[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 73.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140563

Bij mijn Inspiron 1520 was de levertijd +/- 2 weken. Kreeg eerst een verwachte leverdatum van 5 januari , gelukkig werd ie veel sneller geleverd. :*)

Wat wel vreemd is dat de USB poort op de achterkant niet werkt. Zijkant wel. De helpdesk gebeld en daar zeggen ze dat het mogelijk aan het BIOS ligt. In dat geval is het snel op te lossen via de setup.
Vanavond even proberen of dat helpt.

Verder vind ik internet (draadloos) erg traag vergeleken met mijn oude laptop (ook draadloos). Wellicht is de combi van Dell met Sitecom router niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58

tomic

Smexylittlebabe!

Anoniem: 227309 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:40:
[...]

Heb je nou voordat je XP erop had gezet een back up van je systeem met vista en dergelijke gemaakt? Of weet je toevallig of die cd's die erbij geleverd zijn genoeg zijn om de laptop weer helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Er zit overigens ook een een herstelpartitie op. Heb je dat gewoon verwijderd dan of heb je dat ook nodig om hem weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Ik vraag dit omdat ik er ook XP op wil zetten maar ben bang dat ik het verknal ofzo.
Een backup hoef je niet te maken hoor. Eerst moet je even een nieuwe ;partitie aanmaken voor xp. Daarop installeren.Alleen overschrijft xp het mbr record met zn eigen xp boot loader. dus je moet met een boot manager even zorgen dat hij de vista bootloader weer laad, en dan (nadat xp is geinstalleerd dus) je daar een optie toevoegt voor windows xp. als je vragen hebt hoor ik het wel. :*)

Fabriek instellingen terugzetten kan dus én vanaf de herstel partitie en met de windows DVD.

Overigens: tnx voor de tip: gustaveau.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 140563 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:26:
Verder vind ik internet (draadloos) erg traag vergeleken met mijn oude laptop (ook draadloos). Wellicht is de combi van Dell met Sitecom router niet optimaal.
Het draadloos netwerk van mijn nieuwe 1520 had ook kuren. Het werkte de eerste keer wel, maar nadat de laptop 1x uit was geweest werkte het niet meer. Bleek dat er een oude driver (van feb 2007) was geinstalleerd. Ik heb de nieuwste (van nov 2007) van support.dell.com gedownload en nu doet ie het prima. Lijkt welliswaar een ander probleem maar check even je wireless driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177349

Via deze weg wil ik vragen of iemand mij misschien kan helpen met mijn vostro 1700

Ik heb een vostro 1700 op ebay gekocht, waarbij de displayhaken afgebroken waren.
Deze haken bevestigen het scherm aan de palmrest.
Nu was ik vol goede hoop dat ik nieuwe haken kon bestellen bij dell, maar hiervoor moet je de rechtmatige eigenaar kennen, maar degene van wie ik gekocht had was niet de eerste eigenaar.

Wil iemand die een vostro 1700 heeft contact met mij opnemen, als hij mij wil helpen aan een setje nieuw haken voor mijn beeldscherm. Ik kan ze zelf niet bestellen bij dell, maar een NL eigenaar van een vostro 1700 kan dat wel.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne-Wynand
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:38
Dat lees ik vaker in reviews over de Vostro's, klopt het dat de bevestigingstechniek van de schermen nog steeds even belabberd is als bij die oude latitudes, waarbij je niet kon tikken zonder dat het scherm hard zat te trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:29
Anoniem: 241739 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:10:
[...]

Maar je hebt er al wel bijna 2 maanden plezier van neem ik aan. Best mooie framerates haal je zo te horen, je hebt 1280x800?
Inderdaad 1280x800 :P en ja dat is waar.. je kan niet blijven wachten met kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=29220753,noline]
Wat wel vreemd is dat de USB poort op de achterkant niet werkt. Zijkant wel. De helpdesk gebeld en daar zeggen ze dat het mogelijk aan het BIOS ligt. In dat geval is het snel op te lossen via de setup.
Jammer maar dat hielp niet. Je kunt in de BIOS inderdaad de USB poort aan/uit zetten maar dan voor alle poorten tegelijk en niet voor iedere afzonderlijk. Misschien is de hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=29220753,noline]
Jammer maar dat hielp niet. Je kunt in de BIOS inderdaad de USB poort aan/uit zetten maar dan voor alle poorten tegelijk en niet voor iedere afzonderlijk. Misschien toch hardware defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 140563 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:14:
[...]

Jammer maar dat hielp niet. Je kunt in de BIOS inderdaad de USB poort aan/uit zetten maar dan voor alle poorten tegelijk en niet voor iedere afzonderlijk. Misschien is de hardware defect.
Probeer het eens in veilige modus als het dan nog niet werkt lijkt het mij inderdaad een hardware probleem.
Draai ook de diagnose eens die met het systeem wordt meegeleverd misschien dat daar iets uitkomt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Gutteguttegut schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:39:
[...]
Zie hier.

Het is o.a. ook een S/PDIF uitgang.
Thnx

Wat een kutzooi zeg, ik kan nergens zo'n kabel vinden, elke winkel zeggen ze dat ze het niet hebben en ik heb een halfuur met Dell lopen bellen en toen hebben ze opgehangen omdat ik zo'n kabel wilde kopen! Op de site is hij ook al niet te vinden!

Pfff, als ik dit had geweten had ik deze laptop niet besteld, wat een kutzooi zeg...

Is er niemand die weet waar ik zo'n kabel kan krijgen??? Ik wil gewoon een filmpje op m'n laptop opstarten en via de tv kijken, waarom moet ik in godsnaam zoveel moeite doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Filipek schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:43:
[...]

Thnx

Wat een kutzooi zeg, ik kan nergens zo'n kabel vinden, elke winkel zeggen ze dat ze het niet hebben en ik heb een halfuur met Dell lopen bellen en toen hebben ze opgehangen omdat ik zo'n kabel wilde kopen! Op de site is hij ook al niet te vinden!

Pfff, als ik dit had geweten had ik deze laptop niet besteld, wat een kutzooi zeg...

Is er niemand die weet waar ik zo'n kabel kan krijgen??? Ik wil gewoon een filmpje op m'n laptop opstarten en via de tv kijken, waarom moet ik in godsnaam zoveel moeite doen??
past een 4 polige kabel niet? Ik heb voor mijn inpirion 1100 toen zelf een kabel gemaakt. Maar daar wist ik de pin lay-out van. Die weet ik bij deze niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Filipek schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:43:
[...]Thnx

Als je tv s-video ondersteund kun je gewoon een s-video kabel gebruiken zonder verloop stukje o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Zo'n 4-pin kabel past er als het goed is wel in, maar een verkoper bij de handyman vertelde mij dat het beeld dan zwart wit is.

