Het valt allemaal wel mee dus met de levertijden. Bedankt.
Mijn dell vostro zou gisteren door ups geleverd worden, nu staat op de site van ups dat deze inderdaad is afgelverd, echter op een verkeerd adres.
Nu belde ik net ups, en die vertelde dat ik contact op moest nemen met dell, deze zijn echter niet te bereiken? (tel. nr: 0206744200)
Nu begin ik me toch redelijk zorgen te maken, zijn er mensen die hier eerder mee te maken hebben gehad? Hoe moet ik handelen?
Intussen contact gehad met dell (bussines nr. consumenten nr. was in gesprek).
Ze gaan me op de hoogte houden, benieuwd hoe het afloopt.....
Nu belde ik net ups, en die vertelde dat ik contact op moest nemen met dell, deze zijn echter niet te bereiken? (tel. nr: 0206744200)
Nu begin ik me toch redelijk zorgen te maken, zijn er mensen die hier eerder mee te maken hebben gehad? Hoe moet ik handelen?
Intussen contact gehad met dell (bussines nr. consumenten nr. was in gesprek).
Ze gaan me op de hoogte houden, benieuwd hoe het afloopt.....
[ Voor 14% gewijzigd door Spitie op 05-10-2007 10:15 ]
Signature
Whahhaha bestel eens een 6400, ga nu naar 1.5 maanden toe! Waarschijnlijk ligt de lopende band vol me jullie Vostro's en duwen mijn Inspiron erafjurk738 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:21:
Het valt allemaal wel mee dus met de levertijden. Bedankt.
Volgens UPS zou vandaag geleverd worden... maar ze zijn nog niet langs geweest...
Status zegt nog steeds: "OUT FOR DELIVERY"
Dus misschien komt hij nog...
Status zegt nog steeds: "OUT FOR DELIVERY"
Dus misschien komt hij nog...
Opper-prutser
Verwijderd
Mijn Vostro 1500 is ook verzonden inmiddels. De UPS status zegt: Billing Information Received,
hoe lang kan het nu nog duren voordat de laptop bezorgd wordt?
hoe lang kan het nu nog duren voordat de laptop bezorgd wordt?
Verwijderd
1 oktober heb ik betaald voor mijn vostro 1500.
8 oktober wordt hij geleverd door UPS
Klopt dit dat die laptop van Ierland komt?
8 oktober wordt hij geleverd door UPS
Klopt in Limerick, Ierland staat de fabriek van Dell. 
Zoek voor de lol maar op met Google Maps, kan je het zo vinden. Behoorlijk groot complex.
Zoek voor de lol maar op met Google Maps, kan je het zo vinden. Behoorlijk groot complex.
Opper-prutser
Mijn vostro zou gisteren geleverd worden, dit is ook gebeurd, maar op het verkeerde adres.
Nu heb ik contact gehad met dell, en die hopen erop dat ups het fixt. Maar hoe groot is de kans dat een laptop (die verkeerd is afgeleverd) niet wordt geopend?
Wat zijn mijn rechten in dit geval?
Ik neem aan dat ik niet genoegen hoef te nemen met een laptop die gebruikt (vepakking/pakket opgemaakt, of misschien zelfs echt gebruikt) is? En hoe controleer ik dit? Ze kunnen het pakket natuurlijk makkelijk weer netje's dicht maken bij ups...? Wat zouden jullie doen?
/Is dit een topicje waard?
Nu heb ik contact gehad met dell, en die hopen erop dat ups het fixt. Maar hoe groot is de kans dat een laptop (die verkeerd is afgeleverd) niet wordt geopend?
Ik neem aan dat ik niet genoegen hoef te nemen met een laptop die gebruikt (vepakking/pakket opgemaakt, of misschien zelfs echt gebruikt) is? En hoe controleer ik dit? Ze kunnen het pakket natuurlijk makkelijk weer netje's dicht maken bij ups...? Wat zouden jullie doen?
Signature
@Spitie: Hmmm... lastig, als ik logisch redeneer zou ik zeggen, nee het lijkt me onredelijk. Maar daarin tegen duurt het wel weer heel erg lang als je er niet mee akkoord gaat. Ding moet teruggestuurd worden. Dell moet een nieuwe produceren en moet het weer afleveren. Zo'n traject duurt met gemak een week of 5/6. Erg lang als alleen de doos is opengemaakt. Wanneer er echt gebruikssporen op de notebook zitten zou ik 'm per direct terugsturen.Spitie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:26:
Mijn vostro zou gisteren geleverd worden, dit is ook gebeurd, maar op het verkeerde adres.
Mijn Vostro 1500 zou op 5/10 door UPS uitgeleverd worden volgens de tracker van UPS. Maar no dice.
Hoe kan dit nou?!? Het is zaterdag! UPS Standard service levert helemaal niet op zaterdag.
Ben benieuwd...
Opper-prutser
Als er iets bij jou bezorgd wordt wat je niet hebt besteld dan ga je dat toch niet uitgebreid uitpakken? Een normaal denkend mens weet dan toch dat hij of zij eigenlijk aan het stelen is.Spitie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:26:
p.s. Je weet dus niet welk adres het is?
In pricipe zou je ook niet denken dat iemand tekent voor een pakket dat niet voor hem is?
Ik weet het adres wel, maar eigenlijk verwacht ik natuurlijk dat ik gewoon mijn laptop netje's geleverd krijg. Ik moet toch tekenen, en in ze zouden hem ook netje's terug in de doos gedaan kunnen hebben, en opnieuw verpakt...?
Het pakket is afgeleverd bij een zekere Ilmaz....
Ik weet het adres wel, maar eigenlijk verwacht ik natuurlijk dat ik gewoon mijn laptop netje's geleverd krijg. Ik moet toch tekenen, en in ze zouden hem ook netje's terug in de doos gedaan kunnen hebben, en opnieuw verpakt...?
Het pakket is afgeleverd bij een zekere Ilmaz....
[ Voor 18% gewijzigd door Spitie op 06-10-2007 11:53 ]
Signature
Ik zou toch wel even langs gaan en je laptop claimen hoor. Straks word het pakketje wel opengemaakt. Ik moet zeggen dat dit echt DIEP triest is van UPS. Echt waardeloze bezorging. Je kan toch niet een pakketje met een waarde van meer dan 800 euro op een willekeurig adres in de buurt afleveren!
[ Voor 1% gewijzigd door FatalZero op 06-10-2007 15:55 . Reden: typo nr.2 :S ]
Opper-prutser
Verwijderd
Windows Xp ipv Vostro 32 bit
Ik wil op mijn laptop Windows XP installeren op mijn Vostro 1500 waar nu een Vista 32 bit op zit, normaal gesproken een routineklusje, maar het blijkt in dit geval iets meer om het lijf te hebben. Als ik opstart vanaf een XP CD worden eerst alle bestanden geladen. Daarna krijg je het keuzescherm waarbij je kan kiezen voor installeren of repareren van een andere installatie. Na het drukken op enter krijg ik de melding dat de setup geen harddisk kan vinden en kan ik alleen nog op F3 drukken om af te sluiten.
Ik heb ook F6 geprobeerd in het blauwe scherm, maar dan zegt dat ik een diskette moet plaatsen in schijf A, maw F6 , mocht ook niet baten.
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik wil op mijn laptop Windows XP installeren op mijn Vostro 1500 waar nu een Vista 32 bit op zit, normaal gesproken een routineklusje, maar het blijkt in dit geval iets meer om het lijf te hebben. Als ik opstart vanaf een XP CD worden eerst alle bestanden geladen. Daarna krijg je het keuzescherm waarbij je kan kiezen voor installeren of repareren van een andere installatie. Na het drukken op enter krijg ik de melding dat de setup geen harddisk kan vinden en kan ik alleen nog op F3 drukken om af te sluiten.
Ik heb ook F6 geprobeerd in het blauwe scherm, maar dan zegt dat ik een diskette moet plaatsen in schijf A, maw F6 , mocht ook niet baten.
De search gebruiken? En er dan achterkomen dat XP geen sata drivers aan boord heeft. En dan verder de search gebruiken om er achter de komen hoe je ze kunt integeren en dan wel XP kunt installeren?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Niemand commentaar op de door mij geposte 3dmark scores?
Ze zijn iig hoger dan die van mijn PC nu (met een 6800GS). Dus voor mij zou het sowieso een vooruitgang zijn, maar zit nog steeds erg te twijfelen (XPS 1710, Vostro 1700, Inspiron 1720). Maar goed, dit is eigenlijk nog steeds een 15" topicJAHRASTAFARI schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:50:
Niemand commentaar op de door mij geposte 3dmark scores?![]()
Verwijderd
Ik heb mijn vostro 1700 woensdag 3 Oktober besteld en hij is gisteravond van pre-productie naar productie gegaan. De verwachte leverdatum is 17 Oktober. Ik heb de volgende spec's:
HARDWARE:
PROCESSOR: Intel® Core(tm) 2 Duo Processor T7500 (2.20 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB).
BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands.
LCD-SCHERM: 17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm.
GEÏNTEGREERDE WEBCAM: Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel.
GEHEUGEN: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024].
HARDE SCHIJF: 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm).
GRAFISCHE KAART: 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT.
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa.
BLEUTOOTH: Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista.
OPTISCH(E) STATION(S): Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software.
HOOFDBATTERIJ: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h).
SERVICE'S & SOFTWARE:
1 Jaar On-Site Hardware Support - Next Business Day.
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands.
Gedis-pakketreferentie V1700 Silver N1017002
Bestelgegevens Vostro Notebook Order
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation with Eur Power Cord and English Adobe
Systeemmedia CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Modem NL - Modem & Adapter
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell
Best netjes toch?
HARDWARE:
PROCESSOR: Intel® Core(tm) 2 Duo Processor T7500 (2.20 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB).
BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands.
LCD-SCHERM: 17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm.
GEÏNTEGREERDE WEBCAM: Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel.
GEHEUGEN: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024].
HARDE SCHIJF: 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm).
GRAFISCHE KAART: 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT.
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa.
BLEUTOOTH: Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista.
OPTISCH(E) STATION(S): Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software.
HOOFDBATTERIJ: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h).
SERVICE'S & SOFTWARE:
1 Jaar On-Site Hardware Support - Next Business Day.
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands.
Gedis-pakketreferentie V1700 Silver N1017002
Bestelgegevens Vostro Notebook Order
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation with Eur Power Cord and English Adobe
Systeemmedia CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Modem NL - Modem & Adapter
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell
Best netjes toch?
Verwijderd
Ik heb vrijdag mijn Vostro 1500 binnen gehad met de standaard 120gig 5400rpm schijf.
Het valt mij op dat deze hdd terwijl de laptop idle is blijft tikken en een hele hoge maar zachte pieptoon geeft. Dit is zwaar irritant.
Hebben andere mensen hier ook last van, zou het een defect kunnen zijn?
Gister heb ik per post de factuur bon binnen gehad, maar nog helemaal geen garantie overeenkomst/bewijs oid. Weet iemand hoe dat zit met dat garantie bewijs?
Het valt mij op dat deze hdd terwijl de laptop idle is blijft tikken en een hele hoge maar zachte pieptoon geeft. Dit is zwaar irritant.
Gister heb ik per post de factuur bon binnen gehad, maar nog helemaal geen garantie overeenkomst/bewijs oid. Weet iemand hoe dat zit met dat garantie bewijs?
Factuur is gewoon garantiebewijs, eigenlijk ben je dat zelfs nog niet nodig want ze gebruiken bij Dell gewoon de ID die onder op je NB en in je BIOS staat.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:41:
De HD in mijn 8600 tikte ook, daar was een update voor te downloaden, ik zou zeggen kijk eens op de Dell support site..
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Door de middelste optie te kiezen (vanuit het Vostro 1700 venster, waar je de standaard configuraties kan kiezen zegmaar) ben ikzelf uiteindelijk voor een 7200 toeren schijf gegaan (telefonische order werkte niet, kreeg 2 x 5400rpm aangeboden
[ Voor 85% gewijzigd door Goudvis op 07-10-2007 17:33 ]
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Verwijderd
Exclusief BTW was ik 881 euro kwijt. De BTW kan door de zaak van mijn vader afgetrokken worden.
Er zat gratis bezorgkosten en 5% korting op. Bij status staat inmiddels dat de laptop verzonden is. 
Groetjes,
Groetjes,
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 20:45 ]
Verwijderd
Op de dell site geen updates voor me hdd drivers gevonden. Het tikken komt waarschijnlijk omdat die nog actief is vanwege vista indexering. Maar het hele hoge maar zachte pieptoon doet me nog wel zwaar irriteren. Heeft iemand anders dit ook?dizzytal schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:14:
[...]
Factuur is gewoon garantiebewijs, eigenlijk ben je dat zelfs nog niet nodig want ze gebruiken bij Dell gewoon de ID die onder op je NB en in je BIOS staat.
De HD in mijn 8600 tikte ook, daar was een update voor te downloaden, ik zou zeggen kijk eens op de Dell support site..
Heb het hele topic ff doorgespit, en deze laptop lijkt me wel wat. 
Hoop dat iem. deze vragen voor me kan beantwoorden.
- Ik zie dat een aantal voor een 15.4" scherm met een 1680x1050 reslutie kiezen. Worden de letters dan niet te klein om te lezen
(heb nu een 20" scherm met deze resolutie)
Kan er iemand hiervan een foto oid maken, zodat ik kan zien hoe het eruit gaat zien. Ik denk dat ik ook nog ff naar de mediamarkt ga om te kijken of ze daar zo'n scherm hebben om te kijken hoe het eruitziet. - Is er een mogelijkheid om de Vostro 1500 te nemen, maar dan zonder de videokaart? De 1400 kan wel zonder, maar die heeft last van enorme leakage.
Vraag 1 kan ik niet beantwoorden vanwege mijn 1280x800 scherm dat ik prima vind.Bhai schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:10:
Heb het hele topic ff doorgespit, en deze laptop lijkt me wel wat.
- Ik zie dat een aantal voor een 15.4" scherm met een 1680x1050 reslutie kiezen. Worden de letters dan niet te klein om te lezen
(heb nu een 20" scherm met deze resolutie)
Kan er iemand hiervan een foto oid maken, zodat ik kan zien hoe het eruit gaat zien. Ik denk dat ik ook nog ff naar de mediamarkt ga om te kijken of ze daar zo'n scherm hebben om te kijken hoe het eruitziet.- Is er een mogelijkheid om de Vostro 1500 te nemen, maar dan zonder de videokaart? De 1400 kan wel zonder, maar die heeft last van enorme leakage.
Vraag 2: Je hebt op de site 2 keuzes: de 8400GS en de 8600GT. Via telefoon kun je de intel x3100 misschien ook nog regelen.
EDIT: Kan een fileplanet subscriber hier nog een crysis beta client key voor me regelen bij de laatste batch? was net te laat voor de open
[ Voor 6% gewijzigd door bartju op 08-10-2007 08:06 ]
Verwijderd
Ik kon maar 2 schermen kiezen. Deze of een met een resolutie van 1900x1280 maar die heeft Treulife en dat wil ik absoluut niet. Met Treulife kan je alleen maar in donkere ruimtes computeren vanwege de spiegeling.
Ik hoop dat de levertijden al een beetje verbeterd zijn nu...
Ik heb nl geen zin om nu te bestellen en m pas 4 weken later binnenkrijgen. Er is op dit moment geen "aanbieding" (zoals gratis RAM, 100€ korting etc), en dat zal dan in die 4 weken vast wel een keer voorbijkomen
Iemand enig idee hoe groot de kans is op een korting op de Vostro 1500 komende week, i.e. is het gebruikelijk dat Dell kortingen geeft

Ik heb nl geen zin om nu te bestellen en m pas 4 weken later binnenkrijgen. Er is op dit moment geen "aanbieding" (zoals gratis RAM, 100€ korting etc), en dat zal dan in die 4 weken vast wel een keer voorbijkomen

Iemand enig idee hoe groot de kans is op een korting op de Vostro 1500 komende week, i.e. is het gebruikelijk dat Dell kortingen geeft
[ Voor 19% gewijzigd door Bhai op 08-10-2007 20:46 ]
Verwijderd
Problemen hier! Man man man
Start laptop (Vostro 1500), op voor eerste keer, direct bluescreen en reboot ! olé olé
Laat batterij volledig ontladen, probeer op te laden, AC adapter werkt niet ! olé olé
Iemand die weet wat ik nu moet doen ivm die adapter, of zelf al problemen mee gehad? Heb net mail verzonden naar Dell Klantenservice.
Start laptop (Vostro 1500), op voor eerste keer, direct bluescreen en reboot ! olé olé
Laat batterij volledig ontladen, probeer op te laden, AC adapter werkt niet ! olé olé
Iemand die weet wat ik nu moet doen ivm die adapter, of zelf al problemen mee gehad? Heb net mail verzonden naar Dell Klantenservice.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 22:02 ]
Ik gebruik nu al een goeie maand mijn Dell Vostro 1500, en ben er tot nu toe heel tevreden van.
Toen ik vandaag echter voor de eerste keer mijn Nokia GSM probeerde te verbinden met mijn laptop via infrarood, kreeg ik echter melding door de Nokia-software dat de infraroodpoort niet werkte, of niet kon gedetecteerd worden.
Weet er iemand als het kan zijn dat die drivers nog geïnstalleerd moeten worden? Of als ik de infraroodpoort op de een of andere manier kan activeren? Is er iemand überhaupt al in geslaagd de infraroodpoort te gebruiken?
Ik heb nog niets aan de standaard installatie door Dell veranderd (behalve software installeren uiteraard).
Toen ik vandaag echter voor de eerste keer mijn Nokia GSM probeerde te verbinden met mijn laptop via infrarood, kreeg ik echter melding door de Nokia-software dat de infraroodpoort niet werkte, of niet kon gedetecteerd worden.
Weet er iemand als het kan zijn dat die drivers nog geïnstalleerd moeten worden? Of als ik de infraroodpoort op de een of andere manier kan activeren? Is er iemand überhaupt al in geslaagd de infraroodpoort te gebruiken?
Ik heb nog niets aan de standaard installatie door Dell veranderd (behalve software installeren uiteraard).
Verwijderd
Ik verwacht mijn vostro 1500 morgen, dan zijn dit niet de verhalen die je wilt horen..Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:01:
Problemen hier! Man man man
@Timmai:
Hoop niet te veel. Mijn Vostro zou door UPS afgelopen vrijdag afgeleverd moeten zijn, zijn niet op komen dagen. Vandaag ondanks extreem veel werk, toch thuis gebleven want vandaag zouden ze het 'wel' afleveren. Maar weer niet op komen dagen. Op dit moment stelt UPS me zeer teleur.
Overigens is het misschien handig om in starttopic de links voor die nieuwere videodrivers te posten.
Hoop niet te veel. Mijn Vostro zou door UPS afgelopen vrijdag afgeleverd moeten zijn, zijn niet op komen dagen. Vandaag ondanks extreem veel werk, toch thuis gebleven want vandaag zouden ze het 'wel' afleveren. Maar weer niet op komen dagen. Op dit moment stelt UPS me zeer teleur.
Overigens is het misschien handig om in starttopic de links voor die nieuwere videodrivers te posten.
Opper-prutser
Best wel grappig dat er zoveel verzendproblemen (vertragingen, pakket voor de stoep neerleggen etc) zijn, terwijl je bijna €100,- betaalt voor de verzendkosten
Verwijderd
Bij mij was de verzending gratis, en zeer vlug. (4 dagen en weekend) Maar toch heb ik zelf ook niet afgetekend. Iedereen kan blijkbaar zomaar aftekenen voor een pakketje van +- 1000 eur.Bhai schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 02:20:
Best wel grappig dat er zoveel verzendproblemen (vertragingen, pakket voor de stoep neerleggen etc) zijn, terwijl je bijna €100,- betaalt voor de verzendkosten
Anders ben ik wel supercontent van de laptop, hij ziet er goed uit, werkt supersnel. Jammer dat mijn adapter niet eerst is getest voordat ze hem leverden... En Vista , daar begin ik nie over
Wat een slechte verhalen over UPS zeg... Mijn Vostra 1700 stond de 8e op verzonden, en wordt als het goed is de 10e bezorgd. Ik denk dat ik helaas geen vrij kan krijgen die dag, dus ik zie wel hoe 't loopt, ben benieuwd.
Over Dell tot nu toe niks te klagen. Op 1 oktober besteld, verwachte levertijd 15 oktober, maar dus de 8e al verstuurd :-)
Over Dell tot nu toe niks te klagen. Op 1 oktober besteld, verwachte levertijd 15 oktober, maar dus de 8e al verstuurd :-)
Verwijderd
maja dat zegt ook niet alles vrees ik.Scheduled Delivery: 10/09/2007
Shipped/Billed On: 10/05/2007
Service: STANDARD
Weight: 4.00 Kgs
Package Progress
Location Date Local Time Description
ROTTERDAM,
NL 10/09/2007 5:52 A.M. OUT FOR DELIVERY
10/09/2007 5:51 A.M. IMPORT SCAN
Mh, ikzelf moest vandaag weg en moederlief was er blijkbaar ook niet aan de UPS tracking info te zien.
UTRECHT, NL 10/09/2007 12:52 P.M.
THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE
Iemand enig idee wanneer ik deze herkansing verwachten kan?
UTRECHT, NL 10/09/2007 12:52 P.M.
THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE
Iemand enig idee wanneer ik deze herkansing verwachten kan?
Misschien is het wel een enorme lap tekst voor een aantal, maar de bottomline is (als je van plant bent een Vostro 1500 te kopen): let (voorlopig) op als je de WXGA+ resolutie (1440x900) neemt.
Het enige waar ik nog over twijfel is welke resolutie ik moet nemen voor mn Vostro 1500. Velen kiezen gewoon een resolutie zonder erover na te denken, maar het is wel iets waar je de hele tijd naar moet kijken
, dus ik zit er echt mee.
Hier op GoT is niet veel te lezen over waarom iemand voor een bepaalde resolutie kiest, maar de Amerikaanse en Duitse fora schrijven er erg veel over.
Ik weet dat er nog maar weinig mensen zijn hier die hun Vostro 1500 hebben, maar kunnen degene met een Vostro 1500 met een WXGA+ (1440x900) of WSXGA+ (1680x1050) mij het volgende vertellen.
1440x900
Ik lees overal op internet dat dit scherm erg slecht is, en dat het "grainy" zou zijn. Niet alleen in Amerika, maar ook op Duitse en Britse sites.
Zoals (links = 1280x800, rechts = 1440x900) (klikbaar)

Meer foto's hier te vinden.
Het blijkt dus dat er meerdere merken van het scherm zijn: die van LG/Philips & SEC/Samsung is wel goed, maar veruit de meeste schermen met 1440x900 zijn van AUO, en deze zijn bijna allemaal zoals in de foto's hierboven. Voor de meesten is dit dan ook de reden dat ze hun laptop hebben teruggestuurd.
Nu heb ik gezien dat er een aantal mensen hier op GoT zijn die ook een 1440x900 scherm hebben, maar heb ze niet hier over horen klagen.
Dus kunnen deze mensen mij vertellen of hun 1440x900 scherm ook zo is. En daarbij ook de hardware-ID vermelden. In XP: Device Manager/Monitors/double click Generic PnP Monitor/Details tab/in the scroll down, select Hardware ID.
Duitse poll (het is wel duidelijk dat de 1440x900 problemen heeft lijkt me
):

1680x1050
1) Hier heb ik veel gelezen op notebookreview.com, het valt me op dat er opvallend veel voor 1680x1050 (WSXGA+) wordt gekozen.

De meeste kiezen voor 1680x1050 omdat ze programma's gebruiken waarbij een hoge resolutie zwaar relaxt is, HD films afspelen etc. Voor de meeste is de tekst nog wel leesbaar, maar ik vraag me af hoe zo'n 1680x1050 scherm is als je ~80% van de tijd aan het lezen/typen (Word, Internet etc) bent op je laptop. Kunnen degene met een 1680x1050 mij vertellen of het nog aangenaam is als je langdurig moet lezen?
2) Is het nodig om de DPI te verhogen bij een 1680x1050 scherm om de tekst leesbaar te maken?
3) Het verhogen van de DPI op WinXP is niet echt goed. Ik heb gehoord dat het bij Vista veel beter is. Klopt dit?
4) Als je op dit scherm de resolutie verlaagt, wordt het scherm dan veel onscherper? Standaardantwoord op dit soort vragen is dan: het is nog leesbaar, maar niet echt optimaal. Ik wil graag weten hoe "goed' dit is van iemand die dit werkelijk getest heeft. Kan iem. screenshots/foto's maken?
Ik heb een aantal mensen al horen zeggen dat het verschil niet te merken is. Zo zou ik bijv. graag willen weten of de onderstaande quote echt waar is, of dat deze persoon gewoon zwaar blind is
Ik vraag dit eigenlijk de 1440x900 scherm wil, maar aangezien de meeste hiervan niet goed zijn, zit te overwegen om voor de 1680x1050 te gaan. Er zijn maar weinig winkels hier (volgens mij geen 1) die een 1680x1050 in de showroom hebben staan, zodat ik ff kan kijken hoe het eruitziet.
Het enige waar ik nog over twijfel is welke resolutie ik moet nemen voor mn Vostro 1500. Velen kiezen gewoon een resolutie zonder erover na te denken, maar het is wel iets waar je de hele tijd naar moet kijken
Hier op GoT is niet veel te lezen over waarom iemand voor een bepaalde resolutie kiest, maar de Amerikaanse en Duitse fora schrijven er erg veel over.
Ik weet dat er nog maar weinig mensen zijn hier die hun Vostro 1500 hebben, maar kunnen degene met een Vostro 1500 met een WXGA+ (1440x900) of WSXGA+ (1680x1050) mij het volgende vertellen.
1440x900
Ik lees overal op internet dat dit scherm erg slecht is, en dat het "grainy" zou zijn. Niet alleen in Amerika, maar ook op Duitse en Britse sites.
Zoals (links = 1280x800, rechts = 1440x900) (klikbaar)

Meer foto's hier te vinden.
Het blijkt dus dat er meerdere merken van het scherm zijn: die van LG/Philips & SEC/Samsung is wel goed, maar veruit de meeste schermen met 1440x900 zijn van AUO, en deze zijn bijna allemaal zoals in de foto's hierboven. Voor de meesten is dit dan ook de reden dat ze hun laptop hebben teruggestuurd.
Nu heb ik gezien dat er een aantal mensen hier op GoT zijn die ook een 1440x900 scherm hebben, maar heb ze niet hier over horen klagen.
Dus kunnen deze mensen mij vertellen of hun 1440x900 scherm ook zo is. En daarbij ook de hardware-ID vermelden. In XP: Device Manager/Monitors/double click Generic PnP Monitor/Details tab/in the scroll down, select Hardware ID.
Duitse poll (het is wel duidelijk dat de 1440x900 problemen heeft lijkt me

1680x1050
1) Hier heb ik veel gelezen op notebookreview.com, het valt me op dat er opvallend veel voor 1680x1050 (WSXGA+) wordt gekozen.

De meeste kiezen voor 1680x1050 omdat ze programma's gebruiken waarbij een hoge resolutie zwaar relaxt is, HD films afspelen etc. Voor de meeste is de tekst nog wel leesbaar, maar ik vraag me af hoe zo'n 1680x1050 scherm is als je ~80% van de tijd aan het lezen/typen (Word, Internet etc) bent op je laptop. Kunnen degene met een 1680x1050 mij vertellen of het nog aangenaam is als je langdurig moet lezen?
2) Is het nodig om de DPI te verhogen bij een 1680x1050 scherm om de tekst leesbaar te maken?
3) Het verhogen van de DPI op WinXP is niet echt goed. Ik heb gehoord dat het bij Vista veel beter is. Klopt dit?
4) Als je op dit scherm de resolutie verlaagt, wordt het scherm dan veel onscherper? Standaardantwoord op dit soort vragen is dan: het is nog leesbaar, maar niet echt optimaal. Ik wil graag weten hoe "goed' dit is van iemand die dit werkelijk getest heeft. Kan iem. screenshots/foto's maken?
Ik heb een aantal mensen al horen zeggen dat het verschil niet te merken is. Zo zou ik bijv. graag willen weten of de onderstaande quote echt waar is, of dat deze persoon gewoon zwaar blind is
BronI like my WSXGA+ screen on my Inspiron. It is the SEC/Samsung.
The thing that struck me the most was that changing the resolution down to 1440x900 or 1280x800 did not seem to impact the crispness at all, even with fine text. In fact, I have my desktop set to 1440x900 most of the time, and just bump it up to 1680x1050 when I am needing the extra room - and It is beautiful at all three resoltions.
Ive played several games on it (Oblivion, Tomb Raider Legend, Dungeon Seige II, Nexus) and they all look great at whatever resolution I put it at.
A key with LCD screens is that the higher the resolution the screen, the -less- noticeable any artifacts are when you switch to lower resolutions. And with the 1680x1050 screen, frankly, I dont see -any- blurring or diminished appearance at lesser resolutions.
The one thing that -does- bother me is that Vista keeps saying "Your screen can look better if you go back to native resolution, click this bubble to fix", lol.
Ik vraag dit eigenlijk de 1440x900 scherm wil, maar aangezien de meeste hiervan niet goed zijn, zit te overwegen om voor de 1680x1050 te gaan. Er zijn maar weinig winkels hier (volgens mij geen 1) die een 1680x1050 in de showroom hebben staan, zodat ik ff kan kijken hoe het eruitziet.
[ Voor 3% gewijzigd door Bhai op 09-10-2007 19:53 ]
Ahh mijn stokpaardje, Dell laptops en de resoluties.Bhai schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:04:
Het enige waar ik nog over twijfel is welke resolutie ik moet nemen voor mn Vostro 1500.
Voor de meeste is de tekst nog wel leesbaar, maar ik vraag me af hoe zo'n 1680x1050 scherm is als je ~80% van de tijd aan het lezen/typen (Word, Internet etc) bent op je laptop. Kunnen degene met een 1680x1050 mij vertellen of het nog aangenaam is als je langdurig moet lezen?
De reden voor mij om voor Dell laptops te kiezen (de laatste zes/zeven jaar zo'n beetje) is het grote aanbod hoge resolutie schermen Ik heb 1600x1200 (15") en werk nu op 1920x1200 (15,4") Ik was van plan om een M1310 te kopen, maar 'durf' dit toch niet aan vanwege de standaard resolutie (OK, misschien valt 't mee op een 13")
Nee vind ik niet, 1920x1200 is nog goed te doen, laptop op schoot, beeld op arm lengte van m'n ogen en ik vind het relaxed... Opera links, op de helf van t scherm en de rechterhelft vrij voor een MSN venstertje, venstertje voor wat videootjes/muziek e.d... ideaal2) Is het nodig om de DPI te verhogen bij een 1680x1050 scherm om de tekst leesbaar te maken?
Ja, ik vind dat je een laptop/TFT in de native resolutie _moet_ gebruiken, anders niet. Natuurlijk als je je scherm op een lagere resolutie insteld wen je er vanzelf aan en vind je alles best, maar ben je anders gewent is het niet te doen. (eigenlijk is dit ook mijn probleem, gewenning..,)4) Als je op dit scherm de resolutie verlaagt, wordt het scherm dan veel onscherper?
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Dit probleem had ik ook met een standaard windows install disk. Ik heb het opgelost door een slipstream cdtje te maken met alle drivers installed, inclusief die van de harddisk, daarna verliep mijn install vlekkeloos.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:57:
Windows Xp ipv Vostro 32 bit
Overigens ben ik nu ongeveer 1 maand in bezit van mijn vostro 1500, ik vind hem erg zwaar (9 cells accu), maar de batterijduur is daar dan ook wel weer naar. Verder had ik hem binnen een week thuis, ongelofelijk, in eerste instantie zou het 3 weken duren!
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Ik heb gekozen voor het 1050x1680 scherm, vooral omdat ik dan lekker veel info op mijn scherm at once kan hebben, vandaag twee word documentjes naast elkaar, heerlijk werken. Ook doe ik veel met CAD tekenen, dan is een hoge resolutie wel lekker. Overigens werkt solid works 2007 niet zo soepel als ik zou willen, toch blijkt de CPU hier geen hinder van te ondervinden, is het de videokaart? WinXp.Bhai schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:04:
Misschien is het wel een enorme lap tekst voor een aantal, maar de bottomline is (als je van plant bent een Vostro 1500 te kopen): let (voorlopig) op als je de WXGA+ resolutie (1440x900) neemt.
Het enige waar ik nog over twijfel is welke resolutie ik moet nemen voor mn Vostro 1500. Velen kiezen gewoon een resolutie zonder erover na te denken, maar het is wel iets waar je de hele tijd naar moet kijken, dus ik zit er echt mee.
Verder vind ik het 1050 scherm heerlijk, het spiegelende kan mij niet storen. Zwart is echt diep zwart, mijn latitude D810 was grijs. Ook wit is veel witter dan op mijn oude latitude (1,5jr). Ik heb een tweede scherm, cheap novita scherm, dit was een hele verbetering bij de latitude, echter verbleekt/vergrijst het scherm van mijn vostro!
Verder code ik redelijk veel in php, ik heb wel de neiging dichter op mijn scherm te gaan zitten, dit deed ik trouwens ook al bij mijn latitude. Op schoot is de resolutie voor mij geen probleem, op een staander op het bureau is het wel snel wat kleiner dan normaal (duh!), het went wel, maar het is klein.
[ Voor 50% gewijzigd door storeman op 09-10-2007 22:09 ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Vervolg levertijd Vostro 1000.
21-9 besteld en betaald via Ideal want dat gaat sneller ......
28-9 in preproduktie gegaan (men was mijn betaling 'kwijt'
), verwachte levtijd 15-10
10-10 bericht dat levtijd nu verwacht 24-10
en preproduktiedatum is ineens 10-10
!! Hoe kan de preproduktiedatum nu opschuiven? Staat beter in hun statistieken
?
Boos emailtje gestuurd naar Dell dat dit dus echt niet zo kan. Ben benieuwd.
Als ik zie dat Vostro 1500&1700 stuk sneller gaan ligt het wellicht aan de AMD-processor cq. ander moederbord? Neem aan dat de rest gelijk is aan Vostro 1500 nl.
21-9 besteld en betaald via Ideal want dat gaat sneller ......
28-9 in preproduktie gegaan (men was mijn betaling 'kwijt'

