Het probleem met mijn JVC is opgelost! Ik zal zoals beloofd beschrijven wat er is gebeurd.
Het probleem was dat de JVC miniset niet schakelde tussen de uit/ingangen en de radio zat niet in het rijtje uitgangen.
Nogmaals het schema die ik heb:
Fase 1
Toen ik gisteren de JVC had verwijderd en opnieuw had ingesteld, lukte het nog steeds niet. Ik had vanmorgen de helpdesk weer gebeld en de persoon die ik aan de lijn had vroeg of ik het juiste type heb ingesteld. Ik zei, ja dat weet ik zeker. Hij vroeg me waar ik het typenummer vandaan had en ik antwoorde uit de gebruiksaanwijzing.
Meteen zei hij dat dit niet goed is en dat ik echt op het apparaat moest kijken. Dit heb ik gedaan en er stond een plaatje op met TH-R3E i.p.v. TH-R3 die ik had gekozen. Ik kreeg het advies de bestaande weer weg te mikken en die nieuwe aan te maken en dan weer opnieuw te beginnen. En waarempel, toen ik de nieuwe aanmaakte stonden er opeens de juiste inputs! De helpdeskmedewerker gaf ook nog aan dat ik de opstartvertraging naar 6 seconden moest zetten i.p.v. de oorspronkelijke 1,5 seconden.
Overigens zei de helpdeskmedewerker dat hij z'n collega's bij vergaderingen aan het aansporen was om dit altijd te controleren bij klanten. ;-)
Fase 2
Ik was vol goede moed begonnen, maar de codes werkten nog steeds niet om van ingang te switchen. Toen ben ik eens gaan graven in de JVC zelf. Als ik een input wilde kiezen, dan drukte ik altijd op de knop "Set-up" gevolgd door een Channel Up om de digitale ingang te krijgen. Dat had ik altijd al vreemd gevonden.
Nu zag ik dat het beginscherm altijd naar een Set-up-scherm schiet. Door de Set-up knop op de AB te drukken, annuleer je de setup af te maken. Normaal kijk ik hier niet naar, omdat ik TV kijk via de Panasonic Decoder zonder dat de JVC aanstaat. Ik had toen besloten om de Set-up maar eens netjes af te maken. Antennekabel uit de Panasonic decoder gehaald en in de JVC gedaan. Netjes z'n kanalen laten zoeken en de Set-up voltooid. Daarna weer getest en nu pakt hij dus WEL alle inputs netjes. Het Setup-scherm zorgde er dus voor dat hij die opdrachten niet uitvoerde. Ook blijft hij nu netjes op het laatst gekozen input staan.
Fase 3
Nu had ik alleen nog het probleem dat de Radio niet tussen de inputs staat, sterker nog, ik kreeg helemaal geen geluid meer van de Panasonic decoder (waar ik radio op luister). Ik heb in de kanaalinstellingen van de JVC aangegeven dat kanaal 1 als input de decoder heeft. Toen kreeg ik weer geluid. Ik heb in de software een "PR1" ingang aangemaakt die alleen het infraroodsignaal "1" doorgeeft en dan gaat hij netjes naar het kanaal met het radiosignaal uit de Panasonic decoder.
Al met al dus zelf uitgekomen, hier had de helpdesk denk ik ook nooit uitgekomen en dat neem ik ze ook niet kwalijk! Ik heb wel even gebeld om de call te laten sluiten en de situatie/oplossing uit te leggen.
Nu doet alles het en ben ik superblij met mijn Harmony 785!