Verwijderd

Precies, staat allemaal ook in het GoT regelement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:35
Zo, dit is een apparaat met veel mogelijkheden! Ik heb de 525 al driekwart jaar, maar ben 'm vandaag pas gaan instellen. }:O Na flink wat fine tuning werkt 'ie nu heel aardig. Heb alleen één heel irritant probleem.

Bij de activiteit DVD kijken gaan zowel de DVD speler als de TV aan, echter als ik een aanpassing aan deze activiteit maak dan gaat geen van beiden meer aan. Om alles weer te laten werken moet ik de activiteit verwijderen, de AB updaten en vervolgens opnieuw aanmaken plus updaten. Dan werkt 'ie weer. Het nare is dat je dus alle instellingen (knoppen, opstartvolgorde etc.) in één keer goed moet zetten. Dat is me uiteindelijk gelukt, maar dat is nogal wat geklooi geweest. Enig idee hoe dit kan?
Nu blijkt dat zelfs iets heel anders aanpas (een apparaat die niet bij de activiteit DVD kijken wordt gebruikt) de activiteit DVD kijken corrupt raakt. GRRRR! Heb dit probleem inmiddels per mail aan Logitech voorgelegd.

Verder kreeg ik af en toe de volgende foutmeldig:

'Sharp LC-32BV8E' probeerde een Teletext-waarde in te stellen via de bewerking SetTeletext On, maar de Teletext bestaat niet of heeft slechts één status.

Suggesties:
Zorg ervoor dat geen bewerkingen in 'Sharp LC-32BV8E' een Teletext-waarde proberen in te stellen. Karakteriseer Sharp LC-32BV8E opnieuw.

Dat heb ik opgelost door bij "Teletekst bekijken --> Instellingen" te kiezen voor "De instellingen voor deze activiteit bekijken --> Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen" en dan maar enkele keer op volgende klikken. Vaag...

[ Voor 255% gewijzigd door musicfreak op 29-11-2008 20:05 . Reden: probleem 1 is opgelost, er is een vraag bijgekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
de 525 is bij MM Arena nu 35 euro! wel een aardige deal dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
musicfreak schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:55:
Zo, dit is een apparaat met veel mogelijkheden! Ik heb de 525 al driekwart jaar, maar ben 'm vandaag pas gaan instellen. }:O Na flink wat fine tuning werkt 'ie nu heel aardig. Heb alleen één heel irritant probleem.

Bij de activiteit DVD kijken gaan zowel de DVD speler als de TV aan, echter als ik een aanpassing aan deze activiteit maak dan gaat geen van beiden meer aan. Om alles weer te laten werken moet ik de activiteit verwijderen, de AB updaten en vervolgens opnieuw aanmaken plus updaten. Dan werkt 'ie weer. Het nare is dat je dus alle instellingen (knoppen, opstartvolgorde etc.) in één keer goed moet zetten. Dat is me uiteindelijk gelukt, maar dat is nogal wat geklooi geweest. Enig idee hoe dit kan?
Nu blijkt dat zelfs iets heel anders aanpas (een apparaat die niet bij de activiteit DVD kijken wordt gebruikt) de activiteit DVD kijken corrupt raakt. GRRRR! Heb dit probleem inmiddels per mail aan Logitech voorgelegd.
Ik had soortgelijke problemen, je moet eens kijken of er updates beschikbaar zijn voor je apparaten. Dit was bij mij het geval en sindsdien werken alle activiteiten feilloos.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
bornin7ty2 schreef op zondag 30 november 2008 @ 08:37:
[...]

Ik had soortgelijke problemen, je moet eens kijken of er updates beschikbaar zijn voor je apparaten. Dit was bij mij het geval en sindsdien werken alle activiteiten feilloos.
Dank voor de tip. Die updates, bedoel je degene die je via Downloads --> Firmware binnen kan halen? Als de Logitech harmony software start haalt 'ie ook updates voor het programma binnen, deze heb ik reeds geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Recentelijk heb ik voor mijn Sony KDL-32S2800 een HD Digitale Ontvanger aangeschaft, dit is het eerste apparaat dat via HDMI werkt en vandaar dat dit probleem pas nu aan de orde komt.

Ik bestuur de TV alsmede de HD Ontvanger met een Logitech Harmony One, deze heeft de mogelijkheid om de AV1 tm AV7 apart in te stellen zonder tussen alle ingangen te hoeven schakelen.

Het probleem is echter dat ik AV1 met InputVideo1, AV2 met InputVideo2, AV3 met InputVideo3 kan inschaklen, maar zodra ik op InputVideo4 klik gaat deze naar AV6. InputVideo6 heeft vervolgens geen enkelen functionaliteit.

Via het Menu kan ik wel op AV4 komen maar het is begrijpelijk dat ik liever een losse knop hiervoor gebruikt. Ook heb ik geprobeerd alles af te handelen met de InputNext knop (heb het Ingangen schakelen van de TV hierop aangepast) maar helaas wilde ook dit niet lukken.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad en hoe heeft hij / zij dit dan opgelost, ik wil morgen eventueel de Logitech Harmony Servicelijn bellen, echter heb ik het liever vandaag nog afgehandeld :).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk of de Harmony uw thuisentertainmentset-up ondersteunt:
http://myremotesetup.com/...RelativePath=ProcSpice%2FSchijnt dus niet te werken

(Geen idee of de link al gepost was)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 08:04 . Reden: Link niet werkend ??? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Beide apparaten zijn gewoon onder hun eigen naam toegevoegd, de TV die het probleem geeft heeft dus ook geen alternatieve configuratie maar wordt gewoon door de Logitech Software ondersteunt. Echter blijkt er een fout te zitten in de configuratie, wellicht dat iemand met eenzelfde TV dit kan beamen of ontkrachten.

Heb het nu opgelost met de volgende Workaround.