Is dit bullshit of zit hier wat in?? Ik twijfelde nog om te kopen en het gewoon uit te proberen, maar als de verpakking open is dan kan de kabel niet meer terug, dus ik vraag het liever hier voor de zekerheid na op GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Filipek schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:41:
Zo'n 4-pin kabel past er als het goed is wel in, maar een verkoper bij de handyman vertelde mij dat het beeld dan zwart wit is.

Is dit bullshit of zit hier wat in?? Ik twijfelde nog om te kopen en het gewoon uit te proberen, maar als de verpakking open is dan kan de kabel niet meer terug, dus ik vraag het liever hier voor de zekerheid na op GOT
Zo'n kabel mag maar een paar euro kosten, en zoals ik al zei als je tv s-video ondersteund (via SCART of direct), wat 95% van de moderne tv's doet, dan zul je gewoon kleuren beeld krijgen.

Mocht je in Hoorn (of omgeving) wonen kun je het bij mij thuis uitproberen, ik heb een tv en s-video kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-12-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243763

Mudi schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:59:
dit eens proberen:
"this helped for me on the same system : go to control panel - system - device manager
under bluetooth radios, go to dell truemobile 355 or whatever it might be called on your laptop - go to properties - power management and uncheck "allow the computer to turn off this device to save power" That made the noise disappear in my case

This is far better than RMclock since no third party software is used and no max out cpu "
Ik wil deze fix even heel erg ondersteunen! Geluid was direct en volledig weg! Top en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 15-05 22:21
Anoniem: 243763 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:31:
[...]

Ik wil deze fix even heel erg ondersteunen! Geluid was direct en volledig weg! Top en bedankt!
Nu ben ik ook blij dat ik je kon helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vraagje voor degene die XP geinstalleerd hebben. Hebben jullie de Sata driver via Nlite er gewoon ingestopt. Want als ik dat doe en test daarna mijn geslipstreamde cd op een vmware installatie, krijg elke keer een error melding. Wellicht dat hij het op mijn laptop straks wel gewoon doet, maar wil het toch even vragen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Filipek schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:41:

Je kan gewoon een s-video kabel er in doen. Moet gewoon werken.

Staat zelfs op de link die je zelf gaf.
In de connector zitten extra pinnen voor sp-dif. maar worden bij s-video kabel niet gebruikt.

Indien het beeld zwart-wit is moet je even de instellingen goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
Ik heb eigenlijk even een domme vraag, maar omdat mijn pa niet door de dell helpdesk heenkomt stel ik em toch hier maar even.

Ik heb mijn dell (1520) in Australie gekocht. Nu kom ik binnenkort even terug naar Nederland en nu moet ik mijn stroomkabel omwisselen. Op de dell website kan ik wel een europese stroomkabel vinden, maar daar staat een plaatje bij dat ik niet vertrouw (geen oerhollandse stekker in ieder geval)

Ben ik gewoon dom en moet ik deze hebben, of zijn er andere opties?

http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=450-11000

[ Voor 11% gewijzigd door mhans op 09-12-2007 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mhans schreef op zondag 09 december 2007 @ 04:59:
Ik heb eigenlijk even een domme vraag, maar omdat mijn pa niet door de dell helpdesk heenkomt stel ik em toch hier maar even.

Ik heb mijn dell (1520) in Australie gekocht. Nu kom ik binnenkort even terug naar Nederland en nu moet ik mijn stroomkabel omwisselen. Op de dell website kan ik wel een europese stroomkabel vinden, maar daar staat een plaatje bij dat ik niet vertrouw (geen oerhollandse stekker in ieder geval)

Ben ik gewoon dom en moet ik deze hebben, of zijn er andere opties?

http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=450-11000
Waarom gebruik je geen reisstekker?
Bijna overal verkrijgbaar tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Gutteguttegut schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:43:
[...]
Zo'n kabel mag maar een paar euro kosten, en zoals ik al zei als je tv s-video ondersteund (via SCART of direct), wat 95% van de moderne tv's doet, dan zul je gewoon kleuren beeld krijgen.

Mocht je in Hoorn (of omgeving) wonen kun je het bij mij thuis uitproberen, ik heb een tv en s-video kabel.
Ik heb zo'n kabel gekocht (4 pin aan de ene kant en scart aansluiting aan de andere kant) en nu heb ik wel kleurenbeeld, maar ik heb geen geluid, kan ik dat nog ergens bij de instellingen verandern?? Heb al bij mn tv gekeken maar daar kon ik niks relevants vinden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Filipek schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:40:
Ik heb zo'n kabel gekocht (4 pin aan de ene kant en scart aansluiting aan de andere kant) en nu heb ik wel kleurenbeeld, maar ik heb geen geluid, kan ik dat nog ergens bij de instellingen verandern?? Heb al bij mn tv gekeken maar daar kon ik niks relevants vinden helaas...
Ahum... Dat moet je via je audio-out naar de tv verbingen. Anders heb je geen geluid nee.

S-vhs is alleen beeld. Staat duidelijk in de eerder gegeven link.

Gutteguttegut in "[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostr..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Cyberpope schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:48:
[...]

Ahum... Dat moet je via je audio-out naar de tv verbingen. Anders heb je geen geluid nee.

S-vhs is alleen beeld. Staat duidelijk in de eerder gegeven link.

Gutteguttegut in "[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostr..."
Heheh, thnx, het is nog vroeg he ( ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jurk738 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:44:
[...]
Het draadloos netwerk van mijn nieuwe 1520 had ook kuren. Het werkte de eerste keer wel, maar nadat de laptop 1x uit was geweest werkte het niet meer. Bleek dat er een oude driver (van feb 2007) was geinstalleerd. Ik heb de nieuwste (van nov 2007) van support.dell.com gedownload en nu doet ie het prima. Lijkt welliswaar een ander probleem maar check even je wireless driver.
Heb net de nieuwste Wireless driver (nov 2007) geinstalleerd. Scheelt een stuk! Dank voor de tip.
Heb ook gemerkt dat bij accugebruik de Wireless prestaties standaard een stuk minder zijn dan op netvoeding. Dit is via configuratiescherm te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 20:46
Stond ie bij jullie ook zolang op pre-productie? Bij mij staat ie al sinds 4 december op pre-productie .. Mag ik nog hopen dat ie deze week nog komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187549

^^ Bij mij hetzelfde verhaal, ook sinds 4 december in preproductie. Verwachtte leverdatum 10-1 maar dat zal wel eerder hopen mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Filipek schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:40:
[...]

Als de aansluiting dezelfde is als bij de Inspiron 6400, moet je even in het "Inspiron-topic deel 7" in de TS kijken. Er staat namelijk een Duitse shop in, waar je het passende kabeltje kunt bestellen, waar je naar op zoek bent. Met dat kabeltje haal je ook het geluidssignaal uit je aansluiting.

Ik heb dit kabeltje zelf via eBay weten te vinden, ook uit Duitsland. Er staat er nu ook eentje op, zoek op "Dell TV Audio S-Video TV-Out Cable"... maar check wel eerst of het dezelfde aansluiting is als bij de 6400!

[ Voor 3% gewijzigd door Velvet op 11-12-2007 11:07 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241739

Anoniem: 187549 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 02:52:
^^ Bij mij hetzelfde verhaal, ook sinds 4 december in preproductie. Verwachtte leverdatum 10-1 maar dat zal wel eerder hopen mag ik hopen.
Ik heb twee inspiron 1720 laptops een maand na elkaar besteld, eerste 11-11 besteld, deze heeft gewoon 2 weken op pre-productie gestaan, en op 25-11 stond er ineens dat ie verstuurd was, en de laptop werd netjes op de vanaf het begin aangegeven leverdatum (27-11) bezorgd.
Tweede laptop 29-11 besteld, deze staat ook (nogsteeds) op pre-productie, verwachte leverdatum 14-12.

Die lange levertijd van jou kan ik niet verklaren, wellicht door ander type laptop, of doordat je op 4-12 hebt besteld (wellicht veel bestellingen op die dag doordat dat de laatste dag met kortingen etc was, of er zijn gewoon veel bestellingen voor kerst gedaan begin december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Anoniem: 241739 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:32:
[...]

Ik heb twee inspiron 1720 laptops een maand na elkaar besteld, eerste 11-11 besteld, deze heeft gewoon 2 weken op pre-productie gestaan, en op 25-11 stond er ineens dat ie verstuurd was, en de laptop werd netjes op de vanaf het begin aangegeven leverdatum (27-11) bezorgd.
Tweede laptop 29-11 besteld, deze staat ook (nogsteeds) op pre-productie, verwachte leverdatum 14-12.

Die lange levertijd van jou kan ik niet verklaren, wellicht door ander type laptop, of doordat je op 4-12 hebt besteld (wellicht veel bestellingen op die dag doordat dat de laatste dag met kortingen etc was, of er zijn gewoon veel bestellingen voor kerst gedaan begin december)
Ik hoop wel dat ik 'm voor kerstmis heb want ik heb 'm 27 december nodig.. En voor ik bestelde heb ik met Dell gechat en toen zeiden ze dat ie wel op tijd zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Anoniem: 187549 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 02:52:
De gemiddelde levertijd is 10 dagen. Maar ze willen niemand teleurstellen mocht het overhoopt uitlopen. vandaar dat een maand op de website staat. 8)
Cyberpope schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:40:
Vraagje voor degene die XP geinstalleerd hebben. Hebben jullie de Sata driver via Nlite er gewoon ingestopt. Want als ik dat doe en test daarna mijn geslipstreamde cd op een vmware installatie, krijg elke keer een error melding. Wellicht dat hij het op mijn laptop straks wel gewoon doet, maar wil het toch even vragen.
Heel vaag, maar als je in de bios de interface "SATA Operation" van ACHI op ata zet en de "Flash Cache Module" disabled, heb je de drivers niet nodig. De hele sata optie slaat imho nergens op 8)7 omdat je natuurlijk niet zomaar van sata naar ata kan wisselen zonder hd's interfaces hardwarematig aan te passen.

[ Voor 48% gewijzigd door tomic op 11-12-2007 15:16 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomic schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:04:
[...]

De gemiddelde levertijd is 10 dagen. Maar ze willen niemand teleurstellen mocht het overhoopt uitlopen. vandaar dat een maand op de website staat. 8)
Dat geloof ik niet helemaal, want ik ken meerdere mensen waarvan hun verwachte levertijd de afgelopen dagen is aangepast door dell en zo met 2 weken is uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

werkt bij meer mensen de status-pagina niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Bij mij werkt ie idd ook niet meer .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ach wellicht zijn ze hem aan het fixen en werkt hij daarna zoals hij werken moet. Want die van mij is in production en niet in pre-production zoals op de webpagina stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Heb je gebeld? Of hoe weet je dat? Hopen dat die van mij ook in productie is en dat ie er begin volgende week is ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb even een mailtje gestuurd naar degene die mij order bevestigd heeft... die heeft het voor me opgezocht. Maar je kunt ook ff bellen natuurlijk. Probleem is dat ik bijna de hele dag overal in vergadering zit deze week, dus aan bellen niet toe kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
---

[ Voor 95% gewijzigd door RSD1982 op 12-12-2007 23:51 ]

• Mudi
Waarom kunnen we geen 1440x... nemen :S

Anoniem: 243763

Anoniem: 243763 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:29:
Zoals ik eerder al schreeft, 17-11 besteld, 29-11 binnen.
Helaas 4-12 alweer dood... hij viel steeds uit en wilde ook niet meer opstarten. 5-12 's ochtends Dell gebeld, allerlei stappen doorlopen, ze zouden een monteur langssturen vóór woensdag 12-12.

Vanochtend, 6-12, monteur langsgeweest, moederbord en geheugen vervangen. Alles loopt weer als een trein! Geen herinstallatie nodig.

Dus, ondanks dat er duidelijk iets niet goed was met de laptop, ZEER tevreden met Dell en hun service!
Goed, dus, dingen....

Alles ging goed tot afgelopen maandagochtend toen hetzelfde probleem weer verscheen. Bij druk van de polsen loopt 'ie soms vast, wil vervolgens niet meer opstarten of moeizaam. Is met moeite 'op te lossen' door weer druk uit te oefenen en dan start 'ie soms wel, soms niet op.

Contact via de chat met Dell opgenomen, agent is toen gaan overleggen aan de hand van de vorige melding. Twee uur later (nog steeds maandag) ben ik teruggebeld en wilden ze gelijk dinsdag al een monteur langssturen! Super, maar helaas was ik niet de hele dag thuis en ze kunnen geen dagdeel voor je inplannen dat er een monteur langskomt.
Monteur vandaag laten langskomen, door hem gebeld om 9u dat hij tussen 9.30u en 10.30u langs zou komen. Om 10u was hij er, heeft vervolgens de slot van de HD vervangen en de WiFi-kaart.
Na wat testen dacht hij klaar te zijn, maar wilde het zelf ook nog even zeker stellen: in opgestarte stand even gedrukt linksonderin (niet eens hard) en de laptop liep weer vast en alle problemen waren terug.
Monteur was zeer verbaasd (en lichtelijk teleurgesteld ;-) ) en heeft contact met Dell opgenomen. Die wilden in eerste instantie nóg een onderdeel vervangen (geen idee welk, want inmiddels is moederbord, geheugen, processor, HD slot én WiFi vervangen), maar daar ging híj niet mee akkoord en heeft gezegd dat ze maar een nieuwe moeten sturen.
Kwartier geleden gebeld door Dell Technical Support en ze hebben een nieuwe order geplaatst, mét prioriteit en zou 'm binnen 14 dagen binnen moeten hebben! (sorry voor degenen die een 'normale' order hebben gedaan!! :-) )

Dus ondanks dat ik eigenlijk in de, exact, twee weken dat ik de laptop heb nog niet normaal ermee heb kunnen werken, zéér tevreden met hun service!
Ik ga wel, denk ik tenminste, de garantie uitbreiden van 1 jaar naar iets meer, gezien de vervelende problemen die blijkbaar kunnen ontstaan.

Wilde jullie in ieder geval laten meedelen in mijn bevindingen!

p.s. Wel een topding verder, áls het werkt! Zit er trouwens nu gewoon wel mee te werken.
p.p.s. Heeft iemand ervaring met de 9 cells accu? Significant verschil?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik heb een 7 pin din kabel gekocht en mijn 1520 via coax digitaal op de versterker aangesloten. Daarna in Vista, bij geluid gekozen voor S/PDif als standaard uitvoer, maar ik krijg dan geen geluid. Doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 18:23
Volgens mij hebben de Dell kabeltjes een andere pin-out.

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/vos1500/en/sm/pin4.jpg

1 - GND

2 - GND

3 - DLUMA-L

4 - DCRMA-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
Ik heb inmiddels een probleem met mijn draadloos netwerk en mijn laptop (1520, wifi link 4965AGN).

Ik kan namelijk niet connecten. Het netwerk wordt wel gezien, maar op het moment dat ik ernaar wil connecten geeft deze een time-out. Heel af en toe werkt het wel (nu 2x gelukt in 4 dagen) en dan blijft de verbinding stabiel en heb ik er geen last meer van, totdat ik zelf de verbinding verbreek (reboot of iets dergelijks).

Ik heb inmiddels verschillende reboots gedaan, verschillende drivers geprobeerd, router geflashed (smc ding) powermanagement settings veranderd enz enz en ik ben inmiddels redelijk ten einde raad. Een paar dagen geleden werkte alles nog gewoon naar behoren. Zijn er meer mensen die dergelijke problemen hebben / gehad hebben en zo ja, hoe is het op te lossen. aka. HELP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227309

Zo heb ik ook een probleem met mijn wifi. Ik had limewire pro 4.12.6 ginstalleerd. Zegt limewire dat ie geen connectie kan maken. Wat blijkt kan gewoon helemaal niet meer op internet. Dat terwijl die gewoon verbonden is met het netwerk. Vervolgens limewire verwijderd kan ik wel weer op internet.
Heb ik er wat over opgezocht via google. Heb je verschillende reacties dat het aan die mcafee kan liggen. Of dat limewire niet compitable is met vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 227309 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:32:
Zo heb ik ook een probleem met mijn wifi. Ik had limewire pro 4.12.6 ginstalleerd. Zegt limewire dat ie geen connectie kan maken. Wat blijkt kan gewoon helemaal niet meer op internet. Dat terwijl die gewoon verbonden is met het netwerk. Vervolgens limewire verwijderd kan ik wel weer op internet.
Heb ik er wat over opgezocht via google. Heb je verschillende reacties dat het aan die mcafee kan liggen. Of dat limewire niet compitable is met vista.
Dit lijkt me in elk geval niet een probleem met de hardware van de laptop. Kon je wel site's pingen? Het lijkt er eerder op dat limewire je DNS of IP instellingen verknalt had.

Maar dat lijkt me eerder iets voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 18:00
Paar dingetjes zijn er mis met mijn laptop.

Heel af en toe (1x per dag) hoor een een pi-hieeep uit mijn speakers komen. Volgens mij is het alleen de linker speaker maar dat weet ik niet zeker. Het duurt een halve seconde en dan is het weer weg.

Verder heb ik last van scherm ruis: Totaal niet opvallend totdat ik keek op een site met een grijze achtergrond: www.soccergamers.net bijvoorbeeld. In het midden van het scherm dan. (ik heb geen belang bij die site ofzo, ik keek er gewoon op en dat viel me op) In de menubalk van Vista zie ik het niet.

Verder hoor ik een zeer hoogfrequent geluid; jep, CPU noise. Maar de standaardoplossingen helpen niet; BlauwTand uitschakelen veranderd niets, muziek afspelen ook niet. Laatst stond de computer op standby zo'n 3 meter van mijn bed, en ik werd wakker en dacht dat ik gek geworden was. Totdat ik me omdraaide; het was echt in de kamer. Het geluid VERDWIJNT juist bij scrollen; op internet lees ik wel het omgekeerde |:(

Verder, super laptop. Het zijn minime klachten maar ik zit te twijfelen om contact op te nemen met Dell...

Edit: Specs:

Inspiron 1520, T7250, 2 GB, 160 GB, 1400x900 TrueLife, 8600M GT, Ruby Red, Engelse Vista Home Premium.

[ Voor 5% gewijzigd door davidsmit op 14-12-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Heb m'n laptop nu ruim een week en ben er erg content mee.

De 9 cell lion batterij werkt redelijk lang bij mij (moeilijk te zeggen hoe lang, aangezien ik op het ene moment de cpu meer benut dan op het andere moment), maar ik denk dat ik er gemiddeld zeker zo'n 3 uur mee kan en als ik heel rustig doe dan zeker 4 a 5 uur.

Verder, ik heb dus een SPDIF kabel met 4 pinnetjes gekocht aan de ene kant en scart aansluiting aan de andere kant. Verschillende tv's geprobeerd, maar op geen 1 tv geluid ermee, en op sommige tv's zwart wit.
Geluid heb ik dus gewoon met externe boxen gedaan, want ik heb niet zo'n geluidskabel van laptop naar tv.

Verder irriteer ik me soms nog wel eens aan Vista omdat ik sommige dingen niet kan vinden, maar over 't algemeen wel tevreden met Vista, al had ik eerlijk gezegd liever XP gehad (handiger, omdat ik die gewend ben en alles ken + de snelheidswinst).
Al die gadgets en Vista Aero en zo is allemaal wel leuk en aardig, maar je hebt er echt geen ene tering aan...
Ik zie dan ook tot nog toe geen verbeteringen van Vista t.o.v. Windows XP

Ook heb ik nog wat problemen met een netwerk instellen, want dat werkt niet helemaal goed nog bij mij (kut Vista ;)).

Ik heb er verder nog geen games opgespeeld of zo, dus kan weinig zeggen over de performance, maar heb er wel redelijk wat anti spyware, anti virus en firewall programma's op zitten die real time aan 't draaien zijn en daarmee werkt hij gewoon uitstekend. Winamp doet 't goed, alleen soms looptie ff een seconde "vast", maar dat komt omdat ik dan meerdere dingen tegelijk doe denk ik en dit is niet storend of zo.

Al met al ben ik dus erg tevreden met de laptop, afgezien van een paar dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Filipek schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:57:
Verder, ik heb dus een SPDIF kabel met 4 pinnetjes gekocht aan de ene kant en scart aansluiting aan de andere kant. Verschillende tv's geprobeerd, maar op geen 1 tv geluid ermee, en op sommige tv's zwart wit.
Geluid heb ik dus gewoon met externe boxen gedaan, want ik heb niet zo'n geluidskabel van laptop naar tv.

Verder irriteer ik me soms nog wel eens aan Vista omdat ik sommige dingen niet kan vinden, maar over 't algemeen wel tevreden met Vista, al had ik eerlijk gezegd liever XP gehad (handiger, omdat ik die gewend ben en alles ken + de snelheidswinst).
Oké, ik moet toegeven dat Dell niet echt geweldige support geeft op die TV-out, want het is toch allemaal heel simpel. Het 4 pinnige kabeltje wat jij hebt is prima voor enkel video (in kleur) te laten zien op je TV. Geluid is met een 4 pinnig s-video kabel zoals afgebeeld eerder op de pagina niet mogelijk. Je hebt geen kleur omdat jou TV ingang op PAL staat ingesteld, en je Tv-out in je 1520 op NTSC. Zorg dus dat beide op dezelfde codering staan (ntsc of pal) en je hebt kleur.

Overigens kan je prima xp installeren als je de drivers gebruikt van de vostro 1500. identieke machine, alleen met ondersteuning voor xp. Zelf draai ik vanaf het begin met volle tevredenheid XP.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Iemand gelopen week zijn bestelling (inspiron) gekregen? Zoja, wanneer dan besteld. Ik vind het nogal lang duren op het moment. Ben bang dat ik hem niet meer voor de kerst heb :(

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 16-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 18:23
tomic schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:14:
[...]
Zorg dus dat beide op dezelfde codering staan (ntsc of pal) en je hebt kleur.
In Nederland is PAL de standaard. Voor tips:
De grote tv-out FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Cyberpope schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:10:
Iemand gelopen week zijn bestelling (inspiron) gekregen? Zoja, wanneer dan besteld. Ik vind het nogal lang duren op het moment. Ben bang dat ik hem niet meer voor de kerst heb :(
Ik had hem binnen een week na bestelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Filipek schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:00:
Ik had hem binnen een week na bestelling!
Ja, maar jij hebt hem voor 1 december besteld? Ik vraag juist na mensen die hem deze week hebben binnen gekregen en wanneer die hem besteld hebben. Er is nogal massaal besteld tegen eind november c.q. begin december. En die zijn nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Cyberpope schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:07:
[...]

Ja, maar jij hebt hem voor 1 december besteld? Ik vraag juist na mensen die hem deze week hebben binnen gekregen en wanneer die hem besteld hebben. Er is nogal massaal besteld tegen eind november c.q. begin december. En die zijn nog niet geleverd.
Ja, ik had 31 november besteld ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Ik ben nu met Dell aan het mailen .. maar ik verwacht morgen weer een antwoord. Ik hoop ook dat m'n inspiron 1520 snel wordt geleverd. Ik heb zondag 2 december besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

pumanike, gewoon morgenochtend ff bellen en zeggen dat je na aankomende week op vakantie gaat. dat het dan niet meer hoeft.

ik heb mijn dell xps m1530 nu ook binnen 1 week gekregen terwijl er stond opgeschreven dat ik pas rond 24 january zou krijgen.
5 weken te vroeg dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou ik heb net gebeld... maar no-go. Het gaat ze niet lukken voor de kerst om hem af te leveren. Ze werken niet meer vanaf vrijdag. Jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Cyberpope schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:45:
Nou ik heb net gebeld... maar no-go. Het gaat ze niet lukken voor de kerst om hem af te leveren. Ze werken niet meer vanaf vrijdag. Jammer dan.
Soms gaat het toch nog sneller dan verwacht.
Mijn 3 servers waren precies 1 week na bestellen binnen (van 07-12 tot 14-12) terwijl de verwachting 2 weken was.

Op welke status staat je order nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Via de telefoon staat hij op productie.. maar dat stond hij vorige week woensdag ook al. Laatste mogelijk afleverdatum is eigenlijk komende vrijdag. 24ste werken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245281

ik volg dit forum al een tijdje en ik d8 laat ik ook eens reaguren :P

Ik heb een Inspiron 1520 besteld op 3 december jl. rond 18:00 uur
de verwachte leverdatum is 02-01-2008
ik heb betaald met creditcard, en de order staat dus ook sinds 3 dec in preproductie
ik heb reeds 2x met Dell gebeld, zonet ook nog. De medewerker kan alleen vertellen dat er waarschijnlijk op onderdelen gew8 wordt en dat er heeeeel veel 1520's zijn besteld de laatste tijd waardoor het heel druk is rond dit model. En hij blijft steeds maar weer terugkomen op de verw8e leverdatum van 2 jan, dat die waarschijnlijk wel gehaald gaat worden :| daar heb je dus niets aan. Ik w8 wel weer.....Afgesproken dat ze me sowieso as vrijdag gaan bellen
Ik mocht de order wel cancellen maar ja wat heb ik daaraan ? ik wil gewoon die laptop :)

Maar ik zal ophouden te zeuren over de levertijden, de specs van mijn aanstaande laptop:

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
160 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
GRATIS Upgrade van Jet Black naar Ruby Red met een ingebouwde 2.0 mp webcam
Dell™-reisafstandsbediening
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

ik had 100 E korting en geen verzendkosten, Gratis kleurkeuze, en nog eens een 10% korting coupon toen kwam ik uit op €886,47 , ik zag pas later dat er ook nog een 5% coupon was helaas...

En nu hoop ik dat ik een goed (Philips/LG) beeldscherm krijg en dat ik geen hoge piepjes hoor van de cpu als ie er is :) Heb er al zin in...:D

we wachten af...Aan die orderstatus heb je helemaal niets

P.S. Cyberpope, wat zijn jouw Specs ? misschien w88 we wel op hetzelfde onderdeel :D
P.S.2 ik zag dat je alleen nog maar een 12..x800 scherm kan bestellen voor de inspiron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn systeem is al in pre-productie sinds 4 dec, 10 januari verwacht. Klantenservice gebeld en die zeiden dat ie de 19e waarschijnlijk geleverd zou worden en dat het systeem al wel in productie is. De status is op internet nog steeds niet verandert en ik heb nog geen mail gehad over verzending.
Ga denk ik morgen nog maar eens bellen als ik vandaag niks meer hoor.
Wel uitermate slecht hoor die Order Status, heb je zo natuurlijk geen hol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187549 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:08:
Mijn systeem is al in pre-productie sinds 4 dec, 10 januari verwacht. Klantenservice gebeld en die zeiden dat ie de 19e waarschijnlijk geleverd zou worden en dat het systeem al wel in productie is. De status is op internet nog steeds niet verandert en ik heb nog geen mail gehad over verzending.
nee idd daar heb je niks aan, de ene medewerker kan niets zien zegt ie, en die jij had kon het dus blijkbaar wel zien

wat zijn trouwens jouw specs van je laptop ?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Ik heb gemaild en die mevrouw gaat navragen of er vertraging is op onderdelen bij mijn Inspiron 1520 en zoja welke... Mijn laptop staat ook vanaf 4-12 in pre-productie.

Specs :
T7500
1280x800
160GB 7200RPM
Blauw
Afstandsbediening
Vista HP
6Cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194290

Vriendin van me heeft de Inspiron 1520, alleen werkt de MIC niet.
Enig idee welke driver ze daarvoor nodig heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177680

Hey mensen,

Ik heb mijn Vostro 1500 al een aantal maandjes, en pasgeleden had ik mijn laptop geofrmateerd. Nou heb ik problemen met het internet, als ik de PC opstart dan werkt het internet gewoon, maar soms valt het gewoon uit. Dan werkt Azureus nog wel ( bittorent download programma ) maar kan ik maar niet op Internet explorer komen, hij zegt wel dat die de pagina laad, je ziet zo'n laadbalkje maar hij blijft gewoon bij het begin ervan. Het is dus niet zo net als je geen internet verbinding hebt dat die gelijk "pagina niet gevonden" weergeeft.
Als het internet uitvalt moet ik of heel lang wachten, of de laptop opnieuw opstarten

Iemand oplossingen? Ik heb de drivers al geinstalleerd.
Tevens maakt het niet uit of ik kabel internet of draadloos gebruik, als ik wissel tussen verbindingen valt het ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ kipsatekroket

" wat zijn trouwens jouw specs van je laptop ? "

120 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Nu vraag ik me toch af of er een grote verschil is tussen T7250 en T7500 en de 6 en 9 cel batterij.
Want ik zie dat iedereen de T7250 boven de T7500 verkiest, ook mss omdat het je 110 euro bewaard, is die T7500 dan zijn geld nie waard en gaan de 6 en 9 cel batterijen bijna even lang mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244801

Persoonlijk heb ik gekozen voor de T7250 boven de T7500 vanwege de 110euro verschil en het kleine verschil in gaming performance.
De 6cel geeft mij voldoende tijd, omdat ik toch veel met netspanning werk. Tevens steekt de 9cel batterij zo'n 3cm uit en kost (30e?) meer. Zit je veel in de trein oid dan is de 9cel misschien toch te prefereren.

Overigens vandaag mijn orderbevestiging binnengekregen:
Orderdatum: 14-12-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 23-1-2008
In preproductie sinds 18-12-2007

5 weken... hoop echt dat ik hem wat sneller krijg. Liefst 1e week van januari oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mudi

ik heb de 7250 gekozen vanwege de 110E verschil, en ik denk dat het niet zo veel uitmaakt :)

ik heb de 6 cell accu gekozen omdat ik de laptop altijd thuis gebruik als desktop op netspanning, heb dus helemaal geen accu nodig, trouwens de 9 cell accu steekt 2,5 tot 3 cm uit, moet je mooi vinden :)

@EvanUijtert: 1e week van januari ? ik help het je hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Hoeveel gaan ze dan mee, de 6 cel batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Ik heb voor de 9 cell gekozen omdat die langer mee gaat en het prijsverschil miniem is.. Als ik rustig werk heb ik gemerkt dat ik zeker zo'n 4 a 5 uur ermee door kan dus dat vind ik wel flex op zich, bij intensief gebruik denk ik dat ik zo'n 2 tot 3 uur ermee kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187549 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:08:

120 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
Vandaag weer gebeld, want notebook zou eerst morgen worden bezorgt, blijkt dat morgen het toetsenbord waar dell al haast 2 weken op wacht om mijn laptop in productie te nemen bij hun binnenkomt. Wordt dus waarschijnlijk niet meer voor de kerst als ik het zo inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mudi schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:50:
Nu vraag ik me toch af of er een grote verschil is tussen T7250 en T7500 en de 6 en 9 cel batterij.
Want ik zie dat iedereen de T7250 boven de T7500 verkiest, ook mss omdat het je 110 euro bewaard, is die T7500 dan zijn geld nie waard en gaan de 6 en 9 cel batterijen bijna even lang mee
2 Ghz vind ik snel genoeg en die 110 euro hou ik liever bij me. De 6-cell neem ik omdat ie dan niet uitsteekt en ik toch meestal niet op accu werk. 9 cell gaat anderhalf keer langer mee, kan je uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Anoniem: 187549 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:15:
[...]

Vandaag weer gebeld, want notebook zou eerst morgen worden bezorgt, blijkt dat morgen het toetsenbord waar dell al haast 2 weken op wacht om mijn laptop in productie te nemen bij hun binnenkomt. Wordt dus waarschijnlijk niet meer voor de kerst als ik het zo inschat.
Komt het morgen binnen? Dan moet dat toch makkelijk lukken voor kerst..?
Mij werd helaas verteld dat 't tobo pas de 26e binnenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pumanike schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:48:
Komt het morgen binnen? Dan moet dat toch makkelijk lukken voor kerst..?
Mij werd helaas verteld dat 't tobo pas de 26e binnenkomt..
Geloof je het zelf. Zelfs als het morgen binnen komt, is het nooit die dag gemonteerd en getest. Dus die wordt op donderdag niet meer verzonden, dus kun je nooit op vrijdag binnen hebben. Reken maar gewoon op het nieuw jaar, eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:21:
[...]

Geloof je het zelf. Zelfs als het morgen binnen komt, is het nooit die dag gemonteerd en getest. Dus die wordt op donderdag niet meer verzonden, dus kun je nooit op vrijdag binnen hebben. Reken maar gewoon op het nieuw jaar, eerder niet.
Als ze alle onderdelen op voorraad hebben is zo'n laptop in 1 a 2 dagen in elkaar gezet. Zo'n toetsenbordje heb ik er zelf wel eens uitgehaald, dat is 10 seconde werk. Hoelang het testen duurt weet ik niet, maar ik ken voorbeelden waarbij de laptop binnen een week is bezorgd. Dat waren rustigere tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 241739 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:29:
Als ze alle onderdelen op voorraad hebben is zo'n laptop in 1 a 2 dagen in elkaar gezet. Zo'n toetsenbordje heb ik er zelf wel eens uitgehaald, dat is 10 seconde werk. Hoelang het testen duurt weet ik niet, maar ik ken voorbeelden waarbij de laptop binnen een week is bezorgd. Dat waren rustigere tijden...
Het is vandaag woensdag en dan zouden de toestenborden geleverd worden. Dell heeft aangegeven naar mij toe dat ze als ze voor kerst leveren ze dit doen a.s. vrijdag. Op 24ste gebeurd dit niet.

Vandaag komen ze binnen en moeten dan nog gedistribueerd worden. Deze lijn ligt waarschijnlijk stil, want ze laten die productie-capaciteit echt niet onbenut, dus produceren dan waarschijnlijk andere laptops erop. Die moet dus opgestart worden en dan gaan ze het proces in. Stel dat ze dan morgen klaar zijn. Geloof je dan echt dat ze nog vrijdag afgeleverd worden? Wil je hoop niet de grond in boren, maar ik zie het niet gebeurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:13:
[...]

Het is vandaag woensdag en dan zouden de toestenborden geleverd worden. Dell heeft aangegeven naar mij toe dat ze als ze voor kerst leveren ze dit doen a.s. vrijdag. Op 24ste gebeurd dit niet.

Vandaag komen ze binnen en moeten dan nog gedistribueerd worden. Deze lijn ligt waarschijnlijk stil, want ze laten die productie-capaciteit echt niet onbenut, dus produceren dan waarschijnlijk andere laptops erop. Die moet dus opgestart worden en dan gaan ze het proces in. Stel dat ze dan morgen klaar zijn. Geloof je dan echt dat ze nog vrijdag afgeleverd worden? Wil je hoop niet de grond in boren, maar ik zie het niet gebeurden.
"waarschijnlijk, waarschijnlijk" ik zou er ook niet vanuit gaan dat ie deze week nog komt als je met dat toetsenbord probleem zit, maar het lijkt me nogsteeds niet onmogelijk.
Maak je geen zorgen over mijn hoop want voor mijn laptop zijn alle onderdelen aanwezig, gewoon in productie. En ik hoef em niet perse voor kerst, ik laat wel weten wanneer ie binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 241739 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:01:
"waarschijnlijk, waarschijnlijk" ik zou er ook niet vanuit gaan dat ie deze week nog komt als je met dat toetsenbord probleem zit, maar het lijkt me nogsteeds niet onmogelijk.
Maak je geen zorgen over mijn hoop want voor mijn laptop zijn alle onderdelen aanwezig, gewoon in productie. En ik hoef em niet perse voor kerst, ik laat wel weten wanneer ie binnen is ;)
Die van mij staat ook als sinds 3-12 "in productie". Nee, geen pre-productie, maar productie. Garanties zijn er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Iedereen!

Ja ja er is nieuws!
Inspiron 1520 besteld en in preproductie sinds 3-12-07 / verw8e leverdatum 2-1-8

nu het goede nieuws,.......tromgeroffel, na 16 dagen in preproductie te hebben gestaan is mijn notebook (vandaag 19-12-7) opeens doorgeschoten naar:
"Uw bestelling wordt momenteel verpakt voor verzending."

dus er zit opeens schot in de zaak, verzonden via UPS staat er, hopelijk vrijdag binnen ? :)
:) :) :) }:O >:) :o 8)7 |:( O-) _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
Woohoo! :D ik ga ook meteen even kijken ..

Edit : Verdorie, nog steeds pre-productie :(

[ Voor 36% gewijzigd door Pumanike op 19-12-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:34:
[...]

Die van mij staat ook als sinds 3-12 "in productie". Nee, geen pre-productie, maar productie. Garanties zijn er dus niet.
Als ie in productie is kan het idd nog steeds heel lang duren als ze op bepaalde onderdelen moeten wachten, wat bij mij dus niet het geval is.

zie kipsatekroket zijn bericht;
Zie je wel dat het kan, nooit de hoop opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als een laptop in "productie" is dan zijn alle onderdelen al binnen en hoeven ze alleen nog de laptop in elkaar te zetten en moeten ze hem testen. Dat duurt meestal maar 1-2 dagen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

silmaril8 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:10:
Als een laptop in "productie" is dan zijn alle onderdelen al binnen en hoeven ze alleen nog de laptop in elkaar te zetten en moeten ze hem testen. Dat duurt meestal maar 1-2 dagen.
Die van mij heeft 2 weken '"in productie" gestaan hoor.

@iedereen

ik zit nu in " fase 5: Verzonden
Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.

Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.
"
levertijd binnen 2-5 werkdagen :)
spannend........

silmaril8 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:10:
Onzin, dan kunnen bepaalde onderdelen nog steeds ontbreken.

Mijne staat ook al ruim 2 weken in productie net als die van Cyberpope.

• silmaril8
  • Niet online
Als een laptop al een paar weken in "productie" staat dan kan dat ook betekenen dat hij niet door de tests kwam. Of dat er een onderdeel kapot was.

Maar 99% van de keren duurt "in productie" maar 1-2 dagen omdat dan alle onderdelen al aanwezig zijn en de laptop dan alleen nog maar in elkaar hoeft worden gezet. Dit is mij gewoon gezegd door een Dell medewerker. Als jullie dat dan onzin vinden... tja dat is jullie probleem :D Bel zelf zou ik zeggen.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:39

sphere

Debian abuser

Wat de klagers niet schijnen te begrijpen is dat Dell alleen de status bijwerkt en niet de datum. Dus je laptop is zo lang in productie als de statuswijziging, en niet sinds welke datum dan ook die vermeld staat.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand ervaring met het overclocken op deze laptop?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb ik gedaan... en aan de telefoon gaven ze aan dat "in productie" 8 werkdagen duren en in sommige gevallen 14 dagen. Dus tja, wie heeft er dan gelijk?

• silmaril8
  • Niet online
8 dagen? 14 dagen? grapjas :)
Laten we dan ervaringen erbij halen:
Lees alsjeblieft heel dit topic en andere Dell laptop topics door. Daar zie je dat sommige mensen nog geeneens de "in productie" stap zien omdat ze een dagje of 2 niet hebben gekeken; vanwege de korte duur van de "in productie" status.
Het gros van de personen die moest wachten op Dell laptops (bv bij de M1330) had wekenlang een status van "in preproductie". Bij de M1330 was dit vooral vanwege de slechte leverbaarheid van de behuizing en de schermen.

Nota bene: bij Dell support staat zelfs dat "in productie" betekent dat "Alle gegevens die we voor uw bestelling nodig hebben, zijn verstrekt en de tests worden nu uitgevoerd".
Denk je nou echt dat ze bij Dell, een laptop 8 dagen (of langer) lang test uitvoeren? 8)7 (--> een lange in productie tijd zal dus alleen voornamelijk voorkomen bij laptops die niet in zijn geheel of gedeeltelijk door de tests kwamen)

Zoals ik al zei: "in productie" duurt gewoonlijk maar 1-2 dagen. En als je dat niet gelooft (zelfs niet aan de hand van de vele Dell Ervaringen topics hier), dan moet je dat zelf weten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 20-12-2007 19:53 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

silmaril8 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:51:
8 dagen? 14 dagen? grapjas :)
Laten we dan ervaringen erbij halen:
Lees alsjeblieft heel dit topic en andere Dell laptop topics door. Daar zie je dat sommige mensen nog geeneens de "in productie" stap zien omdat ze een dagje of 2 niet hebben gekeken; vanwege de korte duur van de "in productie" status.
Het gros van de personen die moest wachten op Dell laptops (bv bij de M1330) had wekenlang een status van "in preproductie". Bij de M1330 was dit vooral vanwege de slechte leverbaarheid van de behuizing en de schermen.

