[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 73.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 17:08
Ik heb nu service pack 1 geinstalleerd voor vista en nu doet het touchpad het soms even niet meer.. zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17
Ik heb ook net SP1. Al mijn Vista problemen zijn weg :D. Mijn touchpad werkt nog goed. Heb je de synaptics driver wel aan? taakbeheer > processen > zoeken naar SynTPEnh.exe. Anders even deze installeren. Download hier de touchpad drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Mag ik vragen wat is jullie toetsenbord instelling is?

Als ik bijv. symbool @ wil, dan doe ik nu shift 2, terwijl de @ op mijn toetsenbord (Inspiron 1520) ergens anders staat, namelijk links van getal 1.

Ik zou graag willen dat symbolen op mijn toetrsenbord overkomen met wat ik op mijn scherm zie als ik iets typ en dat is helaas nu niet. Ik heb via config.en dan landinstelling gekozen voor taal Nederlands, VS of internationaal maar geen enkel hielp.

Graag jullie hulp want ik word gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Welke toestenbord instelling heb je. Niet de standaart qwerty versie want dat staat de @ toch echt boven de 2 en is het shift 2.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmaarten
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2010
Onze Dell 1520 had eerst ook een toetsenbord met een Nederlandse indeling. Werd er ook helemaal gek van omdat de laptop op werk een VS indeling heeft. Beide zijn Qwerty, alleen zitten een aantal tekens op een andere plek zoals de @, \ etc. Na een telefoontje naar de Dell Customer Support kreeg ik (gratis) een VS toetsenbord opgestuurd. Deze heb ik zelf eenvoudig kunnen vervangen door aan de bovenkant van de laptop een klepje te openen waar ook de aan-uit toets zit. Erg fijn om weer de tekens op het scherm te krijgen die je verwacht te tikken. Uitstekende service van Dell overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19
tomic schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:04:
[...]

Tja, wat is simpel. Kijk XP kan je gewoon installeren hoor. Zorg wel dat je eerst de drivers download van de dell site, of gewoon alle downloads. Zet ze onder de zelfde mappen weg als op de dell site staan, in de nieuw aan te maken map D:\driversxp.
1.Check of volgende punten in je bios staan:
* Boot volgorde in bios staat op CD/DVD > harddisk > ....
* Onboard Devices -> Flash Cache Module -> Zet op Off
* Onboard Devices -> SATA Operation -> Zet op ATA

2. Boot met windows xp installatie cd. Format je C drive nadat je hebt bedacht dat alle gegevens gebackupd zijn! Installeer windows. Als je harde schijf niet herkent wordt staan je bios instellingen nog niet goed. Zet koffie, en drink een paar koppen. Als windows geinstalleerd is mis je de wereld aan drivers. Start alle drivers en programma's die je in D:\drivers hebt staan. Dit is heel wat werk, en je kan optioneel wellicht alleen de drivers installeren. Indien je al internet hebt kan ik je er wel mee helpen via crossloop. :)

XP werkt bij mij al weken (hehe) naar behoren. Ik heb het overigens dual boot staan, maar dat is niet zomaar ff uit te leggen. :*) Ik hoop dat je er wat mee kan.
Wellicht een late reply, maar:
Moet je na het installeren de BIOS instelling weer terugdraaien :? Of laat je ze zo staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Bhai schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:34:
[...]

Wellicht een late reply, maar:
Moet je na het installeren de BIOS instelling weer terugdraaien :? Of laat je ze zo staan :?
Hoeft niet, kan wel. Hij kijkt gewoon eerst naar de cd en dan naar de harde schijf met opstarten. Als hij eerst naar de harde schijf kijkt dan win je een paar seconden en heb je ook geen last van opstartbare cd's als je die er per ongeluk in laat zitten.

Die andere opties begrijp ik niet zo goed. Ik kon XP zonder problemen installeren zonder dat aan te passen. Die flash cache is juist voor vista ontwikkeld maar het is niet zo dat XP er niet mee overweg kan. Hij kijkt er gewoon niet naar...

edit: Ik lieg een beetje want ik heb daarvoor wel raid drivers opgegeven met de installatie.
http://support.dell.com/s...=1&libid=41&fileid=205611

Nog even een tip: Wen gewoon aan vista. Hoe dan ook, je zal een keer over moeten.

[ Voor 40% gewijzigd door Kenny_026 op 21-04-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ach, voorlopig zal ik toch niet overstappen op Vista.
Maar goed, ik wil hier geen XP vs Vista starten.

Iets anders: bij Vista had ik leuke energiebeheer opties. De batterijstatus werd vermeld in mijn systray, en ik kon vandaar makkelijk van profiel wisselen, en bijv WLAN of Bluetooth uitzetten. Dit kon ook bij m'n oude Acer onder XP.
Maar nu ik XP heb, zie ik deze optie niet. Heeft Dell (of een andere maker) hier iets speciaal voor? Dell heeft iets als "QuickSet", maar dat is het niet echt.

Ik kan me herinneren dat ik zo'n programma voor Vista had gedownload... die gaf iets meer batterijbeheer opties dan Vista. Kan zo niet op de naam ervan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Bhai schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 03:43:
Ach, voorlopig zal ik toch niet overstappen op Vista.
Maar goed, ik wil hier geen XP vs Vista starten.

Iets anders: bij Vista had ik leuke energiebeheer opties. De batterijstatus werd vermeld in mijn systray, en ik kon vandaar makkelijk van profiel wisselen, en bijv WLAN of Bluetooth uitzetten. Dit kon ook bij m'n oude Acer onder XP.
Maar nu ik XP heb, zie ik deze optie niet. Heeft Dell (of een andere maker) hier iets speciaal voor? Dell heeft iets als "QuickSet", maar dat is het niet echt.

Ik kan me herinneren dat ik zo'n programma voor Vista had gedownload... die gaf iets meer batterijbeheer opties dan Vista. Kan zo niet op de naam ervan komen...
Vista heeft hele mooie energiebesparingsopties ingebakken. Een grappige tool vind je hieronder. Maar je kan in de energieopties van XP ook heel veel instellen. Het gaat alleen niet zo makkelijk.

http://www.localcooling.com/info/facts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Hmm, dat is niet het programma dat ik zocht, maar toch maar eens ff uittesten. :)

Een megagroot probleem wat ik nu (weer) heb nu ik XP installed heb, is de welbekende 'cpu whine'. Vooral als ik een hoofdtelefoon aansluit, hoor ik weer die irritante morse-achtige code, waarvan ik na 1 minuut al helemaal gek word.
Ik had hier (bijna) geen las van op Vista, omdat ik ergens bij bluetooth "allow this device to save power" had uitgevinked. Maar deze optie is niet aanwezig bij XP, en vandaar dat ik dus ook last heb van deze bijgeluiden.

Heeft Dell na bijna een jaar nog steeds geen oplossing gevonden voor deze cpu whine :? Zijn er oplossingen bekend die ook op XP werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258270

Ik ben sinds woensdag ook de trotse bezitter van een dell inspiron, alle specs zijn standaard behalve het scherm (truelife) en de netwerkkaart (veranderde in een andere die eveneens "gratis" was).

