[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 73.382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:36
Ik heb deze tweaks gebruikt;

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532
www.blackviper.com

Het scheelt vrij veel, en ik heb er ook geen anti-spyware en virussoftware opzitten, ik doe het al jaren zonder virusscanner en ik heb nog nooit een virus gehad.. Meestal zet ik er na een paar maanden een registry cleaner (registry mechanic) en een antivirusprogrammatje op (ad-aware oid), die laat ik dan af en toe scannen en zo blijft alles gewoon schoon en snel..

Verder zal jij hem misschien iets intensiever gebruiken, ik heb tot nu toe alleen firefox, msn en wat installaties gedraaid, nog niet echt veel programma's tegelijk, ik heb deze laptop dan ook puur voor school aangeschaft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:41
hybernate staat je laptop/computer helemaal uit :D niet als standbye dus. alles wordt op je HD opgeslagen en dan snel teruggehaald naar je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij kan helpen ? Ik heb namelijk XP op mijn Vostro 1500 gezet ipv Vista maar nu heb ik geeen geluid meer ... In hardware zie ik geen enkel geel vraagteken. De drivers op de dvd ' Crivers and Utilities' van Dell zelf werken niet. De drivers die ik download op site , voor WinXP !, zeggen ook dat mijn systeem deze niet ondersteund ... Wat te doen nu ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:40:
Iemand die mij kan helpen ? Ik heb namelijk XP op mijn Vostro 1500 gezet ipv Vista maar nu heb ik geeen geluid meer ... In hardware zie ik geen enkel geel vraagteken. De drivers op de dvd ' Crivers and Utilities' van Dell zelf werken niet. De drivers die ik download op site , voor WinXP !, zeggen ook dat mijn systeem deze niet ondersteund ... Wat te doen nu ?

Mvg
Probleem opgelost. Hoe ? Weet ik zelf niet. Plots ging het boeltje wel. Raar maar waar ...

In XP staat er nu dat ik een Geforce 8600m GT 512 integrated RAMDAC heb ... in Vista was dit 256 mb ... Wat is er nu correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
de 256 MB. Download eens de drivers van laptopvideo2go? gaat denk ik stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
bartju schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:38:
hybernate staat je laptop/computer helemaal uit :D niet als standbye dus. alles wordt op je HD opgeslagen en dan snel teruggehaald naar je geheugen.
Weet je wel zeker dat dit alles op de HD staat? Ik zie in slaapstand de ledjes blijven branden en 1 seconde opstarttijd kan niet alleen vd HD zijn, denk dat het geheugen ook onder spanning blijft maar ben hier geen expert op.

Wat wel vervelend is dat mijn laptop regelmatig blijft hangen bij opstarten. Bevriest gewoon en alleen uit/aan zetten helpt. HEb net alle drivers gedownload van Dell in de hoop dat dit helpt.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartju schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:02:
de 256 MB. Download eens de drivers van laptopvideo2go? gaat denk ik stuk beter.
Ja die heb ik. De 165.01 versie ofzo.

EN ik kan fifa 2008 spelen nu. In vista was het spelen in slow motion. Nu gaat het zeer vlug en zeer mooi :) Ik ben blij dat ik er WinXP heb opgezet. Gaat stukken sneller ook.

en als ik wil kan ik nog altijd terug naar Vista via de Dell dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Rensh schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Weet je wel zeker dat dit alles op de HD staat? Ik zie in slaapstand de ledjes blijven branden en 1 seconde opstarttijd kan niet alleen vd HD zijn, denk dat het geheugen ook onder spanning blijft maar ben hier geen expert op.

Wat wel vervelend is dat mijn laptop regelmatig blijft hangen bij opstarten. Bevriest gewoon en alleen uit/aan zetten helpt. HEb net alle drivers gedownload van Dell in de hoop dat dit helpt.
dan doe je iets verkeerd :) niet slaapstand (dat is standbye) maar sluimerstand. welke Laptopvideo2go driver heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Wat ik vaak heb is superirritant. als ik bezig ben op accu op touchpad, lijkt het wel alsof firefox helemaal flipt. alle letters worden opeens supergroot. op het bureaublad worden alle picto's supergroot. in Live messenger worden alle letters groot en het lijkt erop alsof ik nergens op kan klikken :? met heel veel proberen kan ik me uiteindelijk afmelden en opnieuw erin. Sluit ik me externe muis aan, geen problemen meer. Heeft iemand dit misschien ook of is er een patch voor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:49:
[...]

Ja die heb ik. De 165.01 versie ofzo.

EN ik kan fifa 2008 spelen nu. In vista was het spelen in slow motion. Nu gaat het zeer vlug en zeer mooi :) Ik ben blij dat ik er WinXP heb opgezet. Gaat stukken sneller ook.

en als ik wil kan ik nog altijd terug naar Vista via de Dell dvd.
Met die versie kan je waarschijnlijk niet in standbye komen. (in vista iig). Voor mij hybernate zeer belangrijk dus teruggevallen op de 158.45 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
bartju schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:20:
Wat ik vaak heb is superirritant. als ik bezig ben op accu op touchpad, lijkt het wel alsof firefox helemaal flipt. alle letters worden opeens supergroot. op het bureaublad worden alle picto's supergroot. in Live messenger worden alle letters groot en het lijkt erop alsof ik nergens op kan klikken :? met heel veel proberen kan ik me uiteindelijk afmelden en opnieuw erin. Sluit ik me externe muis aan, geen problemen meer. Heeft iemand dit misschien ook of is er een patch voor oid?
Geen vuiltje tussen je CTRL toets? Zodat deze blijft ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
stormfly schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:18:
[...]

Geen vuiltje tussen je CTRL toets? Zodat deze blijft ingedrukt?
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

ok mensen... de kogel is door de kerk (of liever de laptop)
gisterenavond volgende besteld:

Vostro 1500 T7500/160 Gb 7,2K HD/8600M GT/15,4 1280x800 TrueLife/Vista Business+anti-virus/...

Hoe lang duurt het gemiddeld eer men een bestelnummer van Dell gemaild krijgt... Ik hoop dat de lerveringstijden meevallen... na wat ik hier al gelezen heb.

Bartju: bedankt voor de info op deze topic! Het heeft mij over de streep getrokken.

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 21:28
Rensh schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Vista of XP? Correct me if i'm wrong maar ik dacht dat ze de hybernate functie hadden veranderd. In XP werd alles op de HD gezet en in Vista blijft het in het geheugen staan. Zoals ik al zei, weet het niet zeker.

Ik heb in ieder geval wel wel een vervelend probleem. Tijdens het gamen loopt de laptop constant vast (momenteel veel last van met Half Life episode 2). Eerst flipt mijn scherm met rare gekleurde vlakken, vervolgens gaat de boel op zwart en hangt het geluid. Enige optie is dan nog om de boel te resetten. Het lijkt een warmte probleem, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik heb de laatste drivers en heb geen problemen met Half Life Episode 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de vostro 1700 besteld met de geforce 8600gt 256mb, en rond 500 mb shared geheugen, aangezien ik vaak 2d bezig ben wil ik dit graag afzetten. Zo kan ik dat als werkgeheugen gebruiken.
Nergens staat hiervoor een optie in de bios, het enige wat ik daar kan instellen is de brightness.
Ik heb de laatste bios die zelfs nog recenter is dan die op de dell site staat.

zou iemand voor mij willen kijken of bij jullie vostro dit wel mogelijk is en met welke bios versie? en misschien kunnen inspiron users bevestigen dat zij dat ook niet in de hun bios kunnen aanpassen.

