Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts één bestand bestond: 'melee.exe', maar volgens mij was dat niet de naam van het spel.
Het spel is een top down multiplayer (hotseat) space shooter. Je kan uit een aantal schepen kiezen (volgens mij een stuk of acht), en daarmee over het speelveld vliegen en de andere spelers kapot schieten, waar je punten mee verdient.
De besturing is erg simpel; elk schip kan rondvliegen met de pijltjestoetsen (of zelf ingestelde toetsen), en heeft verder nog 2 functies: a) schieten en b)speciale aanval
Wat ik me nog kan herrinneren is dat er een schip was dat zichzelf kon opblazen om vijanden kapot te maken, en dat er een schip was dat een homing missile bezat. Verder volgens mij nog een schip met een soort van onzichtbaarheid.
Bijgevoegd is nog een plaatje van hoe het spel er volgens mij uit zag. Belangrijk voor de beeldvorming hierbij is dat het speelveld statisch is, ie je zit telkens in hetzelfde stukje lege 2D ruimte.
Ik heb vele leuke hotseat uren met dit spel gehad, dus ik hoop dat iemand de naam van dit spel nog weet