Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik ben nóg niet in bezit van harmony remote.. maar ben wel zwaar aant het denken 1 aan te schaffen.. heb nu 5 remotes liggen :S

waar kan ik een lijst vinden ..welke apparaten de harmony one ondersteund? bijv. de WD TV player

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op de logitech site kan je per apparaat bekijken welke werkt en welke niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

SaURoN schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:41:
Op de logitech site kan je per apparaat bekijken welke werkt en welke niet
Thanks! gevonden!! al mijn apparaten worden ondersteund! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Er komen in dit topic nog al eens wat vragen voorbij of de Harmony serie ook met de zgn. klik-aan-klik-uit devices werkt. 'Stekkerblokjes'/schakelaars die je middels een (RF) remote aan/uit kunt zetten. En vragen over comptabiliteit met het zgn. X10 (zelfde principe; stroom schakelen middels remote).

In beginsel werken deze apparaten niet met de Harmony's omdat de Harmonys dan wel helemaal geen RF ondersteunen, dan wel het verkeerde RF prototcol (z-wave) gebruiken.

Ik zag net in de Gamma krant een device van Elro wat ook een stekker/schakelblok middels een remote is, maar deze werkt dus wél op IR (infrarood) en moet dus probleem ook werken met een Logitech Harmony. Kan dus interessant zijn voor mensen die stroom willen schakelen met hun Harmony.

Is wel net even een ander principe, want deze zet schakelt aangesloten aparaten na 3minuten idle uit en is dan vervolgens weer met de remote aan te zetten. Kan wel handig zijn voor tv's, receivers etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/gammair.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
LiquidT_NL schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:31:
[...]

Als hij hem leert zou het gewoon moeten werken hoor :S Al de sterkte verhoogd/verlaagd (zie help)?
Als je doelt op de vragen van de help elke keer dat hij het aanpast en komt met de vraag of het is opgelost. Ja dat heeft die al gedaan en ik heb tot in den treuren op "nee" moeten drukken.

Ik zal het nogmaals proberen te leren en kijken of het werkt.
kaajee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:24:
Is wel net even een ander principe, want deze zet schakelt aangesloten aparaten na 3minuten idle uit en is dan vervolgens weer met de remote aan te zetten. Kan wel handig zijn voor tv's, receivers etc.

[afbeelding]
Ik zie even niet hoe dit handig kan zijn, want dan moet of je moet een zappert zijn of je apparatuur schakelt na 3 minuten uit. :o

[ Voor 35% gewijzigd door Cardinal op 11-02-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
cardinal808 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:49:
[...]

Als je doelt op de vragen van de help elke keer dat hij het aanpast en komt met de vraag of het is opgelost. Ja dat heeft die al gedaan en ik heb tot in den treuren op "nee" moeten drukken.

Ik zal het nogmaals proberen te leren en kijken of het werkt.
Dat klopt ook. Want de help toets/functie van de Harmony is 'tijdelijk' die lost het 'probleem' (alleen) op dat moment op, maar past dit niet aan in je/de/een activiteit.
Dit betekent echter dat het prima kan werken, anders zou ie et mebv de help toets ook niet doen, maar dat je toch nog iets fout hebt in je activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Bedoelde ook "problemen oplossen" in de software ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
[...]
...........

Ik zie even niet hoe dit handig kan zijn, want dan moet of je moet een zappert zijn of je apparatuur schakelt na 3 minuten uit. :o
Hij gaat alleen op 'uit' (power off) als het device/apparaat op/in standby staat. Dus je hoeft niet constant te zappen..........
(vandaar ook Stand-By-Off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17

[...]

Ik vermoed dat de "idle" detectie op basis van stroomverbruik wordt gedaan: dus, normaal slurpt je plasma 250 Watt, als hij drie minuten lang maar 20 Watt slurpt, staat ie in idle, en klikt het blokje dus uit.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
kaajee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:16:
[...]

Dat klopt ook. Want de help toets/functie van de Harmony is 'tijdelijk' die lost het 'probleem' (alleen) op dat moment op, maar past dit niet aan in je/de/een activiteit.
Dit betekent echter dat het prima kan werken, anders zou ie et mebv de help toets ook niet doen, maar dat je toch nog iets fout hebt in je activity.
Duidelijk, alleen ik heb in de software al een keer gekozen voor Power Off en PowerToggle (de laatste gaat ie wel mee aan) maar in principe zou dezelfde powertoggle ervoor moeten zorgen dat de HTPC ook weer uitgaat. Dat doet hij echter niet.
kaajee schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:41:
[...]

Hij gaat alleen op 'uit' (power off) als het device/apparaat op/in standby staat. Dus je hoeft niet constant te zappen..........
(vandaar ook Stand-By-Off)
Das een leuke om mee te experimenteren, zou een leuke kosten bespaarder zijn voor alle apparaten die niet "uit" willen (Samsung TV, Versterker en Wii)

Verwijderd

Inderdaad zit ook nog steeds te kijken voor een oplossing om alles in 1 keer uit te schakelen. Zal het eens gaan proberen of het werkt ;)

• kaajee
Alles? Dan moet je dat Gamma ding in je meterkast plaatsen; onder je meterkast tussen de meterkast en die dikke kabel die vanuit de grond je huis in komt........... :P :9

Verwijderd

Kan ook makkelijk wezen ;)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:35
Ik heb er nu een tijdschakelaar tussen zitten, deze gaat om 24:00 uit en de volgende dag weer aan. Het is niet optimaal, maar het werkt wel goed en scheelt toch behoorlijk wat stroom (Subwoofer/Apple Airport Express/UPC DVR/WII en DVD speler die allemaal niet compleet uit te schakelen zijn)

Er zijn ook van dit soort dingen op afstandbediening, maar deze werken volgens mij niet via IR, dus dan komt er weer een AB bij.. Verder is het wel lastig dat ik mijn UPC DVR niet meer kan programmeren als er geen stroom op staat.. :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Gisteren de One gekocht.. werkt perfect!! bijna al mn apparaten kunnen installeren op de remote..
Ik krijg alleen mn draadloze toetsenbord niet werkend op mn remote.. (Cordless Desktop® S 510 keyboard)
Is dit uberhaupt wel mogelijk? Zo ja, wat moet ik die uitkiezen bij apparaat toevoegen?
Ik wil dit op mn remote krijgen zodat ik de volume en mediaplayer kan besturen op mn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar dat keyboard is toch geen infrarood ontvangend apparaat? Die kan toch helemaal geen signalen ontvangen zoals een TV/DVD speler/receiver oid.......
Zowel je Harmony remote als je toetsenbord zijn (IR) versturende apparaten.
Beetje kromme gedachte die je daar hebt.

