Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV pakt hij altijd de verkeerde bron, nooit de juiste terwijl dit wel gewoon goed is ingesteld.
Receiver... tja dat is eigenlijk lastig uit te leggen, zal maar ff een poging wagen:
Hebben een Yamaha receiver, typenummer weet ik zo even niet maar heb ik zo gevonden als het moet.
Bij deze receiver is het zo dat je bepaalde bronnen weer hebt: Radio, TV, DVD etc,
Zo'n bron stel je dus in door op die knop voor die bron te drukken, maar als ik hem op DVD heb staan, en dan dus nog een keer op DVD drukt schakelt hij over naar een andere input. (bijv standaard of optisch)

Dus als ik eerst een dvdtje heb gekeken, daarna alles weer uitzet en bijv. een dag later weer een dvdtje wil kijken pakt hij de verkeerde input. Stond eerst dus goed, maar daarna gaat hij dan naar optisch en dat moet niet. Is zelf handig aan te passen natuurlijk door een nieuwe knop daarvoor aan te wijzen, maar fijn is het niet.

receiver is: Yamaha rx-V420rds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

kaajee schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:25:
Sorry hoor ik ga hier niet meer op reageren, als je de Harmony 'misbruikt' als ordinaire universele afstandsbediening dan hoor je niet in dit topic te posten en hoef je ook geen reacties te verwachten. Jullie snappen bovendien het hele principe niet.
Ik begrijp goed wat de activities in houden, maar ik zet liever zèlf de TV aan, zet liever zèlf het juiste kanaal op, etc. Ik heb bewust de keuze gemaakt die activities niet meer te gebruiken. Om me dan een 'misbruiker' te noemen slaat echt nergens op.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:39:
Dus als ik eerst een dvdtje heb gekeken, daarna alles weer uitzet en bijv. een dag later weer een dvdtje wil kijken pakt hij de verkeerde input. Stond eerst dus goed, maar daarna gaat hij dan naar optisch en dat moet niet. Is zelf handig aan te passen natuurlijk door een nieuwe knop daarvoor aan te wijzen, maar fijn is het niet.
Dat is niet zoals het zou moeten werken. De afstandsbediening is 'op de hoogte' van de laatst gebruikte instellingen. Ik kan 3x dezelfde activity achter elkaar starten en dan gebeurt er niks vreemds met mijn apparatuur omdat hij 'weet' dat de DVD al aanstond en de receiver de juiste input al had.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Wildfire schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:14:
[...]

Ik begrijp goed wat de activities in houden, maar ik zet liever zèlf de TV aan, zet liever zèlf het juiste kanaal op, etc. Ik heb bewust de keuze gemaakt die activities niet meer te gebruiken. Om me dan een 'misbruiker' te noemen slaat echt nergens op.
De kracht van de harmony is juist het hele activiteiten gebeuren. Dat als je tv wilt kijken je op 1 knop drukt, de harmony dan je tv inschakelt, de tv op de juist ingang zet, je digitale decoder aanzet, je receiver aanzet en op de juiste ingang zet en dat je tv kunt kijken. Als je dan het volume op je harmony omhoog zet dan weet de harmony dat het volume van de receiver hoger moet en niet het volume van de tv wat uiteraard op 0 staat. Als je wilt zappen heb je het zo ingesteld dat je digitale decoder dat snapt en dat je niet je tv op een ander kanaal zet. Nu wil je een dvd gaan kijken, je klikt op dvd, je tv gaat op de goede ingang, je digitale decoder gaat uit, receiver op de goede ingang en gaan.

Dus ik snap niet dat je dit niet handiger zou vinden. Nu gebruik je alsnog eigenlijk omslachtig meerdere afstandsbedieningen omdat je steeds van apparaat moet wissel op je harmony, vind je dat nou echt zo praktisch?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:39:
Bij deze receiver is het zo dat je bepaalde bronnen weer hebt: Radio, TV, DVD etc,
Zo'n bron stel je dus in door op die knop voor die bron te drukken, maar als ik hem op DVD heb staan, en dan dus nog een keer op DVD drukt schakelt hij over naar een andere input. (bijv standaard of optisch)
Dan klopt er denk ik iets niet in je activiteit, aangezien je harmony bij het opnieuw aanzetten dus het DVD signaal naar je receiver stuurt wat niet de bedoeling is, aangezien je receiver dan van input wisselt. Volgens mij kun je dat ergens instellen als je de activiteit aan het configureren bent, maar ik weet niet meer precies waar. Als ik het me morgen herinner ga ik er even naar kijken.

Anders kun je altijd nog contact opnemen met logitech die je net zolang helpen totdat het wel helemaal werkt!

[ Voor 26% gewijzigd door Sandyman538 op 18-04-2009 23:53 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
Ach, logitech's filosofie hoe je apparaten gebruikt hoeft natuurlijk niet overeen te komen met je eigen situatie ;) Ik heb bijv. in de woonkamer een projector met daarop een 4-tal apparaten (dus 4 activiteiten), een losse tv met eigen videorecorder (2 activiteiten) en uiteraard kan ik ook nog gewoon wat muziek luisteren zonder beeld (3 activiteiten).

Nu is logitech's filosofie dat je maar 1 activiteit tegelijk doet, maar dat hoeft natuurlijk niet. Voor mij zijn de 3 beschreven groepen (projector, tv en geen beeld) niet exclusief. Ik kan makkelijk de projector aanhebben, maar daarbij de radio luisteren ipv het geluid van de bron. Of TV in combinatie met met radio, of tv en een apparaat op de projector tegelijk, etc. Het is ondoenlijk om voor alle combinaties (4*2*3) activiteiten te maken ;)

Dus dan kom je aan het 'truuken', in mijn geval bij elke activiteit een aantal custom knoppen toevoegen met allerlei functionaliteit waar ik op elk moment bij wil, en vooral de harmony geen apparaten laten uit- en aanzetten tijdens het veranderen van de activiteit. En dus ook af en toe de devices gebruiken.

Het gebruik van devices betekent dus niet automatisch dat je het principe niet snapt ofzo, niet iedere situatie valt binnen het stramien (en dus ook de beperkingen) van de software.

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 19-04-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

sewer schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:05:
en vooral de harmony geen apparaten laten uit- en aanzetten tijdens het veranderen van de activiteit
Dat is in ieder geval in de config te regelen. Ergens onder geavanceerd weggestopt oid (heb zelf de TC30 en die software was nogal onduidelijk)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:42:
[...]

Dat is niet zoals het zou moeten werken. De afstandsbediening is 'op de hoogte' van de laatst gebruikte instellingen. Ik kan 3x dezelfde activity achter elkaar starten en dan gebeurt er niks vreemds met mijn apparatuur omdat hij 'weet' dat de DVD al aanstond en de receiver de juiste input al had.
Is inderdaad niet de bedoeling nee. Maar ik zal binnenkort nog is ff wat uit gaan vogelen, heb net nog ff rondgekeken en wat instellingen verandert. Zal ze morgen eens op de afstandsbediening zetten.
Sandyman538 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:49:
[...]

Dan klopt er denk ik iets niet in je activiteit, aangezien je harmony bij het opnieuw aanzetten dus het DVD signaal naar je receiver stuurt wat niet de bedoeling is, aangezien je receiver dan van input wisselt. Volgens mij kun je dat ergens instellen als je de activiteit aan het configureren bent, maar ik weet niet meer precies waar. Als ik het me morgen herinner ga ik er even naar kijken.

Anders kun je altijd nog contact opnemen met logitech die je net zolang helpen totdat het wel helemaal werkt!
Dat klopt inderdaad ja. Hij pakt dus onbedoeld de onjuiste input. Heb al eens contact gehad met Logitech, maar dat heb ik daarna ook maar opgegeven. Ik ga nog ff met de instellingen lopen kloten en ik denk dat het dan wel goed komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
@Ethirty: Klopt, zit bij de harmony ook een beetje verstopt, je moet dat (helaas) bij de device aangeven ipv bij de activiteit, je kan dus niet per activiteit het onderscheid maken of het apparaat aan- of uitgezet moet worden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, eindelijk! Alles werkt nu lekker, heb tot half 5 vannacht alles geprobeerd en uiteindelijk lukte het :) .

Was iig geen pretje ;), had eindelijk de receiver goed werkend gekregen (heb gewoon rds achter het typenummer weggelaten, en voila... opeens deed hij het) . Begon daarna de TV, wat een ramp is dat toch met Philips, Harmony en de input. Nu werkt het gelukkig allemaal en hoef ik niets meer met andere knoppen in te stellen! Kunnen me pa en ma ook eindelijk eens gewoon met dat ding aan de gang, zonder iets aan mij te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52

HellBeast

Oh My GoT!

Ik was er bij mezelf 4 dagen mee bezig geweest om alles werkend te krijgen. Toen besloot mijn vrouw om haar vader een 785 kado te doen met de mededeling dat ik hem "wel ff zou komen installeren".

Alles, maar dan ook echt alles ging in 1 keer goed en ik ben er 1,5 uur mee bezig geweest! De meeste tijd nog versleten met kijken op welk kanaal de apparatuur stond en om te vragen hoe ze het geluid elke keer wilden hebben.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:41:
Ik was er bij mezelf 4 dagen mee bezig geweest om alles werkend te krijgen. Toen besloot mijn vrouw om haar vader een 785 kado te doen met de mededeling dat ik hem "wel ff zou komen installeren".

Alles, maar dan ook echt alles ging in 1 keer goed en ik ben er 1,5 uur mee bezig geweest! De meeste tijd nog versleten met kijken op welk kanaal de apparatuur stond en om te vragen hoe ze het geluid elke keer wilden hebben.
Haha ja geweldig is dat he, sommige dingen staan perfect in de logitech database en sommige dingen werken echt gewoon totaal niet zoals het moet.

Wat wij hier hebben staan is ook al wel iets oudere apparatuur, maar het zou eigenlijk gewoon in 1 keer perfect moeten werken.
Leuk die reclame dan eigenlijk, dat alle ouderen eigenlijk een Harmony moeten kopen. Als die iets van problemen tegenkomen lijkt me dat ze het ding meteen regelrecht terugbrengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Ik heb vrijdag eindelijk zin en tijd gehad om mijn 885 perfect in te gaan stellen, nadat ik hem bijna 1 jaar al gebruikte, maar sommige dingen nog steeds niet gebruikte of had ingesteld.

Stappen die ik heb gedaan:
1. alle apparaten die ik wilde aansturen in de software aangemeld.
2. alle originele afstandsbedieningen volledig in de harmony gezet, zodat als ik ooit een keer een knop nodig heb die niet gebruikt wordt in een bepaalde activieteit ik gewoon ff op devices druk en dan weer de "originele" ab heb.
3. alle activiteiten erin correct in gezet
4. relaxt achterover gaan zitten en uren lopen spelen met de harmony om te checken of ik niet iets ben vergeten.

Wat trouwens wel grappig is, mijn ab van mijn TV heeft 1 knop, waarmee ik tussen de verschillende videokanalen schakel, en dat gaat dus van tuner -> av 1 -> av 2 -> av 3 -> av, maar nu kan ik ook direct naar av 2 toe, zonder eerst langs av 1 te gaan. :D
Zoiets hebben mijn ouders ook, maar dan met hun videorecorder, op de origine ab zit geen eject knop, op de harmony wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RollieBollie schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:07:
Wat trouwens wel grappig is, mijn ab van mijn TV heeft 1 knop, waarmee ik tussen de verschillende videokanalen schakel, en dat gaat dus van tuner -> av 1 -> av 2 -> av 3 -> av, maar nu kan ik ook direct naar av 2 toe, zonder eerst langs av 1 te gaan. :D
Zoiets hebben mijn ouders ook, maar dan met hun videorecorder, op de origine ab zit geen eject knop, op de harmony wel.
Heb jij dan ook dat je geen directe knop hebt voor AV1? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Heeft iemand hier een Pioneer plasma? Ik heb regelmatig dat als alle apparatuur uit is geweest en ik activiteit TV kijken start dat dan de TV op input 3 staat ipv 1. Power On Delay staat op 8sec. Heb het ook op 10sec gehad wat niet uit lijkt te maken.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Gonadan schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:55:
[...]

Heb jij dan ook dat je geen directe knop hebt voor AV1? :D
De origine Sony AB heeft 1 knop om te schakelen vanuit Tuner -> Av1 -> Av2 -> Av3 -> Av4.
Nu met de Harmony heb ik dat ook nog, maar tevens losse knoppen voor RGB1, AV1, Av2, AV3 en AV4, RGB1 en AV1 zijn trouwens dezelfde AV.
Op zich wel handig, maar aangezien de activiteiten worden gebruikt, gebruik ik die knoppen toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RollieBollie schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:04:
De origine Sony AB heeft 1 knop om te schakelen vanuit Tuner -> Av1 -> Av2 -> Av3 -> Av4.
Nu met de Harmony heb ik dat ook nog, maar tevens losse knoppen voor RGB1, AV1, Av2, AV3 en AV4, RGB1 en AV1 zijn trouwens dezelfde AV.
Op zich wel handig, maar aangezien de activiteiten worden gebruikt, gebruik ik die knoppen toch niet.
Ik heb een Philips en die gaat met een knop door Tuner -> AV1 -> AV2 -> SVHS2 -> AV3.
Ik heb op de Harmony tot nu toch echter alleen een directe knop gevonden voor AV2. 8)7
Toch nog maar eens verder zoeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Tsja, soms komen er wel extra functies te voorschijn, soms niet.
Als je dus de Harmony gaat instellen, kan je het beste eerst kijken welke software matige knoppen er door Logitech zijn toegevoegd, zit daar enkel dus die AV2 bij, maar niet AV1 of anderen, dan kan je misschien die knoppen zelf nog aanmaken vanuit de database, maar als je ze daar niet ziet, dan zal je ze niet kunnen vinden en aangezien je originele AB ze ook niet heeft ook niet aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RollieBollie schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:48:
Tsja, soms komen er wel extra functies te voorschijn, soms niet.
Als je dus de Harmony gaat instellen, kan je het beste eerst kijken welke software matige knoppen er door Logitech zijn toegevoegd, zit daar enkel dus die AV2 bij, maar niet AV1 of anderen, dan kan je misschien die knoppen zelf nog aanmaken vanuit de database, maar als je ze daar niet ziet, dan zal je ze niet kunnen vinden en aangezien je originele AB ze ook niet heeft ook niet aanleren.
Er staan wel wat knoppen bij 'Apparaat' maar die werken niet goed.
De database kon ik ook niet zoveel in vinden, moet daar nog even wat tijd in steken.
Het werkt op zich prima nu maar direct een kanaal kiezen is natuurlijk sneller en gelikter. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Dat is waar, maar waarschijnlijk ga je gebruik maken van de Activiteiten en heb je er toch weinig mee te maken, enige reden dat ik elke knop van mijn originele ab's erin heb gezet is dat ik dan gewoon alles kan doen.
Mijn ouders hebben een tv van een vaag merk, en moeten om te zappen naar kanalen boven kanaal 9 eerst op een knop drukken, dan de cijfers, dus: -- 2 3, krijg je dus kanaal 23.
Dit werkte wel perfect, ook nadat ik de originele ab volledig had gekopieerd, maar toen wilden we dus op hun harmony one gebruik maken van favorieten, en dat lukte dus niet.
Maar na een paar keer contact met de helpdesk van logitech via telefoon en e-mail, werkt het nu perfect.
En ach, voor sommige dingen heb je dus dat je zelf een oplossing kan vinden, zo gaat hun tv uit dmv de power uit knop, maar aan gaat dmv de cijfertoetsen, en dus kan je 10 verschillende knoppen gebruiken.
Ik heb dus maar 1 van de 1e 9 kanalen gekozen om de tv mee aan te zetten.

En ach, als ik met mijn tv/harmony wel naar AV2 rechtstreeks had kunnen gaan, maar niet naar de andere AV's had ik die AV2 ook niet in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds vanmiddag de eigenaar van Harmony 555, mede door de positieve reacties op diverse sites aangeschaft. Nu heb ik een probleem met mijn Sony hdd recorder. Ik krijg de vraag na het invoeren van het merk/model of er een ab van is. Als ik ja klik; moet ik een aantal handelingen van knoppen uitvoeren (learning), maar aan 't eind krijg ik de melding dat het niet goed is en ik de helpdesk moet bellen. Gedaan en prima geholpen. Kreeg het advies om 'm eruit te gooien en weer toe te voegen, maar nu met 'nee' als antwoord op de vraag of er een ab van is. Meneer Helpdesk stelde alles voor mij in en nam alle tijd voor mijn vragen; een dikke 9 voor de service. Na het ophangen ging ik testen met activtiteit 'film loeren'. tv aan; av3 erop; tuner aan op dvd stand, maar geen dvdspeler aan. Zelf beetje gewijzigd en voilà, daar was de dvdspeler ook werkend. Maar nu mijn probleem. Doordat ik -denk ik- nee heb ingevuld, reageert de dvdspeler op geen enkele knop. Hoe moet ik dit nu instellen? Of toch morgen (of maandag) de helpdesk weer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Wat je het beste even kan checken, of de knoppen wel in de software staan.
Ga hiervoor naar Apparaten, klik op instellingen van het apparaat dat je wilt aanpassen, vink aan Knoppen aanpassen, klik op volgende en check daar of er wel functies aan de knoppen zijn gekoppeld.
Als die er dus niet zijn, even aanmaken/koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 21:38
Ik heb net m'n nieuwe Harmony 555 binnen. Geen woord over "refresh" bij de bestelling of op de verpakking, maar wat me opvalt is:
  • Er zitten geen batterijen meer in de remote, en je kan 'm dus ook niet in de verpakking "testen". Er zitten dus ook maar 4 batterijen bij, en geen 8 zoals vroeger.
  • Er zit geen plastic klepje meer voor de USB poort zoals vroeger
Verder werkt hij net zoals de ander 555's die ik anderhalf jaar geleden heb gekocht. In het batterij klepje lees ik de volgende codes:

M/N: R-IP10
PID: WD841XM

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb sinds gisteren ook een harmony 555 en hij werkt perfect i.c.m. UPC mediabox, xbox 360 en m'n mac mini (plex) media center.
nu heb ik alleen een sony receiver die ergens anders in de woonkamer staat waardoor alle geluid wordt gesluisd. ik moet dus redelijk exact in de richting van de receiver mikken wil die reageren op de gekozen activity. de receiver en de 555 beschikken niet over dat zog. z-wave, dus ik zoek eigenlijk een soortgelijk extender-apparaat voor de receiver (IR) zodat ik niet zo precies hoef te mikken. bestaat zoiets dergelijks eigenlijk wel? ik heb het i.i.g. nog niet kunnen vinden..

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al geprobeerd het signaal wat hoger te zetten?

Mijn ervaring is namelijk dat de remote helemaal niet richtingsgevoelig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:00:
Al geprobeerd het signaal wat hoger te zetten?

Mijn ervaring is namelijk dat de remote helemaal niet richtingsgevoelig is...
bedankt voor je reactie.
welk signaal bedoel je precies? ik ken tot nu toe alleen de instelling (onder troubleshoot) waarin je het aantal retries per actie kunt instellen. is dat daar ergens te vinden?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Nerpissad schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:59:
ik heb sinds gisteren ook een harmony 555 en hij werkt perfect i.c.m. UPC mediabox, xbox 360 en m'n mac mini (plex) media center.
nu heb ik alleen een sony receiver die ergens anders in de woonkamer staat waardoor alle geluid wordt gesluisd. ik moet dus redelijk exact in de richting van de receiver mikken wil die reageren op de gekozen activity. de receiver en de 555 beschikken niet over dat zog. z-wave, dus ik zoek eigenlijk een soortgelijk extender-apparaat voor de receiver (IR) zodat ik niet zo precies hoef te mikken. bestaat zoiets dergelijks eigenlijk wel? ik heb het i.i.g. nog niet kunnen vinden..
Voor zover ik weet is dat er niet. Dan zou je een andere remote moeten nemen. Maar de Harmony is niet zo richtingsgevoelig als je em wat hoger zet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, je kunt ook de hoogte van het signaal instellen...

Dat kan via help of via het apparaatmenu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:16:
Ja, je kunt ook de hoogte van het signaal instellen...

Dat kan via help of via het apparaatmenu...
dat zal ik vanavond eventjes proberen uit te vogelen... bedankt voor de tips alvast!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Malarky schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:04:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:13:
[...]

Ik heb de HIP MCE plugin geladen die op een russisch forum stond en ik moet een code geven en dan confirmen en hij ziet me afstandsbediening dan wel, dus ik blijf nog heel wat uurtjes uitzoeken en proberen :P en dan zal ik de driver + config hier posten (hadden meer mensen om gevraagd).
Wellicht is het je al gelukt maar ben je dit vergeten te posten? Probleem is dat ik Vista moet draaien ondanks ik het liefst in de win xp omgeving blijf. Best raar dat ze dit apparaat ook geen xp ondersteuning hebben gegeven.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb het forum redelijk doorgenomen, ik wil voor mijn nieuwe panasonic plasma, nad-set, humax 5050 en xbox360 een universele ab met macro functie. De AB van NAD de HTR doet dit ook maar niet met voldoende mogelijkheden. Lang verhaal maar voor welke ab zouden jullie gaan? De 885, 895 de 1000 of de One?
Ik kan geen keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
In ieder geval niet de 1000, hij staat vast onwijs mooi op de koffietabel, maar is gewoonweg niet praktisch genoeg. Als je apparatuur achter een gesloten kast staan zou ik voor de 895 gaan (en in die kast die extender monteren), anders de 885 of de one.Die laatste twee is echt een kwestie van smaak, functioneel zit er niet zoveel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zit er tussen de one en de 885 geen verschil? Het scherm lijkt me anders en hoe zijn de ervaringen met beide... Wat een prijs verschil trouwens adviesprijs en van pricewatch....

edit: Ik zie het al de one heeft een touchscreen..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik heb alleen de 885 en nog nooit een one in handen gehad, maar als ik het goed heb zijn de belangrijkste verschillen dat de one idd een touchscreen heeft, maar wel maar 3 activiteiten per scherm (885: 8 ), en per activiteit/device 6 items per scherm (885: 8 ). Je mist ook een paar knopjes, o.a. geel, groen, rood en blauw.

Ken de humax 5050 niet, maar mijn humax ipvr-9200 heeft ook die gekleurde knopjes (om opgenomen uitzendingen te selecteren en verwijderen bijvoorbeeld), dus voor mij zijn die extra knopjes wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd kijk das erg nuttige info.. Dank je.. lijkt dus de 885 te worden aangezien touchscreen alleen maar een gadget is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb zelf een 885, mijn broer een One en mijn ouders ook een One.
Verschil tussen beiden is, dat de One een touchscreen heeft, met daarop 3 activieteiten, maar dmv een druk naar rechts/links op het scherm, krijg je de andere activiteiten.
De 885 heeft dus 8 activiteiten op het scherm.
Heb je echter de activiteit gestart, krijg je op beide ab's 8 knoppen beschikbaar, tevens bij de favoriete kanalen van de functie TV Kijken.
De One kan je zo instellen dat de favorieten bij TV Kijken direct op je schermpje staan, bij de 885 heb ik dit niet gevonden.
De 885 heeft hardware matige knoppen voor de gekleurde teletekst pagina's.
Ikzelf vind het display van de One beter, maar dit kan misschien komen doordat het display van mijn 885 niet zo mooi is, de kleuren lijken net op zo een T-shirt dat te vaak is gewassen. ;)
Tevens heb ik soms problemen met de 885 op te laden, de 885 heeft namelijk 2 contactpuntjes van ongeveer 2 bij 3 mm en de lader dus ook.
De One heeft 2 contactplaatjes van ongeveer 1 cm bij 1 cm en de lader die heeft iets kleinere contactplaatjes, hierdoor is het contact dus beter.
Over de lader, die van de 885 heeft een blauw lampje dat je niet kan uitzetten en de One heeft een blauw lampje dat je uit/fel/minder fel kan laten branden.
Tevens vind ik de One iets beter afgewerkt, dit kan je bijv zien bij de USB poort, de 885 heeft een open poort, de One een rubberen klepje dat niet in de weg zit.
En de One vind ik zelf beter in de hand liggen, heb je kleine handen, dan kan je de ab op 2 a 3 manieren vastpakken, de 885 heeft maar 1 mogelijkheid om in je hand te liggen.

Overal moet ik dus zeggen dat ik de One beter vind met als enige nadeel, dat een touchscreen altijd vingervlekken zal hebben.
Voor mijn huidge set-up behoud ik gewoon de 885, maar als ik mijn setup ga vervangen, komt er een One bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het laatstation van de One schijnt dan wel weer beter te zijn. ;)
De teletekstkleuren zitten er inderdaad niet op maar die vind je op je touchscreen terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:39
RollieBollie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:54:...
Heb je echter de activiteit gestart, krijg je op beide ab's 8 knoppen beschikbaar, tevens bij de favoriete kanalen van de functie TV Kijken.
De one heeft maar zes functies in een activiteit, wil je er meer in programmeren dan wordt er een tweede pagina aangemaakt.

Maar het is een fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds gisteren heb ik een Harmony 555 en ben ik druk bezig met het naar mijn hand zetten van de remote. Een ding waar ik nog niet uit kom is het volgende:

Ik heb een activity om dvd te kijken. Hierbij is mijn tv, mijn dvd speler en mijn av receiver bij betrokken. Wat ik nu heb is dat de av receiver, tv en dvd speler allemaal netjes worden aangezet en de dvd start ook. Het gene wat nog ontbreekt is dat het geluid om de tv automatisch naar 0 word gezet. Hoe kan ik deze actie toevoegen aan de activiteit?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:42:
Sinds gisteren heb ik een Harmony 555 en ben ik druk bezig met het naar mijn hand zetten van de remote. Een ding waar ik nog niet uit kom is het volgende:

Ik heb een activity om dvd te kijken. Hierbij is mijn tv, mijn dvd speler en mijn av receiver bij betrokken. Wat ik nu heb is dat de av receiver, tv en dvd speler allemaal netjes worden aangezet en de dvd start ook. Het gene wat nog ontbreekt is dat het geluid om de tv automatisch naar 0 word gezet. Hoe kan ik deze actie toevoegen aan de activiteit?
Dit kan volgens mij niet :) , moet je handmatig doen. Ik doe alles met de receiver en heb daarom dus altijd de tv op volume 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:52:
[...]

Dit kan volgens mij niet :) , moet je handmatig doen. Ik doe alles met de receiver en heb daarom dus altijd de tv op volume 0 staan.
Dat zou wel heel erg onhandig zijn. Je moet dan namelijk eerst van device wisselen om het volume van de tv te bedienen en daarna weer terug naar de activiteit "watch dvd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Natuurlijk kan dat, gewoon aan de knoppen van de activity een aantal keren volume down (of gewoon mute) toevoegen...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Euh, ben vrij nieuw in deze materie :P

Maar omdat het binnenkort moederdag is zat ik te denken aan zo'n universele remote voor mijn ma. ( ze wordt namelijk gek van al die AB's ( 5 om precies te zijn ).

Nu heb ik de volgende vraag:

We hebben een openhaard op gas, deze kan je ontsteken en regelen met een ab, is het ook mogelijk om dit signaal te "leren" ?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:07
dreameater schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:20:
Euh, ben vrij nieuw in deze materie :P

Maar omdat het binnenkort moederdag is zat ik te denken aan zo'n universele remote voor mijn ma. ( ze wordt namelijk gek van al die AB's ( 5 om precies te zijn ).

Nu heb ik de volgende vraag:

We hebben een openhaard op gas, deze kan je ontsteken en regelen met een ab, is het ook mogelijk om dit signaal te "leren" ?
Als het en IR of RF signaal is moet dit kunnen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Flatwhite schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:22:
[...]

Als het en IR of RF signaal is moet dit kunnen lijkt me...
Cool , en dan kun je er gewoon een toets voor aanmaken zoals bijv. normaal volume omhoog maak je daarvoor "kachel harder " ofzo? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.thehotspot.co.uk/Images/Dru/Dru_Remote_Control.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door dreameater op 05-05-2009 20:26 . Reden: Plaatje ;) ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nou, als het RF is, dan is het nog niet zo vanzelfsprekend dat het gaat werken. Grote kans dat je afstandbediening geen zwave gebruikt ;)

Dus zoek eerst even uit of het via IR of RF gaat. Bij IR is het geen probleem, bij RF kun je het waarschijnlijk shaken (ook met de 895 en 1000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze kachel werkt niet met de Harmony 555, wij hebben zo'n gashaard met zo'n bel tekentje. Het signaal is anders, dus kan de harmony hem niet bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Testen of het IR is kan ik toch simpel doen door er een foto'tje van te maken?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Je kan kijken of een sensor voorop de afstandsbediening zit, zo ja, dan is het IR.

Je kan ook je hand stevig tegen de voorkant houden en kijken of de haard er nog op reageert, zo ja, dan is het RF. Of je gaat om het hoekje staan en kijken of hij het doet, ook in dat geval is het RF.

Of je googlet naar de specs van je haard of afstandsbediening ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 05-05-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
dreameater schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Cool , en dan kun je er gewoon een toets voor aanmaken zoals bijv. normaal volume omhoog maak je daarvoor "kachel harder " ofzo? :?

[afbeelding]
Ja hoor, of je kan (als je een 555 bijvoorbeeld haalt) alle knoppen nog 2x extra mappen door op "sound" of "picture" te drukken, dan krijgen je knoppen weer hele andere functies. Dan kan je het daar tussen gooien, of met de knoppen op het scherm van je remote, daar kun je ze ook bij zetten.

Ik wil niet zeuren, maar waarvoor gebruik je de AV receiver niet altijd voor het volume en hou je de TV speakers permanent uit???

Maar die knop-drukken bij de activiteit toevoegen: vaak zijn maar een paar extra commando's mogelijk, dus feitelijk schiet je er nog weinig mee op vaak. Wel kan je het gewoon extra mappen via het sound-menu (555 of hoger) of de toetsen langs het scherm.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Ik heb sinds kort een nieuwe versterker en wil deze graag volledig kunnen bedienen met mijn Harmony One.
De versterker staat wel in de database van Logitech, maar mist een flink aantal knoppen.

Ik heb al contact gehad met Logitech hier over en zij hadden nog 2 extra knoppen voor me, maar dan nog mis ik een aantal belangrijke knoppen om bv. de namen van inputs van de versterker te veranderen.
Tevens heb ik de producent van de versterker al gemaild (Densen) en gevraagd of ze mij de IR codes kunnen toe mailen. Nog geen reactie ontvangen van Densen en denk eerlijk gezegd dat ze de IR codes ook niet gaan sturen...

1. Toch vraag ik af or er niet meer mensen zijn die dit icm. een Densen B-110 versterker zijn tegengekomen.
2. Weet iemand een website waar dergelijke HEX / IR codes worden aangeboden?
3. Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Je kunt de harmony toch leren met je originele afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
jongentje schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:40:
Je kunt de harmony toch leren met je originele afstandsbediening?
Klopt!

Maar aangezien de Densen remote nog eens €200, 8)7 - extra kost en geen zin had om daar geld aan uit te geven, heb ik geen remote om de commando de Harmony te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik heb een klein irritatie-probleem met m'n setup.
Een activiteit gebruikt de receiver, TV en netwerk-mediaspeler (Conceptronic CFULLHDMA). De Conceptronic heeft geen losse infrarood aan- en uit-codes, alleen een powertoggle. Apparaat staat ingesteld om uitgezet te worden indien niet gebruikt.

Vanuit de situatie met alles uit ga ik naar die activiteit toe. Alles wordt correct ingeschakeld en ik kan films e.d. kijken.
Daarna ga ik naar de activiteit 'radio'. De Conceptronic wordt netjes uitgeschakeld en receiver op radio gezet.
Daarna druk ik op de standby (uit) knop. Receiver wordt uitgezet en de Conceptronic wordt weer ingeschakeld.

Dat laatste hoort uiteraard niet. Alsof de Harmony 'vergeet' dat de Conceptronic al uit stond.

Iemand hier die een workaround kan bedenken, of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Flatwhite schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:31:
Ik heb sinds kort een nieuwe versterker en wil deze graag volledig kunnen bedienen met mijn Harmony One.
De versterker staat wel in de database van Logitech, maar mist een flink aantal knoppen.

Ik heb al contact gehad met Logitech hier over en zij hadden nog 2 extra knoppen voor me, maar dan nog mis ik een aantal belangrijke knoppen om bv. de namen van inputs van de versterker te veranderen.
Tevens heb ik de producent van de versterker al gemaild (Densen) en gevraagd of ze mij de IR codes kunnen toe mailen. Nog geen reactie ontvangen van Densen en denk eerlijk gezegd dat ze de IR codes ook niet gaan sturen...

3. Iemand een andere oplossing?
Je zou kunnen zoeken naar IR hex-codes voor de Philips Pronto remotes. Als die vollediger zijn kan je die codes doorsturen naar Logitech - zij kunnen die als het goed is in hun database invoeren.
(kwam toevallig gisteren zo'n opmerking in Logitechs FAQ tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb je met de hand ingesteld dat de Conceptronic bij het verlaten van film kijken uit gaat of echt in de activiteit gezegd dat de apparaten weer uit moeten bij het verlaten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
vanaalten schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:02:
[...]

Je zou kunnen zoeken naar IR hex-codes voor de Philips Pronto remotes. Als die vollediger zijn kan je die codes doorsturen naar Logitech - zij kunnen die als het goed is in hun database invoeren.
(kwam toevallig gisteren zo'n opmerking in Logitechs FAQ tegen)
Enig idee waar ik die kan vinden? Heb al gekeken op www.remotecentral.com en daar staat de Densen niet tussen... :(

EDIT: gezocht en kwam er achter dat Philips gebruik maakt van de database van www.onlyoneremote.com. Bij hen op de site kwam ik ook helaas geen Densen codes tegen :(

[ Voor 14% gewijzigd door Flatwhite op 07-05-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Gonadan schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:02:
Heb je met de hand ingesteld dat de Conceptronic bij het verlaten van film kijken uit gaat of echt in de activiteit gezegd dat de apparaten weer uit moeten bij het verlaten?
Dat laatste - in de activiteit aangevinkt "I want to turn off this device when it's not in use".
Zelf geen rare dingen handmatig toegevoegd, dus ik snap niet dat 'ie blijkbaar nogmaals probeert uit te zetten (en daarmee weer aan zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
vanaalten schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:41:
[...]

Dat laatste - in de activiteit aangevinkt "I want to turn off this device when it's not in use".
Zelf geen rare dingen handmatig toegevoegd, dus ik snap niet dat 'ie blijkbaar nogmaals probeert uit te zetten (en daarmee weer aan zet)
Kijk even bij de settings of hij goed herkend hoe de device wordt uitgezet (toggle/losse buttons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je de harmony 555 ook voor klik aan klik uit systeem kunnen gebruiken?

want wou voor me moeder voor Moederdag/verjaardag een nieuwe afstandsbediening kopen. En leek het me leuk als je hiermee ook de lampen kan regelen.

edit. weet iemand hoe duur deze bij de "winkel die niet gek is" kost

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:50:
zou je de harmony 555 ook voor klik aan klik uit systeem kunnen gebruiken?
Zonder extra hardware kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
LiquidT_NL schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:55:
[...]

Kijk even bij de settings of hij goed herkend hoe de device wordt uitgezet (toggle/losse buttons)
Toggle - dat stond wel goed.
Heb het ondertussen wel opgelost, al snap ik het nog niet helemaal.
Bij de device instellingen voor de Conceptronic stond 'I want to turn off this device when it's not in use';
Bij de activity settings voor radio luisteren stond bij de options de optie 'turn off unused devices' op 'leave on'.

Dat was denk ik conflicterend. En sowieso niet wat ik wilde, dus de optie op 'turn off' gezet en nu werkt het zoals ik wil. :)

Maar wat zou het ding eigenlijk moeten doen, als de activity specificeert dat unused devices aan moeten blijven, maar het device zelf als instelling heeft 'turn off when not in use'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
vanaalten schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:04:
[...]

Maar wat zou het ding eigenlijk moeten doen, als de activity specificeert dat unused devices aan moeten blijven, maar het device zelf als instelling heeft 'turn off when not in use'?
Meest logische zou zijn dat de device settings worden overruled door de activity settings, omdat de activity minder generiek is en daardoor meer specifiek. Hetzelfde zie je bij user/group policies op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48

BaT

Damnit; ik had de Harmony One besteld en wou lekker dit weekend gaan klooien met alle rand app. die ik hier heb staan... heb ik dus net op 15 minuten na de eerste levering van UPS gemist... gaat weer een heel weekend overheen voor de tweede levering en toevallig ben ik maandag en dinsdag ook nog eens niet thuis; nu wordt dat dus pas woensdag :'(

Kan niet wachten tot ik mijn activities kan maken; ik wordt er gek van dat ik continu met 3 tal remotes me volume, kanaal en dvd/media-speler moet regelen...

ARRGGHH... ik zit de hele ochtend thuis voor het pakketje; ff snel boodschapjes doen en dan gewoon ook de boel missen |:(

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
BaT schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:24:
Damnit; ik had de Harmony One besteld en wou lekker dit weekend gaan klooien met alle rand app. die ik hier heb staan... heb ik dus net op 15 minuten na de eerste levering van UPS gemist... gaat weer een heel weekend overheen voor de tweede levering en toevallig ben ik maandag en dinsdag ook nog eens niet thuis; nu wordt dat dus pas woensdag :'(

Kan niet wachten tot ik mijn activities kan maken; ik wordt er gek van dat ik continu met 3 tal remotes me volume, kanaal en dvd/media-speler moet regelen...

ARRGGHH... ik zit de hele ochtend thuis voor het pakketje; ff snel boodschapjes doen en dan gewoon ook de boel missen |:(
http://forum.fok.nl/forum/5

Je kunt ff met UPS bellen. Met een beetje mazzel weten ze de chauffeur nog te pakken te krijgen en als die nog in de buurt is en zin heeft, dan nog ff terug rijden. Heb ik iig wel een x gedaan, en hij kwam terug. Moet wel zeggen dat het een winkel betrof waar ze iets af moesten geven, en ze dit VOOR de openingstijden probeerde.

[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 08-05-2009 15:29 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm, onhandig. Harmony 555 jaar geleden gekocht bij de MediaMarkt gekocht en het bonnetje is ergens op de eeuwige papiervelden beland.
Normaal geen probleem maar nu werkt m'n remote niet meer goed. Channel down knop reageert nergens meer op. Via Harmony applicatie maar een nieuwe synchronisatie + firmware upgrade gedaan maar dat hielp ook niet.
Ik kan er wel mee leven maar het is wel jammer dat ie zo snel stuk is, hij is wel een keer van de bank gevallen maar daar moet ie toch wel tegen kunnen. Kan me ook niet herinneren dat het sindsdien niet meer werkte. Alles werkt goed, op die ene knop na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Dan doe je het toch niet via de MM? De Logitech helpdesk is lang zo slecht niet, iig mijn ervaring met muizen... Ze vragen gewoon naar een serie nummer, daaraan kunnen zij genoeg zien.

[ Voor 24% gewijzigd door BaT op 09-05-2009 16:10 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Dat heb ik nu gedaan. Mailwisseling gaat nog wat stroef maar er wordt wel snel gereageerd:

Relevant deel van mijn mail:
L.S., sinds een maand of 4 werkt de Channel Down knop op de remote niet meer. Andere knoppen & activities werken nog goed. Batterijen zijn vervangen en ik heb nog gesynchroniseerd met de Remote software op de Mac.
Reactie helpdesk:
Dank u voor het contact opnemen met de Harmony Helpdesk.

Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met de nummer 4 knop.
Channel Down via LCD scherm werkt nog wel, via de knop op AB dus niet. Afijn, we komen er wel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik zou als ik jou was gewoon bellen, heb je sneller resultaat (en eventueel eenmalig een hogere tel. rekening als ze te kunnen denken troubleshooten, maar dat lijkt me bij jou probleem niet echt van toepassing).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Laatst online: 20:58

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb gister een harmony 1000 opgepikt na altijd een 525 gehad te hebben. Ik heb de afstandsbediening vervangen echter wanneer de harmony 1000 opnieuw gaat starten tijdens het flashen geeft de software een fout. Het is hetzelfde als beschreven in deze link: http://forums.logitech.co...l_remotes&thread.id=25835.

Ik vind het echter vreemd dat het nu in een keer aan mijn pc blijkt te liggen. Ik heb ook een andere USB poort geprobeerd en de software laatste versie opnieuw geinstalleerd. Heeft een van jullie dit ook al eerder gehad?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Gebruik je gewoon je oude profiel in de harmony software? Zo ja, probeer eens een nieuw profiel te maken waar je alleen die 1000 toevoegt, voeg daar handmatig 1 apparaat toe en kijk of je daar het probleem ook hebt.

Niet dat dit een oplossing is (je moet dan alle instellingen weer handmatig overzetten), maar het is wel een indicatie of het aan de hardware ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Ik heb een RMA nummer gekregen en moet het batterijklepje van m'n AB opsturen naar Zwitserland. Mooie daarvan is dat m'n AB nog blijft werken totdat ik een nieuwe krijg.
Erg netjes van Logitech, zeker vanwege het feit dat ik geen aankoopbewijs meer heb. Natuurlijk speelt wel dat het product binnen 2 jaar een defect vertoont maar ik ken genoeg bedrijven die een stuk moeilijker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik wil, in de nabije toekomst, graag al mijn apparatuur weg gaan stoppen in een TV meubel, uit het zicht, en dan alles bedienen met de Harmony 555.

Nou zag ik dit apparaatje (dat gelukkig uit het zicht te plaatsen is, wat een gedrocht) om van iedere IR afstandbediening een RF afstandsbediening te maken:

Next Generation Remote Control Extender: http://estore.websitepros...bok?category=RF+Extenders

(Verschrikkelijke website en zeer onsexy productnaam + uiterlijk alert!)

Maar: ik kan dit ding nergens in NL vinden? Iemand enig idee waar ik hem kan aanschaffen? Bij Amazon.com ligt hij voor een schijntje (30 dollar) maar die verzenden niet naar NL.

Engadget review: http://www.engadgethd.com...-control-extender-review/

In die review (alweer ruim een jaar oud) wordt dit product genoemd met een Logitech Harmony, zou dus moeten werken (let op! tot 880!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
de 555 ondersteund geen RF, dus dat gaat niet werken

niet goed gelezen

[ Voor 21% gewijzigd door cypher21 op 11-05-2009 16:44 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

MrAcid schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:38:
(Verschrikkelijke website en zeer onsexy productnaam + uiterlijk alert!)
Dank voor de waarschuwing! >:)

Geinig ding trouwens, een batterij die lekkende RF opvangt en naar een (lelijke) UFO zendt. Zou bijna denken dat het een 1 april grap is/was.

[ Voor 25% gewijzigd door fmb op 11-05-2009 21:45 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Heb ook al een tijdje de 555 remote, maar het is verschrikkelijk irritant met 2 apparaten die ik bezit, die op zelfde IR signaal zitten 8)7

Dit betreft het aan/uit schakelen :9

[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 11-05-2009 21:43 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat is toch met elke AB irritant? Heeft niets met de Harmony te maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te prutsen met mijn 555 maar 1 probleem krijg ik simpelweg niet opgelost. Als mijn Denon AVR-1909 aan staat en ik kijk bijv TV en ik druk op de activiteit PS3 dan schakelt de Denon niet naar de juiste broningang (hij doet niets), echter als alles uit staat, en ik druk op dezelfde activiteit gaat de Denon aan, en op de juiste broningang. Ra ra hoe kan dit?

2 dingen heb ik al uitgesloten:
- Ik heb het juiste signaal al in geleerd met de originele afstandsbediening, maar dat mocht ook niet baten.
- Het probleem bestaat alleen bij deze broningang, als ik naar tuner schakel, of naar tv dan gaat alles ok.

Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Oldenbee: bel de Harmony helpdesk eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Als het goed is krijg ik vandaag mijn Harmony One binnen.
Heb wel een vraagje , kun je ook 2 TV's ermee bedienen?
Ik heb nml een Tv gekregen voor de slaapkamer, maar daar zit geen AB meer bij.
En met een standaard universele AB kom ik niet in het menu om de zenders in te stellen.

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Denk niet dat het een probleem moet zijn om 2 tv's aan te sturen, gewoon alle apparaten toeveogen en de juiste apparaten toevoegen in de activity ( bijvoorbeeld TV1 en TV2 ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer een half jaar geleden een nieuwe lader voor mijn Harmony 895 ontvangen, nadat deze weigerde.
Nu merk ik de afgelopen weken dat het steeds meer kracht kost om de volume up en channel up knoppen te bedienen. Ook is van de laadcontacten op de remote het goudkleurige laagje grotendeels afgesleten, zodat ik deze regelmatig schoon moet maken om nog contact met de lader te krijgen.

Aangezien mijn remote buiten garantieperiode valt, biedt men een korting van 50% aan op een nieuw exemplaar.
Op zich een mooi gebaar, maar bij Logitech zelf kost het ding nog steeds EUR 399.
In online winkels hier zie ik ze vanaf EUR 178 aangeboden. Met het Logitech aanbod schiet ik weinig op, natuurlijk.

Elke 3 jaar een nieuw exemplaar kopen is ook niet de bedoeling. Zijn er alternatieven die wat degelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik heb ook sinds een paar dagen een Hormony One; eindelijk alles ingesteld zoals ik wil en het werkt super... alleen een vaag probleempje : in mijn 'Play Xbox 360' activity heb ik een 'custom button' voor de Xbox Guide knop. Deze is alleen twee keer aanwezig; terwijl hij er in de software wel netjes maar 1 keer staat... alleen dubbel op de remote dus... heb de desbetreffende knop waar hij dubbel opstaat opnieuwe geprogrammeerd met wat anders (terwijl de software dus geen 'binding' aangaf), maar dan schuift deze 2e Xbox 360 Guide knop gewoon eentje op .... net geprobeerd de hele knop weg te gooien uit de software > reboot remote > zijn ze beiden weg > weer terug geprogrammeerd (1 knop) > weer dubbel in custom buttons op remote :?

Net even Reset to Defaults gedaan bij de XBOX activity; in de software zet hij dan standaard 3 pagina's neer bij Additional Buttons, waarvan de eerste 2 pagina's 6 items bevatten (vol dus) en de derde pagina 2 items.
Na het programmeren van de remote en weer in de activity XBOX op de remote zegt hij idd 3 pagina's aan Additional buttons te hebben, de eerste 2 pagina's kloppen zoals het in de software staat, maar op de derde is het een en ander fucked up. Ipv dat er op plek 1 "Enter" en plek 2 "Aspect" staat, staan ze in een andere volgorde gevuld met allemaal dubbele buttons... er staat na het syncen van de goede settings het volgende op pagina 3 : plek 1 "Enter", 2 "Xbox 360 Guide" (dubbel), 3 "Back" (dubbel), 4 "Enter" (dubbel opdezelfde pagina..) en eindelijk op plek 5 "Aspect" (wat raar is aangezien in de software hij echt op 2 staat geprogrammerd...).

De dubbele knoppen worden dus niet geheel aan het einde geplakt ? En het zijn (of waren er in het begin al, want die knoppen had ik al weggegooid) er nu 3 die dubbel zijn... Xbox360Guide Enter en Back.
Kan iemand die ook een xbox/harmony one heeft dit checken ? Met de standaard gegenereerde Play Xbox 360 activity welteverstaan.

Edit : net de hele activity gedelete > resync > opnieuw aangemaakt > resync > weer dezelfde knoppen dubbel... heb het ook alleen bij de Xbox activity (Die met speciale knoppen voor Y X B A ) en bij geen enkele andere activity / device... blijkbaar een 'feature'...

Edit2: Net de Xbox Guide knop via de originele AB geleerd en die daar geplaatst... die wordt ook dubbel gedaan :X , dan zit het probleem blijkbaar dieper dan ik dacht...

[ Voor 53% gewijzigd door BaT op 16-05-2009 21:04 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 19:45

worker

2x Sessy thuisbatterij

Ik heb een Harmony One, en ik wil een een soort Sequence aanmaken waarmee ik het journaal kan timeshiften. Dit doe ik nl. best vaak, en ik vind het irritant dat ik zo'n 20 sec moet wachten totdat de recorder een keer opgestart is, voordat ik op "timeshift"kan drukken.

Ik zet de verschillende apparaten altijd zelf aan en uit. Dit doe ik met knoppen die ik zelf heb gemaakt op het touchscreen. De harmony heb ik geinstrueerd dat hij van de power af moet blijven. Mijn afstandbediening staat meestal in de Activity "digitaal TV kijken".

De sequence die ik aan zou willen maken is:
- zet recorder aan
- zet digitale ontvanger op Ned 1
- wacht 20 sec
- zet recorder op AV2 input (deze laat ik misschien weg, staat'ie eigenlijk altijd al)
- timeshift

Probleem is dat het gebruik van pauzes geen optie is.

Weet iemand een workaround?

(zelfs als ik binnen het activity gedachtengoed van Logitech zou blijven is dit volgens mij niet zomaar te doen, tenzij ik van deze wens misschien een eigen activity maak. Maar dat is ook misbruik van de Activities.)

[ Voor 3% gewijzigd door worker op 16-05-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

Wat me van het hart moet: wat duurt het gruwelijk lang voordat de remote klaar is met updaten. Dit duurt bij mij iets van 3 a 4 minuten. Ik begrijp echt niet waarom. Hoeveel data is dat nou helemaal?
Anderen kunnen het waarschijnlijk be-amen: als ik uren bezig ben om mijn afstandsbediening te tunen, dan gaat steeds 3-4 minuten wachten behoorlijk irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Waar maak je je druk om? Hoe vaak moet dit nou gebeuren? Dit doe je straks nooit meer (of nauwelijks)..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
worker schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:10:
Wat me van het hart moet: wat duurt het gruwelijk lang voordat de remote klaar is met updaten. Dit duurt bij mij iets van 3 a 4 minuten. Ik begrijp echt niet waarom. Hoeveel data is dat nou helemaal?
Anderen kunnen het waarschijnlijk be-amen: als ik uren bezig ben om mijn afstandsbediening te tunen, dan gaat steeds 3-4 minuten wachten behoorlijk irriteren.
Het gebruik van een usb1.1 poort zorgt ervoor dat het zooitje goed traag wordt ( bv op een logitech g15 )
kaajee schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:19:
Waar maak je je druk om? Hoe vaak moet dit nou gebeuren? Dit doe je straks nooit meer (of nauwelijks)..........
+1...

Besides, als je '' uren '' bezig ben met het tunen van het zooitje, wat boeien die 3 minuten dan nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

kaajee schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:19:
Waar ik me druk om maak, is dat dit gewoon een prutsimplementatie is van Logitech. Ik heb een hekel aan prutswerk.

De totale tijd die ik bezig ben om dat ding goed ingesteld te krijgen wordt voor 80% bepaald door dit update proces. En niet alleen bij mij: anderen zijn er (gezien de berichten diverse fora) ook uren mee zoet. Ik denk dat voor hen hetzelfde geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

Fatal Mind schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:10:
[...]

Besides, als je '' uren '' bezig ben met het tunen van het zooitje, wat boeien die 3 minuten dan nog ?
Punt is juist dat ik
  • door de beperkingen die Logitech mij oplegt,
  • door die kutsoftware van ze,
  • en misschien ook wel door mijn eigen stupiditeit,
heel iteratief te werk moet gaan. En dat schiet dus niet echt op. Ik probeer juist te zeggen dat die 3 minuten 80% van de tijdsduur van mijn experimenten bepalen.

Ik zal een voorbeeldje noemen: ik probeer mijn TV aan te laten gaan bij het starten van een activity. Dat gaat niet. Handmatig met een zelf gemaakte knop op het touchscreen wel, maar die moet ik wat langer indrukken voordat de TV aanspringt. Maar ja, dat kan ik niet apart instellen. Er is wel een bepaalde setting waarmee je kunt instellen hoe lang de One een knop verstuurt, maar als ik die setting verhoog, dan gaat dat ook gelden voor het volume van de TV: dat gaat dus ook met grote stappen.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het leuk om met gadgets bezig te zijn, en vind het uitpuzzelen best leuk. Maar het geeft op aspecten wel ergernissen...

enne: de One meldt zich aan als een usb1.1 device, dat ligt niet aan de poort mijn PC. En dan nog: 12Mbit/s is nog best veel. Stel dat je 1 Mb over moeten blazen (wat ik extreem veel vind voor een paar codes), dan zou dat in 1 seconde gebeurd moeten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door worker op 16-05-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
joh, dan pleur je dat ding toch weg! Je had em (gezien al die berichten die je gelezen had) uberhaupt al niet moeten kopen...........
(beetje gaan lopen schelden, kom op zeg, 't is je eigen keuze om dat ding aan te schaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Misschien dat iemand mij hier even mee kan helpen.

Ik heb sinds kort mijn Xbox 360 via een optische kabel aangesloten op mijn set maar die zit op de TV (digi) ingang. Deze input heb ik al toegewezen aan de (analoge) input TV voor het geluid van mijn TV over de versterker.

Nu heb ik de Xbox ook aan de TV input toegewezen maar krijg ik pas (digitaal) geluid als ik op mijn remote de knop "analog/digital" gebruik.

Kan me niet voorstellen dat dit niet te automatiseren is met de Harmony 525 middel het aanpassen van de Activity. Kan het alleen niet goed vinden.

De mogelijkheid is er wel op de harmony als ik naar Devices AV Receiver ga. daar vind ik in het menu de optie digital en analog.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Als je de Xbox 360 instelt bij de Logitech software (hij noemt de activiteit dan standaard "Met de Xbox 360 spelen" ) heb je dan ook gelijk de controls van de Media Remote?
Of moet je dan nog een andere activiteit toevoegen.

Iemand die een Harmony en een Xbox360 heeft die hier wat over kan vertellen? (mijn Harmony krijg ik deze week (525) maar ik wou alle activiteiten alvast instellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
ThinkPadd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:50:
Als je de Xbox 360 instelt bij de Logitech software (hij noemt de activiteit dan standaard "Met de Xbox 360 spelen" ) heb je dan ook gelijk de controls van de Media Remote?
Of moet je dan nog een andere activiteit toevoegen.

Iemand die een Harmony en een Xbox360 heeft die hier wat over kan vertellen? (mijn Harmony krijg ik deze week (525) maar ik wou alle activiteiten alvast instellen :P
Ik heb hetzelfde en dit werkt prima.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
worker schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:34:
ik probeer mijn TV aan te laten gaan bij het starten van een activity. Dat gaat niet. Handmatig met een zelf gemaakte knop op het touchscreen wel, maar die moet ik wat langer indrukken voordat de TV aanspringt. Maar ja, dat kan ik niet apart instellen.
Je kan dit commando "raw" inleren zodat ook de tijd dat je 'm ingedrukt houdt wordt opgeslagen. Lukt het nog niet, bel dan de helpdesk met de melding dat je TV niet aangaat bij een activity. De helpdesk kan waarschijnlijk ook de juiste codes voor je instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Tranzy schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:28:
Nu heb ik de Xbox ook aan de TV input toegewezen maar krijg ik pas (digitaal) geluid als ik op mijn remote de knop "analog/digital" gebruik.

Kan me niet voorstellen dat dit niet te automatiseren is met de Harmony 525 middel het aanpassen van de Activity. Kan het alleen niet goed vinden.

De mogelijkheid is er wel op de harmony als ik naar Devices AV Receiver ga. daar vind ik in het menu de optie digital en analog.
Je kan die "analog/digital" knop ook met de hand toevoegen aan de activity. Dat doe je door eerst de wizard van de activity opnieuw te doorlopen, en dan op het eind te kiezen voor "meer controle over commando's" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:12:
Ongeveer een half jaar geleden een nieuwe lader voor mijn Harmony 895 ontvangen, nadat deze weigerde.
Nu merk ik de afgelopen weken dat het steeds meer kracht kost om de volume up en channel up knoppen te bedienen. Ook is van de laadcontacten op de remote het goudkleurige laagje grotendeels afgesleten, zodat ik deze regelmatig schoon moet maken om nog contact met de lader te krijgen.

Aangezien mijn remote buiten garantieperiode valt, biedt men een korting van 50% aan op een nieuw exemplaar.
Op zich een mooi gebaar, maar bij Logitech zelf kost het ding nog steeds EUR 399.
In online winkels hier zie ik ze vanaf EUR 178 aangeboden. Met het Logitech aanbod schiet ik weinig op, natuurlijk.

Elke 3 jaar een nieuw exemplaar kopen is ook niet de bedoeling. Zijn er alternatieven die wat degelijker zijn?
Ik heb precies hetzelfde met mijn 895 en volume en channel knoppen! En we zijn niet de enigen helaas: google maar eens op bad buttons 880 of zo. :(

Ik denk erover om een Harmony One te kopen, maar als ik die na een tijdje ook weer kan weggooien word ik daar niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Heb nu sinds 3 weken ook een harmony one
maar wat mij nu net opviel is dat het schermpje heel erg licht oplicht en er een soort zwarte vlek op zit waar diagonaal streepjes doorheen lopen

moet ik het ergens mee resetten? is ie kapot?
verder reageerd het schermpje wel op de aanraking van me vinger, maar kan nauwelijks nog wat lezen erop

edit: heb me bonnetje weer gevonden, breng hem morgen wel even naar de MM, kijken of ik gelijk een ander mee krijg of dat ze hem opsturen.

[ Voor 17% gewijzigd door nnndoh op 21-05-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ze sturen hem op, logitech moet maar uitmaken of ik hem zelf kapot hebt gemaakt zegt mediamarkt
want dan moet ik zelf voor de reparatiekosten opkomen
duurt 3 tot 5 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Logitech repareert niet.. Mediamarkt dus ook niet :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
das mooi dan, jammer dat ik dan enkele weken moet wachten voor een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tslh schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:46:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met mijn 895 en volume en channel knoppen! En we zijn niet de enigen helaas: google maar eens op bad buttons 880 of zo. :(
Voor degenen met dezelfde klachten met lamme schakelaars als ik, het volgende:
Het is vrij makkelijk zelf op te lossen, zo blijkt. Toch het ding maar eens open getrokken en het is doodsimpel.

Aan de toetsen op de frontplaat zitten doorzichtige kunststof 'nopjes' bevestigd die puur mechanisch contact maken met corresponderende schakelaars op het binnenwerk. Dit zijn blank metalen ronde drukcontacten van ca. 3mm doorsnede. Ik heb op de contacten voor channel up en volume up een dik zelfklevend stukje folie geplakt in dezelfde afmeting en voilà, opgelost. Wat dikke tape o.i.d. zal ook werken, zolang het maar gefixeerd blijft.

Het probleem was dus dat de betreffende kunststof 'nopjes' minder ver het binnenwerk in worden gedrukt.
Kostte mij in totaal 10 minuten en EUR 0,002. ;)
Misschien dat dit elk half jaar een keer moet, maar voorlopig werkt het zo prima. Hopelijk is het zo redelijk uitgelegd, maar als jullie vragen hebben, hoor ik het wel.
Het probleem met versleten laadcontacten is trouwens niet opgelost, maar met een beetje friemelen op de lader en af en toe schoonmaken, werkt het vooralsnog.
Pagina: 1 ... 27 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.