GPU Drivers crashen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Sinds ik van drivers geswitched ben voor de WiC beta (van 158.45 naar 163.11), ongeveer een week geleden, crashed de gpu driver in games. Mijn eerste gedachte was de driver 163.11 wat immers een beta is (was 158.45 ook btw) maar na die te reïnstallen + driver cleaner (die overigens niet helemaal lekker werkt op x64) had ik het probleem nog steeds. Dat probleem had ik overigens alleen in WiC.
Nu had ik vanmiddag de 'officiele' 162.22 drivers maar eens geïnstalleerd maar nu komt het alleen maar vaker voor en bij alle spellen. Onspeelbaar en kom er maar niet uit.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Drivers reïnstallen + driver cleaner
- Andere drivers

Maar het werkt gewoon niet en de drivers blijven crashen na een random tijd spelen.
Nu pakte ik het volgende op tijdens een crash van de driver, ik was de ETQW beta aan het spelen:
Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s242/kyozupsychoclown/GPUDrivercrash.png
Je kan het mss niet zo goed zien eigenlijke grootte is 1680x1050 maar goed..
Waar ik op doelde zijn de clocks die tijdens de crash voor 1 sec helemaal instorten, helft van de clockspeed. De melding geeft aan dat .... hersteld is van een ernstige fout etc.

Wat zou ik verder nog kunnen proberen? Er zijn volgens mij ook andere driver cleaners maar die kan ik niet echt meer vinden mss dat ik die kan proberen wanneer ik ze heb gevonden.

Specs:
DS3 rev3.3
e4300@3004Mhz - Scythe Ninja + SilenX Ixtrema
Team Xtreem Dark 4x 1GB @ 334Mhz - 4-4-4-12
Asus 8800GTS 320MB @ 648/1944 (wanneer ATITool het doet)
X-Fi XtremeMusic
Seagate 250GB
Antec NeoHE 500W
Vista Home Premium x64

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

we zitten in de zomer, alles is wat warmer, kan je mega oc op je cpu/gpu icm met andere factoren niet voor instabiliteit zorgen!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Nope temps zijn goed en probs zijn ook pas opgedoken toen ik overgestapt ben van 158.45 naar 163.11. Daar ging het dus mis in WiC maar na een tijdje ook in ETQW. En toen ben ik overgestapt naar de 162.22 en is het alleen maar erger geworden (lees: komt vaker voor) al kun je soms een hele ochtend spelen zonder gpu driver crash en 's avonds begint de 'pret'.

Verder draait die oc op me gpu dus 9/10 keer niet omdat ATITool niet zo goed werkt op x64 :) (maar het enige proggy waarmee ik wel op x64 kan overclocken).

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 28-07-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATITool voor een nVidia kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Werkt RivaTuner (die je al gebruikt zie ik) dan niet goed ? Die clockspeed spike komt inderdaad door het herstarten van de driver. Het lijkt erg op een sofware probleem, daar je geen artifacts, etc. hebt, maar crasht ie ook als je de hele tijd met de kast open speelt ? Dit gewoon om uit te sluiten dat het temp. gerelateerd is. En crasht ie ook tijdens een 3DMark06 stress-test ? Crasht ie ook zonder CPU OC ? Misschien moet je mobo door de OC wel iets meer spanning hebben tijdens full load, etc ...

Misschien kun je de Vista installatie reverten van voor de nieuwe driver installatie middels System Restore en dan opnieuw kijken ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Is niet alleen voor ATI kaarten hoor ;)
SKiLLa schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:01:
Werkt RivaTuner (die je al gebruikt zie ik) dan niet goed ? Die clockspeed spike komt inderdaad door het herstarten van de driver. Het lijkt erg op een sofware probleem, daar je geen artifacts, etc. hebt, maar crasht ie ook als je de hele tijd met de kast open speelt ? Dit gewoon om uit te sluiten dat het temp. gerelateerd is. En crasht ie ook tijdens een 3DMark06 stress-test ? Crasht ie ook zonder CPU OC ? Misschien moet je mobo door de OC wel iets meer spanning hebben tijdens full load, etc ...

Misschien kun je de Vista installatie reverten van voor de nieuwe driver installatie middels System Restore en dan opnieuw kijken ?
Nja Rivatuner werkt wel goed alleen ik kan er niet mee overclocken in vista x64.
Verder is de temp normaal en vanochtend/vanmiddag heb ik een aantal spellen gespeeld en helemaal geen crash gisteravond ook niet maar toen ik vanavond weer ging spelen (ETQW) crashte de driver weer. Ook al eens ETQW opnieuw geïnstalleerd aangezien ik gister geen last bij had CoH maar wel bij ETQW maar ook dat hielp niks. De driver crashed ook als de gpu op stockspeeds loopt en de cpu oc is orthos stabiel met genoeg prik.
Ik zal morgen ook nog eens paar keer 3Dmark06 draaien kijken of die daar ook crashed. Verder ga ik vista er opnieuw opzetten want ik verdenk toch dat iets van een oude driver dwars zit alleen dit weet ik niet zeker want driver cleaner pro doet het niet goed.

-Edit-

Owja dit is ook wel handig te vermelden, wanneer de driver gecrashed is laat het systeem dat weten met de volgende waarschuwing:
'Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.'

Kwam ook net dit tegen op GoT had het wel eens gelezen trouwens:

'Reboot en start in veilige modus, deinstalleer de driver en reboot.
Start weer in veilige modus, verwijder nu alle files die met nv beginnen in system32 en in system 32 drivers.
Reboot nu en start in de normale modus en installeer de laatste driver, het zou dan weer goed moeten werken.'

Ga ik morgen even proberen :)

[ Voor 14% gewijzigd door psychoclown op 29-07-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klinkt inderdaad eigenlijk 'gewoon' als een driver-bug icm. die game ... Misschien ff Nvidia mailen / op hun forum kijken of het een 'known' issue is ? Succes in ieder geval !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige games werken niet goed op x64 os .
Ik had dit ook in windows xp x64, had bf2 geinstaleerdt ( die gaf overigens ook de melding dat het spel niet getest was op x64 ) en daar liep het spel ook geregeld eens op vast ;) .
Maar de nvidia drivers voor vista staan nu ook gekend als "slecht" . :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Heb het geprobeerd maar crashed nog steeds en ben blijkbaar niet de enige veel meer mensen hebben dit vaak na een driver switch etc. Zo is er blijkbaar een 75+ 90+ pagina lange thread op nvidia site hierover en sommige mensen kunnen het oplossen maar voor andere werkt die 'fix' weer niet. Ook kan ik niet system restore gebruiken want herstelpunt voor 163.15 is allang weg. Mss toch maar vista eroverheen gooien want een fresh install heb ik nu niet echt tijd voor.

Zo kwam ik bijv. een statement van Nvidia tegen over dit probleem:
NVIDIA statement on TDR Error Messages

Some Windows Vista users have reported that their systems are displaying an error message that says: "Display driver stopped responding, but has successfully recovered." This is called a Timeout Detection and Recovery error message.

Timeout Detection and Recovery (TDR) is a new feature of Windows Vista that attempts to detect problematic situations and recover to a functional desktop without forcing a reboot. Hangs can occur when the GPU is processing intensive graphics operations, typically during gameplay, and nothing is being updated on the monitor. To the user it appears that the system is frozen with no resolution to the problem; in previous operating systems users generally had to wait a few seconds and then reboot.

The TDR error message "Display driver stopped responding and has recovered" lets the user know that the NVIDIA display driver (specifically the "nvlddmkm.sys" file) has been re-initialized and the GPU is reset without requiring a reboot. The only visible artifact from the recovery is a screen flicker, the result of a screen redraw. Note that some older Microsoft DirectX applications may render to a black screen at the end of the TDR, requiring the user to restart these applications.

TDRs are not specific to a single driver problem, and can occur for a variety of reasons. When they occur, diagnostic information is collected in the form of a debug report that is sent to Microsoft through the Online Crash Analysis (OCA) mechanism if the user opts to provide feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik heb ongeveer het zelfde probleem alleen krijg ik geen melding. ik kan gewoon niks meer doen op me pc moet hem met aan en uit knop afzeten en opstarten.

Nu wil ik gegevens collecten over temperatuur en clockspeed van me gpu e.d. maar welk programma gebruik je daarvoor?

Op internet is idd niet veel te vinden voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Rivatuner kun je daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Dankje wel.

ik zal is checken wat het probleem blijft bij mij en ik wil ff zien wat er allemaal gebeurd met clockspeeds e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Heb je vista? Zoja, heb je de laatst vrijgegeven stabiliteits patches geïnstalleerd? Die zouden het probleem oplossen namelijk.
Ik kreeg de melding een week nadat ik een fresh install had gedaan weer maar na de patches niet echt meer. Niet echt bedoel ik mee hij meldt niet dat de drivers zijn hersteld ed. maar volgens mij ligt ook een deel aan ETQW zelf want op het forum daar zijn er meer waarbij het spel crashed (beeld freezed en geluid in een loop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
ik krijg ook diezelfde error, maar dan als ik in sli mode draai, als ik die afzet heb ik dat probleem niet meer, vreemd hoor. Volgends mijn ligt het gewoon aan de brakke drivers voor vista.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ja het is ook iets tussen vista en de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:35

HugoBoss1985

Xenotech

Het kan aan de drivers liggen, doe dan niet moeilijk en revert gewoon... is bij mij ook wel eens voorgekomen onder windows XP. (158.22)
Atitool is prima om je kaart mee te testen.
Er is ook nog het feit dat je het over BETA spellen hebt, dus het is niet verkeerd om (zoals genoemd) 3dmark06 een aantal keer te laten draaien.
Heb je de kaart nog verder overgeklokt? Zet die anders eens op stock...

Maarja als jij zegt "eerst werkte het wel en nu met deze drivers heb ik problemen..." dan ligt het dus aan de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:35:
Het kan aan de drivers liggen, doe dan niet moeilijk en revert gewoon... is bij mij ook wel eens voorgekomen onder windows XP. (158.22)
Heeft vrij weinig met moeilijk doen te maken sommige mensen hebben het probleem nog steeds na een fresh install.
Er is ook nog het feit dat je het over BETA spellen hebt, dus het is niet verkeerd om (zoals genoemd) 3dmark06 een aantal keer te laten draaien.
Het is ook een paar keer gebeurd met CoH wat geen beta is maar ETQW heeft ook een vieze crash bug.
Heb je de kaart nog verder overgeklokt? Zet die anders eens op stock...
ATITool doet het 9 van de 10 keer niet op Vista x64 en met ntune en rivatuner doet het overclock gedeelte ook niet op Vista x64 dus de gpu loopt totdat ATITool met een Vista (x64) vriendelijke versie komt gewoon op stock.
Maarja als jij zegt "eerst werkte het wel en nu met deze drivers heb ik problemen..." dan ligt het dus aan de drivers.
Combinatie van factoren, zie ook een statement van Nvidia over dit probleem in een van mijn eerdere posts en de release notes van die Prestatie- en compatibiliteitspatches voor Vista van afgelopen week.
• There are stability issues with some graphics processing units (GPUs). These issues could cause GPUs to stop responding (hang).
• Visual appearance issues occur when you play graphics-intensive games.
• The computer stops responding, and you receive a "Display driver stopped responding and has recovered" error message. You can restart the computer only by pressing the computer's power button.
• The computer stops responding or restarts unexpectedly when you play video games or perform desktop operations.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Oké ik begrijp je punt, kon me alleen voorstellen dat een revert kon helpen.
Als jij zegt dat het niet gaat helpen dan zal dat wel, want ik heb geen ervaring met Vista.

Oké dan ligt het dus niet aan de games die je speelt.

Wat betreft ATItool klopt het ook wat je zegt, ik was even vergeten dat er nogal wat problemen waren ICM Vista.

Hier heb je ook weer een goed punt, ik heb de release notes doorgenomen voor mijn drivers en ik zag al zoiets voorbij komen.

Succes met het zoeken van een oplossing!

Wil je persé weten of het hardwarematig is of niet, installeer dan XP. (Op een andere hdd?)
Ik denk dat het softwarematig is, maar er zijn nogal wat problemen met OC kaarten...

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Zelf heb ik niet echt veel problemen meer met de crashende drivers alleen dan ETQW die af en toe crashed :)

Verwijderd

Voor mij nu precies hetzelfde probleem. 2x XFX 8800GTX in SLI. De driver crasht op een willekeurig moment. Inmiddels 162.22 en 163.11 beta geprobeerd. Probleem blijft bestaan. :(

Ik heb zojuist Windows Vista Aero uitgezet. Ik heb nu dus het oude windows standaard thema. Echter, loopt hij hierdoor niet meer vast. Ook niet meer tijdens het gamen.....

Dit is natuurlijk niet acceptabel en heb zojuist mijn probleem voorgelegd aan XFX.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@ Psychoclown: Dan zal dat misschien aan die beta liggen :P ?

@Odessey: heb je XXX of OC kaarten?
Dat vraag ik omdat het misschien een hitte probleem kan zijn of een overklok probleem. (Ik begrijp niet zo goed waarom jij het een drivercrash noemt?)
Als het daar aan ligt dan doe je er goed aan om XFX eens te mailen, als het aan de drivers ligt (ICM Vista) dan geef ik je verder weinig hoop.

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:46:
@ Psychoclown: Dan zal dat misschien aan die beta liggen :P ?

@Odessey: heb je XXX of OC kaarten?
Dat vraag ik omdat het misschien een hitte probleem kan zijn of een overklok probleem. (Ik begrijp niet zo goed waarom jij het een drivercrash noemt?)
Als het daar aan ligt dan doe je er goed aan om XFX eens te mailen, als het aan de drivers ligt (ICM Vista) dan geef ik je verder weinig hoop.
Heb niet de XXX of OC versie. Ik heb inmiddels al contact met XFX. We gaan nu het probleem onderzoeken. Mogelijk (aldus XFX ) is er een probleem tussen de Nvidia drivers en AERO van Vista. Dat is een van de redenen waarom ik dus nu windows classic theme draai.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 15:01 ]

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 11:36
psychoclown schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:52:
Nja Rivatuner werkt wel goed alleen ik kan er niet mee overclocken in vista x64.
Zelf ook gehad last van gehad, was bij mij een kwestie van rivatuner je register vermeldingen laten herstellen van je videokaart. ik gebruik zelf ok vista x64

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Offtopic: door wat ik hier allemaal hoor aan problemen in Vista laat ik het voorlopig nog even links liggen :P !

