[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.772 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:47
Elastomania was hem :D thanks!

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Hoe lang duurt het gemiddeld om ideeën te krijgen over een spel hier? :P

Ik heb nog geen enkele reactie op mijn vraag gehad van 14 februari 20:38, dit is niet bedoeld als flame, maar ik zou graag willen weten hoe lang het duurt.
Want ik vraag me dit echt al af sinds ik de naam vergeten was toen ik thuiskwam van die gamebeurs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Topicstarter
hugoy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:33:
Hoe lang duurt het gemiddeld om ideeën te krijgen over een spel hier? :P
Van nog geen minuut later tot hooguit een week ofzo. Als je dan nog geen reactie gehad hebt, is de kans ook behoorlijk klein dat je die nog krijgt. Dan kun je beter na verloop van tijd je vraag nogmaals stellen en hopen dat er dan wel iemand meeleest die 'm weet :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik ben niet zozeer op zoek naar de naam van een spelletje, maar vroeger had je zo'n geluidspakket met jiskefet-geluidjes voor Doom. Nou heb ik Doom wel, maar de geluidjes niet meer... Dus kan iemand mij helpen heirmee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb in het verleden veel lol gehad van een simpel space shootertje. Denk dat het rond '99 ergens is uitgekomen. Het spel begint als je "moederschip" een andere galaxy ingezogen word en de hoofdmotor gestolen wordt door aliens en in 5 stukken verdeeld wordt. Jij moet vervolgens met een klein scheepje jezelf en het moederschip gaan verbeteren zodat je n kans hebt tegen de aliens. Ik weet dat er 3 soorten van "resources" uit de asteroiden kwamen als je die kapot schoot, en dat je die met een "mining beam" moet opslurpen. De "mining beam" zorgde er ook voor dat die asteroiden stil kwamen te liggen.

Je moederschip verder had geloof ik 4 plaatsen voor kanonnen... was een rond blobje meer dan wat anders. Verder kwam je op de missies af en toe een groep "robots" tegen waar je nieuwe technologie van kreeg. Verder moest je in elk van de 5 galaxies ook wat crew redden die je met je mining beam ook in je schip kon zuigen.

Elke galaxy had uiteindelijk een "mining freighter" die je aan gort moest schieten om naar de "sector" van de eindbaas te kunnen komen. Als die eenmaal verslagen was begon de verslagen galaxy allemaal "draken" te spawnen die best moeilijk te verslaan zijn...

Enkele wapens die ik me herinner:
- Mining blaster
- Missiles (die je kon upgraden naar homing missiles en plasma missiles)
- Pods... geloof beam en missiles
- Verschillende "chassis" voor je schepen.
- Motor, reactor en alles was ook te upgraden, schild ook.

Eh. Ik heb gegoogled, op Home of the Underdogs gezocht maar geen resultaat... Kent iemand dit oude arcadeachtige space shootertje? Ik wordt er gek van dat ik de naam kwijt ben >.<

[edit] Ik meen me te herinneren dat de intro een titel als "Mayor (iemand) lost in space" gaf, maar ik ben er niet zeker van. De muziek is het enige wat me nog volledig helder bij staat...

[ Voor 5% gewijzigd door Aetje op 18-02-2008 02:06 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
hugoy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:38:
Ik zoek een spel wat ik ooit op een gamebeurs gespeeld heb, ik denk zo'n 5 jaar geleden. Het is een RTS, wat een zeer apart systeem van bouwen had: Je kon gebouwen lanceren naar een bepaalde plek, en er werd een lijn van groene bolletjes heengetrokken als je dat deed. Als er een obstakel tussenzat dan ontplofte je gebouw :P

Volgens mij was het spel al uit in die tijd dat ik het op die beurs gespeeld had. Ik weet in elk geval zeker dat het gereleased is.
Doet me vaag denken aan Total Annihilation., maar die is toch een stukje ouder (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik zoek een nintendo side-scrolling space shooter dat ik heel lang geleden speelde. Volgens mij vloog je in het begin uit het moederschip en begon de level. Je kon kiezen uit verschillende schiet methoden (vooruit, achteruit, diagonaal enz.). Ik zit heel erg te twijfelen of dit de juiste beschrijving is want ik meen me te herinneren dat ik zo'n spel ooit op de sega heb gespeeld. Ik had het spel wat ik zoek namelijk ong. 10 jaar geleden geleend van een buurmeid die het spel niet meer heeft en ook niet meer weet hoe het heet. Wat ik nog wel weet is dat er op een gegeven moment een eindbaas was waarbij de boven- en onderkant van het scherm muren waren en de eindbaas 4 lange tentakels had en steeds dichter bij je kwam. Je moest dan tussen 2 van zijn benen vliegen omdat hij op een gegeven moment helemaal links van het scherm zat.

Sorry voor de vage beschrijving en het is geen Gradius btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aetje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 01:59:
Ik heb in het verleden veel lol gehad van een simpel space shootertje. Denk dat het rond '99 ergens is uitgekomen. Het spel begint als je "moederschip" een andere galaxy ingezogen word en de hoofdmotor gestolen wordt door aliens en in 5 stukken verdeeld wordt.
<snip>
Da's Starscape. info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25
Oguz286 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:40:
Ik zoek een nintendo side-scrolling space shooter dat ik heel lang geleden speelde. Volgens mij vloog je in het begin uit het moederschip en begon de level. Je kon kiezen uit verschillende schiet methoden (vooruit, achteruit, diagonaal enz.). Ik zit heel erg te twijfelen of dit de juiste beschrijving is want ik meen me te herinneren dat ik zo'n spel ooit op de sega heb gespeeld. Ik had het spel wat ik zoek namelijk ong. 10 jaar geleden geleend van een buurmeid die het spel niet meer heeft en ook niet meer weet hoe het heet. Wat ik nog wel weet is dat er op een gegeven moment een eindbaas was waarbij de boven- en onderkant van het scherm muren waren en de eindbaas 4 lange tentakels had en steeds dichter bij je kwam. Je moest dan tussen 2 van zijn benen vliegen omdat hij op een gegeven moment helemaal links van het scherm zat.

R-type misschien?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/Rtypedoppelganger.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super R-Type op de SNES _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016
Of Axelay misschien? Die wisselt ook een hoop van gezichtspunt.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Ik zoek ook een spel, een fps of 3rd person shooter, k weet t niet meer juist. het is nog niet zooo oud en je had een demo drvan dan begon je in een legerbasis in een of ander security gebouwtje, daar kon je dan op het dak en je had ook van die torens met een sniper of ak47 (ja en ze noemde m Kalashnikov) geloof ik.. aarghh.. k moet die naam weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Danku! Dat is em!

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
In een ver verleden, ik denk iet's van 15 jaar geleden ofzo speelde ik vaak een spel waar je moest handelen in de ruimte.
Je begon met een leeg schip wat nog het meeste weg had van een wattenstaafje, uitbreidingen op dat schip (extra ruimte voor opslag, wapens, motoren, etc) weden als bolletjes aan de zijkant van je schip bevestigd.

Voor mijn gevoel was het een soort elite achtig spel maar dan zag je het van bovenaf ipv 3d.

Het is al even geleden dat ik het speelde dus heel veel kan ik me ook niet meer herrinneren.

Is er iemand die een idee heeft hoe dit spel heet? Het zou wel weer eens grappig zijn om het te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door MarchelV op 20-02-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Het kan volgens de beschrijving ook Bio-Hazard Battle zijn.
Afbeeldingslocatie: http://n-europe.com/reports/biohazardbattle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Dat voor de sega was inderdaad R-Type, maar ik zocht een nintendo space shooter :P
Nintendo zei ik :P

[ Voor 8% gewijzigd door Oguz286 op 18-02-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Oguz286 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:19:
[...]

Zou kunnen, screenshot komt me niet bekend voor, maar het is wel een soortgelijk spel ja.

[...]

Nintendo zei ik :P
Ahum :+
... Ik zit heel erg te twijfelen of dit de juiste beschrijving is want ik meen me te herinneren dat ik zo'n spel ooit op de sega heb gespeeld. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
bazkar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:01:
[...]

Doet me vaag denken aan Total Annihilation., maar die is toch een stukje ouder (1997)
Nee, Total Annihilation ken ik wel, toch bedankt ;) . Het originele aan deze game was echt de manier van bouwen, je had een begins gebouw en daarvandaan kon je echt gebouwen afschieten, die dan vervolgens een pad van groene bolletjes naar de base maakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik zoek een nintendo side-scrolling space shooter...
Ahum :+

Ok ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik zoek dus echt een nintendo spel maar de beschrijving die ik gaf was dus R-Type voor de sega. Maar het tweede deel van mijn beschrijving klopt wel en is dus van het nintendospel wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik zoek de naam van een game die ik een jaar of 6-7 geleden heb gespeeld. Het was een soort WipeOut, een racegame met een soort straaljager waar je mee door tunnels vloog en objecten moest ontwijken. Er werden flinke snelheden bereikt (lees Mach 1/2).

Iemand :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballistics

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:42

mvh

State Governor

Enkele jaren geleden speelde ik bij een vriend van me een soort western-game op de PC, hebben we nooit uitgespeeld maar daar zou ik graag de naam van willen weten. Ik weet niet wat het doel was, maar ik zal proberen een beschrijving te geven:
Wat ik me herinner is dat het grafisch niet slecht was, vermoedelijk van na 1995. De navigatie was volgens mij iets als een panorama (of side-scrolling).
Er was een soort van overzichtskaart die in het begin leeg was maar waarop meer lijntjes kwamen te staan naarmate je verder liep.
Je kwam hier steeds op andere plekken waar je spullen vandaan moest halen, of iets dergelijks. Een paar kan ik me nog aardig herinneren:
-bij een van de eerste plekken kwam je aan een vijver waar je opvliegende eenden kon schieten [niet zeker]
-ergens was een soort van kampeerder aan een rivier, als je die man neerschoot kon je zijn kano gappen (die was ook te koop maar daar hadden we de spullen niet voor :$ )
-er was een 'missie' in een bos waar je aangevallen werd door een roedel wolven. Deze moest je allemaal afschieten. Dit was erg moeilijk want je moets uiteraard rondkijken en je geweer (soms?) herladen, en je zag alleen de oogjes
-er was een missie waar je opeens tegenover een beer kwam te staan. Als je het goed deed kon je deze afmaken met je mes; een geweer werd uit handen geslagen.

Hopelijk kan iemand hier wat mee.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wie kent er hier nog ''Empire Quest'' ?
Was een Online game, beetje star trek achtig...elk uur ging het spel 1 click vooruit kon je weer nieuwe planeten aanvallen of dingen bouwen etc...nu heb ik gegoogled en de site is pleite...

Is dit spel verhuisd of kennen jullie gelijknamige games ? ( zoals planetarion )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 18:13
In het vorige topic ook geprobeerd:

Ik zoek zelf een kartspel van een jaar of 10 geleden. Volgens mij was het japans. Je kon met gewone "mensen" racen, niet met dieren. Verder kon je bananen droppen en met bowling ballen schieten. Als je door zo'n bowling bal geraakt was, was je even plat. Ook stonden er tonnetjes naast de weg die ontploften als je er tegen aan reed. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Britske schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:27:

Ik zoek zelf een kartspel van een jaar of 10 geleden. Volgens mij was het japans. Je kon met gewone "mensen" racen, niet met dieren. Verder kon je bananen droppen en met bowling ballen schieten. Als je door zo'n bowling bal geraakt was, was je even plat. Ook stonden er tonnetjes naast de weg die ontploften als je er tegen aan reed. Iemand enig idee?
Whacky Wheels zal het niet zijn. Maar hij is wel leuk als je van dat type spellen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, niet van 10 jaar geleden, maar er is Kartrider (http://kart.nexon.net/) dat je online tegen anderen kan racen in karts met mensjes. Mocht je het origineel niet vinden, kan je dit alsnog uitproberen. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Volgens mij is het ook van meer dan 10 jaar geleden nu ik er over nadenk. Het lijkt inderdaad wel een beetje op skunny kart of wacky wheels, echte pixel graphics.
Ik meen me te herinneren dat hij op een twilight of zo'n wannabe-twilight (gamers paradise of hoe heette het) stond.
Het was een demo waar je maar 3 levels van kon spelen. Met onder andere een level in een woestijn met cactussen en 1tje op ijs/sneeuw met springpads er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 10:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Johnsel schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:38:
Ik zoek ook een spel, een fps of 3rd person shooter, k weet t niet meer juist. het is nog niet zooo oud en je had een demo drvan dan begon je in een legerbasis in een of ander security gebouwtje, daar kon je dan op het dak en je had ook van die torens met een sniper of ak47 (ja en ze noemde m Kalashnikov) geloof ik.. aarghh.. k moet die naam weten :P
Doet me het meest denken aan Project IGI 2
Maar eigenlijk voldoen er minstens een dozijn games aan je omschrijving :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Britske schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:22:
Volgens mij is het ook van meer dan 10 jaar geleden nu ik er over nadenk. Het lijkt inderdaad wel een beetje op skunny kart of wacky wheels, echte pixel graphics.
Ik meen me te herinneren dat hij op een twilight of zo'n wannabe-twilight (gamers paradise of hoe heette het) stond.
Het was een demo waar je maar 3 levels van kon spelen. Met onder andere een level in een woestijn met cactussen en 1tje op ijs/sneeuw met springpads er in.
Omg ik ken dit.. kom niet op de naam

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
hugoy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:38:
Ik zoek een spel wat ik ooit op een gamebeurs gespeeld heb, ik denk zo'n 5 jaar geleden. Het is een RTS, wat een zeer apart systeem van bouwen had: Je kon gebouwen lanceren naar een bepaalde plek, en er werd een lijn van groene bolletjes heengetrokken als je dat deed. Als er een obstakel tussenzat dan ontplofte je gebouw :P

Volgens mij was het spel al uit in die tijd dat ik het op die beurs gespeeld had. Ik weet in elk geval zeker dat het gereleased is.
Deze omschrijving doet me denken aan Moonbase Commander. Ik heb het ooit eens heel even gespeeld, maar het wegschieten (lanceren) van gebouwen vond ik erg lastig. Mijn strategie werd vaak verziekt doordat het lanceren van gebouwen mislukte en niet omdat de strategie niet klopte. Daardoor was voor mij de lol er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

@britske: Toevallig Manic Karts of Super Karts?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Khaine schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:24:
@britske: Toevallig Manic Karts of Super Karts?
Nee, cartoonier dan manic karts, maar geen beesten zoals in super karts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me denken aan iets wat hete Kid Karts o.i.d, je racte in ieder geval met kleutertjes in karts. Daar had je ook die bowlingbal die je plat maakte, die ontploffende tonnetjes en de bananen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 07:45
Ben al een tijdje op zoek naar de precieze titel van een spel. Ik ken het alleen als SSS, maar rondneuzen op internet levert me niets meer op. Het was een duits voetbalmanagement spel op de PC en speelde het begin jaren 90. Je kunt spelen als een team of als een land. In beide gevallen bestaan er 4 divisies, waarin je je weg naar de top kunt vinden. Spelers trainen, kopen, verkopen e.d., het standaard onderdeel wat je van een managementspel mag verwachten. Als je een wedstrijd speelt, kun je de hoogtepunten bekijken, rondjes die poppetjes voorstellen en op een goal aflopen en de bal een willekeurige kant uitschieten in een rechte lijn. Dit hoeft niet op goal te zijn. Als een speler links van de goal staat, kan deze ook verder naar links verdwijnen.

Wat me nog goed bijstaat, is dat Kieft als speler in je start selectie kon optreden, alleen stond deze niet op de juiste positie, maar als verdediger. Stel je deze op als aanvaller, dan bleek hij meer talent te hebben.

Overzicht van sterke en zwakke punten van je team werden aangegeven via gradaties als schwach, gut, sehr gut, hervorragend e.d.

Kan iemand mij hiermee helpen, om de naam van het spel te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:35:
[...]

Doet me denken aan iets wat hete Kid Karts o.i.d, je racte in ieder geval met kleutertjes in karts. Daar had je ook die bowlingbal die je plat maakte, die ontploffende tonnetjes en de bananen.
Precies! Jij weet welk spel ik bedoel. Alleen op kid karts kan ik nog niks zinnigs vinden op google.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zit effe wat oude memories op te graven en moest denken aan m'n Amiga tijd (en verslaving :P ). Ik had indertijd een game die zich in de toekomst afspeelt, met zo'n lopende robot. Je kon met de muis richten op tanks, mannetjes en ander gespuis en het was een side-scroller. Als ik me niet vergis ging 'ie van rechts naar links, maar dat kan ook in bepaalde levels zijn geweest.

Ik meen dat er ook een AGA versie van was, maar ook daar twijfel ik over.

Crap...en nu schiet me de naam te binnen.... Walker :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.blachford.info/computer/walker/front_page/WalkerGame2.jpg
Thanks anyway :P

edit:

Aaaaaah, DMA Design, Psygnosis, Lemmings, Shadow of the Beast, Speedball 200 and so on and so on... those were the days O+

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 03-03-2008 18:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Jaja, ik zoek ook een spel :)
Het heette geloof ik Firefighter, maar dat weet ik dus niet zeker.
Het was een oud DOS spelletje dat ik wel eens speelde bij mijn oom op de pc, je was een brandweerman (neem ik aan) en moest brandjes blussen en gaten graven om ervoor te zorgen dat het hele bos niet affikte, je kon ook boompjes omhakken meen ik, maar wat daar nou het doel van was weet ik ook niet meer.
Ben al een tijdje op zoek naar dit spel (op sites als abandonia enz.) maar kan niks vinden.
Zou heeeeel blij zijn als iemand me hiermee verder kan helpen.

• mvh

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 02:53:
Jaja, ik zoek ook een spel :)
Het heette geloof ik Firefighter, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik dacht te kennen wat je bedoelt, dat heb ik korte tijd geleden nog gedaan; je had een soort van groen veld met huisjes en blauwe blokjes.
Bij het zoeken kwam ik wel iets tegen uit 1999, maar dat is dus niet dos. Dat heet wel FireFighter en is shareware dus gewoon te downloaden: http://www.the-underdogs.info/game.php?id=3530.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hallo medetweakers,
ik ben op zoek naar een van de eerste futuristische race games waar je niet in een voertuig zit, maar in een soort pak over verschillende highspeed tracks raced, en nee het is niet wipeout die ik bedoel. Ik weet nog alleen dat je verschillende "suits" had om te racen en heel erg snel ging.
Het is voor de PS2 trouwens

Laat maar ik heb het al, het was XGRA

[ Voor 9% gewijzigd door mohawk0618 op 28-02-2008 15:18 ]

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
Ik ben ook op zoek naar een spel. het is denk ik ong 5 jaar oud en het is 3D opgebouwd.
In dit spel ben je een miniatuur vliegtuigje in een huis waarbij je missies moest uitvoeren. Er waren 2 teams in dit spel, de geallieerden en de nazi. De geallieerden bevonden zich op de 1e etage van het huis en de nazi bevonden zich in de woonkamer.
Verder was het - naar mijn herinnering - ook mogenlijk om soort gekke oranje dingen op te pakken, dat was volgens mij fuel en ammo. Ik kan me ook een paar missies herinneren maar niet meer echt duidelijk:
1e: 3 nazi tanks vernietigen
2e: een paar tanks en een paar vliegtuigen vernietigen.
3e: moest je volgens mij de woonkamer infiltreren en een gebouw vernietigen.
5e moest je volgens mij in de badkamer een onderzeeër vernietigen.

ik zou het heel fijn vinden als iemand wist welk spel dit is :)

edit@Zanthr
Bedoel je afgeleid van de film? maar volgens mij was er in die film niet een strijd tussen de geallieerden en de nazi. alleen tussen die op hol geslagen soldier en de andere "goede" toy soldaten. iig zover ik nog kan herinneren zit er geen infantrie. alleen tanks en vliegtuigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tommasso op 28-02-2008 20:10 ]

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
zo'n toy soldiers spel?

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
Tommasso schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:18:
Ik ben ook op zoek naar een spel. het is denk ik ong 5 jaar oud en het is 3D opgebouwd.
In dit spel ben je een miniatuur vliegtuigje in een huis waarbij je missies moest uitvoeren.
Dit stukje tekst doet me aan Airfix Dogfighter denken. Ik heb het echter nooit gespeeld en weet daarom ook niet of het aan de rest van de beschrijving voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommasso schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:18:
In dit spel ben je een miniatuur vliegtuigje in een huis waarbij je missies moest uitvoeren. Er waren 2 teams in dit spel, de geallieerden en de nazi. De geallieerden bevonden zich op de 1e etage van het huis en de nazi bevonden zich in de woonkamer.
Verder was het - naar mijn herinnering - ook mogenlijk om soort gekke oranje dingen op te pakken, dat was volgens mij fuel en ammo. Ik kan me ook een paar missies herinneren maar niet meer echt duidelijk:
1e: 3 nazi tanks vernietigen
2e: een paar tanks en een paar vliegtuigen vernietigen.
3e: moest je volgens mij de woonkamer infiltreren en een gebouw vernietigen.
5e moest je volgens mij in de badkamer een onderzeeër vernietigen.
Ai lastig, ik weet precies welk spel je bedoelt, heb het wel eens bij iemand zien draaien, maar ik ben nog op zoek naar de naam. Spel is overigens wel ouder, bijna 10 jaar geleden (eind jaren 90). Ging inderdaad alleen om de (speelgoed)vliegtuigjes en het was al een hele toer om door het trapgat naar boven te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
Malthus schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:43:
[...]

Dit stukje tekst doet me aan Airfix Dogfighter denken. Ik heb het echter nooit gespeeld en weet daarom ook niet of het aan de rest van de beschrijving voldoet.
Ik heb effe gezocht in google en heb paar filmpjes ala gamespot gevonden :)
naar mijn idee is dit inderdaad het spel dat ik zocht, heel erg bedankt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37

Is het niet Darius Twin? SNES spel, echter alleen amerikaans. Dus moest je met converter spelen.
Je kon schuin schieten na wat powerups en begon in een moedership alwaar je je schip koos.

Afbeeldingslocatie: http://www.users.globalnet.co.uk/~bevhome/fossils.gif

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
Ik ben op zoek naar de naam van een tweetal spellen die ik vroeger op de msx had. Beiden zijn een variant op het welbekende Arkanoid:

spel 1: hierin moest je met behulp van je batje+balletje een bank kraken. Er zat o.a. een stukje in waarbij je door het raken van de juiste blokken de code van een kluis moest instellen.

spel 2: dit was een arkanoid-kloon waarbij je geen levels had maar aan een stuk verder ging. Een soort van upscrolling arkanoid zeg maar.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Sempy schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:51:
spel 1: hierin moest je met behulp van je batje+balletje een bank kraken. Er zat o.a. een stukje in waarbij je door het raken van de juiste blokken de code van een kluis moest instellen.
Break In of anders mischien Bank Buster?
spel 2: dit was een arkanoid-kloon waarbij je geen levels had maar aan een stuk verder ging. Een soort van upscrolling arkanoid zeg maar.
Breakout?

[ Voor 35% gewijzigd door PromoX op 29-02-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
De eerste is idd bankbuster. tnx! :)

De tweede titel inmiddels ook boven tafel gekregen door alle msx-games met break in de titel af te gaan. Het gaat om het spel Breaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:20
Ik zoek een spel dat ik ooit had (geloof 1995 ofzo, stond geloof ik op twee cd-roms) het is een 2D oorlogsspel. Tijdens het spel begin je in een bunker met vier voertuigen tot je beschikking: een Tank, een Pantservoertuig, een helikopter en een jeep.

Je missie was in ieder level weer om jezelf door de vijandelijke verdedigingswerken heen te worstelen om vervolgens met de jeep de vijandelijke vlag te capturen. Soundtrack was voornamelijk klassieke muziek en ik dacht dat in de titel iets van "victory" voorkwam.
Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Sluuz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:00:
[...]

Is het niet Darius Twin? SNES spel, echter alleen amerikaans. Dus moest je met converter spelen.
Je kon schuin schieten na wat powerups en begon in een moedership alwaar je je schip koos.

[afbeelding]
Nope helaas, het is echt voor de NES. Het zag er wel mooi uit voor een NES spel, dat kan ik me nog herinneren. Ik zoek me echt rot, maar kan echt niks vinden over dat spel :'( Heel erg bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Lothlorien67 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:58:
Ik zoek een spel dat ik ooit had (geloof 1995 ofzo, stond geloof ik op twee cd-roms) het is een 2D oorlogsspel. Tijdens het spel begin je in een bunker met vier voertuigen tot je beschikking: een Tank, een Pantservoertuig, een helikopter en een jeep.

Je missie was in ieder level weer om jezelf door de vijandelijke verdedigingswerken heen te worstelen om vervolgens met de jeep de vijandelijke vlag te capturen. Soundtrack was voornamelijk klassieke muziek en ik dacht dat in de titel iets van "victory" voorkwam.
Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben.
Return Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Return Fire inderdaad, vaak gespeeld op de PS1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:20
Ja dat is hem! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zoek een "spel", tussen haakjes spel, want volgens mij was het meer een educatief spelletje..

In ieder geval bestuurdje je een rode auto in een soort van isometrisch perspectief over een weg. Hier moest je je aan de verkeersregels houden geloof ik en netjes rijden ofzo. Het spel was erg simpel qua graphics, gewoon type 256 kleuren ofzo. Het spelletje kan ook nog Duits zijn geweest.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Angeloonie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:03:
Ik zoek een "spel", tussen haakjes spel, want volgens mij was het meer een educatief spelletje..

In ieder geval bestuurdje je een rode auto in een soort van isometrisch perspectief over een weg. Hier moest je je aan de verkeersregels houden geloof ik en netjes rijden ofzo. Het spel was erg simpel qua graphics, gewoon type 256 kleuren ofzo. Het spelletje kan ook nog Duits zijn geweest.
Je bedoelt zeker niet Vette! ? DOS spel..

Afbeeldingslocatie: http://fullmotionvideo.free.fr/screen/s/vette0.png

Helemaal grijs gespeeld vroeger, je moest je aan de regels houden anders kreeg je boetes (snelheid, rood licht ed).

Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Vette!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Exorcist schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:07:
[...]

Je bedoelt zeker niet Vette! ? DOS spel..

[afbeelding]

Helemaal grijs gespeeld vroeger, je moest je aan de regels houden anders kreeg je boetes (snelheid, rood licht ed).

Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Vette!
Neenee, het is totaal geen racespel. Geen corvettes of andere raceauto's.. Volgens mij had de auto meer weg van een Lada oid :P

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 01-03-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verkeersrally op de C64? Zo klinkt het in ieder geval een beetje :D
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2780

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Angeloonie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:07:
[...]

Neenee, het is totaal geen racespel. Geen corvettes of andere raceauto's.. Volgens mij had de auto meer weg van een Lada oid :P
Een Corvette is ook geen raceauto joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Cyphax schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:10:
Verkeersrally op de C64? Zo klinkt het in ieder geval een beetje :D
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2780
Nope :P

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/6dwuwi.jpg

Zo zie je het zegmaar.. De huizen enzo zijn gedetailleerder en die blokken aan de kant zijn auto's :P De rode auto zie je altijd vanuit dat perspectief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 10:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

frogger ! :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Nu ik een arcade kast in elkaar geknutseld heb, ben ik ook op zoek naar leuke DOS/Windows splitscreen spellen. Ik ben al tot de verassende ontdekking gekomen van doom legacy. Ik heb zelfs mijn oude originele doom2 cd gevonden.

Onder andere heb ik al splitscreen/multiplayer spellen zoals Wacky Wheels, Blues Brothers, Micro Machines, Return Fire, Ignition, DeathRally, ReVolt, Big Red Racing, The Lost Vikings, OMF2097, Jazz Jackrabbit , Raptor, Tyrian, MotoRacer2, etc.

Ik zoek nog een (DOS) spel wat lijkt op Star Control, maar wat split screen (tot 4 spelers!) te spelen is. Het schip is bestuurbaar met ongeveer 4 knoppen; vooruit, achteruit, een trekstraal en als je op een planeet staat "in de planeet het menu van management gaan". Het spel volgt altijd jouw eigen schip, hiermee navigeer je dus ook door de ruimte heen. Het spel is topdown, en komt waarschijnlijk van rond 1994-1996.

Je kan sattelietjes met lasers in een baan rond je planeet gooien, een vloot bouwen, kristalmijnen bouwen, en het micro management komt er op neer dat elke planeet andere grondstoffen produceert en je die met cargo heen en weer stuurt. Het doel van het spel is alle andere rassen op de planeten te vernietigen dmv het bouwen van een vloot. Deze vloot kan je stationeren in de planeet en plots op weg sturen.

Ik ben dus specifiek op zoek naar dit spel omdat ik weet dat dit spel 4 spelers ondersteund en ik 4 sticks op mijn arcade kast heb en ik vroeger dit spel heel vaak gespeeld heb (het is een leuk spel).

Als iemand nog andere suggesties heeft voor multiplayer spellen (hotseat/splitscreen) dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Dat verkeersregelsspel in het Duits is vermoedelijk Digdogs.

En blijkbaar heeft niemand hier Westerns gespeeld (zie mijn post op blz. 21)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

@ allochtoon:

Jouw beschrijving klinkt enorm als Warpath 1.0. Er is een remake van geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Khaine schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:29:
@ allochtoon:

Jouw beschrijving klinkt enorm als Warpath 1.0. Er is een remake van geweest.
Hmm, ik heb wat gegoogeld er op maar dat lijkt nu een FPS spel oid te zijn.

Het spel wat ik bedoel heeft minimaal 2 speler splitscreen optie en is niet turnbased. Het bevat ook niet zoveel rassen als starcontrol en de nadruk ligt meer op het actie gedeelte, namelijk veel rondvliegen met het 'moederschip' en aanvallen inzetten en vloten opbouwen.

Het is dus meer een uitgeklede versie van star control waarbij diplomatiek geen rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:45
Me pa zoekt nog een oud spel voor de PC, van ruim tien jaar oud. Speelde waarschijnlijk op Windows 95, maar kan ook 98 zijn geweest (kan alsnog een DOS spelletje geweest zijn dat in Windows draaide), maar het stond op een floppy. Je moest kruipen door een soort van tunneldoolhof, in first-person view. Alles was in houten panelen uitgevoerd, waarvan sommigen ook als deuren konden fungeren (die 1 kant op scharnierden). Het was lager dan dat het breed was, en (niet dat er andere mensen waren maar) er kon bij wijze van spreken niemand langs je kruipen. Het doel weet ie niet meer goed, maar hij dacht een soort 'schat' vinden (items dus) oid. Er waren geen vijanden die je moest verslaan oid.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Allochtoon schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Hmm, ik heb wat gegoogeld er op maar dat lijkt nu een FPS spel oid te zijn.

Het spel wat ik bedoel heeft minimaal 2 speler splitscreen optie en is niet turnbased. Het bevat ook niet zoveel rassen als starcontrol en de nadruk ligt meer op het actie gedeelte, namelijk veel rondvliegen met het 'moederschip' en aanvallen inzetten en vloten opbouwen.

Het is dus meer een uitgeklede versie van star control waarbij diplomatiek geen rol speelt.
Ik heb het ook niet over dat nieuwe spel :) maar hier over:
Afbeeldingslocatie: http://www.synthetic-reality.com/images/warpath1.jpg

@tomwas54 : Maze3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Khaine schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:48:
[...]

Ik heb het ook niet over dat nieuwe spel :) maar hier over:
[afbeelding]

@tomwas54 : Maze3d?
Klopt, ja ik heb Warpath 97 net ook gespeeld, het lijkt er inderdaad heel veel op, echter in het spel wat ik bedoel, kan je dus ook splitscreen spelen, en beweeg je je eigen schip net zoals in Asteroids. Daarnaast gaat het wat betreft management en opties niet zo ver als in bijv. Warpath 97.

Maar er is dus nog een remake van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Ik zoek een spel dat ik zo'n 5 á 6 jaar geleden gespeeld heb. Het was een spel met kleine autootjes, waar je over een kleine banen moest racen. Er was ook een baan bij en die had als titel of als ondertitel 'Slippery when wet'. Ik had het spel van een Crazy Bytes CD. Maar kan echt niet meer op de naam van het spel komen. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PleXtor

Micro Machines V3 of Micro Machines V4 had een baan met de titel Slippery When Wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:55:
@ PleXtor

Micro Machines V3 of Micro Machines V4 had een baan met de titel Slippery When Wet.
Het was geen Micro Machines. Ik hoefde niet over biljart- en keukentafels te racen. het waren gewone banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Plextor.

Revolt of RC Car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Nee ook niet. Je zag de auto's en tracks van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

PleXtor schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:25:
[...]

Dethkarz? (of Dethtrack oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
PleXtor schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:25:
[...]

Misschien Excessive speed?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Cyphax schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:09:
[...]

Misschien Excessive speed?
Afbeeldingslocatie: http://media.gameworldnetwork.com/screenshots/demos/22CABF1F-7B5B-4A61-9A7E7E04295C0205.jpg

Hier lijkt het wel op, maar je kon niet schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

PleXtor schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:37:
[...]

[afbeelding]

Herinnert me een beetje aan Ironman Offroad, maar dat zal het ws. niet zijn?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
PleXtor schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:16:
Ik zoek een spel dat ik zo'n 5 á 6 jaar geleden gespeeld heb. Het was een spel met kleine autootjes, waar je over een kleine banen moest racen. Er was ook een baan bij en die had als titel of als ondertitel 'Slippery when wet'. Ik had het spel van een Crazy Bytes CD. Maar kan echt niet meer op de naam van het spel komen. Wie kan mij helpen?
Ignition ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ignition was geweldig, met name in multiplayer. Van die schans precies op je tegenstanders springen en dan snel doorrijden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

PleXtor schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:16:
Ik herinner me het spel ook nog. Het spel waar ik het over heb komt volgens mij ook van een Crazy Bytes CD danwel van een andere supplier.

Het is misschien handig als je de uitgever nog kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Trinsec schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Herinnert me een beetje aan Ironman Offroad, maar dat zal het ws. niet zijn?
Nee offroad is nog veel ouder :P
Nee ook niet...
Allochtoon schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 02:31:
[...]

Ik herinner me het spel ook nog. Het spel waar ik het over heb komt volgens mij ook van een Crazy Bytes CD danwel van een andere supplier.

Het is misschien handig als je de uitgever nog kan herinneren.
Op de naam van de uitgever kan ik echt niet komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
@ Plextor: Death Rally misschien?

Afbeeldingslocatie: http://www.download-game.com/Death_Rally-Ingame_Screenshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Oguz286 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:30:
[...]

Nope helaas, het is echt voor de NES. Het zag er wel mooi uit voor een NES spel, dat kan ik me nog herinneren. Ik zoek me echt rot, maar kan echt niks vinden over dat spel :'( Heel erg bedankt voor de moeite :)
We proberen het nogmaals!

Burai Fighter?

Afbeeldingslocatie: http://www.gry.tportal.pl/gryonline/nes/b/image/burai.png

Spel op de NES (en gameboy maar die kwam later), waarbij je een mannetje bestuurde die alle kanten op kon schieten (8 richtingen). Ook met lasers enzo. Kan me herinneren dat er een baas in zat met tentakels (zoals je beschreef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Nee ook niet! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
PleXtor schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:37:
[...]

[afbeelding]

Power Drive dan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik zoek nl al een paar dagen een (oudere) game die volgens mij in WW2 speelt, waarbij je in de game , als je zelf de server host, ook bots kan inzetten om tegen te vechten. Was straightforward: UK/USA tegen de duitsers (duh 8) )

Wil nl een klein LAN game opzetten met die game. Ik kan me herinneren dat ik het vroeger wel gespeeld heb, maar het is al tijden geleden :(

Was dus WW2 en je kon zelf bepalen hoeveel bots er in de game zaten om tegen te vechten. Dacht eerst dat het CoD was, maar volgens mij kan je daar niet tegen bots vechten.
MoHAA kan je volgens mij ook niet instellen om bots als vijand te hebben.
't was iig geen halflife ofzo.

Wilde dus graag weten of iemand me op de goede weg kan helpen, want ik weet echt niet meer welke game het was.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BF1942?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory misschien?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

nee, het was niet zo dat je in allemaal tanks, jeeps enzo kon springen.

EDIT: Ik kan me ook herinneren dat het wel de kwaliteit had van CoD, dus Wolfenstein valt daarmee ook af.

[ Voor 22% gewijzigd door Tallguy op 08-03-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:22:
[...]

nee, het was niet zo dat je in allemaal tanks, jeeps enzo kon springen.

EDIT: Ik kan me ook herinneren dat het wel de kwaliteit had van CoD, dus Wolfenstein valt daarmee ook af.
Return to Castle Wolfenstein. Die is van vergelijkbare kwaliteit als CoD. Beide Q3-engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Malthus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:15:
[...]

Deze omschrijving doet me denken aan Moonbase Commander. Ik heb het ooit eens heel even gespeeld, maar het wegschieten (lanceren) van gebouwen vond ik erg lastig. Mijn strategie werd vaak verziekt doordat het lanceren van gebouwen mislukte en niet omdat de strategie niet klopte. Daardoor was voor mij de lol er snel af.
JAA dat was hem :D Bedankt! Nou nog even kijken of het eigenlijk wel een leuk spel was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:10:
[...]

Return to Castle Wolfenstein. Die is van vergelijkbare kwaliteit als CoD. Beide Q3-engine.
Nee, toch ook niet. Net ff screendumps gezocht, maar het is Castle Wolfenstein. Leek meer op de eerdere MoH's of CoD (1 of 2), maar volgens mij kon je daar niet tegen bots spelen als je een eigen multiplayer game opzette...toch? En dan moet met een mod achteraf, maar by design.

Ik zit nog steeds te peinzen wat het nou was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Laatst online: 08-03 21:07
heuveltje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:07:
[...]

Doet me het meest denken aan Project IGI 2
Maar eigenlijk voldoen er minstens een dozijn games aan je omschrijving :)
Ietwat late reactie, maar ik hou van je! Dat is m! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 11:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Fresh T. schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:39:
Ben al een tijdje op zoek naar de precieze titel van een spel. Ik ken het alleen als SSS, maar rondneuzen op internet levert me niets meer op. Het was een duits voetbalmanagement spel op de PC en speelde het begin jaren 90. Je kunt spelen als een team of als een land. In beide gevallen bestaan er 4 divisies, waarin je je weg naar de top kunt vinden. Spelers trainen, kopen, verkopen e.d., het standaard onderdeel wat je van een managementspel mag verwachten. Als je een wedstrijd speelt, kun je de hoogtepunten bekijken, rondjes die poppetjes voorstellen en op een goal aflopen en de bal een willekeurige kant uitschieten in een rechte lijn. Dit hoeft niet op goal te zijn. Als een speler links van de goal staat, kan deze ook verder naar links verdwijnen.

Wat me nog goed bijstaat, is dat Kieft als speler in je start selectie kon optreden, alleen stond deze niet op de juiste positie, maar als verdediger. Stel je deze op als aanvaller, dan bleek hij meer talent te hebben.

Overzicht van sterke en zwakke punten van je team werden aangegeven via gradaties als schwach, gut, sehr gut, hervorragend e.d.

Kan iemand mij hiermee helpen, om de naam van het spel te achterhalen?
Starbyte Super Soccer?

http://www.uvlist.net/gam...ccer+Starbyte+Supersoccer

Heb hem nog ergens op een cd staan thuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Roman op 10-03-2008 14:15 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Johnsel schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:38:
Project IGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

MarchelV schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:57:
In een ver verleden, ik denk iet's van 15 jaar geleden ofzo speelde ik vaak een spel waar je moest handelen in de ruimte.
Je begon met een leeg schip wat nog het meeste weg had van een wattenstaafje, uitbreidingen op dat schip (extra ruimte voor opslag, wapens, motoren, etc) weden als bolletjes aan de zijkant van je schip bevestigd.

Voor mijn gevoel was het een soort elite achtig spel maar dan zag je het van bovenaf ipv 3d.

Het is al even geleden dat ik het speelde dus heel veel kan ik me ook niet meer herrinneren.

Is er iemand die een idee heeft hoe dit spel heet? Het zou wel weer eens grappig zijn om het te spelen.
En dit laat me denken aan Xenon of Xenon II

hier te downloaden: http://takegame.com/shooter/htm/xenon2.htm

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/3011/xenon2x68000gf8.png

[ Voor 3% gewijzigd door Roman op 10-03-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Trinsec schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:39:
Ik zoek een soort RISK kloon. Ik denk dat ik het rond 1990 ben begonnen te spelen, maar het kan ook later zijn. Misschien ergens jaren negentig indien het niet laat jaren tachtig was.

De titelscherm toonde 'EMPIRE' maar hoe ik ook google, ik zie geen enkel spel dat daarop leek. Dus misschien heb ik het verkeerd herinnerd.

Je kon bij het begin een generaal kiezen, het waren bekende figuren zoals o.a. Fidel Castro dacht ik. Je kreeg daarbij ook een vlag toegewezen, waarmee je je gebieden kan identificeren. Volgens mij kon je ook bepalen hoeveel tegenstanders je had. Je tegenstanders waren de andere generaals met hun eigen vlaggen.

Dan werd je willekeurig gebieden toegewezen. Er waren gebieden die loyaal zijn voor jou, ze steunden je. Je kon met een gerust hard slechts 1 soldaat achterlaten. Er waren ook gebieden die loyaal zijn aan de vijand, dus je moet ervoor zorgen dat je genoeg soldaten daar achterlaat, anders gingen ze een revolutie ontketenen en ben je dat gebied kwijt aan de vijand. Je tegenstanders lopen hetzelfde soort risico.

Voor de rest was het redelijk risk-achtig, als je een continent bezat, kreeg je extra versterkingen per beurt enzo.

Het was allemaal nogal 'moderne oorlogsvoering', dus tekeningen met tanks enzo.

Volgens mij was het in EGA kleuren, en het was speelbaar onder DOS.

Hopelijk weet iemand wat de echte naam van dit spel is, of wie de makers zijn zodat ik tenminste daarop kan googlen. :)

Ooh, addendum:
Volgens mij werd er bepaald dat 1 gebied je HQ was. Als die werd veroverd door de vijand, heb je het spel automatisch verloren.
Nuclear War

http://dailyscreenshots.d...ts/nuclear-war-amiga/1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zoek een spel wat zich afspeelden in de ruimte, je ging van planeet tot planeet..en moest handelen, je kon dit met meerdere spelers spelen! het was niet dat je kon lopen of vliegen was dus een spel wat je helemaal speelde door alleen keuzes te maken
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen dit spel te vinden

Gr. Lesley
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Abandonware-sites mogen niet gelinked worden op GoT.