Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivecar schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:39:
[...]

CA of scherptediepte?
Ik zie ghosting en ongetwijfeld CA. Maar ik denk dat je met de haren ook te maken hebt met scherptediepte.
Snorharen aan de linkerkant, die paarse waas is geen scherptediepte imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:37:
Thx, dit verklaard een hoop! Ik heb namelijk een zelfde probleem dat ik vind dat mijn foto's onscherp zijn en dat had ik met Nikon niet...
En daarbij maakt bewegingsonscherpte eig. niet echt uit...
Canon kitlens wordt in mijn terminologie ookwel de wegwerplens genoemd, het is ideaal om cantussen of andere extreme bezopen/riskante omstandigheden te fotograferen. Dan mag ik met de EOS 20D gaan smijten en er kan slechts een 35 euro lensje sneuvelen. Deze is vervangbaar en is nog altijd goedkoper dan wat wij aan een serieuze UV filter uitgeven om een objectief te beschermen.
Maar hoe kan je dit probleem nu het beste op lossen zonder alles te bewerken?
Met een scherpere objectief beginnen? Dan ervoor zorgen dat het objectief scherp afgeregeld is en de autofocus moet accuraat zijn. De camera moet ook accuraat autofocussen, mijn EOS 20D en 85mm/1.8 zijn allebei door Rofa afgeregeld zodat ze accuraat werken. Dat kost wel 100 euro per item dat je laat afregelen en ik kan als student zeggen dat het kostelijk is.
Ik probeer het nu te voorkomen door erg te letten op mn sluitertijd (d.w.z. eerder hogere Iso en spelen met de belichting zodat sluitertijd minstens 1/80 / 1/100 is...)
1/100 is voor brandpuntsafstand van 55mm bij 1,6x cropfactor op het randje, de sluitertijd hou ik zo kort mogelijk.
Sigma lens heb ik er minder problemen mee, kan dat?
Ik had namelijk laatst echt heleboel mooi scherpe foto's geschoten van een libelle... maar ik kan ze niet meer vinden, behalve deze...
Als de objectief scherper is, dan kan het gebeuren dat je minder last van onscherpte hebt.

Canon EF 85mm/1.8 met ISO100 (+ 0,5 stop pushing), 1/500 en f/1.8 voor een korte scherptediepte. Zonder verscherpening.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/canon_ef_85mm_1.8_thumb.jpg

Met verscherpening.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/canon_ef_85mm_1.8_bewerkt_t.jpg

Canon EF 85mm/1.8 met ISO1600, 1/125 en f/4.5. Zonder verscherpening en hoge ISO moet niet perse bakken ruis opleveren.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/canon_ef_85mm_4.5_thumb.jpg

Met verscherpening.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/canon_ef_85mm_4.5_bewerkt_t.jpg

De sluitertijd dicht tegen de vuistregel kan ook scherpe plaatjes opleveren, als je de camera voldoende stil kan houden icm het onderwerp dat ook goed stil blijft.

Deze prime is 1 van de scherpere objectieven, de kitlens moet ook niet hiermee vergelijken.

Canon kitlens @ 18mm met ISO400 (+ 1 stop pusing), 1/80 en f/5.6. Zonder verscherpening.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/canon_kitlens_18mm_5.6_thum.jpg

Met verscherpening.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/canon_kitlens_18mm_5.6_be_t.jpg

Referentieplaatjes van de kitlens, als je met de kitlens in Antwerpen Centraal dezelfde foto met dezelfde instellingen trekt, dan zal je normaal gezien hetzelfde moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kopen jullie van die plastic beschermkapjes voor op het lcd scherm? ben al in verschillende winkels wezen kijken maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
niet... heb mn 400d nou bijna een jaar, zit nog geen krasje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:10:
Waar kopen jullie van die plastic beschermkapjes voor op het lcd scherm? ben al in verschillende winkels wezen kijken maar kan niks vinden.
Niet, enkel Nikonbezitters zie je met zo'n ding. Je krijgt hem daar bij de camera, in ieder geval bij de D200.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ajhaverkamp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Niet, enkel Nikonbezitters zie je met zo'n ding. Je krijgt hem daar bij de camera, in ieder geval bij de D200.
D70, D70s en D80 ook. Alleen de laatst genoemde is nog nieuw te verkrijgen trouwens.

Je hoeft je lcd ook niet te beschermen, wat ze voor plastic gebruiken weet ik niet, maar het is super spul.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik zit (ook) aan een Canon EOS 400D te denken. 1 vraagje, edoch: ik heb nog een analoge EOS waar ik een set prima lenzen bij hebt. Ik begreep dat die in principe nog goed te gebruiken zijn. Maar door het digitale moet je de specs van de analoge lezen maal 1.6 doen om de digitale specs te krijgen (toch?).
Ik heb 2 zoom lenzen, 1 28-105mm en een 100-300mm. De grootste afemting is wel lekker dan natuurlijk; dat wordt dan een 480mm, echter mijn huidige groothoek 'lens', 28mm wordt een 44,8mm (digitale equivalent), en dat vindt ik nou weer net jammer. Dan is het net een standaard (50mm) lens.

Bestaan er geen converter (ringen) die die 'omslag factor' van 1,6 weer ongedaan maken?

