[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 73.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41
Nee bij mij gaat de fan uit of anders gezegd ik hoor hem niet. Hij is erg stil. Op moment dat ik bijvoorbeeld 3dmark ga draaien dan gaat hij binnen no time aan. Maar dan is het nog steeds niet hindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die van mij hoor ik duidelijk.. Geen enkele variatie in de snelheid.
Zal hem eens goed heet maken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16

tomic

Smexylittlebabe!

Heeft iemand al Ubuntu 7.10 geinstalleerd op zn 1520? Dr zijn veel guides op internet en hij staat inmiddels triple boot met Vista en Xp maar ik krijg me sound niet aan de praat. Iemand ervaringen met 1520's en Ubuntu?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou maakt dus niet uit.. de ventilator draait altijd.. Zal maandag eens bellen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 19:51
Mijn DVD speler maakt echt hard geluid. Tijdens lezen gebeurt dit alleen en niet tijdens branden. Iemand anders ook last hiervan?
Ook heb ik problemen gehad dat mijn pictogrammen groot werden als ik mijn laptop van boven naar beneden nam. Laatst kwam ik erachter dat het door mijn wifi schakelaar kwam. Als ik deze helemaal op wifi catcher worden de pictogrammen langzamer kleiner. Het ligt dus aan dat als ik naar beneden ga met mijn laptop dat de wifi aan wordt gezet. Dit veroorzaakt het probleem. Iemand anders hier al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Van augustus heb ik mijn Inspiron 1520 in gebruik.
Over de hardware ben ik zeer tevreden, ik wordt alleen beetje moe van Vista.
Al erg veel software probelemen gehad. Te veel om op te noemen.

Heeft iemand een simpele (mag wel veel tijd kosten) instructie hoe ik Windows XP draaiend krijg op mijn PC, inclusief de juiste drivers?

Bij voorbaat dank.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

JoepW schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:00:
Van augustus heb ik mijn Inspiron 1520 in gebruik.
Over de hardware ben ik zeer tevreden, ik wordt alleen beetje moe van Vista.
Al erg veel software probelemen gehad. Te veel om op te noemen.

Heeft iemand een simpele (mag wel veel tijd kosten) instructie hoe ik Windows XP draaiend krijg op mijn PC, inclusief de juiste drivers?

Bij voorbaat dank.
Tja, wat is simpel. Kijk XP kan je gewoon installeren hoor. Zorg wel dat je eerst de drivers download van de dell site, of gewoon alle downloads. Zet ze onder de zelfde mappen weg als op de dell site staan, in de nieuw aan te maken map D:\driversxp.
1.Check of volgende punten in je bios staan:
* Boot volgorde in bios staat op CD/DVD > harddisk > ....
* Onboard Devices -> Flash Cache Module -> Zet op Off
* Onboard Devices -> SATA Operation -> Zet op ATA

2. Boot met windows xp installatie cd. Format je C drive nadat je hebt bedacht dat alle gegevens gebackupd zijn! Installeer windows. Als je harde schijf niet herkent wordt staan je bios instellingen nog niet goed. Zet koffie, en drink een paar koppen. Als windows geinstalleerd is mis je de wereld aan drivers. Start alle drivers en programma's die je in D:\drivers hebt staan. Dit is heel wat werk, en je kan optioneel wellicht alleen de drivers installeren. Indien je al internet hebt kan ik je er wel mee helpen via crossloop. :)

XP werkt bij mij al weken (hehe) naar behoren. Ik heb het overigens dual boot staan, maar dat is niet zomaar ff uit te leggen. :*) Ik hoop dat je er wat mee kan.

[ Voor 5% gewijzigd door tomic op 23-12-2007 13:37 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 17:22
tomic schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:09:
Heeft iemand al Ubuntu 7.10 geinstalleerd op zn 1520? Dr zijn veel guides op internet en hij staat inmiddels triple boot met Vista en Xp maar ik krijg me sound niet aan de praat. Iemand ervaringen met 1520's en Ubuntu?
kan je niet de driver gebruiken van het amerikaanse linux model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben nu een Ghost aan het maken van mijn Laptop met Vista. En ga de komende dagen maar eens aan de bak met XP. Als het niet lukt kan ik nog altijd terug.

Ik las ergens iets over SATA drivers die nodig zouden zijn bij tijdens het installeren van XP (het bekende floppy gedoe). Is dat waarom de bios settings anders moeten? En kan ik later dan nog wel naar 'full power' als XP eenmaal draait?

Alvast bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

JoepW schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:06:
[...]
Ik ben nu een Ghost aan het maken van mijn Laptop met Vista. En ga de komende dagen maar eens aan de bak met XP. Als het niet lukt kan ik nog altijd terug.

Ik las ergens iets over SATA drivers die nodig zouden zijn bij tijdens het installeren van XP (het bekende floppy gedoe). Is dat waarom de bios settings anders moeten? En kan ik later dan nog wel naar 'full power' als XP eenmaal draait?

Waarom niet gewoon de vista partitie verkleinen en daarna xp erop jassen. Kun je er even later een dual boot van maken...

