[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.172 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2024

Rj-

:( het werkt niet in vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

dosbox?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 03-12-2024

Rj-

Na het installeren van dosbox krijg ik een z dir aangewezen
na het lezen van de readme om dit probleem op te lossen krijg ik hem maar niet van de Z af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 11:16
Ik ben op zoek naar een spel waarbij je op Dinosaurussen moet jagen. Je hebt verschillende wapens, die je moet kopen voor geld. Pistool, shotgun maar ook een X-bow.

Als je de dinosaurussen had neergeschoten dan werden ze opgepikt met een vliegtuig en kon je ze vervolgens in je Trophy room terug zien.

Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Resistor schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:19:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik een tijd geleden heb gespeeld.

Je bent daar een bal van hout, metaal, papier en nog iets en daarmee moet je een hindernisparcours met veel verschillende obstakels en ventilatoren (voor de prop papier) op grote hoogte boven een planeet (achtergrond) afleggen.

Wat ik mij nog kan herinneren is dat het is uitgegeven door Atari, en dat er een hele tijd terug een keer een topic over is geweest (of in ieder geval genoemd in een topic), maar als je de naam niet meer weet is het moeilijk zoeken ;)
Leuk spel. Het heet "Ballance".
http://www.ballance.org/

Afbeeldingslocatie: http://www.doupe.cz/Files/Obrazky/art2/b/ballance/ballance12.jpg

Tip: vergelijkbaar spel, ook heel leuk: "Neverball" (gratis).
http://icculus.org/neverball/

Afbeeldingslocatie: http://www.freesoftwaremagazine.com/files/www.freesoftwaremagazine.com/nodes/1609/neverball_ss2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

Arunia schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:54:
[...]

http://www.atarigame.net/...games_classic_POPULAR.htm
Anderaan de pagina, maar is online emulator waar dan weer geen naam van het spel bij staat.
Voor zover, traffic control. Je kunt em in iedergeval weer spelen.
dankje. Als ik google op die naam krijg ik veel versies van 't spel dus merci!
Rainmaker schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:31:
Ik zoekt eigenlijk ook een spel, maar het is niet als in de trend van dit topic. Ik probeer het gewoon:

Ik zoek een spel zoals SWAT4, maar dan nieuwer.

De graphics van SWAT beginnen wat te dateren, dus ben ik op zoek naar een nieuwe favoriete tactical shooter :)

Kent iemand een spel wat ongeveer gelijk is aan SWAT4? Ik bedoel niet iets als Rainbow Six of Ghost Recon, maar echt een spel waarbij je mensen moet arresteren ipv blindelings neerschieten. Ook zouden er tactieken (met 2 teams door 2 deuren met 2 flashbangs in 1 kamer 5 verdachten uitschakelen) in moeten zitten.

Bestaan dit soort spellen, of is de SWAT serie echt de enige?
EMERGENCY is ook in (veel) mindere mate zo'n spel. Moet je in een aantal levels ook terroristen arresteren dmv. tactics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyD4wn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 09:55
Ik zoek dus ook de naam van een spel...

Het is nog niet zo heel oud, ik denk dat ik het 2 jaartjes voor het laast heb gespeelt..
Het is een strategy game, je kan tot de information age upgraden, en als je dan alle age upgrades had(Want je had een aantal bepaalde punten die je kon upgraden, dingen zoals army economy en dat soort dingen)dan kon je nog een paar super upgrades kopen, dat je dingen instant bouwden en dat je een shield tegen missles kon hebben.. In die information age kon je ook nukes bouwen en als je er dan eentje afvuren kwam er een armageddon, nog zoveel tijd totdat iedereen dood was.. heel veel meer weet ik er niet meer van :)

Kent iemand dit spel misschien? :')

Ik heb btw iets in mn hoofd met civilization, maar dat is het helemaal niet.. misschien een stukje van de naam, maar dat kan ook totale onzin zijn..)

Gevonden!!!! :)
Rise of Nations was het :) Bedankt anyway als iemand had gereageerd :)

[ Voor 14% gewijzigd door FlyD4wn op 23-11-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Ik ben op zoek naar de naam van een online game van een japanse (of chinese) ontwikkelaar. Volgens mij is/was het vrij populair en het heeft wat weg van worms.
Je moet in het begin een account maken waarmee je telkens inlogt. Je kiest daarna een game-room met een max. van 5 spelers (geloof ik) waar je een "voertuigje" kiest welke als wapen dient. Je kan kiezen uit een soort grote gele mechanische worm, een zwevend bakje, een soort kleine monstertruck etc. Het ziet er allemaal een beetje kiddy-kleurrijk uit met een vleugje anime :D
Als iedereen een voertuigje gekozen heeft wordt een ronde gestart en iedereen wordt net als in worms random op een map geplaatst waarna iedereen voor zich de rest moet afknallen.
Het spel maakt gebruik van, ook net als worms, het turn based systeem en de wachttijd voor je volgende beurt is afhankelijk van welke actie je kiest. Als je b.v. een zware aanval doet moet je langer wachten dan wanneer je een default-attack uitvoert zegmaar.

Schieten doe je aan de hand van een richting bepalen en de kracht van je aanval instellen (wederom hetzeflde als worms) en je kan een maximum van een aantal centimeter je character verplaatsen per beurt.
Met de punten die je verdient met het afknallen van andere spelers kan je weer upgrades voor je character kopen wat het allemaal wat interessanter maakt. In het begin kan je vrij goedkoop petjes en zonnebrillen etc kopen (allemaal met minimale +stats) en later, als je veel punten spaart kan je voor de grotere dingen gaan zoals speren (die je niet kan gebruiken maar wel +stats geven) etc.

