[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.774 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mensen, ik zoek een oude jaren negentig game.
Vroeger speelde ik in DOS een rekenspelletje, ik kan er me maar weinig van herinnneren. Wat ik me nog kan herinneren is dat het vooral uit oranje kleuren bestond, en er graafmachientjes in de animaties zaten. Dat is eigenlijk het enige wat ik me kan herinnneren.

Weet iemand toevallig wat over deze game? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kent iemand nog een oud DOS spelletje van weleer? (Ik denk rond 1993/4). Het was in kleur, en je was volgens mij een soort rups of weet ik het, die in een vorm van een monorail rond een maisveld (denk ik) kom gaan. We speelden het op school, maar weet niet meer hoe het heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben op zoek naar een arcade game. Je speelde het vroeger op van die grote machine en wellicht moet ik zelf nog even zoeken in de MAME hoek.

Je zag het spel vanaf de zijkant (zoals Mario 1). Het was met slangetjes en kleine beestjes die je moest verslaan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een hele oude voetbalgame in het DOS tijdperk. Ik speelde het denk ik ongeveer 10 jaar geleden. Het was 2D, je kon tegen de paal aanlopen, iedereen grof onderuit halen en zelf de scheids takkelen. Iemand die weet hoe de game heet? :)

Ook zoek ik nog een racespel. Je begon met een kleine auto, maar naarmate je meer won unlockte je auto's en je kon ze upgraden met olievlekken op het wegdek gooien, mijnen en nog wat dingetjes. Uiteindelijk, als je eerste in de ranglijst kwam moet je de "eindbaas" eruit rijden. Je zag het spel recht van bovenaf.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:33:
Ik ben op zoek naar een hele oude voetbalgame in het DOS tijdperk. Ik speelde het denk ik ongeveer 10 jaar geleden. Het was 2D, je kon tegen de paal aanlopen, iedereen grof onderuit halen en zelf de scheids takkelen. Iemand die weet hoe de game heet? :)
Misschien European Championship 1992, hoewel deze nog wel wat ouder is..

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ook zoek ik nog een racespel. Je begon met een kleine auto, maar naarmate je meer won unlockte je auto's en je kon ze upgraden met olievlekken op het wegdek gooien, mijnen en nog wat dingetjes. Uiteindelijk, als je eerste in de ranglijst kwam moet je de "eindbaas" eruit rijden. Je zag het spel recht van bovenaf.
Dit?:
http://www.3drealms.com/rally/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_Rally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

Sensible Soccer? (niet de "remake" van ongeveer 2 jaar terug dus).
Deathkarz? (of met een S.. iets in die richting)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
Deruxian schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:14:
Oke, ik zoek de naam van een spel. Ik zit er al jaren mee :P, alleen ik weet zelf eigenlijk niet goed meer wat ik bedoel, het is al wel 7-8-9 jaar geleden.

Je moest een soort van mannetjes begeleiden over blokjes (over water/lava etc.) en ze zo ergens brengen. Het kan ook wat anders geweest zijn dan mannetjes maar dat weet ik niet meer. Het spel stond al op de computer. Toen, gekeken door mijn kinderogen vond ik het echt zoooo tof!! Alleen, denk ik niet dat iemand wat heeft aan deze beschrijving, maar wie weet!
klinkt misschien beetje als troddlers (2)... geen idee maar dat vodn ik vroeger wel leuk spelletje en de 2 player mode was altijd goed voor ruzie aangezien 1 't voor de ander kon verneuken... heerlijk spel -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Erhnam schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:51:
Ik ben op zoek naar een arcade game. Je speelde het vroeger op van die grote machine en wellicht moet ik zelf nog even zoeken in de MAME hoek.

Je zag het spel vanaf de zijkant (zoals Mario 1). Het was met slangetjes en kleine beestjes die je moest verslaan.
Wonderboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er één voor jullie, tis één van de eerste games die ik ooit heb uitgespeeld voor de NES.

Het gaat over een ninja in een soort platform/fighter achtige setting een aantal kinderen red. De eindbaas was één of andere dude in een soort pak in zijn kantoor. Je had allemaal moves dat je ninjasterren kon gooien, door de grond heen kon rollen (yeah wtf maar dat was t wel...). Ik kan me er weinig van herinneren maar dat spel zou ik zo graag nog eens spelen. Had hem destijds geleend van een vriendje van me. Sorry voor de vage beschrijving maar die kom je in dit topique wel vaker tegen. Dus... roep de oude nes ninja games eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Legend of the Mystikal Ninja
Ninja Gaiden
Shadow of the Ninja

Wie van de drie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden! Via wat google en wiki- searches, mede dankzij de titels hierboven genoemd ben ik erachter... het was:

Wrath of the Black Manta

Snel eens op zoek naar dit spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:24:
Gevonden! Via wat google en wiki- searches, mede dankzij de titels hierboven genoemd ben ik erachter... het was:

Wrath of the Black Manta

Snel eens op zoek naar dit spel...
Stop maar met zoeken dan, op Marktplaats staan er genoeg (eentje zelfs voor €5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik zoek een simcity-achtig spel van ik gok een jaar of 5-10 geleden, waarbij je met egyptenaren piramides en een marktplaats etc moet bouwen. Weet iemand welke ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Misschien één van de games uit de Sierra's Pharaoh Legacy ?

