Het kleine-mismoderatietopic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind hem een beetje generaliserend en smakeloos, daarom heeft-ie van mij ook een 0 gekregen.

Nog een gevalletje modmisbruik: degenen die deze reactie een +2 gaven mogen imho eens een bezoekje krijgen van een lid van de Botte Bijl Comissie.

En of dit nu een +2 verdient vind ik ook nogal dubieus, gezien de toonzetting van de reactie.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2007 10:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34

Haan

dotnetter

wildhagen schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:14:
Ik vind hem een beetje generaliserend en smakeloos, daarom heeft-ie van mij ook een 0 gekregen.
Af en toe een klein beetje fout grapje op de frontpage moet toch ook kunnen ;)
Nog een gevalletje modmisbruik: degenen die deze reactie een +2 gaven mogen imho eens een bezoekje krijgen van een lid van de Botte Bijl Comissie.

En of dit nu een +2 verdient vind ik ook nogal dubieus, gezien de toonzetting van de reactie.
Die laatste reactie is ook weer niet zo erg dat ie op -1 moet staan toch?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Deze reactie: "omg cool!" op +2? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
(jarig!)
Kan deze naar de -2, of staat hij goed op -1? http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2110762
En misschien dat iemand van de crew hem met een emailtje kan verblijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 lijkt me voldoende, dat niveau is juist voor dit soort kleuter-niveau reacties bedoeld.

Degene die een 0 heeft gegeven aan deze reactie mag trouwens wel een onderzoekje door de Botte Bijl krijgen, want dit verdient never een 0. Beetje modmisbruik.

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2007 08:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Deze lijkt me ook een beetje overwaardeerd door 2 mensen:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2111135

Is het nu de bedoeling als je het niet eens bent met een -1 gewoon je waarde te geven die je wilt of +1 om het ongedaan te maken? Want bij reviews: Tweakers.net moderatie FAQ bij onterechte score staat dat een onterechte -1 +1 moet geven en andersom.

Edit: Nog gelijk even een vraagje:
Hoe worden de pageviews eigenlijk geteld in my tnet?

Laat maar, al gevonden. Ik dacht dat het de pageviews waren die ik zelf had gemaakt op tweakers. Dit zijn dus de pageviews naar mijn tnet pagina (dus 71x bekeken)

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 25-07-2007 12:53 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Draadje om in de gaten te houden: nieuws: Iphone blijkt minder populair dan gedacht

Wordt ouderwets lekker geflamet over en weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:31:

Is het nu de bedoeling als je het niet eens bent met een -1 gewoon je waarde te geven die je wilt of +1 om het ongedaan te maken? Want bij reviews: Tweakers.net moderatie FAQ bij onterechte score staat dat een onterechte -1 +1 moet geven en andersom.
AFAIK is dat nog steeds de oude FAQ, die dus niet meer geldig is voor dit systeem.

Ik meen dat het de bedoeling was dat je de reply het niveau gaf dat jij vond dat-ie verdient. Als jij hem een 0 waard vind dus een 0 geven, en geen +1 omdat-ie anders niet op 0 komt.

Correct me if I'm wrong, maar zo doe ik het iig al een hele tijd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Kixtatrt, dat is een oude en achterhaalde FAQ van het vorige mod-systeem.

Binnen het nieuwe systeem is het sim-pel de bedoeling dat je de reactie mod op de uiteindelijke score die jou correct lijkt, maar zonder over of onder te waarderen om dat doel te bereiken.

[edit]
Met wildhagen ^^ dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 25-07-2007 12:44 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

wildhagen schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:41:
[...]

AFAIK is dat nog steeds de oude FAQ, die dus niet meer geldig is voor dit systeem.

Ik meen dat het de bedoeling was dat je de reply het niveau gaf dat jij vond dat-ie verdient. Als jij hem een 0 waard vind dus een 0 geven, en geen +1 omdat-ie anders niet op 0 komt.

Correct me if I'm wrong, maar zo doe ik het iig al een hele tijd...
Ohw, ik zie het:
Door Femme Taken, vrijdag 8 september 2000 06:31, Views: 183.628

Ik vond het al vreemd, maar het lijkt erop dat veel mensen wel zo modereren (misschien omdat die faq er nog zo mooi staat :P)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het is inderdaad misschien wel een ideetje om die FAQ weg te halen of er in ieder geval bij te zetten dat er verkeerde/gedateerde info in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2112376

Deze is toch zeker geen +2 waard mag ik hopen? De informatie is misschien nuttig (alleen voor mensen die het artikel niet hebben gelezen). Het fipo-bashing zeker niet. Ik zou zeggen, geef een 0, net als de post van j005t er onder. Hoewel een +1 misschien te verdedigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Mwoah, ik neig zelf naar een 1. Het is een antwoord op een vraag die (wellicht in de haast om inderdaad een fipo te scoren, ) bovenaan staat. Compleet onzinnig is het dus voor mij niet, wel redelijk snedig imo. De 0 kan ik me in vinden, maar persoonlijk neig ik meer naar de 1. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Wmb is een (+)1 te hoog, het is nutteloze info voor iemand die het artikel wél leest (dus elke geinteresseerde bezoeker) en het is, zoals Michiel ook al aangeeft, gewoon bashen van de fipo'er.

0 is wmb max. en met een -1 zou ik ook goed kunnen leven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik snap niet dat mensen voor deze reactie een +1 kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
botoo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:59:
Wmb is een (+)1 te hoog, het is nutteloze info voor iemand die het artikel wél leest (dus elke geinteresseerde bezoeker) en het is, zoals Michiel ook al aangeeft, gewoon bashen van de fipo'er.

0 is wmb max. en met een -1 zou ik ook goed kunnen leven.
Hmm, dat ligt er imo maar net aan of de vraag waar hij een antwoord op geeft serieus is. Hij neem in ieder geval nog wel de moeite om de vraag te beantwoorden, vandaar dat ik meer richting de 1 neig. Het bashen is naar mij mening ook niet echt op de plek. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik snap de moderatie van een reactie van mij ook niet echt:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2111149

Zelf vind ik +2 wat te overdreven, maar waarom -1.

Edit: en de reactie hierop een +2, lol

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 26-07-2007 10:57 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Waarschijnlijk zijn dat mensen die nog volgens het oude systeem denken en die +2 moderaties wouden compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Renegade schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:37:
mm, dat ligt er imo maar net aan of de vraag waar hij een antwoord op geeft serieus is. Hij neem in ieder geval nog wel de moeite om de vraag te beantwoorden, vandaar dat ik meer richting de 1 neig. Het bashen is naar mij mening ook niet echt op de plek. :)
In het oude systeem zou ik je gedachtengang kunnen volgen Rennie, maar met het nieuwe systeem is 0 de defaultwaarde en +1 al een bonus-score en dat is het imho beslist niet waard, zelfs niet met een roze bril op ;).

[edit]
Waarmee ik overigens niet beweer dat je een roze bril modder bent hoor Rennie, ik gebruik het in dit geval als overtreffende trap voorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 26-07-2007 11:58 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Deze reactie en deze reactie zijn echt geen +2 waard. Daar mag de BB-commissie wel even naar kijken imo.

Edit: Een volledig offtopic reactie +2 geven?

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 27-07-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Net als deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2113739

Er zit zelfs niet eens echt meerwaarde (+1) aan. Er wordt sowieso best veel met +2 opeens gestrooid.

Edit: Lol, dit is de eerste keer dat ik een powermod melding zie (is nu gefixed op waarde 0)

[ Voor 49% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2007 16:44 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kutdraad :)

Als ik tijd heb ga ik verder dan die eerste ketting :P

/edit: Er is in ieder geval een pmod bezig dingen netjes van -1 of +2 op 0 te fixeren d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 27-07-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Woow, dat is echt een kutdraad ja. De eerste ~20 reacties bevatten allemaal zwaar onterechte +2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, die is wel heel erg ja. Van die eerste reacties + meeste reacties daarop mogen degene die daar een +2 hebben gegeven wel eens door de Botte Bijl worden onderzocht.

Helaas kan ik zelf niet meer modden (heb al gereplied) :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
maar nu kom ik in diezelfde draad deze post tegen. Waarom is deze door een powermod op +0 gefixeerd? Ik wilde hem een -1 geven omdat hij de vierde dubbelpost maakt om een slechte post te corrigeren (die bovendien al op -1 staat).

De drie posts erboven zeggen hetzelfde, maar die zijn niet gefixeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door diederik77 op 27-07-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Dat vroeg ik me ook al af.

Verder: Deze fipo met gemekker over de moderaties op +1 of +2 zetten? Lijkt me iets voor de Bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik vind dat er uiteindelijk bijzonder weinig posts op 0 uitkomen. Lijkt er op dat mensen nog erg moeten wennen aan het nieuwe systeem. Er staan imho aardig wat posts in die geen -1 verdienen maar 0. Het is geen grote ergernis om die berichten te lezen.

Bijv. nieuws: Nieuwe bèta Visual Studio 2008 zet webdevelopment voorop

[/opmerking]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Ik weet, het is me eigen post, maar ik vind de onderstaande post toch echt wel minimaal een +1 zoniet +2 waard...

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2118610

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

TGoC schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:24:
Ik weet, het is me eigen post, maar ik vind de onderstaande post toch echt wel minimaal een +1 zoniet +2 waard...

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2118610
Blijkbaar andere mensen niet en je hebt je reactie pas laat neergezet dus misschien hebben veel mensen het niet gezien. Ik vind zelf trouwens ook niet echt dat je post meerwaarde geeft. Het is vooral een opsomming van jouw mening (met ook nog eens een vervelende layout vind ik)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Kixtart schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:46:
[...]

Blijkbaar andere mensen niet en je hebt je reactie pas laat neergezet dus misschien hebben veel mensen het niet gezien. Ik vind zelf trouwens ook niet echt dat je post meerwaarde geeft. Het is vooral een opsomming van jouw mening (met ook nog eens een vervelende layout vind ik)
Nou, er zijn 4 mensen geweest die het als neutraal hebben gemodereerd, terwijl als je vergelijkt met andere reacties die totaal onzinnig zijn of PUUR en alleen 1 informatief item bevatten al +1 hebben...

Mijn post is niet alleen mijn mening maar bevat ook feiten en uitleg waarom deze keuzes terecht zijn en waarom ik ze terecht vind.

En gezien de context van de overige berichten heeft het zeker een Meerwaarde.

Aldus dat vind ik.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Meestal vind je je eigen post wel wat meer waard, maar hoe ik het zie is hier gewoon goed gemoddereerd (meningen van moderators). Als je nu een aantal -1's had gehad dan was het wel mismoderatie.

Dat sommige reacties die onzin zijn een +1 (of zelfs +2) krijgen is een andere verhaal. Die reacties kan je hier zetten. Als er blijkt dat gebruikers structureel slecht modereren raken die hun rechten kwijt.

Trouwens, ik heb dan maar gelijk een vraag aan de moderators hier. Als iemand z'n moderatierechten kwijtraakt, worden dan ook z'n moderaties verwijderd? (bijvoorbeeld +2's bij een onzinpost)

[ Voor 22% gewijzigd door Kixtart op 31-07-2007 16:04 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
TGoC schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Nou, er zijn 4 mensen geweest die het als neutraal hebben gemodereerd, terwijl als je vergelijkt met andere reacties die totaal onzinnig zijn of PUUR en alleen 1 informatief item bevatten al +1 hebben...

Mijn post is niet alleen mijn mening maar bevat ook feiten en uitleg waarom deze keuzes terecht zijn en waarom ik ze terecht vind.

En gezien de context van de overige berichten heeft het zeker een Meerwaarde.

Aldus dat vind ik.
Eerlijk gezegd vind ik je post ook niet meer dan 0 waard. Inhoudelijk heeft hij geen meerwaarde, behalve dat je het wel met de keuzes eens bent - als je meer achtergrondinformatie of onderbouweing had gegeven over je eigen keuzes versus beschikbare alternatieven, was je reactie informatief geweest. Nu haal ik er geen extra informatie uit behalve dat jij het wel min of meer met alles eens bent. Zoals hierboven al door Kixtart werd gemeld, is je reactie daarnaast lastig leesbaar doordat je iedere zin als aparte alinea neerzet, waardoor er geen samenhang in de reactie zit. Daarnaast gebruik je op ongepaste momenten hoofdletters, wat ook afleidt. Een goede post is meer dan een wat langere tekst; je zult alleen een hogere score bereiken als je informatie toevoegt of een goed onderbouwde mening presenteert en dat ook nog enigszins fatsoenlijk vormgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nog even op mismoderaties, wat vinden jullie van deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2119061
Zelf vind ik +1 al aardig hoog, maar nu zit er zelfs een +2 tussen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over modmisbruik gesproken: degene die deze post een +2 gaven mogen hun modrechten per direct inleveren imho. Ten eerste is het compleet offtopic (en dus -1), ten tweede slaat het nergens op. Ding hoort op -1 thuis, niet op +2.

Idem voor deze troll trouwens. Ook lekker origineel, is nog maar 10 jaar oud ofzo....

En een +2 voor deze troll is ook nogal modmisbruik zeg maar...

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 01-08-2007 06:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2120448
deze is totaaaal offtopic, maar krijgt wel 6x +2 :?. Een 0 lijkt me hier toch ideaal?

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 01-08-2007 08:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Inderdaad het schoolvoorbeeld van een 0.

Dat zoveel mensen 'm overigens hoger waarderen geeft wel aan dat er behoefte is aan een simpeler (meer voor de hand liggende) methode om typos te melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Idem voor deze troll trouwens. Ook lekker origineel, is nog maar 10 jaar oud ofzo....
Tja, ik zit te twijfelen of je dit nu een 0 of -1 moet geven.
Als je 'm al 25 jaar regelmatig langs ziet komen, dan wordt je er wel moe van. Maar de poster is nog niet zo oud, dus wellicht heeft die 'm nog niet zo vaak gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mjtdevries schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:31:
[...]

Tja, ik zit te twijfelen of je dit nu een 0 of -1 moet geven.
Als je 'm al 25 jaar regelmatig langs ziet komen, dan wordt je er wel moe van. Maar de poster is nog niet zo oud, dus wellicht heeft die 'm nog niet zo vaak gezien?
Imho is een 0 veel te hoog, en de +2's die hij krijgt zijn dat al helemaal. Gebruiker is volwassen (iig fysiek, geestelijk twijfel ik een beetje gezien de post)

Deze troll die hij post is al minstens 10 jaar oud, dus het is safe om te stellen dat ook hij hem al wel minstens 50x gezien moet hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
wildhagen schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:45:
[...]

Imho is een 0 veel te hoog, en de +2's die hij krijgt zijn dat al helemaal. Gebruiker is volwassen (iig fysiek, geestelijk twijfel ik een beetje gezien de post)

Deze troll die hij post is al minstens 10 jaar oud, dus het is safe om te stellen dat ook hij hem al wel minstens 50x gezien moet hebben.
Ik zou het persoonlijk een 0 geven, omdat het geen echte toevoegende waarde heeft, maar ook niet kwaad kan. Met de veronderstelling dat iets 10 jaar oud is, en je het daarom moet elimineren omdat "iedereen het al 50x gezien heeft", zorg je er dus voor dat niemand het ooit voor de eerste keer kan zien. Ik had hem namelijk nog nooit gezien, en eens moet de eerste keer zijn. Ik zie ook niet in waarom je niet 60 jaar op het internet kunt surfen zonder dat stukje ooit gezien te hebben.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Weltschmerz schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:15:
[...]

Ik zou het persoonlijk een 0 geven, omdat het geen echte toevoegende waarde heeft, maar ook niet kwaad kan. Met de veronderstelling dat iets 10 jaar oud is, en je het daarom moet elimineren omdat "iedereen het al 50x gezien heeft", zorg je er dus voor dat niemand het ooit voor de eerste keer kan zien. Ik had hem namelijk nog nooit gezien, en eens moet de eerste keer zijn. Ik zie ook niet in waarom je niet 60 jaar op het internet kunt surfen zonder dat stukje ooit gezien te hebben.
Met ^
Er zullen genoeg mensen zijn die dat stukje nog nooit hebben gelezen (zoals ik ;)), maar hij is redelijk offtopic, maar niet zo erg dat hij in mijn ogen een -1 verdient (eigenlijk -1/4 ofzo). Maar er zijn veel mensen die het ook met Wildhagen eens zijn en zo werkt de moderatie met z'n allen best goed. (+2 is wel teveel ja)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2120602

Nooit +2 waard.

... Verder wil ik niet heel erg pro-mezelf over komen, maar het lijkt erop alsof alle berichten van killercow en mij een beetje 'gemod met een smaakje' zijn. De rest van de berichten heb ik niet doorgenomen, maar ik vrees dat dat daar dan ook zo zal zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door TheZeroorez op 01-08-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Darn, ja zeg.
Net of het hele artikel hiermee verbeterd wordt 8)7

In dit artikel wordt trouwens ook aardig wazig gemod (veel +2's waar het zefls vaak geen meerwaarde is)
nieuws: Vuurwapenverkoop eBay aan banden gelegd

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 01-08-2007 13:09 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

hell, hoe verschillende personen denken dat dit +2 waard is... (en hoeveel zpelvauten kan je in 1 woord steken?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

In dit artikel wordt trouwens ook aardig wazig gemod (veel +2's waar het zefls vaak geen meerwaarde is)
nieuws: Vuurwapenverkoop eBay aan banden gelegd
Gare draad inderdaad. Ik zal hem eens helemaal nalopen.

Zie trouwens de edit in mijn vorige bericht; dat redactieblog lijkt in z'n totaliteit gemod te zijn 'met een smaakje'. >> Ik doelde ook op die laatste draad, niet de user zelf ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 01-08-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

TheZeroorez schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:24:
[...]

Gare draad inderdaad. Ik zal hem eens helemaal nalopen.

Zie trouwens de edit in mijn vorige bericht; dat redactieblog lijkt in z'n totaliteit gemod te zijn 'met een smaakje'.
Ik heb even een paar berichten van killercow bekeken en het valt verder wel mee. +1's, 0'en en -1 (ik heb 5 reacties bekeken), alleen in de laatste draad is het opeens wat hoog. edit, in wat oudere reacties staan wel vreemde moderaties, maar ik verwacht niet dat het aan hem ligt, want er wordt zoveel vreemd gemod nog steeds
In deze draad zijn veel mensen hoog gemod, maar deze reacties zijn wel interessanter dan de meeste reacties in nieuws artikelen.

Dan maar een edit als reactie op de edit van The_Zeroorez.
Ok, ik dacht dat je het vooral over hem had. Maar ik heb net eens de laatste reviews ook eens bekeken en die hebben net als de redactieblog erg hoge scores. Reacties die normaal 0 zijn hebben hier +1 en reacties die in nieuwsartikelen snel -1 krijgen staan hier op 0 (niet bij alle natuurlijk). Maarja het is de mening van de moderators. Ik denk dat het nog een tijdje dweilen met de kraan open is.

[ Voor 34% gewijzigd door Kixtart op 01-08-2007 14:04 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +1 en zeker een +2 voor deze post is trouwens ook een mooi staaltje modmisbruik en verlies modrechten imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:39:
[...]

Maarja het is de mening van de moderators. Ik denk dat het nog een tijdje dweilen met de kraan open is.
Dat zeker. Ik mag toch hopen dat die metamod daar nog een beetje aan gaat zitten breien... Het is op deze manier weer behoorlijk vervelend aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Niet echt een mismod (hoewel)

Deze Flame mag van mij op -2 ipv op -1 imho (ja, ik weet wat dat betekent).

Hoe kan je nu op zo'n manier de discussie op de frontpage onmogelijk maken? Wat gaat er dan door je heen?

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 02-08-2007 11:47 . Reden: bb codes verprutst, thx hieronder ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

;) Even "Deze flame" en het URL van plaats verwisselen DexterBelgium dan krijgt je wat je wilde. :)

"Deze flame"

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Aardig wat -1s zeg (genoeg normale meningen die gewoon 0 behoren te zijn/niet storend in mijn ogen):
nieuws: Analist: 'Komst SP3 voor Windows XP is zeker'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2121647

2 keer een +2 moderatie? Op wat voor fok niveau zijn we hier bezig zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@terabyte^^ Durf ik niet te zeggen, het kan wmb net zo goed baarlijke nonsense zijn wat er geschreven word zodat een -1 terecht is, als dat het een bekwame reactie is die een fraaie score zou verdienen.
Voor mij volledig onpeilbaar dus ga ik geen BB hanteren.

Overigens loopt het BB werk terug, het heeft even geduurd maar het lijkt enig effect te sorteren \o/

[edit]
Het tweede linke is een notoire -1 mismodder ( . . . geweest).

[ Voor 9% gewijzigd door botoo op 02-08-2007 17:35 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is goed nieuws, dat het begint te helpen...

Toch heb ik nog wel wat kandidaatjes voor de BB, namelijk de volgende:

- Degenen die dit een +2 gaven
- Ook degenen die dit een +2 gaven.

En een +2 voor dit lijkt me ook rijkelijk aan de hoge kant, een 0 of in het uiterste geval een +1 lijkt me toch wel het hoogst mogelijke...

En waarom dit een -1 zou moeten krijgen ontgaat me ook even... modmisbruiker?

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 02-08-2007 18:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrubzjeknf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 21:13
Waarschijnlijk post ik dit hier verkeerd, maar ik weet niet zo gauw waar ik anders moet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/1066/scr29b2d7cjn5.th.png

Veertien -1 moderaties en een gemiddelde van -1 is niet genoeg om 'm effectief op -1 te zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Jrubzjeknf schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:59:
Waarschijnlijk post ik dit hier verkeerd, maar ik weet niet zo gauw waar ik anders moet zijn.

[afbeelding]

Veertien -1 moderaties en een gemiddelde van -1 is niet genoeg om 'm effectief op -1 te zetten? :?
Er zit een verschil tussen normale moderators en ervaren-moderator (weet de naam zo niet, niet te verwarren met de 'echte' moderators zoals op dit forum). De score wordt wel dmv iedere moderator bepaald, maar er is een ervaren-moderator nodig om hem effectief op -1 te zetten (en zo te verbergen).

Graag mij verbeteren als dit niet (meer) klopt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mja, bij die eerste twijfelde ik toch ook hoor. Ik heb die dan maar een 0 gegeven voor "volgens mij klets je hard uit je nek, maar ik geef je het voordeel van de twijfel" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eeh uit je nek kletsen is geen garantie voor een -1... Het staat er netjes, hij maakt z'n punt. Dat het speculeren en onzin is, soit. Kan een reageerder met meer verstand van zaken nog een +1 mee scoren.

Die tweede vind ik gewoon raak... Nou kun je mij verwijten niks van kwantumcomputers te weten (en gelijk heb je), maar volgens mij is dat een nette +1... Iemand met een beter idee?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2124111
Is echt een +1 waard, zelfs een +2, NOT (in m'n ogen dan)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje vroeg om er al over te beginnen, maar ik wil twee posts graag aankaarten: deze en mijne.

De trend is dat deze naar beneden worden gemod, maar mij lijken het twee rake posts. De eerste zegt eigenlijk: "Wat de FSF hier doet is radicaal", en onderbouwt dat met een (nogal ongenuanceerde) vergelijking met Moslims die kwaad worden op een varkensvlees-fabriek.

Ik breng daar tegenin dat de vergelijking beter klopt als Moslims boos worden dat zij uitgesloten worden van een aantal overheids-gesubsidieerde restaurants, of dat ze worden uitgesloten bij BBC's iPlayer: dicriminatie op basis van geloof dus.

Dat vergelijkt een stuk beter met dit artikel, waar mensen die niet in MS 'geloven', worden uitgesloten van de BBC-uitzendingen.

Moet ik m'n vergelijking echt gaan uitleggen? Dat voelt een beetje alsof je een grap gaat uitleggen.

De post eronder, die het van de andere kant uitlegt, krijgt wel de verdiende punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die van hem is toch volledig offtopic, jij gaat hem verbeteren op dezelfde offtopic manier. Die post eronder geeft een reactie met z'n mening erbij waarom het niet klopt in zijn ogen. +1 voor die laatste reactie vind ik ook teveel (heb net 0 gegeven), maar hij is wel beter dan die van jou+ymmv.

Edit: als jullie beide hier een argument/onderbouwing hadden gegeven was het waarschijnlijk beter gemod, nu kan je deze posts op verschillende manieren opvatten.

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 03-08-2007 12:58 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er off topic aan? Alleen het feit dat het woord Moslim valt? Dat heb je nou eenmaal met vergelijkingen... ze vergelijken iets (ontopic) met iets anders (offtopic), om een punt te maken.

Discriminatie vs radicalisme is juist heel erg ontopic, aangezien dat respectievelijk is waar de FSF in dit artikel tegen ageert, en waar de FSF vaak van beschuldigd wordt.

Ik kan natuurlijk m'n post gaan uitleggen, maar moeten tweakers dan altijd de standpunten in Jip en Janneke taal op zich kunnen nemen, of mogen ze ook nog eens zelf nadenken?

Als je een voorbeeld geeft van hoe je het verkeerd op kan vatten, dan wil ik me er wel bij neerleggen. Dan pas ik m'n post wel aan. In mijn ogen is het gewoon een redelijk makkelijk te vatten vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dit artikel heeft zo niks met discriminatie of radicalisme te maken. Het gaat over dat ze een DRM hebben gekozen voor hun fimpjes om hun rechten over dat fimpje te beschermen. Als er nu onverbouwing was geweest waarom deze titels met elkaar te maken hebben is deze reactie gelijk interessanter. Nu is het gewoon een dump van 2 artikel-titels (bij jouw reactie verzonnen titels) die zonder onderbouwing helemaal niks bijdragen (en voor sommige dus vervelend) aan het artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 03-08-2007 14:08 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overtuigd. Aangezien het in het artikel niet direct over OS-discriminatie gaat, moet ik dat uitleggen.

Het T.net-artikel zou overigens wel dat gedeelte van het argument moeten noemen. Als je goed leest zie je dat dat niet wordt gedaan. Er wordt alleen over DRM gesproken, terwijl er in het bron-artikel als eerst wordt gesproken over het feit dat iPlayer alleen op Windows draait, en daarna ook nog over DRM.

Maargoed, dat is meer iets voor Frontpage Feedback. Ik heb m'n reactie aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nog een kleine reactie nog:
Bij het artikel (moslim-vlees artikel) is er helemaal geen discriminatie. Er werd in engeland een hondevoer fabriek gebouwd en de moslims waren hier niet mee eens (wel ivm geloof), maar het werd niet expres daar gebouwd ómdat er moslims wonen (de fabriek moest trouwens nog gebouwd worden, bron@fok)
Degene die dit artikel hebben gelezen zullen wel zoiets hebben van: 'wat heeft dat met dit bericht te maken' en degene die het artikel niet hebben gelezen snappen het misschien nog minder. De reactie van jou was zelfs in 1e instantie nog minder samenhangend (als je connectie van ymmv met dit artikel niet begreep). Nu dat je hem hebt aangepast is het een betere reactie al is het telaat waarschijnlijk als je nog een hogere moderatie verwacht.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de Fok-bron niet gelezen, aangezien ik niet op Fok rondhang, dus ik wist tijdens het plaatsen van m'n originele reactie niet eens dat het geen fictieve titel was. De titel op zich suggereert een radicaal Moslim-protest: "Moslims protesteren tegen <random varkensvlees-fabriek>". Daar reageerde ik dus op.

Nu ik het Fok-artikel wel gelezen heb, blijkt het geen radicaal protest. Hun directe leef-omgeving wordt in hun ogen onrein gemaakt, wat natuurlijk best begrijpelijk is. Dan valt mijn originele reactie inderdaad in het water.

Over die score maak ik me niet al te druk. Hij staat al op nul, dus ik kan tenminste zichtbaar m'n punt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Lol, en nu vind ik je reactie en die eronderstaat een mismoderatie :D (de +2's)
Zal wel door mensen gedaan zijn die je aangepaste post op 0 willen krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 03-08-2007 15:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over m'n eigen reactie mag ik natuurlijk niet oordelen, maar de reactie onder me vind ik niet echt een mismod eigenlijk. 6 mensen vinden het een +1 waard, en 1 een +2. Hij geeft onderbouwing voor z'n standpunt, en hoewel hij de misstap maakt alle Moslims op een hoop te gooien, heeft hij wel een punt.

Een +1 zou ik dus niet onrechtvaardig vinden. Een +2 is misschien te veel, maar als iemand een beetje van het gemiddelde afwijkt, vind ik het geen mismod. Als iedereen hetzelfde zou moeten modereren, dan zou je maar 1 moderator nodig hebben: de goede. En die bestaat niet.

De -1-moderators als mismod bestempelen gaat ook niet, aangezien die waarschijnlijk wat meer gewicht aan de Moslim-generalisatie hebben gegeven, om als het ware de vrede op de FP te bewaren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 16:28 . Reden: inderdaad ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Een +1 behoort eigenlijk een nuttige bijdrage aan het artikel te zijn en een +2 alleen in uiterste gevallen wanneer bijvoorbeeld het artikel teweinig informatie verschaft of incorrect blijkt te zijn. Een post van een paar zinnen kan in 99% van de gevallen nooit een +2 waard zijn. Dat mensen het een +1 geven ok, maar +2 is wel erg over the top.

Dit is dus ook maar een mening van mij, maar uit dit topic blijkt dat dit eigenlijk zo hoort.
-2 bestaat voor ons niet, je zult wel -1 bedoelen

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 03-08-2007 16:20 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kandidaat voor de Botte Bijl: de modmisbruiker die zijn modrechten misbruikt om deze post een +2 te geven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je deze reactie een +2 geeft ben je ook een beetje je modrechten aan het misbruiken...

Vind het een typische 0-niveau post. Niets slechts aan, maar als one-liner zijnde voegt het ook helemaal niks toe. Een +1 zou eventueel nog wel te verdedigen zijn, een +2 is dat zeer zeker niet.

Overigens is een +2 voor deze post of deze post ook een mooi schoolvoorbeeld van modmisbruik.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 04-08-2007 11:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het niveau voor grappige reacties? Ik zie ze vaak op -1 eindigen. Zoals die eerste reactie over de Daleks, dat is toch wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niveau 0 lijkt me het niveau voor grappig. Uitgekauwde puberale 'grappen' die eigenlijk niet grappig zijn en al 100.000x gemaakt zijn (zoals diegene die jij linked), krijgen van mij iig een -1. Meer vind ik het niet waard, want als je die met +1 of +2 gaat belonen hebben we straks bij elke draad minstens 50 reacties met dezelfde 'grap' om vooral maar meer karma te kunnen scoren.

Een +1 voor een grap vind ik te hoog, want de tag die bij +1 hoort is 'meerwaarde'. Een grap voegt over het algemen niets toe qua informatie aan de draad in kwestie, en heeft dus geen meerwaarde, en is dus geen +1 waard.

Om over +2 nog maar te zwijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ligt het aan mij of verdient de helft van de reacties in nieuws: Crysis op 16 november verkrijgbaar; mogelijk ook naar consoles een -1 wegens offtopic? Allemaal offtopic geblaat over videokaarten en DX9/DX10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog een zwikje modmisbruikers:

- Deze reactie verdient echt geen +2, het is compleet off-topic!

- Als deze post, deze post of deze post een +2 waard is ben ik de Paashaas

- Degene die deze flamebait een +2 gaf had denk ik zodanig last van een zonnesteek dat-ie zijn modrechten ging misbruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-08-2007 21:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Persoonlijk vind ik http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2126163 van mezelf geen -1 waard.

Alleen de discussie die er na komt, met voor en tegenstanders, bewijst dat het iets toevoegt. Dat veel mensen het er inhoudelijk niet mee eens zijn is wat anders, maar daar behoor je volgens mij geen rekening mee te houden bij het modden.

(de wijziging is alleen het toevoegen van de laatste zin, wat ik 5 seconde na het plaatsen van de post zelf heb gedaan)

[ Voor 14% gewijzigd door pietje63 op 05-08-2007 17:14 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je beschuldigt gebruikers van Tor, of vergelijkbare systemen, er zo'n beetje van dat ze pedofiele, terroristische misdadigers zijn. Dan is een -1 nog erg, érg mild imho. Zoiets heet namelijk een troll, en dit is niet bepaald een lichte troll...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik zie niet echt een troll in pietje63's reactie. Ik kan me de gedachtengang zelfs wel een beetje voorstellen, al denk ik zelf niet zo en is mijn privacy heel wat waard. Als je nu, zoals wildhagen hier doet (die ik overigens zeer waardeer voor zijn nietaflatende strijd tegen mismodders) de drie door pietje63 genoemde mogelijkheden (of, of dus) bij elkaar gaat tellen tot één grote aantijging, dan maak je er in mijn ogen iets anders van als wat er staat. Het is slechts een opsomming van mogelijk misbruik van de techniek en ik acht het zeer waarschijnlijk dat genoemde groeperingen ook (maar niet als enigen) gebruik maken van Tor. Iets meer nuance in de post had er voor mij zelfs een +1 van gemaakt, nu heb ik een 0,4 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is slechts een opsomming van mogelijk misbruik van de techniek
Zonder die laatste regel zou dat zo kunnen zijn. Juist die laatste regel maakt het imho definitief tot een troll. Er staat dat mensen die Tor gebruiken verdacht zijn/zich verdacht maken. Er staat niet dat sommigen dat doen (want dat zal ongetwijfeld gebeuren, net als met zoveel programma's of technieken).

Zoals het er nu staat, zegt pietje63 dus dat alle gebruikers verdacht zijn/zich verdacht maken. Niet alleen een troll, maar ook nog eens een generalisatie dus.

(alles imho uiteraard)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
dit of dit lijkt me ook niet echt een +2 waard... (ZEER zwak uitgedrukt)

[ Voor 22% gewijzigd door Arne op 06-08-2007 14:52 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die had ik ook al gezien, best nutteloos. Er is wel meer in die draad wazig gemod imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij mag de Botte Bijl Comissie ook eens naar deze nieuwsposting kiijken.

Er worden daar meer onterechte +1's en +2's uitgedeeld dan er momenteel regendruppels naar beneden komen (en dat zijn er heel wat!)... onbegonnen werk om daar nog in te gaan modden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vind het trouwens wel jammer dat de scores niet gelijk worden uitgeklapt. Nu moet je elke keer 2x klikken, bij de 1e klik krijg je toch geen belangrijke informatie (de score die je toch al ziet bij het lezen van de reactie)

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 06-08-2007 16:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
bij die post ben ik (veel te) snel opgehouden met het uberhaupt modereren... iets met druppel op een gloeiende plaat.

offtopic: elke +2 is er al 1 meer dan het aantal regendruppels hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:06:
Volgens mij mag de Botte Bijl Comissie ook eens naar deze nieuwsposting kiijken.

Er worden daar meer onterechte +1's en +2's uitgedeeld dan er momenteel regendruppels naar beneden komen (en dat zijn er heel wat!)... onbegonnen werk om daar nog in te gaan modden...
Oei, het woordje RIAA komt in de nieuwspost voor. Dan kun je bijna beter preventief de BB-commissie langssturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
volgens mij is de BB commissie alleen ff met vakantie ofzo, al lang niks meer van botoo gezien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Neehoor (nog) geen vakantie, maar als je weinig ziet betekent het niet dat er weinig gebeurd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

botoo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:32:
Neehoor (nog) geen vakantie, maar als je weinig ziet betekent het niet dat er weinig gebeurd.
Is het trouwens nuttig om deze posts hier te plaatsen, want zo'n gebruiker komt toch vanzelf naarvoren of niet? (veel afwijking vergeleken met gemiddeldes)

Edit: De topicstart begint ook hiermee:
Het is de bedoeling dat de reguliere modders ingrijpen en zonodig een powermod bijspringt (als de reactie te oud is of als er al heel veel moderaties op geweest zijn waardoor reguliere invloed niet volstaat).
Dus pas na 48 uur of wanneer veel mensen een +2 hebben gegeven wanneer hij echt -1 is (en dit niet vanzelf rechtgedraaid wordt door de moderators)

[ Voor 42% gewijzigd door Kixtart op 06-08-2007 16:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Totdat de modbot is ingelopen moeten we handmatig de mismodders er uitvissen, dus het is wel degelijk nuttig om het te melden. Sowieso is na de inloopperiode een handamtige controle ook wel hendig :).

Er worden nog maar weing powermoderaties uitgevoerd, dat is een goed teken dat het modlegioen aardig op dreef begint te komen, zeker als de mismodders (tijdelijk/permanent) van hun modrechten ontdaan worden..

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Even een (offtopic) vraagje tussendoor uit interesse: Hoeveel tijd heeft die bot eigenlijk nodig om warm te draaien? Het nieuwe systeem is nu zo'n twee maanden in de lucht intussen alweer toch?
excuses als het al ergens duidelijk staat vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2128583
Deze reactie vind ik niet echt een -1 waard. Een aantal posts in die draad die pro-linux zijn krijgen zelfs met 1/2 zinnen een +1 en zo'n posts krijgen een -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Kixtart: * eensch * een -1 is fanboygedrag.

@Haan: Geen vaste tijd, er word nog aan getweaked atm, maar hoe langer de inloop periode hoe beter het resultaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wazig gemod zeg:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2128286
+2 Uitmuntend 1
+1 Meerwaarde 11
0 Neutraal 4
-1 Ongewenst 13

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Gewoon een nulgeval lijkt me... Hij merkt iets op, het is niet geheel onzinnig, en voegt niets belangwekkends toe... ronde score...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zet dit soort opmerkingen meestal op de -1. Alsof het iemand boeit wat hij dacht dat er stond.

Een 0 zou ook wel probleemloos kunnen, maar alles daarboven is toch echt way over the top modmisbruik imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

wildhagen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:26:
Ik zet dit soort opmerkingen meestal op de -1. Alsof het iemand boeit wat hij dacht dat er stond.

Een 0 zou ook wel probleemloos kunnen, maar alles daarboven is toch echt way over the top modmisbruik imho.
Dat vind ik dus ook. Als er mensen zijn die een -1 te weinig vinden gaan ze het compenseren met een +1 of +2 en zo de mening van iemand anders expres teniet doen ipv gewoon zelf modden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:25:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2128583
Deze reactie vind ik niet echt een -1 waard. Een aantal posts in die draad die pro-linux zijn krijgen zelfs met 1/2 zinnen een +1 en zo'n posts krijgen een -1.
Borderline -1. Er is namelijk niet één Linux leverancier, er zijn ontelbaar veel varianten die allemaal volledig compatible zijn, en iedereen kan z'n eigen distro maken. Vraagt bedrijf X er geld voor, dan stap je gewoon over op de distro van bedrijf Y. Ik heb 'm een 0 gegeven, want het was vast niet zo dom bedoeld als het er nu staat :P een -1 gegeven, want het is gewoon klinklare onzin. "Linux gaat ook geld vragen voor hun OS als zij de grootste worden", "bugs in Linux worden niet snel gevonden omdat niemand het gebruikt", etc. Deze poster wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken wat betreft de structuur (zowel bedrijfs- als softwarematig) van Linux.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreezeXJ schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:15:
Gewoon een nulgeval lijkt me... Hij merkt iets op, het is niet geheel onzinnig, en voegt niets belangwekkends toe... ronde score...
Gaan zitten pureren over fucking of f***ing vind ik eigenlijk heel erg onzinnig :). Daarom is/was mijn moderatie ook een -1.

Ja kan best een hele zinnige discussie gaan houden over het nut van censuur op deze manier, maar niet op de frontpage ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is het trouwens nog de bedoeling om modmisbruikers hier te melden, nu de metamodbot online is, of hoeft dat niet meer?

Dan heb ik dus niet over mismods (verschil van 1 puntje bijvoorbeeld), maar over echt misbruik (+2 waar -1 nodig is of omgekeerd).

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.