[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 71.349 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:35
Het was een spelletje op een 99 in 1 cd. Je moest met een klein shuif platform de bal tegen de blokken kaatsen boven je (net zoals dxbal) maar deze was 'space' aangekleed, en je kon wapens kopen op platform.

Beetje een vage omschrijving maar misschien dat iemand het herkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropwaterr
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zoek de namen van 2 (recente) spellen,

1. Een Japans(?) spel. Je moet een ding/ een bol voortbewegen en alles waar het mee in aanraking komt word opgenomen door die bol, die word dan ook steeds groter. The End.
Is een maand of wat geleden op de fronpage voorbij gekomen.
Moet niet al te moeilijk zijn denk ik ;)

2. Ook Japans vermoedelijk. Een soort Barbapapa figuurtje (of meerdere) rolt naar beneden door een soort rivierbedding. Onderweg moet ie allerlei dingen ontwijken. Leuke vrolijke kleurtjes. 2D achtig.

Ik heb deze spellen nooit gespeeld en dit is alles wat ik erover weet.
Wie weet meer?

edit: aanraking is 1 woord niet 2

[ Voor 4% gewijzigd door Dropwaterr op 24-06-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Die eerste is Beautiful Katamari waarschijnlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropwaterr
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Woohoo! Dat is 'm.

Bedankt, dat was snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265835

Weet iemand mijn spel misschien? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 11:10
Hij zal misschien al eens langs geweest zijn, maar alsnog.

Ik zoek een spel, soort van early 2d race spel.
Je racede over allemaal gave gekleurde blokjes, en je moest hier en daar over een gat springen. Ook had je soms van die halfronde tunnels waar je òf doorheen kon, òf op kon rijden.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 23:28
Anoniem: 265835 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:32:
Ik zoek een spel dat ik ongeveer 5 jaar geleden speelde. Het was een spel voor op de PC.

Het spel was een soort fantasie spel, ook was het meer voor meisjes dan voor jongens.
Het ging over een meisje en een moeder die elkaar kwijt raakten doordat het meisje in een put viel geloof ik.
Daardoor kwam ze in een andere wereld terecht. Je moet dan het ene level met die moeder spelen en het andere level met het meisje.
Het uiteindelijke doel is dan dat ze elkaar vinden.
Ik heb google afgezocht maar kon niks vinden.

Weet iemand hier het misschien?
King's Quest VII: The Princeless Bride ?

Afbeeldingslocatie: http://www.adventureclassicgaming.com/images/galleries/14/14_2_medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Warfare op 25-06-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 21:18

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Ezechiel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:58:

Je racede over allemaal gave gekleurde blokjes, en je moest hier en daar over een gat springen. Ook had je soms van die halfronde tunnels waar je òf doorheen kon, òf op kon rijden.
Niet echt 3d, maar het doet mij denken aan Skyroads.
Demo: http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/ en op Google zijn betere plaatjes te vinden

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265835

Warfare schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:44:
[...]

King's Quest VII: The Princeless Bride ?

[afbeelding]
Ja die was het dankje wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Laatst online: 18-06 11:10
TagTag schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:52:
[...]

Niet echt 3d, maar het doet mij denken aan Skyroads.
Demo: http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/ en op Google zijn betere plaatjes te vinden
Zoals ik al zei, 2D ;)
Maar dat maakt verder niet uit, dat was het spel wat ik zocht, bedankt!

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Dropwaterr schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 01:33:
Ik zoek de namen van 2 (recente) spellen,

1. Een Japans(?) spel. Je moet een ding/ een bol voortbewegen en alles waar het mee in aanraking komt word opgenomen door die bol, die word dan ook steeds groter. The End.
Is een maand of wat geleden op de fronpage voorbij gekomen.
Moet niet al te moeilijk zijn denk ik ;)

2. Ook Japans vermoedelijk. Een soort Barbapapa figuurtje (of meerdere) rolt naar beneden door een soort rivierbedding. Onderweg moet ie allerlei dingen ontwijken. Leuke vrolijke kleurtjes. 2D achtig.

Ik heb deze spellen nooit gespeeld en dit is alles wat ik erover weet.
Wie weet meer?

edit: aanraking is 1 woord niet 2
Locoroco?

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En Beautiful Katamari denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Hier op GoT heb ik een hele tijd de volgende avatar gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/92368/Herowatching.jpg
size: 200%

Ik had, toen ik de avatar maakte, een screenshotje van een ad van vermoedelijk een RPG game gemaakt. Het was iig een ad die stond op MMORPG.com

Ik vroeg me af iemand herkent waar de ad-pic, die ik dus omgebouwd heb tot avatar, vandaan komt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:31
Zoek het volgende spelletje;
Je bent een ventje en je moet goud uit de grond halen, je ziet het zeg maar ook zitten. Dan moet je ook nog bomen omhakken voor hout etc. Een huisje had je al staan dacht ik. En meer weet ik er niet van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
console schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:04:
Je bent een ventje en je moet goud uit de grond halen, je ziet het zeg maar ook zitten. Dan moet je ook nog bomen omhakken voor hout etc. Een huisje had je al staan dacht ik. En meer weet ik er niet van :D
Knights & Merchants?

http://kam.vanmeijeren.nl/

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Laatst online: 12:16
Okey, ik zoek een spel, eerlijk gezegd het eerste spel wat ik ooit heb gespeeld. Dit was in 1993, op een 486dx onder DOS.
Weet er eigenlijk bijna niets meer van. Je was een mannetje, en je moest het level doorkomen waarbij je een soort van slangetjes moest ontwijken. Ik weet niet meer of die slangen alleen beten, of ook nog konden schieten oid. Volgens mij waren ze geel. Wie-o-wie kent dit spel. Het stond op een floppy :)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
console schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:04:
Harvest Moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:07

Khaine

Python liefhebber

Bebob_NL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:04:
Okey, ik zoek een spel, eerlijk gezegd het eerste spel wat ik ooit heb gespeeld. Dit was in 1993, op een 486dx onder DOS.
Weet er eigenlijk bijna niets meer van. Je was een mannetje, en je moest het level doorkomen waarbij je een soort van slangetjes moest ontwijken. Ik weet niet meer of die slangen alleen beten, of ook nog konden schieten oid. Volgens mij waren ze geel. Wie-o-wie kent dit spel. Het stond op een floppy :)
Slangen ontwijken klinkt als de oude indiana jones. Zoek daar anders eens op?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 19:16

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Dit is een moeilijke (denk ik)

Het was een spel op de PS1. Je was een char die in een toren moest gaan, daar kwam je allemaal monsters tegen en moest je telkens 1 lvl omhoog. Als je dood ging of je ging terug naar het dorp kon je met het geld huizen etc kopen. Ging je de toren opnieuw in, dan moest je weer onderaan beginnen.

Je moest ook eieren verzamelen, en die moest je uit laten komen. Daar kwamen dan kleine monstertjes uit. (hatchen)

Ik weet echt niet hoe het spel heette.. iemand van jullie?

Azure dreams

Weet iemand of hier een PC versie van is?

[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 01-07-2008 23:46 ]

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 00:12

Fuelke

Forza Ferrari

Als je later iets wil toevoegen aan je post kan dat met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Khaine schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:47:
[...]

Slangen ontwijken klinkt als de oude indiana jones. Zoek daar anders eens op?
nee, helaas, dat is het niet... Volgens mij was het nog veel minder grafisch... iets met groen en geel. verder bewogen de slangen volgens mij en moest je een soort van balletjes verzamelen...

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Pitfall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
  • Laatst online: 21-11-2021

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Ezechiel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:58:

Stunts!

Wikipedia: Stunts (video game)

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik de editknop eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Zanniebal schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:43:
Het was een spelletje op een 99 in 1 cd. Je moest met een klein shuif platform de bal tegen de blokken kaatsen boven je (net zoals dxbal) maar deze was 'space' aangekleed, en je kon wapens kopen op platform.

Beetje een vage omschrijving maar misschien dat iemand het herkent :)
Leuk is dat, ik herken de omschrijving, maar weet de titel ook ff niet meer...

weet je hoeveel van dat soort 'Breakout' games er zijn gemaakt... :)

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:55
Arkanoid?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Helaasch, het moet veel minder grafisch zijn, bijna ASCII-achtig.... Hoewel, t wel een beetje lijkt op de versie uit 1984....

[ Voor 13% gewijzigd door Bebob_NL op 03-07-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 14:50

TXC

Bebob_NL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:04:
Commander Keen 4?

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j161/kevinsblogger/keen4.gif

[ Voor 6% gewijzigd door TXC op 03-07-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Die heb ik ook gespeeld (geweldig spel!!) maar dat is het niet... veel minder grafisch... Het spel speelde ik rond 1993, maar ik denk dat het spel zelf rond 1989 ofzo gereleased was... grafisch erg minimalistisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 11:43

Sinester

Game Guru

Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde.
ik had het spel geloof ik van een TMF Demo cd

Het is een 2D spel, en de bedoeling was een soort stadje te bouwen ondergrond en zorgen dat alles op rolletjes liep
Je moest dus farms neerzetten voor eten, en hotels voor onderdak enz enz
de inwoners zijn dwergen, er kwam geen geweld in voor.

Je kan het vergelijken met Settlers alleen dan in Zijaanzicht

edit: ik denk dat het zo rond 1997/1998 (op me PII 233) was dat ik het speelde, maar of het spel ook uit die tijd stamde weet ik niet

[ Voor 14% gewijzigd door Sinester op 08-07-2008 16:53 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 17-06 23:28
Sinester schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:14:

Het is een 2D spel, en de bedoeling was een soort stadje te bouwen ondergrond en zorgen dat alles op rolletjes liep

Welk jaar en welk platform hebben we het hier (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
SerealKiller schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:41:
Dit is een moeilijke (denk ik)

Het was een spel op de PS1. Je was een char die in een toren moest gaan, daar kwam je allemaal monsters tegen en moest je telkens 1 lvl omhoog. Als je dood ging of je ging terug naar het dorp kon je met het geld huizen etc kopen. Ging je de toren opnieuw in, dan moest je weer onderaan beginnen.

Je moest ook eieren verzamelen, en die moest je uit laten komen. Daar kwamen dan kleine monstertjes uit. (hatchen)

Ik weet echt niet hoe het spel heette.. iemand van jullie?

Azure dreams

Weet iemand of hier een PC versie van is?
Je kunt hem voor de ps1 kopen en dan op een emulator op de pc spelen
Werkt super goed voor ps1 spellen (als dit niet gezegd mag worden, mod het dan maar weg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

ah brings back good old memmories.

ik denk dat het outpost 1 was
Maar er was nog zo'n soort spel geloof ik, alleen hoe dat ook alweer heette :?

Bij nader inzien was dat niet echt met dwergen, still a good game though :)

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 08-07-2008 17:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Tering.. dit draadje doet oude gevoelens weer opbloeien :D Heb speciaal mijn lurker status even opgegeven om op "console" te reageren.. Kan het het spel Clonk zijn?

Als ik hier dan toch ben.. Ik kan mij van 'vroeger' (ca 15 jaar geleden) nog een spel herinneren wat ik bij een vriend op de MSX gespeeld heb.. Wat ik me hier nog van herinner is dat het een platformer was waarbij je iets van een olifant ofzo was die op 2 poten liep (gewoon staand zegmaar dus) en volgens mij iets van powerups van bepaalde vijanden kreeg.. Ik heb de naam 'wizkid' in mijn hoofd erbij.. maar dit kan ook extreem fout zijn.

*edit: Zelf gevonden Magical Kid Wiz .. zat ik toch in de buurt :D Hoe ik alleen bij het olifanten gebeuren kom... joost mag het weten

[ Voor 21% gewijzigd door Drak0z op 09-07-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:38
Sinester schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:14:

edit: ik denk dat het zo rond 1997/1998 (op me PII 233) was dat ik het speelde, maar of het spel ook uit die tijd stamde weet ik niet
Caveland? De beschrijving kwam me bekend voor en deze kwam ik tegen in een oude Compukids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ik ben al lang op zoek naar een spelletje dat ik in mijn jonge jaren nog gespeeld heb op onze eerste pc.

Je had 1 bunker met een kanon erop, en je moest de andere bunker kapot schieten door de angle en de strenth aan te passen. Je keek tegen de zijkant van het speelveld aan. De achtergrond was zwart met witte grond. De bunkers waren grijs en schoten grijze kogels af die een stippellijn nalieten.

Iemand een idee waarover ik het heb ? Ik denk dat het dateert uit de jaren 92.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

spl3ndr schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:56:
Ik ben al lang op zoek naar een spelletje dat ik in mijn jonge jaren nog gespeeld heb op onze eerste pc.

Je had 1 bunker met een kanon erop, en je moest de andere bunker kapot schieten door de angle en de strenth aan te passen. Je keek tegen de zijkant van het speelveld aan. De achtergrond was zwart met witte grond. De bunkers waren grijs en schoten grijze kogels af die een stippellijn nalieten.

Iemand een idee waarover ik het heb ? Ik denk dat het dateert uit de jaren 92.
Dat heet ondermeer tank.
Maar om eerlijk te zijn, zijn daar 200 versies van gemaakt in zowel free als shareware.
Dus veel succes als je net die versie wou :) zie Wikipedia: Artillery game voor een overzichtje :)

Ikzelf heb me vele uren dagen maanden besteed aan de scorched earth variant

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 09-07-2008 06:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193021

Ben opzoek naar een C64 game speelde het zo'n 20 jaar geleden.

Het is opzicht een standaard schietspel met een vliegtuigje. Jij hebt een bovenaanzicht op het spel en kijkt dus op je vliegtuig. Het spel scrolt dan van boven naar beneden door het beeld.

Een apart kenmerk van het spel wat zou kunnen helpen is dat na elk level een soort van meteorieten regen (althans zo lijkt het in me gedachte) naar beneden valt waar je je zelf tussen door moest zien te manoevreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 10:03
Ik zoek de naam van een puzzle game die ik vroeger veel gespeeld heb (1995-96 denk ik)

Het doel is met de gegeven artikelen een soort domino te bouwen waar mee je aan het eind een bepaald doel behaald. Bijv. een waterstraal valt in een emmer, de emmer valt op een plank, de plank lanceert een bal, deze land op een knop en je hebt de level zodoende uitgespeeld.

In latere levels soms wel 25 tot 50 artikelen om deze domino te bouwen.

Wie o wie weet de naam hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een klassieker in deze topicreeks volgens mij: Wikipedia: The Incredible Machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 21:37

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Anoniem: 193021 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:24:

Het is opzicht een standaard schietspel met een vliegtuigje. Jij hebt een bovenaanzicht op het spel en kijkt dus op je vliegtuig. Het spel scrolt dan van boven naar beneden door het beeld.

Een apart kenmerk van het spel wat zou kunnen helpen is dat na elk level een soort van meteorieten regen (althans zo lijkt het in me gedachte) naar beneden valt waar je je zelf tussen door moest zien te manoevreren.
Raptor??
Geweldig spel!! Uren mee vermaakt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tjebakka op 09-07-2008 13:27 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 15:17

Step

step@tweakers.net#

Anoniem: 193021 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:24:

Staat me iets vaags van bij, zoek ik zelf ook al een tijdje. Volgens mij kun je dit met 2 spelers doen, de ene een blauw en de ander een rood vliegtuigje...?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Bakkert schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Raptor??

[...]

Nee. De titel Raptor komt niet voor in een database van C64 spelletjes. Enige wat ik hierop krijg
is een PC spel uit 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Anoniem: 193021 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:20:
[quote]Bakkert schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:26:
Nee. De titel Raptor komt niet voor in een database van C64 spelletjes. Enige wat ik hierop krijg
is een PC spel uit 1994.
Blue Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 15:17

Step

step@tweakers.net#

Blue Max voor C64.

Maar dit is niet wat ik bedoelde.. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Step schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:26:
[...]

Blue Max voor C64.

Maar dit is niet wat ik bedoelde.. :)
Klopt. Blue Max heeft ook niks met een meteorietenregen te maken. Toch leuk dat er zo snel
al mensen komen met suggesties:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Laatst online: 20-06 10:03
Yep, dat is hem. Het grappige is dat ik toe in de wiki zag eerst zoiets had van, Nee, dat is hem niet maar doordat ik op een van de screens de muis in een doosje zag het net was of een gedeelte van de herrinering terug kwam. Van he, OWJA,

Bedankt, zal kijken of ik hem nog kan vinden ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-06 10:34

DeX

XO101 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:06:
[...]

Yep, dat is hem. Het grappige is dat ik toe in de wiki zag eerst zoiets had van, Nee, dat is hem niet maar doordat ik op een van de screens de muis in een doosje zag het net was of een gedeelte van de herrinering terug kwam. Van he, OWJA,

Bedankt, zal kijken of ik hem nog kan vinden ergens...
Er is ook nog een "moderne" versie te krijgen onder de naam Crazy Machines. Nieuwer is niet altijd beter, maar wel grappig om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Step schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:30:
[...]

Staat me iets vaags van bij, zoek ik zelf ook al een tijdje. Volgens mij kun je dit met 2 spelers doen, de ene een blauw en de ander een rood vliegtuigje...?
Het spel waar jij naar opzoek bent op de C64 is Accumulation. Het spel waar ik naar opzoek ben heb ik gevonden. Het was Ad Infinitum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Sopwith?
Afbeeldingslocatie: http://sopwith.classicgaming.gamespy.com/images/sop1_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267513

Na het zien van het bovenstaande plaatje kreeg ik ineens een enorme flashback. Zo erg zelfs dat ik me na tijden van forum lurken nu maar eens geregistreerd heb.

Ik speelde vroeger een spelletje op de pc (ong. 1992/1993). Je moest met een vliegtuigje vanaf een vliegdekschip opstijgen en een japans eilandje bombarderen. Het was een zwarte achtergrond maar het vliegtuigje en eiland waren wel in (16) kleuren. OP het eilandje stonden wat bunkertjes en er rende japanse soldaatjes heen en weer. Ook stonden er wat japanse zero's onder cammonetten op de grond en die konden opstijgen en achter je aanvliegen.
Als je het eiland voorbij was (alles in zijaanzicht) moest je gewoon met de cursors omkeren en de rest van je bommen losgooien. je kon ook strafen met kogels. Na een poosje was je fuel op en moest je weer landen op het vliegdekschip wat misschien nog wel het moeilijkste van het hele spelletje was.

Wie weet toevallig de titel van dit spel en of het misschien nog ergens te spelen is. Ik kijk er nu al naar uit het ooit weer eens te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wings of Fury zoek je :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267513

wauw dat was snel!!

Dit is het:

*knip.

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 10-07-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

't is mij indertijd maar één keer gelukt een vliegtuig te landen, grrrr :(
Binnenkort ook maar weer eens proberen :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:31:
't is mij indertijd maar één keer gelukt een vliegtuig te landen, grrrr :(
Binnenkort ook maar weer eens proberen :)
Landen is niet zo'n probleem:
• Vlieg tegen wind in (van links kom je angevlogen dus)
• Je kan onderin zien hoe je vliegdekschip eraan komt. Je hebt een kruisje om je te helpen.
• Je hoeft géén vaart te maken, gewoon rechtdoor vliegen.
• Trek op als je boven het begin van de carrier vliegt. Hierdoor gaat je kont naar beneden en raakt je hook een van de kabels op het dek.
• Have some coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245809

Ik ben al een tijdje op zoek naar een redelijk oud spel,

Het platform is PC, en genre is een beetje Tycoon achtig.
Je moest in het spel een stad bouwen in een Starbase (in de ruimte)
De starbase was van binnen helemaal rond, was ingedeeld in 3 of 2 levels (weet ik niet helemaal zeker) Ik weet wel dat het aller bovenste level een soort van park achtig iets was. Binnen kon je dus beetje bij beetje grond in de starbase kopen. Dan gingen er schuifdeuren open en zo had je er een stuk grond bij om op te bouwen. Op het eind kreeg je een soort van Halo ring als je al die schuifdeuren open had.
Het was ook volledig 3D. Ik dacht dat ik het toendertijd op een Celeron 700 pc speelde.

Ik had altijd gedacht dat het spel iets van Utopia heette, maar op die naam kan ik helemaal niets meer terug vinden, iig niet wat ik bedoel. Weet iemand welk spel dit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Wellicht Outpost?

Utopia kan ook hoor, zoek anders even bij mobygames.com . Dat is een vrij grote bibliotheek van games en screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Anoniem: 245809 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:40:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een redelijk oud spel,

Ik had altijd gedacht dat het spel iets van Utopia heette, maar op die naam kan ik helemaal niets meer terug vinden, iig niet wat ik bedoel. Weet iemand welk spel dit was?
Startopia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
XO101 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:21:
Ik zoek de naam van een puzzle game die ik vroeger veel gespeeld heb (1995-96 denk ik)

Het doel is met de gegeven artikelen een soort domino te bouwen waar mee je aan het eind een bepaald doel behaald. Bijv. een waterstraal valt in een emmer, de emmer valt op een plank, de plank lanceert een bal, deze land op een knop en je hebt de level zodoende uitgespeeld.

In latere levels soms wel 25 tot 50 artikelen om deze domino te bouwen.

Wie o wie weet de naam hiervan
Er is een variant, Incredible Toon Machine, die ik ook erg veel gespeeld heb...

Laat die abandonware linjes maar.

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 16-07-2008 11:19 ]

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Laatst online: 22-06 10:29
Ik zag een tijdje terug een game waar je een vrouwelijke spion had en een mannelijk zwaar wapen persoon. Nu hoor of zie ik de laatste tijd niks meer van dit spel dus ik ben de naam eingelijk een beetje vergeten. Het was een coop spel en op welk platform die moest komen ben ik ook vergeten. Weet iemand toevallig de naam van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 18:17
Ik zoek een oud Snes spel.

Het is een 2D Platform adventure/aktion spel.
De main character lijkt een beetje op Trunks van Dragonball en hij heeft ook een zwaard. Hij heeft een shirt/trui met een doodskop. Ik had het spel ooit in japans of chinees of maybe geen van beide het was ten minste aziatisch.

Het is een doorsnee spel met levels waar bij vaak eindbazen op het eind te vinden zijn.
Wie o Wie weet hoe dit spel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 14:50

TXC

superman12 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:32:
Ik zag een tijdje terug een game waar je een vrouwelijke spion had en een mannelijk zwaar wapen persoon. Nu hoor of zie ik de laatste tijd niks meer van dit spel dus ik ben de naam eingelijk een beetje vergeten. Het was een coop spel en op welk platform die moest komen ben ik ook vergeten. Weet iemand toevallig de naam van dit spel.
NOLF?
Afbeeldingslocatie: http://abyss.hubbe.net/gfx/covers/gms/lg/nolf-mac-lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 19-06 11:43

Sinester

Game Guru

tomwas54 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Caveland? De beschrijving kwam me bekend voor en deze kwam ik tegen in een oude Compukids...
Juist dat was het Caveland!
thnx kijken of ik die nog ergens kan scoren

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Aangezien The Incredible Machine hier zo ongeveer het meest gevraagde spel is, leek het me de meest geschikte plaats om dit te laten zien: Crazy Machines op de Nintendo DS. Misschien een leuk alternatief voor wie het alsnog wil spelen en nergens kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBliep
  • Laatst online: 07-02-2021
Aangezien The Incredible Machine hier zo ongeveer het meest gevraagde spel is, leek het me de meest geschikte plaats om dit te laten zien: Crazy Machines op de Nintendo DS. Misschien een leuk alternatief voor wie het alsnog wil spelen en nergens kan vinden. :)
Voor de PC is er sinds Juni ook een nieuw spel uit.
Crazy Machines 2.
Gameplay Filmpje: http://youtube.com/watch?v=zhZd3WU5l38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84969

Niet echt op zoek naar een game, maar meer naar een map... voor Starcraft.

Een aantal jaar geleden speelde ik met een aantal mensen nogal eens Starcraft. We speelden dan een soort tower defense map, en zij noemden dat 'matrix game', ofzoiets. Het idee was dat de map verticaal uit verschillende blokken bestond, en op elk blok begon dan een speler. Vanaf boven kwamen dan vijanden en het doel was om alle vijanden kapot te krijgen voordat ze aan de onderkant kwamen. De vijanden vielen niet aan en liepen gewoon door (de truc was dan ook om een soort 'baan' te bouwen waar ze doorheen liepen, zodat de weg naar onder het langste was en ze zo de meeste schade kregen).

Ik heb al gegoogled op Starcraft icm matrix game, tower defense, etc, maar deze exacte map kon ik niet terugvinden (en ik wil dus wel exact deze). Iemand suggesties/links? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
  • Laatst online: 09-04 11:03
Hoi Gamers.

Ik ben iet opzoek naar een specifiek spel, maar naar een spel, maakt me niet uit welk dat aan mijn wens voldoet.
Ik ben op zoek naar een First Person Shooter waarin de nadruk in single play wordt gelegd op het solo rondsluipen / vechten.

Veel huidige shooters hebben het model van jij de speler + je hele garnizoen en dat rent en knalt maar door elkaar heen (a la Call of Duty), ook heel mooi, maar niet wat ik nu wil.

Ik wil rustig de map verkennen, beetje sluipen. de juiste aanval kiezen. Dat het uiteindelijk op een flinke schietpartij uitloopt is prima. Het moet geen silent assasin game worden.

Ik ben erg uit de game scene de laatste jaren vandaar mijn vraag. Dus ken je een FPS die hier aan voldoet, please post het hier. Het hoeft niet een supernieuw spel te zijn, (mag wel) jaren oud is prima, als het nog maar te koop is.

Oh ik verzin net een spel dat ik vroeger speelde en dat precies was zoals ik wil. Return to castle wolfenstein. dat was uit 2000? 2001? zoiets dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal Gear Solid?

In Manhunt moet je ook soms aardig sluipen.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 02-08-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
wow dat is snel!

Metal Gear, is dat ook voor PC?

manhunt ken ik nog niet, ben het nu aan het googlen.

bedankt en keep m coming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Deus ex ? wel wat ouder, maar echte solo gameplay. Opvolger is iets minder, maar is ook ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij voldoet Far Cry precies aan die wens. En wellicht Crysis ook, als je PC dat kan hebben. Misschien vind je GTA3 en later ook wel leuk dan, al is dat niet zozeer 1st person.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 21-06 15:42

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Kijk ook 's naar de Tom Clancy games.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

blackadder75 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:14:
Hoi Gamers.

Ik ben iet opzoek naar een specifiek spel, maar naar een spel, maakt me niet uit welk dat aan mijn wens voldoet.
Ik ben op zoek naar een First Person Shooter waarin de nadruk in single play wordt gelegd op het solo rondsluipen / vechten.

Veel huidige shooters hebben het model van jij de speler + je hele garnizoen en dat rent en knalt maar door elkaar heen (a la Call of Duty), ook heel mooi, maar niet wat ik nu wil.

Ik wil rustig de map verkennen, beetje sluipen. de juiste aanval kiezen. Dat het uiteindelijk op een flinke schietpartij uitloopt is prima. Het moet geen silent assasin game worden.

Ik ben erg uit de game scene de laatste jaren vandaar mijn vraag. Dus ken je een FPS die hier aan voldoet, please post het hier. Het hoeft niet een supernieuw spel te zijn, (mag wel) jaren oud is prima, als het nog maar te koop is.

Oh ik verzin net een spel dat ik vroeger speelde en dat precies was zoals ik wil. Return to castle wolfenstein. dat was uit 2000? 2001? zoiets dus!
Solo rondsluipen klinkt echt als de Splinter Cell serie en de eerste komt uit 2002 (nieuwste is van 2006 en een nieuwe is onderweg). Misschien is dat alleen iets té sneak-erig voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder75
iedereen bedankt, met jullie tips weet ik nu in welk hokje dit soort spellen op de sites als gamespot gestopt worden, en ik ik daar verder zoeken. genoeg keuze zo te zien. Far cry is inderdaad iets wat ik zoek, en ik bleek het zelfs al hebben liggen! Zat een bij een videokaart van enkele jaren oud, nooit naar omgekeken...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 08:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik ben ook weer wat klassieke games aan het opzoeken. yie ar kungfu, chuckie egg, snatcher en SD Snatcher heb ik inmiddels alweer. Maar ik zoek nog 2 games specifiek. Op de MSX2. Allebei multiplayer. Op de ene kon je raket afvuren die je op je hoofd droeg, Top down view. De ander moest je een bal pakken en een parcours afleggen. Waarbij de ander je onder je hol kon trappen of een raket weg kon trappen om je onderuit te halen en de bal te laten verliezen.

Iemand enig idee?

Thnx :)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84969

Anoniem: 84969 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:20:
Niet echt op zoek naar een game, maar meer naar een map... voor Starcraft.

Een aantal jaar geleden speelde ik met een aantal mensen nogal eens Starcraft. We speelden dan een soort tower defense map, en zij noemden dat 'matrix game', ofzoiets. Het idee was dat de map verticaal uit verschillende blokken bestond, en op elk blok begon dan een speler. Vanaf boven kwamen dan vijanden en het doel was om alle vijanden kapot te krijgen voordat ze aan de onderkant kwamen. De vijanden vielen niet aan en liepen gewoon door (de truc was dan ook om een soort 'baan' te bouwen waar ze doorheen liepen, zodat de weg naar onder het langste was en ze zo de meeste schade kregen).

Ik heb al gegoogled op Starcraft icm matrix game, tower defense, etc, maar deze exacte map kon ik niet terugvinden (en ik wil dus wel exact deze). Iemand suggesties/links? :-)
Een kleine bump na een week moet kunnen, vind ik. Ik zoek het nog steeds. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 251423 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:33:
[...]

Solo rondsluipen klinkt echt als de Splinter Cell serie en de eerste komt uit 2002 (nieuwste is van 2006 en een nieuwe is onderweg). Misschien is dat alleen iets té sneak-erig voor je ;)
Heheh. weet precies wat je bedoelt :)
vind dat meerennen met de groep ook niks :)

Project I.G.I. + I.G.I 2
FarCry / crysis
Bioshock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:24
Anoniem: 84969 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:11:
[...]

Een kleine bump na een week moet kunnen, vind ik. Ik zoek het nog steeds. :-)
Matrix Defence, weet alleen niet welke want er zijn er wel honderen..

Edit:
Heb ff gezocht voor je, bij mij staat ie bekend als "Matrix Defense ON YOUR OWN!!"
Dan heb je dus zeg maar 5 eiland-banen verticaal lopen waar je dus alleen op zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Flesdop op 09-08-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 19:23
ik zoek een spel behoorlijk oud, jij en je tegenstander zitten allebei op een apart eiland, je moet afweergeschut bouwen, raketten afvuren, robots maken en weg laten vliegen geldfabrieken neerzetten, en rakketten installeren, het is gewoon 2d, strategy, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
gewoon windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Klinkt een beetje als de Battle Isle series. Geen idee welk deel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
neej dat is het niet je kon alleen maar robots sturen geen tanks enz en het zag er íets beter uit

Anoniem: 269298

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts één bestand bestond: 'melee.exe', maar volgens mij was dat niet de naam van het spel.

Het spel is een top down multiplayer (hotseat) space shooter. Je kan uit een aantal schepen kiezen (volgens mij een stuk of acht), en daarmee over het speelveld vliegen en de andere spelers kapot schieten, waar je punten mee verdient.

De besturing is erg simpel; elk schip kan rondvliegen met de pijltjestoetsen (of zelf ingestelde toetsen), en heeft verder nog 2 functies: a) schieten en b)speciale aanval

Wat ik me nog kan herrinneren is dat er een schip was dat zichzelf kon opblazen om vijanden kapot te maken, en dat er een schip was dat een homing missile bezat. Verder volgens mij nog een schip met een soort van onzichtbaarheid.

Bijgevoegd is nog een plaatje van hoe het spel er volgens mij uit zag. Belangrijk voor de beeldvorming hierbij is dat het speelveld statisch is, ie je zit telkens in hetzelfde stukje lege 2D ruimte.

Ik heb vele leuke hotseat uren met dit spel gehad, dus ik hoop dat iemand de naam van dit spel nog weet :)

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/8188/meleeqv8.th.jpg

• UTwizard
  • Nu online
Anoniem: 269298 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:09:
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts één bestand bestond: 'melee.exe', maar volgens mij was dat niet de naam van het spel.

Het spel is een top down multiplayer (hotseat) space shooter. Je kan uit een aantal schepen kiezen (volgens mij een stuk of acht), en daarmee over het speelveld vliegen en de andere spelers kapot schieten, waar je punten mee verdient.

De besturing is erg simpel; elk schip kan rondvliegen met de pijltjestoetsen (of zelf ingestelde toetsen), en heeft verder nog 2 functies: a) schieten en b)speciale aanval

Wat ik me nog kan herrinneren is dat er een schip was dat zichzelf kon opblazen om vijanden kapot te maken, en dat er een schip was dat een homing missile bezat. Verder volgens mij nog een schip met een soort van onzichtbaarheid.

Bijgevoegd is nog een plaatje van hoe het spel er volgens mij uit zag. Belangrijk voor de beeldvorming hierbij is dat het speelveld statisch is, ie je zit telkens in hetzelfde stukje lege 2D ruimte.

Ik heb vele leuke hotseat uren met dit spel gehad, dus ik hoop dat iemand de naam van dit spel nog weet :)

[afbeelding]
Wat Googlen levert mij "Star Control" op, is dat hem?

Wat Googlen levert mij "Star Control" op, is dat hem?
Nope, dat is 'em niet. Het spel was sowieso zonder enige vorm van campaign of verhaal oid. Het was gewoon een topdown skirmish in 2D, met human spelers of CPU spelers. Maar thx anyway voor het zoeken, UTwizard :)

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ok als we dan toch zo bezig zijn, volgende opgave

echt een oudje wat je zegt vanneeh groene computerbeelden net voor of net in het begin van de vga spelletjes

je was een gast die op straat tegen anderen moet vechten, (sidescrolling game) en dan kwam je verschillende mensen tegen :

mannetjes op motor, omaatjes die met hun handtasje slingerden en naar je gooiden.
en ik elk opvolgend lvl kreeg je een andere mogelijkheid om ze te killen,

de naam is iets van Street (tenminste dat is me bijgebleven) tijdstip is rond Wings of Fury/prince of persia/sopwith en jaartal is ongeveer begin jaren 90 (zwarte buigbare floppy tijdperk)

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 269298 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:45:
[...]

Nope, dat is 'em niet. Het spel was sowieso zonder enige vorm van campaign of verhaal oid. Het was gewoon een topdown skirmish in 2D, met human spelers of CPU spelers. Maar thx anyway voor het zoeken, UTwizard :)
Ik heb een spel gespeeld online (als massive multiplayer online arcade space shooter) wat me erg deed denken aan jouw omschrijving.

Kun je meer details geven?
[edit]
@ vv : die bedoelde ik dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 14-08-2008 22:11 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
[...]

Subspace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Subspace pwnt! _/-\o_ Maar het is niet het spel wat ik bedoel... Het spel wat ik zoek is een stuk ouder in elk geval...

Ik heb nog wat verder gezocht, en ik ben er achter gekomen dat het waarschijnlijk een kloon was van de star control melee mode (Je zat er toch dichterbij dan ik dacht, UTWizard :) ).
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Ghy-FVF5aAg
wiki: http://wiki.uqm.stack.nl/Melee

Verder zoekend kom ik er achter dat er een héleboel clones ed gemaakt zijn. Nu is het nog zaak de goede te vinden... Wat volgens mij wel lastig is gezien het feit dat 'ie zo oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
blackadder75 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:14:
Hoi Gamers.

Ik vond dat er nog 1 spelserie miste bij de antwoorden:

Thief

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Misschien dat UTwizard toch wel heel dichtbij het goede antwoord zit, want volgens http://www.netjak.com/Reviews/vintage/sc2.htm wordt Star Control 2 met een losse melee.exe geleverd, zodat je kunt vechten zonder de bijbehorende campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malthus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:48:
[...]

Misschien dat UTwizard toch wel heel dichtbij het goede antwoord zit, want volgens http://www.netjak.com/Reviews/vintage/sc2.htm wordt Star Control 2 met een losse melee.exe geleverd, zodat je kunt vechten zonder de bijbehorende campaign.
Hmmm, dat is wel interessant! Ik heb Star Control 1,2 & 3eens bekeken; maar dat is 'em toch echt niet. De schepen waar je uit kan kiezen zijn anders, en verder is de interface aan de rechterkant net iets anders. In het spel wat ik zoek zie je bijvoorbeeld niet de piloten bij de schip stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 17:10
Ik ben op zoek naar (de naam van) een spel dat ik veel in mijn Amiga tijd heb gespeeld (begin 90-er jaren). Het was een turn based spel, waarbij je een team van robots programmeerde om binnen een beperkt speelveld te bewegen. Ik geloof dat je op zoek moest naar de vlag van de tegenstander. Het werkte met Field Of View, zodat je vijandige robots pas kon zien als de robot 'm in zijn vizier had.

Turn based is misschien niet de juiste benaming: je programmeerde allebei je eigen team robots (je had een maximaal aantal bewegingspunten per ronde) en daarna werden die acties tegelijkertijd uitgespeeld in een animatie. Die animatie kon je volgens mij herhalen, vertragen etc.

Weet iemand hoe dit spel ook alweer heten? Ik meen mij iets van "Robo Wars" of "Robo Style" te herinneren, maar ik vind hierop geen relevantie hits in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
mjax schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:48:
Weet iemand hoe dit spel ook alweer heten? Ik meen mij iets van "Robo Wars" of "Robo Style" te herinneren, maar ik vind hierop geen relevantie hits in Google.
Daarom kun je ook beter zoeken op een site als mobygames :). Het lijkt me RoboSport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 17:10
PromoX schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:48:
[...]

Daarom kun je ook beter zoeken op een site als mobygames :). Het lijkt me RoboSport.
Yes! Dat is 'm! Thanks.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.