Ik denk namelijk dat de vostro = insipron dus misschien kan ik een inspiron bios erin flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
heeft iemand al een oplossing voor het piepgeluid dat uit de luidsprekers komt of als je hoofdtelefoon aansluit?

Als je iets hebt zou je een directe link willen plaatsen

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
mhans schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:10:
[...]

Vista of XP? Correct me if i'm wrong maar ik dacht dat ze de hybernate functie hadden veranderd. In XP werd alles op de HD gezet en in Vista blijft het in het geheugen staan. Zoals ik al zei, weet het niet zeker.

Ik heb in ieder geval wel wel een vervelend probleem. Tijdens het gamen loopt de laptop constant vast (momenteel veel last van met Half Life episode 2). Eerst flipt mijn scherm met rare gekleurde vlakken, vervolgens gaat de boel op zwart en hangt het geluid. Enige optie is dan nog om de boel te resetten. Het lijkt een warmte probleem, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die er last van hebben?
Bij elke opstart wordt je geheugen weer leeggemaakt en nieuw ingeladen. kan dus niet blijven staan. Op hd dus.

@Bardirella: zelf ook veel van opgestoken ;) dus iedereen blij :P
@Ronnin: heb gelezen dat het niet werkt omdat het echt een inspiron moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 21:28
Bhai schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:09:
Ik heb de laatste drivers en heb geen problemen met Half Life Episode 2 :)
Welke drivers gebruik je als ik vragen mag? Ik heb het probleem inmiddels ook bij andere spellen. Na verloop van tijd (15 - 30 min) onstaan er Artefacts die steeds heftiger worden. Daarna duurt het vaak niet lang meer voordag de PC er mee ophoud. Ik hoop dat dit met drivers is op te lossen want het is echt een vervelend probleem
bartju schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:18:
[...]

Bij elke opstart wordt je geheugen weer leeggemaakt en nieuw ingeladen. kan dus niet blijven staan. Op hd dus.
Fair enough, tnx for the info

[ Voor 20% gewijzigd door mhans op 25-10-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic dus inmiddels helemaal doorgelezen en ben tot het besluit gekomen dat ik ook een vostro 1500 ga bestellen. Maar heeft iemand van jullie wat actuele gegevens zoals?

Zijn er nog problemen met de leveringstijden?

Wat zou makkelijker zijn een extra korting bedingen? (aan hoeveel % moet ik denken) of zou ik er bijvoorbeeld accesoires bij kunnen vragen( rugzak,muis)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Het ligt eraan hoe groot je configuratie is. Als je een dure samenstelt zou je bijv van je 2GB de 1GB door telefoon zeggen, vragen of je 2GB mag want je vindt het te duur ofzo :P
Volgens mij kun je korting het makkelijkst krijgen in componenten.
Er zijn geen problemen meer aangezien mijn Vostro 1500 een maand geleden ook geen problemen had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 3DMark06 gedraaid, en kom uit op een score van 2913, lijkt me niet echt super. Kom ook bij alle demo's van deze test zelden boven de 10 fps.

Dit is toch eigenlijk een bedroevende score, of niet? Misschien klopt er iets niet?
---
Main Test Results

3DMark Score 2913 3DMarks

SM 2.0 Score 1173 Marks

SM 3.0 Score 1029 Marks

CPU Score 1740 Marks

Detailed Test Results

Graphics Tests
1 - Return to Proxycon 9.407 FPS

2 - Firefly Forest 10.15 FPS

CPU Tests
CPU1 - Red Valley 0.549 FPS

CPU2 - Red Valley 0.882 FPS

HDR Tests
1 - Canyon Flight (SM 3.0) 9.181 FPS

2 - Deep Freeze (SM 3.0) 11.395 FPS
Ik zit ook rond de 2900 iets.. toch draaien de games die ik heb geinstalleerd wel goed en ook op volle settings, oblivion draait bijvoorbeeld als een trein en medieval 2 total war ziet er helemaal gelikt uit.

ik denk dat die 8600m gt kaarten gewoon niet de snelste zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:27:
[...]

Ik zit ook rond de 2900 iets.. toch draaien de games die ik heb geinstalleerd wel goed en ook op volle settings, oblivion draait bijvoorbeeld als een trein en medieval 2 total war ziet er helemaal gelikt uit.

ik denk dat die 8600m gt kaarten gewoon niet de snelste zijn.
De 8600m GT is net iets sneller dan een 7600GT desktop versie, dus je kan het vergelijken met deze videokaart. En de 7600gt heeft een redelijke game performance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
mhans schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:39:
[...]

Welke drivers gebruik je als ik vragen mag?
Deze: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=15369

[ Voor 38% gewijzigd door Bhai op 26-10-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de website van Dell een kijkje genomen voor de Vostro 1500 en daar kom ik op €1158 incl BTW met volgende specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista® Business
15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Maar dit kan toch niet??? Elke andere laptop met deze specs is minstens 50% duurder! Daarom een paar vragen:

1. Is Dell Vostro een goede keuze voor laptops? Een duurzame laptop die lang meegaat? Wat zijn de meest voorkomende defecten die bij deze laptop optreden?
2. Biedt Dell goede service? Dat ik geen maanden moet wachten als er iets scheelt? En kan ik best voor 4 jaar hardware support gaan dan de 3j die ik standaard krijg?
3. Ligt er qua specs hierboven een addertje onder het gras? Zoals minder effeciëntie waardoor andere laptops met dezelfde specs meer aankunnen? En mag ik qua games dezelfde prestatie verwachten als andere laptops met dezelfde graka?

Ik heb al wat opgezocht, maar kon geen duidelijk antwoord op mijn vragen vinden. Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eventueel nog een Vostro 1500 te koop, mocht er interesse zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:30:
Ik heb op de website van Dell een kijkje genomen voor de Vostro 1500 en daar kom ik op €1158 incl BTW met volgende specs:

Legitieme Windows Vista® Business
15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation

Maar dit kan toch niet??? Elke andere laptop met deze specs is minstens 50% duurder! Daarom een paar vragen:

1. Is Dell Vostro een goede keuze voor laptops? Een duurzame laptop die lang meegaat? Wat zijn de meest voorkomende defecten die bij deze laptop optreden?
2. Biedt Dell goede service? Dat ik geen maanden moet wachten als er iets scheelt? En kan ik best voor 4 jaar hardware support gaan dan de 3j die ik standaard krijg?
3. Ligt er qua specs hierboven een addertje onder het gras? Zoals minder effeciëntie waardoor andere laptops met dezelfde specs meer aankunnen? En mag ik qua games dezelfde prestatie verwachten als andere laptops met dezelfde graka?

Ik heb al wat opgezocht, maar kon geen duidelijk antwoord op mijn vragen vinden. Alvast bedankt:)
Met een beetje zoeken in deze thread en notebookreview zou je toch wel moeten weten wat de belangrijkste problemen zijn bij de Vostro...

Duurzaam: een vd best gebouwde laptops vind ik. Voelt ook echt stevig aan, maar weegt ook duidelijk meer dan de gemiddelde laptop.

Problemen (heb me hier aardig in verdiept voordat ik 'm kocht):
- De CPU-whine: komt bij heel veel laptops (niet alleen Dell) voor. Het is een irritante morse-achtige gepiep, die erg irritant is. Als je dan een koptelefoon hebt aangesloten, hoor je deze pas echt duidelijk. Heel, hééél erg irritant :(
Oplossing: programma's die dit kunnen fixen. Eigenlijk vind ik het geen oplossing, omdat: 1) ik blijf het toch horen door de koptelefoon, weliswaar hééél zacht. 2) de oplossing gaat gepaard met een lagere batterij-duur.
Meer info: google @ 'cpu whine dell'
- Het scherm: als je een hoge resolutie scherm hebt besteld, kan je een 'grainy' scherm krijgen met lelijke kleuren. Ik ken iemand met zo'n scherm, en vergeleken met de mijne ziet die er echt niet uit :) Dit probleem komt ook erg veel voor, hoewel ik denk dat het een beetje gehyped is op diverse fora :)
Meer info: google @ 'dell grainy'

Support:
In de VS staat Dell imo bekend om zijn goede support, maar hoe dat in NL is weet ik niet. Het is wel zo dat je als zakelijke klant veel belangrijker bent voor Dell.

Waarom zo goedkoop:
Volgens mij is er geen adder onder het gras. De Vostro is gewoon goedkoop :) Heb ergens gelezen dat Dell hiermee de concurrentie wil aangaan met andere goedkope merken (Acer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:40:
Stuur maar een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand het gelukt om vista 64 bit te installeren? ik loop vast bij de 1ste keer dat windows na installatie vastloopt.
Dit topic zei om sata drivers in te laden in het partitie scherm. wanneer ik deze van dell.com website weghaal en op usb zet en probeer in te laden.
hij herkent deze wel maar zegt dat windows deze drivers niet kan installeren.
het gaat om de volgende driver

Intel 82810HBM SATA/ACHI Controller, weet iemand een 64 bit versie daarvan te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Bardirella schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:21:
ok mensen... de kogel is door de kerk (of liever de laptop)
gisterenavond volgende besteld:

Vostro 1500 T7500/160 Gb 7,2K HD/8600M GT/15,4 1280x800 TrueLife/Vista Business+anti-virus/...

Hoe lang duurt het gemiddeld eer men een bestelnummer van Dell gemaild krijgt... Ik hoop dat de lerveringstijden meevallen... na wat ik hier al gelezen heb.

Bartju: bedankt voor de info op deze topic! Het heeft mij over de streep getrokken.
Ik heb mijn Vostro 1700 vandaag besteld.
Er werd tegen mij gezegd dat de levertijd, in mijn geval, twee weken zou zijn.
(vandaag besteld, 20 november geleverd)

Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat je een bestelnummer hebt ontvangen?
Misschien zit er verschil tussen particulier en zakelijk bestellen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn vostro 1500 gekregen :-), en pas vorige maandag besteld. De verwachte leverdatum stond op 13 november. Ik heb dus niet te klagen qua snelheid van levering :-).

Nu zit ik met 1 probleem. Ik zou graag Windows XP Pro installeren ipv de Vista Business die er op staat. Hoe kan ik dat doen? (Heb geen diskette met sata drivers :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:04:
vandaag mijn vostro 1500 gekregen :-), en pas vorige maandag besteld. De verwachte leverdatum stond op 13 november. Ik heb dus niet te klagen qua snelheid van levering :-).
Dat is inderdaad lekker snel.
Had je veel gewijzigd of erbij genomen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2,2GHz processor
15.4" WSXGA+ True Life (
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
160GB 5200rpm HDD
9-cell batterij
en 3 jaar next business day on site

anders al de standaard stuff, zonder extra programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er ook een (1500)bestellen. Maar wat is nou ongeveer de levertijd?
En kan je hem ook bestellen zonder windows. Die heb ik namelijk al liggen. Heb in dit topic ergens gelezen dat je hem ook met freedos kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Alle besturingssystemen hieronder zijn in de NEDERLANDSE taal. Mocht uw voorkeur uitgaan naar een andere taal, neemt u dan rechtstreeks contact op met Dell. Dell pc's maken gebruik van Legitieme Windows® Vista besturingssystemen,"

Ik denk dat als je dat doet je ook kan vragen of je een andere of geen OS erop kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een 64bit besturings systeem werkend gekregen op een vostro of inspiron met een sata hd?
ik ben namelijk op zoek naar 64 bit drivers die ik aan het begin van windows install moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand drivers voor de 8600GT die werken onder Windows XP Pro?? Die op de nvdidia site werken enkel onder Windows Media Center :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik werk hier met deze die je op op een bepaalde manier werkend kon krijgen (iets met overclocken + 8600m gt @ google enzo, tevens grootte perfomanceboost) :) Dat is misschien een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door Spitie op 30-10-2007 20:35 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Maandag eindelijk ook een Vostro 1700 besteld - nog net op tijd voor een kortingsbon van 5%, gratis verzending en 100 euro korting. Dus geen nutteloze aanbiedingen.
Alleen kon er niets geregeld worden met de telefonische verkoper (ik wilde engelstalige Vista i.p.v. nederlandstalige) vanwege die internetkortingsbon; hij noemde het zelfs fraude ;) . Ook vertelde hij me dat ik er geen 7200RPM schijf in kon doen, maar ja dat was misschien al omdat ik moeilijk aan het doen was over de prijs. Grappig detail: ik had de laptop al volledig geconfigureerd in m'n mandje staan en na het telefonische gesprek was die kortingsbon op magische wijze verdwenen . . .
Maar ja ik had nu toch al besloten voor Vista Ultimate te gaan, dus ff systeem aanpassen en de bon werkte weer. >:)

Ik ben wel blij dat ik hem niet twee maanden eerder heb besteld (was het toen al van plan), omdat het nu wel heel snel gaat allemaal! Hij staat nu al in fase 4 (levering wordt voorbereid). Dus eigenlijk ga ik er van uit dat ik hem nog zelfs heel wat eerder zal hebben dan de geschatte leverdatum van 13-11.
edit:
En hoppakee, hij is al verzonden . . . B-)

ff nog de specs:
Intel Core2Duo T7500 (2,2GHz, 4 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista® Ultimate - Nederlands
17,0-inch UltraSharp WUXGA-breedbeeldscherm (1.900 x 1.200) met TrueLife
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
250 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Dell-reisafstandsbediening
1 jaar next business day on site

Rest is standaard - en dat voor zo'n 1250,-; mooi prijsje dacht ik zo. Ik kan niet meer dezelfde configureren (cpu alleen 7700), maar ik kom nu alweer heel wat hoger uit in prijs. :)

Nu dus nog wachten op daadwerkelijke levering en dan kijken of ik met alles tevreden ben. Zal wel een heel verschil zijn met mijn allang overleden Toshiba Tecra 8100 en mijn huidige desktop van 4 jaar oud. Ben vooral benieuwd hoe het scherm zich verhoudt tot mijn wazig wordende 19"Sony Triniton CPD-G420 (op 1600x1200@85Hz). Een hele vooruitgang dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baal nu wel heel erg. :(
Heb iets te lang gewacht. Ik wou een vostro 1500 bestellen. Maar nu krijg, en geen 80 euro korting meer. en geen 5% korting. Of is dat nog wel geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Werkelijk.. Vorige week dinsdag een Vostro 1700 besteld en vooruit betaald via overschrijving. Maandag kreeg ik de bevestiging en vandaag kreeg ik een mailtje dat de order geannuleerd was :/.
Direct een mailtje naar mijn "accountmanager" gestuurd en die belde me behoorlijk snel terug en vertelde me dat er bepaalde onderdelen niet meer op voorraad waren (netsnoer, netadapter, besturingssysteem) 8)7. Bleek dus dat het net onderdelen waren met een bepaald serienummer die er niet meer waren en ipv dat ze zo slim zijn om exact dezelfde meuk dan van een ander serienummer te pakken sturen ze mail dat je order geannuleerd is.
Nu heeft die accountmanager er fijn bij gezet dat het een spoedorder is en misschien zat er nog wel een of ander beter iets in verwerkt. Ben benieuwd wanneer ik de laptop zal krijgen.

@rednaxela: dell waardebonnen? (coupons)
Lees eens op de laatste pagina..

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-10-2007 17:19 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ze zijn wel lekker snel zeg.
Maandag mijn Vostro 1700 besteld, leverdatum rond 20 november.
Vandaag keek ik nog even naar de orderstatus en hij is vandaag verzonden!
Dus morgen zal UPS wel voor de deur staan, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:56:
Baal nu wel heel erg. :(
Heb iets te lang gewacht. Ik wou een vostro 1500 bestellen. Maar nu krijg, en geen 80 euro korting meer. en geen 5% korting. Of is dat nog wel geldig?
Die 5% korting wel, die is geloof ik tot 2008 (had ik gelezen).. Je kan nog iets langer wachten tot de verzendkosten weer vergoed worden óf op die plusminus €80 korting.. Wat je ook kan doen is even bellen met de klantenservice, die willen nogal eens kortingen geven, maar dat ligt voornamelijk aan de medewerker die je aan de lijn krijgt.. Een medewerker genaamd Thomas geeft heel makkelijk kortingen, echter had ik een keer Achmad (en ook een andere tweakers), waar je totaalk niets aan hebt..

(oh en het is 'wilde' ipv 'wou'..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

BHStar schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:57:
[...]
offtopic:
Niet helemaal. 'Wou' is oorspronkelijk spreektaal en komt tegenwoordig in schrijftaal voor en wordt daar getolereerd. Neemt niet weg dat 'wilde' veel beter is IMHO. In spreektaal gebruik ik ook 'wilde'. Maar goed...

Eigenlijk best raar dat er zo'n verschil tussen die verkopers zit... Je zou zeggen dat Dell wel wat uniform wil overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch bizar op de Belgische Dellsite, er zijn blijkbaar 2 versies van de Inspiron 1520:
N1152002, die start op 799 euro en N1152008, die start op 808 euro.
En ik had dus die van 808 verder geconfigureerd en kwam 1504 euro uit (2.2ghz, 4gb ram, 8600m GT, 120gb 7200rpm, 1440*900, vista business, espresso brown). Maar de verkoper aan de telefoon kwam op 1693 euro!!! want die was vertrokken van die van 799 euro, en daar zijn alle upgrades een pak duurder.
Maar hij heeft toch toegegeven, die die ik had geconfigureerd genomen en nog eens 30 euro eraf gedaan :D 8)

Edit: en een 3de is er ook: N1152006, startprijs 758 euro. Ik versta die site echt niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BHStar schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:57:
[...]

Die 5% korting wel, die is geloof ik tot 2008 (had ik gelezen).. Je kan nog iets langer wachten tot de verzendkosten weer vergoed worden óf op die plusminus €80 korting.. Wat je ook kan doen is even bellen met de klantenservice, die willen nogal eens kortingen geven, maar dat ligt voornamelijk aan de medewerker die je aan de lijn krijgt.. Een medewerker genaamd Thomas geeft heel makkelijk kortingen, echter had ik een keer Achmad (en ook een andere tweakers), waar je totaalk niets aan hebt..

Maar wat zeg je dan tegen zo'n medewerker? Ik denk niet dat je zomaar kan zeggen kan ik 80 euro korting krijgen.
Of zal ik gewoon wachten tot er nog een keer een aanbieding van 80 euro korting komt?
Komt dit echter vaak voor of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik ben ook een beetje aan het kijken naar een Vostro. Het verschilt nogal in prijs of je een AMD Athlon 64 X2 Mobiele Technologie of een Intel Core 2 Duo Processor neemt. Wat is nou precies het verschil tussen deze processoren? (stroomverbruik? Snelheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
DeSire schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:54:
Ik had em gister al besteld, de config zoals ik hem als laatst gepost had.
dus:
Intel® Core™2 Duo T5450 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

EPP discount - € 39,81 (dus die 5% korting coupon)
Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 635,55 19,00 % € 756,30
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25

Totaalprijs € 710,55 19,00 % € 845,55

Heb niet gebeld, maar gelijk online besteld ;) Als ik hem binnen heb zal ik wel wat leuke plaatjes schieten voor dit forum :*) 8)
Hoe heb jij hem voor die prijs gekregen? Ik kom voor die config op dit moment niet lager dan 834,00 EX BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Moreno schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:34:
Ik ben ook een beetje aan het kijken naar een Vostro. Het verschilt nogal in prijs of je een AMD Athlon 64 X2 Mobiele Technologie of een Intel Core 2 Duo Processor neemt. Wat is nou precies het verschil tussen deze processoren? (stroomverbruik? Snelheid?)
De C2D is sneller, zuiniger en daardoor ook koeler.. Echter heeft de vostro 1000 ook een andere behuizing, iets minder sterk maar nog steeds zeer degelijk, beter dan de gemiddelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
BHStar schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:02:
De C2D is sneller, zuiniger en daardoor ook koeler.. Echter heeft de vostro 1000 ook een andere behuizing, iets minder sterk maar nog steeds zeer degelijk, beter dan de gemiddelde..
Hoe kom je erbij dat de Vostro 1000 een minder sterke behuizing heeft? Waar staat dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Tijd voor weer een updateje met ervaring van Vostro 1000.

Heb helaas al (goede) ervaring met de service van Dell. Probleem dat ik had is dat bij draadloos internet regelmatig geen verbinding kon worden gemaakt. Kan natuurlijk ook aan Asus WL500G router liggen maar 1) ik kreeg ook een ACPIerror met vermelding erbij : neem contact op met u computerleverancier en 2) andere draadloze zaken in mijn netwerk kenden de problemen niet.
ALs ik verbinding had was het wel stabiel. Ik had gewoon wel of geen verbinding bij opstarten. Indien verbinding bleef hij in de lucht, indien geen verbinding paar maal opnieuw opstarten en daar was de verbinding.

Is nu on site een nieuw moederbord en netwerkkaart gemonteerd. Gaat nu al 1 dag goed, record was echter 2 dagen zonder problemen dus mag nog alleen voorzichtig juichen. Pas als het 1 week werkt zonder problemen kan de vlag uit.

BEtreffende de service zelf alleen maar lof. Er wordt gebeld, ales wordt keurig geregeld, men belt 1 dag na reparatie nog eens na of alles goed gaat. Kortom, een pluim naar Dell.

Wel is nu de grafische index van 3.0 naar 2.8 gegaan. Systeem geeft dezelfde videokaart aan, dus is er normaal ook fluctuatie als je het meerdere malen doet zonder nieuwe hardware of is hier iets anders aan de hand?

Verder gaat alles goed en is er nog steeds een positieve indruk vd Vostro1000, zeker gezien de kostprijs (toen 575 EUR).