Heb t een tijd terug veel gespeeld maar kan niet meer op de naam komen! Vervelend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Anoniem: 51661 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 04:37:
Ik ben op zoek naar de naam van een online game van een japanse (of chinese) ontwikkelaar. Volgens mij is/was het vrij populair en het heeft wat weg van worms.
Je moet in het begin een account maken waarmee je telkens inlogt. Je kiest daarna een game-room met een max. van 5 spelers (geloof ik) waar je een "voertuigje" kiest welke als wapen dient. Je kan kiezen uit een soort grote gele mechanische worm, een zwevend bakje, een soort kleine monstertruck etc. Het ziet er allemaal een beetje kiddy-kleurrijk uit met een vleugje anime :D
Als iedereen een voertuigje gekozen heeft wordt een ronde gestart en iedereen wordt net als in worms random op een map geplaatst waarna iedereen voor zich de rest moet afknallen.
Het spel maakt gebruik van, ook net als worms, het turn based systeem en de wachttijd voor je volgende beurt is afhankelijk van welke actie je kiest. Als je b.v. een zware aanval doet moet je langer wachten dan wanneer je een default-attack uitvoert zegmaar.

Schieten doe je aan de hand van een richting bepalen en de kracht van je aanval instellen (wederom hetzeflde als worms) en je kan een maximum van een aantal centimeter je character verplaatsen per beurt.
Met de punten die je verdient met het afknallen van andere spelers kan je weer upgrades voor je character kopen wat het allemaal wat interessanter maakt. In het begin kan je vrij goedkoop petjes en zonnebrillen etc kopen (allemaal met minimale +stats) en later, als je veel punten spaart kan je voor de grotere dingen gaan zoals speren (die je niet kan gebruiken maar wel +stats geven) etc.

Heb t een tijd terug veel gespeeld maar kan niet meer op de naam komen! Vervelend :'(
Dat MOET Gunbound zijn ;)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84969

Wow, ben ik even blij dat ik dit topic weer check. Toevallig was ik een week of twee geleden ook op zoek naar de naam van dat spel, maar vond het niet dusdanig interessant om het op te gaan zoeken/vragen. Heb het een aantal jaar geleden nog heel veel gespeel met wat vrienden. Tijd dus om het weer eens te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241417

Ik zoek een spel wat uit ongeveer 2000(iets eerder of later) komt. Het is een strategie spel, wat zich bijna alleen op het water afspeelt. Het lijkt wel wat op dit spel: linkje
Maar dat is het niet. Je bent met piraten, hollanders en nog wat landen. Je kunt wat schepen maken, met bekende namen als 'Santa Maria'. Verder kan je schepen of eilanden enteren, en dan heb je wat manschappen en daarmee moet je de andere manschappen/piraten van hun schip halen. Je had een kapitein die als enige in die gevechten een geweer had(een dik mannetje was het volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Tropico 2 ? En anders staat ie misschien hier tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Haha, ja! Super irritant als je niet zo'n naam kan komen!
Vervelender nog, heb je de naam eindelijk gevonden, issie er niet voor de mac :(

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212755

Anoniem: 241417 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:42:
Ik zoek een spel wat uit ongeveer 2000(iets eerder of later) komt. Het is een strategie spel, wat zich bijna alleen op het water afspeelt. Het lijkt wel wat op dit spel: linkje
Maar dat is het niet. Je bent met piraten, hollanders en nog wat landen. Je kunt wat schepen maken, met bekende namen als 'Santa Maria'. Verder kan je schepen of eilanden enteren, en dan heb je wat manschappen en daarmee moet je de andere manschappen/piraten van hun schip halen. Je had een kapitein die als enige in die gevechten een geweer had(een dik mannetje was het volgens mij)
Sid Meier's Pirates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241417

corsairs Dat was het spel wat ik zocht, dankje PromoX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 20:59

Brantje

De post is daar >>

Ik zoek een spel.
Ik weet alleen nog dat het voor de xbox was en dat je er in kom snowboarden.
Ook kon je punten verdienen doot stunts uit tevoeren.
Verder weet ik er niet echt veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07
Brantje schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:14:
Ik zoek een spel.
Ik weet alleen nog dat het voor de xbox was en dat je er in kom snowboarden.
Ook kon je punten verdienen doot stunts uit tevoeren.
Verder weet ik er niet echt veel van
SSX of Amped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 17:25

rg-mohwa

Phoe Hé

Anoniem: 241417 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:42:
Verover de oudheid ? een soort age of empires maar dan in het nederlands kan alleen zo snel niet even een screen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235018

Ik ben op zoek naar een spel (goh, echt?)..

Het was een ruimteschip die over blokjes moest 'rijden' en dan moest je vaak overspringen naar een andere rij blokken omdat je anders eraf viel..
Er waren verschillende levels.. de achtergrond van het spel was zwart met 'sterren' (stipjes dus).. zegmaar het heelal.. ik had dit spel op mijn oude computer (zo'n 8 jaar geleden..)
iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 22:27

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 235018 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:31:
Ik ben op zoek naar een spel (goh, echt?)..

Het was een ruimteschip die over blokjes moest 'rijden' en dan moest je vaak overspringen naar een andere rij blokken omdat je anders eraf viel..
Er waren verschillende levels.. de achtergrond van het spel was zwart met 'sterren' (stipjes dus).. zegmaar het heelal.. ik had dit spel op mijn oude computer (zo'n 8 jaar geleden..)
iemand :?
Ik ben de naam ook even kwijt, maar ik weet dat deze al langs is gekomen dit topic, of aan het einde van het vorige.

Even zoeken zou de naam moeten geven.
[edit]

Hoogstwaarschijnlijk bedoel jij Sky Roads?

[ Voor 4% gewijzigd door Khaine op 26-11-2007 10:48 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Gewone xbox niet de 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235018

Khaine schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:47:
[...]

Ik ben de naam ook even kwijt, maar ik weet dat deze al langs is gekomen dit topic, of aan het einde van het vorige.

Even zoeken zou de naam moeten geven.
[edit]

Hoogstwaarschijnlijk bedoel jij Sky Roads?
Dat is hem! :*)
Ik wist echt niet meer hoe het heette, ik zocht op Space haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Juist ja, SSX of Amped ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

SSX Tricky heb ik nu gevonden.
Is dat een voorganger of een nakomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Brantje schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:46:
SSX Tricky heb ik nu gevonden.
Is dat een voorganger of een nakomer?
SSX Tricky is de laatste die op de Xbox is uitgekomen dacht ik. Je had SSX 1, 2, 3 en daarna Tricky geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11665

Ik ben opzoek naar het volgende spel:

Je bent een vliegtuigje en vliegt continu naar voren.
Je vliegtuigje kan wisselen tussen de kleuren zwart en wit.
De vijanden hebben of een zwarte kleur of een witte kleur. En schieten kogels in de kleur van hun eigen kleur.

Als je zelf zwart bent dan ben je imuun voor de zwarte kogels/vijanden.
Als je zelf wit bent dan ben je imuun voor de witte kogels/vijanden.

Als jij zwart bent dan kan je alleen witte dingen kapot schieten.
Als jij wit bent dan kan je alleen zwarte dingen kapot schieten.

Weet iemand over welk spel ik het heb en op welk platform dit allemaal bespeelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Anoniem: 11665 schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:40:
Weet iemand over welk spel ik het heb en op welk platform dit allemaal bespeelbaar is?
Dat is Ikaruga voor de Gamecube en met een beetje geluk over een tijdje ook voor Xbox Live Arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

Ikaruga is er geloof ik ook voor de dreamcast maar weet ik niet helemaal zeker meer moet ik ff mijn dc collectie op de kop gooien :P
je bedoelt die halve 3d space shooter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11665

Dit is inderdaad welke ik bedoelde, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 18:54

• Het is een nederlands simulatie/strategy spel, waarin (een aantal?) van je taken
• het beheren van dijken en regelen van de waterstand is.

• Als je het spel uitgespeeld had kon je een diploma met je naam uitprinten.
• Ik dacht dat het spel voor DOS of windows 3.11 was.
• Het spel is 12/13 jaar oud of ouder. (ik heb het iig tijdens groep 6/7 gespeeld en dat is ongeveer 12/13 jaar geleden)

[ Voor 10% gewijzigd door Puc van S. op 03-12-2007 12:25 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik ben op zoek naar een speedboat race game. Ik heb het vroeger met veel plezier tegen mijn broertjes gespeeld via LAN.

Het enige wat ik erover kan vertellen is dat het water van sommige circuits paars was.

En je had volgens mij een soort mijnen waar je op kon varen. En schansen; en volgens mij kon je ook raketten schieten (niet zeker). Erg tof spel. Jaren 90.

Edit: Gevonden

Speedboat Attack

*
http://www.gamerevolution...cing/speedboat_attack.htm

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 16-07-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
M1lamb3r schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:24:

• Het is een nederlands simulatie/strategy spel, waarin (een aantal?) van je taken

• Het spel is 12/13 jaar oud of ouder. (ik heb het iig tijdens groep 6/7 gespeeld en dat is ongeveer 12/13 jaar geleden)
"Zorg om het water" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBliep
  • Laatst online: 07-02-2021
M1lamb3r schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:24:

Waarschijlijk bedoel je WinPak.
Dit is van Nederlandse makers
http://www.tgsoftware.nl
Hierin zat dit simulatie spel ook dacht ik.
Of was dat weer iets anders met waterstand.
Laat maar horen of het deze was.
Afbeeldingslocatie: http://www.emert.hu/ENsajtoszoba/files/Sluizen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169304

Ik ben op zoek naar een spel dat ik zo een 10-11 jaar geleden heb gespeeld. Het was een quest game waarbij je door een stad heen liep te questen en langzaam steeds meer moralisties twijfelachtige keuzes moest maken. op een gegeven moment moest je bijvoorbeeld iemands ruggegraat eruit trekken om als sleutel te gebruiken ofzo.

Uiteindelijk bleek dan dat je eigenlijk in een soort tank zat (matrix stijl) en dat die hele stad en alles een simulatie was om je te veranderen in een serie moordenaar ofzo. Je kon dan op het laatst een keuze maken of je goed bleef of evil werd, en er waren dus ook 2 eindes.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 16-05 18:54
Ja dat was hem volgens mij.

Bedankt ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Anoniem: 169304 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:54:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik zo een 10-11 jaar geleden heb gespeeld. Het was een quest game waarbij je door een stad heen liep te questen en langzaam steeds meer moralisties twijfelachtige keuzes moest maken. op een gegeven moment moest je bijvoorbeeld iemands ruggegraat eruit trekken om als sleutel te gebruiken ofzo.

Uiteindelijk bleek dan dat je eigenlijk in een soort tank zat (matrix stijl) en dat die hele stad en alles een simulatie was om je te veranderen in een serie moordenaar ofzo. Je kon dan op het laatst een keuze maken of je goed bleef of evil werd, en er waren dus ook 2 eindes.

Iemand enig idee?
Harvester ( info )
Heb hetzelf ook gespeeld toendertijd. Erg goede, maar macabere sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169304

@FFrenzy:

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97092

Het spel wat ik zoek is verschrikkelijk bekend volgens mij en ik schaam me ook dat ik de titel even niet weet :)

Het is zo'n spel waarbij je een baan moet bouwen en zo een basketbal oid naar een bepaald punt moet leiden. Met lopende bandjes, trampolines ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07
Anoniem: 97092 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:47:
Het spel wat ik zoek is verschrikkelijk bekend volgens mij en ik schaam me ook dat ik de titel even niet weet :)

Het is zo'n spel waarbij je een baan moet bouwen en zo een basketbal oid naar een bepaald punt moet leiden. Met lopende bandjes, trampolines ed.
TIM (The Incredible Machine) :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En dan is deze ook leuk:
Geen TIM, maar TITM
http://www.mobygames.com/...enshots/gameShotId,46562/

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 07-12-2007 10:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97092

Hankey schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:53:
[...]

TIM (The Incredible Machine) :)
Held! Dat is hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167846

Ik ben op zoek naar een spel dat ik heel lang geleden gespeelt heb op de PC.

In het begin moest dingen doen als vruchten plukken en je vermenigvuldigen, waarna je steeds meer dingen leerde, zoals vissen, jagen. Uiteindelijk kon je ook weer nieuwe dorpen stichten en steeds meer land verkennen naar mate de bevolking groeit.

Een beetje vage omschrijving, maar ik hoop dat iemand het herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Settlers of zo? Een van die RTS/God Game spellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 07-12-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

Ik zoek een educatieve game, waarin je een zuid oost Aziatische rijst boer bent, die rijst moet verbouwen om mijn groeiende gezin te onderhouden.

Je hebt een heuvel en daarop kan je dus bossen kappen om rijst te verbouwen en als je een goede oogst hebt dan kan je ook terrassen aanlegen. Maar je mag niet teveel bos kappen anders krijg je een modderstroom en gaat de oogst verloren.

Het was duidelijk een DOS spel (zwart/wit) en het moet 1992 zijn dat ik het gespeelt heb tijdens aardrijkskunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167846 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:53:

In het begin moest dingen doen als vruchten plukken en je vermenigvuldigen, waarna je steeds meer dingen leerde, zoals vissen, jagen. Uiteindelijk kon je ook weer nieuwe dorpen stichten en steeds meer land verkennen naar mate de bevolking groeit.

Civilization, misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 167846 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:53:

Was het niet Age of Empires?

In civ. moest je bij mijn weten nooit vruchten plukken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71324

Khaine schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:18:
[...]

En in Age of Empires hoefde je het vissen en dergelijke niet te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Laatst online: 01:12

QinX

Shai-Hulud

Ik zoek het volgende spel:

Je kunt zelf monsters neer plaatsen in een level en deze dan laten vechten met elkaar
en er was een knop dat er dan een soort evil zwarte man in een chariot op het veld kwam die je kon helpen.

meer weet ik helaas niet meer ik was toen 7 en keek naar mijn vader ^^

[ Voor 3% gewijzigd door QinX op 07-12-2007 14:47 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19388

QinXi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:46:

Je kunt zelf monsters neer plaatsen in een level en deze dan laten vechten met elkaar
en er was een knop dat er dan een soort evil zwarte man in een chariot op het veld kwam die je kon helpen.

wel een erg beperkte omschrijving (welk jaartal, welk platform kan je nog altijd beschrijven,),
maar kan het dungeon keeper (2?) zijn? kan voor de rest eigenlijk weinig anders verzinnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19388 op 08-12-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Anoniem: 19388 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:31:
[...]

wel een erg beperkte omschrijving (welk jaartal, welk platform kan je nog altijd beschrijven,),
maar kan het dungeon keeper (2?) zijn? kan voor de rest eigenlijk weinig anders verzinnen.
uhm, ja ik zei ik weet weinig, maar het was iig op de pc en je kon alles van bovenaf zien en het was buiten, jaartal en zo weet ik niet ik was toen 6-8 en nu ben ik 16 dus ja ongeveer 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 17:32

Sharky

Skamn Dippy!

ik zoek een spel van een paar jaar geleden (4-5 jaar?), was een spel waar je een soort tovenaar speelt en allemaal wezens aan moet sturen, je rent door zo'n fantasiewereld en die beesten rennen en vliegen achter je aan, als je ergens naartoe moet komt er zo'n lichstraal uit de wolken om de plek aan te wijzen, dacht dat 'ie van Bungie was maar als ik zoek blijkt dat niet zo te zijn, weet iemand wel spel ik zoek? Was destijd best populair spel. Is voor de pc trouwens.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Sharky schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:27:
ik zoek een spel van een paar jaar geleden (4-5 jaar?), was een spel waar je een soort tovenaar speelt en allemaal wezens aan moet sturen, je rent door zo'n fantasiewereld en die beesten rennen en vliegen achter je aan, als je ergens naartoe moet komt er zo'n lichstraal uit de wolken om de plek aan te wijzen, dacht dat 'ie van Bungie was maar als ik zoek blijkt dat niet zo te zijn, weet iemand wel spel ik zoek? Was destijd best populair spel. Is voor de pc trouwens.
Ik denk dungeon siege maar zal wel niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Sharky schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:27:
Sacrifice.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 16:51

Stronkie

Where wind is Trouble

Khaine schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:18:
[...]

Beast of Bumkins of zo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Stronkie schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:16:
[...]

Beast of Bumkins of zo iets
Jij bedoelt Beasts 'n Bumpkins geloof ik. Dat zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 17:32

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ik zocht een game welke ik tijdens het typen van deze tekst ineens de naam binnen kreeg geschoten, het ging om Micro Machines v3

dus bedankt ;)

Modbreak:Check je mail zometeen...

[ Voor 112% gewijzigd door Crash op 10-12-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 13:14
Super-topic! Ik zoek ook twee spelletjes uit het oude DOS-tijdperk. Het eerste spelletje ging erom dat je een soort taxi was in de oertijd. De taxi was dan een soort voorloper van de helikopter en je moest poppetjes van het ene platform naar het andere 'trappen'. Het andere spelletje dat ik zoek was een spelletje waarbij je een poppetje was dat via een aantal beweegbare 'blokjes' naar de uitgang moest komen. De beweegbare blokjes konden alleen horizontaal of verticaal of beide, dat werd aangegeven met pijlen, Ik hoop zo dat jullie kunnen helpen /jeugdsentiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirickteur schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:10:
Super-topic! Ik zoek ook twee spelletjes uit het oude DOS-tijdperk. Het eerste spelletje ging erom dat je een soort taxi was in de oertijd. De taxi was dan een soort voorloper van de helikopter en je moest poppetjes van het ene platform naar het andere 'trappen'. Het andere spelletje dat ik zoek was een spelletje waarbij je een poppetje was dat via een aantal beweegbare 'blokjes' naar de uitgang moest komen. De beweegbare blokjes konden alleen horizontaal of verticaal of beide, dat werd aangegeven met pijlen, Ik hoop zo dat jullie kunnen helpen /jeugdsentiment...
de taxi : UGH ! info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016
Ik zoek ook 2 spellen uit het DOS tijdperk. Het ene was een racespel waarvan ik me vooral nog kan herinneren dat de curbstones erg opvallend waren gekleurd. Je kon het met auto's en motoren doen, volgens mij waren dat twee verschillende spellen. De enige baan die ik me nog kan herinneren was Detroit.

Het tweede spel was redelijk abstract qua opzet, en ik herinner me er niet veel meer van. Je moest van beneden naar boven door een hindernisbaan. Elk level was meen ik 1 beeldscherm vol. Ik dacht dat het Mouse of iets in die richting heette, maar op die zoekterm vind ik niets bruikbaars.

Beide spellen zullen ergens begin jaren '90 zijn uitgebracht.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 13:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245304

nou ik zoek dus ook ene naam van een spel.

het is iets met wario op de DS dat je met tekentjes Wario kan omkleden, en daarmee het spel moet spelen, alleen weet ik de naam niet meer ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93311

zoek ook de naam van een spel,
tijdsperk: denk windows xp al
het is een soort van RTS game met fantasyfiguurtjes zoals dino's, draken, mannetjes etc
je beheert het spel op een map en moet dan je legers wat bewegen (zoals in LOTR) en vervolgens beland je op het RTS gedeelte. Daar beschik je over een hero (die kan level-uppen, denk dat je dan ook paar karakteristieken omhoog kon halen) en een paar units. Je moet dan gewoonlijk een basis bouwen (van de resources herinner ik me niet veel meer) en de vijand verslaan. Bij mijn herinnering waren het voornamelijk donkere maps, met lava en zwarte ondergrond, soms ook stukken gras.
De units moest je een voor een bouwen ook (dus geen squads ofzo denk ik)
denk dat het spel op 1cd'tje kon.
Graphics: 2D als ik me niet vergis (of 2D 1/2, dat je nog kan inzoomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 14:05
Anoniem: 93311 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:40:
zoek ook de naam van een spel,
tijdsperk: denk windows xp al
het is een soort van RTS game met fantasyfiguurtjes zoals dino's, draken, mannetjes etc
je beheert het spel op een map en moet dan je legers wat bewegen (zoals in LOTR) en vervolgens beland je op het RTS gedeelte. Daar beschik je over een hero (die kan level-uppen, denk dat je dan ook paar karakteristieken omhoog kon halen) en een paar units. Je moet dan gewoonlijk een basis bouwen (van de resources herinner ik me niet veel meer) en de vijand verslaan. Bij mijn herinnering waren het voornamelijk donkere maps, met lava en zwarte ondergrond, soms ook stukken gras.
De units moest je een voor een bouwen ook (dus geen squads ofzo denk ik)
denk dat het spel op 1cd'tje kon.
Graphics: 2D als ik me niet vergis (of 2D 1/2, dat je nog kan inzoomen)
Klinkt als een Heroes of Might & Magic versie, of anders misschien Warlords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 14:05
Anoniem: 245304 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:07:
nou ik zoek dus ook ene naam van een spel.

het is iets met wario op de DS dat je met tekentjes Wario kan omkleden, en daarmee het spel moet spelen, alleen weet ik de naam niet meer ><
google op: 'wario ds' en klik I feel Lucky...

http://www.insidegamer.nl/nintendods/wariomasterofdisguise/nieuws/13410/Wario-DS-is-Wario-Master-of-Disguise.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93311

ja, warlords, dat was het :D
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 09:35
ElBarto schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:50:
Ik zoek ook 2 spellen uit het DOS tijdperk. Het ene was een racespel waarvan ik me vooral nog kan herinneren dat de curbstones erg opvallend waren gekleurd. Je kon het met auto's en motoren doen, volgens mij waren dat twee verschillende spellen. De enige baan die ik me nog kan herinneren was Detroit.
Accolade Grand Prix Circuit?
Hier bestaat inderdaad ook een versie met motoren van (Grand Prix - The Cycles)

http://www.youtube.com/watch?v=jqghxSRN-1g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 12:02
Goed, ook eens tijd dat ik hier post.. Ik zoek al tamelijk lang naar een vrij oude PC game, ongeveer in de periode dat Syndicate nog heel 'nieuw' was.

Het gaat om een game waar zowel Aliens als Marines (of in ieder geval mensen) voorkomen, en je keek isometrisch op de actie. Ik heb er toendertijd alleen een demo van gespeeld, maar wat ik me nog kan herrineren was dat je met een bepaalde cheat de aliens kon spelen in de demo. Het unieke aan de aliens was dat de Queen eieren kon leggen en dat jonge aliens konden evolven tot sterkere aliens. Voor de marines was het uniek dat je wapens kon oppakken in de levels zelf en dat die verschilende effecten op de aliens konden hebben, bijvoorbeeld iets wat op een brandblusser leek kon een alien bevriezen, maar het kon ze ook sterker maken.

Dat is alles wat ik me nog kan herinneren, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
pff ik speelde vroeger een spel ik dacht dat hij bij windows 95 zat. maar je zat in een soort klein (auto / schip) was je Rood of Blauw.. en dan moest je alle vlaggetjes vinden in het level

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245932

hallo, ik heb er ook nog een

Toen ik nog een win 98 had speelde ik vaak een speletje (ik denk dat het in dos werkte maar ben niet zeker)

Je was een klein manetje die met ladders en dynamiet werkte het was de bedoeling om (door van de dynamiet, de ladder en nog een paar dingen) het einde van het level te bereiken.

nu al bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 15:34

BoGu5

hmmmz

Anoniem: 245932 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:07:
hallo, ik heb er ook nog een

Toen ik nog een win 98 had speelde ik vaak een speletje (ik denk dat het in dos werkte maar ben niet zeker)

Je was een klein manetje die met ladders en dynamiet werkte het was de bedoeling om (door van de dynamiet, de ladder en nog een paar dingen) het einde van het level te bereiken.

nu al bedankt :P
dat is volgens mij loderunner

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245932

BoGu5 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:13:
[...]

dat is volgens mij loderunner
ja .. dat is het!

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Typisch NES spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 09:35
xenonNn schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:03:
pff ik speelde vroeger een spel ik dacht dat hij bij windows 95 zat. maar je zat in een soort klein (auto / schip) was je Rood of Blauw.. en dan moest je alle vlaggetjes vinden in het level
Hover
en dat staat inderdaad op de Win95-cdrom

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 17:07
Mensen ik zoek de naam van een adventure game op de pc.
De game was zoals elke adventure opgebouwd om mysteries op te lossen. Maar in deze game kreeg je niet alleen ingame hints en dergelijke te zien. Maar kreeg je ook gewoon mail en moest je websites bezoeken. Ik zou graag eens die game spelen, vanwege het bijzonder interactieve element, maar ik ben de naam vergeten.
Wie o wie heeft een idee aan de hand van deze beschrijving??

Het is nog niet zo heel oud volgens mij. Ergens in 2002/3/4 uitgekomen denk ik.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235512

QinXi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:46:

Wow, kort maar krachtig... Misschien Fantasy General ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MenN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:15:
De game was zoals elke adventure opgebouwd om mysteries op te lossen. Maar in deze game kreeg je niet alleen ingame hints en dergelijke te zien. Maar kreeg je ook gewoon mail en moest je websites bezoeken. Ik zou graag eens die game spelen, vanwege het bijzonder interactieve element, maar ik ben de naam vergeten.

Majestic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

MenN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:15:

Missing (ook bekend als In Memoriam afhankelijk van de publisher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 17:07
Anoniem: 44947 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:48:
[...]

Missing (ook bekend als In Memoriam afhankelijk van de publisher).
thx dat is m :)

trailertje
http://www.gametrailers.com/player/2311.html

@sjwol
Oh die game lijkt me ook wat. Nooit eerder van gehoord. Maar klinkt ook best vet :9~

[ Voor 24% gewijzigd door MenN op 28-12-2007 20:11 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 12:35
Ik zoek een spel uit het dos tijdperk, het speelde zich af in 1 of andere ski-plek, en je kon allemaal sneeuw spelletjes doen, zoals sneeuwballen gooien, skiien etc, en volgens mij was het alleen paars met witte pixels.

En ik zoek een oud racespel, ook dos , het was best bekend in die tijd geloof ik, je kon ook je eigen tracks maken en je kon loopings in je baan zetten en grote jumps.
En je kong gare huisjes naast je baan zetten wat nergens op sloeg. het was allemaal heel erg pixelig.

Hoop dat iemand dit weet, groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
Dat 2e race-spel zou misschien Stunts kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Cyphax

Moderator LNX
Batsiaan schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:23:
Ik zoek een spel uit het dos tijdperk, het speelde zich af in 1 of andere ski-plek, en je kon allemaal sneeuw spelletjes doen, zoals sneeuwballen gooien, skiien etc, en volgens mij was het alleen paars met witte pixels.

En ik zoek een oud racespel, ook dos , het was best bekend in die tijd geloof ik, je kon ook je eigen tracks maken en je kon loopings in je baan zetten en grote jumps.
En je kong gare huisjes naast je baan zetten wat nergens op sloeg. het was allemaal heel erg pixelig.

Hoop dat iemand dit weet, groetjes.
Die eerste, zou dat Ski Or Die kunnen zijn in EGA? :)
Die 2e klinkt zoals hierboven gesuggereerd erg als Stunts.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 17:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik speelde vroeger op de NES een race spel. De view was vanaf boven en op het wegdek lagen dingen zoals pijltjes die de auto even tijdelijk deden versneller. Als je eerste werd kreeg je punten waarmee het mogelijk was de auto te upgraden. Volgens mij had je een rood klein autotje in het begin. Een circuit duurde enkele minuten soms korter. Iemand?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Batsiaan schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:23:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_%28video_game%29

Nog steeds populair :)

Je hebt ook een nieuwer spel wat daarop lijkt:

http://www.trackmanianations.com/indexUk.php

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05-2022

Firestone

$ su - vuursteen

Erhnam schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:43:
Ik speelde vroeger op de NES een race spel. De view was vanaf boven en op het wegdek lagen dingen zoals pijltjes die de auto even tijdelijk deden versneller. Als je eerste werd kreeg je punten waarmee het mogelijk was de auto te upgraden. Volgens mij had je een rood klein autotje in het begin. Een circuit duurde enkele minuten soms korter. Iemand?
Rock n' Roll Racing?

[ Voor 5% gewijzigd door Firestone op 29-12-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Erhnam schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:43:
RC Pro Am?

Afbeeldingslocatie: http://www.wiitastic.com/images/rc-pro-am.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 17:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ja dat is hem!!! Geweldig _/-\o_

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Een jaar of 5 geleden kwam er een piraten PC game uit. Het was in de tijd van anno 1602 maar dat was het niet. Ik weet niet meer of het spel door een NLse ontwikkelaar was gemaakt maar ik had het spel in het Nederlands, de titel bevatte de subtitel 'Zeven zeeën' volgens mij.
Iemand een idee?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crowmeister schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:00:
Een jaar of 5 geleden kwam er een piraten PC game uit. Het was in de tijd van anno 1602 maar dat was het niet. Ik weet niet meer of het spel door een NLse ontwikkelaar was gemaakt maar ik had het spel in het Nederlands, de titel bevatte de subtitel 'Zeven zeeën' volgens mij.
Iemand een idee?
V.O.C. Heerser der Zeven Zeeën (uit 1998)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Anoniem: 235512 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:01:
[...]

V.O.C. Heerser der Zeven Zeeën (uit 1998)?
Ja dat was em! Jammer dat het geen populaire game is. Als ik er op Google vind ik bijna niks, een paar reviews maar that's it. Ook geen wikipedia artikel. :(

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 11:16
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde op een oude computer. (Windows 3.11 of in DOS) Het is een spel waar ik de naam van vergeten ben, ik heb nog wel een vage omschrijving van het spel. Ik weet nog een beetje hoe het eruit zag maar wel hoe het werkte:

- Het bestond uit een land met allemaal 6-hoekige vlakjes die bezit waren door spelers (1 speler en X-aantal computers.
- Als speler zelf was je de kleur licht groen en op die vakjes had je mannetjes staan.
- De bedoeling was dat je alle andere spelers uit roeide door op hun vakje te gaan staan. Wanneer je op dat vakje kwam werd deze jou kleur.
- Op sommige vakjes stonden ook bomen die zich om een X-aantal beurten vermenigvuldigde. Wanneer er teveel bomen op jou gebied kwamen ging je mannetje dood en kwam er een soort kruisje op dit plekje te staan. (Wanneer jij dus bijvoorbeeld 20 plekjes bezat, en daar staan 5 bomen dan hadden deze genoeg plek om op te leven maar. Wanneer er ineens 10 bomen bij kwamen na een X-aantal beurten, gaan deze mannetjes dood.
- Door mannetjes op elkaar te slepen kreeg je een sterker mannetje, die op zijn beurt weer bepaalde tegenstanders van de computer aankon of bomen kon wegkappen.

Ik heb een tekeningetje gemaakt hoe het er ongeveer uit zag (Mannetjes, bomen en grafsteentjes niet inbegrepen omdat ik niet zon beste paint skill heb). Klik hier voor de tekening.
Ik hoop dat iemand dit spel herkend en mij verder kan helpen.

-Edit- Iemand zei tegen mij dat het kolonisten van Katan was in oude versie, maar dat is het niet omdat dat toen nog niet bestond. Ook niet omdat je geen huizen/straten hoefde te bouwen, het was lekker simpel. De jaren waarin ik het ongeveer speelde waren: 1995-1999? Maar waarschijnlijk is het daarvoor gemaakt.Ik denk dat het genre Strategy of Simulation is..

[ Voor 4% gewijzigd door FreeShooter op 02-01-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
FreeShooter schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:10:
Ik zoek een spel dat ik vroeger speelde op een oude computer. (Windows 3.11 of in DOS) Het is een spel waar ik de naam van vergeten ben, ik heb nog wel een vage omschrijving van het spel. Ik weet nog een beetje hoe het eruit zag maar wel hoe het werkte:

- Het bestond uit een land met allemaal 6-hoekige vlakjes die bezit waren door spelers (1 speler en X-aantal computers.
- Als speler zelf was je de kleur licht groen en op die vakjes had je mannetjes staan.
- De bedoeling was dat je alle andere spelers uit roeide door op hun vakje te gaan staan. Wanneer je op dat vakje kwam werd deze jou kleur.
- Op sommige vakjes stonden ook bomen die zich om een X-aantal beurten vermenigvuldigde. Wanneer er teveel bomen op jou gebied kwamen ging je mannetje dood en kwam er een soort kruisje op dit plekje te staan. (Wanneer jij dus bijvoorbeeld 20 plekjes bezat, en daar staan 5 bomen dan hadden deze genoeg plek om op te leven maar. Wanneer er ineens 10 bomen bij kwamen na een X-aantal beurten, gaan deze mannetjes dood.
- Door mannetjes op elkaar te slepen kreeg je een sterker mannetje, die op zijn beurt weer bepaalde tegenstanders van de computer aankon of bomen kon wegkappen.

Ik heb een tekeningetje gemaakt hoe het er ongeveer uit zag (Mannetjes, bomen en grafsteentjes niet inbegrepen omdat ik niet zon beste paint skill heb). Klik hier voor de tekening.
Ik hoop dat iemand dit spel herkend en mij verder kan helpen.

-Edit- Iemand zei tegen mij dat het kolonisten van Katan was in oude versie, maar dat is het niet omdat dat toen nog niet bestond. Ook niet omdat je geen huizen/straten hoefde te bouwen, het was lekker simpel. De jaren waarin ik het ongeveer speelde waren: 1995-1999? Maar waarschijnlijk is het daarvoor gemaakt.Ik denk dat het genre Strategy of Simulation is..
Dit is een prachtig spel, en ik weet exact wat je bedoelt.. Dit spel is Slay: http://www.windowsgames.co.uk/slay.html

100% zeker, en zeer verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Ik ben op zoek naar een spel dat ik ooit nog op de Commodore 64 gespeeld heb. Dit zal rond 1991 geweest zijn.

Het spel speelt zich af in de ruimte en jij wordt aangewezen als kapitein van een ruimteschip die op zoek moet gaan naar een nieuwe bewoonbare planeet aangezien de huidige planeet (Sol) over niet al te lange tijd zal ontploffen.

Je mag je eigen crew samenstellen en je schip uitrusten. Je gaat al snel op zoek naar andere planeten waarop je kunt landen en op zoek gaan naar grondstoffen met je terreinwagen die je dan weer kunt verkopen op je thuisplaneet. Gaandeweg kom je ook nieuwe rassen tegen en er zat ook nog een verhaallijn in met de rassen die je tegenkomt.

Dit spel is destijds ook uitgekomen voor de PC (zal wel rond de tijd van de 286 of 386 geweest zijn). Ik kan me herinneren dat ik dit spel samen met Ultima 6 gespeeld heb. De titel bevatte iets van Star erin. Misschien Star Control of zoiets?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Als het inderdaad Star Control is, had je die uiteraard ook zelf makkelijk kunnen vinden, door even te zoeken op bv mobygames :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

PromoX schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:38:
Als het inderdaad Star Control is, had je die uiteraard ook zelf makkelijk kunnen vinden, door even te zoeken op bv mobygames :).
Er meteen even bijzeggen dat Star Control 2 open-source is gemaakt onder een andere titel: The Ur-Quan Masters.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Ik zal vandaag eens gaan kijken, kan dit namelijk niet op het werk (stomme whitelists, gelukkig staat Tweakers er op). Weet namelijk niet zeker of het Star Control was...

Ik laat het weten of dit em was.

Edit: Het was niet Star Control, maar via de opgegeven links heb ik via wat speurwerk mijn spel kunnen achterhalen. Het ging hier om Starflight. Bedankt voor het meedenken en het geven van de links! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Tylocke op 07-01-2008 23:17 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

Ik ben opzoek naar spelletje,
waarbij je een vliegtuigje bestuurde, en dan moest je balletjes pakken (online/multiplayer spel)

En volgens mij kreeg je een sliert met balletjes achter je aan, en dan moest je ergens door heen vliegen voor een score.. maar de vijand kon ze ook van je afpakken meende ik

Iemand enig idee?
het was 3d
en het was gratis.
tenzij je bepaalde "andere/meerdere" mappen wou spelen
---ik speelde het ongeveer 5jaar geleden ofzo---
-=-=-=-

Na uren zoeken toch nog zelf gevonden.
Cluster Ball! ;)

Toch nog bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 10-01-2008 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:48
Op zoek naar een PC race-spelletje van heelvroeger :)

Was nog op een 086 volgens mij, met 1 kleur namelijk groen.

Spel speelde top-down en de levels bestonden uit een horizontale streep, die op je af kwam, met daarin een klein openingetje waar je de auto (een verticaal klein streepje) doorheen moest zien te krijgen. Sturen met pijltjes toetsen links en rechts. Hoe verder je kwam hoe sneller de horizontale streep op je afkwam en dus ook moeilijker om je auto erdoorheen te krijgen. Het zag er ongeveer zo uit:

____________ _______________________________________________________________

.|.

Iemand?

EDIT: typos
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.