMS had gestuurd en geen aflever rapport kreeg.
Bel ik het persoon ik kwestie, krijg ik spontaan het aflever rapport binnen en tevens een SMSje die het persoon mij direct had gestuurd.

Eerst dacht ik dat dit een netwerk probleem was, maar het is wel degelijk mijn Nokia N95.
Het bereik is ook zeer beroerd als ik op Dual Mode zit.
(Maar voldoende bereik om dus te kunnen bellen wat dus wel werkt voor heel even als ik de Nokia N95 uit en weer aan zet.)
Zet ik hem op GSM only mode, dan heb ik alle balkjes qua bereik vol en tevens geen problemen met mensen die mij proberen te bellen en andersom.

Ra ra ra hoe is dit ingodsnaam mogelijk?
Dit is zeer frustrerend.
Sinds ik die V12 firmware heb blijken mensen mij dus al een tijdje mij niet te kunnen bereiken.
Het meest essentieele onderdeel van de Nokia N95 (de telefoon functie) werkt gewoon niet goed meer.
Vrij ironisch dus.
Gelukkig is de work around dat ik nu dus op GSM only mode draai.
Maar slordig is het wel natuurlijk! :/
Is "alleen UMTS" setting mischien een mogelijkheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Anoniem: 218867 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:46:
Heb je bij PS3 de Nokia profiles er ook overheen geknald? Die moet je hebben voor conversie naar 'Nokiaformaat'. Meer instructies hierrr.

Wat betreft Route66: Versie .486 doet het gewoon met de interne chip. Ik meende in een eerder topic gelezen te hebben dat er ook een nieuwere 'testversie' gevonden was (met een hoger versienr.) maar deze werkte niet met de interne chip. (Niet zelf getest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Laatst online: 00:49
WoutF schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:27:
Hoi,

Nu heb ik twee vragen

Ik heb zelf pas deze set aangeschaft van Krusell:
hoesje
stuurhouder

Omdat ik deze oplossing iets te dik vond worden (inclusief telefoon ongeveer 10 cm vanaf het stuur), heb ik een gaatje in het hoesje gemaakt en het hoesje met een bout aan de stuurhouder gezet (zonder het multidapt systeem ertussen). De telefoon trilt een beetje, maar valt er niet uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Ik ben in dit topic al veel GPS applicaties tegengekomen, maar ik ben op zoek naar toch weer een andere. Weet iemand of er een programmaatje is voor navigatie op het water? Het liefst iets met kaarten erbij, maar ik zou al tevreden zijn als ik iets kan vinden waarmee ik koers, snelheid en afgelegde afstand kan weergeven. Dit zou Maps ook moeten kunnen, maar ik ben het er nog niet in tegengekomen (behalve snelheid dan, als de routeplanner draait).

[ Voor 96% gewijzigd door IMadeLove2MyN95 op 05-08-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versie 7.3.468 werkt top.
Eerst geinstaleerd, daarna de Mobile 7_S60_update_7.0.1095_7.3.520.exe eroverheen gezet.
Activatiecode : 5432154321543215
En rammel de bammel hij doet het.
Maar het is heelaas geen TT
IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:00:
[...]

Heb je bij PS3 de Nokia profiles er ook overheen geknald? Die moet je hebben voor conversie naar 'Nokiaformaat'. Meer instructies hierrr.

Wat betreft Route66: Versie .486 doet het gewoon met de interne chip. Ik meende in een eerder topic gelezen te hebben dat er ook een nieuwere 'testversie' gevonden was (met een hoger versienr.) maar deze werkte niet met de interne chip. (Niet zelf getest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:00:
[...]

Als ik het goed heb:
Under Settings/Devices/PS3 change the location of where MPEG4 videos are outputted to whichever folder you wish
- Hier moet ik dat nokiaprofile map openen?

Drop down Profile and choose one of the Nokia ones I prepared
There are 12 profiles in all which are the sum of 3 bitrates, 2 sizes (small and large) and 2 formats (4:3 and 16:9)
Choose whichever is applicable to you based on size, quality and resolution
-Dit vat ik niet echt?

If you are just going to watch on your phone and not output to the TV, the Nokia 768kbps Small profiles are fine.
-Dit heb ik er niet tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225960

Zo ik ben net terug van een weekendje antwerpen en een paar dingen zijn mij opgevallen aan de N95; als eerste kreeg ik heel moeilijk een gps fix (ongeveer 3 minuten) en soms helemaal geen gps fix terwijl dat hier in harderwijk totaal geen probleem is.
Kan dit aan mijn software liggen? (V11)

En wat mij opviel was dat de camera niet kon scherpstellen als er meer dan de helft ingezoomd werd (erg irritant) tevens zaten er best een aantal onscherpe foto's tussen.
Wat me ook opviel was dat de camera vaak niet werd geactiveerd als ik dat schuifje open deed.

Ik hoop dat jullie mij hier wat informatie kunnen verschaffen.

Oh ja, ik krijg morgen een nieuwe slider en speakers (beide kanten klinken erg schel en vervormen snel hebben hier meer mensen last van gehad?) laat ik jullie ook meteen even weten of dat geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 23:15

Nyana

Who?!

Anoniem: 225960 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:11:
Zo ik ben net terug van een weekendje antwerpen en een paar dingen zijn mij opgevallen aan de N95; als eerste kreeg ik heel moeilijk een gps fix (ongeveer 3 minuten) en soms helemaal geen gps fix terwijl dat hier in harderwijk totaal geen probleem is.
Kan dit aan mijn software liggen? (V11)

En wat mij opviel was dat de camera niet kon scherpstellen als er meer dan de helft ingezoomd werd (erg irritant) tevens zaten er best een aantal onscherpe foto's tussen.
Wat me ook opviel was dat de camera vaak niet werd geactiveerd als ik dat schuifje open deed.

Ik hoop dat jullie mij hier wat informatie kunnen verschaffen.

Oh ja, ik krijg morgen een nieuwe slider en speakers (beide kanten klinken erg schel en vervormen snel hebben hier meer mensen last van gehad?) laat ik jullie ook meteen even weten of dat geholpen heeft
Dat met de camera heb ik ook last van. Dat wil zeggen, hij start wel gewoon als ik het schuifje open. Alleen focust ie niet altijd. zeker als je gewoon een foto van iets verder als 3 meter wil maken. Dan moet je een x of 10 focussen voor het werkt.

En jah wat betreft die speakers. Wat moet je ervan verwachten.. T zijn maar kleine speakertjes. Daar hecht ik dan ook geen waarde aan. Leuk dat het stereo is. Maar kwaliteit van zulke kleine speakertjes blijft toch brak imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Anoniem: 218867 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:40:
Als ik het goed heb:
Under Settings/Devices/PS3 change the location of where MPEG4 videos are outputted to whichever folder you wish
- Hier moet ik dat nokiaprofile map openen?
Het doel dat je hier opgeeft, daar plaatst hij het geconverteerde bestand.
Drop down Profile and choose one of the Nokia ones I prepared
There are 12 profiles in all which are the sum of 3 bitrates, 2 sizes (small and large) and 2 formats (4:3 and 16:9)
Choose whichever is applicable to you based on size, quality and resolution
-Dit vat ik niet echt?

If you are just going to watch on your phone and not output to the TV, the Nokia 768kbps Small profiles are fine.
-Dit heb ik er niet tussen staan
Het tweede bestandje is (na het unzippen) een xml bestandje, daarin staan de Nokia profiles. Deze plak je bij de andere profiles (default is dat in C:\Program Files\Red Kawa\Video Converter\Profiles\Video). Dan moeten in PS3 de Nokia profiles erbij staan. Het zijn er meerdere en ze staan helemaal onderin het pulldown menu. Welke je kiest hangt af van je eisen: Kijk je de film op je telefoon schermpje, dan is lage kwaliteit voldoende. Kijk je het (zoals ik) op een 65 cm. breedbeeld tv, dan wil je wat betere output. Ik gebruik hiervoor zelf altijd '768 large 16:9'. Daarmee heb je goede kwaliteit beeld en acceptabele bestandsgrootte.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.