HIj wordt redelijk warm aan de onderzijde, lekker warm op schoot. HEt zou dus kunnen kloppen wat de voorgaande poster zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Vostro 1500

Base Intel® Core™2 Duo Processor T5270 (1,4 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands
Ondersteuningsdiensten Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
LCD-scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
Keuze uit kleuren Matte Jet Black zonder camera
Geheugen 1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
Harde schijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Grafische kaart 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Optische stations Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

€ 767,61 Inclusief BTW
Inspiron 1520

Base Intel® Core™2 Duo T5250 Processor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium - Nederlands
Ondersteuningsdiensten Basisgarantie
LCD-scherm 15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Geheugen 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Grafische kaart nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
Harde schijf 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Optische stations Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

€ 816,05 Inclusief BTW
Voor welke zouden jullie gaan?

[ Voor 37% gewijzigd door Sunri5e op 01-11-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Gb ram geheurgen vind ik met Vista toch wel het minimum. Daarnaast heeft de Inspiron 1520 een hogere resolutie en dat is toch wel erg lekker.
Als ik zou moeten kiezen zou ik dus kiezen voor de laatste, maar persoonlijk ben ik niet erg onder de indruk van de processor en harde schijf, maar goed ligt er maar net aan wat je er mee wilt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:29:
[...]

2 Gb ram geheurgen vind ik met Vista toch wel het minimum. Daarnaast heeft de Inspiron 1520 een hogere resolutie en dat is toch wel erg lekker.
Als ik zou moeten kiezen zou ik dus kiezen voor de laatste, maar persoonlijk ben ik niet erg onder de indruk van de processor en harde schijf, maar goed ligt er maar net aan wat je er mee wilt doen..
Wat is er mis met de harde schijf? De snelheid? schelen 5400 en 7200 rpm zoveel?

[ Voor 4% gewijzigd door Sunri5e op 01-11-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik zou zeker voor de Inspiron gaan... voor maar 50 euro meer krijg je:
- een hogere resolutie. 1280x800 is wel erg laag vind ik :)
- 2 GB RAM ipv 1 GB: voor Vista zeker wel een must vind ik als je snel wil kunnen werken
- 40GB meer HD ruimte

Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn :)

Ik heb zelf ook een Vostro 1500 besteld, en het enige waarvan ik een beetje spijt heb is de hardeschijf. Ik wou dat ik toch maar de 7200 rpm had genomen, want ik merk erg duidelijk dat de HDD de "bottleneck" is ivm mijn pc.

[ Voor 28% gewijzigd door Bhai op 01-11-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
silmaril8 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:20:
[...]

Hoe kom je erbij dat de Vostro 1000 een minder sterke behuizing heeft? Waar staat dat precies?
Hoe ik daarbij kom? Dat had ik ergens gelezen op notebookreview.com, ik ga het niet precies opzoeken gezien ik daar het nut niet geheel van inzie.. Wat ik je zo wel kan vertellen is dat de Vostro 1000 gebaseerd is op de Inspiron 1501 (of 1505 ik weet het niet meer precies), en de andere Vostro's op de Inpspiron 1520.. Het voornaamste verschil in behuizing is dat de Vostro 1000 geen magnesium behuizing heeft maar een van kunsstof (zeker geen slechte, beter dan het gemiddelde wat ik bij laptops heb gezien).. Echter heeft dit ook als voordeel dat de 1000 wat lichter is, en goedkoper..

Edit; oh en ik bezit deze laptop dus zelf ook voor de duidelijkheid..

@Rensch; ik heb dat probleem met het wireless ook 2 maal gehad, echter was dit bij mij opgelost door mijn router te resetten (Linksys WRT54GL, toevalligerwijs had ik hiervoor dezelfde router als jou (om de een of andere vreemde reden kopen wij dezelfde producten :X )).. De laatste keer was gisteren, sindsdien niks meer gemerkt..
Over de grafische index; heb je niet aan CCC gezeten en bijvoorbeeld het aantal MB voor de adapter verandert? Mocht je dat niet gedaan hebben dan kan ik het alsnog aanraden gezien je de standaard 265 MB (of was het 128?) toch niet gebruikt; ik heb hem momenteel onder XP op 32MB staan..

Wat me brengt bij het volgende onderwerp; ik heb WXP geïnstalleerd, ik kan maar niet wennen aan Vista en vind het ook allesbehalve bijzonder.. Mijn opstarttijd is nu echt heel kort, iets van 30 seconden gok ik.. Verder vind ik het gewoon wat fijner en sneller lopen, met de drivers is alles goed gegaan, alle drivers van de dell site werken goed..

[ Voor 39% gewijzigd door BHStar op 02-11-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
BHStar, bedankt voor je response. Grappig dat we en dezelfde PC en router hebben/hadden. Router is al eens gereset maar geen invloed. Voor alle duidelijkheid : als ik geen verbinding krijg (netwerk wordt wel gezien alleen geen connectie ermee) en ik reset mijn PC bv 4x dan heb ik wel verbinding. 4x proberen verbinding te krijgen zonder PC te resetten werkt niet.

Los vd opstarttijd draait Vista verder wel goed. Alleen vraag je je af en toe af waar de PC mee bezig is...

Voor de videokaart, als ik kijk naar beschikbaar geheugen mis ik 128 Mb die neem ik aan in beslag worden genomen door de videokaart. Als ik die 128 Mb verklein wordt de prestatie toch slechter ipv beter?? Wat betekent trouwens CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Rensh schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:35:
BHStar, bedankt voor je response. Grappig dat we en dezelfde PC en router hebben/hadden. Router is al eens gereset maar geen invloed. Voor alle duidelijkheid : als ik geen verbinding krijg (netwerk wordt wel gezien alleen geen connectie ermee) en ik reset mijn PC bv 4x dan heb ik wel verbinding. 4x proberen verbinding te krijgen zonder PC te resetten werkt niet.

Los vd opstarttijd draait Vista verder wel goed. Alleen vraag je je af en toe af waar de PC mee bezig is...

Voor de videokaart, als ik kijk naar beschikbaar geheugen mis ik 128 Mb die neem ik aan in beslag worden genomen door de videokaart. Als ik die 128 Mb verklein wordt de prestatie toch slechter ipv beter?? Wat betekent trouwens CCC?
De videoprestatie wordt minder, echter zal je dit niet echt merken zolang je het boven een bepaald minimum houdt, ik weet niet precies hoeveel dat is maar bij mij moet ik onder XP 32 MB hebben wilt alles perfect lopen.. Zelf merk ik ook niets bij Unreal Tournament 2004 tussen 128MB en 32MB, totaal geen prestatieverschil.. Maar het voordeel van je videokaart minder geheugen geven is dat je meer overhoudt voor windows zelf, en dat alles dus een tikje sneller loopt, maar het kan dus zijn dat je Vista prestatie index iets hoger wordt wanneer je dit op het maximun zet (256MB)..
CCC betekend Catalyst Control Center..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
BHstar. Ik ben eruit. Ben gaan snuffelen in mijn systeem en heb 2 dingen ontdekt.

1) Videogeheugen staat op maar liefst 812 Mb. Heb nog niet gevonden hoe dit te veranderen in CCC.
2) Belangrijker, de videokaart in mijn nieuw moederbord is niet meer de Express1150, maar de Radeon Xpress 200M. Dit zou een voorganger zijn en blijkbaar ook langzamer :( !!

Dit wordt nog een emailtje naar Dell dus want dit is niet de bedoeling. VErder doet mijn koptelefoon het ook niet meer (geluid blijft ook gewoon uit de boxen komen, kabeltje niet goed ingestoken?), wordt iets minder positief dus over de capaciteit vd reparateur .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Snap er niks meer van. Er wordt nu ineens niet meer Radeon Xpress 200M vermeldt maar ATI Radeon. Windows Performance index terug van 2.8 naar 3.0 zoals bij levering. Heb wel zitten spelen met drivers en CCC van ATI, wellicht was de 200M abuis en werd het veroorzaakt door een foute driver die geladen is bij n ieuw moederboard wat rechtgezet is door nieuwe drivers?

CCC verteld het volgende :

Fabrikant grafische kaart Powered by ATI
Grafische chipset ATI Radeon Xpress Series
Apparaat-id 5975
Leverancier 1002

Subsysteem-id 022A
Leverancier-id subsysteem 1028

Bustype PCI
Huidige businstelling PCI

BIOS-versie 008.050.058.002
BIOS-onderdeelnummer BK-ATI VER008.050I.058.002
BIOS-datum 2007/02/06

Grootte geheugen 831 MB
Geheugentype HyperMemory

Kernklok in MHz 401 MHz
Geheugenklok in MHz 401 MHz

Primair beeldscherm Ja

Zoals je ziet grootte geheugen 831 MB. Hoe pas je dit aan? HEb rondgesnuffeld op Google en CCC, maar geen idee. Zie jij verder hetzelfde op je Vostro1000 oftewel heb ik toch een 1150 express videokaart en was de aangave van M200 fout?

Bedankt alvast voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 21:56

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Moreno schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:50:
[...]

Wat is er mis met de harde schijf? De snelheid? schelen 5400 en 7200 rpm zoveel?
Ikzelf werk vanaf een Vostro 1700 met een 7200rpm schijf. Een veelgehoord argument om 7200rpm boven 5400rpm te verkiezen is a) de kortere laadtijd bij games, b) de performancewinst bij het opstarten en natuurlijk de snelheidswinst met het opstarten van programma's als Photoshop. Bovendien was het geen prioriteit voor mij om veel mobiele opslagcapaciteit te hebben. Een AC Ryan Duo met 2 keer 500GB doet die honderd GB meer die ik met een 5400rpm schijf gehad had wel vergeten. ;)

De grap was dat eerst een 7200rpm niet mogelijk was. Na een belletje naar de sales kreeg ik te horen dat 7200rpm schijven geen optie zijn voor dit model, toen ik op de website de proef op de som nam bleek was bij het selecteren van de middelste keuze wél een optie- direct genomen dus. :o

Anyway, mocht iemand nog vragen/foto's willen van mien flap, ik hoor het wel. ;)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Rensh schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:42:
Snap er niks meer van. Er wordt nu ineens niet meer Radeon Xpress 200M vermeldt maar ATI Radeon. Windows Performance index terug van 2.8 naar 3.0 zoals bij levering. Heb wel zitten spelen met drivers en CCC van ATI, wellicht was de 200M abuis en werd het veroorzaakt door een foute driver die geladen is bij n ieuw moederboard wat rechtgezet is door nieuwe drivers?

CCC verteld het volgende :

Fabrikant grafische kaart Powered by ATI
Grafische chipset ATI Radeon Xpress Series
Apparaat-id 5975
Leverancier 1002

Subsysteem-id 022A
Leverancier-id subsysteem 1028

Bustype PCI
Huidige businstelling PCI

BIOS-versie 008.050.058.002
BIOS-onderdeelnummer BK-ATI VER008.050I.058.002
BIOS-datum 2007/02/06

Grootte geheugen 831 MB
Geheugentype HyperMemory

Kernklok in MHz 401 MHz
Geheugenklok in MHz 401 MHz

Primair beeldscherm Ja

Zoals je ziet grootte geheugen 831 MB. Hoe pas je dit aan? HEb rondgesnuffeld op Google en CCC, maar geen idee. Zie jij verder hetzelfde op je Vostro1000 oftewel heb ik toch een 1150 express videokaart en was de aangave van M200 fout?

Bedankt alvast voor je hulp
Hmm.. Wel vaag allemaal.. Wat betreft jouw systeeminfo; dat van mij is vrijwel hetzelfde, echter staat er bij mij bij Graphics Chipset 'Ati Radeon Xpress 1150' ipv 'Ati Radeon Xpress Series', dus ik zou het zo niet kunnen zeggen welke kaart je hebt, verder staat hier dat ik 700MB memory size heb, wat me enorm vreemd lijkt, dat kan gewoon niet kloppen..

Hoe je je memory kan aanpassen; in CCC naar Integrated Graphics en dan kan je daar de UMA Frame Buffer (ofwel je video memory) aanpassen..

edit; je moet hier overigens wel voor de 'advanced' settings hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
De keuze voor integrated graphics heb ik helaas niet. Heb nu alle CCC software gedeinstalleerd, onder apparaatbeheer videoadaptor verwijderd en gekeken waar de laptop daarna zelf mee op de proppen kwam, tada de 200M dus. Dell resource CD erin gestopt en daar de ATI driver geladen, tada blijft 200M. Denk dat dus mijn moederbord vervangen is door een met een 200M kaart erop. Mail ligt bij Dell ter afwachting. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Kunnen ze ook gelijk kijken waarom mij koptelefoonaansluiting het ook niet meer doet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Rensh schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:35:
De keuze voor integrated graphics heb ik helaas niet. Heb nu alle CCC software gedeinstalleerd, onder apparaatbeheer videoadaptor verwijderd en gekeken waar de laptop daarna zelf mee op de proppen kwam, tada de 200M dus. Dell resource CD erin gestopt en daar de ATI driver geladen, tada blijft 200M. Denk dat dus mijn moederbord vervangen is door een met een 200M kaart erop. Mail ligt bij Dell ter afwachting. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Kunnen ze ook gelijk kijken waarom mij koptelefoonaansluiting het ook niet meer doet ....
Inderdaad een vreemde zaak, het lijkt me wel dat ze er wederom een nieuw, juist, moederboard in zullen plaatsen, anders wordt het echt te gek.. Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou vandaag een Vostro 1500 bestellen met een 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS en een 1680 resolutie.

Ik kan helaas dit niet toevoegen aan mijn mandje omdat de grafische kaart de 1680 resolutie nit aan zou kunnen. Afgelopen week heb ik dit meerdere keren geprobeerd en wou dit gewoon.

Is dit waar of is dit een verkoop trucje van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop mijn Inspiron 1520, iemand interesse?
V&A aangeboden: Dell Inspiron 1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Bhai schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:57:
[...]
Met een beetje zoeken in deze thread en notebookreview zou je toch wel moeten weten wat de belangrijkste problemen zijn bij de Vostro...

Duurzaam: een vd best gebouwde laptops vind ik. Voelt ook echt stevig aan, maar weegt ook duidelijk meer dan de gemiddelde laptop.

Problemen (heb me hier aardig in verdiept voordat ik 'm kocht):
- De CPU-whine: komt bij heel veel laptops (niet alleen Dell) voor. Het is een irritante morse-achtige gepiep, die erg irritant is. Als je dan een koptelefoon hebt aangesloten, hoor je deze pas echt duidelijk. Heel, hééél erg irritant :(
Oplossing: programma's die dit kunnen fixen. Eigenlijk vind ik het geen oplossing, omdat: 1) ik blijf het toch horen door de koptelefoon, weliswaar hééél zacht. 2) de oplossing gaat gepaard met een lagere batterij-duur.
Meer info: google @ 'cpu whine dell'
- Het scherm: als je een hoge resolutie scherm hebt besteld, kan je een 'grainy' scherm krijgen met lelijke kleuren. Ik ken iemand met zo'n scherm, en vergeleken met de mijne ziet die er echt niet uit :) Dit probleem komt ook erg veel voor, hoewel ik denk dat het een beetje gehyped is op diverse fora :)
Meer info: google @ 'dell grainy'

Support:
In de VS staat Dell imo bekend om zijn goede support, maar hoe dat in NL is weet ik niet. Het is wel zo dat je als zakelijke klant veel belangrijker bent voor Dell.

Waarom zo goedkoop:
Volgens mij is er geen adder onder het gras. De Vostro is gewoon goedkoop :) Heb ergens gelezen dat Dell hiermee de concurrentie wil aangaan met andere goedkope merken (Acer...)
Ikzelf heb een Inspiron 1501. Vanaf het begin had ik al het probleem dat er toetsaanslagen niet werden geregistreerd als de accu er in zat. Ik heb eerst aan de telefoon met een mevrouw de toetsenbordconnector gechecked. Uiteraard bleef het probleem. Een dag! later stond er een monteur met een nieuw moederbord/toetsenbord op de stoep. Probleem bleef :P Dell weer teruggebeld tien min voor sluitingstijd en de medewerker zou een batterij laten bezorgen, geheel kosteloos. De oude mocht ik houden. De volgende morgen lag de batterij al bij mijn ouders op me te wachten 8)

Met andere woorden: mijn persoonlijke ervaring met de support van Dell is super. Ze zijn zeer snel en bellen telkens om te informeren. Ik kan me niet voorstellen dat de computerzaak op de hoek betere service kan leveren. Het hele traject van mevrouw bellen/monteur/nieuwe batterij heeft 3 dagen geduurd en dat vind ik echt super! Voor mij persoonlijk niets dan hulde voor Dell! Ohja, en het bleek aan de batterij te liggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:48:
Ik wou vandaag een Vostro 1500 bestellen met een 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS en een 1680 resolutie.

Ik kan helaas dit niet toevoegen aan mijn mandje omdat de grafische kaart de 1680 resolutie nit aan zou kunnen. Afgelopen week heb ik dit meerdere keren geprobeerd en wou dit gewoon.

Is dit waar of is dit een verkoop trucje van Dell?
De x300 in mijn Inspiron 6000 een lange tijd geleden kon die resolutie ook aan. De x1400 in mijn I6400 ook. Ik denk dat Dell gewoon aan bijverkoop wil doen. Gewoon bestellen per telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Is het ook mogelijk om een 2de batterij aan te schaffen voor een Vostro? Ik kan er op de site van dell niet echt wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Moreno schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:46:
Is het ook mogelijk om een 2de batterij aan te schaffen voor een Vostro? Ik kan er op de site van dell niet echt wat over vinden.
Dell's site is daar inderdaad niet echt duidelijk over, maar via laptopparts.com kun je ze kopen (geen idee over de betrouwbaarheid van de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
BHStar schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:26:
[...]

Inderdaad een vreemde zaak, het lijkt me wel dat ze er wederom een nieuw, juist, moederboard in zullen plaatsen, anders wordt het echt te gek.. Succes..
Woensdag wordt er (weer) een nieuw moederboard geplaatst :| daar de koptelefoon niet werkt en de grafische kaart niet de bestelde is. Natuurlijk is het niet leuk dat dit allemaal moet maar de manier waarop Dell het aanpakt, klasse _/-\o_ , complimenten aan Dell.

Mijn schoonpa wil ook een nieuwe PC kopen, heeft nu een Packard Hell 8)7 op het oog. Gezegd dat hij dus echt naar Dell moet kijken. Is maar een paar tientjes duurder en dat heb je 1) een a-merk en 2) een klasse service :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik heb een aantal vraagjes, omdat ik al erg lang zit te twijfelen om de volgende Vostro 1400 te bestellen:
14.1" W Screen WXGA (1280 x 800) TFT Display
2.048 MB Geheugen
120 GB SATA harde schijf
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS met 90 W-wisselstroomadapter
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

1. Is er verschil tussen de 14" en de 15" modellen (behalve de fysieke afmetingen)? Keyboard anders oid?
2. Omdat ik geen spellen speel, zal ik dus ook voor het meest energiezuinige videokaart gaan, wegens batterijduur. Maakt dit uit, of verbruiken ze allemaal hetzelfde? En welke zou ik dan moeten nemen?
3. Ik heb al de benodigde software al; zou ik de telefonisch verkoper zover kunnen krijgen om daar korting op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik kan via een bedrijf een laptop bestellen zodat ik geen BTW hoef te betalen. Hoe moet ik de laptop dan aanschaffen? Via consumenten of kleine ondernemingen? En hoe gaat dat dan met de BTW? Betaal ik die eerst en krijg ik die daarna terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:40:
Als je hem nog hebt, stuur me dan svp een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
Moreno schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:16:
Ik kan via een bedrijf een laptop bestellen zodat ik geen BTW hoef te betalen. Hoe moet ik de laptop dan aanschaffen? Via consumenten of kleine ondernemingen? En hoe gaat dat dan met de BTW? Betaal ik die eerst en krijg ik die daarna terug?
Eind van de jaar kan je belasting terugvragen van de belastingdienst door in te vullen dat je kosten hebt gemaakt voor je bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejtnaj schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:08:
1. Is er verschil tussen de 14" en de 15" modellen (behalve de fysieke afmetingen)? Keyboard anders oid?
Het belangrijkste verschil is het gewicht. 14inch is kleiner, compacter en dus minder zwaar. Het toetsenbord is identiek aan een 15inch. 14inch is bovendien zuiniger doordat het beeldscherm iets kleiner is.
2. Omdat ik geen spellen speel, zal ik dus ook voor het meest energiezuinige videokaart gaan, wegens batterijduur. Maakt dit uit, of verbruiken ze allemaal hetzelfde? En welke zou ik dan moeten nemen?
Een interne videokaart verbruikt veel minder dan een externe. Als je geen games speelt zal je het verschil verder niet merken.
3. Ik heb al de benodigde software al; zou ik de telefonisch verkoper zover kunnen krijgen om daar korting op te krijgen?
Tja dat kan je altijd proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurk738 schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:57:
[...]

Als je hem nog hebt, stuur me dan svp een DM.
hoi je kan geen DM ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:19:
[...]

hoi je kan geen DM ontvangen :)
Dacht dat ik het had aangezet 8)7 Nu in elk geval wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
wanneer komt dell weer eens met een leuke aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe groot het verschil is tussen de volgende processoren?

Intel® Core™2 Duo Processor T5270 (1,4 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zover was ik ook :P Maar hoeveel performance scheelt dit? Ik gebruik geen spannende dingen dus denk ook niet dat ik zwaarder nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Rensh schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:36:
[...]

Woensdag wordt er (weer) een nieuw moederboard geplaatst :| daar de koptelefoon niet werkt en de grafische kaart niet de bestelde is. Natuurlijk is het niet leuk dat dit allemaal moet maar de manier waarop Dell het aanpakt, klasse _/-\o_ , complimenten aan Dell.

Mijn schoonpa wil ook een nieuwe PC kopen, heeft nu een Packard Hell 8)7 op het oog. Gezegd dat hij dus echt naar Dell moet kijken. Is maar een paar tientjes duurder en dat heb je 1) een a-merk en 2) een klasse service :*)
Dell vandaag geweest met weer een nieuw moederbord. Geluid werkt nu weer via de koptelefoon. Tevens de videochip kunnen zien op het 'oude' moederbord en daar stond echt ATI 1150 op, oftewel de aangave van Windows dat er een 200M in zat klopte niet. Drivers opnieuw geladen en nu geeft Windows weer braaf ATI 1150 aan. Dit had ik echter ook al geprobeerd met het oude bord en toen bleef het bij 200M :? . Vreemd. In ieder geval is het opgelost :+

Zo'n onsite garantie is echt handig bij dit soort problemen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:46:
[...]

Ja zover was ik ook :P Maar hoeveel performance scheelt dit? Ik gebruik geen spannende dingen dus denk ook niet dat ik zwaarder nodig heb
Denk dat je simpel kunt zeggen dat de processor dus 2/1.4=1.4 x sneller is. Echter, de performance ve PC wordt niet alleen bepaald door de processor maar ook door de FSB en cache (welke gelijk is), snelheid HD, hoeveelheid&snelheid geheugen etc.. Kortom, een 40% snellere processor maakt zeker geen 40% snellere PC.

Als je gewoon dagelijkse dingen doet zoals emailen, surfen, briefje typen ed. laat je niet gek maken door meer processorkracht maar houd ook het prijsplaatje in de gaten is mijn filosofie. Een dualcore 1.4 lijkt me daar meer dan genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Ik heb daarnet de bestelling van mijn Dell in orde gemaakt! Een robijnrode Inspiron 1520, T7250. Volgens mij hebben ze flink in het assortiment gesneden, want de dingen die ik wilde zijn nu standaard geworden. Kostte me €959,01. Valt mee. Ze geven nu lekkere kortingen. Zowel op de verzendkosten (89 euro) en 100 euro op alle Inspirons. Ik zou zeggen wees er snel bij (of juist niet, dan is de mijne sneller :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
davidsmit schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:18:
Ik heb daarnet de bestelling van mijn Dell in orde gemaakt! Een robijnrode Inspiron 1520, T7250. Volgens mij hebben ze flink in het assortiment gesneden, want de dingen die ik wilde zijn nu standaard geworden. Kostte me €959,01. Valt mee. Ze geven nu lekkere kortingen. Zowel op de verzendkosten (89 euro) en 100 euro op alle Inspirons. Ik zou zeggen wees er snel bij (of juist niet, dan is de mijne sneller :*) )
Wat zijn je complete specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb sinds afgelopen maandag mijn Vostro 1700 binnen.
Daarbij had ik echt het "WoW" gevoel: wat een groot ding.

/me Zondagskindje is happy met der laptoppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist order gedaan voor de Vostro 1500

Intel® Core™2 Duo T5470 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
Vista Home Premium
2 gb geheugen
160 gb hd
1440 x 900 resolutie

Totaal bedrag 800 euro! Vind het hele mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:15:
Zojuist order gedaan voor de Vostro 1500

Intel® Core™2 Duo T5470 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
Vista Home Premium
2 gb geheugen
160 gb hd
1440 x 900 resolutie

Totaal bedrag 800 euro! Vind het hele mooie deal!
videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 128 mb variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

:) dag tweakers!!!

Ik lees hier dat verschillende mensen zich een Vostro-systeem aanschaften... goede keuze!

@ Moreno: dat zijn écht leuke systeempjes hoor!

Sinds dinsdagavond ben ik de gelukkige "eigenaar" van een Vostro 1500 (T7500/160Gb @ 7,2k/2Gb Ram/8600 M GT/1280*800 TF/... Nu ja eigenaar ben ik nog niet volledig want ik heb het toestel gekocht heb via een "renteloze lening": ik betaal 1 jaar +/- € 50,00 per maand en kan daarna toestel definitief aankopen door saldo ineens te betalen... Leek mij een leuke deal... Zijn er nog mensen die hiervoor gekozen hebben?

Systeem juist één week na bestelling binnengekregen... Verzorgde levering, alles netjes ingepakt. Heb er ook nog een rugzak en stekkerdoos bijbesteld.

Laptopje aangezet en het hele softe gedoe geregistreerd... Voorlopig alleen gesurft via kabel, maar ben wel van plan om draadloos te gaan. Heeft er hier iemand ervaringen mee: wifi-aansluitingen met Vostro: lukt dat een beetje? Zal wel zeker?

Alles loopt vlot en behoorlijk snel... Nu ja: ik kom ook van een P3 systeem van zeven jaar oud. Dat zal er zeker ook wel voor iets tussenzitten.

Ik vind dat er eens een productreview moet geschreven worden om deze Vostro-systemen... Wie doet er mee?

Groeten Bart :)

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Ik heb een vostro 1000 aangeschaft middels het uitgesteld betalen.. Je kan na een half jaar alles in 12 termijnen afbetalen, met rente, maar je kan ook voor dat het half jaar over is het geheel afbetalen zonder rente, wat ik dus doe.. Ik moet alleen even in de gaten houden wanneer dat half jaar bijna voorbij is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Is een 15 inch scherm niet erg klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
Moreno schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:04:
Is een 15 inch scherm niet erg klein?
... What the hell?

Het is verder wel duidelijk dat dit laptops zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

BHStar schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:25:
[...]

... What the hell?

Het is verder wel duidelijk dat dit laptops zijn? 8)7
Ik zit nu achter een Vostro 1700 en de reden dat het geen Vostro 1500 werd was inderdaad, dat 15,4" me nét iets te klein is. En omdat een fullHD scherm me wel 'nuttig' leek.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Goudvis Jan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:01:
[...]

Ik zit nu achter een Vostro 1700 en de reden dat het geen Vostro 1500 werd was inderdaad, dat 15,4" me nét iets te klein is. En omdat een fullHD scherm me wel 'nuttig' leek.. ;)
Tja, een 17 inch vostro is ook bijna een kilo zwaarder dan een 15 inch (en die is al zwaarder dan een gemiddelde 15,4 inch laptop). Dat vind ik al niet meer portable en dan kan je net zo goed een desktop pc of een extern scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Mijn oude 15,4 Acer Laptop is veel zwaarder dan mijn Vostro 1700.
Ik ben iig blij dat ik toch voor de 1700 gegaan ben.
Een vergelijking met mijn desktop pc kan ik niet maken omdat ik een 24 inch monitor heb staan, ook een Dell overigens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

silmaril8 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:00:
[...]

Tja, een 17 inch vostro is ook bijna een kilo zwaarder dan een 15 inch (en die is al zwaarder dan een gemiddelde 15,4 inch laptop). Dat vind ik al niet meer portable en dan kan je net zo goed een desktop pc of een extern scherm nemen.
Ik gebruik nu een 20" LCD náást mijn 17". Sommige mensen willen het beste van beide werelden. ;)

En het gewicht/grootte.. dat is een veelgehoord argument om geen 17" te nemen ja. Ik vind persoonlijk dat als ik een meisje was geweest het me aanzienlijk meer had uitgemaakt dan dat het nu doet. Dat beetje extra gewicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Goudvis Jan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:56:
[...]
Ik vind persoonlijk dat als ik een meisje was geweest het me aanzienlijk meer had uitgemaakt dan dat het nu doet. Dat beetje extra gewicht. :P
Wil je me dit even uitleggen, want ik snap dit niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:04:
[...]

Wil je me dit even uitleggen, want ik snap dit niet :?
Meisjes kunnen dat extra gewicht niet aan ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste