[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.366 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Khaine

Python liefhebber

Dat was het helaas niet. Thnx voor het zoeken nonetheless :)

De graphics waren volgens haar iets beter dan dit spel.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Het rottige is, dat vaak in je gedachten de graphics veel beter zijn dan dat ze in het echt waren. Je bent nogal geneigd om het te vermooien tegenover wat we nu hebben. (Beetje moeilijk uitgelegd, maar hoop dat je het snapt.)

Maar ik gok dat het spel dan minder/geen actie heeft tegenover die Weird Dreams die genoemd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Khaine schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:50:
Reuest van een collega:
Platform: Windows of nog net DOS
Beschrijving:

[...]

Iemand een idee?
Dare to Dream wellicht? http://www.classicdosgames.com/screenshots/Dare_to_Dream.png

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106012

Khaine schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:45:
[...]

Was het een adventure?

In dat geval denk ik Flight of the Amazon queen.
Het was een adventure of iets in de richting van een FPS, maar geen point-and-click. Flight of the Amazon queen heb ik echter nog nooit gespeeld. In ieder geval bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 106012 op 02-04-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 13:21
Op de msx 1 had ik een spel waar je een sheriff was. En dan moest je met een shoot out je boeven vangen. volgens mij was het semi 3D.

iemand enig idee.?

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Sky2k schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:38:
Ik ben op zoek naar een snes game alleen ik ben de naam vergeten.

Het was namelijk op snes en je had het precies hetzelfde besturing als smash TV maar dan liep je door een level heen. De beeld gaat langzaam naar boven toe waardoor je hindernis door moest lopen en poppetjes moest kapot schieten. Volgens mij was dat een vervolg van smash TV je had precies hetzelfde wapens en sommige eindbaas was precies hetzelfde bijv. deze plaatje.
[afbeelding]

Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleclassix.com/info_img/Total_Carnage_SNES_ScreenShot1.jpg

TOTAL CARNAGE.

Mooie uitdaging.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 14:15
GZ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:15:
[...]

[afbeelding]

TOTAL CARNAGE.

Mooie uitdaging.
Eindelijk!!! dat is hem! bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 20:24
Ik zoek een spel.

was met een mannetje die op of met een grasmaaier alemaal gras moest maaien.
en hij werd achterna gezeten door honden hij moest al het gras maaien om naar de volgende level te gaan.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

amdboy1983 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:51:
Ik zoek een spel.

was met een mannetje die op of met een grasmaaier alemaal gras moest maaien.
en hij werd achterna gezeten door honden hij moest al het gras maaien om naar de volgende level te gaan.
Hover Bovver ! screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235512

Khaine schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:50:
Reuest van een collega:
Platform: Windows of nog net DOS
Beschrijving:

[...]

Iemand een idee?
Dreamweb ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235512

Anoniem: 106012 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:24:
Ik zoek het spel met de volgende scene:

Je bent in een soort kelder met een man. Hij is eigenaar van een hotel en je moet hem zo ver krijgen dat je naar boven mag, om enkele kamers te bekijken. Als je de conversatie verkeerd voert, dan is het einde verhaal.

Het is al een paar jaar geleden dat ik dit spel heb gespeeld (op de PC) en heb geen idee meer welk spel het betreft. Ik heb de walkthroughs van Fahrenheit en van Tomb Raider AoD doorgelezen, maar zonder succes (misschien overheen gelezen?). Iemand een idee?
misschien 7th Guest of Black Dahlia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Nee dat was em sowieso niet :) Wel een heel gaaf spel overigens!

@notna: Dare to Dream stel ik nog even aan d'r voor. Ik ben benieuwd!

@arunia: Ik snap wat je bedoelt. Door de jaren heen worden graphics zo mooi datt je eigenlijk de voorgangers lelijk begint te vinden. Ik stond eerst ook versteld van Quake 3, wat nu weinig meer voorsteld op dat gebied (behalve dat het een leuk spel is).

[edit]

Bedankt voor het zoeken mensen. Notna had het juiste antwoord. Dare to Dream was wat ze zocht. Bij deze de bedankjes van mijn blije collega :)

[ Voor 12% gewijzigd door Khaine op 03-04-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
nee dat was hem niet poppetje zit op een grasmaaier.en zag er mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amdboy1983 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:51:
[...]

nee dat was hem niet poppetje zit op een grasmaaier.en zag er mooier uit.
het zou natuurlijk Hover bovver 2 kunnen zijn. info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 25-06 12:48

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Arunia schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:35:
Het rottige is, dat vaak in je gedachten de graphics veel beter zijn dan dat ze in het echt waren. Je bent nogal geneigd om het te vermooien tegenover wat we nu hebben. (Beetje moeilijk uitgelegd, maar hoop dat je het snapt.)

Maar ik gok dat het spel dan minder/geen actie heeft tegenover die Weird Dreams die genoemd werd?
Of het was op een Amiga. Die had meestal wat betere graphics als een Atari, C64 en DOS. Vooral als je hem upgrade naar 1MB.

En Weird Dream is best eeehhh Weird. (ik snapte er toen geen barst van....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Anoniem: 106012 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:24:
Ik zoek het spel met de volgende scene:

Je bent in een soort kelder met een man. Hij is eigenaar van een hotel en je moet hem zo ver krijgen dat je naar boven mag, om enkele kamers te bekijken. Als je de conversatie verkeerd voert, dan is het einde verhaal.

Het is al een paar jaar geleden dat ik dit spel heb gespeeld (op de PC) en heb geen idee meer welk spel het betreft. Ik heb de walkthroughs van Fahrenheit en van Tomb Raider AoD doorgelezen, maar zonder succes (misschien overheen gelezen?). Iemand een idee?
Hmmmm ook hier zit ik weer aan Larry te denken..... De vraag is dan wat is er in de kamers van het hotel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:19
Jeebus schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:56:
Ik zoek al een tijdje naar een race game uit +/- 1998. Het heeft een futuristisch thema, en tijdens het rijden kon je verschillende power ups halen, bijvoorbeeld een boost of raketten. Het was mogelijk om op 1 pc multiplayer te spelen via split screen. Ik geloof dat het woord Nitro of iets dergelijks in de naam zat.
Ik heb 'm gevonden: S.C.A.R.S. Niets met Nitro dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106012

@Roman, Sjwol: Helaas ook geen van die suggesties. Het was een nogal verlaten/aftands hotel. Ik denk zelf heel hard aan Fahrenheit of Tomb Raider Angel of Darkness, behalve dat ik het in walkthroughs niet terug kan vinden..
Voordat je naar boven naar de kamers mocht moest je een dialoog voeren met de hotelbaas. Je kon steeds kiezen uit een aantal antwoorden. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Anoniem: 106551 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:14:
[...]

het zou natuurlijk Hover bovver 2 kunnen zijn. info
nee is hem ook niet op de kaart stonden ook boompjes en een omheining bij de hond je kon met je grasmaaier door de omheining zodra je daar doorheen was kwam de hond achter je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180605

Er stond vroeger eens een walkthrough in een nederlands computermagazine, tips and trucs oid, van een adventuregame. Ik denk dat het van voor 2000 was, weet ik niet 100% zeker. Het enige wat ik me nog herinner is iets met verstoppertje spelen met kinderen, en iets over pompoenen die tot leven kwamen.. wazig allemaal dus. Het had een beetje een donkere sfeer. Ben erg benieuwd, leek me toen altijd erg leuk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 25-06 09:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Anoniem: 180605 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:33:
Er stond vroeger eens een walkthrough in een nederlands computermagazine, tips and trucs oid, van een adventuregame. Ik denk dat het van voor 2000 was, weet ik niet 100% zeker. Het enige wat ik me nog herinner is iets met verstoppertje spelen met kinderen, en iets over pompoenen die tot leven kwamen.. wazig allemaal dus. Het had een beetje een donkere sfeer. Ben erg benieuwd, leek me toen altijd erg leuk. Iemand een idee?
Mrm, ik herinner me wel iets over (verstoppertje) spelen met kinderen, en pompoenen, in 1 van de avonturen van Neverwinter Nights.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 09:09
@ Tukker_T: ik denk dat je 7 Sins bedoelt.

Nu zelf een verzoek:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel van midden jaren 90. Speelde het op een 468 of vroege Pentium. Het kwam van zo'n Crazy Bytes CD.
Het was een arcade spel waarbij je met een tank missies moest uitvoeren, de omgeving was een stad in een woestijnachtig landschap. Je keek van schuin boven op de tank en de graphics waren donker met veel bruin.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Anoniem: 180605 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:33:
Kan niet missen, Sanitarium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu al? Geweldig! :D Ga ik eens wat meer over opzoeken!
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 00:59

SilentSimon

Have you been hopped?

Zoals zovelen hier zoek ik echt al tijden een spelletje :)
Enige wat ik weet:
- paratroopers kloon
- windows 3.x spel
- groene vliegtuigen + heli's
- grijze ronde tank/speler

help! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
Night Raid?

Afbeeldingslocatie: http://ben.bacchus.com.au/vpcblog/images/nightraid2.PNG

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Neen :)
Ik weet eigenlijk zeker dat het zon 16bit windows 3.x only spel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Misschien staat ie hier of hier tussen?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Neen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 07:26
Jewest schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:09:
Op de msx 1 had ik een spel waar je een sheriff was. En dan moest je met een shoot out je boeven vangen. volgens mij was het semi 3D.

iemand enig idee.?
Law of the West?
Staat niet dattie ook voor de MSX bestond, maar 90% van alle games liep op dezelfde platforms destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

Ik zoek nu ook de naam van een game, namelijk een RTS van ik dácht 3D Realms (en ik kan hem niet meer op hun site vinden). Het gaat dus om een RTS met een hele duidelijke Aziatische stijl. Je heb o.a een factie die de Dragon heette o.i.d, daar kon je o.a mannekes maken die raketten kunnen afschieten en dergelijke. Een andere tribe was weer echt evil, en kon ziekte verspreidende mannetjes maken, ondoden en dat soort ongein. Het spel staat niet bekent om zijn grote veldslagen, en dat staat ook achter op de game, dat het dus om de individuele units ging. Het is geen super oude game, graphics waren wel redelijk. Zeg maar iets minder dan Age of Mythology.
Was echt heel erg cool, maar ben de naam kwijt.
Weet iemand welke RTS ik bedoel?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 14-04-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Misschien Shogun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shogun Total War? Neeee zeker niet :P Zoals ik al zei, het is juist géén RTS van de massive veldslagen ;) Het had ook meer aan fantasy-aziatisch stijltje dan realistisch zoals Shogun, zoals bijv die evil faction waar ik het over had, met ondoden, lopende pestbuilen om ziekte te verspreiden, heksen en dergelijk spul.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 15-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Anoniem: 251423 schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:33:
Ik zoek nu ook de naam van een game, namelijk een RTS van ik dácht 3D Realms (en ik kan hem niet meer op hun site vinden). Het gaat dus om een RTS met een hele duidelijke Aziatische stijl. Je heb o.a een factie die de Dragon heette o.i.d, daar kon je o.a mannekes maken die raketten kunnen afschieten en dergelijke. Een andere tribe was weer echt evil, en kon ziekte verspreidende mannetjes maken, ondoden en dat soort ongein. Het spel staat niet bekent om zijn grote veldslagen, en dat staat ook achter op de game, dat het dus om de individuele units ging. Het is geen super oude game, graphics waren wel redelijk. Zeg maar iets minder dan Age of Mythology.
Was echt heel erg cool, maar ben de naam kwijt.
Weet iemand welke RTS ik bedoel?
Battle Realms (http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Realms), denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:50
kooka schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:11:
Nu zelf een verzoek:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel van midden jaren 90. Speelde het op een 468 of vroege Pentium. Het kwam van zo'n Crazy Bytes CD.
Het was een arcade spel waarbij je met een tank missies moest uitvoeren, de omgeving was een stad in een woestijnachtig landschap. Je keek van schuin boven op de tank en de graphics waren donker met veel bruin.
Iemand een idee?
Desert Strike?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Laatst online: 21-07-2023
Ok jongens, ik ben ook op zoek naar een game/sumilator/programma. Ik probier hier maar een poging om te kijken of er hier iemand is die weet wat ik bedoel.

Het is een soort van game/simulator/programma wat helemaal in het teken van artificial intelligence.
Het spel is op de voorpagina gekomen van tweakers.net.

Wat is de bedoeling van het spel?

Je begint met een groep poppetje wat in feite geen ai heeft. De bedoeling is dat je die poppetje slimmer maakt door bepaalde parkoersen te maken met een contructie set.
Eerst leer je het poppetje lopen naar vlaggen en dat soort dingen. Daarna maak je een rechte parkoers met een object in het midden waar ze dan tegen aan lopen. In het begin lopen ze als zombies tegen de "muur" maar na verloop van tijd gaan ze er vanzelf omheen lopen. Ze leren zichzelf om er omheen te lopen.
Dit gaat zo door todat je zelf een compleet doolhof kan bouwen waarbij jou poppetje helemaal uitzichzelf proberen uit dat doolhof te komen bijvoorbeeld.
Ook kan je je mannetjes leren vechten en later en later tegen de computer laten vechten.
Om dit proces goed te krijgen zul je er behoorlijk wat tijd in moeten steken.

Het is lastig om dit een spel te noemen maar ook een simulator. Je simuleert niks, je leert die poppetjes echt om muren heen lopen en om andere poppetjes neer te schieten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In de tussentijd ga ik verder met zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Apocalyptus schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:59:
Ok jongens, ik ben ook op zoek naar een game/sumilator/programma. Ik probier hier maar een poging om te kijken of er hier iemand is die weet wat ik bedoel.

Het is een soort van game/simulator/programma wat helemaal in het teken van artificial intelligence.
Het spel is op de voorpagina gekomen van tweakers.net.

Wat is de bedoeling van het spel?

Je begint met een groep poppetje wat in feite geen ai heeft. De bedoeling is dat je die poppetje slimmer maakt door bepaalde parkoersen te maken met een contructie set.
Eerst leer je het poppetje lopen naar vlaggen en dat soort dingen. Daarna maak je een rechte parkoers met een object in het midden waar ze dan tegen aan lopen. In het begin lopen ze als zombies tegen de "muur" maar na verloop van tijd gaan ze er vanzelf omheen lopen. Ze leren zichzelf om er omheen te lopen.
Dit gaat zo door todat je zelf een compleet doolhof kan bouwen waarbij jou poppetje helemaal uitzichzelf proberen uit dat doolhof te komen bijvoorbeeld.
Ook kan je je mannetjes leren vechten en later en later tegen de computer laten vechten.
Om dit proces goed te krijgen zul je er behoorlijk wat tijd in moeten steken.

Het is lastig om dit een spel te noemen maar ook een simulator. Je simuleert niks, je leert die poppetjes echt om muren heen lopen en om andere poppetjes neer te schieten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In de tussentijd ga ik verder met zoektocht.
N.E.R.O of nero heet het. Even googlen en dan moet je het wel vinden denk ik.
http://nerogame.org/

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Laatst online: 21-07-2023
Postius schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:10:
[...]

N.E.R.O of nero heet het. Even googlen en dan moet je het wel vinden denk ik.
http://nerogame.org/
Klopt!!! Dit zocht ik. Ik heb de eerste versie gespeeld en zie dat er inmiddels een nieuwe is. Ik ga er weer eens mee aan de slag. De 1e versie vond ik echt super leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yesss dat is em! Bedankt, echt een geweldig wrede en originele RTS, eens kijken of ik eraan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 14:39
Jewest schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:09:

iemand enig idee.?
Gunfright? Wikipedia: Gunfright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-06 13:26
ik ben al een langere tijd op zoek naar een spel wat erg lijkt op arkanoid, dx-ball en meer spellen in die trand

ik kan hem nog steeds niet vinden, het is een spel wat ik nog heb gespeeld op een 386/486.

wat het meeste opviel was dat de bal ook kon veranderen dacht ik in iedergeval in een soort van regenboog bal.

ik hoop dat iemand weet welke ik bedoel want ik kom er echt niet meer achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ik kan geen spel vinden wat aan je beschrijving voldoet, maar er zijn ook nogal wat Breakout varianten. Misschien staat ie ergens tussen de spellen op onderstaande sites?
Mobygames - Breakout variants
Wikipedia: Breakout clone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 21-06 18:50
KillaH87 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:12:
ik ben al een langere tijd op zoek naar een spel wat erg lijkt op arkanoid, dx-ball en meer spellen in die trand

ik kan hem nog steeds niet vinden, het is een spel wat ik nog heb gespeeld op een 386/486.

wat het meeste opviel was dat de bal ook kon veranderen dacht ik in iedergeval in een soort van regenboog bal.

ik hoop dat iemand weet welke ik bedoel want ik kom er echt niet meer achter
Popcorn, in full EGA! http://www.mobygames.com/game/dos/popcorn/screenshots

[ Voor 4% gewijzigd door Hans C op 22-04-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 22:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 16:12

Stronkie

Where wind is Trouble

Tukker_T schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 02:18:
Hallo,

Ik had een tijd geleden een spel gespeeld en ik kan niet meer op de naam komen.

Het is voor de pc, het is volgens mij een soort sim game waarbij je relaties moet opbouwen met bepaalde personen. Je kon goede dingen doen dit werd aangegeven met het symbool van een engel en je kon slechte dingen doen dat werd aangegeven met een duivelssymbool.

Ik herriner me nog dat er een level was in een schoenenwinkel waar je met mensen moest praten en ze dingen moest proberen te verkopen voor geld zoals schoenen/kleding/juwelen. Er waren ook levels van een restaurant en een in een club waar je moest proberen mensen mee naar je huis te krijgen voor het maken van een film.

In een van de laatste levels droomde je dacht ik dat je in he huis van je baas zat en je moest naar bepaalde schilderijen kijken zonder dat je gezien werd door iemand.

ja het was een heel slecht spel maar ik wil toch graag de naam weten, iemand die enig idee heeft?
Dat spel lijkt op de The Sims.. Maar het is 7 Sins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38588

[commodore amiga 2000/3000]:shoot'em up game:helicopter+jeep

Ik ben op zoek naar de naam van een spel dat ik vroeger vaak bij een vriendje heb gespeeld.
Hij had een Amiga 3000 dacht ik, maar het kan ook een 2000 geweest zijn...
Je kon het met 2 spelers spelen. Eentje was dan jeep, de ander helicopter.
(volgens mij kon je ook met 2 helicopters spelen).
Het beeld ging van links naar rechts, en bij alles dat je neerknalde kon je upgrades krijgen:
double fire power,double fast shooting,schieten alle kanten uit.
En aan het eind van een level moest je een eind alien-schip(?) neerknallen.
Is dit voldoende info?
Wie kan me helpen aan de naam. :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Silkworm ?

Afbeeldingslocatie: http://free-game-downloads.mosw.com/ss/76_0.png

Overigens speelde ik dit spel al op een Amiga 500 ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38588

Ja dat is hem!
Bedankt voor je snelle reaktie!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Me 2 *O*

Super Arcade Spel... Maar ik kwam nooit voorbij level 5 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260674

Hoi,

ik ben op zoek naar een spel, en kwam op dit forum terecht dus.

maar het gaat hier om een soort simpel PC 2d puzzelspel dat ik in de brugklas,
1999-2000 gespeelt heb in het techniek lokaal. (dongenmondcollege raamsdonksveer)

de bedoeling was dat je een kettingreactie maakt met verschillede dingen,
bv. een bowlingbal, tennisbal, basketbal, ballon, emmer, buizen (waar tennisbal doorheen kon rollen)
ventilator, verschillende vloerdelen. exc.
er zat volgens mij niet echt een doel in het spel.
je kon geen levels uitspelen dacht ik.
het was gewoon leuk oom een kettingreactie te maken die dan een paar minuten duurde

je kon dus een ballon met emmer tegen het plafon hangen die als er een bal inviel naar beneden ging en op een schakelaar valt die weer iets anders activeerde.

het spel had een blauwe achtergrond met aan de rechterkant alle onderdelen die je in het blauwe beeld kon slepen en een start/stop knop.

ik heb zelf nog niks kunnen vinden op het internet, ook geen vergelijkbare spellen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En het was niet 'The Incredible Machine'?

http://www.mobygames.com/...dible-machine/screenshots

edit: dit is overigens zo ongeveer het meest gevraagde spel hier...

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 01-05-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
The Incredible Machine :? (zo ongeveer het meest gezochte spel in deze topicreeks)

Edit: lekker traag weer :/.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 01-05-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar wel lekker consistent! ;)

Hoezo, hetzelfde comment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260674

eeuj ja, nou dankjewel das snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zoek een spel wat ik vroeger vaak gespeeld heb op de computer toen ik een jaar of 7-10 was.
Het stond toen op een diskette.

Ik herinner me nog dat je een man was en volgens mij je weg moest zien te vinden. Je kon granaten gebruiken en geweren om je vijanden overhoop te knallen. Het eerste level was een soort van stad, waarin je op stenen muren omhoog kon klimmen

Zelf noemde ik het volgens mij 'Biomenneke' :P
Het zal wel niet zo heten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Killerbees schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:50:
Ik zoek een spel wat ik vroeger vaak gespeeld heb op de computer toen ik een jaar of 7-10 was.
Het stond toen op een diskette.

Ik herinner me nog dat je een man was en volgens mij je weg moest zien te vinden. Je kon granaten gebruiken en geweren om je vijanden overhoop te knallen. Het eerste level was een soort van stad, waarin je op stenen muren omhoog kon klimmen

Zelf noemde ik het volgens mij 'Biomenneke' :P
Het zal wel niet zo heten.

Iemand een idee?
Duke Nukem?

Dit werkelijk alles zijn :+ Was het sidescrolling? "3D" (zoals Duke Nukem) of???

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Ja het was Bio Menace :)

Bedankt! Ik wist er helemaal niet veel meer vanaf, maar ik heb het vroeger zo vaak gespeeld dat ik gewoon moest weten wat de naam ervan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508

Ik zoek een spelletje dat meen ik op zoon ouderwetsche buigbare floppy stond.

Je was een bergklimmer en je moest de juiste spullen meenemen en een zijde van een berg kiezen en dan proberen op de top te komen zonder ervan af te lazeren of dood te vriezen.

Geen idee uit welk jaar het komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:45:
Ik zoek een spelletje dat meen ik op zoon ouderwetsche buigbare floppy stond.

Je was een bergklimmer en je moest de juiste spullen meenemen en een zijde van een berg kiezen en dan proberen op de top te komen zonder ervan af te lazeren of dood te vriezen.

Geen idee uit welk jaar het komt
"Final Assault" a.k.a. "Chamonix Challenge" a.k.a. "Bivouac" ? info en screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:59:
[...]

"Final Assault" a.k.a. "Chamonix Challenge" a.k.a. "Bivouac" ? info en screenshots
Dat ziet er veel belovend uit ja! Die kan het best eens zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Dat ziet er veel belovend uit ja! Die kan het best eens zijn! _/-\o_
Krijg het alleen niet aan de praat met dosbox :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 14:11
Hallo,

ik zoek een het volgende spel.

Het is al aantal jaren oud, Je reed in een wagen (beetje carmagaddon idee) en je moest tegen andere auto het opnemen. Per auto had je wapen die je moest oppakken volgens mij. Je moest in grote steden rond rijden enzo.

Wat ik me nog kan herinneren dat je ook in parijs zat en dat je op een of andere manier in de eifeltoren kon komen.

misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
ja die ja...

dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe maar geen warez aanbieden.

[ Voor 89% gewijzigd door TheZeroorez op 05-05-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

Hallo.
Ik zoek het volgende spel.
Je had een soort ruimteschip en dan moest je andere voorwerpen/kleine tanks enzo vernietiegen terwijl je aan het vliegen was.
Na dat je een level hebt gehaald kan je je schip upgraden, dat je meer vuurkracht hebt en dan je ook van de zijkant kan vuren.
Op een gegeven moment als je veel punten hebt kun je ook een wortel schip krijgen en dan bananen schieten.
Ik hoop dat iemand weet hoe dit spel heet, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:52:
Hallo.
Ik zoek het volgende spel.
Je had een soort ruimteschip en dan moest je andere voorwerpen/kleine tanks enzo vernietiegen terwijl je aan het vliegen was.
Na dat je een level hebt gehaald kan je je schip upgraden, dat je meer vuurkracht hebt en dan je ook van de zijkant kan vuren.
Op een gegeven moment als je veel punten hebt kun je ook een wortel schip krijgen en dan bananen schieten.
Ik hoop dat iemand weet hoe dit spel heet, alvast bedankt.
Deze beschrijving kon alles zijn, maar het wortelschip deed het het. Het spel dat je zoekt is Tyrian / Tyrian 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

Anoniem: 106551 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Deze beschrijving kon alles zijn, maar het wortelschip deed het het. Het spel dat je zoekt is Tyrian / Tyrian 2000.
Dat is m :D !!! Dankjewel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 14:48

MBI

Hallo! Ik ben ook op zoek naar een oud spelletje, destijds gespeeld op IBM PC XT :)

Het was iets met heen en weer vliegen van vogeltjes in een soort van platform veld. Je moest eitjes halen ofzo. Vliegen (vleugels wapperen) kon met de alt-toets.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08

Seraphin

Meep?

MBI schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:03:
Hallo! Ik ben ook op zoek naar een oud spelletje, destijds gespeeld op IBM PC XT :)

Het was iets met heen en weer vliegen van vogeltjes in een soort van platform veld. Je moest eitjes halen ofzo. Vliegen (vleugels wapperen) kon met de alt-toets.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Conquest

hmmm het zou ook Joust kunnen zijn geweest. Coquest was hetzelfde idee, maar dan andere graphics; 4 kleuren CGA, heel veel oranjegeel voor de platformen en de beestjes. Kon echter geen screenie meer vinden van Conquest.

[ Voor 25% gewijzigd door Seraphin op 05-05-2008 17:28 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:54
Anoniem: 260674 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:20:
Hoi,

ik ben op zoek naar een spel, en kwam op dit forum terecht dus.

maar het gaat hier om een soort simpel PC 2d puzzelspel dat ik in de brugklas,
1999-2000 gespeelt heb in het techniek lokaal. (dongenmondcollege raamsdonksveer)

de bedoeling was dat je een kettingreactie maakt met verschillede dingen,
bv. een bowlingbal, tennisbal, basketbal, ballon, emmer, buizen (waar tennisbal doorheen kon rollen)
ventilator, verschillende vloerdelen. exc.
er zat volgens mij niet echt een doel in het spel.
je kon geen levels uitspelen dacht ik.
het was gewoon leuk oom een kettingreactie te maken die dan een paar minuten duurde

je kon dus een ballon met emmer tegen het plafon hangen die als er een bal inviel naar beneden ging en op een schakelaar valt die weer iets anders activeerde.

het spel had een blauwe achtergrond met aan de rechterkant alle onderdelen die je in het blauwe beeld kon slepen en een start/stop knop.

ik heb zelf nog niks kunnen vinden op het internet, ook geen vergelijkbare spellen.

alvast bedankt
Edit: Never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Waarschijnlijk is het The Incredible Machine ja :)

Blauwe achtergrond, rechts de onderdelen kiezen, ballonnen, ventilatoren... kan haast niet missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Laatst online: 20-06 14:48

MBI

Seraphin schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:15:
[...]

Conquest

hmmm het zou ook Joust kunnen zijn geweest. Coquest was hetzelfde idee, maar dan andere graphics; 4 kleuren CGA, heel veel oranjegeel voor de platformen en de beestjes. Kon echter geen screenie meer vinden van Conquest.
Jemig ja! Conquest! Dat het CGA was zou ik niet weten, had alleen groen :)
Thanks!! zie hier voor screenshot:
Linkje is niet helemaal gewenst hier
(edit; screenshot)

[ Voor 14% gewijzigd door Fuelke op 07-05-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 25-06 10:22
Ik zoek een spelletje wat ik vroeger veel speelde, het is al een tijdje terug dus ik weet niet alles meer 100%.
Je kon in dat spel kiezen uit een tank? helicopter en nog paar dingen. (ik weet niet of je ook met een mannetje kon rondlopen)
Het spel speelde van bovenaf gezien, ook kon je volgens mij met meerdere mensen tegelijk spelen (op 1 computer)
Gewoon een soort spel waar je elkaar kon neer schieten, maar ook tegen de computer kon spelen
Iedere speler had ook een eigen basis waarbij je die kon overnemen (dacht ik, iets met een vlag)
Sorry als het allemaal beetje vaag klinkt, ik speelde het volgens mij toen ik rond de 8/10 jaar oud was en vaak met vriendjes er bij.
Ik ben nu inmiddels 18 jaar.
Draaide onder windows 95/98 denk ik (maar kan ook onder dos geweest zijn).

Tijdje terug zag ik een film waarbij iemand dat zelfde spel aan het spelen was, maar ik weet niet meer hoe die film heet.

Alvast bedankt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Prolution op 06-05-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFoldAces
  • Laatst online: 05-06 13:23
Goede middag,

Het spel wat ik zoek is al redelijk oud ik denk zo'n 8 jaar. Wat ik nog weet van dit spel is dat het vanaf boven te spelen was(beetje te vergelijken met de eerste GTA series).

Je reed in een tank door een landschap waar je andere tanks of militaire mannetjes om zeep moest helpen. Je kon hier upgrades voor je tank op pikken zoals flametrowers en al dat soort dingen.

Behalve dit weet ik niet veel meer van het spel. Ik ben al een lange tijd op zoek naar dit bepaalde spel en heb het erg lang met plezier gespeelt.

Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat naartuurlijk geweldig zijn :+

~Dordtenaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Fire Power misschien?
Prolution schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:36:
Ik zoek een spelletje wat ik vroeger veel speelde, het is al een tijdje terug dus ik weet niet alles meer 100%.
Je kon in dat spel kiezen uit een tank? helicopter en nog paar dingen. (ik weet niet of je ook met een mannetje kon rondlopen)
Het spel speelde van bovenaf gezien, ook kon je volgens mij met meerdere mensen tegelijk spelen (op 1 computer)
Return Fire :?

Beide suggesties overigens gevonden in dit topicdeel of het vorige. Tankspelletjes zijn kennelijk ook erg populair :).

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 07-05-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik ga het nog eens proberen.

Het volgende spel zoek ik..

Het is al jaren oud en weet niet zeker op wat voor OS ik het gespeeld heb.

Maar het was een soort 3d spel. Waarbij je een vliegend schip had waar jeje vliegtuigen en tanks kon maken. Volgens mij had je ook een soort scout drones (star wars idee,, van die vliegende)ofzo.

In iedere geval moest jeje vijand verslaan die dan een zelfde soort basis had. Je kon je vliegtuigen achtervolgen.

meer weet ik echt niet meer.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Wow, bij toeval dat ik in dit topic terechtkom maar nooit geweten dat ik dit prachtige spel weer zou tegenkomen, direct gedownload :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 25-06 10:22
PromoX schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:37:

Return Fire :?

Beide suggesties overigens gevonden in dit topicdeel of het vorige. Tankspelletjes zijn kennelijk ook erg populair :).
Bedankt man _/-\o_ ! ff een paar filmpjes bekeken op youtube en het is het. Best wel lachen om dat na zoveel jaar weer te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

manii schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:53:
Ik ga het nog eens proberen.

Het volgende spel zoek ik..

Het is al jaren oud en weet niet zeker op wat voor OS ik het gespeeld heb.

Maar het was een soort 3d spel. Waarbij je een vliegend schip had waar jeje vliegtuigen en tanks kon maken. Volgens mij had je ook een soort scout drones (star wars idee,, van die vliegende)ofzo.

In iedere geval moest jeje vijand verslaan die dan een zelfde soort basis had. Je kon je vliegtuigen achtervolgen.

meer weet ik echt niet meer.

iemand?
Homeworld en Star Control al afgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 10:26
Geniaal topic dit :D laat ik het ook eens proberen:

ik ben op zoek naar een oud DOS-spelletje; ik denk dat het een beetje Tetris-achtig was. Ik weet alleen nog dat je een soort lopende band ofzo had waar blokjes van achter naar voren op kwamen die dan in een mandje vielen ofzo (?)
Toen ik laatst een filmpje zag van Guitar Hero deed het me daar een beetje aan denken:
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/8612/79805.jpg
Wat je in GH met noten hebt, zo zat het in dat spelletje met blokjes.

Ik gok dat het een CGA-spelletje was, maar het kan ook EGA geweest zijn.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Klinkt als Klax :).

[ Voor 59% gewijzigd door PromoX op 08-05-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 10:26
_O_ dat is em inderdaad! Nu maar hopen dat het nog steeds leuk is :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 19:58
Darn, weet je dat ik dat spel ook al regelmatig in mn kop had zitten. De naam wist ik zelf ook niet meer. Ik dacht overigens dat het er veel mooier uitzag maar dit valt toch "tegen" :D

[ Voor 25% gewijzigd door Ascathon op 09-05-2008 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06 08:45
Is dat niet dat spel dat in B.O.O.S. werd gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Goeden Morgen,

Ik zoek de naam van de Nieuwe Need for speed die dit jaar gaat uitkomen :P,,

Meer is mijn vraag..

Zal er dit jaar een nieuwe need for speed uitkomen en heeft er al iemand wat van gehoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
m3gA schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:21:
[...]

Dat dacht ik wel ja, op de Atari Lynx toch? Dat spel is overigens ook op ontzettend veel platformen uitgebracht.
Anoniem: 209435 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:48:
Zal er dit jaar een nieuwe need for speed uitkomen en heeft er al iemand wat van gehoort?
Dit topic is niet echt bedoeld voor dit soort vragen :). Overigens is er vast wel iets over te vinden als je even zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok sjorrie voor die vraag :P,, Laat ik dan ook even een serieus plaatsen.

Ik ben op zoek naar een spel waar ik me het volgende van herinner:

Ik heb een trailer er van gezien. Een ventje (Soort assassins creed style ventje) die van robot naar robot springt in de trailer met een zwaard vecht. (Vecht spel) Steekt met ze zwaard in de trailer recht naar beneden in het hoofd van een robot. Springt over naar andere robots in een straat veel actie zit erin.

Of dit voor de PC of Console is kan ik me even niet herinneren.

Ik heb de trailer op school gezien tijd gelelden. toen ik deze topic las dacht ik er aan. Misschien heeft iemand een idee.

Het is geen oud spel en er zijn zeker weten meerdere delen van. Ik geloof dat ik bedoel deel 3 of 4 van dat spel. Kweet alleen de naam niet meer. >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Devil may cry 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou best kunnen. ik ga kijken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260696

Hoi, Ik zoek de naam van een spelletje,
dan ben je een mannetje, in een 2d ruimte die heen en weer kan lopen over een vloer.
Dan komt er een grote bal, waar je met je mannetje een spriet omhoog kan schieten die de bal in 2en hakt, waarna er 2 ballen zijn, die ballen kan je weer met je spriet raken waarna ze weer kleiner worden. Na een aantal levels had je een eindbaas, een of ander vliegend beest die je moest raken. Je kon ook met meerderen tegelijk het spelletje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
(Super) Pang?

[ Voor 73% gewijzigd door PromoX op 11-05-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zo werkte het principe van het spel, maar dit zijn allemaal remakes, ik zoek de naam van het originele DOS spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260696 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:38:
Hoi, Ik zoek de naam van een spelletje,
dan ben je een mannetje, in een 2d ruimte die heen en weer kan lopen over een vloer.
Dan komt er een grote bal, waar je met je mannetje een spriet omhoog kan schieten die de bal in 2en hakt, waarna er 2 ballen zijn, die ballen kan je weer met je spriet raken waarna ze weer kleiner worden. Na een aantal levels had je een eindbaas, een of ander vliegend beest die je moest raken. Je kon ook met meerderen tegelijk het spelletje doen.
PANG ! Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was nog iets later dan die versie, een uitgebreidere versie, voor DOS, zeg maar in het dos/windows 95 tijdperk, maar laat maar, ik ga wel de hele oude versie spelen ;-)
Bedankt

Edit:
Ik heb hem, de versie die ik wou, Spit Wad Willy heette het, geweldige versie

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 260696 op 11-05-2008 19:31 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

m3gA schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:21:
[...]

Ik heb Klax voor de Amiga (500) nog liggen :D

Dan post ik ook maar een vraag. Zoek 2 spellen (weet dat ik ze nog ergens op een van de 3000 flopjes heb staan, maar hoe ze heten weet ik niet meer). Het waren spellen die ik op de Amiga speelde.

Spel 1 was met een balletje dat je over een speelveld moest bewegen. Dacht met de Joystick. Balletje kon er volgens mij ook van afvallen. Op het speelveld had je allemaal dingen die je kon/moest doen/halen. Je moest dus van een beginpunt naar een eindpunt komen, idee zoals die hendigheidspellen in een houten kist waar je met een stalen bal doorheen moest.

Spel 2 was een vierkant of rechthoekig veld waar 1 of meerdere dingen rondvlogen en je moets met of de joystick of de cursortoetesen een lijn door het speelveld trekken maar moest uitkijken voor die rondvliegende dingen, die mocht je dus niet raken. Het doel was om een bepaald percentage van het veld afgesloten te krijgen, dus waar geen objecten rond vlogen.

[ Voor 68% gewijzigd door Roman op 14-05-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 209435 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:56:
Ok sjorrie voor die vraag :P,, Laat ik dan ook even een serieus plaatsen.

Ik ben op zoek naar een spel waar ik me het volgende van herinner:

Ik heb een trailer er van gezien. Een ventje (Soort assassins creed style ventje) die van robot naar robot springt in de trailer met een zwaard vecht. (Vecht spel) Steekt met ze zwaard in de trailer recht naar beneden in het hoofd van een robot. Springt over naar andere robots in een straat veel actie zit erin.

Of dit voor de PC of Console is kan ik me even niet herinneren.

Ik heb de trailer op school gezien tijd gelelden. toen ik deze topic las dacht ik er aan. Misschien heeft iemand een idee.

Het is geen oud spel en er zijn zeker weten meerdere delen van. Ik geloof dat ik bedoel deel 3 of 4 van dat spel. Kweet alleen de naam niet meer. >_<
Is het de recente Lost Odyssey op de X360?

Wiki - Lost Odyssey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254733

Hallo,

Ik ben opzoek naar een PC puzzel spel, het is redelijk oud, ik denk '90 heel veel kan ik me er niet van herrineren.

Het was de bedoeling om van 1 punt naar een ander punt in een lvl te komen daarmee kon je door bepaalde blokken heen en andere blokkerden je weg als je er een normaal blok er onderuit had gehaalt door te vallen, de " vijanden " waaren geloof ik schaartjes.

Sorry voor de weinige info maar misschien weet iemand iets meer of herkent het.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.