Ja bij mij gaat het super snel via Wlan dan.. Eerste keer aanmelden duurt alleen enorm lang.. 2de keer en daarna gaat snel. Via een mobiel internet, is de eerste keer aanmelden helemaal drama.. maar daarna ook wel redelijkVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:25:
[...]
De lijst komt op mijn telefoon erg snel binnen als ik gebruik maak van mijn vodafone internet abbo.
Tevens heb ik nog niet gehad dat de verbinding werd verbroken.
Heb ik geen 3g dekking dan gaat het inderdaad wel een stuk trager, maar het kan dus wel snel gaan.
Dan ga ik nog even proberen met WLan en dan net zo lang wachten tot ik volledig ben aangemeld (zal wel een half uur duren).Mau_Maus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:30:
Ja bij mij gaat het super snel via Wlan dan.. Eerste keer aanmelden duurt alleen enorm lang.. 2de keer en daarna gaat snel. Via een mobiel internet, is de eerste keer aanmelden helemaal drama.. maar daarna ook wel redelijk
Maar hier in Ter Apel heb ik alleen GSM dekking en geen G3 (G3.5 moet toch ook kunnen?)
Was gister in stad Groningen en daar had ik wel G3 dekking
Ik vind trouwens wel dat het scherm snel krast omdat er geen bescherm schermpje voor zit, dit had ik wel op mijn Samsung D820.
Maja dit is ook geen telefoon om mee te nemen naar het strand, dan mag je nog zo voorzichtig doen maar er komt toch zand in en op..
Navigeren met spraak in Kroatie kon niet. Ik ben in maand mei geweest (langs de kust gereden van Sibenik tot PrevlakaVerwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:12:
[...]
Maar het gaat mij er vooral om of de navigatie(nokia maps) het goed doet in Kroatie en dan gaat het me vooral om of het een beetje uitgebreid is en niet alleen de hoofdwegen erop staan (ik wil namelijk m.b.v de navigatie naar mijn familie navigeren)
Iemand ervaringen ermee?
alvast bedankt!
Overigens, die kaart van 147MB is redelijk nauwkeurig, maar ik heb een hele enkele keer meegemaakt dat ik wat straten moest binnenhalen via netwerk.
Die €27 euro aan UMTS-kosten was overigens in Oostenrijk en niet in Kroatie. Toen had ik per ongeluk (vermoed ik) netwerkgebruik Toestaan op "Ja" staan waardoor Nokia Maps data bleef binnenhalen. Ik was natuurlijk niet zo oplettend om te zien dat er op mijn scherm dat logotje van 2 pijlen aan het knipperen was geslagen ten teken dat er data wordt binnengehaald

Ik heb sinds 2 weken een N95 en ben daar zeer tevreden over. Ik blijf alleen met een hardnekkig probleempje zitten. Op mijn N95 heb ik 2 e-mailaccounts aangemaakt. Een is van Google Mail en werkt naar behoren, ook te verzenden e-mail lukt. Echter, via het andere e-mailaccount bij Xs4all lukt het me wel om e-mail binnen te halen maar als ik wat wil verzenden wordt het bericht in de Outbox geplaatst met de opmerking "Queued". Ik ben alle instellingen al diverse malen nagelopen maar het lukt mij niet om het probleem op te lossen. Heeft iemand hier een gouden tip voor mij?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Zijn hier "lotgenoten" die een VoIP account hebben via Budget Phone? Ik loop tegen het probleem aan dat ik binnen 5 minuten na inloggen op hun SIP server niet meer bereikbaar ben. Binnen die tijd lukt het nog wel om mij te bellen, daarna krijgen de mensen die mij willen bellen de voicemail. Je kunt in de Nokia N95 helaas geen timout periode instellen (wat op bijna alle VoIP routers wel gewoon kan).
Verwijderd
Een vraagje mbt het opslaan van nieuwe contacten.
Wie is het opgevallen als je een nieuwe contact invoerd dat het icoontje voor telefoon, gsm of fax niet wordt weergegeven.
Dit zie je het beste als je in je lijst van contacten kijkt en het icoontje voor de naam van je contact niet ziet. Bij mij zie je bij de contacten die ik heb gesynchroniseerd met mijn oude gsm wel de icoontjes , maar die ik later handmatig heb toegevoegd niet.
Zie ik wat over het hoofd, waarmee ik het wel kan instellen/toevoegen?
Thanks !
Wie is het opgevallen als je een nieuwe contact invoerd dat het icoontje voor telefoon, gsm of fax niet wordt weergegeven.
Dit zie je het beste als je in je lijst van contacten kijkt en het icoontje voor de naam van je contact niet ziet. Bij mij zie je bij de contacten die ik heb gesynchroniseerd met mijn oude gsm wel de icoontjes , maar die ik later handmatig heb toegevoegd niet.
Thanks !
post even je mail instellingen hierbekhh01 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:12:
Ik heb sinds 2 weken een N95 en ben daar zeer tevreden over. Ik blijf alleen met een hardnekkig probleempje zitten. Op mijn N95 heb ik 2 e-mailaccounts aangemaakt. Een is van Google Mail en werkt naar behoren, ook te verzenden e-mail lukt. Echter, via het andere e-mailaccount bij Xs4all lukt het me wel om e-mail binnen te halen maar als ik wat wil verzenden wordt het bericht in de Outbox geplaatst met de opmerking "Queued". Ik ben alle instellingen al diverse malen nagelopen maar het lukt mij niet om het probleem op te lossen. Heeft iemand hier een gouden tip voor mij?
Alvast bedankt.
staat je wlan niet op spaarstand? Instruments > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Opties, Geavanc. instellingen > EnergiespaarstandZijn hier "lotgenoten" die een VoIP account hebben via Budget Phone? Ik loop tegen het probleem aan dat ik binnen 5 minuten na inloggen op hun SIP server niet meer bereikbaar ben. Binnen die tijd lukt het nog wel om mij te bellen, daarna krijgen de mensen die mij willen bellen de voicemail. Je kunt in de Nokia N95 helaas geen timout periode instellen (wat op bijna alle VoIP routers wel gewoon kan).
Ik gok dat je je contacten uit een oude Nokia telefoon hebt gehaald. Dat tekentje betekend dat er een standaardnummer is ingesteld voor die contact. Je kunt dit toewijzen door naar de contact te gaan > Opties > StandaardnummersEen vraagje mbt het opslaan van nieuwe contacten.
Thanks !
Misschien stomme vraag en misschien kijk ik er ook over heen, maar is er een mogelijkheid om alleen maar SIM contacten te gebruiken? Zowel voor opslaan als bellen? Nu lijkt het alsof je pese al je contacten moet overkopieren. En als je een nummer opslaat dat standaard op je foon doet... en dan moet je weer apart overzetten naar je sim... Ik vind dat irri, zeker als je vaak van telefoon zou wisselen....
Ja je kunt gewoon je Sim contacten gebruik via: Contacten/Optie/Sim-contacten/Sim-telefoonboekMau_Maus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:50:
Misschien stomme vraag en misschien kijk ik er ook over heen, maar is er een mogelijkheid om alleen maar SIM contacten te gebruiken? Zowel voor opslaan als bellen? Nu lijkt het alsof je pese al je contacten moet overkopieren. En als je een nummer opslaat dat standaard op je foon doet... en dan moet je weer apart overzetten naar je sim... Ik vind dat irri, zeker als je vaak van telefoon zou wisselen....
Verwijderd
Nee zowel met WiFI als met UMTS heb ik dit fenomeen. Mijn SIP verbinding met XS4ALL blijft wel gewoon bereikbaar. Alleen de verbinding met sip.budgetphone.nl geeft er na enkele minuten de brui aan. Ik kan wel zelf bellen, maar ben voor anderen na enkele minuten niet meer bereikbaar. Met hun helpdesk kom ik niet verder. Als je bereikbaar wilt blijven niet met deze VoIP provider in zee te gaan.Sjengcity schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:01:
[...]
staat je wlan niet op spaarstand? Instruments > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Opties, Geavanc. instellingen > Energiespaarstand
Verwijderd
Heeft er trouwens nog iemand iets gehoord over dat programmatje om je tomtom de interne antenne te laten gebruiken? werkt dit nu?
Groeten
Groeten
Ja moet je elke keer doen dan... en dat zeg ik dus dat wil ik niet. Wil gewoon dat me contacten gelijk me sim contacten zijnAlbert020 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:07:
[...]
Ja je kunt gewoon je Sim contacten gebruik via: Contacten/Optie/Sim-contacten/Sim-telefoonboek
Volgens mij kan dat niet ?Mau_Maus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:19:
[...]
Ja moet je elke keer doen dan... en dat zeg ik dus dat wil ik niet. Wil gewoon dat me contacten gelijk me sim contacten zijn
Verwijderd
Beste nokia n95 bezitters,
Ik las een bericht in topic deel 3 dat iemand geen garantie zou hebben. (businka19)
De telefoon zou via een bepaalde webwinkel gekocht zijn, die ze haalde uit afrika.
Daardoor zou nsp hebben gezegt dat er geen garantie op zit behalve in afrika. Nu weet ik daar niet de nsp's te vinden
.
Maar nu heb ik zelf toevallig bij nsp gewerkt(ben er vorige maand mee gestopt btw)
Mij is zoiets dus echt totaal niet bekend! Sterker nog, ik keek er niet eens naar want ik weet wel dat een nokia x aantal maanden garantie heeft. En nokia n95 is er nog geen 1 voorlopig uit de garantie
.
Ga met je bonnentje (ook dat is niet eens echt nodig btw)en kapote mobiel naar kpn business center en daar repareren ze heb ter plaatse. Mits ze de onderdelen hebben maar software update gaat wel altijd.
Er zijn er 17 of 18 door heel het land, dus dat moet lukken lijk mij
.
Ik las een bericht in topic deel 3 dat iemand geen garantie zou hebben. (businka19)
De telefoon zou via een bepaalde webwinkel gekocht zijn, die ze haalde uit afrika.
Daardoor zou nsp hebben gezegt dat er geen garantie op zit behalve in afrika. Nu weet ik daar niet de nsp's te vinden
Maar nu heb ik zelf toevallig bij nsp gewerkt(ben er vorige maand mee gestopt btw)
Mij is zoiets dus echt totaal niet bekend! Sterker nog, ik keek er niet eens naar want ik weet wel dat een nokia x aantal maanden garantie heeft. En nokia n95 is er nog geen 1 voorlopig uit de garantie
Ga met je bonnentje (ook dat is niet eens echt nodig btw)en kapote mobiel naar kpn business center en daar repareren ze heb ter plaatse. Mits ze de onderdelen hebben maar software update gaat wel altijd.
Er zijn er 17 of 18 door heel het land, dus dat moet lukken lijk mij
Verwijderd
Nee dat kan niet. Heb ik me ook mottig naar gezocht omdat de geintegreerde telefoon in mijn auto (MBenz Command system) slechts de contactenop de SIM kaart laat zien.
Mijn instellingen zijn:
Connection settings-->Incoming e-mail--> Username: xxx
Password: xxx
Incoming mail server: pop.xs4all.nl
Access point in use: Xs4all
Mailbox name: xxx
Mailbox type: POP3
Security (ports): Off
Port: Default
APOP secure login: Off
Connection settings-->Outgoing e-mail--> My e-mail adress: xxx
User name: xxx
Outgoing mail server: smtp.xs4all.nl
User settings--> My name: xxx
Send message: Immediately
Send copy to self: Yes
Include signature: No
New e-mail alerts: On
Retrievel settings--> E-mail to retrieve: Headers only
Retrievel amount--->From Inbox: 30
Automatic retrievel--> E-mail notifications: Disabled
E-mail retrievel: Disabled
Tools-->Settings-->Connection-->Access points-->Xs4all-->Connection name: Xs4all
Data bearer: Packet data
Access point name: internet
Prompt password: no
Authentication: Secure
Homepage: None
Advanced settings-->Network type: IPv4
Phone IP Address: Automatic
DNS address: Automatic
Proxy server address: None
Proxy port number: 0
Ik hoop dat dit volstaat.
Verwijderd
Ik heb even deze gequote zodat men weet waar het over gaat. Heb er aantal mensen zien schrijven over dit onderwerp.erikd_o schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:09:
[...]
Stel: Je koopt een notebook met Windows Vista OEM. Staat op het stickertje. Het bevalt je niet en je zet er Linux of een andere Windows-versie op. Zou dan de garantie van de hardware-leverancier vervallen zijn?
Kan iemand me een passage aanwijzen waar Nokia zegt dat de garantie vervalt bij een andere productcode dan oorspronkelijk?
Als je je product code veranderd, is in princiepe de garantie vervallen. (er zijn monteurs die er niet op letten)
Online kan je volgensmij geen software van andere product code erop zetten.
Bij nsp kan dat wel!.Daar hadden we nokia software enzo. Alleen vraag er speciaal naar.
Zover ik weet, kan ik van t-mobile wel een vodafone software update erop zetten.
Of het was toeval dat het mij wel eens lukte.....:)
Op de site is nog niks veranderd, kennelijk zijn ze er nog niet uit. In de gaten houden dus...Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:17:
Heeft er trouwens nog iemand iets gehoord over dat programmatje om je tomtom de interne antenne te laten gebruiken? werkt dit nu?
Groeten
Hier gaat het volgens mij fout. De meeste ISP mailservers zullen alleen mail versturen als je direct vanaf hun eigen netwerk connecteert. Als je een verbinding maakt met je mobiel dan connecteer je dus met het GPRS netwerk van je mobiele provider en via een internetverbinding ga je dan naar de uitgaande mailserver. Uit het oogpunt van spambestrijding en opsporing wordt dit geblokeerd.bekhh01 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:38:
[...]
Connection settings-->Outgoing e-mail--> My e-mail adress: xxx
Outgoing mail server: smtp.xs4all.nl
De oplossing hiervoor is de mail relay server van je mobiele provider gebruiken:
KPN: smtp.mobiel.net
Hi: mail.hiway.nl
Telfort: smtp.telfortmail.nl
Orange: smtp.orange.nl
T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl (of mail.t-mobile.nl)
Vodafone: authsmtp.vodafone.nl
Bij allen, behalve Vodafone, dien je bij username en password niets op te geven (leeg laten dus).
Bij Vodafone moet je even een MyVodafone account aanmaken via de website of via de klantenservice op telefoonnummer 1200 (even vragen naar de data afdeling). Je username is dan mail direct gevolgd door je 06 nummer (voorbeeld: mail0612345678) en password je MyVodafone wachtwoord.
Ik probeer al heel lang een BudgetPhone prepaid SIP account te krijgen maar om een of andere reden zit van alles tegen....Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:17:
Zijn hier "lotgenoten" die een VoIP account hebben via Budget Phone? Ik loop tegen het probleem aan dat ik binnen 5 minuten na inloggen op hun SIP server niet meer bereikbaar ben. Binnen die tijd lukt het nog wel om mij te bellen, daarna krijgen de mensen die mij willen bellen de voicemail. Je kunt in de Nokia N95 helaas geen timout periode instellen (wat op bijna alle VoIP routers wel gewoon kan).
Ik gebruik ook VoipBuster en die blijft prima werken. Vlak na de update had ik wel problemen, ik kon nog wel registreren maar geen uitgaande verbindingen meer maken (inkomend nog wel). Eerst dacht ik dat Vodafone wellicht aan het blokkeren geslagen was maar inmiddels werkt het weer. Waarschijnlijk hadden ze bij VoipBuster een probleem op de SIP server.
Dit was de gouden tip.robertwebbe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:19:
[...]
Hier gaat het volgens mij fout. De meeste ISP mailservers zullen alleen mail versturen als je direct vanaf hun eigen netwerk connecteert. Als je een verbinding maakt met je mobiel dan connecteer je dus met het GPRS netwerk van je mobiele provider en via een internetverbinding ga je dan naar de uitgaande mailserver. Uit het oogpunt van spambestrijding en opsporing wordt dit geblokeerd.
De oplossing hiervoor is de mail relay server van je mobiele provider gebruiken:
KPN: smtp.mobiel.net
Hi: mail.hiway.nl
Telfort: smtp.telfortmail.nl
Orange: smtp.orange.nl
T-Mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl (of mail.t-mobile.nl)
Vodafone: authsmtp.vodafone.nl
Bij allen, behalve Vodafone, dien je bij username en password niets op te geven (leeg laten dus).
Bij Vodafone moet je even een MyVodafone account aanmaken via de website of via de klantenservice op telefoonnummer 1200 (even vragen naar de data afdeling). Je username is dan mail direct gevolgd door je 06 nummer (voorbeeld: mail0612345678) en password je MyVodafone wachtwoord.
Verwijderd
krijg dus nu telkens als ik probeer in te loggen via msn messenger live de fout
Fout bij het aanmelden
Er is een fout opgetreden bij de Windows live-ID dienst
probeer het later opnieuw
zijn er nog mensen die het zelfde probleem hebben bij windows live op de n95
Fout bij het aanmelden
Verwijderd
bekhh01 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:54:
[...]
Dit was de gouden tip.Robert
, hartelijk bedankt.
Bij mij doet die het nog prima. Standaard helpdesk antwoord: "Heeft u het toestel al een keer uit- en weer aangezet?".Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:07:
krijg dus nu telkens als ik probeer in te loggen via msn messenger live de fout
Fout bij het aanmelden
Als dat nog niet werkt, kijk eens of dit truukje werkt:
Windows Live
Opties > Windows Live > Contactpersonen
Opties > Contacten synchroniseren
Daarna weer even opnieuw proberen.
Moet ik nu een speciale versie van route 66 kopen of kan ik gewoon route 66 mobile 7 kopen?
Op de site van route 66 zie ik de N95 namelijk niet onder de ondersteunde telefoons staan...
Op de site van route 66 zie ik de N95 namelijk niet onder de ondersteunde telefoons staan...

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ik heb nog steeds niet een post van iemand gelezen met een vindplaats waar Nokia stelt dat de garantie vervalt wanneer je andere software dan de originele er op zet.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:54:
[...]
Ik heb even deze gequote zodat men weet waar het over gaat. Heb er aantal mensen zien schrijven over dit onderwerp.
Als je je product code veranderd, is in princiepe de garantie vervallen. (er zijn monteurs die er niet op letten)
Online kan je volgensmij geen software van andere product code erop zetten.
Bij nsp kan dat wel!.Daar hadden we nokia software enzo. Alleen vraag er speciaal naar.
Zover ik weet, kan ik van t-mobile wel een vodafone software update erop zetten.
Of het was toeval dat het mij wel eens lukte.....:)
Hier schreef ik eerder over de Nokia garantie, met links naar de garantiebepalingen.
Wie weet waar staat dat met originele Nokia software voor een andere productcode dan de oorspronkelijk meegeleverde de garantie op de hardware vervalt mag het zeggen.
[ Voor 1% gewijzigd door erikd_o op 30-07-2007 23:01 . Reden: laatste zin duidelijker gemaakt ]
Verwijderd
... Eigenlijk ook al 100x besproken, maar vooruit , zie hierSpurlie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:53:
Moet ik nu een speciale versie van route 66 kopen of kan ik gewoon route 66 mobile 7 kopen?
http://www.smartphoneshop...opa-software-n95-e90.html
Effe 99 euries neertellen en gaan met die banaan.
Werkt het goed..? Navigeren prima, maar grafisch komt r66 niet in de buurt van TT..
Verwijderd
In de winkel.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:47:
waar kan ik de mappen van route66 vinden? iemand enig idee
Sorry voor het optreden als moraalridder maar je weet dat dat hier niet besproken mag worden.
Misschien bedoelt die op zijn N95 NADAT hij Route66 heeft geinstalleerd.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:12:
[...]
In de winkel.
Sorry voor het optreden als moraalridder maar je weet dat dat hier niet besproken mag worden.
Ik kan die kaarten ook niet vinden als ik met mijn N95 (Instrumenten>Bestandenbeheer) naar gaat zoeken, maar als je via PC Suite connect, kun je wel ernaar browsen. Ik zit nu op mijn werk en kan het niet voor je vinden, maar het kan wel!
Verwijderd
@ Sjengcity
Dat heeft geholpen ! THANKSIk gok dat je je contacten uit een oude Nokia telefoon hebt gehaald. Dat tekentje betekend dat er een standaardnummer is ingesteld voor die contact. Je kunt dit toewijzen door naar de contact te gaan > Opties > Standaardnummers
Dit is inderdaad geinig, volg threads al een tijdje en vavaf vandaag (althans als tnt optijd komt) ben ik ook de gelukkige eigenaar van de n95 maar moet alleen nog even een SD card aanschaffen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:15:
Nokia 4 GB microSD Card MU-41 – More memory on your device
This microSD card provides 4 GB of removable storage and increases your device's available memory for data, music, and software
heben ze ook hun eigen 4 4gb kaartje ook leuk
Maar na al wat posts gelezen te hebben zie ik er maar weinig tot geen die een 4GB werkend hebben gekregen in hun N95?
Misschien dat iemand hier uitsluitsel over geven kan?
Bij mijn weten kan met een eventuele software upgrade de capaciteit eventueel uitgebreid worden, op nokia.nl hebben ze bij de accesoires de 4GB toch echt bij de N95 als compatible phones staan, dus mijn idee is dat zo'n beetje een A-merk SD card van 4Gb toch zeker wel moet werken op een N95'tje
of kan ik beter voor safe gaan en op voorhand maar een 2GB kaartje halen?
Voor zover ik weet heeft dit alleen te maken met de laatste firmware upgrade. En nu zou zelfs de nog niet verkrijgbare 8 Gb microsd werkend zijn op de N95.schumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:08:
[...]
Maar na al wat posts gelezen te hebben zie ik er maar weinig tot geen die een 4GB werkend hebben gekregen in hun N95?
Misschien dat iemand hier uitsluitsel over geven kan?
Bij mijn weten kan met een eventuele software upgrade de capaciteit eventueel uitgebreid worden, op nokia.nl hebben ze bij de accesoires de 4GB toch echt bij de N95 als compatible phones staan, dus mijn idee is dat zo'n beetje een A-merk SD card van 4Gb toch zeker wel moet werken op een N95'tje
of kan ik beter voor safe gaan en op voorhand maar een 2GB kaartje halen?
Dankzij onderstaand stukje uit de "Warranty Faq" van Nokia (die je overigens zélf al in je post linked) is het voor Nokia vrij gemakkelijk om onder een reparatie onder garantie uit te komen. (Item 5, Bullet 7)erikd_o schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:58:
[...]
Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ik heb nog steeds niet een post van iemand gelezen met een vindplaats waar Nokia stelt dat de garantie vervalt wanneer je andere software dan de originele er op zet.
Hier schreef ik eerder over de Nokia garantie, met links naar de garantiebepalingen.
Wie weet waar staat dat met originele Nokia software voor een andere productcode dan de oorspronkelijk meegeleverde de garantie op de hardware vervalt mag het zeggen.
NSP's die dit soort acties toch voor je uithalen kunnen volgens deze link hierdoor ook hun status verliezen.If the Product has been opened, modified or repaired by anyone other than an authorized Care point, if it is repaired using unauthorized spare parts or if the Product's serial number, the mobile accessory date code or the IMEI number has been removed, erased, defaced, altered or are illegible in any way and this shall be determined in the sole discretion of Nokia
In de praktijk zal het allemaal wel mee gaan vallen met de naleving van deze "regels", maar als er meerdere probleemgevallen gemeldt gaan worden door klanten/NSP's die al dan niet veroorzaakt zijn door het aanpassen van branded toestellen naar een unbranded versie dan is de mogelijkheid al wél aanwezig om géén garantie te hoeven verlenen.
Een NSP hoeft overigens geen code te wijzigen om er een andere versie op te "flashen", maar deze werken dan ook met andere software dan dat er voor de thuisgebruiker beschikbaar is
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Beste medebezitters, ik wou jullie deze website niet onthouden http://www.my-nseries.org...9_RM-245_sm_level_1_2.pdf misschien handig voor de doe het zelver zoals ik.....

Jammer, maar 1 dag extra wachten is geen ramp
En welke firmware versie is dat, enig idee?Nyana schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Voor zover ik weet heeft dit alleen te maken met de laatste firmware upgrade. En nu zou zelfs de nog niet verkrijgbare 8 Gb microsd werkend zijn op de N95.
Anders zo maar een 4GB kaartje halen op goed geluk, enige voorkeur voor merk?
Authorization Requiredrobinhaagmans schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:43:
Beste medebezitters, ik wou jullie deze website niet onthouden http://www.my-nseries.org...9_RM-245_sm_level_1_2.pdf misschien handig voor de doe het zelver zoals ik.....
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.
Zonder veel moeite levert enig zoekwerk de antwoorden opschumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:49:
[...]
En welke firmware versie is dat, enig idee?

Verwijderd
De 4GB kaartjes werken zonder probleem. Als je dit forum al een tijdje volgde zoals je eerder opmerkte, had je die conclusie zelf kunnen trekken. De SanDisk kaartjes zijn de snelste gebleken. Kingston en Transcend werken ook.schumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:49:
[...]
En welke firmware versie is dat, enig idee?
Dat klopt, maar na het laden van de pagina klik je nogmaal op de adresbalk en gebruikt dit adres dan werkt de pagina wel.
schumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:53:
[...]
Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.
@chapie & Kweetnieniks
Thanx, heb laatste 2 delen niet heel aandachtig bestudeerd zie ik wel.
Verwijderd
Ik heb zelf een SanDisk 4gb en werkt prima. Lekker snel en zonder problemenschumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:07:
@chapie & Kweetnieniks
schumi2004 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:53:
[...]
Authorization Required
Ik had die manual hier toevallig toch nog liggen dus heb 'm maar ff op m'n webspace gezetrobinhaagmans schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:05:
Dat klopt, maar na het laden van de pagina klik je nogmaal op de adresbalk en gebruikt dit adres dan werkt de pagina wel.
[...]
Klikkerdeklik ....
Én als je dat deuntje iritant vind dan klik je maar ff op het icoontje

Joy Joy ....
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 31-07-2007 14:08 ]
Verwijderd
Nou, ik weet niet of ik nu aan het aftakelen ben, maar ik kan
nergens meer de optie(s) vinden om je hele sms-inbox te legen.
Ik hoop toch niet dat ik echt ieder sms-je met de hand hoef
te wissen ??
te wissen ??
Verwijderd
in je INBOX -> Opties -> Markeringen -> Alle markerenVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:23:
Nou, ik weet niet of ik nu aan het aftakelen ben, maar ik kan
te wissen ??
daarna
Opties -> Verwijderen.
en weg zijn ze
Verwijderd
Nadat ik hier diverse delen had gelezen, heb ik een maandje geleden ook een N95 gekocht, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. Vorige week kwam ik echter iets tegen wat ik hier, voor zover ik me kan herinneren, nog niet ben tegengekomen. Ik wilde gebruik maken van gps en een route plannen. Omdat het ging om een plek waar ik eerder was geweest, koos ik in het menu voor Bestemming selecteren > recent, waarna een lijstje met straten verschijnt. De eerste straten in dat lijsje kan ik zonder probleem selecteren. Op het moment dat ik echter verder ga scrollen in die lijst, gaat mijn telefoon op zwart en start hij zichzelf opnieuw op en is dan erg langzaam. De eerste keer dacht ik dat het toeval was, maar toen ik het nog een paar keer probeerde, kreeg ik elke keer dezelfde fout. Voorheen had ik dit niet, dus ik vraag me of er een verband is met de nieuwste firmware. Daarom mijn vraag: zijn al meer mensen dit probleem tegengekomen na installatie van de nieuwste firmware? En zo niet, zou een harde reset me dan van zo'n probleem af kunnen helpen? Het is geen gigantisch probleem natuurlijk, maar ik heb het liefste dat alles precies zo werkt als hoort.
Verwijderd
Daar ga ik op w8.Nyana schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Voor zover ik weet heeft dit alleen te maken met de laatste firmware upgrade. En nu zou zelfs de nog niet verkrijgbare 8 Gb microsd werkend zijn op de N95.
Verwijderd
kan ik gewoon met een hotmail account inloggen op msn live maar als ik het probeer met mijn msn acount krijg ik deze boodschap die ik gaf in me vorige post
terwijl ik eerst gewoon kon inloggen met me msn acount
Ik kan gewoon inloggen op met mijn eigen email ***@realtec.nlVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:31:
kan ik gewoon met een hotmail account inloggen op msn live maar als ik het probeer met mijn msn acount krijg ik deze boodschap die ik gaf in me vorige post
Tja verslavend speelgoedje heVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:30:
Ik mis hem zo ik mis hem meer en meer.Want hij is in herstelling.
Gaat deze phone al goedkoper worden? want afgelopen 2 maanden lijkt hij niet echt goedkoper te zijn geworden..... T-mobile heeft een branded versie voor mij maar lijkt nog steeds erg prijzig... Verder weet ik niet of die branded versie nog echt nadelen heeft tov de non branded of dat je met een nieuwe firmware + software update gewoon de originele nokia hebt
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
Zijn hier gebruikers die hun Nokia N95 met Budget Phone VoIP gebruiken? Ik wil hun ervaringen weten. Ik heb hierover nml geen al te beste ervaring als het op bereikbaarheid aankomt.
Nou, ik vind het deuntje passend en prachtig, dacht even dat het misschien het theme van Loveland (wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:06:
Ik had die manual hier toevallig toch nog liggen dus heb 'm maar ff op m'n webspace gezet(Doe er anders toch niks mee...... met die webspace, dus)
Klikkerdeklik ....
Én als je dat deuntje iritant vind dan klik je maar ff op het icoontje![]()
Joy Joy ....

[
Ik hoop het niet, slecht voor de handel. Stel dat er een andere hete foon uitkomt, dan moet ik deze wél voor een goeie prijs kunnen verkopen....Lord_T schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:08:
Gaat deze phone al goedkoper worden? want afgelopen 2 maanden lijkt hij niet echt goedkoper te zijn geworden..... T-mobile heeft een branded versie voor mij maar lijkt nog steeds erg prijzig... Verder weet ik niet of die branded versie nog echt nadelen heeft tov de non branded of dat je met een nieuwe firmware + software update gewoon de originele nokia hebt
Heb Vodafone branded gekocht voor 130 euro met een 2 jarig abbo.Lord_T schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:08:
1e jaar betaal ik voor 27,50 abbo + Zorgeloos mobiel internet blox (34,45 p/m)
2e jaar hoef ik die "Zorgeloze" troep er niet bij te nemen dus dan betaal ik 22,50
Die 27,50 abbo was een aanbieding dus betaal daar 22.50 voor.
(bij gsm.nl)
Is trouwens nu unbranded toestel geworden
[ Voor 3% gewijzigd door Realtec op 31-07-2007 22:59 ]
Verwijderd
€ 160,00 betaald bij T-Mobile. Ik heb mijn huidig contract verlengd met 12 maanden. Flex 15.
[ Voor 51% gewijzigd door Eggy op 31-07-2007 22:09 ]
De passage die je aanhaalt gaat over het openen, modificeren en repareren van een product. Dat gaat om de hardware en dat is iets heel anders dan andere software er op zetten.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:24:
[...]
Dankzij onderstaand stukje uit de "Warranty Faq" van Nokia (die je overigens zélf al in je post linked) is het voor Nokia vrij gemakkelijk om onder een reparatie onder garantie uit te komen. (Item 5, Bullet 7)
[...]
NSP's die dit soort acties toch voor je uithalen kunnen volgens deze link hierdoor ook hun status verliezen.
In de praktijk zal het allemaal wel mee gaan vallen met de naleving van deze "regels", maar als er meerdere probleemgevallen gemeldt gaan worden door klanten/NSP's die al dan niet veroorzaakt zijn door het aanpassen van branded toestellen naar een unbranded versie dan is de mogelijkheid al wél aanwezig om géén garantie te hoeven verlenen.
Een NSP hoeft overigens geen code te wijzigen om er een andere versie op te "flashen", maar deze werken dan ook met andere software dan dat er voor de thuisgebruiker beschikbaar is
De NSP's mogen niet een branded versie door een unbranded versie vervangen, staat in het discussieforum. N.B.: Die forums bij Nokia bevatten niet de officiële standpunten van Nokia!
Maar goed, ik kan me voorstellen dat Nokia dat zo met de providers heeft afgesproken, dat zit in de deal. Het zegt niets over de garantie.
Mijn toestel is geleverd door Vodafone, unbranded. Hij is voor reparatie bij een Vodafone City Point geweest, Ik heb laten aantekenen dat ik er GEEN branded firmware op wou. Ik moest me geen zorgen maken, zeiden ze. Als er nieuwe firmware op kwam was die altijd unbranded! Vodafone maakt voor de reparaties gebruik van de diensten van Dynafix. Die zijn hun status nog niet kwijt.
Kortom: Ik ben niet overtuigd.
Verwijderd
Het is idd absurd dat je nog steeds niet kan pinnen bij de postbode! Zo'n mobiel pinapparaat kost niks meer tegenwoordig. Is bovendien veiliger voor de postbode en levert een boel minder administratieve rompslomp op (wisselgeld, kasverschillen aan het eind van de dag, de KPN die dit geld weer naar de bank moet brengen, vals geld etc) - en dat terwijl er juist steeds meer (te betalen) pakketjes rond gaan dankzij Internet.Spurlie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:47:
![]()
![]()
Vanmorgen staat de postbode met het pakketje al voor de deur, waar ik dus nog niet op gerekend had... Moest blijkbaar 120 euro contant aan hem betalen (wat ik nu niet in huis heb), nu kan ik het pakket helaas pas morgen ophalen...
Jammer, maar 1 dag extra wachten is geen ramp
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 22:24 ]
Overtuigd of niet..... als een fabrikant/verzekeraar onder de genoemde condititie's uit kan komen zonder daarvoor kosten te hoeven maken dan sta je zwak als consument..... vandaar die "vage" clausules. Sowieso wordt een toestel uitgeleverd mét software van de provider dus is er sprake van een modificatie.erikd_o schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:07:
[...]
De passage die je aanhaalt gaat over het openen, modificeren en repareren van een product. Dat gaat om de hardware en dat is iets heel anders dan andere software er op zetten.
De NSP's mogen niet een branded versie door een unbranded versie vervangen, staat in het discussieforum. N.B.: Die forums bij Nokia bevatten niet de officiële standpunten van Nokia!
Maar goed, ik kan me voorstellen dat Nokia dat zo met de providers heeft afgesproken, dat zit in de deal. Het zegt niets over de garantie.
Mijn toestel is geleverd door Vodafone, unbranded. Hij is voor reparatie bij een Vodafone City Point geweest, Ik heb laten aantekenen dat ik er GEEN branded firmware op wou. Ik moest me geen zorgen maken, zeiden ze. Als er nieuwe firmware op kwam was die altijd unbranded! Vodafone maakt voor de reparaties gebruik van de diensten van Dynafix. Die zijn hun status nog niet kwijt.
ik houd je niet tegen om daar tegenin te blijven gaan maar aanraden zal ik het je niet
Je noemt op een gegeven moment een voorbeeld met een laptop met Windows als OS...... dit is gedeeltelijk vergelijkbaar, behave dat de N95 een Symbian OS heeft. Beide zijn Nokia eigen... en de diverse providers maken hier een eigen OEM versie van.
Deze OEM versie draait dan nét zoals bij MS Windows onder de garantie van de leverancier........... MS neemt ook géén garantie call's aan voor bijvoorbeeld een fabrikant als Acer of Dell.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 31-07-2007 23:12 ]
Er zat neem ik aan branded firmware op en je heb er unbranded opgegooit.erikd_o schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:07:
De passage die je aanhaalt gaat over het openen, modificeren en repareren van een product. Dat gaat om de hardware en dat is iets heel anders dan andere software er op zetten.
Nu voor reparatie en je hebt gewoon garantie?
Dan geeft het toch niet als ze er nou branded of unbranded firmware op gooien?
Als je hem gerepareerd terug krijgt kun je er zo weer unbranded op gooien toch.
Ik kan het zelf helaas niet testen nu maar ik denk dat een harde reset wel zal voldoen. Heb mijn telefoon ook al een aantal keren gereset nadat ik verschillende software had geprobeerd en weer verwijderd, heeft tevens een zeer goede invloed op je telefoon als je al verschillende soorten software erop hebt gehad en weer hebt verwijderd!Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:27:
Nadat ik hier diverse delen had gelezen, heb ik een maandje geleden ook een N95 gekocht, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. Vorige week kwam ik echter iets tegen wat ik hier, voor zover ik me kan herinneren, nog niet ben tegengekomen. Ik wilde gebruik maken van gps en een route plannen. Omdat het ging om een plek waar ik eerder was geweest, koos ik in het menu voor Bestemming selecteren > recent, waarna een lijstje met straten verschijnt. De eerste straten in dat lijsje kan ik zonder probleem selecteren. Op het moment dat ik echter verder ga scrollen in die lijst, gaat mijn telefoon op zwart en start hij zichzelf opnieuw op en is dan erg langzaam. De eerste keer dacht ik dat het toeval was, maar toen ik het nog een paar keer probeerde, kreeg ik elke keer dezelfde fout. Voorheen had ik dit niet, dus ik vraag me of er een verband is met de nieuwste firmware. Daarom mijn vraag: zijn al meer mensen dit probleem tegengekomen na installatie van de nieuwste firmware? En zo niet, zou een harde reset me dan van zo'n probleem af kunnen helpen? Het is geen gigantisch probleem natuurlijk, maar ik heb het liefste dat alles precies zo werkt als hoort.
Excuses voor het feit dat ik toch weer ga beginnen over een te veel besproken onderwerp: het sliderprobleem. Ik ben een fanatieke gebruiker van mijn N95 en ik stoor mij er aan. Vandaar.
Alvorens mijn N95 ruim een maand geleden bij BelCompany te kopen, heb ik het toestel aan een gedegen onderzoek onderworpen. Er was geheel geen geklik of anderssoortig sliderprobleem te ontdekken. Na ruim een week begon alles al wat losser aan te voelen en nu - ruim een maand later dus - voelt het bijzonder wankel aan. Vooral in gesloten stand is het rammelderammel aan de rechterkant en in de mediastand is het geklepper alom.
Aangezien ik niet voornemens ben om er zelf mee te gaan klooien, ben ik er twee weken geleden mee terug gegaan naar BelCompany. De vriendelijke verkoper wilde het toestel best retour nemen, maar helaas had mijn toestel twee aanrakinkjes (meer kan ik het toch echt niet noemen) met mijn dashboard gehad en er zijn dus twee stukjes van minder dan een millimeter van het plastic afgesleten. Het toestel kon alleen retour als het in dezelfde staat was als toen ik het kocht. Jammer dus. Ik kon wél het frontje laten vervangen bij een NSP en het dan nogmaals proberen.
Waar ik eigenlijk naar toe wil met dit verhaal: zijn er mensen die in het begin geen speling hadden, maar na verloop van tijd wel en wat hebben jullie daarmee gedaan? Ik hoor namelijk dat het sliderprobleem bij sommige NSP's geheel niet en bij anderen beroerd wordt gerepareerd.
Alvorens mijn N95 ruim een maand geleden bij BelCompany te kopen, heb ik het toestel aan een gedegen onderzoek onderworpen. Er was geheel geen geklik of anderssoortig sliderprobleem te ontdekken. Na ruim een week begon alles al wat losser aan te voelen en nu - ruim een maand later dus - voelt het bijzonder wankel aan. Vooral in gesloten stand is het rammelderammel aan de rechterkant en in de mediastand is het geklepper alom.
Aangezien ik niet voornemens ben om er zelf mee te gaan klooien, ben ik er twee weken geleden mee terug gegaan naar BelCompany. De vriendelijke verkoper wilde het toestel best retour nemen, maar helaas had mijn toestel twee aanrakinkjes (meer kan ik het toch echt niet noemen) met mijn dashboard gehad en er zijn dus twee stukjes van minder dan een millimeter van het plastic afgesleten. Het toestel kon alleen retour als het in dezelfde staat was als toen ik het kocht. Jammer dus. Ik kon wél het frontje laten vervangen bij een NSP en het dan nogmaals proberen.
Waar ik eigenlijk naar toe wil met dit verhaal: zijn er mensen die in het begin geen speling hadden, maar na verloop van tijd wel en wat hebben jullie daarmee gedaan? Ik hoor namelijk dat het sliderprobleem bij sommige NSP's geheel niet en bij anderen beroerd wordt gerepareerd.
Zoals je zelf al zegt zijn de NPS's behoorlijk verschillend. Daarom raad ik je aan om eerst eens gewoon de NPS's bij jou in de buurt te bellen en te informeren of ze dit kunnen oplossen.Poeh schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:38:
Excuses voor het feit dat ik toch weer ga beginnen over een te veel besproken onderwerp: het sliderprobleem. Ik ben een fanatieke gebruiker van mijn N95 en ik stoor mij er aan. Vandaar.
Als er geen NSP is die het voor je kan oplossen zou ik als ik jou was gewoon terug gaan naar BelCompany, dergelijke mankementen vallen onder de garantie. BelCompany kan je telefoon gewoon terug sturen naar Nokia waarna nokia alsnog zou kunnen beslissen dat de telefoon gevallen is oid waardoor hij niet meer onder de garantie valt. Als je het mij vraagt is het niet aan BelCompany om dit te beslissen.
Mochten ze daar nog niet op ingaan zou ik het gewoon wat harder spelen als ik jou was en het een beetje "eisen". Zij hebben die telefoon immers aan jou verkocht en er mag verwacht worden dat zij dan ook instaan voor een degelijke garantie regeling en je niet maar makkelijk afschepen van goh er is een klein hoekje misschien beschadigd dus we kijken er niet naar.
Ja ik. De eerste weken nergens last van maar nu begint hij toch te klikken. Op zich is het niet zo heel storend. Maar ik heb hier gelezen dat de NSP bij me om de hoek (Gami Arnhem) het wel goed weet op te lossen dus ik ga daar eens kijken wat men daar voor mij kan en wil doen.Poeh schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:38:
[...]
Verwijderd
hallo allemaal,
ik volg de forum al een tijdje en probeer me te registreren op een site (symbian) om mijn bestanden te signen. maar dit lukt niet.(het registreren)
iemand hier ook last van?
ik volg de forum al een tijdje en probeer me te registreren op een site (symbian) om mijn bestanden te signen. maar dit lukt niet.(het registreren)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 00:45 ]
Waarschijnlijk volg je het dan nog niet te lang genoeg, kijk even in deel 5 of klik hierVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:37:
hallo allemaal,
ik volg de forum al een tijdje en probeer me te registreren op een site (symbian) om mijn bestanden te signen. maar dit lukt niet.(het registreren)![]()
[ Voor 16% gewijzigd door digital-IMEI op 01-08-2007 01:39 ]
Beste mensen,
Hierbij een link naar de, naar mijn mening onovertroffen, standaard blue Nokia theme :
Default Blue Nokia Theme
Het zip-file heeft zowel de standaard theme als een met andere icoontjes. Have fun
Hierbij een link naar de, naar mijn mening onovertroffen, standaard blue Nokia theme :
Default Blue Nokia Theme
Het zip-file heeft zowel de standaard theme als een met andere icoontjes. Have fun
Wie kan mij vertellen hoe ik bij het opstarten de melodie uit kan schakelen.
gisteren avond volgens mij het hele menu een aantal keer doorlopen maar kom het niet tegen.
In de handleiding kom ik het ook niet tegen.
gisteren avond volgens mij het hele menu een aantal keer doorlopen maar kom het niet tegen.
Verwijderd
had ik gelezen sjengcity thx,Sjengcity schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:37:
[...]
Waarschijnlijk volg je het dan nog niet te lang genoeg, kijk even in deel 5 of klik hier
maar ik had een mail gehad dat je je weer kon registreren en dat de site het weer deed.
vandaar mijn vraag want het lukt nog steeds niet.
Verwijderd
Je kunt je profiel op stil zetten, dan maakt hij dat geluid niet. Weet alleen niet of dit een bevredigend antw voor je is.theBandit schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:16:
Verwijderd
Van de site:Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:44:
[...]
had ik gelezen sjengcity thx,
maar ik had een mail gehad dat je je weer kon registreren en dat de site het weer deed.
vandaar mijn vraag want het lukt nog steeds niet.
Ik vermoed dat het self signen iets van het verleden wordt.. Dit is natuurlijk dé manier om hackers dwars te zitten..Note: We anticipate NEW account registration will return in the near future.
If you do not currently have an account and have a valid reason to have an account created, please send an email as follows to
Volgens mij betreft het de "Nokia Tune.aac". Die kun je niet vinden met de filemanager op je telefoon. Ik althans niet. Misschien als je de telefoon via usb aan je pc hangt dat je dan wel de aac tones kunt zien. Zoja dan is het een kwestie van het bestandje hernoemen zodat het melodietje niet meer aangeroepen kan worden.theBandit schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:16:
Kon je het filmpje niet gewoon uitzetten? Of een eigen plaatje/tekst gebruiken? of wilt ie perse dat filmpje zien?bekhh01 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:29:
[...]
Volgens mij betreft het de "Nokia Tune.aac". Die kun je niet vinden met de filemanager op je telefoon. Ik althans niet. Misschien als je de telefoon via usb aan je pc hangt dat je dan wel de aac tones kunt zien. Zoja dan is het een kwestie van het bestandje hernoemen zodat het melodietje niet meer aangeroepen kan worden.
Instrumenten -> Instellingen -> telefoon -> weergave -> welkomsnotitie/logo
[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 01-08-2007 11:01 ]
Het is heel simpel op te lossen, en je kunt het gewoon zelf doen,robertwebbe schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:07:
[...]
Ja ik. De eerste weken nergens last van maar nu begint hij toch te klikken. Op zich is het niet zo heel storend. Maar ik heb hier gelezen dat de NSP bij me om de hoek (Gami Arnhem) het wel goed weet op te lossen dus ik ga daar eens kijken wat men daar voor mij kan en wil doen.
heb het zelf ook gedaan, en ik zal zeker geen ene (Gami Arnhem) of Ali Baba aan mijn
phone laten komen, Whahahahaha
Kijk hier maar hoe je het binnen 10 minuten kan verhelpen:
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:33:
Hieronder de uitleg met foto's;
This is my guide on how to sort a wobbly n95 slider. WHAT YOU NEED: 1 n95, 1 torx screwdriver and 1 roll of electrical sticky tape, i did this fix with my vodafone branded n95, images taken with my t-mobile n95, DO THIS AT YOUR OWN RISK!!!
Start by turning your phone off and removing the battery and battery cover, then pull the back cover off by easing it out away from the slide like this...... http://img77.imageshack.us/img77/1609/23042007036un4.jpg
Then remove the cover from the phone like so ...... http://img125.imageshack.us/img125/7173/23042007037zq5.jpg At each side of the n95 you will see 2 black metal strips (1 each side) held in place by 3 silver screws, heres the pic of the black metal strip ....... http://img105.imageshack.us/img105/3104/23042007038oo7.jpg
Now undo the 3 screws from 1 side and keep them safe (do 1 side at a time, its easyer) , and remove the black metal runner ...... http://img484.imageshack.us/img484/2264/23042007040lg1.jpg
Now the fixing part, put the metal strip on a surface face down so the lip is pointing upwards, get your electrical tape (iv used blue so you can see it) and cut a thin strip and place it on the black metal runner under the lip like so ....... http://img49.imageshack.us/img49/2224/23042007042xu9.jpg
Do this twice with each black runner so your slide will be tight once its back together, once you have done the first side, take the second black runner from side 2 and do the same, u'll notice one black runner is smaller than the other, don't mix them up when you put them back onto the n95 ......
http://img265.imageshack.us/img265/2323/23042007043vt9.jpg
When finished and ready to put the runners back on u may have to force them into place, don't worry they will fit, as you put the runners back on you will notice that the runners are pushing the white plastic runners down onto the slide, this is how it makes the slide nice and tight, then screw the runners down tight and pop ur back cover back on starting with button side first like this ..... http://img104.imageshack.us/img104/3313/23042007044kz3.jpg
Ported to the SF with permission of the Biggzy, 10Q…
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 01-08-2007 11:00 ]
Verwijderd
bij mij kan dat bij:Mau_Maus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:59:
[...]
Kon je het filmpje niet gewoon uitzetten? Of een eigen plaatje/tekst gebruiken? of wilt ie perse dat filmpje zien?
Instrumenten -> Instellingen -> telefoon -> weergave -> welkomsnotitie/logo
Instrumenten -> Instellingen -> algemeen --> persoonlijk -> weergave -> welkomsnotitie/logo
Dat kan dmv de warning tones uit te zetten. Uiteraard mis je dan ook de andere waarschuwings-signalen.theBandit schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:16:
Ik wil een pc in me auto gaan bouwen en nu wil ik die ook als carkit gaan gebruiken, weet iemand of daar software voor beschikbaar is, dat ik dus gewoon de N95 in me zak kan laten zitten & dat die pc de opdrachten via BT door geeft aan mijn N95?
Verwijderd
Voor het gemak zit er een code in de firmware, door deze code haalt ie de updates van de BRANDED firmware binnen en zal je altijd deze zooi erin blijven houden.Lord_T schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:08:
Ikzelf had een Branded Vodafone N95 en heb deze weten te flashen naar Nokia Firmwar door de code in de firmware te wijzigen naar een algemene NL code (0534844).0534841 EURO1
0534842 FRANCE
0534843 ALPS
0534844 EURO2
0534845 TURKEY
0534847 SCANDINAVIA
0534848 BALTIAN
0534849 RUSSIAN
0534850 UKRAINE
0534851 CIS, Bulgaria
0534852 EURO3
0534853 BALKANS
0534854 GREECE, CYPROS
0534857 ISRAEL
0536058 BELARUS/MOLDOVA
0536062 EURO1
0536063 FRANCE
0536064 ALPS
0536065 EURO2
0536066 TURKEY
0536068 SCANDINAVIA
0536069 BALTIAN
0536070 RUSSIAN
0536071 UKRAINE
0536072 CIS, Bulgaria
0536073 BELARUS/MOLDOVA
0536074 EURO3
0536075 BALKANS
0536076 GREECE, CYPROS
0536079 ISRAEL
Language Packs
* EURO1: English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese
* EURO2: English, French, German, Turkish, Dutch, Italian
* EURO2: English, Czech, Slovakian, German, Polish, Hungarian
* Scandinavia: English, Finnish, Swedish, Norwegian, Icelandic, Danish
* Baltic: English, German, Estonian, Russian, Latvian, Lithuanian
* Russia: English, German, Ukrainian, Russian, Romanian, Bulgarian, Hungarian
* Balkans: English, German, Croatian, Slovenian, Serbian, Greek
* Arabic: English, Arabic, French, Farsi, Urdu
* Hebrew: English, Hebrew, Arabian, Russian, Romanian, Spanish
* Africa: English, Portuguese, German, Italian, French
Het programma dat je hiervoor nodig hebt heet NSS (Nemesis Service Suite).
Hier de tutorial: http://clear-nokia.blogsp...n95-debranding-guide.html
LET OP: Alles wat je doet is op eigen risico, zorg dat je N95 met USB kabel verbonden is (Geet BT) en zorg dat de batterij vol is en bij voorkeur aan de oplader hangen!
de nieuwste versie van Navigon 6.3 werkt nu ook met de interne gps.
https://www.navigon.com/s...onsumer/mobilephones/1114
En ondertussen is TomTom één van de laatste bij wie het *niet* werkt. Ik kan maar niet begrijpen dat het allemaal zo lang moet duren. De werking van de TI GPS chip is bekend, GPS betekent niets anders dan wat tekst inlezen en verwerken en dat truukje snappen ze wel bij TT lijkt me. Erg jammer allemaal.Maite schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:36:
de nieuwste versie van Navigon 6.3 werkt nu ook met de interne gps.
Iemand een andere manier om je bestanden te signen?
Site www.symbiansigned.com geeft constant:
Site www.symbiansigned.com geeft constant:
code:
1
2
3
4
5
| Access denied Either your session has been expired (the session expires after a period of inactivity) or you do not have rights to enter this section of the website. If you tried to login and you have recently registered your account may not be activated. Please check your e-mail for further instructions. |
Verwijderd
Op m'n server staat een scriptje waarmee je het kan doen: http://deridderserver.mine.nu/Barcode/Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:03:
Weet iemand hoe je kan internetten via Bluetooth? Dit schijnt mogelijk te zijn, maar ik weet niet hoe. Iemand?
Weet iemand ook waar je op de website van Nokia de barcodes kan maken. Ik kan het nu namelijk nergens vinden
Als je zelf een webserver hebt die PHP ondersteunt dan kun je de rar hier downloaden: http://deridderserver.mine.nu/Downloads/Barcode.rar
Succes!
humor is ook een kunstAlbert020 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:59:
[...]
Het is heel simpel op te lossen, en je kunt het gewoon zelf doen,
heb het zelf ook gedaan, en ik zal zeker geen ene (Gami Arnhem) of Ali Baba aan mijn
phone laten komen, Whahahahaha
[...]
Heb net even contact gehad met TOMTOM , zei zeggenServor schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:41:
[...]
En ondertussen is TomTom één van de laatste bij wie het *niet* werkt. Ik kan maar niet begrijpen dat het allemaal zo lang moet duren. De werking van de TI GPS chip is bekend, GPS betekent niets anders dan wat tekst inlezen en verwerken en dat truukje snappen ze wel bij TT lijkt me. Erg jammer allemaal.
dat binnen nu en 2 maanden er een oplossing is voor de N95
Ik wacht dus nog even
Heb momenteel een "test" versie van Route66, die ga ik tot die tijd wel even testen. Mocht de file informatie me goed bevallen, dan ga ik daar de officiele versie van aanschaffen en anders neem ik na die tijd toch weer TomTom.Albert020 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:02:
[...]
Heb net even contact gehad met TOMTOM , zei zeggen
Ik wacht dus nog even
Verwijderd
Hoi hoi,
Ik ben zelf maar eens op zoek gegaan naar de POI's in Nokia Maps..
Met dit document
http://sw.nokia.com/id/90...Specification_v1_0_en.pdf
zou je de POI's kunnen inlezen.. Iemand handig met dit soort dingen???
Kunnen we flitspalen e.d. inlezen. Het is me alleen nog niet helemaal gelukt.
Ik heb een LMX file gemaakt (met de hand) maar krijg het nog niet geimporteerd.
Ik open het vanaf een webpagina. Maar ik krijg de inhoud van de file te zien, hij slaat het niet op in de Locations....
Dus als er iemand handig is en meer tijd over heeft dan ik..... graag
----> Zelf al gevonden.. Gewoon bestand sturen via BT dan herkent hij de LMX file wel..
Joepie nu kan ik mijn GEOCACH plaatsen gaan importeren !
Ik ben zelf maar eens op zoek gegaan naar de POI's in Nokia Maps..
Met dit document
http://sw.nokia.com/id/90...Specification_v1_0_en.pdf
zou je de POI's kunnen inlezen.. Iemand handig met dit soort dingen???
Kunnen we flitspalen e.d. inlezen. Het is me alleen nog niet helemaal gelukt.
Ik heb een LMX file gemaakt (met de hand) maar krijg het nog niet geimporteerd.
Ik open het vanaf een webpagina. Maar ik krijg de inhoud van de file te zien, hij slaat het niet op in de Locations....
Dus als er iemand handig is en meer tijd over heeft dan ik..... graag
----> Zelf al gevonden.. Gewoon bestand sturen via BT dan herkent hij de LMX file wel..
Joepie nu kan ik mijn GEOCACH plaatsen gaan importeren !
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 14:31 ]
Ik vind dat een absurd lange tijd (ook gezien het feit hoe lang het nu al speelt) voor iets wat technisch gezien zó enorm simpel te verwezenlijken is... Maar goed.Albert020 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:02:
[...]
Heb net even contact gehad met TOMTOM , zei zeggen
Ik wacht dus nog even
Verwijderd
Vervelend probleem: wanneer ik word gebeld/gesmst door een contactpersoon, aanwezig in mijn telefoonboek, verschijnt de naam niet meer in het display, maar enkel het telefoonnummer.
'Marcel de Vries' belt me nu als '+31644452312'. Heel irritant...
Iemand ervaring met dit probleem en/of een oplossing?
Verwijderd
Dubbele entries in je tel boek !Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:16:
Vervelend probleem: wanneer ik word gebeld/gesmst door een contactpersoon, aanwezig in mijn telefoonboek, verschijnt de naam niet meer in het display, maar enkel het telefoonnummer.
Verwijderd
op SIM en op TEL geheugen dezelfde nummers opgeslagen en in je tel boek één van de twee weergegeven?
Verwijderd
Klopt deels. Ik gebruik mijn TEL geheugen, maar enkele nummers staan ook op m'n SIM. Toch is dat het ook niet, want bij een goede vriendin (die niet op m'n SIM staat) doet ie hetzelfde.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:20:
[...]
op SIM en op TEL geheugen dezelfde nummers opgeslagen en in je tel boek één van de twee weergegeven?
Ik zie net pas dat hij het niet doet bij ál mijn nummers trouwens, maar ook niet bij dubbele (SIM/TEL)-entries. Er is totaal geen logica in te ontdekken...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 14:23 ]
Sim contacten kan je niet laten weergeven als je contacten. Je nummers moeten worden overgekopieerd naar je telefoon.. Dat is waar ik van baal, ja of je moet steeds naar opties gaanVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:20:
[...]
Waar heb je die test versie van Route66 vandaan ?Phoolie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:07:
[...]
Heb momenteel een "test" versie van Route66, die ga ik tot die tijd wel even testen. Mocht de file informatie me goed bevallen, dan ga ik daar de officiele versie van aanschaffen en anders neem ik na die tijd toch weer TomTom.
Van een collega & waar die hem vandaan heeft mag ik hier niet besprekenAlbert020 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:29:
[...]
Waar heb je die test versie van Route66 vandaan ?
Daarom staat "test" ook tussen aanhalingstekens
Oke, ik snap umPhoolie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:42:
[...]
Van een collega & waar die hem vandaan heeft mag ik hier niet bespreken
Daarom staat "test" ook tussen aanhalingstekens

Dit topic is gesloten.