Okay, het wordt steeds waziger...
Allereerst, waarom is er geen link te vinden naar de google group van Lon op de pagina van PPK?
En dan... Dit is natuurlijk pure onzin.
PPK's weblog:
Ik hoop dat de combinatie van deze pagina's de leden in staat stelt een beredeneerde keuze tussen de twee besturen te maken.
Als ik Lon was, zou ik pissed off zijn en niet zo'n beetje ook. Een combinatie van een objectief plaatje, maar wel met een subjectief verhaaltje van PPK erbij? Waar blijft het subjectieve verhaaltje van Lon op die pagina? Wat is er nou makkelijker dan even het verhaal van Lon te kopieren naar het weblog van PPK. Het zal wel semantisch niet correct zijn of iets dergelijks...
PPK's weblog:
Lon heeft nog nooit een Gildebijeenkomst bezocht. Hoewel ik wegens de vaagheid omtrent de verwerving van het lidmaatschap besloten heb dit feit niet te laten meetellen bij de goedkeuring van zijn kandidatuur, vind ik het niettemin niet van erg veel interesse in het Gilde getuigen. Hij dient op de 18e nog lid te worden, en dus persoonlijk te verschijnen.
Weer onzin; er is nog geen vereniging, er zijn nog geen leden en ik hoop ook voor de nep-leden dat ze beseffen dat ze geen lid zijn. De 'gilde' bestaat gewoonweg niet. Een kijkje in de KvK-inschrijvingen database geeft mij geen front end gilde, dus waar zou Lon lid van moeten worden?
PPK's weblog:
Uiteindelijk gaat het om vertrouwen. Als je me niet vertrouwt, raad ik je aan op Lon te stemmen. Meer kan ik er niet van maken.
Leuker kan ik het ook niet maken, of misschien PPK wel? We lezen even een stukje terug in het verhaal van PPK:
PPK's weblog:
Lon ageert tegen belangenverstrengeling, en hoewel ik het in principe met hem eens ben, zal ik me niet laten weerhouden zaken te doen met partijen met wie ik ook als Gilde-voorzitter spreek. Als ik me wel zou laten weerhouden, zou ik mijn inkomen namelijk kwijt zijn, en dat zal mijn functioneren als voorzitter niet ten goede komen.
Komt de aap nu toch uit de mouw? Wat voor relatie heeft je inkomen met het voorzitterschap?
Ik vertrouw PPK inderdaad niet, ook niet als Freelancer. Hoe kan je iemand vertrouwen als je niet eens op de kandidatuur en gilde-pagina van PPK's weblog (want dat is het) kan reageren zonder dat het ook nog eens gecensureerd wordt?
PPK's weblog:
Mijns inziens verwateren online gemeenschappen altijd vrij snel omdat ze worden overgenomen door mensen die weliswaar een hoop schreeuwen, maar weinig zinvolle bijdragen hebben te leveren.
Vervelend he, mensen die schreeuwen? De vraag is hoe je daar op een juiste manier mee omgaat, om mijn voorbeeld van het hoogbegaafde jongetje er weer bij te halen. Waarom zouden ze dat toch doen op fora's en dergelijke? Schreeuwen? Ik zie weinig capslock op fora's en zeker niet op GoT. Kritiek is echter iets heel anders. Onderbouwde kritiek is iets anders als iets roepe zonder zelf met een idee te komen. Als tegenargument werd gegeven dat wij zelf dan maar met een idee moeten komen. Probleem is dat wij niet om deze 'gilde' hebben gevraagd (laat de overheid maar met een idee komen?).
Ik denk niet dat de mensen schreeuwen, omdat ze geen zin hebben om naar een bijeenkomst te komen, maar omdat ze geen zin hebben om naar een eenzijdig verhaal (sommige noemen het een discussie) te gaan luisteren waarin enige vorm van tegenspraak niet mogelijk is.
De mensen die niet schreeuwen, zijn misschien inderdaad 'followers' van PPK, waarbij zij waarschijnlijk hopen op een vette overheidsopdracht. Ik denk dat het bij deze mensen niet eens te doen is op het verbeteren van de front-end branche. Misschien weer doemdenkend om zo te denken, maar wie verzekerd mij dat dat ECHT niet zo is, als PPK hierboven zo'n verhaal ophangt?
Als ik een kandidaatvoorzitter zou zijn, zou ik de oprichtingsdatum proberen uit te stellen, om duidelijk te maken dat standpunten weldegelijk van alle kantpunten uitgelicht moeten worden en dat er voor alsnog 3 websites gemaakt moeten worden:
- Weblog van PPK met info over zijn kandidaatvoorzitterschap
- Weblog/Group van Lon met info over zijn kandidaatvoorzitterschap
- En dan iets belangrijks: Een onafhankelijke website, die niet door een kandidaatvoorzitterschap is ontwikkeld, waarop ALLEEN maar onpartijdige en objectieve informatie te vinden is over het gilde. Hieronder valt dus ook links/pagina's van kandidaatvoorzitters.
En verder, succes Lon!
PS:
Link voor de mensen die het niet kunnen vinden, met uitstekende reacties over de algehele gang van zaken:
http://groups.google.com/group/frontendersgilde/