Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
The Dolf schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 05:06:
[...]

Je geeft ook geen antwoord. Want volgens mij heeft de 895/1000 wel een RF optie.
Haal je nou een bericht aan van februari? :?

Anyway, hij heeft het daar over een Harmony One en die beschikt níet over RF. En ook de 895/100 gaan niet zomaar werken, want de Harmony's werken met een ander RF protocol (Z-wave) dan de meeste andere devices..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kaajee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:19:
[...]

Haal je nou een bericht aan van februari? :?

Anyway, hij heeft het daar over een Harmony One en die beschikt níet over RF. En ook de 895/100 gaan niet zomaar werken, want de Harmony's werken met een ander RF protocol (Z-wave) dan de meeste andere devices..........
Ik was een beetje moe en zat te zoeken naar de living colors, vandaar.

Maar het werkt niet ben ik nu achter.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
RunaR schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:25:
Ik zie in de pricewatch 2 verschillende 555's staan
de 555:
http://tweakers.net/price...ced-universal-remote.html
en de 555 refresh:
http://tweakers.net/price...ersal-remote-refresh.html

Wat is het verschil tussen deze 2?
Dat wil ik ook graag weten...
Wat is het verschil tussen de 555 en de 555 refresh?

[ Voor 4% gewijzigd door compie op 18-12-2008 10:01 ]

• compie
  • Niet online
compie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:00:
[...]

Dat wil ik ook graag weten...
Wat is het verschil tussen de 555 en de 555 refresh?
Dank u voor het contact opnemen met de Harmony Helpdesk.

De harmony Harmony "555 refresh" is geen uniek, apart of nieuw Logitech model.

• kaajee
Blijft de vraag staan wat is het dan wel? _/-\o_

Ik bedoel dat is toch geen antwoord?

(buiten dat volgens mij schreef iemand dat hier ook al) :P

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik heb vandaag de 525 en de 525 refresh bekeken. Het enige dat ik kon ontdekken was een andere verpakking 7(8)7

Lijkt me sterk dat dat het enige is, maar het lijkt er verdacht veel op :P

Verwijderd

Misschien een nieuwe processor onder de motorkap? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Ik heb uiteindelijk uitgevonden wat et verschil is :P

Behalve de doos doet de 525 max 15 apparaten aansturen en de refresh max 10 apparaten. Dit om het verschil tussen de 525 en 555 wat duidelijker te maken blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LWaS schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:05:
Ik heb uiteindelijk uitgevonden wat et verschil is :P

Behalve de doos doet de 525 max 15 apparaten aansturen en de refresh max 10 apparaten. Dit om het verschil tussen de 525 en 555 wat duidelijker te maken blijkbaar ;)
Huh? Maar nu haal je ineens de 525 er bij? Het ging over het verschil tussen twee 555's; één 'gewone' en een zgn. 'refresh' model.

Dat een verschil tussen de 525 en 555 is dat de 525 tien apparaten aankan en de 555 vijfiten is bekend (jij zegt het precies verkeerd om btw), maar daar gaat het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

kaajee schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:13:
[...]

Huh? Maar nu haal je ineens de 525 er bij? Het ging over het verschil tussen twee 555's; één 'gewone' en een zgn. 'refresh' model.

Dat een verschil tussen de 525 en 555 is dat de 525 tien apparaten aankan en de 555 vijfiten is bekend (jij zegt het precies verkeerd om btw), maar daar gaat het niet om.
Volgens mij kan de oude 525 gewoon ok 15 apparaten aan :? Maar ik kan dat goed fout hebben hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Het gaat in deze discussie helemaal niet over een 'oude' of nieuwe 525 !!!!
Het gaat over het verschil tussen een 555 en een '555 refresh' !!!!

Jij haalt er ineens een 525 bij!!!!

(verschil tussen een 2 en 5 niet helemaal duidelijk?)

Er is geen nieuwe of oude 525 en een 525 kan sinds jaar en dag 10 devices aan (zie specs):
Tot 10 componenten: Bedien video, audio, games — zelfs lampen en apparaten.
Er is ook geen nieuwe of oude 555 en een 555 kan sinds jaar en dag 15 devices aan (zie specs):
Tot 15 componenten: Bedien video, audio, games — zelfs lampen en apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15, tja ik haal 10 apparaten al niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

kaajee schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:47:
Het gaat in deze discussie helemaal niet over een 'oude' of nieuwe 525 !!!!
Het gaat over het verschil tussen een 555 en een '555 refresh' !!!!

Jij haalt er ineens een 525 bij!!!!

(verschil tussen een 2 en 5 niet helemaal duidelijk?)

Er is geen nieuwe of oude 525 en een 525 kan sinds jaar en dag 10 devices aan (zie specs):

[...]

Er is ook geen nieuwe of oude 555 en een 555 kan sinds jaar en dag 15 devices aan (zie specs):

[...]
Hou je gemak maar hoor :)

Er is overigens wel degelijk een "oude" en een "nieuwe" 555 en ook een 525.

http://www.alternate.nl/h...at1=110&cat2=000&cat3=000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lul jij maar lekker raak. Je had ook eens kunnen zeggen: "sorry voor de verwarring, ik haal inderdaad allerlei modellen door elkaar".

Tuurlijk is er een 525 én een 555, Kijk nou godbeterhet gewoon op de site van de makers van deze dingen: Logitech, daar staan alle modellen netjes op een rijtje.
En dat er wellicht 2 verschillende modellen 555 zijn, is al ontkracht in de posts in dit topic die hierboven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

kaajee schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:47:

[...]
Dit staat overigens direct op de overzichtspagina van de logitech harmony:

Vergelijken
Harmony® 525 Advanced Universal Remote

Zeer betaalbare eendruksafstandsbediening met lcd, die tot 15 apparaten kan bedienen.

Ik laat het voor de rest vor wat het is :*
En ja, misschien had ik even niet goed gelezen dat het over de 555 ging, maar je hoeft je ook weer niet zó druk te maken natuurlijk :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik heb net de Powermid XS aangekocht om samen te kunnen werken met de Elro AB600 (zijn schakelstopcontacten).

Nu is het de bedoeling dat het schakelstopcontact (klikaan/klikuit) tussen de volgende apparaten staat:•Plasma
•DVD-speler
•Onkyo Reciever
•HD-recorder
•Enz…

Ik heb in de software v/d Logitech Harmony 785, de Powermid XS als apparaat toegevoegd en kan alle klikaan/klikuit stopcontacten perfect bedienen.
Helaas als ik de Powermid als 1ste apparaat in een activiteit wil zetten, gaat alles in de mist.
Het lijkt erop, dat wanneer ik het klikaan/klikuit stopcontact aan zet via een activiteit. De andere apparaten eerst moeten opwarmen en dus tijd nodig hebben om de infrarood signalen nog tijdig te kunnen ontvangen.
Kan ik ergens in de software een tijd/vertraging instellen, zodat het klikaan/klikuit stopcontact eerst wordt aangezet en hierna een pauze wordt ingelast.
Zodat de apparaten zich nog in de standby kunnen plaatsen en daarna rustig na de pauze de infrarood signalen kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds enkele dagen de Harmony One en tjezus, wat werkt dat lekker en soepel. Met het configen was ik ook maar 20 min kwijt.

