Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:34:
[...]

Welke tv heb je? Ik doe namelijk precies hetzelfde. 's avonds zet ik de tv helemaal uit met de power knop op de tv zelf. Als ik de dag er na de tv aan zet met de power knop op de tv, gaat de tv ook helemaal aan. Als ik vervolgens op de activity 'watch tv' klik op de harmony one blijft mijn tv gewoon aan! Pas als ik de power knop op de harmony one gebruik, schakelt de tv uit. Nu heb ik die harmony one ook pas enkele dagen in bezit dus kan niet echt een oplossing voor jouw probleem bedenken. Maar als je wil dat ik bepaalde instellingen voor je op zoek, laat het me dan maar weten.

(tv = philips 37pf9731)
Ik heb de Harmony One nu al een half jaartje in gebruik in combinatie met een Philips TV... Je moet maar eens goed testen hoe je TV reageert als je deze uitzet met de knop en vervolgens aanzet. Hierna nog een keertje maar dan doe je als extra handeling even de Standby toets gebruiken ... Bij mij is de opstartcycles dan wat anders... Ik zet hierdoor eerst altijd mijn TV op standby om vervolgens deze met de knop uit te zetten.. Anders is de One de draad kwijt... Om kort even aan te geven waar het verschil inzit, zet ik hem met de knop rechtstreeks uit en ik zet de TV aan, dan gaat de TV terug naar de laatst actieve zender. Druk ik eerst op standby, dan gaat de TV altijd terug naar Ext1...

Ik heb hier echt mee lopen vogelen in het begin... Maar nu werkt het al een tijdje als een trein, ik vind het echt een geweldig aparaat, puntje van krtiek vind ik het Touchscreen, is eigenlijk te gevoelig en ik druk vaak mis en ik denk dat je dit met knopjes niet hebt..

[ Voor 14% gewijzigd door CronoS76 op 31-12-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kadoendra schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:31:
Als ik de activiteit tvkijken kies, doet ie het perfect, maar alleen als de tv op dat moment standby staat.

Nou staan alle apparaten bij mij standby, maar de tv zet ik 's avonds als ik ga slapen gewoon uit met de powerknop. Het probleem is nu dat als ik de powerknop van de tv indruk, de tv direct aangaat. Als ik dan vervolgens de activiteit tv kijken kies, zet hij de tv (logisch natuurlijk) weer uit en alle andere apparate die ik voor tv kijken gebruik aan. Hoe los ik dit op? Ik kan natuurlijk dan wel via "apparaten" mijn tv weer aanzetten, maar het lijkt me dat er ook een handigere manier is.
Gaat je TV ook aan bij het sturen van een numeriek commando, bijvoorbeeld "1"? Zo ja, dan zou je dat als PowerOn commando kunnen instellen en alleen voor PowerOff het echte "PowerToggle/PowerOff" commando. Dan wordt je TV in ieder geval niet uitgezet bij het starten van de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:34:
[...]

Welke tv heb je? Ik doe namelijk precies hetzelfde. 's avonds zet ik de tv helemaal uit met de power knop op de tv zelf. Als ik de dag er na de tv aan zet met de power knop op de tv, gaat de tv ook helemaal aan. Als ik vervolgens op de activity 'watch tv' klik op de harmony one blijft mijn tv gewoon aan! Pas als ik de power knop op de harmony one gebruik, schakelt de tv uit. Nu heb ik die harmony one ook pas enkele dagen in bezit dus kan niet echt een oplossing voor jouw probleem bedenken. Maar als je wil dat ik bepaalde instellingen voor je op zoek, laat het me dan maar weten.

(tv = philips 37pf9731)
Ik heb de philips 32pfl7403. Het werkt nu goed doordat ik de helpfunctie heb gebruikt. Merkte alleen wel dat als ik dan weer wat aanpassingen heb gedaan via de pc, dat hij het dan weer niet goed doet. Dan moet ik de help functie weer gebruiken. Ik ga er maar even mee spelen ook met de bovenstaande tips. Ik word er wel steeds handiger in. Het is telkens een beetje trial and error, maar jeetje wat is er veel mogelijk met dit ding zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
CronoS76 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb de Harmony One nu al een half jaartje in gebruik in combinatie met een Philips TV... Je moet maar eens goed testen hoe je TV reageert als je deze uitzet met de knop en vervolgens aanzet. Hierna nog een keertje maar dan doe je als extra handeling even de Standby toets gebruiken ... Bij mij is de opstartcycles dan wat anders... Ik zet hierdoor eerst altijd mijn TV op standby om vervolgens deze met de knop uit te zetten.. Anders is de One de draad kwijt... Om kort even aan te geven waar het verschil inzit, zet ik hem met de knop rechtstreeks uit en ik zet de TV aan, dan gaat de TV terug naar de laatst actieve zender. Druk ik eerst op standby, dan gaat de TV altijd terug naar Ext1...
Ik moet hier inderdaad maar eens gaan vogelen. Het zou het mooiste zijn (en dat zou voor de harmony denk ik het makkelijkst zijn) als ik de tv vanuit power off gewoon in standby zou krijgen. Dat was volgens mij met mijn oude philips 28pw9617 namelijk wel zo. Die ging door het indrukken van de powerknop eerst in standby en ik moest dan met een commando van de afstandsbediening echt aan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
CronoS76 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:10:
[...]

ik vind het echt een geweldig aparaat, puntje van krtiek vind ik het Touchscreen, is eigenlijk te gevoelig en ik druk vaak mis en ik denk dat je dit met knopjes niet hebt..
Ook als je in het menu opties van de One (op de One zelf) de gevoeligheid op heel laag zet? Dat werkt bij mij namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:07:
[...]

Dat ik daar nou niet zelf aan dacht :P

De tip van FMB heeft gelukkig ook geholpen.
Waarom doe je dat eigenlijk?
Stroombesparing, brandgevaar o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Vanmorgen de ONE gehaald :D
Het is wel een mooi ding, nog mooier als op de foto's ;)

Kan je na tijdje opladen er wel mee aan de gang of is dat slecht voor de accu en moet je hem helemaal vol laden?
Het staat niet in de gebruiksaanwijzing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:05:
[...]

Waarom doe je dat eigenlijk?
Stroombesparing, brandgevaar o.i.d.?
Meer brandgevaar dan stroombesparing eigenlijk.

@dude88: ik ben er direct mee aan de slag gegaan. Kon niet wachten. Maakt volgens mij niet zoveel uit.

Wel handig zo'n vrije dag trouwens, kan ik heel de dag een beetje pielen met dat ding. Heb hem bijna helemaal naar mijn smaak aangepast.

Een dingetje waar ik nog niet helemaal uit kom. Ik heb bij de extra knoppen tijdens het televisie kijken de knop aspect ratio toegevoegd. Tv kijken gaat via de settopbox, dus voor de aspect ratio moest ik een knop toevoegen van de tv afstandsbediening. Die knop werkt goed. Het probleem is alleen dat als ik die knop kies als ik via apparaten naar de tv en dan die knop ga, ik de pijltjestoetsen kan bedienen om de juiste aspect ratio te kiezen. Met de knop die ik nu heb toegevoegd bij de activeit tvkijken werken die pijltjestoetsen niet (waarschijnlijk omdat die nog in gebruik worden genomen voor de functies van de settopbox). Iemand een idee?

