heeft iemand een bron van die zogenaamde waterproof keyboard op de vostro??
Anoniem: 246088
Ik heb trouwens een raar "probleem" met mijn laptop. Hij wil soms niet opstarten als men iPod (in de dock iig) ingeplugged zit. Misschien probeert hij vanaf de iPod te booten? (wat vreemd zou zijn want in de bios heb ik de usb-poorten voor het booten uitgeschakeld).
(trouwens, alleen de iPod eruit halen werkte de laatste keer niet, ook de lader moest eruit)
(trouwens, alleen de iPod eruit halen werkte de laatste keer niet, ook de lader moest eruit)
Zie de beschrijving van de Vostro 1400/1500 op de dell website?Anoniem: 52977 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:34:
heeft iemand een bron van die zogenaamde waterproof keyboard op de vostro??
Het keyboard is behandeld met Mylar, een waterdichte beschermstof, en op deze manier kan de vloeistof niet in het binnenste van je laptop geraken, moest je iets morsen.
Als je op een Vostro 1000 een glas cola morst, dan loopt die cola helemaal tot beneden bij de hardware en is je laptop redelijk zeker stuk.
Bij de Vostro 1400/1500 reeks is zoiets niet mogelijk, en heb je een grotere overlevingskans.
Let wel, ik heb niet gezegd dat je er mee moet gaan zwemmen hé
Net komt Steam ermee dat de PNP09FF een Seiko/Epson beeldscherm is.bartju schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:45:
[...]
Dat heb ik ook. Bij compatible ID's geeft deze aan PNP09FF. Volgens notebookreview is dit Chunghwa. Onbekend merk voor mij. Ik heb geen last van het beeld. Enige is dat de helderheid beetje laag is voor mij.
Geen problemen mee tot nu. Geen idee hoe Steam dit wel kan zien en apparaatbeheer niet
Is er ondertussen bekend geworden, hoe je die irritante blauw licht aan zij kant, kunt uitschakelen?
Anoniem: 83017
Morgen verlopen de aanbiedingen van Dell. Wat is de verwachting zal de Vostro 1500 zo scherp geprijsd blijven dus gratis verzendkosten, accu 9 cells en 50 euro korting?
Of is het verstandig om vandaag gewoon te bestellen.
Anoniem: 83017
Alle 10 % coupons werken niet bij mij, helaas.Anoniem: 187549 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:44:
Als je coupons hebt kan je 10 of 15% extra korting krijgen....
Same here, er is geen enkele coupon die voor Vostro laptops werkt (althans niet in België).Anoniem: 83017 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:52:
[...]
Alle 10 % coupons werken niet bij mij, helaas.
De kans daarop is 5,45333 op 10...Anoniem: 83017 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:00:
Morgen verlopen de aanbiedingen van Dell. Wat is de verwachting zal de Vostro 1500 zo scherp geprijsd blijven dus gratis verzendkosten, accu 9 cells en 50 euro korting?
Oftewel: niemand die dat weet
En voor alle mensen die maar blijven vragen naar coupons:
Je hoeft niet te vragen naar coupons; als er mensen zijn met coupons dan worden deze hier heus wel gepost.... of hier.
[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 28-01-2008 22:25 ]
Daar ben ik nu ook vanaf met de A04 bios update voor de inspiron!-Sander schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:30:
Ik heb zojuist de bios van mijn Vostro 1500 geupdate naar versie A03, en het storende geluid wanneer je een koptelefoon of speakers aansluit is verdwenen!
Dat geeft steam bij mij ook aan ja.bartju schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:37:
[...]
Net komt Steam ermee dat de PNP09FF een Seiko/Epson beeldscherm is.
Geen problemen mee tot nu. Geen idee hoe Steam dit wel kan zien en apparaatbeheer niet
[ Voor 32% gewijzigd door batumulia op 29-01-2008 10:59 ]
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Anoniem: 248725
kan iemand mij vertellen of de 1500 stil blijft onder redelijk intensief gebruikt. (firefox met veel tabs, muziek, msn, download etc.)
ik heb nooit met een laptop gewerkt dus ik heb geen idee hoe het met deze ontwikkeling is.
ik kan alleen zeggen dat de fan van mijn vader zijn laptop (+- 5 jaar oud) best hard hard en snel (beetje internetten) begint te loeien en dat wil ik zeker niet!
ik heb nooit met een laptop gewerkt dus ik heb geen idee hoe het met deze ontwikkeling is.
ik kan alleen zeggen dat de fan van mijn vader zijn laptop (+- 5 jaar oud) best hard hard en snel (beetje internetten) begint te loeien en dat wil ik zeker niet!
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 248725 op 30-01-2008 18:25 ]
Anoniem: 249178
Hey mensen ff een vraag
Kheb nu de vostro 1700 met een 8400m gs maar de clocks zijn beide ingesteld op 400/400 en ik heb ze nu overclocked naar 535/532 en haal een score van 3469 op 3dmark05 (ben ik trouwens niet ontevreden over). Wat ik alleen zo vreemd vind is dat ik de clocks niet op 400/400 zijn ingesteld terwijl dat volgens de nvidia site wel zo hoort te zijn. Ik kan dus ook maar overclocken tot 600 core en 600 memory.
Weet iemand hier de oplossing voor, of is die er niet? Ohja, het is de DDR2 versie voor als het daar mee te maken kan hebben.
Kheb nu de vostro 1700 met een 8400m gs maar de clocks zijn beide ingesteld op 400/400 en ik heb ze nu overclocked naar 535/532 en haal een score van 3469 op 3dmark05 (ben ik trouwens niet ontevreden over). Wat ik alleen zo vreemd vind is dat ik de clocks niet op 400/400 zijn ingesteld terwijl dat volgens de nvidia site wel zo hoort te zijn. Ik kan dus ook maar overclocken tot 600 core en 600 memory.
Weet iemand hier de oplossing voor, of is die er niet? Ohja, het is de DDR2 versie voor als het daar mee te maken kan hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 249178 op 30-01-2008 18:31 ]
Kun je het misschien op een iets andere manier verwoorden? Ik snap er nu eerlijk gezegd vrij weinig van.Anoniem: 249178 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:28:
Hey mensen ff een vraag
Dit dingetje blijft echt serieus altijd stil, zelfs met zeer heftige gamesAnoniem: 248725 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:16:
kan iemand mij vertellen of de 1500 stil blijft onder redelijk intensief gebruikt. (firefox met veel tabs, muziek, msn, download etc.)
Bij mij niet
maar dat komt misschien omdat ik mijn videokaart heb geoverclocked.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Anoniem: 249178
Oh sorry.nXXt schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Kun je het misschien op een iets andere manier verwoorden? Ik snap er nu eerlijk gezegd vrij weinig van.
Ik heb nu dus net de Vostro binnen maar de clocks van de 8400m gs staan vast op 400/400, normaal hoort dat 400/600 te zijn volgens de site van Nvidia, kan dat er misschien aan liggen dat ze bij mijn videokaart de ddr2 variant gebruiken en bij andere de ddr3 of hoe zit dat
Ja er zijn verschillende varianten van de 8600m gt, Dell gebruike de "el-cheapo" versie. Helaas, maar je kan hem via Rivatuner toch overclocken. Hoe het met de 8400m gs zit weet ik niet precies maar ik denk dat je ook de op moet zoeken.
Anoniem: 251566
Ik wil deze week de Inspiron 1525 bestellen voor mijn moeder..
Nog opmerkingen over wat de beste config is voor iemand die een beetje rondsurft, muziek luisterd en gewoon standaard applicaties zoals Word wil draaien?
Op dit moment zitten er bijna geen kortingen op en ook verzendskosten moet je betalen.. mischien is het beter om nog even te wachten?
Nog opmerkingen over wat de beste config is voor iemand die een beetje rondsurft, muziek luisterd en gewoon standaard applicaties zoals Word wil draaien?
Op dit moment zitten er bijna geen kortingen op en ook verzendskosten moet je betalen.. mischien is het beter om nog even te wachten?
Ga dan voor een Vostro? Die heeft minder nodig om te draaien (denk daarbij aan processor, geheugen etc.) waardoor je veel goedkoper uitkomt...
Anoniem: 245281
Ik heb een inspiron 1520/t7250 2 ghz 2 mb l2 cache/ 8600m gt/ 160 gb 7200rpm HDD/ 1440x900 wxga+ etc..
Vraag: ik heb de laptop zo ingesteld dat het beeld na 2 min op zwart gaat ( in het kader van energiebesparing enzo
) Maar als ik de muis beweeg om het beeld weer aan te doen en ik speel tegelijkertijd muziek/geluid af dan hapert/stottert het geluid heel even op het moment dat het beeld weer aan gaat. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen mee ? Of oplossingen ? bvd
Vraag: ik heb de laptop zo ingesteld dat het beeld na 2 min op zwart gaat ( in het kader van energiebesparing enzo
Anoniem: 227309
Dat heb ik ook als mijn beeldscherm zwart door energie besparing. Als ik een filmpje aan het kijken ben en hij wordt zwart dan stotterd bij mij het geluid ook. Heb geen flauw idee wat het is.Anoniem: 245281 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:52:
Ik heb een inspiron 1520/t7250 2 ghz 2 mb l2 cache/ 8600m gt/ 160 gb 7200rpm HDD/ 1440x900 wxga+ etc..
Vraag: ik heb de laptop zo ingesteld dat het beeld na 2 min op zwart gaat ( in het kader van energiebesparing enzo) Maar als ik de muis beweeg om het beeld weer aan te doen en ik speel tegelijkertijd muziek/geluid af dan hapert/stottert het geluid heel even op het moment dat het beeld weer aan gaat. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen mee ? Of oplossingen ? bvd
Pff, wat is dat toch omslachtig die dell site. Ik kies de Vostro 1500 met duo core en 2Gb RAM vanaf 529 euro en kopieer die E-Value code. Als ik die code invul bij de consumentenpagina en er 1 jaar garantie van maak, dan is het nog 629 euro.
Nog 2 vraagies. Hoeveel beter is dat TrueLife en een 7200rpm HDD?
Nog 2 vraagies. Hoeveel beter is dat TrueLife en een 7200rpm HDD?
[ Voor 65% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 11-02-2008 17:03 ]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
kijk even hoeveel garantie je op beide hebt. Ook is bij consument de btw er al bij geteld en bij klein bedrijf niet
kom je niet op ong. hetzelfde bedrag uit, dan is er echt iets met de dell site.
Ahja, de BTW. Dat was ik vergeten. Maar als je de goedkoopste draagtas erbij neemt, is die laptop al snel 700 euro. Is dat nog "goedkoop" te noemen?
En dat TrueLife en een 7200rpm HDD, scheelt dat veel?
En dat TrueLife en een 7200rpm HDD, scheelt dat veel?
[ Voor 38% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 11-02-2008 18:50 ]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Ligt er natuurlijk aan welke config je kiest en hoe je deze aanpast. Kan dus veel goedkoper
Vindt zelf een goede prijs/kwaliteit verhouding met de prijs die ik voor mijn vostro heb betaald! 700 euro is voor mij goedkoop maar is voor iedereen anders. Truelife is een laagje over het beeldscherm heen waardoor je beter contrast krijgt. Het enige is dat dit snel in het licht gaat reflecteren. 7200RPM is wel aan te raden. Zeer goede ervaringen mee tot nu toe
Anoniem: 167091
wat gebeurd er nu als je geen bedrijf bent en toch via de bedrijfs knop op de site van dell.nl die vostro besteld en afrekend ? Moet je soms je kvk invullen ofzo ?
Ik las namelijk hier ergens een reactie dat een forummer gewoon betaald heeft "als bedrijf" , maar geen bedrijf was en toch niet die btw heeft betaald. Kan dat ? dat scheelt bijna 20 procent ( en dan wordt die laptop pas interessant )
Ik las namelijk hier ergens een reactie dat een forummer gewoon betaald heeft "als bedrijf" , maar geen bedrijf was en toch niet die btw heeft betaald. Kan dat ? dat scheelt bijna 20 procent ( en dan wordt die laptop pas interessant )
BTW kan volgens mij alleen via de belasting terug gevraagd worden hier staat Dell los van, wat je kunt doen en prima gaat (bij de 6400):D is de EVALUE code van de zakelijke variant op schrijven dan naar het consumenten gedeelte gaan en daar niet de laptop zoeken maar alleen de opgeschreven code invoeren en dan bestellen -> scheelt zeker 100eAnoniem: 167091 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:42:
wat gebeurd er nu als je geen bedrijf bent en toch via de bedrijfs knop op de site van dell.nl die vostro besteld en afrekend ? Moet je soms je kvk invullen ofzo ?
kan trouwens ook bij de vostro (elk systeem). Via de telefoon kan je ipv vista businness er ook nog home premium opkrijgen.
Anoniem: 167091
oftewel als bedrijf betaal je uiteindelijk bij de afrekenings "kassa" hetzelfde wat je moet betalen als consument. Alleen kan een bedrijf de btw terug vragen. Heb ik dat goed begrepen ?
Ik heb ergens gelezen dat er hier een dude/ iemand zonder bedrijf was die gewoon de labtop bestelde als bedrijf en niet de btw heeft betaald. Kijk dat zou chil zijn
Ik heb ergens gelezen dat er hier een dude/ iemand zonder bedrijf was die gewoon de labtop bestelde als bedrijf en niet de btw heeft betaald. Kijk dat zou chil zijn
kost dat nog minder ?bartju schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:22:
kan trouwens ook bij de vostro (elk systeem). Via de telefoon kan je ipv vista businness er ook nog home premium opkrijgen.
Ik zal het nog een keertje uitleggen omdat de helft klopt. Bij de Consument heb je de inspiron 1520 en bij Klein bedrijf de vostro 1500. Als je deze twee vergelijkt ( in de topicstart staan de verschillen), merk je dat er onder de motorkap weinig verschil is. Bij de ene aanbieding is de vostro veel goedkoper en heel soms de inspiron. Kijk goed naar deze verschillen. Toen ik mijn vostro bestelde, was dit bijna 200 euro verschil vergeleken met de inspiron. Dat is mooi meegenomen 
home premium is inderdaad zon 25 euro goedkoper. Scheelt toch weer wat
home premium is inderdaad zon 25 euro goedkoper. Scheelt toch weer wat
Anoniem: 52977
bios update!
http://support.euro.dell....t=1&libid=1&fileid=242494
Fixes intel micro code, misschien is het de cpu whine bug die verholpen is, hbe net geflashed maar nog niet kunnen testen erop!
new microcode = prolly support for penryn
zie-) http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2963650
Fixes intel micro code, misschien is het de cpu whine bug die verholpen is, hbe net geflashed maar nog niet kunnen testen erop!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 52977 op 17-02-2008 23:41 ]
Denk het niet, de cpu whine wordt veroorzaakt door een telco op het mobo, niet rechtstreeks door de cpu.
Anoniem: 236074
Ik heb een configuratie van de Vostro 1500 in elkaar gezet, waarbij ik uitkwam op € 1.300 incl. btw, en een Inspiron 1525 waarbij ik uitkwam op een bedrag van € 950 incl. btw. Ik hoop de Vostro nog mooi wat omlaag te versieren tot maximaal € 1000. Ik denk niet dat de kans groot is, maar met bonnen weet je maar nooit. En ook valt er aan de telefoon bij Dell nogal eens een korting te versieren. Indien dit niet lukt zal ik voor de Inspiron 1525 gaan. Wel jammer dat ik bij € 950 geen mogelijke upgrades meer had, ik had hem al optimaal geupgrade. Ik vind de street kleur voor de Inspiron wel mooi, dus dat is wel weer een voordeel.
De configuratie van mijn Vostro 1500 is als volgt:
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T7250
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
SUPPORT SERVICES 1 jaar basisgarantie - Next Business Day inbegrepen
LCD-SCHERM 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
GEÏNTEGREERDE WEBCAM Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 160 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf met Free Fall Protection™
GRAFISCHE KAART 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-station
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Ik heb eigenlijk voor Vostro gekozen omdat je daar voor een hogere resolutie bij dezelfde schermgrootte kan kiezen, met truelife. Ik weet alleen niet of 1.680 x 1.050 met truelife tegenover 1.440 x 900 met truelife zoveel verschil maakt. Als dit niet zo veel verschil maakt ga ik waarschijnlijk voor de Inspiron 1525, want dan kom ik toch een stuk goedkoper uit.
De configuratie van mijn Inspiron 1525 is als volgt:
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie
WEBCAM 2,0 megapixel webcamera
KLEUR KEUZE Street-patroon met speciale hoogglanzende afwerking
LCD-SCHERM 15,4-inch WXGA+-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met TrueLife™
GEHEUGEN 3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
HARDE SCHIJF 250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/-RW optisch station, met software
En mensen hierboven zeggen dat de Inspiron meestal duurder is. Dat valt hier in ieder geval niet uit te lezen, maar misschien komt dat nog wel. Laten we het hopen, want de Vostro's zijn toch wel mijn favoriet.
De configuratie van mijn Vostro 1500 is als volgt:
SUPPORT SERVICES 1 jaar basisgarantie - Next Business Day inbegrepen
LCD-SCHERM 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
GEÏNTEGREERDE WEBCAM Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 160 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf met Free Fall Protection™
GRAFISCHE KAART 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-station
Ik heb eigenlijk voor Vostro gekozen omdat je daar voor een hogere resolutie bij dezelfde schermgrootte kan kiezen, met truelife. Ik weet alleen niet of 1.680 x 1.050 met truelife tegenover 1.440 x 900 met truelife zoveel verschil maakt. Als dit niet zo veel verschil maakt ga ik waarschijnlijk voor de Inspiron 1525, want dan kom ik toch een stuk goedkoper uit.
De configuratie van mijn Inspiron 1525 is als volgt:
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie
WEBCAM 2,0 megapixel webcamera
KLEUR KEUZE Street-patroon met speciale hoogglanzende afwerking
LCD-SCHERM 15,4-inch WXGA+-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met TrueLife™
GEHEUGEN 3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
HARDE SCHIJF 250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/-RW optisch station, met software
En mensen hierboven zeggen dat de Inspiron meestal duurder is. Dat valt hier in ieder geval niet uit te lezen, maar misschien komt dat nog wel. Laten we het hopen, want de Vostro's zijn toch wel mijn favoriet.
De Vostro heeft een 8600M GT en de Inspiron gewoon onboard video. Dit scheelt veel in de kosten ..
Deadend88 het is echt niet wijs om je laptop zo hard up te graden, dat ram geheugen bijvoorbeeld... 4gb geheugen op een 32bit OS is per definitie al zinloos, plus zelfs voor de meest veeleisende software is 2gb zat genoeg. En als je per sé 4gb wil, dan kan je dat ook upgraden door 2 latjes bij tekopen in de winkel, kost 1/4e van wat Dell je aanrekent.
Trouwens nog een relatief belangrijk verschil tussen de Inspiron en de Vostro: de Vostro heeft een behuizing verstrekt met een metaal-magnesium legering. Een pak sterker en duurzamer dus. Plus is het toetsenbord semi-waterproof gemaakt met een Mylar coating.
Trouwens nog een relatief belangrijk verschil tussen de Inspiron en de Vostro: de Vostro heeft een behuizing verstrekt met een metaal-magnesium legering. Een pak sterker en duurzamer dus. Plus is het toetsenbord semi-waterproof gemaakt met een Mylar coating.
[ Voor 26% gewijzigd door phobosdeimos op 18-02-2008 18:06 ]
Waarom ga je niet voor de Dell XPS M1530? Die is ongeveer even duur.Anoniem: 236074 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:03:
Ik heb een configuratie van de Vostro 1500 in elkaar gezet, waarbij ik uitkwam op € 1.300 incl. btw, en een Inspiron 1525 waarbij ik uitkwam op een bedrag van € 950 incl. btw. Ik hoop de Vostro nog mooi wat omlaag te versieren tot maximaal € 1000. Ik denk niet dat de kans groot is, maar met bonnen weet je maar nooit. En ook valt er aan de telefoon bij Dell nogal eens een korting te versieren. Indien dit niet lukt zal ik voor de Inspiron 1525 gaan. Wel jammer dat ik bij € 950 geen mogelijke upgrades meer had, ik had hem al optimaal geupgrade. Ik vind de street kleur voor de Inspiron wel mooi, dus dat is wel weer een voordeel.
Speelt er iemand hier toevallig Emergency 4 / 911: First Responders ? Ik krijg 'm namelijk niet werkend op m'n 1520
Anoniem: 236074
Bedankt voor dit wijze advies.phobosdeimos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:55:
Deadend88 het is echt niet wijs om je laptop zo hard up te graden, dat ram geheugen bijvoorbeeld... 4gb geheugen op een 32bit OS is per definitie al zinloos, plus zelfs voor de meest veeleisende software is 2gb zat genoeg. En als je per sé 4gb wil, dan kan je dat ook upgraden door 2 latjes bij tekopen in de winkel, kost 1/4e van wat Dell je aanrekent.
Ik denk dat je gelijk hebt inderdaad. Ik kan altijd nog in de winkel het geheugen upgraden. En dat over Vostro: De Vostro sprak me sowieso al meer aan.
Waarom is 4 GB geheugen op een 32 bit OS zo zinloos? Ik heb mijn vader voorgesteld een 64 bit OS te nemen maar hij zegt dat die nog niet veel worden gebruikt, dus dat het niet veel zin heeft.
Een 32bit OS kan zowiezo die 4gb geheugen niet helemaal in gebruik nemen, maximaal 3gb is mogelijk, dus je zit met 1gb nutteloos geheugen.
Het hoeft niet perse 3GB te zijn. Ik heb bijvoorbeeld 3,3GB over, sommige andere mensen hebben 3,5GB over. Dus zo nutteloos is het nou ook weer niet.phobosdeimos schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:14:
Een 32bit OS kan zowiezo die 4gb geheugen niet helemaal in gebruik nemen, maximaal 3gb is mogelijk, dus je zit met 1gb nutteloos geheugen.
En stel dat je maar maximaal 3GB kan gebruiken, dan heb je toch weer 1GB meer dan die 2GB en 2x2GB loopt in Dual Channel, wat ook weer goed is voor de bandbreedte...
Heb de bios voor de vostro 1500 (A5) en inspiron 1520 (A7) weer in de ts gezet. Beetje bezig met nieuwe ts voor deel 2Anoniem: 52977 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:38:
bios update!
Andere ideeen ook welkom
Het A06-bios voor de Vostro 1700 (heeft geen eigen topic, vandaar) brengt:
Fixes/Enhancements
------------------
1. Updated Intel uCode.
2. Added support for New optical drives.
3. Support new CPUs.
4. Added enhancement for thermal control.
5. Added enhancement for MediaDirect control.
En stil dat-ie is!
Fixes/Enhancements
------------------
1. Updated Intel uCode.
2. Added support for New optical drives.
3. Support new CPUs.
4. Added enhancement for thermal control.
5. Added enhancement for MediaDirect control.
En stil dat-ie is!
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Heb mijn 1520 geformateerd, alleen vergeten de 3 standaard Inspiron achtergronden te backuppen. Heeft iemand deze nog voor mij? Ik heb een Ruby-rode. Alvast bedankt
Bedoel je deze?davidsmit schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:20:
Heb mijn 1520 geformateerd, alleen vergeten de 3 standaard Inspiron achtergronden te backuppen. Heeft iemand deze nog voor mij? Ik heb een Ruby-rode. Alvast bedankt
http://ftp.us.dell.com/utility/Ins_NB_1280x864_red.zip.zip
In http://ftp.us.dell.com/utility/ staan er nog meer.
Ik had vandaag met mijn laptoptas waarin mijn Vostro 1500 laptop zich bevond, ergens tegen aan gestoten. Met als gevolg:
Weet iemand of het een risico is om het koelblok er zo in te laten zitten? En wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.
- Deuk aan de bovenkant van het scherm.
- Het koelblok staat scheef. Dit weet ik echter niet zeker of het hierdoor komt, maar lijkt me van wel.
Weet iemand of het een risico is om het koelblok er zo in te laten zitten? En wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door stefv op 26-02-2008 17:04 ]
plaatje doet t niet. Als temperaturen echt zeker goed blijven is het oke. Misschien toch een chat met dell waard, je weet maar nooit of ze er iets aan willen doen en kan problemen in de toekomst voorkomen.stefv schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:25:
Ik had vandaag met mijn laptoptas waarin mijn Vostro 1500 laptop zich bevond, ergens tegen aan gestoten. Met als gevolg:De laptop werkt verder prima. De temperaturen zijn ook goed.
- Deuk aan de bovenkant van het scherm.
- Het koelblok staat scheef. Dit weet ik echter niet zeker of het hierdoor komt, maar lijkt me van wel.
[afbeelding]
EDIT Rammelt het koelblok (zit het echt los)?
foutje was dubbelpost

[ Voor 91% gewijzigd door bartju op 27-02-2008 17:21 ]
Koelblok heeft geen speling, zit dus niet los.
Ben me alleen aan het afvragen of het misschien bij levering van de laptop ook al was. Heb eerder nog nooit echt naar het koelblok gekeken.
Ben me alleen aan het afvragen of het misschien bij levering van de laptop ook al was. Heb eerder nog nooit echt naar het koelblok gekeken.
Bij mijn laptop zit het in ieder geval goed vast en zie je er niks van. Denk het dus niet.
Bij mij (inspirion) loopt hij ook een beetje scheef weg. Dus als hij niet los zit, is het een wellicht scheef by design...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Anoniem: 253774
In Belgie kan je nu de Vostro bestellen met T8100, T8300, T9300 en T9500 processor
wiebie like
Ik heb eens op de Dell site gekeken, bij het assembleren van een Vostro laptop.
Hier heb ik de volgende afbeeldingen gevonden:

Als ik het zo bekijk denk ik dat het niet zo heel veel uit zal maken dat het koelblok niet helemaal recht voor de opening zit.
Hier heb ik de volgende afbeeldingen gevonden:

Als ik het zo bekijk denk ik dat het niet zo heel veel uit zal maken dat het koelblok niet helemaal recht voor de opening zit.
Voor de mensen die eventueel een over de aanschaf van een vostro 1000 denken;
V&A aangeboden: Dell Vostro 1000
Verkoop hem omdat ik hem momenteel niet meer nodig heb voor mijn studie.
V&A aangeboden: Dell Vostro 1000
Verkoop hem omdat ik hem momenteel niet meer nodig heb voor mijn studie.
Vandaag een Vostro 1500 besteld. Als ik de e-value overnam en hem als consument probeerde bestellen kwam hij iets van € 150,- duurder uit (nee dat was natuurlijk niet de BTW
), dus ik ben gewoon eigenwijs geweest en heb mezelf als klein bedrijf voorgedaan. De bestelling is gewoon geaccepteerd en en hij staat nu in pre-productie.
Ik hoop dat het een beetje vlot gaat
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ik ben ook eens gaan kijken naar een Vostro, met de huidige 'aanbiedingen' is ie toch wel interessant.
Ik wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijk laptop, wordt eigenlijk alleen maar als office pc gebruikt; beetje internetten, office, mail, beetje foto bewerking, niet al te veel spannends.
Mijn Vostro 1520 komt nu uit op € 486,71 (incl. BTW), dan heb ik weinig extra's, alleen de N-WiFi kaart (+10eu). Dan heb ik dus een T5270 (1,40 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache).
Ik zie nu alleen ook bij Computerland een aardige laptop staan: Fujitsu Siemens AMILO Li 1718 - Dual Core T2130 1.86 GHz - 15.4" TFT, voor 533eu, ok iets duurder maar dan heb ik em wel meteen en deze heeft een cardreader.
en wellicht een betere grafische chip; ATI RADEON Xpress 200M.....
Ik kan echter nergens een prestatie verschil tussen een T5270 (Dell) en een T2130 vinden, de laatste draait op 1.86Ghz en de T5270 op 1,4........
Waar doe ik goed aan? Is er een duidelijk prestatie verschil? Is er een duidelijk kwaliteitsverschil? Degelijkheid etc.
Ik wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijk laptop, wordt eigenlijk alleen maar als office pc gebruikt; beetje internetten, office, mail, beetje foto bewerking, niet al te veel spannends.
Mijn Vostro 1520 komt nu uit op € 486,71 (incl. BTW), dan heb ik weinig extra's, alleen de N-WiFi kaart (+10eu). Dan heb ik dus een T5270 (1,40 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache).
Ik zie nu alleen ook bij Computerland een aardige laptop staan: Fujitsu Siemens AMILO Li 1718 - Dual Core T2130 1.86 GHz - 15.4" TFT, voor 533eu, ok iets duurder maar dan heb ik em wel meteen en deze heeft een cardreader.
Ik kan echter nergens een prestatie verschil tussen een T5270 (Dell) en een T2130 vinden, de laatste draait op 1.86Ghz en de T5270 op 1,4........
Waar doe ik goed aan? Is er een duidelijk prestatie verschil? Is er een duidelijk kwaliteitsverschil? Degelijkheid etc.
Of de grafische kaart beter is betwijfel ik. Volgens mij is de 8400M GS beter dan de ATI RADEON Xpress 200M. (sorry als ik fout zit
) De vostro heeft een kaartlezer voor SD kaartjes. De processor is wel beter. In de Fujitsu zit een dual core en in de vostro een core 2 duo. Dit geeft toch wel een performance boost. Ik denk wel dat de behuizing van de vostro beter is. Waterdicht toetsenbord en zeer stevige magnesium behuizing waar ik erg tevreden over ben. Voor office gebruik hoef je niet zo'n extreme pc te hebben en zijn beide pc geschikt voor deze taak. Ik heb alleen ervaring met de vostro en kan je deze aanbevelen
van de fujitsu weet ik verder niet veel.
8400M GS presteert inderdaad beter dan een XPress 200M.
Maar nou moet je me toch uitleggen waarom een Core 2 Duo per definitie beter presteert dan een Core Duo?
Maar nou moet je me toch uitleggen waarom een Core 2 Duo per definitie beter presteert dan een Core Duo?
Euhm, om dezelfde reden dat een Pentium3 beter is dan een Pentium2, en die op zijn beurt dan een Pentium1?DaMarcus schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:24:
Waar zien jullie een 8400M GS staan eigenlijk?DaMarcus schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:24:
..........
Ik heb een "Vostro 1500 base for integrated graphics" staan.
Voor een "128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS" geldt een meerprijs....
Ik kan nergens vinden wat die "Vostro 1500 base for integrated graphics" nou inhoudt, is dat dan idd gewoon een nVidia 8400M GS??
Dat is de geintegreerde videokaart in de Intel chipset. Intel GMA X3100.kaajee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:08:
[...]
Waar zien jullie een 8400M GS staan eigenlijk?
Ik heb een "Vostro 1500 base for integrated graphics" staan.
Voor een "128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS" geldt een meerprijs....
Ik kan nergens vinden wat die "Vostro 1500 base for integrated graphics" nou inhoudt, is dat dan idd gewoon een nVidia 8400M GS??
Dus een T7100 is ook per definitie sneller dan een T2700?phobosdeimos schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:05:
[...]
Euhm, om dezelfde reden dat een Pentium3 beter is dan een Pentium2, en die op zijn beurt dan een Pentium1?
Op de Dell site stond een tijdje geleden dat er 33% meer presentatiewinst was bij de C2D t.o.v. de gewone Core Duo. De Xpess 200M is net iets slechter dan de X3100. Dit is zo minimaal dat je er eigenlijk niks van merkt. (Bron: Notebookcheck)
Op de Dell site stond bij de inspiron 6400 van tijdje geleden 33% winst. Weet niet of dit natuurlijk dell praatjes zijnsilmaril8 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:31:
33% is overdreven. Het is hooguit 5-15% (afhankelijk van programma). Maar een T2700 (2,33Ghz Core Duo) is natuurlijk sneller dan een T7100 (1,8Ghz Core 2 Duo). Zie hier.
De express 200M is trouwens een veel slechtere grafische chip dan de X3100. Zie hier.
In Office zal je het niet merken, een game als CoD 2 wel
Anoniem: 16328
In de benchmark van TomsHardware kun je het mooi zien. Hoe weinig verschil er is tussen de T2600 en de T7200.
http://www23.tomshardware...=701&model2=704&chart=259
Maar is het niet nuttiger om een C2D te kopen omdat deze wel 64-bit ondersteund?
Maar is het niet nuttiger om een C2D te kopen omdat deze wel 64-bit ondersteund?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-03-2008 21:54 ]
Je moet dan natuurlijk de T2500 en de T7200 met elkaar vergelijkenAnoniem: 16328 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:53:
In de benchmark van TomsHardware kun je het mooi zien. Hoe weinig verschil er is tussen de T2600 en de T7200.
Anoniem: 255386
Ik heb ook dit probleem. Ik ben van plan een Vostro 1700 te gaan bestellen. Als ondernemer is ie iets van 200 euro goedkoper. Maar hoe werkt dit dan? Moet je je voordoen als bedrijf, wordt dit gecontroleerd? Mensen eerder dit op deze manier gedaan?Vunzz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:52:
Vandaag een Vostro 1500 besteld. Als ik de e-value overnam en hem als consument probeerde bestellen kwam hij iets van € 150,- duurder uit (nee dat was natuurlijk niet de BTW), dus ik ben gewoon eigenwijs geweest en heb mezelf als klein bedrijf voorgedaan. De bestelling is gewoon geaccepteerd en en hij staat nu in pre-productie.
Het enige is dat je een bedrijfsnaam in moet vullen. Hier heb ik gewoon mijn eigen naam ingevuld. Omdat je een "bedrijf" bent krijg je nog ergens de keus of je vrijgesteld bent van BTW, daar moet je uiteraard NEE kiezen. verder maakt het volgens mij geen fluit uit. Gewoon betalen met creditcard en nog dezelfde dag staat je aanvraag op preproductie.Anoniem: 255386 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:01:
[...]
Ik heb ook dit probleem. Ik ben van plan een Vostro 1700 te gaan bestellen. Als ondernemer is ie iets van 200 euro goedkoper. Maar hoe werkt dit dan? Moet je je voordoen als bedrijf, wordt dit gecontroleerd? Mensen eerder dit op deze manier gedaan?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
het verschil is: consument staat standaard op 3 jaar garantie, bedrijf op 1 jaar (verschil is 190 euro)Anoniem: 255386 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:01:
[...]
Ik heb ook dit probleem. Ik ben van plan een Vostro 1700 te gaan bestellen. Als ondernemer is ie iets van 200 euro goedkoper. Maar hoe werkt dit dan? Moet je je voordoen als bedrijf, wordt dit gecontroleerd? Mensen eerder dit op deze manier gedaan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Met EXACT dezelfe configuratie, opties, garantie, extra's etc. zit er nog steeds een fix prijsverschil tussen bedrijf en consument.Phusebox schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:28:
[...]
het verschil is: consument staat standaard op 3 jaar garantie, bedrijf op 1 jaar (verschil is 190 euro)
Anoniem: 16328
Nee natuurlijk niet je moet kijken wat je nu voor een bepaald bedrag kunt kopen.silmaril8 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:55:
[...]
Je moet dan natuurlijk de T2500 en de T7200 met elkaar vergelijken
Ik vraag af wat voor effecten het bestellen als bedrijf voor consequenties heeft voor de garantie.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 13-03-2008 21:06 ]
Anoniem: 239678
Ik ben na 4 maanden nogsteeds dik tevreden met mijn 1520!
Maar omdat vista toch een beetje voelde als de oplegger achter de ferrari.. ben ik vandaag overgegaan op xp pro. nu heb ik nog 1 probleem:
de sigmatel driver van de dell site doet het niet
in devicemanager staat alles dat met audio te maken heeft aangegeven met legacy.. ik heb eerst geprobeerd de driver zo uit de exe te installen... ik krijg de boodschap dat de driver niet overeenkomt met de hardware van mn systeem!
ook via device manager krijg ik de boodschap dat er een fout ontstaan is tijdens de install en dat het apparaat momgelijk niet goed werkt (niet bepaald nee
)
google brengt een hoop mensen met dit probleem maar geen directe oplossing..
iemand ervaring?
*edit*
zelf opgelost... er stond nog 1 niet gevonden apparaat in de device manager.. bijgewerkt, driver erover, klaar:)
Maar omdat vista toch een beetje voelde als de oplegger achter de ferrari.. ben ik vandaag overgegaan op xp pro. nu heb ik nog 1 probleem:
de sigmatel driver van de dell site doet het niet
ook via device manager krijg ik de boodschap dat er een fout ontstaan is tijdens de install en dat het apparaat momgelijk niet goed werkt (niet bepaald nee
google brengt een hoop mensen met dit probleem maar geen directe oplossing..
iemand ervaring?
*edit*
zelf opgelost... er stond nog 1 niet gevonden apparaat in de device manager.. bijgewerkt, driver erover, klaar:)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 239678 op 17-03-2008 23:27 ]
zo, net ook een
als het goed is morgen een mailtje met de betaalgegevens, en dan maar zien hoelang Dell erover doet om hem te bezorgen. Ben benieuwd, eerste product van Dell dit
besteld, €399 incl verzendkostenVostro™ 1500 NB(N0315014)
Intel® Core™2 Duo Processor T5270 (1,40 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache), Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
als het goed is morgen een mailtje met de betaalgegevens, en dan maar zien hoelang Dell erover doet om hem te bezorgen. Ben benieuwd, eerste product van Dell dit
Dit is exclusief btw?maarud schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:06:
zo, net ook een
[...]
besteld, €399 incl verzendkosten
ja sorry, inclusief 474 geloof ik. Maar aangezien dit toch via een bedrijf gaat is het dus eigenlijk 399,- voor mij
Anoniem: 193991
Sinds een maand zie ik bij de Vostro 1500 de 9-cell batterij niet meer als keuzeoptie bij het configureren genoemd staan. Moet ik hiervoor dan bellen of weet iemand van jullie hoe dit zit? Anders ga ik van de week even bellen.
Raar, ik heb de mijne de 8ste (uit mijn hoofd) besteld en ik heb gewoon een 9-cells besteld en gekregen.Anoniem: 193991 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:41:
Sinds een maand zie ik bij de Vostro 1500 de 9-cell batterij niet meer als keuzeoptie bij het configureren genoemd staan. Moet ik hiervoor dan bellen of weet iemand van jullie hoe dit zit? Anders ga ik van de week even bellen.
Overigens steekt de 9-cells aan de achterkant een stuk uit. Niet hinderlijk, maar gewoon ter info voor de mensen die daar net als ik niet bij hadden stilgestaan
De 9cell batterijen zijn heel slecht leverbaar, en kosten 65 € (incl BTW) bovenop de 6 cell. De 9 steekt ongeveer 2cm uit aan de achterkant, en maakt de laptop ook weer een paar 100 gram zwaarder.Anoniem: 193991 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:41:
Daarom ben ik lekker voor de 6 cell gegaan.
Een vraag voor Vostro eigenaars: hoe werkt het toetsenbord bij jullie? Bij mij typen de letters en cijfers erg lekker zacht, maar de toetsen rechtsonder (pijltjes, control enzo) hebben een heel andere feeling, ze geven een zware "klik" als ik ze indruk,
echt heel anders dan de rest, is dit normaal?
Ben aan het twijfelen of ik hiervoor de support kan inschakelen, zou liever hebben dat ALLE toetsen zacht functioneren anders rammelt het zo luid...
echt heel anders dan de rest, is dit normaal?
Ben aan het twijfelen of ik hiervoor de support kan inschakelen, zou liever hebben dat ALLE toetsen zacht functioneren anders rammelt het zo luid...
De pijltjestoetsen lijken bij mij ook iets harder te klinken maar ik vind het niet storend.
Bij mij doen beide microfoon ingangen het niet. Ze vangen geen geluid op. iemand dit ook
?
Bij mij doen beide microfoon ingangen het niet. Ze vangen geen geluid op. iemand dit ook
Het valt opzich wel mee met die toetsen, maar als ik de enige was die er last van had, zou ik toch liever een vervanging willen.bartju schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:33:
De pijltjestoetsen lijken bij mij ook iets harder te klinken maar ik vind het niet storend.
Bij mij doen beide microfoon ingangen het niet. Ze vangen geen geluid op. iemand dit ook?
Het typen gaat erg stil, behalve als die pijltjes of control toetsen er aan te pas komen, best wel storend als je met andere mensen rond je zit.
Het verschil is bij mij erg minimaal. Ik had zelf nog niet door dat er een beetje verschil tussen zat. Als het heel erg irritant is, kan je proberen om een stillere te krijgen via dell support (denk dat de kans klein is).phobosdeimos schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Het valt opzich wel mee met die toetsen, maar als ik de enige was die er last van had, zou ik toch liever een vervanging willen.
Het typen gaat erg stil, behalve als die pijltjes of control toetsen er aan te pas komen, best wel storend als je met andere mensen rond je zit.
ojaa, me microfoon doet het weer. (drivers opnieuw geinstalleerd
Nice
De microfoon doet zijn werk best goed moet ik zeggen, gisteren voor het eerst getest met Skype. Ook de webcam is dik oké.
Ik heb de laatste tijd last van een heel hoge pieptoon. Gebeurt heel af en toe. Weet iemand waar het van kan zijn? Laptop: inspiron 1520
Gebruik je een koptelefoon of externe speakers?Anoniem: 227309 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:47:
Ik heb de laatste tijd last van een heel hoge pieptoon. Gebeurt heel af en toe. Weet iemand waar het van kan zijn? Laptop: inspiron 1520
sterker nog ik heb er helemaal niks op de audio uitgang zitten.bartju schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:29:
[...]
Gebruik je een koptelefoon of externe speakers?
Misschien dat dit helpt:Anoniem: 227309 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:51:
[...]
sterker nog ik heb er helemaal niks op de audio uitgang zitten.
Bij geavanceerde volume settings vink je alles uit (dus oa microfoon, line-in, cd-player etc) behalve de 2 belangrijkste master volume en wave volume.
knip
Iemand interesse? Neen. Wel interesse in een advertentie op Vraag & Aanbod
.
Iemand interesse? Neen. Wel interesse in een advertentie op Vraag & Aanbod
[ Voor 92% gewijzigd door Thandor op 20-04-2008 01:00 ]
Anoniem: 178587
Klein vraagje, sinds kort maakt mijn laptop een zacht zoemend geluid... het lijkt precies van de harde schijf te komen. Heeft nog iemand dit probleem? Normaal is de vostro toch echt muisstil??
Ik zoek een zo goedkoop mogelijke notebook/laptop voor internet, messaging, office en programmeer doeleinden waar ook 'oude' games als WarCraft III en Quake 3 op draaien, en HL2 mods op low settings nog 60+ fps halen. Is dit naar jullie idee mogeljik met de 'el cheapo' versie v/d Vostro? En zou een upgrade naar 2 of 4GB RAM na aankoop daarbij helpen?
@eagl0r:
als je een stevige cpu neemt (T8100) en dan de 8400M GS videokaart erbij moet dat zeker lukken.
4gb ram is zinloos in jouw opstelling.
Met de "kale" versie (= budget cpu en intel onboard video) gaat HL2 niet lukken.
als je een stevige cpu neemt (T8100) en dan de 8400M GS videokaart erbij moet dat zeker lukken.
4gb ram is zinloos in jouw opstelling.
Met de "kale" versie (= budget cpu en intel onboard video) gaat HL2 niet lukken.
Anoniem: 177680
Hey,
Ik heb in september een Vostro 1500 gekocht. Hierin zit een GSA T11N dvd drive/brander, kan deze nou ook dual layer dvds branden?
alvast bedankt
Ik heb in september een Vostro 1500 gekocht. Hierin zit een GSA T11N dvd drive/brander, kan deze nou ook dual layer dvds branden?
alvast bedankt
http://support.euro.dell....orage/P127026/en/spec.htmAnoniem: 177680 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:12:
Hey,
alvast bedankt
Gevonden via de 5/6de link in google (met als zoekwoord GSA T11N)... Oftewel, dat had je makkelijk zelf kunnen vinden...