GPU Drivers crashen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.043 views sinds 30-01-2008

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-08 22:20

M2M

medicijnman

psychoclown schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:14:
Dat is erg vervelend maar ligt imo niet aan de gpu's.
Gezien ik het (zie ook de TS etc :)) een jaar geleden enorm vaak had maar al xx maanden niet meer. Een fresh install doet toch voor mij het benodigde trucje alleen ben ik nu wel huiverig voor gpu driver updates. Echt totaal geen zin om dagen bezig te zijn alles te restoren als het weer gebeurd dus al tijden mijn gpu driver niet geupdate :)
je kunt gewoon een herstelpunt maken in vista, en zo veilig een nieuwe gpu driver installeeren. tip: neem de oude driver voordat de physics support er aan toegevoegd werd. Als je het niet gebruikt of gaat gebruiken, dat is een lange moeizame crashvaste installatie.

tip 2: maak een dual boot. Veel mensen hebben nog wel ergens een HD liggen, koppel de oude er vanaf, installeer windhoos xp en vervolgens vista, drivers er op, 3dmark, noodzakelijke progjes en een spelletje d'r op. Middagje verder en je kunt uitsluiten dat je OS betrokken is bij het probleem.

-_-

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:25:
[...]

je kunt gewoon een herstelpunt maken in vista, en zo veilig een nieuwe gpu driver installeeren. tip: neem de oude driver voordat de physics support er aan toegevoegd werd. Als je het niet gebruikt of gaat gebruiken, dat is een lange moeizame crashvaste installatie.

tip 2: maak een dual boot. Veel mensen hebben nog wel ergens een HD liggen, koppel de oude er vanaf, installeer windhoos xp en vervolgens vista, drivers er op, 3dmark, noodzakelijke progjes en een spelletje d'r op. Middagje verder en je kunt uitsluiten dat je OS betrokken is bij het probleem.
Ja dat weet ik allemaal wel maar toen ik er nog last van had ook wel eens geprobeerd een herstelpunt terug te gaan maar was het een week later weer pet wat ik ook deed..
Nja tis ook niet dat ik nu nog veel tijd heb om te gamen ofzo en als ik (zoals nu) tijd heb ben ik alleen maar afk in de game en op internet :P
Maargoed mijn intentie om weer eens te updaten was om ook gelijk die physics (voor zover dat cool gaat op een 8800GTSje) mee te pakken :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Ik heb ze al een keer geprobeerd, toen kreeg ik iets heel geks in Call of Duy 1. Alleen toen ik het later bij de oude driver ook weer had, wist ik dus dat het niet aan de niewste drivers lag. Misschien ga ik het weer eens proberen.

Maar stel, ik neem deze driver:

nVIDIA ForceWare X 177.98 for Windows Vista 32bit
http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=20455

Is die driver versie ook echt gemod / veranderd? Of kan ik gewoon de 177.98 versie van nvida.com of guru3d.com downloaden, en dan de modded INF van laptopvideo2go gebruiken?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:44:
Maar stel, ik neem deze driver:
nVIDIA ForceWare X 177.98 for Windows Vista 32bit (177.98)

Is die driver versie ook echt gemod / veranderd? Of kan ik gewoon de 177.98 versie van nvida.com of guru3d.com downloaden, en dan de modded INF van laptopvideo2go gebruiken?
Deze op lv2g heeft een complete installer als het goed is die de modded inf bevat.
Maar als ik jou was zou ik eerst op safe spelen en de 175.16 driver/modded inf downloaden en later pas de 177.xx versie, aangezien de eerste WHQL is (op de nvidia site voor een desktop) en de laatste beta is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Nog een leuke uitdaging,om op het lijstje te zetten. Laat ik beginnen met dat ik nu in safe mode aan het posten ben, terwijl ik net mijn vista opnieuw heb geinstalleerd.

http://upload.twiks.nl/uploaded/DSC00001.jpg Hier staat een foto, hij is niet heel erg scherp maar je ziet het wel, met name rond het klokje.
http://upload.twiks.nl/uploaded/DSC00002.jpg Hier staat een foto met een grotere resolotie van mijn scherm en dan zie je dat het verticale strepen zijn. (dit is trouwens ook niet het scherm van mijn laptop, omdat ik daar helemaal geen beeld op krijg..)

Ik wilde doordat mijn scherm af en toe 1 a 2 seconden uitging, en toen weer terugkwam met een mooi gevarendriehoekje in mijn taakbalk, mijn drivers updaten (aangezien dat als eerste bij mij naar boven kwam)

Dus ik heb de nieuwste drivers van www.laptopvideo2go.com (vista 32bit) gedownload en geinstalleerd. Niets aan de hand, maar ik was nog even bezig dus zou mijn laptop later opnieuw opstarten. Echter crashte mijn laptop na een aantal minuten door een nog onbekende oorzaak, en sindsdien heb ik, wat ik ook probeer ( nieuwe windows installeren, nieuwe drivers, standaard driver van vista of de cd die bij mijn laptop kwam, met de stofzuiger uitzuigen (dacht ook aan stof erin) ) een groot aantal willekeurige pixels die fel groen of paars zijn, maar wel in een soort golfjes patroon, wat ik ook heb tijdens het opstarten van mijn pc (dus VOOR dat windows geladen wordt)
Heb nu alleen wel het geluk dat het op mijn gewone scherm werkt (deed het eerst ook niet)

Ben ik tot nu toe de enige met dit probleem, of herkent iemand dit?

Groet,

Wackojeff

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:03:
[...]

Deze op lv2g heeft een complete installer als het goed is die de modded inf bevat.
Maar als ik jou was zou ik eerst op safe spelen en de 175.16 driver/modded inf downloaden en later pas de 177.xx versie, aangezien de eerste WHQL is (op de nvidia site voor een desktop) en de laatste beta is.
Hmm, ik snap echt niets van dat WHQL...

Driver version: 175.16

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_175.16_whql.html
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=18548

Op de NVIDIA site staat dat hij wel WHQL is, en bij LaptopVideo2Go staat dat hij niet WHQL is.

Dan driver version: 177.98

http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=20455

Op de LaptopVideo2Go site staat dat hij wel WHQL is, en bij NVIDIA kan ik hem niet vinden.

Ik probeer de 175.16 wel, zoals je zei. Waarom precies die eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:20:
Op de NVIDIA site staat dat hij wel WHQL is, en bij LaptopVideo2Go staat dat hij niet WHQL is.
Op de nvidia site is hij voor desktops WHQL, maar aangezien ze op laptopvideo2go de drivers modden (.inf aanpassen) is hij niet meer WHQL.
Ik probeer de 175.16 wel, zoals je zei. Waarom precies die eigenlijk?
De 175.16 is de stabielste en beste WHQL driver voor desktops. De 175.19 driver geeft slechtere prestaties, zie ook: nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties'

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:44:
[...]

Op de nvidia site is hij voor desktops WHQL, maar aangezien ze op laptopvideo2go de drivers modden (.inf aanpassen) is hij niet meer WHQL.
De versie die te downloaden is van LaptopVideo2Go is exact dezelfde versie als die van de NVIDIA site. De modded INF is namelijk los te downloaden, dus vreemd dat ze dan zeggen dat hij sowieso niet WHQL is, want je hoeft de modded INF natuurlijk niet te gebruiken.
[...]

De 175.16 is de stabielste en beste WHQL driver voor desktops. De 175.19 driver geeft slechtere prestaties, zie ook: nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties'
Oke, ik heb deze geprobeerd, alleen ik krijg de driver er niet op. Ik heb ooit het spel Age of Empires II gekopiëerd van een vriend, en hem 1 keer gespeeld, en daarna verwijderd. (Dus niet geinstalleerd.)

