Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:30:
Ik heb op de website van Dell een kijkje genomen voor de Vostro 1500 en daar kom ik op €1158 incl BTW met volgende specs:
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista® Business
15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Maar dit kan toch niet??? Elke andere laptop met deze specs is minstens 50% duurder! Daarom een paar vragen:
1. Is Dell Vostro een goede keuze voor laptops? Een duurzame laptop die lang meegaat? Wat zijn de meest voorkomende defecten die bij deze laptop optreden?
2. Biedt Dell goede service? Dat ik geen maanden moet wachten als er iets scheelt? En kan ik best voor 4 jaar hardware support gaan dan de 3j die ik standaard krijg?
3. Ligt er qua specs hierboven een addertje onder het gras? Zoals minder effeciëntie waardoor andere laptops met dezelfde specs meer aankunnen? En mag ik qua games dezelfde prestatie verwachten als andere laptops met dezelfde graka?
Ik heb al wat opgezocht, maar kon geen duidelijk antwoord op mijn vragen vinden. Alvast bedankt:)
Met een beetje zoeken in deze thread en notebookreview zou je toch wel moeten weten wat de belangrijkste problemen zijn bij de Vostro...
Duurzaam: een vd best gebouwde laptops vind ik. Voelt ook echt stevig aan, maar weegt ook duidelijk meer dan de gemiddelde laptop.
Problemen (heb me hier aardig in verdiept voordat ik 'm kocht):
- De CPU-whine: komt bij heel veel laptops (niet alleen Dell) voor. Het is een irritante morse-achtige gepiep, die erg irritant is. Als je dan een koptelefoon hebt aangesloten, hoor je deze pas echt duidelijk. Heel, hééél erg irritant
Oplossing: programma's die dit kunnen fixen. Eigenlijk vind ik het geen oplossing, omdat: 1) ik blijf het toch horen door de koptelefoon, weliswaar hééél zacht. 2) de oplossing gaat gepaard met een lagere batterij-duur.
Meer info: google @ 'cpu whine dell'
- Het scherm: als je een hoge resolutie scherm hebt besteld, kan je een 'grainy' scherm krijgen met lelijke kleuren. Ik ken iemand met zo'n scherm, en vergeleken met de mijne ziet die er echt niet uit

Dit probleem komt ook erg veel voor, hoewel ik denk dat het een beetje gehyped is op diverse fora

Meer info: google @ 'dell grainy'
Support:
In de VS staat Dell imo bekend om zijn goede support, maar hoe dat in NL is weet ik niet. Het is wel zo dat je als zakelijke klant veel belangrijker bent voor Dell.
Waarom zo goedkoop:
Volgens mij is er geen adder onder het gras. De Vostro is gewoon goedkoop

Heb ergens gelezen dat Dell hiermee de concurrentie wil aangaan met andere goedkope merken (Acer...)