Je moet het aan de ontvangende kant; je computer, zoeken. Hefet die wel een infrarood ontvanger? Dan vervolgens dáár met software de boel draaiend krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

kaajee schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:56:
Maar dat keyboard is toch geen infrarood ontvangend apparaat? Die kan toch helemaal geen signalen ontvangen zoals een TV/DVD speler/receiver oid.......
Zowel je Harmony remote als je toetsenbord zijn (IR) versturende apparaten.
Beetje kromme gedachte die je daar hebt.

Je moet het aan de ontvangende kant; je computer, zoeken. Hefet die wel een infrarood ontvanger? Dan vervolgens dáár met software de boel draaiend krijgen......
Aaaaaiii idd ! ik d8 ff dat het infrarood was! |:( Mijn pc heeft helaas geen infrarood
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Je moet idd dan een receiver kopen, zoals die van Windows XP Mediacenter Edition of Vista MCE. Deze sturen sowieso windows media player aan incl. volume.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

http://cgi.ebay.com/IR-RE...MSfp=TL081230111011r37334

met zoiets zou die dan moeten werken ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hij lijkt op mijn XP MCE receiver, dus ik neem aan van wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38
@ind0mi: ik heb nog een MCE remote + ontvanger over. Stuur me een Direct Message als je interesse hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door RichieB op 13-02-2009 15:19 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

RichieB schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:19:
@ind0mi: ik heb nog een MCE remote + ontvanger over. Stuur me een Direct Message als je interesse hebt.
t lukt me niet een pm te sturen... stuur ff mailtje naar indo_mi@hotm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
http://www.ibood.com/nl/nl/index.php
Harmony 885 voor €82.90 (incl verzndkstn).
Wel aardig scherp prijsje dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
scheelt niet zo veel met pricewatch, maar heb toch ook eentje gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn Harmony als media center afstand bediening gebruiken in MCE. Nu heb ik een ir reciever (van ASUS) maar ik krijg het niet werkend.
Enig research leverde mij op dat het waarschijnlijk ligt dat de reciever geinstalleerd moet worden als eHome Infrared Receiver, mij reciever wordt geinstalleerd als hid-compliant.

Is er toch een mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen? Of wordt het een andere reciever bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Het kan wel maar is wel een 'gepruts'. Kijk eens naar programma's als Girder of HIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb de harman Kardon Tc30 maar ik kom nergens in de menu's de mogelijkheid tegen om ook een Apple docking station (ipod touch/3g) te kunnen bedienen, of zie ik die over het hoofd?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Fietsbel schreef op zondag 15 februari 2009 @ 08:52:
Zelf heb de harman Kardon Tc30 maar ik kom nergens in de menu's de mogelijkheid tegen om ook een Apple docking station (ipod touch/3g) te kunnen bedienen, of zie ik die over het hoofd?
Die TC30 maakt gebruik van dezelfde database als de Logitech's. In die database zie ik gewoon 2 Apple Docks; Apple Universal Dock en een iPod Universal Dock. (staan in dit geval onder muziek servers btw)
Als dit al niet 1 v/d de jouwe is, staat de jouwe er vast ook tussen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gisteravond dan eindelijk de Conceptronic CFULLHDMA toegevoegd aan m'n Logitech Harmony afstandbediening. De database van Logitech klopte niet helemaal, dus het nodige zelf geleerd - geen probleem.

Wat er nog mis gaat: als ik de activiteit met CFULLHDMA verlaat en bijvoorbeeld een DVD ga kijken, dan wordt de CFULLHDMA niet uitgezet. Normaal gesproken worden ongebruikte apparaten automatisch uitgezet. Waar zou dit fout door kunnen gaan, en hoe kan ik dit oplossen?

Het apparaat heeft helaas geen discrete code voor 'power off', enkel voor 'power toggle', dus een 'power off' zenden bij verlaten van activiteit is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar dan laat je je Harmony toch een 'power toggle' commando geven ipv een 'power off'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
kaajee schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:45:
Maar dan laat je je Harmony toch een 'power toggle' commando geven ipv een 'power off'
Geprobeerd, maar dat werkt ook niet geweldig: de harmony 'denkt' namelijk dat 'ie de CFH al uitgezet had, dus dat die power-toggle het ding weer aanzet.

Dus als je op het eind van de avond op de standby knop drukt, dan krijgt de CFH weer een power-toggle zodat 'ie dus weer aan gaat.
Hopelijk is dit nog een beetje te volgen zo...

Het komt er volgens mij op neer dat met default activiteiten, dus zonder zelf die powertoggle in te voegen, de Harmony bij het verlaten van de CFH activiteit wel een powertoggle geeft, maar deze niet goed aankomt of zo. De Harmony denkt in elk geval dat het apparaat uit staat. Zelf met powertoggles spelen zorgt dus alleen maar voor meer verwarring (jij zet hem uit, Harmony denkt dat je hem weer aan zet en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Het zou ook fijn zijn als fabrikanten eens ophielden met die vervelende togglecodes en inputs die alleen via een menu zijn te kiezen. Ik vind dat elke functie in een apparaat een discrete code zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een Harmony 555 maar ik vraag me af hoe dat zit als je bijvoorbeeld TV kijkt of een film kijkt (als twee aparte "activities") en wat er dan met het geluid gebeurt.

Ik hoe bij het kijken wat TV namelijk geen surround geluid door mijn woonkamer (of tenminste niet altijd). Kun je de AB dan zo instellen dat:

- als activiteit = TV kijken dan >> volume knoppen veranderen volume TV
- als activiteit = Film kijken dan >> volume knoppen veranderen volume receiver

Kun je dit soort "settings" maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:39
MrAcid schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:46:
Ik ben in de markt voor een Harmony 555 maar ik vraag me af hoe dat zit als je bijvoorbeeld TV kijkt of een film kijkt (als twee aparte "activities") en wat er dan met het geluid gebeurt.

Ik hoe bij het kijken wat TV namelijk geen surround geluid door mijn woonkamer (of tenminste niet altijd). Kun je de AB dan zo instellen dat:

- als activiteit = TV kijken dan >> volume knoppen veranderen volume TV
- als activiteit = Film kijken dan >> volume knoppen veranderen volume receiver

Kun je dit soort "settings" maken?
Ja :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik heb een H-K TC30.

De accu is op het einde van de dag soms op.
Dus nieuwe accu.

Via H-K kost een accu 85$ ofzo.
Hier 2 foto,s van de accu:

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/3482/p170209231502mc7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/4531/p1702092315mx6.th.jpg

specs:
li-ion 3.7v 930mah

Maar nu lijkt de BLD-3 accu van nokia er wel erg veel op:
http://www.akkuinternatio...0f4d0900b040040102&shopid

http://images.google.nl/i...illa:nl:official%26sa%3DN

Zou deze passen?

[ Voor 25% gewijzigd door r.marijnissen op 17-02-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Is er al een fatsoenlijke optie van logitech om geen ingangssignaal te moeten kiezen.
Al doe ik als activiteit TV kijken, dan wil hij nog steeds een ingangssignaal hebben voor de TV (HDMI1 bij mij).
Is hier al een simpele oplossing voor dat je gewoon geen ingangssignaal moet opgeven ipv een hele workaround ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 07:38
Natuurlijk heb je een ingangssignaal nodig. Of een input (zoals HDMI1) of de ingebouwde TV tuner. Dus dat moet je inderdaad instellen in de activity.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
r.marijnissen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:57:
Ik heb een H-K TC30.

De accu is op het einde van de dag soms op.
Dus nieuwe accu.

Via H-K kost een accu 85$ ofzo.
Hier 2 foto,s van de accu:

specs:
li-ion 3.7v 930mah

Maar nu lijkt de BLD-3 accu van nokia er wel erg veel op:

Zou deze passen?
Ja, die lijkt er sprekend op.
Ik zou even naar een lokale telefoonboer lopen en em daar vergelijken evt. zelfs passen.
Alleen wellicht voor de zekerheid nog even de polariteit checken. Met een multi meter even controleren wat er op welke pin/metalen vlak zit.

edit: bij nadere inspectie lijken ook de 3 vlakken/pinnen overeen te komen. De min - zit het dichtst bij de hoek, de plus + zit bij dat lange vlakje

edit2: als het lukt zou dit wel een gouden tip zijn! Ik zie (op ebay bijv.) dat de andere oplaadbare batterijen uit de 'echte' Harmony's ook met diezelfde BLD-3 overeen lijken te komen......zou handig/mooi zijn....

[ Voor 30% gewijzigd door kaajee op 18-02-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

iemand deze error al eens gezien in de software?
mscorlib error '80004005'

An existing connection was forcibly closed by the remote host

/EasyZapper/New/ProcLogin/Start.asp, line 133
:/

Heb de remote nog niet eens geconnect via USB, maar prog doet ineens niks behalve deze error geven in een verder wit scherm

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik heb zelf ook een TC30 gehad en wat mij bijstaat is dat de bld-3 accu inderdaad compatible is met de TC30.

Het is overigens ook dezelfde accu als in een Harmony One.

[ Voor 22% gewijzigd door Domino op 19-02-2009 10:09 ]

• ID-College
RichieB schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:00:
Natuurlijk heb je een ingangssignaal nodig. Of een input (zoals HDMI1) of de ingebouwde TV tuner. Dus dat moet je inderdaad instellen in de activity.
Ja, maar dat wil ik dus niet.

Mijn TV gaat automatisch aan op HDMI1 (via hotel mode) dus het is onzinnig om nogmaals het signaal te sturen van: ga op HDMI1
Want dat staat ie al, maar je kan niet kiezen voor: geen ingangssignaal je MOET namelijk een ingangssignaal opgeven, maar dat wil ik dus niet.

• kaajee
Maar als je tv aangaat op HDMI1 en in de Harmony staat ook dat ie na een power commando naar HDMI1 moet gaan is er toch niets aan de hand? Hooguit zet ie em nogmaals op HDMI1, so what?
( de tv gaat aan, staat op HDMI1 en de Harmony 'drukt' nogmaals op HDMI1, geeft nogmaals het commando HDMI1, zeg maar)..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wat boeit het nou dat het signaal nog eens wordt gestuurd? Ik stuur hier wel meer dubbele signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
(ja, dat bedoel en zeg ik toch ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Bij mij doet de tv dat ook, maar ik heb gemerkt dat wanneer je 2 keer het signaal voor de EXT ingang instelt, dat hij dan terug gaat naar het vorige kanaal. Dit gebeurt dan weer niet bij het aanzetten, maar wel bij het overzetten van bijvoorbeeld HDMI naar EXT of een andere ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Harmony 555 voor aansturing setupbox/dvd-r/TV en Harman Kardon AVR230.

Sinds kort maak ik gebruik van een Marmitek GIGAVIDEO45 als IR verlenger (zodat de kast dicht kan).
Dit werkt perfect voor alle apparaten behalve de Harman Kardon AVR 230. Het signaal wordt niet erkend bij de versterker. (ook als ik het probeer met originele afstandbed. werkt dit niet via Marmitek.)

Weet iemand een oplossing hiervoor? (de reden waarom ik dit bij Harmony neerzet, is omdat ik hoop dat misschien via de Harmony remote een signaal verstuurd kan worden dat wel via de Marmitek naar de AVR erkent wordt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Arunia schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:49:
Bij mij doet de tv dat ook, maar ik heb gemerkt dat wanneer je 2 keer het signaal voor de EXT ingang instelt, dat hij dan terug gaat naar het vorige kanaal. Dit gebeurt dan weer niet bij het aanzetten, maar wel bij het overzetten van bijvoorbeeld HDMI naar EXT of een andere ingang.
Yep, ook bij mij gaat de TV de ene keer wel netjes naar de HDMI kanaal, en de andere keer blijft die op de EXT1 steken. Ik heb nog met de toetsenvertraging gespeeld, maar dat mocht niet baten.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
UltraSub schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:45:
Wat boeit het nou dat het signaal nog eens wordt gestuurd? Ik stuur hier wel meer dubbele signalen.
Dat is toch grote onzin? Das hetzelfde als je naar de supermarkt rijdt voor iets dat je al in huis hebt liggen.
Ze moeten gewoon een optie bijvoegen van "Geen ingangssignaal benodigd" ofzoiets, want nu duurt het langer voordat ik kan zappen. Want hij gaat een signaal sturen dat niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ID-College schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:06:
[...]

Dat is toch grote onzin? Das hetzelfde als je naar de supermarkt rijdt voor iets dat je al in huis hebt liggen.
Ze moeten gewoon een optie bijvoegen van "Geen ingangssignaal benodigd" ofzoiets, want nu duurt het langer voordat ik kan zappen. Want hij gaat een signaal sturen dat niet nodig is...
Nou die vergelijking is wel van een wat andere orde..........

Maar bij mij is er gewoon een optie voor geen ingang:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/harmonyingang.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Ja, maar dan krijg je een heel menu met 4 keuzes, waar ik ze alle 4 al heb afgegaan en geen 1 daarvan werkt :)
Ze moeten gewoon een optie invoegen dat je niets op hoeft te geven. Vindt het namelijk erg nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ID-College schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:58:
Ja, maar dan krijg je een heel menu met 4 keuzes, waar ik ze alle 4 al heb afgegaan en geen 1 daarvan werkt :)
Ze moeten gewoon een optie invoegen dat je niets op hoeft te geven. Vindt het namelijk erg nutteloos :)
Zoals hij laat zien op die screenshot (als zijnde geselecteerd) zit dit gewoon in de software. Overigens vind ik de vergelijking tussen naar een supermarkt rijden en een seconde aan infraroodsignaal nogal onzinnig en echt een minor puntje. Laat ze liever maar met een sleeptimer functie komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kaajee schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:33:
(ja, dat bedoel en zeg ik toch ook)
Haha, klopt, maar ik wilde je statement ff onderstrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:58:
Die optie heb je alleen wanneer je een nieuwe activiteit maakt en kiest voor "Overig". De meeste mensen kiezen voor standaard opties als TV-kijken e.d. en mis je die optie. Bij mij staat er dan "Ik hoef de broningang niet op te geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 17:04

CasGas

.

Iemand die mij ook kan vertellen waar ik de HDX 1000 kan vinden in het rijtje van de database? Ik heb ze allemaal al gehad maar niks kunnen vinden, je kan gek genoeg ook niet echt zoeken in die database.. :?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:27:
[...]

Die optie heb je alleen wanneer je een nieuwe activiteit maakt en kiest voor "Overig". De meeste mensen kiezen voor standaard opties als TV-kijken e.d. en mis je die optie. Bij mij staat er dan "Ik hoef de broningang niet op te geven".
He thnx! dit was de gouden oplossing. Nu hoeft het idd niet!
Wel wat extra werk, want je moet de knoppen zelf invullen ipv dat logitech dat voor je doet maar het werkt _/-\o_
Thnx _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Settler schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:15:
Iemand die mij ook kan vertellen waar ik de HDX 1000 kan vinden in het rijtje van de database? Ik heb ze allemaal al gehad maar niks kunnen vinden, je kan gek genoeg ook niet echt zoeken in die database.. :?
En nou moeten wij maar gokken? Wat is een HDX 1000 dan? Een decoder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Settler schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:15:
Even Google raadplegen:
Device > Computer > Media Center > HD Digitech > HDX-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
heb mijn harmony 885 binnen sinds vanmiddag, en tot nu toe gaat alles vlot, het is wel even je weg zoeken door de software. maar het werkt allemaal wel erg intuitief.
kan je de icoontjes van de aangepaste activiteiten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb sinds een paar dagen een Harmony 785. Ik loop tegen een paar dingen aan, waar ik inmiddels al zo'n 8 uur mee bezig ben geweest. Mijn setup::

Panasonic TH-42PV500 TV
Panasonic digitale tv decoder TU-DC40RD
JVC TH-R3 surround set
Xbox 360

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3555/3318252041_b059cf4dbb.jpg?v=0

Ik heb het klassieke Panasonic input kies probleem. Wanneer de TV opstart, komt hij default naar de analoge tuner. Ik geef dan het commando TV/Video en dan sprint hij naar AV. De TV onthoudt de stand waarin hij stond en daar zit het probleem. Wanneer ik DVD kijk via de Xbox, dan doe ik dat via component. Hiervoor kan ik het commando InputComponent gebruiken. Alleen is het een gedeelde input met PC en HDMI. Wanneer ik een DVD gekeken heb en ik kies daarna weer DVD kijken, dan schiet hij dus naar PC.

Aangezien mijn TV geen "Hotel Mode" heeft, kan ik geen default AV input selecteren. Er zijn ook geen werkende discretes die meteen de juiste ingang selecteren. Hetzelfde gebeurt als ik TV kijk op AV4 die ook een AV4S gedeeld heeft. Ik heb dus geen "anker" waar ik me aan kan vasthouden om een InputNext o.i.d. mee te kunnen gebruiken.

Mijn tweede probleem is dat de Panasonic decoder z'n signaal zo uitstuurt, dat als je Channel up kiest, je meteen een aantal kanalen omhoog schiet. Ik heb het gebprobeerd op te lossen door de signaalsterkte naar 0 of juist 5 te zetten, maar zonder resultaat. De originele afstandbediening schiet maar 1 kanaal omhoog, ook al hou je de knop ingedrukt. Ik heb wat met de timings zitten spelen van de knoppen, maar niks lijkt te helpen wat ik geprobeerd heb.

Een minpunt van de software vind ik dat het best lang duurt voordat je AB is geupdate. Als je aan het troubleshooten bent en je moet steeds 2/3minuten wachten voor je weer kan testen, dan is dat behoorlijk irritant.

Uiteraard heb ik de helpdesk al een mailtje gestuurd. Ik hoop dat jullie ook nog suggesties hebben. Als de helpdesk oplossingen heeft, zal ik ze natuurlijk ook hier posten.

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 01-03-2009 12:36 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:39
HellBeast schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:44:
...
Mijn tweede probleem is dat de Panasonic decoder z'n signaal zo uitstuurt, dat als je Channel up kiest, je meteen een aantal kanalen omhoog schiet. Ik heb het gebprobeerd op te lossen door de signaalsterkte naar 0 of juist 5 te zetten, maar zonder resultaat. De originele afstandbediening schiet maar 1 kanaal omhoog, ook al hou je de knop ingedrukt. Ik heb wat met de timings zitten spelen van de knoppen, maar niks lijkt te helpen wat ik geprobeerd heb.
...
Gebruik de leerfunctie van de Harmony om m.b.v. de originele afstandsbediening een nieuwe, eigen "Channel up" actie te maken.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Mr_Blobby schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:09:
[...]

Gebruik de leerfunctie van de Harmony om m.b.v. de originele afstandsbediening een nieuwe, eigen "Channel up" actie te maken.
Dit had ik al geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

met soortgelijke problemen met mijn oude TV heb ik 2u met kerel van Harmony aan de phone gezeten. Hij hing pas op toen alles goed werkte.

Jij bent echt niet de enige met dit probleem, zij kunnen in hun DB kijken hoe je het beste hiermee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Vraagje ik heb via de software van mijn TC 30 de glow tijd op 5 sec gezet om te testen.

Toen heb ik hem geupdate.
Maar toch blijft het scherm branden.

Wat doe ik verkeerd om hem na een x aantal sec het scherm te laten dimmen?

