The beginning
Wat ga ik doen?
Ik heb casemodden steeds leuk gevonden maar ik vond aluminium en ijzer toch een lastig materiaal. Dus ik ga iets maken met hout... maar ik ga iets maken wat ik nog nooit eerder gezien heb op het forum.. Namelijk een Arcade kast. je kent ze vast wel uit de jare 80 de kasten waar je streetfighter en allerlei andere oude games op kon spelen.
De naam?
Na het lezen zul je wel denken WHY!!!??111
nou het is meer een lam grapje, Ik had geen flauw idee hoe ik dit ding ging noemen
en een gamer kamaraat van mij noemt mensen niet meer retards maar redarts.
Snap jij het? nou ik snapte de grap wel even en kon er wel even om lachen, Aldus daarom heet hij redart! hij wordt op het einde zwart met art op de zeikant dus alleen het art zou ergens opslaan!
Het idee
Een Arcade Kast draaiend op emulators gemaakt van hout
en gebaseerd op de Mame arcade kasten. Meer info over mame http://nl.wikipedia.org/wiki/MAME
Het idee is gewoon een nabouw van een Arcade kast met een pc kast erin, En
een controle pannel bouwen op hout zoals je kent van de arcades knopjes,knuppeltjes en een trackball!
Het leuke eraan wel wordt dat onder het Control panel een lade komt met een toetsenbord
en een muis erin. het toffe daarvan is dat er ook gewone windows games op gespeeld kunnen
worden
WARNING
Na mijn vorige casemod heb ik mijn camera een paar keer ... perongelijk laten vallen
dus hij is een beetje kappot, Dus moet ik mijn mobiel gebruiken.
Ik ben niet verandwoordelijk voor mensen die een epilepsie aanval oplopen door
het zien van deze lage kwaliteit foto's

De tools voor deze eerste dag aan de klus

Na een heel stukje zagen heb ik al grote delen van basic af, Ik heb niet echt veel foto's gemaakt van het zagen echt boeiend lijkt me dat niet teminste

jaah =) ziet er al lekker uit! beetje gammel op elkaar gelegt maar het idee kan je zien!

De laatste plank die helemaal gezaagd wordt

Lang leven de gigantische Winkelhaak

Na het zagen natuurlijk schuren

Daarna alles goed aftekenen op de zeikanten voor de latjes

Lijm + hout + Schroef = pwnage

na alles vast gezet te hebben en veel gemeet zit het erop
en past precies

Zoals je ziet perfect
Making the control pannel

De onderkant

Zeikantjes erop

BAM!!! control pannel [ je kan het getekende wel ongeveer zien wat erop komt ]
ik moet zeggen in mijn hoofd zag hij er cooler uit (lopend door de kamer met robot poten etc etc)
Maar ik ben vanplan de hele control pannel overnieuw temaken wanneer ik de buttons etc, binnen krijg
Making the case part 2
Nou dat was gewoon lekker in elkaar zetten want alles wat gezaagt was paste precies!
heerlijk als iets in een keer goed gaat!
Hier volgens gewoon wat in elkaar zet foto's veel commentaar erop is er niet

Dit duurde ongeveer 1 uurtje het ging veel sneller dan ik verwacht had!

Extra versteviging onder de TV SUPPORT zodat als er een monitor/tv op staat hij niet doorzakt

Even een foto'tje van achteren

Toen alle schroefgaatjes vullen zodat het straks met het schilderen mooi glad is!

Na het plamuren mooie witte plekker
hehe

Mijn sponsor voor de dag

Een totaal shot met een monitor erin gewoon voor het effect wat er in gaat komen tv of crt monitor is nogsteeds niet zeker!

close shot! weer een beeld van de control pannel
Het is dus nog niet zeker of het een TV of een CTR monitor wordt, maar als ik het zo zie is de tv beter aangezien het een groter oppervlakte heeft dan een CTR monitor (natuurlijk ben ik bewust van de grotes die erzijn maar een grote CTR monitor tevinden die ook nog perfect werkt is een moord of het is tever om er een optehalen (marktplaats)

Voor de lol de tv erin gezet, En HIJ PASTE!!! direct even op het hout gemarkeerd waar hij precies staat voor de volgende stap
Steun plankje iets naar voren!

Tv erin en vioala! het eerste stuk techonologie staat erin!

Aangezien het een zondag is kan ik niet teveel herrie maken dus ging ik hem vast in de grondverf zetten.

als ik het zo zie wordt het steeds mooier om een tv tegebruiken! het geeft ook een veel retro'er effect!
zoals je mischien gemerkt hebt zijn dit een paar updates in 1 post. leek me makkelijker aangezien ik deze casemod/casebuild/gepruts ook al ergens anders update. maargoed hier update is straks gewoon ook
Prettig weekend nog en niet teveel drinken
of juist wel
Wat ga ik doen?
Ik heb casemodden steeds leuk gevonden maar ik vond aluminium en ijzer toch een lastig materiaal. Dus ik ga iets maken met hout... maar ik ga iets maken wat ik nog nooit eerder gezien heb op het forum.. Namelijk een Arcade kast. je kent ze vast wel uit de jare 80 de kasten waar je streetfighter en allerlei andere oude games op kon spelen.
De naam?
Na het lezen zul je wel denken WHY!!!??111
nou het is meer een lam grapje, Ik had geen flauw idee hoe ik dit ding ging noemen
en een gamer kamaraat van mij noemt mensen niet meer retards maar redarts.
Snap jij het? nou ik snapte de grap wel even en kon er wel even om lachen, Aldus daarom heet hij redart! hij wordt op het einde zwart met art op de zeikant dus alleen het art zou ergens opslaan!
Het idee
Een Arcade Kast draaiend op emulators gemaakt van hout
en gebaseerd op de Mame arcade kasten. Meer info over mame http://nl.wikipedia.org/wiki/MAME
Het idee is gewoon een nabouw van een Arcade kast met een pc kast erin, En
een controle pannel bouwen op hout zoals je kent van de arcades knopjes,knuppeltjes en een trackball!
Het leuke eraan wel wordt dat onder het Control panel een lade komt met een toetsenbord
en een muis erin. het toffe daarvan is dat er ook gewone windows games op gespeeld kunnen
worden
WARNING
Na mijn vorige casemod heb ik mijn camera een paar keer ... perongelijk laten vallen
dus hij is een beetje kappot, Dus moet ik mijn mobiel gebruiken.
Ik ben niet verandwoordelijk voor mensen die een epilepsie aanval oplopen door
het zien van deze lage kwaliteit foto's

De tools voor deze eerste dag aan de klus

Na een heel stukje zagen heb ik al grote delen van basic af, Ik heb niet echt veel foto's gemaakt van het zagen echt boeiend lijkt me dat niet teminste

jaah =) ziet er al lekker uit! beetje gammel op elkaar gelegt maar het idee kan je zien!

De laatste plank die helemaal gezaagd wordt

Lang leven de gigantische Winkelhaak

Na het zagen natuurlijk schuren

Daarna alles goed aftekenen op de zeikanten voor de latjes

Lijm + hout + Schroef = pwnage

na alles vast gezet te hebben en veel gemeet zit het erop

Zoals je ziet perfect
Making the control pannel

De onderkant

Zeikantjes erop

BAM!!! control pannel [ je kan het getekende wel ongeveer zien wat erop komt ]
ik moet zeggen in mijn hoofd zag hij er cooler uit (lopend door de kamer met robot poten etc etc)
Maar ik ben vanplan de hele control pannel overnieuw temaken wanneer ik de buttons etc, binnen krijg
Making the case part 2
Nou dat was gewoon lekker in elkaar zetten want alles wat gezaagt was paste precies!
heerlijk als iets in een keer goed gaat!
Hier volgens gewoon wat in elkaar zet foto's veel commentaar erop is er niet

Dit duurde ongeveer 1 uurtje het ging veel sneller dan ik verwacht had!

Extra versteviging onder de TV SUPPORT zodat als er een monitor/tv op staat hij niet doorzakt

Even een foto'tje van achteren

Toen alle schroefgaatjes vullen zodat het straks met het schilderen mooi glad is!

Na het plamuren mooie witte plekker

Mijn sponsor voor de dag

Een totaal shot met een monitor erin gewoon voor het effect wat er in gaat komen tv of crt monitor is nogsteeds niet zeker!

close shot! weer een beeld van de control pannel
Het is dus nog niet zeker of het een TV of een CTR monitor wordt, maar als ik het zo zie is de tv beter aangezien het een groter oppervlakte heeft dan een CTR monitor (natuurlijk ben ik bewust van de grotes die erzijn maar een grote CTR monitor tevinden die ook nog perfect werkt is een moord of het is tever om er een optehalen (marktplaats)

Voor de lol de tv erin gezet, En HIJ PASTE!!! direct even op het hout gemarkeerd waar hij precies staat voor de volgende stap
Steun plankje iets naar voren!

Tv erin en vioala! het eerste stuk techonologie staat erin!

Aangezien het een zondag is kan ik niet teveel herrie maken dus ging ik hem vast in de grondverf zetten.

als ik het zo zie wordt het steeds mooier om een tv tegebruiken! het geeft ook een veel retro'er effect!
zoals je mischien gemerkt hebt zijn dit een paar updates in 1 post. leek me makkelijker aangezien ik deze casemod/casebuild/gepruts ook al ergens anders update. maargoed hier update is straks gewoon ook
Prettig weekend nog en niet teveel drinken