Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

kaajee schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:27:
Je kan je zoektocht ook enigszins beperken door in dit topic te zoeken (had je ook eerst kunnen doen).
Vind je binnen no time je antwoord...........
[...]
LiquidT_NL schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:29:
[...]

De Harmony One kan enkel overweg met Infrarood. Als je de duurdere 8xx remotes haalt kun je ook Z-wave (een RF technologie) gebruiken. Dus of infrarood lichtbediening of Z-wave plus een nieuwe remote.
De 8 serie is zelfs goedkoper (diverse types)

Betekend dat ik met deze Harmonie One dus geen verlichting kan aansturen? Want dit is wat ze op de website aanbieden:

Geschikt voor
Deze functie laat zien voor welke apparaten de afstandsbediening beschikbaar is.
TV, DVD, DVD-RW, HDD-DVD, bluray-speler, digitale decoder, PC, receiver, versterker, home cinema system, CD, tuner, beamer, minidisc, spelcomputer, audioset, cassette, VCR, TV-combi, gordijnen, licht, ventilatoren, airco, thermostaat, tuinverlichting

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 19-03-2009 09:49 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
Je kunt ook alleen binnen dit topic zoeken met de zoekfunctie.

En duurder hoeft niet perse beter te zijn. Verschil tussen de one en bijv. de 555 is dat er een touchscreen op zit. Voor de rest kun je er precies hetzelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

binnen een topic zoeken..dat is wel handig!

Ik heb deze deels ook gekozen voor zijn looks. Door kieskeurig.nl met bijna een 9 gedragen door 100 reviewers. Alleen snap ik verder niet zo heel veel van de techniek er achter..die probeer ik nu te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Als ik het dus goed begrijp ondersteund de Harmoney One geen RF. Maar wel IR. Hierdoor zou ik een converter moeten aanschaffen die IR omzet naar X10

Zit ik goed of zit ik niet goed?

ah, ik denk dat dit topic mij wel verder zal helpen

X10 en de Logitech Harmony serie

[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 18-03-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In hoeverre zijn de teksten en/of plaatjes op het display te customizen? (van de One, 775, 785, en 1000)

Ik wil hem met name gebruiken om mijn verlichting te bedienen (via marmitek powermid XS,en tv zappen+ volume.
Het lijkt mij dan mooi om op het display een aantal presets voor verlichting te maken, bijv. een preset "film kijken" waarbij alleen 2 sfeerlampjes aangaan, "werklicht" waarbij de plafondlamp aangaat.
En/of knopjes waarmee ik de kleur kan kiezen. Dat gaat via een Chromoflex module, en als ik bijv. blauw met rood wil hebben moet ik nu eerst naar rood bladeren met de progr.+ knop, dan volume+ een aantal keer indrukken (feller licht), dan weer progr.+ om naar rood te gaan, en dan weer de volume knop een paar keer indrukken. Zou natuurlijk mooi zijn als ik met 1 druk op de desbetreffende kleur in het scherm klik en hij dat voor mij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Wat voor type remote verlichting heb je dan? Want deze schakelaars/dimmers werken niet zo maar standaard allemaal met de Harmony's........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

de Klik-aan-klik-uit modules, en dan wil ik bij de harmony ook een marmitek powermid XS bestellen die het signaal omzet naar RF. Dat allemaal al uitgebreid gelezen/bekeken/verdiept. Maar wat betreft de functionaliteit van wat je zoal op het schermpje kan zetten is niet zoveel te vinden. Daarvoor moet je toch ff dat ding in je handen hebben denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Tijdens het maken van een activity kun je alle teksten die op je scherm komen zelf bepalen.

Waar je wel even mee zult moeten puzzelen is hoe je de lichten gaat combineren met het activity denken van de harmony. Ik heb bijvoorbeeld een activity 'tv kijken' en een activity 'lichten'. Als ik de lichten aan/uit wil zetten dan ga ik ga naar de activity 'lichten' (en dus uit de activity 'tv kijken'). Als ik daarna weer wil zappen dan moet ik uiteraard weer terug naar de activity 'tv kijken'. Dit werkt wel, maar is misschien niet helemaal ideaal. Je zou ook in de activity 'tv kijken' de knoppen kunnen maken om lichten te regelen (die knoppen kunnen bijvoorbeeld op het display komen te staan). Dit moet je dan echter doen in elke activity waar je eventueel de lichten zou willen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hey Ferry,

heb jij deze moduls? (of ga jij deze kopen?)

http://www.elektroonline....ucts_id=255670&cPath=9071

ik zie dat deze ook door de harmoney one aangestuurd kunnen worden, volgens de website van logitech check list.

Ik heb trouwens hier op dit forum best weel leuke dingen gedownload zoals logotjes etc.. misschien ook handig voor jullie

http://www.harmony-forum.nl/

[ Voor 20% gewijzigd door RoyK op 22-03-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12

worker

2x Sessy thuisbatterij

_ferry_ schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:48:
de Klik-aan-klik-uit modules, en dan wil ik bij de harmony ook een marmitek powermid XS bestellen die het signaal omzet naar RF. Dat allemaal al uitgebreid gelezen/bekeken/verdiept. Maar wat betreft de functionaliteit van wat je zoal op het schermpje kan zetten is niet zoveel te vinden. Daarvoor moet je toch ff dat ding in je handen hebben denk.
Ik ben me ook aan het verdiepen in een Logitechs remotes en het bedienen van verlichting daarmee. Na heel wat afgestruind te hebben op dit forum kan ik niet volgen wat je hier schrijft. Een Powermid XS is toch alleen maar een ding wat bedoeld is om infrarood "door een muur" heen te trekken (of door je kastdeurtjes). De 2 modules communiceren inderdaad via RF, maar dat hoeft helemaal niet compatibel te zijnmet klikaanklikuit.
Ik lees wel een andere mogelijkheid: de Light-Manager van jbedia.com.

Vergis jij je, of weet jij iets wat ik niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Thanks voor de input, als ik de reactie van cool_zero lees, dan moet zo';n ding aardig kunnen wat ik wil, een leuk knopje op het scherm aanmaken met de naam+kleur van hetgeen ik wil bedienen. Dan maak ik IDD een activity verlichting, en een activity TV kijken. Moet goed komen :)
worker schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:08:
[...]

Ik ben me ook aan het verdiepen in een Logitechs remotes en het bedienen van verlichting daarmee. Na heel wat afgestruind te hebben op dit forum kan ik niet volgen wat je hier schrijft. Een Powermid XS is toch alleen maar een ding wat bedoeld is om infrarood "door een muur" heen te trekken (of door je kastdeurtjes). De 2 modules communiceren inderdaad via RF, maar dat hoeft helemaal niet compatibel te zijnmet klikaanklikuit.
Ik lees wel een andere mogelijkheid: de Light-Manager van jbedia.com.

Vergis jij je, of weet jij iets wat ik niet weet?
De powermid XS is een apparaatje wat IR omzet naar RF (op dezelfde freq. als de KaKu modules.) en dan het 2e kastje wat weer de RF signalen omzet naar IR. In feite hetzelfde als de JBmedia alleen dan met een ontvanger die je niet gaat gebruiken. Daarnaast zit er geen enkele logica in, waardoor hij bij het continu ontvangen van IR licht (lampen/plasma tv) ook continu zal zenden, terwijl de JBmedia alleen de echte codes zal doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

De powermid XS is een apparaatje wat IR omzet naar RF (op dezelfde freq. als de KaKu modules.) en dan het 2e kastje wat weer de RF signalen omzet naar IR. In feite hetzelfde als de JBmedia alleen dan met een ontvanger die je niet gaat gebruiken. Daarnaast zit er geen enkele logica in, waardoor hij bij het continu ontvangen van IR licht (lampen/plasma tv) ook continu zal zenden, terwijl de JBmedia alleen de echte codes zal doorsturen.
Mag ik vragen hoe je dat weet? Waar heb je dat gelezen, of ken je iemand die deze setup heeft?
Als het klopt is het een goedkopere oplossing, ik zie dat de de Powermid XS bijvoorbeeld bij Conrad 40 euro kost (geen verzendkosten) en de Light-Manager 69,- (+verzendkst).
En voor mij is het nog goedkoper: ik heb al de Powermid XL, en die zal wel hetzelfde werken als de XS.

Edit: ik heb net nog wat beter gezocht in dit topic van 100 pagina's, en ik vind inderdaad vermeldingen van deze setup. Helaas ook iemand die beweert day de XL niet goed werkt, en de XS wel. Dat lijkt me raar, want de functie van deze 2 apparaatjes is precies gelijk. Ik dacht dat het enige verschil was dat de XL met een voeding werkt, en de XS op batterijen.

[ Voor 41% gewijzigd door worker op 22-03-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb zelf een marmitek xs, Kaku's en een harmony 525, en dat werkt goed. Ik heb destijds de informatie daarvoor uit dit topic gehaald: X10 en de Logitech Harmony serie

En je hebt in principe alleen de Marmitek PowerMid XS Extra IR-ontvanger nodig, die kun je ook los bij bijvoorbeeld de Conrad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
Hallo,

Ik heb de TC30 van HK.
Nu heb ik een nieuw apparaat gekocht en wilde deze toevoegen aan de AB.
Nu blijkt ineens de AB niet meer herkend te worden.
Heb in diverse sites gevonden dat je dan de oude software moest installeren en dit ook gedaan.
Helaas zonder enig resultaat, de software blijft de remote niet zien!
Toch jammer want nu kan ik er niets meer aan veranderen.
Iemand dit ook meegemaakt of een oplossing?
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Logitech komt met oplossing voor PS3 bediening met Harmony remotes.

http://blog.logitech.com/...mony-ps3-blu-ray-control/

Prijs en beschikbaarheid nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dus even voor de duidelijkheid (ik ben zo a technisch als het maar zijn kan en begin een beetje te duizelen wat ik nou allemaal moet hebben en wat juist niet)

ik heb sinds vrijdag een harmony one gekocht. Deze zend enkel IR uit en geen RF.

ik wil wel mijn lichten hierop aan sluiten. Verlichting is weer X10.

Als ik de Marmitek PowerMid XS koop. Deze dus: (denk ik)

Deze zou ik met mijn Harmoney one moeten kunnen bedienen right?

Ik zit me helemaal lens te zoeken op het internet en in al deze treadjes. En elke keer kom ik wel de gesprekken tegen over X10 en RF en IR, maar zie ik niet wat men nou zelf gebruikt of heeft gekocht.

Kan iemand me een duwtje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb zojuist een Harmony 555 besteld bij Dynabyte, Volgens mij een goede prijs voor €52,59. Morgenavond dus alles even instellen en kijken hoe het werkt. Als het bevalt willen mijn ouders er ook eentje want die gebruiken nu de decoder voor digitale TV niet omdat ze het teveel gezeik vinden om met twee afstandsbedieningen te werken.. Ik geef ze eerlijk gezegd geen ongelijk, sinds ik zo'n kastje heb word ik er ook helemaal gek van dat je op meerdere plekken kunt zappen, volume aanpassen en weet ik wat al niet meer.

Vanaf morgen alles met één afstandsbediening dus! Neem aan dat het goed gaat werken, al mijn apparaten staan gewoon in de Logitech database dus ik verwacht geen al te grote problemen. :)

Ben wel benieuwd hoe het precies werkt met Plex, iemand daar alvast ervaringen mee? [edit]Even topic doorzocht en dat moet dus gewoon werken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 23-03-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker

worker

2x Sessy thuisbatterij

wesley2004 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:44:
Hallo,

Ik heb de TC30 van HK.
Nu heb ik een nieuw apparaat gekocht en wilde deze toevoegen aan de AB.
Nu blijkt ineens de AB niet meer herkend te worden.
Heb in diverse sites gevonden dat je dan de oude software moest installeren en dit ook gedaan.
Helaas zonder enig resultaat, de software blijft de remote niet zien!
Toch jammer want nu kan ik er niets meer aan veranderen.
Iemand dit ook meegemaakt of een oplossing?
Ben benieuwd
Ik zou het eens op een andere PC proberen. Het kan nu net zo goed aan de PC of een fout in de geinstalleerde drivers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

RoyK schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:38:
Dus even voor de duidelijkheid (ik ben zo a technisch als het maar zijn kan en begin een beetje te duizelen wat ik nou allemaal moet hebben en wat juist niet)

ik heb sinds vrijdag een harmony one gekocht. Deze zend enkel IR uit en geen RF.

ik wil wel mijn lichten hierop aan sluiten. Verlichting is weer X10.

Als ik de Marmitek PowerMid XS koop. Deze dus: (denk ik)

Deze zou ik met mijn Harmoney one moeten kunnen bedienen right?

Ik zit me helemaal lens te zoeken op het internet en in al deze treadjes. En elke keer kom ik wel de gesprekken tegen over X10 en RF en IR, maar zie ik niet wat men nou zelf gebruikt of heeft gekocht.

Kan iemand me een duwtje geven?
Neeee, X10 is compleet wat anders dan de KaKu setjes, voor de X10 heb je van marmitek weer een ander kastje, de IRRF 7243, die zet IR om naar de X10 codes.
KaKu is een stuk eenvoudiger, en daardoor ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik snap er geen reet meer van. Ik dacht dat het allemaal wel iets eenvoudiger was, maar daar heb ik me goed in vergist. Er zijn verschillende harmony toestellen waardoor googlen ook niet altijd helpt. Dan praten ze over een ander toestel als ik heb bijvoorbeeld. Ook als ik op kaku verlichting ga zoeken wordt ik niet echt veel wijzer.

ik heb een harmoney one. Ik zou graag willen uitzoeken hoe ik mijn verlichting aan en uit kan zetten. Het liefst nog even dimmen ook. (ik weet alleen niet of dat kan met led verlichting wat ik in de toekomst ga kopen)

wat voor tool heb ik nodig? ik zie maritec voorbij komen, ik zie kaku voorbij komen.. ik lees overal over X10 en RF.. en ik heb IR.. waardoor ik weer wat nodig heb om dit om te zetten etc etc. Ik snap er de ballen meer van.

Is het nou niet direct te versturen vanaf mijn One naar een klein ontvangertje die mijn lamp aan of uit zet!?

Is dat die kaku? Zo ja, wat heb ik dan nodig van kaku?

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 24-03-2009 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Je bent aardig op weg......
De meeste Harmony's beschikken alleen over IR (die van jou ook). Als ze al over RF beschikken is het in de regel niet geschikt voor licht schakelaars ed. want de Harmony's met RF hebben het zg. Z-wave protocol, dat werk niet met de lichtschakelaars.

Verder zijn er in de regel 2 soorten 'lichtschakelaars'; obv het X10 protocol en de 'goedkopere' Klik-aan-Klik-uit modellen (kaku) (bouwmarkten). Beide zijn dit RF apparaten (en niet IR)

Beide modellen zijn in beginsel te bedienen met een IR Harmony, maar dan moet er idd een 'converter' tussen (van IR naar RF).

Hiervoor zijn 2 converters geschikt: de Marmitek Powermid XS (en XL?) en 1 van jbmedia
Over beide apparaten is geschreven alhier en ook in X10 en de Logitech Harmony serie
Allereerst moet je dus weten welk model lichtschakelaar jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank je kaajee

ik heb nu een klik aan klik uit systeem dat ik ooit eens bij de gamma heb gekocht. Het merk kwam niet in de lijst voor van Logitech. Verstandig voor mij is dus om een marmitek powermid XS aan te schaffen, zodat mijn IR signaal wordt omgezet naar RF. Mogelijk kan ik dan als nog de klik aan klik uit sterkkerdoosjes besturen.

Ik begin het geloof ik te begrijpen.

Ik begon langzaam te twijfelen of ik wel de juiste keuze had gemaakt met de One. Ik ben namelijk ook een beetje voor de looks gevallen. En het displaytje is geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo ik heb sinds gister een Logitech Harmony one en ben meteen aan de slag gegaan met het maken van activiteiten.
Ik heb een probleem bij de activiteit tv kijken, namelijk dat het ongeveer 10 seconde duurt voordat mijn settop-box aangaat, eenmaal aan dan werkt alles.

De gebruikte apparaten:
1. TV: Philips 26PFL3312
2. Settop-box: PaceDC-621KU
Instellingen voor de settop-box in de harmony staan op:
Vertraging bij aanzetten: 0 ms
Intertoetsvertraging: 0 ms
Interapparaatvertraging: 200 ms

Mijn Settop-box heeft de volgende wachttijd nodig tussen knopdrukken: 0 ms

Als de box dan eenmaal aangaat springt de tv netjes naar SCART1 waarop de box is aangesloten en werkt het verder allemaal wel.

- Alleen ik heb nu 2x gehad dat als alles aanspringt dat ik geen geluid heb, maar zap ik een zender verder dan werkt het geluid weer prima.

-Ook vind ik de vertraging met zappen iets te langzaam vergeleken met mijn oude UPC afstandsbediening.
Ik druk op de harmony one voor volgende zender en dan lijkt het een halve seconde te duren voordat hij naar het volgende kanaal gaat.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Ik vraag me het volgende af (icm. Harmony One en PS3 (incl. Dongle):

Is het mogelijk om een soort 'batch opdracht' te maken waarmee je met 1 druk op de knop meerdere opdrachten verstuurt.? Bijvoorbeeld een knop 'PS3 Uitzetten' die vervolgens ervoor zorgt dat de PS3 automatisch naar de knop 'Playstation uitzetten' gaat (door 4 x op de 'O' toets en 5 keer naar links te navigeren en 2 keer naar boven).

Ik ben deze mogelijkheid nog niet tegenkomen in de Harmony software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:05

Garyu

WW

Gepperd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:40:

Is het mogelijk om een soort 'batch opdracht' te maken waarmee je met 1 druk op de knop meerdere opdrachten verstuurt.? Bijvoorbeeld een knop 'PS3 Uitzetten' die vervolgens ervoor zorgt dat de PS3 automatisch naar de knop 'Playstation uitzetten' gaat (door 4 x op de 'O' toets en 5 keer naar links te navigeren en 2 keer naar boven).

Je kan een sequence aanmaken. Helaas kan je maximaal vijf opdrachten aan een sequence hangen, dus je zult in totaal drie sequences moeten maken en die na elkaar afspelen. Dat had ik ook nodig voor bepaalde handelingen op mijn oude receiver, en dus de rode, groene en blauwe knop gemapped op die drie sequences, vervolgens druk je die snel na elkaar in en de logitech stuurt alle opdrachten weg. Je hoeft er niet meer over na te denken en daarmee is het veel sneller dan die 11 knoppen die je nu moet drukken.

Maar het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als Logitech langere sequences zou ondersteunen! (leest er iemand van Logitech mee eigenlijk?)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een One.
Hij bevalt een stukje beter dan de 525, het touchscreen is wel even wennen.
Ik vind het wel erg jammer dat je voor de opdrachten geen custom plaatjes kan laden, onbegrijpelijk.
Maar ik heb wel een manier gevonden om dit toch te doen (staat misschien al in dit topic?).

De truc is om de cijfers 0-9 anders aan te leren bij een fantasie TV.
- Maak een nieuwe TV aan met een fantasienaam
- Skip het aanleren van de powertoets en zo anders gaat hij zoeken in de database.
- Leer nu de cijfers 0-9 aan met de dingen waarvoor je icoontjes wilt.
- Bijvoorbeeld de 0=beamer brightness knop, 1= versterker Surround mode knop, 2=tv menu, enz
- Schrijf wel even op wat je aan de toetsen hebt toegewezen.
- Nu kan je je favorieten bewerken en eigen icoontjes toewijzen.
- Dus een brightness icoontje (zo'n zonnetje) programmeer ik dan onder kanaal 0
- Zorg dat je in je activiteit de fantasie TV gebruikt om tv te kijken en voeg je eigen tv er gewoon aan toe.
- De hardbutton cijfers wijs je gewoon toe aan je echte tv.

Het nadeel is dat je maar aan tien favorieten icoontjes kan toevoegen, dubbele cijfers werken natuurlijk niet, en dat je je tv-favorieten dus kwijt bent.
Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen wat ik bedoel, ik vind het altijd zo lastig om uit te leggen 8)7
Best leuk om mee te experimenteren maar ik kan ondertussen al niet buiten mijn gewone Favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een probleempje met mijn Harmony One. Ik heb alle taken ingesteld, namelijk: Tv kijken, gamen en DVD kijken. Als ik b.v. nu TV ga kijken en ik ben klaar dan zet ik alles uit. Als ik dan vervolgens wil gaan gamen en ik deze taak selecteer dan blijft mijn TV op het kanaal hangen waarmee ik TV kijk. DIt moet het kanaal zijn waarmee ik ga gamen. Als ik de help gebruik dan schiet de TV wel naar het goede kanaal. Ik heb al geprobeerd om de wizard te gebruiken en deze optie "Mijn Tv heeft de volgende tijd nodig om op te warmen" te zetten naar 4000ms. Maar dit werkt dan helaas nog niet. Heeft mijn TV nog meer tijd nodig om op te warmen of moet ik een andere setting veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat je ook nog kunt checken in de instellingen van de tv (dus niet de activiteit, maar het apparaat) is hoe deze met de AV kanalen om moet gaan.
Misschien dat daar iets niet goed staat.
Bij mij start de tv op het AV kanaal waarop die is uitgegaan, sommige tv's starten altijd op AV0 of tuner. ik denk dat het iig in die instellingen zit

[ Voor 37% gewijzigd door cypher21 op 26-03-2009 09:29 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:36:
Hallo, ik heb een probleempje met mijn Harmony One. Ik heb alle taken ingesteld, namelijk: Tv kijken, gamen en DVD kijken. Als ik b.v. nu TV ga kijken en ik ben klaar dan zet ik alles uit. Als ik dan vervolgens wil gaan gamen en ik deze taak selecteer dan blijft mijn TV op het kanaal hangen waarmee ik TV kijk. DIt moet het kanaal zijn waarmee ik ga gamen. Als ik de help gebruik dan schiet de TV wel naar het goede kanaal. Ik heb al geprobeerd om de wizard te gebruiken en deze optie "Mijn Tv heeft de volgende tijd nodig om op te warmen" te zetten naar 4000ms. Maar dit werkt dan helaas nog niet. Heeft mijn TV nog meer tijd nodig om op te warmen of moet ik een andere setting veranderen?
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je TV. Probeer het eens met 10000 voor de zekerheid. Ik gebruik op mijn Samsung LE40A656 bijvoorbeeld 7500ms ofzo.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:28:
Wat je ook nog kunt checken in de instellingen van de tv (dus niet de activiteit, maar het apparaat) is hoe deze met de AV kanalen om moet gaan.
Misschien dat daar iets niet goed staat.
Bij mij start de tv op het AV kanaal waarop die is uitgegaan, sommige tv's starten altijd op AV0 of tuner. ik denk dat het iig in die instellingen zit
Als mijn TV een tijdje aanstaat werkt het wel perfect. Dus ik denk toch dat het met de reactietijd te maken heeft. Ik zal het eens instellen op 7500 ms. Als nadeel dat ik dus 10 sec. mijn afstandbediening op de TV moet richten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:08

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik heb ook een harmony(885) aangeschaft alleen wil ik deze nu ook gebruiken voor mijn media pc, hiervoor heb je dan een IR ontvanger nodig die je aansluit op de PC. Nu heb ik gelezen dat de microsoft IR reciever de beste is, alleen deze is nergens meer verkrijgbaar :/. Heeft iemand enige id wat een goed alternatief is? zelfbouw is een optie maar dat doe ik liever niet(2 linker handen).

Ps. offtopic:Ik weet niet of deze vraag in dit topic hoort maar er is geen topic in "Windows Clients" en bij "LCD, Plasma, Projectie & Recording" word er hierheen verwezen...

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
M0nkeymen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:10:
Ik heb ook een harmony(885) aangeschaft alleen wil ik deze nu ook gebruiken voor mijn media pc, hiervoor heb je dan een IR ontvanger nodig die je aansluit op de PC. Nu heb ik gelezen dat de microsoft IR reciever de beste is, alleen deze is nergens meer verkrijgbaar :/. Heeft iemand enige id wat een goed alternatief is? zelfbouw is een optie maar dat doe ik liever niet(2 linker handen).
..........
Gewoon verkrijgbaar hoor, zie hier bijv.
En anders ff googlen op SRM5100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Laatst online: 09:08

M0nkeymen

Monkeystyle!

kaajee schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:55:
[...]

Gewoon verkrijgbaar hoor, zie hier bijv.
En anders ff googlen op SRM5100
hmm... dit is een afstandbediening van philips, met een IR ontvanger? Vandaar dat ik het niet kon vinden. Ik zocht echt op microsoft. Deze werkt dus goed samen met mijn logitech... Er zijn dus geen apparte IR ontvangers te verkrijgen begrijp ik hier uit. Bedankt voor het antwoord. :*)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Als mijn TV een tijdje aanstaat werkt het wel perfect. Dus ik denk toch dat het met de reactietijd te maken heeft. Ik zal het eens instellen op 7500 ms. Als nadeel dat ik dus 10 sec. mijn afstandbediening op de TV moet richten 8)7
Ligt toch echt aan je TV ;) Meestal leg ik de remote op een plek neer waar hij alle apparaten bereikt en dan druk ik de activiteit in.
M0nkeymen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:06:
[...]

hmm... dit is een afstandbediening van philips, met een IR ontvanger? Vandaar dat ik het niet kon vinden. Ik zocht echt op microsoft. Deze werkt dus goed samen met mijn logitech... Er zijn dus geen apparte IR ontvangers te verkrijgen begrijp ik hier uit. Bedankt voor het antwoord. :*)
Jup, en werkt zonder kloten in MP en Microsoft MCE. Ik kon ze ook maar niet vinden omdat ik ook op Microsoft zocht.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Losse ontvangers zijn zeker wel te verkrijgen zie hier: http://www.informatique.nl/651756

Werkt alleen op vista... dás dan weer een nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Sinds maandag ook de gelukkige bezitter van een 555, vind het een handig apparaat.

Bestuur mijn Samsung LCD, Pioneer Receiver, iPod dock en MediaCenter PC er mee.

Helaas heeft alleen mijn Windows XP Mediacenter er af en toe een probleem mee, dan reageert ie na het starten van de "Video kijken" activiteit niet meer op de remote (ook niet op de originele) het lijkt er op dat ie zich dan "verslikt" in de signalen die hij gezien heeft.
iemand dit al eens vaker meegemaakt ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
LoneWolf schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:43:
Sinds maandag ook de gelukkige bezitter van een 555, vind het een handig apparaat.

Bestuur mijn Samsung LCD, Pioneer Receiver, iPod dock en MediaCenter PC er mee.

Helaas heeft alleen mijn Windows XP Mediacenter er af en toe een probleem mee, dan reageert ie na het starten van de "Video kijken" activiteit niet meer op de remote (ook niet op de originele) het lijkt er op dat ie zich dan "verslikt" in de signalen die hij gezien heeft.
iemand dit al eens vaker meegemaakt ?
Nope. Welke software en receiver gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Windows XP MediaCenter Ed. 2005 en de originele Microsoft Remote (v2) + ontvanger daarvoor.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ideaal, huisgenoten die het allemaal beter weten en elke keer alles met de afstandsbedieningen van de apparaten gaan bedienen, ondanks dat je die steeds in kastjes wegstopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
LoneWolf schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:16:
Windows XP MediaCenter Ed. 2005 en de originele Microsoft Remote (v2) + ontvanger daarvoor.
Zou het niet aan moeten liggen. Waar het wel aan ligt kan ik je helaas niet vertellen, maar ik heb dezelfde hard- en software zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik heb dus sinds kort deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.remotecontrol.philips.com/library/images/OVU4120_small.gif

Hoe moet ik mijn logitech bediening hierop instellen ?
Als ik apparaat wil toevoegen, snap ik dat ik Apparaat > Computer > media centre systeem.
Als fabrikant neemt men dan Phillips
Maar wel model ? en wat moet ik eventueel nog instellen / installen op mijn vista ultimate pc ? zodat hij normaal werkt met media player classic en dergelijke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben even benieuwd naar iets.
Ik heb de volgende hardware: Samsung full-hd le-52656, HDX-1000, Bose lifestyle 35( deze ontvangt RF en zend evt IR uit) topfield hd recorder( digitenne), Playstation 3

Ik wil(zoals duidelijk denk ik) graag naar één oplossing. Nu zoek ik dus ook iets wat mijn bose installatie aan kan sturen. Ik geloof dat de harmony 895 en de1000 daartoe in staat zijn? klopt dit want op kieskeurig staat weer iets anders dan hier en op logitech krijg ik ook weinig duidelijkheid.

2e vraagstuk. Hoe zit het op het moment dat ik vanaf mijn PC een film via de HDX op mijn tv wil kijken, het geluid via mijn lifestyle systeem. Is het dan echt ZO makkelijk dat de harmony ervoor zorgt dat mijn tv aangaat, naar HDMI2 ingang zapt. Mijn lifestyle op aux ingeschakeld( via RF) wordt en de HDX aanslaat? En als ik het volume aan wil passen hij dit alleen op de homecinema set doet? Ik zou dit wel echt waanzinnig vinden en bijna ongelooflijk. ik kan me namelijk niet voorstellen dat het zo makkelijk kan zijn. Ik ben sterk aan het overwegen 1 aan te schaffen, want mijn vriendin krijgt werkelijk niets meer aan en ik ben de enige die begrijpt wat de logica is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
a3aanm schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:06:
Ik ben even benieuwd naar iets.
Ik heb de volgende hardware: Samsung full-hd le-52656, HDX-1000, Bose lifestyle 35( deze ontvangt RF en zend evt IR uit) topfield hd recorder( digitenne), Playstation 3

Ik wil(zoals duidelijk denk ik) graag naar één oplossing. Nu zoek ik dus ook iets wat mijn bose installatie aan kan sturen. Ik geloof dat de harmony 895 en de1000 daartoe in staat zijn? klopt dit want op kieskeurig staat weer iets anders dan hier en op logitech krijg ik ook weinig duidelijkheid.

2e vraagstuk. Hoe zit het op het moment dat ik vanaf mijn PC een film via de HDX op mijn tv wil kijken, het geluid via mijn lifestyle systeem. Is het dan echt ZO makkelijk dat de harmony ervoor zorgt dat mijn tv aangaat, naar HDMI2 ingang zapt. Mijn lifestyle op aux ingeschakeld( via RF) wordt en de HDX aanslaat? En als ik het volume aan wil passen hij dit alleen op de homecinema set doet? Ik zou dit wel echt waanzinnig vinden en bijna ongelooflijk. ik kan me namelijk niet voorstellen dat het zo makkelijk kan zijn. Ik ben sterk aan het overwegen 1 aan te schaffen, want mijn vriendin krijgt werkelijk niets meer aan en ik ben de enige die begrijpt wat de logica is.
Ik vrees dat het met de Bose Lifestyle niet gaat lukken als dat ding alleen RF ontvangt. De 895 en de 100 zenden weliswaar ook RF uit, maar dat is ZWave en de kans dat de Bose ook ZWave spreekt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Maarrrr... Ik ben even in Google gedoken en volgensdeze pagina Kan je de Lifestyle 35 instellen om IR te ontvangen. In dat geval is alles wat jij omschrijft mogelijk, ook met alle andere Harmony modellen. Als ik in jouw schoenen stond zou ik een Harmony One kopen, alle andere afstandbedieningen in een la gooien en in verwondering kijken hoe zelfs je vriendin alles probleemloos kan bedienen. Zit één addertje onder het gras en dat is de PS3. Volgens mij gebruikt die bluetooth voor z'n remote, maar als ik me niet vergis zijn er verschillende BT/IR converters op de markt waarmee ook de PS3 via IR te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:07:
Ik heb dus sinds kort deze:
[afbeelding]

Hoe moet ik mijn logitech bediening hierop instellen ?
Als ik apparaat wil toevoegen, snap ik dat ik Apparaat > Computer > media centre systeem.
Als fabrikant neemt men dan Phillips
Maar wel model ? en wat moet ik eventueel nog instellen / installen op mijn vista ultimate pc ? zodat hij normaal werkt met media player classic en dergelijke ?
Uiteindelijk maar even met logitech gebeld aangezien het volgende aan de hand is:
Apparaat: windows media centre
Producent: Phillips
Modelnummer: OVU-4120

Met deze settings ( correct volgens Logitech harmony helpdesk ) zou het moeten werken, helaas doen alleen Volume ( + en - ), mute en skip ( forward / reverse ) het, de rest is allemaal niet werkende.

Logitech heeft nu een ticket aangemaakt die naar Canada gaat ? vanaf daar gaan ze kijken wat ze er aan kunnen doen, ik zou binnen een paar dagen iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
synthdood schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:38:
[...]

Ik vrees dat het met de Bose Lifestyle niet gaat lukken als dat ding alleen RF ontvangt. De 895 en de 100 zenden weliswaar ook RF uit, maar dat is ZWave en de kans dat de Bose ook ZWave spreekt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Maarrrr... Ik ben even in Google gedoken en volgensdeze pagina Kan je de Lifestyle 35 instellen om IR te ontvangen. In dat geval is alles wat jij omschrijft mogelijk, ook met alle andere Harmony modellen. Als ik in jouw schoenen stond zou ik een Harmony One kopen, alle andere afstandbedieningen in een la gooien en in verwondering kijken hoe zelfs je vriendin alles probleemloos kan bedienen. Zit één addertje onder het gras en dat is de PS3. Volgens mij gebruikt die bluetooth voor z'n remote, maar als ik me niet vergis zijn er verschillende BT/IR converters op de markt waarmee ook de PS3 via IR te bedienen is.
Dat is geweldig!Dan zou ik het toch kunnen combineren. Schaam dat ik dat niet heb kunnen vinden. wel lollig dat ze het over een "mini"system hebben:P
waarom zou ik de One boven de 1000 verkiezen? Op een kieskeurigvergelijking vind ik niet zo gek veel verschillen ook op logitech vind ik niet bijster veel.
Maar ik wil eigenlijk uiteindelijk toch dat alle apparaten in de kast blijven. Dus dan wordt het toch de 1000 denk ik. Want die heeft toch als enige die rf/ir module?
Vind ik wel netjes, en al die verschillende merken en uitvoeringen vloeken altijd met elkaar!
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
a3aanm schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:06:
[...]
waarom zou ik de One boven de 1000 verkiezen? Op een kieskeurigvergelijking vind ik niet zo gek veel verschillen ook op logitech vind ik niet bijster veel.
Maar ik wil eigenlijk uiteindelijk toch dat alle apparaten in de kast blijven. Dus dan wordt het toch de 1000 denk ik. Want die heeft toch als enige die rf/ir module?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er wat onduidelijkheid over die 1000 - was hij eerst met RF op de markt en de latere versie zonder.

Maar wat wil je nog met RF? Voor het Bose systeem hoef je het niet te doen, de kans dat die met Harmony's RF werkt is ongeveer 0.
Als je apparatuur achter een ondoorzichtig deurtje of zo gaat plaatsen is RF wel weer handig, maar dan kan je ook nog de 895 (die zeker weten RF heeft) kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
vanaalten schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:30:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er wat onduidelijkheid over die 1000 - was hij eerst met RF op de markt en de latere versie zonder.

Maar wat wil je nog met RF? Voor het Bose systeem hoef je het niet te doen, de kans dat die met Harmony's RF werkt is ongeveer 0.
Als je apparatuur achter een ondoorzichtig deurtje of zo gaat plaatsen is RF wel weer handig, maar dan kan je ook nog de 895 (die zeker weten RF heeft) kiezen.
Dat is een goed idee. Die 895 ziet er ook wel sjiek uit en wat minder onhandig groot.
ga ik doen denk ik! dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
Heeft iemand een briljant idee om een platenspeler toe te voegen aan de harmony one?
De platenspeler heeft geen afstandsbediening, daar gaat het niet om, maar ik wil dat de instellingen van de versterker goed komen te staan door om plaatje spelen te drukken op de one.

Een platenspeler staat niet in de lijst van de toe te voegen apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

huh? Hoe bedoel je? Volgens mij snap ik niet helemaal wat je bedoelt :P je hoeft dan alleen maar te sleutelen aan de instellingen van je versterker 8)7 En daar een activity van te maken. Waar zou een platenspeler dan erbij moeten komen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee want zoals jezelf zegt heeft je platenspeler geen afstandsbediening!!! 8)7
En een device met geen mogelijk om op afstand te bedienen staat natuurlijk niet in lijst en is daar ook nioet aan toe te voegen.

Wat wel kan is zorgen dat je versterker/receiver op de juiste input komt te staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
kaajee schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:55:
Wat wel kan is zorgen dat je versterker/receiver op de juiste input komt te staan......
en dat is nu precies wat hij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
kaajee schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:55:
Nee want zoals jezelf zegt heeft je platenspeler geen afstandsbediening!!! 8)7
En een device met geen mogelijk om op afstand te bedienen staat natuurlijk niet in lijst en is daar ook nioet aan toe te voegen.

Precies,

maar een activity toevoegen:

1e stap kies wat voor activity.
Heb dan tape afspelen gekozen, omdat de platenspeler via een phono preamp op de tape in is aangesloten.
Dan geeft de software aan dat er daar geen apparaat voor is aangesloten, en gaat automatisch naar apparaat toevoegen.
Waar dus geen platenspeler staat.

Wat ik uiteindelijk heb gedaan:

Gewoon een apparaat toenvoegen, tapedeck.
En hier alle mogelijke instellingen van de afstandsbediening uitgezet.

Werkt wel, maar is er niet iets makkelijkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je hoeft toch niet per se een preset activity te maken, je kunt die toch ook gewoon custom toevoegen?

(heb de software al een tijdje niet meer gebruikt, daar niet van). Oja en ik heb ook geen One, maar een simpele 525, maar het principe lijkt me verder hetzelfde.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
LuNaTiC schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:23:
Je hoeft toch niet per se een preset activity te maken, je kunt die toch ook gewoon custom toevoegen?

(heb de software al een tijdje niet meer gebruikt, daar niet van). Oja en ik heb ook geen One, maar een simpele 525, maar het principe lijkt me verder hetzelfde.
Lijkt idd te kloppen, die activity heet hier dan niet custom, maar utility, zag ik in 1e instntie niet aan als custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Gepperd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:40:

Kan je die dongle niet meerdere keren toevoegen als apparaat (met verschillende namen) en vervolgens deze opnemen in je activiteit. Dan zou je de hele commando reeks kunnen spreiden over de stroominstelling (poweroff) van die apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inmiddels al het nodige lopen wijzigen en testen met mijn harmony, maar sommige puntjes blijven wat lastig. Maar dat zal denk ik meer komen omdat ik niet echt een standaard setup heb, met verlichting etc. Dus activiteiten heb ik er 3: room control, vertrek en TV kijken.

Werkt meestal allemaal wel ok, tenzij ik bijv. de versterker met de knop op de versterker zelf heb aangezet. als mijn harmony dan momenteel geen activiteit heeft weet ie niet dat de versterker aan is en zet ie hem dus ook niet uit. Daardoor ben je eigenlijk wel een soort van gedwongen om te werken met de AB óf de apparatuur niet automatisch uit schakelen bij het kiezen van een activiteit, en ze gewoon via een commando bij het starten van de activiteit uit te sturen.

Verder best tevreden, tijdens kijken van een film gaat het allemaal prima, alles onder handbereik :)

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 04-04-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 06:18
Zo sinds een week een 555 in gebruik en wat werkt dat prettig _/-\o_ had ik eerder moeten halen.

Activity ingesteld voor een aantal zaken. Werkt echt perfect. Leuke ab voor een leuk bedrag. Moet nog wel aantal dingen even nalopen. Reciever snapt ie soms niet helemaal op welke hij moet staan. Kiest soms voor dvd terwijl die op aux voor de xbox moet staan. Ideaal trouwens, ook op de xbox werkt ie, makkelijk met een film (nee dus niet voor gamen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:52
Vraagje?
Is het mogelijk om met een logitech Harmony AB een tijd in te stellen dat iets aangaat? Dus om je TV of Receiver als wekker te gebruiken of je TV tijdens een vakantie op bepaalde tijden aan en uit te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 23:15

fmb

Timminator schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:06:
Vraagje?
Is het mogelijk om met een logitech Harmony AB een tijd in te stellen dat iets aangaat? Dus om je TV of Receiver als wekker te gebruiken of je TV tijdens een vakantie op bepaalde tijden aan en uit te laten gaan.
Dat kan als dat "iets" (de TV of Receiver) een timer functie ingebouwd heeft. De Harmony AB voegt geen functionaliteit toe; het is een (vervanger van de originele) afstandbediening(en).

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
ReseT schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:00:
Kwam net van de mediamarkt Arnhem af. Daar hebben ze de harmony 525 voor 77 euro. De Dynabyte ernaast heeft de 525 voor 45 euro. Nu dacht ik: Tjakka, laagste prijs garantie!

Maar wat blijkt nu volgens mediamarkt. De Dynabyte heeft een oude versie van de 522 en de mediamarkt heeft de 525 refresh, daardoor kan er geen laagste prijsgarantie kan worden toegepast.

Is er wel een harmony 525 product refresh, ik kan er niks van vinden op de logitech site? :S
Dus om een ingewikkeld verhaal proberen makkelijk te maken:
Men kan beter de "Refresh" versie nemen van ofwel de 525 ofwel de 555 (voor beiden bestaat immers een Refresh variant) want dat is gewoon een updated versie. Toch?

[ Voor 7% gewijzigd door js303 op 07-04-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
js303 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:54:
[...]

Dus om een ingewikkeld verhaal proberen makkelijk te maken:
Men kan beter de "Refresh" versie nemen van ofwel de 525 ofwel de 555 (voor beiden bestaat immers een Refresh variant) want dat is gewoon een updated versie. Toch?
Ik zou de goedkoopste nemen........... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 07:38
Ik kan ook niet veel vinden over die refresh (behalve dat hij bij Racoon erg goedkoop is). Volgens deze site is hij sinds eind vorig jaar verkrijgbaar.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02
Heb sinds een tijdje iets vaags met mijn Harmony One en wordt er een beetje gek van.

Ik heb 3 activiteiten op mn One.

1. Watch TV
2. Play PS3
3. Mediacentre

Apparaten
1. Sony TV
2. PS3
3. Mac mini

Probleem 1
Activiteiten 1 en 2 werken prima en zonder problemen. Wanneer ik echter actitiveit 3 start gaat het wel goed, maar wanneer ik de Powerknop indruk van de One dan blijft de One proberen om alles uit te zetten. Ik moet dan eerst op Help drukken zodat ie stopt.

Probleem 2
Nu wilde ik activiteit 3 verwijderen en opnieuw toevoegen alleen heb ik nu een vaag probleem met de Logitecht Software. Ik kan steeds maar een aantal keer "klikken" op bepaalde knoppen. Na zo'n 5-6 keer klikken reageert de software niet meer op een "volgende"-knop o.i.d. Ik moet dan de Software opmieuw opstarten voordat er weer ergens op wordt gereageerd. Heb al geprobeerd om de software opnieuw te installeren, maar dit helpt niet. :(.

Als ik dus probeer om een nieuwe activiteit aan te maken dan blijft hij midden in het aanmaken niet hangen, en kan ik wel op volgende klikken, maar dan gebeurd er niets. Errruug frustrerend!!

Iemand een dergelijk probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Probleem1: is toch logisch? Als jij apparaten aan hebt staan (volgende de One) dan zet ie ze uit als je op de power knop drukt. Alles waarvan hij weet/denkt dat het aanstaat wordt uitgezet. Als je dat niet wilt moet je in een activity het hele aan/uit (power) gebeuren weglaten.

Probleem2: heb je het al eens via de webbrowser interface only gedaan? Anders de software eens opnieuw installeren. Of een andere browser proberen. Daarna alleen de software evt. gebruiken om alleen te updaten. De Logitech Harmony software is niets meer of minder dan een schilletje om je/een internet browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
[quote]kaajee schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:28:
Probleem1: is toch logisch? Als jij apparaten aan hebt staan (volgende de One) dan zet ie ze uit als je op de power knop drukt. Alles waarvan hij weet/denkt dat het aanstaat wordt uitgezet. Als je dat niet wilt moet je in een activity het hele aan/uit (power) gebeuren weglaten.[/quote]

Ok probleem niet goed uitgelegt. Ik heb al aangegeven dat de One Alle apparaten aan moet laten staan...

Hoe doe ik dat?

OPGELOST! Moest onder Apparaten nog bij de Mac mini aangegeven dat deze geen aan/uit knop heeft. En dus altijd aan blijft staan... :D:D
Probleem2: heb je het al eens via de webbrowser interface only gedaan? Anders de software eens opnieuw installeren. Of een andere browser proberen. Daarna alleen de software evt. gebruiken om alleen te updaten. De Logitech Harmony software is niets meer of minder dan een schilletje om je/een internet browser
Kan het dus zijn dat de Harmony Software niet helemaal compatible is met Safari 4 Beta?

[ Voor 11% gewijzigd door Flatwhite op 08-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zodra ik wisselen van de activiteit DVD kijken naar TV kijken. Dan blijft de home-cinema die het geluid verzorgt op de DVD ingang voor geluid hangen. Deze moet worden ingesteld naar line-digital.

Zou ik misschien een vertraging moeten instellen voor het instellen van de home-cinema?
Wat kan dit zijn? Ik heb de Logitech Harmony 525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
matinez schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:38:
Zodra ik wisselen van de activiteit DVD kijken naar TV kijken. Dan blijft de home-cinema die het geluid verzorgt op de DVD ingang voor geluid hangen. Deze moet worden ingesteld naar line-digital.

Zou ik misschien een vertraging moeten instellen voor het instellen van de home-cinema?
Wat kan dit zijn? Ik heb de Logitech Harmony 525.
Heeft de DVD speler aparte knoppen voor de betreffende ingangen of 1 knop waar meerdere malen op gedrukt dient te worden... Misschien zit daar het probleem.

Probeer ook eens te kijken naar de volgorde van het activeren van apparaten in de activiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Welke home cinema en wat moet je normaal (met bijv. de originele) remote van je home cinema doen om hem op 'line-digital' te krijgen? En wat staat er precies in je activity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo... Vandaag mijn -lange tijd vermiste- televisie weer eens opgehaald.

Maar ik krijg de bronselectie van dat ding (Loewe Aventos) met geen mogelijkheid ingesteld.

Normaalgesproken kun je óf via de zenderlijst, óf via een inputlijst, óf met ch+/ch- naar de bron toe, maar dat is echt een verschrikking.

Op 0 drukken resulteert namelijk in een menuutje, met een vertraging. Reageer je daar niet precies op tijd op, is het menu weer weg... Ben je te vroeg, wordt het volume bijgesteld... Ook niet de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Flatwhite schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:57:
[...]

Heeft de DVD speler aparte knoppen voor de betreffende ingangen of 1 knop waar meerdere malen op gedrukt dient te worden... Misschien zit daar het probleem.

Probeer ook eens te kijken naar de volgorde van het activeren van apparaten in de activiteit...
Ja. De home-cinema heeft aparte knoppen voor het instellen van ingangen. Bij het instellen van de activiteit DVD kijken heb ik deze keuze moeten maken voor de typering van de afstand bediening. Overigens wordt het geluid van de DVD prima ontvangen.
Bij het afsluiten van de activiteit DVD kijken forceer ik nu, dat de home-cinema zich moet instellen op digital-line. Om het optische geluid te ontvangen.

Home-cinema = JVC DD-3
kaajee schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:57:
Welke home cinema en wat moet je normaal (met bijv. de originele) remote van je home cinema doen om hem op 'line-digital' te krijgen? En wat staat er precies in je activity?
Om hem op digital-line af te stemmen, moet ik met de JVC afstandsbediening drie keer op de knop Line drukken. (Line 1, Line 2, Digital-line).

Zodra ik nu forceer met het afsluiten van de DVD kijken activiteit zet bij het geluid op Line 1.
Opzich een stuk verder, maar nog niet op digital-line.

Update
Nadien heb ik alle apparatuur afgesloten met de bijbehorende afstandsbedieningen. De home-cinema afgesloten op het moment dat deze stond op 'line-digital'. Vervolgens werken alle settings perfect. TV-Kijken, DVD-Kijken en Digitaal Muziek luisteren. Ook het switchen wat voornamelijk de geluidsbron niet goed instelde is nu verholpen.
Probleem opgelost.

[ Voor 37% gewijzigd door matinez op 13-04-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Heb je uberhaupt wel even gekeken naar de bronnenlijst in je harmony software? Check eens problemen oplossen bij het apparaat in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou, na alle enthousiaste verhalen zelf ook maar een Harmony aangeschaft.
Wat een leuk ding zeg.

In het begin krijg je lichte neiging tot TRA vanwege al dat geklik door de wizards maar na een beetje spelen krijg je de gedachte achter het systeem door en kan je praktisch alles voor elkaar krijgen volgens mij.
Toen ik de eerste keer alles instelde had ik nog niet door wat ze precies in gedachten hebben dus achteraf ga je alle apparaten nog maar een keer doen omdat het toch beter kan.
Er gaat behoorlijk wat tijd in zitten, ben namelijk nog niet klaar, maar ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.
Tot nu toe dus nog zeker tevreden over de aankoop.

offtopic:
Wel tegen mijn vriendin gezegd dat ze hem pas mag gebruiken als hij echt helemaal klaar is.
Anders weet ik het wel weer, dan is ze al klaar met dat ding voordat hij een eerlijke kans heeft gekregen.
Moeten de oude AB's achter slot en grendel. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Holy crap, ik heb voor mijn verjaardag een Harmony 515 gekregen en moet zeggen: w00tehpwn! Vanochtend ff mijn devices (Sharp TV, Denon versterker, Xbox360 en HDX-1000 NMT) ingesteld, en alles werkt meteen! Suuuper vet!

Nu nog ff tunnen dat het geluid bij film kijken via versterker loopt en bij TV via TV etc, maar ik ben erg onder de indruk van de kracht van de wizard en het apparaatje. Aanrader!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag de Harmony 885 gehaald, maar nu geeft de applicatie 'routine system maintenance'... Beetje jammer op zo'n zwaar verwachte spielerij-avond. :P
Maar tot het onderhoud werkte het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
is het met de Harmony (One) ook mogelijk om custom macro's te maken (bijv een toetssequence) ? Ik heb al even lopen zoeken in de Harmony Remote Software, maar kan het nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ja, customize buttons, en dan een sequence. Helaas kun je maar 4 acties daar aan verbinden, en helaas kun je ook geen sequence in een sequence gebruiken (wat wel handig zou zijn in bepaalde gevallen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
thanks. 4 acties daar red ik het denk ik net mee. Maar wel jammer deze beperking ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een vraagje ondanks erg tevreden te zijn van mijn Harmony 555.

Wat is nu het verschil tussen de Harmony 555 en Harmony 555 Refresh?
Waaraan kan je het verschil zien?
Waar moet je dan op letten zodat je weet welke versie het is?

Ik denk dat het een verkoop trucje is. Op de site van Logitech vind je n.l. niets over een "refresh" versie.
sverzijl schreef op donderdag 16 april 2009 @ 07:12:
thanks. 4 acties daar red ik het denk ik net mee. Maar wel jammer deze beperking ja.
Ik heb er inmiddels 7 geprogrammeerd. Dit moet je handmatig doen. 4 zijn automatisch de overige handmatig via de software.

Succes

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
Ik heb nu ruim een jaar de Harmony 785.

1 woord: GE-WEL-DIG, echt ik heb nog nooit zo'n fijne afstandbediening gehad. elk apparaat wat ik daadwerkelijk heb word herkent, activiteiten zijn zeer makkelijk in te stellen en daarnaast geen gezeik meer met dat de batterij bijna leeg is, ideaal zo'wn afstand bediening met accu en laadstation.

toch 1 van mijn beste aankopen moet ik zeggen. echt een aanrader _/-\o_

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:20:
Ik heb er inmiddels 7 geprogrammeerd. Dit moet je handmatig doen. 4 zijn automatisch de overige handmatig via de software.
Je bent niet geheel duidelijk. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om 7 acties toe te voegen ? Bedoel je dan dat ze ergens in een config/xml file zijn toe te voegen ? (meer dan de 5 acties die je via de GUI van de software kan toevoegen aan een sequence ?).

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 17-04-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 07:38
Voor de zakelijke gebruikers onder ons: de Harmony 555 bij de Office Centre voor 35 euro ex btw.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
Ik ben zelf in het bezit van de Harmony One, echter bevalt hij niet zoals ik gedacht had.
Ik heb mijn apparaten eerst gecheckt op de Logitech site en hij zou alles moeten ondersteunen.

Nu is het geval dat hij weigert mijn JVC DR-MH200 HDD recorder te pakken. Wat helemaal vreemd is dat ik kan helemaal geen HDD recorders tegen kom in mijn Logitech software (versie 7.5.0)

Is er iemand die zijn/haar HDD recorder wel werkend heeft gekregen?

Groet,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 21:51

Wildfire

Joy to the world!

CF-Warlock schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:27:
Ik ben zelf in het bezit van de Harmony One, echter bevalt hij niet zoals ik gedacht had.
Ik heb mijn apparaten eerst gecheckt op de Logitech site en hij zou alles moeten ondersteunen.

Nu is het geval dat hij weigert mijn JVC DR-MH200 HDD recorder te pakken. Wat helemaal vreemd is dat ik kan helemaal geen HDD recorders tegen kom in mijn Logitech software (versie 7.5.0)

Groet,

Bas
Sony HDD recorder, gewoon kunnen vinden in de software hoor. Weet je zeker dat je in de juiste categorie kijkt?

In het uiterste geval kun je gewoon de infraroodsignalen aanleren.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 17-04-2009 23:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
CF-Warlock schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:27:

Groet,

Bas
Staat er idd gewoon tussen hoor. Oa bij DVD recorders: "DVD Recorder - JVC - DR-MH200 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik ben, naar volle tevredenheid, in het bezit van de logitech harmony 525 icm een marantz receiver en een xbox (the good old one). Tot van de week werkte alles perfect. Zo ineens werkt de enter button niet meer in bij het bedienen van de xbox. OOk op mijn andere xbox is dit ineens het geval. geen settings gewijzigd in de remote software en ook niets aan de xbox gedaan.

Ik heb al andere batterijen geprobeerd, getracht de knop opnieuw te leren met de originele remote, afstandbediening geupdate maar helemaal niets!.

Zijn er lotgenoten met een oplossing?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds pas een logitech harmony 555, werkt prima alleen bij het power off commendo van de tv gaat ook gelijk de denon 1909 uit !
ik heb het al handmatig aangeleerd, dat maakt niks uit, het lijkt wel of de denon en panasonic op hetzelfde power off commando reageren, het power on commando gaat wel goed.

is hier nog wat aan te doen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:40:
Ik heb sinds pas een logitech harmony 555, werkt prima alleen bij het power off commendo van de tv gaat ook gelijk de denon 1909 uit !
ik heb het al handmatig aangeleerd, dat maakt niks uit, het lijkt wel of de denon en panasonic op hetzelfde power off commando reageren, het power on commando gaat wel goed.

is hier nog wat aan te doen ?
Dan snap je het principe van de Harmony's niet helemaal. De Power (off) knop n de harmony is ook eigenlijk geen power knop, maar en stop-activity knop (sluit activity af). Daarmee sluit je de activity's af. Als je dus in een activity hebt staan dat je receiver uit moet gaan, dan gaat ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je goed leest selecteer ik dus eerst mijn tv als device en doe daar een power off.
ik doe geen algemene power off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
De bedoeling van de Harmony's is dat je activity's gebruikt. De device knop is eigenlijk als extraatje. De power knop op de Harmony's sluit een activity af. Als je een device in device modus wilt afsluiten (power off) moet je daar een andere knop dan de power knop van de harmony voor configureren/aanmaken, maar niet de power knop (linksboven) van de Harmony voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist, en als ik die zelf aangemaakte knop ( geleerd van mijn afstandbediening van de panasonic tv gebruik gaat ook de denon reciever uit.

en ik vraag of daar nog iets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:44:
juist, en als ik die zelf aangemaakte knop ( geleerd van mijn afstandbediening van de panasonic tv gebruik gaat ook de denon reciever uit.

en ik vraag of daar nog iets aan te doen is.
Tsja, als ze echt hetzelfde signaal hebben valt er niets aan te doen vrees ik. Maar soms hebben apparaten een specifieke on- en een specifieke off-knop en soms gewoon een power-toggle knop. Misschien eens kijken of er daarvoor een mogelijkheid is?
kaajee schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:10:
De bedoeling van de Harmony's is dat je activity's gebruikt. De device knop is eigenlijk als extraatje.
Ik denk dat er nog best wel veel zijn die, net zoals ik en mijn ouders, heel die activities niet gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 18-04-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Wildfire schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:51:

[...]

Ik denk dat er nog best wel veel zijn die, net zoals ik en mijn ouders, heel die activities niet gebruiken.
Voor de gene die dit doen: Harmony mishandeling
Probeer voor de gein eens de activities te gebruiken. Gewoon voor de lol. De Activities zijn juist de kracht van de Harmony. Anders kan je net zo goed een universele afstandsbediening van de Aldi kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door RunaR op 18-04-2009 19:16 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die activities zijn idd ideaal....maar ik merk ook dat als ik het volume van mijn denon regel dat de panasonic tv aangaat, eigenlijk is dat best flut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RunaR schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:14:
[...]

Voor de gene die dit doen: Harmony mishandeling
Probeer voor de gein eens de activities te gebruiken. Gewoon voor de lol. De Activities zijn juist de kracht van de Harmony. Anders kan je net zo goed een universele afstandsbediening van de Aldi kopen.
Nee, de activities vind ik gewoon niet veel soeps. De Harmony is aangeschaft vanwege de vormgeving, het handige touchscreen en de uitgebreide database van ondersteunde apparaten. Die algemene universele afstandsbedieningen vallen vaak qua gebruiksgemak en instelmogelijkheden zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoe kun je nu zeggen dat je activities niet veel soeps vindt? Het is alles wat devices kan maar dan nog met veel handige dingen extra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke afstandsbedieningen :) Maar vind het wel jammer dat ik toch telkens weer dingen handmatig in moet stellen omdat ie het automatisch verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LuNaTiC schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:05:
Hoe kun je nu zeggen dat je activities niet veel soeps vindt? Het is alles wat devices kan maar dan nog met veel handige dingen extra :P
Inderdaad...

Ik kan wel zeggen dat als je de activities niks vindt je de remote óf niet snapt, óf niet de moeite hebt genomen om hem goed in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sorry hoor ik ga hier niet meer op reageren, als je de Harmony 'misbruikt' als ordinaire universele afstandsbediening dan hoor je niet in dit topic te posten en hoef je ook geen reacties te verwachten. Jullie snappen bovendien het hele principe niet.

En dat ie alles automatisch verkeerd zou doen ligt toch echt aan jezelf, aan jouw settings. Echt complete onzin.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:17:
Leuke afstandsbedieningen :) Maar vind het wel jammer dat ik toch telkens weer dingen handmatig in moet stellen omdat ie het automatisch verkeerd doet.
Voorbeelden? Ik vermoed dat je dan echt iets verkeerds hebt ingesteld. Toen ik verhuisde was er ineens ook een probleem met m'n remote (dacht ik toen), hij pakte de inputs van m'n TV niet meer goed. Ik was aardig in de war, ik dacht dat ie nl bij het uit- en daarna weer aanzetten van mijn TV de laaste input (bv EXT3) onthield... echter sprong ie nu ik hier woonde, automatisch naar EXT1 elke keer, waardoor ie helemaal kwijt was op welke input ie nu stond en bij het wisselen van activiteit ook steeds op de verkeerde input kwam. (en dat moest ik dan weer handmatig goed zetten).

Ik weet nog steeds niet hoe dat ineens kwam 8)7, maar heb wat dingetjes veranderd, en nu doet ie alles weer perfect zodat ik niets meer handmatig hoef te doen.

Mijn raad: ga verder tweaken, achterhaal stap voor stap wat je nu precies wil dat ie doet, wat ie eigenlijk doet, en welke stap het misgaat. Het kan aan verschillende dingen liggen, als je achterhaal waarom het misgaat, moet je het in 99% van de gevallen kunnen oplossen.

Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.