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

Zo'n harmony 895 is dat nu een beetje makkelijk te programmeren. Ik heb nu een Philips Pronto 950. Maar door een foutje ben ik mijn config file kwijt en moet ik zeg maar opnieuw beginnen. Ik weet hoeveel werk het is om een pronto te programmeren van daar de vraag. Anders gaat namelijk de pronto in de verkoop en ga ik zo'n logitech kopen.

En anders zit er niks anders op om weer wat avondjes te gaan opofferen voor de pronto.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zit met een klein probleempje.

Heb de 525 werkt helemaal toppie op 1 activiteit na.

Ik heb een PC als mediacenter aan m'n home cinema gekoppeld.

Hij zit met een DVI > HDMI aan m'n Sony AV ontvanger (receiver). Die zit weer met een HDMI aan de TV.

Ik heb toen een activiteit aangemaakt (presentatie weergeven o.i.d. denk ik) nu werkt het prima, kan de activiteit aanzetten, maar ik kan het volume van de AV ontvanger niet veranderen.

Als ik op de volumeknop druk op de Harmony reageert hij gewoon niet zeg maar.

Ik heb al geprobeerd om de Custom activiteit toe te voegen (Utility) maar dat helpt ook niet.

Hoe zorg ik nou dat ik met de Harmony het volume van de receiver kan veranderen?

Met andere activiteiten kan ik het volume wel gewoon veranderen trouwens.

P.S De PC heeft niks te maken met de Harmony, die spuugt alleen maar beeld + geluid uit en wordt niet bestuurd door de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ThinkPadd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:47:
Ik zit met een klein probleempje.

Heb de 525 werkt helemaal toppie op 1 activiteit na.

Ik heb een PC als mediacenter aan m'n home cinema gekoppeld.

Hij zit met een DVI > HDMI aan m'n Sony AV ontvanger (receiver). Die zit weer met een HDMI aan de TV.

Ik heb toen een activiteit aangemaakt (presentatie weergeven o.i.d. denk ik) nu werkt het prima, kan de activiteit aanzetten, maar ik kan het volume van de AV ontvanger niet veranderen.

Als ik op de volumeknop druk op de Harmony reageert hij gewoon niet zeg maar.

Ik heb al geprobeerd om de Custom activiteit toe te voegen (Utility) maar dat helpt ook niet.

Hoe zorg ik nou dat ik met de Harmony het volume van de receiver kan veranderen?

Met andere activiteiten kan ik het volume wel gewoon veranderen trouwens.

P.S De PC heeft niks te maken met de Harmony, die spuugt alleen maar beeld + geluid uit en wordt niet bestuurd door de Harmony.
Gewoon even de knoppen aanpassen van de activiteit en dan de volume up/down knoppen van de harmony remote mappen aan de volume up/down knop van je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Van het weekend toch maar de Logitech Harmony One besteld. Nu zie ik alleen dat ze de prijs hebben verhoogd met €80 (4Launch, van €127,50 naar €208). Net op tijd erbij geweest dus :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wanneer komen er nou eens goedkopere AB's met RF uit :(
Heb er een nodig voor op mijn slaapkamer, en om voor een TV en een decoder nou een 895 aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Twee van mijn problemen zijn opgelost, maar ik heb een nieuwe erbij. Het Panasonic TV input probleem is opgelost, ik kreeg een mailtje dat ze mijn profiel hadden geupdate en dat ik de AB moest updaten. De eerste 2 keer ging het nog mis en moet je de Help functie op je AB gebruiken om hem te leren dat hij nog niet op de juiste input staat. Daarna gaat het wel goed. Ze hebben wat rare aanpassingen gedaan. Als ik de help doorloop wordt er over de tv gevraagd;

Staat het menu op ON?
Is de modus Page12 van uw Tv ingesteld op Page2?
Is de modus Component/HDMI van uw tv ingesteld op component?

Ze gebruiken dus blijkbaar eerst de functie om het menu op te roepen (zodat je die balk in beeld krijgt met die kleurtjes en daarna geven ze de opdracht Component kiezen uit component/HDMI. Bij TV kijken zie ik voorbij komen de ze AVfour naar Av4 hebben gezet i.p.v. die laatste regel.

Het probleem met teveel doorschietende kanalen is ook opgelost, ik kan alleen niet zien wat ze precies veranderd hebben, alles lijkt nog hetzelfde.

Nu heb ik nog een probleem dat mijn JVC TH-R3 niet goed schakelt naar mijn digitale ingang. Dus ik ga vandaag de helpdesk daar nog even over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het probleem met mijn JVC is opgelost! Ik zal zoals beloofd beschrijven wat er is gebeurd.

Het probleem was dat de JVC miniset niet schakelde tussen de uit/ingangen en de radio zat niet in het rijtje uitgangen.
Nogmaals het schema die ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3555/3318252041_b059cf4dbb.jpg?v=0

Fase 1

Toen ik gisteren de JVC had verwijderd en opnieuw had ingesteld, lukte het nog steeds niet. Ik had vanmorgen de helpdesk weer gebeld en de persoon die ik aan de lijn had vroeg of ik het juiste type heb ingesteld. Ik zei, ja dat weet ik zeker. Hij vroeg me waar ik het typenummer vandaan had en ik antwoorde uit de gebruiksaanwijzing.
Meteen zei hij dat dit niet goed is en dat ik echt op het apparaat moest kijken. Dit heb ik gedaan en er stond een plaatje op met TH-R3E i.p.v. TH-R3 die ik had gekozen. Ik kreeg het advies de bestaande weer weg te mikken en die nieuwe aan te maken en dan weer opnieuw te beginnen. En waarempel, toen ik de nieuwe aanmaakte stonden er opeens de juiste inputs! De helpdeskmedewerker gaf ook nog aan dat ik de opstartvertraging naar 6 seconden moest zetten i.p.v. de oorspronkelijke 1,5 seconden.

Overigens zei de helpdeskmedewerker dat hij z'n collega's bij vergaderingen aan het aansporen was om dit altijd te controleren bij klanten. ;-)

Fase 2

Ik was vol goede moed begonnen, maar de codes werkten nog steeds niet om van ingang te switchen. Toen ben ik eens gaan graven in de JVC zelf. Als ik een input wilde kiezen, dan drukte ik altijd op de knop "Set-up" gevolgd door een Channel Up om de digitale ingang te krijgen. Dat had ik altijd al vreemd gevonden.

