Ik heb mijn Vostro 1700 ontvangen, specs:
2,0 Ghz Core2Duo T7300
4GB RAM
2x 160 GB HDD, 7200 RPM
Geforce 8600M GT
1920x1200 truelife
Even wat ervaringen met jullie delen. De schijven in de laptop stellen zeker niet teleur, zijn lekker snel:
Verder is er van de 4GB intern 3.581 MB te zien. Ik wil liever bij de 32 bits Vista blijven, dus het verlies is zeker acceptabel:
De Vista score:
Verder:
Het 1920 scherm is super, maar spiegelt wel erg. Absoluut dus niet geschikt voor als je ramen of veel licht achter je werkplek hebt. Resolutie is top, ik was bang dat dit te kleine tekst zou opleveren, maar dat is voor mij niet zo. In Word kun je zelfs 2 pagina's volledig naast elkaar zetten waarbij de tekst nog goed gelezen kan worden, top! Kleuren zijn ook mooi.
Snelheid systeem is goed, maar zeker niet overweldigend. Opstarten Vista duurt mij nog altijd veel te lang. Als hij eenmaal draait gaat het wel als een tierelier.
De behuizing vind ik een beetje el-cheapo aandoen, materiaal geeft veel vlekken van vingers. Vrees dat het geheel er over 2 jaar helemaal niet meer uitziet.

Ook zie ik voor het eerst ooit kleine zweetdruppels op mijn laptop van mijn handen - nooit eerder gezien...
Af fabriek doorspekt met allerlei onzin crap als 30 dagen trials, google desktop en nog meer meuk. Jammer.
Plaatsing toetsenbord vind ik niet OK. Doordat er nu het numerieke bij is gekomen, is het "echte" toetsenbord (de letters) naar links verschoven. Het lijkt daardoor of ik scheef voor mijn laptop moet zitten. Geloof het of niet, ik krijg er zelfs pijn van in mijn handen en armen. Hopelijk is dit enkel wennen, maar het is wel degelijk iets om rekening mee te houden. De serie waarmee ik voorheen heb gewerkt (Inspiron 9200/9300/9400) had het toetsenbord in het midden en geen numeriek gedeelte. Ondanks dat je dan minder toetsen had en het leek of er meer mee gedaan had kunnen worden qua verloren ruimte, werkte dit beter.
Geluidsproductie is ook niet lager dan bij de oudere serie, ga kijken of ik de fans nog kan tunen door deze pas vanaf een bepaalde temp. in werking te laten gaan.
Uiteindelijk is dit met 2300 euro incl. BTW en 3 jaar onsite garantie zeker geen goedkope laptop. Ik had er daarom misschien wat meer van verwacht.
[
Voor 8% gewijzigd door
JAHRASTAFARI op 03-10-2007 10:20
]