Zelf heb ik gewoon een XP cd gemaakt met Nlite. Alle drivers erin (behalve sound, dat bleef fout gaan) en installeren maar.. Direct daarna zit er alles in.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 23-12-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Cyberpope schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:25:
[...]Waarom niet gewoon de vista partitie verkleinen en daarna xp erop jassen. Kun je er even later een dual boot van maken...
Omdat ik de volle omvang van de disk nodig heb voor mijn werk en Vista gewoon ff een paar jaar niet meer wil zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

JoepW schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:06:
[...]
Is dat waarom de bios settings anders moeten? En kan ik later dan nog wel naar 'full power' als XP eenmaal draait?

yep, helemaal correct. Wat je aangeeft is dat de bios de harddisks niet als serial ata schijf moeten zien maar als ata. Niemand met een 1520 heeft nog kunnen aantonen dat dit ook tot snelheidsverlies leidt. Eigenlijk kan het ook niet. Hoe kan je nu van interface wisselen (sata naar ata) zonder de harddisk ook echt met een ATA kabel aan te sluiten? Ik zie dat ook niet de mogelijkheid van de setting. Mocht je het echt willen. tja, dan toch f6 en sata drivers installeren.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaring over de levertijd: positief :P
Ik heb mijn Inspiron 1520 besteld op 2 december en 10 december werd hij al geleverd. Ben er supertevreden over, echt een prachtlaptop. Alleen het scherm....tsja, dat is toch niet zo super. Heb er al ff naar gegoogled/tweakersearched en zag dus dat het "grainy" is. Ik ga er toch maar over bellen (al zijn ze tijdens de kerstdagen vast niet bereikbaar), want het is toch eigelijk niet wat ik graag wil.
Voor de rest geen klachten, alleen snap ik nog niet hoe dat mediadirect werkt. Het zegt nu nog dat het niet bij men schijf kan. Bovendien heb ik daarstraks nieuwe drivers voor de 8600m gt geinstalleerd (169.25 volgens mij) en toen ging hij opeens booten op mediadirect (of hoe je het ook maar wilt noemen, zo technisch ben ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 08:27:
Bij mij blijft de fan de hele tijd draaien? Is dat bij iemand meer of moet ik de service desk gaan bellen?
Mijn 1520 maakt wat te veel lawaai vind ik. Hij maakt in ieder geval meer lawaai als mijn oude werk Latitude D520.
Ik heb daarom eens even gekeken met deze tool: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html. Die zegt dan mn fan uit staat, en als ik door het rooster in de onderkant van mijn 1520 kijk zie ik inderdaad dat de fan stil staat. Echter, mijn 1520 maakt wel lawaai; er staat iets te draaien/blazen. Kan dat de fan van de graka (8600 GT) zijn, of de HDD (160GB, 7200rpm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Even een tip voor iedereen: als je laptop aan de netstroom is vastgesloten, haal je accu er dan uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

jurk738 schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:00:
[...]Mijn 1520 maakt wat te veel lawaai vind ik. Hij maakt in ieder geval meer lawaai als mijn oude werk Latitude D520.
Ik heb daarom eens even gekeken met deze tool: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html. Die zegt dan mn fan uit staat, en als ik door het rooster in de onderkant van mijn 1520 kijk zie ik inderdaad dat de fan stil staat. Echter, mijn 1520 maakt wel lawaai; er staat iets te draaien/blazen. Kan dat de fan van de graka (8600 GT) zijn, of de HDD (160GB, 7200rpm)?
Volgens mij zit er maar 1 fan in je systeem die zowel de cpu als de gpu koelt

Ik zou zeggen trek de hardeschijf er eens uit en luister of het geluid dan weg is, dit kan natuurlijk ook je DVD drive zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-12-2007 00:23 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

jurk738 schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:00:
[...]

Mijn 1520 maakt wat te veel lawaai vind ik. Hij maakt in ieder geval meer lawaai als mijn oude werk Latitude D520.
Volgens mij is het de 7200 toeren HDD die je hoort. Dat moet je er wel bij zeggen voor diegene die een snelle HDD willen, dat hij ook meer herrie maakt. Je kunt hem natuurlijk vervangen door een lagere snelheid HDD. Heb nog niet gekeken of je het acoustict management van de HDD kunt veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 24-12-2007 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

[b][message=29306784,noline]Ik hoop dat je er wat mee kan.
Draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En lekker he.. op XP is hij een stuk sneller als op vista. Ik heb hem wel in dual boot, maar denk dat ik vista er redelijk snel af ga knallen. Gezien ik dat nooit meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 24 december 2007 @ 07:20:
[...]

Volgens mij is het de 7200 toeren HDD die je hoort. Dat moet je er wel bij zeggen voor diegene die een snelle HDD willen, dat hij ook meer herrie maakt. Je kunt hem natuurlijk vervangen door een lagere snelheid HDD. Heb nog niet gekeken of je het acoustict management van de HDD kunt veranderen.
Zijn er anderen met een 7200 rpm HDD die lawaai maakt, cq zijn het alleen machines met een 5400 rpm HDD die zo lekker stil zijn?

Edit: Ik zie dat je in het BIOS de HDD op 'Quiet' kan zetten. Ik ga dat eens testen.
Edit2: Ik merk geen verschil tussen de 3 mogelijke settings (Bypass, Quiet, Performance).

[ Voor 13% gewijzigd door jurk738 op 24-12-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 7200rpm en hij maakt inderdaad wel wat geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
(jarig!)
Heb Vostro 1000 met 5400 rpm hd. HD maakt geen geluid, alleen de fan

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ik heb anders geen last van mijn 7200 RPM schijf :D superstil :D alleen de dvd drive maakt echt onwijs hard geluid :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Welk merk heb je erin zitten?? Wellicht zijn ze over gestapt op een ander merk.

Kun je je dvd-drive niet locken op een lagere snelheid?

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 24-12-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Cyberpope schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:22:
Welk merk heb je erin zitten?? Wellicht zijn ze over gestapt op een ander merk.

Kun je je dvd-drive niet locken op een lagere snelheid?
ik heb de HL-DT-ST-DVD-RW-GSA-T11N. Ook geen drivers van te vinden op de Dell Support site :( . Geen idee hoe ik moet locken naar lagere snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

bartju schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:05:
[...]ik heb de HL-DT-ST-DVD-RW-GSA-T11N. Ook geen drivers van te vinden op de Dell Support site :( . Geen idee hoe ik moet locken naar lagere snelheid..
Driver heb je ook niet nodig..maar misschien is dit iets? -> klik

En voor de snelheid verlaging..zoek eens op "cd bremse" en "dvd speed".

[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-12-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Cyberpope schreef op maandag 24 december 2007 @ 07:30:
[...]

En lekker he.. op XP is hij een stuk sneller als op vista. Ik heb hem wel in dual boot, maar denk dat ik vista er redelijk snel af ga knallen. Gezien ik dat nooit meer gebruik.
En heerlijk met Ghost de data nu aan het terugzetten. Vanavond is het het weer helemaal mijn PC en inderdaad een stuk sneller, maar met name een stuk voorspelbaarder en betrouwbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Gutteguttegut schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:10:
[...]
Driver heb je ook niet nodig..maar misschien is dit iets? -> klik

En voor de snelheid verlaging..zoek eens op "cd bremse" en "dvd speed".
Die werkt niet (alledrie niet)... Maar wat is het nut van het aanpassen van de snelheid? Wil wel gewoon goed mijn dvd station kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik terwijl de laptop in sluimerstand stond op de mediadirect knop gedrukt.

Nu start elke keer als ik de laptop aandoe mediadirect op.

Echter komt mediadirect niet door de install wizzard omdat er een optie in vista niet enabled is. Er komt dan een melding waarbij op exit geklikt kan worden. De laptop sluit dan af, echter bij opnieuw aandoen, komt wederom MediaDirect.

Weet iemand hoe ik er weer voor kan zorgen dat ik Vista kan starten ipv MediaDirect?

Update: als ik via F8 in het opstartmenu kom dan kan ik alleen kiezen voor Windows xp embedded! Nergens is Vista vindbaar!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bartju schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:05:
[...]

ik heb de HL-DT-ST-DVD-RW-GSA-T11N. Ook geen drivers van te vinden op de Dell Support site :( . Geen idee hoe ik moet locken naar lagere snelheid..
Mmm... ik bedoelde merk hd.

En nero heeft ook een progje om je speed lager te zetten. En dan werkt je dvd schijf nog goed hoor, alleen bij b.v. het afspelen van films en cd's hoeft hij niet in z'n hoge snelheid, dus minder herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
merk hd is ST9160823AS.
geen idee of dit anders is dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Denk dat het een ander is, bij mij zit er een fujitsu in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:49:
Nou maakt dus niet uit.. de ventilator draait altijd.. Zal maandag eens bellen.
Dat is de Fan van je videokaart die je hoort, die draait meestal op 100% , kun je checken in everest :)

heb mijn inspiron 1520 nu al 2 dagen! bevalt prima! _/-\o_ beeld is ook perfect, wat de piepjes betreft, als je heel stil bent hoor je zo nu en dan een ultrafrquent geluidje , maar daar heb je geen last van ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

bartju schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:16:
merk hd isST9160823AS.
geen idee of dit anders is dan anderen.
ST staat voor Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:42:
[...]

Dat is de Fan van je videokaart die je hoort, die draait meestal op 100% , kun je checken in everest :)

heb mijn inspiron 1520 nu al 2 dagen! bevalt prima! _/-\o_ beeld is ook perfect, wat de piepjes betreft, als je heel stil bent hoor je zo nu en dan een ultrafrquent geluidje , maar daar heb je geen last van ofzo
Ik vind het echt raar .. jij hebt 'm op 3 december besteld en ik op 2 december en jij hebt 'm al en ik niet :s .. *jaloers :p*

Mij werd via mail verteld dat toetsenborden pas de 26e binnen zouden komen .. :s
Verschillen tussen onze inspirons :
Jij hebt rood ik blauw
Jij hebt T7250 ik T7500
Jij hebt 1440x900 ik 1280x800
Jij hebt de 5% coupon niet gebruikt, ik wel :p

Maar van al die dingen hebben ze niks gezegd dus dan zou mijn inspiron er ook al moeten zijn :( Of heb jij gebeld ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pumanike schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:26:
[...]

Ik vind het echt raar .. jij hebt 'm op 3 december besteld en ik op 2 december en jij hebt 'm al en ik niet :s .. *jaloers :p*

Mij werd via mail verteld dat toetsenborden pas de 26e binnen zouden komen .. :s
Jij hebt rood ik blauw
Jij hebt T7250 ik T7500

Maar van al die dingen hebben ze niks gezegd dus dan zou mijn inspiron er ook al moeten zijn :( Of heb jij gebeld ofzo ?
Ik heb hem 4 december besteld en hem ook als binnen... (21ste december)
en heb ook de 5% (en `10%) coupoin gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Cyberpope schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:04:
[...]