[ Voor 70% gewijzigd door kadoendra op 31-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24
kadoendra schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:59:
[...]

Meer brandgevaar dan stroombesparing eigenlijk.

@dude88: ik ben er direct mee aan de slag gegaan. Kon niet wachten. Maakt volgens mij niet zoveel uit.

Wel handig zo'n vrije dag trouwens, kan ik heel de dag een beetje pielen met dat ding. Heb hem bijna helemaal naar mijn smaak aangepast.

Een dingetje waar ik nog niet helemaal uit kom. Ik heb bij de extra knoppen tijdens het televisie kijken de knop aspect ratio toegevoegd. Tv kijken gaat via de settopbox, dus voor de aspect ratio moest ik een knop toevoegen van de tv afstandsbediening. Die knop werkt goed. Het probleem is alleen dat als ik die knop kies als ik via apparaten naar de tv en dan die knop ga, ik de pijltjestoetsen kan bedienen om de juiste aspect ratio te kiezen. Met de knop die ik nu heb toegevoegd bij de activeit tvkijken werken die pijltjestoetsen niet (waarschijnlijk omdat die nog in gebruik worden genomen voor de functies van de settopbox). Iemand een idee?
Op een 555 heb ik het zo opgelost: aspectratio resize plaatsen onder de Picture knop, dus eerst op Picture drukken, dan krijg ik de knoppen voor Aspectratio, Picture-mode, PiP functies etc. En dan kan je dus ook andere functies toewijzen aan de pijltjes knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Net maar eens een tijdje aan de slag geweest met de ONE, de eerste ervaringen zijn super!
TV en DVD waren zo ingesteld.

Ook alle logo's van de Nederlandse zenders toegevoegd, ziet er erg gelukt uit op het scherm ;)

Valt me wel op de als ik via zo'n logo bijvoorbeeld naar RTL5 zap, die op kanaal 5 zit. Dan gaat de afstands bediening eerst een 0 ingeven en daarna de 5. Eerst stond de interval ook nog op 500 ms dan sprong mijn TV zelfs naar 0 en daarna naar 5. Nu het interval op 100 ms staat gaat die wel direct naar 5 en ook wat sneller :)
Is die 0 niet weg te halen?? Dat is een beetje overbodig.

Verder heb ik ook geprobeerd Windows Media Center (Vista) goed werkend te krijgen maar dat zit nog niet zoals ik het wil.. Als ik het via apparaat bedienen doe gaat het prima, met de knop start wordt dan netjes Media Center opgestart. Ik zou eigenlijk gewoon een Activiteit willen met Start Media Center. Maar dat lukt nog niet zoals ik wil.

Enige nadeel wat ik nu zie is dat bij elke wijziging is de software best nog lang bezig om het wijzingen in de AB te uploaden. Als je veel moet aanpassen ben je zo een tijdje verder met fijntunen.

Twijfel ook of ik een dode (sub)pixel heb op het display :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dude88 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:59:
Ja dat is zeker mogelijk. Ik weet zo uit mijn hoofd alleen niet waar, maar er is ergens een vraag hoe je tv een kanaal kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54

fmb

dude88 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:59:
Valt me wel op de als ik via zo'n logo bijvoorbeeld naar RTL5 zap, die op kanaal 5 zit. Dan gaat de afstands bediening eerst een 0 ingeven en daarna de 5. Eerst stond de interval ook nog op 500 ms dan sprong mijn TV zelfs naar 0 en daarna naar 5. Nu het interval op 100 ms staat gaat die wel direct naar 5 en ook wat sneller :)
Je zal ergens hebben ingesteld dat je TV naar kanaal 05 gaat (dus dat je altijd 2 cijfers moet intoetsen).

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Nee die favorieten kanalen heb ik ingesteld met een enkel cijfer, en toch gaat de AB eerst een 0 ingeven.
Anders had het logisch geweest als ik hem zelf ingetikt had ;)

De dode pixel vind ik wel erg jammer... :(
Zit te twijfelen of ik gebruik ga maken van de niet goed geld terug actie die nu loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:03

Fjeze

AllesPerfect!

Ik zit ook te denken om een harmony aan te schaffen, nu las ik dat er vanuit canada een of ander kastje te bestellen is zodat je hem ook met de Playstation 3 kan gebruiken.
Heeft er hier iemand ervaringen met een Harmony en een Playstation 3?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
N-E-R-D schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:43:
Ik zit ook te denken om een harmony aan te schaffen, nu las ik dat er vanuit canada een of ander kastje te bestellen is zodat je hem ook met de Playstation 3 kan gebruiken.
http://www.amazon.com/Pla...Wave-Remote/dp/B000R5H7KE
Als je wat naar onderen scrolled op die pagina naar de Product Description dan kun je daar lezen dat je dan een IR ontvanger hebt voor je PS3. Even de toetsen inleren en klaar weer ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

N-E-R-D schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:43:
Ik gebruik met veel plezier de PS3 Toothfairy: http://www.ps3toothfairy.com/
De PS3 Toothfairy is ook opgenomen in de Logitech Harmony database.
Ideaal, film kunnen kijken zonder de PS3 controller te hoeven pakken. _/-\o_

Wel de duurste oplossing, maar ook de enige waarmee je de PS3 kan aanzetten zonder controller of originele Sony afstandbediening (die zit feitelijk in de PS3 Toothfairy). Ander voordeel hiervan, is dat het een draadloos kastje is dat je dus op een handige plek kan neerzetten (de PS3 hoeft dus niet in het "zicht" van de Logitech Harmony te staan). Alle andere afstandbedieningen werken met een USB ontvanger, dan moet je dus een soort USB stick in een USB poort van de PS3 stoppen.

Als aanzetten van de PS3 niet zo belangrijk is dan volstaat elke PS3 afstandbediening die met infrarood werkt. Dan werkt het ook met de Logitech Harmony.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 15:51

Japie.G

Colour Classic

Hey!

Ik heb nu ook de harmony one, werkt allemaal heel erg mooi! Alleen vraag ik me af of je bijvoorbeeld bij het inschakelen van de tv ook gelijk het commando audio-mute kan meegeven. Ik kan het nergens vinden! Iemand een idee?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
fmb schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:45:
[...]

Bij het switchen van activiteit A naar activiteit B zal eerste activiteit A afgesloten worden en daarna activiteit B gestart worden.

Begrijp ik dit goed met "de ingang onthoudt"?
Je kan wel met DVD naar DVD, maar met AUX ga ja naar AUX1 als dat de laatste was of AUX2 als dat de laatste was, enz.
Dan zit er niks anders op (denk ik) dan te zorgen dat je altijd op AUX1 een activiteit beëindigt om te zorgen dat elke activiteit met hetzelfde startpunt kan beginnen (mijn "optie 2" dus). Dit is wel wat foutgevoelig als iemand tussentijds zonder de afstandbediening te gebruiken de AUX wijzigt.

Het is echter niet anders, als de fabrikant van de receiver geen betere controle geeft over de AUX dan zul je het ermee moeten doen. Een andere afstandbediening kan geen nieuwe functies aan apparaten leren helaas...
Je hebt inderdaad gelijk. In de tussentijd ook bezig geweest met Logitech support.

Een uitgebreide functionele test gedaan en dat heeft het volgende opgeleverd:

De start situatie van de het “Minisysteem” is “AUX 2”

Vervolgens
InputAUX -> “USB”
InputAUX -> “DIGITAL IN”
InputAUX -> “AUX 1”
InputAUX -> “AUX 2”
InputDVD -> “DVD/CD” (2de keer blijft hetzelfde)
InputUSB -> “USB” (2de keer blijft hetzelfde)

Vanaf InputUSB start InputAUX bij:
InputAUX -> ”DIGITAL IN” (altijd, ongeacht onthouden “inputAUX” ingang)

Vanaf InputDVD start InputAUX bij:
Laatst onthouden “InputAUX” ingang

Kortweg is het deze lijst waar "USB" via twee kanten bediend kan worden.
InputDVD -> “DVD/CD”
InputAUX -> “AUX 2”, “USB”, “DIGITAL IN”, “AUX 1”
InputUSB -> ”USB”

Ik zou altijd vanaf een InputUSB (startpunt) naar een juiste inputAUX kunnen gaan :)

Dat wordt even programmeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Japie.G schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:47:
Ik heb nu ook de harmony one, werkt allemaal heel erg mooi! Alleen vraag ik me af of je bijvoorbeeld bij het inschakelen van de tv ook gelijk het commando audio-mute kan meegeven. Ik kan het nergens vinden! Iemand een idee?
Je kan in detail de commando's per activiteit instellen, dus dit is geen probleem. Het zal echter geen onderdeel worden van het commando "tv aan", je zal de activiteit "tv kijken" (of hoe je het wilt noemen) als volgt moeten instellen; eerst je tv aanzetten en dan de tv "muten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17
Ben al geruime tijd een zeer tevreden gebruiker van de HK TC30. Jammer dat de support is verdwenen, maar ik heb nog nooit iemand van de helpdesk nodig gehad. Ik heb de AB echt 100% ingesteld naar mijn wensen.

Apparaten welke ik heb aangesloten:

TV: LG42PC1RR
Receiver: Sony STR DB795
Game console: Xbox360
NMT: HDX-1000

De HDX-1000 werkt ook meer dan perfect. Hopelijk kan ik nog lang van deze AB genieten!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Pascal Saul schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:48:
Ik zou altijd vanaf een InputUSB (startpunt) naar een juiste inputAUX kunnen gaan :)
Dat wordt even programmeren :)
Dat is mooi, je hebt dus een vast startpunt gevonden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kreeg gisteren (1-1-09 22:45) een mailtje dat ik me remote moest updaten met betrekking tot het panasonic menu en warempel hij werkt perfect nu :P Switchen tussen activiteiten werkt ook monsterlijk :)

Geweldige support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 15:51

Japie.G

Colour Classic

fmb schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:02:
[...]

Je kan in detail de commando's per activiteit instellen, dus dit is geen probleem. Het zal echter geen onderdeel worden van het commando "tv aan", je zal de activiteit "tv kijken" (of hoe je het wilt noemen) als volgt moeten instellen; eerst je tv aanzetten en dan de tv "muten".
Waar kun je dat instellen dan? Ik heb volgens mij de hele software doorgelopen, maar ik krijg telkens alleen maar een wizzard die de basis instellingen voor me instelt. Ik wil juist sommige dingen gewoon zelf instellen, zoals die mute! Dat wordt namelijk in die wizzard niet gevraagd! Ik heb overigens OSX software versie 7.5.0. Kijk ik nou gewoon glad ergens overheen? Of komt het door de OSX versie?

lama, ik keek dus fout :(

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een 525 harmony.
Prima ding, bevalt goed.

Echter krijg ik de inputs van mn Samsung LE40M86 niet goed voor elkaar.
Als ik een bijvoorbeeld een andere input heb gebruikt dan zet de activity de input niet goed.

Is er geen manier om samsung tv input direct te benaderen?
Inputs:
Ext1, Ext2, Comp, HDMI 1, 2 ,3
Heb de volgende in gebruik:
Comp : Xbox 360
HDMI 1: DVD
HDMI 2: Samsung HD decoder
HDMI 3: PC

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 15:30
Japie.G schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:47:
Hey!

Dat kun je doen met de functie "Reeks toevoegen", dit vind je onder knoppen aanpassen en dan linksonder.

Hiermee kun je aan 1 actie meerdere opdrachten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:30
Harmen schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:52:
Heb een 525 harmony.
Prima ding, bevalt goed.

Echter krijg ik de inputs van mn Samsung LE40M86 niet goed voor elkaar.
Als ik een bijvoorbeeld een andere input heb gebruikt dan zet de activity de input niet goed.
Waarschijnlijk heeft je tv net als mijn Panasonic zo'n menu op het scherm waar je doorheen moet wandelen om van de ene naar de andere uitgang te gaan. Ik had daar ook problemen mee maar nu heb ik bij de setup van de tv-ingangen in de Harmony software aangegeven dat ik niet zo'n menu heb, maar knoppen op de originele Panasonic AB om te schakelen. Mijn Panasonic AB heeft dat echter niet, maar via de commando's InputHDMI1, InputHDMI2 etc kan ik dan toch buiten het menu op de tv om direct schakelen. Misschien dat dit bij jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@biobak, thanks zal er ff naar kijken.
Samsung switch van input dmv 1 toetst op de afstandsbediening.
Je cycled als het ware door de inputs met een vertraging van 1 sec.
Het is niet mogelijk om met de afstandsbediening dmv 2 keer drukken een input over te slaan bijvoorbeeld.

Iemand nog een idee?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Weet je het zeker? Ik heb een M87 en daarbij kan ik direct alle inputs kiezen met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik heb een 525, op zich werk hij prima maar om 1 of andere rede zet hij mijn tv niet altijd op het goede signaal.

Verder bedient hij het geluid enzo wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Harmen schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:28:
@biobak, thanks zal er ff naar kijken.
Samsung switch van input dmv 1 toetst op de afstandsbediening.
Je cycled als het ware door de inputs met een vertraging van 1 sec.
Het is niet mogelijk om met de afstandsbediening dmv 2 keer drukken een input over te slaan bijvoorbeeld.
Iemand nog een idee?
Als ik in de Logitech harmony software kijk, dan kun je voor de LE40M86 gewoon commando's als InputHDMI1, InputHDMI2, InputDVI, InputDVI1, etc. toewijzen aan de knoppen. Volgens mij kun jij dus ook gewoon direct elke input kiezen. Dit doe je bij "Apparaatopties" en daarna de keuze "Knoppen aanpassen". Als dat toch niet werkt, kijk eens bij de keuze "Ingangen aanpassen".

Tenslotte kun je als laatste noodgreep de Logitech Harmony een aantal keer "input next" laten geven met tussenpozes (naar keuze in te stellen). Dat het zoals je hierboven noemt niet werkt door d.m.v. 2 keer drukken een input over te slaan heeft geen invloed op de werking van de harmony.

Edit: ik heb trouwens de SamsungLE-40R81 en daarmee kan ik ook direct de input kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door fmb op 02-01-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

mdj84nl schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:14:
Ik heb een 525, op zich werk hij prima maar om 1 of andere rede zet hij mijn tv niet altijd op het goede signaal.
Verder bedient hij het geluid enzo wel goed.
Dit verdient wat uitleg, wat is signaal; het kanaal of de input?
Waarschijnlijk gerelateerd aan meerdere lopende discussies over het direct kiezen van de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mediacj schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:51:
[...]

Ook als je in het menu opties van de One (op de One zelf) de gevoeligheid op heel laag zet? Dat werkt bij mij namelijk prima.
Goede tip bedankt !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mijn Harmony 525 heeft het begeven. Gisteravond is hij gevallen en nu staan op het display alleen nog maar vage strepen. Met een beetje moeite is het nog wel te lezen en ik weet wat waar staat, omdat ik hem al zo lang heb. Dus alles werkt nog wel, behalve de display.

Ik denk dat ik woensdag de One ga halen. Met zo'n defect schermpje werkt het ook niet echt.
De 525 vond ik een prima afstandbediening, behalve de bouwkwaliteit. Die is niet echt super. Het ding kraakt aan alle kanten.

Nog een puntje van kritiek (alhoewel ik er best mee leven kan). Ik heb sinds kort een nieuwe TV, de Sony KDL40-v4000. Als je deze met de afstandsbediening uitzet blijft hij in standby staan. Ik druk de tv dan echt uit met de knop bovenop. Als je nu de tv weer aanzet gaat hij direct aan en niet op standby. En dan werkt de harmony niet goed meer. Je moet de tv eerst weer op standby zetten voordat je de activiteit tv kijken kan toepassen, anders zet de Harmony de tv uit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 20:50
rimave schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:14:
Nog een puntje van kritiek (alhoewel ik er best mee leven kan). Ik heb sinds kort een nieuwe TV, de Sony KDL40-v4000. Als je deze met de afstandsbediening uitzet blijft hij in standby staan. Ik druk de tv dan echt uit met de knop bovenop. Als je nu de tv weer aanzet gaat hij direct aan en niet op standby. En dan werkt de harmony niet goed meer. Je moet de tv eerst weer op standby zetten voordat je de activiteit tv kijken kan toepassen, anders zet de Harmony de tv uit.
Wat ik dan doe is op de knop activities drukken -> tv kijken (in mijn geval) en even de hand voor ir lampje van de afstandsbediening houden zodat de tv er niet reageert. Dan kun je gewoon weer verder zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Ik heb nog een andere optie. Mijn tv, wel een philips, heeft hetzelfde euvel. Nu heb ik in de software ingesteld dat ik een apart knop heb voor het aanzetten van de tv en een aparte knop voor het uitzetten. Voor het aanzetten heb ik gewoon kanaal '1' geleerd. Dus mocht de tv al aan staan, dan schakelt hij gewoon naar kanaal 1 toe ;) Hoef je je hand ook niet voor de IR zender te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Is ook niet echt een puntje van kritiek. Hier kan Logitech natuurlijk helemaal niets aan doen. Zal ook niet gebeuren omdat het niet mogelijk is. De hele Harmony serie raakt 'in de war' als je handmatig de boel gaat 'manipuleren' (buiten de Harmony om). Dan weet ie niet meer of ie nou aan of uit staat. Alles dient met de Harmony te gebeuren, elke keer als je je device op een andere manier schakelt (met de hand of met de originele remote) beïnvloed je de 'Harmony logica'.
Als je TV echter met de originele remote wel op die manier aan/uit te zetten is, moet het met de Harmony ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

TF

bla bla

Ik zit te denken om mijn Harmony 885 aan een maat te verkopen en er een ONE voor terug te kopen. Zou dit een goede beslissing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryonic90 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:35:
Ik heb nog een andere optie. Mijn tv, wel een philips, heeft hetzelfde euvel. Nu heb ik in de software ingesteld dat ik een apart knop heb voor het aanzetten van de tv en een aparte knop voor het uitzetten. Voor het aanzetten heb ik gewoon kanaal '1' geleerd. Dus mocht de tv al aan staan, dan schakelt hij gewoon naar kanaal 1 toe ;) Hoef je je hand ook niet voor de IR zender te houden
Ik heb dit probleem helemaal niet met mijn tv (ook philips), maar wellicht komt dat omdat ik in al mijn activities opgenomen heb dat de tv op HDMI1 geschakeld moet worden. Daar zit mijn media center pc op waarmee ik alles doe. Dus als ik mijn tv aan zet met de powerknop op het toestel zelf, gaat de tv ook direct helemaal aan. Als ik vervolgens een activity kies dan schakelt de tv naar HDMI1 ook al staat ie daar al op. Bij het uitzetten gebruik ik de powerknop op de Harmony One, en de tv schakelt naar stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
MartijnGizmo schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:07:
Weet je het zeker? Ik heb een M87 en daarbij kan ik direct alle inputs kiezen met de Harmony.
Ik word hoorndol van m'n 885 icm een Samsung M86 LCD. Elke tv-gerelateerde actie leidt tot 't uitschakelen van de tv, dan weer inschakelen (met een dermate lange delay dat je echt 10 seconden de harmony op m'n tv gericht moet houden); kan geen teletext uitschakelen, kan niet zappen naar voorkeuzezenders >9 (alleen met de + toets kan ik sequentieel verder), ....

... met als gevolg dat ik nog steeds met een rijtje afstandsbedieningen zit en de 885 stof verzameld.

Zijn er soms speciale settings die ik ergens moet doen om de Samsung fatsoenlijk te kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Ik word hoorndol van m'n 885 icm een Samsung M86 LCD. Elke tv-gerelateerde actie leidt tot 't uitschakelen van de tv, dan weer inschakelen (met een dermate lange delay dat je echt 10 seconden de harmony op m'n tv gericht moet houden); kan geen teletext uitschakelen, kan niet zappen naar voorkeuzezenders >9 (alleen met de + toets kan ik sequentieel verder), ....

... met als gevolg dat ik nog steeds met een rijtje afstandsbedieningen zit en de 885 stof verzameld.

Zijn er soms speciale settings die ik ergens moet doen om de Samsung fatsoenlijk te kunnen bedienen?
Bel de support anders op? Die kunnen je vast heeel goed helpen..Die hebben mijn panasonic tv ook goed ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

TF schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:04:
Ik zit te denken om mijn Harmony 885 aan een maat te verkopen en er een ONE voor terug te kopen. Zou dit een goede beslissing zijn?
Voor welk probleem?

Ik vind het nadeel van de ONE dat je maar een paar activities tegelijk op het scherm hebt. Mijn TC-30 (en de 885 volgens mij ook) hebben gewoon 8 activities op het scherm.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
Qua functionaliteit ga je er inderdaad nauwelijks op vooruit, je hebt alleen de touchscreen, maar je hebt idd maar 6 ipv 8 items op het scherm, en je mist een paar knoppen zoals rood, blauw, geel en groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
sewer schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:12:
Qua functionaliteit ga je er inderdaad nauwelijks op vooruit, je hebt alleen de touchscreen, maar je hebt idd maar 6 ipv 8 items op het scherm, en je mist een paar knoppen zoals rood, blauw, geel en groen.
ONE heeft maar 3 activiteiten op het touchscreen staan hoor, daarna moet je naar volgende pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Klopt, maar als ik het goed heb krijg je binnen een activiteit wel weer 6 functies per pagina tot je beschikking?

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 05-01-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Ikzelf ben de afgelopen weken eindelijk eens bezig geweest alles goed in te vullen.
Wat me nog niet lukt is bijvoorbeeld de Xbox 360 niet automatisch aan en uit te laten gaan. Als je spel spelen kiest, dan wordt dit in de lijst gezet, maar die functie kun je niet uitzetten.

Wel afgelopen weekend voor de ouders van een vriend van mij hun tv kijken optie aangepast zodat om één of andere wazige reden niet de DVD-recorder automatisch mee aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Alle elektronica in mijn huis werkt prachtig met mijn 525 op mijn PS3 na. Dit gaan we oplossen met een ps3toothfairy.

Nou staat mijn PS3 in een kastje met een melkglas plaat ervoor. Deze deurtjes zijn verrolbaar. De 525 gaat prachtig door het glas heen, maar een PS3 die een tijdje aan staat wordt in een dichte kast wat warm. Op een gegeven moment begint het kastje dan op een hovercraft te lijken en dat is niet prettig en geeft veel herrie.

Dit betekend opstaan, en deurtje open doen...

Wat echter nog mooier zou zijn is een motortje met een IR ontvangen die het voor mij gaat doen (het deurtje open, niet het opstaan). Kennen jullie ir motortjes (harmony compatibel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Arunia schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:19:
Wat me nog niet lukt is bijvoorbeeld de Xbox 360 niet automatisch aan en uit te laten gaan. Als je spel spelen kiest, dan wordt dit in de lijst gezet, maar die functie kun je niet uitzetten.
Je wilt dat het apparaat niet automatisch aangaat als je de activiteit kiest, en ook niet automatisch uitgaat als je naar een andere activiteit gaat? Daarvoor moet je op het tabblad van de devices (en dus niet bij de activiteit) bij settings | adjust power settings van de xbox360 aangeven dat het apparaat altijd aan moet blijven. Of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20

TF

bla bla

SeatRider schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Voor welk probleem?

Ik vind het nadeel van de ONE dat je maar een paar activities tegelijk op het scherm hebt. Mijn TC-30 (en de 885 volgens mij ook) hebben gewoon 8 activities op het scherm.
Niet voor een probleem. Maar een maat van mij wil ook wel een Harmony. Dan denk ik ... Misschien is zon ONE ook wel leuk.

Liefst trouwens de 895, maar die is mij net te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
sewer schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:32:
[...]

Je wilt dat het apparaat niet automatisch aangaat als je de activiteit kiest, en ook niet automatisch uitgaat als je naar een andere activiteit gaat? Daarvoor moet je op het tabblad van de devices (en dus niet bij de activiteit) bij settings | adjust power settings van de xbox360 aangeven dat het apparaat altijd aan moet blijven. Of heb je dat al geprobeerd?
Dat heb ik niet geprobeert nog. Ik zit nog vaak te klooien om de juiste functies te vinden.
Maar met jouw oplossing zal het apparaat wel aan gaan, maar niet meer uit. Eigenlijk moet de 360 gewoon lekker niets doen. Bedenk me net dat ik misschien wel gewoon een lege functie kan maken waarbij alleen de tv aan gaat. De 360 gaat namelijk al aan wanneer je de controller aan zet. Dus vaak gebeurt het dat de Harmony de 360 weer uit zet en natuurlijk andersom bij het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:41:
Klopt, maar als ik het goed heb krijg je binnen een activiteit wel weer 6 functies per pagina tot je beschikking?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Zijn er mensen die ervaring hebben met het aansluiten van de Harmony ONE op de IR/RF ontvanger van marmitek.

Op het moment dat je deze wil toevoegen geef je aan dat het om de IRRF7243 gaat, vervolgens gaat hij zoeken en komt hij terug met de IR 7243 (dit is dus niet goed), maar het is de enige mogelijkheid en je klikt next.

maar de volgende stap geeft hij aan dat ik de verkeerde gekozen heb en dat het de IRRF7243 moet zijn. EEuuuhhhhhhhhhhhhhh...........

logitech gebeld en die zeggen niks te kunnen doen!! :(

het kan toch niet waar zijn dat dit niet werkt ondanks dat alle websites aangeven dat deze 2 apparaten compatible zijn!

iemand ook tegen dit probleem aangelopen?

alvast bedankt. gr. jerry

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Arunia schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Dat heb ik niet geprobeert nog. Ik zit nog vaak te klooien om de juiste functies te vinden.
Maar met jouw oplossing zal het apparaat wel aan gaan, maar niet meer uit. Eigenlijk moet de 360 gewoon lekker niets doen. Bedenk me net dat ik misschien wel gewoon een lege functie kan maken waarbij alleen de tv aan gaat. De 360 gaat namelijk al aan wanneer je de controller aan zet. Dus vaak gebeurt het dat de Harmony de 360 weer uit zet en natuurlijk andersom bij het afsluiten.
Nee, met mijn oplossing zal hij bij het kiezen van een activiteit nooit de xbox360 aan- of uitzetten. Je moet dit dus helemaal zelf regelen (bijv. door zelf een knop daarvoor te definieren). Volgens mij is dit ook wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
JerNL schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:20:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aansluiten van de Harmony ONE op de IR/RF ontvanger van marmitek.

Op het moment dat je deze wil toevoegen geef je aan dat het om de IRRF7243 gaat, vervolgens gaat hij zoeken en komt hij terug met de IR 7243 (dit is dus niet goed), maar het is de enige mogelijkheid en je klikt next.

maar de volgende stap geeft hij aan dat ik de verkeerde gekozen heb en dat het de IRRF7243 moet zijn. EEuuuhhhhhhhhhhhhhh...........

logitech gebeld en die zeggen niks te kunnen doen!! :(

het kan toch niet waar zijn dat dit niet werkt ondanks dat alle websites aangeven dat deze 2 apparaten compatible zijn!

iemand ook tegen dit probleem aangelopen?
Die foutmeldingen herken ik niet. Ik heb wel destijds een harmony 525 en 885 ingesteld om met zo'n 7243 te laten werken - probleemloos. De 'One' werkt met dezelfde database, dus die gaat ook werken. Ik vermoed dat beide apparaten (IR7243/IRRF7243) gewoon hetzelfde zijn en het gewoon gaat werken.

(Maar aangezien ik momenteel niets van Marmitek/X10 in huis heb kan ik niets voor je controleren... sorry!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
sewer schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:36:
[...]

Nee, met mijn oplossing zal hij bij het kiezen van een activiteit nooit de xbox360 aan- of uitzetten. Je moet dit dus helemaal zelf regelen (bijv. door zelf een knop daarvoor te definieren). Volgens mij is dit ook wat je wilt.
Ah, zo bedoelde je dat dus.
Ik heb het net ingesteld en het werkt.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Ik bezit al enige tijd de Harmony 855, naar volle tevredenheid. Nu heb ik laatst mijn versterker vervangen door een Onkyo HTX-22D versterker. Hierbij wordt geschakeld tussen de diverse “inputs” middels 2 pijltjestoetsen op de afstandbediening.
In de Harmony software kan ik wel per activiteit een discrete ingang toewijzen. Ik heb 3 activiteiten gemaakt waarbij de versterker een rol speelt, met iedere keer een andere “input”.
TV kijken --> input: TV/Game (gekoppeld aan ingang Line 1)
DVD kijken --> input DVD (gekoppeld aan ingang Coaxial)
Film kijken --> input CBL/Sat (gekoppeld aan ingang HDMI 1)

Het probleem nu is dat wanneer ik schakel tussen activiteiten de versterker vaak niet naar de goede input gaat. Je ziet op de display van de versterker dat hij een aantal “stapjes” opschuift, bijvoorbeeld DVD --> VCR/DVR --> CBL/Sat (net alsof je handmatig een aantal keer op het pijltje op de AB drukt), ondanks dat in de software een discrete input is toegewezen.
Hij springt niet rechtstreeks naar de gewenste input en staat dus vaak verkeerd (7 mogelijke inputs: kans 1 op 7 dat het klopt).

Wie weet hiervoor een oplossing want ik (en zeker mijn vrouw) wil niet iedere keer aan de slag met de Help-toets op de Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Aangeven dat je handmatig naar de input moet en dan zelf die stappen zetten.
Ikzelf heb dit ook gedaan.
De Xbox 360 staat namelijk op een analoge input waarbij je dus eerst door meerdere digitale inpute moet (DVR/DVD analoog, dan eerst 3 stappen, maar, de eerste keer drukken laat hij zien waar hij op staat, dus 4 stappen in totaal).
Bij het uitgaan moet je dan 2x de stap maken om weer op de digitale input te komen.
Dat is in iedergeval de oplossing bij omdat het niet anders kan.
Waarschijnlijk kan die van jou niet direct naar die inputer schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:33:
Aangeven dat je handmatig naar de input moet en dan zelf die stappen zetten.
Ikzelf heb dit ook gedaan.
De Xbox 360 staat namelijk op een analoge input waarbij je dus eerst door meerdere digitale inpute moet (DVR/DVD analoog, dan eerst 3 stappen, maar, de eerste keer drukken laat hij zien waar hij op staat, dus 4 stappen in totaal).
Bij het uitgaan moet je dan 2x de stap maken om weer op de digitale input te komen.
Dat is in iedergeval de oplossing bij omdat het niet anders kan.
Waarschijnlijk kan die van jou niet direct naar die inputer schakelen?
Het rare is dat de Logitech Software doet vermoeden dat er wel discrete inputs zijn. Bij het programmeren van de activiteit kan ik namelijk gewoon DVD, TV/Game, CD etc. kiezen.
Bijkomend probleem van handmatig moeten schakelen is dat het venstertje op de versterker vanaf de kijkpositie zeer slecht leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het probleem is dat Logitech niet alle functies kent. Vaak krijg je er wel extra mogelijkheden bij zoals uitgangen schakelen wat op de normale AB gewoon met 1 knopje gebeurd. Dit geldt bij mij voor zowel de tv als de versterker.

Als de functie wel op je originele AB zit, dan moet je die gewoon laten leren.

Maar ik snap wel wat je bedoeld overigens. Jij denkt dat je 1 druk op de knop doet en dan meteen het juiste kanaal hebt, maar in werkelijkheid is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 09:05
Hmm lekker. De harmony 555 is erg slecht leverbaar volgens internet.
Had een mail gestuurd, en pas eind januari verwachten ze hem weer. Lekker dan. Nog ff wachten dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:56:
Het probleem is dat Logitech niet alle functies kent. Vaak krijg je er wel extra mogelijkheden bij zoals uitgangen schakelen wat op de normale AB gewoon met 1 knopje gebeurd. Dit geldt bij mij voor zowel de tv als de versterker.

Als de functie wel op je originele AB zit, dan moet je die gewoon laten leren.

Maar ik snap wel wat je bedoeld overigens. Jij denkt dat je 1 druk op de knop doet en dan meteen het juiste kanaal hebt, maar in werkelijkheid is dat niet zo.
Ik had het juist andersom. Op de Panasonic 42-PZ80 (misschien alle van de 8e generatie plasma-tv's) zit op de afstandsbediening geen knop om direct te schakelen naar bijv. HDMI 1, 2 of 3.
De Logitech weet die wel gewoon te vinden.

Blijkbaar een soort "hidden command" die Logitech wel kan aansturen, maar waar Panasonic geen plek meer voor had bij de originele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Harmony One een timer functie heeft? Dus na x minuten de activiteit afsluiten?

Zo ja, hoe moet het, ik kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze deze functie zouden aanbieden. Dat is ook niet functionaliteit dat bij een afstandsbediening hoort, dat is meer iets voor de apparaten zelf (zoals een sleep-functie bij de tv).

[ Voor 51% gewijzigd door sewer op 06-01-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:52:
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze deze functie zouden aanbieden. Dat is ook niet functionaliteit dat bij een afstandsbediening hoort, dat is meer iets voor de apparaten zelf (zoals een sleep-functie bij de tv).
Lijkt me erg makkelijk in te bouwen. Verder is het ook handig omdat je met 1 toets een macro wilt uitvoeren. Ik vind het namelijk niet erg handig om op 2-3 apparaten handmatig de timer in te stellen...

Maar uit je opmerking kan ik opmaken dat het niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, is helaas niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
@Mr_zoidberg: Denk het niet nee. Moet wel zeggen dat ik niet de one heb, maar ben het nog nooit in de software tegengekomen.

Dan zouden ze als ze het echt goed (lees: generiek) willen aanpakken, alle knoppen event-driven moeten maken (misschien wil ik wel dat als ik bij de activiteit 'TV-kijken' op pauze duw, dat dan na 5 minuten automagisch de knop 'next chapter' wordt ingedrukt en daarna 'record' ;)), en dat dan gecombineerd met een timer die, als het even kan, ook nog rekening houdt met de dag van de week.

Het blijft natuurlijk wel een afstandsbediening, oftewel een apparaatje die een (niet zichtbaar) straaltje licht uitzendt als er op een knopje geduwd wordt. Wat jij wilt, een apparaat die zonder input op bepaalde momenten opeens signalen gaat uitzenden, past mijns inziens niet helemaal in het concept. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat handig lijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 06-01-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Even nog een praktisch puntje (dat ik reeds eerder aanvoerde): ligt jullie remote altijd zo dat ie een 'zicht verbinding' met alle apparaten heeft? De mijne niet! Die kan overal in de kamer liggen, al dan niet met de voorkant enigszins gericht op de apparatuur.
No way dat zo'n timer dan zin heeft natuurlijk. Dit lijkt mij vaker voorkomen. En om nou elke keer als je de kamer verlaat er aan moet denken om de remote 'te richten'.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij ligt hier op tafel richting mijn audio/videoset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En daar ligt ie altijd precies zo? Zeker geen andere/mede bewoners (huisgenoten/kinderen), want dat is natuurlijk lang en zeker niet bij iedereen altijd zo.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ligt alleen zo als mijn apparatuur aan staat, op de salontafel voor de bank waar we zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik neem aan dat je mijn punt snapt, laten we er maar over ophouden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jeetje wat moet dat ding een boel geld gaan kosten!!

En nog steeds geen 'two-way communication' zo te lezen, voor dat geld zou dat wel het minste zijn wat ik zou willen/verwachten......

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 07-01-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Mij lijkt ie, net als de 1000, vreselijk onhandig met zo weinig knoppen. En je kan ook niet echt makkelijk blind op een knopje drukken, omdat a) de knopjes per activiteit wisselt en b) je op het touchscreen scherm geen feedback hebt waar de randen zitten.

Maar misschien dat ik iets mis? Iemand ervaring met de 1000, en wat is je ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:40
Ik heb steeds een maandje de 525 afstandsbediening in het gebruik. Zeker een prettig apparaat, echter vandaag waren de batterijen al leeg! Is dit normaal? De afstandsbediening wordt zo ongeveer elke dag gebruikt, maar dat hij zo snel leeg zou gaan, dat had ik niet verwacht eigenlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe zie, dat als de afstandsbediening op tafel ligt, deze opeens plotseling aanspringt, iig het scherm aanspringt. Dit zou toch ook niet moeten horen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vandaag de Harmony One ontvangen. Zoals ik al eerder poste gaat ie de 525 vervangen. Deze is definitief stuk nadat hij gevallen was.

De One voelt een stuk solider en ligt lekker in de hand. Op de achterkant zit een soort anti-slip spul. Het rubbertje voor de usb aansluiting zit ook een stuk beter vast. Ook het laadstation vind ik een uitkomst. Nooit meer batterijen vervangen.

De installatie ging een stuk makkelijker dan ik dacht. De Harmony software stond al op mijn pc. Ik heb de One uit de doos direct op de pc aangesloten. Hij installeerde keurig de drivers. Daarna de software gestart. Vervolgens in de software aangegeven dat ik de 525 wilde vervangen door de One. Dat ging perfect. De software ging communiceren met de One. Dit duurde ongeveer een minuutje, daarna stonden alle activities uit de 525 in de One. Perfect! Ik had verwacht alles weer opnieuw in te moeten stellen. En alles werkte ook prima.

Ik ben blij met de nieuwe Harmony! _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Pittie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:03:
Ik heb steeds een maandje de 525 afstandsbediening in het gebruik. Zeker een prettig apparaat, echter vandaag waren de batterijen al leeg! Is dit normaal? De afstandsbediening wordt zo ongeveer elke dag gebruikt, maar dat hij zo snel leeg zou gaan, dat had ik niet verwacht eigenlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe zie, dat als de afstandsbediening op tafel ligt, deze opeens plotseling aanspringt, iig het scherm aanspringt. Dit zou toch ook niet moeten horen of wel?
Ik doe ongeveer een half jaar met 4 batterijen. En het is normaal dat het scherm soms aangaat. Als je de harmony een tijd niet gebruikt wordt en je pakt hem op, dan gaat de backlight aan. Als je ergens tegenaanstoot kan dat ook als beweging geregistreerd worden, dus gaat de backlight aan.

Heb overigens mijn 525 na 3(?) jaar trouwe dienst ingewisseld voor een 555. De 525 begon de nodige kuren te vertonen, en de 555 was nog 39 euro bij Paradigit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Das niet duur. Welke paradigit? of online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-03 16:43
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede IR ontvanger voor mijn HTPC die ik volgende week binnen krijg (Vista MC), ik heb uiteraard een harmony afstandsbediening.
In dit topic heb ik al veel merken zien langs komen, die van MS zelf en die van Philips, maar die topics zijn soms al meer dan een jaar oud.

Welke kan ik het beste aanschaffen? (Ander merk mag natuurlijk ook als het maar goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb vandaag mijn IR Receiver gehad, die officieel alleen onder Vista zou werken, maar heb toch een MCE Replacement Driver gevonden die er voor werkt. Nu ben ik in mijn Remote Software (heb de Harmony One) aan het klooien met dat apparaat toevoegen. Maar hij staat er niet tussen, wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opvolger van de 1000 heet 1100 en kost $500

http://www.youtube.com/watch?v=OLaeZwOenks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:55:
Ik heb vandaag mijn IR Receiver gehad, die officieel alleen onder Vista zou werken, maar heb toch een MCE Replacement Driver gevonden die er voor werkt. Nu ben ik in mijn Remote Software (heb de Harmony One) aan het klooien met dat apparaat toevoegen. Maar hij staat er niet tussen, wat moet ik nu doen?
De helpdesk bellen en vragen of ze die toevoegen.
Was reeds benoemd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Gisteren mijn One ontvangen. In totaal twee uurtjes bezig geweest, en werken als een trein.

Ligt goed in de hand, touchscreen reageerd perfect. Enige nadeel is dat mijn lade nu vol is met afstandbedieningen die ik niet meer gebruikt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEgberts
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2022
Heb een Harmony One gekocht. Voornamelijk om mijn Panasonic th-46pz80 aan te sturen. Dit type wordt ook gewoon netjes gevonden door de logitech software.

Probleem is als ik het apparaat nu wil aanzetten zie je aan het ledje op de televisie dat er een pulsje wordt ontvangen, maar de tv gaat niet aan. Het is namelijk ook zo dat je met de originele afstandsbediening je de power knop een tijdje ingedrukt moet houden wil die aangaan...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Behalve dan de harmony in de container te mikken en de originele weer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
BEgberts schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:34:
Heb een Harmony One gekocht. Voornamelijk om mijn Panasonic th-46pz80 aan te sturen. Dit type wordt ook gewoon netjes gevonden door de logitech software.

Probleem is als ik het apparaat nu wil aanzetten zie je aan het ledje op de televisie dat er een pulsje wordt ontvangen, maar de tv gaat niet aan. Het is namelijk ook zo dat je met de originele afstandsbediening je de power knop een tijdje ingedrukt moet houden wil die aangaan...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Behalve dan de harmony in de container te mikken en de originele weer te gebruiken.
http://209.85.229.132/sea...=1&gl=nl&client=firefox-a

;)
En ze refereren daarin naar:
http://forums.logitech.co...s&message.id=18443#M18443

Weet niet of t werkt, maar ik zal denk hetzelfde probleem krijgen. Krijg hem morgen binnen als het goed is. De 555 :)

[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 09-01-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Even de power toggle aanleren met RAW mode in de software dan werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEgberts
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2022
SaURoN schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:00:
Even de power toggle aanleren met RAW mode in de software dan werkt het wel :)
Als je het overnemen dmv IR originele remote -> harmony, dan heb ik dit al geprobeerd en werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Bedoel je nu dat je hem echt als raw hebt proberen te leren (dus onder custom)? Zo ja, dan heb je hem bij het leren waarschijnlijk niet lang genoeg ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:13:
[...]

De helpdesk bellen en vragen of ze die toevoegen.

Ik heb vanmiddag de Harmony Helpdesk gebeld, dat is dus een speciale. Een vriendelijk man keek in zijn database en zei dat hij mij apparaat wel kon vinden. Toen heeft hij hem toegevoegd in mijn account, hij zei nog dat hij de suggestie kreeg voor een heel andere Philips apparaat. En als het niet werkte moest ik mijn ontvanger commando's aanleren, alleen hoe je commando's aanleert aan apparaten zonder afstandsbediening wist hij ook niet. Noujah ik mijn Harmony Software opgestart en inderdaad ik zie er tussen staan bij Home Appliance Philips OVU4120000, zonder opdrachten voor dat apparaat. Ik dus Girder, Evenghost, HIP allemaal opgestart en zoeken naar remote control, maar niets hoor. En ik kon me dat al voorstellen, want hoe kan ik nu die programma's duidelijk maken dat ik een ontvanger heb die weer in verbinding staat met mijn Harmony One.

Ik heb de HIP MCE plugin geladen die op een russisch forum stond en ik moet een code geven en dan confirmen en hij ziet me afstandsbediening dan wel, dus ik blijf nog heeel wat uurtjes uitzoeken en proberen :P en dan zal ik de driver + config hier posten (hadden meer mensen omgevraagd).

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 09-01-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Goedemiddag mede harmony bezitters.

Ik heb sinds ca 1 maand een harmony one en het apparaatje werkt prima. Heerlijke ligging in de hand en voelt degelijk aan.

Na ca. half uur configgen werkte alles in principe (fine tunen en echt alles naar eigen wens aanpassen duurde wat langer).

Heb inmiddels voor de functie TV kijken favorieten aangemaakt met mooie icoontjes van de zenders.

Nu wou ik dit ook doen voor de radio, echter in het harmony programma heb ik hier die optie niet :/
de optie die ik bedoel is: "favoriete kanalen instellen en pictogrammen instellen".

DE "radio" van wordt afgespeeld via de tv, d.w.z. de digitale ontvanger van Ziggo gaat van TV naar > Radio. en dan wordt me tv beeld zwart en speelt de radio.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om tevens bij de activiteit raio luisteren ook een lijstje met favorieten te creeren? many thanx in advance _/-\o_

groeten van een zeer tevreden One gebruiker. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Werkt erg goed. Heb de 555 binnen gekregen en heb het binnen een uurtje werkend gekregen. Uitermate tevreden tot nog toe. Alleen soms gaat me decoder ineens weer aan. Daar moet ik nog ff naar kijken :)
Gaat de tekst van het display vanzelf uit? De verlichting wel, maar de tekst blijft aan. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosjuh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-03 16:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Snuffel

Vroem!

Zo, sinds gisteren in het bezit van een 555.
mooi apparaat en de meeste zaken waren vrij snel ingesteld.
Toch een foutje tegengekomen bij de instellingen van mijn Inspire 3500. Ik heb de TV op line in staan, echter zodra ik deze wil selecteren, dan schakelt de decoder naar Coaxiaal (en andersom uiteraard).
Bestaat er een mogelijkheid de voorgeprogrammeerde teksten van een apparaat te wijzigen?

Wat ik ook mis, is een controleslag. Stel ik ben via mijn XBOX aan het gamen, en wil daarna TV kijken. TV staat al aan, dus in principe hoeft hij daar geen power commando te geven. Dat doettie echter wel, wat dus resulteert in een TV die uitstaat ipv aan blijft staan...

En als laatste ben ik aan het kijken in hoeverre het mogelijk is om middels commando's direct binnen XBMC een menu in te duiken, ipv via de commando's up/down/select te navigeren. Is dat mogelijk en zo ja.... hoe?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Snuffel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:26:
Zo, sinds gisteren in het bezit van een 555.
mooi apparaat en de meeste zaken waren vrij snel ingesteld.
Toch een foutje tegengekomen bij de instellingen van mijn Inspire 3500. Ik heb de TV op line in staan, echter zodra ik deze wil selecteren, dan schakelt de decoder naar Coaxiaal (en andersom uiteraard).
Bestaat er een mogelijkheid de voorgeprogrammeerde teksten van een apparaat te wijzigen?

Wat ik ook mis, is een controleslag. Stel ik ben via mijn XBOX aan het gamen, en wil daarna TV kijken. TV staat al aan, dus in principe hoeft hij daar geen power commando te geven. Dat doettie echter wel, wat dus resulteert in een TV die uitstaat ipv aan blijft staan...

En als laatste ben ik aan het kijken in hoeverre het mogelijk is om middels commando's direct binnen XBMC een menu in te duiken, ipv via de commando's up/down/select te navigeren. Is dat mogelijk en zo ja.... hoe?
Die controle slag is er eigenlijk toch wel? Als je alles bedient met je Harmony, vanaf het begin en je kies Activity Gamen en daarna tv kijken als activity dan blijft bij mij mijn tv aan staan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Nou, bij mij doettie dat dus niet..
Misschien omdat mijn TV een gedeelde power on/ power off button heeft?

Of misschien moet ik maar eens helemaal opnieuw beginnen, dat kan natuurlijk ook

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Snuffel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:30:

Of misschien moet ik maar eens helemaal opnieuw beginnen, dat kan natuurlijk ook
Ik heb ook gedeelde power on/power off button. Heb je alles bediend met je harmony? Ik de activity's kan je namelijk aangeven welk apparaat aan moet staan. Als je in activity gamen zit weet hij bv dat tv al aanstaan en stuurt hij geen commando als het goed is.
Bij mij in iedergeval niet :P Hij wisselt alleen input channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Snuffel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:30:

Voor iedereen met vragen, check deze site, heeft mij heel veel geholpen

http://www.harmony-forum.nl/index.php

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Link bekeken, is veel info te halen inderdaad, dank.

Wat ik nog niet helemaal door heb is dit:
Ik heb een activiteit aangemaakt, bijvoorbeeld het direct opstarten van het script uitzending gemist.
Daarbij gaat mijn TV aan, mijn versterker, en vliegt hij direct het XBOX script uitzending gemist in.
Wat dan niet goed gaat, is dat ik de XBOX kan blijven bedienen met de Harmony. Daarvoor moet ik eerst devices indrukken en kiezen voor de XBOX.
Dat moet toch anders kunnen lijkt me? Alleen.. hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Snuffel schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:00:
Link bekeken, is veel info te halen inderdaad, dank.

Wat ik nog niet helemaal door heb is dit:
Ik heb een activiteit aangemaakt, bijvoorbeeld het direct opstarten van het script uitzending gemist.
Daarbij gaat mijn TV aan, mijn versterker, en vliegt hij direct het XBOX script uitzending gemist in.
Wat dan niet goed gaat, is dat ik de XBOX kan blijven bedienen met de Harmony. Daarvoor moet ik eerst devices indrukken en kiezen voor de XBOX.
Dat moet toch anders kunnen lijkt me? Alleen.. hoe?
In je activiteit knoppen aanmaken :) en die koppelen aan je xbox ? Dat moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, voor de mensen die overwegen een Harmony met radio receiver te kopen: doen!! Mijn 895 werk echt super. Versterker en UPC decoder staan bij mij onder de vloer, en wil daar binnenkort een mediacenter bij zetten (met een externe compacte Blueray speler voor in de kamer via USB). Alle kabels lopen in de muur naar mijn vrij hangende LCD en speakers. Mensen die langskomen denken eerst dat digiTV in LCD scherm is ingebouwd, omdat je helemaal geen kabels en apparaten ziet. Maakt de kamer een stuk ruimtelijker zo!

Misschien een gekke vraag, maar kun je met Z-Wave ook een groepenschakelaar in de meterkast bedienen? Heb al mijn electronica in de kamer op 1 groep zitten, en zou wel cool zijn om die 's avonds automatisch uit te laten zetten als ik geen apparaten meer gebruik. (vlg mij zou dat dan met scenes in te stellen zijn)

Daarnaast moet ik vaak mijn UPC decoder hard resetten door hem een tijd van stroom te halen (hebben meer mensen hier last van btw?). Dit doe ik ook door de groep uit te schakelen, aangezien al mijn apparatuur dus onder de vloer staat.. Zou ook wel makkelijk zijn dat op afstand te kunnen doen.
Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.