Bij het afsluiten wordt de Uitgang ingesteld op AV3 met de knop InputVideo3.
(geen idee waarom) maar vervolgens moet ik ook nog een TimeOut en een PowerOff command sturen (wat bij de DVD activity niet nodig is)

Wanneer ik vervolgens de Activity opnieuw activeer Schakel ik over naar de NextInput waardoor hij op AV4 terecht komt en alsnog redelijk efficient werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:30:
Kijk of de Harmony uw thuisentertainmentset-up ondersteunt:
http://myremotesetup.com/...RelativePath=ProcSpice%2F

(Geen idee of de link al gepost was)
Waarschijnlijk was die link nog niet gepost, want daar heb je ook niets aan! Er staat helemaal niets op die pagina en er gebeurt ook niets als je op NEXT klikt....... :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

@kaajee: Zover ik mij kan herinneren was er wel het een en ander zichtbaar wanneer je je in een eerder stadium op de site ingelogd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Net even ingelogd en er gebeurt nog steeds niet, en als bedoeld wordt een link naar de zgn. test account bij Logitech! Nou die staat gewoon in de topicstart.
(voor de volledigheid hier nogmaals dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn Sony afstandbediening heeft één knop om te schakelen tussen de diverse externe AV inputs (digitale tuner, DVD speler, AppleTV). Echter wil ik als ik op één knop druk (b.v. DVD kijken) de TV naar de juiste input gaat.

Kan de AB een signaal verzenden 'goto AV1' naar mijn Sony Bravia? Ik weet van te voren niet of hij nl. al op AV1 staat, of op AV2 (dan moet je 6 keer drukken om een rondje te maken).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
twixx schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:35:
Mijn Sony afstandbediening heeft één knop om te schakelen tussen de diverse externe AV inputs (digitale tuner, DVD speler, AppleTV). Echter wil ik als ik op één knop druk (b.v. DVD kijken) de TV naar de juiste input gaat.

Kan de AB een signaal verzenden 'goto AV1' naar mijn Sony Bravia? Ik weet van te voren niet of hij nl. al op AV1 staat, of op AV2 (dan moet je 6 keer drukken om een rondje te maken).
Dit hangt van het apparaat af, is mijn ervaring.

Ik heb een Sony stereo die ditzelfde heeft, een "Function" toets om te wisselen tussen verschillende inputs. De individuele inputs zijn niet direct aan te roepen, je moet dan inderdaad "een rondje" maken.

Maar bij mijn Panasonic TV (nieuwe plasma) is het weer zo dat op de originele afstandsbediening geen knop zit voor de specifieke inputs, maar dat de Logitech (885) die wel direct kan aansturen.
Dus met de originele afstandsbediening kies ik "AV" en dan "HDMI2" bijvoorbeeld, maar mijn Logitech kan in 1x naar HDMI2 gaan.

Ik heb geen idee of je dit vantevoren kunt opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
twixx schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:35:

Ik heb zelf nog geen harmony, maar ik denk dat vrijwel elke tv maar één av knop heeft. Maar is het niet zo dat je bijvoorbeeld nadat je één keer op de av knop drukt bijvoorbeeld daarna op 1/tm6 kunt duwen en dat hij zo bijvoorbeel naar 1) AV1 2) AV2 3) AV3 4) HDMI1 5) HDMI2 6) HDMI3 gaat?

Dan kun je dit als activity koppelen toch?

Ik heb geen idee hoor, weet zelfs niet of het bij mijn eigen panasonic plasma gaat. Heb ook nog geen harmony maar overweeg er wel een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
wiene schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:44:
[...]
Ik heb zelf nog geen harmony, maar ik denk dat vrijwel elke tv maar één av knop heeft. Maar is het niet zo dat je bijvoorbeeld nadat je één keer op de av knop drukt bijvoorbeeld daarna op 1/tm6 kunt duwen en dat hij zo bijvoorbeel naar 1) AV1 2) AV2 3) AV3 4) HDMI1 5) HDMI2 6) HDMI3 gaat?

Dan kun je dit als activity koppelen toch?
Dat ga ik eens proberen; ik denk van niet. Mijn Sony werkt als volgt:

Ik kijk naar een willekeurig TV kanaal via de analoge tuner en druk op de knop voor AV:
- hij springt naar de laatst gebruikte AV input (b.v. AV4 voor DVD)
Ik druk nog een keer op de knop AV: hij gaat naar AV5
Als ik daarna op een cijfer druk gaat hij terug naar de interne tuner en dan het betreffende kanaal.

Ik dénk dus van niet.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:40

Alaksandus

Vae puto deus fio

twixx schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:04:
[...]

Ik kijk naar een willekeurig TV kanaal via de analoge tuner en druk op de knop voor AV:
Als ik daarna op een cijfer druk gaat hij terug naar de interne tuner en dan het betreffende kanaal.

Ik dénk dus van niet.
Deze manier om van input te veranderen heb ik op mijn Samsung tv ook. Mijn oplossing om voor elke input een aparte knop te hebben was om een nieuwe tv toe te voegen. Ik heb namelijk de LE40R81 en ik wist dat de LE40M86 dezelfde afstandbediening had, en deze had wel voor elke knop een aparte knop.

Wat je zou kunnen proberen om een remote van een hogere serie van je receiver in te laden en kijken of je op deze manier van kanaal kan veranderen.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb zelf de LE40M86BD, maar die heeft niet op de AB voor ieder kanaal een aparte knop. Overigens is dat wel gewoon zo in te stellen op de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

twixx schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:04:
[...]

Ik dénk dus van niet.
Ik heb dit bij mijn Audio Receiver ook, echter valt dit opzich relatief eenvoudig op te vangen, het enige nadeel is dat je de afstandsbediening wellicht één seconde langer op het apparaat moet richten bij het in en uitschakelen van een activity.

Voorheen vond ik dit ook interessant en schakelde ik eerst altijd de Activity TV kijken in van waaruit ik verder navigeerde naar de gewenste Activity echter heb ik nu het volgende bedacht.

Bij iedere Activity die gebruik maakt van de (in jou geval) AV Kanalen laat je het volgende doen:
- Inschakelen: 4 maal AV Input Button verzenden zodat je op AV4 terecht komt.
- Uitschakelen: 3 maal AV Input Button verzenden zodat hij weer op het begin kanaal staat.

Zo begin je bij iedere Activity vanaf hetzelfde startpunt en is dit een prima goed functionele oplossing :). Ik gebruik het zelf al een 3tal maanden en heb het tot dusver 3 maal storend gevonden (terwijl ik het systeem zo'n 100x in en uit geschakeld heb), dan moet je even naar de apparaat besturing gaan en AV Input een aantal keer zelf bijstellen (of desnoods deze knop bijvoegen in je Activities, lijkt me echter onnodig).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slim opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik weet niet of hier mensen in het bezit zijn van de Simpele Goedkope maar Beperkte Nyko BluWave voor de PS3 (weinig aangezien een zoektocht me alleen bij m'n eigen topics brengt).

Echter wil ik gaan proberen om ook een "Off" commando aan deze Device toe te voegen, zoals we allen weten gaat een "On" Commando niet werken omdat de PS3 simpelweg haar USB Connecties niet open heeft staan in Standy, maar een Off Commando zal wat mij betreft ook welkom zijn.

We hebben alleen beschikking over de standaard knoppen van de Sixaxis, de PS Home knop uitgesloten.

Ik zat aan de volgende Macro te denken:
1. O-Knop (eventueel uitschakelen Film / Muziek (aangezien dat imo het main moment is waarop je de Remote zal gebruiken)).
2. DirectionLeft (Ja Selecteren).
3. X-Knop (Bevestigen van het uitschakelen).
4. DirectionLeft duration 1000ms (naar het begin van het XMB gaan)
5. DirectionUp duration 300ms (kan minder maar aantal gebruikers op 1 PS3 niet onderschatten)
6. X-Knop (Indrukken Uitschakel Knop)
7. X-Knop (Bevestigen van Uitschakelen)
Zien jullie dingen die ik wellicht niet zie, het moet namelijk wel een redelijk Error Safe Uitschakel mechanisme zijn, anders heeft de Macro nog weinig nut.

Hum, bedenk me nu wat er gebeurt als je al in het XMB zit en je drukt op rondje, links, kruisje, dan zit je weer in een dieper gelegen deel. Think with me please (A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:17:
[...]

Waarschijnlijk was die link nog niet gepost, want daar heb je ook niets aan! Er staat helemaal niets op die pagina en er gebeurt ook niets als je op NEXT klikt....... :? :?
Apart inderdaad thuis in me firefox werkt het wel direct (zonder inloggen oid), op mijn werk met IE werkt het duidelijk niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:20

Priet

To boldly do what no one has..

Ik kom net thuis, doe de deur open en hoor een hoge pieptoon uit de kamer komen. Kijk even rond, en zie dat de receiver nog aan staat op het kanaal van de TV decoder (die wel uit stond). Ik zet de receiver uit, maar de pieptoon blijft... :o

Wanneer ik nog even verder kijk zie ik mijn Logitech Harmony liggen. De hoge pieptoon blijkt uit het apparaat te komen! De afstandsbediening geeft geen sjoege meer: het display staat uit en reageert op geen enkele knop. :(

Na even goed luisteren bemerk ik dat het geluid uit het batterij-vakje komt. Ik haal het klepje open en zie dat een van de batterijen een probleem heeft. Het uiteinde is omgeven met wit spul, een soort kalk. Het zit niet alleen op de batterij maar ook op het veertje waar het tegenaan drukt.

Ik heb er maar even een foto van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://meuk.peterriet.net/harmony.jpg

Weet iemand wat dit is en wat dit heeft veroorzaakt :?
Kan ik mijn Harmony nu nog veilig gebruiken :?
Kan ik Logitech hiervoor aansprakelijk stellen :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
Oorzaak is lekken/corrosie van batterij, of je hem nog kan gebruiken moet je even proberen. Ik geef het wel een goede kans aangezien het zo te zien niet echt op de printplaat heeft kunnen lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, daar kan Logitech niets doen.
Zijn dit eigenlijk wel oplaadbare batterijen, of ligt jouw Harmony niet in een rechareable unit.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Dit zal de 525 wel zijn, die is niet oplaadbaar. Oude batterijen hebben nog wel eens de neiging te gaan lekken, als je een apparaat even niet gaat gebruiken ook altijd de batterijen eruit halen dus! Ik zou het batterijcompartiment ff proberen schoon te maken en dan nieuwe batterijen erin. En anders gewoon een 555 ergens halen voor 3 tientjes.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Duracell zijn ook bepaald niet de beste batterijen,

verder hebj e batterijen van verschillende merken die "speciaal" voor langzame ontlading zoals in afstandbedieningen zijn, die zijn ook wel aan te raden.

Overignes is de logitech wel erg zuinig, kheb zelf de 555 en na aanschaf heb ik een jaar met 1 setje batterijen gedaan!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:20

Priet

To boldly do what no one has..

Het is een Logitech Harmony 555 van 10 maanden oud. De duracel's die erin zitten zijn de originele batterijen die bij de Logitech geleverd zijn. Daar mag je toch van verwachten dat ze goed zijn?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

blijkbaar niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mijn probleem is per mail opgelost door de helpdesk van Logitech. Ik had mijn apparaten als naam het typenummer van het apparaat gegeven, en dat mag blijkbaar niet. Ze hebben het voor mij aangepast en alles werk nu naar behoren!

Die helpdesk van Logitech is echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Van mijn kant uit zijn de ervaringen met de Helpdesk iets minder negatief, ze lossen het probleem wel voor je op maar eigenlijk op zo'n manier dat je bij wijzigingen in het vervolg de functionaliteit verliest en dus opnieuw contact dient op te nemen.

Nou is het probleem de Exotische Sony KDL-32S2800 welke tot AV3 met losse ingang knoppen bestuurd kon worden maar bij AV4 naar AV6 sprong, AV4 en AV5 waren dus niet aan te sturen, de helpdesk heeft dit proberen op te lossen door verschillende commando's toe te voegen maar tevergeefs, uiteindelijk hebben ze mijn workaround doorgevoerd in de AV4 AV5 en AV7 inputs maar dus niet in de knoppen die in het apparaat zitten die werken nog steeds niet, ook bij een verzoek hiertoe is dit niet gerangeerd.

Ik heb de hoop maar opgegeven aangezien het toch de Afstandsbediening van mijn niet veeleisende ouders zijn (als de TV maar juist aan en uit gaat is het goed).

De Help knop werkt door de Oplossing van Logitech wel. Dus dat ben ik er wel mee opgeschoten.

Conclusie: De Logitech Helpdesk is razend snel en prima voor de standaard gebruiker die z'n apparaten alleen wil zien werken, wanneer je zelf echter veel invloed wil hebben op je apparaten is de Helpdesk wat minder aangezien ze je hele Configuratie omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb de 555 sinds kort. Ik kom er alleen niet achter welke knop nu geprogrammeerd is als zijnde de UPC knop. Wie weet dat?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Die heb ik er zelf bijgezet met learn IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:56
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:25:
Ik heb de 555 sinds kort. Ik kom er alleen niet achter welke knop nu geprogrammeerd is als zijnde de UPC knop. Wie weet dat?
Je moet natuurlijk eerst wel een settopbox in je AB programmeren. Ik heb zelf de ThomsonDCI-52UPC02 in mijn Harmony 555 gezet, die werkt prima. Kijk ff achterop je UPC settopbox welke jij hebt. Die dan downloaden van de Logitech database.

[ Voor 10% gewijzigd door apollo13 op 06-12-2008 00:14 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

apollo13 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:13:
[...]

Je moet natuurlijk eerst wel een settopbox in je AB programmeren. Ik heb zelf de ThomsonDCI-52UPC02 in mijn Harmony 555 gezet, die werkt prima. Kijk ff achterop je UPC settopbox welke jij hebt. Die dan downloaden van de Logitech database.
Die staat er natuurlijk al in ;) alles werkt alleen ik kan niet ontdekken welke knop assigned is als UPC button. Zoals hierboven staat, ik 'learn' hem wel. Ik had die optie in de software nog niet ontdekt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
op die fiets...

Ik heb gewoon mediabox ingevuld en de UPC knop komt dan niet mee. Als je wel precies de goede mediabox invult met product code etc dan komt de UPC knop wel mee en die kan je dan bij additonal buttons instellen. Resultaat is hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik heb een UPC Thomsom basis mediabox, al 3 jaar. Nu heb ik de box onder mijn kast vastgelijmd en kan dus niet achter de box kijken wat het is.
Weet iemand de code van deze UPC Thomson box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:03:
Ik heb een vraagje. Ik heb een UPC Thomsom basis mediabox, al 3 jaar. Nu heb ik de box onder mijn kast vastgelijmd en kan dus niet achter de box kijken wat het is.
Met een beetje mazzel heb je deze: DCI-52UPC02
Die van mij is ook zo'n 3 jaar oud. :)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apollo13 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:47:
[...]

Met een beetje mazzel heb je deze: DCI-52UPC02
Die van mij is ook zo'n 3 jaar oud. :)
Thanks, dat was hem. Het werkt. Toch valt het me een beetje tegen, de interface van de 1000.
Het schakelen tussen apparaten (ik heb een losse monitor en een UPC box) is niet handig. Of ik zie iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb nu de UPC knop toegekend aan de EXIT button, dat werkt nu goed als ik tenminste devices > Thompson kies. Als de afstandsbediening in de activteit 'TV kijken' staat, werkt het niet en heb ik volgens mij geen enkele knop assigned als UPC knop. Hoe pas ik dat aan?
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:03:
Je kunt het ook zien in het menu, instellingen > diagnostiek geloof ik.

[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-12-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

@BeQuietAndDrive: Je moet in de software onder de activiteit 'Knoppen aanpassen' kiezen. In het volgende scherm kun je dan bij de knop 'Exit' een apparaat toewijzen en een opdracht.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Ik zie in de pricewatch 2 verschillende 555's staan
de 555:
http://tweakers.net/price...ced-universal-remote.html
en de 555 refresh:
http://tweakers.net/price...ersal-remote-refresh.html

Wat is het verschil tussen deze 2?

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik zie op de site van de makers van de Harmony remotes 1 model staan......... :P

Er is er maar 1; deze

Altijd in eerste instantie de site van de makers 'bezoeken/geloven', als je bij tweakers dan ook klikt naar de site van de maker zie je dat je bij bij 555's dan ook bij exatc dezelfde 55 uitkomt.......

[ Voor 60% gewijzigd door kaajee op 07-12-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik van de Sint een Harmony 875 gekregen, alleen zit ik met het volgende.
Ik heb een Onkyo 905 reciever met een ingebouwde HDMI switch.
Hoe kan ik die instellen met de Harmony? De keuzeoptie HDMI Out zit niet in de wizard.
Ik heb al gegoogled en kwam op een site terecht met codes, maar hoe en waar kan ik deze codes invoeren?
HDMI Out 1:
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0020 05EE 0156 0056 0020 0E54

HDMI Out 2:
0000 006c 0022 0002 0156 00ac 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0020 05EE 0156 0056 0020 0E54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zit dit wel op de afstandbediening van de receiver? Zo ja, kun je dit de Harmonie gewoon leren.
Voor zover ik weet heb je helemaal niets aan de codes hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:02:
Zit dit wel op de afstandbediening van de receiver? Zo ja, kun je dit de Harmonie gewoon leren.
Voor zover ik weet heb je helemaal niets aan de codes hierboven.
Nee er zit geen knopje op de orginele AB, wel een knopje aan de frontzijde vand e reciever om de instelling te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel even naar de supportdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:39

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:36:
Gisteren heb ik van de Sint een Harmony 875 gekregen, alleen zit ik met het volgende.
Ik heb een Onkyo 905 reciever met een ingebouwde HDMI switch.
Hoe kan ik die instellen met de Harmony? De keuzeoptie HDMI Out zit niet in de wizard.
Ik heb al gegoogled en kwam op een site terecht met codes, maar hoe en waar kan ik deze codes invoeren?

[...]
Dit soort code's (discrete code) kan je niet invoeren in de Software van Logitech.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebeld en inderdaad, de Harmony kan niets met de ingebouwde HDMI switch in de Onkyo 905, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je niet dutch_cyclist. Je geeft aan dat er IR codes zijn waarmee je het idee geeft dat de switch dus middels de originele afstandsbediening te schakelen is. Waarom zou een Harmony dat niet kunnen nabootsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:45:
[...]

Ik heb gebeld en inderdaad, de Harmony kan niets met de ingebouwde HDMI switch in de Onkyo 905, jammer.
Je moet gewoon een input kiezen/selecteren waarbij je dan vervolgens een HDMI output aan koppelt. Op die wijze is er prima met de/een remote te 'switchen' tussen verschillende in/ouput incl. HDMI.

Bijv. je koppelt de input DVD aan een HDMI output poort. Als je nu dus DVD kiest, pakt ie de bijbehorende HDMI output.

Staat gewoon allemaal in de RTFM, oa. pagina 54...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:44:
[...]

Je moet gewoon een input kiezen/selecteren waarbij je dan vervolgens een HDMI output aan koppelt. Op die wijze is er prima met de/een remote te 'switchen' tussen verschillende in/ouput incl. HDMI.

Bijv. je koppelt de input DVD aan een HDMI output poort. Als je nu dus DVD kiest, pakt ie de bijbehorende HDMI output.

Staat gewoon allemaal in de RTFM, oa. pagina 54...........
Nee dat gaat niet.
We hebben een PS3 en de ene keer de output via de lcd tv en de andere keer via de beamer. Dat is niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom niet? Dat zijn gewoon 2 verschillende activities.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Janoz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:57:
Waarom niet? Dat zijn gewoon 2 verschillende activities.
Hij wil dat de receiver dan ook een andere HDMI output gaat gebruiken gok ik.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja lijkt mij ook......
Je wijst/definieert dan eerst in je 905 2 verschillende knoppen voor je PS3, bijv. de knop/input DVD aan de ingang waaraan/in je PS3 zit en als uitgang HDMI 1 die naar je lcd gaat en een 2e input; bijv. AUX met ook als ingang de PS3 en als uitgang HDMI2 (of een andere gewenste) uitgang.

Als je dan in je Harmony (of bijgeleverde remote) DVD kiest zal ie de content van de PS via de HDMI1 selecteren en als je AUX kiest zal ie de content van de PS3 via HDMI2 selecteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACTIVITIES
PS3 gebruiken op TV
PS3 gebruiken op beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het anders uitleggen.

Er staat een PS3 met als weergavebronnen een LCD tv en een HD beamer.
Op de Onkyo 905 aan de frontzijde zit een knopje om te schakelen tussen deze 2 outputs, terwijl deze handeling niet direct te maken is met de afstandbediening van de Onkyo.

De TV is aangeduid als "main output" en de beamer als "sub output"

Je zal het dan altijd handmatig op het juiste kanaal moeten zetten, een "auto"functie zou beter zijn geweest.

Ik heb gisteren hierover gebeld met de Harmony helpdesk en kreeg te horen dat dit niet mogelijk is met en Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Onkyo het zelf alleen mechanisch kan (je moet immers op het apparaat zelf een schakelaar omzetten), dan snap ik niet waarom je Logitech belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:09:
Als Onkyo het zelf alleen mechanisch kan (je moet immers op het apparaat zelf een schakelaar omzetten), dan snap ik niet waarom je Logitech belt.
Zoiets wilde ik ook al zeggen...

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:09:
dat adviseerde je zelf, maar goed, bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Vandaag mijn Logitech Harmony One binnengekregen. Prachtig ding !

Ondervind alleen één probleem. Ik heb al mijn apparaten gevonden in de database en ingesteld (o.a. tv en samsung set top box). Nu is alleen het volgende het geval, de software van logitech geeft aan bij het instellen van de activiteit "tv kijken" dat ik geen apparaten heb waar een zender veranderd kan worden.
Zowel mijn tv als de set top box kunnen dit natuurlijk wél.

Hoe kan ik dit oplossen ?

[ Voor 11% gewijzigd door daanNL op 09-12-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Graag wilde ik weten of ik met mijn Logitech Harmony 785 de “Marmitek Powermid XS ontvanger” kan bedienen om mijn apparaatmodules van het merk Elro.

Zie info Elro op

Nu is mijn vraag of de “Marmitek Powermid XS” mijn schakelstopcontacten kan bedienen via een IR- afstandsbediening van Logitech 785?
Kort gezegd, kan de “Marmitek Powermid XS”andere merken, zoals Elro van schakelstopcontacten bedienen via hetzelfde protocol RF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
daanNL schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:48:
Vandaag mijn Logitech Harmony One binnengekregen. Prachtig ding !

Ondervind alleen één probleem. Ik heb al mijn apparaten gevonden in de database en ingesteld (o.a. tv en samsung set top box). Nu is alleen het volgende het geval, de software van logitech geeft aan bij het instellen van de activiteit "tv kijken" dat ik geen apparaten heb waar een zender veranderd kan worden.
Zowel mijn tv als de set top box kunnen dit natuurlijk wél.

Hoe kan ik dit oplossen ?
Ik heb het zojuist weten op te lossen door handmatig een activiteit toe te voegen. Niet de normale werkwijze maar het werkt als work-around. Wellicht handig voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:53:
Graag wilde ik weten of ik met mijn Logitech Harmony 785 de “Marmitek Powermid XS ontvanger” kan bedienen om mijn apparaatmodules van het merk Elro.

Zie info Elro op

Nu is mijn vraag of de “Marmitek Powermid XS” mijn schakelstopcontacten kan bedienen via een IR- afstandsbediening van Logitech 785?
Kort gezegd, kan de “Marmitek Powermid XS”andere merken, zoals Elro van schakelstopcontacten bedienen via hetzelfde protocol RF :?
Nee, enkel KlikAanKlikUit RF ontvangers via de Marmitek Powermid XS.
Werkt overigens prima. Ik bedien mijn verlichting en beamerscherm met een Harmony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:50:
[...]

Werkt overigens prima. Ik bedien mijn verlichting en beamerscherm met een Harmony :)
Zijn de Elro AB600S dan geen KlikAanKlikUit RF ontvangers.
De Elro AB600S zijn toch ook schakelstopcontacten die op RF433Mhz werken, dus dat zou toch moeten werken :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 15:31
Ik heb net de Harmony one gekocht en ben bezig met instellen. Ik ben bezig met activiteiten toevoegen. Ik heb een dvd recorder waar ik dvd's kan bekijken en met de hardisk opgenomen zaken bekijken. Hier wil ik 2 activiteiten van maken, maar zoveer ik zie kan dit alleen maar dvd kijken 1 en dvd kijken 2. Kan dit niet mooier door dvd kijken en film kijken. Dit geldt ook voor tv kijken via de kabel en via de schotel.
Elke tip is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:50:
[...]

Vreemd... bij mij heeft de combinatie van powermid xs en elro600 serie dimmers en switches altijd gewerkt. Uiteindelijk besloot ik over te stappen naar een jbmedia lightmanager omdat die powermid zo ongevoelig is voor ir signalen op grote afstanden/hoeken.

@dutch_cyclist
Als jij de pronto codes hebt voor die HDMI selectie, kan je ze toch door de helpdesk in laten voeren?

[ Voor 10% gewijzigd door DCFreak op 09-12-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
klopping schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:07:
Ik heb net de Harmony one gekocht en ben bezig met instellen. Ik ben bezig met activiteiten toevoegen. Ik heb een dvd recorder waar ik dvd's kan bekijken en met de hardisk opgenomen zaken bekijken. Hier wil ik 2 activiteiten van maken, maar zoveer ik zie kan dit alleen maar dvd kijken 1 en dvd kijken 2. Kan dit niet mooier door dvd kijken en film kijken. Dit geldt ook voor tv kijken via de kabel en via de schotel.
Elke tip is welkom
je kan activities renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
8)7
DCFreak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:30:
[...]

Vreemd... bij mij heeft de combinatie van powermid xs en elro600 serie dimmers en switches altijd gewerkt. Uiteindelijk besloot ik over te stappen naar een jbmedia lightmanager omdat die powermid zo ongevoelig is voor ir signalen op grote afstanden/hoeken.

@dutch_cyclist
Als jij de pronto codes hebt voor die HDMI selectie, kan je ze toch door de helpdesk in laten voeren?
Werkt/ontvangt de jbmedia veel beter IR dan de Marmitek Powermid XS.
Dus de Marmitek Powermid XS en jbmedia kunnen perfect de Elro AB600S apparaat-stopcontacten aansturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:30:
[...]

Weet je zeker dat je XS bedoelt, omdat ik weet dat de XL deze problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 02:27:
Geen Powermid XL kopen, die pakt de helft niet. Koop een Powermid XS (ontvanger is voldoende €20,-) deze is lekker klein en heeft een goed IR ontvangst en zend deze dus RF uit naar je kaku :)
Waar is de XS ontvanger te koop voor 20 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Zijn er toevallig nog meer mensen die problemen hebben met een Harmony 1000 in combinatie met een Denon ( AVR3808 ) en een UPC HDTV DVR van philips ?

Mijn probleem is namelijk dat als ik op mijn Denon het volume aan wil passen soms ook een commando naar mijn DVR gaat. Of hij wisselt van kanaal, of het menu komt tevoorschijn of hij gaat aan terwijl hij uit staat.
Zijn willekeurige commando's die opgepakt worden.

Ik heb dus niet het vermoeden dat het in de Harmony zelf zit, maar dat de Denon en DVR commando's te dicht bij elkaar liggen zodat de DVR af en toe denkt ook input te krijgen.

toevallig meer mensen die hier ervaring mee hebben, en eventueel een oplossing hiervoor zo helemaal geweldig zijn ( de enige die ik weet is de DVR de deur uit flikkeren, wat ook geen verkeerde optie is want wat een drama apparaat is dat )

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:56:
[...]

Waar is de XS ontvanger te koop voor 20 euro?
Heb je met Google niets kunnen of ben je gewoon lui?
Malignant schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:05:
Mijn probleem is namelijk dat als ik op mijn Denon het volume aan wil passen soms ook een commando naar mijn DVR gaat. Of hij wisselt van kanaal, of het menu komt tevoorschijn of hij gaat aan terwijl hij uit staat.
Zijn willekeurige commando's die opgepakt worden.
Als je de originele Denon ab gebruikt om het volume aan te passen, zit je DVR dan ook vrolijk mee te doen?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:20:
[...]

Heb je met Google niets kunnen of ben je gewoon lui?

[...]

Als je de originele Denon ab gebruikt om het volume aan te passen, zit je DVR dan ook vrolijk mee te doen?
Heb jij niks beters te doen?
p.s. Google vindt er geen een voor 20 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:00:
[...]

.........
p.s. Google vindt er geen een voor 20 euro.
Wel hoor!
hier
en hier

(hoe zoek jij dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de Harmony One aan te schaffen. Ik heb ongeveer de laatste 20 pagina's doorgenomen van dit forum, maar ik zit nog met de volgende vraag over activities.

Ik heb een HTPC (OrigenAE) met vista media center icm een AV-receiver en LCD-tv.
Als ik nu activities programmeer zoals TV kijken, DVD kijken, Muziek luisteren. Gaan deze activities er dan altijd vanuit dat de apparaten allemaal uitstaan? Of maakt dat niets uit.
Ik kan dus gewoon switchen tussen deze activities en als een apparaat al aan staat is dat ok, staat een apparaat nog uit wordt het alsnog ingeschakeld? Werkt dat zo?

Wat gebeurd er als ik TV aan het kijken ben en ik besluit om muziek te gaan luisteren (allemaal via mediacenter). Kan ik dan gewoon Muziek luisteren selecteren en gaat de navigatie in media center dan dus automatisch naar het muziekmenu en selecteert een playlist (als ik dat van tevoren geprogrammeerd heb)? Ik neem aan dat je die hele navigatie dan moet programmeren onder zo'n activity?

Als iemand een linkje voor me heeft hoe de harmony one werkt icm met vista media center is dat ook goed natuurlijk.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52
Je stelt in je afstandbediening in welke apparaten voor welke activiteit aanmoeten staan.

- Welke dus op dat moment uitstaan gaan dan aan
- Welke al aanstaan gaan (indien van toepassing) op het juiste kanaal

Je moet natuurlijk wel ervoor zorgen dat alles uitstaat als je begint met gebruiken van de remote. Dit staat dan ook in het display. Vervolgens "weet" de afstandbediening wat hij heeft ingeschakeld en op welk kanaal. Je moet natuurlijk niet zelf apparaten met de hand aan, uit of op een ander kanaal zetten want dan werkt dat mechanisme niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:41:
Je stelt in je afstandbediening in welke apparaten voor welke activiteit aanmoeten staan.