Echter zit ik nog met 1 probleempje. Als ik op de uitknop duw dan zet de Harmony mijn Samsung LE37A656 helemaal uit ipv op standby. Nadat ik met de harmony mijn apparatuur uit zet werken mijn activiteiten waarbij ik de tv gebruik dus niet meer goed(tv gaat dus niet aan).

Dit lijkt me een vrij standaard probleem? Iemand die hier weet hoe ik het kan oplossen? Anders zo maar eens de helpdesk testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
compie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:36:
[...]

Dank u voor het contact opnemen met de Harmony Helpdesk.

De harmony Harmony "555 refresh" is geen uniek, apart of nieuw Logitech model.
Blijkbaar is er wel verschil!

Ik kreeg dit antwoord van 4launch:

Dit betreft een nieuwere versie en dus de opvolger.
Er zijn een klein aantal verbeteringen gedaan door de fabrikant echter durf ik niet te zeggen welke dit zijn.

Afdeling Verkoop
4Launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
iemand een idee waar de 555 momenteel goedkoop te vinden is? Ik zie een maand geleden allerlei fijne prijsjes voorbij komen, maar momenteel lijken de prijzen weer hoger te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:28
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Harmony 885. Soms reageert geen enkel apparaat meer op de afstandsbediening. Als ik dan eens goed rammel met de afstandsbediening dan doet hij het weer een tijdje.

Iemand enig idee of dat makkelijk te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fridge320 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:36:
iemand een idee waar de 555 momenteel goedkoop te vinden is? Ik zie een maand geleden allerlei fijne prijsjes voorbij komen, maar momenteel lijken de prijzen weer hoger te liggen?
Wist je niet dat T.net een pricewatch heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Baumans schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:46:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Harmony 885. Soms reageert geen enkel apparaat meer op de afstandsbediening. Als ik dan eens goed rammel met de afstandsbediening dan doet hij het weer een tijdje.

Iemand enig idee of dat makkelijk te verhelpen is?
Ja is heel makkelijk..........................

................melden bij Logitech, batterijklepje opsturen en per omgaande post krijg je een nieuwe........

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 24-12-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:28
kaajee schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
[...]

................melden bij Logitech, batterijklepje opsturen en per omgaande post krijg je een nieuwe........
Bedankt voor je antwoord, maar ik zie niet in wat dit met het batterij klepje te maken heeft? De afstandsbediening zelf valt niet uit. Alleen reageren mijn apparaten er soms niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:51:
[...]

Wist je niet dat T.net een pricewatch heeft?
dat wist ik wel, maar ik kan me zo voorstellen dat bepaalde eenmalige aanbiedingen daar niet in voorkomen, dus ik was toch even benieuwd naar tips (zeker gezien het feit dat de goedkoopste pricewatch entry aardig duurder is dan de aanbiedingen die ik hier een maandje terug lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Baumans schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:30:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar ik zie niet in wat dit met het batterij klepje te maken heeft? De afstandsbediening zelf valt niet uit. Alleen reageren mijn apparaten er soms niet op.
Sorry, ik was niet compleet lees ik nu, ik had moeten schrijven:

................melden bij Logitech, batterijklepje opsturen en per omgaande post krijg je een compleet nieuwe remote toegestuurd........

(maw hij is defect, logitech heeft een prima service: ze vervangen het hele ding)

[ Voor 38% gewijzigd door kaajee op 24-12-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@moris: Ja dat kan. Ik weet niet meer exact waar, maar volgens mij kun je bij de device settings twee tijdsettings aangeven. 1 voor het verschil tussen twee opvolgende commando's en 1 voor de wachttijd tussen het aanzetten en het volgende commando. Mijn TV staat op 7 seconden omdat het nogal lang duurt voordat hij echt aan gaat.

---

Verder sluit ik me helemaal aan bij kaajee. Perfecte service. Na 2 belletjes met wat trouble shooten (1e lijns en later 2e lijns helpdesk) hebben ze mij ook een nieuwe AB opgestuurd (de mijne werd niet meer herkend als ik hem via usb aansloot).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Harmony 525 bij mijn oom en tante geinstalleerd, en dat ging voortvarend. Ik had gedacht dat het moeilijk zou zijn, maar de software is werkelijk perfect. :)

Ik liep alleen tegen één probleem aan, bij de activiteit radio luisteren was het niet mogelijk de radio zenders te veranderen op de digitenne tuner, terwijl de channel knop vreemd genoeg wel werkte bij de activiteit tv kijken. Afgezien daarvan geen problemen.

Ik ben zelfs zo onder de indruk, dat ik waarschijnlijk ook een 525 óf 555 ga kopen. Ik zit alleen met één probleem, mijn ouderwetse televisie is uitgerust met maar 1 scart aansluiting. DVD kijken doe ik via mijn xbox 360 die via scart op de digitenne tuner zit, en daarna weer via scart met de tv verbonden is. Is het mogelijk om een activiteit dvd kijken aan te maken, en dat de digitenne tuner dan uitgaat, zodat het beeld alsnog doorgelust wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:07:
...
Ik ben zelfs zo onder de indruk, dat ik waarschijnlijk ook een 525 óf 555 ga kopen. Ik zit alleen met één probleem, mijn ouderwetse televisie is uitgerust met maar 1 scart aansluiting. DVD kijken doe ik via mijn xbox 360 die via scart op de digitenne tuner zit, en daarna weer via scart met de tv verbonden is. Is het mogelijk om een activiteit dvd kijken aan te maken, en dat de digitenne tuner dan uitgaat, zodat het beeld alsnog doorgelust wordt?
Ja, dat is standaard gedrag van de Harmony. Alle apparaten worden aan- of uitgezet naargelang ze wel of niet nodig zijn voor de desbetreffende activiteit. Voor dvd kijken is de digitenne tuner niet nodig, en wordt deze door de harmony uitgezet als die aan staat. En als de digitenne tuner uit staat dan blijft die uit bij het kiezen voor dvd kijken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je al het aan- en uitschakelen van de apparatuur door de Harmony laat doen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:36:
[...]

Ja, dat is standaard gedrag van de Harmony. Alle apparaten worden aan- of uitgezet naargelang ze wel of niet nodig zijn voor de desbetreffende activiteit. Voor dvd kijken is de digitenne tuner niet nodig, en wordt deze door de harmony uitgezet als die aan staat. En als de digitenne tuner uit staat dan blijft die uit bij het kiezen voor dvd kijken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je al het aan- en uitschakelen van de apparatuur door de Harmony laat doen.
Oh duidelijk, en erg handig. :)

Is er trouwens een mogelijkheid om nieuwe activiteiten aan te maken, en zo ja hoeveel? Een search hielp niet, en toen ik het bij mijn oom en tante installeerde hadden we aan de vier standaard activiteiten voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is mogelijk. Op de Logitech website vind je hoeveel activiteiten je Harmony type (in dit geval 525) ondersteund. Ik dacht iets van 10 of zelfs 15 bij refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand enig idee waar je een nieuwe batterij voor een 885 kunt krijgen :?
Ik haal nu niet eens een week met mijn batterij (ben al uit de garantie. De manier van garantie afhandelen bij Logitech is behoorlijk ruk).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Het refresh model (als het al bestaat) is een 555 (niet een 525).

En de aantallen ie jij noemt zijn devices/apparaten (dus aantal dvd-spelers/receivers/etc.)

Ik meen te herinneren dat het maximum aantal 'Activities' 255 is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Koffie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:46:
Iemand enig idee waar je een nieuwe batterij voor een 885 kunt krijgen :?
Ik haal nu niet eens een week met mijn batterij (ben al uit de garantie. De manier van garantie afhandelen bij Logitech is behoorlijk ruk).
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05
Ik ben benieuwd. Ik heb de harmony 555 besteld. In principe volstaat dit voor iedereen.
De extra opties zijn leuk, maar kosten ook een hoop extra geld. Het zal mij benieuwen wanneer die binnen is :)

Ik wil even mijn complimenten geven voor de TOP OP! Het heeft mij absoluut geholpen met mijn keuze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:48:
Het refresh model (als het al bestaat) is een 555 (niet een 525).

En de aantallen ie jij noemt zijn devices/apparaten (dus aantal dvd-spelers/receivers/etc.)

Ik meen te herinneren dat het maximum aantal 'Activities' 255 is..........
Inderdaad, ik was in de war hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 22:31
Een vraag waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden: wat gebeurt er met IR-commando's die afhankelijk zijn van de staat van het toestel ?

Het eenvoudigste voorbeeld: de TV staat aan en de DVD-speler staat uit. Ik kies de activiteit "dvd kijken". Wordt dan m'n TV uitgezet en m'n DVD-speler aan ? De meegeleverde afstandsbedieningen kennen 1 knop die, afhankelijk van de huidige staat, het apparaat uit- of juist aanzet. Kent de harmony specifieke IR-signalen om een apparaat aan te zetten, die gewoon geen effect hebben wanneer het apparaat al aan staat ?

Een ander voorbeeld zijn de externe aansluitingen (E1 t/m E4 op onze tv bv.), waartussen met 1 knop gewisseld wordt. Kent de harmony een IR-signaal om direct naar E2 of E4 te schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan heb je het topic toch niet helemaal goed gelezen............ :P

De Harmony weet niet in welke staat je apparaat zich bevindt, meteen eigenlijk het grootste nadeel van deze jongens, maar dat kan ini principe ook neit anders. Het is on-way communication. Alleen van de remote naar het device toe, niet andersom (van het device naar de remote). Dus eerst even de 'staat van het toestel' opvragen is er niet bij helaas.

De Harmony 'onthoudt' de laatste staat waarin hij het device gezet heeft. Je bent dus eigenlijk verplicht alleen de Harmony te gebruiken. Vbld. als je handmatig of met een andere remote de tv uitzet. Dan weet de Harmony niet dat ie uitstaat. Andersom ook; als jij de tv handmatig of met een andere remote aanzet, en de laatste staat van de Harmony was uit/off, dan zal het apparaat met de eerste actie/commando van de Harmony uitgezet worden. Tenzij het apparaat over een aparte aan en uit knop beschikt, maar de meeste hebben een zgn. toggle (aan/uit combi) toets.

2e issue: als je tv direct naar één van de externe kanalen kan schakelen, kan de Harmony dit ook. Anders loopt de Harmony automatisch naar het juiste externe kanaal. Dan loopt ie inderdaad via 1, naar 2 naar 3 en blijft dan dan staan. Mist je dit goed ingesteld hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik zit erover te denken om de harmony one te kopen. Heb nog wel een paar vraagjes. Moet ik perse altijd gebruik maken van de activities? Of kan ik ook gewoon de afzonderlijke apparaten bedienen.

Stel ik heb een activiteit aangemaakt "tv kijken" waarbij mijn tv, kabelbox van UPC en de receiver aangaan. Kan ik dan ook (omdat ik daar om de een of andere onverklaarbare reden zin in heb) de receiver uitzetten zonder daarvoor een aparte activity aan te moeten maken?

Ander vraagje. Moet ik nu perse mijn tv altijd op standby laten staan, of kan de Harmony one mijn tv (philips 32pfl7403) ook uit de "uitstand" halen als ik bijvoorbeeld de bovengenoemde optie "tvkijken" kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
1; ja met de knop devices, maar verstandig is het niet. De hele Harmony reeks is juist gebaseerd op 'Activities', dat is nou juist het 'slimme'

2; ja met diezelfde knop devices, maar verstandig is het niet. De hele Harmony reeks is juist gebaseerd op 'Activities', dat is nou juist het 'slimme'

3; als je dat met de originele remote ook kan, dan kan de Harmony dat ook. Hij heeft geeft telescopisch armpje wat eruit komt en de power knop kan indrukken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

T_E_O schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:10:
Een vraag waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden: wat gebeurt er met IR-commando's die afhankelijk zijn van de staat van het toestel ?

Het eenvoudigste voorbeeld: de TV staat aan en de DVD-speler staat uit. Ik kies de activiteit "dvd kijken". Wordt dan m'n TV uitgezet en m'n DVD-speler aan ? De meegeleverde afstandsbedieningen kennen 1 knop die, afhankelijk van de huidige staat, het apparaat uit- of juist aanzet. Kent de harmony specifieke IR-signalen om een apparaat aan te zetten, die gewoon geen effect hebben wanneer het apparaat al aan staat ?

Een ander voorbeeld zijn de externe aansluitingen (E1 t/m E4 op onze tv bv.), waartussen met 1 knop gewisseld wordt. Kent de harmony een IR-signaal om direct naar E2 of E4 te schakelen ?
Iets bewerkelijk, maar de oplossing is redelijk simpel.
Leer je Harmony de knoppen in TV stand en in DVD stand (elke knop dus 2 keer). En dan kun je deze in de activitys gebruiken.

Verder moet je uitzoeken of je TV zelf bekijkt of hij met 1 en hetzelfde signaal iets anders moet doen afhankelijk van de staat, of dat je AB zelf een ander signaal uitzend.
Neem bijvoorbeeld een normale TV, deze heeft die 4 kleuren knopjes voor Teletekst (rood, groen, blauw en geel).
Wanneer je in TT zit kun je daarmee naar pagina 100 etc. Maar als je niet in TT zit kun je bijvoorbeeld met de rode knop inzoomen, en met blauw naar de setup gaan ofzo.
Je AB zend de hele tijd bij die knopjes hetzelfde signaal uit, het is je TV die besluit op basis van zijn staat er iets anders mee te doen.

Andersom heb ik ook een HT set gehad waarmee ik mijn DVD speler met de AB aan kon zetten. Op dat moment reageerden bepaalde knoppen op de AB anders, en gingen daadwerkelijk een ander signaal uitzenden.
In zo'n situatie is de enige oplossing die knoppen in elke situatie in te leren.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb pas een Logitech Harmony One gekregen en ik heb het volgende probleem er mee met mijn Panasonic TX-32LM70F, de inputs wisselen niet goed..Het is ook een heel raar panasonic input manier wat op de volgende manier verloopt;

Druk op TV/AV en dan krijg ik het volgende menu

Red      Green    Yellow    Blue
Page1:   AV1       AV2/S    AV3/S     >>>
Page2:   <<<             Component     HDMI 1/2

Waarbij ik bij AV2/S 1 of 2 druk voor de betreffende poort dit geld ook voor AV3/S en HDMI1/2

Heeft iemand dat hier ook gehad? Kon geen discrete codes zo vinden hiervoor, of is het toch gevalletje logitech support en hopen dat hun het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

Heb ook een panasonic, ander typenummer, zelfde manier van input wisselen. Hier geen problemene met wisselen en kan direct schakelen naar de juiste input. Heb je het juiste typenummer? Bij het instellen van het apparaat komt ook de vraag langs hoe te schakelen bij input. Wat heb je daar ingevuld?
SaURoN schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:53:
Ik heb pas een Logitech Harmony One gekregen en ik heb het volgende probleem er mee met mijn Panasonic TX-32LM70F, de inputs wisselen niet goed..Het is ook een heel raar panasonic input manier wat op de volgende manier verloopt;

Druk op TV/AV en dan krijg ik het volgende menu

Waarbij ik bij AV2/S 1 of 2 druk voor de betreffende poort dit geld ook voor AV3/S en HDMI1/2

Heeft iemand dat hier ook gehad? Kon geen discrete codes zo vinden hiervoor, of is het toch gevalletje logitech support en hopen dat hun het oplossen?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
RC2 schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:13:
Heb ook een panasonic, ander typenummer, zelfde manier van input wisselen. Hier geen problemene met wisselen en kan direct schakelen naar de juiste input. Heb je het juiste typenummer? Bij het instellen van het apparaat komt ook de vraag langs hoe te schakelen bij input. Wat heb je daar ingevuld?

[...]
Heb method 2 en 4 geprobeerd. Welk type nummer tv heb jij en welke method gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb al een tijdje een 885, erg fijn. Maar 1 ding krijg ik niet lekker voor elkaar: TELETEKST kijken...

Ik heb dit qua setup wat er toe doet:

- TV (Panasonic plasma)
- Digitenne decoder (Samsung)

Wat ik nu wil is (natuurlijk) terwijl ik televisie zit te kijken op TELETEKST drukken. Dat is niet zo'n probleem ;) maar ik kan zowel teletekst van de TV gebruiken als van de Digitenne decoder. Ik wil graag die van de tv gebruiken (is veel sneller, beter leesbaar, groter geheugen, etc.). Het lastige is echter dat als ik de activity TV KIJKEN gebruik, dat de nummerieke toetsen dan (uiteraard) gemapt zijn op de Digitenne decoder (om te kunnen zappen). Alleen wil ik dat als ik in TELETEKST "mode" zit, dat de nummerieke toetsen dan naar m'n TV gaan.

Iemand een tip hoe ik dit kan doen? Ik had al een aparte activity TELETEKST gemaakt, maar dat is veel ge-eikel (uiteindelijk had ik het zelfs voor elkaar dat zowel op m'n TV als op de Digitenne decoder TELETEKST aanstond en ik met geen mogelijkheid (behalve uitzetten) weer terugkon).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ipv activity op de apparaat button duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb nu sinds een dag de 515. Dit omdat ik de tv niet kan installeren vanwege het feit dat het installatie menu alleen met een bepaalde knoppen combinatie opgeroepen kan worden. Mijn niet originele remote had die functie dus niet, vandaar dat ik de 515 heb gekocht.Nu dacht ik dat deze remote, omdat ze zo uitgebreid zijn, deze combinate wel zou kunnen maken. Maar helaas.

Ik wil namelijk mijn Philps tv installeren, daarvoor moet je normaal gesproken op de orginele afstandsbediening (die ik dus niet heb) 2 knoppen tegelijk indrukken. De ?-knop (hidden teletekst info meen ik) en de teletekst klok.

Na het installeren van de remote werkt het oproepen van het menu nog niet :(. Dus nu vroeg ik me af of het wel mogelijk is om 2 toetssignalen tegelijk te versturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Justawitte op 06-11-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

515 ken ik nog niet. Is die nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Denk het wel.
Het is de nieuwe instap variant volgens mij, dus onder de 525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:46:
Ik heb al een tijdje een 885, erg fijn. Maar 1 ding krijg ik niet lekker voor elkaar: TELETEKST kijken...

Ik heb dit qua setup wat er toe doet:

- TV (Panasonic plasma)
- Digitenne decoder (Samsung)

Wat ik nu wil is (natuurlijk) terwijl ik televisie zit te kijken op TELETEKST drukken. Dat is niet zo'n probleem ;) maar ik kan zowel teletekst van de TV gebruiken als van de Digitenne decoder. Ik wil graag die van de tv gebruiken (is veel sneller, beter leesbaar, groter geheugen, etc.). Het lastige is echter dat als ik de activity TV KIJKEN gebruik, dat de nummerieke toetsen dan (uiteraard) gemapt zijn op de Digitenne decoder (om te kunnen zappen). Alleen wil ik dat als ik in TELETEKST "mode" zit, dat de nummerieke toetsen dan naar m'n TV gaan.

Iemand een tip hoe ik dit kan doen? Ik had al een aparte activity TELETEKST gemaakt, maar dat is veel ge-eikel (uiteindelijk had ik het zelfs voor elkaar dat zowel op m'n TV als op de Digitenne decoder TELETEKST aanstond en ik met geen mogelijkheid (behalve uitzetten) weer terugkon).
ik wil nou precies hetzelfde als jij wilt doen

is er iemand die dit voor elkaar heeft gebokst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:42:
[...]

ik wil nou precies hetzelfde als jij wilt doen

is er iemand die dit voor elkaar heeft gebokst?
Wat hierboven genoemd is, op "DEVICE" drukken is natuurlijk een optie, maar ook niet echt heel netjes. Er zou een soort van "state" moeten zijn (behalve ACTIVITY en DEVICE). Dat je in "TELETEKST-mode" terecht kunt komen ofzo.

Voorlopig hou ik het maar op de tip van Tweakernick (hierboven).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben een beetje een noob dus help me ff

zijn tip is om gewoon via de device button naar de tv te gaan en dan via deze naar de teletekst te gaan toch?

het punt is dat er bij mij thuis ook gebruik gemaakt gaat worden van de AB door mijn ouders en die hebben heel veel moeite met nieuw apparatuur en vooral waarbij ze moeten gaan switchen tussen dingen. Het integreren van zo'n knop zou ideaal zijn maar een goede oplossing zou ze misschien overstag laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
In je Harmony software kan je (onder knop aan passen) gewoon instellen voor welk apparaat een knop uitgevoerd wordt. Standaard staat teletekst op set-top box - teletekst. Die zou je ook om kunnen zetten naar teletekst - TV- teletekst. Teletekst staat als een extra knop in het display. Je kan hem ook onder een van de gekleurde toetsen zetten.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

RunaR schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:46:
In je Harmony software kan je (onder knop aan passen) gewoon instellen voor welk apparaat een knop uitgevoerd wordt. Standaard staat teletekst op set-top box - teletekst. Die zou je ook om kunnen zetten naar teletekst - TV- teletekst. Teletekst staat als een extra knop in het display. Je kan hem ook onder een van de gekleurde toetsen zetten.
Eh ja, dat is vrij logisch. Maar het probleem is wat er daarna gebeurt.
Dan heb je zeg maar Teletekst van je TV aangezet. En vervolgens wil je met de nummerieke toetsen 1,2,3,4, etc de pagina-nummers intypen. Maar die heb ik toch wel gemapt op mijn set-top box. Dat moet ook wel, omdat ik daar (als ik gewoon tv kijk) mee zap naar kanalen. Wat ik eigenlijk zou willen is dat zodra je op TELETEKST hebt gedrukt, dat dan de nummerieke toetsen een alternatief apparaat (de tv dus) aansturen ofzo.

Maar misschien lullen we langs elkaar heen en antwoorde jij alleen op abcdefgh... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ik gebruik ook de pijltjes voor EPG en de numerieke toetsen voor normale kanalen.

Wat ik ook wil is als ik op teletekst druk, ik de teletekst van de tv krijg en de pijltjes en nummers voor de teletekst gebruik. Wanneer ik geen teletekst gebruik, zijn de pijltjes en nummers voor de digitale tv box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
ok, dat klopt.
Gewoon geen teletekst gebruiken. :)

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een activity Teletekst maken die indentiek is aan de activiti TV kijken, behalve dan dat je de nummertoetsen wijzigt in die van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Probeer net die supportdesk te bellen krijg ik na het drukken op een 1 (technische ondersteuning) een in bezet toon. :S weet iemand of ze dicht zijn tot aan het nieuwe jaar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zal wel druk zijn, iedereen heeft vrij, allemaal met de Harmony te kloten (net als jij :P ), gewoon even blijven proberen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb een nieuwe receiver, de oude is verkocht, dus ik was even in de weer om eenvoudig een device te 'vervangen' in mijn Harmony settings/setup: kleine handleiding die ik hier nog niet ben tegengekomen, als ie al wel ergens staat, sorry, anders wellicht ook iets voor de topic start.

De beste manier om een apparaat te vervangen in je setup.

binnen Harmony software:
  1. Als eerste moet je het nieuwe apparaat toevoegen aan je setup.
  2. Nu nog NIET het oude apparaat verwijderen.
  3. Vervolgens ga je in de setup naar je activities, kies een activity waarin het vervangende apparaat voorkomt en selecteer de optie om de instellingen van de activity te aan te passen (instellingen).
  4. Selecteer de optie om de instellingen van de activity te bekijken. (De instellingen voor deze activiteit bekijken).
  5. Vervolgens kies je de derde optie: Nee, ik wil de setup-wizard opnieuw uitvoeren om deze instellingen te wijzigen.
  6. Hier kun je dan kiezen dat het andere, nieuwe apparaat in deze activity moet zitten.
  7. Herhaal dit voor alle activities waarin het vervangende apparaat zit en controleer dat het oude apparaat nergens meer inzit.
Nu kun je (pas) het oude apparaat verwijderen. Wellicht zul je een paar aanpassingen moeten doen omdat het een geheel ander apparaat is, maar in basis zullen de activities in orde zijn.

binnen webinterface:
  1. Als eerste moet je het nieuwe apparaat toevoegen aan je setup.
  2. Nu nog NIET het oude apparaat verwijderen.
  3. Vervolgens ga je in de setup naar je activities, kies een activity waarin het vervangende apparaat voorkomt en selecteer de optie om de instellingen van de activity te aan te passen (aanpassen).
  4. Selecteer de optie om de setup van de activity opnieuw uit te voeren (De wizard Set-up opnieuw uitvoeren.)
  5. Hier kun je dan kiezen dat het andere, nieuwe apparaat in deze activity moet zitten.
  6. Herhaal dit voor alle activities waarin het vervangende apparaat zit en controleer dat het oude apparaat nergens meer inzit.
Nu kun je (pas) het oude apparaat verwijderen. Wellicht zul je een paar aanpassingen moeten doen omdat het een geheel ander apparaat is, maar in basis zullen de activities in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice tip kaajee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Hallo allemaal, ik heb sinds vandaag ook de logitech Harmoney One binnen. Ik kan al mn apparaten instellen, alleen kan ik mn media-pc nog niet bedienen. Dat komt namelijk omdat ik een Ati remote had en die werkt op radio en niet met infra-rood. Ik moet dus denk ik iets van een infra-rood ontvanger voor de pc aanschaffen. Wat is het handigst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Een Microsoft MCE (compatible) USB IR receiver.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag. De remote ondersteund geen 2 signalen tegelijk dat vertelde de helpdesk vanmiddag aan de telefoon. Gelukkig hebben ze daar wel mijn probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vandaag ook een Logitech Harmony 515 toen ik in de plaatselijke mediamarkt was, iemand enig idee wat voor model het is, waarschijnlijk een nieuwe variant maar wat de verschillen dan zijn met de 525? Ik vond hem er overigens niet zo mooi uit zien, dat moet ik eerlijk toegeven.

Vervolgens bij de Dynabyte kwam ik de 885 tegen voor 99 euro, leek me een redelijke prijs maar ik weet nog niet of ik dat er wel voor over heb. De 525 stond geen prijs bij en in verband met tijdsnood heb ik dit jammer genoeg ook niet kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justawitte schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:24:
Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag. De remote ondersteund geen 2 signalen tegelijk dat vertelde de helpdesk vanmiddag aan de telefoon. Gelukkig hebben ze daar wel mijn probleem kunnen oplossen.
Wellicht leuk en nuttig om te vertellen hoe ze dat gedaan hebben..........hebben andere er wellicht ook wat aan, daar is het per slot ook een forum voor, nietwaar? Vragen ok, maar andere helpen, zeker zo ok........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Justawitte schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:24:
Welk nummer heb jij gebruikt?Ik krijg hele tijd in bezet toon (20x geprobeerd vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
kaajee schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:34:
[...]

Wellicht leuk en nuttig om te vertellen hoe ze dat gedaan hebben..........hebben andere er wellicht ook wat aan, daar is het per slot ook een forum voor, nietwaar? Vragen ok, maar andere helpen, zeker zo ok........
Ik weet niet wat ze gedaan hebben. Ik had een knoppen combinatie nodig om een menu op de tv op te roepen, en wellicht dat hun dat bewuste signaal op mijn remote hebben gezet. Na wat prutsen na het gesprek met de helpdesk kon ik het menu bereiken.
SaURoN schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:36:
[...]

Welk nummer heb jij gebruikt?Ik krijg hele tijd in bezet toon (20x geprobeerd vandaag)
Gewoon het standaard nummer denk ik: 0800 0226903
Heb het ook een paar keer moeten proberen voor ik uberhaupt een verbinding kreeg op dit nummer.
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:33:
Zag vandaag ook een Logitech Harmony 515 toen ik in de plaatselijke mediamarkt was, iemand enig idee wat voor model het is, waarschijnlijk een nieuwe variant maar wat de verschillen dan zijn met de 525? Ik vond hem er overigens niet zo mooi uit zien, dat moet ik eerlijk toegeven..
Ik heb geen idee wat er verder anders aan is, dan de mogelijkheid om 5 apparaten toe te voegen i.p.v 12(?) of 15. Heb hem ook bij de mediamarkt vandaan, was voldoende op voorraad en de andere varianten 525 en 555 hadden ze nergens, dus toen heb ik de 515 maar meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justawitte schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:04:
[...]

Ik weet niet wat ze gedaan hebben. Ik had een knoppen combinatie nodig om een menu op de tv op te roepen, en wellicht dat hun dat bewuste signaal op mijn remote hebben gezet. Na wat prutsen na het gesprek met de helpdesk kon ik het menu bereiken.
.................
En/maar kun je nog gewoon nog steeds met je Harmony in je setup menu komen?
Maw is er een 'knop' oid aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
kaajee schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:58:
[...]

En/maar kun je nog gewoon nog steeds met je Harmony in je setup menu komen?
Maw is er een 'knop' oid aangemaakt?
Ja, ik denk dat ze een nieuwe functie hebben toegewezen aan een de menu. Want via die knop kom ik nu in het installatie menu, wat voorheen niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Justawitte schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:15:
[...]

Ja, ik denk dat ze een nieuwe functie hebben toegewezen aan een de menu. Want via die knop kom ik nu in het installatie menu, wat voorheen niet werkte.
Dan hoop ik dat ze die ook aan alle vergelijkbare apparatuur in hun database toegevoegd hebben (database bijgewerkt hebben), dan hebben anderen er ook wat aan............

(of dat het anders via jou setup in ieder geval aan jouw apparaat gekoppeld zisijn, zodat anderen die jouw 'setup' uit de database vissen er ook gebruik van kunnen maken.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

515 vind ik niet op de Logitech website.
Viel me trouwens op dat ze op de Amerikaanse en Nederlandse website andere modellen presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Justawitte schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:04

Ik heb geen idee wat er verder anders aan is, dan de mogelijkheid om 5 apparaten toe te voegen i.p.v 12(?) of 15. Heb hem ook bij de mediamarkt vandaan, was voldoende op voorraad en de andere varianten 525 en 555 hadden ze nergens, dus toen heb ik de 515 maar meegenomen.
Leeuwarden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds gisteren een Panasonic TH-37PX80 plasma tv en moest daarom al mijn activiteiten aanpassen met een nieuw tv apparaat. Nou dat lukte uiteraard nog wel, maar daarna begon het geklooi..

Ben vier uur bezig geweest om te proberen dat de AV input op de Panasonic op de juiste komt bij het opstarten van een activiteit en opstarten van de tv, maar heb het niet voor elkaar gekregen. :'(
De ene keer koos de tv totaal geen AV kanaal, de andere keer weer de verkeerde en weer een andere keer schoof het gekozen AV kanaal elke keer eentje verder naar beneden.

Uiteindelijk heb ik om 00.30 gisteravond maar een mail naar de helpdesk van Logitech gestuurd, zodat ze mijn profiel eventueel kunnen aanpassen zodat het wel goed werkt.. ben benieuwd. Blijft toch een geklooi hoor met die AV inputs op tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Harmony One afgelopen week onder de kerstboom gevonden :-)

Ben er erg tevreden over.
Na de eerste setup en voor het eerst aanmaken van activities werkte alles al bijna zoals ik het wilde. Daarna nog 1x wat aanpassingen gedaan en alles werkt precies zoals ik het wil. Echt super, wat een gemak.

Gebruik: tv philips 37pf9731, OrigenAE S16T media center pc, Yamaha RX-V1600 av-receiver.

Erg handig ook de instelling waarmee je aangeeft het volume altijd te regelen via 1 apparaat (in mijn geval de yamaha).

Tot nu toe erg tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb al jaren een Harmony 525 maar gebruik hem eigenlijk nooit. Misschien te veel van verwacht, maar vind het een onding. Meest irritante is dat bij het indrukken van iedere knop je een harde klik hoort. Ieder andere afstandbediening die ik bezit hebben zachte en geruisloze toetsen. Ander problematisch ding is dat ik bij een aantal apparaten moet scrollen met behulp van de navigatietoetsen. Doordat de pulsfrequentie van de Harmony anders is dan die van de originele afstandsbedieningen, gaat het scrollen langzaam, te snel of heel onregelmatig. Dit valt niet in te stellen op een goede manier.

Aangezien het aantal AB's nog steeds aan het toenemen is, overweeg weer een multifunctionele (Harmony).

Zijn de genoemde problemen met bijvoorbeeld de Harmony one opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van de batterijen? ;)
Ik zie dat er in de goedkope modellen zo'n 4 AAA batts in gaan. Kan me voorstellen dat bij het veel oplichten van het display deze relatief snel leeg gaan in vergelijking met een normale afstandbediening met maar 2x AA batts.

De 785 heeft een accu en oplaadstation, maar is wel paar tientjes duurder.
Is het display en de accu dat waard?

Ik hoor hier veel klachten over de 525 dat de knoppen minder prettig zijn en veel geluid maken, heeft de 555 hier ook last van?
Wat zijn de verdere voordelen van de 555 tov de 525 (behalve meer apparaten en het oranje display)?

Jammer dat de ONE zo duur is...
Of geeft een touchsreen niet erg veel toegevoegde waarde?

Is er nog verschil te merken met de snelheid van het zappen?
Mijn mijn "stock" afstandbediening van de TV kan ik er snel zappen (wat bij veel TV's tegenwoordig niet meer zo is...) ik zou dit graag behouden ;)

Misschien stel ik hier wat vragen die ergens in de 80 pagina's al gesteld zijn, maar het wordt met zo'n lang topic wel een beetje lastig zoeken ;)

Overigens is de startpost wel duidelijk en comleet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 885. Gaat meer dan een week mee na het opladen. Opladen duurt uurtje dacht ik. Maar dat doe ik meestal in de nacht.

Ik vond het het waard, aangezien ik altijd batterij loos ben :')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squeezert schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:45:
Ik heb al jaren een Harmony 525 maar gebruik hem eigenlijk nooit. Misschien te veel van verwacht, maar vind het een onding. Meest irritante is dat bij het indrukken van iedere knop je een harde klik hoort. Ieder andere afstandbediening die ik bezit hebben zachte en geruisloze toetsen. Ander problematisch ding is dat ik bij een aantal apparaten moet scrollen met behulp van de navigatietoetsen. Doordat de pulsfrequentie van de Harmony anders is dan die van de originele afstandsbedieningen, gaat het scrollen langzaam, te snel of heel onregelmatig. Dit valt niet in te stellen op een goede manier.

Aangezien het aantal AB's nog steeds aan het toenemen is, overweeg weer een multifunctionele (Harmony).

Zijn de genoemde problemen met bijvoorbeeld de Harmony one opgelost?
Ik heb al jaren een 525 in de slaapkamer en herken jouw problemen eigenlijk niet.

Vandaag is de Harmony One in de aanbieding bij dagknaller.nl.
Niet echt een super aanbieding.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Net met support contact gehad, en deze konden mijn input switching probleem zo 1-2-3 niet oplossen. Word binnen 48 uur terug gebeld door 2e lijns support..

Dom input geswitch van een panasonic tv (TX-32LM70F)

Druk TV/AV en dan krijg ik 1 van deze pagina's (Afhankelijk welke input als laatste gebruikt is)

Heeft iemand hier ook zo'n input menu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Het aanbod om de ONE uit te proberen met de retour garantie is eigenlijk ook wel er aantrekkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nou ik heb de One binnen hoor. Ik las op kieskeurig.nl veel klachten dat het allemaal zo moeilijk in te stellen zou zijn. Dat vind ik reuze meevallen. Ik heb de basisfuncties allemaal redelijk snel ingesteld.

Ben nu bezig met finetunen. Een vraagje die iemand vast weleens voor zichzelf heeft opgelost:

Als ik de activiteit tvkijken kies, doet ie het perfect, maar alleen als de tv op dat moment standby staat.

Nou staan alle apparaten bij mij standby, maar de tv zet ik 's avonds als ik ga slapen gewoon uit met de powerknop. Het probleem is nu dat als ik de powerknop van de tv indruk, de tv direct aangaat. Als ik dan vervolgens de activiteit tv kijken kies, zet hij de tv (logisch natuurlijk) weer uit en alle andere apparate die ik voor tv kijken gebruik aan. Hoe los ik dit op? Ik kan natuurlijk dan wel via "apparaten" mijn tv weer aanzetten, maar het lijkt me dat er ook een handigere manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Ook ik maak al een tijd gebruik van een Harmony 555. Echter zit ik vanaf het begin van de aanschaf al met het volgende probleem:

Als ik een activiteit start, dan moet ik ALTIJD op de knop ''help'' drukken om naar de juiste inputs te gaan. Als ik bijvoorbeeld de activiteit start: Kijk film pc HTPC. dan springt mijn televisie altijd eerst naar EXT1 (waar de DVR op aan zit gesloten)

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 30-12-2008 19:40 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik heb problemen met het juist instellen van de activiteiten. Met name de ingang op mijn Samsung HT-X30 is een probleem.

De Harmony geeft de juiste ingangen aan met de software echter zit onder een ingang meerdere ingangen op de receiver. De mode AUX is op de receiver voor meer dan 1 ingang bedoeld. AUX is namelijk opgedeeld in AUX 1, AUX 2, "DIGITAL IN" en USB. Ik heb dit handmatig zo proberen in te stellen en dit lijkt bij een aantal activiteiten beter te gaan echter bij een activiteit met "DIGITAL IN" gaat het nog steeds mis. Met de Help op de afstandsbediening kan ik het dan wel tijdelijk oplossen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Infeite doet de Help dan handmatig de juiste ingang selecteren. Op de receiver staat tevens "DIGITAL IN" (dubbele spatie). In de software stel ik dat onder de zelfgemaakte bron ingangen ook in alleen wanneer ik in de setup daaruit wil kiezen staat er weer 1 spatie. Overigens heb ik gekozen voor methode 1. In hoeverre de exacte namen uitmaken weet ik niet maar dat is wat mij opvalt en mogelijk een oorzaak dat het niet werkt.

Iemand anders tegen dit probleem aangelopen dat met een knop op de receiver naar meerdere ingangen geschakeld kan worden? Dit is juist wat ik met de Harmony wilde oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54

fmb

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:33:
Vervolgens bij de Dynabyte kwam ik de 885 tegen voor 99 euro, leek me een redelijke prijs maar ik weet nog niet of ik dat er wel voor over heb. De 525 stond geen prijs bij en in verband met tijdsnood heb ik dit jammer genoeg ook niet kunnen vragen.
Ik heb ook bij Dynabyte de 525 gekocht, in de winkel voor 39,99, maar helaas uitverrkocht. Online (https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=20227&tc=cbsearch) voor 39,99 + 2,30 verzendkosten. Gisteren besteld om 17:30, vandaag al bezorgd!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Squeezert schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:45:
Ik heb ervaring met de 525 en de 555 en herken bovenstaande (gelukkig) totaal niet. De "pulsfrequentie" kun je volgens mij aanpassen. In het menu kun je iig aardig wat tijden aanpassen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

kadoendra schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:31:
Nou ik heb de One binnen hoor. Ik las op kieskeurig.nl veel klachten dat het allemaal zo moeilijk in te stellen zou zijn. Dat vind ik reuze meevallen. Ik heb de basisfuncties allemaal redelijk snel ingesteld.
...
tv kijken gebruik aan. Hoe los ik dit op? Ik kan natuurlijk dan wel via "apparaten" mijn tv weer aanzetten, maar het lijkt me dat er ook een handigere manier is.
Heeft de Harmony One ook een "help" knop?
In dit soort situaties zou die het oplossen bij de Harmony 525 & 555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Possible schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:38:
Als ik een activiteit start, dan moet ik ALTIJD op de knop ''help'' drukken om naar de juiste inputs te gaan. Als ik bijvoorbeeld de activiteit start: Kijk film pc HTPC. dan springt mijn televisie altijd eerst naar EXT1 (waar de DVR op aan zit gesloten)
Je kunt binnen de activiteit "film pc HTPC" een aantal extra inputwisselingen (input-next, input-next) of een direct commando (input EXT3 bijvoorbeeld) toevoegen zodat de tv naar de juiste input gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door fmb op 30-12-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Pascal Saul schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:54:
Ik heb problemen met het juist instellen van de activiteiten. Met name de ingang op mijn Samsung HT-X30 is een probleem.
De Harmony geeft de juiste ingangen aan met de software echter zit onder een ingang meerdere ingangen op de receiver. De mode AUX is op de receiver voor meer dan 1 ingang bedoeld. AUX is namelijk opgedeeld in AUX 1, AUX 2, "DIGITAL IN" en USB.
Je hebt een aantal opties:
1. Als je receiver (minstens) één commando kent voor een vaste ingang (input-aux1 bijvoorbeeld, of input-cd) en ook een commando om naar de volgende input te gaan (input-next), dan kun je altijd vanaf een vast punt naar de juiste input gaan. Dit kan door in de activiteit als eerste naar input-aux1 te gaan en daarna een aantal keer input-next te geven (zo vaak als nodig is).
2. Als je op geen enkele manier je receiver met een vast commando op een vaste ingang kunt krijgen kun je zorgen dat elke activiteit bij dezelfde input begint door bij het afsluiten van *alle* activiteiten nog een aantal input wisselingen te geven. Dit is wel wat omslachtig, maar zou moeten werken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05
De 555 lees je ook vrij weinig over? Hoe komt dat precies? Omdat er weinig meerwaarde aan zit dan de 525?
Ik vind zelf de 555 een stuk mooier en wat minder goedkoop eruitzien. De 525 zal wellicht voldoen, maar toch liever de 555.
Ik wacht rustig op mijn bestelling. Heb hem op foka.nl besteld. Ze hebben daar niet zo'n haast meen ik. Maar ken de winkel, weleens geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
fmb schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:07:
[...]

Je hebt een aantal opties:
1. Als je receiver (minstens) één commando kent voor een vaste ingang (input-aux1 bijvoorbeeld, of input-cd) en ook een commando om naar de volgende input te gaan (input-next), dan kun je altijd vanaf een vast punt naar de juiste input gaan. Dit kan door in de activiteit als eerste naar input-aux1 te gaan en daarna een aantal keer input-next te geven (zo vaak als nodig is).
2. Als je op geen enkele manier je receiver met een vast commando op een vaste ingang kunt krijgen kun je zorgen dat elke activiteit bij dezelfde input begint door bij het afsluiten van *alle* activiteiten nog een aantal input wisselingen te geven. Dit is wel wat omslachtig, maar zou moeten werken.

Succes!
Thanks voor je antwoord.

Ik heb even zitten spelen met de afstandbediening van de receiver zelf en bij optie 1 kom ik tot de conclusie dat deze de ingang onthoudt ondanks ik overschakel op een andere input. Dus bijvoorbeeld eerst naar DVD en dan 3x AUX om bij AUX 2 uit te komen gaat niet werken. Hij verspingt dan 3 stappen ten opzichte wat dat ding heeft onthouden...

Bij optie 2 zit je met eenzelfde soort probleem... daarbij komt nog het tussentijds overschakelen van activiteit.

Ik ben bang dat dit ook niet gaat werken en Logitech met een oplossing mag gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

ID-College schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:14:
De 555 lees je ook vrij weinig over? Hoe komt dat precies? Omdat er weinig meerwaarde aan zit dan de 525?
Ik vind zelf de 555 een stuk mooier en wat minder goedkoop eruitzien. De 525 zal wellicht voldoen, maar toch liever de 555.
Enige verschil dat ik naast het uiterlijk van een aantal knoppen en de kleur (zowel van de behuizing als de verlichting) kan ontdekken is het ontbreken van de Sound en Picture (menu)knoppen op de 525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Pascal Saul schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:16:
[...]
Ik heb even zitten spelen met de afstandbediening van de receiver zelf en bij optie 1 kom ik tot de conclusie dat deze de ingang onthoudt ondanks ik overschakel op een andere input. Dus bijvoorbeeld eerst naar DVD en dan 3x AUX om bij AUX 2 uit te komen gaat niet werken. Hij verspingt dan 3 stappen ten opzichte wat dat ding heeft onthouden...

Bij optie 2 zit je met eenzelfde soort probleem... daarbij komt nog het tussentijds overschakelen van activiteit.

Ik ben bang dat dit ook niet gaat werken en Logitech met een oplossing mag gaan komen.
Bij het switchen van activiteit A naar activiteit B zal eerste activiteit A afgesloten worden en daarna activiteit B gestart worden.

Begrijp ik dit goed met "de ingang onthoudt"?
Je kan wel met DVD naar DVD, maar met AUX ga ja naar AUX1 als dat de laatste was of AUX2 als dat de laatste was, enz.
Dan zit er niks anders op (denk ik) dan te zorgen dat je altijd op AUX1 een activiteit beëindigt om te zorgen dat elke activiteit met hetzelfde startpunt kan beginnen (mijn "optie 2" dus). Dit is wel wat foutgevoelig als iemand tussentijds zonder de afstandbediening te gebruiken de AUX wijzigt.

Het is echter niet anders, als de fabrikant van de receiver geen betere controle geeft over de AUX dan zul je het ermee moeten doen. Een andere afstandbediening kan geen nieuwe functies aan apparaten leren helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tv zet ik 's avonds als ik ga slapen gewoon uit met de powerknop. Het probleem is nu dat als ik de powerknop van de tv indruk, de tv direct aangaat. Hoe los ik dit op?
Niet aan je tv-knop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
fmb schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:38:
[...]

Enige verschil dat ik naast het uiterlijk van een aantal knoppen en de kleur (zowel van de behuizing als de verlichting) kan ontdekken is het ontbreken van de Sound en Picture (menu)knoppen op de 525.
De 555 voelt naar mijn idee ook een stuk degelijker aan...

Ik heb een 525 bij de MM in mijn handen gehad maar die kon je als het ware "uitwringen/torderen". Dat kan echt niet bij de 555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

lowfi schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:06:
[...]
Ik heb een 525 bij de MM in mijn handen gehad maar die kon je als het ware "uitwringen/torderen". Dat kan echt niet bij de 555.
Vanavond zal ik eens een torderingstest uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:37
Gisteren een One aan huis gekregen en meteen aan het instellen gegaan.
Dit ging vrij makkelijk en ik zit nu niet meer met 3 AB's een film te kijken maar gewoon met 1!
Wat een heerlijk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dat ik daar nou niet zelf aan dacht :P

De tip van FMB heeft gelukkig ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met finetunen. Een vraagje die iemand vast weleens voor zichzelf heeft opgelost:

Als ik de activiteit tvkijken kies, doet ie het perfect, maar alleen als de tv op dat moment standby staat.

Nou staan alle apparaten bij mij standby, maar de tv zet ik 's avonds als ik ga slapen gewoon uit met de powerknop. Het probleem is nu dat als ik de powerknop van de tv indruk, de tv direct aangaat. Als ik dan vervolgens de activiteit tv kijken kies, zet hij de tv (logisch natuurlijk) weer uit en alle andere apparate die ik voor tv kijken gebruik aan. Hoe los ik dit op? Ik kan natuurlijk dan wel via "apparaten" mijn tv weer aanzetten, maar het lijkt me dat er ook een handigere manier is.
Welke tv heb je? Ik doe namelijk precies hetzelfde. 's avonds zet ik de tv helemaal uit met de power knop op de tv zelf. Als ik de dag er na de tv aan zet met de power knop op de tv, gaat de tv ook helemaal aan. Als ik vervolgens op de activity 'watch tv' klik op de harmony one blijft mijn tv gewoon aan! Pas als ik de power knop op de harmony one gebruik, schakelt de tv uit. Nu heb ik die harmony one ook pas enkele dagen in bezit dus kan niet echt een oplossing voor jouw probleem bedenken. Maar als je wil dat ik bepaalde instellingen voor je op zoek, laat het me dan maar weten.

(tv = philips 37pf9731)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Als je tv een aparte "power on" knop heeft op de logitech (hoeft niet perse op je oude ab te zitten), dan moet je die instellen als "power on" signaal. Normaal is dat iets van power toggle (aka hetzelfde signaal voor aan en uit).

Gevolg is dat de logitech dan "power on" gaat sturen en dat je TV dan gewoon aan blijft als ie al aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Possible schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:38:
Ook ik maak al een tijd gebruik van een Harmony 555. Echter zit ik vanaf het begin van de aanschaf al met het volgende probleem:

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Het probleem moet je misschien wat duidelijker uitleggen, maar je kan wat spelen met de verschillende delay instellen zodat de code voor het switchen van input niet te snel wordt verstuurd. Of aan je activiteit een extra commando toevoegen om de input (nog een keer) te kiezen.
Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.