(ik zou dan alleen voor een body kunnen gaan, die kit lens die meegeleverd wordt (18-55mm) stelt toch niet zoveel voor en mijn huidige lenzen zijn een stuk beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:09
De crop-factor van 1.6x klopt.
Maar de 18-55 is zn geld (50 euro ofzo) wel waard voor zijn groothoek.
Geen geweldige lens maar als je niet van plan bent om een groothoek lens te gaan kopen zou ik hem er wel bij nemen.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Nee, maar met de kitlens is de goedkoopste optie als je toch dat stukje groothoek nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
offtopic:
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat je uberhaupt een reactie van de cashback krijgt? Krijg hiervan bericht of moet je maar gewoon wachten totdat het geld op je rekening staat?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik dacht iets van een week of 4, maar ik kan mij vergissen. Hier is vast wel iemand die er laatst gebruik van heeft gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siender
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik ben van plan om van s5600 naar EOS400d over te stappen maar kan mijn polarisatiefilter(55mm) ook op de 400D (18-55 kitlens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
met een step-up ringetje wel, de 18-55 heeft geloof ik een andere diameter (ik dacht 52mm)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
De 18-55 is 58 mm rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Kan zeer waarschijnlijk wel. En anders krijg je aan de groothoekkant gratis een mooi vignetteringseffect erbij ;). Misschien is dit anders een optie voor je?
Ik neem aan dat je bekend bent met het ronddraaien van het frontelement van de kitlens? Maakt het wel een stuk lastiger, maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Stimpy001 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:29:
offtopic:
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat je uberhaupt een reactie van de cashback krijgt? Krijg hiervan bericht of moet je maar gewoon wachten totdat het geld op je rekening staat?
maximaal 30 dagen om een email te ontvangen en daarna max 20dagen voor het gestort wordt, let op, het kan bijzonder lang duren, duurde bij mij ook 2 maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
kaajee schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:09:
Ik zit (ook) aan een Canon EOS 400D te denken. 1 vraagje, edoch: ik heb nog een analoge EOS waar ik een set prima lenzen bij hebt. Ik begreep dat die in principe nog goed te gebruiken zijn. Maar door het digitale moet je de specs van de analoge lezen maal 1.6 doen om de digitale specs te krijgen (toch?).
Ik heb 2 zoom lenzen, 1 28-105mm en een 100-300mm. De grootste afemting is wel lekker dan natuurlijk; dat wordt dan een 480mm, echter mijn huidige groothoek 'lens', 28mm wordt een 44,8mm (digitale equivalent), en dat vindt ik nou weer net jammer. Dan is het net een standaard (50mm) lens.

Bestaan er geen converter (ringen) die die 'omslag factor' van 1,6 weer ongedaan maken?

(ik zou dan alleen voor een body kunnen gaan, die kit lens die meegeleverd wordt (18-55mm) stelt toch niet zoveel voor en mijn huidige lenzen zijn een stuk beter)
&
Sangre schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:32:
De crop-factor van 1.6x klopt.
Maar de 18-55 is zn geld (50 euro ofzo) wel waard voor zijn groothoek.
Geen geweldige lens maar als je niet van plan bent om een groothoek lens te gaan kopen zou ik hem er wel bij nemen.
Je zou dan toch in principe een groothoek voorzet lens kunnen gebruiken met een factor 0,625, om de crop factor van x1,6 ongedaan te maken (1/1,6=0,625)?

Deze, Raynox DCR-7900ZD 0.79x wide angle lens, vond ik met een quick search, is welliswaar factor 0.79x, maar die moet ook te vinden zijn in ong. 0,6x. Of ga je dan wel erg inboeten op kwaliteit (weer een 'lens' ertussen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

kaajee schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:16:
[...]
Je zou dan toch in principe een groothoek voorzet lens kunnen gebruiken met een factor 0,625, om de crop factor van x1,6 ongedaan te maken (1/1,6=0,625)?

Deze, Raynox DCR-7900ZD 0.79x wide angle lens, vond ik met een quick search, is welliswaar factor 0.79x, maar die moet ook te vinden zijn in ong. 0,6x. Of ga je dan wel erg inboeten op kwaliteit (weer een 'lens' ertussen)??
Ja, dat kost kwaliteit, want het is extra glas dat je ervoor hangt. Tevens is de kans groot dat je tegen dat voorzetgeval gaat aankijken als je de lens op zijn wijdst gaat gebruiken. Dus moet je weer een stuk uit je foto gaan snijden om te zorgen dat je het niet ziet, waardoor je meteen het effect (voor een groot deel) kwijt bent. En je nog geen wijd hebt.

Oplossing:
- koop een Canon 5D full frame (kost je een aardige duit)
- koop een goede wijd lens, hangt er een beetje vanaf wat je wijd noemt. Kan dus de kitlens zijn 18 mm (omgerekend 29 mm), of bv een Canon 10-22 (omgerekend 16-35 mm).

Ken je niemand in je buurt die een Canon crop camera (300D,350D,400D,10D,20D,30D) heeft waarop je je lenzen even kunt proberen?

Edit:
welke lenzen heb je nu precies?
Deze 28-105?
en deze 100-300?