Ik heb hem 4 december besteld en hem ook als binnen... (21ste december)
en heb ook de 5% (en `10%) coupoin gebruikt..
En had jij gebeld ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, maar toen gaven ze aan dat ze niets voor me konden beteken en dat het na kerst zou worden..
Toen kreeg ik plots een mailtje dat hij 21ste zou worden afgeleverd terwijl daarna op UPS stond de 27ste. Toch de 21ste afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Cyberpope schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:13:
[...]

Ja, maar toen gaven ze aan dat ze niets voor me konden beteken en dat het na kerst zou worden..
Toen kreeg ik plots een mailtje dat hij 21ste zou worden afgeleverd terwijl daarna op UPS stond de 27ste. Toch de 21ste afgeleverd.
Mja .. ik wacht wel af .. ik vind het alleen wel een beetje merkwaardig :p
Wat voor specs had jij ?

Edit : Nu kun je bij Inspiron 1520's ook de 2 duurste niet kiezen ..
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

[ Voor 15% gewijzigd door Pumanike op 25-12-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Ik heb een 7200 RPM schijf en mijn laptop is super stil, de dvd drive maakt ook geen herrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Het is lastig om te oordelen wat superstil is en wat herrie is. Het zijn nu namelijk allemaal subjectieve belevingen. Ik hoor mijn harde schijf (7200) wel en vind het lawaaiig. Maar zonder het te meten hoeveel DB het is, is het natuurlijk natte vinger werk.

Zo klaagt mijn buurman over de treinen die hij in de nacht hoort, waarvan hij niet kan slapen. Ik hoor ze amper als ik heel goed luister (als ze over de spoorburg rijden op 4,5 kilometer afstand), maar dan heb ik ook op 100 meter van het spoor gewoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-12-2022
Harde schijf hier vind ik helemaal niet lawaaierig. (160GB@7200rpm)

ik zit met een ander probleem:
Zelf heb ik gewoon een XP cd gemaakt met Nlite. Alle drivers erin (behalve sound, dat bleef fout gaan) en installeren maar.. Direct daarna zit er alles in.
Ik heb hetzelfde gedaan en ik krijg het geluid dus ook niet aan de praat. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Edit: ohja, de foutmelding die ik krijg bij het installeren is:
"ExitError:Error=Het systeem ondersteunt het stuurprogramma dat u probeert te installeren niet"

[ Voor 17% gewijzigd door benny.ria op 25-12-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

benny.ria schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:33:
Harde schijf hier vind ik helemaal niet lawaaierig. (160GB@7200rpm)

ik zit met een ander probleem:

[...]

Ik heb hetzelfde gedaan en ik krijg het geluid dus ook niet aan de praat. Weet iemand hoe dit op te lossen?
Yep,

eerst de driver via het configuratiescherm installeren. Hierna het installatieprogramma draaien. Ik heb perfect geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
Excuseer? Via het configuratiescherm?
Edit: Bedoel je misschien via apparaatbeheer? Want dat werkt niet. Ik kan "Legacy-audiostuurprogramma's" ook niet verwijderen om opnieuw te installeren.

[ Voor 67% gewijzigd door benny.ria op 26-12-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

benny.ria schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:03:
Excuseer? Via het configuratiescherm?
Edit: Bedoel je misschien via apparaatbeheer? Want dat werkt niet. Ik kan "Legacy-audiostuurprogramma's" ook niet verwijderen om opnieuw te installeren.
Ja, bij apperaatbeheer staat een pci apperaat met een uitroepteken (bij mij in elk geval). Na deze geinstalleert te hebben (high audio bus) kon ik de sigma drivers gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
ah, perfect! Zat wat verborgen, maar zo werkt het inderdaad! Hartelijk bedankt!
Nu bluetooth nog, en het vreemde probleem dat als ik de laptop opstart dat ik automatisch inlog, terwijl ik toch een paswoord ingesteld heb... Als ik afmeld, of uit slaapstand kom, moet ik dit wachtwoord wel ingeven.
Edit: Ik heb ondertussen nog eens een nieuwe CD voor XP geslipstreamd en heb gemerkt wat ik de eerste keer fout gedaan heb: je kan daar aanduiden hoe vaak je autologin moet doen, waarbij 0=unlimited. Heb ondertussen al opnieuw geformateerd en geïnstalleerd, maar ik vermoed dat het met TweakUI misschien ook op te lossen viel.
Nu dus alleen mijn Bluetooth aan de praat krijgen.

Ohja, en voor de twijfelaars die misschien willen overschakelen naar XP: DOEN, is echt veel sneller!

[ Voor 135% gewijzigd door benny.ria op 26-12-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

heb mijn vostro 1500 nu 4 weken in gebruik, heb vanaf het begin behoorlijk wat problemen gehad.

Het systeem werd geleverd met Vista Business en gelijk vanaf dag 1 waren er opstart problemen (alleen met netstroom opstarten), was systeem wel opgestart bleef het vaak hangen, soms wel een minuut of 5, USB Mass Storage devices werden niet herkend, wireless werken ging al helemaal niet, zelfs het afsluiten van Vista was een probleem.

Nu 4 weken en 4 re-installs van Vista later (ja, ik ben erg geduldig) werkt alles, behalve dell media direct, eindelijk naar behoren, ik weet niet wat ik bij de laatste installatie goed gedaan heb, maar misschien ligt het aan het feit dat ik media direct deze keer achterwege heb gelaten.

De laatste vier weken was dit topic een welkome bron van informatie over de problemen die ik tegen gekomen ben. ik moet eerlijk bekennen dat ik zelfs niet zoveel problemen tegengekomen ben bij het installeren van Gutsy Gibbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pumanike schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:26:
[...]

Jij hebt rood ik blauw
Jij hebt T7250 ik T7500

ik heb gebeld ja, 2x , maar dan zeggen ze dat ze niet weten waarom hij in preproductie staat (stond)
dus dat helpt opzich niets. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:36
Heb ook een Inspiron 1520 besteld met de volgende configuratie:

T7250
2GB RAM
160 GB/7200 rpm HDD
WSXGA+ scherm
Jet Black, mat
Vista Business
9 cells batterij

Zodra ik hem binnen heb en er wat mee gespeeld heb, zal ik mijn bevindingen hier posten

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, afgelopen vrijdag 21 dec werd ik nog gebeld door Dell, dat mijn laptop helaas niet voor de kerst werd geleverd. Want UPS bezorgde hem niet op de maandag voor kerst volgens de Dell medewerker. Daar waren ze over geinformeerd door UPS, wist ie zeker
Dat terwijl mijn track&trace aangaf dat ie wel op maandag kwam.
Ik heb zaterdag UPS gebeld, "ja hoor meneer hij komt gewoon op maandag" Haha, die lui van Dell weten echt van niets.

Afgelopen Maandag was UPS er netjes op tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Voor iedereen die wil overschakelen op Windows XP hier het lijstje met alle spullen die je nodig hebt en gewoon kan downloaden bij DELL.

Mijn PC werkt als een trein. Ik heb gewoon mijn Engelse Windows XP SP2 geinstalleerd en daarna al deze drivers door de molen heen gehaald en klaar is ie. Echt een aanrader.

R127314
R130907
R140135
R141246
R143625
R147130
R148605
R149798
R153319
R153997
R154198
R154200
R155586
R159805
R160320
R161278
R165116
R166917
R169620_.EXE
R169620_SDHC_driverUpdate4XPe.exe
R171789
R173730
R174291

dell_support_center.msi

Verwijderd

:X ook voor iedereen die niet wil overschakelen op XP:

Ik heb nu 3 dagen Vista en ik wil nooit meer terug naar XP :)

:*)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmm... ik heb vista geen 3 dagen de kans gegeven. Wat vind je er zo geweldig aan in vergelijk met XP. Mijn belangrijkste reden om naar XP te gaan was het vele geswap onder vista.

• stormfly
  • Laatst online: 21:38
Cyberpope schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:22:
Mmm... ik heb vista geen 3 dagen de kans gegeven. Wat vind je er zo geweldig aan in vergelijk met XP. Mijn belangrijkste reden om naar XP te gaan was het vele geswap onder vista.
Dat is minder slim, juist na een dag of 3 is Vista klaar met indexeren van je meest gebruikte programma's (ratelen van je HD) en hierna zal hij die programma's pre-laden in je geheugen waardoor Vista een grof stuk sneller programma's start dan XP. Dus je had beter een maandje kunnen testen...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vista staat er nog op hoor... ik heb dual boot.

• bartju
Ook al zitten er in vista nog wat bugs, werkt het toch makkelijker dan XP. Na SP1 zal Vista wel stuk beter worden. Heb wel XP in een virtual pc voor alles wat nog niet goed werkt :P

Verwijderd

Vanochtend werd ik vroeg gewekt met een lang verwacht pakketje door de UPS meneer. Alles werkt prima, voor zover dat onder Vista kan. Wil nu xp installeren maar de setup geeft aan dat er geen HD aanwezig is. Ga t zo nog maar es proberen, kijken of er in de bios iets aangepast moet worden.

Zal de vorderingen weer posten. Als iemand suggesties heeft, graag :) De lijst drivers die JoepW gepost had heb ik al gedownload, dank daarvoor, scheelt veel tijd.

't Gaat trouwens over een 1520 met 8600M GT.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ligt waarschijnlijk aan AHCI / IDE/ SATA ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

^^ Je had gelijk.
SATA stond nu AHCI en moest op ATA. Nu gaat ie wel verder.

Bedankt _/-\o_

moest ik wel Flash Cache voor uitschakelen. Weet niet wat dit exact doet en of het van belang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
@drobie: Ik heb vista meer dan een maand getest, en vind er echt niks aan. En xp is hier toch wel sneller hoor!
En hoe hebben jullie bluetooth aan de praat gekregen?

[ Voor 19% gewijzigd door benny.ria op 28-12-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gewoon via een vostro 1500 bleutooth driver. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
Nu, ik heb wel een vostro 1700, maar krijg m niet aan de praat. Na de installatie zegt die dat ik m moet aanzetten met "Fn-F2", maar dat gaat niet. Kan m ook niet op een andere manier aanzetten.
Ik ga nu even proberen met die lijst die JoepW hierboven heeft gepost. Ik weet niet waarom er 3x iets van BT tussen staat(R127314, R140135, R159805), maarja, ik laat zodadelijk weten als het gelukt is.

Edit: bij deze werkt het. Oplossing: eerst R159805 installeren, daarna pas R127314.
Die R140135 is enkel voor Vista blijkbaar, dus daar niks mee doen.
Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door benny.ria op 28-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je moet ook even in het BIOS kijken, daar staat de optie wat Fn-F2 doet: alleen WiFi, WiFi+BT of alleen BT. Eventueel even goed zetten.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dit topic al 2 weekjes ofzo in de gaten te houden.Ik heb op de 17e een Inspiron 1520 besteld:
T7250
2GB RAM
160 GB/5400 rpm HDD
15.4" Widescreen WXGA (1280x800) TFT Display with TrueLife¿
appeltjes groen!! :*) (een witte hadden ze niet met webcam, stom hè!)
Vista home premium
9 cells batterij

Maar hij staat dus nu al klaar om te verzenden. *O* Vanochtend ging hij in productie. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt. Ik vroeg me af of Pumanike hem al binnen heeft... Dat duurt idd lang!
Verder heb ik al een hoop handige dingen gelezen in dit topic! Altijd leuk om te lezen dat er meer mensen met (ongeveer) hetzelfde computertje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Ik heb op m'n inspiron 1520 dat ik gekraak hoor als ik muziek luister, hebben meerdere mensen dit, of is dat gewoon een defect van mijn exemplaar??

En zo ja, is hier wat aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Vreemd, het lijkt erop dat je nu de inspiron 1520 alleen nog maar met een Intel X3100 kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wellicht wachten ze op de nieuwe serie inspirions die eraan zitten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of mijn Inspirion die ik 9jan binnenkrijg met een 7200rpm schijf merkbaar sneller is dan een 5400rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:09:
Ik vroeg mij af of mijn Inspirion die ik 9jan binnenkrijg met een 7200rpm schijf merkbaar sneller is dan een 5400rpm?
Tja hij zal iets sneller zijn maar mijn 7200 schijf wordt toch wel erg warm op je schoot hoor. Maar 50-50 of ik hem de volgende x weer zou nemen ik heb het verschil niet kunnen meten. Je kan wel op benchmarks van hardeschijven kijken wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het geheugen in een vostro 1700 zijn toch gewoon SO-DIMMs ? 1024 mb? (ff check)

of is het SO DIMM DDR 1, of 2?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:22:
het geheugen in een vostro 1700 zijn toch gewoon SO-DIMMs ? 1024 mb? (ff check)

of is het SO DIMM DDR 1, of 2?
SO-DIMM DDR2 dual channel kan 512MB 1GB of 2GB per slot. 2 sloten in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:56:
Ik zit dit topic al 2 weekjes ofzo in de gaten te houden.Ik heb op de 17e een Inspiron 1520 besteld:
T7250
2GB RAM
160 GB/5400 rpm HDD
15.4" Widescreen WXGA (1280x800) TFT Display with TrueLife¿
appeltjes groen!! :*) (een witte hadden ze niet met webcam, stom hè!)
Vista home premium
9 cells batterij

Maar hij staat dus nu al klaar om te verzenden. *O* Vanochtend ging hij in productie. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt. Ik vroeg me af of Pumanike hem al binnen heeft... Dat duurt idd lang!
Verder heb ik al een hoop handige dingen gelezen in dit topic! Altijd leuk om te lezen dat er meer mensen met (ongeveer) hetzelfde computertje zijn.
Hij komt woensdag :) Volgens de UPS status op dit moment tenminste .. gisteren was het nog donderdag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeej eindelijk dus! Wanneer is die van jouw verstuurd? Het lukt mij namelijk niet om bij UPS te kijken. Hij kan hem niet vinden ofzo. Terwijl hij al wel bij UPS is (sinds gister) ofzo iets... Hoop dat die van mij samen met die van jou uit het vliegtuig komt dan! Jeeeej, woensdag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Hij is op donderdag de 27ste verstuurd.. jammer dat nieuwjaar ertussen zit .. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:29:
Jeeej eindelijk dus! Wanneer is die van jouw verstuurd? Het lukt mij namelijk niet om bij UPS te kijken. Hij kan hem niet vinden ofzo. Terwijl hij al wel bij UPS is (sinds gister) ofzo iets... Hoop dat die van mij samen met die van jou uit het vliegtuig komt dan! Jeeeej, woensdag!!
Ik heb precies hetzelfde, 29e verzonden, maar kan hem nog niet vinden bij UPS "verzending traceren".

Iemand een idee of UPS op oud en/of nieuwjaarsdag bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, 29e verzonden, maar kan hem nog niet vinden bij UPS "verzending traceren".

Iemand een idee of UPS op oud en/of nieuwjaarsdag bezorgd?
Oudjaarsdag wel, nieuwjaarsdag lijkt me niet. Dat is toch een officiele vrije dag. Maar van ons is idd pas de 29e verstuurd, dan komt hij vast niet op oudjaarsdag al aan als die van pumanike op woensdag aankomt..... We wachten geduldig verder..... :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb je geen mail gehad met de aflever datum? Die klopte bij mij namelijk exact i.t.t. de informatie die op de UPS site stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
De mijne is later dus nog veranderd van 3 naar 2 januari. Ik denk dat die van jullie dus ook de 2e of de 3e word geleverd :)! Woohoo eindelijk! :D Precies een maand levertijd :p

[ Voor 9% gewijzigd door Pumanike op 30-12-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn afleverdatum volgens Dell zou pas de 9e zijn. (17e besteld) Maar dat wordt nu wel eerder toch, als hij de 29e verstuurd is???? En ik kan hem nog steeds niet traceren op de site van UPS 8)7

Ik voel me net een klein kind die aan het wachten is op een mega verassing! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gedoe en geprobeer toch eindelijk XP erop gekregen (op mijn 1520), had vooral veel problemen met de mini-WLAN kaart. Die is nu geinstalleerd maar als ik m op de accu draai valt heel vaak de wifi-verbinding weg. Terwijl met adapter ik zelfs betere snelheden en pings lijk te halen dan op mijn PC die bedraad is.

Iemand een suggestie?
Zat zelf te denken dat t iets met powersaving settings heeft te maken maar zie nergens in XP een setting die iets met de WLAN van doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Filipek schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:07:
Ik heb op m'n inspiron 1520 dat ik gekraak hoor als ik muziek luister, hebben meerdere mensen dit, of is dat gewoon een defect van mijn exemplaar??

Niemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ik heb geen idee hoe erg het gekraak is.. Probeer eens met andere mediaspeler. Anders f dell mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filipek schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:14:
[...]

Niemand die hier last van heeft?
ik hoor geen gekraak, geluid is goed, ook via headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:15:
Na veel gedoe en geprobeer toch eindelijk XP erop gekregen (op mijn 1520), had vooral veel problemen met de mini-WLAN kaart. Die is nu geinstalleerd maar als ik m op de accu draai valt heel vaak de wifi-verbinding weg. Terwijl met adapter ik zelfs betere snelheden en pings lijk te halen dan op mijn PC die bedraad is.

Iemand een suggestie?
Zat zelf te denken dat t iets met powersaving settings heeft te maken maar zie nergens in XP een setting die iets met de WLAN van doen heeft.
Had ik ook last van in het begin.
Ik heb wat zitten klooien met de powersave settings (weet alleen niet meer wat ik gedaan heb) en heb er nu helemaal geen last meer van.
Energiespaarstand staat op: Snel
Minimaal energieverbuirk: Uit
En het betreft driver: 4.170.25.12

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, geloof dat ik t nu in orde heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat de scrollzones van mijn touchpad in een keer niet meer werken?
Voor de rest werkt het touchpad wel. Ook met een externe muis kan ik gewoon scrollen. Maar niet met het touchpad. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
misschien aan de instellingen gezeten? configuratiescherm > Muis > tabblad Dell Touchpad klik je op de touchpad > dan scroll settings > vink enable aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartju schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:09:
misschien aan de instellingen gezeten? configuratiescherm > Muis > tabblad Dell Touchpad klik je op de touchpad > dan scroll settings > vink enable aan.
Heb ik geprobeerd. Als ik dan op de muis afbeelding klik dan begint ie te laden maar doet niks. Als ik vervolgens "eigenschappen van de muis" probeer af te sluiten dan reageert ie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
drivers verwijderen en opnieuw installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Stimpy001 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:34:
Mijn broertje komt afgelopen weekend weer eens thuis met zijn Vostro 1500 (van begin september 2007) blijkt er gewoon een stuk van 2,5 centimeter aan de rechteronderkantkant van de behuizing af te zijn. Stukje is ook nergens meer te vinden en de laptop zit altijd netjes in een speciale tas en is, volgens zijn zeggen, ook niet gevallen.

Nu heeft iedereen het telkens over de 'magnesium'-behuizing maar het lijkt er dus op dat dit gewoon plastic is. Ik heb het even opgezocht en op de website van Del staat:

[...]

Blijkbaar is dit dus niet de buitenkant.... :(

Vind het wel erg snel (minder dan 3 maanden) dat er een hoek(je) af is aangezien de laptop voor de rest er nog als nieuw uit ziet. Eens even een keer met Dell bellen en kijken of ze dit gaan repareren. Het zal mij benieuwen wat ze gaan zeggen met 3 jaar garantie.... waarschijnlijk zullen ze dit wel onder de gebruikelijke 'gebruiksschade' schuiven....
toon volledige bericht
Ik heb inmiddels een tijd geleden al weer contact over het bovenstaande probleem gehad. De medewerker(s) van Dell wilden graag dat ik wat goede foto's naar hun opstuurde zodat zij dit probleem intern aan diverse mensen voor konden voorleggen. Ik was echter tot afgelopen week niet in staat om foto's van de laptop te maken maar inmiddels heb ik de foto's wel gemaakt. Hieronder staan een 3-tal foto's waarop het probleem/ het beschadigde stuk goed zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/1075/voorkant1gx4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/6831/voorkant3wa5.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9420/voorkant5xj8.th.jpg

Wat opvalt is dat het plastic frontje voor de speaker er nog wel voor zit maar dat dit nu ook een kwetsbaarpunt geworden is omdat dit nu namelijk ook uitsteekt waardoor het gemakkelijk ergens achter kan blijven haken. Voor de rest is de laptop echt nog zo goed als nieuw, nauwelijks sporen van gebruik om het zo maar te zeggen.

Ik zal iedereen op de hoogte houden van dit (in mijn ogen) garantiegevalletje....

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Stimpy001 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:14:
[...]Ik heb inmiddels een tijd geleden al weer contact over het bovenstaande probleem gehad. De medewerker(s) van Dell wilden graag dat ik wat goede foto's naar hun opstuurde zodat zij dit probleem intern aan diverse mensen voor konden voorleggen. Ik was echter tot afgelopen week niet in staat om foto's van de laptop te maken maar inmiddels heb ik de foto's wel gemaakt. Hieronder staan een 3-tal foto's waarop het probleem/ het beschadigde stuk goed zichtbaar is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat opvalt is dat het plastic frontje voor de speaker er nog wel voor zit maar dat dit nu ook een kwetsbaarpunt geworden is omdat dit nu namelijk ook uitsteekt waardoor het gemakkelijk ergens achter kan blijven haken. Voor de rest is de laptop echt nog zo goed als nieuw, nauwelijks sporen van gebruik om het zo maar te zeggen.

Ik zal iedereen op de hoogte houden van dit (in mijn ogen) garantiegevalletje....
Als ik je fotos goed bekijk denk ik toch dat er druk op dat hoekje heeft gestaan.
Het dunne randje van de bovenkant is namelijk ook beschadigd.

Ik hoop voor je dat ze dat bij Dell niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filipek schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:07:

YEP, ik had ook zo'n soort probleem
Hoorde steeds gekraak en gepiep over de koptelefoon.

Bij mij hebben ze uiteindelijk het hele moederbord vervangen en dat heeft geholpen.
Ik zou beginnen met de supportdesk te bellen
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inspiron 1520, 256 mb 8600m gt, 2ghz 2mb cache c2duo

heb hem nu 2 weken, ben er heel content mee :)

enige puntjes:
de videokaart drivers van dell laten diverse spellen vastlopen, heb nu nieuwe drivers van laptopvideo2go

verder heeft het lcd scherm (samsung sec3157 1440x900 truelife) last van enige lichtlekkage aan de onderkant, bij zwart scherm, niet hinderlijk ofzo, volgens mij hebben wel meer schermen dit ?

de '?/' toets was vanaf de fabriek af verbogen, zat wat scheef, heb gebeld en de volgende dag kwam er iemand langs met een nieuw toetsenbordeje, heeft ie er even ingezet voila! toppie Dell _/-\o_ , ik heb namelijk alleen maar 1 jaar ophaal en terugbreng garantie! Ze wilden me in 1e instantie een nieuwe laptop sturen!

als laatse dan: de harde schijft maakt soms bij het bewegen van de lees/schrijf-kop hele hoge kleine piepjes, zijn heel zacht, maar als het stil is in huis en je hebt geen muziek aan hoor je het wel. maar daar erger ik me niet aan ofzo :), het is een 7200 toeren 160 gb hdd 16 mb databuffer, het is een Hitachi HTS722016K9A300.

voor de rest bevalt vista me prima, alhoewel er nog een paar bugs inzitten ,maar dat zullen ze wel oplossen met sp1 ? Ik vind de indeling van bv de netwerkopties ed veel overzichtelijker en windows aero is heel mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Zo, ik heb 'm ook binnen :D. Ben er heel erg blij mee en ik heb (nog) geen negatieve ervaringen ermee .. Hoop ik zo te houden. Ik werd vanmiddag gebeld door Dell, alleen was ik bij mijn bijbaantje dus kon ik niet opnemen. Hebben ze jullie ook gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed is die 8600GT is games op 1400x900?

- Doom 3: - Ultra 1024x768
- min: 53.9, avg: 75, max: 99.9 fps

- F.E.A.R.: - GPU: max, CPU: max 1024x768
- min: 24, avg: 31, max: 44 fps

Deze games zijn alleen wel al wat ouder..

heeft iemand een benchmark van nieuwere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook erg blij mee!! Nog helemaal niet vast gelopen ofzo. Had vorige maand een 2x nieuwe Asus laptop die continu vast liepen. Viel echt niks mee te doen. Gelukkig gaven ze me toen zo mijn geld terug en kon ik deze inspiron bestellen. En hij loopt als een trein. Heel erg stil, lekker snel. Ze hebben mij niet gebeld, ik hun wel. Het snoer van mijn adapter is bijna kapot. Zit een snee in het snoer. Nieuwe adapter + snoer is al onderweg. Ik heb een 9 cells accu en vind nu de computer wel zwaar. Maar ja, dat is logisch. Ik kon er wel 4 uur lang mee computeren. En dan had ik hem niet op het besparingsding gezet en wel veel zitten internetten en downloaden. Alleen maar positief dus. Alleen ik heb ook wat probleempjes met de scrollzones op mijn touchpad. Meestal doen ze het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Crysis draait op medium, paar settings dx10 :D (ultra high) draait met min 8 fps avg. 22 fps max 35fps.
Ik kan ermee gamen :P vind het genoeg en het is ook nog ens supermooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke resolutie zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Call of Duty 4 ziet er ook mooi uit, moet ik zeggen :) Ik gebruik 1280 x 800 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pumanike op 07-01-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa! Ik heb hem binnen, de spring(break)green. Netje door UPS geleverd op tijd.

- Vista of XP voor games? 2Gb geheugen heb ik met een 8600GT
- 1400x900 ziet er netjes uit.
- Geen gekraak of whatsoever, 7200rpm HD is stil.
- Toetsenbord no props
- 9 cell batt steekt er aan de achterkant uit, niet echt een probleem.

Ik zal zo ff kijken of ik de 8600M GT kan softmodden naar een 8600GTS, lees dat het verschil zeker de moeite waard is.

Upd:
Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Als ik nieuwere drivers van laptopvideo2go wil installeren voor de 8600m gt http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16311 zegt hij tijdens de installatie dat mijn hardware dit niet ondersteund..dit is toch de goede driver?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 19:18 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste