[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.757 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
mad_max234 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:10:
De k10 is ook de hele reeks en niet alleen de barcelona chip, dus klopt gewoon wat daar staat.

De Agena is ook een K10 familie cpu, en die komt tov de Core 2 cpu's te staan van intel. (quad en dual)
Mja het is wel een feit dat die twee na genoeg identiek aan elkaar zijn. Shanghai zal de eerste zijn die daar van af gaat wijken. Hopelijk gaat dat ook gepaard met een hogere IPC en clock speeds.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Toch zijn ze voor twee verschillende markten. En laten we als tweakers niet alle namen door elkaar gaan halen. Want vaak als er over de k10 word gepraat word Bareclona gebruikt maar dat is niet juist natuurlijk.

En word de Socket AM2+ Bareclona gelijk met de socket F variant uit gebracht, of komt deze later nat als de S939 opterons toen ook wat later pas kwam?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:30:
Toch zijn ze voor twee verschillende markten. En laten we als tweakers niet alle namen door elkaar gaan halen. Want vaak als er over de k10 word gepraat word Bareclona gebruikt maar dat is niet juist natuurlijk.

En word de Socket AM2+ Bareclona gelijk met de socket F variant uit gebracht, of komt deze later nat als de S939 opterons toen ook wat later pas kwam?
De AM2+ versie heet Agena. Socket F+ is Barcelona. De AM2+ versie komt 1-2 maanden later als ik het goed begrepen heb.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik ga waarschijnlijk binnenkort een 5600+ kopen, dat in combi met een Asus M2N32-SLI Deluxe mobo, windows vista (32 of 64 bit weet nog niet)

nu zit ik te dubben over het geheugen. ik was van plan 2 Gb twin mos te nemen, maar nu lees ik in dit topic goede ervaringen met Corsair kost maar een paar euro meer dus ik denk dat ik die neem. maar nu twijfel ik tussen PC5300 en PC6400 geheugen... is er merkbaar verschil tussen 667 en 800mhz? kheb ook wel eens gelezen dat 800mhz in combi met een AMD X2 juist langzamer zou zijn... klopt dit?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

@Chaoss: Nee het klopt niet. Lees de vorige pagina eens door, ik stel daar namelijk dezelfde vraag. ;)

Ik heb nu dus ook een 5600+ met 2GB 667MHz ram, en heb toch wel spijt dat ik niet het 800MHz geheugen heb genomen. Het systeem loopt nu 2 dagen en ik heb wat lopen benchmarken en vergelijken, zo te zien maakt het zeker wel uit. Pas in pure CPU tests komt de echte snelheid van de processor naar voren.

Wat ik namelijk nu merk is dat mijn 667 geheugen op een snelheid loopt van:
2.8 GHz (de cpu) / 9 = 311 MHz, op dubbele snelheid (DDR) is dat dus 622 MHz, onder de 667 dus.
Als de divider 8 zou zijn krijg je:
2.8 GHz / 8 = 350 MHz, dubbel is 700MHz, maar dat is een overclock en moet je dus zelf zien te regelen (als dat al kan met je moederbord).

Als je 800MHz geheugen combineert met deze cpu zal je moederbord kiezen voor:
2.8 GHz / 7 = 400 MHz, verdubbeld dus 800MHz, precies wat je geheugen standaard aan kan. Veel beter en sneller dus. Ik baal nu iig dat ik er nu 667 in heb zitten, al was het natuurlijk wel ietsje goedkoper zo. ;)

Ik hoop dat mijn uitleg klopt.

Vraagje van mij dan weer:

Is het een idee om de geheugen divider te gaan veranderen (als dat al kan, ik duik zo es in mn BIOS) van 9 naar 8, of is dat een veel te heftige stap in 1 keer?
edit:
Anders vraag ik dit beter even in het OC forum O-)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

zwippie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:40:
Ik hoop dat mijn uitleg klopt.
Sorry, er klopt niks van. De geheugen snelheid is niet afhankelijk van de CPU snelheid maar van die van de HyperTransport bus.

[ Voor 70% gewijzigd door Acidfire op 09-07-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Acidfire schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:28:
[...]

Sorry, er klopt niks van. De geheugen snelheid is niet afhankelijk van de CPU snelheid maar van die van de HyperTransport bus.
Sorry, daar klopt niks van. De geheugen snelheid is niet afhankelijk van de HyperTransport bus maar van de HTT bus. De HyperTransport bus is ook weer afhankelijk van diezelfde HTT bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De geheugen snelheid is niet afhankelijk van de CPU snelheid
Wel :) Kloksnelheid delen door de memory divider:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54040/full.gif

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

Foutje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:28:
[...]

De AM2+ versie heet Agena. Socket F+ is Barcelona. De AM2+ versie komt 1-2 maanden later als ik het goed begrepen heb.
Er zou toch ook een Bareclona AM2+ komen? Net als de Opteron S939 en AM2, of is deze van de baan.

Want dat bedoelde ik, en niet de Agena want dat is wel duidelijk dat die AM2+ gaat worden. ;)
leonpwner1 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:32:
[...]

Sorry, daar klopt niks van. De geheugen snelheid is niet afhankelijk van de HyperTransport bus maar van de HTT bus. De HyperTransport bus is ook weer afhankelijk van diezelfde HTT bus.
Je zegt de HT-bus is weer afhankelijk van een ander HT-bus? :?

HTT wat eigenlijk ook niet helemaal klopt moet HT zijn, maar dat doet iedereen dus dat is zo ingeburgerde.

HT = HyperTransport kan dan de link zijn of de bus zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 00:25 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Er zou toch ook een Bareclona AM2+ komen? Net als de Opteron S939 en AM2, of is deze van de baan.
Die komt nog steeds maar later (ergens in 2008).
HTT wat eigenlijk ook niet helemaal klopt moet HT zijn, maar dat doet iedereen dus dat is zo ingeburgerde.
HTT werd bedacht om niet in de war te zijn met Intel.

HTT = HyperTransport Technology
HT = HyperThreading

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:24:
[...]

[...]

HT = HyperThreading
Het is eigenlijk juist anders om, maar iedereen weet wat er bedoeld word.

HT = HyperTransport Technology
HT Technology of HTT = Hyper threading Technology

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 00:23 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Hacku schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:24:
[...]

[...]

HT = HyperThreading
Intel Hyper-Threading Technology.
The combination of an Intel® processor and chipset that support HT Technology, an operating system that includes optimizations for HT Technology, and a BIOS that supports HT Technology and has it enabled, delivers increased system performance and responsiveness.
Intel spreekt over HT Technology wat in de volksmond HT genoemd wordt (omdat er op de P4 logo's ook HT stond) terwijl HTT in principe ook als correct gezien kan worden.

AMD HyperTransport Technology
HyperTransport technology is a high-speed, low latency....
HyperTransport technology helps reduce the number .....
HyperTransport technology is designed to:....
Ik lees daar veel HyperTransport technology.Technology met een kleine letter, die zal waarschijnlijk niet meegenomen worden in de afkorting. (HTt, anyone? ;))

Helaas lees ik onderaan de pagina wel weer HyperTransport Technology. Ook HyperTransport Consortium spreekt over HyperTransport Technology. In de afbeeldingen die ze daar gebruiken staat echter weer HT.

HyperTransport : HT?
HyperThreading : HT Technology ofwel HTT?

Eureka! We noemen het gewoon beide HT Technology :+

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Juist zo zit het, er is ooit een tweede T bij gekomen die er eigenlijk niet hoort, op veel engels site word deze fout niet gemaakt en soms ook wel. :P

Edit/
Het is ook HT3.0 en niet HTT3.0. :D

Maar we weten waar we over praten, als je in het AMD topic zit zou er wel geen Hyperthreading bedoeld worden en anders om ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 00:33 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nou, HT ben ik het mee eens, dat is HyperTransport, maar voor de andere bus wordt vaak HTT gebruikt, dat staat volgens mij ook zo in een hoop BIOS'en.

Misschin een idee om AMD te mailen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Stel dat straks AM3 op de markt is, met AM3-processoren met memcontroller die zowel DDR2 als DDR3 ondersteunt, kan je dan gewoon op je AM3-bordje DDR2-mem prikken? Nazoekwerk leverde me niet veel duidelijkheid op, helaas.

Edit: laat maar zitten... http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_AM3
The Socket AM3, is a CPU socket designed by AMD for desktop processors, including the performance, mainstream and value segments. It has an expected release in late 2007 to early 2008, as a replacement for Socket AM2. AM3 should be able to run either DDR2 or DDR3 SDRAM memory, but not on the same motherboard; DDR3 runs at higher clock frequencies while drawing less power than DDR2 memory.

[ Voor 52% gewijzigd door Jejking op 10-07-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Die keuze ligt bij de moederbord fabrikanten. DDR2 en 3 banken zijn anders dus ze zullen nooit samen passen, tenzij er van beide twee banken op het bord geplaatst worden. Sommige fabrikanten als MSI hebben dat nu ook gedaan voor de P35 chipset van Intel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:52:
Nou, HT ben ik het mee eens, dat is HyperTransport, maar voor de andere bus wordt vaak HTT gebruikt, dat staat volgens mij ook zo in een hoop BIOS'en.

Misschin een idee om AMD te mailen? :P
Noem mijn 1 mobo waar er 2 HyperTransport bussen zijn? (Instelbaar en zichtbaar in de bios)

De HyerTransport.org vind ook dat het HT 3.0 is. link Deze site word door amd en de rest van de groep ondersteund.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 12:46 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mad_max234 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Noem mijn 1 mobo waar er 2 HyperTransport bussen zijn? (Instelbaar en zichtbaar in de bios)

De HyerTransport.org vind ook dat het HT 3.0 is. link Deze site word door amd en de rest van de groep ondersteund.
Ja, HT 3.0 dat klopt. Maar als je over gaat clocken dan clock je toch de HTT over, die standaard op 200 MHz loopt? Als je die 200 vermenigvuldigt met 5 kom je op 1000 uit, wat de HyperTransport bus is. Dan zijn het toch 2 verschillende bussen of wat?

Zie ook dit stukje [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 34 waarin HTT en HT-link afzonderlijk worden genoemd als verschillende dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 10-07-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

thanx voor de uitleg mensen.... ik ga iig voor 2GB Corsair 800mhz :+

zit alleen wel te dubben of ik ook direct 4Gb zal nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
4GB met een 32-bit systeem heeft weinig zin, waarom geen 3GB?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Ja, HT 3.0 dat klopt. Maar als je over gaat clocken dan clock je toch de HTT over, die standaard op 200 MHz loopt? Als je die 200 vermenigvuldigt met 5 kom je op 1000 uit, wat de HyperTransport bus is. Dan zijn het toch 2 verschillende bussen of wat?

Zie ook dit stukje [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 34 waarin HTT en HT-link afzonderlijk worden genoemd als verschillende dingen.
Nee, dat is dus fout. En omdat er iemand het in een topic heeft gezet hoef het nog niet te kloppen.

Je OC je HT-bus en de HT-link (wat jij HyperTransport bus noemt :P ) snelheid word bepaal door de HT-multiepleir + HT-bus. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hacku schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:15:
met 3Gb kan ik geen dual channel draaien.

32bit gaat tot 3,7GB toch? kan natuurlijk ook vista 64 gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
met 3Gb kan ik geen dual channel draaien.
Volgens mij wel? 2x512MB en 2x1GB, het zijn alleen maar dezelfde kanalen die dezelfde capaciteit moeten hebben voor zover ik weet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:15:
Ik gebruik PS CS3 veel en andere software tegelijk, nu wil ik graag toch iets meer geheugen omdat hij toch wellus wilt gaan swappen. En wil graag XP 32bit blijven gebruiken.

Nu heb ik 2x1GB wat is het beste op nu te kopen, 1x 1GB of 2x512MB?

Blijft mijn bandbreedte met 3x1GB het zelfde of verlies ik mijn dual channel? Dacht het niet maar weet dit niet zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 14:24 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mad_max234 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik PS CS3 veel en andere software tegelijk, nu wil ik graag toch iets meer geheugen omdat hij toch wellus wilt gaan swappen. En wil graag XP 32bit blijven gebruiken.

Nu heb ik 2x1GB wat is het beste op nu te kopen, 1x 1GB of 2x512MB?

Blijft mijn bandbreedte met 3x1GB het zelfde of verlies ik mijn dual channel? Dacht het niet maar weet dit niet zeker.
Met 3x1 verlies je dual-channel. Dus de helft minder bandbreedte en de helft minder requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Daar was ik al bang voor, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat wel werkte. (maar zou er wel naast zitten :P )

Nou dan word het 2x512 erbij, wil nog echt niet naar 64bit overstappen voorlopig.

Edit/

Bron

DIMM's: beide DIMM's hoeven niet hetzelfde te zijn; de beide MC's van de nForce2 zijn zoals eerder gezegd onafhankelijk van elkaar waardoor ze elk een DIMM met eigen toegangsparameters kunnen aansturen. De DIMM's hoeven zelfs geen eens dezelfde omvang te hebben. Het is overigens wél aan te raden dezelfde DIMM's te gebruiken omdat bij 128bit benaderingen (dus beide DIMM's tegelijk) de langzaamste DIMM bepalend is voor de gehele snelheid. Ook is het mogelijk om (als je mobo tenminste extra slots heeft) meer dan 1 DIMM op een kanaal te gebruiken. Zo is bijvoorbeeld een combinatie van 2x 256MB en 1x 512MB mogelijk. Let wel op dat naarmate je meer banks bezet de maximaal haalbare snelheid daalt- een afrader voor overclockers dus.

Uit de FAQ dus het kan wel? Maar nu is de vraag kan het ook bij de Athlon 64? Hij gaat gewoon de Bank (niet verwarren met sloten) delen onder de Dimm's, maar doet de Geheugen controller van de Athlon64 dat ook?

[ Voor 74% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 15:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee dan moet de hoeveelheid geheugen op channel 1 gelijk zijn aan de hoeveelheid geheugen op channel 2.

Dus bijvoorbeeld

Channel 1:
- 512MB
- 512MB

Channel 2:
- 1024MB
-

Gaat gewoon werken, maar dit gaat niet werken:

Channel 1:
- 1024MB
- 1024MB

Channel 2:
- 1024MB
-

Bovendien is het de vraag of je chipset/geheugencontroller dat aankan. De meesten moeten al op 2T gaan draaien met 4 modules, soms zelfs op DDR333 ipv DDR400. Volgens mij is het alleen voor nForce 2 chipsets.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 10-07-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb het net even getest met mijn S939 systeem en helaas geen dual channel met 3 reepjes. Dan ga ik er maar vanuit dat AM2 dat ook niet kan. Word het dus 2x 512 erbij prikken. Dat weet ik zeker dat het geen probleem is.

Word dan:

Channel A 2x 1024MB
Channel B 2x 512MB

Dat gaat als het goed is wel werken, want hoeveelheid maakt volgens mijn niks uit. (bij S939 niet tenminsten want ik ken gasten uit het Dual-sata2 topic die dat hebben draaien)

Dacht dat het geheugen duurder zou worden? merk er nog niks van 18 euro voor 512MB Corsair 667Mhz

En dat terug klokken doet S754 heel erg(meer dan 1 reepje) en S939 Winchester die heeft ook liever niet meer dan 2 reepjes. De rest klokt niet terug maar moet de timing wel aangepast worden.

[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 15:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mad_max234 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:22:
Word dan:

Channel A 2x 1024MB
Channel B 2x 512MB

Dat gaat als het goed is wel werken, want hoeveelheid maakt volgens mijn niks uit. (bij S939 niet tenminsten want ik ken gasten uit het Dual-sata2 topic die dat hebben draaien)
Hmm ik betwijfel het hoor. Bij raid-0 moeten beide schijven ook evenveel 'ruimte' hebben. Bij dual-channel is dat ook zo afaik. Anders wilt ie dingen op gaan slaan in een stuk geheugen dat niet bestaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:31:
[...]

Hmm ik betwijfel het hoor. Bij raid-0 moeten beide schijven ook evenveel 'ruimte' hebben. Bij dual-channel is dat ook zo afaik. Anders wilt ie dingen op gaan slaan in een stuk geheugen dat niet bestaat 8)7
Je moet het zien als 2 raid array. ;)

Channel 0 A+B 2x1024MB
Channel 1 A+B 2X512MB

Dual Channel (Interleaved) Mode Configuration with Four DIMMs
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/img/dual4.jpg

Ik ga het gewoon proberen, mag toch wel even 2 reepjes lenen van de pc boer, als het niet werk koop ik gewoon 2x1GB en dan val de rest maar weg zolang ik XP 32bit blijf gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 10-07-2007 15:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier 2x 512mb en 2x 256mb op dual channel gehad op een a8n sli deluxe en een asrock dual sata2

alleen kwa overclocken ging het erg naarbeneden vergeleken met 2dimss in dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FYI: http://uk.theinquirer.net/?article=40897
Dave Orton quits AMD

With mixed feelings

By INQUIRER staff: Tuesday 10 July 2007, 14:29

THE FORMER president and CEO of ATI Technologies is quitting AMD at the end of the month.
According to a press release, Orton said he was leaving AMD with mixed feelings.

What that means we're not quite sure.

AMD will replace him, if he can be replaced, with Adrian Hartog, while the head of its graphics division, Rick Bergman, is now going to report directly to Hector Ruiz.

How puzzling. AMD only took over ATI about a year ago. No doubt he's not short of a penny or two, but replacing Orton is going to be pretty difficult. µ

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Very sad :'(

En over dat 2x1024 en 2x512. Ik zou het niet doen. Heb het op het werk eens geprobeerd met 2x256 en 1x512. Dat werkte in ieder geval niet goed. PC starte niet eens meer. Ik zou dan toch voor 4x1 GB gaan of 2x2 GB. Je kunt dan max 3.3 GB benutten. En als je 64 Bit gaat gebruiken de rest. En zo duur is het geheugen nu ook weer niet. Aan de Andere kant 2 GB is op dit moment nog genoeg. Tot nu toe mijn 2 GB nog niet vol gehad tijdens het gamen en dat ik op de achtergrond het een en ander open had staan. Dit is wel onder Win XP. Max was ongeveer 90% van 2 GB. Dus ik stap nu nog niet over naar 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
met dual channel moet er evenveel geheugen in channel A zitten als in channel B. Ik zou als ik jou was ook gewoon dezelfde grote modules erin zetten dus niet 1x1024 in channel 1 en 2x512 in channel 2, want ik weet niet of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

achtbaanfreak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:02:
met dual channel moet er evenveel geheugen in channel A zitten als in channel B. Ik zou als ik jou was ook gewoon dezelfde grote modules erin zetten dus niet 1x1024 in channel 1 en 2x512 in channel 2, want ik weet niet of dat werkt.
Dit schijnt dus wel te werken volgens Intel.

Memory Configuration for Dual Channel Mode
Dual channel mode can be achieved with two, three or four DIMMs.

Dual Channel (Interleaved) Mode Configuration with Two DIMMs
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/img/dual2.jpg

Dual Channel (Interleaved) Mode Configuration with Three DIMMs
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/img/dual3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/img/dual4.jpg

Ik ga even test want ik had gisteren met testen de eerste dimm eruit gehaald van de vier.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 11-07-2007 12:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
ik gaf ook al aan dat ik niet weet of het werk, maar dat ik het niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Fudzilla nog ff wat over AMD's G690 integrated chipseet waar persoonlijk erg over te spreken ben :Y
Trotse eigenaar van een MSI bordje van het type K9AGM2 *O* . Ik heb hier trouwens nog een Asrock bordje liggen met een integrated 6 serie N-v woord chipset en moet nog steeds een keer kijken naar de performance verschillen maar dei worden in dit geval alleen maar groter :P
Hij doet het nu trouwens al beter in BF2 dan me 6600GT die ik een jaar terug had maar daar hing dan ook een Sempron 2600 naast.

G690 gets a boost with BIOS Update

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hekking schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:17:
Fudzilla nog ff wat over AMD's G690 integrated chipseet waar persoonlijk erg over te spreken ben :Y
Trotse eigenaar van een MSI bordje van het type K9AGM2 *O* . Ik heb hier trouwens nog een Asrock bordje liggen met een integrated 6 serie N-v woord chipset en moet nog steeds een keer kijken naar de performance verschillen maar dei worden in dit geval alleen maar groter :P
Hij doet het nu trouwens al beter in BF2 dan me 6600GT die ik een jaar terug had maar daar hing dan ook een Sempron 2600 naast.

G690 gets a boost with BIOS Update
Ik zag het ja. Heb bij twee klanten dit mobo er in zitten. en die gebruiken die chip ook. Dus kan interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:14:
[...]
Dit schijnt dus wel te werken volgens Intel.

Memory Configuration for Dual Channel Mode
Dual channel mode can be achieved with two, three or four DIMMs.

Dual Channel (Interleaved) Mode Configuration with Two DIMMs
[afbeelding]

Dual Channel (Interleaved) Mode Configuration with Three DIMMs
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga even test want ik had gisteren met testen de eerste dimm eruit gehaald van de vier.
LOL Je gaat toch niet linken naar een iNtel URL in een topic met AMD proc met onboard memory controller.

On topic: Normaal gesproken dien je voor dual channel 2 geheugen modules per kanaal hebben.
Hoe groot de modules per set van 2 zijn maakt niet uit.
Kijk in de handleiding van je moederboard of download 'm voor je een moederboard zou kopen en je weet precies wat ondersteund wordt voor dat moederboard.

Wat eigelijk niet zou moeten werken, maar toch werkt: 2x1GB en 1x512MB.
Ook dat pikte m'n S939 nVidia moederboardje.
Wel single channel maar werkte goed en stabiel Was maar voor een paar weken nodig.
M'n ESX server draait nu alweer een aantal maanden 200% stabiel met 2x 1GB + 2x 512MB in dual channel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik snap dat ook allemaal wel, hoef je mijn echt niet uit te leggen. ;) Ging erom of het kon, en Nforce2 kon het namelijk ook. Dus ik ben naar info gaan zoeken, had je even gelezen dan had je dat zelf ook gezien.

En ik weet ook wel dat je 2x1024 en 2x512 in dual channel kan draaien, want dat deden een paar mensen hele tijd terug al op het Dual-sata2 mobo. Het ging erom of je 3 reepjes in dual channel kon draaien, en ja dat kan. Maar naar wat te hebben gezocht en hier met wat mensen in discussie te zijn geweest denk ik niet dat de AM2 Athlon X2 geheugen controller dat gaat trekken. :P

En zoek jij maar een de white paper van amd zijn dual core architectuur, kon alleen die van intel vinden. En mobo manual geven vaak niet alle mogelijkheden die er zijn, als je wat gaat spelen kom je soms ineens tot leuk bedekkingen. ;)

Als je betere info heb, kom het dan even posten. Anders kan je beter wachten want je heb niks nieuws toegevoegd aan de discussie. :)
Wat eigelijk niet zou moeten werken, maar toch werkt: 2x1GB en 1x512MB.
En waarom zou dat eigenlijk niet moeten werken? Hij springt dan gewoon in single channel geen probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 12-07-2007 03:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

lol leuke discussie, maar intussen ben ik er nog niet uit wat geheugen betreft.

het wordt iig 2GB Corsair 800mhz CL4

$gb is nu wat overdone maar voor in de toekosmt wellicht handig... alhoewel hebben games ooit zoveel mem nodig? $GB erin proppen kost wel weer een stuk meer (123,-) EN ik moet dan vista 64bit aanschaffen vraag me af hoe dat zit kwa ondersteuning, comptabiliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik wel, door te zoeken en wat hulp van hier. (al had ik daar niet al te veel aan ;) )

Tegenwoordig word je meer verbeterd dan geholpen. lol

Wat mijn tegenhoud van 4GB, is dat ik dan Vista 64 moet kopen. Want windows XP 64 ga ik niet meer aanschaffen, en vista ben ik ook niet echt over te spreken nog. Vind die prestatie drop niet echt leuk, daarom wacht ik tot ik een nieuw systeem aanschaf. Dan ga ik er iets minder op vooruit, maar ga tenminste niet achteruit.

[ Voor 53% gewijzigd door mad_max234 op 12-07-2007 09:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik ga sowiezo wel vista aanschaffen, maar twijfel wel tussen de 32 en 64bits versie.

mijn pc kan het wel draaien (Asus M2N32-sli deluxe, Athlon 64 X2 5600+, 2Gb Pc6400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Welke distri verkoopt de be-2350?
De volgende hebben deze namelijk niet: mcdos, wave, vip en alcom. (heb quote niet gechecked).
Vandaag maar eentje gekocht bij zercom om uit te proberen met Gigabyte GA-MA69G-S3H. (ook amd 690)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Only 2.6 to 2.8 GHz Barcelona can beat 3GHz+ Penryn

AMD alert

The current first batch of Barcelona chips wont clock higher than 2.5 GHz. Many will say that this was the original plan all along but AMD needs more than 2.5 GHz to go against 3.0 or 3.2 GHz Penryn with FSB 1333.

AMD is in really difficult position as K10 is not what everyone expects it to be a Core 2 Quad killer. Barcelona / Agena at 2.5 GHz has problems to beat soon to be announced Core 2 Quad QX6850 with FSB 1333 and 3 GHz clock, not to mention the higher clocked Penryn CPUs.

AMD is trying for more than a year to clock the K10 over 2.5 GHz but it was not successful, as the previous attempts were not stable.

It is a struggle but they are still not ready to declare the capitulation.
Tja tja tja. Ben benieuwd. Ik vraag me nu echt af hoe goed een Barcelona kan overclocken. Het lijkt wel of er iets aan de hand is met 65nm dat AMD gebruikt want de K8 op 65nm doet nouwelijks beter. In het verleden zag je grote clock speeds boosts bij de overgangen van 130nm naar 90nm en die daar voor. Maar.....:
TDP at acceptable 89W

Barcelona at this moment can reach 2.5 GHz and we are talking about the last stable revision of the core. This is the highest that AMD can go today and at this clock speed this quad core has a TDP of acceptable 89W.

This is good Thermal design power for a 65 nanometre processor and this will get better in second half of 2008 when it finally goes to 45 nanometre.

AMD can thank acceptable TDP numbers to its Silicon on Insulator production but at the same time this is its nightmare as SOI is one of the key treble that is keeping the CPU cool and don’t allow AMD to go over the magical 2.5 GHz.

For DAAMIT sake we hope that AMD can bring a new revision that can go up to 2.8 GHz as AMD desperately needs one.
De TDP is wel netjes maar 89 watt voor een Quad core. Als ze er 120 Watt van maken kunnen ze misschien een stuk verder komen. Intel gebruikt in ieder geval 125 Watt als TDP en bij hun is dat het gemiddelde max verbruik en bij AMD echt de echte max dat de chip zou pakken als alle transistors tegelijk schakelen. Wat natuurlijk niet vaak voor zal komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 13-07-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

De overstap van 130nm naar 90nm was niet alleen een die schrink. ;)
The first of these techniques, silicon-on-insulator (SOI) technology, has been used for all Athlon 64 processors. By situating the silicon layer on the chip on top of a film of silicon oxide, an SOI fab process allows for lower transistor capacitance and faster switching speeds.

The second technique, most widely known as strained silicon, is newer. AMD has used it in limited ways in its 130nm process and is now using it more extensively at 90nm. AMD and IBM jointly developed this process, which they call Dual Stress Liner technology. It's so named because the technique allows the firms to compress or stretch the lattice of silicon molecules on a chip, selectively, by placing the silicon on top of one of two layers of silicon nitride. Some types of transistors (PMOS transistors) benefit from the compressive effect, while others (NMOS transistors) benefit from stretch or strain. NMOS transistors, for instance, have lower resistance with strained silicon. AMD has claimed that Dual Stress Liner technology will allow for transistors that switch up to 24% faster at comparable power levels than transistors manufactured conventionally.

Fortunately, the benefits of the SOI and Dual Stress Liner techniques are additive, so they work together to reduce power consumption and increase the switching speed of transistors on the CPU. The end result is chips like our Venice-based Athlon 64 3800+ that should consume less power and, we hope, be willing to run at higher clock speeds, too.

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 13-07-2007 17:16 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Astennu schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:24:
[...]

Intel gebruikt in ieder geval 125 Watt als TDP en bij hun is dat het gemiddelde max verbruik en bij AMD echt de echte max dat de chip zou pakken als alle transistors tegelijk schakelen. Wat natuurlijk niet vaak voor zal komen.
Wil je nou alsjeblieft eens stoppen met dat te zeggen, dat hebben we nu al té vaak gehoord :P (just kidding)

Ik vind idd ook dat ze niet zoveel waarde moeten hechten aan dat TDP, de consumenten kijken daar meestel toch niet echt naar. Lekker boeiend, 89 watt of 120 watt, zolang ze maar hoog kunnen clocken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Spice schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:33:
Welke distri verkoopt de be-2350?
De volgende hebben deze namelijk niet: mcdos, wave, vip en alcom. (heb quote niet gechecked).
Vandaag maar eentje gekocht bij zercom om uit te proberen met Gigabyte GA-MA69G-S3H. (ook amd 690)
Geen idee, meeste waar ik klant bij ben hebben die cpu ook niet. Dat moederbord is overigens erg goed, veel features voor een lage prijs. Die (en een variant van MSI) gaat hier in elke budget bak.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Schijnt een erg goed mobo te zijn, ook veel oc functies. En die nieuwe cpu's zijn ook echt zuiniger(zelfde vcore, en speed), dus niet de zelfde core als de oude Brisbane. (Als ik het goed herinner)

Edit/

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item970/wattload.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item970/wattidle.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item970/tempidle.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item970/tempload.PNG

Let op!! Het verbruik is voor het hele systeem.

[ Voor 66% gewijzigd door mad_max234 op 13-07-2007 17:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Hacku schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:53:
[...]
Die (en een variant van MSI) gaat hier in elke budget bak.
Hey,hey,hey. Noem mijn gaming rig geen budget bak he 8)
En check ff wat Fudzilla te melden heeft. Als we hem mogen geloven heeft hij al even met een Barcelona mogen spelen maar als hij met 2.8 een 3.0 Penryn kan bijhouden is een Conroe appeltje eitje *O* Only 2.6 to 2.8 GHz Barcelona can beat 3GHz+ Penryn

En het TDP zit schijnbaar ook wel goed

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
leonpwner1 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Wil je nou alsjeblieft eens stoppen met dat te zeggen, dat hebben we nu al té vaak gehoord :P (just kidding)

Ik vind idd ook dat ze niet zoveel waarde moeten hechten aan dat TDP, de consumenten kijken daar meestel toch niet echt naar. Lekker boeiend, 89 watt of 120 watt, zolang ze maar hoog kunnen clocken :O
Veel mensen weten dat niet en het is wel belangrijk. Tegenwoordig wordt er steeds meer op zuinige apparaten gehamerd voedingen moeten minimaal 80% rendement hebben en allemaal van dat soort dingen. En die paar tweakers weegt niet op tegen de overige gebruikers die nooit overclocken. Denk aan een bedrijf waar 500 pc's staan dan maakt die 30 watt nog al wat verschil. Of een grote super computer met 4000 CPU's.

Ik vind het een hele goede zaak dat alles zuiniger wordt. Ik overclock ook niet meer om die rede. Zonde van het stroomverbruik. Dat verdubbelt vaak voor 20% meer performance. Ik overclock alleen maar zonder v-core te verhogen. Ik verlaag die alleen nog maar.
Hekking schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:56:
[...]

En check ff wat Fudzilla te melden heeft. Als we hem mogen geloven heeft hij al even met een Barcelona mogen spelen maar als hij met 2.8 een 3.0 Penryn kan bijhouden is een Conroe appeltje eitje *O* Only 2.6 to 2.8 GHz Barcelona can beat 3GHz+ Penryn

Had ik een paart posts terrug al gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hekking schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:56:
[...]

Dit klinkt al een stuk positiever dan wat ik de laatste tijd hoorde. Nog steeds geen goed nieuws show maar toch.

Als ze nou ook nog eens in oktober ofzo de Phenom X2 zouden willen lanceren stel ik mijn upgrade plannen misschien toch nog even uit, aangezien ik toch liever een AMD koop dan Intel :P .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zou denk ik toch kerst worden voordat ze ook in de winkel liggen. Maar ik weet al wat ik dit jaar voor de kerst onder de boom wil hebben. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

:) Wat zou dat nu toch zijn :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phenom X4 :P Heel duidelijk :D Als die uit is ga ik er meteen een halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja weet ik dat, ik heb zelf een vriending gevraagd (tegenwoordig kan alles), weet ik veel wat jij wilt! :P

PS: als je ziet dat Santa Claus is aangeklaagd wegens mensenhandel, dan weet je bij wie je wezen moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik dacht dat het wel een inkoppertje zou zijn. ;) Ik zeg namelijk van tevoren dat het tot de kerst gaat duren voordat ze in de winkel zouden verschijnen. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
AMD Phenom X4 in Action
I had a chance tonight to sit down with AMD's upcoming quadcore processor, Phenom X4. While this meeting with AMD wasn't and all exclusive pass to benchmark the new enthusiast processor I did get a chance to play Midway's upcoming PC title Stranglehold.
http://www.realworldbench...om/article.php?cat=&id=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Eindelijk komt er langzaam een eind aan de geruchten en krijgen we binnen kort echte cijfers te zien. *O*

Ben echt benieuwd naar het oc en de benchmarks maar heb goede hoop. kunnen we tenminste weer de snelle C2D/Q gaan verslaan. ;)

En wat is het toch een vet systeem dat ze elke keer tonen. :9~

Edit/

Alles is van AMD in dat systeem op het geheugen na (de kast+voeding en fans ook niet :P )

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 15-07-2007 20:58 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja het wordt tijd voor scores want we wachten al lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kijk eens wat ik bij de nieuwe Dell inspiron 1521 tegen kwam:

AMD® Turion™ 64 X2 Mobile Technologie TL50 [Im Preis enthalten]
AMD® Turion™ 64 X2 Mobile Technologie TL56 [plus 48,00 € oder 1 €/Monat1]
Dual-Core: Prozessorleistung mit Spitzengeschwindigkeiten durch den Einsatz von zwei Prozessorkernen auf einem Chip.
AMD® Turion™ 64 X2 Mobile Technologie TL64 [plus 318,00 € oder 8 €/Monat1]

Ok wel een hele giga hoge meerprijs maar ze zijn er nu tenminste wel :). Ik kan natuurlijk ook proberen een losse te krijgen. Maar dan moet ik wel een bios update voor mijn A7T hebben die de 65nm cpu's ondersteunt. Ik heb nu maar een Dual core TL-52 ( 1,6 GHz 2x512 KB ). Mag wel iets sneller :P

In de 1721 kun je ook een TL-64 krijgen. Met zelfs een dubbele HD. Nadeel is dat beide niet beter kunnen dan de X1270 IGP :( dat vind ik dus weer nergens op slaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 16-07-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Even een vraagje waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden.

Waar word de Barcelona ontwikkeld en waar word de Sanghai ontwikkled?

Ik zou zeggen de Sanghai in Sanghai onderzoek center :+ , maar word daar ook de Barcelona ontwikkeld? En worden deze dan parallel ontwikkeld? En weten iemand ook of ze beetje bij lopen met deze core, en waneer hij op de markt zou moeten komen?

Zo dat zijn veel vragen, maar kan er niet echt veel recente info over vinden.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

The Inquirer meld Hier geruchten te hebben ontvangen over een mogelijke overname van AMD door Samsung. Ik had die gedachte ook al is in me achtehoofd en ik vind Samsung een goed imago hebben dus van mij mag ie door gaan :D . Samsung heeft een netto inkomen van net geen 8 miljard en een waarde van 57 miljard. Das nog eens een waardige tegenstander voor Intel ( 4.8 Miljard winst vorig jaar/ Waarde 47 miljard)

Edit @ Mad max: Barcelona en Shanghai zijn in de basis het zelfde, Shanhai is alleen aangepast aan 45 Nm en krijgt HT 3 en Barcelona niet. Shanghai is wss door een ander team gedaan maar wel in de zelfde afdeling om dat ze er bij AMD er maar 1 hebben :+ Verwacht de eerste samples maar in oktober oid net als ze Barcelona vorig jaar november voor het eerst lieten zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Hekking op 16-07-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Thx

Ik dacht al zoiets want ik kon er ook maar 1 vinden. ;)

En een overnamen kan goed zijn, als het dan maar wel gewoon op eigen houtje blijven opereren. En fusie ontkom je denk ik niet aan, de markt is moorden en zo hebben relatief kleine spelers(Want intel heeft veel meer middelen dan amd) toch een groot draagvlak.

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2007 19:07 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
mad_max234 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:04:
Thx

Ik dacht al zoiets want ik kon er ook maar 1 vinden. ;)

En een overnamen kan goed zijn, als het dan maar wel gewoon op eigen houtje blijven opereren.
Nou, liever niet op eigen houtje... AMD heeft er recentelijk nogal een potje van gemaakt. :+

Maar ik ben niet onverdeeld positief over een overname. Als er een overname komt moet je maar afwachten wat de strategie wordt. Voor hetzelfde geld wordt het hele desktop-CPU gebeuren overboord gekieperd. Vergezocht maar het is maar om aan te geven wat de gevolgen kunnen zijn.

EDIT:

Volgens Fudzilla zit AMD behoorlijk in de stront:
AMD feels the cash crunch

AMD will hold a special shareholder meeting on Monday the 16th at 10 AM eastern time and according to our well informed sources, one of the topics on the agenda is raising additional financing to maintain stable operations, as the company is going through a cash crunch.

Since selling a substantial part of AMD's tangible assets, like fabs in Germany, may negatively impact the company's debt holders, one of the financing alternatives is issuing additional equity. The reason is quite simple and obvious, AMD needs more cash and it needs it now.

AMD might get into serious trouble as the company is again going to post a larger than expected loss and that if it doesn't raise more cash, it might actually go out of business as soon as the end of the year.

This is by far the most difficult year for AMD and all eyes are on Barcelona as this can be the biggest success or the failure of AMD.

The situation resembles that of ATI four years ago, when RADEON 9700 pulled the company out of financial crisis. We all keep our fingers crossed for AMD right now, as the company has good people and good technology, but the timing and financial situation keeps the company on the edge.

[ Voor 50% gewijzigd door Naluh! op 16-07-2007 22:01 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja dit is echt niet leuk meer. En ik zie een overname totaal niet zitten want ik denk dat ze alles dan totaal anders gaan doen en dan is AMD geen AMD meer. En misschien gooien ze het ATi gedeelte er dan uit en dat wil ik niet zien gebeuren. Mja intel is te sterk terug gekomen. En wij als consument hebben er voor gezorgd dat AMD nu ten onder gaat door massaal over te stappen. Hopelijk komen ze nog terug. Maar ik zie Barcelona niet heel veel veranderen. Want mensen met een C2D blijven daar. En ik gok dat C2D overclocked sneller zal zijn. Omdat AMD nog wat clock probs heeft. Maar dit is een gok. Dus echte tweakers gaan dan ook weer voor de C2D. + AMD heeft nog geen Dual core X2 op de planning voor de consument. En het duurt ook allemaal veel te lang. Mensen houden niet zo van wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:11:
Ja dit is echt niet leuk meer. En ik zie een overname totaal niet zitten want ik denk dat ze alles dan totaal anders gaan doen en dan is AMD geen AMD meer. En misschien gooien ze het ATi gedeelte er dan uit en dat wil ik niet zien gebeuren. Mja intel is te sterk terug gekomen. En wij als consument hebben er voor gezorgd dat AMD nu ten onder gaat door massaal over te stappen. Hopelijk komen ze nog terug. Maar ik zie Barcelona niet heel veel veranderen. Want mensen met een C2D blijven daar. En ik gok dat C2D overclocked sneller zal zijn. Omdat AMD nog wat clock probs heeft. Maar dit is een gok. Dus echte tweakers gaan dan ook weer voor de C2D. + AMD heeft nog geen Dual core X2 op de planning voor de consument. En het duurt ook allemaal veel te lang. Mensen houden niet zo van wachten.
Pardon? AMD heeft er zelf een puinhoop van gemaakt, niet de consument. Als zoveel mensen Intel kiezen ipv AMD zal Intel wel iets goeds gedaan hebben.

AMD heeft er gewoon echt een puinhoop van gemaakt door maar door te blijven borduren op de K8. Het snel dumpen van socket 939 was ook niet echt een heel goede move imo trouwens.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Naluh! schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:11:
[...]
Pardon? AMD heeft er zelf een puinhoop van gemaakt, niet de consument. Als zoveel mensen Intel kiezen ipv AMD zal Intel wel iets goeds gedaan hebben.

AMD heeft er gewoon echt een puinhoop van gemaakt door maar door te blijven borduren op de K8. Het snel dumpen van socket 939 was ook niet echt een heel goede move imo trouwens.
Snel dumpen van de S939 ? dat viel toch wel mee ? En DDR 1 begon er gewoon uit te gaan. Intel is veel sneller met het dumpen van sockets of introduceren van nieuwe FSB's waardoor je je cpu niet eens binnen hetzelfde platform kan gebruiken omdat je mobo te oud is.

En AMD heeft een er puinhoop van gemaakt ? Wat heeft intel met de P4 gedaan dan ? En stapte toen iedereen meteen over naar een A64 ? Nee dus. Iedereen bleef bij die slechter presterende P4 omdat het Intel was. En nu heeft intel even een nieuwe cpu en alle mensen die tijdelijk AMD hadden omdat het heel even beter was zijn terug naar intel. Als AMD ook 10-15% over de C2D heen gaat komen ze niet terug. Want Intel is Intel en dus beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er worden volgens mijn nog steeds nieuwe X2 3800+ S939 cpu geleverd aan de winkels. Dus dat gaat niet echte op. ;)

En het is jammer, maar het is zo dat ze veel meer pikken van Intel dan AMD. De late p4 waren best slecht tov de Athlobn64 maar verkochten nog beter dan de Athlons nou dat zegt genoeg denk ik. :+

Intel heeft gewoon veel aanhang, en of het nu goed gaat of minder.

[ Voor 56% gewijzigd door mad_max234 op 17-07-2007 10:54 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:50:
Er worden volgens mijn nog steeds nieuwe X2 3800+ S939 cpu geleverd aan de winkels. Dus dat gaat niet echte op. ;)

En het is jammer, maar het is zo dat ze veel meer pikken van Intel dan AMD. De late p4 waren best slecht tov de Athlobn64 maar verkochten nog beter dan de Athlons nou dat zegt genoeg denk ik. :+

Intel heeft gewoon veel aanhang, en of het nu goed gaat of minder.
Jep en nu het goed gaat met intel gaat heet al helemaal slecht met AMD. Dus we graven ons eigen graf. Want zodra AMD weg is wordt het echt vervelend in de cpu markt. En trouwens ook de VGA markt want ATi kan dan nog wel eens mee gezogen worden aangezien het onderdeel is van AMD. Of ze moeten een doorstart maken van de VGA divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 07-09 06:31
Ik zie wel brood in die overname door Samsung eigenlijk. Ik vraag me alleen af of dat wel gaat werken aangezien Samsung een Japans bedrijf is en AMD een amerikaans, dus compleet andere bedrijfsculturen. Volgens mij ga je dan een beetje Alcatel & Lucent problemen krijgen.

Maar idd, misschien dat Samsung min of meer AMD hun eigen gang laat gaan (uiteraard wel binnen de perken) zou het wel eens positief zijn en houden we een sterke speler in de markt. AMD heeft er een potje van gemaakt de laatste tijd, en ik wil nou toch echt wel eens m'n X4 Phenom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD heeft er geen potje van gemaakt, het is een hele prestatie om weer sneller (klok voor klok) te zijn als de C2D vergeet dat niet. ;)

Ze hebben alleen niet de mogelijkheid om sneller en meer te ontwikkelen als intel. Vergeet niet dat er veel geld heeft gekost om de C2D te ontwikkelen en aan te bieden voor prijzen die intel daarvoor nooit hanteerde. En als amd weg zou zijn ook niet meer zal aanbieden voor deze prijzen, en zeker geen aanstalten zal maken voor een 2e C2D.

Dit is ook voor de Intel gebruikers een strop, voor hun begint de P4 tijd dan weer. Dus alleen maar verliezers behalve de aandeelhouders van Intel. :( $$ Over onze rug, want het melken gaat dan echt wel weer beginnen.

Edit

wat info. :)
Het gerucht deed de ronde dat AMD alle productie zou willen uitbesteden en daarmee de eigen fabrieken zou willen sluiten. Amato geeft nadrukkelijk aan dat dit gerucht niet klopt, journalisten hebben volgens hem enkele uitspraken van AMD CEO Hector Ruiz verkeerd geïnterpreteerd. De uitbesteding van productie heeft slechts betrekking op producten die geen intellectueel eigendom zijn van AMD, wat in feite inhoudt dat gestandaardiseerde producten door derden geproduceerd zullen worden om schaalvoordelen te behalen. De productie van ATI GPU's en chipsets wordt sinds lange tijd uitbesteed, dit is echter zeer gebruikelijk in deze tak van industrie en hier zal dan ook geen verandering in optreden.
Mooi nieuws, waren we weer even op hol geslagen door de geruchtenmolen. :P

[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 17-07-2007 16:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:23:
[...]

Snel dumpen van de S939 ? dat viel toch wel mee ? En DDR 1 begon er gewoon uit te gaan.
DDR1 ging er vooral uit omdat het eruit geduwd werd.
Intel is veel sneller met het dumpen van sockets of introduceren van nieuwe FSB's waardoor je je cpu niet eens binnen hetzelfde platform kan gebruiken omdat je mobo te oud is.
Klopt, ik vond het dan ook een erg "Intel"-achtige move van AMD.
En AMD heeft een er puinhoop van gemaakt ?
Ja, ik denk niet dat iemand dat nog durft te ontkennen. Als je me niet gelooft moet je eens hun cijfers van de afgelopen tijd gaan bekijken.
Wat heeft intel met de P4 gedaan dan ?
Dat is hier totaal niet relevant, ik heb het namelijk over de troubles van AMD, niet de misstappen van Intel die al weer eventjes in het verleden liggen...
En stapte toen iedereen meteen over naar een A64 ? Nee dus. Iedereen bleef bij die slechter presterende P4 omdat het Intel was.
Volgens mij is het marktaandeel van AMD toch flink gegroeid toen de K8 performance king was...
En nu heeft intel even een nieuwe cpu en alle mensen die tijdelijk AMD hadden omdat het heel even beter was zijn terug naar intel. Als AMD ook 10-15% over de C2D heen gaat komen ze niet terug. Want Intel is Intel en dus beter.
Dit noemen ze in voetbalkringen geloof ik "calimero-gedrag" :+ . Het is ook niet waar. Als AMD structureel 10-15% boven Intel scoort voor dezelfde prijs (en dan natuurlijk niet alleen in het budgetsegment) dan ga je vroeg of laat klanten van ze afpakken. Mensen zijn steeds minder trouw aan merken en kijken gewoon naar wat ze krijgen voor hun geld. Nou weet ik ook wel dat misschien wel 3/4 van de pc-kopers nauwelijks weet wat ze kopen maar ook die mensen laten zich adviseren en pikken dingen op, alleen wat langzamer dan de gemiddelde bezoeker van Tweakers, een lag-effect wat op dit moment waarschijnlijk alleen maar in het voordeel van AMD werkt.

Hoe dan ook, AMD heeft op dit moment boven de 150 euro niks te bieden voor thuisgebruikers en dan kun je gewoon een heel groot en vooral lucratief gedeelte van de markt niet bedienen. Dat zijn de feiten en dat ligt hoe je het went of keert pertinent niet aan de consument en wél aan AMD zelf. :)
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:23:
AMD heeft er geen potje van gemaakt, het is een hele prestatie om weer sneller (klok voor klok) te zijn als de C2D vergeet dat niet. ;)
Klok voor klok winnaar zijn is alleen interessant als je dan ook zo hoog kan klokken dat je de tegenstander het ook echt moeilijk kan maken.
Ze hebben alleen niet de mogelijkheid om sneller en meer te ontwikkelen als intel. Vergeet niet dat er veel geld heeft gekost om de C2D te ontwikkelen en aan te bieden voor prijzen die intel daarvoor nooit hanteerde. En als amd weg zou zijn ook niet meer zal aanbieden voor deze prijzen, en zeker geen aanstalten zal maken voor een 2e C2D.
Dat AMD minder middelen heeft dan Intel is evident maar steeds maar weer uitstel en tegenvallende benchmarks (voor zover überhaupt aanwezig) wekt gewoon geen vertrouwen en ik kan me niet voorstellen dat AMD dit niet beter had kunnen doen. Het (zelfstandig) voortbestaan van het bedrijf staat op het spel en toch blijft het allemaal maar wat aansukkelen.
Dit is ook voor de Intel gebruikers een strop, voor hun begint de P4 tijd dan weer. Dus alleen maar verliezers behalve de aandeelhouders van Intel. :( $$ Over onze rug, want het melken gaat dan echt wel weer beginnen.
Het wegvallen van AMD als concurrent zou voor ons consumenten idd rampzalig zijn. Daarom baal ik er ook zo van dat AMD de boel maar niet op de rails krijgt. :( .

[ Voor 24% gewijzigd door Naluh! op 17-07-2007 17:08 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Jep, wat dat bertreft ben ik het met Naluh eens. Ik kom maar net kijken in dit wereldje maar ik mis een beetje daadkrachtigheid van Hector Ruiz. Het enige wat ik hem heb zien doen is Intel beschuldigen van monopoly's maar dat is dan ook alles. Nou kan dat liggen aan de openheid van Intel/Ottelini maar toch. Sinds eind 2002 gaan we al door op K8 en dat is me iets te lang als je ziet dat K7 van 1999 is ( 3 jaar dus) als je dan kijkt dat Intel nu elke twee jaar met een nieuw ontwerp wil komen wellis waar met twee ontwerpteams hebben ze toch zitten slapen. Dan zeg ik toch: AMD, eigenschuld dikke bult (of groot financieel gat }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik ben het er niet mee eens, amd loopt bijna niks achter, 1 maand vertraging of zo. Denk dat amd nog best wat leuks op de achtergrond heeft lopen. De fusie cpu komt in 2009 samen met DX11, waar ze zelf ook graag mee aan de slag willen ivm wafer controle want nu echt heel veel cpu tijd in gaat zitten.

En ja de k8 is oud, maar kon nog best mee met de midrange van intel tot voor kort. lol (alleen op de E6700 en E6800 had amd geen antwoord)

En nog paar weken en de eerste k10 worden verstuurd dus heb hoop, de 2,6-2,8ghz barcelona zou de C2Q 3.0Ghz voorbij gaan volgens de laatste berichten als je die mag geloven. Maar er komen binnen kort meer benchmarks.

In augustus zouden de eerste chip toch verscheept worden?

@Hekking

K7 1999-2004
K8 2003-2007

;)

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 17-07-2007 18:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Ja maar best mee kunnen met de midrange schiet je weinig mee op he ;)
Je moet trouwens wel vergelijken van launchdate tot launch date imo. Maar als klein bedrijf als AMD moet je je sneller aanpassen als je concurent want dat is hun enige voordeel. Ze moeten toch een keer serieus gaan groeien en niet weer terug zakken naar het oude nivau van midrang/lowend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heb jij dan een E6800 gekocht? Ken jij veel mensen die en E6800 hebben gekocht het af gelopen jaar. Ik niet zoveel namelijk, maar wel een hele berg mensen die een E6300 hebben gekocht met een P965 mobo. :)

Hoop ook dat de 790 chipset wat meer gaat lopen zodat amd daar ook weer wat meer mee gaat verdienen. Want de Nforce is volgens mijn nog in de meerderheid tov de ati chipsets.

Dat zijn gewoon de datums die op BalusC site staan, weet niet of het de lanch datums zijn.

En de k7 is nog langer verkocht dan 2004.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 17-07-2007 19:34 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:23:
Heb jij dan een E6800 gekocht? Ken jij veel mensen die en E6800 hebben gekocht het af gelopen jaar. Ik niet zoveel namelijk, maar wel een hele berg mensen die een E6300 hebben gekocht met een P965 mobo. :)

Hoop ook dat de 790 chipset wat meer gaat lopen zodat amd daar ook weer wat meer mee gaat verdienen. Want de Nforce is volgens mijn nog in de meerderheid tov de ati chipsets.

Dat zijn gewoon de datums die op BalusC site staan, weet niet of het de lanch datums zijn.

En de k7 is nog langer verkocht dan 2004.
Jep mee eens. Veel meer mensen kochten een E6600 max en meestal een 6300/6400. En veel overclocken niet eens dus hadden ze beter de AMD kunnen pakken mja het was een Intel C2D dat is helemaal hip :\.

En het klopt dat er meer nForce verkocht wordt. Het heeft op dit moment gewoon een betere naam. Mede door de super nForce 2 chipset. Maar die chipsets die daar na kwamen waren helemaal niet zo goed. De nForce 2 was echt een topper. En de NF4 was aardig maar had wat bugs. Zo werkte de hardware firewall niet goed. Die hebben ze er nu ook uit gesloopt. En waren er problemen met het overpompen van bv 10-20 GB aan data. En dat er dan data corruptie optrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 07-09 06:31
Astennu schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:41:
[...]

Jep mee eens. Veel meer mensen kochten een E6600 max en meestal een 6300/6400. En veel overclocken niet eens dus hadden ze beter de AMD kunnen pakken mja het was een Intel C2D dat is helemaal hip :\.

En het klopt dat er meer nForce verkocht wordt. Het heeft op dit moment gewoon een betere naam. Mede door de super nForce 2 chipset. Maar die chipsets die daar na kwamen waren helemaal niet zo goed. De nForce 2 was echt een topper. En de NF4 was aardig maar had wat bugs. Zo werkte de hardware firewall niet goed. Die hebben ze er nu ook uit gesloopt. En waren er problemen met het overpompen van bv 10-20 GB aan data. En dat er dan data corruptie optrad.
Jep, dat heb ik ook gemerkt. Het is een soort van hype ala iPod en iPhone geworden. Niemand kan zeggen dat de duurdere C2D slechter waren dan wat AMD te bieden had, maar juist in het lagere prijssegment was AMD de betere keuze. Een vriend van mij die had ook een C2D 6400 gekocht ipv een X2, "omdat het een C2D is"

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
silentsnake schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:01:
[...]

Jep, dat heb ik ook gemerkt. Het is een soort van hype ala iPod en iPhone geworden. Niemand kan zeggen dat de duurdere C2D slechter waren dan wat AMD te bieden had, maar juist in het lagere prijssegment was AMD de betere keuze. Een vriend van mij die had ook een C2D 6400 gekocht ipv een X2, "omdat het een C2D is"

...
Ik moet wel zeggen dat ik ook twijfel de laatste tijd. Wachten op de X4 of toch een Q6600 aanschaffen.
Ja, de X4 zal zuiniger zijn en maar iets trager/sneller of iets goedkoper/duurder oid...
Maar de C2D heeft in zo'n korte tijd een enorme naam meegekregen...
Ik ben nu echt blij met mijn setup, maar ik mis gewoon echt die extra cpu kracht die de C2D kan leveren.
En ik ben niet zomaar een gewone gebruiker, want mijn pc doet niets anders als heel de dag grooooote videos te encoderen (mpeg-2 naar avi en dan naar H264/X264...)
Mijn vader zijn C2D @3.0Ghz doet het echt veel sneller. En bovendien kan hij ondertussen nog rfactor draaien, dat mag ik vergeten ;)

Dus ik twijfel en ik wacht, overtuig me tweakertjes!!!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:29:
Ik ben het er niet mee eens, amd loopt bijna niks achter, 1 maand vertraging of zo. Denk dat amd nog best wat leuks op de achtergrond heeft lopen. De fusie cpu komt in 2009 samen met DX11, waar ze zelf ook graag mee aan de slag willen ivm wafer controle want nu echt heel veel cpu tijd in gaat zitten.
1) Het is de vraag of AMD 2009 haalt (in zijn huidige vorm)
2) Voor hetzelfde geld komt die fusie cpu pas in 2010. Oplettende lezertjes weten dat AMD de laatste tijd niet altijd in slaagt om de geplande releasedata te halen :P .
3) Het project kan ook nog hopeloos floppen.

Maw: je zit koffiedik te kijken en te fantaseren over een rooskleurige toekomst terwijl AMD op dit moment het water aan de lippen heeft staan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Aries.Mu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik ook twijfel de laatste tijd. Wachten op de X4 of toch een Q6600 aanschaffen.
Ja, de X4 zal zuiniger zijn en maar iets trager/sneller of iets goedkoper/duurder oid...
Ik ben nu echt blij met mijn setup, maar ik mis gewoon echt die extra cpu kracht die de C2D kan leveren.
En ik ben niet zomaar een gewone gebruiker, want mijn pc doet niets anders als heel de dag grooooote videos te encoderen (mpeg-2 naar avi en dan naar H264/X264...)
Mijn vader zijn C2D @3.0Ghz doet het echt veel sneller. En bovendien kan hij ondertussen nog rfactor draaien, dat mag ik vergeten ;)

Ik denk dat je beter even kan wachten. Want de X4 en de opvolger van de C2D komen eind dit jaar begin volgend jaar. En als je encoding/recoding/decoding doet zou ik voor een Quad core gaan. Want dat soort dingen schalen vaak wel lekker op meerdere cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Hekking schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:28:
Jep, wat dat bertreft ben ik het met Naluh eens. Ik kom maar net kijken in dit wereldje maar ik mis een beetje daadkrachtigheid van Hector Ruiz. Het enige wat ik hem heb zien doen is Intel beschuldigen van monopoly's maar dat is dan ook alles. Nou kan dat liggen aan de openheid van Intel/Ottelini maar toch. Sinds eind 2002 gaan we al door op K8 en dat is me iets te lang als je ziet dat K7 van 1999 is ( 3 jaar dus) als je dan kijkt dat Intel nu elke twee jaar met een nieuw ontwerp wil komen wellis waar met twee ontwerpteams hebben ze toch zitten slapen. Dan zeg ik toch: AMD, eigenschuld dikke bult (of groot financieel gat }:O )
Geen eigen schuld denk ik, AMD kan gewoonweg niet aan 10 projecten tegelijk werken. Misschien hadden ze maar eerder aan Barcelona moeten werken, maar soms schat je dingen verkeerd in. Pech, niks aan te doen. Wat AMD nu moet doen is Barcelona zo vlug mogelijk in de markt gooien, de desktop variant klaarstomen en dan aan een nieuw architectuur beginnen. De ronde tegen Nehalem hebben ze sowieso ook al verloren, dus ik zie AMD pas in 2010 terug komen.

Fusion bestaat overigens enkel op papier, dus wat daar van zal worden moeten we nog zien. Naast Fusion is er nog een nieuw architectuur nodig, vraag is of ze aan beide projecten tegelijk kunnen werken (geld). Intel komt sowieso met beide.

Daarnaast heeft AMD nog een berg schulden. ATI kostte bijna 5 miljard, 500 miljoen hebben ze zelf betaald. De overige 4,xx miljard moet nog afbetaald worden. Verder wordt er voor Q2 weer een verlies van 500 miljoen verwacht heb ik gehoord.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Geen eigen schuld denk ik, AMD kan gewoonweg niet aan 10 projecten tegelijk werken. Misschien hadden ze maar eerder aan Barcelona moeten werken, maar soms schat je dingen verkeerd in. Pech, niks aan te doen. Wat AMD nu moet doen is Barcelona zo vlug mogelijk in de markt gooien, de desktop variant klaarstomen en dan aan een nieuw architectuur beginnen. De ronde tegen Nehalem hebben ze sowieso ook al verloren, dus ik zie AMD pas in 2010 terug komen.

Fusion bestaat overigens enkel op papier, dus wat daar van zal worden moeten we nog zien. Naast Fusion is er nog een nieuw architectuur nodig, vraag is of ze aan beide projecten tegelijk kunnen werken (geld). Intel komt sowieso met beide.

Daarnaast heeft AMD nog een berg schulden. ATI kostte bijna 5 miljard, 500 miljoen hebben ze zelf betaald. De overige 4,xx miljard moet nog afbetaald worden. Verder wordt er voor Q2 weer een verlies van 500 miljoen verwacht heb ik gehoord.
Dit gaat dus helemaal verkeerd. Intel kan wel 3 projecten tegelijk doen als ze willen. AMD max 1. Want ze hebben geen geld en geen mensen om er meer tegelijk te kunnen doen. Dit is ook de rede dat Intel snel herstelde van de P4. Ze hadden het 2e team wat de Centrino had ontwikkeld. Dat hebben ze opgepakt door ontwikkeld en tata C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Aries.Mu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Overtuigen met harde argumenten is gewoon nog niet mogelijk, simpelweg omdat we niet weten hoe de desktopvarianten van de K10 gaan presteren...

Zoals Astennu zegt zou ik wel voor een quadcore gaan in jouw geval omdat dat idd vaak lekker schaalt met dat soort bewerkingen. Uit m'n blote bolletje geloof ik dat Intel doorgaans wat sterker is in video-encoding dan AMD maar dat zou natuurlijk kunnen veranderen met de K10.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

@ Hacku: Die 4,5 Miljard hebben ze geloof ik nog voor de helft met aandelen betaald maar de afbetaling van Fab 36 en het ombouwen van fab 30 kost ook klauwen met geld en de laatste word dan ook bezuinigd volgens eerdere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Naluh! schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:18:
[...]

Overtuigen met harde argumenten is gewoon nog niet mogelijk, simpelweg omdat we niet weten hoe de desktopvarianten van de K10 gaan presteren...

Zoals Astennu zegt zou ik wel voor een quadcore gaan in jouw geval omdat dat idd vaak lekker schaalt met dat soort bewerkingen. Uit m'n blote bolletje geloof ik dat Intel doorgaans wat sterker is in video-encoding dan AMD maar dat zou natuurlijk kunnen veranderen met de K10.
Ik wacht zowiezo eerst tot er genoeg benchmarks zijn van de Barcelona.
Als het blijkt dat de Barcelona iets trager is dan een gelijkgeprijsde Xeon maar daarentegen iets minder verbruikt en dus bijgevolg koeler is, dan wacht ik op de X4... Wetende dat tegen de tijd dat X4 uitkomt ze waarschijnlijk al hogere clockspeeds halen dmv nieuwe revisie enzovoort...

Als het echt tegenvalt, dan wordt het een Q6600 G0 @ 3.0Ghz.

Spannend :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De Europese Commissie heeft -middels een kleine omweg- besloten AMD te voorzien van een financiële injectie van 262 miljoen Euro, teneinde de investeringen van het bedrijf in de Dresden Fab te ondersteunen. Het stevig stukje kapitaal is toegewezen aan de Duitse overheid, die het op haar beurt weer toebedeelt aan AMD, dit ter behoud en uitbreiding van de waferfabrieken in Dresden.

De EU heeft niet het idee dat deze investering de markt zal verstoren, noch de ene regio bevoordeelt ten opzicht van de andere. Neelie Kroes, belast met mededinging, meldt "Ik ben verheugd ondersteuning te kunnen bieden aan een belangrijk investeringsproject in de high tech sector, dat een economische opleving kan betekenen voor een van de zwakkere gebieden in Duitsland".

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik geloof dat Amerika ook wat geld gaat steken in AMD, of gaat dit niet meer door?

En Duitsland zie AMD niet graag vertrekken, het is natuurlijk een bedrijf dat goed past in de hoger opgeleide landen. Daar moet we het hier in het westen toch van hebben met ons hoog opgeleide mensen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
mad_max234 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:
Ik geloof dat Amerika ook wat geld gaat steken in AMD, of gaat dit niet meer door?

En Duitsland zie AMD niet graag vertrekken, het is natuurlijk een bedrijf dat goed past in de hoger opgeleide landen. Daar moet we het hier in het westen toch van hebben met ons hoog opgeleide mensen.
Eigenlijk zouden we heel de Amerikaanse infrastructuur naar Europa moeten brengen...
AMD Europees :) Zou wel leuk zijn. Europa (AMD) vs Intel (VS) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Aries.Mu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:14:
[...]

Eigenlijk zouden we heel de Amerikaanse infrastructuur naar Europa moeten brengen.
..
Weet je hoeveel kilometer wegdek dat wel niet is. :P

Oeps laat me weer even gaan, maar beetje humor moet kunne. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 18-07-2007 18:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nice dat ze AMD wat helpen mja ze hebben het wel heel moeilijk. Het zal wel veel helpen. Want 260 Miljoen is niet niets. En het is ook beter voor de Consument als AMD langer mee kan doen in de CPU markt. Echter wel heel jammer dat het zo ver moest komen :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 18-07-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
En het wordt erger:
Investors said no

AMD is in real cash crisis probably the worst one in the history of the company. It is not the acquisition of ATI that caused it, it is because its Barcelona is heavily delayed and that the average selling price of CPUs really went to toilet and Intel has clearly better product on market for almost a year now.

AMD even consider selling its Dresden FAB, at least part of it if not both of them to TSMC and the Taiwanese chip semiconductor manufacturer was interested but the investors said the big no to such a deal.

If AMD would sell Dresden than it would not have any property that could be sold in case that company goes down and AMD is already billions in debts as we speak. So no assets means that company value is really questionable and Morgan Stanley and some other financial houses who helped AMD to find the money to buy ATI in the first place vetoed such a deal.

So Dresden stays in AMD's hands but we will listen carefully what ATI has to say about its Q2 profits later today as we already stated here that AMD is about to lose a lot of money.
Ik vind het echt triest dat het zo ver is gekomen. Fab's verkopen is gelijk aan je doodvonnis tekenen. Dan komen ze nooit in de buurt van intel. Want die heeft wel 6-8 fabs als niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:14:
En het wordt erger:

[...]

Ik vind het echt triest dat het zo ver is gekomen. Fab's verkopen is gelijk aan je doodvonnis tekenen.
De vraag is of AMD zoals we het nu kennen eigenlijk niet al dood is maar het zelf nog niet doorheeft. De K10 zal het gewoon behoorlijk goed moeten doen om het tij te kunnen keren want aan al die "fantastische" budgetsysteempjes verdient AMD blijkbaar geen drol...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Astennu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:14:
En het wordt erger:

[...]

Ik vind het echt triest dat het zo ver is gekomen. Fab's verkopen is gelijk aan je doodvonnis tekenen. Dan komen ze nooit in de buurt van intel. Want die heeft wel 6-8 fabs als niet meer.
Olala, dit ziet er echt niet goed uit dus...

Als ze fabs verkopen kan het 2 kanten uitgaan:

1) ze ontwikkelen nog trager als nu het geval is en dan is het helemaal afgelopen
2) ze herbeginnen met een nieuwe start: minder mensen, minder resources en ook puur gericht op de low end markt. En daarna zo stap voor stap naar boven. Dan gaan ze 20jaar terug in de tijd, maar blijft AMD nog bestaan...

(het kan natuurlijk ook zijn dat ze enkel en alleen nog in Duitsland willen ontwikkelen, hun hele vestiging in Europa dus. Een bedrijf werkt altijd beter als heel de ontwikkeling op een plaats gebeurd)

Dit resulteert automatisch in een overwinning voor Intel, want zij hoeven minder snel te ontwikkelen wegens minder concurrentie en de prijzen kunnen weer kalm aan naar boven.

Maar bon, het staat nog niet allemaal vast. Het kan evengoed de andere kant uitgaan met een miraculeuze geldschieter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Naluh! schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:28:
[...]

De vraag is of AMD zoals we het nu kennen eigenlijk niet al dood is maar het zelf nog niet doorheeft. De K10 zal het gewoon behoorlijk goed moeten doen om het tij te kunnen keren want aan al die "fantastische" budgetsysteempjes verdient AMD blijkbaar geen drol...
De K10 kan alleen maar schade beperken. Want de clockspeeds zijn niet hoog genoeg. En ze wachten te lang. De huidige C2D is een makkie voor de K10 maar Penryn en Nehalem ie een heel ander verhaal. De vraag is of AMD nog veel aan de K10 kan veranderen dat i sneller wordt. Dit zal Shanghai worden.

Dus ik ben benieuwd. Maar ik zie geen dikke overwinning zoals met de K8.
Aries.Mu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:54:
[...]

Olala, dit ziet er echt niet goed uit dus...

Als ze fabs verkopen kan het 2 kanten uitgaan:

1) ze ontwikkelen nog trager als nu het geval is en dan is het helemaal afgelopen
2) ze herbeginnen met een nieuwe start: minder mensen, minder resources en ook puur gericht op de low end markt. En daarna zo stap voor stap naar boven. Dan gaan ze 20jaar terug in de tijd, maar blijft AMD nog bestaan...

(het kan natuurlijk ook zijn dat ze enkel en alleen nog in Duitsland willen ontwikkelen, hun hele vestiging in Europa dus. Een bedrijf werkt altijd beter als heel de ontwikkeling op een plaats gebeurd)

Dit resulteert automatisch in een overwinning voor Intel, want zij hoeven minder snel te ontwikkelen wegens minder concurrentie en de prijzen kunnen weer kalm aan naar boven.

Maar bon, het staat nog niet allemaal vast. Het kan evengoed de andere kant uitgaan met een miraculeuze geldschieter :)
Nja ze hebben nu wel aardig wat $$ van de EU gekregen om voor meer banen te zorgen in de Fab's in duitsland. Dus dat helpt wel iets. Maar het is nog steeds een rot situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD heeft al verklaard dat ze niks verkopen, dat dat gerucht niet klopte. ;)

Hoe kom je aan dat bericht, en van wanneer is het?
Naluh! schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Ja AMD is dood en Intel is de beste. Dat wil je toch zo graag horen :) Ze verkopen het niet omdat iedereen de hippe C2D koopt jammer genoeg. En het zijn inderdaad fantastische budget systemen. ;)

Vraag me af wat voor een systeem jij gebruikt? :+ En wat je ervaringen zijn met deze twee?

[ Voor 99% gewijzigd door mad_max234 op 19-07-2007 12:53 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:41:
AMD heeft al verklaard dat ze niks verkopen, dat dat gerucht niet klopte. ;)

Hoe kom je aan dat bericht, en van wanneer is het?

[...]

Ja AMD is dood en Intel is de beste. Dat wil je toch zo graag horen :)
Ik zet gewoon de feiten op een rijtje, dat heeft niks te maken met wat ik wil horen. Maar volgens mij denk jij dat ik een Intel-fanboy ben oid... :+
Ze verkopen het niet omdat iedereen de hippe C2D koopt jammer genoeg. En het zijn inderdaad fantastische budget systemen. ;)
En die C2D zijn zo hip omdat ze terecht enorm lovende reviews kregen overal. Ere wie ere toekomt.

Hoe fantastisch die budgetsysteempjes ook zijn, ze slagen er blijkbaar niet in om AMD geld te laten verdienen.... :/
Vraag me af wat voor een systeem jij gebruikt? :+ En wat je ervaringen zijn met deze twee?
Ik gebruik hier nog steeds een 3200+ A64, omdat ik zo stom was te wachten met upgraden omdat ik dacht dat AMD zijn zaakjes wel op tijd voor elkaar zou krijgen :+ . Zoals het er nu voorstaat heeft AMD nog een maandje ofzo om me te overtuigen om toch nog langer te wachten :P .

Enneh... ik heb al wel wat meer systeempjes versleten dan 2 ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Naluh! op 19-07-2007 16:02 ]

Specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.