[ Voor 195% gewijzigd door PromoX op 14-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweede!

Cleopatra: Queen of the Nile

Pharaoh met Cleopatra uitbreiding...

Thanx! _/-\o_

Hoe ga ik daar nog aankomen....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van deze game heb ik ooit een demo gespeeld (bij de PC zone, toen ze nog met jewelcases kwamen ipv zachte plastic hoesjes). Het is een soort jungle achtige omgeving met 1 of andere chick, de player, en jij loopt daar een beetje in first person view rond. Het doet heel erg aan Jurassic Park denken. Vervolgens kun je ook allemaal wapens vinden en daar een btje mee rond spelen. Eenmaal 10 meter verder komen er 3 raptors achter je aan en moet je snel een waterpoel inrennen (....) de dino's volgen niet, waarna je ze kapot kan schieten. Nu ben je gelijk al je ammo kwijt aangezien die dino's taaier zijn dan een Abrams tank. Het meest vreemde (en gelijk ook herkenbare) is dat je life bar niet aanwezig is. Als je naar beneden kijkt krijg je een bovenaanzicht van de vrouwelijke voorgevel (het blijft verder wel netjes) waarop een harttattoo staat. Deze wordt steeds minder rood naar mate je meer schade krijgt. Nou toch een vrij duidelijke omschrijving dunkt me. Ik wil die game nog een keer spelen om de reden dat het uit mijn herinnering een enorm 'broken' spel was... Dan zit er wel een bepaalde, misschien nostalgische, aantrekkingskracht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:51:
Van deze game heb ik ooit een demo gespeeld (bij de PC zone, toen ze nog met jewelcases kwamen ipv zachte plastic hoesjes). Het is een soort jungle achtige omgeving met 1 of andere chick, de player, en jij loopt daar een beetje in first person view rond. Het doet heel erg aan Jurassic Park denken. Vervolgens kun je ook allemaal wapens vinden en daar een btje mee rond spelen. Eenmaal 10 meter verder komen er 3 raptors achter je aan en moet je snel een waterpoel inrennen (....) de dino's volgen niet, waarna je ze kapot kan schieten. Nu ben je gelijk al je ammo kwijt aangezien die dino's taaier zijn dan een Abrams tank. Het meest vreemde (en gelijk ook herkenbare) is dat je life bar niet aanwezig is. Als je naar beneden kijkt krijg je een bovenaanzicht van de vrouwelijke voorgevel (het blijft verder wel netjes) waarop een harttattoo staat. Deze wordt steeds minder rood naar mate je meer schade krijgt. Nou toch een vrij duidelijke omschrijving dunkt me. Ik wil die game nog een keer spelen om de reden dat het uit mijn herinnering een enorm 'broken' spel was... Dan zit er wel een bepaalde, misschien nostalgische, aantrekkingskracht aan.
Jurassic Park: Trespasser. Topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik zoek een Dos spel, en weet niet hoe het heet, deze woorden komen bij me op als ik er aan denk future space cop hunter fighter ofzo misschien was dat niet in de titel maar het waren wel cops of bountyhunters ofzo. Het is een action/arcade game denk ik.

Het spel gaat over dat jij een cop bent geloof ik, en je zit in een vliegtuigje en je moet missies doen in een stad, alles is 2D je kijkt van boven. De graphics zagen er goed uit zeg maar metal slug achtig het blijft mooi. ik herinner me de eindbaas nog dat was een gigantisch schip!! Telkens kreeg je weer missies van destroy die piraat ofzo..
tevens kon je dit volgens mij met zn 2en spelen...

Er kan wat info verkeerd zijn maarja dit spel speelde ik eind jaren 90, en denk dat het ook in de 90's is gemaakt niet in de 80's. Ik had het op een floppy gekocht bij de Blokker ofzo.

Ik hoop dat iemand kan helpen!! Ik wil dit gafe spel weer hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:27

ManTra

mooh?

Ik zoek het volgende spel, het is een Arcade game van begin jaren negentig.

Het was een beetje schuine invaders. je schipje was schuin van boven zichtbaar en de horizon. Het was bijna 3e persoon zoals bij race simulatie. Het was een 2D spel, waarbij je dus allerlei aliens moest neerknallen die op je afkwamen. Af en toe kwam er een soort robotachtige struisvogel (?) over het beeld lopen die je kon neerschieten voor powerups. . Het titelscherm had een grote planeet en het game-over muziekje deed me destijds erg denken aan "Carrie" van Europe (ja zo oud al :P )

Dat is alles wat ik er nog van weet.. maar ik wil het graag nog eens spelen, ik heb er destijds als 11-jarig jochie toch heel wat Lires (het was in italie) ingegooid.

blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een heel oud spelletje. Ik speelde het op een Atari ST 512. Ik weet niet of het ooit voor de pc bestaan heeft.

Het spel was een scrollend spel dat je top down speelde, strict 2d. De weg kwam van boven naar beneden. Je speelde een autootje dat 2 gele kogeltjes naar voren (boven) kon schieten. Op de weg waren andere autootjes, neutrale auto's die niets deden, maar ook autootjes die je van de weg probeerden te duwen. Ook politie probeerde je eraf te duwen. zelf kon je ook anderen van de weg duwen. Het spel werd gespeeld met de muis. Soms kwam een grote vrachtwagen waar je in moest rijden voor power ups. Een vijand die ik kon herinneren was een groen autootje met dingen aan de zijkant waardoor je meteen van de weg af vloog als die je raakten. Het spel was wel in kleur. (zover de
Atari kleur had, was volgens mij 16 kleuren of zo)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:
Ik zoek een heel oud spelletje. Ik speelde het op een Atari ST 512. Ik weet niet of het ooit voor de pc bestaan heeft.

Het spel was een scrollend spel dat je top down speelde, strict 2d. De weg kwam van boven naar beneden. Je speelde een autootje dat 2 gele kogeltjes naar voren (boven) kon schieten. Op de weg waren andere autootjes, neutrale auto's die niets deden, maar ook autootjes die je van de weg probeerden te duwen. Ook politie probeerde je eraf te duwen. zelf kon je ook anderen van de weg duwen. Het spel werd gespeeld met de muis. Soms kwam een grote vrachtwagen waar je in moest rijden voor power ups. Een vijand die ik kon herinneren was een groen autootje met dingen aan de zijkant waardoor je meteen van de weg af vloog als die je raakten. Het spel was wel in kleur. (zover de
Atari kleur had, was volgens mij 16 kleuren of zo)
Ik heb laatst nog een nieuwere uitvoering van dat spel gespeeld. Naam weet ik helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:

Het spel was een scrollend spel dat je top down speelde, strict 2d. De weg kwam van boven naar beneden. Je speelde een autootje dat 2 gele kogeltjes naar voren (boven) kon schieten. Op de weg waren andere autootjes, neutrale auto's die niets deden, maar ook autootjes die je van de weg probeerden te duwen. Ook politie probeerde je eraf te duwen. zelf kon je ook anderen van de weg duwen. Het spel werd gespeeld met de muis. Soms kwam een grote vrachtwagen waar je in moest rijden voor power ups. Een vijand die ik kon herinneren was een groen autootje met dingen aan de zijkant waardoor je meteen van de weg af vloog als die je raakten. Het spel was wel in kleur.
Het klinkt een beetje als Spy Hunter, maar ik kan niet vinden dat die is gereleased voor die ST.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd. Spy Hunter. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
Reconhell schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:05:
Ik zoek een Dos spel, en weet niet hoe het heet, deze woorden komen bij me op als ik er aan denk future space cop hunter fighter ofzo misschien was dat niet in de titel maar het waren wel cops of bountyhunters ofzo. Het is een action/arcade game denk ik.

Het spel gaat over dat jij een cop bent geloof ik, en je zit in een vliegtuigje en je moet missies doen in een stad, alles is 2D je kijkt van boven. De graphics zagen er goed uit zeg maar metal slug achtig het blijft mooi. ik herinner me de eindbaas nog dat was een gigantisch schip!! Telkens kreeg je weer missies van destroy die piraat ofzo..
tevens kon je dit volgens mij met zn 2en spelen...

Er kan wat info verkeerd zijn maarja dit spel speelde ik eind jaren 90, en denk dat het ook in de 90's is gemaakt niet in de 80's. Ik had het op een floppy gekocht bij de Blokker ofzo.

Ik hoop dat iemand kan helpen!! Ik wil dit gafe spel weer hebben!
Volgens mij is dit een beschrijving van:
Traffic Department 2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Laatst online: 21-10-2018
Dank je!!! dat is exact wat ik bedoelde!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
Reconhell schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:32:
[...]

Dank je!!! dat is exact wat ik bedoelde!! :D
De grap is dat ik het spel herkende uit je beschrijving, maar ook geen idee had wat de titel was. Was behoorlijk googlen :P
Oh, en de game is abandonware, en is dus via Creative Commons te krijgen... Erg goed.

[ Voor 12% gewijzigd door bazkar op 17-01-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Ik ben al een tijdje op zoek naar een PC game die erg veel weg heb van GT ( Grand Tourismo )
Ik weet dat hij er is want ik heb hem toen gespeeld op de pc.

het is jaren terug ( 2000 - 2003 )

Daar moet je door middel van je rijbewijs halen en tuning ook verder zien te komen in een hogere level.
iemand die hier weet hoe dit spel heet?
Weet dat er ook maar een deel van uit is gekomen van dit spel.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 22-01-2008 16:11 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook nog een spel.
Het was op de Sega 16bit Megadrive en je was een soort anime achtige muis met een soort jetpack op je rug en een zwaard als wapen.
je viel vijanden dan aan door zeg maar met je zwaard voorop met je jetpack op ze af te vliegen.
Was een erg leuk spel , weet iemand hier de titel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
[google=genesis mouse sword jetpack] levert Sparkster op. En anders staat ie misschien hier tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
Rocket Knight Adventures is de bekendere van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rocket knight adventure en Sparkster waren inderdaad de games die ik bedoelde! erg leuke games bedankt! even downloaden op een emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Bij de uitleg herkende ik het spel niet echt, maar met de naam kwam ineens het spel weer in me op. Ik heb me daar ook menig uren mee vermaakt. Volgens mij was deze er ook op de SNES, maar dat weet ik dan weer niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zoek het volgende spel.

Console waar ik het op gespeeld hebt : Jaguar.

Beschrijving, je was geloof ik een haas oid :? je kon over tafels heen lopen en daar lag eten e.d. allemaal op. Voor de rest kan ik er niets over vertellen helaas maar ik zit al een jaar of wat te bedenken hoe dat spelletje ook al weer heet.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
Er staan 70 Jaguar spellen op Mobygames. Daar zal die vast wel tussen staan. Misschien Bubsy In: Fractured Furry Tales?

[ Voor 15% gewijzigd door Moraelyn op 24-01-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja!!!! Dat is hem :D

Wel jammer dat die alleen voor de jaguar er is. Maarja keertje op ebay snuffelen voor een 2e handse jaguar + dit spel :D

Hmz zal dit spel misschien nog op de Wii virtual console komen...

[ Voor 22% gewijzigd door -Thunder- op 24-01-2008 11:13 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Er zijn overigens wel Bubsy games uitgebracht voor de Megadrive/Snes/Windows. Ik verwacht dat die vergelijkbaar zijn met die Jaguar versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hmz bedankt voor die link PromoX, ik ga eens zoeken naar de pc versie en dan hopen dat hij ook nog op de Wii komt.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik zoek een spel (pc) dat ik ongeveer 10 jaar geleden speelde. Het is een platform spel. Het doel van het spel was om naar het einde van het level te lopen en ondertussen moest je dingen pakken zoals melkpakken en daar kreeg je dan punten voor. Er waren ook beesten, maar die moest je ontwijken ofzo. Soms moest je op een platform springen om niet in het water te belanden. Het spel speelde zich buiten af. Aan het einde van het level, als je genoeg punten had gehaald, kon je terugvliegen en ondertussen de overige punten pakken die je had gemist. Er kwam ook een dikke kikker in voor en een klein huisje. Ik weet niet als wat je zelf speelde. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:19:
Ik zoek een turn based strategy spel voor de PC (zowel gespeeld op XP als op 98se) z'n beetje 7 tot 10 jaar oud. Het was een soort spel bord met een landkaart verdeeld in een aantal vlakjes en dan was de bedoeling om een bepaald gebied te veroveren of om bepaalde grondstoffen te verzamelen. Qua wapentuig was het voornamelijk futuristische vliegtuigen vaak boven water. Het heeft wel wat weg van Advance Wars alleen ouder en ook iets minder gericht op oorlog voeren. Ook kan ik mij herinneren dat er verschillende volken waren waar mee gespeeld kon worden. Grafisch was het niet super overtuigend alleen het was wel erg speelbaar en uitdagend.
Bedoel je misschien Battle Isle?

Afbeeldingslocatie: http://www.doupe.cz/Files/Obrazky/art/b/battleisle3/bi301.jpg

of anders Reunion?

http://www.mobygames.com/...nshots/gameShotId,137572/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zr0 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:35:
Ik zoek een spel (pc) dat ik ongeveer 10 jaar geleden speelde. Het is een platform spel. Het doel van het spel was om naar het einde van het level te lopen en ondertussen moest je dingen pakken zoals melkpakken en daar kreeg je dan punten voor. Er waren ook beesten, maar die moest je ontwijken ofzo. Soms moest je op een platform springen om niet in het water te belanden. Het spel speelde zich buiten af. Aan het einde van het level, als je genoeg punten had gehaald, kon je terugvliegen en ondertussen de overige punten pakken die je had gemist. Er kwam ook een dikke kikker in voor en een klein huisje. Ik weet niet als wat je zelf speelde. Alvast bedankt! :)
Jazz Jackrabbit (2) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
Nee die is het niet. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Laatst online: 11:45
zr0 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:35:
Heb ik hier nog op cd'tje staan: Skunny: Back to the Forest, van Copysoft.

Weet het zo goed als zeker, zie die dikke kikker nog voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
tomwas54 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:53:
[...]

Heb ik hier nog op cd'tje staan: Skunny: Back to the Forest, van Copysoft.

Weet het zo goed als zeker, zie die dikke kikker nog voor me :)
Jaaa die is het! Hartstikke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ben opzoek naar een (minder bekende) dosgame en ik hoop dat iemand mij kan helpen met de titel.

Het is een game waarin je in een taxi (of een gewone wagen ik weet t even niet meer) zit en indien in een taxi mensen op moet halen. In de stad zijn verschillende garages waarin je wapens kan kopen voor op je wagen en je wagen kan laten repareren en je schiet op andere wagens.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
Ja, dat moet Quarantine haast wel zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 26-01-2008 19:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Nu je het zegt is het een oh ja ;)
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een spel waarin je een transport magnaat was en je vliegtuigen, bussen, vrachtwagens, boten en treinen in kon zetten en daarmee winst kon maken... redelijk oud spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:22:
Ik zoek een spel waarin je een transport magnaat was en je vliegtuigen, bussen, vrachtwagens, boten en treinen in kon zetten en daarmee winst kon maken... redelijk oud spel...
Transport tycoon... gokje? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:23:
[...]

Transport tycoon... gokje? :o
Juist dat was hem... ik wist wel dat de naam niet zo moeilijk was... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:42:
Juist dat was hem... ik wist wel dat de naam niet zo moeilijk was... :P
Wahaha, zo simpel! Je zei zelf al 'transport magnaat', dus mijn suggestie was meer een grapje. Ik had gedacht dat je dat zelf wel verzonnen had dan :D. Zeker met al die [....] tycoon spellen die er zijn. Mijn goede daad voor vandaag is weer gedaan.

Was wel een leuk spel in ieder geval. Heb het vroeger ook veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:22:
Ga je doodschamen!! het beste spel ooit en nu nog steeds steeds in ontwikkeling (sort of) en jij wist de naam niet?

20 zweepslagen!! ;)

Das net zoiets als; Hoe heet dat stripfiguur ook alweer.. met die drie neefjes... was een eend geloof ik. :P

EN ik Start OpenTTD nu maar weer eens op... wordt een heeeele lange nacht. THX!! :(

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
ravw schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:09:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een PC game die erg veel weg heb van GT ( Grand Tourismo )
Ik weet dat hij er is want ik heb hem toen gespeeld op de pc.

het is jaren terug ( 2000 - 2003 )

Daar moet je door middel van je rijbewijs halen en tuning ook verder zien te komen in een hogere level.
iemand die hier weet hoe dit spel heet?
Weet dat er ook maar een deel van uit is gekomen van dit spel.
Sega GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:27
Ik ben op zoek naar een spel van misschien wel 10-15 jaar geleden. Ik speelde het spel op de pc van een vriendje. Je was een holbewoner en je moest volgens mij als een soort taxi poppetjes van a naar b brengen. Je kon het spel ook co-op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:30:
Ik ben op zoek naar een spel van misschien wel 10-15 jaar geleden. Ik speelde het spel op de pc van een vriendje. Je was een holbewoner en je moest volgens mij als een soort taxi poppetjes van a naar b brengen. Je kon het spel ook co-op spelen.
Ugh! heet het geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
in een helikopter holbewoner vrouwtjes van ene platform naar het andere moest brengen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MrOizo2005 op 29-01-2008 14:43 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:27
Naam zei me niks, maar Google was my friend! Jij hebt helemaal gelijk! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
ff een crosspost(hoewel, hier hoort ie eigk thuis hè)

Geen nummer, maar een spel.

Lang lang geleden hebbik een kort tijdje een beta gevolgd van een spel genaamd ZAON(zie zaon.com)...een soort van online&offline space rpg gebeuren....uit het oog verloren omdat 't niet opschoot(het zit nu dik 5-6 jaar later nogsteeds in bèta fase namelijk :+ ), maar wat me wél is bij gebleven is het regelbook...'t was vrij compleet legde van alles uit etc. etc.

Nu bennik op zoek naar dit pdf. document. Ik heb al op de site van 't spel zelf gekeken maar dat is behoorlijk veranderd in de jaren(heb ook op webarchive.org gekenen nl) link naar betreffende documenten verdwijnen ergens begin 2003 :'(

Nu bennik al dik 2 uur aan 't googlen daat dit ding maar ik kan niets vinden en webarchive.org saved geen pdf's oid want van daar konnik um oo kal niet downlaoden :/

Iemand ENIG idee waar ik dit ding kan vinden, of heeft um misschien zelf ergens in een map weggestouwd? Het gaat dus om 't document op deze pagina(van ongeveer 3.3 mb) uit 2002: http://web.archive.org/we...on.com/rpg/default.php.;t ding heet ZAONrpg6203.pdf oid, maar evt. andere revisies zijn ook goed hoor :+

[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-01-2008 18:25 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Lang geleden ten tijde van Win95/98 had je bij de Leo Wafels een gratis spelletje ...

Je moest toen Leo Wafels uit de lucht vangen :)

Iemand die de titel weet of waar je dit kan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Ik heb ongeveer 12 jaar terug een spel gespeeld wat erg veel weg had van Tekken.
Dit spel was op de PC en op de CD van het spel zaten nog veel "shiny" kleuren.

Ik vond altijd dat het een best lastige naam had, maar dat kan ook omdat ik 5 jaar was ;)

Ik weet het al weer, Battle Arena Toshinden ^^
Het spel is btw 12 jaar oud!

[ Voor 14% gewijzigd door De Koempert op 30-01-2008 16:53 . Reden: Gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Ik heb dan nog wel een andere, het spel heet BB, ik weet niet waar dit voor staat. Het spel is ongeveer 10 jaar oud, en het was eveneens een soort van Tekken. Voor de PC.

Ik kan er echter nergens wat over vinden, weet iemand waar ik het over heb?

Edit: Ik weet nog dat de eerste eindbaas Max heette, als je deze had verslagen kon je hier ook mee spelen. De laatste eindbaas was een soort van robot.

[ Voor 23% gewijzigd door De Koempert op 30-01-2008 17:04 . Reden: Meer info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

DavidKamp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:03:
Ik heb dan nog wel een andere, het spel heet BB, ik weet niet waar dit voor staat. Het spel is ongeveer 10 jaar oud, en het was eveneens een soort van Tekken. Voor de PC.

Ik kan er echter nergens wat over vinden, weet iemand waar ik het over heb?

Edit: Ik weet nog dat de eerste eindbaas Max heette, als je deze had verslagen kon je hier ook mee spelen. De laatste eindbaas was een soort van robot.
BB klinkt als Body Blows.. maar dat is echt al veel ouder. Ver voor het tijdperk van tekken 1, meer richting Street Fighter 1.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Khaine schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:24:
[...]

BB klinkt als Body Blows.. maar dat is echt al veel ouder. Ver voor het tijdperk van tekken 1, meer richting Street Fighter 1.
Thanks dat is em! :D
Het is 14 jaar oud, wat zat ik al vroeg aan de vechtgames :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar jaar geleden was er een programmaatje op mn pc van een Poolse softwaremaker (geloof ik) waarmee je je pc in elkaar kon slaan met een hamer, zaag en vlammenwerpen ed. weet iemand nog hoe die software heette en waar ik het kan vinden?

Edit:
Het was een downloadbaar programma waarmee je je hele beeldscherm kon verbouwen. Heet overigens ook geen bash your pc.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Jij lijkt het wel helemaal gehad te hebben met je PC! Het volgende is van een Spaanse maker, weet niet of dit is wat je bedoelt.

http://www.funny-games.biz/beatup-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het was een downloadbaar programma waarmee je je hele beeldscherm kon verbouwen. Heet overigens ook geen bash your pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missbaksel
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik zoek zon spel waar je met een penquins in zon rubbere band naar beneden glijdt. In 3d. Ik heb deze game heel vaak gespeeld maar ik ben naam vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Missbaksel schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:46:
Ik zoek zon spel waar je met een penquins in zon rubbere band naar beneden glijdt. In 3d. Ik heb deze game heel vaak gespeeld maar ik ben naam vergeten
Zit volgens mij standaard bij sommige Linux-distributies. Heet dacht ik "Tux" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik zoek een racespel van ~10 jaar geleden, ik speelde het nog wel op Win95 maar het kan ook een dos spel zijn. Het is 3D en je kan met 2 mensen tegelijk racen.
Ik weet nog 1 baan uit mijn hoofd:
Vlak nadat je van start gaat moet je 2 obstakels omzeilen, het zijn geloof ik soort van slagbomen in de vorm van rode staven en dan half zo lang. Daarna ga je over een steile heuvel in de vorm van een uitgerekte piramide. Verder weet ik het niet meer zo goed want mijn auto was meestal al stuk hierna :p Wel weet ik dat er een looping in voorkomt van gaas. :D
Wie o wie herkent dit spel en weet de naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Fatal Racing ?

[ Voor 167% gewijzigd door PromoX op 31-01-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
Is dit Fatal Racing: Afbeeldingslocatie: http://www.williamwilling.com/blog/pictures/fatal-racing.jpg ?
Als dat het geval is, nee, het spel dat ik bedoel was echt veel en veel lelijker. Hij had namelijk helemaal geen textures, alleen kleuren. Maar toch bedankt voor de moeite :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
michel1991 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:53:
Is dit Fatal Racing: [afbeelding] ?
Als dat het geval is, nee, het spel dat ik bedoel was echt veel en veel lelijker. Hij had namelijk helemaal geen textures, alleen kleuren. Maar toch bedankt voor de moeite :D.
Weet je dan wel zeker dat het een spel van 10 jaar oud is? Fatal Racing ziet er volgens jou veel beter uit maar dat is al een spel uit 1995. Als ik wat verder kijk kom ik Hard Drivin' 2 nog tegen, maar die zal het ook wel niet zijn? Anders staat ie hier misschien tussen?

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 31-01-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt idd als Stunts. Of eigenlijk: 4D Sports: Driving. En die baan is de Default track. Rechtuit, berg op, dan bocht naar rechts over de berg. Met de Indycar kun je net over de obstakels heen springen.

En dat spel is echt een stuk ouder dan 10 jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
4D SPORTS DRIVING! Dat is hem!! :D Hartstikke bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
wat een toeval michiel1991!
een remake:
meuk: Ultimate Stunts 0.7.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
Da's ziekelijk toevallig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:38:
Een paar jaar geleden was er een programmaatje op mn pc van een Poolse softwaremaker (geloof ik) waarmee je je pc in elkaar kon slaan met een hamer, zaag en vlammenwerpen ed. weet iemand nog hoe die software heette en waar ik het kan vinden?

Edit:
Het was een downloadbaar programma waarmee je je hele beeldscherm kon verbouwen. Heet overigens ook geen bash your pc.
Desktop Games bedoel je denk ik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zoek een soort RISK kloon. Ik denk dat ik het rond 1990 ben begonnen te spelen, maar het kan ook later zijn. Misschien ergens jaren negentig indien het niet laat jaren tachtig was.

De titelscherm toonde 'EMPIRE' maar hoe ik ook google, ik zie geen enkel spel dat daarop leek. Dus misschien heb ik het verkeerd herinnerd.

Je kon bij het begin een generaal kiezen, het waren bekende figuren zoals o.a. Fidel Castro dacht ik. Je kreeg daarbij ook een vlag toegewezen, waarmee je je gebieden kan identificeren. Volgens mij kon je ook bepalen hoeveel tegenstanders je had. Je tegenstanders waren de andere generaals met hun eigen vlaggen.

Dan werd je willekeurig gebieden toegewezen. Er waren gebieden die loyaal zijn voor jou, ze steunden je. Je kon met een gerust hard slechts 1 soldaat achterlaten. Er waren ook gebieden die loyaal zijn aan de vijand, dus je moet ervoor zorgen dat je genoeg soldaten daar achterlaat, anders gingen ze een revolutie ontketenen en ben je dat gebied kwijt aan de vijand. Je tegenstanders lopen hetzelfde soort risico.

Voor de rest was het redelijk risk-achtig, als je een continent bezat, kreeg je extra versterkingen per beurt enzo.

Het was allemaal nogal 'moderne oorlogsvoering', dus tekeningen met tanks enzo.

Volgens mij was het in EGA kleuren, en het was speelbaar onder DOS.

Hopelijk weet iemand wat de echte naam van dit spel is, of wie de makers zijn zodat ik tenminste daarop kan googlen. :)

Ooh, addendum:
Volgens mij werd er bepaald dat 1 gebied je HQ was. Als die werd veroverd door de vijand, heb je het spel automatisch verloren.

[ Voor 4% gewijzigd door Trinsec op 11-02-2008 11:41 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Empire: Wargame of the Century ?

Zo ja, dan had je die uiteraard zelf gemakkelijk kunnen vinden door even te zoeken op mobygames :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"World Empire" misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

PromoX schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:11:
Empire: Wargame of the Century ?

Zo ja, dan had je die uiteraard zelf gemakkelijk kunnen vinden door even te zoeken op mobygames :).
Die naam ben ik meerdere malen tegengekomen, maar dat is het hem dus niet. :P

Het was veel moderner dan dat qua interface en tekenstijl. En het had niet veel verschillende units. Het was echt een riskkloon, niet een civilizationkloon.
Dat is hem! Ze hebben nu dus versie 5, met VGA graphics en helemaal Windows enzo. Geen wonder dat ik die niet herkende, ik zie nergens meer de oude versie uit 1991. Ah, nostalgie. _/-\o_

Yes! Ik heb de oude EGA versie gevonden. Precies zoals ik het me herinner. Geen wonder dat ik alleen 'Empire' herinner, dat was nogal duidelijk terwijl 'World' in het klein op de wereldbol gedrukt was. :+

[ Voor 32% gewijzigd door Trinsec op 11-02-2008 13:37 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een oud voetbalspel van ongeveer 10 jaar geleden. Je kon tegen de paal aanlopen en alles tackelen, ook de scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:53:
Ik zoek een oud voetbalspel van ongeveer 10 jaar geleden. Je kon tegen de paal aanlopen en alles tackelen, ook de scheids.
Een maand geleden heb je die vraag ook gesteld en toen zijn er een aantal suggesties gedaan. Misschien is het één van die spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik zoek een héél oud spel dat ik als kind veel gespeeld heb. Het is een zeer rudimentair race spel, het scherm opgebouwd uit een groene strook links en rechts (gras) en de baan in het midden. Je ziet alles in bovenaanzicht. Je auto is een F1 kar.

Periode: eerste helft van de jaren 80. Althans: dan speelde ik het. Het kan ook 2e helft jaren 70 zijn.

Uitgever: ik denk (!) Atari. Ik speelde het bij een vriend van mijn vader die op zijn zolder een arcadekast met dit spel had, als ik me niet vergis met pedalen en stuur :9 Het is echter al zo lang geleden (>20 jaar ;)) dat mijn herinneringen niet betrouwbaar zijn.

Het is overigens NIET: Gran Track (1974) of Pole Position (1982). Het bevindt zich grafisch ergens tussen die 2 in. Het is ook niet Up 'n Down, Night Driver, TW-1 of Speed Freaks,

Edit: dt-fout :o

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 12-02-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:53:
Actua Soccer? Is wel wat eerder, nog voor FIFA meen ik.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2013
Ik zoek een spel dat ik tussen de 6 en de 10 jaar oud schat, eigenlijk weet ik het niet meer goed wanneer ik het gespeeld heb, maar het was in iedere geval niet in de laatste jaren.
Het is een 3D racespel met een space-thema maar wel op vaste tracks, waar je na iedere race je raceschip kon upgraden met betere/andere engines, wapens (om je vijanden mee lastig te vallen),... Het stond denk ik ooit op een demo-CD van het Belgische ex-tijdschrift Netwerk.
Ik herinner me ook dat er hier en daar tunnels waren, waar je dan 360° kon ronddraaien (dus op het plafond racen bedoel ik).

Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel
edit: @Kimg
het spel dat je bedoelt heet "leo catch" ik moet her hier nog ergens liggen hebben maar ik weet niet goed meer waar

[ Voor 9% gewijzigd door ingdas op 13-02-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rollcage (Stage II)

360 graden is trouwens helemaal rond ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:10:
Rollcage (Stage II)

360 graden is trouwens helemaal rond ;)
Thx voor de reactie, maar dat is het niet.
Voorzover ik me herinner zijn het eerder ruimteschepen dan auto's, maar in ieder geval hadden ze geen wielen.
Ik herinner me ook nog da je verschillende soorten racen had, en bij sommige racen had je zelfs als eerste doel om de vijand te vernietigen ipv als eerste te finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WipeOut?

Ballistics?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

ingdas schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:06:
Ik zoek een spel dat ik tussen de 6 en de 10 jaar oud schat, eigenlijk weet ik het niet meer goed wanneer ik het gespeeld heb, maar het was in iedere geval niet in de laatste jaren.
Het is een 3D racespel met een space-thema maar wel op vaste tracks, waar je na iedere race je raceschip kon upgraden met betere/andere engines, wapens (om je vijanden mee lastig te vallen),... Het stond denk ik ooit op een demo-CD van het Belgische ex-tijdschrift Netwerk.
Ik herinner me ook dat er hier en daar tunnels waren, waar je dan 360° kon ronddraaien (dus op het plafond racen bedoel ik).
Deed een gedachte bij me triggeren :P. Ben net ff tussen alle oude meuk wezen graven en gevonden!
Slipstream 5000 maybe? Stond bij mij op zo'n "De Dixons CD". Kwam gelijk originele cd van theme park tegen _/-\o_

• ingdas
Ik durf het bijna niet zeggen, maar het is het toch niet Je komt wel heel dicht met Ballistics, 'k kan het moeilijk verwoorden maar ingame was de baan iets breder denk ik, en de menus zagen er ook anders uit.

Edit: iets wat ik nog vergeten te zeggen was, in de demo kan je een stukje van de carrièremodus spelen, dat zit ook niet in de demo van ballistics

[ Voor 17% gewijzigd door ingdas op 14-02-2008 20:32 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik zoek een spel wat ik ooit op een gamebeurs gespeeld heb, ik denk zo'n 5 jaar geleden. Het is een RTS, wat een zeer apart systeem van bouwen had: Je kon gebouwen lanceren naar een bepaalde plek, en er werd een lijn van groene bolletjes heengetrokken als je dat deed. Als er een obstakel tussenzat dan ontplofte je gebouw :P

Volgens mij was het spel al uit in die tijd dat ik het op die beurs gespeeld had. Ik weet in elk geval zeker dat het gereleased is.

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:47
Hallo mensen, ik zoek een spel wat je online kon spelen. Het was een motorgame waarbij je slechts de vierpuntdruktoetsen op je tobo nodig had. Je reed in een soort grotten en de motor had flinke vering zeg maar... als je met je hoofd een plafond raakte... of de bodem, dan verloor je een leven en moest je opnieuw beginnen in dat level. Wie weet over welk spel ik het nu heb.. heb het in 2002 gespeeld..

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
ik zoek een game... een soort Business game.. maar dan met spacebusiness.. dus in de ruimte.. en daar economische dingen doen etc.

oude game.. en niks in de ruimte zeg maar.. alleen een o.a. een scherm met planeten enzo waar je naartoe kan vliegen enzo..

je had een heel scherm met schepen die je kon kopen.. wat ik me kan herrineren is o.a. een ruimteschip in de vorm van een soort wesp.. en een soort walnoot met een propeller er bovenop. ook een soort vliegende hersenpan kan ik me herinneren.

kan iemand me verder helpen=

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

WhiteViper schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:51:
ik zoek een game... een soort Business game.. maar dan met spacebusiness.. dus in de ruimte.. en daar economische dingen doen etc.

oude game.. en niks in de ruimte zeg maar.. alleen een o.a. een scherm met planeten enzo waar je naartoe kan vliegen enzo..

je had een heel scherm met schepen die je kon kopen.. wat ik me kan herrineren is o.a. een ruimteschip in de vorm van een soort wesp.. en een soort walnoot met een propeller er bovenop. ook een soort vliegende hersenpan kan ik me herinneren.

kan iemand me verder helpen=
Gazillionaire :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• ingdas
Dankuwel voor het denkwerk, maar ik heb het uiteindelijk toch zelf gevonden. Het spel dat ik zocht heette Tanaka 3D

Verwijderd

StupidMonkey schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:46:
Hallo mensen, ik zoek een spel wat je online kon spelen. Het was een motorgame waarbij je slechts de vierpuntdruktoetsen op je tobo nodig had. Je reed in een soort grotten en de motor had flinke vering zeg maar... als je met je hoofd een plafond raakte... of de bodem, dan verloor je een leven en moest je opnieuw beginnen in dat level. Wie weet over welk spel ik het nu heb.. heb het in 2002 gespeeld..
Klinkt als Action SuperCross of Elastomania. Alleen die hebben standaard geen online gedeelte.

Ik kan me vaag iets herinneren van een Shockwave-spel met "Bike Trials" of iets dergelijks in de naam, dat zou het ook kunnen zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.