Het is mijn eerste laptop, dus het is wel even wennen aan het gebruik van de mousepad. En ik heb ook enkele vraagjes:
- de mijne heeft nu wel al enkele dagen uren aan een stuk opgestaan. Is dat wel gezond? Mag je zoiets bijna een halve dag laten opstaan zonder problemen?
- Doen jullie iets tussen het scherm en toetsenbord om het scherm te beschermen?
- Welke beveilliging hebben jullie eropstaan? Ik surf op een onbeveiligd netwerk en ik vraag me af of die vooorgeïnstalleerde mccaffee wel genoeg is.
- wat doen jullie met al die andere voorgeïnstalleerde programma's? Het lijken me er geen die ik courant zal gebruiken, maar ik vind het nog wat te vroeg om al meteen vanalles te gaan veranderen waar ik later spijt van kan krijgen. ;)
- hoe bergen jullie hem op en vervoeren jullie hem? ik ben nog op zoek naar een sleeve of koffer, waarmee ik hem ook veilig op een bed kan gebruiken maar die vinden lijkt niet evident.
- en is het beter via netstroom te werken of om telkens de batterij te gebruiken en laten leeglopen?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn software doet bij momenten best wel raar.

Soms lijkt hij te blijven hangen en doet hij dingen opnieuw.

Op dit moment bv. heb ik net iets gekeken in de mediaplayer op full screen mode waarna ik hem afsloot. Niets aan de hand, zou je denken. Maar in mijn taakbalk vanonderen is alles door mekaar geslagen: de icoontjes rechtsonderaan zijn verdwenen, tenzij ik er met mijn muis over scroll. Alleen de tijd komt niet meer terug. En de geopende progs onderaan in de balk zitten door mekaar en achter de startknop.

In windows verkenner moet ik soms na een tijdje toestemming geven om een bestand te verwijderen, dan lijkt hij de taak uit te voeren om vervolgens te zeggen dat ik er niet toe gemachtigd ben. Dit gebeurt dan een aantal keer na mekaar.

Zo heeft-ie nog wel kuren.

Ligt dit aan windows vista? Of is er een erger probleem?

Zijn er nog mensen die dit voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Volgens mij is de Vostro momenteel toch een betere aanbieding dan de Inspiron:

Vostro 1510Inspiron 1525
T5670 (1,80 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)T2370 (1,73 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Intel® Graphic Media Accelerator X3100Intel® Graphic Media Accelerator X3100
160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
geen56,6K/V92 geschikte interne modem
8x DVD+/-RW optisch station8x DVD+/-RW optisch station
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/gDell™ Wireless 1395 802.11b/g Minikaart
1 jaar basisgarantie - Next Business Day1 jaar basisgarantie - Collect & Return
geenMcAfee® Security Centre™ 9.0 - Beveiliging van 15 maanden
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (58 W/h)6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Glanzend zwart met 1,3 megapixel camera2,0 megapixel webcamera
15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800)15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™
€ 474,81€ 599,00

Dus voor ruim 100 euro minder een snellere processor. En wie gebruikt tegenwoordig nog een analoog modem. McAfee zou ik persoonlijk niet op m'n laptop hoeven en van die paar webcam-pixels minder lig ik ook niet wakker. Volgens mij is een Vostro ook nog steviger gebouwd dan een Inspiron. Die Vostro lijkt mij een sterke aanbieding. Alleen jammer dat ik er geen werkende kortingscoupon voor kan vinden...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

In behuizing maakt de vostro of inspirion niets uit. Beiden heb ik hier door mijn handen laten gaan.
En de vostro is bijna altijd een betere deal geweest, als je zonder coupons kijkt. Maar ik heb zelf ook een behoorlijke korting gekregen met coupons die er altijd wel voor de inspiron te vinden zijn. Daarmee wordt de inspiron weer een betere deal.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Anoniem: 258270 schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:32:
Mijn software doet bij momenten best wel raar.

Soms lijkt hij te blijven hangen en doet hij dingen opnieuw.

Op dit moment bv. heb ik net iets gekeken in de mediaplayer op full screen mode waarna ik hem afsloot. Niets aan de hand, zou je denken. Maar in mijn taakbalk vanonderen is alles door mekaar geslagen: de icoontjes rechtsonderaan zijn verdwenen, tenzij ik er met mijn muis over scroll. Alleen de tijd komt niet meer terug. En de geopende progs onderaan in de balk zitten door mekaar en achter de startknop.

In windows verkenner moet ik soms na een tijdje toestemming geven om een bestand te verwijderen, dan lijkt hij de taak uit te voeren om vervolgens te zeggen dat ik er niet toe gemachtigd ben. Dit gebeurt dan een aantal keer na mekaar.

Zo heeft-ie nog wel kuren.

Ligt dit aan windows vista? Of is er een erger probleem?

Zijn er nog mensen die dit voor hebben?
Denk dat het meeste aan Vista ligt. Heb nog wel wat tips voor je ;).

Je eerste vraag is er eentje waarbij verschillende oorzaken kunnen zijn.
In de meeste gevallen werkt dit wel.
Druk ctrl+alt+delete en start taakbeheer. Ga naar het tabblad processen en sluit explorer.exe. Nu gaat de hele startbalk weg. Ga vervolgens naar bestand > nieuwe taak (uitvoeren...) en typ in explorer.exe. enter en de balk komt goed terug ;).

Je 2e vraag is normaal. Dit heeft elke Vista gebruiker. Dit heet User Account Control. Een stukje extra beveiliging. Je kunt het uitschakelen als je dit erg irriant vindt.
Ga naar het configuratiescherm. Vervolgens klik je op gebruikersaccount en ouderlijk toezicht. Klik nu op gebruikersaccounts. Daarna druk je op gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. Nu zullen alle meldingen weg zijn waar je toestemming moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Anoniem: 258270 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:20:
Ik ben sinds woensdag ook de trotse bezitter van een dell inspiron, alle specs zijn standaard behalve het scherm (truelife) en de netwerkkaart (veranderde in een andere die eveneens "gratis" was).

Het is mijn eerste laptop, dus het is wel even wennen aan het gebruik van de mousepad. En ik heb ook enkele vraagjes:
- de mijne heeft nu wel al enkele dagen uren aan een stuk opgestaan. Is dat wel gezond? Mag je zoiets bijna een halve dag laten opstaan zonder problemen?
- Doen jullie iets tussen het scherm en toetsenbord om het scherm te beschermen?
- Welke beveilliging hebben jullie eropstaan? Ik surf op een onbeveiligd netwerk en ik vraag me af of die vooorgeïnstalleerde mccaffee wel genoeg is.
- wat doen jullie met al die andere voorgeïnstalleerde programma's? Het lijken me er geen die ik courant zal gebruiken, maar ik vind het nog wat te vroeg om al meteen vanalles te gaan veranderen waar ik later spijt van kan krijgen. ;)
- hoe bergen jullie hem op en vervoeren jullie hem? ik ben nog op zoek naar een sleeve of koffer, waarmee ik hem ook veilig op een bed kan gebruiken maar die vinden lijkt niet evident.
- en is het beter via netstroom te werken of om telkens de batterij te gebruiken en laten leeglopen?

Groetjes!
1. Dat moet kunnen. Gebeurt hier ook.
2. Nee. Er is genoeg ruimte tussen het tobo en het beeldscherm.
3. Norton 360. Mcaffee is genoeg totdat je licentie verloopt. Wel is Hitmanpro handig om spyware tegen te houden.
4. Kun je gerust erop laten tenzij het je stoort. Ik heb het er nog wel opstaan alleen uit de startup gehaald mbv msconfig.
5. Ik gebruik de laptop voornamelijk thuis. Ik heb voor het geval dat een goede laptop tas van Targus staan. In huis vervoeren kan makkelijk zonder tas. Dus op bed gebruiken kan ook. Voor alle zekerheid kun je hiervoor wel een mooie sleeve kopen. misschien is dit wat voor je.
6. Als je bij een stopcontact in de buurt zit zal ik deze zeker gebruiken. Is dit niet het geval kan je altijd de batterij gebruiken. Het is niet erg als deze helemaal leegloopt.

Als je nog vragen hebt kan je deze gerust posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 13:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Cyberpope schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:32:
In behuizing maakt de vostro of inspirion niets uit. Beiden heb ik hier door mijn handen laten gaan.
En de vostro is bijna altijd een betere deal geweest, als je zonder coupons kijkt. Maar ik heb zelf ook een behoorlijke korting gekregen met coupons die er altijd wel voor de inspiron te vinden zijn. Daarmee wordt de inspiron weer een betere deal.
Momenteel is er voor de Inspiron alleen de 5% kortingscoupon beschikbaar, want de 10% geldt alleen voor duurdere systemen. Dan is de Vostro nog steeds een stuk goedkoper.
Dat de Vostro een vergelijkbare (zelfde?) behuizing heeft als de Inspiron wist ik niet. Dell zelf adverteert met "Gebouwd voor het MKB" en "Design & duurzaamheid van professioneel niveau".

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, heel erg bedankt voor de tips Bartju!
Die sleeve die je daar postte lijkt me wel iets! Maar in principe mag je hem dus gewoon zonder problemen op je bed zetten? :)

Ik ben de laptop nu al ietsje meer gewoon en vindt het een pracht van een apparaat. Hij start ontzettend snel op, sluit heel snel af enzovoort.
Ik heb ontdekt dat het gebruik van Ares wel eens aan de basis kan liggen van de problemen met mijn taakbalk en scherm die er plots helemaal verhakkeld uitzagen... Ik heb gegoogled en blijkbaar hadden nog mensen dit voor. Ik ben van het programma af gebleven en heb ondertussen geen problemen meer gehad. Hout vasthouden. :-)
Ik gebruik hem nu dan ook altijd op netstroom als ik kan. Dat zal de batterij dan wel sparen. :)

Weet jij trouwens misschien ongeveer hoe lang de verf op het toetsenbord blijft? Ik ben een fervent typster en vrees nu al voor de dag dat mijn toetsen leeg zullen zijn.

Ik heb ondertussen wel een ander probleem ervaren:
het spelletje 'and then there were none' van agatha christie werkt hier perfect op maar het beeld krijgt voortdurend hevige flikkerende banden over zich. :? Je zou denken dat het verstoord wordt door een ander apparaat, maar dat is niet zo ... en hij heeft het enkel bij het spelen van dat spel. Nochtans kan ik niet geloven dat dit te maken heeft met bepaalde vereisten ofzo, want ik heb datzelfde spel probleemloos gespeeld (wel veel trager maar het beeld was perfect) op een computer die al lang afgeschreven had moeten zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Anoniem: 258270 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:26:
Aha, heel erg bedankt voor de tips Bartju!
Die sleeve die je daar postte lijkt me wel iets! Maar in principe mag je hem dus gewoon zonder problemen op je bed zetten? :)

Ik ben de laptop nu al ietsje meer gewoon en vindt het een pracht van een apparaat. Hij start ontzettend snel op, sluit heel snel af enzovoort.
Ik heb ontdekt dat het gebruik van Ares wel eens aan de basis kan liggen van de problemen met mijn taakbalk en scherm die er plots helemaal verhakkeld uitzagen... Ik heb gegoogled en blijkbaar hadden nog mensen dit voor. Ik ben van het programma af gebleven en heb ondertussen geen problemen meer gehad. Hout vasthouden. :-)
Ik gebruik hem nu dan ook altijd op netstroom als ik kan. Dat zal de batterij dan wel sparen. :)

Weet jij trouwens misschien ongeveer hoe lang de verf op het toetsenbord blijft? Ik ben een fervent typster en vrees nu al voor de dag dat mijn toetsen leeg zullen zijn.

Ik heb ondertussen wel een ander probleem ervaren:
het spelletje 'and then there were none' van agatha christie werkt hier perfect op maar het beeld krijgt voortdurend hevige flikkerende banden over zich. :? Je zou denken dat het verstoord wordt door een ander apparaat, maar dat is niet zo ... en hij heeft het enkel bij het spelen van dat spel. Nochtans kan ik niet geloven dat dit te maken heeft met bepaalde vereisten ofzo, want ik heb datzelfde spel probleemloos gespeeld (wel veel trager maar het beeld was perfect) op een computer die al lang afgeschreven had moeten zijn. 8)7
In principe wel ja. Zolang je de gaten aan de zijkant maar niet bedekt. Anders kan je laptop te warm worden.
Kan inderdaad te maken hebben met aero, maar bij xp kan dit ook gebeuren terwijl dit geen aero heeft. Meerdere oorzaken dus ;).

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het toetsenbord niet/nauwelijks slijt. Mijn ervaring is ook zeer positief met dit toetsenbord.

Met dat spel kan ik je denk ik niet helpen. Zou onder Vista moeten werken en neem aan dat de laptop goed genoeg ervoor is. Kijk eens bij de grafische instellingen? Misschien dat daar nog het een en ander aan moet worden veranderd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52977

Iemand enig idee wat hier te zien is? Heb me vostro ff open geschroefd en verwachte eigenlijk een 1 gig flash turbo mem chache (etc) te vinden maar ik kwam maar 1! geheugen bank tegen met 1 gig ddr2 ram (terwijl ik 2 gig ram heb) en een raar opgeplakt dingetje waar volgens mij de 2de ram bank zou moeten zitten....

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2yvtbmh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/qr0suc.jpg

FCM staat dat voor flash cache memory? en zo te zien heb ik het niet ?

Had al gevonden dan fcm voor bluetooth en wireless etc is en dat me 2de ram bankje onder mijn toetsenbord zit. dankzij http://support.dell.com/s...0/du/om_nl/html/parts.htm

nu alleen nog dat rare plakding bij mijn ddr ram vak?? mAH, ook gevonden, de knoopcel

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 52977 op 14-05-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Anoniem: 52977 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:46:
Iemand enig idee wat hier te zien is? Heb me vostro ff open geschroefd en verwachte eigenlijk een 1 gig flash turbo mem chache (etc) te vinden maar ik kwam maar 1! geheugen bank tegen met 1 gig ddr2 ram (terwijl ik 2 gig ram heb) en een raar opgeplakt dingetje waar volgens mij de 2de ram bank zou moeten zitten....

[afbeelding]
[afbeelding]

FCM staat dat voor flash cache memory? en zo te zien heb ik het niet ?

Had al gevonden dan fcm voor bluetooth en wireless etc is en dat me 2de ram bankje onder mijn toetsenbord zit. dankzij http://support.dell.com/s...0/du/om_nl/html/parts.htm

nu alleen nog dat rare plakding bij mijn ddr ram vak?? mAH, ook gevonden, de knoopcel
Inderdaad een beetje raar dat de andere geheugenmodule onder het toetsenbord zit, maar je kan er snel en makkelijk bijkomen. Heb vorige week een upgrade van 1 naar 4 gb gedaan en het verschil is geweldig :*) crysis draait mooier en sneller dan eerst! Van 20 min laden naar 30 sec :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52977

bartju schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:46:
[...]

Inderdaad een beetje raar dat de andere geheugenmodule onder het toetsenbord zit, maar je kan er snel en makkelijk bijkomen. Heb vorige week een upgrade van 1 naar 4 gb gedaan en het verschil is geweldig :*) crysis draait mooier en sneller dan eerst! Van 20 min laden naar 30 sec :o :o
zit ik ook over na te denken, hoeveel kostte het jou en waar gekocht? heb je de ouwe dimms ook verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Anoniem: 52977 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:56:
[...]

zit ik ook over na te denken, hoeveel kostte het jou en waar gekocht? heb je de ouwe dimms ook verkocht?
64 euro bij alterate 5 euro verzendkosten komt er nog wel bij. oude dimms heb ik nog steeds en geef ik denk ik aan een vriend :) is namelijk maar 1 gig en dat verkoopt als ddr2 niet zo makkelijk omdat 1 gig meestal wel standaard is deze tijd :P

[ Voor 13% gewijzigd door bartju op 15-05-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
hebben meerdere mensen last van een explorer crash? Tijdje in een map rondhangen en dan start de verkenner opnieuw op. Denk dat dit aan de dell modem driver ligt. op internet gezocht naar dit probleem en kwam op cpl files. (bestanden van icoontjes in configuratiescherm). hier zag ik dus een geel icoontje van een telefoon zonder naam erbij. Vraag me af of deze dus wel gemaakt is voor Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 16:40
Voor de mensen die er geinterreseerd in zijn is de bios van de Inspiron 1520 geupdate naar de A08 revisie:
Fixes/Enhancements
------------------
1. Improve compatibility with Dell Wireless 1390 & 1490 Dell WLAN.
2. Fixed: System Hangs on Resume from S3 with Driver Verifier enabled.
3. Added enhancement for optical drives
Je kan hem hier downloaden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik snap dat de startpost ondertussen een jaar oud is... Maar werkt dit niet meer, of is de Dell-website in de war?
bartju schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:37:
[afbeelding]
- Hoe kan ik de Vostro als consument bestellen?
  1. Zoek eerst bij de zakelijke website de E-Value code op van de laptop van waaruit je wilt gaan beginnen met configureren. Deze E-Value code staat vaak onderaan het globale overzicht van de verschillende Vostro typen. Schrijf deze E-Value code op.
  2. Ga vervolgens naar de consumenten website, aan de linkerkant staat er bij Nuttige links: E-Value. Ga naar deze pagina en vul vervolgens de E-Value code van de vorige stap in.
  3. Hierna kun je de laptop volledig configureren en bestellen. TIP: denk ook even aan extra korting middels de Dell kortingscoupons
Reactie van de Dell-site:
Onze excuses, maar de door u geselecteerde pagina is helaas niet beschikbaar.

Dit kan de volgende oorzaken hebben:

* Er is een onjuiste eValue code ingevuld.
* Het geselecteerde product is verlopen.
* De link naar het gekozen product is tijdelijk niet beschikbaar, dit zal zo snel mogelijk opgelost worden.
* RemcoDelft heeft namelijk interesse in een Dell Vostro 1310 ( NLBSDONL-N0713103A ) voor 510 euro incl. alles.... Zou leuk zijn om hem via het consumentendeel te kunnen bestellen, en nog leuker als er dan ook een kortingscode overheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Inderdaad ja. zoals het in de topicstart staat zou het moeten werken. Ik denk dat Dell dit als een bug zag en het heeft gefixed. Hoe je ook die kan bestellen is via de telefoon, bestel als consument, geef je die laptop door, wat eraan moet worden aangepast en ten slotte die kortingsbon. Waarschijnlijk zullen ze er even over zeuren maar gewoon blijven doorzeuren. Zo kun je ook nog extra korting lospeuteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Een kortingsbon op de Vostro? Is iemand dat gelukt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Bij klein bedrijf werken de kortingsbonnen van de consument niet. Kortingsbonnen van klein bedrijf zijn er nauwelijks en bovendien moeilijk te vinden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nauwelijks of helemaal niet? ik dacht zelf helemaal niet, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ik heb er wel eens eentje via de dell nieuwsbrief gezien voor 5 dagen geldig oid.. betekent dat ze misschien wel bestaan, maar voor bedrijven alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Weet iemand waarom de inspiron 1520 geen bios update en extra garantie krijgt vanwege de grafische kaart? Ik heb toch echt een 8600M GT in m'n inspiron 1520 zitten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Pumanike schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:32:
Weet iemand waarom de inspiron 1520 geen bios update en extra garantie krijgt vanwege de grafische kaart? Ik heb toch echt een 8600M GT in m'n inspiron 1520 zitten ..
BIOS en grafische kaart files/drivers staan toch gewoon hier?

BIOS versie A09
VGA 175.97 V32, A08

Anders snap ik je vraag niet (sowieso ietwat onduidelijk geformuleeerd: je krijgt geen BIOS uodate en garantie vanwege de grafische kaart?????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
kaajee schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:50:
[...]

BIOS en grafische kaart files/drivers staan toch gewoon hier?

BIOS versie A09
VGA 175.97 V32, A08

Anders snap ik je vraag niet (sowieso ietwat onduidelijk geformuleeerd: je krijgt geen BIOS uodate en garantie vanwege de grafische kaart?????)
Beetje het nieuws blijven volgen joh :P
nieuws: Dell geeft extra garantie op laptops met Nvidia-bug

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Waarom zou ik? Dat zou hij hebben moeten vermelden toch? Zo is het op z'n minst een vage vraag.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Pumanike schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:32:
Misschien dat de 8600M GT minder last heeft van warmteproblemen? Die van mij wordt tijdens het gamen rond de 80 graden. Is dit normaal of heb ik wel last van warmteproblemen?

Linkje naar ondersteunde producten hier.

[ Voor 17% gewijzigd door bartju op 20-08-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
kaajee schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:45:
[...]

Waarom zou ik? Dat zou hij hebben moeten vermelden toch? Zo is het op z'n minst een vage vraag.......
offtopic:
Waarom zou je? Nou, hierom dus :)

Maar hij is gebaseerd op de G86 en als je google't op G86 komen er allemaal links van : All G84 and G86 chips are defect etc. Hier bijvoorbeeld : http://www.tomshardware.c...ips-overheating,6121.html

Ook de XPS M1530 kreeg een bios update naar aanleiding van de problemen met de videokaart en deze heeft ook een 8600M GT.

Ik vind het dus niet echt duidelijk.

Edit :

Ik heb het even bij Dell nagevraagd :

13:03:26 Ricky de Meza Ok, zegt u het maar
13:04:07 Tim Joosten Waarom de Inspiron 1520 net zoals oa de XPS M1530 geen extra bios update en garantie krijgt vanwege de problemen met Nvidia G84 en G86 kaarten?
13:04:22 Tim Joosten Dit heb ik op tweakers.net namelijk gelezen.
13:05:50 Tim Joosten nieuws: Dell brengt bios-update uit voor Nvidia-bug - update
nieuws: 'G84 en G86 niet bestand tegen temperatuurschommelingen'
13:05:51 Ricky de Meza Ik zal het voor u navragen.
13:05:56 Ricky de Meza Moment a.u.b.
13:05:58 Tim Joosten oke
13:16:52 Ricky de Meza Ik heb net overleg gepleegd en ik kan u het volgende meedelen:
13:16:52 Ricky de Meza Dit is nog een lopend process, dus u moet rekening mee houden dat wij nog geen officiele bevestiging hebben waarom die 2 systemen nog niet onder vallen.
13:17:15 Tim Joosten Oke dan weet ik genoeg. Bedankt.

[ Voor 46% gewijzigd door Pumanike op 20-08-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Oke, das handig! Houd je ons op de hoogte? Heb nog 35 dagen garantie.

• Pumanike
Ik denk dat Dell dit dan zelf naar buiten brengt want dit was een chat met een Dell medewerker. Anders chat ik over een tijdje nog wel eens met een Dell medewerkers .. :p

• bartju
Pumanike schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:36:
Ik denk dat Dell dit dan zelf naar buiten brengt want dit was een chat met een Dell medewerker. Anders chat ik over een tijdje nog wel eens met een Dell medewerkers .. :p
Inderdaad, maar gewoon als het bericht op tweakers binnen is. Ik lees nl. niet om de 2 uur het nieuws vanwege school en mis soms heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoi,

Ik wilde graag advies van jullie,

Mijn laptop vostro 1500 heeft een probleempje, deze probleem is niet opgelost door dell. Dus zij hebben aangeboden om het systeem te vervangen. Ik heb twee opties gekregen

Dell Vostro 1710 inclusief de 8600gt
Dell Studio inclusief ati 3450

de procesoren zullen rond de 2,2 core 2 duo liggen denk denk ik

wat raden jullie mij aan wrm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246088

Mag ik vragen welk probleem het om gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Chupaman schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:11:
Hoi,

Mijn laptop vostro 1500 heeft een probleempje, deze probleem is niet opgelost door dell. Dus zij hebben aangeboden om het systeem te vervangen. Ik heb twee opties gekregen

Ik zou voor de 1710 gaan. Dit vanwege de graka. Heb je de volle specs van beide systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pumanike schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:36:
Is er nog nieuws over een mogelijke bios update en extra garantie voor de Inspiron 1520 vanwege de grafische kaart?

• Mastasidaz
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb zelf een inspiron 1520. Ik wil hem nu graag aansluiten om mijn versterker.

Ik heb gelezen dat je dan een 7 polige s-video stekker moet hebben die dan aan de andere kant een coax uit heeft. Weet iemand misschien waar ik zo'n kabel kan kopen? Ik heb al op de dell site gekeken maar daar niet kunnen vinden :'( Alleen op de US dell site.

[ Voor 5% gewijzigd door Mastasidaz op 25-09-2008 09:33 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Mastasidaz schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:32:
Ik heb zelf een inspiron 1520. Ik wil hem nu graag aansluiten om mijn versterker.

Ik heb gelezen dat je dan een 7 polige s-video stekker moet hebben die dan aan de andere kant een coax uit heeft. Weet iemand misschien waar ik zo'n kabel kan kopen? Ik heb al op de dell site gekeken maar daar niet kunnen vinden :'( Alleen op de US dell site.
Even dell bellen om te kijken of ze je kunnen helpen ?

En anders even naar de elektro boer en de goeie stekkertjes kopen en zelf even de kabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gezien het feit dat er geen Vostro1310 topic is, hier maar de vraag;

Heeft iemand enig idee of de 6-cell accu van de vostro uitsteekt aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

MikeyMan schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:35:
Gezien het feit dat er geen Vostro1310 topic is, hier maar de vraag;

Heeft iemand enig idee of de 6-cell accu van de vostro uitsteekt aan de achterkant?
De 6 cell steekt niet uit.
De 9 cell steekt ongeveer 1,5-2cm uit aan de achterkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-10-2008 12:10 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
dit bericht is gedeleted ivm foute topic

[ Voor 96% gewijzigd door iglo op 09-10-2008 14:53 . Reden: zie bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Laatst online: 06-06 13:21
Chupaman schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:11:
Hoi,

Hier hetzelfde verhaal. Een probleem dat na 3 bezoekjes van monteurs en veel zelf klooien nog niet is opgelost. Onverklaarbare blauwe schermen, meerdere brakke geheugenmodules, nieuw moederbord, twee nieuwe harde schijven en een nieuwe processor verder gaan ze ook mijn pc volledig vervangen. Nog geen opties gehad, maar naar alle waarschijnlijkheid geen vostro 1500 meer en dus waarschijnlijk bovenstaande opties.

Welke van bovenstaande is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Tano schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:33:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Een probleem dat na 3 bezoekjes van monteurs en veel zelf klooien nog niet is opgelost. Onverklaarbare blauwe schermen, meerdere brakke geheugenmodules, nieuw moederbord, twee nieuwe harde schijven en een nieuwe processor verder gaan ze ook mijn pc volledig vervangen. Nog geen opties gehad, maar naar alle waarschijnlijkheid geen vostro 1500 meer en dus waarschijnlijk bovenstaande opties.

Welke van bovenstaande is het beste?
zou voor de studio gaan. 8600m gt schijnt problemen te hebben met warmte. Ik heb er zelf geen last van, maar als je de keus hebt, zou ik voor die gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Even mijn laatste ervaringen delen..

Mijn Inspiron 1520 kreeg vorige week problemen: spontaan uitvallen/rebooten, maar problemen om Vista te starten. De HDD (Fujitsu, 160Gb, 7200 rpm) bleek defect. Per email contact gezocht met Dell support. Na de resulaten van het Fujitsu diagnosetooltje (FAIL) en de interne Dell diagnostics (FAIL) ge-emailed te hebben, kreeg ik snel bericht dat de volgende dag een nieuwe HDD bezorgd zou worden.
Die werd vanmiddag gebracht (Seagate, 200Gb, 7200 rpm), en heb ik er inmiddels ingezet. (Ik had ook nog kunnen kiezen voor een monteur.) De oude HDD wordt als het goed is morgen opgehaald.
Prima service van Dell. En ik ben blij dat de HDD net een maandje voor het eind van de garantietermijn stuk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arluijen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2020
Even iets van mijn kant, wil het verhaal gewoon kwijt:

Dell Vostro 1510 volledig naar mijn behoefte in elkaar laten zetten (feitelijk alle extra's en van alles het maximale). Werd een duur ding, maar nog steeds de beste deal (4 gig. RAM, Hoogste res., 160 gig 7200 rpm etc etc).

Alles perfect, maar ik had met opzet 4 gig ram gedaan ook al pakt Vista er dan maar 3; als je virtual machines draait kun je dan toch die laatste gig gebruiken, en voor het geld....

Kreeg ik toch het gevoel dat er maar 3 gig in zat. Om discussie te vermijden de boel niet open geschroefd maar CPU-Z gedownload en inderdaad: 1 slot 1 gig, 1 slot 2 gig. Gisteren de gehele dag gepingpongd tussen de technische dienst van Dell (inderdaad mijnheer u heeft maar 3 gig) en de customer service (nee mijnheer dat ziet u verkeerd, u heeft echt 4 gig). Eindelijk met toestemming van Dell technische dienst ding opengeschroefd, et voila, 3 gig.

Ben nu in afwachting op reactie van customer service. Lijkt me wel dat als je 4 gig ram bestelt bij Dell dat je dat toch echt even moet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
arluijen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:01:
Even iets van mijn kant, wil het verhaal gewoon kwijt:

Dell Vostro 1510 volledig naar mijn behoefte in elkaar laten zetten (feitelijk alle extra's en van alles het maximale). Werd een duur ding, maar nog steeds de beste deal (4 gig. RAM, Hoogste res., 160 gig 7200 rpm etc etc).

Alles perfect, maar ik had met opzet 4 gig ram gedaan ook al pakt Vista er dan maar 3; als je virtual machines draait kun je dan toch die laatste gig gebruiken, en voor het geld....

Kreeg ik toch het gevoel dat er maar 3 gig in zat. Om discussie te vermijden de boel niet open geschroefd maar CPU-Z gedownload en inderdaad: 1 slot 1 gig, 1 slot 2 gig. Gisteren de gehele dag gepingpongd tussen de technische dienst van Dell (inderdaad mijnheer u heeft maar 3 gig) en de customer service (nee mijnheer dat ziet u verkeerd, u heeft echt 4 gig). Eindelijk met toestemming van Dell technische dienst ding opengeschroefd, et voila, 3 gig.

Ben nu in afwachting op reactie van customer service. Lijkt me wel dat als je 4 gig ram bestelt bij Dell dat je dat toch echt even moet controleren.
Geheugen is bij Dell altijd duur. Wel slecht dat het inderdaad 3 gb is. Bij Windows 32 bit zIe je normaal maar 3,5 gb terwijl er toch 4 in zit. Die halve gig wordt evt. voor je videokaart gebruikt als deze turbocache oid heeft. Denk je daarom niet meteen te horen kreeg dat je deze mocht openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arluijen
Tja. Ging me niet eens om dat ik het ding niet direct mocht open schroeven als wel dat ze bij customer servicemaar bleven hameren dat ik het niet goed begreep en dat er echt 4 gig in zou zitten, er zou ook een notitie bij de helpdesk hangen waarbij dit procedure was ("u heeft echt 4 gig"). [conspiracymode]Je gaat je bijna afvragen of ze structureel er minder inzetten.....[/conspiracymode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arluijen
Update: geheugen is idd duur bij Dell, ik heb het nog even nagegekeken, maar dat kon makkelijker idd. Ben net wel op de hoogte gesteld dat ik 2x2 gig krijg toegestuurd en de bestaande set mag ik houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 08-06 05:53
arluijen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:42:
Update: geheugen is idd duur bij Dell, ik heb het nog even nagegekeken, maar dat kon makkelijker idd. Ben net wel op de hoogte gesteld dat ik 2x2 gig krijg toegestuurd en de bestaande set mag ik houden....
dat is dan wel royaal. 1x 2gig had ook volstaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Als ik een spelletje wil doen op mijn vostro 1500, heb ik wel eens last van hoge temperaturen (70 graden). Nu heb ik een logje gemaakt. Elke keer als de laptop 70 graden bereikt, is het beeld zwart. De laptop koelt na even wachten 2-3 graden. Ik krijg weer beeld. De temperatuur stijgt tot 70 graden en weer geen beeld enz.
Zou een goede laptopkoeler de oplossing zijn, of hebben meerdere mensen hier dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vraagje... Heeft de 1520 nu mini pci of mini pci-e voor zijn wireless? Ik krijg dat niet 100% helder via de search. Volgens mijn mini-pci, maar kom dan toch op e-bay aanbiedingen tegen van pci-e die geschikt zouden zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:58
Zo moeilijk is dat niet. Kijk gewoon hoe het slot er uit ziet en vergelijk dit met plaatjes op google oid.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d8/MiniPCI_and_MiniPCI_Express_cards.jpg/787px-MiniPCI_and_MiniPCI_Express_cards.jpg
Deze moet je aardig op weg helpen denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En anders eens op het grote boze www zoeken, daar is echt binnen 10 tellen te vinden wat je zoekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat valt dus tegen. Want als ik via google bij dell komt, lijkt het plaatje op mini-PCI-express, maar in de tekst weer Mini PCI.. Via een andere link kom ik weer PCI tegen. Het is niet zo dat ik niet gegoogled heb, maar 100% uitsluitsel vond ik dus gewoon niet. Via het grote boze WWW vind ik tegenstrijdige dingen. Beste gok i dan op www.dell.nl afgaan, maar ook die is niet eenduidig helaas.

En ja, openschroeven is een optie. Alleen staat de laptop z'n 50km van mij vandaan enis dat op dit moment geen optie.

Opgeschroefd is dus PCI-express.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvisje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 19:56
Ik ben tot op voor kort een gelukkig bezitter geweest van een inspiron 1520 uitgerust met een geforce 8600m GT. Helaas met de nadruk op het "tot voor kort" gedeelte, want vanuit het niets gaf aero problemen in windows 7. Sinds dien van alles geprobeerd, originele vista er weer op, originele drivers, laptopvideo2go drivers erop. Helaas dit mocht niet baten en bleef hetzelfde probleem houden (zie screenshot, is dan wel een ubuntu screenshot, maar het gaat om de problemen bij het dock. heb trouwens geen verstand van ubuntu)

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/3/vm425gx.png

naast de problemen met aero, geeft alles wat maar een beetje grafische kracht vergt problemen. Daarnaast werkt de tv-out niet en bij gebruik van de originele drivers van dell geeft hij ook geregeld geen beeld.

De vraag is eigenlijk, hebben jullie nog enig idee wat een mogelijke oplossing is voor dit probleem of is het echt pech voor mij en is mijn videokaart nagenoeg overleden (uiteraard buiten de garantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56
de laptops met 8600gt bevatten fabricage fouten. dell heeft de garantie op deze laptops verlengd als de probleem wordt veroorzaakt door de grafische kaart. bel dell even op, dan is de kans groot dat het wordt vervangen onder garantie.

zie deze nieuwsbericht

[ Voor 28% gewijzigd door karakedi op 09-10-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvisje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 19:56
ik was er ook al van op de hoogte dat ze de garantie verlengd hadden, echter dit is op wonderbaarlijke wijze niet van toepassing op de inspiron 1520 en 1720.... ( http://en.community.dell....-enhancement-details.aspx )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Hoog tijd om weer eens ervaringen te delen!

Heb een paar maanden geleden mijn laptop processor geupgrade van een t5470 (1,6 Ghz) naar een t9300 (2,5 Ghz). Verschil is flink merkbaar! Temperaturen liggen ook een stuk lager.
Tegelijkertijd de koelpasta van zowel de CPU als de GPU vervangen met AS5. Beide zijn nu een stuk koeler.

Ik draai nu 64 bit en 32 bit Windows 7 in een soort van dual boot. 32 bit start met de mediadirect button, 64 bit met de powerbutton. Ik heb onder de mediadirect button een soort van gaming mode gemaakt. Hiermee bedoel ik een OC van de GPU en een softmod naar 8600 GTS, en fans die altijd voluit blazen (zonder koptelefoon onmogelijk :+ ). Draai het in dual boot, omdat ik sluimerstand niet kan missen, wat niet mogelijk is met de softmod.

Uiteraard even wat benchmarks: 3Dmark06 op 1280x800 (te lui geweest om extra beeldscherm aan te sluiten).

64 bit (zonder OC): 3892
32 bit (met OC): 5768

Met bijna 900 puntjes erbij :9~ crysis speelt nu prima op high! Kan dus weer even vooruit met mijn Vostro!

Daarnaast van plan om een nieuwe harde schijf te kopen, de Segate Momentus 7200.4 320GB, maar 55 euro voor dubbele capaciteit! En ik vroeger maar denken dat nooit vol te krijgen :+ !

Jullie ook nog wat goede ervaringen te delen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

er is nogal wat discussie over, maar in real-life blijkt de WD blue 500GB (5400 rpm) sneller met vrijwel alles behalve long sequential reads (bestanden van meer dan een paar MB)
afgaande op de enige real life benches op dit moment beschrikbaar (van xbitlabs)

low level benchmarks zeggen eigelijk niets over de prestaties van de schijf in kwestie, zie het als specs van een beeldscherm, dezelfde resolutie, zelfde contrast, maar o zo verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
7200 vs 5400 RPM? Lijkt mij dat daar wel wat verschil in zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
bartju schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:32:
7200 vs 5400 RPM? Lijkt mij dat daar wel wat verschil in zit toch?
Heeft er er mee te maken, maar ook met de data dichtheid. etc.

Het kan voorkomen dat een 5400 RPM iets sneller is. Daarom is het altijd verstandig om benchmarks te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, volgens mij is het verschil minimaal, maar het bewijst wel dat je je niet blind kan staren op de specs en low-level benchmarks. die laten een nogal vertekend beeld zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ik lees overal toch een ander verhaal. Even wat andere sites opgezocht. Heb maar één site gevonden waarbij de benchmarks van de blue duidelijk hoger liggen dan de momentus (xbitlabs). Ook even gekeken bij de boot time van beide, waarbij de momentus toch weer hoger uitkomt. Verschil is wel minimaal.
Ik denk dat je met dagelijks gebruik niet een duidelijke winnaar ziet. Bij de lokale computerboer is de 7200.4 net weer wat goedkoper, dus baseer meer daar mijn keuze op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat is de enige plek waar ze real life-benches gebruiken?
xbitlabs :+

ik heb zelf ook de 7200.4, maar achteraf gezien wacht ik liever 1 seconde meer bij het opstarten als ik daar 180 gig voor terug krijg
maargoed, ik hou mijn mond wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 18:35
Heb onlangs een nieuwe DELL Vostro 1720 ontvangen.

Hier zit een P8700 met 9600M GS in.

Één fan blijft continu aan, dit is met mijn drie jaar oude Inspiron niet het geval. Dit is wel heel erg irritant, ik heb wat gezocht op internet maar kom niet op een duidelijk antwoord. Is dit nou normaal of niet, want hier wil ik niet mee werken zo en valt me dan ook wel tegen van DELL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuw/oud bios al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 18:35
Nieuwe bios heb ik geflasht, A05 dit helpt niet. Het schijnt zo te zijn (wat ik op internet lees) dat sinds A03 de FAN van de videokaart altijd aanstaat ivm verhitting van de Nvdia chip.

Verder nog een half uur aan de lijn gehangen met DELL en die zeggen dat je als zakelijk gebruiker de laptop niet kan terugbrengen? Je weet immers van te voren al wat je koopt volgens DELL... vreemd aangezien niet op de site staat dat dit probleem er is.

Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
Een kennis van mij heeft een Vostro 1510, met de volgende klachten.
Als ik mijn laptop aandoe, dan heb ik alleen wit beeld met een paar dicht op elkaar liggende strepen.
Na een tijdje wordt de ene kant wit, en de andere kant zwart.
Maar als ik hem op een ander scherm heb, dan doet die het wel (matig) en dan wil die een opstart herstel doen.
Alleen na een paar minuten, staat er : het lukt niet om een automotische opstartherstel te doen en dan kan ik een rapport verzenden.
Daarna sluit die af en doet die vervolgens het zelfde.
Via dit topic zag ik deze links.
http://www.zdnet.nl/news/...t-defecte-nvidia-kaarten/

- Dell geeft aan dat er geen garantie meer op zou zitten, zat max 1 jaar op. Maar dat nieuwsbericht spreekt over een verlenging ?
- Zijn er hier mensen die dit probleem herkennen ?
- Is dit inderdaad een nvidia chip die te warm is geweest ?
- Heeft iemand ervaring met de garantie afwikkeling bij Dell bij dit defect ?

Enige reparatie is vervanging van het moederbord neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Kijk even naar de temperatuur van de GPU dmv Speedfan of een ander goed programma. Hoger dan 80 graden is niet goed. Als het eronder ligt (ook na intensief en lang gebruik) ligt het niet aan oververhitting. Je zou dan naar nieuwe drivers voor de gpu kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Laatst online: 20:53
Mijn Inspiron 1520 werd bij het minste of geringste al 80 graden op de CPU en ook heb ik regelmatig 98 en 99 gezien. Tegenwoordig klok ik 'm terug tot max 95% in Windows en heb de ventilatie eens schoongemaakt. Er kwam 'n stofnest uit en nu blijft hij weer goed koel :)

Wel heb ik een zeer vervelend probleem met mijn wireless. Normale situatie de afgelopen 2 jaar is wireless aan, met 't lampje aan. Normaal. Maar sinds een maand of anderhalf wordt de laptop achtervolgd door onverklaarbare wirelessuitval. Windows vindt dan met de Wifi Catcher geen netwerken meer en het Ledje gaat uit. Verbindingen vallen uit. Soms helpt een reboot, soms lukt het om de kaart met de Device Manager aan- en uit te zetten, maar vaker crasht deze. Dan probeer ik de laptop maar gewoon uit te zetten wat 9 vd 10x resulteert in een BlueScreen helemaal op het einde van het afsluiten, met een Driver_Power_State_Failure.

Intel drivers gedownload en geïnstalled maakte niets uit. Wel heb ik een diagnostische utility van hun die geen klap voorstelt. Hij heeft dan aan dat de hardware niet te bereiken is. Ik heb de kaart fysiek erin en eruit gedaan maar geen verschil. Ook het schuifje doet niets.

Vaak gaat het wel uren goed maar ik vermoed dat hij vanavond nog wel een keer uit zal vallen.

Oplossingen kan ik dus niet snel vinden dus dan maar een Workaround :P Dat wil ik wel doen door een Wireless N kaartje aan te schaffen voor het slot dat links zit, waar je je zogenaamde TravelCard in zou kunnen doen. Volgens mij is het type ExpressCard maar dat weet ik dus niet zeker! Weet iemand of de Linksys PCMCIA Adapter WPC300N WLAN in de laptop past? Ik kan het niet met zekerheid vinden bij Google.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Zoals voorspeld inderdaad weer een crash. Nu is het gelukt om na stug door-rebooten en uiteindelijk nog een keer in de Device Manager te dis- en enabelen hem weer aan de gang te krijgen. :) Het is echter duidelijk dat mijn wireless aan zijn eind is :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
ik doe ong om het halfjaar een fanschoonmaakbeurt ;) me laptopcooler wordt mn processor maar 17 graden celcius! M'n GPU zo'n 39 graden zonder intensief gebruik. Werkt prima voor mij. Dat wireless probleem kwam ik toevallig 2 dagen geleden tegen. Lampje bleef uit bij het opstarten, terwijl de wifi switch wel goed stond. Na de switch even aan en uit te hebben gedaan werkte het weer prima. Verder geen last meer van gehad. Misschien helpt dat ook voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Switch heeft voor mij nog niet gewerkt, maar ik haal 'm wel regelmatig over wanneer 't probleem zich voordoet :) Overigens al bijna 24h zonder crash, en ik heb 'n nieuw kaartje besteld. Misschien een temperatuursprobleem op het kaartje of een defect er in. Kost €10,- dus zo gezegd "niet de wereld" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Laatst online: 16-03 11:29
Mijn Vostro 1500 van precies 2 jaar oud gaat het begeven, althans de harde schijf. Ik heb deze maand al tweemaal gehad dat Windows niet meer kon opstarten omdat er opeens defecten op de harde schijf zaten. Nu heb ik gisteren een nieuwe laptop besteld (een Toshiba Qosmio X500-11Z, :9), maar meestal erft mijn man mijn oude laptop, dus ik zou willen proberen er een nieuwe harde schijf in te zetten.

Zoiets heb ik echt nog nooit gedaan. Is het moeilijk of wijst alles zichzelf? Kan ik zomaar een schijf uitzoeken en past dat altijd in de Vostro 1500? Ik lees hierboven dat Bartju het zou gaan doen; misschien heeft hij tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Is niet moeilijk. In vostro zit een 2,5" sata drive. Elke drive van dat type past.
Geen 3,5 nemen, dat gaat niet passen.

Maar als je het nooit gedaan hebt, zou ik gewoon dat even bij een winkel laten doen die deze HD's ook verkoopt. Als je niet een te grote dozenschuiver hebt, zetten ze hem er zo in. Ben je wel 10 meer kwijt voor een dergelijk schijf als bij een dozenschuiver, maar kan het bijna niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Goed idee. We hebben zelfs hier in 't dorp wel zo'n winkel/bedrijfje, geloof ik. Even wachten op de nieuwe Toshiba en dan breng ik 'm er heen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Was inderdaad niet echt moeilijk. Houdt er wel rekening mee dat een herinstallatie nodig is (behalve met een image dan zoals in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Dat is niet erg. Ik heb 't net twee weken geleden ook gedaan en dat was binnen een dag gebeurd. En voor m'n man hoeft er veel minder software op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben aan het kijken voor een Dell Vostro 1520, maar als ik het goed begrijp is die niet hetzelfde als een van deze twee?
Ik kan er via de search geen topic over vinden hier, is die er ook niet of ben ik gewoon scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Klopt, de Vostro 1500 en de Inspiron 1520 zijn aan elkaar gelijk. De Vostro 1520 is de opvolger van de Vostro 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 13:55
Hallo medetweakers

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met windows 7 (32bit prof) op hun 1520
Ik wil het gaan installeren alleen vraag ik me af of dit gaat lukken?
Gaan alle windows 7 werken, of moet je nog aparte installeren
Als ik google kom ik namelijk verschillende ervaringen tegen

Dus heb je ervaring met win7 en de 1520 en heb je nog tips / trick, please let me know
Alvast dank!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ik heb Windows7 Ultimate erop staan, ik heb er geen problemen mee. Ook geen problemen met installeren gehad. Wat ik wel zou doen is je HDD formatteren voordat je Windows7 installeert.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
batumulia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:08:
Ik heb Windows7 Ultimate erop staan, ik heb er geen problemen mee. Ook geen problemen met installeren gehad. Wat ik wel zou doen is je HDD formatteren voordat je Windows7 installeert.
Zo dat is een snelle reactie :)
Thanks already, maar ......

....Is het voldoende om tijdens het installatie proces alle partities weg te gooien en 1 (of meerdere) NIEUWE partities aan te maken (hierdoor gaat win7 toch formateren tijdens het installatie proces) of formateer je je HDD op een andere manier?

Werden alles door win7 herkend in divice manager of heb je nog andere drivers geintalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pffft.. is zeker 1 jaar geleden dat ik win 7 erop gezet heb. Maar volgens mij ging dat als een zonnetjes. Het is je eigen keuze of je de oude windows er nog op laat staan of alles wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik draai al Windows 7 sinds de eerste bèta, heb alle bèta's en RC's doorlopen, Home premium gekocht via een introductieaanbod en zit inmiddels op de bèta van SP1. Alles als een zonnetje.
Zie ook http://www.microsoft.com/...dows-7/nl-nl/default.aspx

Heel wat anders, iemand al voor een zacht prijsje een goede nieuwe accu gescoord?
Ik moet nu al maanden de lader er in houden :-(

[ Voor 19% gewijzigd door Vunzz op 18-08-2010 10:53 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Cyberpope schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:43:
Pffft.. is zeker 1 jaar geleden dat ik win 7 erop gezet heb. Maar volgens mij ging dat als een zonnetjes. Het is je eigen keuze of je de oude windows er nog op laat staan of alles wist.
Alles moet er af!

Het vreemde is dat ik al 2x eerder win7 geinstalleerd heb op mijn 1520
(reden om nu het te installeren was dat ik een paar keer blue screen of dead kreeg nadat mijn laptop in hibernate was gegaan en ik hem weer aan wilde zetten)

Alleen lijkt het iedere keer weer dat er andere onderdelen zijn die niet herkend worden door win7
Vandaar mijn vraag of jullie nog specifieke drivers hebben geinstalleerd nadat je win7 hebt geinstalleerd?

Ik ga zeker mijn hele HDD een keer goed formateren.
In win7 lijkt dat alleen heel snel te gaan terwijl vroeger in winXP dat wel een tijdje duurde.

Gebruiken jullie hier nog specifieke methoden of software voor?
Of gewoon tijdens de installatie alle partitities verwijderen en weer nieuwe aanmaken?

Ps, nu al blij met jullie support en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ik gooi alles weg tijdens het formatteren (ook de partities) zodat er alleen nog ongepartioneerde ruimte overblijft. Daar zet ik Windows7 op. Wat betreft de drivers, ik kon gewoon die van Windows Vista gebruiken. Ik heb alleen wel problemen met mijn webcam maar ik weet niet of dat aan Windows7 ligt of aan mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:54:
[...]

Alles moet er af!

Het vreemde is dat ik al 2x eerder win7 geinstalleerd heb op mijn 1520
(reden om nu het te installeren was dat ik een paar keer blue screen of dead kreeg nadat mijn laptop in hibernate was gegaan en ik hem weer aan wilde zetten)

Alleen lijkt het iedere keer weer dat er andere onderdelen zijn die niet herkend worden door win7
Vandaar mijn vraag of jullie nog specifieke drivers hebben geinstalleerd nadat je win7 hebt geinstalleerd?

Ik ga zeker mijn hele HDD een keer goed formateren.
In win7 lijkt dat alleen heel snel te gaan terwijl vroeger in winXP dat wel een tijdje duurde.

Gebruiken jullie hier nog specifieke methoden of software voor?
Of gewoon tijdens de installatie alle partitities verwijderen en weer nieuwe aanmaken?

Ps, nu al blij met jullie support en tips!
Werkt prima, ook hier sinds de eerste beta Win7 Ultimate 64-bit. De 32 bit werkt ongetwijfeld ook. De problemen met hybernate klinkt als een driverprobleem. Ik installeer altijd de nieuwste drivers van nvidia voor de GPU, de chipsetdrivers van intel en de helft van de drivers door de Dell support site. Dit puur omdat standaard Windows drivers (naar mijn idee) vaak tekort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Kick! Heeft misschien iemand al Windows 8 geinstalleerd op zijn good old 1520. Ben nieuwsgierig naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Mijn 1520 is ondertussen overleden. De videokaart werkte niet meer mee en de CPU ging ook langzamer werken. Ik dacht dat het kwam omdat er misschien heel veel stof bij de uitlaat zou zitten maar na het verwijderen daarvan trad er geen verbetering op. Dus ik zou je niet kunnen vertellen hoe Windows 8 loopt op een 1520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Afkloppen... die van mij draait nog als een zonnetje. Ik zal zodra ik tijd heb.... (2015 gok ik) eens windows 8 op gooien. heb nu ook server 2012 en dat bevalt met goed (niet op de 1520 natuurlijk).

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste