iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ik stop ermee, en geef jou gelijkNaluh! schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:00:
[...]
Ik zet gewoon de feiten op een rijtje, dat heeft niks te maken met wat ik wil horen. Maar volgens mij denk jij dat ik een Intel-fanboy ben oid...
[...]
En die C2D zijn zo hip omdat ze terecht enorm lovende reviews kregen overal. Ere wie ere toekomt.
Hoe fantastisch die budgetsysteempjes ook zijn, ze slagen er blijkbaar niet in om AMD geld te laten verdienen....![]()
[...]
Ik gebruik hier nog steeds een 3200+ A64, omdat ik zo stom was te wachten met upgraden omdat ik dacht dat AMD zijn zaakjes wel op tijd voor elkaar zou krijgen. Zoals het er nu voorstaat heeft AMD nog een maandje ofzo om me te overtuigen om toch nog langer te wachten
.
Enneh... ik heb al wel wat meer systeempjes versleten dan 2.
Ik denk dat je maar een C2D moet gaan kopen.
En ik denk niet dat je een fanboy bent, maar gewoon graag een C2D (iets nieuws in ieder geval) wilt en een goede reden zoekt daarvoor.
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 19-07-2007 18:26 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
En deze info komt van amd zelf en niet door een of andere site bedacht.Het gerucht deed de ronde dat AMD alle productie zou willen uitbesteden en daarmee de eigen fabrieken zou willen sluiten. Amato geeft nadrukkelijk aan dat dit gerucht niet klopt, journalisten hebben volgens hem enkele uitspraken van AMD CEO Hector Ruiz verkeerd geïnterpreteerd. De uitbesteding van productie heeft slechts betrekking op producten die geen intellectueel eigendom zijn van AMD, wat in feite inhoudt dat gestandaardiseerde producten door derden geproduceerd zullen worden om schaalvoordelen te behalen. De productie van ATI GPU's en chipsets wordt sinds lange tijd uitbesteed, dit is echter zeer gebruikelijk in deze tak van industrie en hier zal dan ook geen verandering in optreden.
Dat is al de 2e keer dat je iets dergelijks zegt, ik geloof je niet meermad_max234 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:26:
[...]
Ik stop ermee, en geef jou gelijkJe hebt me echt overtuigt.
Ik ben bang dat je gelijk hebtIk denk dat je maar een C2D moet gaan kopen.
Ik wil graag upgraden en daar heb ik idd een goede reden voor: mijn systeem is zo langzaam als dikke stront...En ik denk niet dat je een fanboy bent, maar gewoon graag een C2D (iets nieuws in ieder geval) wilt en een goede reden zoekt daarvoor.
– Microprocessor Unit Shipments Increase 22% Year-Over-Year and 38% Sequentially –
SUNNYVALE, Calif. -- July 19, 2007 --AMD (NYSE: AMD) today reported financial results for the quarter ended June 30, 2007 . AMD reported second quarter 2007 revenue of $1.378 billion, an operating loss of $457 million, and a net loss of $600 million, or $1.09 per share. These results include an impact of $130 million, or $0.24 per share, from ATI acquisition-related and integration charges of $78 million, employee stock-based compensation expense of $31 million, severance charges of $16 million and debt issuance charges of $5 million. In the first quarter of 2007, AMD reported revenue of $1.233 billion and an operating loss of $504 million. In the second quarter of 2006, AMD reported revenue of $1.216 billion and operating income of $102 million.
Er wordt dus nog wel flink verlies geleden, maar hun marketshare is toegenomen.. Da's opzich een goede zaak... nu moeten ze dit zien vast te houden en de kosten zien te drukken (ze gaan dan ook niet mee met de prijsverlagingen van intel van 22 juli)We achieved a 12 percent sequential revenue increase, improved the gross margin and won back microprocessor unit and revenue market share. Strong distribution channel demand, initial sales to Toshiba, and a broader adoption of AMD platforms led to a 38 percent sequential increase in microprocessor unit shipments. In addition, our Graphics business gained momentum at the end of the quarter as we began shipping the new ATI Radeon HD™ 2000 family of graphics processors.
Computing Solutions
Second quarter Computing Solutions segment revenue was $1.098 billion, compared with $918 million in the first quarter of 2007. The 20 percent sequential increase was primarily due to a 38 percent increase in microprocessor unit shipments, offset partially by lower average selling prices (ASPs) for desktop microprocessors. Second quarter server, mobile, and desktop microprocessor revenue increased sequentially. Mobile processor unit shipments increased 21 percent sequentially and 82 percent year-over-year.
Graphics
In the seasonally down second quarter, Graphics segment revenue of $195 million was flat from the first quarter of 2007. Initial sales of the ATI Radeon HD 2000 family of graphics processors were strong in the channel, and design win momentum with key mobile and desktop OEMs continues to grow.
Consumer Electronics
Ziet er allemaal weer iets beter uit."While we made solid progress in the second quarter across a number of fronts, we must improve our financial results," said AMD CFO Robert J. Rivet. "We achieved a 12 percent sequential revenue increase, improved the gross margin and won back microprocessor unit and revenue market share."
AMD appears to have worked out problems that it had in late 2006 with OEM/channel processor distribution and attributes 38 percent sequential increase in microprocessor unit shipments to orders from Toshiba, an increased adoption of AMD-based platforms and strong initial sales of the ATI Radeon HD 2000 graphics family.
"We continue to focus on realigning our business model and reducing our capital expenditures and cost structure in the second half of the year," said Rivet.
The real numbers are in Q4
Our well informed sources have confirmed that so far AMD didn't instruct its sales channels on how and when they are going to start selling Barcelonas.
As we are entering the last days of July our sources implicates that it is getting really unlikely that AMD will have any serious quantities of K10 CPUs in August. AMD has already officially said that this is the current plan.
We already told you that Barcelona comes in serious quantities in Q4, but AMD has to launch whatever it has in Q3 as this is what it promised investors back in December.
Even if they manage to get many Barcelona and Agena FX and Agena CPUs out, the biggest problem of them all will be to get significant sales and even in a best case scenario we would expect that K10 will be less than 10 to 15 percent of AMDs total processor shipments in Q4 with healthier numbers in 2008.
Promising scores but...
We learned that three to four percent of K10 Barcelona processors can actually hit speeds higher than 2.5 or 2.6 GHz. This is finally good news as AMD doesn’t need much more of these super fast CPUs to beat Intel in the high end. The trouble is that the majority of CPUs are doomed to life under 2.5 GHz.
These chips are reported to hit between 2.8 and some of them even 3.0 GHz which is exactly how much AMD needs to compete with Penryn and the current Intel 65 nm Quad cores.
The big question remains how are you going to utilize the performance of all four cores, as in most of the applications you won't see any benefit by going from dual core to quad core.
In current games you don’t see the any advantages which signals that in games the K10 Phenom FX won't be faster than the upcoming and much cheaper dual core Kuma CPU, but it will be faster clock to clock than the Core 2 Duo or Athlon X2 or FX.
Dus goede en slechte berichten. Het is ook zo dat AMD een erg grote stap heeft gemaakt qua ontwerp. De K10 is de meest geavanceerde cpu op dit moment. En de enige Native Quad core. Ze hebben ook elke core afzonderlijk nog aangepast. En dat kost ze nu de kop omdat ze te vernieuwend zijn. De Yields vallen tegen clockspeeds zijn daardoor slecht. En het product is niet zo goed als het had kunnen zijn. Volgens mij heeft intel daarom eerst gekozen om een snelle dual core te maken en daar er gewoon twee van aan elkaar te plakken. Resultaat snelle quad core. Met goede Yields.K10 at the corner of a wafer doomed to 2 GHz
The curse of wafer
Some K10, Barcelonas can go over 2.6 and all the way to 2.8 or even 3.0 GHz but most of them at least the ones that are going to come as corner chips on the wafer and not going to work at much higher speed than 2 GHz if not less.
This can explain why the first Barcelona we pictured back at Computex worked at 1.6 GHz only. The second trouble is that not all the chips from wafer works and we know that AMD is currently not happy with yields of the chips and will likely need another revision and it can pray that everything including clocks, leakage and speed is going to be fine. Otherwise it won't be pretty.
Most of the Barcelona or Opteron 2200 or at later date Phenom FX CPUs won't actually work at 2.5 or more, they will rather be clocked to modest speed of only 2.0 GHz or lower.
2 GHz is far from being enough to dethrone Core 2 Duo who even at 3.0 GHz sells for around $270 and as we said numerous times Quad core won't bring much versus Dual core. In case it does Intel already has two iterations of 3 GHz or close to 3 GHz (2.93) so the pressure is certainly on DAAMIT.
Hopelijk gaat AMD dit straks ook doen... Want dat bespaart ontwikkeling kosten. Volgens geruchten van een tijd terug zouden ze twee Shanghai's aan elkaar gaan plakken. Om een Octa Core cpu te krijgen. Ik ben benieuwd.
Dus als het een beetje mee zit hebben we volgende maand benshmarks
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
AMD moet gewoon het yieldprobleem zien op te lossen en cpu's leveren die toch makkelijk 2.6 tot 3.0Ghz doen. Niet vergeten dat tegen het einde van het jaar Intel opnieuw nieuwe cpu's brengt die opnieuw iets sneller zullen zijn dan de C2D. AMD moet dus niet alleen het gat dichten, maar er met genoeg overgaan dat ze eveneens kunnen concurreren met de aankomende C2D's...
Ik wil gewoon een AMD X4 die evensnel is als een Q6600 @ 3.0Ghz, maar die minder verbruikt.
Volgende pc wordt H264/x264 24/7 setup. Hij moet niet alleen snel maar ook zuinig zijn.
Komaan AMD, strike back damnéd!!!
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Yep, AMD heeft lang geleden al toegegeven dat ze hetzelfde hadden moeten doen. Als de klant quadcores wil moet je quadcores leveren, Intel deed dat door heel simpel 2 dualcores aan elkaar te lijmen, AMD jammerde dat het geen echte quadcores waren en dat hun quadcore superieur zou zijn en die superieure quadcore laat nog steeds op zich wachten en lijkt ook niet zo superieur te zijn.Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:12:
Fudzilla over K10:
De Yields vallen tegen clockspeeds zijn daardoor slecht. En het product is niet zo goed als het had kunnen zijn. Volgens mij heeft intel daarom eerst gekozen om een snelle dual core te maken en daar er gewoon twee van aan elkaar te plakken. Resultaat snelle quad core. Met goede Yields.
Dat is een fout die ze niet nog een keer gaan maken voorlopig schat ik zo
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Denk dat de webshop (want daar zal je wel gekeken hebben) ze niet uit voorraad leveren, en ze dus eerst bij de leverancier moeten bestellen.RAILGUNNER schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:54:
Weet iemand waarom de X2 CPU's momenteel zo slecht leverbaar zijn? Heb ik eindelijk de keuze gemaakt wat voor CPU ik wil (X2 5200+), kan ik 'm nergens binnen een week in huis hebben...
Heb je Zercom gevraagt of hun levertijd klopt, want daar staat 1 tot 3 werkdagen?
En met die 1000Mhz word waarschijnlijk de HT-link bedoeld, maar die is standaard (stock snelheid) altijd 1000Mhz.
En zorg dat je goed kijk of de componenten wel bij elkaar horen, dus geen S939 cpu bij een AM2 mobo.
Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen, want dan kunnen we je een beetje op weg helpen.
Va de pw hebje gelijk, daar staat ook in 512kb, maar dat moet denk ik 2x 512kb zijn. Of 2x 1mb. tJa ik ben echt geen n00b maar hou me al hele tijd niet meer bezig met wat wat is, welke corenamen wat zijn enzo. Heb het idee dat in dit topic iedereen zit te wachten op de K8L. Maar ik hoef niet het nieuwste van HET nieuwste.
De 4800+ is nu 2x512 kb. Als je 2x1 MB wil moet je of een 5200/5600 of 6000+ hebben. Ik ben zelf erg te spreken over de moederborden met G690 van ATi en de CFX 3200 borderborden. Nforce gebruiken super veel stroom. Iets van 30-40 watt meer.Sjah schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:46:
Ik gebruik hem voor beetje surfen en kloten, af en toe een game, af en toe een film, je kent het wel.
Va de pw hebje gelijk, daar staat ook in 512kb, maar dat moet denk ik 2x 512kb zijn. Of 2x 1mb. tJa ik ben echt geen n00b maar hou me al hele tijd niet meer bezig met wat wat is, welke corenamen wat zijn enzo. Heb het idee dat in dit topic iedereen zit te wachten op de K8L. Maar ik hoef niet het nieuwste van HET nieuwste.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Bedankt!
Ik betwijfel of je er op vooruit gaat, die CPU is qua core niet sneller. Is 3dsmax multi-threaded? In dat geval waarschijnlijk zo'n 80% performance gain (ligt er maar aan hoe goed 3dsmax opschaalt).Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:
Hey mensen, Ik hoop dat ik het volgende in deze topic kan vragen. Ik wil mijn systeem een CPU upgrade geven omdat mijn pc de models in 3dmax niet aankan en ik wil ook sneller kunnen renderen. Mijn momentele specs kan je in mijn sig vinden. Ik denk erover een 4200+ x2 aan te schaffen. Heeft iemand een idee hoeveel ik hiermee qua performance op vooruit ga? Ik game ook zo nu en dan. dus heeft iemand een idee of advies hierover?
Bedankt!
Valt niet veel zinnigs over te zeggen imho.
Zou je even wat benchmarks moeten na kijken, maar het renderen zou je denk ik wel wat winst behalen en met game hangt het van de game af al zou het nooit echt heel er veel gaan schelen. En in de oude games al helemaal geen winst.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:
Hey mensen, Ik hoop dat ik het volgende in deze topic kan vragen. Ik wil mijn systeem een CPU upgrade geven omdat mijn pc de models in 3dmax niet aankan en ik wil ook sneller kunnen renderen. Mijn momentele specs kan je in mijn sig vinden. Ik denk erover een 4200+ x2 aan te schaffen. Heeft iemand een idee hoeveel ik hiermee qua performance op vooruit ga? Ik game ook zo nu en dan. dus heeft iemand een idee of advies hierover?
Bedankt!
Ik denk dat 3DS best multie thread is, zou je even moet na kijken.
Edit/
Om een idee te krijgen wat het zou kunnen schelen.

Zou een videokaart niet meer zoden aan de dijk zetten?
[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 20-07-2007 22:03 ]
Zou je (of iemand andersAstennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:59:
[...] Ik ben zelf erg te spreken over de moederborden met G690 van ATi en de CFX 3200 borderborden. Nforce gebruiken super veel stroom. Iets van 30-40 watt meer.
Dankzij de lage prijs ben ik geneigd om nu de ASUS M2A-VM te bestellen, heeft dit bord nog nadelen?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Ik heb even op tom's hardware gekeken. Ik was die site vergetenmad_max234 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:49:
[...]
Zou je even wat benchmarks moeten na kijken, maar het renderen zou je denk ik wel wat winst behalen en met game hangt het van de game af al zou het nooit echt heel er veel gaan schelen. En in de oude games al helemaal geen winst.
Ik denk dat 3DS best multie thread is, zou je even moet na kijken.
Edit/
Om een idee te krijgen wat het zou kunnen schelen.
[afbeelding]
Zou een videokaart niet meer zoden aan de dijk zetten?
Is er iets tegen de VIA K8T890 te zeggen? Asus bordje met dat chippie heeft mooi 4 pci, en hij is niet duur. Trouwens, die 5200+ is een goed idee, tx. G960 is integrated VGA.....Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:59:
[...]
De 4800+ is nu 2x512 kb. Als je 2x1 MB wil moet je of een 5200/5600 of 6000+ hebben. Ik ben zelf erg te spreken over de moederborden met G690 van ATi en de CFX 3200 borderborden. Nforce gebruiken super veel stroom. Iets van 30-40 watt meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 20-07-2007 22:37 ]
Goed plan, lijkt te gaan werken. En nu maar hopen dat de consument dit ziet
Test group claims AMD still leads on power efficiency: Despite Intel claims
WAKKER WORDEN AMD, hier ligt een MEGAKANS! Nu iedereen zo in de shit zit met het milieu, kunnen jullie ze laten zien dat jullie milieuvriendelijker zijn dan de concurrent. Eten of gegeten worden?
Als je die vga (slanke X700) niet gebruik maakt het niks uit er zit gewoon een PCI-e X16 op, het is wel altijd handig om een vga achter de hand te hebben. En game kan je er ook nog wel op als je niet de laatste games speeld.Sjah schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:29:
[...]
Is er iets tegen de VIA K8T890 te zeggen? Asus bordje met dat chippie heeft mooi 4 pci, en hij is niet duur. Trouwens, die 5200+ is een goed idee, tx. G960 is integrated VGA.....![]()
En dan die van Gigabyte GA-MA69G-S3H, die is erg goed.

Ik weet niet wat je verstaat onder games spelen, maar wellicht is dit al voldoende voor jou, zo niet prop je er een videokaart bij geen probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 21-07-2007 00:29 ]
Weinig features t.o.v. de andere chips, maar is wel zeer stabiel. Qua snelheid loopt het iets achter, maar dat is niet echt merkbaar.Sjah schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:29:
Is er iets tegen de VIA K8T890 te zeggen?
edit: anders kan je mn M2V van Asus wel overkopen, als je wil. Gebruik die toch niet meer.
[ Voor 14% gewijzigd door mieJas op 21-07-2007 11:08 ]
Yes, but no.
Aah ok tx, hij zou pci-E 1x slot hebben , maar die zie ik niet op de foto. En overkopen doe ik niet, mij teveel gedoe, en hij is toch niet erg duur nieuw (als die 200 was had ik er wel oren naar gehad).mieJas schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:59:
[...]
Weinig features t.o.v. de andere chips, maar is wel zeer stabiel. Qua snelheid loopt het iets achter, maar dat is niet echt merkbaar.
edit: anders kan je mn M2V van Asus wel overkopen, als je wil. Gebruik die toch niet meer.
AMD Quad-Core Opteron (Barcelona) Technology Report, TechARP
Mooi artikeltje
Had er een tijdje terug al iets van vernomen, maar had hem niet meer verwacht. Zou wel een TDP van 125 watt hebben. 10-15% onder de E6850 dat is niet verkeerd, misschien nog een leuke upgrade voordat ik een Agena X4 aanschaf.Bronnen bij DigiTimes melden dat AMD een nieuwe high-end processor zal introduceren. Het zou gaan om een dual core Athlon 64 6400+. De cpu zal op 3,2GHz werken, beschikt over 2MB cache geheugen en zal tussen 220 en 248 dollar geprijsd worden. AMD zal het nieuwe model op korte termijn introduceren; verschillende moederbordfabrikanten hebben reeds testexemplaren ontvangen. Naar verwachting zullen de prestaties ongeveer 10-15% onder de Core 2 Duo E6850 van Intel hangen.
Dit is echt de Max wat ze uit de K8 kunnen persen, en veel overklokken zit er ook niet in.
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 23-07-2007 13:12 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Yep, 125W TDP. De 6000+ gaat trouwens naar 89Wmad_max234 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:05:
Ik wou het net gaan posten, ik post het toch maar even.
[...]
Had er een tijdje terug al iets van vernomen, maar had hem niet meer verwacht. Zou wel een TDP van 125 watt hebben. 10-15% onder de E6850 dat is niet verkeerd, misschien nog een leuke upgrade voordat ik een Agena X4 aanschaf.
Dit is echt de Max wat ze uit de K8 kunnen persen, en veel overklokken zit er ook niet in.
De K8 is ondertussen x jaar oud geworden, en kan toch nog mee met de nieuwste C2D's...
Wat vind ik het spijtig dat AMD geen quadcore heeft uitgebracht zoals Intel (2 aaneengeplakte X2 6000+).
De X2 6000+ naar 89W brengen is op zich leuk, maar het was nog beter geweest hadden ze hem op 65nm gebracht en naar 65W.
De X2 6400+ zal volgens mijn evensnel zijn als de E6750, en niet de E6850 (buiten op sommige specifieke applicaties natuurlijk). Dan is ie natuurlijk te duur, vermits de E6750 175euro kost...
Maar een X2 6400+ icm een 690G bordje wordt dan wel weer leuk voor de portemonnee
En dat voor een core die 3 jaar ouder is dan de C2D core, nu maar hopen dat de K10 snel wat beter gaat schalen en de C2D word in gehaald.
Wat is de datum van de verscheping van de Barcelona, is het begin augustus of eind augustus?
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 23-07-2007 15:25 ]

En dat het 65nm proces nog steeds niet meekomt met het oude 90nm proces

[ Voor 22% gewijzigd door Da_DvD op 23-07-2007 15:26 ]
En de Agena core's die worden in oktober verscheept, maar dat is al weer een hele tijd bekent. Die zouden in december of zo te koop zijn in de winkels.
[ Voor 53% gewijzigd door mad_max234 op 23-07-2007 15:30 ]
Quadcore K10 voor de desktop is hopelijk eind dit jaar verkrijgbaar, maar misschien besluit AMD om de FX versies eerder uit te brengen.
Opteron quadcore K10 launch is over 1-2 maanden voor zover ik weet. Maar wel met maximaal 2 GHz..
[ Voor 15% gewijzigd door Da_DvD op 23-07-2007 16:43 ]
En ik zit gelukkig niet op een Dual core te wachten maar op een Phenom X4.With that said, AMD is definitely going to launch the Barcelona next month. Hence, the ramping up of PR events leading up to the actual launch. Consumers will finally have an alternative to Intel's Xeon processors for the server market. Yes, you read that right. AMD will only release server processors in August. Desktop processors will come later this year.

Het wordt gewoon nog lang wachten totdat de K10 er is in desktopvorm. Daarom lijkt deze 6400+ meer een zoethoudertje. Maar natuurlijk staat niets je in de weg om een Opteron te kopen en deze eventueel over te klokken
Ik houd het zelf nog wel tot 2008 uit met mijn 4000+

[ Voor 6% gewijzigd door Da_DvD op 23-07-2007 17:31 ]
Nou, allereest is AMD een leuk bedrijf, niet zo'n hufterig bedrijf als intel die bakken met geld heeft en toch altijd blijft verdienen ook als amd 100% van de markt heeft want amd moet licentiekosten aan intel betalen (x86, sse, ?sse2? enz).
Verder gunt intel het niet om een 2de speler in de markt te hebben, ze proberen AMD eruit te concureren via de prijs, wat opzich wel logisch is, maar ik toch redelijk zielig vind, als je er voor zorgt dat die redelijk klein blijft, dan is er toch niets aan de hand.
Ook heeft AMD een native quadcore gemaakt, iets waarvan intel zegt dat het héél moeilijk is.
Het is natuurlijk jammer dat barcelona niet zo hoog klokt (4% komt hoger dan 2,5 Ghz ofzo volgens fudzilla), maar ik denk dat daar met de Cx rivisie wel een einde aankomt.
Verder ligt het stroomverbruik van k10 laag. 2x zoveel cores met hetzelfde TDP. Ook dan hij veel van de processor terug klokken of uitschakelen, wat veel stroom bespaart als hij niets doet. Dit is ook iets wat de intel processors niet zo goed kunnen.
Ook krijg je bij AMD een betere prijs/prestatie verhouding dan bij intel.
Voor mij genoeg redenen om ff op de k10 te wachten.
Genoeg redenen om je over de groene streep te komen?
De desktop cpu zijn ook quad core, en die komen in de vorm van een Phenom 7000 serie. En die komen dus nog voor de kerst. De high end markt word dan weer bediend en de low tot mid rang worden nog bediend met de K8 core. Denk dat AMD ook niet ineens kan overschakelen naar de nieuwe architectuur.
En als je kijkt naar hoe de core is op gebouwd kan het binnen enkele maand makkelijk tot een dual core om gebouwd worden. Als het goed is is de core modulair dus dat komt wel goed.

Feit blijft dat dualcore (desktop mainstream) en quadcores met hogere kloksnelheden pas in 2008 komen zoals het er nu naar uitziet.
Desondanks lijkt zelfs een 2.4 GHz K10 quad me een fijne opgrade tov mijn 4000+
Da_DvD schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:03:
Hehe, ik zei toch ook eind 2007 voor Quadcore desktop, dualcore komt later?
En toen dacht ik dat je bedoelde met langer wachten, ergens in 2008 zouden moeten wachten voor de desktop cpu's, vandaar dat antwoord.Da_DvD schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:30:
Het wordt gewoon nog lang wachten totdat de K10 er is in desktopvorm. Daarom lijkt deze 6400+ meer een zoethoudertje. Maar natuurlijk staat niets je in de weg om een Opteron te kopen en deze eventueel over te klokken
[ Voor 104% gewijzigd door mad_max234 op 23-07-2007 18:29 ]
Inderdaad jammer, als de markt om quad core vraagt moet je dat gewoon geven. Af en toe moet je je trots even inslikken.Aries.Mu schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:56:
Wat vind ik het spijtig dat AMD geen quadcore heeft uitgebracht zoals Intel (2 aaneengeplakte X2 6000+).
Midden augustus, maar dat is enkel het 2GHz model. De andere zijn voor september. Maar je zal ze niet los kunnen kopen, enkel in servers (gaat namelijk om de 2xxx en 8xxx serie).Wat is de datum van de verscheping van de Barcelona, is het begin augustus of eind augustus?
Volgens mij wil AMD niet teveel energie meer stoppen om de complete K8 reeks om te zetten naar 65nm, de aandacht gaat nu naar de K10.En dat het 65nm proces nog steeds niet meekomt met het oude 90nm proces
Eind dit jaar normaal maar laatste geruchten spreken over april of mei 2008.Dualcore K10 is voor de desktop en komt pas ergens in 2008.
Phenom X4 is voor november.En ik zit gelukkig niet op een Dual core te wachten maar op een Phenom X4.
Euuh... waarom was er dan van de week een aantal berichten over demonstraties based on AMD Phenom? Eerst nadenken voordat je wat zegt heDa_DvD schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:30:
Het feit dat er nog helemaal geen dualcore K10's gespot zijn of zelfs maar gedemonstreerd geeft al wel aan dat het ontwerp daarvan nog niet klaar is. Verder komt 'augustus' toch redelijk overeen met '1-2 maanden'? Of in ieder geval met 'ruime' beschikbaarheid in 1-2 maanden..
Die redenen had ik al om over de groene streep te komen. Waar het mij om gaat zijn de HARDE cijfers. Advanced clockgating? Prima jongen... hoevéél dan? High performance? Prima jongen... laat maar zien, of geef in ieder geval aan wat we nou zouden kunnen verwachten, een schattinkje ofzo!
Eehh... Quadfather anyone? Die dingen zijn er al, zelfs al een aantal reviews over langsgekomen. Wat mis ik dan?Hacku schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:56:
Inderdaad jammer, als de markt om quad core vraagt moet je dat gewoon geven. Af en toe moet je je trots even inslikken.
Overigens, Hacku / The Source, als jullie iets weten over de performance tov Conroe, kan je dat dan aangeven met een <, =, of >? Dan weten we iig of het het waard is om op te wachten
Die had ik bewust niet vermeld. Quadfather is niet interessant, 2x 125W TDP enzo. Met een echte quadcore heb je gewoon 1x 89 / 125W. Daarbij, het zijn gewoon twee sockets op één moederbord en zo'n oplossing bestaat al lang. Alleen dat je nu geen ECC geheugen nodig hebt en het moederbord goedkoper is dan een server mobo (alhoewel je nog steeds ~250 voor een plank kwijt bent én dat er enorm weinig keuze is).Eehh... Quadfather anyone? Die dingen zijn er al, zelfs al een aantal reviews over langsgekomen. Wat mis ik dan?
Dat waren quadcore demos hoorJejking schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:29:
[...]
Euuh... waarom was er dan van de week een aantal berichten over demonstraties based on AMD Phenom? Eerst nadenken voordat je wat zegt he

[ Voor 98% gewijzigd door Avalaxy op 23-07-2007 20:35 ]
Waarom zeg je dan dat het nog niet ''gedemonstreerd'' is
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Naar prestaties kan ik alleen maar gissen. Ik denk dat hij heel redelijk gaat presteren, maar dat zijn geen harde cijfers. Wel is bekend (nouja, fudzilla zei het) dat hij clock for clock sneller is dan de core 2 Quad, maar dat zegt opzich ook niet zo veel, want dat was wel te verwachten. Wel zegt dit artiekel dat de Opteron 2358 (2,4GHz) gelijk word geprijst aan de X5365 (3,0GHz), wat waarschijnlijk zal inhouden dat ze ongeveer gelijke prestaties leveren. Als dit zo is, presteerd Barcelona heel redelijk, alleen is het jammer dat hij niet zo goed schaalt, maar dit zal hopenlijk bij de Cx revisie beter zijn.
Omdat hij het heeft over de Phenom X2 en niet over de Quad cores.Jejking schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:02:
[...]
Waarom zeg je dan dat het nog niet ''gedemonstreerd'' is
Hmmz... okee. I take my words backmad_max234 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:53:
[...]
Omdat hij het heeft over de Phenom X2 en niet over de Quad cores.En die zijn nog niet gedemonstreerd.
Dan dit: Intel's E6420 vs. AMD's 5600+. AMD better in the end at lower costs. Toch niet zo wanhopig slecht, en zéker niet voor OEM builders!
Dat wisten we al. Maar dat is een geheimpje onder de GoTters want de rest van de consumenten weten dat nietJejking schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:
[...]
Dan dit: Intel's E6420 vs. AMD's 5600+. AMD better in the end at lower costs. Toch niet zo wanhopig slecht, en zéker niet voor OEM builders!
Dat was ook al met de E6400 vs 5600+ en die 2MB extra gaat dat niet verhelpen.Jejking schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:
[...]
Hmmz... okee. I take my words back
Tot de 6000+ is een amd sneller tov de Intel variantie. En daarbij komt nog dat je minder voor je mobo moet betalen wat je weer bij een nog iets beter cpu kan leggen.
[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 24-07-2007 13:42 ]
5600+ concurreert qua prijs met E6400 maar zit snelheid tussen E6420 en E6600.
6000+ concurreert qua prijs met E6420 maar is even snel als E6600.
6400+ concurreert qua prijs met E6650 zodadelijk maar is even snel als E6700.
Alleen de X6800 heeft geen directe concurrent, evenals de quadcores. Maar volgens mij koopt geen hond de X6800 of QX6800.
Nou vind ik 125W TDP wel vrij fors, maar zodra de de 6000+ ook op 89W zit is hij samen met de 5600+ gewoon de beste koop voor 'normale mensen'. Lees: mensen hun processor niet >20% overclocken.
AMD wordt op dit moment het hardst geraakt in de Enthousiast market door Intel (C2D) en nVidia (8800 serie) en in de low-end server market door Intel (Clowertown). En ze worden gedwongen om processoren met relatief grote dies (90nm X2) voor net iets meer dan 100 euro te verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Da_DvD op 24-07-2007 13:54 ]
Intel Core 2 Duo E6420 Boxed € 155,-
AMD Athlon 64 X2 5600+ Boxed € 129,95
AMD Athlon 64 X2 6000+ Boxed € 149,-
Laagste prijzen uit de PW.
AMD zet dus de X2 6000+ tov de E6420, en de 5600+ tov de E6300. Nu ben je in beide gevallen goedkoper uit bij AMD. En de X2 6400+ is nog even afwachten wat die gaat doen.
Dus als je niet OC of weinig dan ben je veel beter af bij AMD.
En daar komt straks nog een K10 core bovenop, als ze die nu ook voor een leuke prijs tov intel zet is komt AMD misschien wel weer meer in de picture.
En die TDP van intel klopt misschien niet helemaal met het echte verbruik, kan best zijn dat hij ook richting de 89watt gaat onder load.
En de koper van Enthousiast market trekken de low en mid rang met zich mee, en die mensen zitten thuis jammer genoeg achter een duurdere pc en een hij is langzame dan dat ze een AMd su=ysteem hadden gekocht.
Maar niemand wilt luisteren, zelfs hier op het forum lukt het vaak niet om mensen te overtuigen dat ze een langzaam systeem kopen die te duur is tov de concurrent.
Domme C2D hype
[ Voor 54% gewijzigd door mad_max234 op 24-07-2007 14:58 ]
Klopt...Da_DvD schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:51:
Tja zeker nu AMD binnenkort ook een 6400+ heeft staan ze er op desktop gebied nog niet eens zo slecht voor hoor.
5600+ concurreert qua prijs met E6400 maar zit snelheid tussen E6420 en E6600.
6000+ concurreert qua prijs met E6420 maar is even snel als E6600.
6400+ concurreert qua prijs met E6650 zodadelijk maar is even snel als E6700.
Alleen de X6800 heeft geen directe concurrent, evenals de quadcores. Maar volgens mij koopt geen hond de X6800 of QX6800.
Nou vind ik 125W TDP wel vrij fors, maar zodra de de 6000+ ook op 89W zit is hij samen met de 5600+ gewoon de beste koop voor 'normale mensen'. Lees: mensen hun processor niet >20% overclocken.
AMD wordt op dit moment het hardst geraakt in de Enthousiast market door Intel (C2D) en nVidia (8800 serie) en in de low-end server market door Intel (Clowertown). En ze worden gedwongen om processoren met relatief grote dies (90nm X2) voor net iets meer dan 100 euro te verkopen.
Ik begrijp niet waarom AMD zoveel verloren heeft de laatste maanden. Ze kunnen nog perfect mee en de overall kosten zijn minder dan bij Intel. Er zit gewoon sabotage in het spel
Het is ook bewezen dat een AMD over lange termijn minder verbruikt dan de C2D. (in die test van E6420 vs 5600+ stond het denk ik).
De X2 6000+ met 89W heeft nu dus duidelijk voordelen tov E6600. Ipv een 5600+ zal ik voortaan een 6000+ aan klanten aanraden.
Spijtig dat ik geen multimiljonair ben oid
690G mit X2 5600/6000+ und 2Gb Ram = best bang for buck.
Maar ondanks dat AMD zegt een adempauze te nemen in de prijzenoorlog geven ze volgens mij nog steeds zwaardere kortingen dan Intel, waardoor de situatie in de praktijk anders ligt. Als ik nu in de pricewatch kijk zie ik de 6000+ staan voor 149 euro en de E6750 voor 169 euro, da's een stuk groter verschil dus.
Dit is wel een beetje een achterhaalde uitspraak, want dit zijn twee modellen die in principe uitgerangeerd zijn. Je hebt nu sowieso twee goed betaalbare quadcores (Q6600 en Q6700) en niet te vergeten een 3GHz dualcore van $266 (E6850) waar AMD niets tegenin te brengen heeft.Alleen de X6800 heeft geen directe concurrent, evenals de quadcores. Maar volgens mij koopt geen hond de X6800 of QX6800.
En ik betwijfel eigenlijk of de 6400+ inderdaad even snel wordt als de E6700. Aannemende dat de 6000+ inderdaad gelijk is aan de E6600, krijgt AMD een 6.6% hogere klok bij de stap naar 6400+, terwijl Intel 10.8% hoger komt bij de stap naar E6700, en in het geval van de E6750 ook een 25% snellere bus krijgt. Combineer dat met 125W vs. 65W tdp en je hebt imo geen heel overtuigend verhaal.
Professioneel Hyves-weigeraar
En die prijzen zijn per 1000 stuks, en in dollars. En ja als je meer en vaak afneemt is het ook normaal dat je meer korting krijgt.
mad_max234 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:06:
En die prijzen zijn per 1000 stuks, en in dollars. En ja als je meer en vaak afneemt is het ook normaal dat je meer korting krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter Tinus op 24-07-2007 16:52 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
vergeet niet dat de e6550 niet word mee geteld, aangezien die nog niet in pw staat.mad_max234 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:32:
Intel Core 2 Duo E6300 Boxed € 136,-
Intel Core 2 Duo E6420 Boxed € 155,-
AMD Athlon 64 X2 5600+ Boxed € 129,95
AMD Athlon 64 X2 6000+ Boxed € 149,-
Laagste prijzen uit de PW.
op duitse sites doen ze ongeveer 154-190 euro voor een e6550, waar de minimale prijs voor de e6750 nog 180 was, wat hier 169 is
dus mischien is die e6550 daar wel duurder dan in nl net als de e6750.
en vergeet niet de x3210 die nu voor 215 euro staat bij komplett. 215 euro voor een quad core op 2.13ghz is niet veel
Ja dat klopt, ik zie dat de E6850 nu goed verkrijgbaar is. Maar de Q6700 is maar bij 11 shops te krijgen, enig idee wat daarvan de reden is? QX6800 is bij 23 shops te krijgen en zelfs de QX6850 is beter te krijgen dan de Q6700Wouter Tinus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:56:
Dit is wel een beetje een achterhaalde uitspraak, want dit zijn twee modellen die in principe uitgerangeerd zijn. Je hebt nu sowieso twee goed betaalbare quadcores (Q6600 en Q6700) en niet te vergeten een 3GHz dualcore van $266 (E6850) waar AMD niets tegenin te brengen heeft.
EDIT: Laat maar, er is dus ook een QX6700
[ Voor 10% gewijzigd door Da_DvD op 24-07-2007 17:55 ]
De 6750 is nog duurder dus valt daar buiten, en heeft AMD nu niks tegenover staan en zoveel sneller is hij ook weer niet als de E6700. Wat zou het schelen 3% of zo? Al word de 6400+ ongeveer even snel denk ik, maar die is nog niet te koop.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:31:
[...]
vergeet niet dat de e6550 niet word mee geteld, aangezien die nog niet in pw staat.
op duitse sites doen ze ongeveer 154-190 euro voor een e6550, waar de minimale prijs voor de e6750 nog 180 was, wat hier 169 is
dus mischien is die e6550 daar wel duurder dan in nl net als de e6750.
en vergeet niet de x3210 die nu voor 215 euro staat bij komplett. 215 euro voor een quad core op 2.13ghz is niet veel
En we hebben het over de Nederlandse markt, de meeste gebruikers gaan niet een cpu in Duitsland bestellen. En zolang de E6550 niet hier te koop is kan je hem ook niet adviseren om te kopen. En hij gaat niet sneller zijn dan de 5600+/6000+ en de E6600 dus ook niet echt interessant, want de prijs is duurder dan die van de 6000+
En wat de hel moet een gewoon consument met een Quadcore op 2,13Ghz.
Edit/
AMD maakt weer leuke reclame met de tour de franse.

Die laatste is wat minder.
[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 24-07-2007 18:39 ]
Verwijderd
Er zijn zat reviews over deze twee cpu's.
Zal wel, maar PR-technis is het wel hét plekje, samen met de voorkant helm en montuur bril gok ik zo
Verwijderd
Waarom zou je dat in hemels naam willen? Een nieuw AM2 bord.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:14:
ik vind wel dat er de laatste tijd weinig goede moederborden worden gemaakt voor amd,dat is ook de rede dat ik onlangs overgestapt ben naar intel,als al kijkt bij azerty of alternate cool prices enz,zie ik maar weinig keus
Er zijn zat goede mobo, en er hoeft ook geen nieuwe te komen alleen als er iets nieuws word toe gevoegd qua functie. Want voor het prestatie verschil maakt niks uit, zoals bij intel wel het geval is, die heeft immers nog de geheugencontroller in de northbridge zitten.
En bijna elk AM2 mobo is top, er bestaan eigenlijk geen slechte AM2 moederborden.
En misschien heb je niet goed gekeken want er zijn zat mobo, en kijk ook eens in de PW daar staan 102 AM2 moederborden.
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 24-07-2007 20:34 ]
edit;
http://phx.corporate-ir.n...s&c=74093&eventID=1582804
[ Voor 45% gewijzigd door The Source op 25-07-2007 00:31 ]
Misschien wel handig als je even vermeld waar je het kan volgen.The Source schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:04:
a.s. donderdag AMD Technology Analyst Day, online te volgen.
We mogen dus weer slides verwachtenThe Source schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:04:
a.s. donderdag AMD Technology Analyst Day, online te volgen.
Verwijderd
hij is wel te koop her en der, probleem is dat hij net gister officiele launch heeft gehad, ik nam het alleen als een indicatie van een prijsmad_max234 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:16:
[...]
De 6750 is nog duurder dus valt daar buiten, en heeft AMD nu niks tegenover staan en zoveel sneller is hij ook weer niet als de E6700. Wat zou het schelen 3% of zo? Al word de 6400+ ongeveer even snel denk ik, maar die is nog niet te koop.
En we hebben het over de Nederlandse markt, de meeste gebruikers gaan niet een cpu in Duitsland bestellen.
ow en dat weet jij? ik heb anders nog verschrikkelijk weinig gezien van de e6550, alleen de e6750 en de e6850En zolang de E6550 niet hier te koop is kan je hem ook niet adviseren om te kopen. En hij gaat niet sneller zijn dan de 5600+/6000+
e6600 is eol staat niet meer op de roadmapsen de E6600 dus ook niet echt interessant, want de prijs is duurder dan die van de 6000+
huis tuin en keuken gebruik, maar wie zegt of wat schept het vermoeden dat ik het daar over heb.En wat de hel moet een gewoon consument met een Quadcore op 2,13Ghz.Kan je veel beter een 5600+ of een E6400 aanschaven want die is veel sneller in het huis tuin en keuken gebruik.
zijn ziels veel enginerings bedrijven in NL die wel een quad core kunnen gebruiken met inventor en kracht berekenings programma's, loopt een stuk lekkerder

We hebben het niet over jou, wat jij met een xeon gaat doen maakt mijn niks uit. Maar daar hadden we het toch niet over, en jij komt ineens ons erop wijzen dat we ook de Xeon en de 6550 niet moeten vergeten. Nou dat heb ik dus gedaan en tot die conclusie gekomen.
En ja met een beetje inschatting vermogen kan je zeggen dat de E6550 niet sneller gaat zijn dan een E6600 en die kan je weer heel makelijk met de 5600+ en de 6000+ vergelijken.
Maar ik heb er wel even de echte cijfers erbij gepakt, want die zijn er wel.
Intel Core 2 Duo E6550
3DMark06 - CPU test 2023
S.T.A.L.K.E.R. 232.6 fps
Quake 4 61 fps
PCMark05 - CPU test 5933
Vista: roteer 25 8MP foto's 14.5 sec.
Adobe Photoshop Elements 5.0: SmartFix 25 8MP foto's 125.1 sec.
60 min. WAVE naar MP3 (4x LAME 3.97) 105 sec.
60 min. WAVE naar MP4 (4x Nero Audio) 90.1 sec.
Windows Media Encoder - WMV HD 1080p encoding 321 sec.
Nero Recode 2 - H.264 1080p encoding 167 sec.
Cinebench 9.5 721
PovRay 3.7b21 - Chessboard rendering 210.5 sec.
Microsoft Excel 2007 - BigNumerCrunch benchmark 14.8 sec.
Microsoft Excel 2007 - Monte Carlo benchmark 48.8 sec
Microsoft Word 2007 - Compare 1000 page document 24.6 sec.
Bron
AMD Athlon 64 X2 5600+
3DMark06 - CPU test 2083
S.T.A.L.K.E.R. 230.2 fps
Quake 4 62 fps
PCMark05 - CPU test 5685
SuperPi Mod 1M 30.8 sec.
Vista: roteer 25 8MP foto's 14.3 sec.
Adobe Photoshop Elements 5.0: SmartFix 25 8MP foto's 134.3 sec.
60 min. WAVE naar MP3 (4x LAME 3.97) 120 sec.
60 min. WAVE naar MP4 (4x Nero Audio) 94.0 sec.
Windows Media Encoder - WMV HD 1080p encoding 333 sec.
Nero Recode 2 - H.264 1080p encoding 171 sec.
Cinebench 9.5 785 Grafiek
PovRay 3.7b21 - Chessboard rendering 171.9 sec.
Microsoft Excel 2007 - BigNumerCrunch benchmark 29.2 sec.
Microsoft Excel 2007 - Monte Carlo benchmark 75.9 sec.
Microsoft Word 2007 - Compare 1000 page document 26.9 sec.
Bron
Nou wat vind je er zelf van, ik had het al verwacht maar jij schijnbaar niet.
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 24-07-2007 22:53 ]
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2108&Itemid=1IN TSMC second quarter 2007 conference call JP Morgan chaps hinted that this FAB will have the honour to produce highly anticipated Fusion CPU-GPUs. HO Morgan hinted that TSMC already signed the deal.
The same report states that AMD is now testing bulk silicon based CPUs based on this Fusion machitecture.
Fusion is due late 2008 or early 2009 and AMD VP actually had 2009 in its slides on the last presentation we've seen so this won’t really affect TSMCs financial numbers in 2008 but it will give its investors a confidence.
Idd leuk!Jejking schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:57:
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=424
AMD Quad-Core Opteron (Barcelona) Technology Report, TechARP
Mooi artikeltje
Deel 2 over de Phenom staat er nu ook op: AMD Phenom Processor (Barcelona) Pre-Launch Update
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen en er zit een AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) in. Nu heb ik geen kaas gegeten van amd turion en ik wil graag weten hoe je het kunt vergelijken met intel processors.
Ik heb nu namelijk een intel centrino 1,8 ghz en ga ik met een AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) erop vooruit?
Het zit namelijk met die L1 en L2 cache gedoe, een intel centrino 1,8 ghz kon je vergelijken met een pentium 4 3,6 ghz dacht ik. Wat is de AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) dan vergeleken met een pentium of centrino?
bedankt.
Pentiumninc schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:56:
Hey,
Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen en er zit een AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) in. Nu heb ik geen kaas gegeten van amd turion en ik wil graag weten hoe je het kunt vergelijken met intel processors.
Ik heb nu namelijk een intel centrino 1,8 ghz en ga ik met een AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) erop vooruit?
Het zit namelijk met die L1 en L2 cache gedoe, een intel centrino 1,8 ghz kon je vergelijken met een pentium 4 3,6 ghz dacht ik. Wat is de AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) dan vergeleken met een pentium of centrino?
bedankt.

Kijk eens aan: http://www.google.com/search?q=centrino%20turionninc schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:56:
Hey,
bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 25-07-2007 14:09 ]
En die opmerking hier boven klopt ook niet helemaal, deze Pentium is sneller dan een Athlon 64 op gelijke klok, die opmerking gaat meer op voor de Pentium 4.
Maar ik ga ervan uit dat je, met google zelf wel wat kan vinden. En dat is ook de bedoeling hier dat je eerst zelf gaat zoeken naar het antwoord. Is het dan niet te vinden kan je hier om hulp vragen.
Ik heb namelijk al wat dagen research gedaan naar videokaarten en cpu's maar ik vind niet veel nuttig informatie over AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) of die goed werkt op Vista en hoe de games erop werken door de 1,6 ghz die ie maar heeft.
Het gaat mij dus om dat wanneer ik deze Intel pentium m (centrino) 1,8 ghz inruil voor een AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6GHz) ik qua prestatie er niet op achteruitga. Dat is moeilijk om te vinden of deze processor de kracht heeft om zich te meten aan wat ik had. Niet dat ik een 1,8 ghz inruil voor een 1,6ghz die de helft maar presteert.
Nu zijn de oude games single thread maar de nieuwe hebben vaak wel een voorsprong met een dual core. het zou denk ik om en om zijn wie er wint.
Dus aan jou de taak om uit te zoeken wat het beste bij jou games past en jou taken. Daar hebben wij geen zicht op, maar jij wel.
Ja, bedankt. Maar ik heb al onderzoek gedaan namelijk dit:mad_max234 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:41:
Ik denk dat je in veel gevallen niks gaat merken qua verschil in een Pentium M 1,8 en een TL52, de TL52 zou iets sneller zijn in multietasking en de Pentium in single thread toepassingen.
Nu zijn de oude games single thread maar de nieuwe hebben vaak wel een voorsprong met een dual core. het zou denk ik om en om zijn wie er wint.
Dus aan jou de taak om uit te zoeken wat het beste bij jou games past en jou taken. Daar hebben wij geen zicht op, maar jij wel.
Toshiba Satellite A210-10Y
AMD Turion™ 64 X2 Dual-Core Mobile Technology TL-52 | snelheid : 1.6 GHz | Front Side Bus : 1600 MHz | 2nd level cache : 1 MB
2,048 mb ram.
160 GB hard disk
ATI Mobility™ Radeon® HD2400
De grafische kaart is goed voor de games die ik nu wil spelen maar alleen over de processor kom ik niet uit. Daarom post ik hier. Ik speel voornamelijk Battle for Middle earth 2, World of warcraft, anno 1701, pro evo, company of heroes etc. Het gaat dus om of de processor dezelfde prestatie kan leveren als de processor die ik nu heb, anders heeft het geen nut om een nieuwe aan te schaffen.
AMD, partners plan to extend memory footprint in Opteron-based systems
Daaaag FB DIMMAdvanced Micro Devices on Thursday said it is developing with integrated circuit makers technology that's expected to extend the total memory footprint in future Opteron processor-based systems.
The Socket G3 Memory Extender technology is planned for the processor platform ecosystem in 2009. The advancement is expected to boost the performance of enterprise-class servers, such as those used for databases, virtualization, and multi-core computing.
The G3MX, which supports the DDR3 memory specification, is being developed with IC vendors IDT and Inphi, which plan to integrate G3MX components within their device portfolios.
"True to our collaborative nature, we worked closely with memory technology experts to develop G3MX, as an easy, cost-effective way for customers to attain faster access to memory or additional memory to enable increased performance for complex and emerging applications and environments," Randy Allen, corporate VP of AMD's Server/Workstation Division, said in a statement.
G3MX provides a DDR3-based means of increasing total memory in a server system, thereby increasing flexibility in computing, AMD said. The chipmaker plans to introduce the technology in its next-generation architecture enhancements in 2009.
In about two years, AMD plans to ship its first chips built using a 45-nanometer manufacturing process, which builds a smaller chip with less power leakage than its 65nm and 90nm predecessors. The 45nm process is widely seen as the next great advancement in the semiconductor industry.
AMD rival Intel plans to ship in the second half of this year a 45nm Xeon processor codenamed Penryn. The new processor line is expected to eventually cross product lines from desktop to server, workstation, and mobile. The line will include dual-core and quad-core chips.
While Intel has been shipping quad-core chips since late last year, AMD is scheduled to ship its first such products this year. The desktop version will be called Phenom, and the server version is codenamed Barcelona.
Ik help je wel even op weg, ik denk dat je ongeveer het zelfde presteert over het totaal plaatje, ze zullen alle twee hun sterke kant hebben.ninc schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:32:
[...]
Ja, bedankt. Maar ik heb al onderzoek gedaan namelijk dit:
Toshiba Satellite A210-10Y
AMD Turion™ 64 X2 Dual-Core Mobile Technology TL-52 | snelheid : 1.6 GHz | Front Side Bus : 1600 MHz | 2nd level cache : 1 MB
2,048 mb ram.
160 GB hard disk
ATI Mobility™ Radeon® HD2400
De grafische kaart is goed voor de games die ik nu wil spelen maar alleen over de processor kom ik niet uit. Daarom post ik hier. Ik speel voornamelijk Battle for Middle earth 2, World of warcraft, anno 1701, pro evo, company of heroes etc. Het gaat dus om of de processor dezelfde prestatie kan leveren als de processor die ik nu heb, anders heeft het geen nut om een nieuwe aan te schaffen.
Ik denk dat je die games best goed kan draaien op een TL52, misschien dat iemand anders er niet mee eens is hoor ik het wel, maar naar mijn inzicht zou de TL52 het wel gaan trekken.
Dat de HD 2400 CoH niet op de max gaat trekken denk ik eerder, dan de TL52.
Je hoort nou echt weinig van FB DIMM geheugen. Intel heeft meer dan 80% van de markt, enig idee hoeveel Xeon chips daarvan FB DIMM geheugen gebruiken?The Source schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:30:
Daaaag FB DIMM
Heeft intel 80% van de server markt? Dat is nieuw voor mij,.Hacku schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:36:
[...]
Je hoort nou echt weinig van FB DIMM geheugen. Intel heeft meer dan 80% van de markt, enig idee hoeveel Xeon chips daarvan FB DIMM geheugen gebruiken?
ZOMFG!!! lijkt me hier wel gepast.
Al vraag ik me af hoeveel waarheid er in het bericht zit en wat de mitsen en maren zijn. Lijkt me sterk dat AMD ineens in staat is om hopen 3 ghz K10's te maken. Zeker als je ziet dat de snelste Barcelona's bij introductie niet over de 2 ghz heengaan.
Edit/
4Q komen ook de 2,5Ghz modellen, en 2,6Ghz 1Q 2008. Misschien woord het nog bij gesteld naar nog iets snellere cpu
[ Voor 44% gewijzigd door mad_max234 op 26-07-2007 19:56 ]
Ik mag wel hopen dat de yields (nog?) beter worden, des te eerder zijn ze te krijgen!
http://www.hardware.info/...nstreert_30GHz_Barcelona/
[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 26-07-2007 20:27 ]
Dit topic is gesloten.