Ik zoek een soort RISK kloon. Ik denk dat ik het rond 1990 ben begonnen te spelen, maar het kan ook later zijn. Misschien ergens jaren negentig indien het niet laat jaren tachtig was.
De titelscherm toonde 'EMPIRE' maar hoe ik ook google, ik zie geen enkel spel dat daarop leek. Dus misschien heb ik het verkeerd herinnerd.
Je kon bij het begin een generaal kiezen, het waren bekende figuren zoals o.a. Fidel Castro dacht ik. Je kreeg daarbij ook een vlag toegewezen, waarmee je je gebieden kan identificeren. Volgens mij kon je ook bepalen hoeveel tegenstanders je had. Je tegenstanders waren de andere generaals met hun eigen vlaggen.
Dan werd je willekeurig gebieden toegewezen. Er waren gebieden die loyaal zijn voor jou, ze steunden je. Je kon met een gerust hard slechts 1 soldaat achterlaten. Er waren ook gebieden die loyaal zijn aan de vijand, dus je moet ervoor zorgen dat je genoeg soldaten daar achterlaat, anders gingen ze een revolutie ontketenen en ben je dat gebied kwijt aan de vijand. Je tegenstanders lopen hetzelfde soort risico.
Voor de rest was het redelijk risk-achtig, als je een continent bezat, kreeg je extra versterkingen per beurt enzo.
Het was allemaal nogal 'moderne oorlogsvoering', dus tekeningen met tanks enzo.
Volgens mij was het in EGA kleuren, en het was speelbaar onder DOS.
Hopelijk weet iemand wat de echte naam van dit spel is, of wie de makers zijn zodat ik tenminste daarop kan googlen.
Ooh, addendum:
Volgens mij werd er bepaald dat 1 gebied je HQ was. Als die werd veroverd door de vijand, heb je het spel automatisch verloren.
[
Voor 4% gewijzigd door
Trinsec op 11-02-2008 11:41
]