Als ik nu die 175.16 probeer te installeren krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.evonise.nl/downloads/nvidia_driver_error_age_of_empires_2.jpg
Waar slaat dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Ik draai op M$ Windows Vista Ultimate 64 bits, en had het probleem ook.
Ik heb het probleem opgelost door Drive Cleaner Pro te gebruiken, en daarna de nVidia optie te kiezen

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y219/cYa_SaiLoR/dcp.jpg
Hier te downloaden

Na de reboot installeerd vista dan toch weer de standaard drivers (178.13), maar die werkt hier zonder problemen! :)

g1 idee of dit voor windows xp ook werkt.

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Zoals ik toendertijd al vaker heb herhaald wat voor de een werkt hoeft bij dit probleem bij de ander niet te werken.
Driver cleaner pro draait bij mij op Vista x64 niet (goed) en blijft oevenloos hangen zonder iets te doen en is dan ook alleen maar af te sluiten door het proces te killen.
Op xp werkt het wel lekker though :)

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Nou, drivercleaner is ook niet de perfecte oplossing heb ik ondervonden :(
het probleem komt gewoon keihard weer terug!

Heb PoV gemailed 19-12
en dit is wat ik terug kreeg:
Dear sir

Thank you for having our product

This error I heard more, and an have lots of possible issues , like driver updates of the videocard, overclocking , defective videocard

Try first update to the latest drivers, have a look if the cooler is still running ( not overheating) , if this is not the issue, I recommend to exchange the card under warranty

With kind regards

Point of View / Technical Department
Albert Offerein
Dus moet eerst de nieuweste drivers gebruiken en conttroleren of me GPU niet te warm word, en als dat het probleem niet verhelpt de kaart opsturen naar daar waar ik hem vandaan heb :(

Maar ik ben bang dat RMA sturen geen zin heeft.

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Tuumke schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:39:
Nou, drivercleaner is ook niet de perfecte oplossing heb ik ondervonden :(
het probleem komt gewoon keihard weer terug!

Heb PoV gemailed 19-12
en dit is wat ik terug kreeg:

[...]

Dus moet eerst de nieuweste drivers gebruiken en conttroleren of me GPU niet te warm word, en als dat het probleem niet verhelpt de kaart opsturen naar daar waar ik hem vandaan heb :(

Maar ik ben bang dat RMA sturen geen zin heeft.
Weet niet of je mijn first post had doorgelezen of andere stukken uit dit topic dat ik gestart had maar het probleem is zoals PoV al zegt heel widespread. En wat voor de een werkt hoeft voor de ander niks uit te maken. Zelf heb ik het 2x gehad, eerste keer bij alles, na een fresh install was het weg maar paar maand later (driver update) deed die het weer maar alleen bij een beperkt aantal spellen.
Fresh install met whql drivers heeft me tot noch toe steeds geholpen alleen de vraag is dus werkt dit bij jou ook? Dat is ook meteen tricky aan deze bug/error het kan van alles zijn en er zijn tig oplossingen maar setup(?) gebonden.

Ik zou zeggen lees het topic eens door en probeer sowieso een fresh install met whql drivers of andere oplossingen in dit topic :)

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-08 13:57
hey,
Ik heb vandaag mijn laptop binnen gekregen en natuurlijk ging ik meteen FM testen maar als ik net met en wedstrijd wil beginnen krijg ik deze fout;

[/quote]
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/i2oa6b.jpg
[quote]

Spec laptop:

Beeldscherm : 15,6" scherm, 1366 x 768
Processor : Intel i7-2630 processor
Harde schijf : 640 GB harddisk 5400RPM
Geheugen : 6 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT540 1GB
Besturingssysteem : OS Windows 7 Home Premium

Alvast bedankt,

Mvg,

Psvunited

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Sorry, maar de laatste post is toch wel meer dan 2,5 jaar geleden. Ik denk dat het beter is dat je een nieuwe post maakt en misschien een linkje hierin verwijst?

(of anders; doe : Start Uitvoeren/Run : dxdiag en bekijk of je problemen daarin hebt)

:)

[ Voor 10% gewijzigd door XRayXI op 11-08-2011 18:24 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Erg oud topic inderdaad. Je nieuwe vraag kan beter in eennieuw topic. Zorg wel voor voldoende informatie, en geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen (denk bijvoorbeeld aan drivers, updates voor het spel etc.) :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.