Ja, inderdaad
Maar ik vind de vraag of 8192 MB beter is toch even iets anders en daarom toch een antwoord.
Het nut van 4096 MB, ga die topic maar eens doorlezen, maar dan zie je ervaringen van 2048 naar 4096 MB en niet van 4096 of 8192 MB.
Ik neem logischer wijs aan dat je een 64-bit OS gebruikt en je moederbord het ondersteund of anders is heel dit topic onzinnig,
De toepassingen met 8192 MB (Mijn neef heeft dat ook) is bijvoorbeeld zeer complexe multilayer CAD renderingen en het bijhouden van zeer grote databases. Hij gebruikt ook Windows XP 64-bit net zoals ik, maar ik heb maar 2048 MB en dat is niets te krap, wel onder Vista (voor hetgeen ik dan doe). Ik werk wel degelijk met 64-bits applicaties. Ik heb hier echt voordeel mee!
Mijn neef doet ook aan gamen en of hij nu echt verschil merkt? Hij zegt dat zijn systeem niet zal pagen in welke situatie ook, dus ga je echt voor de zekerheid en durf je de pagefile uit te zetten (wat hier prima werkt) dan zal je systeem vliegen.
Voorbeeld 1:
+>Je start spel 1 en gaat een uurtje gamen, dan wil je iets anders gaan doen
+Je start spel 2 op en gaat weer een uurtje spelen, dan is spel 1 toch leuker
+Je start spel 1 op en binnen een flits staat het op je scherm, het zat nog volledig in de cache
Voorbeeld 2:
+>Je hebt een enorme game die 2048 MB dedicated lust
+Waarom zou je die grote foto waarmee je bezig was afsluiten? Toch RAM genoeg.
+Al sdie game loopt heb je nog zoveel vrij dat de cache niet aangetast zal worden of nauwelijks
+Dat betekend dat het systeem direct vol belastbaar is na het afsluiten van een huge game.
Voorbeeld 3:
+>Dit voordeel geldt alleen voor Windows Vista 64-bit
+Je superfetch heeft nu zoveel ruimte dat ongeveer alles voorgeladen kan worden
-+Je harddisk is na het opstarten wel even zoet met superfetchen, niet doen als je het systeem regelmatig opnieuw opstart, wel handig als jouw slaapstand in orde is en je die ook daadwerkelijk gebruikt!
-Windows Vista 64-bit heeft een behoorlijke load op je systeem. het is een prachtige Windows versie, maar ga je echt voor de speed en is Direct X10" niet nodig dan is Windows X64 een betere oplossing, maar als je een DX10 kaart hebt zou ik sowieso Vista 64-bit prefereren. Superfetcher kun je makkelijk uitzetten door in het register in HKEY_LOCAL_MACHINE te zoeken op "superfetch" en bij de derde zoekresultaat de waarde van 3 in 0 veranderen.
Mijn ervaring is dat het systeem niet trager is dan normaal en het na het opstarten direct in rust is. Het heeft geen nadelige gevolgen en je kunt hem later gewoon weer aanzetten als je dat wilt
+Windows X64 kan hetzelfde, maar is vele malen lichter en bloedsnel hier op mijn miezerige AMD64 3800+
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 04-10-2007 23:27
]