@Odessey: Zijn er dan niet meer mensen met dit probleem? (Heb je al gegoogled?)

[ Voor 27% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-08-2007 15:44 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:00:
[...]

Heb niet de XXX of OC versie. Ik heb inmiddels al contact met XFX. We gaan nu het probleem onderzoeken. Mogelijk (aldus XFX ) is er een probleem tussen de Nvidia drivers en AERO van Vista. Dat is een van de redenen waarom ik dus nu windows classic theme draai.
Zoiets heb ik inderdaad ook eerder gehoord maar dat is dan een ander probleem dan laatst is opgelost met de patches. Zal het vanavond ook eens proberen.

• AxelF
ik zal ook eens proberen aero af te zetten en terug sli te draaien, hopelijk crashen de drivers dan niet.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AxelF schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:29:
ik zal ook eens proberen aero af te zetten en terug sli te draaien, hopelijk crashen de drivers dan niet.
Ik draai nu inmiddels al 1 week geen AERO meer. En heb geen enkele keer meer de foutmelding gezien. Ik kan nu eindelijk alles spelen en heb zelfs de gpu's overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
kheb nog niet echt tijd gehad om het te proberen, iedere keer ik sli wil inschakelen, scherm wordt zwart en daar blijft het bij. Mss es tijd om die nieuwe beta drivers te proberen, schijnt iets gefixed te zijn tegen sli bsod als je die gebruikt.
Als ik tijd heb zal ik het ook proberen, hopelijk is het dan gedaan met al die gpu driver crashes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergtop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09-2023
Sinds ik Vista heb (2 maanden) alle fora afgestruind naar een oplossing. Wat voor mij werkte was een update bij microsoft. Zie url:

http://support.microsoft.com/kb/938194/en-us

Verder geprobeerd:
*Voltage memory not auto in Bios but fixed on 2.1v
*Latest Nvidia Drivers
*Turn Off Aero (delayed the crash)
*Turn Off Sidebar
*Reinstalling and removing nvlddmkm
*Try to uninstall DreamScene (don't have it)
*Checking my power consumption (always around 120 watt)
*Checking heat of GPU (always around 40c-50c)
*No overclocking
*Changing poweroptions

Crash gebeurde meestal bij 60% memory load maar dat komt dus na de update niet meer voor.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*CPU Type: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2800 MHz (14 x 200) 5600+
*Motherboard: Asus M2N32-SLI Deluxe
*Motherboard Chipset: nVIDIA nForce 590 SLI, AMD Hammer
*System Memory: 3584 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
*BIOS Type: Award (05/08/07)
*Graphics Card: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO (256 MB)
*Soundcard: Analog Devices AD1988B
*Harddisk 1: SAMSUNG HD321KJ SCSI Disk Device (320 GB, 7200 RPM, SATA-II)
*Harddisk 2: SAMSUNG HD321KJ SCSI Disk Device
*Windows Vista Ultimate NL
*450 watt power supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. En het komt ook steeds vaker voor (Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld), zwaar tergend.

Ik draai Vista (64bit) met een Geforce 8800 GTX en de nieuwste drivers (163.69 WHQL)

Naar wat fora te hebben afgestruind, kwam ik ook (net als Bergtop) bij de vista hotfixes; KB940105-x64,KB938194-x64 en KB938979-x64. Waarvan de KB938194 volgens Bergtop (en ik geloof je gelijk hoor begrijp me niet verkeerd) het probleem zou oplossen.
Deze worden trouwens op de nvidia-site ook aanbevolen wanneer je 3D apps onder vista draait.

Nou ik dacht beter, ff die meuk installeren en weer verder gamen. Nou mooi niet dus :'( .
Als eerste de KB940105-x64 geinstalleerd. Ging voorspoedig. Maar bij die andere twee zegt die: De update geldt niet voor uw systeem, en kapt de installatie af. Nu snap ik dit niet, want ik heb toch echt de vista 64-bit versies gedownload. En die eerste kan ik wel installeren, maar die andere twee niet :? . Zie ik iets over het hoofd? Of zijn er nog andere oplossingen voor deze anti-gamers bug van vista icm microsoft?

Edit: Wat bleek nou? Vista had de hotfixes zelf al geinstalleerd, windows update was me te snel af zeg maar :9 Maargoed, na de drivers nog een keer te hebben gedeinstalleerd, en de updates te hebben bijgewerkt, lijkt alles tot nu toe goed te lopen _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 25-09-2007 22:32 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 11:32

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik heb dit probleem ook en heb even verdergezocht (ik geef niet makkelijk op ;)) en heb misschien een manier gevonden om de symptomen tegen te werken. De warnings komen van de "TDR". Er bestaat een manier om die TDR functie van Vista uit te schakelen.
  • Start > Run
  • Typ nu "regedit" gevolgd door Enter
  • Navigeer naar de volgende folder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers
  • Creëer daar een nieuwe key "TdrLevel" van het type DWORD en geef die de waarde "0" (nul)
  • Sluit regedit af
  • Herstart je PC
Nu zou je de foutmelding niet meer mogen krijgen... Een crash van je video-drivers zal er echter wel voor zorgen dat je je reset-knop zal moeten gebruiken (dat is namelijk net wat TDR moet proberen op te lossen). Meer over de registry-keys voor TDR kan je hier nalezen.

Ik heb nog niet genoeg tijd gehad om te controlleren of dit echt een werkende oplossing is, maar je kan het proberen...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik heb gelezen dat dit probleem van dag 1 bestaat sinds de introductie van Vista. Je mag toch verwachten dat NVIDIA of Windows er iets aan gedaan zouden hebben. Heb het nu dagelijks. Al echte oplossingen of nog steeds niet?

Vraag, ik werk op een gecalibreerde en geprofileerde monitor. Kan ik na een crash gewoon doorwerken in Photoshop?

Heb een verse install met Vista Home Premium, een 8800GTS 320mb, E6750 proc en 2 GB geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door honey op 14-10-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONVOORSTELBAAR!

Afgelopen week mijn nieuwe systeem in elkaar gezet:

E6850
MSI 8800 Ultra OC
2x 1gb G.E.I.L. PC8500
Striker Extreme
OCZ 850W

Lichte 3D games / programma's doen het prima maar zowel als in Vista en XP Prof. is het hetzelfde liedje: Na 2-5 minuten (Altijd, geen uitzondering) lockup in IEDERE zware 3D game (hakkelig geluid, beeld gaat 0.00001 fps). Volgende melding verschijnt (alleen in Vista, in XP blijft hij gewoon hangen, reset nodig):

"Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld"

Na 3 dagen driver na driver installeren, forums afstruinen, noem het maar op heb ik de hoop nu even opgegeven.

Ik kan wel janken, haal denk ik mijn oude P4 maar uit de kast totdat iemand een oplossing heeft.