10-10 bericht dat levtijd nu verwacht 24-10

Als ik zie dat Vostro 1500&1700 stuk sneller gaan ligt het wellicht aan de AMD-processor cq. ander moederbord? Neem aan dat de rest gelijk is aan Vostro 1500 nl.
Vostro1000 en Dimension9150
Zo, ik heb mijn laptop binnen. Het betreft een Inspiron 1520 (T7100/1280x800 truelife/2048mb 667mhz/160gb 5400 rps/6-cell/8600gt 256mb ddr2).
Ik heb tot nu toe 2,5 jaar lang gewerkt op een Asus en die beviel goed. Het betreft een M6707RLH, Celeron M350 met 512 MB geheugen. Door slijtage en een keertje iets nieuws te willen, ging ik op zoek naar een nieuwe laptop. Bij mijn keuze heb ik rekening gehouden met de volgende eisen: dx10 aankunnen, van onderen niet te warm worden, stil zijn, snel zijn, mooi zijn, meerdere jaren garantie, bruikbaar bij fotobewerkingen.
Eerst had ik een oogje laten vallen op de Acer Aspire 5920G, ondanks dat ik ook de slechte verhalen ken. Asus viel af omdat ik niet 123 een zelfde configuratie voor dezelfde prijs kon vinden. Toen ik aan het rondneuzen was, kwam ik de Dell 1520 tegen. Op zoek naar ervaringsverhalen kwam ik dit topic tegen. Uiteindelijk heb ik de Dell 1520 gekozen, dit omdat ik meer vertrouwen in Dell heb dan in Acer en dat de Acer best warm van onderen wordt. Ook de garantie is bij Dell beter geregeld (voor 3 jaar gekozen). Daarnaast vond ik hier een 5% korting couponcode en de transportkosten was gratis (aanbieding Dell).
Verzending UPS
Over de verzending ben ik niet echt goed te spreken. Eerst zou de laptop op 5 oktober bezorgd worden, dit is uitgesteld tot 8 oktober. Ik was de hele dag thuis en ze zijn niet langs geweest. Om half vijf logde ik bij UPS in en daar stond dat de ontvanger niet aanwezig was. Op 9 oktober is het uiteindelijk bezorgd.
Verpakking
De laptop is keurig verpakt. Ik heb alleen de sticker van de registratiecode Vista op de achterkant bij het uitpakken licht beschadigd. Ik heb te gehaast de plakkertjes eraf gehaald die zowel op de toetsenbord als aan de onderkant zaten.
Adapter
Een nadeel van de adapter is dat de snoer erg kort is. Zelf ben ik een adapter gewend met een lange snoer. Bij het aansluiten viel me dit direct op.
Geluid die de laptop produceert
Wat mij als eerste opviel, is dat de laptop heel stil is. Ik hoor de harde schijf nauwelijks, heel af en toe een klikje (vooral bij aandoen). Soms gaat de fan blazen en dat hoor je wanneer je geen andere geluiden aan hebt staan (zoals tv).
Geluid
Er zit best goed geluid in deze laptop. Het klinkt ingeval niet hol, klinkt redelijk warm, maar ik mis een goede bass geluid.
Schermresolutie / spiegeling
Ik heb doelbewust voor 1280x800 resolutie gekozen. Meestal gebruik ik de laptop voor het internetten terwijl ik op de bank een film aan het kijken ben. En in de avond, nadat ik gewerkt heb, wil ik relaxed dit kunnen doen. Ik was bang dat een hogere resolutie de letters te klein zouden worden. Na eerste uurtje mee te spelen, kan ik zeggen dat het scherm prettig is. Wel is er veel spiegeling.
Warmte
De laptop wordt toch wel redelijk warm van onderen indien je actief bezig bent. Het is gelukkig niet irritant of te warm. Wel voor zie ik problemen op het moment dat we weer een hittegolf hebben en ik met de laptop op mijn schoot zit… Bij het draaien van 3dMark2006 kon ik binnen no time merken dat het van onderen behoorlijk warm werd. Ik laat 3dMark2006 maar opstaan, als ik in de winter een keertje koud heb… kan dat wel eens handig zijn!
Harde schijf indeling
Er zijn slechts 2 partities aangemaakt, 1tje voor windows en 1tje voor recovery. Persoonlijk vind ik dit minder. Ze hadden de harde schijf beter op kunnen delen in meerdere partities. Ze hebben de Recovery gedeelte niet onzichtbaar gemaakt. Ze hebben naast een image de mappen van windows enzo gekopieerd.
Bovenkant laptop
Ik heb zelf voor Jet Black met matte afwerklaag gekozen. Een groot nadeel is dat de vingerafdrukken erg duidelijk te zien zijn.
Benchmarks
3dMark2006 met standaard geïnstalleerde drivers: 3.187
Sandra
Processor Arithmetic: 16.441 MIPS / 11.327 FLOPS
Memory Bandwith: 4084MB/s / 4119 MB/s
Filesystem: Samsung hardeschijf, 54MB/s, 11 MS
Een vraag: Op de site zie ik 2 meter stroomkabels, maar welke moet ik hebben? 2 Wire, 3 wire?
Ik heb tot nu toe 2,5 jaar lang gewerkt op een Asus en die beviel goed. Het betreft een M6707RLH, Celeron M350 met 512 MB geheugen. Door slijtage en een keertje iets nieuws te willen, ging ik op zoek naar een nieuwe laptop. Bij mijn keuze heb ik rekening gehouden met de volgende eisen: dx10 aankunnen, van onderen niet te warm worden, stil zijn, snel zijn, mooi zijn, meerdere jaren garantie, bruikbaar bij fotobewerkingen.
Eerst had ik een oogje laten vallen op de Acer Aspire 5920G, ondanks dat ik ook de slechte verhalen ken. Asus viel af omdat ik niet 123 een zelfde configuratie voor dezelfde prijs kon vinden. Toen ik aan het rondneuzen was, kwam ik de Dell 1520 tegen. Op zoek naar ervaringsverhalen kwam ik dit topic tegen. Uiteindelijk heb ik de Dell 1520 gekozen, dit omdat ik meer vertrouwen in Dell heb dan in Acer en dat de Acer best warm van onderen wordt. Ook de garantie is bij Dell beter geregeld (voor 3 jaar gekozen). Daarnaast vond ik hier een 5% korting couponcode en de transportkosten was gratis (aanbieding Dell).
Verzending UPS
Over de verzending ben ik niet echt goed te spreken. Eerst zou de laptop op 5 oktober bezorgd worden, dit is uitgesteld tot 8 oktober. Ik was de hele dag thuis en ze zijn niet langs geweest. Om half vijf logde ik bij UPS in en daar stond dat de ontvanger niet aanwezig was. Op 9 oktober is het uiteindelijk bezorgd.
Verpakking
De laptop is keurig verpakt. Ik heb alleen de sticker van de registratiecode Vista op de achterkant bij het uitpakken licht beschadigd. Ik heb te gehaast de plakkertjes eraf gehaald die zowel op de toetsenbord als aan de onderkant zaten.
Adapter
Een nadeel van de adapter is dat de snoer erg kort is. Zelf ben ik een adapter gewend met een lange snoer. Bij het aansluiten viel me dit direct op.
Geluid die de laptop produceert
Wat mij als eerste opviel, is dat de laptop heel stil is. Ik hoor de harde schijf nauwelijks, heel af en toe een klikje (vooral bij aandoen). Soms gaat de fan blazen en dat hoor je wanneer je geen andere geluiden aan hebt staan (zoals tv).
Geluid
Er zit best goed geluid in deze laptop. Het klinkt ingeval niet hol, klinkt redelijk warm, maar ik mis een goede bass geluid.
Schermresolutie / spiegeling
Ik heb doelbewust voor 1280x800 resolutie gekozen. Meestal gebruik ik de laptop voor het internetten terwijl ik op de bank een film aan het kijken ben. En in de avond, nadat ik gewerkt heb, wil ik relaxed dit kunnen doen. Ik was bang dat een hogere resolutie de letters te klein zouden worden. Na eerste uurtje mee te spelen, kan ik zeggen dat het scherm prettig is. Wel is er veel spiegeling.
Warmte
De laptop wordt toch wel redelijk warm van onderen indien je actief bezig bent. Het is gelukkig niet irritant of te warm. Wel voor zie ik problemen op het moment dat we weer een hittegolf hebben en ik met de laptop op mijn schoot zit… Bij het draaien van 3dMark2006 kon ik binnen no time merken dat het van onderen behoorlijk warm werd. Ik laat 3dMark2006 maar opstaan, als ik in de winter een keertje koud heb… kan dat wel eens handig zijn!
Harde schijf indeling
Er zijn slechts 2 partities aangemaakt, 1tje voor windows en 1tje voor recovery. Persoonlijk vind ik dit minder. Ze hadden de harde schijf beter op kunnen delen in meerdere partities. Ze hebben de Recovery gedeelte niet onzichtbaar gemaakt. Ze hebben naast een image de mappen van windows enzo gekopieerd.
Bovenkant laptop
Ik heb zelf voor Jet Black met matte afwerklaag gekozen. Een groot nadeel is dat de vingerafdrukken erg duidelijk te zien zijn.
Benchmarks
3dMark2006 met standaard geïnstalleerde drivers: 3.187
Sandra
Processor Arithmetic: 16.441 MIPS / 11.327 FLOPS
Memory Bandwith: 4084MB/s / 4119 MB/s
Filesystem: Samsung hardeschijf, 54MB/s, 11 MS
Een vraag: Op de site zie ik 2 meter stroomkabels, maar welke moet ik hebben? 2 Wire, 3 wire?
Verwijderd
Als ik op mijn Vostro 1500 Vista opnieuw wil installeren zonder al die troep van Dell kan ik dan de bijgeleverde Vista DVD gebruiken of zit daar de troep in gestreamed?
@ dizzytal & storeman:
thnx.
Ik denk dat ik toch maar de 1680x1050 neem, omdat die van 1440x900 blijkbaar niet goed (genoeg) is. 1280x800 had ik op mn vorige laptop en dat was idd te weinig.
De verzendkosten zijn niet meer gratis nu
in plaats daarvan heb je 50€ korting, terwijl je gisteren nog 90€ korting had (verzendkosten)
thnx.
De verzendkosten zijn niet meer gratis nu

Mijn Vostro 1700 met eerder geposte specs is binnen! 
Alleen ook weer zo'n harrie ben ik.. Om alleen XP erop te krijgen deed ik het volgende:
Vista's CD erin -> alle partities verwijderd (geen idee waarom eerst deze CD, béétje dom
). XP CD erin om XP te installeren op de met de Vista CD-geclearde ruimte. 'Setup kan geen schijfstations vinden'!
Verder bevalt de laptop hoor, behalve dan dat ik er op het moment even niets mee kan. Vista installeren en er het beste van hopen moet ik nog maar eens proberen denk ik..
Alleen ook weer zo'n harrie ben ik.. Om alleen XP erop te krijgen deed ik het volgende:
Vista's CD erin -> alle partities verwijderd (geen idee waarom eerst deze CD, béétje dom
Verder bevalt de laptop hoor, behalve dan dat ik er op het moment even niets mee kan. Vista installeren en er het beste van hopen moet ik nog maar eens proberen denk ik..
Hoe oud is je XP CD? Waarschijnlijk mist deze de Sata drivers benodigd voor je HD en wordt daarom je HD niet gezien. Google maar even hierop voor een oplossingGoudvis Jan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:48:
Vista's CD erin -> alle partities verwijderd (geen idee waarom eerst deze CD, béétje dom). XP CD erin om XP te installeren op de met de Vista CD-geclearde ruimte. 'Setup kan geen schijfstations vinden'!
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.Rensh schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:57:
[...]
Hoe oud is je XP CD? Waarschijnlijk mist deze de Sata drivers benodigd voor je HD en wordt daarom je HD niet gezien. Google maar even hierop voor een oplossing
Edit#1: In hoeverre is het acceptabel dat aan het einde van je Vista installatie het scherm met de tekst "Installatie voltooien.." langer dan 5 minuten blijft staan?
[ Voor 12% gewijzigd door Goudvis op 10-10-2007 17:21 ]
Gebeld door Dell. Probleem zou aan beschikbaarheid accu liggen. Na zeggen dat dit vreemd is daar 1500&1700 wel vlot geleverd worden (en die gebruiken dezelfde accu) gaf ze aan dat er toch wel wat meer problemen zijn. Welke? Dit kon/mocht ze niet zeggen.Rensh schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:25:
Vervolg levertijd Vostro 1000.
21-9 besteld en betaald via Ideal want dat gaat sneller ......![]()
28-9 in preproduktie gegaan (men was mijn betaling 'kwijt'), verwachte levtijd 15-10
10-10 bericht dat levtijd nu verwacht 24-10en preproduktiedatum is ineens 10-10
!! Hoe kan de preproduktiedatum nu opschuiven? Staat beter in hun statistieken
?
Wat netjes is is dat men tenminste zelf belt en je normaal te woord wordt gestaan

Verwijderd
hier hetzelfde probleem, terwijl ik ook een XP cd incl. SP2 heb. Ben nu Vista erop aan het zetten..Goudvis Jan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:48:
Vista's CD erin -> alle partities verwijderd (geen idee waarom eerst deze CD, béétje dom). XP CD erin om XP te installeren op de met de Vista CD-geclearde ruimte. 'Setup kan geen schijfstations vinden'!
Verwijderd
Hey! Bedankt voor je sarcastische reactie.Cyberpope schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:58:
De search gebruiken? En er dan achterkomen dat XP geen sata drivers aan boord heeft. En dan verder de search gebruiken om er achter de komen hoe je ze kunt integeren en dan wel XP kunt installeren?
Zover was ik zelf al gekomen, maar hoe integreer je die SATA drivers dan?
Euh.. GoT is een forum waar men verwacht dat je eerst zelf zoekt (zoals Cyberpope dus ook al aangeeft). Het integreren van de SATA drivers is in dit topic ook voorbij gekomen en op GoT al helemaal, zoek eens op slipstreamen of nlite (en dan niet alleen in dit topic of dit forum, maar ook het Windows Client forum en de FAQ).Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:52:
[...]
Hey! Bedankt voor je sarcastische reactie.
Zover was ik zelf al gekomen, maar hoe integreer je die SATA drivers dan?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Natuurlijk had hij beter moeten zoeken, maar zoeken op slipstreamen of nlite kan natuurlijk alleen wanneer je weet dat dat hetgene is wat je zoekt.FlipFluitketel schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:08:
[...]
Euh.. GoT is een forum waar men verwacht dat je eerst zelf zoekt (zoals Cyberpope dus ook al aangeeft). Het integreren van de SATA drivers is in dit topic ook voorbij gekomen en op GoT al helemaal, zoek eens op slipstreamen of nlite (en dan niet alleen in dit topic of dit forum, maar ook het Windows Client forum en de FAQ).
En mocht iemand het probleem van het 'Installatie voltooien'-scherm dat weigert weg te gaan hebben: hier is mijn oplossing.
Doorloop de installatieprocedure vanaf het moment dat je het schijfje in de lade legt, tot aan het punt waar je kan opgeven dat je 'stuurprogramma's wilt bijwerken'. In het venster van de partities dus. Leg vervolgens je Drivers and Ultilities cdtje in de lade en laat 'm zoeken naar alle bruikbare drivers.
Hier zal je zien dat de setup enkel een Intel SATA device driver vinden kan, gebruik deze en zet de installatie van Vista voort met de Vista-cd in de lade. In mijn (specifieke?) geval was het 'Installatie voltooien'-scherm géén hanger maar liep hij gewoon door na een aantal minuten.
Een google-query op "Completing Installation" vista levert je al 10k hits op van mensen met soortgelijke problemen. Bovenstaande is dus wat mij in ieder geval geholpen heeft.
Doorloop de installatieprocedure vanaf het moment dat je het schijfje in de lade legt, tot aan het punt waar je kan opgeven dat je 'stuurprogramma's wilt bijwerken'. In het venster van de partities dus. Leg vervolgens je Drivers and Ultilities cdtje in de lade en laat 'm zoeken naar alle bruikbare drivers.
Hier zal je zien dat de setup enkel een Intel SATA device driver vinden kan, gebruik deze en zet de installatie van Vista voort met de Vista-cd in de lade. In mijn (specifieke?) geval was het 'Installatie voltooien'-scherm géén hanger maar liep hij gewoon door na een aantal minuten.
Een google-query op "Completing Installation" vista levert je al 10k hits op van mensen met soortgelijke problemen. Bovenstaande is dus wat mij in ieder geval geholpen heeft.
Wat is de kwaliteit van de VGA uitgang van de Inspiron 1520 verbonden naar een LCD op native resolutie?
Ik ben in het bezit van een inspiron 1501 met een ATI Radeon Xpress 1150.
Als ik mijn LCD monitor aansluit op de vga uitgang dat is het beeld een heel klein beetje blurry.
De LCD ontvangt wel een native signaal op 1280x1024X32.
Als ik dezelfde VGA kabel en LCD aansluit op mijn dimension 8400 desktop dat is het beeld ragscherp.
Het is vergelijkbaar met de problemen zoals hier, hier en hier zijn omschreven.
Als ik mijn LCD monitor aansluit op de vga uitgang dat is het beeld een heel klein beetje blurry.
Als ik dezelfde VGA kabel en LCD aansluit op mijn dimension 8400 desktop dat is het beeld ragscherp.
Bij mijn Vostro 1500 op mijn oudere 17 inch scherm ziet alles op 1280x1024x32 er perfect uit.mbr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:49:
Wat is de kwaliteit van de VGA uitgang van de Inspiron 1520 verbonden naar een LCD op native resolutie?
Wanneer ik de hardeschijf indeling van de 1520 bekijk, dan zit er aan het einde 2,5 gb partitie. Wat is dit, kan dit weg?
Verwijderd
Ik heb mijn Vostro 1700 ondertussen al een tijdje binnen. Ik had hem op woensdag 3 Oktober besteld en op woensdag 10 Oktober kwam hij binnen. Een weekje levertijd dus. Hij bevalt prima en is supersnel. Ik ben er zeer tevreden over.
Groetjes,
Groetjes,
Volgens mij is dit de mediadirect partitie en kun je beter niet weg doen...Brakius schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:46:
Wanneer ik de hardeschijf indeling van de 1520 bekijk, dan zit er aan het einde 2,5 gb partitie. Wat is dit, kan dit weg?
Heb mijn laptop geformateerd dmv de mediadirect-dvd. Ben nu de nodige programma's terug aan het installeren, maar ondervind nog een paar problemen:
Mijn bluetooth krijg ik niet aan de praat, als ik de driver van dell probeer te installeren zegt hij "this installer be run on windows vista only". (ik run vista business). In apparaatbeheer vind ik geen bluetooth-module (ofwel kijk ik erover?), en in het configuratiescherm is ook niets over bluetooth te vinden. Voor de format werkte het wel.
Probleem 2 is dat het switchke voor de detectie van draadloze netwerken niet meer werkt sinds de format als de laptop uit staat.
Mijn bluetooth krijg ik niet aan de praat, als ik de driver van dell probeer te installeren zegt hij "this installer be run on windows vista only". (ik run vista business). In apparaatbeheer vind ik geen bluetooth-module (ofwel kijk ik erover?), en in het configuratiescherm is ook niets over bluetooth te vinden. Voor de format werkte het wel.
Probleem 2 is dat het switchke voor de detectie van draadloze netwerken niet meer werkt sinds de format als de laptop uit staat.
Wat houdt de standaardgarantie van de Vostro 1500 eigenlijk precies in (als particulier besteld).
bijv: stel ik ben niet tevreden over het scherm, wat zijn dan de mogelijkheden? Komt er dan een monteur om het te fixen, of wordt het opgehaald (gratis?)
bijv: stel ik ben niet tevreden over het scherm, wat zijn dan de mogelijkheden? Komt er dan een monteur om het te fixen, of wordt het opgehaald (gratis?)
[ Voor 193% gewijzigd door Bhai op 14-10-2007 20:38 ]
Dat is niet echt garantie dat zijn aankoop voorwaarden.Bhai schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:34:
Wat houdt de standaardgarantie van de Vostro 1500 eigenlijk precies in (als particulier besteld).
Je kan een samengestelde laptop van Dell nooit ruilen als iets je niet bevalt. Zelfs bij een mankement kan dit niet; het mankement/defect wordt dan gewoon gemaakt en jij zit nog steeds met dezelfde laptopBhai schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:34:
Dus als je niet tevreden bent over het scherm (niet zo helder als je had gewild, of de kijkhoeken zijn wat minder) dan heb je gewoon pech en zit je vastgescheept aan je laptop. En een mindere helderheid of slechte kijkhoeken zijn geen mankementen en zal dan ook niet "gemaakt" worden.
En wat schetst mijn verbazingRensh schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
Gebeld door Dell. Probleem zou aan beschikbaarheid accu liggen. Na zeggen dat dit vreemd is daar 1500&1700 wel vlot geleverd worden (en die gebruiken dezelfde accu) gaf ze aan dat er toch wel wat meer problemen zijn. Welke? Dit kon/mocht ze niet zeggen.![]()
Wat netjes is is dat men tenminste zelf belt en je normaal te woord wordt gestaan. Bij menige andere (duur betaalde) helpdesk is dit anders. Als doekje voor het bloeden (oa. ook wegens betalingsproblematiek) krijg ik gratis laptoptas
. Enfin, we wachten 24-10 maar af.
Ik heb het volgende probleem:
Win xp geinstalleerd en nu kan ik geen fatsoenlijke driver installeren voor mijn vc 8600gt, ik heb ook de juiste drivers van laptopstogo geprobeerd, maar deze lukt niet.
Verder krijg ik een stomme piepgeluid dat ik hoor van de luidsprekers vooral bij een hoofdtelefoon, ik heb de drivers van dell site geinstalleerd maar geen improvement.
Win xp geinstalleerd en nu kan ik geen fatsoenlijke driver installeren voor mijn vc 8600gt, ik heb ook de juiste drivers van laptopstogo geprobeerd, maar deze lukt niet.
Verder krijg ik een stomme piepgeluid dat ik hoor van de luidsprekers vooral bij een hoofdtelefoon, ik heb de drivers van dell site geinstalleerd maar geen improvement.
Je probleem met de drivers voor de videokaart kan ik niet oplossen. Heb je wel de gemodificeerde INF file van laptopvideo2go.com gebruikt?Chupaman schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:00:
Ik heb het volgende probleem:
En dat van die piep is een probleem dat bekend is bij Dell, en wat via een bios update moet worden opgelost, waar ze naar eigen zeggen ook aan werken.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de geluidsproductie van de Inspiron 1520?
En wil iemand zijn temperaturen van cpu posten?
Dank bij voorbaat
En wil iemand zijn temperaturen van cpu posten?
Dank bij voorbaat
stormfly schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 06:22:
[...]
Dat is niet echt garantie dat zijn aankoop voorwaarden.
Ik doelde op de mogelijk "grainy" schermen, waar volgens vele websites de notebooks last van zouden hebben.silmaril8 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:10:
[...]
Je kan een samengestelde laptop van Dell nooit ruilen als iets je niet bevalt. Zelfs bij een mankement kan dit niet; het mankement/defect wordt dan gewoon gemaakt en jij zit nog steeds met dezelfde laptop
Dus als je niet tevreden bent over het scherm (niet zo helder als je had gewild, of de kijkhoeken zijn wat minder) dan heb je gewoon pech en zit je vastgescheept aan je laptop. En een mindere helderheid of slechte kijkhoeken zijn geen mankementen en zal dan ook niet "gemaakt" worden.
Ik heb zojuist dit topic (weer) doorgebladerd/gezocht, maar niks gevonden over deze grainy schermen. Wel grappig om te zien is dat er zoveel posts over verzendproblemen zijn
Aangezien dit een [Ervaringen] topic is: kunnen degene die hun Vostro/Inpiron al hebben, ons iets vertellen over de kwaliteit van het scherm?
Ik heb zelf ook zo'n "grainy" scherm, je ziet het alleen bij wit eigenlijk, voor de rest vind ik de kleuren prachtig. Maar ik zit er toch over na te denken om hem te ruilen. Als dat nog kan na 3-4 weken tenminste.
Heb recent hier (na wat gezeur met ups & een bloemetje van dell) uiteindelijk ook mijn laptop afgelverd gekregen, een dell vostro 1500, met een 1440x900 truelife schermpje.
Ik heb voor dit scherm gekozen vanwege de hoger resolutie, en ik moet zeggen, ik heb er zeer zeker geen spijt van. De letters zijn niet te klein, het scherm heel mooi, en het werkt geweldig.
Ook heb ik op geen enkele manier last van het probleem dat jij beschrijft. Het scherm is hartstikke mooi, en er is werkelijk niks mee, ik vergelijk hem met mijn 930bf (die ik ernaast gebruik).
Als je wilt kan ik eventueel wel foto's voor je maken? Dan kan je hem zien in vergelijking met een 930bf, of zien hoe groot de letters zijn e.d.? (je kan wel opgeven waarvan ik foto's moet maken).
Hij is eigenlijk stiekem toch wel een beetje grijzer dan m'n 930bf?....
[ Voor 4% gewijzigd door Spitie op 15-10-2007 23:24 ]
Signature
Ik heb ook zeker geen last van een grainy scherm. Kleuren komen er juist mooi uit
Alleen hier op tweakers lijkt het heel erg wit omdat t ook veel wordt gebruikt door de meeste hier. Als je een mooie foto even full screen doet zie je wel dat het niet zo erg is als je denkt. Misschien dat sommige dit wel hebben maar mijn scherm niet. (1280x800 geen truelife)
Voor mensen die hetzelfde probleem als mij hadden bij het herinstalleren van de bluetoothmodule onder vista en de melding kregen "this installer be run on windows vista only": hier volgt mijn oplossing.
Extract de driver en voor het bestand "inst" uit in de map C:\Dell\drivers\R140135\3100_216.
"
Extract de driver en voor het bestand "inst" uit in de map C:\Dell\drivers\R140135\3100_216.
"
De aangepaste driver? Ik heb wel de juiste driver eraf gehaald, maar als je het precieze naam nummer ervan weet hoor ik t graag.-Sander schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:22:
[...]
Je probleem met de drivers voor de videokaart kan ik niet oplossen. Heb je wel de gemodificeerde INF file van laptopvideo2go.com gebruikt?
En dat van die piep is een probleem dat bekend is bij Dell, en wat via een bios update moet worden opgelost, waar ze naar eigen zeggen ook aan werken.
Ik heb nog niet geprobeerd om de bios te updaten, dan maar dat eerst.
Wat ik jammer vind is dat ik bioshock heb geinstalleerd en als ik het wil starten krijg ik het foutbericht: Er is een verkeerde configuratie, het opnieuw installeren zou deze probleem kunnen oplossen.
Heb ik gedaan, geen nut.
Je moet naast de driver ook nog een tweede bestand downloaden, de link staat bovenaan de pagina en heet modded inf. Dan uitpakken, tweede bestand (nv_disp4.inf) naar de map kopieren en dan setup draaien. (De laatst uitgekomen driver versie is op het moment 163.76)Chupaman schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:56:
[...]
De aangepaste driver? Ik heb wel de juiste driver eraf gehaald, maar als je het precieze naam nummer ervan weet hoor ik t graag.
Ik heb nog niet geprobeerd om de bios te updaten, dan maar dat eerst.
Wat ik jammer vind is dat ik bioshock heb geinstalleerd en als ik het wil starten krijg ik het foutbericht: Er is een verkeerde configuratie, het opnieuw installeren zou deze probleem kunnen oplossen.
Heb ik gedaan, geen nut.
Verwijderd
5. Verzonden woensdag, oktober 17, 2007
Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.
Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.
Mijn Vostro 1700 staat klaar voor verzending, alleen kan ik nergens een tracking nummer van UPS vinden, de link waar dell over praat staat niet in mijn bestelstatus pagina,
hoe is dat bij jullie gegaan? waarschijnlijk nog even geduld hebben? en binnen hoeveel uur nadat de status veranderd is in verzenden stond ie voor jullie deur?
thnks
Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.
Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.
Mijn Vostro 1700 staat klaar voor verzending, alleen kan ik nergens een tracking nummer van UPS vinden, de link waar dell over praat staat niet in mijn bestelstatus pagina,
hoe is dat bij jullie gegaan? waarschijnlijk nog even geduld hebben? en binnen hoeveel uur nadat de status veranderd is in verzenden stond ie voor jullie deur?
thnks
Bij mij is de status naar verzonden afgelopen maandagochtend veranderd. Hij is hedenVerwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:37:
thnks
Dell website loopt blijkbaar behoorlijk achter ....
Heb mijn PC eindelijk hedenmorgen binnen (21-9 besteld).
PC is een Vostro1000 met AMD dual core, 2 Gb geheugen, 120 Gb 5400 rpm, gewoon scherm (was niets te kiezen), grafische controller ATI Radeon Xpress 1150, Vista Premium, 6-cell accu, € 575,- incl. BTW&verzend.
Eerste indruk is dat de laptop er leuk uitziet (en zeker niet groot&zwaar zoals andere melden) maar de helderheid vh scherm vind ik minder. Kleuren spatten niet echt vh scherm af, is eerder mat . Helderheid al maximaal opgeschroefd. Scherpte ed. is wel goed. Iemand suggesties hoe dit verder te verbeteren (indien mogelijk). Wellicht komt hier de lage prijs bij Dell vandaan?
Windows prestatiescore:
Processor 4.7
Geheugen 5.3
Grafisch 3
Grafisch voor spellen 3.1
Primaire vaste schijf 5.3
Totaal dus 3.0 (gelijk laagste score)
Verder zal ik er eerst meer mee moeten spelen om meer te kunnen zeggen
PC is een Vostro1000 met AMD dual core, 2 Gb geheugen, 120 Gb 5400 rpm, gewoon scherm (was niets te kiezen), grafische controller ATI Radeon Xpress 1150, Vista Premium, 6-cell accu, € 575,- incl. BTW&verzend.
Eerste indruk is dat de laptop er leuk uitziet (en zeker niet groot&zwaar zoals andere melden) maar de helderheid vh scherm vind ik minder. Kleuren spatten niet echt vh scherm af, is eerder mat . Helderheid al maximaal opgeschroefd. Scherpte ed. is wel goed. Iemand suggesties hoe dit verder te verbeteren (indien mogelijk). Wellicht komt hier de lage prijs bij Dell vandaan?
Windows prestatiescore:
Processor 4.7
Geheugen 5.3
Grafisch 3
Grafisch voor spellen 3.1
Primaire vaste schijf 5.3
Totaal dus 3.0 (gelijk laagste score)
Verder zal ik er eerst meer mee moeten spelen om meer te kunnen zeggen
Heb zelf een Vostro 1500. 2GB, 1.6C2D, 80GB, win XP. Kreeg er eerst een waar het linker scharnier een vreemd plopgeluid maakte bij het aanpassen van de stand van het scherm. En er was een dode (hangende) pixel. Via chat geklaagd over het scharnier en kreeg binnen een week een nieuwe opgestuurd.
Hij bevalt tot nu toe wel. Met 9-cell batterij haal ik met wat internetten tegen de 6 uur. Soms hoor ik de harde schijf (denk ik?) even "slikken", weet niet of anderen dat ook horen. Geluid via de speakers is luid genoeg en van betere kwaliteit dan ik gewend ben van laptops.
Wat me niet bevalt is als ik een koptelefoon inplug er een zoemend geluid te horen is, ook als het geluid uit staat op er niets afspeelt. Ik heb een kleine opname gemaakt om een idee te geven. Het maakt verder niet uit of line in of mic staat aangevinkt of dat alle volume opties gemute staan. Te downloaden hier. (Ik wil hem ook wel ergens anders uploaden, weet alleen niet waar)
Iemand advies?
edit: ik lees net iets over een BIOS update eerder in dit topic. Ik ga het proberen. Ligt iig niet aan Vista dus. link.
edit2: ik zie nog geen nieuwe BIOS update bij dell. weet iemand meer?
edit3: mijn linker speaker vibreert bij bepaalde klanken, dat had degene met het slechte scherm nu weer niet. Dell blijkt bij mij niet in staat alles goed te doen in één machine.
Hij bevalt tot nu toe wel. Met 9-cell batterij haal ik met wat internetten tegen de 6 uur. Soms hoor ik de harde schijf (denk ik?) even "slikken", weet niet of anderen dat ook horen. Geluid via de speakers is luid genoeg en van betere kwaliteit dan ik gewend ben van laptops.
Wat me niet bevalt is als ik een koptelefoon inplug er een zoemend geluid te horen is, ook als het geluid uit staat op er niets afspeelt. Ik heb een kleine opname gemaakt om een idee te geven. Het maakt verder niet uit of line in of mic staat aangevinkt of dat alle volume opties gemute staan. Te downloaden hier. (Ik wil hem ook wel ergens anders uploaden, weet alleen niet waar)
Iemand advies?
edit: ik lees net iets over een BIOS update eerder in dit topic. Ik ga het proberen. Ligt iig niet aan Vista dus. link.
edit3: mijn linker speaker vibreert bij bepaalde klanken, dat had degene met het slechte scherm nu weer niet. Dell blijkt bij mij niet in staat alles goed te doen in één machine.
[ Voor 16% gewijzigd door dream1900 op 18-10-2007 01:52 ]
Het lijkt toch een hardnekkig probleem te zijn.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=141100
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=141100
Ik heb de AMD uitvoering (las ook ergens dat dit geluid kon komen door CPU-whining). Mijn Vostro1000 heeft hier gelukkig geen last van
. Toeval of is dit Intel versus AMD die een ander moederbord hebben
?
Staat bij dat linkje van notebookreview dat de bios update volgende week ong. komt...dream1900 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:25:
Ik zou ervoor zorgen dat je een "normaal" scherm krijgt door Dell te bellen. De foto's die ik van die "grainy" schermen heb gezien zien er niet uit. Sommigen op notebookreview twijfelden of ze wel een nieuw scherm zouden vragen, maar toen ze het verschil zagen waren ze wel verrast-Sander schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:54:
Ik heb zelf ook zo'n "grainy" scherm, je ziet het alleen bij wit eigenlijk, voor de rest vind ik de kleuren prachtig. Maar ik zit er toch over na te denken om hem te ruilen. Als dat nog kan na 3-4 weken tenminste.
Het is misschien wel raar dat je pas na 4 weken dit gaat melden, maar daar kun je wel iets op verzinnen denk ik.
Ik heb mijn laptop al binnen (1680x1050), en ik zal niet veel aan de foto's hebben, maar misschien andere users wel. Ik heb wel het idee dat de meesten wel snel weten welk scherm ze willen.Spitie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:22:
[...]
Heb recent hier (na wat gezeur met ups & een bloemetje van dell) uiteindelijk ook mijn laptop afgelverd gekregen, een dell vostro 1500, met een 1440x900 truelife schermpje.
Ik heb voor dit scherm gekozen vanwege de hoger resolutie, en ik moet zeggen, ik heb er zeer zeker geen spijt van. De letters zijn niet te klein, het scherm heel mooi, en het werkt geweldig.
Ook heb ik op geen enkele manier last van het probleem dat jij beschrijft. Het scherm is hartstikke mooi, en er is werkelijk niks mee, ik vergelijk hem met mijn 930bf (die ik ernaast gebruik).
Als je wilt kan ik eventueel wel foto's voor je maken? Dan kan je hem zien in vergelijking met een 930bf, of zien hoe groot de letters zijn e.d.? (je kan wel opgeven waarvan ik foto's moet maken).
Hij is eigenlijk stiekem toch wel een beetje grijzer dan m'n 930bf?....
Ik wilde de 1440x900, en was bang dat 1680x1050 te klein zou zijn, maar heb toch voor deze gekozen. De kans op een "grainy" scherm bij 1440x900 was vele malen groter.
Je hebt de 1280x800 resolutie en dan ook nog eens geen truelife. Niet dat dit slecht is, maar bij deze combinatie heb je dus 0,0% kans op zo'n schermbartju schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:40:
Ik heb ook zeker geen last van een grainy scherm. Kleuren komen er juist mooi uitAlleen hier op tweakers lijkt het heel erg wit omdat t ook veel wordt gebruikt door de meeste hier. Als je een mooie foto even full screen doet zie je wel dat het niet zo erg is als je denkt. Misschien dat sommige dit wel hebben maar mijn scherm niet. (1280x800 geen truelife)
Ik heb mijn laptop al binnen en als ik bij Dell bij pakbon kijk, zie ik nog steeds geen verdere info. Ze zijn idd dus nogal traag jaVerwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:37:
thnks
Waarschijnlijk hoor je dat geluid ook als er geen hoofdtelefoon is ingeplugd. Bij jou zal dat denk ik dat wel minder zijn, maar als je met je oor naar de linkerzijde van je laptop luistert, zul je denk ik dat wel horen.dream1900 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:25:
Iemand advies?
Op een post van een maand geleden jabartju schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:47:
[...]
Staat bij dat linkje van notebookreview dat de bios update volgende week ong. komt...

Ik heb mijn laptop (Vostro 1500) binnen, maar er valt niks over te vertellen wat niet al vaak is verteld. Maar toch een aantal dingen:
- Waar ik het meest bang voor was, was dat ik een "grainy" scherm zou krijgen (1680x1050). Maar toen ik de laptop opstartte viel me al gelijk op dat dit helemaal niet het geval was. Het scherm ziet er
Ik dacht dat de letters te klein zouden zijn, maar dat is helemaal niet het geval. Kan alles perfect lezen. Als ik nu naar mijn 21" 1680x1050 monitor kijk, vind ik alles groot en onscherp
- Wat het meest opvallend is, vind ik toch wel hoeveel zwaarder deze laptop dan andere laptops is. En hoe stevig het gebouwd is. Als je een laptop zoekt die je lang wil gebruiken, is dit qua bouwkwaliteit 99x beter dan Acer

- Ik heb een 5400rpm HDD, en ik merk duidelijk dat dit de bottleneck is in mijn laptop. De reden dat ik niet een 7200rpm heb genomen is vanwege het budget. Als je het in je budget past, zou ik zeker aanraden om een 7200rpm schijf te nemen.
- En dan het enige echte nadeel van deze laptop. De CPU "whine". Het is een bekend probleem sinds een aantal jaren, maar dat het ZO irritant was wist ik niet
Je hoort dus telkens een heel hoog-frequente geluid. Niet constant, meer in de vorm van een morscode (dit maakt het veel irritanter). Je hoort het bij de CPU (links) maar het valt pas echt op als je een hoofdtelefoon aansluit. Dan maakt het gepiep je helemaal gek. Het is zelfs zo erg dat het de hele tijd in mn hoofd zit

Dell (US) zei dat ze een nieuwe BIOS gingen uitbrengen hiervoor, maar voor zover ik dat weet is dat al gebeurd en mislukt. Ik ga voor de zekerheid Dell toch bellen.
Wat bij mij werkt om dit kl*tegeluid weg te krijgen/te verminderen:
- Webcam aandoen: het geluid zonder hoofdtelefoon verdwijnt, maar als ik door een hoofdtelefoon luister, is het er nog wel. Het is wel veel minder en constant geworden, waardoor het verschil wel erg groot is.
- Ervoor zorgen dat Vista geen power saving toepast op de bluetooth. Het resultaat is het zelfde als hierboven. Je moet hierbij wel de laptop op stroom hebben, anders heb je het gepiep weer

- En dan het ENIGE wat bij mij echt het gepiep 100% wegneemt: een flinke CPU-belasting. Heb de laptop met wPrime bechmarked, en gedurende de test hoorde ik helemaal niks.
De enige praktische (voorlopige) oplossing voor mij is dus de bluetooth. Hiermee kan ik in in een stilteruimte (bijv. bibliotheek) zonder netstroom werken op m'n laptop zonder andere mensen lastig vallen met het gepiep.

Nu maar hopen dat Dell dit kan oplossen, want ik wil niet mn laptop teruggeven. Ben veels te tevreden ermee (vooral met het scherm)
Het lijkt er wel op dat de oplossing hiervoor gepaard zal gaan met een (veel) kortere batterijduur

hallo vostro-lovers (en anderen),
Ik zit ook al een tijdje te lonken naar een vostro 1500, voornamelijk voor zakelijk gebruik (en soms ook een spelletje.... jaja, ik geef het toe). Ik kan zakelijk bestellen...
Volgende configuratie geniet mijn voorkeur. Wat denken jullie daarvan rekening houdende met men "wensen"... ?
T7500
15,4" XGA+ 1440x900 met TrueLife (geen webcamgedoe)
2 GB ram
160 GB HD 7200RPM
8600M GT GPU
8x DVD+/-RW
6-cel batterij
vista business
MS Office Basic
PC vaardigheden-software (!)
McAfee 8.0 15 maanden
nylon rugzak+SurgeMaster 6 contactdozen
Kensington-dock+bluetooth 2.0 EDR
1 jaar basisgarantie
Aangezien jullie experten zijn: hier enkele vragen en opmerkingen:
- welk scherm is nu het meest geschikt voor office & games? Heeft hogere res nog meer nut?
- welke RAM zit hierin? 667 MHz?
- kan dit systeem in combinatie met gekozen doc station gebruikt worden met een Dell docking standaard...?
- kan ik voor XP Pro kiezen? of blijft ik vastzitten aan Vista Business? Kan ik dat laatste zowel thuis (geen netwerk) als in bedrijfsnetwerk gaan gebruiken?
Misschien zitten hier wat simpele vragen bij... maar zoals ik al zij: jullie zijn de kenners en ik waardeer diegenen die mij een eerlijk en eenvoudig antwoord kunnen geven. Alvast bedankt voor jullie moeite! Groeten, Bart
Ik zit ook al een tijdje te lonken naar een vostro 1500, voornamelijk voor zakelijk gebruik (en soms ook een spelletje.... jaja, ik geef het toe). Ik kan zakelijk bestellen...
Volgende configuratie geniet mijn voorkeur. Wat denken jullie daarvan rekening houdende met men "wensen"... ?
T7500
15,4" XGA+ 1440x900 met TrueLife (geen webcamgedoe)
2 GB ram
160 GB HD 7200RPM
8600M GT GPU
8x DVD+/-RW
6-cel batterij
vista business
MS Office Basic
PC vaardigheden-software (!)
McAfee 8.0 15 maanden
nylon rugzak+SurgeMaster 6 contactdozen
Kensington-dock+bluetooth 2.0 EDR
1 jaar basisgarantie
Aangezien jullie experten zijn: hier enkele vragen en opmerkingen:
- welk scherm is nu het meest geschikt voor office & games? Heeft hogere res nog meer nut?
- kan dit systeem in combinatie met gekozen doc station gebruikt worden met een Dell docking standaard...?
- kan ik voor XP Pro kiezen? of blijft ik vastzitten aan Vista Business? Kan ik dat laatste zowel thuis (geen netwerk) als in bedrijfsnetwerk gaan gebruiken?
Misschien zitten hier wat simpele vragen bij... maar zoals ik al zij: jullie zijn de kenners en ik waardeer diegenen die mij een eerlijk en eenvoudig antwoord kunnen geven. Alvast bedankt voor jullie moeite! Groeten, Bart
E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W
Weet iemand hoe je met een Vostro via soundrecorder een geluidsopname maakt? Ik kan geen stereomixer vinden. Digital Mic klinkt erg computer achtig.
Aaah wat een gedoe;
Ik had een dell vostro 1000 besteld (X2 TL-56, 2gb ram, 120gb hdd) voor 575 euro, dus zeer goedkoop.. Maar de verzenddatum werd verschoven tot 26 november (!), dus ik wilde hem annuleren en wachten op de EEE PC.. Echter is hij sinds gisteravond ineens in elkaar gezet en verzonden, dus nu is die onderweg.. Nu zit ik nog te twijfelen of ik zal cancellen of niet...
In ieder geval is dat orderstatus systeem van Dell echt het meest vage systeem ooit..
Achja, ik zie wel..
- Jup, 667 mhz..
- Daar heb ik geen verstand van
- Nee, je kan het niet kiezen.. je kan hoogstends even bellen, maar ik geef het weinig kans, bij mij lukte het in ieder geval niet.. Als je xp wilt zul je die zelf moeten installeren..
Ik had een dell vostro 1000 besteld (X2 TL-56, 2gb ram, 120gb hdd) voor 575 euro, dus zeer goedkoop.. Maar de verzenddatum werd verschoven tot 26 november (!), dus ik wilde hem annuleren en wachten op de EEE PC.. Echter is hij sinds gisteravond ineens in elkaar gezet en verzonden, dus nu is die onderweg.. Nu zit ik nog te twijfelen of ik zal cancellen of niet...
In ieder geval is dat orderstatus systeem van Dell echt het meest vage systeem ooit..
Achja, ik zie wel..
- Het scherm is echt een persoonlijke smaak, ik vind de hoogste resultie zelf te hoog, maar dat is persoonlijk.. Verder wil ik je wel vertellen dat het 1440x900 scherm schijnbaar het meeste 'grainy' screens heeft, dat staat een pagina terug ofzo..Bardirella schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:15:
- Jup, 667 mhz..
- Nee, je kan het niet kiezen.. je kan hoogstends even bellen, maar ik geef het weinig kans, bij mij lukte het in ieder geval niet.. Als je xp wilt zul je die zelf moeten installeren..
[ Voor 50% gewijzigd door BHStar op 18-10-2007 11:29 ]
Dit is gelukt, en nu de biosdriver nogzaidoT schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:08:
[...]
Je moet naast de driver ook nog een tweede bestand downloaden, de link staat bovenaan de pagina en heet modded inf. Dan uitpakken, tweede bestand (nv_disp4.inf) naar de map kopieren en dan setup draaien. (De laatst uitgekomen driver versie is op het moment 163.76)
Ha, dezelfde PC als ik voor dezelfde prijs. Na eerst 2 weken vertraging aan te geven kwam hij ineens 10 dagen vroeger als de verlate datumBHStar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:26:
Aaah wat een gedoe;
Achja, ik zie wel..
[...]
- Het scherm is echt een persoonlijke smaak, ik vind de hoogste resultie zelf te hoog, maar dat is persoonlijk.. Verder wil ik je wel vertellen dat het 1440x900 scherm schijnbaar het meeste 'grainy' screens heeft, dat staat een pagina terug ofzo..
- Jup, 667 mhz..
Betreffende XP, bij een telefonische bestelling kon ik Vista Business omzetten in Vista premium of XP (weet niet XP Home of Pro). Gekozen voor Vista. Goede keuze? Tijd zal het leren. Voor mijnwas de Ouderlijk toezicht module van interesse en aangezien ik geen moeilijke software cq hardware heb zullen de driverproblemen allemaal wel meevallen (hoop ik ...)
bedankt voor jullie mening BHStar & Rensh!!!
E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W
Verwijderd
Mijn Vostro schakelt nu af en toe de draadloos netwerkkaart uit. Ik krijg hem dan alleen maar aan door de laptop opnieuw op te starten. Meer mensen ervaring met dit probleem en weet iemand wat er aan te doen? Ik heb VIsta Business
is wellicht domme vraag, maar ik heb geen notebook: wat zijn "grainy" schermen?
google?Bardirella schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:40:
is wellicht domme vraag, maar ik heb geen notebook: wat zijn "grainy" schermen?
Jeps heb ik ook met mijn 6400, mijn ervaring is dat WLAN,DELL, VISTA nog niet echt lekker werken.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:55:
Mijn Vostro schakelt nu af en toe de draadloos netwerkkaart uit. Ik krijg hem dan alleen maar aan door de laptop opnieuw op te starten. Meer mensen ervaring met dit probleem en weet iemand wat er aan te doen? Ik heb VIsta Business
Ik heb nu al een goede maand de vostro 1500 en ben best tevreden over dit toestel.
Enkel als mijn laptop in standby modus gaat springt het scherm uit en krijg ik het met geen mogelijkheid weer aan.
ik heb nu wel gelezen in dit topic dat je hiervoor de nieuwste drivers moet installeren met het bijhorende INF bestand. Ik heb deze gedownload van laptopvideo2go, maar als ik die probeer te installeren zegt hij dat de drivers specifiek voor Vista 32 zijn en dat mijn besturingssysteem geen Vista 32 is.
Het probleem is dat ik Vista Business draai en dus wel Vista 32 bit. Ik heb geen probleem met de driver van dell maar ik kan de nieuwe aangepaste van laptopvideo2go niet instaleren.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Enkel als mijn laptop in standby modus gaat springt het scherm uit en krijg ik het met geen mogelijkheid weer aan.
ik heb nu wel gelezen in dit topic dat je hiervoor de nieuwste drivers moet installeren met het bijhorende INF bestand. Ik heb deze gedownload van laptopvideo2go, maar als ik die probeer te installeren zegt hij dat de drivers specifiek voor Vista 32 zijn en dat mijn besturingssysteem geen Vista 32 is.
Het probleem is dat ik Vista Business draai en dus wel Vista 32 bit. Ik heb geen probleem met de driver van dell maar ik kan de nieuwe aangepaste van laptopvideo2go niet instaleren.
Zelfde probleem gehad, hybernate doet het zeker ook niet bij jou. Wat je nodig hebt is iig niet een driver van de 16x.xx serie. Niet allemaal uitgetest, maar de meeste werkten niet. Ik gebruik nu 158.45 met de aangepaste INF. (het linkje met 158.45 en het linkje INF). Dan het exe bestand uitpakken, in die map de INF zetten en installeren. Kijk op de site goed of je VISTA 32 BIT hebt gekozen! De 158.45 werkt uitstekend bij mij en geen problemen ontdektMachtman schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:29:
Ik heb nu al een goede maand de vostro 1500 en ben best tevreden over dit toestel.
Bedankt voor de snelle reply.bartju schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:31:
[...]
Zelfde probleem gehad, hybernate doet het zeker ook niet bij jou. Wat je nodig hebt is iig niet een driver van de 16x.xx serie. Niet allemaal uitgetest, maar de meeste werkten niet. Ik gebruik nu 158.45 met de aangepaste INF. (het linkje met 158.45 en het linkje INF). Dan het exe bestand uitpakken, in die map de INF zetten en installeren. Kijk op de site goed of je VISTA 32 BIT hebt gekozen! De 158.45 werkt uitstekend bij mij en geen problemen ontdekt
Ik heb de drivers dus voor de 5de keer ofzo gedwonload, deze keer de 158.45 en er goed op gelet dat ze zeker vista 32 bit zijn. De bijgeleverde INF file erbijgevoegd.
Maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding
"Setup heeft een ander besturingssysteem dan Windows Vista [32 Bit] aangetroffen. Dit installatieprogramma en de betreffende stuurprogramma's zijn echter specifiek voor Windows Vista [32 bit] ontwikkeld. Setup wordt afgesloten".
Het maakt dus niet uit welke drivers ik download ik krijg elke keer dezelfde foutmelding. Ik heb ook al geprobeert om de 64 bit drivers te downloaden maar ik krijg dan dezelfde foutmelding enkel de 64 bit variant.
De drivers herkennen dus blijkbaar mijn besturingssysteem niet en willen daarom niet instaleren, ook al heb ik gewoon Windows Vista Business 32 bit.
Dat het niet wordt herkent ligt iig niet aan de driver. Ik gebruik Vista 32Bit home premium. Staat er al een driver op? Download eerst even de stabiele driver van de Dell support site. Even installeren en dat opnieuw de 158.45 proberen. Hoop dat het lukt
. Als het dan nog niet werkt eerst de driver verwijderen en dan weer de 158.45 proberen. Welke driver staat er nu op? Als het nu nog niet werkt wordt het misschien tijd voor een recovery?
Heb het allemaal al geprobeert, buiten vista opnieuw instaleren.
Momenteel staat er de driver van dell op die werkt wel. Kga nog wat rondpluizen en mss later vista opnieuw instaleren.
Toch bedankt voor je hulp
Momenteel staat er de driver van dell op die werkt wel. Kga nog wat rondpluizen en mss later vista opnieuw instaleren.
Toch bedankt voor je hulp
Heb mij Vostro1000 AMD, Dual core 1.8 GHz 2 Gb Ram, Vista premium nu een paar dagen.
Tijd voor een kleine update.
Los van een vrij lange opstarttijd (ca. 2,5 minuten incl. laden virusscanner, draadloos internet up and running ed., mijn 2 jr oude XP machine die wel wat beter gespec'd is doet hier <1 minuut over) gaat het daarna vrij soepel. Vista komt qua looks wel leuk over.
Ik heb de 6-cel accu. Deze blijkt linksondervoor te zitten en dus niet aan de achterzijde. Een 9cel zal dus niet uitsteken. Levensduur schat ik in op ca. 2,5 uur met gewoon gebruik.
Onderzijde wordt vrij warm maar niet te heet om op schoot te hebben.
Ventilator draait vrij regelmatig maar doet stil zijn werk.
Geluid uit de speakers is toereikend.
LCD display had wat helderder mogen zijn (is vrij mat) maar is na een paar dagen gewenning akkoord bevonden. Scherpte ed is goed (1200x800)
Het zwart is wel besmettelijk voor vieze vingers.
Al met al een leuke laptop
en deugdelijk aandoend voor zijn geld (EUR 575)
Los van een vrij lange opstarttijd (ca. 2,5 minuten incl. laden virusscanner, draadloos internet up and running ed., mijn 2 jr oude XP machine die wel wat beter gespec'd is doet hier <1 minuut over) gaat het daarna vrij soepel. Vista komt qua looks wel leuk over.
Ik heb de 6-cel accu. Deze blijkt linksondervoor te zitten en dus niet aan de achterzijde. Een 9cel zal dus niet uitsteken. Levensduur schat ik in op ca. 2,5 uur met gewoon gebruik.
LCD display had wat helderder mogen zijn (is vrij mat) maar is na een paar dagen gewenning akkoord bevonden. Scherpte ed is goed (1200x800)
Al met al een leuke laptop
Heb ik ook. Daarom gebruik ik hybernate. In Vista sluimerstand. bij het afsluiten dat pijltje naar rechts dan sluimerstand. Let eens op hoe snel die dan is opgestartRensh schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:29:
...
...
Ik heb precies dezelfde laptop, maar mijn opstarttijd is beduidend minder, om helemaal klaar te zijn met opstarten doet hij er 1 minuut en 10 seconden over.. Dit is met wat kleine geheugentweaks..Rensh schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:29:
Heb mij Vostro1000 AMD, Dual core 1.8 GHz 2 Gb Ram, Vista premium nu een paar dagen.
Al met al een leuke laptopen deugdelijk aandoend voor zijn geld (EUR 575)
Verder staat mijn ventilator bijna altijd uit, tenzij ik iets aan het installeren ben, de laptop wordt dan ook niet echt warm.. En mijn batterij gaat met normaal gebruik ook ongeveer 4 uur mee..
Over het display ben ik het mee eens, met de acculader erin vind ik de kleuren vrij mooi, echter ben ik ook niet veel gewend, ik zit normaliter achter een 3 jaar oud packard bell tft'tje..
De vormgeving vind ik ook heel mooi, vooral de bovenkant als hij dichtgeklapt is.. De laptop is wel een beetje dik, maar dit wist ik vooraf al, verder is het inderdaad wel jammer dat je er veel vingers op ziet.. De bouwkwaliteit is ook zeer goed, en hoewel overal wordt gezegd dat de 1400/1500/1700 nog steviger is kan ik hier zeker genoegen mee nemen, het is vergelijkbaar met de Asus F3F van mijn moeder, alleen ietsjes dikker..
Ik moet zeggen dat ik er over het algemeen zeer over te spreken ben, alles loopt snel, vlot en responsief, maar zoals ik al zei is dit met wat kleine geheugentweaks (het idle verbruik is 413mb geworden)..
BHstar, ben wel geinteresseerd in je geheugentweaks. Wat bedoel je hiermee? Had al gespeeld met diverse opstartprogjes af te zetten maar dan liep de PC steeds vast (gewoon bevroren, geen blauw scherm
)
Toen de laptop nog maagdelijk was, was de opstarttijd ca. 70 seconden. Nu laadt hij Norman viruscontrol, Spyware doctor, Spyware firewall, diverse Dell muik en draadloos internet actief en dan kost het ca. 150 seconden. Het is doenbaar, gewoon aanzetten en dan koffie zetten ...
Eenmaal opgestart draait het goed genoeg.
Bij mij draait de ventilator wat vaker, wellicht belast ik hem wat zwaarder en gaat daarom de accu wat korter mee en wordt hij warmer?
Bartju, zal je hibernate eens gebruiken. Hoe is het stroomgebruik dan oftewel hoe lang kun je hibernaten op een accu? Bij mij is het 2e PC waar, als pappie uitgespeeld is met Vista, de kids mee aan de gang gaan. Zal dus niet de gehele dag aanstaan.
Toen de laptop nog maagdelijk was, was de opstarttijd ca. 70 seconden. Nu laadt hij Norman viruscontrol, Spyware doctor, Spyware firewall, diverse Dell muik en draadloos internet actief en dan kost het ca. 150 seconden. Het is doenbaar, gewoon aanzetten en dan koffie zetten ...

Eenmaal opgestart draait het goed genoeg.
Bij mij draait de ventilator wat vaker, wellicht belast ik hem wat zwaarder en gaat daarom de accu wat korter mee en wordt hij warmer?
Bartju, zal je hibernate eens gebruiken. Hoe is het stroomgebruik dan oftewel hoe lang kun je hibernaten op een accu? Bij mij is het 2e PC waar, als pappie uitgespeeld is met Vista, de kids mee aan de gang gaan. Zal dus niet de gehele dag aanstaan.