![]() !!Waarschuwing!! Lees eerst de onderstaande topicregels goed, dit om het topic zo schoon mogelijk te houden. En ervoor te zorgen dat je geen modwarning aan je broek hebt hangen. • Hou het ontopic! • Voordat men vragen stelt lees eerst goed de startpost door en zoek in de vorige topics. • Voor slider problemen klik hier en begin er niet steeds over in het topic. • Wij hoeven niet te weten wanneer jou N95 in huis is of wanneer jij hem hebt besteld, hou dit dus voor je. • Uitermate not done is: Flames, ernstige beledigingen, trollen, bedreigingen, en al dat soort ongerief horen in dit topic niet thuis. Weet je niet zeker hoe je je dient te gedragen in een topic als deze, raadpleeg dan de GoT-FAQ, een aanrader voor de beginnende GoTter Als iedereen zich aan deze regels houdt dan wordt dit een hartstikke gezellig topic. Vorige topics Nokia N95 deel 4 Nokia N95 deel 3 Nokia N95 - deel 2 Nokia N95 - deel 1 Nokia onthulde op 26-09-2006 de N95, een nieuwe mobiele telefoon met bijzonder indrukwekkende specificaties. Zo heeft het toestel een 5 megapixel camera met Carl Zeiss-lens, GPS, HSDPA, EDGE, WiFi 802.11g, een 2,6 inch QVGA-scherm, ATI 3D videochip, een microSD-kaartslot, UPnP en stereospeakers. De N95 is verder uitgerust met 160MB geheugen, speciale knopjes voor de audiobediening en een 3,5 mm koptelefoonaansluiting. Inmiddels is het toestel te koop. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Slider Over de slider is al enorm veel gezegd in het vorige topic. Het is zo dat bij behoorlijk wat nokia's, en waarschijnlijk vooral van de eerste batch, de slider nogal los kan zitten. Dit is héél simpel op te lossen door je gsm te gaan ruilen. Normaal gezien zal je retailler hier niet moeilijk over doen. Ga dus niet heel dit topic volspammen dat jouw slider los zit, ruil je n95 lekker om en ga er van genieten! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In deze pdf staat meer info over Symbian S60 3 Edition. En hier kan je ook veel info vinden: Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic Sales Package Contents • Nokia N95 • Nokia Video Connectivity Cable CA-75U • Nokia Connectivity Cable DKE-2 (USB-kabel) • Nokia Stereo Headset HS-45, AD-43 (met ingebouwde afstandsbediening, die los te koppelen is van de oordopjes) • Nokia Battery BL-5F • Nokia Travel Charger AC-5 • zie foto > http://www.allaboutsymbia...s/N95/photos/DSC03172.JPG • zie video > http://blip.tv/file/get/S...nboxingTheNokiaN95573.mov Oplossing is hier te vinden. Zie hier | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De Nokia N95 beschikt over een interne GPS-chip. Helaas gaat het hier niet om de bekende sirfstar III chip, die erg goed is, maar om de... Om een fix te krijgen is soms wat gedult nodig. Zorg in ieder geval voor het volgende: -Slide je N95 open zodat het nummerieke toetsenbord zichtbaar wordt, zo zorg je voor maximaal ontvangst. -Zorg ervoor dat je op een zo'n open mogelijke plek staat. De bijgeleverde GPS-software van Nokia is niet heel super. Maar volstaat voor een simpele route te plannen eens in de zoveel tijd. Let op dat je voor navigatie (dus spraak-begeleiding) apart moet betalen d.m.v. abonnementskosten. Alternatieve GPS software TomTom TomTom ondersteunt voorlopig nog niet de N95 volledig. Je kunt echter wel TomTom-mobile installeren, maar je zult dan van een externe gps-muis gebruik moeten maken. Tot nu toe lijkt het er ook niet op dat TomTom snel de N95 gaat ondersteunen. Route66 Route66 ondersteunt de N95 sinds kort wel. De meeste users van dit forum zijn er erg tevreden over en melden dat Route66 een snellere GPS-fix heeft dan de bijgelijverde GPS software van Nokia zelf. Nog een voordeeltje van Route66 is, dat het gratis (dataverkeer) verkeersinformatie ophaalt. En uiteraard dat de spraak er "gratis" bij zit. Je moet uiteraard nog wel het Route66 pakket los aanschaffen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In dit hoofdstuk wil ik zoveel mogelijk Tips & Trucs posten. Dus als je er nog hebt mail me (zie profiel) of post het in dit topic. 3-Lib Top Nokia N95 tips Tip van warezboy Tip van AFCAMOKUM
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Er is nu ook een nieuwe topic over symbian software. Hier kun je ook veel software vinden. Maar uiteraard kunnen we er hier ook over discussiëren! Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic Voor GPS software zie het hoofdstuk GPS. ![]() Voordat je met je N95 aan de slag gaat, installeer dan eerst even de Nokia PC Suite. Dit programma is van Nokia zelf en is erg handig voor communicatie met je gsm. Je kunt er o.a. mee syncen (met bijv. Outlook), bestanden uitwisselen, N95 als modem voor je pc gebruiken etc. Als het goed is wordt PC Suite bij je N95 geleverd op cd-rom. Maar de echte tweaker download natuurlijk de nieuwste versie die hier te vinden is. ![]() Voordat je sommige software kunt installeren op je N95 moet je het eerst 'signen'. Als je wilt weten hoe dat moet, neem dan hier een kijkje op de blog van Michel Bosma: http://blog.isquare.nl/?p=216 met dank aan Poeh voor de tip ![]() Op dit moment zijn er 2 programma's die veel worden gebruikt. Voordeel van een ander bestandsbeheer programma gebruiken t.o.v. de standaard nokia variant, is dat de alternatieven veel meer mappen laten zien die anders verborgen blijven. FExplorer officiële site directe downloadlink voor de S60 3rd edition Ik gebruik dit programma zelf en vind het erg handig. Vergeet hem niet te signen voordat je hem installeert! Y-Browser officiële site Deze schijnt ook erg fijn te werken en wordt ook door veel mensen gebruikt. ![]() Voor de conversie van je dvd's of andere filmformaten zijn er heel veel programma's te vinden. Ik heb hier een samenvatting gemaakt van de meest gebruikte. PS3 Video 9 officiële site Deze converter vind ik persoonlijk erg makkelijk, snel en goed werken. Echt een aanrader, zeker i.c.m. voorgemaakte nokia-profiles die je op de volgende site kunt vinden. SUPER Movie converter officiële site Deze converter wordt ook door veel mensen gebruikt. Maar ik prefereer toch PS3 Video 9. CloneDVD Mobile officiële site Met CloneDVD kun je heel makkelijk je DVD's omzetten naar een N95 formaat. Let er wel op dat het hier niet om freeware gaat. Er is echter wel een trial te downloaden van de site. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ingeschoven: ![]() Uitgeschoven: ![]() Gedurende navigatie ![]() @ internet ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General Info ![]() ![]() Accesoires ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Screenprotectors bij GPSplaza.nl Reviews + extra informatie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Handige Sites ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Video's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Handige GOT topics ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
reserved
[ Voor 100% gewijzigd door Gurneyhck op 22-07-2007 12:13 ]
Ik ben net terug van 2.5 week vakantie. Vandaar dat het vorige topic overvol zat. Ik heb nog niets veranderd aan de startpost. Dat gebeurt van de week pas. Zag o.a. dat er nieuwe firmware uit is, wordt deze week er allemaal in verwerkt. Ook "deel 5" moet nog worden veranderd naar "deel 6", maar dat gaat nu nog allemaal niet lukken. Druk, druk en ook niet mijn eigen pc tot beschikking. Ergens deze week een update iig, maar niet voor woensdag.
Alvast bedankt voor het begrip en discussier ze!
[ Voor 97% gewijzigd door Gurneyhck op 22-07-2007 12:16 ]
Dank voor het nieuwe deelGurneyhck schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:14:
Ik ben net terug van 2.5 week vakantie. Vandaar dat het vorige topic overvol zat. Ik heb nog niets veranderd aan de startpost. Dat gebeurt van de week pas. Zag o.a. dat er nieuwe firmware uit is, wordt deze week er allemaal in verwerkt. Ook "deel 5" moet nog worden veranderd naar "deel 6", maar dat gaat nu nog allemaal niet lukken. Druk, druk en ook niet mijn eigen pc tot beschikking. Ergens deze week een update iig, maar niet voor woensdag.
Als ik het goed heb zitten in telefoons nog een kleine batterij die zorgt dat de datum en tijd wordt onthouden? Sinds 3 dagen ofzo doet ie dat niet meer. Dus als ik mijn hoofdbatterij er even afhaal, dan weer erin doe en opstart, dan is ie al die info kwijt! Ik heb me telefoon al leeggemaakt en lang aan de oplader gehad, al 2x, maar helpt niks. Iemand een oplossing? Of iemand die het ook heeft (gehad) hoor ik ook graag...
Ik heb dat alleen als ik een andere simkaart er in heb gehad.Mau_Maus schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:31:
Als ik het goed heb zitten in telefoons nog een kleine batterij die zorgt dat de datum en tijd wordt onthouden? Sinds 3 dagen ofzo doet ie dat niet meer. Dus als ik mijn hoofdbatterij er even afhaal, dan weer erin doe en opstart, dan is ie al die info kwijt! Ik heb me telefoon al leeggemaakt en lang aan de oplader gehad, al 2x, maar helpt niks. Iemand een oplossing? Of iemand die het ook heeft (gehad) hoor ik ook graag...
Maar het hoeft toch geen probleem te zijn? Je kunt instellen dat je de datum en tijd automatisch via de netwerkoperator wil laten aanpassen.
Hoeft geen probleem te zijn, maar het hoort niet. Weet je zeker dat je het alleen hebt met simkaart verwisselen? Want had ik eerst geen last bij. Maar bij 30 sec batterij eruit heb ik het altijd.erikd_o schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:43:
[...]
Ik heb dat alleen als ik een andere simkaart er in heb gehad.
Maar het hoeft toch geen probleem te zijn? Je kunt instellen dat je de datum en tijd automatisch via de netwerkoperator wil laten aanpassen.
En werkt dat dan tijd via operator? Heb het nooit werkend gezien en dan nog moet ik het elke keer ik met batterij verwisselen opnieuw invoeren.
Bedankt voor de reactie, maar het is niet echt een oplossing maar meer een verbloemen van het probleem
Ben ik met je eens, het is geen oplossing. Bij mij werkt automatische tijd instelling via provider (telfort) overigens prima. Als ik de batterij eruit haal dan heb ik geen probleem met opnieuw tijd instellen.Mau_Maus schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:47:
[...]
Hoeft geen probleem te zijn, maar het hoort niet. Weet je zeker dat je het alleen hebt met simkaart verwisselen? Want had ik eerst geen last bij. Maar bij 30 sec batterij eruit heb ik het altijd.
En werkt dat dan tijd via operator? Heb het nooit werkend gezien en dan nog moet ik het elke keer ik met batterij verwisselen opnieuw invoeren.
Bedankt voor de reactie, maar het is niet echt een oplossing maar meer een verbloemen van het probleem
Ik heb de batterij er net 1 minuut uit gehad. Tijd blijft bewaard.
Via netwerk werkt bij Vodafone perfect.
Anoniem: 223328
hallo, domme vraag misschien maar kan het zijn dat batterijduur soms ook afhankelijk is naargelang het thema dat men gebruikt? heb soms zo'n vermoeden dat dit zo is ,groeten
Zo, ondertussen maar een flinke Torx set geregeld, hier moet de goede tussen zitten. Straks maar weer proberen de slider te fixen!
Zo dom is die vraag niet, hoorAnoniem: 223328 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:38:
hallo, domme vraag misschien maar kan het zijn dat batterijduur soms ook afhankelijk is naargelang het thema dat men gebruikt? heb soms zo'n vermoeden dat dit zo is ,groeten
Als je een theme installeerd met een fancy screensaver bijvoorbeeld dan gaat dit behoorlijk ten koste van je accuduur.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb een paar korte vraagjes:
Is het mogelijk een gesprek te beeindigen (ophangen) door de slider naar beneden te schuiven? dit ben ik gewend bij samsung telefoons. Kan het namelijk nergens vinden.
Is het kleine vierkantje naast de cam voorop de telefoon een lampje zoja kan die aan en hoe want met videogesprekken zie ik vaak niks omdat het te donker is. Zo nee wat is het dan voor ding??
Hoe kan ik tijdens een sms switchen tussen wel of geen t9 woordenboek. Ik doe het nu met het knopje met het potlood erop echter moet ik dan een heel menu door een iets bevestigen neem aan dat dat sneller moet kunnen
Is het mogelijk een gesprek te beeindigen (ophangen) door de slider naar beneden te schuiven? dit ben ik gewend bij samsung telefoons. Kan het namelijk nergens vinden.
Is het kleine vierkantje naast de cam voorop de telefoon een lampje zoja kan die aan en hoe want met videogesprekken zie ik vaak niks omdat het te donker is. Zo nee wat is het dan voor ding??
Hoe kan ik tijdens een sms switchen tussen wel of geen t9 woordenboek. Ik doe het nu met het knopje met het potlood erop echter moet ik dan een heel menu door een iets bevestigen neem aan dat dat sneller moet kunnen
[ Voor 21% gewijzigd door salvador4 op 22-07-2007 15:43 ]
Helaas dit is niet mogelijk. Hopelijk in een volgende FW-upgrade...salvador4 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:40:
Het is geen lamp. Ik geloof dat het de lichtsensor is.Is het kleine vierkantje naast de cam voorop de telefoon een lampje zoja kan die aan en hoe want met videogesprekken zie ik vaak niks omdat het te donker is. Zo nee wat is het dan voor ding??
Een aantal keer op #-toets drukken...Hoe kan ik tijdens een sms switchen tussen wel of geen t9 woordenboek. Ik doe het nu met het knopje met het potlood erop echter moet ik dan een heel menu door een iets bevestigen neem aan dat dat sneller moet kunnen
Anoniem: 215017
de 1e vraag weet ik niet nooit naar gekekensalvador4 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:40:
de 2e vraag is een lichtsensor
de 3e vraag is met #
instructieboekkie lezen
sorry voor de dubbel post iemand was me al voor
Anoniem: 121250
Ik heb al een tijdje last van donkere vlekken in het scherm, eerst redelijk klein linksonderin mijn scherm. Toen heb ik hem voor garantie opgestuurd, maar nu heb ik he alweer. Ongeveer de grootte van een vinger. Hebben meer mensen dit, of heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik denk zelf doordat er wat tegenaandruk of iets dergelijks als ik hem in mijn zak heb. ( Al heb ik hem nooit samen met iets anders, sleutels of zoiets, in mijn zak. )
Anoniem: 227183
Als ik een navigatie prog heb draaien op m'n N95 kan ik niet gelijktijdig van m'n radio genieten. Na elke route aanwijzing stopt de radio ermee. Ook in de achtergrondmode gaat dat niet. Heeft iemand een idee ?
Anoniem: 215701
Ik zou weer mailen naar T-Mobile klantenservice, dit kan natuurlijk zo niet.
Dat is een email van 2 maanden geleden toen las ik hier dat ze bij t-mobile de n95 aan 563.50€ verkochten,schijnbaar had iemand bij t-mobile de prijs verkeerd doorgegeven.Er zijn wel mensen die inderdaad de n95 aan die prijs hebben gekregen .Dus verlangde ik ook de n95 aan die prijs .Ik ben toen zelfs naar t-mobile weert gereden maar daar kreeg ik hem ook niet aan die prijs .Ik heb toen inderdaad weer een email gedaan naar t-mobile klanten service .En weer kreeg ik een email terug waar klaar en duidelijk instond dat ik hem kon krijgen aan die prijs bij t- mobile maastricht, als ik geen kreeg moesten zij bellen naar t-mobile klantenservice..Ik terug naar t-mobile maastricht maar daar waren geen n95 meer te verkrijgen op het moment.Ze gingen me toen terug bellen als ze opnieuw binnen waren maar ik heb tot nu toe nog geen foon gehad .En terug gaan doe ik niet meer want het heeft me al genoeg gekost aan benzine geld ,geld voor de parking enz...........t-mobile pfffff.En onbeleefde verkopers dat ze zijn.....
Dat is een email van 2 maanden geleden toen las ik hier dat ze bij t-mobile de n95 aan 563.50€ verkochten,schijnbaar had iemand bij t-mobile de prijs verkeerd doorgegeven.Er zijn wel mensen die inderdaad de n95 aan die prijs hebben gekregen .Dus verlangde ik ook de n95 aan die prijs .Ik ben toen zelfs naar t-mobile weert gereden maar daar kreeg ik hem ook niet aan die prijs .Ik heb toen inderdaad weer een email gedaan naar t-mobile klanten service .En weer kreeg ik een email terug waar klaar en duidelijk instond dat ik hem kon krijgen aan die prijs bij t- mobile maastricht, als ik geen kreeg moesten zij bellen naar t-mobile klantenservice..Ik terug naar t-mobile maastricht maar daar waren geen n95 meer te verkrijgen op het moment.Ze gingen me toen terug bellen als ze opnieuw binnen waren maar ik heb tot nu toe nog geen foon gehad .En terug gaan doe ik niet meer want het heeft me al genoeg gekost aan benzine geld ,geld voor de parking enz...........t-mobile pfffff.En onbeleefde verkopers dat ze zijn.....
Ik kreeg anders m'n N95 voor 100 euro minder dan in de prijslijst stond, omdat de verkoper in kwestie niet goed had gekeken. Zonder problemen en met excuses voor de verwarring. Zo zie je, je kunt niet zomaar mensen bepaalde merken aan- of ontraden nav een (helaas) slechte persoonlijke ervaring.
dat probleem heb ik ook in de auto met bluetooth. elke keer kapt de radio er mee als dat mens weer een aanwijzing geeft. denk niet dat er iets aan te doen is maar misschien heeft iemand anders een idee.Anoniem: 227183 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:15:
Als ik een navigatie prog heb draaien op m'n N95 kan ik niet gelijktijdig van m'n radio genieten. Na elke route aanwijzing stopt de radio ermee. Ook in de achtergrondmode gaat dat niet. Heeft iemand een idee ?
ik heb nav4all getest.
ben er erg tevreden over, soms wat foutjes maar je navigeert zo overal naartoe. hij geeft beter dan de nokia navigatie aan welke afslag je moet hebben en je kan je lettertype makkelijker aanpassen.
1 nadeel je moet je lichtinstellingen elke keer dat je hem opstart even aanpassen anders gaat hij naar de screensaver.
ben er erg tevreden over, soms wat foutjes maar je navigeert zo overal naartoe. hij geeft beter dan de nokia navigatie aan welke afslag je moet hebben en je kan je lettertype makkelijker aanpassen.
1 nadeel je moet je lichtinstellingen elke keer dat je hem opstart even aanpassen anders gaat hij naar de screensaver.
1 probleem...sinds ik large time geinstalleerd heb 2x.. hoor ik geen geluid meer bij nieuw gesinstalleerde applicaties. misschien ligt het niet aan large time maar het is wel toevallig.
ik heb 5 spelletjes geinstalleerd en nav4all en alleen op die apps doet het geluid het niet. lijkt wel of het allemaal niet voor de n95 bedoelt is...
ik kan large time ook niet vinden, heb het geinstalleerd via het kabeltje. niet te vinden onder teopassing beheer of bestand beheer.
moet ik dan maar alles opnieuw installeren bij de nieuwe firmware? of zie ik iets stoms over het hoofd?
ik heb 5 spelletjes geinstalleerd en nav4all en alleen op die apps doet het geluid het niet. lijkt wel of het allemaal niet voor de n95 bedoelt is...
ik kan large time ook niet vinden, heb het geinstalleerd via het kabeltje. niet te vinden onder teopassing beheer of bestand beheer.
moet ik dan maar alles opnieuw installeren bij de nieuwe firmware? of zie ik iets stoms over het hoofd?
Ja bij mij vroeger ook, zowel met als zonder tijd via operator.. had alleen soms dat ie dan een paar minuten of zelfs half uur verkeerd liep, maar goed hij onthield gewoon de tijd, nu dus als ik batterij 2 sec eraf haal, dan is ie de tijd kwijt, dus dat is een fout. Maar als er geen oplossing is, dan zal ik het misschien moeten laten repareren. Wil niet afhankelijk zijn van de tijd van me operator. Wil mijn eigen tijd kunnen instellen en houden. Iemand nog idee-tjes?erikd_o schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:17:
Ik heb de batterij er net 1 minuut uit gehad. Tijd blijft bewaard.
Hmm ik weet het niet maar zou het een software-matige fout kunnen zijn ? Dan zou je eventueel een reset kunen proberen. Alles is beter dan de telefoon een paar weken te moeten missen vanwege reparatie...toch ?Mau_Maus schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:05:
[...]
Ja bij mij vroeger ook, zowel met als zonder tijd via operator.. had alleen soms dat ie dan een paar minuten of zelfs half uur verkeerd liep, maar goed hij onthield gewoon de tijd, nu dus als ik batterij 2 sec eraf haal, dan is ie de tijd kwijt, dus dat is een fout. Maar als er geen oplossing is, dan zal ik het misschien moeten laten repareren. Wil niet afhankelijk zijn van de tijd van me operator. Wil mijn eigen tijd kunnen instellen en houden. Iemand nog idee-tjes?
Ja, maar die kans is denk ik extreem klein, dat het door software komt. Omdat ik laatste weken bijna niks gedaan heb. En vorige fw update heb ik alles schoon opnieuw gedaan. Maarja ik kijk het nog even aan.
Ik was net ff op wat thema's t zoeken toen ik deze tegenkwam ziet er wel leuk uit
een combinatie van blauw en groen
dat is nu niet echt een nadeel. Zodra hij van afslag verandert (dus nadat je op een 2,5 km weg opeens rechts moet, zegt die mw. dat en licht het beeldscherm ook op. handig dus dat het scherm in de tussentijd op zwart gaat, scheelt in je accu. Ik ervaar dat niet al hinderlijk dusRobertRedCap schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:35:
ik heb nav4all getest.
1 nadeel je moet je lichtinstellingen elke keer dat je hem opstart even aanpassen anders gaat hij naar de screensaver
Nou ik zou niet iedereen over één kam scheren. Ik ben uitstekend geholpen bij de T-Mobile shop in Amsterdam toen ik mijn N95 (unbranded) heb gehaald. Op hun advies heb ik ook nog extra korting gekregen door mijn T-mobile extrapunten in te wisselen.Anoniem: 215701 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:19:
Ik zou weer mailen naar T-Mobile klantenservice, dit kan natuurlijk zo niet.
...........t-mobile pfffff.En onbeleefde verkopers dat ze zijn.....
Misschien zijn de medewerkers in Maastricht wat chagrijniger ofzo.
Anoniem: 225493
Mischien ben ik een zeikert. Maar kan iemand me uitleggen waarom er een nieuwe versie gemaakt weer wordt. Voor mij de gemiddelde gebruiker is het zwaar K.. want de ik dien nu 6 keer de search optie te gebruiken voor ik een post maak anders word ik door iedereen geflamed....
N95Boy schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:52:
[...]
Bij mij werkt de koptelefoon van Nokia niet meer. Ik kan de knopen 'Play >', Bw << , volume etc niet meer gebruiken.
Kan mij iemand vertellen welk schuifje bedoeld wordt hier?Misschien vergrendeld met dat kleine schuifje aan de zijkant?
@ dat t-mobile geneuzel? Wie vertelde je dat in de shop? Toch niet dat kleine ventje hè?
Edit: Las hier net van iemand dat hij zijn telefoon 3 dagen aan had staan. Dit haal ik echt nooit! (is dit overgens 24uur per dag?)
Bij mij checkt wel het N95 mail programma en Mail for Exchange allebei ieder half uur voor mail maar kan me niet voorstellen dat dit ander halve dag "batterijduur" gebruikt toch?
Ga het nu eens proberen met die programma's uit voor een paar dagen.
[ Voor 52% gewijzigd door digital-IMEI op 22-07-2007 21:52 ]
Anoniem: 136100
Ik haal ook krap an een etmaal met mijn accu.
- Email check iedere 30 min
- 1 uur mp3's luisteren
- 15 min bellen
- 10 smsjes
Ik vind het niet al te lang, aan de andere kant, ik doe gewoon iedere nacht de tel aan de lader, zo'n ramp is het ook weer niet...
- Email check iedere 30 min
- 1 uur mp3's luisteren
- 15 min bellen
- 10 smsjes
Ik vind het niet al te lang, aan de andere kant, ik doe gewoon iedere nacht de tel aan de lader, zo'n ramp is het ook weer niet...
Anoniem: 226604
Hmmz... Kan jij lezen wat er in de afbeelding linksboven onder "geen items vandaag" staat?back2basic schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:48:
Ik was net ff op wat thema's t zoeken toen ik deze tegenkwam ziet er wel leuk uiteen combinatie van blauw en groen
Naar mijn idee bagger-theme dus
Verkijk je daar niet op...! Mocht je die 3 dagen willen halen dan is dat met jouw toepassingen dus 48*3=144*2(2 applicaties)=288 keer een data-connectie naar buiten en dat zou zo maar idd 1,5 dag batterij-duur kunnen schelen jaSjengcity schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:40:
[...]
[...]
Edit: Las hier net van iemand dat hij zijn telefoon 3 dagen aan had staan. Dit haal ik echt nooit! (is dit overgens 24uur per dag?)
Bij mij checkt wel het N95 mail programma en Mail for Exchange allebei ieder half uur voor mail maar kan me niet voorstellen dat dit ander halve dag "batterijduur" gebruikt toch?
Ga het nu eens proberen met die programma's uit voor een paar dagen.
Uhhh.... best leuke berekening wat je daar maakt maar denk dat je je iets vergist.Anoniem: 226604 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:02:
[...]
Verkijk je daar niet op...! Mocht je die 3 dagen willen halen dan is dat met jouw toepassingen dus 48*3=144*2(2 applicaties)=288 keer een data-connectie naar buiten en dat zou zo maar idd 1,5 dag batterij-duur kunnen schelen ja
teneerste heeft een dag 24uur (toch
Jij rekent 3 dagen, ik kan max als ik hem niet gebruik misschien NET 2 dagen aan laten. Om het dan even exact te doen checkt m`n Gmail alleen tussen 07.00-00.00 (17u x 2x per uur = 34x) en m`n exchange tussen 08.00 en 17.00 (9u x 2x per uur = 18)
Dus: 34 (Gmail) + 18 (Exch.) = 52 * 2 (dagen) = 104
Nu nog even uitrekenen hoeveel stroom 1x connectie maken verbruikt en we zijn er
Zijn er overgens mensen die in Maastricht ook dat 3,5G te zien krijgen? Op deze pagina van T-Mobile staat wel dat er HSDPA dekking is maar krijg alleen maar 3G te zien
[ Voor 12% gewijzigd door digital-IMEI op 22-07-2007 22:22 ]
Sjengcity schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:40:
Kan mij iemand vertellen welk schuifje bedoeld wordt hier?

Sjengcity schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:16:
[...]
Uhhh.... best leuke berekening wat je daar maakt maar denk dat je je iets vergist.
teneerste heeft een dag 24uur (toch)(edit, was 2 keer per uur gerekend).
Jij rekent 3 dagen, ik kan max als ik hem niet gebruik misschien NET 2 dagen aan laten. Om het dan even exact te doen checkt m`n Gmail alleen tussen 07.00-00.00 (17u x 2x per uur = 34x) en m`n exchange tussen 08.00 en 17.00 (9u x 2x per uur = 18)
Anyway, 104 connecties is ook niet niks...
Aah sorry, gemist dat het over de headset ging

net nog even gekeken, de totale datestroom is 6, 72kB om 1 keer de mail te checken en de verbinding is +/- 20 sec. actief.Anyway, 104 connecties is ook niet niks...
Dat maakkt een verbindigsduur van 20*104/60=34,66 minuten met een dataverkeer van 698,88kB.
Dat zou dus ongeveer gelijk zijn aan een dik half uur surfen. (maar even niet mee geteld dat de browser ook nog stroom verbruikt, er veel meer dataverkeer is en het licht tijdens het surfen eigenlijk altijd brand.) In dat geval denk ik niet dat het checken van de mail zoveel van de batterij vraagt maar we zullen het komende paar dagen zien, morgen ochtend gaat hij nog aan de oplader en dan laat ik hem helemaal leeg lopen met m`n mail uitgeschakeld.
[ Voor 53% gewijzigd door digital-IMEI op 22-07-2007 23:24 ]
hmz ik had begrepen dat symbiansigned het sinds afgelopen woensdag weer zou doen. Echt wanneer ik me probeer te registreren krijg ik deze melding:
Blijkbaar kan ik me dus niet registreren. Meer mensen hier last van? Of is er een workaround, want ik wil graag wat dingen proberen....Access denied
Either your session has been expired (the session expires after a period of inactivity) or you do not have rights to enter this section of the website.
Inderdaad, ik snap het ook niet meer. Ik heb meestal een bookmark op thread#/last pagina. Je moet nu bij elke nieuwe thread weer wachten tot er voldoende berichten in de nieuwe post staan totdat je een nieuwe bookmark op thread#/last kunt aanmaken, en de opmerking "gebruik de search-functie" wordt ook steeds lastiger/tijdrovender.Anoniem: 225493 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:40:
Mischien ben ik een zeikert. Maar kan iemand me uitleggen waarom er een nieuwe versie gemaakt weer wordt. Voor mij de gemiddelde gebruiker is het zwaar K.. want de ik dien nu 6 keer de search optie te gebruiken voor ik een post maak anders word ik door iedereen geflamed....

En dan de bookmarks bijwerken op je thuis-PC, laptop, werk-PC, N95-browser, N95-Opera...
Maar er zal vast wel een goede reden voor zijn, dus wellicht kan een van de mods of Gurneyhck duidelijk maken wat het voordeel is van al die losse threads ?
[ Voor 7% gewijzigd door Tweakman op 23-07-2007 00:11 ]
Anoniem: 227224
Ik had me al eerder geregistreerd daar, maar tot nu toe ook geen request kunnen aanvragen. Tot aan gisteravond, toen lukte het me dus opeens wel.Dandelion schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:51:
hmz ik had begrepen dat symbiansigned het sinds afgelopen woensdag weer zou doen. Echt wanneer ik me probeer te registreren krijg ik deze melding:
[...]
Blijkbaar kan ik me dus niet registreren. Meer mensen hier last van? Of is er een workaround, want ik wil graag wat dingen proberen....
Dus er is wel degelijk iets aan gedaan. Succes in elk geval.
Foto is een beetje onduidelijk genomen maar het thema is wel degelijk goed leesbaar heb m zelf getestAnoniem: 226604 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:58:
[...]
Hmmz... Kan jij lezen wat er in de afbeelding linksboven onder "geen items vandaag" staat?
Naar mijn idee bagger-theme dus
Ik zal morgenvroeg ff voor nieuwe screens vragen
[ Voor 6% gewijzigd door back2basic op 23-07-2007 03:33 ]
Heeft er al iemand iets gemerkt van de versnelde GPS
en is daar al een update voor?
bron
http://news.com.com/Nokia.../2100-1039_3-6197500.html
bron
Anoniem: 116053
Ik wilde het ook proberen maar op de site is te lezen dat alleen bestaande accounts dus nu kunnen signen. er staat ook dat je binnenkort weer een nieuwe account kan aanvragen.Dandelion schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:51:
[...]
Blijkbaar kan ik me dus niet registreren. Meer mensen hier last van? Of is er een workaround, want ik wil graag wat dingen proberen....
dit staat er dus:
"SYMBIAN SIGNED WEBSITE UPDATE - SITE FULLY FUNCTIONAL FOR REGISTERED ACCOUNTS
The Symbian Signed web site has now been migrated, with the following functionality now available.
* Applications may be submitted via the site for testing via TEST HOUSES.
* SELF CERTIFIERS are enabled.
* Developer Certificate creation is NOW enabled for ALL EXISTING accounts.
Note: We anticipate NEW account registration will return in the near future. If you do not currently have an account and have a valid reason to have an account created, please send an email as follows to symbiansigned@symbian.com:
Subject of email "Developer Certificate enable request"
User name : request_account
First Name Last Name:< your first name> < your last name>
Application Name: < the name of your application>
Application Version: < the version of your application>
Company Name: < your company name>
Company Address: < your company address>"
Oh ja nu zie ik het ook. Stom van me.Anoniem: 116053 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:02:
[...]
Ik wilde het ook proberen maar op de site is te lezen dat alleen bestaande accounts dus nu kunnen signen. er staat ook dat je binnenkort weer een nieuwe account kan aanvragen.
Ga even terug naar deel 5 en zoek daar eens op A-GPS of je klikt hier omdat ik toch niets beters te doen heblegendx2 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:58:
Heeft er al iemand iets gemerkt van de versnelde GPS
bron
Ik gebruik voip (voipbuster + voipcheap) op de N95.
Heb een t-mobile PIT plus abonnement.
Bellen en gebeld worden gaat prima maar telefoonverkeer is niet mogelijk omdat de spraak enorm vertraagd word.
Wanneer ik verbinding maak via wifi heb ik geen problemen.
Bellen en gebeld worden gaat prima maar telefoonverkeer is niet mogelijk omdat de spraak enorm vertraagd word.
Dat probleem heb ik ook gehad als ik internetcalls (net zoiets als Voipbuster en Voipcheap) bij de Sip instellingen configureer.Paqbro schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:16:
Ik gebruik nu Fring en daar heb ik helemaal geen last van vertraging. Alles werkt prima (ook via UMTS en dan heb ik nog een gewone Tmobile PIT).
[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 23-07-2007 09:42 ]
Anoniem: 221114
Wifi is ook vele malen sneller. VOIP vraagt, afhankelijk van het gebruikte protocol, kennelijk meer bandbreedte dan T-Mobile levert bij het mobile internet abo.Paqbro schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:16:
Anoniem: 221114
Is Fring voornamelijk bedoeld voor uitgaande gesprekken als je het voip gedeelte wilt gebruiken? Of beschik je ook over een eigen inbelnummer? Zover ik kan beoordelen verloopt de communciatie nl via de accounts die je (niet) hebt bij skype/msn/google talk.Blindfold schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:41:
[...]
Ik gebruik nu Fring en daar heb ik helemaal geen last van vertraging. Alles werkt prima (ook via UMTS en dan heb ik nog een gewone Tmobile PIT).
Haha, je weet wat er achter hoord? Dus kan je zelf toch bij de nieuwe thread er /last achter zetten voor je bookmark? Of zet in je instellingen dat de berichten van laatst naar eerst gaan, dan heb je de nieuwste berichten altijd op de eerste pagina. Het is nou eenmaal zo dat rond de 50 pagina's een nieuw deel wordt gemaakt. Soms is dat leuk dat je oude startpost nog is kan zien, anders wordt die steeds vernieuwd. Als je zoekt, weet je soms welk deel, of ongeveer, dan kan je wat gerichter zoeken. En nog meer redenen. Ik stoor me er niet zo aan, maar snap dat het zijn voordelen en nadelen heeft.Tweakman schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:07:
[...]
Inderdaad, ik snap het ook niet meer. Ik heb meestal een bookmark op thread#/last pagina. Je moet nu bij elke nieuwe thread weer wachten tot er voldoende berichten in de nieuwe post staan totdat je een nieuwe bookmark op thread#/last kunt aanmaken, en de opmerking "gebruik de search-functie" wordt ook steeds lastiger/tijdrovender.
Ja, de nadelen zijn me wel duidelijk, ik ben alleen nog op zoek naar wat de voordelen zijn.Mau_Maus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:25:
[...]
Haha, je weet wat er achter hoord? Dus kan je zelf toch bij de nieuwe thread er /last achter zetten voor je bookmark? Of zet in je instellingen dat de berichten van laatst naar eerst gaan, dan heb je de nieuwste berichten altijd op de eerste pagina. Het is nou eenmaal zo dat rond de 50 pagina's een nieuw deel wordt gemaakt. Soms is dat leuk dat je oude startpost nog is kan zien, anders wordt die steeds vernieuwd. Als je zoekt, weet je soms welk deel, of ongeveer, dan kan je wat gerichter zoeken. En nog meer redenen. Ik stoor me er niet zo aan, maar snap dat het zijn voordelen en nadelen heeft.
"Het is nou eenmaal zo" en "Ik stoor me er niet aan" zie ik niet als duidelijke voordelen
Maar wellicht volgt de gouden reactie nog ...
Iemand enig iedee of er ook een tool bestaat net als euPOD deze is voor de Ipod
hier mee kun je het volume van de lineout omhoog krikken...
Is dit er ook voor de N95 ?
hier mee kun je het volume van de lineout omhoog krikken...
Is dit er ook voor de N95 ?
Ja de voordelen is voor ieder anders. Ik heb er een paar genoemd. Voor het overzicht voor 1 onderwerp is het soms minder overzichtelijk, voor een ander juist wel. Het is persoonlijk. Maar vind beetje zonde om je er zo druk over te maken maar goed. Dat is dan weer mijn meningTweakman schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:58:
[...]
Ja, de nadelen zijn me wel duidelijk, ik ben alleen nog op zoek naar wat de voordelen zijn.
"Het is nou eenmaal zo" en "Ik stoor me er niet aan" zie ik niet als duidelijke voordelen![]()
Anoniem: 224701
Ik ben het 100% met je eens. Dit forum is bijzonder onoverzichtelijk op deze manier. Ik ga maar eens op zoek naar een overzichtelijker forum.Tweakman schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:58:
[...]
Ja, de nadelen zijn me wel duidelijk, ik ben alleen nog op zoek naar wat de voordelen zijn.
"Het is nou eenmaal zo" en "Ik stoor me er niet aan" zie ik niet als duidelijke voordelen![]()
Batterijduur is rampzalig soms. Dit weekend zaterdag en zondag kunnen doen met me telefoon zonder op te laden. Vanacht aan de lader gehangen, en nu net krijg ik het acculeeg deuntje. Niet te geloven, had geen een applicatie aanstaan volgens dat ding, maar aan de warmte van de telefoon heeft hij het wel druk gehad.
Erg bizar... kreeg ook me berichten net niet geopend dus daar ligt het probleem denk ik. Maar dan is wel geteld 5 uurtjes wel erg snel. Moet uberhaupt al wennen dingen af te sluiten...
Erg bizar... kreeg ook me berichten net niet geopend dus daar ligt het probleem denk ik. Maar dan is wel geteld 5 uurtjes wel erg snel. Moet uberhaupt al wennen dingen af te sluiten...
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik heb geen eigen inbelnummer, maar hij logt gewoon in met de Sip provider die jij opgeeft, dus als jij een Voipbuster account hebt met een eigen nummer, dan zou je volgens mij ook daarop gebeld moeten kunnen worden, maar wellicht dat iemand met een eigen inbelnummer dit kan bevestigen?Anoniem: 221114 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:53:
[...]
Is Fring voornamelijk bedoeld voor uitgaande gesprekken als je het voip gedeelte wilt gebruiken? Of beschik je ook over een eigen inbelnummer? Zover ik kan beoordelen verloopt de communciatie nl via de accounts die je (niet) hebt bij skype/msn/google talk.
Anoniem: 25534
Ik betwijfel of er enigzins nog wel een nieuwe batterij gaat komen. Met deze haal ik soms net 1 dag, zoals sommige hier ook al aangeven.
Accu's komen bij Nokia al jaren op het 2e plan. Het boeit ze echt voor geen meter wat voor standby tijd jij er mee haalt. Heb een tijdje een Nokia 8800 gehad en de kenners weten wel hoe het met die telefoon is... Wat een drama. Met een halfuur bellen en verder helemaal niks, was hij gewoon 's avonds leeg. Zodra je Nokia daar over belt zeggen ze doodleuk dat ze het probleem niet erkennen (alleen dit forum al staat er vol mee, maar goedAnoniem: 25534 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:31:
Ik betwijfel of er enigzins nog wel een nieuwe batterij gaat komen. Met deze haal ik soms net 1 dag, zoals sommige hier ook al aangeven.
Maar wat is het probleem wanneer een telefoon om de 2 dagen aan de oplader moet? Of desnoods elke nacht?
Ik ervaar het in iedergeval niet als hinderlijk, maar mijn Nokia N95 gaat soms met gemak 3 dagen mee, op andere dagen krap een dag dat wel! Gewoon goed in de gaten houden en tijdig bijladen en er is weinig aan de hand vind ik. Je moet er alleen mee leren omgaan.
Ik ervaar het in iedergeval niet als hinderlijk, maar mijn Nokia N95 gaat soms met gemak 3 dagen mee, op andere dagen krap een dag dat wel! Gewoon goed in de gaten houden en tijdig bijladen en er is weinig aan de hand vind ik. Je moet er alleen mee leren omgaan.
[ Voor 19% gewijzigd door koentjuh op 23-07-2007 14:38 ]
Ik haal met mijn N95 ook makkelijk 2-3 dagen. Mat af en toe bellen, een sms-je. Uiteraard bij gebruik wlan / voip gaat de batterij-duur drastisch omlaag. Om problemen te voorkomen, gaat ie iedere nacht aan de lader. En in de auto (ook iedere dag minimaal 45min) ook, maar staat wel scherm op continue verlicht, en vaak draai ik ook Route66.koentjuh schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:37:
Maar wat is het probleem wanneer een telefoon om de 2 dagen aan de oplader moet? Of desnoods elke nacht?
Anoniem: 220887
..Snap de discussie ook niet helemaal ... De N95 biedt zoveel mogelijkheden, t'is een soort "mini pc" geworden. Vergelijk het eens met je laptop ( of pda ) , die batterij gaat ook niet langer mee dan 4 - 8 uurtjes.dafmay schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:00:
[...]
Ik haal met mijn N95 ook makkelijk 2-3 dagen. Mat af en toe bellen, een sms-je. Uiteraard bij gebruik wlan / voip gaat de batterij-duur drastisch omlaag. Om problemen te voorkomen, gaat ie iedere nacht aan de lader. En in de auto (ook iedere dag minimaal 45min) ook, maar staat wel scherm op continue verlicht, en vaak draai ik ook Route66.
Batterijduur discussie is opzich ook onzinnig, rare alleen is dat ik dus in het weekend 2,5 dag ermee draai. En vandaag zonder iets op de achtergrond te hebben draaien (waarschijnlijk wel maar software die dat niet zag) nog geen halve dag. Dat is beetje irritant soms. Ook ik laad hem vrijwel dagelijks of om de dag op.
Overigens hebben mensen last hier van de verlichting van het toetsenbord bij het tikken van een smsje? Bij mij staat het soms aan soms uit en dan weer aan. Echt heel wisselend. Dit geld ook voor de toetsen voor play, stop etc in de mediamode. Viel me gisteren namelijk op.
Is het misschien handig om in de startposting een top10 neer te gaan zetten met must have applicaties voor je N95? Lijkt me namelijk geen slecht idee namelijk. Want door het bos van applicaties zie ik de boompjes niet meer.
Overigens hebben mensen last hier van de verlichting van het toetsenbord bij het tikken van een smsje? Bij mij staat het soms aan soms uit en dan weer aan. Echt heel wisselend. Dit geld ook voor de toetsen voor play, stop etc in de mediamode. Viel me gisteren namelijk op.
Is het misschien handig om in de startposting een top10 neer te gaan zetten met must have applicaties voor je N95? Lijkt me namelijk geen slecht idee namelijk. Want door het bos van applicaties zie ik de boompjes niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Wicked-Game op 23-07-2007 15:33 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Omdat ik eigenlijk ben begonnen over de batterij; ik stoor me er ook niet echt aan alleen is af en toe lastig dat hij geen 24 uur mee gaat op de batterij, ik werk namelijk s'nachts en als je smorgens vroeg op bent en s'avonds nog moet werken is het niet ideaal.Wicked-Game schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:32:
Batterijduur discussie is opzich ook onzinnig, rare alleen is dat ik dus in het weekend 2,5 dag ermee draai. En vandaag zonder iets op de achtergrond te hebben draaien (waarschijnlijk wel maar software die dat niet zag) nog geen halve dag. Dat is beetje irritant soms. Ook ik laad hem vrijwel dagelijks of om de dag op.
Het verbaast me ook nogal dat de tijd erg uit elkaar loopt van wat mensen hier zeggen, de één haalt 1 dag nog niet eens en de andere 2 a 3 dagen. Zetten de 2 a 3 dagen mensen hun telefoon dan s'nachts uit ofzo?
Nou ja ik ga het komende paar dagen testen, heb hem net van de oplader af gehaald en ga zo hard mogelijk mijn best doen om hem zo min mogelijk te gebruiken, puur om de stand-by tijd te testen.
Over je tobo verlichting, dat kan ermee te maken hebben dat je in een schemerachtige ruimte bent, heb dit soms ook. Dan is het net te donker of net te licht om de verlichting aan of uit te laten.
[ Voor 6% gewijzigd door digital-IMEI op 24-07-2007 02:49 ]
Ik werk 13 hoog in een gebouw waar iedereen!!! slecht ontvangst heeft. Ook ik had tot voor kort met een aantal van mijn mobieltjes daar last van (krakende verbinding, verbinding valt ineens weg).
Maar sinds ik N95 gebruik, heb ik daar nauwelijks meer last van
De rest van mijn collega's moeten nog steeds rennen naar een bepaald plekje op onze etage waar de ontvangst nog wel redelijk is, terwijl ik gewoon lekker kan blijven zitten waar ik zit en mijn telefoon aannemen. Echter, persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van N95 onder het bellen iets minder dan van mijn 6230.
Iets anders: er zijn nu een paar dagen voorbij gegaan sinds dat bericht over een vermeende TomTom 6.0.3 versie die zou werken met de interne GPS van N95. Ik ben die nog nergens tegengekomen op het net. Die versie is sowieso niet voor Symbian bedoeld, dus waar ze het vandaan halen dat nieuws
Maar sinds ik N95 gebruik, heb ik daar nauwelijks meer last van
De rest van mijn collega's moeten nog steeds rennen naar een bepaald plekje op onze etage waar de ontvangst nog wel redelijk is, terwijl ik gewoon lekker kan blijven zitten waar ik zit en mijn telefoon aannemen. Echter, persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van N95 onder het bellen iets minder dan van mijn 6230.
Iets anders: er zijn nu een paar dagen voorbij gegaan sinds dat bericht over een vermeende TomTom 6.0.3 versie die zou werken met de interne GPS van N95. Ik ben die nog nergens tegengekomen op het net. Die versie is sowieso niet voor Symbian bedoeld, dus waar ze het vandaan halen dat nieuws
Bedankt voor de tip.Blindfold schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:41:
[...]
...Ik gebruik nu Fring en daar heb ik helemaal geen last van vertraging. Alles werkt prima (ook via UMTS en dan heb ik nog een gewone Tmobile PIT).
Alles werkt hier ook goed nu !
Je vult je account gegevens van je bestaande voipprovider in (bij mij voipbuster) en indien je daar over een voip-in nummer beschikt dan werkt dit nummer ook gewoon met Fring.Anoniem: 221114 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:53:
[...]
Is Fring voornamelijk bedoeld voor uitgaande gesprekken als je het voip gedeelte wilt gebruiken? Of beschik je ook over een eigen inbelnummer? Zover ik kan beoordelen verloopt de communciatie nl via de accounts die je (niet) hebt bij skype/msn/google talk.
Ben ik ook benieuwd naar! Weet iemand hier meer van?sl1200 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:17:
[...]
ik kan allen de 6.0.1 vinden voor symbian ik denk dat we nog ff geduld moeten hebben
tot die tijd ben ik heel tevreden met Route66
Anoniem: 8504
Hallo, ik heb net een N95 aangeschaft en vraag me af hoe dat maps gebeuren werkt.. Ten eerste: Waar slaat hij de maps op? En heb je -altijd- een data verbinding nodig om met Maps te kunnen GPS'en?
6.02 is al een tijdje te krijgen voor Symbian hoor.back2basic schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:14:
ik kan allen de 6.0.1 vinden voor symbian ik denk dat we nog ff geduld moeten hebben
is er al iemand die een normale "deskstand" dus een lader en mogelijk ook usb "dockingstation" heeft gevonden ? ben hier al een tijdje naar opzoek.. maar kan niks vinden.
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Gisteren nog uitvoerig naar gezocht. Had er een gevonden maar daar hoorde ik toch weer slechte dingen over.Ruler-Nrg schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:24:
is er al iemand die een normale "deskstand" dus een lader en mogelijk ook usb "dockingstation" heeft gevonden ? ben hier al een tijdje naar opzoek.. maar kan niks vinden.
Link
Erg jammer dat Nokia altijd zo achterloopt met dit soort accessoires. Neem eens een voorbeeld aan Sony Ericsson...
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 23-07-2007 19:41 ]
Niet via usb, maar wel een deskstand.. heel goedkoop en al vaker genoemt:Ruler-Nrg schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:24:
http://telecomtelecom.nl/index.php?p=5&id=4760
Deze heb ik gehad en ben er niet over te spreken. Dit omdat de houder niet voor een N95 gemaakt lijkt te zijn. De binnenkant vd houder loopt namelijk krom (denk aan smiley) en daardoor staat de telefoon niet goed stevig. Jammer maar helaas...Mau_Maus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:27:
[...]
Niet via usb, maar wel een deskstand.. heel goedkoop en al vaker genoemt:
Anoniem: 220033
ff een vraagje, iemand al een werkende afstandsbediening (prog) voor de N95 tegen gekomen? Ik heb er wel 2 gevonden, maar die zijn niet ondersteunt... Zou hem echt af maken de N95....
ja, die had ik zelf ook gevondenMau_Maus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:27:
[...]
Niet via usb, maar wel een deskstand.. heel goedkoop en al vaker genoemt:
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Gaat dit dan wel werken, de infrarood moet er namelijk wel sterk genoeg voor zijn?Anoniem: 220033 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:52:
ff een vraagje, iemand al een werkende afstandsbediening (prog) voor de N95 tegen gekomen? Ik heb er wel 2 gevonden, maar die zijn niet ondersteunt... Zou hem echt af maken de N95....
Heb ooit een Qtek s100 gehad & daar werkte het wel, maar dan moest je dat ding bijna tegen de tv houden

Geen last van gehad, alleen achteraf, heb ik liever een draad erin, zodat ik er makkelijker mee kan spelen tijdens het opladendafmay schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:50:
[...]
Deze heb ik gehad en ben er niet over te spreken. Dit omdat de houder niet voor een N95 gemaakt lijkt te zijn. De binnenkant vd houder loopt namelijk krom (denk aan smiley) en daardoor staat de telefoon niet goed stevig. Jammer maar helaas...
Beetje lullig om je in een nét nieuw geöpend deel weer terug te wijzen naar de search functieAnoniem: 8504 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:02:
Hallo, ik heb net een N95 aangeschaft en vraag me af hoe dat maps gebeuren werkt.. Ten eerste: Waar slaat hij de maps op? En heb je -altijd- een data verbinding nodig om met Maps te kunnen GPS'en?
Dat Nokia maps werkt gewoon net als ieder ander navigatie systeem als je er voor betaald (€79,95 voor een 3 jarige licentie). Als je er niet voor wil betalen dan heb je toch de beschikking over een aantal "basis" functionaliteiten, zo kun je bijvoorbeeld wél alle beschikbare kaarten downloaden en installeren. Je kunt met deze kaarten dan ook daadwerkelijk navigeren echter mis je de gesproken aanwijzingen én de zogenaamde "turn by turn" optie. Dit wil dus zeggen dat er niet op scherm komt te staan of je links of rechtsaf moet slaan en wat de naam van die straat is, én dat die vriendelijke mevrouw dat ook niet tegen je zal zeggen. Je ziet gewoon het route verloop, en de route die je moet volgen wordt in een contasterende kleur op de kaart weergegeven.
Alle kaarten die je kunt downloaden via "nokia maploader" worden op je Micro SD kaart opgeslagen in de folder "\Private\20001f63\diskcache" dus in principe heb je géén data abonnement nodig om met Nokia Maps te kunnen navigeren, echter wil je van de A-GPS functie (dús NIET het standaard GPS) gebruik maken dan kost dit per keer dat je Nokia Maps opstart ongeveer 8Kb aan data verkeer.
A-GPS staat standaard aan als je de laatste firmware (V12.0.013) hebt draaien, dus als je niet wil dat er dataverkeer plaatsvindt op het moment dat je Nokia Maps opstart dan zul je dat even uit moeten zetten.
Hou er wel rekening mee dat zónder A-GPS ingeschakeld te hebben het vrij lang kan duren voordat je GPS-FIX hebt. De gebruikte GPS module is niet van het type SIRF III. Zonder A-GPS ingeschakelt duurt het tussen de 3 en 10 minuten ... met ingeschakelde A-GPS tussen de 10 en 30 seconden (afhankelijk van je lokatie).
Wat betreft die "maploader" applicatie: Op het moment dat je Nokia Maps één keer op je N95 hebt opgestart kun je die maps daarmee ook bijwerken door de Micro SD kaart uit je telefoon te halen en in een cardreader te steken. Vervolgens ziet "maploader" zelf dat 'ie ze daar bij kan werken ..... Je hoeft hier dus ook géén data verbinding voor op te zetten met je telefoon (zélfs geen vertragende USB verbinding
Bij dezen dus tevens een reden om niet iedere keer een nieuw topic te starten.... de search werkt dan niet echt lekker meer, zeker niet voor mensen die pas in dit deeltje beginnen te lezen..... én de tijd dat T.Net (GOT) niet overweg kon met méér dan 1000 posts per topic ligt ook al weer tijden achter ons
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-07-2007 21:29 ]
Iemand enig idee hoeveel tijd er ongeveer tussen de updates voor de niet branded en de branded n95 zit?
Die "gebrande" versie is niks meer dan een OEM versie die door je provider wordt uitgebracht en door Nokia wordt aangeboden als "service". Dit verscheelt dus per provider .... en je kunt dus eigenlijk ook beter daar informeren als het een releasedatum betreft.ssvld schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:39:
Iemand enig idee hoeveel tijd er ongeveer tussen de updates voor de niet branded en de branded n95 zit?
Mischien een mail sturen naar bijv. T-mobile/Vodafone . nl ??
Anoniem: 227319
Drie weken geleden mijn N95 opgehaald. Thuisgekomen viel mij de speling op de slider op. Terug naar de dealer, wat blijkt alle zes nokia's die hij had hetzelfde probleem. Gisteren een oplossing gevonden die prima werkt en binnen 15 minuten te doen is.
Hieronder de uitleg met foto's;
This is my guide on how to sort a wobbly n95 slider. WHAT YOU NEED: 1 n95, 1 torx screwdriver and 1 roll of electrical sticky tape, i did this fix with my vodafone branded n95, images taken with my t-mobile n95, DO THIS AT YOUR OWN RISK!!!
Start by turning your phone off and removing the battery and battery cover, then pull the back cover off by easing it out away from the slide like this...... http://img77.imageshack.us/img77/1609/23042007036un4.jpg
Then remove the cover from the phone like so ...... http://img125.imageshack.us/img125/7173/23042007037zq5.jpg At each side of the n95 you will see 2 black metal strips (1 each side) held in place by 3 silver screws, heres the pic of the black metal strip ....... http://img105.imageshack.us/img105/3104/23042007038oo7.jpg
Now undo the 3 screws from 1 side and keep them safe (do 1 side at a time, its easyer) , and remove the black metal runner ...... http://img484.imageshack.us/img484/2264/23042007040lg1.jpg
Now the fixing part, put the metal strip on a surface face down so the lip is pointing upwards, get your electrical tape (iv used blue so you can see it) and cut a thin strip and place it on the black metal runner under the lip like so ....... http://img49.imageshack.us/img49/2224/23042007042xu9.jpg
Do this twice with each black runner so your slide will be tight once its back together, once you have done the first side, take the second black runner from side 2 and do the same, u'll notice one black runner is smaller than the other, don't mix them up when you put them back onto the n95 ......
http://img265.imageshack.us/img265/2323/23042007043vt9.jpg
When finished and ready to put the runners back on u may have to force them into place, don't worry they will fit, as you put the runners back on you will notice that the runners are pushing the white plastic runners down onto the slide, this is how it makes the slide nice and tight, then screw the runners down tight and pop ur back cover back on starting with button side first like this ..... http://img104.imageshack.us/img104/3313/23042007044kz3.jpg
Ported to the SF with permission of the Biggzy, 10Q…
Hieronder de uitleg met foto's;
This is my guide on how to sort a wobbly n95 slider. WHAT YOU NEED: 1 n95, 1 torx screwdriver and 1 roll of electrical sticky tape, i did this fix with my vodafone branded n95, images taken with my t-mobile n95, DO THIS AT YOUR OWN RISK!!!
Start by turning your phone off and removing the battery and battery cover, then pull the back cover off by easing it out away from the slide like this...... http://img77.imageshack.us/img77/1609/23042007036un4.jpg
Then remove the cover from the phone like so ...... http://img125.imageshack.us/img125/7173/23042007037zq5.jpg At each side of the n95 you will see 2 black metal strips (1 each side) held in place by 3 silver screws, heres the pic of the black metal strip ....... http://img105.imageshack.us/img105/3104/23042007038oo7.jpg
Now undo the 3 screws from 1 side and keep them safe (do 1 side at a time, its easyer) , and remove the black metal runner ...... http://img484.imageshack.us/img484/2264/23042007040lg1.jpg
Now the fixing part, put the metal strip on a surface face down so the lip is pointing upwards, get your electrical tape (iv used blue so you can see it) and cut a thin strip and place it on the black metal runner under the lip like so ....... http://img49.imageshack.us/img49/2224/23042007042xu9.jpg
Do this twice with each black runner so your slide will be tight once its back together, once you have done the first side, take the second black runner from side 2 and do the same, u'll notice one black runner is smaller than the other, don't mix them up when you put them back onto the n95 ......
http://img265.imageshack.us/img265/2323/23042007043vt9.jpg
When finished and ready to put the runners back on u may have to force them into place, don't worry they will fit, as you put the runners back on you will notice that the runners are pushing the white plastic runners down onto the slide, this is how it makes the slide nice and tight, then screw the runners down tight and pop ur back cover back on starting with button side first like this ..... http://img104.imageshack.us/img104/3313/23042007044kz3.jpg
Ported to the SF with permission of the Biggzy, 10Q…
Dank, maar dit is reeds algemeen bekend hier. Zie ook in de vorige delen van het N95 forum. Ik heb het 2 maanden geleden toepast op mijn N95 en tot nu toe werkt het 100%
edit : zo kan het dus ook
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 23-07-2007 22:47 ]
Anoniem: 215701
yep ik kreeg die 3g ook te zien in maastrichtSjengcity schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:16:
[...]
Uhhh.... best leuke berekening wat je daar maakt maar denk dat je je iets vergist.
teneerste heeft een dag 24uur (toch)(edit, was 2 keer per uur gerekend).
Nu nog even uitrekenen hoeveel stroom 1x connectie maken verbruikt en we zijn er![]()
Zijn er overgens mensen die in Maastricht ook dat 3,5G te zien krijgen? Op deze pagina van T-Mobile staat wel dat er HSDPA dekking is maar krijg alleen maar 3G te zien
Zou dat wellicht komen omdat er op die plek slechte GSM dekking maar een hele goede UMTS dekking van het netwerk waar jij gebruik van maakt? In dat geval zou ik je collega's ook aanraden om snel hun toestel te vervangen voor een UMTS model.sl1200 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:17:
Ik werk 13 hoog in een gebouw waar iedereen!!! slecht ontvangst heeft. Ook ik had tot voor kort met een aantal van mijn mobieltjes daar last van (krakende verbinding, verbinding valt ineens weg).
Maar sinds ik N95 gebruik, heb ik daar nauwelijks meer last van![]()
Zo vanavond voor het eerst genavigeerd met Maps. Mijn gratis code maar eens gebruikt. En ach het is een aardig programma, maar zeker niet super. De snelste route berekening is niet altijd de snelste route, hij wilde me van Eerbeek naar Deventer over de provinciale weg sturen (54 min), toen ik eigenwijs was en richting snelweg reed kwam ook maps er achter dat dat ongeveer 20 minuten scheelt (32 min). Maar dat mag de pret niet drukken, altijd zelf blijven nadenken natuurlijk.
Wat ik vervelender vind is dat wanneer die mevrouw eenmaal een aanwijzing heeft gegeven maps aanspraak blijft maken op mijn carkit, ook al heeft ze niets te zeggen. Hierdoor kan ik geen radio luisteren tijdens het navigeren. Das natuurlijk lastig. Dus die mevrouw ga ik morgen maar weer van mijn sdkaartje halen.
Ik zal het programma zeker niet gaan kopen voor 3 jaar (sowieso belachelijke termijn voor een telefoon) maar af en toe een korte periode is zeker een optie. Of route66 moet me beter bevallen, of tomtom moet opschieten
Wat ik vervelender vind is dat wanneer die mevrouw eenmaal een aanwijzing heeft gegeven maps aanspraak blijft maken op mijn carkit, ook al heeft ze niets te zeggen. Hierdoor kan ik geen radio luisteren tijdens het navigeren. Das natuurlijk lastig. Dus die mevrouw ga ik morgen maar weer van mijn sdkaartje halen.
Ik zal het programma zeker niet gaan kopen voor 3 jaar (sowieso belachelijke termijn voor een telefoon) maar af en toe een korte periode is zeker een optie. Of route66 moet me beter bevallen, of tomtom moet opschieten
Anoniem: 189262
Laat TOMTOM inderdaad maar eens opschieten...Dandelion schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:35:Ik zal het programma zeker niet gaan kopen voor 3 jaar (sowieso belachelijke termijn voor een telefoon) maar af en toe een korte periode is zeker een optie. Of route66 moet me beter bevallen, of tomtom moet opschieten
Anoniem: 219884
Ik ben aan het proberen om met behulp van mailboxen mijn email binnen te halen.
Nu heb ik 2 email adressen bij hotmail en bij planet. Het synchroniseren met planet was geen probleem maar hotmail krijg ik de instellingen niet voor elkaar. Heeft dit te maken met het feit dat hotmail accounts http zijn en geen pop3?
Zou iemand zou vriendelijk kunnen zijn ofwel de serverinstellingen te geven ofwel een andere oplossing.
Alvast bedankt
P.s. met de search niks gevonden
Nu heb ik 2 email adressen bij hotmail en bij planet. Het synchroniseren met planet was geen probleem maar hotmail krijg ik de instellingen niet voor elkaar. Heeft dit te maken met het feit dat hotmail accounts http zijn en geen pop3?
Zou iemand zou vriendelijk kunnen zijn ofwel de serverinstellingen te geven ofwel een andere oplossing.
Alvast bedankt
P.s. met de search niks gevonden
Ik loop met Route66 tegen soortgelijke problemen aan. zie: wimmel_1 in "Bluetooth Stereo (A2DP) topic". Dus ik wacht ook geduldig af tot TomTom met wat uit komt...Dandelion schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:35:
Zo vanavond voor het eerst genavigeerd met Maps. Mijn gratis code maar eens gebruikt. En ach het is een aardig programma, maar zeker niet super. De snelste route berekening is niet altijd de snelste route, hij wilde me van Eerbeek naar Deventer over de provinciale weg sturen (54 min), toen ik eigenwijs was en richting snelweg reed kwam ook maps er achter dat dat ongeveer 20 minuten scheelt (32 min). Maar dat mag de pret niet drukken, altijd zelf blijven nadenken natuurlijk.
Probeer ze daarna alledrie wel een keer uit en zie wel wat het beste gaat bevallen..... óf het moet zijn dat er betere/andere alternatieven zijn of gaan komen.
Ik heb zo`n vermoede dat dan komt omdag Nokia Maps het verschil in snelheid niet ziet per weg, als je bijvoorbeeld een simulatie start dan blijft hij overal 50km p/u aanhouden, ook op de snelweg.De snelste route berekening is niet altijd de snelste route, hij wilde me van Eerbeek naar Deventer over de provinciale weg sturen (54 min), toen ik eigenwijs was en richting snelweg reed kwam ook maps er achter dat dat ongeveer 20 minuten scheelt (32 min).
Tjah als je op de snelweg ook maar 50 gaat rijden zijn er inderdaad andere wegen die sneller zijn ja....
Als ik me niet vergis ondersteund hotmail pop3 niet, alleen betaalde accounts. Onder Outlook (express) werkt het ook niet namelijk. (met enkele uitzonderingen daargelaten, hoe dat kan mag joost weten).Nu heb ik 2 email adressen bij hotmail en bij planet. Het synchroniseren met planet was geen probleem maar hotmail krijg ik de instellingen niet voor elkaar. Heeft dit te maken met het feit dat hotmail accounts http zijn en geen pop3?
Battery status: Nog alle 7 streepjes na 11 uur. Het niet gebruiken is helaas niet geluk (daar heb je een telefoon immers ook niet voor) 3 smsjes 1 belletje, 10 minuten Maps, 10 minuten Music player, 30 minuten internet en 2 foto's (even lopen showen
Ben benieuwd waar hij morgen ochtend op staat, keep you informed
offtopic:
Edit: Ik begin het idee te krijgen dat dit topic een beetje dood aan het bloeden is, 42 posts op 1 dag is echt weinig als je naar 1 a 2 maanden terug kijkt. Komt dat doordat iedereen is uitgespeeld ermee ofzo?
Edit: Ik begin het idee te krijgen dat dit topic een beetje dood aan het bloeden is, 42 posts op 1 dag is echt weinig als je naar 1 a 2 maanden terug kijkt. Komt dat doordat iedereen is uitgespeeld ermee ofzo?
[ Voor 19% gewijzigd door digital-IMEI op 24-07-2007 03:09 ]
Vanochtend voor het eerst mijn Philips SHB7102 A2DP headset kunnen gebruiken in de trein, maar ben er nog niet direct kapot van. Als mijn N95 in m'n (rug)tas zit, heb ik last van hickups en horten en stoten. Viel me echt tegen. Als m'n N95 in m'n binnenzak zit (en dus in feite vlak bij de ontvanger bungelt) is het allemaal geen probleem, maar het leek me juist zo handig m'n telefoon gewoon in m'n tas te kunnen laten.
Zou dit kunnen liggen aan het eventueel zwakke BT signaal van de N95? Ik heb hier nog niet eerder klachten over gehad namelijk. Iemand met ervaring wellicht?
Zou dit kunnen liggen aan het eventueel zwakke BT signaal van de N95? Ik heb hier nog niet eerder klachten over gehad namelijk. Iemand met ervaring wellicht?
Denk persoonlijk niet dat TomTom hele grote haast heeft met een speciale versie voor 1 symbian model. Op z'n vroegst september denk ik, maar waarschijnlijk nog wel later.Anoniem: 189262 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:55:
[...]
Laat TOMTOM inderdaad maar eens opschieten...
Anoniem: 8504
Dank je wel voor je zeer uitgebreide antwoord! Ik ben het met je eens dat het een stuk makkelijker zoekt als we niet alle topics nog steeds gaan lopen opsplitsen. Ik weet niet of het ook daadwerkelijk zo is dat GOT nu wel topics van meer dan 1000 posts aankan en of dit de enige reden was, maar ik ben het met je eens.wimmel_1 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:17:
[...]
Beetje lullig om je in een nét nieuw geöpend deel weer terug te wijzen naar de search functie.... dus bij dezen.
Dat Nokia maps werkt gewoon net als ieder ander navigatie systeem als je er voor betaald (€79,95 voor een 3 jarige licentie). Als je er niet voor wil betalen dan heb je toch de beschikking over een aantal "basis" functionaliteiten, zo kun je bijvoorbeeld wél alle beschikbare kaarten downloaden en installeren. Je kunt met deze kaarten dan ook daadwerkelijk navigeren echter mis je de gesproken aanwijzingen én de zogenaamde "turn by turn" optie. Dit wil dus zeggen dat er niet op scherm komt te staan of je links of rechtsaf moet slaan en wat de naam van die straat is, én dat die vriendelijke mevrouw dat ook niet tegen je zal zeggen. Je ziet gewoon het route verloop, en de route die je moet volgen wordt in een contasterende kleur op de kaart weergegeven.
Alle kaarten die je kunt downloaden via "nokia maploader" worden op je Micro SD kaart opgeslagen in de folder "\Private\20001f63\diskcache" dus in principe heb je géén data abonnement nodig om met Nokia Maps te kunnen navigeren, echter wil je van de A-GPS functie (dús NIET het standaard GPS) gebruik maken dan kost dit per keer dat je Nokia Maps opstart ongeveer 8Kb aan data verkeer.
A-GPS staat standaard aan als je de laatste firmware (V12.0.013) hebt draaien, dus als je niet wil dat er dataverkeer plaatsvindt op het moment dat je Nokia Maps opstart dan zul je dat even uit moeten zetten.
Hou er wel rekening mee dat zónder A-GPS ingeschakeld te hebben het vrij lang kan duren voordat je GPS-FIX hebt. De gebruikte GPS module is niet van het type SIRF III. Zonder A-GPS ingeschakelt duurt het tussen de 3 en 10 minuten ... met ingeschakelde A-GPS tussen de 10 en 30 seconden (afhankelijk van je lokatie).
Wat betreft die "maploader" applicatie: Op het moment dat je Nokia Maps één keer op je N95 hebt opgestart kun je die maps daarmee ook bijwerken door de Micro SD kaart uit je telefoon te halen en in een cardreader te steken. Vervolgens ziet "maploader" zelf dat 'ie ze daar bij kan werken ..... Je hoeft hier dus ook géén data verbinding voor op te zetten met je telefoon (zélfs geen vertragende USB verbinding).
Bij dezen dus tevens een reden om niet iedere keer een nieuw topic te starten.... de search werkt dan niet echt lekker meer, zeker niet voor mensen die pas in dit deeltje beginnen te lezen..... én de tijd dat T.Net (GOT) niet overweg kon met méér dan 1000 posts per topic ligt ook al weer tijden achter ons![]()
Verder denk ik dat het ook wel handig is om de map downloader en een stukje van bovenstaand verhaal in de topique start te verwerken.
Anoniem: 153133
Ik kon ook maar amper 1 dag halen met de batterij, soms zelfs maar een halve of minder (afhankelijk vh gebruik). Laatst nog met een volle batterij: alleen met tussenpozen via WLAN wat gesurfed, niet gebeld of ander functies gebruikt of geactiveerd. Na drie en en half uur begon hij al te piepen: batterij bijna leeg!Anoniem: 25534 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:31:
Sinds ik een tweede N95 (vh werk) heb, viel me op dat die het makkelijk een paar dagen vol houdt zonder op te laden. Het gebruik van beide toestellen varieert weliswaar functioneel, maar qua intensiteit scheelt het niet zo veel. Toch is het verschil in oplaadcyclus opmerkelijk groot te noemen.
Met dit verhaal en beide toestellen ben ik naar BelCompany gegaan. Ook daar vond men het verschil opmerkelijk en daarom heeft men de batterij onder garantie vervangen. Meteen vanaf dat moment kan ik nu ook met m'n privé N95 tot enkele dagen toekomen met de batterij. Bij intensief gebruik haal ik het nu 1 dag, maar gemiddeld doe ik er meerdere dagen mee. Dat was met de oorspronkelijke batterij beslist ondenkbaar!
Naar mijn mening een duidelijk geval van een brakke batterij. Misschien ben ik niet de enige die daarmee te maken heeft en betreft het een slechte productiebatch. Daarom wil ik deze informatie met jullie delen. Wie weet kan deze of gene er z´n voordeel mee doen...
Het gebruiksgemak van de N95 is er voor mij in iedere geval enorm op vooruit gegaan, met dank aan de goede serice van BelCompany.
Anoniem: 153133
Ik gebruik dagelijks de Nokia BH-500. Zelfs wanneer ik naar een andere ruimte loop (op een meter of 6 tot 8 afstand) terwijl ik het toestel op z'n plek laat liggen, behoud ik prima BT contact met een perfect stereo geluid. Pas tussen de 8 en 10 meter begint de verbinding te haperen (hickups) en na een metertje of 11 raak ik de verbinding kwijt. Ook wanneer de N95 in m'n tas, achter in de auto ligt, heb ik prima BT ontvangst.Servor schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:42:
Vanochtend voor het eerst mijn Philips SHB7102 A2DP headset kunnen gebruiken in de trein, maar ben er nog niet direct kapot van. Als mijn N95 in m'n (rug)tas zit, heb ik last van hickups en horten en stoten. Viel me echt tegen. Als m'n N95 in m'n binnenzak zit (en dus in feite vlak bij de ontvanger bungelt) is het allemaal geen probleem, maar het leek me juist zo handig m'n telefoon gewoon in m'n tas te kunnen laten.
Gezien deze ervaringen lijkt me geen sprake van een zwak BT signaal, toch?
Ik ben ondertussen ook de test gestart. Na 33 uur nog steeds alle 7 streepjes ! Ik heb er 1 telefoontje van welgeteld 19seconden mee gedaanSjengcity schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 02:46:
[...]
Battery status: Nog alle 7 streepjes na 11 uur. Het niet gebruiken is helaas niet geluk (daar heb je een telefoon immers ook niet voor) 3 smsjes 1 belletje, 10 minuten Maps, 10 minuten Music player, 30 minuten internet en 2 foto's (even lopen showen![]()
).
Ben benieuwd waar hij morgen ochtend op staat, keep you informed
Anoniem: 136760
iemand enig idee of je kan vooorkomen dat het scherm draait op het moment dat je (per ongeluk) de slider naar de andere kant schuift? Het vertraag enorm en het hoeft niet.
Ook iemand enig idee of je de knop rechts van de cursor (om die explorer te openen) op iets anders kan programmeren, dat is ook weer zo'n functie die veel geheugen gebruikt.
Ook iemand enig idee of je de knop rechts van de cursor (om die explorer te openen) op iets anders kan programmeren, dat is ook weer zo'n functie die veel geheugen gebruikt.
Dit topic is gesloten.