Oh ja, hoe vervwijder je Nokia Maps? Ik gebruik het niet en heb R66 geinstalleerd.
Volgens mij kan het beide niet, het zijn standaard functies van de N95, wel kan je die knop voor die explorer anders programmeren dat ie een prog opstart als je m lang ingedrukt houd, maar dat was niet de essentie van je vraag begrijp ik...Anoniem: 136760 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:16:
iemand enig idee of je kan vooorkomen dat het scherm draait op het moment dat je (per ongeluk) de slider naar de andere kant schuift? Het vertraag enorm en het hoeft niet.
Ook iemand enig idee of je de knop rechts van de cursor (om die explorer te openen) op iets anders kan programmeren, dat is ook weer zo'n functie die veel geheugen gebruikt.
Volgens mij kan je het niet verwijderen, wel de mappen ervan. Dat is dan ook hetgene wat de ruimte op je sd'tje gebruikt, de applicatie is een paar mb. Voor de rest kan je hem wegstoppen in de mapjes in je menu waar je toch nauwelijks bent en m weghalen bij je stand-by scherm. Zo zie je m praktisch niet meer terug.Anoniem: 136760 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:18:
Oh ja, hoe vervwijder je Nokia Maps? Ik gebruik het niet en heb R66 geinstalleerd.
[ Voor 43% gewijzigd door martincm op 24-07-2007 10:40 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ook de 6610 en E90 hebben al een ingebouwde GPS ontvanger. Op het moment dus al 3 en er zullen er meer volgen.Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:53:
[...]
Denk persoonlijk niet dat TomTom hele grote haast heeft met een speciale versie voor 1 symbian model. Op z'n vroegst september denk ik, maar waarschijnlijk nog wel later.
In het vorige deel is de Windows Live plug-in voor Symbian ter sprake gekomen. Daar kun je je Windows Live Hotmail mee gebruiken.Anoniem: 219884 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:56:
Ik ben aan het proberen om met behulp van mailboxen mijn email binnen te halen.
Nu heb ik 2 email adressen bij hotmail en bij planet. Het synchroniseren met planet was geen probleem maar hotmail krijg ik de instellingen niet voor elkaar. Heeft dit te maken met het feit dat hotmail accounts http zijn en geen pop3?
Zou iemand zou vriendelijk kunnen zijn ofwel de serverinstellingen te geven ofwel een andere oplossing.
Alvast bedankt
P.s. met de search niks gevonden
Mijn eerdere ervaringen met BT op de N95 waren ook allemaal positief, vandaar dat ik het me ook haast niet kon voorstellen. Dan zal het toch aan de ontvanger liggen vrees ik. Eens kijken wat daar nog over te vinden is.Anoniem: 153133 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:06:
[...]
Gezien deze ervaringen lijkt me geen sprake van een zwak BT signaal, toch?
Anoniem: 136100
Zal hoogstwaarschijnlijk allang door jullie ontdekt zijn, maar ik kwam er zojuist achter
... Wanneer je de 'multimediaknop' rechts naast de cursor lang ingedrukt houdt komt je rechtstreeks in je muziekspeler uit en zelfs nog bij het nummer waar je het laatst gestopt bent. Nogmaals sorry voor als dit al lang bekend is, maar wilde het ff delen.
@ Jhanski: bedankt voor je duidelijke en vooral overtuigende uitleg over de verschillen omtrent batterijcapaciteit en (in je andere post) de sterkte van het BT-signaal voor A2D2 apparatuur!
Iets anders: wat me opviel aan mijn N95 is dat wanneer die op toetsenblokkering staat en ik op een de galerij-knop aan de zijkant druk, dan gebeurt er niks (immers blokkering staat aan), maar zodra ik de toetsenblokkering uitzet, springt het menu automatisch naar de galerij. Het lijkt alsof N95 het laatst ingedrukte knop tijdens de toetsenblokkering "onthoudt".
Ik vind het redelijk storend, met name wanneer ik mijn N95 in de universele autohouder zet en vervolgens deze dichtklem waarbij de galerijknop aan de zijkant wordt ingedrukt. Ook al staat het toestel op blokkering, zodra ik de slider omhoog schuif, springt die dus naa de galerij. Dan moet ik eerst die uitzetten, voordat ik Route66 kan opstarten.
Iets anders: wat me opviel aan mijn N95 is dat wanneer die op toetsenblokkering staat en ik op een de galerij-knop aan de zijkant druk, dan gebeurt er niks (immers blokkering staat aan), maar zodra ik de toetsenblokkering uitzet, springt het menu automatisch naar de galerij. Het lijkt alsof N95 het laatst ingedrukte knop tijdens de toetsenblokkering "onthoudt".
Ik vind het redelijk storend, met name wanneer ik mijn N95 in de universele autohouder zet en vervolgens deze dichtklem waarbij de galerijknop aan de zijkant wordt ingedrukt. Ook al staat het toestel op blokkering, zodra ik de slider omhoog schuif, springt die dus naa de galerij. Dan moet ik eerst die uitzetten, voordat ik Route66 kan opstarten.
Anoniem: 223668
Ik heb geprobeerd jou probleem te reproduceren, maar mij lukt het niet. Ik heb wel de nieuwste firmware, misschien zit het hem in de vorige versie?sl1200 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:07:
@ Jhanski: bedankt voor je duidelijke en vooral overtuigende uitleg over de verschillen omtrent batterijcapaciteit en (in je andere post) de sterkte van het BT-signaal voor A2D2 apparatuur!![]()
VRAAG
Kan je met surfen op het internet ook een page down/up doen? Ik moet nu steeds naar beneden of omhoog scrollen wat best wel lastig kan zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hierp geen search heb gedaan, oei mag dat wel?
Helemaal fout...foeiAnoniem: 223668 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:49:
[...]
Ik heb geprobeerd jou probleem te reproduceren, maar mij lukt het niet. Ik heb wel de nieuwste firmware, misschien zit het hem in de vorige versie?
VRAAG
Kan je met surfen op het internet ook een page down/up doen? Ik moet nu steeds naar beneden of omhoog scrollen wat best wel lastig kan zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hierp geen search heb gedaan, oei mag dat wel?
Anoniem: 171163
Hebben jullie ook geen geluid bij de meeste games? Het enige spel waarbij ik geluid heb is Snakes maar die is volgensmij voor de N95 gerestyled. Andere spellen zoals Monopoly Here And Now en EA Tetris doen het wel alleen zonder geluid.
Weet iemand daar een oplossing voor? Ook heb ik soms met spellen dat wanneer ik ze installeer de spellen draaien op een kleinere resolutie waardoor mijn scherm maar voor de helft word gebruikt. Zwaar irritant!
Denken jullie dat ik mijn geld bij bijvoorbeeld Jamba terug kan krijgen vanwege deze punten? Er staat namelijk dat de games geschikt zijn voor de N95
Weet iemand daar een oplossing voor? Ook heb ik soms met spellen dat wanneer ik ze installeer de spellen draaien op een kleinere resolutie waardoor mijn scherm maar voor de helft word gebruikt. Zwaar irritant!
Denken jullie dat ik mijn geld bij bijvoorbeeld Jamba terug kan krijgen vanwege deze punten? Er staat namelijk dat de games geschikt zijn voor de N95
OMG!!!! Ben net op en staat nog op 5 streepjes na 20 uur ongeveer. Dat is wel een ontzettend groot verschil. Als hij leeg is ga ik het inderdaad ook eens zo proberen zoals jou, telefoon opladen, opzij leggen en backup-tel gebruiken.dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:06:
[...]
Ik ben ondertussen ook de test gestart. Na 33 uur nog steeds alle 7 streepjes ! Ik heb er 1 telefoontje van welgeteld 19seconden mee gedaanGa kijken of ik het volhoud om de phone niet te gebruiken, tot die tijd genruik ik mijn backup-telefoon. To be continued...
Als hij dan niet over de 48 uur gaat denk ik dat ik t-mobile maar eens lief ga aankijken voor een nieuwe battery zoals jhanksi:
Met dit verhaal en beide toestellen ben ik naar BelCompany gegaan. Ook daar vond men het verschil opmerkelijk en daarom heeft men de batterij onder garantie vervangen. Meteen vanaf dat moment kan ik nu ook met m'n privé N95 tot enkele dagen toekomen met de batterij. Bij intensief gebruik haal ik het nu 1 dag, maar gemiddeld doe ik er meerdere dagen mee. Dat was met de oorspronkelijke batterij beslist ondenkbaar!
Is dat zo'n "groot" verschil? Wat ik met mijn N80 ervaarde is dat hij heel lang op alle streepjes bleef staan maar als ie eenmaal begon te zakken (na 2, 2.5 dagen) dan was het ook binnen 1 dag gedaan met de accu. Over de N95 kan ik nog niets zeggen. Heb hem pas 1 week.Sjengcity schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:14:
[...]
OMG!!!! Ben net op en staat nog op 5 streepjes na 20 uur ongeveer. Dat is wel een ontzettend groot verschil. Als hij leeg is ga ik het inderdaad ook eens zo proberen zoals jou, telefoon opladen, opzij leggen en backup-tel gebruiken.
Als hij dan niet over de 48 uur gaat denk ik dat ik t-mobile maar eens lief ga aankijken voor een nieuwe battery zoals jhanksi:
[...]
Maar om te roepen dat je accu ruk is omdat ie naar 1 dag op 5 streepjes staat is wel erg voorbarig. En bij degene die wel een probleem had, dat de accu in 1 dag leeg is. Is wel ff anders als bij jou.
Er zijn al 1000 en 1 topics over het laden van een accu. Geef het nog ff tijd. De accu is niet meteen 100% bruikbaar als ie nieuw is..
Edit:
Voor je de N95 kocht heb je overal al kunnen lezen dat de standby tijd gewoon erg kort is van deze phone. Geld overigens voor elke Nokia van de N series imo. Maar wat wil je. Moet klein zijn. Veel fncties. En dan wel verwachten dat ie een week mee gaat? Zie het probleem niet. Hang hem eens in de 2 of 3 dagen aan de lader en je hebt er geen last van.
[ Voor 14% gewijzigd door Nyana op 24-07-2007 12:29 ]
Ik begrijp dat gezeur over die accu ook niet zo. Je slaapt toch gewoon elke nacht?? Nou dan kan N95 rustig aan de lader liggen zonder dat je daar last van hebt. Word je sóchtends weer wakker, accu lekker vol en gaat ie de hele dag weer mee. Geen enkel probleem.
Nou na 3uur internetten/mp3's luisteren is mijn batterij gewoon op.Anoniem: 171163 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:41:
Ik begrijp dat gezeur over die accu ook niet zo. Je slaapt toch gewoon elke nacht?? Nou dan kan N95 rustig aan de lader liggen zonder dat je daar last van hebt. Word je sóchtends weer wakker, accu lekker vol en gaat ie de hele dag weer mee. Geen enkel probleem.
Tja de één heeft er wel een probleem mee de ander niet, dat is menselijkAnoniem: 171163 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:41:
Als hij na 3 uur al op is dan heb je waarschijnlijk niet zo'n beste accu en zou ik ook klagen.
Bij een heleboel mensen is het echter gemakzucht waardoor ze zonder telefoon zitten. Gewoon consequent elke avond aan de lader en je bent van het probleem af (mits je een goede accu hebt natuurlijk).
Bij een heleboel mensen is het echter gemakzucht waardoor ze zonder telefoon zitten. Gewoon consequent elke avond aan de lader en je bent van het probleem af (mits je een goede accu hebt natuurlijk).
Is dat niet slecht voor de levensduur van de accu?Anoniem: 171163 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:13:
Gewoon consequent elke avond aan de lader en je bent van het probleem af (mits je een goede accu hebt natuurlijk).
Anoniem: 221114
Interessante test... heb je de Wifi Search aan- of uitstaan? Staat je Bluetooth aan/uit?dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:06:
[...]
Ik ben ondertussen ook de test gestart. Na 33 uur nog steeds alle 7 streepjes ! Ik heb er 1 telefoontje van welgeteld 19seconden mee gedaanGa kijken of ik het volhoud om de phone niet te gebruiken, tot die tijd genruik ik mijn backup-telefoon. To be continued...
Misschien dat je ook even mijn andere posts moet lezen zodat je weet waarom ik erover begonnen ben.Maar om te roepen dat je accu ruk is omdat ie naar 1 dag op 5 streepjes staat is wel erg voorbarig. En bij degene die wel een probleem had, dat de accu in 1 dag leeg is. Is wel ff anders als bij jou.
Zelfde als hierboven, please don`t flame on me.Ik begrijp dat gezeur over die accu ook niet zo. Je slaapt toch gewoon elke nacht?? Nou dan kan N95 rustig aan de lader liggen zonder dat je daar last van hebt. Word je sóchtends weer wakker, accu lekker vol en gaat ie de hele dag weer mee. Geen enkel probleem.
Als je m`n posts had gelezen had je ook geweten dat ik s'nachts werk, als je s'ochtends vroeg op bent (half 7) en je moet werken tot 7 uur de dag erna is het wel zo fijn als hij gewoon 24 uur mee gaat.
Waarom ik er ook over begonnen ben is dat er mijn inziens een erg groot verschil zitten tussen verschillende gebruikers (1 dag tot 4 dagen)
FW-versie : 12Anoniem: 221114 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:26:
[...]
Interessante test... heb je de Wifi Search aan- of uitstaan? Staat je Bluetooth aan/uit?
Netwerk : Telfort (=KPN netwerk)
Band : alleen GSM
Wlan search : uit
BT : uit
Lichtsensor : vol
Update : 37 uur en nog steeds 7 streepjes...
Ps Dit is een aardige test, maar heeft natuurlijk weinig nut. Zodra de telefoon gaat worden gebruikt dan neemt de batterij-duur exponentieel af. De volgende test is dus om te zien hoe lang de telefoon het uithoudt bij gebruik telefoon voor alleen bellen. En ja dan missen we natuurlijk ook nog de testen bij gebruik mp3, camera, enz...
Dat mag iemand anders op zich nemen
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 24-07-2007 13:58 ]
Anoniem: 8504
Ik ben van plan zo'n brodit houder te kopen voor in de auto, maar ben niet helemaal gerust op de slijtage die zo'n ding veroorzaakt. Ik bedoel, als je je N95 steeds in en uit de houder haalt, slijt dit niet enorm snel?
als ik nachtdienst heb gebruik ik m'n n95 als mp3 spelen en radio hij gaat dan 4,5u mee
Netwerk: Vodafone
NetwerkModus: Dual Mode
Wlan search: uit
BT: Aan (veronden met pc voor internet)
Lichtsensor: Min
Software: V12
Kweenie welke houder je hebt, maar ik heb een klein stukje aan de rechterkant (waar de galerijknop zit) uit het rubber van de universele houder gehaald, en daarmee is het probleem eenvoudig opgelost.sl1200 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:07:
Trouwens, over Route66: gisteren flinke file vanwege een ongeval met 2 vrachtauto's op mijn route. Werd door Route66 keurig via de logische alternatieve route naar huis geleid.
Klinkt misschien heel logisch, maar bij eerdere tests keer kreeg ik alleen files in Duitsland en Belgie te zien, en kon gewoon aansluiten in de file op mijn route. Toch fijn dat het nu wel werkte.
[ Voor 22% gewijzigd door Tweakman op 24-07-2007 14:03 ]
Ik heb de houder nu ongeveer 1,5 maand en iedere dag de N95 minimaal 2x in- en uit. Nog geen enkel spoor van slijtage...Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:42:
Ik ben van plan zo'n brodit houder te kopen voor in de auto, maar ben niet helemaal gerust op de slijtage die zo'n ding veroorzaakt. Ik bedoel, als je je N95 steeds in en uit de houder haalt, slijt dit niet enorm snel?
ja dat heb ik ook erg storend ik heb zelf geen geluid bij Nav4allAnoniem: 171163 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:12:
Hebben jullie ook geen geluid bij de meeste games? Het enige spel waarbij ik geluid heb is Snakes maar die is volgensmij voor de N95 gerestyled. Andere spellen zoals Monopoly Here And Now en EA Tetris doen het wel alleen zonder geluid.
Ipv Dual Band alleen GSM gebruiken scheelt al een hoop. Dan blijft ie niet zoeken naar een 3G netwerk.
Maar kun je dan nog wel 3G browsen of moet je dan eerst die setting weer omgooien?Nyana schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:23:
Ipv Dual Band alleen GSM gebruiken scheelt al een hoop. Dan blijft ie niet zoeken naar een 3G netwerk.
Zowel bij spellen (3x racing, 3x voetbal, 3x tennis en nog wat andere) als Nav4all werkt het geluid bij mij prima (met Jamba heb ik geen ervaring).RobertRedCap schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:18:
[...]
ja dat heb ik ook erg storend ik heb zelf geen geluid bij Nav4all
Niet helamaal datgene wat jullie zoeken, maar wat mij helpt met scrollen op een lange pagina is even 8 indrukken om pagina-overzicht te krijgen en dan te scrollen daar waar ik heen wil. Vervolgens de enter knop indrukken om in te zomen naar het gevonden deel. Maar ik geef toe, page up/down zou veel makkelijker zijn.dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:01:
[...]
Helemaal fout...foeiIk zoek ook naar een makkelijkere scroll-mogelijkheid, helaas nog niet tegengekomen. Zou een stuk handiger zijn...
Nee, dan gaat het via GPRS. Hij is dan zo afschuwelijk traag, het lijkt T-Mobile PIT welServor schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:27:
[...]
Maar kun je dan nog wel 3G browsen of moet je dan eerst die setting weer omgooien?

Ik heb PIT Plus, lekker puh.
.
Maar dan zie ik het nut van die setting niet zo voor de UMTS enabled mensen onder ons, helaas.
Maar dan zie ik het nut van die setting niet zo voor de UMTS enabled mensen onder ons, helaas.
Ik vermoed dat wanneer jij bent verbonden met een 3G/UMTS netwerk van jouw provider, dus met setting "dual-mode" aangezet, dat hetzelfde werkt als bij "alleen GSM". Maw alleen wanneer de telefoon tevergeefs zoekt naar een 3G-netwerk, en het niet kan vinden, dat is wanneer het veel batterij-sap kost. Maar als je gewoon bent verbonden met een 3G-netwerk, dan zal het mischien iets meer aan batterij-verbruik kosten als wanneer je alleen GSM-netwerk gebruikt, maar niet ernstig veel meer.Servor schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:27:
[...]
Maar kun je dan nog wel 3G browsen of moet je dan eerst die setting weer omgooien?
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 24-07-2007 15:06 ]
Hmmm. Goed punt van die modes... Heb mijne nu op de gms-mode staan.
Zou een leuke uitgebreidde test kunnen worden tussen die modi en batterij verbruik.
Zit zelf nog met een probleem met m'n wlan...
Krijg geen verbinding door een fout met de gateway o.i.d. moe'k nog even naar op zoek.
Zou een leuke uitgebreidde test kunnen worden tussen die modi en batterij verbruik.
Zit zelf nog met een probleem met m'n wlan...
Krijg geen verbinding door een fout met de gateway o.i.d. moe'k nog even naar op zoek.
Fotonerd
Dual mode pakt hij gewoon sterkste signaal, kan dus ook 3G zijn. Als je hem op UMTS zet dan gebruikt hij puur 3G lijn, nadeel in niet 3G gebied geen bereik.Tweakman schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:35:
[...]
Nee, dan gaat het via GPRS. Hij is dan zo afschuwelijk traag, het lijkt T-Mobile PIT wel
Ik gebruik ook Nav4all en heb ook geen geluid, erg jammer. Zou hier een oplossing voor zijn?RobertRedCap schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:18:
[...]
ja dat heb ik ook erg storend ik heb zelf geen geluid bij Nav4all
Nokia biedt nu zelf ook een 4GB kaartje aan. Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met de beschikbaarheid ervan.
En er is nóg een navigatie-applicatie beschikbaar: Amaze. Zou werken met de interne GPS. Registratie is noodzakelijk.
Volgens de site is het gratis, wel moet je nu en dan wat banners voor lief nemen. Hoe gratis gratis is, hangt denk ik af van je abonnement. Er is nl. wel een internetconnectie vereist.
Ik heb het nog niet echt kunnen proberen, m'n gsm liep op een gegeven moment vast tijdens het testen. Heb er toen maar even de brui aan gegeven. Misschien leuk/een uitdaging voor de liefhebbers?
En nu we het toch over navigatie hebben: op deze site wordt gesproken van een aanpassing in TomTom, waardoor die met de interne GPS zou gaan werken. Schijnt ovv TomTom nog even van de site gehaald te zijn, maar mogelijk al vanaf maandag alsnog beschikbaar te komen.
bron
En er is nóg een navigatie-applicatie beschikbaar: Amaze. Zou werken met de interne GPS. Registratie is noodzakelijk.
Volgens de site is het gratis, wel moet je nu en dan wat banners voor lief nemen. Hoe gratis gratis is, hangt denk ik af van je abonnement. Er is nl. wel een internetconnectie vereist.
Ik heb het nog niet echt kunnen proberen, m'n gsm liep op een gegeven moment vast tijdens het testen. Heb er toen maar even de brui aan gegeven. Misschien leuk/een uitdaging voor de liefhebbers?
En nu we het toch over navigatie hebben: op deze site wordt gesproken van een aanpassing in TomTom, waardoor die met de interne GPS zou gaan werken. Schijnt ovv TomTom nog even van de site gehaald te zijn, maar mogelijk al vanaf maandag alsnog beschikbaar te komen.
bron
[ Voor 21% gewijzigd door ButcherJF op 24-07-2007 16:44 ]
Anoniem: 214358
BT verbonden met pc voor internet? Is dat mogelijk? Ik weet hier niks van!back2basic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:51:
als ik nachtdienst heb gebruik ik m'n n95 als mp3 spelen en radio hij gaat dan 4,5u mee
Hmmm.. Ik vind Symbian toch wel een stuk prettiger werken als m'n oude WM6.. Ik moet nog wel wennen aan het niet hebben van een touchscreen overigens.. Ik druk steeds per-ongeluk op het scherm
Ik heb trouwens wel iets waar ik (weer) niet uit kom.. Kan de de spaarstand ook uitschakelen als hij wordt opgeladen? Het scherm wordt steeds donker bij Nokia Maps en dat navigeert nou niet echt makkelijk..
Ik heb trouwens wel iets waar ik (weer) niet uit kom.. Kan de de spaarstand ook uitschakelen als hij wordt opgeladen? Het scherm wordt steeds donker bij Nokia Maps en dat navigeert nou niet echt makkelijk..
Bij mij werkt t prima, zodra ik bij de laptop in de buurt ben zet ik bt aan zodat de nokia suite de tel ziet. Vervolgens bel ik via t bt modem in naar *99# gebruikersnaam vodafone en pass vodafone loopt als een treinAnoniem: 214358 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:43:
[...]
BT verbonden met pc voor internet? Is dat mogelijk? Ik weet hier niks van!
Ik lees wel berichten dat het niet mag maar ik heb nog niks gehoord van vodafone download soms wel 200/300 mb en heb t toestel nu een maand
Anoniem: 215017
ik dacht dat bleutooth niet harder ging dan 115kb/s terwijl 3,5G 420kb/s gaat en via me kabeltje dat wel redback2basic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:06:
[...]
Bij mij werkt t prima, zodra ik bij de laptop in de buurt ben zet ik bt aan zodat de nokia suite de tel ziet. Vervolgens bel ik via t bt modem in naar *99# gebruikersnaam vodafone en pass vodafone loopt als een treinzeker op 3,5g heb wel de vodafone software eraf gehaald en vervangen door nokia software.
Ik lees wel berichten dat het niet mag maar ik heb nog niks gehoord van vodafone download soms wel 200/300 mb en heb t toestel nu een maand
1,2 Mbit als ik me niet vergis dus 125kB/s dus dan is dat inderdaad een beetje krom...Anoniem: 215017 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:19:
[...]
ik dacht dat bleutooth niet harder ging dan 115kb/s terwijl 3,5G 420kb/s gaat en via me kabeltje dat wel red
Anoniem: 214358
Hoe doe je dat dan via BT?back2basic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:06:
[...]
Bij mij werkt t prima, zodra ik bij de laptop in de buurt ben zet ik bt aan zodat de nokia suite de tel ziet. Vervolgens bel ik via t bt modem in naar *99# gebruikersnaam vodafone en pass vodafone loopt als een treinzeker op 3,5g heb wel de vodafone software eraf gehaald en vervangen door nokia software.
Ik heb intussen ook de nieuwste firmware v12 op mn branded vodafone N95 gezet en ben er zeer blij mee. Ik heb nog wel paar enkele vragen waar jullie me misschien wel bij zouden kunnen helpen...:
1. Na de update naar v12 werkt mij cameratoets niet meer zoals eerst. normaal als ik deze toets indrukte ging hij meteen naar de opname stand, maar nu niet meer..zijn er meer mensen met dit probleem?
2. Er wordt hier gezegd dat met A-gps je een fix binnen 10 tot 30 seconden moet hebben..A-gps staat std. al aan, maar als ik hem bij het raam heb, met een wifi verbinding waar internet op werkt, duurt het ongeveer 2 tot 3 minuten voordat hij een fix heeft op alle (meestal 4 tot 5) satellieten. Via wifi heeft hij ook een internetverbinding dus lijkt me dat A-gps dan ook moet werken?
3. Als ik mijn telefoon op de media stand zet en weer terug blijft het beeld op de brede mediastand staan ipv de normale stand? (zie wel de desktop).
4. De Brodit active holder wordt zonder bevestigingsmateriaal mee geleverd. Is deze makkelijk zelf te installeren (zelf geinstalleerd) of heeft iedereen er montagemateriaal ala 30 euro bij bestelt..?
5. Met mijn vorige telefoon (t-mobile MDA) was het mogelijk om met een suikerklontje het vodafone logo en tekst van het toestel te "slijpen". Dit materiaal is volgens mij aluminium, maar de N95 is van plastic. Zijn er mensen die op deze manier ook op de N95 het logo hebben kunnen verwijderen?
6. Via Nokia PC suite is het mogelijk om sis bestanden te installeren, maar ook applicaties te verwijderen van de N95. Als ik de telefoon scan op programma's geeft PC suite aan dat het op dit moment niet mijn telefoon kan lezen..Installeren van applicaties gaat wel goed..anyone?
Voor de rest...TOP TOESTEL!
1. Na de update naar v12 werkt mij cameratoets niet meer zoals eerst. normaal als ik deze toets indrukte ging hij meteen naar de opname stand, maar nu niet meer..zijn er meer mensen met dit probleem?
2. Er wordt hier gezegd dat met A-gps je een fix binnen 10 tot 30 seconden moet hebben..A-gps staat std. al aan, maar als ik hem bij het raam heb, met een wifi verbinding waar internet op werkt, duurt het ongeveer 2 tot 3 minuten voordat hij een fix heeft op alle (meestal 4 tot 5) satellieten. Via wifi heeft hij ook een internetverbinding dus lijkt me dat A-gps dan ook moet werken?
3. Als ik mijn telefoon op de media stand zet en weer terug blijft het beeld op de brede mediastand staan ipv de normale stand? (zie wel de desktop).
4. De Brodit active holder wordt zonder bevestigingsmateriaal mee geleverd. Is deze makkelijk zelf te installeren (zelf geinstalleerd) of heeft iedereen er montagemateriaal ala 30 euro bij bestelt..?
5. Met mijn vorige telefoon (t-mobile MDA) was het mogelijk om met een suikerklontje het vodafone logo en tekst van het toestel te "slijpen". Dit materiaal is volgens mij aluminium, maar de N95 is van plastic. Zijn er mensen die op deze manier ook op de N95 het logo hebben kunnen verwijderen?
6. Via Nokia PC suite is het mogelijk om sis bestanden te installeren, maar ook applicaties te verwijderen van de N95. Als ik de telefoon scan op programma's geeft PC suite aan dat het op dit moment niet mijn telefoon kan lezen..Installeren van applicaties gaat wel goed..anyone?
Voor de rest...TOP TOESTEL!
dubbel post..
[ Voor 98% gewijzigd door V21 op 24-07-2007 18:52 . Reden: dubbel post.. ]
2. Nee werkt alleen via dataverbindingV21 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:51:
Ik heb intussen ook de nieuwste firmware v12 op mn branden vodafone N95 gezet en ben er zeer blij mee. Ik heb nog wel paar enkele vragen waar jullie me misschien wel bij zouden kunnen helpen...:
3.Dat is normaal
6.Op je telefoon bij instrumenten -> toep.beh kan je alles deinstalleren
[ Voor 8% gewijzigd door Ybox op 24-07-2007 18:59 ]
Ik heb regelmatig een "welkom" display in beeld. Dit gebeurd soms als ik een gemiste oproep heb gehad of een sms heb ontvangen.
Ik krijg het ook altijd als ik de telefoon inschakel.
Omschrijving:
Welkom
Welkom bij uw nieuwe telefoon. Wilt u meer informatie over de functies en hoe u deze kunt instellen?
dan kan ik Ja of Nee kiezen.
kies ik ja dan kom ik direct in het menu item welkom waar de 3 opties "inst. wizard" , "overdracht" en " Welcome" kan kiezen.
iemand enig idee hoe ik dat welkomding permanent kan killen?
Mijn provider is KPN
Toestel is simlockvrij en unbranded
Er staat de laatste software versie op
Omschrijving:
Welkom
Welkom bij uw nieuwe telefoon. Wilt u meer informatie over de functies en hoe u deze kunt instellen?
kies ik ja dan kom ik direct in het menu item welkom waar de 3 opties "inst. wizard" , "overdracht" en " Welcome" kan kiezen.
iemand enig idee hoe ik dat welkomding permanent kan killen?
Mijn provider is KPN
Er komt rook uit mijn computer
Heel eenvoudig...verwijder alle welcome-plugins in app manager. Je kunt daar dan meteen alle search-plugins verwijderen.bas_emmen schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:14:
Ik heb regelmatig een "welkom" display in beeld. Dit gebeurd soms als ik een gemiste oproep heb gehad of een sms heb ontvangen.
Omschrijving:
Welkom
iemand enig idee hoe ik dat welkomding permanent kan killen?![]()
Mijn provider is KPN
Wanneer je 1 keer die welcome melding wel accepteerd en er direct weer uit gaat, dan is het ook goed
Dat was nou net het probleem. Of ik nu Ja of Nee kies, het blijft terugkomen.Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:29:
Wanneer je 1 keer die welcome melding wel accepteerd en er direct weer uit gaat, dan is het ook goed
Het vreemdste was dat het soms spontaan op kwam. lijkt me aardig buggy
Ik heb het advies van Dafmay opgevolgd en de plugins gedeinstalleerd. Nu iestie braaf en doet het zoals gewenst.
Er komt rook uit mijn computer
Toch maar even een Hard Reset gedaan,
ik moet zeggen, hij is nu wel een stuk sneller !!
GefeliciteerdAlbert020 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:02:
Toch maar even een Hard Reset gedaan,
AmazeGPS is al heel lang beschikbaar (registreren hoefde toen nog niet), en werkt goed met de interne GPS.ButcherJF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:40:
Nadeel is dat het wijf geen nederlands spreekt, en nogal eigenwijs is. Toen ik een route binnendoor naar de snelweg nam bleef ze tot aan de oprit bij elke rotonde (en dat waren er best veel) volhouden "Turn around at the circle" ...

Nav4all is vele malen beter, uitgebreider, nederlands, en verbruikt minder data.
Update : 44 uur en nog steeds volle bak (7 streepjes)...Vervolg N95 batterij uithoudingsvermogen-test
Settings:
FW-versie : 12
Netwerk : Telfort (=KPN netwerk)
Band : alleen GSM
Wlan search : uit
BT : uit
Lichtsensor : vol
Anoniem: 221088
blijft je batterij status niet hangen? in zou ff in FExplorer je battery status checken.... kan me eigen namelijk niet voorstellen dattie na 44 uur nogsteeds helemaal vol is!
Batterij: Nokia Batterij (BL-5F) 950 mAHdafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:51:
[...]
Update : 44 uur en nog steeds volle bak (7 streepjes)...
Spreektijd: tot 190 min. (WCDMA), tot 390 min. (GSM)*
Stand-by tijd: tot 233 uur (WCDMA), tot 228 uur (GSM)*
* De werkingstijd kan afhangen van de gebruikte technologie voor radiotoegang, de configuratie van het operatornetwerk en het gebruik.
Volgens Nokia heb je nog even te gaan
Anoniem: 215017 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:19:
[...]
ik dacht dat bleutooth niet harder ging dan 115kb/s terwijl 3,5G 420kb/s gaat en via me kabeltje dat wel red
De theoretisch maximale HSDPA snelheden op KPN, Vodafone en T-Mobile is nu 1,8 Mbps.Sjengcity schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:35:
[...]
1,2 Mbit als ik me niet vergis dus 125kB/s dus dan is dat inderdaad een beetje krom...
Het theoretisch maximum van bluetooth 2.0+EDR (als je dus ook EDR op je PC hebt) is 2,1 Mbps.
Het kan dus wel. Je krijgt dus pas een probleem als je netwerkprovider naar 3.6 Mbps upgrade (de N95 kan dat al aan).
Geen idee, maar dat merk ik snel genoeg....Anoniem: 221088 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:53:
blijft je batterij status niet hangen? in zou ff in FExplorer je battery status checken.... kan me eigen namelijk niet voorstellen dattie na 44 uur nogsteeds helemaal vol is!
En als ik mij goed herinner heb jij de telefoon nog gebruikt in die 29 uur. Wat dat betreft ook niets mis mee.Sjengcity schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:58:
[...]
Batterij: Nokia Batterij (BL-5F) 950 mAH
Spreektijd: tot 190 min. (WCDMA), tot 390 min. (GSM)*
Stand-by tijd: tot 233 uur (WCDMA), tot 228 uur (GSM)*
* De werkingstijd kan afhangen van de gebruikte technologie voor radiotoegang, de configuratie van het operatornetwerk en het gebruik.
Volgens Nokia heb je nog even te gaanWel netjes hoor! Ik zit nog op 3 streepjes, 29 uur
Dat is inderdaad waar, wel minder dan gebruiklijk maar ik heb hem nog gebruikt. Neem vanavond toch maar m`n back-up telefoon mee naar m`n werk want vrees dat hij het niet gaat halen.dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:22:
[...]
En als ik mij goed herinner heb jij de telefoon nog gebruikt in die 29 uur. Wat dat betreft ook niets mis mee.
btw zit nu op 2 streepjes sinds 16.00uur 22/7
Als hij helemaal dood is ga ik ook eens een stand-by check doen, helemaal opladen en niet meer aanraken hoe moeilijk dat ook zal zijn
[ Voor 18% gewijzigd door digital-IMEI op 24-07-2007 21:30 ]
Ik krijg morgen deze set binnen. http://www.brodit.com/productinformation.jsp?anr=965156 zoals je kunt zien wordt er wel een bevestigingsmechanisme bij geleverd en ik verwacht ook een aantal parkers waarmee deze te bevestigenen is. Het montage materiaal waar jij het over hebt zijn waarchijnlijk de universele klemmen waarmee het mogelijk is de kit zonder parkers te bevestigen. Ik heb echter gelezen dat dat niet altijd een succes is. Ik kan morgen wel melden waar de set uit bestaat als je dat wilt. Hier vind je nog een review. http://www.pocketinfo.nl/...ouder-voor-nokia-n95.htmlV21 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:51:
Hehehe het blijft een vreemde hobbySjengcity schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28:
[...]
Dat is inderdaad waar, wel minder dan gebruiklijk maar ik heb hem nog gebruikt. Neem vanavond toch maar m`n back-up telefoon mee naar m`n werk want vrees dat hij het niet gaat halen.
btw zit nu op 2 streepjes sinds 16.00uur 22/7
Als hij helemaal dood is ga ik ook eens een stand-by check doen, helemaal opladen en niet meer aanraken hoe moeilijk dat ook zal zijn
Maar zonder gekheid...54 uur en nog 2 streepjes te gaan...not bad !
Ik vind de geluidskwaliteit van de nieuwe firmware echt sterk verbeterd tijdens het telefoneren. Iemand dezelfde ervaring ?
Ja dat heeft Symbian goed voor elkaardafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:08:
[...]
GefeliciteerdHehe dat was mij ook al opgevallen...scheelt een stuk
Leukste daarvan vind ik dat je altijd weer een hard reset kunt doen als de telefoon kuren vertoond of gewoon slomer wordt. Dat is toch wel mooi van een OS als Symbian (of WM).
Hmm uche uche , het geluid van de N95 kan nog steeds niet tippenYbox schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:23:
Ik vind de geluidskwaliteit van de nieuwe firmware echt sterk verbeterd tijdens het telefoneren. Iemand dezelfde ervaring ?
aan mijn Ipod 80GB hoor... hahaha...
Volgens mij ben jij dan de eerste die met je Ipod telefoneert...Albert020 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:27:
[...]
Hmm uche uche , het geluid van de N95 kan nog steeds niet tippen
aan mijn Ipod 80GB hoor... hahaha...
Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:34:
[...]
Volgens mij ben jij dan de eerste die met je Ipod telefoneert...
en bovendien zou het mij niets verbazen als de kwaliteit van de mp3 speler overeenkomt met die van een iPod. Uit bijvoorbeeld een Cowon iAudio komt ook stukken beter geluid dan uit een iPod.
dit terzijde overigens
ga aanstaand weekend op vakantie met mijn N95. Ben erg benieuwd hoe de GPS mij gaat helpen / tegenhouden. Iemand al grote afstanden afgelegd?
Wat gebeurd er zodra je bijvoorbeeld aan het begin een verkeerde route neemt. Moet je dan weer minutenlang wachten voordat hij een nieuwe route heeft berekend?
Hoe zit Nokia Maps met de mappen van Frankrijk en Spanje. Goed uitgebreid of te beperkt?
dit terzijde overigens
ga aanstaand weekend op vakantie met mijn N95. Ben erg benieuwd hoe de GPS mij gaat helpen / tegenhouden. Iemand al grote afstanden afgelegd?
Wat gebeurd er zodra je bijvoorbeeld aan het begin een verkeerde route neemt. Moet je dan weer minutenlang wachten voordat hij een nieuwe route heeft berekend?
Hoe zit Nokia Maps met de mappen van Frankrijk en Spanje. Goed uitgebreid of te beperkt?
Anoniem: 227103
Ik had eerst ook geen geluid, maar toen ik's ging zoeken (bij instellingen - taalkeuze - audio taalkeuze), bleek dat ik eerst de stem moest downloaden; je kan van alles kiezen: Fries, Macedonisch , Latijn, van alles...Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:46:
[...]
Ik gebruik ook Nav4all en heb ook geen geluid, erg jammer. Zou hier een oplossing voor zijn?
Nadat ik de Nederlandse stem (vrouw) gedownload had, had ik wel geluid. Heel helder, klinkt zelfs beter dan Eva van TomTom.
Heb jij wel een stem opgehaald?
Bij mij gebeurd dat binnen een 10-tal seconden, dus dat zit wel goed.Libbz schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:49:
Whahaha nee dat doe ik netjes met mijn N95 LOLAnoniem: 8504 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:34:
[...]
Volgens mij ben jij dan de eerste die met je Ipod telefoneert...
Anoniem: 219643
Ik vindt hem niet slijten, zit goed in de verticale stand maar.... in de horizontale stand is het een drama!!Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:42:
Mijn telefoon vliegt alle kanten op en ik er natuurlijk achteraan!
Da's simpel...gewoon niet al te veel bochten nemenAnoniem: 219643 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:56:
[...]
Ik vindt hem niet slijten, zit goed in de verticale stand maar.... in de horizontale stand is het een drama!!
Goed om te weten. Btw hoe zat het ook weer...was het zo dat Nav4All alleen via een data-connectie werkt ? Maw dus niet met voorgeinstalleerde mappen oid.Anoniem: 227103 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:50:
[...]
Ik had eerst ook geen geluid, maar toen ik's ging zoeken (bij instellingen - taalkeuze - audio taalkeuze), bleek dat ik eerst de stem moest downloaden; je kan van alles kiezen: Fries, Macedonisch , Latijn, van alles...
Nadat ik de Nederlandse stem (vrouw) gedownload had, had ik wel geluid. Heel helder, klinkt zelfs beter dan Eva van TomTom.
Anoniem: 219833
Na firmware update (12.0.013) heeft maps een tijdje (week of 2) goed gewerkt. Nu heb ik het probleem dat bij "Zoeken > Op Categorie" maps vastloopt, zwart scherm. Ik heb de search plugins hierna een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd (ver.3.06), helaas zonder succes! Iemand nog tips? (Ik wil graag maps ver. 3.0 houden vanwege de functie volgen zoeken)
Anoniem: 227103
volgens mij alleen via data-connectie; daar vraagt 'ie ook meteen om als je 'm opstart (bij mij althans). Maar ik heb PIT, dus geen punt..dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:16:
[...]
Goed om te weten. Btw hoe zat het ook weer...was het zo dat Nav4All alleen via een data-connectie werkt ? Maw dus niet met voorgeinstalleerde mappen oid.
Maar welicht dat de stem wel ergens in een map gezet wordt (lijkt me toch stug als ie die elke keer gaat ophalen..) In ieder geval onthoudt 'ie je steminstelling, want als ik nu bij instellingen kijk bij de audio taalkeuze staat er een vinkje bij Nederlands (vrouw)
Ja ik denk ook dat de stemmen worden opgeslagen. Lijkt mij vreemd als dat iedere keer moet worden opgehaald. Jammer dat het pakket alleen via data-connectie werkt. Maar moet zeggen dat, na een kijkje op hun website, de navigatie toch wel erg tegenvalt. Zo te zien krijg je niet eens een overzichtskaart te zien zoals bij R66 en Nokia Maps, maar alleen 1 of 2 pijlen die wijzen op de volgende afslagAnoniem: 227103 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:27:
[...]
volgens mij alleen via data-connectie; daar vraagt 'ie ook meteen om als je 'm opstart (bij mij althans). Maar ik heb PIT, dus geen punt..
Maar welicht dat de stem wel ergens in een map gezet wordt (lijkt me toch stug als ie die elke keer gaat ophalen..) In ieder geval onthoudt 'ie je steminstelling, want als ik nu bij instellingen kijk bij de audio taalkeuze staat er een vinkje bij Nederlands (vrouw)
Morgen ga ik waarschijnlijk een orange music 35 abonnement met de nokia n95 afsluiten. Ik wil morgen alleen nog even duidelijk krijgen of bij het orange music abbo ook orange world (dus onbeperkt internetten) is inbegrepen.
Maar weet iemand wat voor sd kaartje orange erbij leverd? 128mb of 1gb?
Maar weet iemand wat voor sd kaartje orange erbij leverd? 128mb of 1gb?
Dat is nogal wiedes dat hij dat in die houder doet dan. Je klemt het hele ding dermate vast dat het de toetsen aan de zijkant indrukt en in jouw geval is het kennelijk de Gallery toets die overheersend is. Haal je dan je telefoon van de toetsenblokkering dan vliegt hij uiteraard naar die applicatie omdat je daarvoor de toets in drukt. Wat minder strak klemmen of zoals eerder al is aangedragen: een uitsparing maken in het kleine beetje schuimrubber.sl1200 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:07:
Mannen, na zo'n hard reset, heb je neem ik aan Maps 3.0 weer terug ? En kun je dan 1.1 weer installeren en opnieuw 3 dagen gratis testen ?dafmay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:08:
[...]
GefeliciteerdHehe dat was mij ook al opgevallen...scheelt een stuk
Leukste daarvan vind ik dat je altijd weer een hard reset kunt doen als de telefoon kuren vertoond of gewoon slomer wordt. Dat is toch wel mooi van een OS als Symbian (of WM).
In dat geval kan het wel eens een wekelijks ritueel op vrijdag gaan worden

Of zijn er nog grote nadelen aan de hard-reset ?
Tweakman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:15:
[...]
Mannen, na zo'n hard reset, heb je neem ik aan Maps 3.0 weer terug ? En kun je dan 1.1 weer installeren en opnieuw 3 dagen gratis testen ?
In dat geval kan het wel eens een wekelijks ritueel op vrijdag gaan worden![]()
Of zijn er nog grote nadelen aan de hard-reset ?
Ik had na hard reset de "oude" versie van Maps weer terug (weet niet welk versienummer dat is). 3 dagen testen weet ik niets van. Ik heb wel een week-licensie gekocht om te testen. Beviel prima. Het enige dat ik toch mis tov R66 is file-info. Maw R66 gebruik ik nu als standaard navigatie en wacht tot TT er eindelijk is om te bepalen welke navigatie-software het gaat worden.
Anoniem: 199838
Ik heb problemen met het terugzetten van m'n backup na het updaten van m'n software. Ik heb voor de software update een backup uitgevoerd en deze is terug te vinden op m'n PC en is zo'n 11.5Mb groot (2007-07-24 Nokia N95.nbu) Echter als ik op de file dubbelklik kijg ik de volgende melding:
"Kan back-upbestand :D:..\2007-07-24 Nokia N95.nbu niet openen Het bestandstype is onbekend. De gegevens kunnen niet aan de telefoon worden toegevoegd."
Wat kan dit in hemelsnaam zijn? Heb ik een "verkeerde" versie van "Nokia Content Copier" gebruikt? Kan ik op e.e.a. manier toch nog van deze backup gebruik maken?
"Kan back-upbestand :D:..\2007-07-24 Nokia N95.nbu niet openen Het bestandstype is onbekend. De gegevens kunnen niet aan de telefoon worden toegevoegd."
Wat kan dit in hemelsnaam zijn? Heb ik een "verkeerde" versie van "Nokia Content Copier" gebruikt? Kan ik op e.e.a. manier toch nog van deze backup gebruik maken?
Gewoon een nieuwe bt verbinding maken met je modem in de tel
Eenmaal de verbinding gemaakt staat ie gewoon in je netwerk-verbindingen
Anoniem: 218067
Zo mede n95 gebruikers: Deze vakantie ben ik naar de VS geweest en ik heb mijn n95 intensief gebruikt. Ik had de kaarten van new york en florida op de n95 gezet en de navigatie voor de vs gekocht ( 1 maand). Ik kan niets anders zeggen dan : WAT IS DE N95 EEN TOP APPARAAT!! ( sorry voor de capslock, maar dat moest gewoon ff)
In New york lieten we de n95 zien aan de taxi chauffeur, zodat ie wist naar welke plek ie moest reizen ( het was een specifiek restaurant). Ik heb ook hele mooie foto's gemaakt met de 5 mp camera. Ik heb ook op onze hotelkamer de browser gebruikt ( want we hadden een wifi hotspot) , en toen heb ik gemsnt met behulp van een bluetooth keyboard ( van iGO , ook wel thinkoutside genoemd) . Ik kon zelfs foto's sturen naar vrienden sturen, die ik met de n95 had gemaakt!!!!
In Miami hadden we een auto gehuurd en we gebruikten de n95 als navigatie middel. Zo zijn we helemaal naar de Florida keys gereden, en naar plekken die je zonder navigatiemiddel zou aandoen. Zo zochten we een postkantoor, om al onze kaarten op de post te doen. We hadden geen idee waar de dichtsbijzijnde postoffice was. Dus ik heb in mijn n95 ff gezocht naar de meest dichtsbijzijnde postkantoor, en voilà we kregen een hele lijst!! Ook zochten we een autoverhuurbedrijf die nog auto's had ( aangezien een auto huren erg populair is in miami) Ik zocht bij "categoriëen" op "Auto verhuur" en voilà ik kreeg een hele lijst + telefoonnummers! Dus we hebben die nummers gebeld, en het bleek dat een aantal bedrijven geen huurauto's meer hadden. Uiteindelijk vonden we er een, zonder al te veel moeite en taxi kosten.
Ik heb bij de navigatie echter wel gebruik gemaakt van een externe bluetooth ontvanger, omdat de interne ontvanger net iets te zwak is.
Wat me opviel, was dat er veel meer onbeveiligde hotspots waren in de States dan in Europa. Ik kon bijna in elk restaurant en in bijna elke hotelkamer wel gratis verbinding krijgen met het internet!!!
ik heb ook mogen spelen met de Iphone in een A&T zaakje. Ik vond de vormgeving erg mooi en de gebruikersgemak is ook beter. Toch vond ik de browser en camera aanzienlijk minder. en daarnaast vond ik de on-screen toetsenbord erg ongemakkelijk.
Nog een mooie functie van de n95 : mp3s luisteren. In het vliegtuig heb ik mn n95 op offline modus gezet, en ben ik muziek gaan luisteren!!
De batterij ging ook erg lang mee, ik had geen problemen met het feit dat mijn batterij leeg was.
Kortom : De n95 is een perfecte reisgenoot, die alles kan: foto's maken, filmpjes maken, navigeren, muziek luisteren en browsen!!!!
In New york lieten we de n95 zien aan de taxi chauffeur, zodat ie wist naar welke plek ie moest reizen ( het was een specifiek restaurant). Ik heb ook hele mooie foto's gemaakt met de 5 mp camera. Ik heb ook op onze hotelkamer de browser gebruikt ( want we hadden een wifi hotspot) , en toen heb ik gemsnt met behulp van een bluetooth keyboard ( van iGO , ook wel thinkoutside genoemd) . Ik kon zelfs foto's sturen naar vrienden sturen, die ik met de n95 had gemaakt!!!!
In Miami hadden we een auto gehuurd en we gebruikten de n95 als navigatie middel. Zo zijn we helemaal naar de Florida keys gereden, en naar plekken die je zonder navigatiemiddel zou aandoen. Zo zochten we een postkantoor, om al onze kaarten op de post te doen. We hadden geen idee waar de dichtsbijzijnde postoffice was. Dus ik heb in mijn n95 ff gezocht naar de meest dichtsbijzijnde postkantoor, en voilà we kregen een hele lijst!! Ook zochten we een autoverhuurbedrijf die nog auto's had ( aangezien een auto huren erg populair is in miami) Ik zocht bij "categoriëen" op "Auto verhuur" en voilà ik kreeg een hele lijst + telefoonnummers! Dus we hebben die nummers gebeld, en het bleek dat een aantal bedrijven geen huurauto's meer hadden. Uiteindelijk vonden we er een, zonder al te veel moeite en taxi kosten.
Ik heb bij de navigatie echter wel gebruik gemaakt van een externe bluetooth ontvanger, omdat de interne ontvanger net iets te zwak is.
Wat me opviel, was dat er veel meer onbeveiligde hotspots waren in de States dan in Europa. Ik kon bijna in elk restaurant en in bijna elke hotelkamer wel gratis verbinding krijgen met het internet!!!
ik heb ook mogen spelen met de Iphone in een A&T zaakje. Ik vond de vormgeving erg mooi en de gebruikersgemak is ook beter. Toch vond ik de browser en camera aanzienlijk minder. en daarnaast vond ik de on-screen toetsenbord erg ongemakkelijk.
Nog een mooie functie van de n95 : mp3s luisteren. In het vliegtuig heb ik mn n95 op offline modus gezet, en ben ik muziek gaan luisteren!!
De batterij ging ook erg lang mee, ik had geen problemen met het feit dat mijn batterij leeg was.
Kortom : De n95 is een perfecte reisgenoot, die alles kan: foto's maken, filmpjes maken, navigeren, muziek luisteren en browsen!!!!
Battery check update:
Nog 1 streepje sinds 4 uur vanacht. Zit nu op 40 uur, erg netjes aangezien ik hem toch nog wel gebruikt heb!
Denk dat hij een langzame pijnlijke dood gaat krijgen als ik zo ga slapen
Nog 1 streepje sinds 4 uur vanacht. Zit nu op 40 uur, erg netjes aangezien ik hem toch nog wel gebruikt heb!
Ben er ook bang voor, vraag me serieus af of het me uberhaubt gaat lukkenKan je melden dat ik al ernstige afkickverschijnselen begin te vertonen...
[ Voor 27% gewijzigd door digital-IMEI op 25-07-2007 08:05 ]
Heb het ff gecheckt, maar ik had de Nederlandse (vrouwen) stem al ingeladen en mijn volume staat op 90. Toch hoor ik nog steeds niets, zie ik iets over het hoofd?Anoniem: 227103 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:50:
[...]
Ik had eerst ook geen geluid, maar toen ik's ging zoeken (bij instellingen - taalkeuze - audio taalkeuze), bleek dat ik eerst de stem moest downloaden; je kan van alles kiezen: Fries, Macedonisch , Latijn, van alles...
En nog een vraagje over Nav4all... Wanneer jij het progje opstart, begin je dan direct met je route bepalen enz. en vindt hij dan vanzelf de interne GPS? Ik moet altijd eerst in het Nokia menu (instrumenten>GPS ggvns) mijn GPS activeren en dan pas ziet ook Nav4all mijn interne GPS. Hoe gaat dit bij jou?
Anoniem: 227491
Hallo,
Als ik met mijn N95 aplicaties probeer te dowloaden, zoals Google Maps of Nav4all krijg ik na het kiezen van de locatie waar het opgeslagen moet worden de melding: "! Verbinding verbroken".
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik heb T-mobile PIT waar ik verder helemaal geen problemen mee heb. Bedankt!
Als ik met mijn N95 aplicaties probeer te dowloaden, zoals Google Maps of Nav4all krijg ik na het kiezen van de locatie waar het opgeslagen moet worden de melding: "! Verbinding verbroken".
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik heb T-mobile PIT waar ik verder helemaal geen problemen mee heb. Bedankt!
Anoniem: 153133
Toevallig heb ik net tijdens mijn 3 daagse gratis test van Maps 1.1 een hard reset uitgevoerd. Op dag 2 om precies te zijn. Daarna weer alle applicaties netjes geïnstalleerd, inclusief Maps (1.1). Bij de eerste navigatierit nadien, werd de licentie opnieuw opgehaald via GPRS. Er werd echter geen nieuwe licentie afgegeven, maar de bestaande testlicentie werd gecontinueerd. Ik kon de 3 daagse testlicentie dus gewoon verder gebruiken totdat hij conform overeenkomst afliep.Tweakman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:15:
[...]
Mannen, na zo'n hard reset, heb je neem ik aan Maps 3.0 weer terug ? En kun je dan 1.1 weer installeren en opnieuw 3 dagen gratis testen ?
Bij het aanvragen van een navigatielicentie wordt het IMEI nummer van je telefoon gekoppeld aan de licentie (dat is een uniek nummer). Daarom kun je ook na het uitvoeren van een harde reset of firmware upgrade gewoon gebruik blijven maken van je reeds eerder geregistreerde licentie.
Steeds weer opnieuw een gratis testlicentie ophalen zit er volgens mij op die manier dus niet in...
Dat zou heel mooi zijn!salvador4 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:06:
[...]
Ik krijg morgen deze set binnen. http://www.brodit.com/productinformation.jsp?anr=965156 zoals je kunt zien wordt er wel een bevestigingsmechanisme bij geleverd en ik verwacht ook een aantal parkers waarmee deze te bevestigenen is. Het montage materiaal waar jij het over hebt zijn waarchijnlijk de universele klemmen waarmee het mogelijk is de kit zonder parkers te bevestigen. Ik heb echter gelezen dat dat niet altijd een succes is. Ik kan morgen wel melden waar de set uit bestaat als je dat wilt. Hier vind je nog een review. http://www.pocketinfo.nl/...ouder-voor-nokia-n95.html
zohee, hoeveel aandelen Nokia heb jij gekocht?Anoniem: 218067 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 05:45:
ben het overigens wel met je eens hoor!
nog een vraagje over hard resetten (al eerder gesteld maar heb er geen antwoord op gezien):
als je nou een backup maakt op je geheugenkaart...dan reset...en dan de backup terugzet
ben je dan niet gewoon klaar (afgezien van software installeren die je in je telefoon geheugen had staan)?
ja toch? of niet dan?
als je nou een backup maakt op je geheugenkaart...dan reset...en dan de backup terugzet
ben je dan niet gewoon klaar (afgezien van software installeren die je in je telefoon geheugen had staan)?
ja toch? of niet dan?
[ Voor 0% gewijzigd door hekkoe op 25-07-2007 09:37 . Reden: tijpvoud ]
Blijkbaar is de extensie 'nbu' niet gekoppeld aan de nokia content copier applicatie. Ik weet niet of het kan met die NCC, maar je kan proberen om NCC eerst te starten en dan met dat programma op zoek te gaan naar die nbu file.Anoniem: 199838 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:38:
Ik heb problemen met het terugzetten van m'n backup na het updaten van m'n software. Ik heb voor de software update een backup uitgevoerd en deze is terug te vinden op m'n PC en is zo'n 11.5Mb groot (2007-07-24 Nokia N95.nbu) Echter als ik op de file dubbelklik kijg ik de volgende melding:
dat is wel jammer, want tomtom is erg cool in de horizontale stand. informatie is veel beter leesbaar en ook handig dat je beter 'opzij' kan kijken bij navigeren in de stad.Anoniem: 219643 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:56:
[...]
Ik vindt hem niet slijten, zit goed in de verticale stand maar.... in de horizontale stand is het een drama!!
ik snap het ook niet, want je kan wel de slider openen zonder dat de telefoon uit de houder schiet begrijp ik? dan moet-ie toch goed vastzitten zou je zeggen??
Hmm, ze lijken steeds zekerder van hun zaak te worden daar. Was het gisteren nog een dead link op de site, nu staat het vet en groot aangekondigd. En voor diegene die TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 al heeft: de patch zou ook nog eens gratis zijn... In de gaten houden, die site!ButcherJF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:40:
bron
Toch wel erg blij dat ik die Hard Reset gedaan heb, nu heb ik Maps v3.0 ook
weer terug en deze maakt veel sneller een fix dan de v.1.1 heb ik gemerkt
weer terug en deze maakt veel sneller een fix dan de v.1.1 heb ik gemerkt
Ik zie dat op marktplaats en dat soort sites ook al oplossingen worden aangeboden die zouden werken met de N95, al betwijfel ik of daar iets van klopt. Dan zullen ze wel met het verhaal komen dat je een losse gps moet gebruiken.ButcherJF schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:41:
[...]
Hmm, ze lijken steeds zekerder van hun zaak te worden daar. Was het gisteren nog een dead link op de site, nu staat het vet en groot aangekondigd. En voor diegene die TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 al heeft: de patch zou ook nog eens gratis zijn... In de gaten houden, die site!
Al begin ik steeds meer te twijfelen tussen Route66 en TomTom, aangezien de file info van TomTom geld kost en nog slecht is ook. Verder wel een fijn pakket.
Prachtig verhaal...zeer illustrerend voor wat de N95 inderdaad allemaal kan
En...is ie dood ?Sjengcity schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:03:
Battery check update:
[...]
Ben er ook bang voor, vraag me serieus af of het me uberhaubt gaat lukken
Status van de mijne...bijna 60 uur en nog steeds volle bak (7 streepjes) !

Ik ben in principe net zo sceptisch als jij, maar ze kondigen daar toch echt een patch aan waardoor TT met de interne GPS zou werken:Phoolie schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:51:
[...]
Ik zie dat op marktplaats en dat soort sites ook al oplossingen worden aangeboden die zouden werken met de N95, al betwijfel ik of daar iets van klopt. Dan zullen ze wel met het verhaal komen dat je een losse gps moet gebruiken.
(....)
"Nokia N95 Patch
Use the N95 Internal GPS Receiver with TomTom
We are amending the source code and the new solution will be available shortly!!
Please note this patch will be free of charge and will not include the TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 software"
bron
Zoals gezegd: eerst zien, dan geloven, maar is in ieder geval de moeite waard om even in de gaten te houden.
Inderdaad sowieso waard om in de gaten te houden.ButcherJF schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:13:
[...]
Ik ben in principe net zo sceptisch als jij, maar ze kondigen daar toch echt een patch aan waardoor TT met de interne GPS zou werken:
"Nokia N95 Patch
Use the N95 Internal GPS Receiver with TomTom
We are amending the source code and the new solution will be available shortly!!
Please note this patch will be free of charge and will not include the TomTom Navigator 6 symbian 60 V3 software"
bron
Zoals gezegd: eerst zien, dan geloven, maar is in ieder geval de moeite waard om even in de gaten te houden.
Maar dat met die externe GPS, daarmee bedoelde ik die advertenties op marktplaats, ben er heilig van overtuigd dat er ooit wel een oplossing gaat komen voor de interne GPS, alleen de vraag is wanneer.
Ik ben overgens wel benieuwt welk type "iGO thinkoutside" Kolibrie18 gebruiktdafmay schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:59:
[...]
Prachtig verhaal...zeer illustrerend voor wat de N95 inderdaad allemaal kan
en waar hij deze gekocht heeft, en wat ie gekost heeft ?
Dit topic is gesloten.