Nu zag ik dat het beginscherm altijd naar een Set-up-scherm schiet. Door de Set-up knop op de AB te drukken, annuleer je de setup af te maken. Normaal kijk ik hier niet naar, omdat ik TV kijk via de Panasonic Decoder zonder dat de JVC aanstaat. Ik had toen besloten om de Set-up maar eens netjes af te maken. Antennekabel uit de Panasonic decoder gehaald en in de JVC gedaan. Netjes z'n kanalen laten zoeken en de Set-up voltooid. Daarna weer getest en nu pakt hij dus WEL alle inputs netjes. Het Setup-scherm zorgde er dus voor dat hij die opdrachten niet uitvoerde. Ook blijft hij nu netjes op het laatst gekozen input staan.

Fase 3

Nu had ik alleen nog het probleem dat de Radio niet tussen de inputs staat, sterker nog, ik kreeg helemaal geen geluid meer van de Panasonic decoder (waar ik radio op luister). Ik heb in de kanaalinstellingen van de JVC aangegeven dat kanaal 1 als input de decoder heeft. Toen kreeg ik weer geluid. Ik heb in de software een "PR1" ingang aangemaakt die alleen het infraroodsignaal "1" doorgeeft en dan gaat hij netjes naar het kanaal met het radiosignaal uit de Panasonic decoder.

Al met al dus zelf uitgekomen, hier had de helpdesk denk ik ook nooit uitgekomen en dat neem ik ze ook niet kwalijk! Ik heb wel even gebeld om de call te laten sluiten en de situatie/oplossing uit te leggen.

Nu doet alles het en ben ik superblij met mijn Harmony 785!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Mooi zo :)
Ik heb net ook ff gebeld want ik kreeg bij het updaten de hele tijd:

"Inhoud kan niet worden weergegeven. Druk op next om verder te gaan."

Constant, dus ik heb ff dat 0800 nummer gebeld en die man heeft het netjes opgelost :) Nou werkt alles weer toppie. Voor de mensen:
Ik heb me temp directory geleegd van Windows, IE en Firefox. Toen werkte het weer :D
Iemand hier zei dat ze dat helemaal in Toronto (CA) moesten oplossen, wat dus niet zo is :)

[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 03-03-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

ID-College schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:09:
Iemand hier zei dat ze dat helemaal in Toronto (CA) moesten oplossen, wat dus niet zo is :)
Laat maar net uit bed 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Pierre op 04-03-2009 07:49 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zelf sinds kort ook een harmony 525...
Werkt -na een berg aanpassingen natuurlijk- prima... Alleen de "feel" met windows media center is nog niet helemaal geweldig... Dus daar grijp ik nog weleens voor terug naar de Microsoft afstandsbediening...
Toch maar eens een beetje prutsen met de timings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
MikeyMan schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:52:
zelf sinds kort ook een harmony 525...
Werkt -na een berg aanpassingen natuurlijk- prima... Alleen de "feel" met windows media center is nog niet helemaal geweldig... Dus daar grijp ik nog weleens voor terug naar de Microsoft afstandsbediening...
Toch maar eens een beetje prutsen met de timings...
Alle delays op 0, en bij problemen oplossen aangeven dat de remote teveel of helemaal niet reageert, en dan bij die optie die je dan krijgt aan te passen "0" kiezen ipv de standaard 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Boedha schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:48:
Zo'n harmony 895 is dat nu een beetje makkelijk te programmeren. Ik heb nu een Philips Pronto 950. Maar door een foutje ben ik mijn config file kwijt en moet ik zeg maar opnieuw beginnen. Ik weet hoeveel werk het is om een pronto te programmeren van daar de vraag. Anders gaat namelijk de pronto in de verkoop en ga ik zo'n logitech kopen.

En anders zit er niks anders op om weer wat avondjes te gaan opofferen voor de pronto.
pronto en harmony is appels met peren vergelijken, ik heb de beide in de winkel, doe zelf ook pronto's :)

[ Voor 4% gewijzigd door jakob op 04-03-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
UltraSub schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:36:
Heb er een nodig voor op mijn slaapkamer, en om voor een TV en een decoder nou een 895 aan te schaffen...
Met alleen een remote met RF ben je er dan natuurlijk niet! Het ontvangende apparaat moet ook over een RF ontvanger beschikken en dat zijn er niet veel. Ik ken nauwelijks tv's en/of decoders die middels RF werken.......
En waarom zou je voor je slaapkamer niet gewoon een IR kunnen gebruiken? Staan je tv en decoder zo ver verwijderd van je bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Gebruik al een tijdje de Logitech Harmony 515 (zelfde als de 525, kan alleen maximaal 5 apparaten toevoegen).

Alles is goed ingesteld behalve de activiteit 'TV kijken'. Ik heb een Samsung televisie, en als ik deze activiteit indruk dan switcht hij naar het TV kanaal, en niet naar DTV voor Digitenne. Ik heb meerdere malen al op de computer zowel TV als DTV kiezen gebruikt, maar hij blijft dit doen. Iemand een oplossing hiervoor?

Daarnaast, als ik een activiteit gebruik, staat er in het schermpje bij bijvoorbeeld 'TV kijken' 'text' voor teletekst. Maar als ik het schermformaat wil veranderen, dan moet ik eerst via devices naar 'TV'. En dan kan ik pas uit meerdere mogelijkheden kiezen. Kan ik ook meer op het schermpje toevoegen via alleen maar de activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
NvM schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:49:
Gebruik al een tijdje de Logitech Harmony 515 (zelfde als de 525, kan alleen maximaal 5 apparaten toevoegen).

Alles is goed ingesteld behalve de activiteit 'TV kijken'. Ik heb een Samsung televisie, en als ik deze activiteit indruk dan switcht hij naar het TV kanaal, en niet naar DTV voor Digitenne. Ik heb meerdere malen al op de computer zowel TV als DTV kiezen gebruikt, maar hij blijft dit doen. Iemand een oplossing hiervoor?
Na 1 keer gebruik van help niet opgelost?
NvM schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:49:
Daarnaast, als ik een activiteit gebruik, staat er in het schermpje bij bijvoorbeeld 'TV kijken' 'text' voor teletekst. Maar als ik het schermformaat wil veranderen, dan moet ik eerst via devices naar 'TV'. En dan kan ik pas uit meerdere mogelijkheden kiezen. Kan ik ook meer op het schermpje toevoegen via alleen maar de activiteit?
Bij de activiteit kiezen voor "knoppen aanpassen" in de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

LiquidT_NL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:27:
[...]

Na 1 keer gebruik van help niet opgelost?
Nee helaas niet, en zelfs als dat zou helpen, dat helpt maar eenmalig.. Dat verandert niet iets in de activiteit opzich toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kaajee schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:34:
[...]

Met alleen een remote met RF ben je er dan natuurlijk niet! Het ontvangende apparaat moet ook over een RF ontvanger beschikken en dat zijn er niet veel. Ik ken nauwelijks tv's en/of decoders die middels RF werken.......
En waarom zou je voor je slaapkamer niet gewoon een IR kunnen gebruiken? Staan je tv en decoder zo ver verwijderd van je bed?
Natuurlijk, snap ik ook. Ik heb een 895 op dit moment, dus ik weet hoe het werkt :)
Maar op dit moment kan alleen de 895 en de 1000 een RF extender aansturen, en die heb je dus nodig.
Slaapkamer; decoder staat in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:36:
Pas op! Deze heeft geen RF! Alleen een RF signaal op een bepaald frequentie die maar met een beperkt aantal apparaten werkt.

Het RF gedeelte is voornamelijk gemaakt voor het besturen van apparatuur die niet in het zicht staat (achter een kast bijvoorbeeld).

Met behulp van een ontvanger + rf, kun je deze apparaten toch aansturen.

Als je een systeem zoekt om je lampen te bedienen op basis van RF, dat kan met elke harmony, je hebt alleen een extra kastje nodig van jb media.

Ook andere RF apparaten werken met deze RF converter van deze duitse fabrikant.

Ik bedien zowel mijn harmony 525, 785 en mijn harmony 1000 mijn lampen thuis met behulp van deze jb media.

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 11-03-2009 11:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ze zijn ongetwijfeld al een paar keer gesteld de volgende vragen, maar ik kan ze op de een of andere manier niet vinden... ( ik zal ongetwijfeld verkeer zoeken... ) dus dan stel ik ze hier maar gewoon. :D

Ik heb sinds 1 week ongeveer een Logitech harmony one gekocht zodat ik mijn tv, upc dvr en dvd systeem kon aansturen, dit heb ik allemaal ingesteld en dit werkt gewoon erg goed ! ( hulde aan logitech :P)

Nu heb ik ook een media pc staan, en daar wil ik dus ook de One voor gaan gebruiken, ik heb reeds een ontvanger aangeschaft ( http://i00.twenga.com/p/25/11/472511vb.png alleen de ontvanger )

Maar wat nu ? ik wil hem uiteraard toevoegen bij de rest van de apparaten in het Logitech programma, maar waar valt dit onder ? Computer ? thuis automatisering ?

Dit blijkt gewoon onder: Computer - Media Center PC - Microsoft - Windows Media Center Edition. te staan. dus die is vast weg.

Ook vraag ik me af wat voor software ik verder nog nodig heb om het te laten communiceren met elkaar ?

Hier schijnt intelliremote goed voor te zijn ? zijn er nog andere waarvan jullie zeggen, wow dit werkt beter ?

[ Voor 12% gewijzigd door Fatal Mind op 12-03-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je Windows Media Center gebruikt heb je verder helemaal geen software meer nodig......
En anders zijn er ook Girder, HIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
True, zover was ik ondertussen ook al, maar heb atm gewoon xp sp3 erop draaien.

Maar ik ga wel eens ff een media centre regelen. scheelt weer hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren de Harmony 1000 gekocht. Nu heb ik dat apparaatje helemaal ingesteld dat hij al mijn apparaten aan en uit kan schakelen. Zelfs me pc in het begin, was niet helemaal de bedoeling :P
Maar dit is gefixt.

Nu heb ik hem zo ingesteld dat als ik muziek wil luisteren hij naar mediacenter gaat en mijn logitech Z-5500 aanzet op het juiste kanaal.
Nu werkt dat best wel lekker alleen met 1 irritant iets wat ik maar niet goed krijg. Ik kan via de harmony 1000 het maar niet voor elkaar krijgen dat hij het volume omhoog of omlaag kan zetten!
Ik heb het ingesteld en dat hij het ook via de hardeknoppen dit moet uitvoeren. Maar tevergeefs. Mute en dat soort dingen werken goed maar volume up and down niet. Op de reciever werkt het uitstekend, maar op me Z-5500 wilt dat niet lukken.

Iemand ervaring hiermee, of weet me misschien uit te leggen hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Als de learning optie van je harmony niet werkt, dan kun je het beste de helpdesk even bellen. Misschien heb je wel een verkeerd apparaat gekozen en is er een ander profiel wat beter werkt. Was bij mij ook het geval, ik moest een typenaam met de toevoeging "E" gebruiken en die kopte als een bus. Dus jezelf een hoop uitzoek- en probeerwerk besparen en even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:55:
Als de learning optie van je harmony niet werkt, dan kun je het beste de helpdesk even bellen. Misschien heb je wel een verkeerd apparaat gekozen en is er een ander profiel wat beter werkt. Was bij mij ook het geval, ik moest een typenaam met de toevoeging "E" gebruiken en die kopte als een bus. Dus jezelf een hoop uitzoek- en probeerwerk besparen en even bellen.
Hij kwam zelf met de Z-5500 in het voorbeeld venster bij het selecteren van de apparaten. Die had ik ook gekozen. Maar zal wel even bellen, alleen ben op me werk en pas na 17:00 thuis. Iemand enig idee wat de werktijden zijn van de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Maandag tot vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur.
Zaterdags van 10.00 tot 18.00 uur.
Het telefoonnummer voor Nederland: 0800-02269031 en dan optie 1 kiezen.
(Het telefoonnummer voor België:0800-80310.)

Zorg dat je je inlognaam bij de hand hebt.
Hiermee kan men in de database van je afstandsbediening kijken en eventueel veranderen.
Je krijgt een callnummer, hierop staan jouw problemen en vragen.
Gebruik dit nummer bij elke correspondentie.
Indien men het in Nederland/België niet kan oplossen zullen ze je doorverbinden met Level 2 en die zitten in Canada.(gratis)

De openingstijden voor Level 2 zijn:
Maandag tot en met Vrijdag van 16.00 to 20.00 uur onze tijd.
Zijn ze overbelast dan krijg je een antwoord apparaat.
Spreek hier je naam, in log naam, kaart nummer en telefoonnummer in.
Zij bellen dan terug.

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 13-03-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Ik wilde nu voor het eerst een sequence aanmaken om mijn versterker en squeeze box aan te sturen, blijkt dat je maar 5 acties per sequence mag invoeren.
Iemand die er een work-around voor heeft ?

Mijn probleem is namelijk dat ik de versterker en SB dmv. de sleep wil uitzetten. Versterker sleep gaat van 2:00 -> 1:30 -> 1:00 -> 0:30 en de SB sleep loopt op van sleep na aflopen song -> 15min -> 30 min -> 45 min -> 60 min -> 90 min

Door deze ongelijkheid red ik het niet om met minder dan 5 commando's de versterker en SB op 30 min of een uur sleep te zetten.
Erg jammer van deze beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:26:
Maandag tot vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur.
Zaterdags van 10.00 tot 18.00 uur.
Het telefoonnummer voor Nederland: 0800-02269031 en dan optie 1 kiezen.
(Het telefoonnummer voor België:0800-80310.)

Zorg dat je je inlognaam bij de hand hebt.
Hiermee kan men in de database van je afstandsbediening kijken en eventueel veranderen.
Je krijgt een callnummer, hierop staan jouw problemen en vragen.
Gebruik dit nummer bij elke correspondentie.
Indien men het in Nederland/België niet kan oplossen zullen ze je doorverbinden met Level 2 en die zitten in Canada.(gratis)

De openingstijden voor Level 2 zijn:
Maandag tot en met Vrijdag van 16.00 to 20.00 uur onze tijd.
Zijn ze overbelast dan krijg je een antwoord apparaat.
Spreek hier je naam, in log naam, kaart nummer en telefoonnummer in.
Zij bellen dan terug.
Super bedankt! :D

Kijk hier kan ik wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

LCD_viewer schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:57:
Ik wilde nu voor het eerst een sequence aanmaken om mijn versterker en squeeze box aan te sturen, blijkt dat je maar 5 acties per sequence mag invoeren.
Iemand die er een work-around voor heeft ?

Mijn probleem is namelijk dat ik de versterker en SB dmv. de sleep wil uitzetten. Versterker sleep gaat van 2:00 -> 1:30 -> 1:00 -> 0:30 en de SB sleep loopt op van sleep na aflopen song -> 15min -> 30 min -> 45 min -> 60 min -> 90 min

Door deze ongelijkheid red ik het niet om met minder dan 5 commando's de versterker en SB op 30 min of een uur sleep te zetten.
Erg jammer van deze beperking.
Sequences achterelkaar definieren, en dan twee knopjes drukken...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:51:
[...]

Sequences achterelkaar definieren, en dan twee knopjes drukken...
Ja dat is een mogelijkheid maar vind dat wel een magere qua functionaliteit betreft.

Als ik switch van activiteit dan kan ik vrijwel een onbeperkt aantal commando's laten uitvoeren door de AB. Dat heb ik als ik van TV kijken switch naar DVD kijken met mijn receiver.
De mute van mijn philips blijft in beeld dus laat ik 20 x het volume omlaag zetten, nadat de dvd speler is opgestart (duurt even) en de rest gaat vanzelf. Omgekeerd bij het afsluiten mag ik dan ook 15 x het volume omhoog zetten van de TV.

Daar kan het wel maar in sequences niet ? Beetje rare hiaat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik zou willen op mijn media center pc de xbmc remote codes willen gaan gebruiken(niet op een xbox dus) in plaats van media center. kan ik die codes ergens vinden? onder media pc is dat standaard media center, en bepaalde knoppen zijn niet dezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook enkele weken de 525, maar heb nu weer (na omruilen) problemen ermee. Na het instellen werkte alles prima, maar als ik 'm een tijdje liet liggen (~een halve dag) bleef hij hangen op het scherm van 'houd de AB...'. Nouja, kan gebeuren, batterijen eruit en er weer in en weer proberen en dat werkt. Vervolgens wil ik even volume hoger zetten, druk op de knop en dat ding blijft als 'n gek opdrachten verzenden en haalt allemaal knoppen door elkaar. Ik heb het al geprobeerd met verschillende sets batterijen (ook philips en duracell) en ook een firmware upgrade vanuit safe-mode heeft niks opgeleverd. Ik kan er maar niet uitkomen wat het probleem is...

Heeft iemand anders dit probleem al opgelost? Ik begin het een beetje zat te worden en ik kom er maar niet verder mee... Na het omruilen duurde het ongeveer 3 dagen voor hij weer lastig begon te doen, dus ik ging er vanuit dat het de batterijen waren maar een dag nadat deze vervangen waren was alles weer door de war. Als ik nu een activiteit start, gaat alles mooi aan, maar als ik dan een vervolgopdracht verzend werkt het voor geen meter meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Al eens de firmware ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, dat heeft niks geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb zo juist de harmoney One besteld voor 129 euro bij modern.nl (geen bezorg kosten..nice!)

Nu heb ik dus thuis een eenvoudig ab'tje voor mijn verlichting. dit systeem heb ik een keer gekocht in de gamma. Het lijkt zo goed als merkloos te zijn. Als ik deze straks niet aan kan sturen wil ik gaan kijken of het interessant is om te investeren in een systeem om dit wel via mn nieuwe AB aan te kunnen sturen.

Alleen heb ik werkelijk geen idee wat nou een gebruikelijk merk is waar ik me eens in kan gaan verdiepen. Als ik light control in tik in google wordt ik overspoeld met prof. systemen voor bijvoorbeeld een podium.

edit:
ook als ik ga zoeken op x10 wordt ik overladen met handige systeempjes enzo.. alleen heb ik geen idee wat goed is, wat niet. is duur beter dan goedkoop, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 18-03-2009 12:11 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Je kan je zoektocht ook enigszins beperken door in dit topic te zoeken (had je ook eerst kunnen doen).
Vind je binnen no time je antwoord...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
RoyK schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:03:
Ik heb zo juist de harmoney One besteld voor 129 euro bij modern.nl (geen bezorg kosten..nice!)

Nu heb ik dus thuis een eenvoudig ab'tje voor mijn verlichting. dit systeem heb ik een keer gekocht in de gamma. Het lijkt zo goed als merkloos te zijn. Als ik deze straks niet aan kan sturen wil ik gaan kijken of het interessant is om te investeren in een systeem om dit wel via mn nieuwe AB aan te kunnen sturen.

Alleen heb ik werkelijk geen idee wat nou een gebruikelijk merk is waar ik me eens in kan gaan verdiepen. Als ik light control in tik in google wordt ik overspoeld met prof. systemen voor bijvoorbeeld een podium.

edit:
ook als ik ga zoeken op x10 wordt ik overladen met handige systeempjes enzo.. alleen heb ik geen idee wat goed is, wat niet. is duur beter dan goedkoop, etc.
De Harmony One kan enkel overweg met Infrarood. Als je de duurdere 8xx remotes haalt kun je ook Z-wave (een RF technologie) gebruiken. Dus of infrarood lichtbediening of Z-wave plus een nieuwe remote.

Pagina: 1 ... 25 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.