€ 100,- voor diegene met de gouden tip :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Same here, ongeacht welke drivers ik draai. Kan ongeveer 20min spelen en daarna de hickup error met een nvblabla error. 8800 + vista = drama ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geprobeerd op:

XP Prof
Vista Home 32
Vista Ultimate

Maakt allemaal niet uit, issues blijven.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
ik heb een ongeveer gelijk probleem, en Nvidia heeft mij aangeraden om met het volgende programatje te testen of het aan de videokaart ligt.
http://www.sharewareconne...o-card-stability-test.htm
en waarempel liep die daarbij vast, dus maar RMA retour gestuurd.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
renbull schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:39:
ik heb een ongeveer gelijk probleem, en Nvidia heeft mij aangeraden om met het volgende programatje te testen of het aan de videokaart ligt.
http://www.sharewareconne...o-card-stability-test.htm
en waarempel liep die daarbij vast, dus maar RMA retour gestuurd.
De test geeft geen fouten aan en loopt gewoon door als ik een driver crash krijg en herstel.

btw, mijn benchmark was 435 met een 8800 GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik heb dus ook hetzelfde probleem met Company of Heroes. De ene keer kan ik 3 games spelen en de andere keer krijg ik dus die melding en een zwart scherm... erg vervelend als je online speelt want dan moet ik m afsluiten...

Het uitzetten van Aero heeft hier geen effect :(

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Jaapoes schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:39:
Ik heb dus ook hetzelfde probleem met Company of Heroes. De ene keer kan ik 3 games spelen en de andere keer krijg ik dus die melding en een zwart scherm... erg vervelend als je online speelt want dan moet ik m afsluiten...

Het uitzetten van Aero heeft hier geen effect :(
Het verschilt ook per game. Bij demo van COD4 geen problemen, bij Hellgate London ongeveer 6 x in 15 minuten. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Na het lezen v/d topics op de Nvidia forums vrees ik dat dit nog erg lang kan duren voordat er een oplossing komt...

Hebben de mensen hier ook allemaal een mobo met een nvidia chipset erin??

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Hmm toevallig had ik het van de week na dik een maand geleden (fresh install) ook weer een keer.
Nja dat was een keer en niet meer voorgekomen (niet dat dat veel zegt want ik heb, nu dat ik studeer, maar bar weinig tijd om te gamen... helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ik vind dit echt bijzonder slecht van nvidia, er zijn echt veel mensen met dit probleem en er is nog geen oplossing voor. Bij de een help een nieuw mobo, bij de ander nieuw geheugen, de 'nieuwere' nvidia drivers en zelfs updates van windows schijnen het probleem te zijn.

Nou moet ik zeggen dat dat laatste wel eens zou kunnen kloppen. Ik heb vandaag een verse vista install gemaakt en een paar potjes CoH gedaan... niks aan de hand. Vervolgens 35 updates erover heen gesmeten en vanavond ging het alletwee de potjes die ik heb gespeeld mis. :( :( :(

Ben echt zwaar gefrustreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Jaapoes schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:54:
Na het lezen v/d topics op de Nvidia forums vrees ik dat dit nog erg lang kan duren voordat er een oplossing komt...

Hebben de mensen hier ook allemaal een mobo met een nvidia chipset erin??
Ik heb een 8800GTS 320, p35-ds4 moederbord.

Ik vind het ook erg slecht van NVIDIA. Heb je een nieuwe dure kaart en functioneerd hij maar brak. Het probleem is al genoemd in januari!!

[ Voor 18% gewijzigd door honey op 19-10-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing voor het niet meer reageren van nvlddmkm.sys is het volgende:
1. Download de driver niet van de Nvidia site maar van de asus site.
2. verwijder de geinstalleerde driver van je computer
3. installeer de driver die je gedownload hebt van de asus site
4. installeer de updates van windows update voor deze driver niet want dan krijg je namelijk weer de driver die bij de nvidia site vandaan komt.
5. je kan de games weer spelen op topkwaliteit en kan aero weer gewoon aangezet worden

Het probleem van het stuurprogramma bij de nvidia site vandaan is dat het overklok deel van de driver welke nodig is voor alle overclocked videokaarten hier niet in zit en er wel in zit bij de driver van de asus site.

Daarnaast zou ik nog even willen melden dat dit probleem zowel in Vista als in XP voorkomt en dat dit dus geen kinderziekte is van Vista maar het aan de drivers ligt van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Zal het binnenkort proberen, maar als het klopt, dan is het toch erg achterlijk van NVIDIA om dan nog geen oplossing te hebben in de form van alternatieve drivers o.i.d. |:( Bedankt.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:40:
De oplossing voor het niet meer reageren van nvlddmkm.sys is het volgende:
1. Download de driver niet van de Nvidia site maar van de asus site.
2. verwijder de geinstalleerde driver van je computer
3. installeer de driver die je gedownload hebt van de asus site
4. installeer de updates van windows update voor deze driver niet want dan krijg je namelijk weer de driver die bij de nvidia site vandaan komt.
5. je kan de games weer spelen op topkwaliteit en kan aero weer gewoon aangezet worden

Het probleem van het stuurprogramma bij de nvidia site vandaan is dat het overklok deel van de driver welke nodig is voor alle overclocked videokaarten hier niet in zit en er wel in zit bij de driver van de asus site.

Daarnaast zou ik nog even willen melden dat dit probleem zowel in Vista als in XP voorkomt en dat dit dus geen kinderziekte is van Vista maar het aan de drivers ligt van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Asus drivers maken hier niet uit, blijf het probleem houden :N -O- :(

EDIT: Welke update is dat precies die je niet moet installeren?? Misschien heb ik hem er namelijk nog opstaan..

[ Voor 44% gewijzigd door Jaapoes op 22-10-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Na Vista terug te zetten naar het moment voordat ik alle updates heb geinstalleerd krijg ik geen crashes meer... gebruik trouwens nog wel de nieuwste nvidia drivers. Als er iemand is die weet welke update deze crashes veroorzaakt..... :) tot die tijd blijf ik wel met een niet geupdate vista draaien

[ Voor 146% gewijzigd door Jaapoes op 23-10-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ok werkte dus ook niet. Heb weer wat anders geprobeerd wat het probleem lijkt op te lossen, heb er vandaag geen last meer van gehad sinds deze register wijziging. Volgens mij is dit een soortgelijke oplossing als die van apa..

kopieer de volgende tekst in notepad en save het als: TdrBugFix.reg
Als je het draait voegt het de volgende tekst in je register.

**** Begin Copy below Here ****

Windows Registry Editor Version 5.00
; ##################
; Created By UserX For Public Use 2007
; ##################
;
; TDR Timout Delay and Debug Fix
; TdrDelay - Effectively the timeout threshold in seconds. Default value is (2).
; TdrDebugMode - The debugging-related behavior of the TDR process. (3) = recovers even if some recovery conditions are not met.
;
; ##################
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers]
"TdrDebugMode"=dword:00000003
"TdrDelay"=dword:00000005

**** End Copy above Here ****

Om het te verwijderen de onderstaande tekst in notepad saven en draaien:

**** Begin Copy below Here ****

Windows Registry Editor Version 5.00
; ##################
; Created By UserX For Public Use 2007
; ##################
;
; TDR Timout Delay and Debug Restore
; TdrDelay - Effectively the timeout threshold in seconds. Default value is (2).
; TdrDebugMode - The debugging-related behavior of the TDR process. (3) = recovers even if some recovery conditions are not met.
;
; ##################
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers]
"TdrDebugMode"=-
"TdrDelay"=-

**** End Copy above Here ****

Reboot je systeem na het draaien....

Werkt tot nu toe prima hier en ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

grrr

Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.

Ik ga ff dat verhaal van hierboven proberen :/

zie specs voor me systeem trouwens :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:59:
grrr

Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.

Ik ga ff dat verhaal van hierboven proberen :/

zie specs voor me systeem trouwens :)
Net zelfde verhaal weer :/

niemand een oplossing hiervoor ondertussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Na het toevoegen van die register veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Aah ik heb dit probleem dus ook.
Net een nieuwe PC in elkaar gezet en alleen maar gezeik met dat ding.
Lockup of slowdowns in elke game na 15-20m, resetten is de oplossing, het geluid gaat soms wel door maar alles is zo traag als dikke stront, ctrl-alt-del uit voeren lukt niet.

Dit is met een MSI NX8800GTS640 OC-Edition met Windows XP SP2 en Forceware 163.71.
Mobo is een Gigabyte P35C-DS3R, voeding een Corsair 520HX.

Het suffe is dat als ik de kaart extra koel met een 12mm fan of de kast open zet de games niet vastlopen. De core wordt maar 68 graden volgens RivaTuner... erg vaag allemaal.

Ik denk dat het komt door de OC versie, de cooling gaat ook niet harder lopen dan 60% (default) bij mij, ook al speel ik een game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb nu in ieder geval een game gevonden waar het steeds bij voorkomt, dus zo kan ik het wel makkelijk achterhalen. Gaat om World in Conflict. Die doet het eigenlijk na 5 mins al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
De nieuwste beta drivers hebben het nog steeds, maar het lijkt nu m.n voor te komen nadat ik system.cfg aan had gemaakt in de root (\Crytek\Crysis SP Demo\) met
con_restricted=0
r_UsePom = 1

Het ene spel heeft het ook veel vaker dan een ander. Ik wet het, geen oplossing nog. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
Redje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:52:
Aah ik heb dit probleem dus ook.
Net een nieuwe PC in elkaar gezet en alleen maar gezeik met dat ding.
Lockup of slowdowns in elke game na 15-20m, resetten is de oplossing, het geluid gaat soms wel door maar alles is zo traag als dikke stront, ctrl-alt-del uit voeren lukt niet.

Dit is met een MSI NX8800GTS640 OC-Edition met Windows XP SP2 en Forceware 163.71.
Mobo is een Gigabyte P35C-DS3R, voeding een Corsair 520HX.

Het suffe is dat als ik de kaart extra koel met een 12mm fan of de kast open zet de games niet vastlopen. De core wordt maar 68 graden volgens RivaTuner... erg vaag allemaal.

Ik denk dat het komt door de OC versie, de cooling gaat ook niet harder lopen dan 60% (default) bij mij, ook al speel ik een game...
Heb net hetzelfde probleem ... net nieuwe PC in elkaar gezet ...
Mobo GigaByte GA-P35-DS4 en Graka MSI NX8800GTX-T2D768E-HD-OC.

Zowel onder Vista als WinXp, alle drivers al geïnstalleerd maar telkens tijdens een game (Stalker, Crysis) loopt ie vast ... als ik m'n kast openzet duurt het wat langer voor ie vastloopt maar uiteindelijk gebeurt het toch.

Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Disme schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:29:
[...]

Heb net hetzelfde probleem ... net nieuwe PC in elkaar gezet ...
Mobo GigaByte GA-P35-DS4 en Graka MSI NX8800GTX-T2D768E-HD-OC.

Zowel onder Vista als WinXp, alle drivers al geïnstalleerd maar telkens tijdens een game (Stalker, Crysis) loopt ie vast ... als ik m'n kast openzet duurt het wat langer voor ie vastloopt maar uiteindelijk gebeurt het toch.

Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik heb mijn kaart net opgestuurd voor RMA.
Dus of het mobo is niet compatible (lijkt me sterk), of deze kaart is ruk.

Wat je kan proberen is RivaTuner installeren en de Nvidia Smoke demo downloaden (of Video Stability Tester). Temp monitor starten van RivaTuner en de Smoke demo starten.
Kijk hoe warm je kaart wordt, eventueel de snelheid van de fan verlagen om te kijken wanneer het zakie hangt. Bij mij hangt de gehele PC als de GPU slechts 75 graden is. Het beeld heeft dan ook groene strepen.
Aangezien met kast dicht 75 graden vrij normaal is voor een 8800GTS hangt hij dan dus altijd (na 15-20min).

Ik denk een slechte videokaart mede omdat Prime95 nooit crashed, maar de RMA zal het uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein bumpje maar eens.
Ik heb sind enkele dagen ook een nieuw systeem, en ook na enkele minuten (soms 30) blijft het beeld even hangen, wordt soms zwart, knalt de game eruit, of ik kan soms net doorspelen. In Vista logboek vond ik 2305 nvlddmkm fouten afgelopen uur ofzo. Weet iemand al een oplossing?

Q6600 @3,2
p35-ds4 gigabyte
8600gt gigabyte
2x 320 wd raid0
thermalright koeler met 120mm pwmfan
vista home prem nl 32b
laatste nvidia forceware drivers

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Een algeme oplossing is er eigenlijk niet wat voor de een de oplossing is kan voor de ander niks uitmaken. Zelf heb ik toen ik dat kreeg mijn pc een fresh install gegeven met de voor mij stabiele drivers en sindsdien heb ik het maar 1 of 2 keer gehad in 2 maand tijd.
Drivers die ik gebruik: 163.69 icm Vista home premium x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Net als Redje een soortgelijke configuratie:

MSI NX8800GTS640 OC-Edition met Windows XP SP2 en Forceware 163.71.
Mobo is een Gigabyte P35-DQ6, voeding een Corsair 520HX, OCZ Platinum PC6400 rev.1.1 cas4 loopt op 5. Chieftec Bigtower Dragon kast met grote airflow.

CPU is koel, de koeler voelt met de hand lauw aan, en is juist gemonteerd.
Mobo koelers zijn warm, de uitgelezen temps van tegen de 55 graden zullen dus wel kloppen.
GPU is heet, waarschijnlijk tegen de 80 graden of zo.

In BIOS zijn alle energiespaaropties uitgezet zoals C1E en EIST.

Dit mobo heeft een extra 12V input voor de GPU sectie bedoelt voor SLI. Die extra 12V is nog niet ingeplugd.

Nou begin ik te vermoeden dat het een hitteprobleem is, want met de kast open tijdens de inbouwfase had ik zelden last van de blank screen.

Nu de kast dicht is heb ik daar wel last van. Vooral tijdens een Guild Wars sessie valt het op omdat zo'n sessie lang duurt en de GPU lang onder volbelasting staat.

Ik wil best de OC edition terugbrengen naar de stock timings, maar daar heb ik geen OC editie voor in huis gehaald. Bovendien zie ik dat ook standaard 8800GTS kaarten dit euvel hebben.

Ik zal van de week de nieuwere drivers installeren, de fans van de GPU sectie wat hoger zetten, en desnoods de GPU clocks naar standaard zetten.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb het vreemd genoeg op het moment alleen met World in Conflict, alle andere spellen (Crysis, CoD4, Colin Mcrea Dirt, Hellgate e.d.) allemaal geen last.

vage shit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met mijn ati x1900xtx ook wel eens dat me drivers crashden door wat voor reden dan ook. Beeld werd even zwart, toen kreeg ik een bericht van vpu recover dat mijn drivers gereset waren. Gisteren met mijn 8800GT had ik in guitar hero III 2x achterelkaar in het zelfde liedje een complete driver crash. 1x zelfs me pc vast. En in Lineage 2 had ik een keer dat me videodrivers crashden. ik heb ook de 169.02 drivers erop. Maar wanneer ik me pc opnieuw had gestart kon ik meer dan een uur non stop spelen zonder problemen. Het is echt vaag dit, ik dacht dat me kaart onstabiel was of me cpu maar die zijn allemaal stabiel, en koel. Kaart komt niet boven de 65 graden en de cpu niet boven 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Inspiron 1520 van Dell met een Nvidia 8600M GT 256 MB videokaart met hetzelfde probleem als in dit topic beschreven.

steeds weer liep Crysis vast, zwart beeld, geluid loopt wel door en een melding van windows:
"Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld."

Ik heb van deze:
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=16152
site de laatste drivers gedownload, 169.09 incl de getweakte inf file, precies alles gedaan zoals het op de site vermeld staat (inf file vervangen en drivers geinstalleerd) en voila problemen opgelost!

ik kan nu gamen zonder enig probleem! hoop dat iemand anders hier wat aan heeft :)
_/-\o_

EDIT: ik zie trouwens dat er een veel nieuwere driver is de versie 169.28 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Ik heb dat klote "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld" bericht ook steeds bij bepaalde games en ik kan er maar niet achter komen wat er fout is.

De videokaart doet het bij men broertje wel perfect 8)7

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bull schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:01:
De videokaart doet het bij men broertje wel perfect 8)7
Heeft je broertje hetzelfde besturingssysteem en hetzelfde mobo (chipset?)
daar kan het ook aan liggen....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Bull
Wiethoofd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:19:
[...]

Heeft je broertje hetzelfde besturingssysteem en hetzelfde mobo (chipset?)
daar kan het ook aan liggen....
Exact hetzelfde configuratie. Heb ik met opzet gedaan :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

is idd raar, maar zitten er andere apparaten op aangesloten zoals printers/beeldschermen/usb apparaten...
intern zelfde geheugen (memtest al eens gedaan op beide systemen)
aan het overklokken geslagen? (CPU en/of GPU)
Zelfde PCI-kaarten aangesloten?
Miss een vuil PCI-E slot?
Minder/andere programmatuur die kan botsen met nvidia drivers?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Het enige wat bij mij helpt is een clean install doen, helaas is het niet anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Wiethoofd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:11:
is idd raar, maar zitten er andere apparaten op aangesloten zoals printers/beeldschermen/usb apparaten...
intern zelfde geheugen (memtest al eens gedaan op beide systemen)
aan het overklokken geslagen? (CPU en/of GPU)
Zelfde PCI-kaarten aangesloten?
Miss een vuil PCI-E slot?
Minder/andere programmatuur die kan botsen met nvidia drivers?
- Hij heeft geen printer aan de pc hangen, maar de printer staat niet altijd aan bij mij.
- Zelfde geheugen als mij.
- CPU is overgeklockt tot 3,2Ghz, zelfde als mijnes.
- Zelfde Creative PCI geluidskaart als mij.
- PCI-express slot is schoon.
- Ik hiervoor een ATI x1950xt videokaart gehad. Zou kunnen dat dat op een of andere manier botst al heb ik wel alle ATI drivers verwijderd en CCleaner en DriverCleaner.NET gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bull op 29-02-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
ik ben zojuist overgeschakeld van een x1900xtx naar een 8800gt en heb hetzelfde probleem.
Er komt in mijn geval wel nooit een melding.Mijn videokaart geeft gewoon geen signaal meer door na de crash terwijl mijn spel blijft gaan.De enige optie is dan een reset.

Is er geen andere optie buiten een verse installatie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

blamp schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:15:
ik ben zojuist overgeschakeld van een x1900xtx naar een 8800gt en heb hetzelfde probleem.
Er komt in mijn geval wel nooit een melding.Mijn videokaart geeft gewoon geen signaal meer door na de crash terwijl mijn spel blijft gaan.De enige optie is dan een reset.

Is er geen andere optie buiten een verse installatie van Windows?
Hoe bedoel je dat je spel blijft gaan?

Ik had laatst dat m'n beeld volledig bevroor, m'n muziek doorging en de spelgeluiden begonnen te haperen en de computer helemaal nergens meer op reageerde.

Na 4x een windows reïnstall (mijn fout, ik heb nu nieuw geheugen waardoor m'n overklok wel werkt) bleef ik het probleem houden. Nu heb ik nieuw (sneller) geheugen dat m'n overklok bij kan houden en nu tript helemaal niets meer. (met grafische kaart overklok nog niet geprobeerd)
Stock draait alles soepel, nu CPU overklok ook, maar GPU overklok moet ik nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamp
ja, mijn driver crasht, maar als die bv crasht in een cutscene, dan gaat die gewoon door.
Mijn 8800gt is ook wel standaard OC.

Ik zal deze eens op stocksnelheid zetten, en hopen dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamp
de stocksnelheden toepassen hielp niet veel bij mij.

Ik heb wel eens geprobeerd met ander geheugen ( van 4GB DDR2 800 dual channel naar 2GB DDR2 800) en dat hielp al heel veel, het enige spel dat nu nog moeilijk doet is the witcher. Maar nu crasht de GPU niet,nu sluit het spel gewoon af met een foutmelding APPCRASH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

blamp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:07:
de stocksnelheden toepassen hielp niet veel bij mij.

Ik heb wel eens geprobeerd met ander geheugen ( van 4GB DDR2 800 dual channel naar 2GB DDR2 800) en dat hielp al heel veel, het enige spel dat nu nog moeilijk doet is the witcher. Maar nu crasht de GPU niet,nu sluit het spel gewoon af met een foutmelding APPCRASH
Ik heb nu nieuw geheugen in m'n computer en hij draait als een zonnetje, met alles in 3DMark op stock haal ik 9208 en met m'n CPU naar 2,8 (2,5 stock) en grafische kaart van 600/1800/1500 (Core/Mem effectief/Shaders) naar 709/1944/1890 en haal ik 10121 punten in 3DMark06.

Het kan ook aan de kwaliteit van de drivers liggen (169.21 gebruik ik nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
Hier hetzelfde probleem bij een pc van een klant van mij.
Scherm flikkert een keer en dan die Nvlddmkm foutmelding.
Ondertussen al het halve internet afgestruint naar een oplossing onder andere een thread van 113 (!) pagina's op het forum van Nvidia , maar ook daar geen concrete nette oplossing.
Alleen een paar ranzige workarounds, die bij 75% van de mensen niet helpt.
Te zot voor woorden dat het probleem al bestaat sinds de release van Vista, maar dat er gewoon geen oplossing is terwijl er behoorlijk veel mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb/had er ook last van onder XP, dus dat het sinds vista bestaat, die vlag gaat volgens mij niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
Wiethoofd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:48:
ik heb/had er ook last van onder XP, dus dat het sinds vista bestaat, die vlag gaat volgens mij niet op
Misschien niet helemaal, maar van wat ik heb gelezen, kwamen zeker 80% van de problemen voor in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb er ook last van alleen met Atimdag :P dus met een Ati kaart (3870)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
dreameater schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:14:
Ik heb er ook last van alleen met Atimdag :P dus met een Ati kaart (3870)
Ja met ATI kaarten kan het ook voorkomen al valt het wel op dat iig een vele malen grotere nvidiagroep erover klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Systeem specs zijn:

Harde waren:
- ASUS M3A32-MVP deluxe wifi/AP
- Coolermaster M620 voeding
- AMD64 X2 6400+
- Corsair PC2-6400 TWIN2X XMS DHX 2x2GB
- 2x Maxtor 7L250so RAID0
- 1x Maxtor 500GB

Softe goederen:
- Windows Vista x64 Ultimate NL
- Forceware 169.25

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik speelde al een tijd geen spellen meer, maar laatst wilde toch weer iets nieuws proberen en ik kreeg exact dezelfde problemen als hier beschreven staat. Nog vreemder is dat in mijn event viewer ik honderden (of duizenden) 4101 errors heb die hier ook genoemd zijn. Blijkbaar gebeurt het ook onder Aero, maar merkt ik het niet. Ik krijg alleen een melding als een spel min of meer crashed.

Het komt er dus op neer dat ik na 10-15 minuten een error krijg en het beeld in het spel weliswaar terug is, maar dan met errors en een veel lagere framerate. Het lijkt een specifiek Vista probleem te zijn en nu ik net helemaal tevreden ben na SP1 baal ik er van dat nVidia en MS na een jaar nog geen oplossing hebben gevonden voor dit probleem.

Net als de meesten in dat draadje op het forum van nVidia werkt mijn hardware zonder problemen, behalve de videokaart. Nu is het zo dat het een 7900GT is die onder XP altijd perfect heeft gedaan en een upgrade naar een andere kaart hoeft niet perse een oplossing te zijn.

Zijn er mensen met een voor hun werkende oplossing? De hotfixes zijn nu in SP1 ingebakken, dus die heb ik nu ook geïnstalleerd.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb overigens een andere Nvidia 8800gtx gekocht, deze werkt wel... :*) :*)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 23:00
Gezellig topic. Ik heb dus precies hetzelfde probleem na de aanschaf van een nieuwe pc vorige maand. Mijn specs:

Asus Maxima Formula
Core 2 Duo 3Ghz @ 3,6Ghz
4Gb RAM
eVGA 8800GT 512Mb (overclocked editions)

Alles ziet er fantastisch uit tot na ongeveer 20 minuten gamen. Daarna krijg ik onder Windows XP een crash / blackscreen en onder Windows Vista een crash / Driver Recovery. In andere woorden: volgens mij gaat dit probleem op voor beide OSs.

Tweede wat opvalt is dat als ik mijn pc al een halve dag aan heb staan de crash vrijwel meteen komt ipv na 20 minuten (dus boot ik nu elke keer voordat ik een kwartiertje fun ga hebben in een game). Daarnaast valt het op dat ik in alle games hier last van heb behalve in CoD 4 Multiplayer (singleplayer dus wel).

Het zou leuk zijn als hier een oplossing voor komt aangezien ik die paar honderd euro anders wel had kunnen besteden aan een console om te gamen... Vindt het met dit soort support van nVidia niet zo gek dat de console het wint van de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je de nieuwste beta drivers van de nvidia site al geïnstalleerd?

XP 32-bit (deze draai ik nu 2 weken zonder crashes etc met een lichte overklok op m'n 8800GT en zijn stabieler dan de WHQL 169.21 die ik hiervoor er op had)
Vista 32-bit
Kijk voor de 64-bits versies voor XP hier en vista hier

En zorg ook dat je de nieuwste drivers voor je Maximus Formula hebt geïnstalleerd (chipset, bios, geluidskaart drivers, usb-drivers).

offtopic:
En ik ga over een maand of 2 ook overstappen naar een Maximus Formula met een C2Q9450. Is het een stabiel bord, op je grafische kaart atm na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
Moet alleen de bios nog even flashen wat ik waarschijnlijk zometeen even ga doen. De geluidskaart van de Maximus Formala zit er momenteel niet in, dus ik neem aan dat het dan niet uitmaakt of ik daarvoor drivers heb of niet? Gebruik nog een kaartje van Creative.

Ik ga daarna wel even Assassin's Creed uitproberen aangezien dat spel elke keer binnen het half uur ermee stopt. En om verder te spelen dien ik dan eerst mijn pc te rebooten (waarschijnlijk is de driver na die eerste crash al onherstelbaar gecrasht). In Windows kan ik wel gewoon verder werken na zo'n crash...

Voor de rest een zeer stabiel bordje en (mijn mening) zeker z'n geld waard. This ook een mooi gezicht om al die controlelampjes aan te zien gaan bij het booten ;). Met een overclock van 600Mhz nog geen enkel probleem met het bord gehad (naast die GPU dan).

[ Voor 14% gewijzigd door Xirt op 11-04-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
Net geprobeerd met alles upgedate, maar nog steeds hetzelfde probleem. Kzou bijna m'n 6800 weer terug gaan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ik weet niet in hoeverre je dit topic hebt doorgelezen maar het is gewoon zoeken naar een oplossing die voor jou werkt. De enige tip die ik je kan geven is doe een complete fresh install van windows dat heeft voor mij gewerkt nu al een paar maand alleen ik kan je dus niet garanderen dat dat ook voor jou zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
Na vijf nieuwe installs en problemen onder verschillende OSs (Vista / XP) in de afgelopen drie weken kan ik dat denk ik wel uitsluiten als optie. Ik heb al veel dingen geprobeerd die ik online heb gevonden, maar tot nu toe is de enige conclusie die ik kan trekken: de 8k serie van nVidia faalt op het punt van werken / probleemoplossing en dus gebruiksvriendelijkheid. Ik heb geen ervaring met ATI, maar gezien mijn huidige ervaringen zou ik eerder een ATI kaart aanraden aan mensen dan een nVidia kaart gezien het feit deze simpelweg niet doen wat ze beloven (helaas de bittere waarheid na vele honderden verloren euros). Tenzij iemand met dé oplossing komt voor alle mensen in deze thread en de 100+ pagina's tellende (gesloten...) thread bij nVidia... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Tja dat is dus het probleem waar ik het ook over had, het is een probleem dat erg veel mensen hebben en er is geen universele oplossing voor de een kan een fresh instal werken (zoals bij mij) bij 1000 anderen werkt dat niet. Helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
Je zou denken dat er toch iets goed mis moet zijn met de 8k serie als zoveel mensen er problemen mee hebben... Misschien moet ik dat ding maar gewoon terugsturen en een console kopen. Blijkbaar willen ze gewoon niet meer dat je gamed op de pc. Slechte hardware, minder / weinig goede games & veel bugs ("we lossen het later wel op met een patch") zijn tegenwoordig heel normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb met de nieuwste beta drivers voor de 8-serie (WHQL voor de 9-serie) 174.74 en hiermee heb ik met m'n overklok nog geen BSOD's mee gehad, behalve van m'n CPU OC omdat m'n mobo het niet aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
Ik had ook veel last van "driver stops responding"in vista en wat bij mij hielp was windows sidebar uitzetten en thema op klassiek zetten.

Dit heb ik maar voor 2 uurtjes getest maar ik kreeg geen crashes meer die ik eerst al na 5-10min kreeg. En ik heb dit alleen met assasin's creed getest.

Andere oplossingen die ik tegen kwam maar niet heb geprobeerd waren:

-Ram configuratie veranderen.

-Schone vista installatie.

-Drivers verwijderen, restart en drivers weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Was een beetje op de KB van Microsoft aan het struinen ivm. Vista SP1, kom ik dit artikel tegen:
Virtual address space usage in Windows game development

[quote]In dit artikel wordt het gebruik beschreven van virtuele adresruimte bij de ontwikkeling van games in Windows. Het artikel bevat een beschrijving van problemen die zich kunnen voordoen wanneer u toepassingen uitvoert in een modern besturingssysteem, zoals Windows Vista. Het artikel bevat informatie over een update waarmee u enkele van deze problemen kunt oplossen. Meer informatie over deze problemen kunt u vinden op de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/whdc/device/display/WDDM_VA.mspx[/quote]

Nu weet ik niet in hoeverre dit te maken heeft met de in dit topic genoemde problemen, en ook niet of dit iets kan oplossen, maar wie weet
(ik heb Vista nog niet/niet meer geinstalleerd, wilde SP1 afwachten omdat m'n eerdere ervaringen met Vista niet echt positief waren...).

n/m: was al genoemd in dit topic (_Slick_Rick_ in "GPU Drivers crashen")

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 16-04-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 14:48
Hallo mede probleem gevallen,

Hier is het zelfde probleem actueel van de chrashende drivers van mijn video kaart (8800GTS 640mb). Ik heb ongeveer alles geprobeerd wat er over geschreven wordt maar heb misschien nog een andere oplossing.

Ik draai zelf met 2 schermen, mijn pc scherm en mijn lcd tv. Wanneer ik echter de LCD tv afkoppen en instel dat ik dus maar 1 scherm heb gaat alles ineens wel goed. Ik weet dat het waar raar klinkt maar heb nu verschillende malen aan/af gekoppeld en het probleem ontstaat direct als ik mijn 2e scherm aankoppen, en verdwijnt als ik hem afkoppel.

Misschien helpt dit alleen mij, maar hopelijk ook iemand van jullie. Totdat microsoft of Nvidia een oplossing heeft doe ik het wel even op deze manier.

Groeten en succes

Jeroen

Always happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan in je drivers instellen dat hij moet optimaliseren voor 1 of meer(dere) schermen.
Ik heb m'n CRT TV aangesloten op m'n computer met de S-video kabel en in m'n drivers ingesteld dat hij moet optimaliseren voor 1 scherm en ik heb het tweede scherm uitgeschakeld in de beeldscherm eigenschappen en heb nergens meer last van (snel afkloppen)

Ik voeg zo even screenshots toe van waar je wat in moet stellen.

{edit}
Screen 1:
Single display optimalisatie
clickable

[ Voor 19% gewijzigd door Wiethoofd op 01-05-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 14:48
Ik heb weer hetzelfde probleem al was het een tijd weg, ik heb het nu opgelost door zodra de problemen beginnen mijn monitor in de andere DVI aansluiting te duwen. Dan is het weer goed...blijf het een vaag k*t probleem vinden

Always happy

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:19:
Ik heb geteld; 42 crashes in 5 minuten :P Blijkbaar vond heer vista het toch niet zo leuk en gaf op de 43e crash een BSOD. :'( Windows deed er vervolgens 20x zo lang over om op te starten.
Hieronder een kleine fotocollage van de weergegeven meldingen:

De BSOD:
[afbeelding]
Dialoogvenster in vista: (deel1)
[afbeelding]
(deel2)
[afbeelding]
(deel3)
[afbeelding]
Ik heb precies dit probleem op mijn laptop. Hetzelfde BSOD na ongeveer 1 á 2 uurtjes gamen. Heb het nu in totaal 2 keer gehad.

Laptop: HP Compaq 8510w (TU/e versie)
Grafische kaart: NVIDIA Quadro 570M 256 MB
Driver version: ForceWare 174.70 (Dit is de laatste versie van de HP website.)

Weet iemand meer?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:06:
Driver version: ForceWare 174.70 (Dit is de laatste versie van de HP website.)
De laatste van http://www.laptopvideo2go.com/ proberen.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ben even bezig geweest om deze topic door te nemen omdat ik dus het zelfde probleem heb.

Bij mij begon het toen ik overstapte van mn oude configuratie naar de huidige.
Deze bestond uit een MSI moederbord en een XFX 8800GTS640 en is geworden een Asusmobo (met Nvidia chipset) en 2x XFX 9600 GT Alpha Dog Edition.

Steeds weer kreeg ik crashes in Cod maar ook vage strepen in beeld.
Kon niet normaal meer gamen. AZodra ik Rfactor opstarte kreeg ik grote lichte vlakken in beeld.

Heb toen bij een maat van me zijn kaarten (MSI 9600GT) in mijn systeem geplaatst en toen liep alles als een zonnetje :)
Moest natuurlijk aan de kaarten liggen.

Daarom deze verkocht en 2x EVGA 9600 GT's voor in de plaats gehaald.

Gelijk weer CoD opgestart zonder probleem. Maar jammer genoeg kreeg ik volgende dag weer dat het beeld even zwart werd om daarna weer verder te kunnen :(

heb verschillende drivers geprobeerd, maar ook ff XP er op gezet. Niets helpt.

Nou begin ik toch t twijvelen of het niet aan mn moederbord ligt.

Ben al aan het rondkijken naar een SLi bord waar mn E8400 in kan, maar het mag dus geen Nvidia chipset hebben.(tips zijn welkon)
Vraag me wel af wat voor chipset men voornamelijk heeft (om dit uit te sluiten)

Wat ik ook zat te bedenken, daar dit dus een wereld wijd probleem is wordt het volgens mij tijd dat Nvidia aangesproken wordt.
vind het al eigenlijk raar dat er niemand binnen de USA een claim bij Nvidia heeft geplaatst.
Zijn ze normaal heel erg snel in en nu hoor je niets hierover.

iRacing Profile Flickr

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Dat is erg vervelend maar ligt imo niet aan de gpu's.
Gezien ik het (zie ook de TS etc :)) een jaar geleden enorm vaak had maar al xx maanden niet meer. Een fresh install doet toch voor mij het benodigde trucje alleen ben ik nu wel huiverig voor gpu driver updates. Echt totaal geen zin om dagen bezig te zijn alles te restoren als het weer gebeurd dus al tijden mijn gpu driver niet geupdate :)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Dus het ligt wel degelijk aan de drivers.
Kan je vertellen dat bij mij het probleem weer naar voren kwam met nieuwe videokaarten + fresh install Vista (omdat ik ook even XP had geprobeerd) en laatste drivers.

Dit dus zonder een driver update gedaan te hebben.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.