- Welke dus op dat moment uitstaan gaan dan aan
- Welke al aanstaan gaan (indien van toepassing) op het juiste kanaal

Je moet natuurlijk wel ervoor zorgen dat alles uitstaat als je begint met gebruiken van de remote. Dit staat dan ook in het display. Vervolgens "weet" de afstandbediening wat hij heeft ingeschakeld en op welk kanaal. Je moet natuurlijk niet zelf apparaten met de hand aan, uit of op een ander kanaal zetten want dan werkt dat mechanisme niet meer.
Ok, duidelijk, dank je wel. Ben ik alleen nog benieuwd of die 'activities' ook navigeren binnen media-center. En of dat allemaal goed werkt.
Zijn activities te programmeren die door media center navigeren om muziek te luisteren. Vervolgens de muziek te stoppen om naar tv te navigeren en dan tv te kijken. En zijn dat puur macrootjes, 2x naar links, 3x naar beneden, 1 x rechts ok. Of iets dergelijks? Dus als je net op een verkeerde plek staat, dat je verkeerd uitkomt en iets anders selecteert. Of werkt het beter??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Moris schreef op woensdag 10 december 2008 @ 07:34:
8)7
[...]

Werkt/ontvangt de jbmedia veel beter IR dan de Marmitek Powermid XS.
Dus de Marmitek Powermid XS en jbmedia kunnen perfect de Elro AB600S apparaat-stopcontacten aansturen :?
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe erg je het vind om soms meerdere keren het knopje te moeten indrukken voordat de schakelaar/dimmer reageert. Bij mij was een correcte ontvangst door de powermid xs op 4 a 5 meter ongeveer 50%. Ik weet dat de jbmedia een stuk duurder is, maar dat ding werkt altijd, zelfs als ik de harmony 180 graden de andere kant op richt :)

Dus ja, de Marmitek Powermid XS en jbmedia werken met de Elro AB600 serie.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:06:
[...]

Weet je zeker dat je XS bedoelt, omdat ik weet dat de XL deze problemen gaf.
Ja, ik had speciaal de XS gekocht omdat ik gelezen had over de problemen van de XL. Nu weet ik natuurlijk niet hoe erg de problemen met de XL waren, maar ik vond de prestaties van de XS gewoon irritant.

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-shop.be/catalog/images/powermid-xs-extra-rf-zender.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar de Powermid XS toch beter dan jij.
Op 8 meter afstand reageert ze nog steeds op de Harmony. Wel moet ik de Harmony op de Powermid gericht hebben, zodoende staat de ontvanger op mijn tv-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twelloman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04-2023
Weet iemand of het ook mogelijk is om met de Harmony 1000 de decoder van tele2 Vision te bedienen en dan ook de tv kanalen voor te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook zelf even kijken http://members.harmonyrem...enu&AccountType=TestDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik snap er niks meer van of de Marmitel Powermid XS nu samen werkt met de Elro AB600S of niet :? 8)7

De helpdesk van Marmitek zegt mij hierover het volgende:
De Powermid XS IR ontvanger kan enkel gebruikt worden in combinatie met de Powermid XS Set.
De Powermid XS bestaat uit een IR zender (is tegelijkertijd RF ontvanger) en een IR ontvanger (is tegelijkertijd RF zender).
De IR ontvanger ontvangt het infrarood signaal van IR afstandsbediening en zet dit signaal om naar een RF signaal dat hij verder verstuurt naar de RF ontvanger welke het signaal weer omzet naar een IR signaal om de aangesloten Audio/Video apparatuur te gaan bedienen.

Je kan dus de Logitech harmony daarmee gebruiken, maar enkel voor het bedienen van je audio/video apparatuur.
De Powermid XS is geen domotica module.

Wil je met de Logitech Harmony 785 verlichting en apparatuur kunnen bedienen, dan heb je enerzijds de IR7243 Infrarood Mini Controller nodig en enkele X10 ontvangers, bvb. AM12 voor het bedienen van elektrische apparatuur, LW12 inbouwdimmer voor verlichting, enz.

Het X10 domotica systeem staat uitgebreid beschreven op volgende pagina :
http://www.intellihome.be...ome_automation.asp?menu=6
Je vindt er ook enkele toepassingsvoorbeelden waaronder een voorbeeld van gebruik van een Logitech Harmony remote.

RF is geen protocol. Er werken wel duizenden systemen op de RF frequentie 433.92 Mhz.
433.92 MHz is gewoon een hoogfrequent signaal.
Draadloze luidsprekers, draadloze hoofdtelefoons, en draadloze babyphones werken allemaal op 433.92 Mhz.

Het "protocol" bepaalt of iets compatibel is, en onze producten communiceren via het X10 protocol.
Dus enkel als die schakelcontacten het X10 protocol gebruiken, zou het kunnen werken.
Maar dat is volgens mij echt niet het geval.
Ik vind er trouwens niet eens wat van terug op de website die u doorstuurde, noch op het internet.

Mocht je na het doornemen van deze informatie nog vragen hebben, aarzel dan niet ons terug te contacteren.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ov er de logitech harmony 525. Ik heb hem helemaal ingesteld en de meeste activiteiten werken perfect. Alleen als ik de Xbox 360 wil opstarten zet hij ten eerste niet m'n 360 aan, de tv op 0 (ipv op ext 2) en m'n receiver gaat niet aan. Het vreemde is dat ik dvd's ook via 360 kijken doe en dat als ik op dvd druk wel alles werkt. Wat is dan het probleem? Heb dat ding net nieuw en hij hoort het gewoon te doen. Bovendien loopt de afstandbediening ook vast nadat ik op 360 heb gedrukt. Er staat dan "spelen, starten, Houd de afstandbediening" in blauwe display. Enige manier om te resetten is om de batterijen eruit te halen, geen één klop werkt verder. Iemand die toevallig weet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

niet toevallig ergens het woord "versterker" gebruikt in je isntellingen? daardoor ging onze 555 compleet flippen... was volgens de helpdesk een bug.

• DCFreak

DCFreak

Moris schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:23:
Ik snap er niks meer van of de Marmitel Powermid XS nu samen werkt met de Elro AB600S of niet :? 8)7
Wat valt er te begrijpen? Ik heb hierboven al 2 keer aangegeven dat het werkt 8)7 (met de beperkingen die ik ervaar qua afstand en hoek).

• Moris
DCFreak schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:28:
[...]

Wat valt er te begrijpen? Ik heb hierboven al 2 keer aangegeven dat het werkt 8)7 (met de beperkingen die ik ervaar qua afstand en hoek).
Oké, dat is dan weer duidelijk :)
Heb ik enkel en alleen aan de PowerMid XS IR Receiver voldoende, voor het aansturen van mijn Elro schakel stopcontacten :?
Ik ben namelijk al in het bezit van de Marmitek IR Control Pro8, die al mijn AV-apparten achter een deur moeiteloos bediend en waar ik zeer tevreden van ben :9~

Verwijderd

Moris, heel heel heel veel informatie hierover vind je ook hier http://www.harmony-forum.nl/

• DCFreak

DCFreak

Moris schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:35:
Heb ik enkel en alleen aan de PowerMid XS IR Receiver voldoende, voor het aansturen van mijn Elro schakel stopcontacten :?
Alleen de IR Receiver is voldoende en kijk ook eens op het forum dat tweakernick je gaf, ik heb daar ook veel informatie kunnen vinden toen ik nog zoekende was :)

• Moris
DCFreak schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:10:
[...]

Alleen de IR Receiver is voldoende en kijk ook eens op het forum dat tweakernick je gaf, ik heb daar ook veel informatie kunnen vinden toen ik nog zoekende was :)
In dat geval ben ik weer goedkoop gesteld met alleen maar een Marmitek IR Reciever en nog een setje Elro AB600S stopcontacten erbij :)

Ik vond de Marmitek X10 apparaatmodules wat aan de te dure kant :(

Welke is nu de beste Reciever, de jbmedia Lightmanager of de Powermid XS :? 8)7

Alleen bedankt voor de info _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Moris op 11-12-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
ik heb de 555 sinds 2 dagen en moet zeggen dat het naa paar uur instellen eindelijk prima werkt, mijn vraag is kan ik die instellingen ergens bewaren ( activiteiten) ? want binnen kort gaa ik mijn Pc opnieuw instaleren en heb dan geen zin om alles weer integeven.
2de vraag is; de database is online, is er ook en mogelijkheid omdeze compleet te downloaden? want ik hebt het persoonlijk niet zo met online applicaties.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:53
hi solheilmd, volgens mij was het punt juist van die online applicatie dat de instellingen juist niet lokaal staan en een herinstall overleven? Online maakt in dit geval echt niet uit, ze moeten die app wel blijven onderhouden en ondersteunen omdat er zoveel mensen (en geld) van afhankelijk is. Db downloaden zal vast geen mogelijkheid zijn, en dat moet je ook niet willen gezien de grootte (225.000 apparaten?) en de hoeveelheid aanpassingen in de db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, alles blijft online bewaard, vandaar dat je ook moet inloggen alvorens je de applicatie gebruiken kunt. Surf maar eens naar http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/, login en zie je data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Nou ik ben gewoon bang dat ze over x jaar zeggen dat de ondersteuning voor dit apparaat over is, dan zitten we allemaal met en afstandbeding die we niet meer kunnen instellen, en ja 225000 apparaten klinken veel, maar als je en "gewone" universele afstandbediening hebt, krijg je en boekje mee met allen codes voor elk apparaat en type, ik kan me niet voorstellen dat het bij logitech database veel anders zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat het harmony op deze manier werkt is toch allang bekend? Beetje raar om daar achteraf over te gaan zeuren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:48
soheilmd schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:01:
Nou ik ben gewoon bang dat ze over x jaar zeggen dat de ondersteuning voor dit apparaat over is, dan zitten we allemaal met en afstandbeding die we niet meer kunnen instellen, en ja 225000 apparaten klinken veel, maar als je en "gewone" universele afstandbediening hebt, krijg je en boekje mee met allen codes voor elk apparaat en type, ik kan me niet voorstellen dat het bij logitech database veel anders zal zijn
Alleen als de hele Harmony lijn eruit gaat lopen we de kans dat deze ABs na een x aantal jaar niet meer kunnen instellen. Voorlopig is dat echt niet aan de orde.
ABs met een boekje en codes zijn veel sneller veroudert omdat nieuwe apparaten niet meer in het boekje staan en bestaande merken regelmatig overstappen op andere IR codes.
Andere profi ABs zoals die (veel duurdere) van Philips en Sony werken ook met een online database met codes. Ik geloof wel dat je die in z'n geheel kan downloaden zodat je er ook mee kan werken als de site down is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
RichieB schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:04:
[...]

Alleen als de hele Harmony lijn eruit gaat lopen we de kans dat deze ABs na een x aantal jaar niet meer kunnen instellen. Voorlopig is dat echt niet aan de orde.
ABs met een boekje en codes zijn veel sneller veroudert omdat nieuwe apparaten niet meer in het boekje staan en bestaande merken regelmatig overstappen op andere IR codes.
Andere profi ABs zoals die (veel duurdere) van Philips en Sony werken ook met een online database met codes. Ik geloof wel dat je die in z'n geheel kan downloaden zodat je er ook mee kan werken als de site down is.
tegen die tijd is er vast wel weer losse software te downloaden waar de online db in staat.
Net zoals serials 2008 zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmony's zijn al jaren de best verkochte universele afstandsbedieningen. Vreemde gedachte om te denken dat Harmony opeens zou worden gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Heb sinds kort ook een Logitech Harmony, en wel de 555. Was eerst even wennen met het instellen van alle activiteiten ed. Maar nu ik dat een beetje door heb, moet ik zeggen dat het allemaal erg prettig werkt :) Ben dan ook erg tevreden over de ab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soheilmd schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:01:
Ik vind dit een beetje een onzinnige gedachte, logitech is juist erg blij met zijn Harmony lijn gezien dit al jaren goed loopt. De database is altijd netjes up to date, want alle nieuwe apparaten kun je snel terugvinden. Dit is een stuk beter systeem dan een boekje wat iedere maand een herdruk nodig zou hebben. Het instellen aan de hand van de software is trouwens ook een stuk makkelijk dan handmatig met de codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
kaajee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:43:
[...]

De Philips LivingColors lamp werkt met een RF remote.........

(o ja, mocht je denken: "waarin geeft ie nou geen antwoord?"........het is wel GoT hè........... :P )
Je geeft ook geen antwoord. Want volgens mij heeft de 895/1000 wel een RF optie.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.