[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 15-08-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:09:

Ik gebruik nu ook een 28-105 lens en 100-300 mm lens van een oude Canon, maar ik heb er wel de kitlens erbij. Liever schiet ik met de 28-105 (mooiere lens), maar als ik de 'groothoek' nodig heb, dan gebruik ik het kitlensje... dan is het toch wel fijn om die lens te hebben. Pas als ik echt mooie groothoekplaatjes wil maken, neem ik wel een betere groothoek lens.

Hoe vaak heb je die groothoek gebruikt??? En waarvoor? En hoe goed / slecht vind je de kitlens om dat te gebruiken?
Ik denk dat de kitlens altijd nog beter is dan een converter... (prijs / kwaliteit gezien dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan een nieuwe accu te gaan kopen voor mn eos 400d. op de canon site stond dat de niet originele canon accus ( diue veel goedkoper zijn) schadelijk zijn voor je camera en dat er brand en ontploffings gevaar zou zijn.
is dit echt waar??? want anders ga ik toch maar een originele canon accu van 79 euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:34:
ik ben van plan een nieuwe accu te gaan kopen voor mn eos 400d. op de canon site stond dat de niet originele canon accus ( diue veel goedkoper zijn) schadelijk zijn voor je camera en dat er brand en ontploffings gevaar zou zijn.
is dit echt waar??? want anders ga ik toch maar een originele canon accu van 79 euro kopen.
Theoretisch kan dat.
Maar ook Nokia accu's kunnen ontploffen in een Nokia GSM.
Maw: maak je je er niet heel druk over.

Ik heb goede ervaring met de accu's van Aq4u, kosten niet veel en werken goed.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Precies, dat gemiep over die nepaccu's: niet op letten. Goede kans dat ze uit dezelfde fabriek komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als ik jou was zou ik gewoon voor een kit-setje gaan.

[lompmodus aan]
Als ik kijk hoe de kwaliteit van je lenzen nu is, dan denk ik dat die van hetzelfde niveau zijn als je huidige kitlens. :X
[lompmodus uit]

Zo heb je meteen het groothoekprobleem opgelost.
Mocht het bevallen dan kun je later altijd nog eens investeren in een goed stukje glaswerk.

Heb zelf ook de 400D met kitlens. Inmiddels (3 jaar na aanschaf van mijn eerste 300D) ben ik ook begonnen in het investeren in beter glaswerk. Het resultaat van beter glaswerk overtreft beslist je verwachtingen!

Je kunt beter een jaartje langer sparen en dan meteen een goed lichtsterk objectief kopen dan het overhaast aanschaffen en straks weer tegen beperkingen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de barcode van mijn 400d doos uitknippen maar nu zit er bij mij een sticker over de originele barcode met een andere barcode, moet ik die er nou afhalen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat de barcode die over die barcode op de doos hangt de juiste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eindelijk de stap nemen naar een Canon 400d + kitlens + 2gb CF in eerste instantie. Overige lenzen, batterygrip, flitser etc komen later wel. Nog eerst maar even flink doorsparen...

Ik krijg em dinsdag binnen!! Ik kan niet wachten!!

Voel me nu net een klein kind die niet kan slapen omdat hij op schoolreisje gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:38:
Ik wil de barcode van mijn 400d doos uitknippen maar nu zit er bij mij een sticker over de originele barcode met een andere barcode, moet ik die er nou afhalen of niet?
Gewoon het hele stuk uitknippen en opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu de goedkoopste online zaak voor de 400d?goedkoopste die ik tot nu toe had gevonden was 720 euro...in de winkel is ie 770 euro. Scheelt maar 50 euro en je krijgt wel service....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:30:
wat is nu de goedkoopste online zaak voor de 400d?goedkoopste die ik tot nu toe had gevonden was 720 euro...in de winkel is ie 770 euro. Scheelt maar 50 euro en je krijgt wel service....
Bij de mediamarkt Utrecht kost die na cashback: 589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:30:
Met kitlens is ie al voor minder dan €700 te vinden: pricewatch: Canon EOS 400D Kit (10MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em voor 692,- bij Wehkamp besteld.

400d + 8-55mm kitlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nu de prijzen van de EOS 400D behoorlijk lijken te zakken vraag ik mij af of er misschien een nieuw model op de markt zal komen binnen laten we zeggen 6 maand oid. Heeft iemand hier al meer info over?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Jeetje, dat gaat hard, met 2 maandjes wachten had ik best geld verdiend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mhaw, ik heb de mijne 11 maanden geleden gekocht als kit voor 760€ Dus in 1 jaar maar 70€ gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
_ferry_ schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:20:
Mhaw, ik heb de mijne 11 maanden geleden gekocht als kit voor 760€ Dus in 1 jaar maar 70€ gezakt.
Heb hem in Februari zelfs voor 680 (de kit) gekocht. dat scheelt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Oh, ja, ik maakte een stom rekenfoutje, valt reuze mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Och, en dan nog, het is zijn geld dubbel en dwars waard. Heb hem nu een half jaar en hij bevalt uitstekend tot groot genoegen van mijn vrouw, nu ben ik het die foto's maakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten! Nog 1 dagje te gaan....
Kon geen vrij krijgen dus ik moet wachten tot ik thuis ben van mn werk!! Het gaat me niet snel genoeg....

@Fonzie27
Waarmee schoot je voordat je de 400D had ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel speuren en vergelijken neig ik er toe om de 400d te kopen inplaats van de nikon d40x omdat ik zelf het design mooier vind, hem even lekker vind vasthouden en omdat hij technisch ietsje beter is maar laatst hoorde ik dat je bij de nikons de software in je camera kan vernieuwen zodat je camera up to date blijft....weet iemand of dit ook bij de eos 400d kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:32:
Na veel speuren en vergelijken neig ik er toe om de 400d te kopen inplaats van de nikon d40x omdat ik zelf het design mooier vind, hem even lekker vind vasthouden en omdat hij technisch ietsje beter is maar laatst hoorde ik dat je bij de nikons de software in je camera kan vernieuwen zodat je camera up to date blijft....weet iemand of dit ook bij de eos 400d kan?
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
En daarbij, zoveel updates komen er niet voor uit en dat zijn vaak kleine fixes (nieuwe pictbridge voor canon bijvoorbeeld) Oftewel trek je daar niet zoveel van aan, en laat daar al helemaal niet je keuze van afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 18:56

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:10:
Beschermkapjes heb je dus niet voor de Canon cams (helaas), maar ik heb er een screenprotector overheen geplakt, eentje van Brando (van eBay geplukt). Kostte me 10 euro ofzo, maar ik leg nu wel m'n camera wat makkelijker op z'n rug op een ander oppervlak dan m'n bureau ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 400d is binnen!!

een wereld van verschil tov s5600 wauwie!! Ik ga van het weekend naar Kopenhagen (moet daar dj'en) en dan zal ik proberen wat foto's te maken.

Wie weet mijn eerste testcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Foto's terwijl er niemand achter de DJ booth staat? ;) ;).

Overigens is het LCD scherm erg goed kras bestendig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha, goed gevat Sponge ... maar nee...
ik doe de foto's in de middag, en dan in de avond lekker scratchen!

ik post altijd filmpjes op mn blog www.djitlblog.com

Anyways...de 400D is echt een heerlijk toestel om met fotografie te beginnen...De body is wel ok, maar je glaswerk is belangrijk dat mer ikk nu al ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 'Canon' digitale FOTOSPIEGELREFLEXCAMERA , type Eos 400D met 18-55 mm lens €410,-

Is dit een kwestie van meteen kopen, of nog even afwachten wat de prijzen gaan doen?

(Heb nu een gewone Kodak EasyShare DX7630, die is 6.1megapixel maar is niet echt gebouwd om te zoomen: http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_813.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
€410 voor een 400D kit? Scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je 100% garanderen dat het geen scam is, er is er maar 1 van en ik weet dus niet of ik moet bieden (vooral ook omdat het toch aardig wat geld is en ik meer foto's maak van stage, schoolopdrachten en dagjes uit)

EDIT: het is legitiem en verder ook een gewone goede camera (Henk weet hoe het zit :P ) dus laten we dat even achterwegen houden en gewoon even bedenken of de camera nog meer zal zakken?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:51:
[...]

Ik kan je 100% garanderen dat het geen scam is, er is er maar 1 van en ik weet dus niet of ik moet bieden (vooral ook omdat het toch aardig wat geld is en ik meer foto's maak van stage, schoolopdrachten en dagjes uit)
Want, je kent de verkoper of hij wordt aangeboden bij een gerenommeerde shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:45:
1 'Canon' digitale FOTOSPIEGELREFLEXCAMERA , type Eos 400D met 18-55 mm lens €410,-

Is dit een kwestie van meteen kopen, of nog even afwachten wat de prijzen gaan doen?
Wauwie de prijs is wel belachelijk laag zeg!
Als het echt koosjer is zou ik het meteen doen.

Hoe zit het met;
- Garantie
- Handleiding
- Krijg je een bon/factuur ?
- Misschien kan je via Canon het nummer van body controleren ?

Kan het zijn dat de body refurbished is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:51:
EDIT: het is legitiem en verder ook een gewone goede camera (Henk weet hoe het zit :P ) dus laten we dat even achterwegen houden en gewoon even bedenken of de camera nog meer zal zakken?
Ja, hij zakt de komende maand nog even 250 euro = 33% naar beneden.... Natuurlijk niet 8)7

Als het koosjes is, is het een nobrainer, al wat het maar om hem door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:04:
[...]

Wauwie de prijs is wel belachelijk laag zeg!
Als het echt koosjer is zou ik het meteen doen.

Hoe zit het met;
- Garantie
- Handleiding
- Krijg je een bon/factuur ?
- Misschien kan je via Canon het nummer van body controleren ?

Kan het zijn dat de body refurbished is ?
Over de garantie en bon/factuur zal ik even gaan mailen, geen idee trouwens of garantie direct via Canon gaat of de winkel ? Een handleiding zit er bij maar kan ook altijd via het internet worden bemachtigd :)
Het is trouwens een showmodel, zal wel even kijken en nummer van body noteren
Ging om http://bva-auctions.com/a...4&act=lot&did=&lid=159848 maar is inmiddels 470 geboden _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:09 ]

Verwijderd

kan geen kwaad om het te checken in mij idee. Gisteren heb ik wat plaatjes gschoten met mijn nieuwe speeltje. Vind het erg lekker werken

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:17
Heb gister mijn nieuwe Canon 50mm F/1.8 binnen gekregen en alles werkte prima, alleen heb ik nu een klein probleem. Als ik hem op mijn body zet (400D) dan begint ie wat lawaai te maken en als ik erin kijk zie ik de sluitergordijnen ( weet niet of dit het goede woord is voor die dingen die de F regelen) een beetje heen en weer trillen, ze lijken vast te zitten. Als ik de camera aan zet krijg ik meteen een error99 melding waarin staat dat ik de camera uit en aan moet zetten of de accu moet vervangen. Weet iemand of dit vaker voorkomt bij deze lens of in combinatie met een 400d, ik kan er verder namelijk weinig over vinden.

bvd Rene

• neographikal
  • Niet online
DOA, terug met dat ding :) Het zijn trouwens je diafragmalamellen.

• Revaes
Hij werkte dus eerst wel prima, dus niet echt een DOA

• neographikal
  • Niet online
Als je nou heel handig bent zeg je dat dus niet tegen de winkel. Sowieso, alles wat binnen een dag of acht kapot gaat wordt als een DOA gezien :)

Verwijderd

Klinkt nogal als een anticlimax, vooral als je met smart heb gewacht op het spulletje.

• neographikal
  • Niet online
Tja, 't is shit, maar beter nu dan na drie maanden...

• Revaes
Ja dat is zo

• Jivecar
€ 410 voor een 400d kitlens als showmodel is zelfs nog erg goedkoop.
Weet je zeker dat het te vertrouwen is en dat de camera goed werkt?
De winkels die uberhaupt showmodels hebben verkopen de camera nieuw voor +700 euro.

Minstens een korting van 300 euro.... denk dat bij veel mensen wanttrouwen zit.
Je kunt er ook zeker van zijn dat de prijs niet zakt.
Althans, niet onder de 410 euro.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siender
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Vandaag mijn EOS 400D binnen gekregen. Nog bedankt voor die link, ik heb het polifilter geruild met hem :) Maar als ik nu door de zoeker kijk zie ik rechts van het midden een heel klein "vuiltje" zitten. Op de foto's zie je dit niet. Ik ben ermee naar de locale fotowinkel geweest en ze zeiden dat het een stofje tussen de zoeker en de spiegel was of zoiets en dat ik hem terug zou moeten sturen. Is dit niet zelf op te lossen en hoelang ben ik hem kwijt als ik hem terugstuur (op internet gekocht).

Even de lens eraf gehaald en erdoorheen geblazen en het was weg :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Siender op 24-08-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Siender schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:52:
Vandaag mijn EOS 400D binnen gekregen. Nog bedankt voor die link, ik heb het polifilter geruild met hem :) Maar als ik nu door de zoeker kijk zie ik rechts van het midden een heel klein "vuiltje" zitten. Op de foto's zie je dit niet. Ik ben ermee naar de locale fotowinkel geweest en ze zeiden dat het een stofje tussen de zoeker en de spiegel was of zoiets en dat ik hem terug zou moeten sturen. Is dit niet zelf op te lossen en hoelang ben ik hem kwijt als ik hem terugstuur (op internet gekocht).

Even de lens eraf gehaald en erdoorheen geblazen en het was weg :*)
Goed om hier aan te geven omdat veel mensen het niet weten maar binnen een half jaar na aankoop mag je je camera één keer gratis laten reinigen door ETB (in Roosendaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jivecar schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:11:
[...]
Goed om hier aan te geven omdat veel mensen het niet weten maar binnen een half jaar na aankoop mag je je camera één keer gratis laten reinigen door ETB (in Roosendaal).
Oh, waar staat dat? Want daar heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
ajhaverkamp schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

Oh, waar staat dat? Want daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik heb net de site van ETB doorzocht, maar kon het niet vinden.
Volgens mij ben ik via het eosdigitaal forum destijds getips en heb ik navraag gedaan bij ETB.
Dit mailtje kon ik net nog wel vinden in m´n inbox.
Even navragen bij ETB alvorens een clean afspraak te maken, ik had toen alleen de bon als garantiebewijs nodig om aan te tonen dat hij niet ouder was dan 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
Joo, ik heb soms het probleem dat mijn foto gewoon echt te donker is, ik heb het al eerder laten weten hier, maar nu heb ik wat voorbeelden :)

http://picasaweb.google.n...photo#5103323270190236866
http://picasaweb.google.n...photo#5103323291665073362

of

http://picasaweb.google.n...photo#5103322759089128242
http://picasaweb.google.n...photo#5103322741909259042

of

http://picasaweb.google.n...photo#5103317420444776786
http://picasaweb.google.n...photo#5103317403264907586

en soms last van een donkere waas ofzo die eroverheen komt (1e aardig, 2e met waas, 3e de 2e bewerkt en goed)

http://picasaweb.google.n...yphEY#5103132955894373074
http://picasaweb.google.n...yphEY#5103132964484307682
http://picasaweb.google.n...yphEY#5103132977369209586

Zijn deze problemen puur de autofocus ofzo, of komt her ergens anders door?
Hebben meer mensen dit probleem soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind je foto's op Picasa gemiddeld eerder te licht dan te donker en die "donkere waas" zie ik helemaal niet. Is je (CRT?)monitor soms aan het overlijden?
Als je niet tevreden bent met de voorgebakken "landschapmode" wordt het misschien tijd om over te stappen op "creatief gebruik", bijvoorbeeld Tv of Av. Als je dan ook nog eens kijkt naar de methode van belichten (bijvoorbeeld deelmeting ipv evaluatief), dan heb je al een boel meer mogelijkheden om het eindresultaat te beinvloeden. Daarnaast vereist vrijwel iedere digitale foto nabewerking, om het onderste uit de kan te halen. Leuke hobby toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
ik zie ook niks raars mbt een zwarte waas op je foto's.

en idd wat toff zegt, je zou nog met je witbalans kunnen spelen, voor andere kleuren.

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 20:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zie onderbelichting en belichting dat op de lucht afgeregeld is. Lichtmeting op partial zetten en belichting instellen waar je het wilt en nabewerking komt ook erbij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:18:
[...]

Over de garantie en bon/factuur zal ik even gaan mailen, geen idee trouwens of garantie direct via Canon gaat of de winkel ? Een handleiding zit er bij maar kan ook altijd via het internet worden bemachtigd :)
Het is trouwens een showmodel, zal wel even kijken en nummer van body noteren
Ging om http://bva-auctions.com/a...4&act=lot&did=&lid=159848 maar is inmiddels 470 geboden _/-\o_
Huidig bod 440 exclusief btw en exclusief veilingkosten = 607 inclusief alles....daarvoor koop je hem ook nieuw, niet demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje over de fotokwaliteit van de 400d

binnenkort ga ik & men vriendin naar disney voor 2 daagjes, ze heeft wel een 2gig kaartje maar wilt liever haar laptop niet meenemen. in jpeg gaan er dan zo'n 460 foto's op in max res en op quality fine.

nu als we de res nu zetten op 2618x1880 dacht ik dat het is (iets van rond de 5mp), dan is dat toch nog altijd genoeg voor een 10x15 afdrukje of iets groter?

we gaan heus geen posters laten afdrukken of laat staan een A4 drukje. dus normaal is die 5mp zat goed genoeg om nog goede foto's te maken vermits de quality nog steeds op fine staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Meer dan zat, maaruh, waarom zou je geen nieuw kaartje erbij halen? Een fatsoenlijke 4GB kaart kost je nog geen vier tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Over hoeveel megapixels nodig voor een bepaald aantal dpi bij printen is echt héél veel geschreven.

Maar eigenlijk zou ik er niet eens over willen nadenken, een extra 2 gig kaartje is imo zo duur nog niet. Met huidige flash prijzen moet je eigenlijk nooit een trade-off op dit gebied hoeven te doen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivecar schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:19:
[...]

Huidig bod 440 exclusief btw en exclusief veilingkosten = 607 inclusief alles....daarvoor koop je hem ook nieuw, niet demo.
idd.. maar zijn wel meer mensen die een beetje iets te verslaafd zijn en € 260,- voor een 30gb ipod kopen zonder winkelgarantie terwijl je voor minder een hele nieuwe koopt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:04:
ff vraagje over de fotokwaliteit van de 400d

binnenkort ga ik & men vriendin naar disney voor 2 daagjes, ze heeft wel een 2gig kaartje maar wilt liever haar laptop niet meenemen. in jpeg gaan er dan zo'n 460 foto's op in max res en op quality fine.

nu als we de res nu zetten op 2618x1880 dacht ik dat het is (iets van rond de 5mp), dan is dat toch nog altijd genoeg voor een 10x15 afdrukje of iets groter?

we gaan heus geen posters laten afdrukken of laat staan een A4 drukje. dus normaal is die 5mp zat goed genoeg om nog goede foto's te maken vermits de quality nog steeds op fine staat.
Haha, dit zie je echt heel vaak. Kopen mensen een dure camera met veel MP's, en dan gaan ze 'm op een lagere setting gebruiken 'omdat er anders zo weinig foto's op de kaart passen'.
  • "Vroegah" pasten er 'maar' 36 foto's op een filmpje, prijs je rijk met 460 foto's dacht ik zo (in 2 dagen |:( )
  • Geheugenkaartjes kosten geen drol >:)
  • Je kunt ook proberen minder foto's te maken maar er wel voor zorgen dat ze goed zijn
Om toch nog antwoord te geven op je vraag: Zelfs afdrukken van 3MP zien er op 10x15 nog redelijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nuja ik meen mij idd ook wel te herinneren dat 5 of 6mp genoeg is maar ja toch best ff vragen
kunnen mss anders ook snel flashkaartje bij kopen! ik bezie het nog wel ^^

en ja idd ik zei ook al tegen haar van: trek dan betere foto's of delete direct alles wat fout is na een dagje.

400 foto's op een kaartje krijgen is genoeg als je ergens gewoon naar toe gaat naar mijn mening maar als je een weekendje doet en je wilt echt veel foto's trekken is het raar dat het idd zo snel vol zit :p

en we hebben geen zin om laptopje mee te nemen of het kaartje leeg te halen na een dag zodus

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Laatst online: 06-06 12:44
PhilipsFan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:16:
[...]

Haha, dit zie je echt heel vaak. Kopen mensen een dure camera met veel MP's, en dan gaan ze 'm op een lagere setting gebruiken 'omdat er anders zo weinig foto's op de kaart passen'.
.....
with ^^
Een CompactFlash kaartje kost idd niks, en als je veel foto's wil maken, is het een luxe om veel te kunnen schieten in hoge kwaliteit

PS: http://tweakers.net/pricewatch/cat/300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Zjerre: Door de bank genomen kost een 4 GB kaartje maar de helft meer dan zijn 2 GB kleine broertje en eventuele verzendkosten zijn gelijk, waardoor het verschil nog minder is. Als je gaat croppen telt iedere pixel, nog een reden om niet te bezuinigen op je resolutie, maar als het idd om 10x15 gaat, dan kan je wel wat missen. De meesten hier (incl. ondergetekende) zijn eigenlijk te kritisch geworden op de kwaliteit. Ik zie nog wel eens met plezier eigen werk van een paar jaar geleden terug, met een compactje van 3MP geschoten, waarvan de kwaliteit op A4 toch eigenlijk nog reuze meevalt. Pas wanneer de omstandigheden minder worden gaat de kwaliteit van je gear - en dus ook van de gebruikte resolutie - van doorslaande betekenis worden.
Eigenlijk (nofi) denk ik dat je, gezien je wensen, beter af was geweest met een goede niet-SLR. Dan had je voor minder geld meer bereik gehad.
Ruim 450 foto's is best wel een boel, in 2 dagen. Als je, zoals PhilipsFan hierboven aangaf, wat kritischer bent over wat je schiet en niet met 3 fps in het rond gaat knallen, zal je op 2 GB best nog wel een hoop goede pics kunnen neerzetten. Persoonlijk heb ik liever 10 superfoto's dan 1000 middelmatige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Sinds enkele weken heb ik een 400d met een sigma 17-70. Beide bevallen uitstekend. Maar ook ik kwam er na een vakantie achter dat sommige foto's iets te donker leken (ook na corrigeren van mijn monitor). Nou ben ik vanmiddag wat gaan experimenteren (had ik natuurlijk voor de vakantie moeten doen :/) en vond het volgende:
Bij evaluative metering wordt de sluitertijd gefixed op het moment van autofocus, dus als je de knop half indrukt. Bij de twee andere meetmethoden (partial en centre weighted metering) wordt de sluitertijd niet gefixed maar blijft zich continue aanpassen ook als je de camera iets opzij wijst terwijl je de knop half ingedrukt houdt. Hoort dat?
Zou dat niet een reden kunnen zijn voor donkere foto's? Ik doe vaak eerst een autofocus op een bepaalde target en dan richt ik de camera een beetje bij (knop half ingedrukt houdend) totdat ik de juiste scene in beeld heb. Daarmee verandert soms de ingekomen hoeveelheid licht terwijl de sluitertijd niet wordt bijgewerkt :? . En waarom wordt bij de andere meetmethodes de lichtmetering wel continue aangepast met half ingedrukt knop?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee, dat hoort niet, tenzij je de override aan hebt staan in de custom functions. Ik vind het altijd bijster moeilijk om de camera de schuld te geven van het lichtmeten, tenzij het een makkelijke situatie is. In 99% van de gevallen zit het probleem achter de camera.

Je kunt de AE-lock trouwens loshalen van je AF-lock. Zie custom function 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
mekkieboek schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:23:
Bij evaluative metering wordt de sluitertijd gefixed op het moment van autofocus, dus als je de knop half indrukt. Bij de twee andere meetmethoden (partial en centre weighted metering) wordt de sluitertijd niet gefixed maar blijft zich continue aanpassen ook als je de camera iets opzij wijst terwijl je de knop half ingedrukt houdt. Hoort dat?
Zonder AE lock wordt de lichtmeting na hercompositie altijd herzien.
Feit is alleen wel dat evaluative metering een veel groter bereik neemt om te meten waardoor de waardes na hercompositie niet anders zijn.

Bij partial (daar heb ik hem op staan) en centre weighted is er een veel beperkter gebied waardoor de lichtmeting eerder met andere settings gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik heb het echter over verschillend AE lock gedrag voor verschillende type metering. Probeer het zelf maar, houd de shutterknop half ingedrukt terwijl je de camera heen en weer richt, bij evaluative is de shuttertijd (op je lcd of in de zoeker) constant, bij partial en centreweighted varieert de sluitertijd wel mee.

Met customfunc 4 kun je wel de toewijzing wijzigen van de shutter- en ae/lock knop maar het lock gedrag zou niet afhankelijk moeten zijn vd gekozen meetmethode. Lijkt me?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee, maar het kan wel afhankelijk van de safety shift optie, zie CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
De 400d heeft geen safety shift instelling (zei hij na lang zoeken). Maar ook dan kun je je afvragen waarom dat verschillend is per meetmethode.
Edit: wel leerzaam trouwens, deze issue :P

[ Voor 19% gewijzigd door mekkieboek op 29-08-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt Eindhoven heeft de 400D + EF S 18-55 in de aanbieding voor EUR 599,- (80 euro retour via Canon)

Is dit een beetje een leuke prijs? Als ik in de pricewatch kijk zie ik prijzen van +600 euro, en ik vrees dat dit alleen geldt voor de body..

Reacties zijn welkom, aangezien deze aanbieding niet meer lang geldig is en ik't wel een leuk cadeau vind 'for someone special'.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:42:
Mediamarkt Eindhoven heeft de 400D + EF S 18-55 in de aanbieding voor EUR 599,- (80 euro retour via Canon)

Is dit een beetje een leuke prijs? Als ik in de pricewatch kijk zie ik prijzen van +600 euro, en ik vrees dat dit alleen geldt voor de body..

Reacties zijn welkom, aangezien deze aanbieding niet meer lang geldig is en ik't wel een leuk cadeau vindt 'for someone special'.. ;)
Is een mooie prijs maar, ik weet niet of je de camera direct nodig heb?
Anders zou ik een maandje wachten tot dat de 40D in de winkels ligt, dan zullen de prijzen van de 400D waarschijnelijk nog meer zakken, maar dan heb je misschien geen cashback meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast.. Een maand langer zonder 400D!! ;)

Geen idee hoe destijds de prijzen van de 300/350D zijn gedropt bij de introductie van de opvolger(s)? Ik ga d'r niet van uit dat canon haar eigen ruiten in gaat gooien, wellicht dat hier en daar wat handelaartjes met de prijs stunten omdat'ie op voorraad ligt, maar ik geloof niet in prijsdalingen die de moeite waard zijn (lees: 25%).

Of heb ik het mis? Heb de prijzen in't verleden niet zo bijgehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

PhilipsFan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:16:
[...]

Om toch nog antwoord te geven op je vraag: Zelfs afdrukken van 3MP zien er op 10x15 nog redelijk uit...
Nog sterker: voor een perfecte 10x15 afdruk (300dpi) heb je 1200x1800 pixels nodig. Dat is net wat meer dan 2 megapixel. Alles wat je daarboven hebt aan resolutie is voor een foto van 10x15 cropruimte.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met m'n 1,3MP Casio Exilim maakte ik in 2002 al perfect afdrukbare foto's.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:24:
[...]

Is een mooie prijs maar, ik weet niet of je de camera direct nodig heb?
Anders zou ik een maandje wachten tot dat de 40D in de winkels ligt, dan zullen de prijzen van de 400D waarschijnelijk nog meer zakken, maar dan heb je misschien geen cashback meer.
Ik zie niet wat de nieuwprijs van de 400D met beschikbaarheid van de 40D te maken zou kunnen hebben? Toen de 30D uitkwam werd de 350D AFAIK ook niet meteen een stuk goedkoper. Aangezien de 40D ongeveer 2x zo veel kost als de 400D, is het niet aannemelijk dat de camera's elkaar op de markt "in de weg" zitten.
Je hebt wel kans dat er tweedehands wat meer 400D's op de markt komen van "upgraders". En anders wacht je nog een half jaar, tot de 450D (?) uitkomt, of nog 2 jaar, voor de 500D? Kan je meteen lekker sparen voor extra lenzen, filters, flitsers, tassen etc. De prijs van de body is, als je echt plezier in fotografie krijgt, al snel nog maar een fractie van het totaalbedrag wat je er in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo denk ik'r ook over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Of je koopt gewoon nu wat je nu wilt hebben en gaat lekker fotograferen. Het is met camera's net als met alle technologische spullen (computers en platte TV's bijvoorbeeld). Over een jaar is er altijd iets mooiers/beters/goedkopers te koop, maar als je daar elke keer op gaat zitten wachten dan kan je nooit iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die EF-S 18-55 lijkt me alleen geschikt voor macro's en verjaardagen van tante Annabel, voor de rest leuk speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:01:
Die EF-S 18-55 lijkt me alleen geschikt voor macro's en verjaardagen van tante Annabel, voor de rest leuk speelgoed!
Dan moet je eens even beter zoeken op het web, er staan zat prachtige voorbeeldfoto's. Zo slecht is dat objectief niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
breinonline schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 07:55:
[...]

Dan moet je eens even beter zoeken op het web, er staan zat prachtige voorbeeldfoto's. Zo slecht is dat objectief niet.
agree, het is een prima kitlens die best goed presteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nog een reden om op hogere resolutie te schieten: zoveel mogelijk beeldinformatie verzamelen van de foto. Stel dat je in 8MP schiet, dan heb je speelruimte om te verkleinen, bewerken, opknappen en vervolgens kun je verkleinen.
Schiet je in 5MP, dan heb je wat minder speelruimte voor nabewerking.
Met 3MP schieten heb je bijna geen speelruimte, er gaat al snel wat detail verloren en vlekt het meer door recompressie jpeg. Dan kan je het beter zo laten.

Met geheugenkaarten van 2GB en 4GB kan je gerust schieten in 8MP. Dat kost weinig moeite en zo loop je weinig mis in details. Vooral als je op dure vakantie gaat, ga je toch niet bezuinigen op MP's, omdat je kaart anders snel vol is? Dan moet je maar imagetank kopen. We zijn in de digitale tijdperk waar je zonder kosten lekker op los kan schieten. Doe niet alsof je nog met negatieven werkt...
Je wilt zoveel mogelijk vastleggen op je vakantieplek, vooral in detail. Dat kan je niet met 3MP. Op 8MP of hoger is al heel behoorlijk beeld. Je loopt minder prachtige scenes mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Doe gek, gooi er 90 euro aan CF tegenaan, dan heb je 8GB geheugen: zat :)

pricewatch: Sandisk Extreme III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:24
Is het niet de bedoeling dat er zeer binnenkort de opvolger van de 400D aankomt?
Ik schat eind van dit jaar, en deze keer met optische beeldstabilisatie! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tuurlijk niet, dat stopt canon in de lens, en niet in de camera!
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste