If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It
Klinkt erg als Marble Madness:Roman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:42:
[...]
Ik heb Klax voor de Amiga (500) nog liggen
Dan post ik ook maar een vraag. Zoek 2 spellen (weet dat ik ze nog ergens op een van de 3000 flopjes heb staan, maar hoe ze heten weet ik niet meer). Het waren spellen die ik op de Amiga speelde.
Spel 1 was met een balletje dat je over een speelveld moest bewegen. Dacht met de Joystick. Balletje kon er volgens mij ook van afvallen. Op het speelveld had je allemaal dingen die je kon/moest doen/halen. Je moest dus van een beginpunt naar een eindpunt komen, idee zoals die hendigheidspellen in een houten kist waar je met een stalen bal doorheen moest.

Styx?Spel 2 was een vierkant of rechthoekig veld waar 1 of meerdere dingen rondvlogen en je moets met of de joystick of de cursortoetesen een lijn door het speelveld trekken maar moest uitkijken voor die rondvliegende dingen, die mocht je dus niet raken. Het doel was om een bepaald percentage van het veld afgesloten te krijgen, dus waar geen objecten rond vlogen.

VolifiedRoman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:42:
Spel 2 was een vierkant of rechthoekig veld waar 1 of meerdere dingen rondvlogen en je moets met of de joystick of de cursortoetesen een lijn door het speelveld trekken maar moest uitkijken voor die rondvliegende dingen, die mocht je dus niet raken. Het doel was om een bepaald percentage van het veld afgesloten te krijgen, dus waar geen objecten rond vlogen.
Net als die eerste overigens redelijk bekend, zou verwachten dat je die niet zo vergeten
[ Voor 27% gewijzigd door PromoX op 14-05-2008 14:58 . Reden: Lizard was me voor.. ]
And I'm the only one and I walk alone.
Anoniem: 215024
Anoniem: 254733 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:27:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een PC puzzel spel, het is redelijk oud, ik denk '90 heel veel kan ik me er niet van herrineren.
Het was de bedoeling om van 1 punt naar een ander punt in een lvl te komen daarmee kon je door bepaalde blokken heen en andere blokkerden je weg als je er een normaal blok er onderuit had gehaalt door te vallen, de " vijanden " waaren geloof ik schaartjes.
Sorry voor de weinige info maar misschien weet iemand iets meer of herkent het.

supaplex geloof ik mijn zus speelde dit vaak
oh Z3R0 had m al gevonden
hier kan je hem downloaden en extra lvls downloaden.
abandon wareFreeware
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 16-05-2008 21:08 . Reden: Toch even een fix: het spel is officieel freeware gemaakt ]
Na wat door geklik zie ik dat het QIX zou moeten zijn (ziet er bekender uit):
[ Voor 46% gewijzigd door Roman op 14-05-2008 15:13 ]
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Ik kom Airball nog tegen, maar dat zal 'm ook wel niet zijn.Roman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:05:
Nummer 1 is niet Marble madness. Zag er anders uit (al hoewel ik deze ook heb)
[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 14-05-2008 15:19 ]
Ja en die nu met Marble madness combineren dan komt het in de goede richting. Want je kon nog allemaal dingen doen op die baan om punten te maken. Je had muurtjes, teleporters, gangen met rolbanden e.d.PromoX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:19:
[...]
Ik kom Airball nog tegen, maar dat zal 'm ook wel niet zijn.
/edit: denk dat ik hem gevonden heb: Rock 'n' Roll van Rainbow Arts

Alleen beina geen ingame shots te vinden. enigste screenshots zijn van de C64. Toch zelf maar een paar maken als ik tijd heb
/edit2 Heb screenshots gevonden op hol.abime.net klik
[ Voor 29% gewijzigd door Roman op 14-05-2008 16:01 ]
Anoniem: 254733
Het gaat om een spel waarin je een klein robotje bestuurt door een level.
Je kunt in die level dan beschadigt raken.
Door levels te winnen verdiende je geld en daarmee kon je via verschillende verkopers je robot upgraden en repareren. Zo kon je je schild verbeteren, je motor, je wapens en nog iets.
Je kon ook wedden op jezelf dat je door een missie zou komen. Bijv. zonder schade of binnen een bepaalde tijd.
Best uitgebreid maar het is toch van halverwege jaren '90.
Iemand een idee?
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Doet me ook denken aan die RoboChallenge (volgens mij oorspronkelijk van Discovery Channel) waarbij 2 teams elkaars robot aan gort rijden/slaan etc.. Heb je nog meer details? Denk aan het platform of perspectief?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Je kijkt van boven op de map, dan kun je dus rondrijden. Op de kaart liggen punten die je kunt verzamelen. Ik geloof dat de "currency" een Y is met twee streepjes erdoor.
Ik heb het geloof ik gespeeld op de PC. En ik geloof dat het van een cdrom af kwam die je vroeger kon kopen bij Dynabyte en Dixons waarop allerlei van die demo's stonden.
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Was je van de Politie en moest andere robost e.d. vernitigen?
[ Voor 82% gewijzigd door Roman op 16-05-2008 14:15 ]
Omdat hier de meeste knowhow is, post ik de vraag maar hier.
Ik ben op zoek naar een spel waarbij je en wit veld, zwart moet maken
en dat zoveel mogelijk proberen naar de 100%
het is een soort pong, maar dan aan 1 kant een balkje waarbij je het
balletje het veld laat schoonmaken.
Ik had vernomen dat je iets van clearerer heet, maar dat levert niets op.
het is al een oud simpel spelletje.
bedankt.
maar die heb je zoveel, dat ik echt niet kan zeggen welke
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Anoniem: 12316
Ik gok dat je Universal Warrior bedoelt.Smht schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:29:
Het is niet Bedlam.
Je kijkt van boven op de map, dan kun je dus rondrijden. Op de kaart liggen punten die je kunt verzamelen. Ik geloof dat de "currency" een Y is met twee streepjes erdoor.
Ik heb het geloof ik gespeeld op de PC. En ik geloof dat het van een cdrom af kwam die je vroeger kon kopen bij Dynabyte en Dixons waarop allerlei van die demo's stonden.
Anoniem: 69767
Ik ben op zoek naar de naam van een PC spel. Het is een point-n-click adventure. Het was geloof ik niet van Sierra of Lucasarts. Het was in VGA-kleur. En het was in soort van piratenstijl in een dorpje/eiland.
Het enige dat ik er nog van weet is dat je op een gegeven moment moest schermen op een binnenplaats.
(het was geen Monkey Island!)
Anoniem: 106551
Klinkt als Sid meier's "Pirates"....maar dat was geen adventure link naar de amiga versieAnoniem: 69767 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:48:
Hoi,
Ik ben op zoek naar de naam van een PC spel. Het is een point-n-click adventure. Het was geloof ik niet van Sierra of Lucasarts. Het was in VGA-kleur. En het was in soort van piratenstijl in een dorpje/eiland.
Het enige dat ik er nog van weet is dat je op een gegeven moment moest schermen op een binnenplaats.
[ Voor 99% gewijzigd door heuveltje op 16-05-2008 23:44 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hoi,
Bedankt, maar als ik al zei het is echt een adventure-game (op de PC). Het zou ook zwaardvechten oid kunnen zijn geweest dat weet ik niet meer precies. Dit spel lijkt er heel erg op:Anoniem: 106551 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:38:
[...]
Klinkt als Sid meier's "Pirates"....maar dat was geen adventure link naar de amiga versie

(Jazz and Faust, adventure, maar dit kan 'm niet zijn want deze is uit 2002, terwijl het spel dat ik zoek uit 1990 - 2000 komt). Het plaatje lijkt er wel sprekend op. Het was in deze stijl/Monkey Island/Quest for Glory-stijl, Iemand anders?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-05-2008 09:24 ]
Wat een heerlijk topic dit! Blij dat ik het gevonden heb want ik ben ook opzoek naar een game. Heb al mijn vrienden al gevraagd en met Google kom ik ook niet verder.
- Het spel was freeware en heb ik zo'n 3 jaar geleden van een website gedownload.
- Het is een PC game en een hele simpele. Geen Flash game.
- Het karakter was een vaag dwergje met een te grootte paarse hoed op en volgens mij een soort bajes zwart/wit truitje.
- Na het hoofd menu (wat een oranje/rode muur als achtergrond had) begon je onderaan een put en was het de bedoeling om dmv snelheid steeds hoger te springen via balken.
- Als je dit deed zonder te veel stappen te zetten voordat je sprong kreeg je bonus en combo's.
- Het mannetje maakte salto's en geluiden (Wohoo!)
- De put ging echt in het oneindige door (had ik het idee)
- Single player game
- Graphics zoals Mario

Ik zoek deze game vanwege een school project.
Zou echt gaaf zijn al iemand deze toevallig ook kent!
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Anoniem: 44947
Touché?Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:22:
[...]
[...]
Bedankt, maar als ik al zei het is echt een adventure-game (op de PC). Het zou ook zwaardvechten oid kunnen zijn geweest dat weet ik niet meer precies. Dit spel lijkt er heel erg op:
[afbeelding]
(Jazz and Faust, adventure, maar dit kan 'm niet zijn want deze is uit 2002, terwijl het spel dat ik zoek uit 1990 - 2000 komt). Het plaatje lijkt er wel sprekend op. Het was in deze stijl/Monkey Island/Quest for Glory-stijl, Iemand anders?
Anoniem: 12316
Icy Tower misschien? Dat is volgens mij in ieder geval wel een spel met hetzelfde principe, hij komt alleen niet helemaal overeen met je beschrijving qua kleurgebruik en stijl.Feutis991 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:39:
Hoi hersenkrakende tweakers!
Wat een heerlijk topic dit! Blij dat ik het gevonden heb want ik ben ook opzoek naar een game. Heb al mijn vrienden al gevraagd en met Google kom ik ook niet verder.Ik heb zelf even een schetsje gemaakt met wat mario textures. (aangezien het daar wel wat oplijkt). Hopelijk helpt dit mensen een beter beeld te krijgen met wat ik bedoel.
- Het spel was freeware en heb ik zo'n 3 jaar geleden van een website gedownload.
- Het is een PC game en een hele simpele. Geen Flash game.
- Het karakter was een vaag dwergje met een te grootte paarse hoed op en volgens mij een soort bajes zwart/wit truitje.
- Na het hoofd menu (wat een oranje/rode muur als achtergrond had) begon je onderaan een put en was het de bedoeling om dmv snelheid steeds hoger te springen via balken.
- Als je dit deed zonder te veel stappen te zetten voordat je sprong kreeg je bonus en combo's.
- Het mannetje maakte salto's en geluiden (Wohoo!)
- De put ging echt in het oneindige door (had ik het idee)
- Single player game
- Graphics zoals Mario
[afbeelding]
Ik zoek deze game vanwege een school project.
Zou echt gaaf zijn al iemand deze toevallig ook kent!
Dank je wel Terr !! Het is idd Icy Towers!Anoniem: 12316 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:38:
[...]
Icy Tower misschien? Dat is volgens mij in ieder geval wel een spel met hetzelfde principe, hij komt alleen niet helemaal overeen met je beschrijving qua kleurgebruik en stijl.
Ik had idd beter kunnen aangeven dat de kleuren niet zo in het spel waren!
Damn zo vet!! Heb me kapot lopen denken hoe dat spel heette! Maar dit is em!!
A million thanks!
- Creating more joy for people who interact with our digital world

Yes, perfect, die zocht ik idd! Dat was ook het enige wat ik er van herinnerde en precies die screenshot staat er nog tussen ook, dus dit moet m zijn. Tnx! Hoe kwam je er zo op? Volgens mij was het spel niet eens zo bekend, maar ik vond m wel redelijk als adventure.
Ik ben een enorme fan en verzamelaar van adventuresAnoniem: 69767 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:33:
[...]
Hoe kwam je er zo op? Volgens mij was het spel niet eens zo bekend, maar ik vond m wel redelijk als adventure.
Ik werd vannacht wakker en moest denken aan een oud spel dat ik vroeger gespeeld heb, en ik graag weer zou willen spelen. Ik weet er alleen nog maar erg weinig van
Het is een space adventure, ik denk dat het zo'n 15 jaar oud is. Het is ook maar een redelijk klein spel, volgens mij. Je kon rondvliegen tussen verschillende planeten (verrassend), ik denk om te handelen in mineralen. Je kon dan in orbin rond een ster gaan en een probe loslaten op een planeet, ik denk om te kijken wat voor mineralen er te delven waren. Er was toen op gegeven moment een planeet waar je probe verdween, dus daar moest je hippere dingen gaan verzinnen.
Je had ook een soort 'space cafe', waar zo af en toe aliens zaten met wie je kon praten, die je hints gaven over het spel.
Hmm ik weet er nog maar erg weinig van
Het klinkt heel erg als het spel Reunion. Ow wat heb ik dat spel vroeger veel gespeeld. En ik was behoorlijk pissed toen ik erachter kwam dat de aangekondigde Reunion 2 (in de aftiteling) toch maar niet zou verschijnen...ciro-bonano schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:29:
Space adventure - pm 15 jaar oud gezocht
Ik werd vannacht wakker en moest denken aan een oud spel dat ik vroeger gespeeld heb, en ik graag weer zou willen spelen. Ik weet er alleen nog maar erg weinig van
Het is een space adventure, ik denk dat het zo'n 15 jaar oud is. Het is ook maar een redelijk klein spel, volgens mij. Je kon rondvliegen tussen verschillende planeten (verrassend), ik denk om te handelen in mineralen. Je kon dan in orbin rond een ster gaan en een probe loslaten op een planeet, ik denk om te kijken wat voor mineralen er te delven waren. Er was toen op gegeven moment een planeet waar je probe verdween, dus daar moest je hippere dingen gaan verzinnen.
Je had ook een soort 'space cafe', waar zo af en toe aliens zaten met wie je kon praten, die je hints gaven over het spel.
Hmm ik weet er nog maar erg weinig vanIk heb nog wel een paar vage beelden in mn hoofd, maar die kan ik niet echt uittypen. Het is niet een van de grotere series zoals Space Quest. Hopelijk weet iemand iets maar het zou me verbazen
Spitwad Willy! Gaaf spel.Anoniem: 260696 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:29:
Het was nog iets later dan die versie, een uitgebreidere versie, voor DOS, zeg maar in het dos/windows 95 tijdperk, maar laat maar, ik ga wel de hele oude versie spelen ;-)
Bedankt
Edit:
Ik heb hem, de versie die ik wou, Spit Wad Willy heette het, geweldige versie
EDIT: Whoops niet gezien dat je hem al gevonden had!

[ Voor 6% gewijzigd door Samopsa op 18-05-2008 11:53 ]
Wow, toen ik die titel zag liepen de rillingen over mijn nek.. het is hem waarschijnlijk! Ongeloofelijk, ik kan me niet voorstellen hoe je het herkend hebtFresh T. schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:28:
[...]
Het klinkt heel erg als het spel Reunion. Ow wat heb ik dat spel vroeger veel gespeeld. En ik was behoorlijk pissed toen ik erachter kwam dat de aangekondigde Reunion 2 (in de aftiteling) toch maar niet zou verschijnen...
Hmm de links op mobygaming naar Amazon etc geven alleen maar Reunion X3 uit 2007, dat lijkt 'm niet te zijn... dat wordt nog ff zoeken dan.
edit: okee, gevonden, 12mb, spannend zeg... mooi dat ik de middag niks te doen heb
[ Voor 6% gewijzigd door ciro-bonano op 18-05-2008 12:13 ]
Wat ik mij ervan herinner is dat je kleine autootjes had, en daarmee kon je over een tafel racen, en over stoelen en over de rand van een bord etc..
Het is niet micro machines ( het lijkt er wel op )
Wie o Wie! Help?
One's never alone with a rubber duck.
verder aardig vaag allemaal, spel was er rond 1995/1996 denk ik zo eigenlijk.
Heavy Gear heette het, heb het dus al, Gamerankings.com is erg goeie site
yes, ik heb er weer helemaal zin in, zal dus vast dik tegenvallen, net zoals de spiderman tekenfilms, die vallen ook zwaar tegen als je ze nu gaat bekijken
[ Voor 31% gewijzigd door Dalyxia op 25-05-2008 16:56 ]
Anoniem: 155759
Het betreft een text-based webgame
Thema: Medieval
Races: High elves, wood elves, humans, dwarves e.d.
Omdat het niet echt eenvoudig te omschrijven is, zal ik het verhalender wijs en kort vertellen;
Het spel draaide voornamelijk om land. Iedereen begon met een aantal stukken land (500 oid), om meer te krijgen kon je exploren maar je kon het ook stelen van anderen. Omdat je een aantal ticks per dag kreeg, moest je dus managen wat je ermee ging doen. Ging je bouwen, researchen of aanvallen.
Je kon met behulp van scholars bepaalde dingen onderzoeken. Die scholars hadden weer gebouwen nodig (school oid) zodat het 'studeren' sneller ging.
Maximaal kon je 200 ticks opsparen, die je vervolgens kon gebruiken om heel hard te gaan verbouwen om je zo efficient mogelijk te maken voor de volgende aanval. Had je alles gedaan wat je wilde, moest je vervolgens je land zo bouwen dat je genoeg verdediging had om eventuele aanvallen op jou te weerstaan en dus geen land te verliezen.
Dwarves waren sterk in het bouwen van catapults e.d. Maar high elves waren weer beter in magie. Zij konden meer mana opsparen om sterkere spells te casten. Omdat zij veel mana hadden, konden zij zich voeden met spells (ipv zoals Humans dat deden met farms).
De kracht van je leger werd bepaald door een percentage. Met behulp van je scholars kon je je archers e.d. trainen tot bepaalde percentages om ze sterker te maken (2100% was bijv. erg sterk). Die archers gecombineerd met catapults werden gebruikt om te 'bombarden'. Het land van de tegenstander ontdoen van gebouwen om het vervolgens te stelen.
Er waren 2 soorten servers. Eén had deities die je kon worshippen om meer mana aan de deity te geven, die kon jou dan weer steunen met spells of vernietigende spells op je volgende doelwit.
Toch een redelijk ingewikkeld verhaal, maar ik denk dat mensen die het ooit gespeeld hebben het snappen.
Mocht iemand het herkennen, hoor ik het graag!
Ik ben op zoek naar een pc spel wat ik ooit jaren geleden heb gespeeld een demo dan wel maargoed. En ik kan natuurlijk zoals de topic al zegt de titel niet herinneren.
Het is een first person spel waarbij je zelf af en toe blackouts hebt en je erachterkomt dat je iemand vermoord hebt en je snel je mes moet verbergen en het lichaam moet verstoppen (dit is dus in de demo)
Het is echt een hele filmische game zeg maar.
De demo die ik heb gespeeld begin je ook in een wegrestaurantje terwijl het buiten heel hard aan het sneeuwen is. Je loopt naar de wc en je krijgt wat flashes te zien. Je komt weer bij en ziet dat er een lijk in de wc ligt en je hebt een mes in je handen wat besmeurd is met bloed. Je moet het lijk verbergen en het mes verstoppen en je ongezien langs de politie agent weten te komen. Om zo snel mogelijk weg te gaan bij plaats delict.
Ik zou dit spel graag nog een keer willen spelen .. wie o wie kent dit spel en kan mij de titel vertellen.
Indigo Prophecy a.k.a. FahrenheitHanzio schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:53:
Hallo beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een pc spel wat ik ooit jaren geleden heb gespeeld een demo dan wel maargoed. En ik kan natuurlijk zoals de topic al zegt de titel niet herinneren.
Het is een first person spel waarbij je zelf af en toe blackouts hebt en je erachterkomt dat je iemand vermoord hebt en je snel je mes moet verbergen en het lichaam moet verstoppen (dit is dus in de demo)
De demo die ik heb gespeeld begin je ook in een wegrestaurantje terwijl het buiten heel hard aan het sneeuwen is. Je loopt naar de wc en je krijgt wat flashes te zien. Je komt weer bij en ziet dat er een lijk in de wc ligt en je hebt een mes in je handen wat besmeurd is met bloed. Je moet het lijk verbergen en het mes verstoppen en je ongezien langs de politie agent weten te komen. Om zo snel mogelijk weg te gaan bij plaats delict.
Ik zou dit spel graag nog een keer willen spelen .. wie o wie kent dit spel en kan mij de titel vertellen.
[ Voor 91% gewijzigd door elmertje op 30-05-2008 13:26 ]
Of dezedaaan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:27:
Ik zoek een soort race spel.
Wat ik mij ervan herinner is dat je kleine autootjes had, en daarmee kon je over een tafel racen, en over stoelen en over de rand van een bord etc..
Het is niet micro machines ( het lijkt er wel op )
Wie o Wie! Help?
http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/image/198469.html
Anoniem: 239384
Bedoel je soms http://games.swirve.com/utopia/?Anoniem: 155759 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:25:
Ook ik zoek naar een spel dat ik vroeger (3-4 jaar geleden) speelde.
Het betreft een text-based webgame
Thema: Medieval
Races: High elves, wood elves, humans, dwarves e.d.
Omdat het niet echt eenvoudig te omschrijven is, zal ik het verhalender wijs en kort vertellen;
Het spel draaide voornamelijk om land. Iedereen begon met een aantal stukken land (500 oid), om meer te krijgen kon je exploren maar je kon het ook stelen van anderen. Omdat je een aantal ticks per dag kreeg, moest je dus managen wat je ermee ging doen. Ging je bouwen, researchen of aanvallen.
Je kon met behulp van scholars bepaalde dingen onderzoeken. Die scholars hadden weer gebouwen nodig (school oid) zodat het 'studeren' sneller ging.
Maximaal kon je 200 ticks opsparen, die je vervolgens kon gebruiken om heel hard te gaan verbouwen om je zo efficient mogelijk te maken voor de volgende aanval. Had je alles gedaan wat je wilde, moest je vervolgens je land zo bouwen dat je genoeg verdediging had om eventuele aanvallen op jou te weerstaan en dus geen land te verliezen.
Dwarves waren sterk in het bouwen van catapults e.d. Maar high elves waren weer beter in magie. Zij konden meer mana opsparen om sterkere spells te casten. Omdat zij veel mana hadden, konden zij zich voeden met spells (ipv zoals Humans dat deden met farms).
De kracht van je leger werd bepaald door een percentage. Met behulp van je scholars kon je je archers e.d. trainen tot bepaalde percentages om ze sterker te maken (2100% was bijv. erg sterk). Die archers gecombineerd met catapults werden gebruikt om te 'bombarden'. Het land van de tegenstander ontdoen van gebouwen om het vervolgens te stelen.
Er waren 2 soorten servers. Eén had deities die je kon worshippen om meer mana aan de deity te geven, die kon jou dan weer steunen met spells of vernietigende spells op je volgende doelwit.
Toch een redelijk ingewikkeld verhaal, maar ik denk dat mensen die het ooit gespeeld hebben het snappen.
Mocht iemand het herkennen, hoor ik het graag!
Anoniem: 235512
Fahrenheit (of de Amerikaanse titel: The Indigo Prophecy)Hanzio schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:53:
Hallo beste tweakers,
Dark Earth misschien?Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:48:
Hoi,
Hiermee bedoel ik dus (voor degenen die Deus Ex niet kennen) een spel waarbij het plot afhangt van de acties die je doet en het spel ook rpg elementeren bevat.
Ik hou erg van dat soort spellen en Deus Ex en Deus Ex: Invisible War vond ik dan ook leuke spellen, goede gameplay. Maar is er geen genrenaam voor zo'n soort spel? 'RPG' dekt de lading in ieder geval niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Sebazzz op 31-05-2008 15:25 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Denk dat het onder FPS met RPG/Adventure invloeden valt. Je kunt eens kijken naar Mass Effect. Dat schijnt meer een RPG in FPS stijl te zijn. Iets anders wat net zo goed is schiet me zo niet te binnen.Sebazzz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:18:
Weet iemand nog meer Deus Ex-like games behalve Deus Ex zelf dan?
Hiermee bedoel ik dus (voor degenen die Deus Ex niet kennen) een spel waarbij het plot afhangt van de acties die je doet en het spel ook rpg elementeren bevat.
Ik hou erg van dat soort spellen en Deus Ex en Deus Ex: Invisible War vond ik dan ook leuke spellen, goede gameplay. Maar is er geen genrenaam voor zo'n soort spel? 'RPG' dekt de lading in ieder geval niet.
Bij mijn weten bestaan die nauwelijks. Al had je bij Deus Ex ook maar vrij weinig invloed de manier waarop ze het brachten was echt goed. En nieuw. En gaaf. Probleem ook is dat het uniek isSebazzz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:18:
Je kan Mass Effect inderdaad eens proberen zeer goede FPS/RPG je moet wel van praten houden maar als je Deus Ex leuk vond moet dat geen probleem zijn(en praten is niet verplicht :-p).
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Anoniem: 155759
Het lijkt er een beetje op, maar het is het niet.Anoniem: 239384 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:57:
[...]
Bedoel je soms http://games.swirve.com/utopia/?
Weet iemand anders het misschien? Of is er een soort van overzicht met dergelijke spellen, ik zoek maar vind niets volledigs. Dank!
Mm, er is Star Trek Deep Space Nine: The Fallen, wat ik altijd sterk op Deus Ex vond lijken. Misschien is dat wat?Sebazzz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:18:
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Anoniem: 263702
ik weet er niet zoveel meer van, heb een demo gespeeld.
het is een spel wat op rayman lijkt maar in dit geval ben je een soort van tovenaar met een staf met speciale krachten.
het is een avonturen spel, ik weet niet meer of ik hem onder w98 of xp draaide.
ik kan me er niet zoveel van herinneren maar het spel begon in een level in de sneeuw waar je naar beneden moest glijden, eenmaal beneden aangekomen moest je appels (volgens mij) verzamelen en tegen pinguin ninja's (of iets wat daar op lijkt:P) vechten. de eindbaas was een grote wortel...
ik kan me ook nog vaag een stukje herinneren dat je over lava moet vliegen, je hebt dan vleugels van een vlinder.
dat is eigelijk alles wat ik ervan weet. ik hoop dat iemand weet welk spel dit is, kzou em graag weer eens spelen:P
alvast bedankt
edit: dit is volgens mij het mannetje die je dan bent

LAAT MAAR
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 263702 op 01-06-2008 20:00 ]
Misschien is Jade Empire (van Bioware) wat voor je?Sebazzz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:18:
Anoniem: 48897
Wat me nog bijstaat is dat het een vrij recent spel is, of wat nog uit moet komen. Details: post apocalyptisch en je moet oude en soms slecht functionerende wapens gebruiken die je op straat of tussen de puinhopen kan vinden. Er staat me een screenshot bij van twee mensen die een gebouw binnen gaan via een circa 10 treden stenen trap in een ietwat winterse omgeving.
Fallout 3 of Stalker. Enige wat er zo in de buurt komt denk ik.Anoniem: 48897 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:34:
Ik zoek een fps waarvan ik weinig informatie heb. Ik heb al heel wat uren besteed aan zoeken.
Wat me nog bijstaat is dat het een vrij recent spel is, of wat nog uit moet komen. Details: post apocalyptisch en je moet oude en soms slecht functionerende wapens gebruiken die je op straat of tussen de puinhopen kan vinden. Er staat me een screenshot bij van twee mensen die een gebouw binnen gaan via een circa 10 treden stenen trap in een ietwat winterse omgeving.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
De opties van Postius zijn het meest voor de hand liggend, toch doe ik nog een duit in het zakje:Anoniem: 48897 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:34:
Ik zoek een fps waarvan ik weinig informatie heb. Ik heb al heel wat uren besteed aan zoeken.
Lost Planet (?)
Probeer 'System Shock 2' eens. Ook redelijk RPG-ish, maar wel horrorSebazzz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:18:
Anoniem: 263923
Het is een cartoon achtig komisch spel met 2 figuren in de hoofdrol (niet sam & max). De bedoeling was dat je de 2 figuren laat samenwerken om een bepaald doel te bereiken. Het was soms een heel gepuzzel om uit te vinden wat je ze precies moest laten doen. Deed je het verkeerd dan gebeurde er altijd wel iets komisch met 1 van de 2 figuren. Het andere figuurtje lachte dan altijd de andere uit of hij schold jou uit.
Van het stel was 1 slim en vrolijk en de ander de dom en een beetje nors. De slimme leek een beetje op een nar, de ander weet ik niet meer goed te herinneren. De figuren in het spel konden praten, maar dat deden ze met een niet verstaanbaar komisch taaltje, klonk een beetje als ‘mi mi mi moe ma moe’. Het slimme ventje had een hoog stemmetje en het domme ventje een lage stem.
Ik weet 1 veld goed te herinneren:
Het speelt zich af op een pad in het bos waar een reus ligt te slapen met zijn hond. Alleen ligt de reus in de weg.
Je moet dus met die 2 figuren iets verzinnen om langs die reus en die hond te komen.
Is er iemand die deze omschrijving kent en de titel van het spel weet???
Klinkt als een spel in de Gobliiins serie ( info )Anoniem: 263923 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:34:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel uit, ik denk, begin jaren negentig. (pentium 1 periode). Het spel valt onder de cateregorie ‘adverture’.
Het is een cartoon achtig komisch spel met 2 figuren in de hoofdrol (niet sam & max). De bedoeling was dat je de 2 figuren laat samenwerken om een bepaald doel te bereiken. Het was soms een heel gepuzzel om uit te vinden wat je ze precies moest laten doen. Deed je het verkeerd dan gebeurde er altijd wel iets komisch met 1 van de 2 figuren. Het andere figuurtje lachte dan altijd de andere uit of hij schold jou uit.
Van het stel was 1 slim en vrolijk en de ander de dom en een beetje nors. De slimme leek een beetje op een nar, de ander weet ik niet meer goed te herinneren. De figuren in het spel konden praten, maar dat deden ze met een niet verstaanbaar komisch taaltje, klonk een beetje als ‘mi mi mi moe ma moe’. Het slimme ventje had een hoog stemmetje en het domme ventje een lage stem.
Ik weet 1 veld goed te herinneren:
Het speelt zich af op een pad in het bos waar een reus ligt te slapen met zijn hond. Alleen ligt de reus in de weg.
Je moet dus met die 2 figuren iets verzinnen om langs die reus en die hond te komen.
Is er iemand die deze omschrijving kent en de titel van het spel weet???
of een afgeleide daarvan, Woodruff and the Schnibble of Azimuth ( info )
oh...het lijkt me dat je deel 2 moet hebben, "the prince buffoon" screenshot van je reus en hond
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 03-06-2008 15:34 ]
Met een konijn moest je binnen een bepaalde tijd dominosteentjes rangschikken zodat het hele domino bouwwerk om zou vallen. Sommige dominosteentjes hadden bepaalde kenmerken. Bijvoorbeeld een stopper, of een steen die omhoog zou vliegen etc. etc.
Ik zou het spel graag eens terugvinden en opnieuw proberen
Anoniem: 263923
Dat is hem!! Heel erg bedankt!Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:30:
[...]
Klinkt als een spel in de Gobliiins serie ( info )
of een afgeleide daarvan, Woodruff and the Schnibble of Azimuth ( info )
oh...het lijkt me dat je deel 2 moet hebben, "the prince buffoon" screenshot van je reus en hond
Pushover ! infoDr. Quipers schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:32:
Ik zoek ook de naam van een spel dat ik vroeger vaak speelde... zon 10 jaar geleden gok ik. Eigenlijk is het makkelijk te omschrijven.
Met een konijn moest je binnen een bepaalde tijd dominosteentjes rangschikken zodat het hele domino bouwwerk om zou vallen. Sommige dominosteentjes hadden bepaalde kenmerken. Bijvoorbeeld een stopper, of een steen die omhoog zou vliegen etc. etc.
Ik zou het spel graag eens terugvinden en opnieuw proberenSommige levels vond ik destijds best pittig... Benieuwd of me dat nu makkelijker of zou gaan
oh, en het was een mier, geen konijn
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 03-06-2008 15:35 ]
Haha dat is snel! THX!Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:35:
[...]
Pushover ! info
oh, en het was een mier, geen konijn
Vroeger zag ik blijkbaar een mier aan voor een konijn
Hellgate: London?Anoniem: 48897 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:34:
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik zou alleen niet meer weten hoe het heet en of 't nog ergens te koop/downloaden is en speelbaar is
supaplexrik86 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:38:
Ik heb volgens mij al meer dan 10 jaar geleden een spel gespeeld met een rood rond poppetje/bolletje die dingen moest verzamelen. Het had een computerbinnenkant achtig sfeertje.
Ik zou alleen niet meer weten hoe het heet en of 't nog ergens te koop/downloaden is en speelbaar is
eens googlen of die nog te krijgen/spelen is
't deuntje zit in ieder geval nog steeds in m'n hoofd
volgens mij gewoon als abandonware gratis te downloaden hoorrik86 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:44:
ja, dat is hem, bedankt
eens googlen of die nog te krijgen/spelen is
't deuntje zit in ieder geval nog steeds in m'n hoofd
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is abandonware NIET legaal.White schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:56:
[...]
volgens mij gewoon als abandonware gratis te downloaden hoor
Gelukkig is Supaplex Freeware en dat is wel legaal.
Claimt hij ergens dat abandonware WEL legaal is?Anoniem: 44947 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:29:
[...]
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is abandonware NIET legaal.

Supaplex blijft een klassieker. Jammer dat de broncode nooit is vrijgegeven: ik zie het als zo'n spel die je in de repository van elke Linux distributie terug ziet komen.
[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 04-06-2008 07:26 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik denk dat ze niets zullen doen.... * Roman zet even alle 3000 diskettes met Amiga spellen op de zolder in een donker hoekje

Gelukkig zijn er wel fabrikanten die hun oude software als freeware weggeven. Er zijn ook diverse sites waar met abandonware als freeware kan downloaden voor zowel PC/Mac als ook voor Amiga e.d.
Knights of the Old Republic zal ook wel aan je wensen voldoen denk ik.Sebazzz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:18:
het was niet in de ruimteAnoniem: 399 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:51:
[...]
Homeworld en Star Control al afgevallen?
En Mass Effect. Sowieso de meeste Bioware RPG's.BobbyD82 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:44:
[...]
Knights of the Old Republic zal ook wel aan je wensen voldoen denk ik.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Anoniem: 253570
Platform: SNES
Genre: Shooter
Omschrijving: Het spel is vrijwel identiek aan Gradius.
Naast het schip dat eruit ziet als de viper kan er ook met andere schepen gevlogen worden. Één van deze schepen is paars van kleur.
Één van de powerups ziet eruit als een bel die van kleur verandert.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 253570 op 09-06-2008 20:41 ]
Klinkt mij een beetje als een Space Quest deel. Zoek daar anders even op?schaduw schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:28:
Ik ben op zoek naar een oude adventure (486/pentium 1 tijd), maar ik weet niet meer hoe hij heet. Het enige wat ik me nog goed kan herinneren, is dat je in de game een mini-game had. Deze mini-game was een strategisch kaartspel met een sci-fi thema. Je kon het spel spelen in je huis of ruimteschip of iets dergelijks. Iemand een idee?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Kwam een duitser uit de lucht vallen op een taxi, waarbij de taxi chauffeur die duitser inelkaar sloeg.
Weet iemand mischien hoe dit spel heet?
NVM
[ Voor 10% gewijzigd door FireBladeX op 14-06-2008 19:07 ]

Mocht deze niet werken, http://forums.somethingaw...did=2876692#post344851776
Iemand hier op kantoor opperde al fallout, maar dat lijkt me stug, iemand anders?
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Iemand die mij kan helpen
Toevallig Black & White 2?dikki dik schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:40:
het spel heette volgens mij evolved was van microsoft games als ik het me goed weet te herrineren. Probleem is alleen dat ik het nergens kan vinden. De alien/mutant (weet niet precies wat het was) kon je besturen vanuit third person en evolueerde na verloop van tijd. Ook kon je een eigen leger opbouwen. Kwam ongeveer in dezelfde periode uit als giants:citizen kabuto.
ik kan er niet zoveel meer over vertellen alleen dat je het eten moest verdedigen tegen mieren met als ik het goed heb een vlammenwerper bulldozer en nog een paar wapens.
wie o wie kan mij helpen
Ik weet nog dat het spel op windows 95/98 draaide, het had een zwarte achtergrond met een raster van strepen. De strepen + obstakels + kader om het speelvlak hadden zo'n 'typische groene' kleur. De lazerstralen waren (als ik het me goed herinner) blauw en rood.
De naam van het spel was geloof ik vrij kort..
Hopelijk kan iemand mij helpen! Ik heb het spel alleen bij een kennis gespeeld een aantal jaar terug...
[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 18-06-2008 23:22 ]
ff snel gedownload (is ook zo groot
Anoniem: 213286
Iemand een idee?
Dat spel heette Evolva. Je had 3 characters die je kon wisselen.dikki dik schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:40:
het spel heette volgens mij evolved was van microsoft games als ik het me goed weet te herrineren. Probleem is alleen dat ik het nergens kan vinden. De alien/mutant (weet niet precies wat het was) kon je besturen vanuit third person en evolueerde na verloop van tijd. Ook kon je een eigen leger opbouwen. Kwam ongeveer in dezelfde periode uit als giants:citizen kabuto.
Ik herinner me het heel goed namelijk aangezien ze zeiden dat het artificial intelligence zou bevatten. Dus bijvoorbeeld zuur naar beneden spugen en dan met vlammen in de fik steken (dit zouden ze bijvoorbeeld zelf hebben gedaan als je ze een tijdje liet staan), maar niets van dit alles zat in het spel en het was uiteindelijk maar een mager spel. Heb het zelf nog liggen hier.
http://www.mobygames.com/game/windows/evolva
Voor zover ik kan zien is het niet van Microsoft.
[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 19-06-2008 09:50 ]
het is een slechte beschrijving , ik weet het maar ik kan er niet zo heel veel meer over zeggen maar zou hem wel nog eens graag spelen.
misschien deze http://www.mobygames.com/game/perimeter ?ingdas schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:40:
Ik zoek een rts die denk ik gratis is. Ik speelde hem een aantal jaren geleden maar zelfs toen was hij niet meer nieuw. Het was top-view en je werkte via een basis, en er waren geen loslopende units denk ik. Ik weet wel dat heel veel in het thema van het weer stond. (bliksem, wind,...)
het is een slechte beschrijving , ik weet het maar ik kan er niet zo heel veel meer over zeggen maar zou hem wel nog eens graag spelen.
Hallo met Tim
en zoals ik al zei, geen loslopende units.
Anoniem: 265835
Het spel was een soort fantasie spel, ook was het meer voor meisjes dan voor jongens.
Het ging over een meisje en een moeder die elkaar kwijt raakten doordat het meisje in een put viel geloof ik.
Daardoor kwam ze in een andere wereld terecht. Je moet dan het ene level met die moeder spelen en het andere level met het meisje.
Het uiteindelijke doel is dan dat ze elkaar vinden.
Ik heb google afgezocht maar kon niks vinden.
Weet iemand hier het misschien?
Je bent een tank en daarmee moet je de vlag van iemand anders zien te krijgen. Ik kan me herinneren dat de tankjes vel groen en rose/paars/rood waren. Je kon door muren heen schieten om zo iemands vlag te krijgen.
Dat is eigenlijk alles wat ik er nog van weet. Volgens mij speelde ik het op een 486 maar ook dat weet ik neit zeker. Iemand die dit bekent voor komt?
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Jaaa return fire! lol ik dacht echt dat het iets met tanks was.
ThANKS ;-)
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Dit topic is gesloten.
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.