Nota bene: bij Dell support staat zelfs dat "in productie" betekent dat "Alle gegevens die we voor uw bestelling nodig hebben, zijn verstrekt en de tests worden nu uitgevoerd".
Denk je nou echt dat ze bij Dell, een laptop 8 dagen (of langer) lang test uitvoeren? 8)7 (--> een lange in productie tijd zal dus alleen voornamelijk voorkomen bij laptops die niet in zijn geheel of gedeeltelijk door de tests kwamen)

Zoals ik al zei: "in productie" duurt gewoonlijk maar 1-2 dagen. En als je dat niet gelooft (zelfs niet aan de hand van de vele Dell Ervaringen topics hier), dan moet je dat zelf weten ;)
Fijn om uitgemaakt te worden voor een leugenaar.....

Wat heb ik in mijn mailbox?
Datum 12-12-2007
Bedankt voor uw mail.
Ik heb uw bestelling getraceerd in ons systeem en deze staat inmiddels op 'in production'
Ik verwacht wel dat deze voor de kerst wordt afgeleverd, maar kan u geen garantie geven.
Zou u mij op de hoogte willen stellen als uw systeem is geleverd?
Niet dat ik dan pas rustig kan slapen, maar het geeft mij wel duidelijkheid over de huidige levertijden.

Ik wens u een fijne dag.

Koen W........born
Dell
Je mag hier de headers komen onderzoeken. Dus een laptop staat op 12-12 "in productie" maar hij kan niet garanderen dat hij voor kerst afgeleverd kan worden. Lijkt met toch als hij niet door een test komt het in jou optiek even een onderdeeltje vervangen en weer opnieuw testen. Dat hoeft toch 10 dagen te duren???

Hierna heb ik nog een keer op de 17 gebeld, want ik vond het nogal lang duren. Cyberpope in "[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostr..." Analoog aan jou redenatie, productie fase is slecht 1 dag of zo... . Waarom is hij dan zo lang in productie?? Daar kreeg ik letterlijk te horen dat de productie 8 tot 15 werkdagen zou kunnen duren.

Als mijn informatie niet klopt, heeft dell mij voorgelogen.

Maar het simpele feit dat iets 100x snel gaat, maar het nog geen regel, hooguit een verwachting. Bij ons is het een regel dat je binnen 5 werkdagen op een mail reageerd. Nu wordt er meestal binnen 3 uur gereageerd, maar het KAN 5 werkdagen duren.

Ik heb niet eens de status "in productie" gezien. Terwijl ik toch echt 4x per dag de status bekijk :)
ik zag "in Preproductie" en een paar uur later "fase 4: voorbereiding voor verzending"

Cyberpope als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat die helpdesk van Dell ook niet echt weet wat er allemaal gebeurd daar in Ierland :)

Mijn laptop komt as maandag 24 dec tussen 9 en 17 uur _/-\o_

sphere schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:38:
Wat de klagers niet schijnen te begrijpen is dat Dell alleen de status bijwerkt en niet de datum. Dus je laptop is zo lang in productie als de statuswijziging, en niet sinds welke datum dan ook die vermeld staat.
Trouwens *kuch* *hoest* ik snap dit verhaal niet 8)7

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 245281 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:57:
Cyberpope als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat die helpdesk van Dell ook niet echt weet wat er allemaal gebeurd daar in Ierland :)
Dat lijkt mij ook :)

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:29
Bij mij duurde het maar een dagje de productie dus silmaril8 heeft waarschijnlijk gewoon gelijk. Het is niet gewoon dat het 8 of 14 dagen duurt, maar 1-2 dagen is gewoon. Dell heeft een levertijd op de statuspagina staan die veel later is dan de werkelijke levering. Misschien wordt het bij Dell net zoals bij de productie gedaan zodat je geen latere levering heb dan de echte dag.

[ Voor 0% gewijzigd door bartju op 21-12-2007 14:49 . Reden: f naam silmaril8 verbeteren ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb vorige week contact gehad met Dell Support i.v.m. een s-video kabel 7 pins met s/pdif uitgang. Technisch support kon me vertellen dat de s-video kabel van Dell specifiek was en verwees mij door naar Sales. Telefonisch heb ik daar gesproken en eerste reactie was dat ze de kabel niet kunnen leveren. Toen ik een beetje geïrriteerd reageerde van hoe krijg ik dan 5.1 geluid?, toen hadden ze ineens wel die kabel. Kost 11 euro, op de post. Offerte per mail, daar in staat s-video adapter. Krijg ik vandaag het kabeltje binnen, blijkt het een normale s-video kabel te zijn.

Tjonge, koop je een Dell 1520 laptop met daarbij 5.1 geluid... Alleen moet ik die kabel zien te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
Brakius schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:59:
Ik heb vorige week contact gehad met Dell Support i.v.m. een s-video kabel 7 pins met s/pdif uitgang. Technisch support kon me vertellen dat de s-video kabel van Dell specifiek was en verwees mij door naar Sales. Telefonisch heb ik daar gesproken en eerste reactie was dat ze de kabel niet kunnen leveren. Toen ik een beetje geïrriteerd reageerde van hoe krijg ik dan 5.1 geluid?, toen hadden ze ineens wel die kabel. Kost 11 euro, op de post. Offerte per mail, daar in staat s-video adapter. Krijg ik vandaag het kabeltje binnen, blijkt het een normale s-video kabel te zijn.

Tjonge, koop je een Dell 1520 laptop met daarbij 5.1 geluid... Alleen moet ik die kabel zien te krijgen!
ALs je een paar pagina's terug leest dan zie je dat ik het zelfde probleem had en dan was deze reactie niet nodig geweest ;)

Een 4 pins kabel werkt ook gewoon, en het 5.1 geluid is STEREO volgens mij, dus geen DOLBY SUROUND...

Ik heb een 4 pin naar scart (tv) kabel en die werkt prima, het geluid speel ik af via m'n externe boxjes. De kwaliteit van het beeld is alleen behoorlijk slecht maar goed, dat komt natuurlijk door het resolutie verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoera, eindelijk, mijn status is veranderd na 17 dagen. Fase:4. Levering wordt voorbereid.

Stond sinds 4-12 in preproductie zou 10-1 geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
@Filipek: ben ik niet met je eens, jij gebruikt een 4 pins s-video, er is 1 pin die s/pdif signaal uitvoert en daarmee kan je 5.1 aansturen en dus niet alleen stereo. Je hebt een 7 pins s-video adapter die s-video als s/pdif splitst. Die kabel is bij Dell aanwezig, zie je handleiding. Alleen ze leveren hem niet standaard, je moet hem los bijkopen. Echter, op de Dell site kan je hem niet vinden, maar in de handleiding wordt wel naar de Dell site verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Op de amerikaanse site kun je de kabel wel vinden.

http://accessories.us.del...=19&sku=310-8272#Overview

als je klik op reviews kun je lezen dat hij ook met een 1520 werkt. Wellicht als je met dit part-number belt dat ze hem kunnen leveren (laat dan even horen...)

[ Voor 107% gewijzigd door Cyberpope op 22-12-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bij mij blijft de fan de hele tijd draaien? Is dat bij iemand meer of moet ik de service desk gaan bellen?

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste