Heb het probleem niet, maar misschien een paar fototjes en laten opnemen in de OP ?
Ik ben helemaal niet ingevoerd in de wereld van universele remote controles maar mijn ouders hebben wat moeite met de afstandsbediening chaos die inmiddels is ontstaan door de recentste toevoeging van een digitale tv HD decoder. Is een universieele afstandsbediening zo te programmeren dat je met 1 knop de tv en de decoder aanzet (en dat ie dan ook gelijk de juiste source op de tv selecteert)? en zou een Logitech Harmony 555 dan voldoen?
[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 23-05-2009 18:13 ]
Niet met elke universele afstandsbediening, maar wel met alle Logitech Harmony afstandsbedieningen. Dat is juist de kracht van de Harmony: je kiest een activiteit met één knop en de afstandsbediening zet de juiste apparaten aan en op de juiste ingangskanalen en zorgt ervoor dat de knoppen de juiste functies bedienen. Bijvoorbeeld activiteit "TV kijken":Crazyanz schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:04:
ik ben helemaal niet ingevoerd in de wereld van remote controles maar mijn ouders hebben wat moeite met de afstandsbediening chaos die inmiddels is ontstaan door de recentste toevoeging van een digitale tv HD decoder. Is een universieele afstandsbediening zo te programmeren dat je met 1 knop de tv en de decoder aanzet?
- TV aan
- Decoder aan
- TV op ingangskanaal van decoder
Dit kan al met de goedkoopste Harmony: de 515
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Blobby op 23-05-2009 18:18 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Bedankt dan zal ik gelijk maar zoon 555 in de bestelling doen scheelt mij een hoop gezeik en uitleg over al die afstandsbedieningen
Verwijderd
Iemand ervaring met een Harman Kordon setje programmeren in een Harmony One? Ik krijg het niet voor elkaar om automatisch op het juiste audio kanaal te komen als ik bijvoorbeeld m'n 360 wil aanzetten.
Audio selecteer je namelijk met een [digital input] selectie en dan met een [omhoog] toetst tot je de gewenste input hebt. Hij staat niet hard gecodeerd in de originele afstandsbediening helaas.
Audio selecteer je namelijk met een [digital input] selectie en dan met een [omhoog] toetst tot je de gewenste input hebt. Hij staat niet hard gecodeerd in de originele afstandsbediening helaas.
Ik ben niet bekend met Harman Kordon, maar als ik je begrijp, werkt de HK dus als volgt:Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:30:
Iemand ervaring met een Harman Kordon setje programmeren in een Harmony One? Ik krijg het niet voor elkaar om automatisch op het juiste audio kanaal te komen als ik bijvoorbeeld m'n 360 wil aanzetten.
-digital input indrukken
en dit omhoog moet je een aantal keren doen.
Is dit aantal keren altijd hetzelfde? Ja, dan kan je dit aanpassen in je software, daarvoor moet je dan de set-up van die activiteit nogmaals doen, maar dan de geavanceerde set-up waarbij je meer controle wilt over de apparatuur, hier kan je dan bijv extra regels aanmaken, waarmee je dus extra knoppen indrukt.
Ik heb zelf een Sony Home Cinema set, en heb hiermee een vaste volgorde waar die doorheen gaat (dus DVD, tuner, video 1, video 2 en weer DVD), aangezien de harmony wordt gebruikt voor alles aan en uit te zetten, weet de harmony op welk kanaal die dus staat.
Soms werkt het een keer niet correct, maar daarvoor is er dan een help knop, die je vragen stelt en dan dus bijv vraagt: Staat de Sony Home Cinema op video 1? antwoord nee, schakelt die er 1 verder, dan vraagt die Staat de Sony Home Cinema nu op video 1? antwoord nee, schakelt die er weer 1 verder en dan nogmaals die laatste vraag, antwoord is dan ja en dan vraagt die: Is het probleem hiermee opgelost? Antwoord, ja dus.
Verwijderd
Klopt idd. Zo heb ik m nu ook maar geprogrammeerd. Meestal vind ie de input niet naardat ie alles heeft ingeschakeld, maar met de help toets werkt het wel. Wel een beetje knullige omzeiling, maar dat zegt meer over de HK dan over de logitech.
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe 555.
Ik heb deze twee activeiten: TV kijken en Teletekst
Ik heb ze apart omdat ik teletekst wil kijken via de TV, en niet via de Satellietontvanger.
Maar als ik teletekst heb gekeken, en je duwt op 'Teletekst' zodat je weer gewoon beeld heb, en je gaat via de activiteit 'TV kijken' naar een andere zender, gaat hij automatisch weer op Teletekst.
Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)? Zo ja, hoe heb je het opgelost?
Verder is het echt een topding!
Ik heb ze apart omdat ik teletekst wil kijken via de TV, en niet via de Satellietontvanger.
Maar als ik teletekst heb gekeken, en je duwt op 'Teletekst' zodat je weer gewoon beeld heb, en je gaat via de activiteit 'TV kijken' naar een andere zender, gaat hij automatisch weer op Teletekst.
Als je na teleteksten **niet** op Teletekst drukt maar direct naar de activiteit 'TV kijken' gaat, gaat het dan wel goed?pino112 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:04:
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe 555.
Zo ja, dan is de oplossing: sloop die knop 'teletekst' uit je config. Druk er gewoon niet op. Laat de Harmony maar de teletekst knop bedienen.
Ik heb onlangs een Harmony 855 gekocht. Nu draait mijn TV netjes naar de bank toe (onder een hoek) maar zitten de IR oogjes van de versterker en DVD speler net iets onder een te grote hoek.
Is er iets in de handel wat je op een IR oog kan plakken om de invalshoek te veranderen naar een specifieke kant ? Een simpel spiegeltje o.i.d. ?
(ik weet dat dit wat off-topic is maar kan op GoT niets vinden hierover)
Is er iets in de handel wat je op een IR oog kan plakken om de invalshoek te veranderen naar een specifieke kant ? Een simpel spiegeltje o.i.d. ?
(ik weet dat dit wat off-topic is maar kan op GoT niets vinden hierover)
[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 07-06-2009 14:11 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Zijn genoeg apparaatjes voor te krijgen. Ik heb een tijd terug een IR verlenger gekocht die ook ziets doet. Die is wel meer om een IR signaal naar binnen een kast te sturen maar kan je hetzelfde mee bereiken als wat jij wil.
Nou jongens, na 2 maanden in het bezit te zijn van de Harmoney One.. weet ik het niet. Het probleem van de vele AB's is natuurlijk opgelost. maar tegelijk.. ben ik niet super tevreden. Hij ziet er gelikt uit..maar even een kleine aanpassing doen op je AB kost veel tijd. Zo weet je van te voren niet precies hoe hij zal reageren..maar het updaten van de AB zelf kost zo een paar langen minuten. Met het gevaar dat het nog niet aan je wens voldoet en je weer opnieuw moet beginnen.
Zo ervaar ik ook een irritant probleem dat als ik van DVD naar TV ga, dat hij soms zomaar een verkeerd kanaal pakt. Niet AV1 maar gewoon kanaal 4 wat dus lekker zwart blijft. Moet je weer via de AB naar de TV toe om zo alsnog naar AV1 te gaan. Het is dus een heel gedoe om alle wensen goed op elkaar aan te laten sluiten zonder problemen. Dat vind ik wel jammer.
Zo ervaar ik ook een irritant probleem dat als ik van DVD naar TV ga, dat hij soms zomaar een verkeerd kanaal pakt. Niet AV1 maar gewoon kanaal 4 wat dus lekker zwart blijft. Moet je weer via de AB naar de TV toe om zo alsnog naar AV1 te gaan. Het is dus een heel gedoe om alle wensen goed op elkaar aan te laten sluiten zonder problemen. Dat vind ik wel jammer.
Wat mij opvalt is dat taken die ik met de originele afstandsbedieningen uitvoer vele malen sneller gaan dan wanneer ik daeze met mijn harmony 555 doe.
Ik heb bijvoorbeeld een taak digitale tv kijken. Deze zet de tv aan, switched naar de goede input en schakelt mijn settop box aan. Dit alles duurt echt seconden langer dan wanneer ik deze taken met de originele remotes uitvoer. Is daar niet iets in te tweaken? Ook mis ik de mogelijkheid om zelf losse acties toe te voegen (of ik heb die funcionaliteit niet gevonden in de software) zoals bv het geluid op een bepaalde sterkte zetten.
Ik heb bijvoorbeeld een taak digitale tv kijken. Deze zet de tv aan, switched naar de goede input en schakelt mijn settop box aan. Dit alles duurt echt seconden langer dan wanneer ik deze taken met de originele remotes uitvoer. Is daar niet iets in te tweaken? Ook mis ik de mogelijkheid om zelf losse acties toe te voegen (of ik heb die funcionaliteit niet gevonden in de software) zoals bv het geluid op een bepaalde sterkte zetten.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ben bang dat dit niet te verhelpen is, mijn ouders hebben hetzelfde probleem, maar dan vanaf TV kijken naar DVD kijken, de TV gaat netjes naar het juiste video kanaal, de DVD speler gaat aan, op DVD stand en de TV springt weg naar volgende videokanaal.RoyK schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:51:
En toch heb ik alles correct ingesteld staan.
Enige oplossing die er hiervoor is, dat is de Help knop.
Die gaat je dan vragen stellen en als het goed is, is het probleem dan voortaan opgelost, maar helaas niet bij mijn ouders.
Ze zijn er nu aan gewend om de help knop te gebruiken, dus ik laat het lekker zo gaan.
Denk erom, de Harmony's sturen 1 signaal tegelijk.Bor de Wollef schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:58:
Wat mij opvalt is dat taken die ik met de originele afstandsbedieningen uitvoer vele malen sneller gaan dan wanneer ik daeze met mijn harmony 555 doe.
Ik heb bijvoorbeeld een taak digitale tv kijken. Deze zet de tv aan, switched naar de goede input en schakelt mijn settop box aan. Dit alles duurt echt seconden langer dan wanneer ik deze taken met de originele remotes uitvoer. Is daar niet iets in te tweaken?
Dus heb je 3 ab's nodig om je setup aan te zetten, duurt dat dus net zo lang als dat je de 3 losse ab's zou gebruiken, met een kleine pauze tussen elke ab in.
[ Voor 26% gewijzigd door RollieBollie op 08-06-2009 13:54 ]
Ik heb sinds kort een Harmony 885 ingesteld om met de volgende devices te werken :
Mijn input menu is als volgt (welke ik zo wil laten want soms hang ik er wel iets aan) :
- Sony KDL-46W5500 TV
- Sony DH-700 Receiver
- Xbox Media Center (XBMC)
Mijn input menu is als volgt (welke ik zo wil laten want soms hang ik er wel iets aan) :
- TV -> TV
- AV1 -> Niets
- HDMI -> Niets
- Component -> XBMC
- Moet ik een andere selectie methode gebruiken (bijv. optie 1 : Input blijven drukken tot je bij het goeie kanaal komt)
- Zo nee, kan ik een vertraging inbouwen in de sequence (welke wacht op het opwarmen van de TV) zodat de kanaal selectie wel werkt ?
- Of is er iemand hier die dit ook had en een veel makkelijkere oplossing heeft ?
[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 08-06-2009 14:59 ]
Als het met de HELP knop te veranderen is, goed te krijgen is, moet het in je activiteiten ook goed kunnen. Dan heb je dus niet alles correct ingesteld.RollieBollie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
[...]
Ik ben bang dat dit niet te verhelpen is, mijn ouders hebben hetzelfde probleem, maar dan vanaf TV kijken naar DVD kijken, de TV gaat netjes naar het juiste video kanaal, de DVD speler gaat aan, op DVD stand en de TV springt weg naar volgende videokanaal.
En toch heb ik alles correct ingesteld staan.
Enige oplossing die er hiervoor is, dat is de Help knop.
Die gaat je dan vragen stellen en als het goed is, is het probleem dan voortaan opgelost, maar helaas niet bij mijn ouders.
Ze zijn er nu aan gewend om de help knop te gebruiken, dus ik laat het lekker zo gaan.
...................
btw. de help knop 'onthoudt' juist niet wat je gedaan hebt en verandert niets in je activities. Maw als je continu de help toets meot gebruiken, dien je je activiteit aan te passen. De HELP knop is alleen voor 'noodgevallen' en is dus niet 'blijvend' (hoe kom je er bij dat het probleem dan voortaan opgelost zou zijn?)
Excuses, je hebt helemaal gelijk, en is natuurlijk ook logisch, aangezien je de Harmony's update via internet.
Ga ik toch nog even verder tweaken bij mijn ouders.
Ga ik toch nog even verder tweaken bij mijn ouders.
Ik bedoel dus dat het in totaal veel langer duurt met de Harmony dan wanneer ik de benodigde acties zelf serieel uitvoer met de losse afstandsbedieningen.RollieBollie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
[...]
Denk erom, de Harmony's sturen 1 signaal tegelijk.
Dus heb je 3 ab's nodig om je setup aan te zetten, duurt dat dus net zo lang als dat je de 3 losse ab's zou gebruiken, met een kleine pauze tussen elke ab in.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heeft iemand een fatsoenlijke overzicht site van die harmony dingen. Want volgens mij doen ze allemaal exact het zelfde maar zijn ze iets anders gebouwd en zit er een groot prijs verschil tussen. Waarom zou ik een Harmony One boven een 525 verkiezen?
De voornaamste verschillen zitten volgens mij in de volgende specificaties:
- aantal te ondersteunen apparaten (allemaal 15, behalve de 525 uit m'n hoofd, die heeft er 5
- schermgrootte, monochroom of kleur, wel/niet touchscreen
- gebruik van accu met dock of losse batterijen
Ik heb zelf niet veel meer kunnen ontdekken en deze week ook een keuze gemaakt. Ik heb uiteindelijk wel de One gekozen, vanwege het mooie scherm, accu en ergonomie. Daarnaast is het een recenter model, en dus iets meer doorontwikkeld.
Ben het met je eens dat er weinig verschil in zit qua functionaliteit en dat dit niet altijd de prijs dekt.
- aantal te ondersteunen apparaten (allemaal 15, behalve de 525 uit m'n hoofd, die heeft er 5
- schermgrootte, monochroom of kleur, wel/niet touchscreen
- gebruik van accu met dock of losse batterijen
Ik heb zelf niet veel meer kunnen ontdekken en deze week ook een keuze gemaakt. Ik heb uiteindelijk wel de One gekozen, vanwege het mooie scherm, accu en ergonomie. Daarnaast is het een recenter model, en dus iets meer doorontwikkeld.
Ben het met je eens dat er weinig verschil in zit qua functionaliteit en dat dit niet altijd de prijs dekt.
Kleuren touchscreen. (kan je over discussieren of touchscreen nodig is maar kleur is prettig)Noxa schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:10:
Heeft iemand een fatsoenlijke overzicht site van die harmony dingen. Want volgens mij doen ze allemaal exact het zelfde maar zijn ze iets anders gebouwd en zit er een groot prijs verschil tussen. Waarom zou ik een Harmony One boven een 525 verkiezen?
Ligt heel erg prettig in de kand en is heel degelijk afgewerkt.
Knoppen op de juiste plaats.
Oplaadstation.
Ja het design en oplaad station heeft me de One doen kiezen.
Weet je het zeker? In de help functie van de software krijg je namelijk wel de vraag of het probleem met de help knop wordt opgelost...kaajee schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:01:
[...]
Als het met de HELP knop te veranderen is, goed te krijgen is, moet het in je activiteiten ook goed kunnen. Dan heb je dus niet alles correct ingesteld.
btw. de help knop 'onthoudt' juist niet wat je gedaan hebt en verandert niets in je activities. Maw als je continu de help toets meot gebruiken, dien je je activiteit aan te passen. De HELP knop is alleen voor 'noodgevallen' en is dus niet 'blijvend' (hoe kom je er bij dat het probleem dan voortaan opgelost zou zijn?)
Gaat ie dan niet automatisch naar een oplossing zoeken? Zou wel netjes zijn natuurlijk...
Overigens; vreemde kwestie; eerst deed mijn afstandsbediening het prima, maar nu is er één activiteit die niet meer goed gaat; de TV schakelt namelijk niet goed meer over naar de component-ingang...
Maar weer eens de software in duiken
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2009 22:52 ]
Iemand enig idee hoe ik een harmony met een klik aan klik uit en een powermid xs werkend kan krijgen?
Hmm ik heb al een tijdje een harmony 555 maar heb er toch altijd een aantal probleempjes mee:
1. Als ik een activiteit wil starten (in mijn geval: Kijk televisie) dan gebeurd er helemaal niks. Ik moet altijd op de HELP knop drukken voordat mijn televisie en dvr aangaan. Is dit te verhelpen??? Ik heb de activiteiten al eens opnieuw ingesteld.
2. Als ik mijn tv uit doe en ik wil de volgende dag een andere activiteit starten (bijvoorbeeld: Speel op xbox 360) Dan dien ik wederom eerst op HELP te drukken om de activiteit te starten, maar hij schakelt altijd eerst naar EXT1 = de DVR. Ik moet dus nogmaals op HELP drukken om naar de juiste bron te gaan Xbox = HDMI ingang.
3. Als ik zenders aan het zappen ben, en ik gebruik de ch+ of - dan wil hij wel eens spontaan naar een zender zappen. In de meeste gevallen is dit RTL4 of RTL5 terwijl ik gewoon de ch+ knop gebruik. Als ik met de originele afstandsbediening zap, gaat het allemaal prima. (het betreft een UPC DVR)
Heeft iemand mischien oplossingen voor bovenstaande vragen?
1. Als ik een activiteit wil starten (in mijn geval: Kijk televisie) dan gebeurd er helemaal niks. Ik moet altijd op de HELP knop drukken voordat mijn televisie en dvr aangaan. Is dit te verhelpen??? Ik heb de activiteiten al eens opnieuw ingesteld.
2. Als ik mijn tv uit doe en ik wil de volgende dag een andere activiteit starten (bijvoorbeeld: Speel op xbox 360) Dan dien ik wederom eerst op HELP te drukken om de activiteit te starten, maar hij schakelt altijd eerst naar EXT1 = de DVR. Ik moet dus nogmaals op HELP drukken om naar de juiste bron te gaan Xbox = HDMI ingang.
3. Als ik zenders aan het zappen ben, en ik gebruik de ch+ of - dan wil hij wel eens spontaan naar een zender zappen. In de meeste gevallen is dit RTL4 of RTL5 terwijl ik gewoon de ch+ knop gebruik. Als ik met de originele afstandsbediening zap, gaat het allemaal prima. (het betreft een UPC DVR)
Heeft iemand mischien oplossingen voor bovenstaande vragen?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik denk dat je echt je activities opnieuw moet instellen. Klinkt alsof je hier en daar een instelling gemist hebt.
Inmiddels alle drie problemen opgelost. Heb de harmony helpdesk nogmaals gebeld en die hebben alles in orde gemaakt. Het had te maken met de tijd waarop apparaten worden ingeschakeld. Deze was te kort.
Ik ben weer zeer tevreden!
Ik ben weer zeer tevreden!
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Toch niet ? ook flauwVerwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:55:
Harmony One, top apparaat, ... alleen vind 'ie het niet zo cool als men erop gaat staan
Hoe is ie nu ? erg gaar ? foootooo's
Ga eens wat spelen met de instelling. Je kan instellen hoeveel tijd de harmony reserveert tussen de verschillende acties. Kan zijn dat deze met een veiligheidsmarge iets te hoog/lang ingesteld staan.Bor de Wollef schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:56:
[...]
Ik bedoel dus dat het in totaal veel langer duurt met de Harmony dan wanneer ik de benodigde acties zelf serieel uitvoer met de losse afstandsbedieningen.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Waar kun je dit instellen? Ik vind het ook vrij lang duren..DeOS schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:01:
[...]
Ga eens wat spelen met de instelling. Je kan instellen hoeveel tijd de harmony reserveert tussen de verschillende acties. Kan zijn dat deze met een veiligheidsmarge iets te hoog/lang ingesteld staan.
Als ik bijvoorbeeld de popcornhour start, dan wordt eerst de TV aangezet, dan duurt het 1s, dan gaat de versterker aan, duurt weer een seconde, dan gaat de popcornhour aan, dan wordt de TV op het goede AV signaal gezet, dan de versterker..
Dit process duurt echt 5-10s, terwijl de TV/Versterker/PCH naar mijn idee gewoon gelijk aangezet kunnen worden? Ik snap best dat het switchen van kanaal bij de TV&Versterker wat langer zal duren, maar ik vind het allemaal wel erg lang duren..
Ook gewoon bij het TV kijken zelf. Als de TV dan wordt aangezet dan zie ik wel al beeld maar dan hoor ik geen geluid, want het geluid van de TV zelf is altijd gemute. Maar dan hoor ik eerst 3seconde nog de radio via de versterker (bijv), en daarna wordt de versterker pas omgegooid naar TV.. Het lijkt me dat dit meteen kan? Het zijnimmers 2 verschillende apparaten die verder niet op elkaar hoeven te wachten of iets dergelijks..
Maar de Harmony kan niet 3 apparaten TEGELIJK signalen geven, dat moet achter elkaar. De Harmony zet dus alle opdrachten in de wachtrij en knalt ze er dan achter elkaar uit. Hij kan niet meerdere signalen in 1 keer geven.
Daarom heb ik bijvoorbeeld voor TV Kijken bijvoorbeeld de UPC mediabox verplaatst naar boven de TV, omdat dat kreng van zichzelf al trager opstart dan de TV (Sony Bravia 40W4000). Misschien een tip voor overige Mediabox kijkers?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Je moet de Harmony zien als 1 zender die telkens wisselt van frequentie (apparaat). Hij switcht eerst naar de freqeuentie van de tv, zend het signaal dat de tv aan moet, switcht naar de frequentie van de versterker, zend het signaal dat hij aan moet enz enz. Hij kan niet op 2 verschillende frequenties (apparaten) tegelijk uitzenden. Wat je dus zou moeten proberen is het switchen tussen frequenties te verminderen. Dus eerst alle commando's voor je tv, zo snel mogelijk achter elkaar, dan je versterker, en dan je PCH. Of in een andere volgorde als je PCH bv het langst duurt om op te starten.bartosiej schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:19:
[...]
Waar kun je dit instellen? Ik vind het ook vrij lang duren..
Als ik bijvoorbeeld de popcornhour start, dan wordt eerst de TV aangezet, dan duurt het 1s, dan gaat de versterker aan, duurt weer een seconde, dan gaat de popcornhour aan, dan wordt de TV op het goede AV signaal gezet, dan de versterker..
Dit process duurt echt 5-10s, terwijl de TV/Versterker/PCH naar mijn idee gewoon gelijk aangezet kunnen worden? Ik snap best dat het switchen van kanaal bij de TV&Versterker wat langer zal duren, maar ik vind het allemaal wel erg lang duren..
Ook gewoon bij het TV kijken zelf. Als de TV dan wordt aangezet dan zie ik wel al beeld maar dan hoor ik geen geluid, want het geluid van de TV zelf is altijd gemute. Maar dan hoor ik eerst 3seconde nog de radio via de versterker (bijv), en daarna wordt de versterker pas omgegooid naar TV.. Het lijkt me dat dit meteen kan? Het zijnimmers 2 verschillende apparaten die verder niet op elkaar hoeven te wachten of iets dergelijks..
PSN: Sluuz
Sinds vorige week de Harmony 785 in bezit. Wel even tijd nodig gehad om hem goed in te stellen. Even contact via e-mail met de support gehad maar dat bleek achteraf niet nodig. Had een probleempje dat de tv niet goed schakelde tussen de ingangen maar dat was op te lossen door de tijd tussen schakelen iets te vergroten.
Nu helemaal ingesteld zoals ik wil en het werkt perfect! Nu nog even wachten op de Harmony/PS3 adapter en dan ook blu rays besturen met de Harmony.
Ik was van veel AB's op tafel dat is een teken van weelde maar ik ben nu van mening dat 1 Harmony op tafel een teken van nog meer weelde is
Nu helemaal ingesteld zoals ik wil en het werkt perfect! Nu nog even wachten op de Harmony/PS3 adapter en dan ook blu rays besturen met de Harmony.
Ik was van veel AB's op tafel dat is een teken van weelde maar ik ben nu van mening dat 1 Harmony op tafel een teken van nog meer weelde is
Bij de eigenschappen van een apparaat kun je vertragingen instellen ergens...bartosiej schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:19:
[...]
Waar kun je dit instellen? Ik vind het ook vrij lang duren..
Ik vind het bij de One van mijn moeder best meevallen. Alleen "TV Kijken" starten duurt lang, de TV van mijn ouders wil pas 12s na inschakelen op infraroodcommando's reageren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Is het ook mogelijk om als je op apparaten drukt, dat de opties blijven staan?
ELke keer als ik nu naar "apparaten" ga staat de laatste gebruikte bovenaan.
Kan dit ook standaard tv boven, dvd midden, dvd ding onder?
ELke keer als ik nu naar "apparaten" ga staat de laatste gebruikte bovenaan.
Kan dit ook standaard tv boven, dvd midden, dvd ding onder?
Mario Kart FC 1590-4774-1019
Ik zit te overwegen om een harmony aan te schaffen, maar ik vraag me af of er ondersteuning is voor de Philips FR752 receiver, type ab RC8080. Kan iemand mij dit vertellen voordat ik de Harmony koop en hij werkt niet.
Overigens, is het mogelijk om er 2 receivers in te zetten?
Ik heb de testdrive geprobeerd maar die wil steeds via USB kijken of ik zo een Harmony heb.
Ik heb de testdrive geprobeerd maar die wil steeds via USB kijken of ik zo een Harmony heb.
[ Voor 14% gewijzigd door Wim-Bart op 10-06-2009 02:19 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wim-Bart schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 02:14:
Ik zit te overwegen om een harmony aan te schaffen, maar ik vraag me af of er ondersteuning is voor de Philips FR752 receiver, type ab RC8080. Kan iemand mij dit vertellen voordat ik de Harmony koop en hij werkt niet.
Gewoon op de site van Logitech kijken. Daar kun je ingeven welk apparaat je hebt. Hij geeft dan vanzelf aan of er ondersteuning is. Maar als jouw Philips niet te oud is moet het gewoon werken.
Ja hoor, geen probleem. Gewoon 2 opdrachten opgeven
Nou ik heb dus hetzelfde probleem met mijn 46W5500. Duurt lang voor de TV voordat ie op IR reageert en daardoor mist ie vaak de kanaal wisseling naar component. Waar kan je die vertraging instellen dan ? Ik heb zitten zoeken maar kan het niet vinden.Xander schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:53:
[...]
Bij de eigenschappen van een apparaat kun je vertragingen instellen ergens...
Ik vind het bij de One van mijn moeder best meevallen. Alleen "TV Kijken" starten duurt lang, de TV van mijn ouders wil pas 12s na inschakelen op infraroodcommando's reageren.Eerste commando is 'tv aan', het laatste commando is de tv op het goede kanaal zetten. Dat kan niet meer veel sneller dus...
bij apparaatinstellingen. heb het zelf ook moeten aanpassen naar 14000 ms ongeveer.
tabblad apparaten -> tv -> vertragingen aanpassen -> vertraging bij aanzetten
[ Voor 32% gewijzigd door jakob op 10-06-2009 09:55 ]
ah kijk ! ik zat de hele tijd in de "activiteiten" te kijken maar daar kun je alleen de knoppen aanpassen. Thxjakob schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:53:
bij apparaatinstellingen. heb het zelf ook moeten aanpassen naar 14000 ms ongeveer.
Inmiddels een 515 aangeschaft. Hij is voor de slaapkamer, als ie bevalt dan neem ik er ook één voor de woonkamer.
Helaas worden niet alle functies ondersteund van mijn receiver en heb ik geen originele afstandsbediening. Mijn bokkie-wokkie-tv werd niet ondersteund, maar een kwartiertje trainen loste dat op. Enige waar ik van baal is dat ik geen surround kan selecteren en niet in staat ben om het menu te komen van mijn receiver.
Nu heb ik wat zitten spelen met andere modellen en kan ik surround en menu wel selecteren met ander model, maar dan werkt de rest weer niet.
Nu is mijn vraag, kan je op één of andere wijze codes kopieeren tussen apparaten?
Helaas worden niet alle functies ondersteund van mijn receiver en heb ik geen originele afstandsbediening. Mijn bokkie-wokkie-tv werd niet ondersteund, maar een kwartiertje trainen loste dat op. Enige waar ik van baal is dat ik geen surround kan selecteren en niet in staat ben om het menu te komen van mijn receiver.
Nu heb ik wat zitten spelen met andere modellen en kan ik surround en menu wel selecteren met ander model, maar dan werkt de rest weer niet.
Nu is mijn vraag, kan je op één of andere wijze codes kopieeren tussen apparaten?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Dat kan de helpdesk wel voor je doen. Gewoon even bellen.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Sinds vandaag een Harmony One! Na de eerste set-up werkt bijna alles al naar behoren, en dat zo snel. Echt top, makkelijker dan ik had verwacht. Nog wel een probleempje, misschien weten jullie hoe ik dat snel oplos:
Mijn PC is op de Sony Bravia T3000 aangesloten via HDMI, AV4. Zo staat de activiteit 'Video via PC' die ik heb aangemaakt ook ingesteld. Hij pakt echter AV6, wat ik ook doe. Ook de help toetst werkt niet. Die blijft vragen of de TV op AV4 staat, maar lost het probleem niet op. Ook als ik via het touchscreen AV4 selecteer (met de toets Input Av4) dan gaat ie naar AV6.
Hoe los ik dit op? Wel gek, andere AV kanalen gaan prima...
Mijn PC is op de Sony Bravia T3000 aangesloten via HDMI, AV4. Zo staat de activiteit 'Video via PC' die ik heb aangemaakt ook ingesteld. Hij pakt echter AV6, wat ik ook doe. Ook de help toetst werkt niet. Die blijft vragen of de TV op AV4 staat, maar lost het probleem niet op. Ook als ik via het touchscreen AV4 selecteer (met de toets Input Av4) dan gaat ie naar AV6.
Heb nu ook de "one" en wil graag makkelijk naar bepaalde zenders kunnen zappen bij TV kijken via mijn UPC mediabox. BV als ik MTV wil kijken (zit op kanaal 605). Heb dat opgelost door een reeks toe te voegen. Dat werkt wel, maar hoe verander ik de tijd tussen die opdrachten, want het duurt nu vrij lang voordat de reeks helemaal is uitgevoerd.
Zo;Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:54:
Heb nu ook de "one" en wil graag makkelijk naar bepaalde zenders kunnen zappen bij TV kijken via mijn UPC mediabox. BV als ik MTV wil kijken (zit op kanaal 605). Heb dat opgelost door een reeks toe te voegen. Dat werkt wel, maar hoe verander ik de tijd tussen die opdrachten, want het duurt nu vrij lang voordat de reeks helemaal is uitgevoerd.
jakob schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:53:
Het lijkt erop dat je Harmony het correcte commando voor AV4 gewoon niet kent. Die kun je toch wel zelf aanleren m.b.v. de originele afstandsbediening? Of even klage bij de helpdesk.buddow schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:13:
Sinds vandaag een Harmony One! Na de eerste set-up werkt bijna alles al naar behoren, en dat zo snel. Echt top, makkelijker dan ik had verwacht. Nog wel een probleempje, misschien weten jullie hoe ik dat snel oplos:
Ik heb een probleem met de software in OSX. Toen ik nog een PPC mac had (inmiddels dood) gebruikte ik die computer altijd voor de logitech software. Nu heb ik een 64bit intel en krijg ik de boel niet meer werkend. Volgens het logitech forum zou het aan de instellingen moet liggen van de java settings.app. Daar heb ik werkelijke alle instellingen geprobeerd en nog steeds worden mijn ab's niet gevonden via usb.
Mijn instellingen zijn de volgende:

Op deze manier werkt het niet terwijl dit wel wordt aangeraden door de logitech mods. De ans zijn op mijn werk getest in win xp en daar werkt het uiteraard wel. Ook een VM image met windows 7 kan niks met mijn ab's
Help?
Mijn instellingen zijn de volgende:

Op deze manier werkt het niet terwijl dit wel wordt aangeraden door de logitech mods. De ans zijn op mijn werk getest in win xp en daar werkt het uiteraard wel. Ook een VM image met windows 7 kan niks met mijn ab's
Help?
Het gaat mij om de vertraging tussen de opdrachten in een reeks. Niet om de vertraging bij aanzetten. Waar verander je de vertraging tussen de opdrachten in een reeks? Dus dat ie gewoon snel 6, 0 en 5 invoert als ik op mijn eigen gemaakte knopje MTV druk.
Die verschillende vertragingsinstellingen staan allemaal bij elkaar afaik...
Maar deze niet, ook logisch want dat is niet een vertraging van 1 apparaat. in een reeks moet je nl bij elk commando in de reeks opgeven welk apparaat je bedient.
Ten overvloede: de vertraging tussen de knoppen bij het bedienen van de UPC box staat al op 0ms.
Ten overvloede: de vertraging tussen de knoppen bij het bedienen van de UPC box staat al op 0ms.
[ Voor 23% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-06-2009 10:23 ]
Ander probleempje. Als ik de activiteit "Game spelen" bekijk, zie ik dat Logitech het logisch vindt om mijn Popcorn Hour dan ook maar in te schakelen. Zelfs zo logisch dat de optie verwijderen als nvt staat gemarkeerd. Ik kan natuurlijk een stap toevoegen dat hij de PCH weer uitzet, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Waar in het menu krijg ik wel de controle om hem echt te verwijderen?
Dan staat je PCH waarschijnlijk ingesteld als onderdeel van die activiteit. Daar moet je 'm uithalen. Of je gooit de activiteit weg en maakt 'm opnieuw aan. Geef dan alleen aan welke componenten je echt nodig hebt bij de activiteit.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Waar haal ik hem eruit? Ik heb al geprobeerd de activiteit opnieuw aan te maken, maar dan staat ie er automatisch bij, zonder dat ik de optie heb hem te verwijderen.
Heb je die popcorn hour wel zelf toegoegd bij 'devices used' bij die activiteit?
edit:
Te laat, maar misschien kun je eens proberen een ander soort activiteit toe te voegen, bijvoorbeeld Utility
Te laat, maar misschien kun je eens proberen een ander soort activiteit toe te voegen, bijvoorbeeld Utility
[ Voor 42% gewijzigd door sewer op 14-06-2009 13:35 ]
Ah, op die manier.Oscar Mopperkont schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:12:
Maar deze niet, ook logisch want dat is niet een vertraging van 1 apparaat. in een reeks moet je nl bij elk commando in de reeks opgeven welk apparaat je bedient.
Waarom gebruik je eigenlijk reeksen als ik vragen mag? Je kunt toch gewoon de "Favorieten" vullen met je kanalen? Met logo's en al.

Hehe, was ik net mee bezig. Had al van Logitech forum de logo's gedownload. Had eerst niet gezien dat dat erin zat. Thnx voor de tip iigXander schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:52:
[...]
Ah, op die manier.
Waarom gebruik je eigenlijk reeksen als ik vragen mag? Je kunt toch gewoon de "Favorieten" vullen met je kanalen? Met logo's en al.
[afbeelding]
Als het dan nog steeds langzamer gaat dan met de originele afstandsbediening moet je de "intertoetsvertraging" eens verlagen...
(ik heb net de Harmony-software ook maar weer eens geïnstalleerd, dat praat makkelijk.
Hele tijd geleden dat ik de behoefte heb gevoeld om iets aan de afstandsbediening aan te passen iig.
)
(ik heb net de Harmony-software ook maar weer eens geïnstalleerd, dat praat makkelijk.
In navolging hierop: ik heb er laatst nog eens naar gekeken en ontdekt dat dit "discrete commands" genoemd worden. Ik las wat van iemand die van zijn TV, ondanks dat de afstandsbediening daar geen aparte knoppen voor had, gewoon discrete commands in de Harmony-software vond.T_E_O schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:10:
Een vraag waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden: wat gebeurt er met IR-commando's die afhankelijk zijn van de staat van het toestel ?
Het eenvoudigste voorbeeld: de TV staat aan en de DVD-speler staat uit. Ik kies de activiteit "dvd kijken". Wordt dan m'n TV uitgezet en m'n DVD-speler aan ? De meegeleverde afstandsbedieningen kennen 1 knop die, afhankelijk van de huidige staat, het apparaat uit- of juist aanzet. Kent de harmony specifieke IR-signalen om een apparaat aan te zetten, die gewoon geen effect hebben wanneer het apparaat al aan staat ?
Een ander voorbeeld zijn de externe aansluitingen (E1 t/m E4 op onze tv bv.), waartussen met 1 knop gewisseld wordt. Kent de harmony een IR-signaal om direct naar E2 of E4 te schakelen ?
Nu heb ik het gevoel dat het hier thuis lastig wordt om alleen de Harmony te gebruiken en de staat van de apparaten daarin bij te houden
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens in de Logitech database te zoeken naar de beschikbare IR-commando's voor:
- Panasonic DMR-EH57
- JVC AV28T15EPS
- Samsung DCB-9104R
Als daar aparte commando's voor zijn voor aan en uit (en voor de TV: AV1/AV2/etc. of E1/E2/etc.), dan denk ik dat ik er alles mee kan doen wat ik wil doen.
Een aardige toevoeging aan de Harmony software die volgens mij vrij eenvoudig te realiseren is lijkt mij de volgende: "voer een bepaald IR (x) commando voor een
aantal seconden uit."
Ik wil bij mijn activiteit TV kijken bijv. de set top box het volume maximaal hebben, om vervolgens het volume volledig middels de tv volume te kunnen regelen. Nu kan dit natuurlijk door een (flink) aantal maal het commando STB-VolumeUp achter elkaar in de activiteit te plaatsen, maar is wel een 'gedoe' natuurlijk. Ook een RAW commando inleren waarbij je op de originele remote van de STB de volume knop een tijdje ingedrukt houd is mogelijk. Maar de oplossing die is voorstel lijkt me handig en makkelijk voor Logitech te implementeren lijkt me.........
Ik wil bij mijn activiteit TV kijken bijv. de set top box het volume maximaal hebben, om vervolgens het volume volledig middels de tv volume te kunnen regelen. Nu kan dit natuurlijk door een (flink) aantal maal het commando STB-VolumeUp achter elkaar in de activiteit te plaatsen, maar is wel een 'gedoe' natuurlijk. Ook een RAW commando inleren waarbij je op de originele remote van de STB de volume knop een tijdje ingedrukt houd is mogelijk. Maar de oplossing die is voorstel lijkt me handig en makkelijk voor Logitech te implementeren lijkt me.........
waarom zet je die niet op maximaal en kom je daar nooit meer aan en regel je alleen het volume via de tv?
Ik zit nooit aan het volume van de upcbox
Ik zit nooit aan het volume van de upcbox
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ja dat kan ook. Heb ik ook wel. Maar soms zet iemand toch weer te pielen met die remote van de STB en dan staat ie toch weer op minder volume. Buiten dat: het is iets wat in mijn situatie vaker handig zou zijn: mijn zoon zet de tv vaak hard, te hard. Zou handig zijn als de volgende keer wanneer de activity tv kijken gestart wordt, er ook/eerst het volume flink naar beneden zou gaan. Ook wanneer er via de computer naar iets gekeken is, staat het volume aanzienlijk harder dan wanneer je gewoon TV kijkt (geluid komt zachter uit PC), ook dan zou eerst een flinke 'volume down' gewenst zijn.
Kortom: het lijkt mij in sommige gevallen een handige functie en mi. makkelijk te implementeren in de software. (lezen mensen van Logitech hier nog wel eens?
)
Overigens: wat ik las als tip om RAW een commando aan te leren werkt ook niet (altijd?/in mijn geval?); bij het aanleren van een IR commando werkt het niet als je de originele functie/remote knop heel lang indrukt. De software herkent dan dat commando gewoon niet, pas als je de knop kort indrukt (zoals je normaal zou doen) herkent de Harmony software het wel.
Kortom: het lijkt mij in sommige gevallen een handige functie en mi. makkelijk te implementeren in de software. (lezen mensen van Logitech hier nog wel eens?
Overigens: wat ik las als tip om RAW een commando aan te leren werkt ook niet (altijd?/in mijn geval?); bij het aanleren van een IR commando werkt het niet als je de originele functie/remote knop heel lang indrukt. De software herkent dan dat commando gewoon niet, pas als je de knop kort indrukt (zoals je normaal zou doen) herkent de Harmony software het wel.
Je kunt (als je tv het ondersteund) in de Logitech software bij de geavanceerde activiteit instellingen instellen op welk volume de tv moet staan
enneuh, verberg die STB afstandsbediening dan
Die ligt bij mij in een kast op zolder aangezien ik die niet meer nodig heb.
enneuh, verberg die STB afstandsbediening dan
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb een vraag betreft de powermids van marmitek. Ik heb een harmony one besteld en wil ook graag een IR extender kopen. Ik heb hier het een en ander over gelezen in dit forum, maar dat gaat voornamelijk over het aansturen van belichting. Dit is voor mij niet nodig, maar de powermid moet wel 8 apparaten kunnen aansturen. Lukt dat ook? En er staat op de site van marmitek dat je de piramide voor je apparaten moet zetten, steekt dat echt zo nauw of kan je hem er ook achter zetten?
Iemand een idee...........?
Ik heb een tweede HTPC/MCE-pc (naast de eerste) geplaatst, ze hebben in beginsel dezelfde (Philips) USB remote, echter in/binnen MCE (en op de remote zelf) kun je iedere remote een andere ID geven, zodat de ene remote niet reageert op de verkeerde MCE-PC. Dat heb ik gedaan en werkt, echter nu zou ik die 2e remote ook graag in m'n Harmony willen hebben. Ik vrees dat wanneer ik gewoon nog een MCE remote toevoeg vanuit de Logitech database dat dit dezelfde codes zijn als de eerste/andere remote (de originele codes zal ik maar zeggen). Hoe weet ik nu of er al iemand met een andere MCE RemtoID (#5 in mijn geval) de juiste codes in de Logitech database gezet heeft?
Of zal de enige oplossing zijn om alle toetsen handmatig 'in te leren'?
Ik heb een tweede HTPC/MCE-pc (naast de eerste) geplaatst, ze hebben in beginsel dezelfde (Philips) USB remote, echter in/binnen MCE (en op de remote zelf) kun je iedere remote een andere ID geven, zodat de ene remote niet reageert op de verkeerde MCE-PC. Dat heb ik gedaan en werkt, echter nu zou ik die 2e remote ook graag in m'n Harmony willen hebben. Ik vrees dat wanneer ik gewoon nog een MCE remote toevoeg vanuit de Logitech database dat dit dezelfde codes zijn als de eerste/andere remote (de originele codes zal ik maar zeggen). Hoe weet ik nu of er al iemand met een andere MCE RemtoID (#5 in mijn geval) de juiste codes in de Logitech database gezet heeft?
Klopt hier had ik ook last van. Echt lang werkt niet, maar maximaal kun je wel iets van 2/3 seconden een knop vasthouden en RAW inleren (via trial and error vind je de maximale tijd wel). Een paar van zulke RAW commando's achter elkaar levert dan alsnog het gewenste effect. Een beetje omslachtig, maar het werkt.kaajee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:01:
Ik had iets vergelijkbaars: m'n Denon blu-ray speler kan ook op twee codesets werken - ik wilde hem dus op de 2e codeset laten werken, maar default zoals je hem koopt staat 'ie op de eerste set ingesteld. De logitech database had ook niet dezelfde speler met de 2e codeset in de database staan.kaajee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:18:
Ik heb gekozen voor het handmatig inleren, maar zo dramatisch veel werk is dat niet: voeg die tweede remote in bij je devices en ergens binnen dat device kan je dan de infrarood-codes opnieuw leren. Selecteer gewoon alle functies en je komt op een scherm waar je een voor een te zien krijgt welke knop je moet indrukken - en na elke druk op de juiste knop springt 'ie naar de volgende. Wel rustig aan doen, de software heeft wat bedenktijd nodig na elke druk, maar binnen een paar minuten heb je alle toetsen gehad.
Klein vraagje; Ik heb thuis een interlubke TV-kast, die omhoog/omlaag kan mbv een afstandsbediening...
Gelukkig stond deze remote in de database en het werkt perfect met mijn harmony 1000. Ik heb een aparte activiteit 'TV Omhoog' aangemaakt, en aan 'Next' TV Omhoog gekoppeld en 'Prev' aan TV Omlaag.
Het lastige is echter dat deze knoppen CONTINU moeten worden ingedrukt om de TV omhoog/omlaag te laten komen, dit was met de oude remote ook al zo, maar ik had misschien gehoopt dat er een functie was om 20s lang (zolang duurt het ong) de actie TVUp kon worden uitgevoerd, nadat er 1x op 'Next' wordt gedrukt (bijv).
Ik heb gekeken of dit kan d.m.v. reeksen, maar dit lukt me niet.. Iemand hier misschien een oplossing voor? Of moet ik gewoon wennen aan het feit dat ik die knop 20s moet blijven indrukken..?
Gelukkig stond deze remote in de database en het werkt perfect met mijn harmony 1000. Ik heb een aparte activiteit 'TV Omhoog' aangemaakt, en aan 'Next' TV Omhoog gekoppeld en 'Prev' aan TV Omlaag.
Het lastige is echter dat deze knoppen CONTINU moeten worden ingedrukt om de TV omhoog/omlaag te laten komen, dit was met de oude remote ook al zo, maar ik had misschien gehoopt dat er een functie was om 20s lang (zolang duurt het ong) de actie TVUp kon worden uitgevoerd, nadat er 1x op 'Next' wordt gedrukt (bijv).
Ik heb gekeken of dit kan d.m.v. reeksen, maar dit lukt me niet.. Iemand hier misschien een oplossing voor? Of moet ik gewoon wennen aan het feit dat ik die knop 20s moet blijven indrukken..?
IK heb sinds kort de 1100 met wireless extender, geweldig apparaat!
Hiervoor een ONE gehad, en een 895! Ik kan niet meer zonder!
Is het mogelijk om mijn electrische luifel, en verlichting te laten werken?
Hiervoor een ONE gehad, en een 895! Ik kan niet meer zonder!
Is het mogelijk om mijn electrische luifel, en verlichting te laten werken?
Moet toch lukken met de 'Learn infrared' commando?
Zal wel geen IR zijn vrees ik, maar ook over die andere protocollen: RF, Z-wave (klik-aan-klik-uit) en 'converters' hiervoor is meer dan genoeg te vinden in dit topic.
Is toch min of meer letterlijk wat ik vraag en waar ook antwoord is gegeven in oa. het topic meteen boven het jouwe?bartosiej schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 02:10:
Klein vraagje; Ik heb thuis een interlubke TV-kast, die omhoog/omlaag kan mbv een afstandsbediening...
Kan iemand hier iets over vertellen?SjorsVN schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:33:
Ik heb een vraag betreft de powermids van marmitek. Ik heb een harmony one besteld en wil ook graag een IR extender kopen. Ik heb hier het een en ander over gelezen in dit forum, maar dat gaat voornamelijk over het aansturen van belichting. Dit is voor mij niet nodig, maar de powermid moet wel 8 apparaten kunnen aansturen. Lukt dat ook? En er staat op de site van marmitek dat je de piramide voor je apparaten moet zetten, steekt dat echt zo nauw of kan je hem er ook achter zetten?
Wat ik er van begrepen heb moet je van die Powermid weer een kabeltje naar je apparaten leggen met een IR oogje dat je op de IR ontvanger van het apparaat legt. Je kunt met die XL maar 4 apparaten aansluiten helaas. Met de Marmitek IR Control Pro8 kun je (verrassend) 8 apparaten aansturen..
http://www.marmitek.com/en/pdf/9728.pdf
Ik ben zelf ook aan het kijken voor dit soort oplossingen, ik wil ook 4+ apparaten aansturen, dus ik zit naar hetzelfde soort producten te kijken.
**edit**
Ik zit dit schema van Marmitek nou even door te kijken en ik snap er weer niks van.. Unlimited met die Powermid XL? Hoe werkt dat ding?
Schema: http://www.marmitek.com/nl/catalogus/ir_verlenging_EN.htm
De handleiding verschaft iets meer duidelijkheid;
http://www.marmitek.com/en/manual/8900.pdf
Die Marmitek Powermid XL kun je dus gebruiken als je alle apparaten bij elkaar hebt staan. Het is dan even de vraag hoe goed het uitzenden van die IR signalen is of elk apparaat het oppakt. Lijkt mij nogal een gokje als je het in een kastje wilt gebruiken en je wilt 4+ apparaten aansturen..
[ Voor 32% gewijzigd door MrAcid op 16-06-2009 10:58 ]
Ik zou zelf eerder voor die opplakdingetjes gaan. Als 8 er niet genoeg zijn koop je toch 2 van die kastjes?
Hmm ja daar was ik ook bang voor, dat als je je versterker wilt aanzetten dat hij dan opeens een signaal naar je tv stuurt ofzo... Is er iemand hier die meer dan 4 apparaten via de powermids heeft? Maakt hij wel eens een foutje?
Nadeel is dat die kastjes voor 8 stuks, met opplakdingetje, bijna 3 keer zo duur zijn. Maar ik denk dat dat wel de meest nette oplossing is. Al zoek ik nog steeds een verkooppunt van dit apparaat:
Next Generation Remote Control Extender:
http://estore.websitepros...bok?category=RF+Extenders
http://www.engadgethd.com...-control-extender-review/
Nog nergens in NL gevonden, verzendkosten vanuit de VS zijn nagenoeg onbetaalbaar. (Ongeveer gelijk aan de prijs die ze voor het apparaat vragen).
Nog nergens in NL gevonden, verzendkosten vanuit de VS zijn nagenoeg onbetaalbaar. (Ongeveer gelijk aan de prijs die ze voor het apparaat vragen).
Daar zou ik niet zo bang voor zijn. Als je dat probleem nu niet hebt dan krijg je dat met die kastjes ertussen ook niet.SjorsVN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:24:
Hmm ja daar was ik ook bang voor, dat als je je versterker wilt aanzetten dat hij dan opeens een signaal naar je tv stuurt ofzo... Is er iemand hier die meer dan 4 apparaten via de powermids heeft? Maakt hij wel eens een foutje?
Dat doet 'ie ook. Maar dat doet je huidige afstandsbediening toch ook al? Of hou jij altijd je hand voor het ir-oogje van je TV als je de versterker aan wilt zetten?SjorsVN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:24:
Hmm ja daar was ik ook bang voor, dat als je je versterker wilt aanzetten dat hij dan opeens een signaal naar je tv stuurt ofzo...
Als het goed is reageert je TV niet op de afstandsbediening van de versterker...
Ziet er leuk uit ja, OneForAll heeft ook zoiets: de SV1100. Die is wel in Nederland te koop, ik heb me laten vertellen dat hij ook al bij de MediaMarkt en de Saturn in de schappen ligt.MrAcid schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:26:
Nadeel is dat die kastjes voor 8 stuks, met opplakdingetje, bijna 3 keer zo duur zijn. Maar ik denk dat dat wel de meest nette oplossing is. Al zoek ik nog steeds een verkooppunt van dit apparaat:
Helaas kan ik het niet gebruiken: In de Harmoy One gaan geen batterijen.
Nee het ging mij er om dat als je zo'n powermid ertussen zet, dat die het signaal niet per ongeluk door de war haalt...er zit toch een component tussen lijkt meXander schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:45:
[...]
Dat doet 'ie ook. Maar dat doet je huidige afstandsbediening toch ook al? Of hou jij altijd je hand voor het ir-oogje van je TV als je de versterker aan wilt zetten?
Als het goed is reageert je TV niet op de afstandsbediening van de versterker...
Hij stuurt gewoon alles door zoals ie het binnen krijgt. Twee apparaten tegelijkertijd bedienen zal misschien niet gaan, maar dat kan ook zonder powermid problemen opleveren en je Harmoy probeert het toch niet.SjorsVN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:37:
[...]
Nee het ging mij er om dat als je zo'n powermid ertussen zet, dat die het signaal niet per ongeluk door de war haalt...er zit toch een component tussen lijkt me
Tja, ik heb geen zin om zo'n piramide in m'n kamer te zetten.Maar goed ik denk dat die powermids dan de oplossing zijn voor mij. Heb geen zin om 8 van die plakkertjes te gebruiken. Bedankt voor de info he

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen met een andere mening zijn.
Leuke foto, maar wat doen die rare, lelijke snoertjes bij/voor je apparatuur? Kun je die niet even ergens wegmoffelen?
Grapjas. 
't is overigens niet mijn apparatuur, maar die van m'n pa. Ikzelf heb alle apparatuur gewoon goed in het zicht gezet, geen IR-repeater nodig.
't is overigens niet mijn apparatuur, maar die van m'n pa. Ikzelf heb alle apparatuur gewoon goed in het zicht gezet, geen IR-repeater nodig.
Hoe vaak doe je je TV omhoog/-laag op een dag?bartosiej schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 02:10:
Of moet de TV omlaag om vanuit bed te kijken?
Is dit niet een optie die je juist binnen de activiteit TV-kijken beschikbaar wilt hebben?
Nu gaat de TV wsch. uit als je op de activiteit 'TV Omhoog' drukt. Maar goed, dit is een eigen keuze natuurlijk.
Wel vraag ik me af hoe de oorspronkelijke afstandbediening werkt. Daar moet je wsch. ook een knop ingedrukt houden?
In dat geval zal de Logitech Harmony hetzelfde werken, tenzij je inderdaad meerdere keren achter elkaar hetzelfde commando kunt geven.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
hahah, inderdaad niet heel vaak.., maar 20s een knop indrukken is oook niet alles! Bij de originele afstandsbediening was dit ook al het geval. Ik vind het echter raar dat er geen HOLD function is binnen de logitech software, want voor zonnewering en dergelijke is het ook vaak de bedoeling dat er een knop X seconde moet worden ingedrukt.fmb schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:40:
[...]
Hoe vaak doe je je TV omhoog/-laag op een dag?
Of moet de TV omlaag om vanuit bed te kijken?![]()
Is dit niet een optie die je juist binnen de activiteit TV-kijken beschikbaar wilt hebben?
Nu gaat de TV wsch. uit als je op de activiteit 'TV Omhoog' drukt. Maar goed, dit is een eigen keuze natuurlijk.
Wel vraag ik me af hoe de oorspronkelijke afstandbediening werkt. Daar moet je wsch. ook een knop ingedrukt houden?
In dat geval zal de Logitech Harmony hetzelfde werken, tenzij je inderdaad meerdere keren achter elkaar hetzelfde commando kunt geven.
Het moet echter wel in een aparte activiteit, omdat bij de activiteit TV Kijken, de TV wordt aangezet, dit kan echter niet als de TV in de kast zit, omdat IR er niet doorheen gaat.. Ik heb nog een gaatje over in de RF extender, maar ik vind het persoonlijk lelijk om tegenaan een zwarte sticker aan te kijken.. (OF is het bij de sony bravia's toevallig zo dat er achterop een extra IR receiver zit??!? (anyone)?)
Dan heb ik nog een vraagje.....zal vast al wel gevraagd zijn. Maar hoe kan ik mijn WDTV in de afstandsbediening krijgen? Volgens mij staat hij niet in het lijstje van logitech.
Vandaag de One binnen gekregen!
Heel mooi apparaat!
Vandaag de One binnen gekregen!
Device toevoegen:SjorsVN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:18:
Dan heb ik nog een vraagje.....zal vast al wel gevraagd zijn. Maar hoe kan ik mijn WDTV in de afstandsbediening krijgen? Volgens mij staat hij niet in het lijstje van logitech.
Device: Computer ==> Media Center PC
Manufacturer: Western Digital
Model: TV
Next; Next.
Toegegeven, dat het ding bij computer - media center PC staat ligt niet heel erg voor de hand misschien...
Ah, nou snap ik hem, de TV verdwijnt in de kast (dacht dat deze enkel in hoogte verstelbaar was). Dan wordt het een iets ander verhaal inderdaad.bartosiej schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:58:
[...]
Het moet echter wel in een aparte activiteit, omdat bij de activiteit TV Kijken, de TV wordt aangezet, dit kan echter niet als de TV in de kast zit, omdat IR er niet doorheen gaat.. Ik heb nog een gaatje over in de RF extender, maar ik vind het persoonlijk lelijk om tegenaan een zwarte sticker aan te kijken.. (OF is het bij de sony bravia's toevallig zo dat er achterop een extra IR receiver zit??!? (anyone)?)
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
heb vandaag de harmony 985 gekocht prachtig maar ik krijg de rf niet aan de praat
weet iemand wat ik fout doe
dank
weet iemand wat ik fout doe
dank
Misschien handig om te vertellen wat je precies probeert te bereiken? Je TV bedienen over RF zal niet zomaar gaan bijvoorbeeld...?
heb het gevondenXander schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:23:
Misschien handig om te vertellen wat je precies probeert te bereiken? Je TV bedienen over RF zal niet zomaar gaan bijvoorbeeld...?
dank
weet iemand op welke site ik moet zijn om deze harmony 985 te verkopen hij bevalt mij zo niet is 1 dag oud
Mezelf even quoten, wellicht hebben anderen hier ook wat aan. Dit 'probleem' is makkelijk op te lossen. De Harmony software heeft hier een prima oplossing voor. Toch wel weer goed dat ze ook aan dit soort problemen gedacht hebben.kaajee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:18:
Iemand een idee...........?
Je kiest dus als device/apparaat gewoon weer de/een zelfde device, in mijn geval dus de Microsfot MCE Remote.Dan ga je naar Device - Settings en daar dien je de remote (codes) te 'bevestigen' (Confirm infrared commands - Bevestig infraroodopdrachten).
Vervolgens hoef je een paar knoppen van je originele remote in te drukken (3 in mijn geval) en toen kwam de software zelf met de mededeling dat een andere setup/device beter was en koos vervolgens deze........
(hier staat een Engelse uitleg)
Heel erg bedankt he!vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:31:
[...]
Device toevoegen:
Device: Computer ==> Media Center PC
Manufacturer: Western Digital
Model: TV
Next; Next.
Toegegeven, dat het ding bij computer - media center PC staat ligt niet heel erg voor de hand misschien...
Ik heb een algemene activity aangemaakt. Utility noemen ze het bij Logitech. Daar heb ik de activity 'Radio luisteren' van gemaakt. Is het mogelijk om net als bij 'TV kijken' zender logo's toe te voegen, maar dan dus van die radiostations?
wie kan mij helpen?
heb het forum aardig afgezocht dacht ik
maar heb het nergens kunnen vinden
is het mogelijk om met de Harmony one
een sony KDL 40W4000 lcd tv met ingebouwde
DVB C decoder met alphacrypt kaart te bedienen?
ik heb dus geen aparte settop box die zit al in de tv
dus als je de tv met de harmony aanzet dat ie de digitale zenders gelijk kiest ipv de analoge
wie heeft hier ervaring mee
het is het enige wat me nog tegenhoudt om een harmony aan te schaffen
alvast bedankt
heb het forum aardig afgezocht dacht ik
maar heb het nergens kunnen vinden
is het mogelijk om met de Harmony one
een sony KDL 40W4000 lcd tv met ingebouwde
DVB C decoder met alphacrypt kaart te bedienen?
ik heb dus geen aparte settop box die zit al in de tv
dus als je de tv met de harmony aanzet dat ie de digitale zenders gelijk kiest ipv de analoge
wie heeft hier ervaring mee
het is het enige wat me nog tegenhoudt om een harmony aan te schaffen
alvast bedankt
Scrooge NL
Is wat jij wilt doen te bereiken met het indrukken van een paar toetsen op een infrarood-afstandsbediening?
Dan kun je het je Harmony aanleren...
Dan kun je het je Harmony aanleren...
Ik heb op dit moment de TC30 van HK en ben er best blij mee. Helaas is de software voor op de PC niet langer je van het. Sterker nog, het is knap waardeloos om iedere keer een hele procedure uit te moeten voeren voor je met het programma aan de slag kan. Helemaal omdat ik mijn remote misschien eens in de paar maanden een keer bijwerk oid.
Nu zag ik een aanbieding staan voor de Harmony One en uit het forum etc bleek dat er toch wel aardig wat veranderd is met dit model. Overweeg hem daarom nu toch als upgrade voor de TC30 zodat die op de slaapkamer dienst kan gaan doen. Is dit ook een echte upgrade? of is het just another model zoals de 555 en de 525?
Nu zag ik een aanbieding staan voor de Harmony One en uit het forum etc bleek dat er toch wel aardig wat veranderd is met dit model. Overweeg hem daarom nu toch als upgrade voor de TC30 zodat die op de slaapkamer dienst kan gaan doen. Is dit ook een echte upgrade? of is het just another model zoals de 555 en de 525?
Gisteravond 2 uur met een 2de lijns aan de telefoon gezeten vanuit Canada. Die gasten daar hebben echt 10x meer kennis dan de eerste lijns medewerkers die ik aan de lijn had. Ze zijn ook heel vastberaden je goed te helpen. Wat wel grappig is, is dat je nu ook wat achtergrondinformatie hebt hoe ze te werk gaan. Ze hebben er een complete software simulator, waarbij ze bepaalde scripts kunnen testen met jou setup. Op die manier kunnen ze zien of er iets fout gaat of dat het zou moeten werken.
Nu heb ik een hele vervelende JVC homecinemaset, die rot doet met de inputs voor geluid. Optisch + Coaxiaal + analoog moet gekozen worden dmv een knop op de originele remote die niet in de database nog stond van Logitech. Deze heb ik RAW moeten aanleren en gebruikt Logitech dan weer voor toekomstige klanten. Zeer professioneel dus.
Ik had hem ook gevraagd waarom het updaten zo lang duurde van de remote. Ik dacht namelijk dat hij gewoon ergens een bestandje moest downloaden naar de remote, maar dat blijkt anders. De configuratiefile die je aanmaakt/aanpast via de logitech software is een ander formaat dan degene die daadwerkelijk op je remote staan. De server moet dus eerst dit bestand converteren naar een formaat wat de remote gebruikt en dit is hetgene wat zo lang duurt. De 2de lijns medewerker vertelde dat de nieuwere remotes zelf een processor krijgen die de updates converteren en dan zou het veel sneller gaan. De Harmony 1100 heeft dit al.
Nu heb ik een hele vervelende JVC homecinemaset, die rot doet met de inputs voor geluid. Optisch + Coaxiaal + analoog moet gekozen worden dmv een knop op de originele remote die niet in de database nog stond van Logitech. Deze heb ik RAW moeten aanleren en gebruikt Logitech dan weer voor toekomstige klanten. Zeer professioneel dus.
Ik had hem ook gevraagd waarom het updaten zo lang duurde van de remote. Ik dacht namelijk dat hij gewoon ergens een bestandje moest downloaden naar de remote, maar dat blijkt anders. De configuratiefile die je aanmaakt/aanpast via de logitech software is een ander formaat dan degene die daadwerkelijk op je remote staan. De server moet dus eerst dit bestand converteren naar een formaat wat de remote gebruikt en dit is hetgene wat zo lang duurt. De 2de lijns medewerker vertelde dat de nieuwere remotes zelf een processor krijgen die de updates converteren en dan zou het veel sneller gaan. De Harmony 1100 heeft dit al.
Beauty is in the eye of the beerholder
Qua functies is de TC30 vrijwel gelijkwaardig aan de One.
De verschillen zijn wel duidelijk, de one heeft een touch screen voor 6 knoppen, de TC30 heeft 8 hard buttons. Persoonlijk denk ik dat de One beter in de hand ligt en dus ook makkelijk te bedienen is, maar ik heb dan ook formaat kolenschop XL. Verder is het laadstation van de One veel beter, mijn TC30 lag nogals eens niet goed in het laadstation. Dat gaat je met de One niet gebeuren.
Maar het grootste voordeel van de One is uiteraard de software. Die van HK was/is een drama.
De verschillen zijn wel duidelijk, de one heeft een touch screen voor 6 knoppen, de TC30 heeft 8 hard buttons. Persoonlijk denk ik dat de One beter in de hand ligt en dus ook makkelijk te bedienen is, maar ik heb dan ook formaat kolenschop XL. Verder is het laadstation van de One veel beter, mijn TC30 lag nogals eens niet goed in het laadstation. Dat gaat je met de One niet gebeuren.
Maar het grootste voordeel van de One is uiteraard de software. Die van HK was/is een drama.
Waar je 4x telefoon schrijft lezen we maar remote, ok?HellBeast schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:56:
.....................
Ik had hem ook gevraagd waarom het updaten zo lang duurde van de telefoon. Ik dacht namelijk dat hij gewoon ergens een bestandje moest downloaden naar de telefoon, maar dat blijkt anders. De configuratiefile die je aanmaakt/aanpast via de logitech software is een ander formaat dan degene die daadwerkelijk op je telefoon staan. De server moet dus eerst dit bestand converteren naar een formaat wat de telefoon gebruikt en dit is hetgene wat zo lang duurt. De 2de lijns medewerker vertelde dat de nieuwere remotes zelf een processor krijgen die de updates converteren en dan zou het veel sneller gaan. De Harmony 1100 heeft dit al.
(grappig dat je het zelfs 4x schrijft)
Dit topic is gesloten.